Petak, 09.03.2012.

19:38

Kinezi ne žele ruske vojne avione

Informacija ruskih medija prema kojoj je Kina <a href="http://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?yyyy=2012&amp;mm=03&amp;dd=06&amp;nav_id=588292" class="text-link" target= "_blank">spremna da kupi 48 borbenih aviona</a> tipa Su-35 od Rusije ne odgovara realnosti, saopšteno je iz Kine.

Izvor: Capital

Kinezi ne žele ruske vojne avione IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

48 Komentari

Sortiraj po:

nebitno

pre 12 godina

Matori,nema direktne kopije aviona Mig-29 u kineskom RV-u.Ma nema je ustvari uopste,jer kinezi nikada nisu ni kupili taj tip aviona - bar nisu zvanicno.Kinezi imaju svoj ,Chengdu J-10 Vigorous dragon,jednomotorac,pa procitaj nesto o tom avionu,a masina koristi ruski AL-31 motor sa aviona Su-27.
Dosta vise o Kursku! Uhvatio se covek za jedan jedini izvor,pa ga u nedogled plasira ovde.Procitaj malo sta pisu i drugi.Veruj i dalje u te budalastine,zabole me i za tebe,a i za 'tvog' engleskog wiki informatora.Ne smeta meni ni toliko sto si se uhvatio za jedan te isti podatak,nego sto si toliko revnosan pa ga cak i ponavljas.Koliko je ljudi ubijeno u Jasenovcu,50000 ljudi po Tudjmanu,ili po Barry M.Lituchy-ju 700000? Ajde utvrdi!!!!!.Ja mozda jesam glup,jer mi ti dvaput spocitavas i pises kako je 'pametnom dovoljno da shvati' - otkud znam,mozda 'gresim',ali ne verujem.Ja bih rekao,tj.napisao da ipak svaka strana najevrovatnije koristi podatke koji njoj idu u prilog.

Slavek73

pre 12 godina

48 aviona predstavlja tri eskadrile od po 16 letelica. To je minimum na koji su rusi spremni da pristanu. Znaju da ce kinezi da kopiraju tehnologiju ali racunaju uzeli smo im kintu pa neka ih. Kinezi zele da kupe daleko manji broj letelica na sta rusi nikako ne pristaju.

Ne pametujem vec prenosim ono sto sam procitao prosle godine...

Žaki

pre 12 godina

@PENZIONISANI PUKOVNIK - Pukovniče, imate sto godina a ne razlikujete krađu od licence. Bivša YU jeste proizvodila neke tenkove ali po debelo plaćenoj licenci kao što u Zemunu proizvodimo coca colu po licenci te korporacije. Nismo ukrali brend. Kod Kineza je drugačije; ne mare ni za kakva pravila lepog poslovnog ponašanja; iskopiraju ono što ih zanima, budu pet (i više) puta jeftiniji i onda su kao neka ekonomska sila?!

dobro jutro

pre 12 godina

@ nebitno

jos jednom, pazi sad, koncentrisi se, citaj naglas ako treba

nemacki gubitci u bitci kod Kursk-a
203,000 zrtava
720 tenkova i topova

sovjetski gubitci u bitci kod Kursk-a
863,303 zrtava
6,064 tenkova i topova


pametnom dosta da shvati
da nisu imali tenkove rusi bi opet dobili jer bi onaj bolesnik poslao jos 15 miliona vojnika da kasikama raskomadaju nemacke tenkove

eh

pre 12 godina

A jeste smiješni. Svađate se čija je tehnologija i naoružanje bolje a ovdje se radi o daleko jