Sreda, 22.08.2012.

15:43

Sanjam

Izvor: Boris Begoviæ

Sanjam IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

20 Komentari

Sortiraj po:

Južnjak

pre 11 godina

Juzna Srbija mora da ima autoput... Sad, da li treba graditi saobracajnicu prema BiH ili prema granici Crne Gore, to je stvar dogovora sa tim drzavama, jer autoput ne treba da zavrsi kao slepo crevo.
(Sasa, 25. avgust 2012 09:29)

Da, južna Srbija se baš onako potpuno naslanja svojim granicama na BIH i na Crnu goru, dok se Zlatibor i Tara graniče sa Bugarskom.

Marko

pre 11 godina

... kako je krenulo, najbolje je da na magarencetu transportujemo i izvozimo robu iz ovog dela Srbije!

Gospodine Srbija nije samo krug dvojke, o čemu vi govorite?

Dalibor

pre 11 godina

Ma nije potreban auto-put, jer bi onda mogli da zabrane kamionski transport preko Ibarske magistrale. Kako bi onda vlasnici transportnih preduzeća (među kojima ima i političara i onih koji ih finansiraju) izbegavali putarine? Kako bi uništavali magistralne puteve bez plaćanja ikakve naknade državi? Konačno, kako bi se od Beograda do 140km dalekog Čačka putovalo tri sata umesto nešto više od jednog sata? Stigneš na destinaciju i imaš dva sata slobodno. Čim imaš slobodno vreme, možeš da razmišljaš, a ako razmišljaš, ne valja za državu, jer ko zna kakve planove možeš da skuješ...

Svi nas, bre, prave budalama. Viđam sve više kamiona stranih registracija na Ibarskoj magistrali. Obilaze oni i auto-put Beograd-Subotica, krećući se čak i nekim deonicama gde je izričito zabranjen saobraćaj kamionima. Policija ili žmuri po naredbi odozgo ili je u talu. Milioni ostaju u nečijim džepovima.

Međutim, uvek ima neko ovako pametan, kao gospodin autor, da nam potanko objasni kako nam ne treba takav trošak, kao što je izgradnja auto-puta. Nije mi samo jasno što nije napisao sličan članak kad je exprezident Tadić rekao da Ibarska ide u istoriju i da je novi put prioritet.

Napred Veljo, samo se potrudi da bude bez korupcije.

Sasa

pre 11 godina

Juzna Srbija mora da ima autoput da bi se spasili zivoti stotina ljudi koji svake godine izginu na ibarskoj magistrali. Drugo, infrastruktura utice na privredni rast. Dobre saobracajnice i zeleznice uticu na izmestanje industrije u ruralna podrucja, sto opet znaci manji odliv stanovnistva iz istih. Sad, da li treba graditi saobracajnicu prema BiH ili prema granici Crne Gore, to je stvar dogovora sa tim drzavama, jer autoput ne treba da zavrsi kao slepo crevo.

Vlada

pre 11 godina

Molim te nemoj više ništa da misliš jer će mi pozliti. Neću noćas moći da spavam kad pomislim da postoji neka glava u kojij se leže misao da autoput do Jadrana nije potreban.
Jedino što bih ga ja radio u saradnji sa RS preko Višegrada, Srbinja, Gackog i Trebinja na Herceg Novi a ne kroz Milovinu

Momabrazil

pre 11 godina

Ma kako stilski lepo bilo pisano,ne slazem se sa argumentima ne gradnje Koridora 11. Novi putevi mogu privuci investicije. Internet omogucava ljudima da vrse svoje aktivnosti da dobro zaradjuju i da ne zive u velikim gradovima. Fabrike se trebaju graditi po manjim mestima gde vec ima mogucnisti za to. Kad bi u Brazilu razmisljali kao u tekstu nit bi bilo puteva nit progresa

Peca

pre 11 godina

Koliko se moze primetiti, paznja naroda se skrece na neke licne hipoteze i snove sta bi bilo dobro, plovni put do Soluna, auto-put Crnogorcima i sl. Pa bilo bi dobro da se najzad objavi spisak Angele Merkel sa 200 najvecih srpskih lopova koji su izneli silne milijarde iz Srbije. Sto se Juznog Jadrana tice, Srbija je ulagala i previse za prilaz luci Bar. Setimo se zeleznice koju je izgradila sve do Titograda, ukljucujuci i zeleznicku stanicu Titograd. Na pruzi 59 mostova i 62 tunela ! I to kolikih mostova ! I sada bi Crnogorcima dobro doslo da im se izgradi i auto-put, zar ne ? Neka Velja razmisli o penzijama i da li ce ih biti, jer vreme je i njemu da ide u penziju.

Nemanja

pre 11 godina

Odgovor na "@nemanja", tj. osobi koja je meni odgovorila.

Pominjete jul i avgust. Ja to nigde nisam pominjao. Ja ne govorimo turistima, ja govorim o privredi. Say no more! Ali zato vi tako puni neke kvazi intelektualne moći kažete "A šta je sa ostalih 10 meseci". A šta ćemo sada? Jel ćete priznati sebi da ste lupili? Ne, naravno?

Koliko košta održavanje? Zanemarljivo, u odnosu na korist. Nemačka, koja ima najbolju mrežu autoputeva NE NAPLAĆUJE PUTARINU! Da, toliko je isplativo saamo postojanje autoputa.

Luka bar i vaš "podatak" da je plitka. Upravo obrnuto. Problem hrvatske luke je upravo u tome, a ogromna predost Luke bar je što nije plitka i može da primi velike transportne brodove. Problem njen je u nedovoljnoj izgrađenosti i lošim putevima.
Svi kamioni koji iz LB idu preko HR se dodatno carine i onda po statistici ispadne zaista da iz LB dolazi jako malo robe.
Drugi problem je što ti veliki brodovi upravo staju u LB, prepakuju teret u manje brodove, i onda se iskrcavaju u Rijeci.
Toliko o relanosti tih vaših 5%.

U vezi proširenja Ibarske magistrale. Ovde ste sve rekli! Onako je i iole( zaista, minimalno!) upućen u principe razvoja saobraćaja zna da se UVEK pravi novi put višeg nivoa, a nikada se trenutni neproširuje u viši nivo. Prvo jer je cena daleko niža( da, niža je, zbog raseljavanja) a drugo jer se jedino tako širi mreža puteva.

DejanBg

pre 11 godina

Nece bas biti tako.Evo ja bih na primar da postoji put do mora isao bar jednom mesecno na vikend sto na more sto u planinu.A verujem da je ovakvih kao ja bas dosta.Ovako idem samo jednom godisnje i to bas zbog puteva.Naravno da treba uzeti povoljne kredite i ne znam da li je sad bas povoljno vreme za ovakav veliki finansiski korak,ali da nam trebaju putevi da bi se kao zemlja razvijali to stoji.Licno ne mislim da ce ga sadasnji ministar i napraviti ali hoce neki buduci sigurno.

Stevan

pre 11 godina

Napokon jedan pametan osvrt, potkrepljen argumentima na utopijski san jednog nekompetentnog i opasnog ministra. Svako ko ima veze sa ovom problematikom zna da je osnovni uslov za gradnju puta ili autoputa broj vozila koji se kotrlja po tom putnom pravcu. U nasem slucaju on je cetiri puta manji od potrebnog. Da bi se nesto gradilo moraju da postoje zdravi izvori finansiranja a ne krediti, posebno ako je drzava vec prezaduzena. Srbija se nalazi u Evropi i strasno hoce u nju ali nece da se ponasa po pravilima te Evrope. Ta ista Evropa je postavila mrezu koridora ciji je broj 10, na osnovu opterecenosti putnih pravaca. E ali mi dodajemo i 11. sto da bude samo po njihovom. Evropa se ne mesa u budalastine zemalja koje nisu u EU ali kao ozbiljna institucija upozorila je i Srbiju i Crnu Goru da nema nikakve potrebe graditi autoput i posavetovala da bi jedan savremeni put za motorni saobracaj bio sasvim dovoljan, imajuci u vidu da ce cena gradnje po crnogorskim vrletima biti u svakom slucaju ogromna. Ali sta to vredi kad je nas ministar sanjao svoj san i on nece da ode sa ovog sveta dok ne ispuni svoj san, jer obecao je deci a obecanje na ovim prostorima znaci, ludom radovanje. Sve to nije dovoljno za ovu vlast i ovaj narod, mi smo lideri, mi smo najpametniji, mi smo.... najvece ..dale u regionu. Umesto da budemo u Evropi, sa Slovacima, Madjarima ili bar Hrvatima mi bauljamo po Balkanu i drzimo lekcije celom svetu. Sta da se radi, od sudbine ne mozes pobeci.

@nemanja

pre 11 godina

Za Nemanju.
Prvo covek je jako relano napisao ovaj tekst. Podaci govore da nema opravdanost. Da je kako ti kazes 17000 vozila u Julu i Avgustu a sta je sa ostalih 10 meseci ? Da li znas koliko kosta odrzavanje puta zimi koji ne donosi profit. Ekonomija i matematika je prosta ako je zbir minus onda nema koristi. Bolje je prositiri malo ibarsku i iseliti put kroz naseljan mesta to je mnogo jeftinije.
Sto se tice luke Bar tu si tek odvalio. Da je tako kako kazes zasto onda roba iz te luke koja ide ka Srbiji je manja od 5% od ukupne robe koja ide iz ostalih luka ? Bar je losa luka mala plitka nema prostora za velike brodove nema mesta za vece kompozicije koje bi isle ka Srbiji. Da ti pojasnim recimo Luka Odessa moze da primi kompozicije od sto i vise gadona a luka Bar jedva 25 vagona. Sadasji brodovi nose velike tonaze od 3 do 100 hiljada tona robe. Pruga je losa nema mogucnosti da se njome prevoze. Fijat je koristi jer im je to bila opcija jedina koja se nudila u tom trenutku i nece dugo biti u igri cim se pojavi bolje resenje, Matice u tu luku ne mogu da udju.Zasto koristimo Rieku prosto autoput blize je po kilometrima, Vode je stranci veci kapacitet. Najvise robe nam dolazi iodlazi preko te luke. Isto tako i pruga je bolja iz tog smera i vozovi dolaze u roku od 24 h do Beograda a nesto duze do ostatka Srbije. Te pare za taj auto put bolje uloziti i srediti sine tj pruge i voziti 120km.h nego spucati u snove jednog Velje
Snovi su skupa stvar. Pogotovu ako su promaseni.

Gargo

pre 11 godina

Gospodine Begoviću,
Toliko ste se nalupali u ovom tekstu da su mi suze pošle.Vaši "ubedljivi"
argumenti su samo za diletante.Pre dva dana putovao sam u Suboticu i znate šta sam video:Do Novog Sada na putu je bio solidan broj vozila u
obasmera,ali od Novog Sada do Subotice naježio sam se jer je auto put
sablasno delovao onako bez vozila.Tek po koje vozilo u oba smera.Po va-
šoj teoriji ni taj put nije bio potreban.Što se tiče Ibarske magistrale
u julu i avgustu prođe 17.000 vozila u oba smera.Znate Vi to dobro ali
verovatno ste veliki lokal patriota a Vaše selo možda nije na koridoru 11.Kako koja vlast dođe sve više je raznoraznih analitičara i "transpa-
rentnih" stručnjaka poput Mahmuta Bušatlije,Vas i Vama sličnih.

Nemanaj

pre 11 godina

Nešto ovako "pametno" odavno nisam pročitao.
Kao prvo, isplativnost autoputa se ne meri samo intenzitetom saobraćaja. To je daleko daleko kompleksnija tema.
Navešću samo jedan primer. Mnogi veliki, trgovački brodovi pristaju u luku Bar jer im je napogodnija a onda teretni kamioni prevoze robu preko hrvatske( da, skroz okolo) do Srbije. Svako ko ima i najmanje kontakta sa uvoznim biznisom preko broda zna za ovo.
Odatle, strateški ovaj autoput bio bi idealan za Srbiju i poprilično "ubilački" za susednu Hrvatsku.

A kao drugo - zar Šumadija, srce Srbije, da nema auto put? Sramota. Autoput danas je jedan od osnovnih pokretača privrede.

Милош

pre 11 godina

Углавном се слажем са вама, поготово за добротворе наше лепе земље, али да би неки региони напредовали и приврачили инвестиције морамо и улагати у делове земље, где тренутно не изгледа профитабилно.

Zasto uvek Beograd ???

pre 11 godina

Citajuci tekst dosao sam do zakljucka da je gospodin Begovic sve izracunao i dosao do zakljucka da svi stanovnici koji zive juzno od Bgd-a a nalaze se na traci tog "neprofitnog" autoputa, treba da se lepo presele u Bgd ili NS i da onda mogu ziveti kao ljudi. Sta ce njima veza sa svetom u obliku autoputa? Njima treba drzava da pokloni traktore i konjske zaprege i da lepo koriste alternativne pravce u obliku kozjih staza, jer pobogu u ovoj zemlji je sve sto je uradjeno do sada ekonomski isplativo...Zasto bi neki zemljoradnici iz Sumadije mogli koristiti udobnosti autoputa kada mogu lepo da se voze i magistralom ili lokalnim putevima.Zasto bi neka inostrana firma otvorila svoje fabrike ili predstavnistva u tom delu zemlje kada moze u Vojvodini, Beogradu ili Novom Sadu. Ne znate vi gospodine Begovicu koliko ce vozila prolaziti buducim autoputem, jer to sto imate su samo brojke iz ko zna cije sveske i ko zna cije koristi.Gospodine Veljo, ja nisam vas simpatizer ali ustrajte u toj nameri a godine i istorija ce pokazati ko je bio u pravu...

zmau

pre 11 godina

Postoji mnogo jeftinije rešenje za rasterećenje takozvane Ibarske magistrale. Kvalitetna magistrala Ostružnica-Ub-Valjevo-Kosjerić-Užice (bez Požega) čiji delovi već sada postoje, i čije neke delove je moguće poboljšati izgradnjom par tunela. To bi bila najkraća veza Beograda sa Valjevom, Užicem i Crnom Gorom, i ona bi radila dobar deo posla koji sad radi Ibarska. Usput bismo dobili kvalitetniju vezu Novi Sad - Užice.
Međutim, nisam primetio da je iko igde javno razmišljao o alternativama.

Nebojsa

pre 11 godina

Naravno da Centralnoj Srbiji ne treba Auto put , Ibarska magistrala sa stotinam zrtava godisnje odlicno je resenje. I najbolje bi bilo jos dragi moj gospodine da Nama Sumadincima podelite Magarce....

каурин

pre 11 godina

Г. Боговићу, далеко од тога да сам присталица прозваног министра, али читајући ваш чланак испада да људи који ништа не (у)раде у ствари имају најбоље оправдање за тако нешто.
Не бива!

Nebojsa

pre 11 godina

Naravno da Centralnoj Srbiji ne treba Auto put , Ibarska magistrala sa stotinam zrtava godisnje odlicno je resenje. I najbolje bi bilo jos dragi moj gospodine da Nama Sumadincima podelite Magarce....

zmau

pre 11 godina

Postoji mnogo jeftinije rešenje za rasterećenje takozvane Ibarske magistrale. Kvalitetna magistrala Ostružnica-Ub-Valjevo-Kosjerić-Užice (bez Požega) čiji delovi već sada postoje, i čije neke delove je moguće poboljšati izgradnjom par tunela. To bi bila najkraća veza Beograda sa Valjevom, Užicem i Crnom Gorom, i ona bi radila dobar deo posla koji sad radi Ibarska. Usput bismo dobili kvalitetniju vezu Novi Sad - Užice.
Međutim, nisam primetio da je iko igde javno razmišljao o alternativama.

каурин

pre 11 godina

Г. Боговићу, далеко од тога да сам присталица прозваног министра, али читајући ваш чланак испада да људи који ништа не (у)раде у ствари имају најбоље оправдање за тако нешто.
Не бива!

Nemanaj

pre 11 godina

Nešto ovako "pametno" odavno nisam pročitao.
Kao prvo, isplativnost autoputa se ne meri samo intenzitetom saobraćaja. To je daleko daleko kompleksnija tema.
Navešću samo jedan primer. Mnogi veliki, trgovački brodovi pristaju u luku Bar jer im je napogodnija a onda teretni kamioni prevoze robu preko hrvatske( da, skroz okolo) do Srbije. Svako ko ima i najmanje kontakta sa uvoznim biznisom preko broda zna za ovo.
Odatle, strateški ovaj autoput bio bi idealan za Srbiju i poprilično "ubilački" za susednu Hrvatsku.

A kao drugo - zar Šumadija, srce Srbije, da nema auto put? Sramota. Autoput danas je jedan od osnovnih pokretača privrede.

Zasto uvek Beograd ???

pre 11 godina

Citajuci tekst dosao sam do zakljucka da je gospodin Begovic sve izracunao i dosao do zakljucka da svi stanovnici koji zive juzno od Bgd-a a nalaze se na traci tog "neprofitnog" autoputa, treba da se lepo presele u Bgd ili NS i da onda mogu ziveti kao ljudi. Sta ce njima veza sa svetom u obliku autoputa? Njima treba drzava da pokloni traktore i konjske zaprege i da lepo koriste alternativne pravce u obliku kozjih staza, jer pobogu u ovoj zemlji je sve sto je uradjeno do sada ekonomski isplativo...Zasto bi neki zemljoradnici iz Sumadije mogli koristiti udobnosti autoputa kada mogu lepo da se voze i magistralom ili lokalnim putevima.Zasto bi neka inostrana firma otvorila svoje fabrike ili predstavnistva u tom delu zemlje kada moze u Vojvodini, Beogradu ili Novom Sadu. Ne znate vi gospodine Begovicu koliko ce vozila prolaziti buducim autoputem, jer to sto imate su samo brojke iz ko zna cije sveske i ko zna cije koristi.Gospodine Veljo, ja nisam vas simpatizer ali ustrajte u toj nameri a godine i istorija ce pokazati ko je bio u pravu...

Gargo

pre 11 godina

Gospodine Begoviću,
Toliko ste se nalupali u ovom tekstu da su mi suze pošle.Vaši "ubedljivi"
argumenti su samo za diletante.Pre dva dana putovao sam u Suboticu i znate šta sam video:Do Novog Sada na putu je bio solidan broj vozila u
obasmera,ali od Novog Sada do Subotice naježio sam se jer je auto put
sablasno delovao onako bez vozila.Tek po koje vozilo u oba smera.Po va-
šoj teoriji ni taj put nije bio potreban.Što se tiče Ibarske magistrale
u julu i avgustu prođe 17.000 vozila u oba smera.Znate Vi to dobro ali
verovatno ste veliki lokal patriota a Vaše selo možda nije na koridoru 11.Kako koja vlast dođe sve više je raznoraznih analitičara i "transpa-
rentnih" stručnjaka poput Mahmuta Bušatlije,Vas i Vama sličnih.

@nemanja

pre 11 godina

Za Nemanju.
Prvo covek je jako relano napisao ovaj tekst. Podaci govore da nema opravdanost. Da je kako ti kazes 17000 vozila u Julu i Avgustu a sta je sa ostalih 10 meseci ? Da li znas koliko kosta odrzavanje puta zimi koji ne donosi profit. Ekonomija i matematika je prosta ako je zbir minus onda nema koristi. Bolje je prositiri malo ibarsku i iseliti put kroz naseljan mesta to je mnogo jeftinije.
Sto se tice luke Bar tu si tek odvalio. Da je tako kako kazes zasto onda roba iz te luke koja ide ka Srbiji je manja od 5% od ukupne robe koja ide iz ostalih luka ? Bar je losa luka mala plitka nema prostora za velike brodove nema mesta za vece kompozicije koje bi isle ka Srbiji. Da ti pojasnim recimo Luka Odessa moze da primi kompozicije od sto i vise gadona a luka Bar jedva 25 vagona. Sadasji brodovi nose velike tonaze od 3 do 100 hiljada tona robe. Pruga je losa nema mogucnosti da se njome prevoze. Fijat je koristi jer im je to bila opcija jedina koja se nudila u tom trenutku i nece dugo biti u igri cim se pojavi bolje resenje, Matice u tu luku ne mogu da udju.Zasto koristimo Rieku prosto autoput blize je po kilometrima, Vode je stranci veci kapacitet. Najvise robe nam dolazi iodlazi preko te luke. Isto tako i pruga je bolja iz tog smera i vozovi dolaze u roku od 24 h do Beograda a nesto duze do ostatka Srbije. Te pare za taj auto put bolje uloziti i srediti sine tj pruge i voziti 120km.h nego spucati u snove jednog Velje
Snovi su skupa stvar. Pogotovu ako su promaseni.

Милош

pre 11 godina

Углавном се слажем са вама, поготово за добротворе наше лепе земље, али да би неки региони напредовали и приврачили инвестиције морамо и улагати у делове земље, где тренутно не изгледа профитабилно.

Nemanja

pre 11 godina

Odgovor na "@nemanja", tj. osobi koja je meni odgovorila.

Pominjete jul i avgust. Ja to nigde nisam pominjao. Ja ne govorimo turistima, ja govorim o privredi. Say no more! Ali zato vi tako puni neke kvazi intelektualne moći kažete "A šta je sa ostalih 10 meseci". A šta ćemo sada? Jel ćete priznati sebi da ste lupili? Ne, naravno?

Koliko košta održavanje? Zanemarljivo, u odnosu na korist. Nemačka, koja ima najbolju mrežu autoputeva NE NAPLAĆUJE PUTARINU! Da, toliko je isplativo saamo postojanje autoputa.

Luka bar i vaš "podatak" da je plitka. Upravo obrnuto. Problem hrvatske luke je upravo u tome, a ogromna predost Luke bar je što nije plitka i može da primi velike transportne brodove. Problem njen je u nedovoljnoj izgrađenosti i lošim putevima.
Svi kamioni koji iz LB idu preko HR se dodatno carine i onda po statistici ispadne zaista da iz LB dolazi jako malo robe.
Drugi problem je što ti veliki brodovi upravo staju u LB, prepakuju teret u manje brodove, i onda se iskrcavaju u Rijeci.
Toliko o relanosti tih vaših 5%.

U vezi proširenja Ibarske magistrale. Ovde ste sve rekli! Onako je i iole( zaista, minimalno!) upućen u principe razvoja saobraćaja zna da se UVEK pravi novi put višeg nivoa, a nikada se trenutni neproširuje u viši nivo. Prvo jer je cena daleko niža( da, niža je, zbog raseljavanja) a drugo jer se jedino tako širi mreža puteva.

DejanBg

pre 11 godina

Nece bas biti tako.Evo ja bih na primar da postoji put do mora isao bar jednom mesecno na vikend sto na more sto u planinu.A verujem da je ovakvih kao ja bas dosta.Ovako idem samo jednom godisnje i to bas zbog puteva.Naravno da treba uzeti povoljne kredite i ne znam da li je sad bas povoljno vreme za ovakav veliki finansiski korak,ali da nam trebaju putevi da bi se kao zemlja razvijali to stoji.Licno ne mislim da ce ga sadasnji ministar i napraviti ali hoce neki buduci sigurno.

Vlada

pre 11 godina

Molim te nemoj više ništa da misliš jer će mi pozliti. Neću noćas moći da spavam kad pomislim da postoji neka glava u kojij se leže misao da autoput do Jadrana nije potreban.
Jedino što bih ga ja radio u saradnji sa RS preko Višegrada, Srbinja, Gackog i Trebinja na Herceg Novi a ne kroz Milovinu

Stevan

pre 11 godina

Napokon jedan pametan osvrt, potkrepljen argumentima na utopijski san jednog nekompetentnog i opasnog ministra. Svako ko ima veze sa ovom problematikom zna da je osnovni uslov za gradnju puta ili autoputa broj vozila koji se kotrlja po tom putnom pravcu. U nasem slucaju on je cetiri puta manji od potrebnog. Da bi se nesto gradilo moraju da postoje zdravi izvori finansiranja a ne krediti, posebno ako je drzava vec prezaduzena. Srbija se nalazi u Evropi i strasno hoce u nju ali nece da se ponasa po pravilima te Evrope. Ta ista Evropa je postavila mrezu koridora ciji je broj 10, na osnovu opterecenosti putnih pravaca. E ali mi dodajemo i 11. sto da bude samo po njihovom. Evropa se ne mesa u budalastine zemalja koje nisu u EU ali kao ozbiljna institucija upozorila je i Srbiju i Crnu Goru da nema nikakve potrebe graditi autoput i posavetovala da bi jedan savremeni put za motorni saobracaj bio sasvim dovoljan, imajuci u vidu da ce cena gradnje po crnogorskim vrletima biti u svakom slucaju ogromna. Ali sta to vredi kad je nas ministar sanjao svoj san i on nece da ode sa ovog sveta dok ne ispuni svoj san, jer obecao je deci a obecanje na ovim prostorima znaci, ludom radovanje. Sve to nije dovoljno za ovu vlast i ovaj narod, mi smo lideri, mi smo najpametniji, mi smo.... najvece ..dale u regionu. Umesto da budemo u Evropi, sa Slovacima, Madjarima ili bar Hrvatima mi bauljamo po Balkanu i drzimo lekcije celom svetu. Sta da se radi, od sudbine ne mozes pobeci.

Momabrazil

pre 11 godina

Ma kako stilski lepo bilo pisano,ne slazem se sa argumentima ne gradnje Koridora 11. Novi putevi mogu privuci investicije. Internet omogucava ljudima da vrse svoje aktivnosti da dobro zaradjuju i da ne zive u velikim gradovima. Fabrike se trebaju graditi po manjim mestima gde vec ima mogucnisti za to. Kad bi u Brazilu razmisljali kao u tekstu nit bi bilo puteva nit progresa

Peca

pre 11 godina

Koliko se moze primetiti, paznja naroda se skrece na neke licne hipoteze i snove sta bi bilo dobro, plovni put do Soluna, auto-put Crnogorcima i sl. Pa bilo bi dobro da se najzad objavi spisak Angele Merkel sa 200 najvecih srpskih lopova koji su izneli silne milijarde iz Srbije. Sto se Juznog Jadrana tice, Srbija je ulagala i previse za prilaz luci Bar. Setimo se zeleznice koju je izgradila sve do Titograda, ukljucujuci i zeleznicku stanicu Titograd. Na pruzi 59 mostova i 62 tunela ! I to kolikih mostova ! I sada bi Crnogorcima dobro doslo da im se izgradi i auto-put, zar ne ? Neka Velja razmisli o penzijama i da li ce ih biti, jer vreme je i njemu da ide u penziju.

Dalibor

pre 11 godina

Ma nije potreban auto-put, jer bi onda mogli da zabrane kamionski transport preko Ibarske magistrale. Kako bi onda vlasnici transportnih preduzeća (među kojima ima i političara i onih koji ih finansiraju) izbegavali putarine? Kako bi uništavali magistralne puteve bez plaćanja ikakve naknade državi? Konačno, kako bi se od Beograda do 140km dalekog Čačka putovalo tri sata umesto nešto više od jednog sata? Stigneš na destinaciju i imaš dva sata slobodno. Čim imaš slobodno vreme, možeš da razmišljaš, a ako razmišljaš, ne valja za državu, jer ko zna kakve planove možeš da skuješ...

Svi nas, bre, prave budalama. Viđam sve više kamiona stranih registracija na Ibarskoj magistrali. Obilaze oni i auto-put Beograd-Subotica, krećući se čak i nekim deonicama gde je izričito zabranjen saobraćaj kamionima. Policija ili žmuri po naredbi odozgo ili je u talu. Milioni ostaju u nečijim džepovima.

Međutim, uvek ima neko ovako pametan, kao gospodin autor, da nam potanko objasni kako nam ne treba takav trošak, kao što je izgradnja auto-puta. Nije mi samo jasno što nije napisao sličan članak kad je exprezident Tadić rekao da Ibarska ide u istoriju i da je novi put prioritet.

Napred Veljo, samo se potrudi da bude bez korupcije.

Sasa

pre 11 godina

Juzna Srbija mora da ima autoput da bi se spasili zivoti stotina ljudi koji svake godine izginu na ibarskoj magistrali. Drugo, infrastruktura utice na privredni rast. Dobre saobracajnice i zeleznice uticu na izmestanje industrije u ruralna podrucja, sto opet znaci manji odliv stanovnistva iz istih. Sad, da li treba graditi saobracajnicu prema BiH ili prema granici Crne Gore, to je stvar dogovora sa tim drzavama, jer autoput ne treba da zavrsi kao slepo crevo.

Južnjak

pre 11 godina

Juzna Srbija mora da ima autoput... Sad, da li treba graditi saobracajnicu prema BiH ili prema granici Crne Gore, to je stvar dogovora sa tim drzavama, jer autoput ne treba da zavrsi kao slepo crevo.
(Sasa, 25. avgust 2012 09:29)

Da, južna Srbija se baš onako potpuno naslanja svojim granicama na BIH i na Crnu goru, dok se Zlatibor i Tara graniče sa Bugarskom.

Marko

pre 11 godina

... kako je krenulo, najbolje je da na magarencetu transportujemo i izvozimo robu iz ovog dela Srbije!

Gospodine Srbija nije samo krug dvojke, o čemu vi govorite?

каурин

pre 11 godina

Г. Боговићу, далеко од тога да сам присталица прозваног министра, али читајући ваш чланак испада да људи који ништа не (у)раде у ствари имају најбоље оправдање за тако нешто.
Не бива!

Nebojsa

pre 11 godina

Naravno da Centralnoj Srbiji ne treba Auto put , Ibarska magistrala sa stotinam zrtava godisnje odlicno je resenje. I najbolje bi bilo jos dragi moj gospodine da Nama Sumadincima podelite Magarce....

@nemanja

pre 11 godina

Za Nemanju.
Prvo covek je jako relano napisao ovaj tekst. Podaci govore da nema opravdanost. Da je kako ti kazes 17000 vozila u Julu i Avgustu a sta je sa ostalih 10 meseci ? Da li znas koliko kosta odrzavanje puta zimi koji ne donosi profit. Ekonomija i matematika je prosta ako je zbir minus onda nema koristi. Bolje je prositiri malo ibarsku i iseliti put kroz naseljan mesta to je mnogo jeftinije.
Sto se tice luke Bar tu si tek odvalio. Da je tako kako kazes zasto onda roba iz te luke koja ide ka Srbiji je manja od 5% od ukupne robe koja ide iz ostalih luka ? Bar je losa luka mala plitka nema prostora za velike brodove nema mesta za vece kompozicije koje bi isle ka Srbiji. Da ti pojasnim recimo Luka Odessa moze da primi kompozicije od sto i vise gadona a luka Bar jedva 25 vagona. Sadasji brodovi nose velike tonaze od 3 do 100 hiljada tona robe. Pruga je losa nema mogucnosti da se njome prevoze. Fijat je koristi jer im je to bila opcija jedina koja se nudila u tom trenutku i nece dugo biti u igri cim se pojavi bolje resenje, Matice u tu luku ne mogu da udju.Zasto koristimo Rieku prosto autoput blize je po kilometrima, Vode je stranci veci kapacitet. Najvise robe nam dolazi iodlazi preko te luke. Isto tako i pruga je bolja iz tog smera i vozovi dolaze u roku od 24 h do Beograda a nesto duze do ostatka Srbije. Te pare za taj auto put bolje uloziti i srediti sine tj pruge i voziti 120km.h nego spucati u snove jednog Velje
Snovi su skupa stvar. Pogotovu ako su promaseni.

Zasto uvek Beograd ???

pre 11 godina

Citajuci tekst dosao sam do zakljucka da je gospodin Begovic sve izracunao i dosao do zakljucka da svi stanovnici koji zive juzno od Bgd-a a nalaze se na traci tog "neprofitnog" autoputa, treba da se lepo presele u Bgd ili NS i da onda mogu ziveti kao ljudi. Sta ce njima veza sa svetom u obliku autoputa? Njima treba drzava da pokloni traktore i konjske zaprege i da lepo koriste alternativne pravce u obliku kozjih staza, jer pobogu u ovoj zemlji je sve sto je uradjeno do sada ekonomski isplativo...Zasto bi neki zemljoradnici iz Sumadije mogli koristiti udobnosti autoputa kada mogu lepo da se voze i magistralom ili lokalnim putevima.Zasto bi neka inostrana firma otvorila svoje fabrike ili predstavnistva u tom delu zemlje kada moze u Vojvodini, Beogradu ili Novom Sadu. Ne znate vi gospodine Begovicu koliko ce vozila prolaziti buducim autoputem, jer to sto imate su samo brojke iz ko zna cije sveske i ko zna cije koristi.Gospodine Veljo, ja nisam vas simpatizer ali ustrajte u toj nameri a godine i istorija ce pokazati ko je bio u pravu...

Gargo

pre 11 godina

Gospodine Begoviću,
Toliko ste se nalupali u ovom tekstu da su mi suze pošle.Vaši "ubedljivi"
argumenti su samo za diletante.Pre dva dana putovao sam u Suboticu i znate šta sam video:Do Novog Sada na putu je bio solidan broj vozila u
obasmera,ali od Novog Sada do Subotice naježio sam se jer je auto put
sablasno delovao onako bez vozila.Tek po koje vozilo u oba smera.Po va-
šoj teoriji ni taj put nije bio potreban.Što se tiče Ibarske magistrale
u julu i avgustu prođe 17.000 vozila u oba smera.Znate Vi to dobro ali
verovatno ste veliki lokal patriota a Vaše selo možda nije na koridoru 11.Kako koja vlast dođe sve više je raznoraznih analitičara i "transpa-
rentnih" stručnjaka poput Mahmuta Bušatlije,Vas i Vama sličnih.

Nemanaj

pre 11 godina

Nešto ovako "pametno" odavno nisam pročitao.
Kao prvo, isplativnost autoputa se ne meri samo intenzitetom saobraćaja. To je daleko daleko kompleksnija tema.
Navešću samo jedan primer. Mnogi veliki, trgovački brodovi pristaju u luku Bar jer im je napogodnija a onda teretni kamioni prevoze robu preko hrvatske( da, skroz okolo) do Srbije. Svako ko ima i najmanje kontakta sa uvoznim biznisom preko broda zna za ovo.
Odatle, strateški ovaj autoput bio bi idealan za Srbiju i poprilično "ubilački" za susednu Hrvatsku.

A kao drugo - zar Šumadija, srce Srbije, da nema auto put? Sramota. Autoput danas je jedan od osnovnih pokretača privrede.

Stevan

pre 11 godina

Napokon jedan pametan osvrt, potkrepljen argumentima na utopijski san jednog nekompetentnog i opasnog ministra. Svako ko ima veze sa ovom problematikom zna da je osnovni uslov za gradnju puta ili autoputa broj vozila koji se kotrlja po tom putnom pravcu. U nasem slucaju on je cetiri puta manji od potrebnog. Da bi se nesto gradilo moraju da postoje zdravi izvori finansiranja a ne krediti, posebno ako je drzava vec prezaduzena. Srbija se nalazi u Evropi i strasno hoce u nju ali nece da se ponasa po pravilima te Evrope. Ta ista Evropa je postavila mrezu koridora ciji je broj 10, na osnovu opterecenosti putnih pravaca. E ali mi dodajemo i 11. sto da bude samo po njihovom. Evropa se ne mesa u budalastine zemalja koje nisu u EU ali kao ozbiljna institucija upozorila je i Srbiju i Crnu Goru da nema nikakve potrebe graditi autoput i posavetovala da bi jedan savremeni put za motorni saobracaj bio sasvim dovoljan, imajuci u vidu da ce cena gradnje po crnogorskim vrletima biti u svakom slucaju ogromna. Ali sta to vredi kad je nas ministar sanjao svoj san i on nece da ode sa ovog sveta dok ne ispuni svoj san, jer obecao je deci a obecanje na ovim prostorima znaci, ludom radovanje. Sve to nije dovoljno za ovu vlast i ovaj narod, mi smo lideri, mi smo najpametniji, mi smo.... najvece ..dale u regionu. Umesto da budemo u Evropi, sa Slovacima, Madjarima ili bar Hrvatima mi bauljamo po Balkanu i drzimo lekcije celom svetu. Sta da se radi, od sudbine ne mozes pobeci.

zmau

pre 11 godina

Postoji mnogo jeftinije rešenje za rasterećenje takozvane Ibarske magistrale. Kvalitetna magistrala Ostružnica-Ub-Valjevo-Kosjerić-Užice (bez Požega) čiji delovi već sada postoje, i čije neke delove je moguće poboljšati izgradnjom par tunela. To bi bila najkraća veza Beograda sa Valjevom, Užicem i Crnom Gorom, i ona bi radila dobar deo posla koji sad radi Ibarska. Usput bismo dobili kvalitetniju vezu Novi Sad - Užice.
Međutim, nisam primetio da je iko igde javno razmišljao o alternativama.

DejanBg

pre 11 godina

Nece bas biti tako.Evo ja bih na primar da postoji put do mora isao bar jednom mesecno na vikend sto na more sto u planinu.A verujem da je ovakvih kao ja bas dosta.Ovako idem samo jednom godisnje i to bas zbog puteva.Naravno da treba uzeti povoljne kredite i ne znam da li je sad bas povoljno vreme za ovakav veliki finansiski korak,ali da nam trebaju putevi da bi se kao zemlja razvijali to stoji.Licno ne mislim da ce ga sadasnji ministar i napraviti ali hoce neki buduci sigurno.

Vlada

pre 11 godina

Molim te nemoj više ništa da misliš jer će mi pozliti. Neću noćas moći da spavam kad pomislim da postoji neka glava u kojij se leže misao da autoput do Jadrana nije potreban.
Jedino što bih ga ja radio u saradnji sa RS preko Višegrada, Srbinja, Gackog i Trebinja na Herceg Novi a ne kroz Milovinu

Nemanja

pre 11 godina

Odgovor na "@nemanja", tj. osobi koja je meni odgovorila.

Pominjete jul i avgust. Ja to nigde nisam pominjao. Ja ne govorimo turistima, ja govorim o privredi. Say no more! Ali zato vi tako puni neke kvazi intelektualne moći kažete "A šta je sa ostalih 10 meseci". A šta ćemo sada? Jel ćete priznati sebi da ste lupili? Ne, naravno?

Koliko košta održavanje? Zanemarljivo, u odnosu na korist. Nemačka, koja ima najbolju mrežu autoputeva NE NAPLAĆUJE PUTARINU! Da, toliko je isplativo saamo postojanje autoputa.

Luka bar i vaš "podatak" da je plitka. Upravo obrnuto. Problem hrvatske luke je upravo u tome, a ogromna predost Luke bar je što nije plitka i može da primi velike transportne brodove. Problem njen je u nedovoljnoj izgrađenosti i lošim putevima.
Svi kamioni koji iz LB idu preko HR se dodatno carine i onda po statistici ispadne zaista da iz LB dolazi jako malo robe.
Drugi problem je što ti veliki brodovi upravo staju u LB, prepakuju teret u manje brodove, i onda se iskrcavaju u Rijeci.
Toliko o relanosti tih vaših 5%.

U vezi proširenja Ibarske magistrale. Ovde ste sve rekli! Onako je i iole( zaista, minimalno!) upućen u principe razvoja saobraćaja zna da se UVEK pravi novi put višeg nivoa, a nikada se trenutni neproširuje u viši nivo. Prvo jer je cena daleko niža( da, niža je, zbog raseljavanja) a drugo jer se jedino tako širi mreža puteva.

Peca

pre 11 godina

Koliko se moze primetiti, paznja naroda se skrece na neke licne hipoteze i snove sta bi bilo dobro, plovni put do Soluna, auto-put Crnogorcima i sl. Pa bilo bi dobro da se najzad objavi spisak Angele Merkel sa 200 najvecih srpskih lopova koji su izneli silne milijarde iz Srbije. Sto se Juznog Jadrana tice, Srbija je ulagala i previse za prilaz luci Bar. Setimo se zeleznice koju je izgradila sve do Titograda, ukljucujuci i zeleznicku stanicu Titograd. Na pruzi 59 mostova i 62 tunela ! I to kolikih mostova ! I sada bi Crnogorcima dobro doslo da im se izgradi i auto-put, zar ne ? Neka Velja razmisli o penzijama i da li ce ih biti, jer vreme je i njemu da ide u penziju.

Momabrazil

pre 11 godina

Ma kako stilski lepo bilo pisano,ne slazem se sa argumentima ne gradnje Koridora 11. Novi putevi mogu privuci investicije. Internet omogucava ljudima da vrse svoje aktivnosti da dobro zaradjuju i da ne zive u velikim gradovima. Fabrike se trebaju graditi po manjim mestima gde vec ima mogucnisti za to. Kad bi u Brazilu razmisljali kao u tekstu nit bi bilo puteva nit progresa

Sasa

pre 11 godina

Juzna Srbija mora da ima autoput da bi se spasili zivoti stotina ljudi koji svake godine izginu na ibarskoj magistrali. Drugo, infrastruktura utice na privredni rast. Dobre saobracajnice i zeleznice uticu na izmestanje industrije u ruralna podrucja, sto opet znaci manji odliv stanovnistva iz istih. Sad, da li treba graditi saobracajnicu prema BiH ili prema granici Crne Gore, to je stvar dogovora sa tim drzavama, jer autoput ne treba da zavrsi kao slepo crevo.

Marko

pre 11 godina

... kako je krenulo, najbolje je da na magarencetu transportujemo i izvozimo robu iz ovog dela Srbije!

Gospodine Srbija nije samo krug dvojke, o čemu vi govorite?

Dalibor

pre 11 godina

Ma nije potreban auto-put, jer bi onda mogli da zabrane kamionski transport preko Ibarske magistrale. Kako bi onda vlasnici transportnih preduzeća (među kojima ima i političara i onih koji ih finansiraju) izbegavali putarine? Kako bi uništavali magistralne puteve bez plaćanja ikakve naknade državi? Konačno, kako bi se od Beograda do 140km dalekog Čačka putovalo tri sata umesto nešto više od jednog sata? Stigneš na destinaciju i imaš dva sata slobodno. Čim imaš slobodno vreme, možeš da razmišljaš, a ako razmišljaš, ne valja za državu, jer ko zna kakve planove možeš da skuješ...

Svi nas, bre, prave budalama. Viđam sve više kamiona stranih registracija na Ibarskoj magistrali. Obilaze oni i auto-put Beograd-Subotica, krećući se čak i nekim deonicama gde je izričito zabranjen saobraćaj kamionima. Policija ili žmuri po naredbi odozgo ili je u talu. Milioni ostaju u nečijim džepovima.

Međutim, uvek ima neko ovako pametan, kao gospodin autor, da nam potanko objasni kako nam ne treba takav trošak, kao što je izgradnja auto-puta. Nije mi samo jasno što nije napisao sličan članak kad je exprezident Tadić rekao da Ibarska ide u istoriju i da je novi put prioritet.

Napred Veljo, samo se potrudi da bude bez korupcije.

Милош

pre 11 godina

Углавном се слажем са вама, поготово за добротворе наше лепе земље, али да би неки региони напредовали и приврачили инвестиције морамо и улагати у делове земље, где тренутно не изгледа профитабилно.

Južnjak

pre 11 godina

Juzna Srbija mora da ima autoput... Sad, da li treba graditi saobracajnicu prema BiH ili prema granici Crne Gore, to je stvar dogovora sa tim drzavama, jer autoput ne treba da zavrsi kao slepo crevo.
(Sasa, 25. avgust 2012 09:29)

Da, južna Srbija se baš onako potpuno naslanja svojim granicama na BIH i na Crnu goru, dok se Zlatibor i Tara graniče sa Bugarskom.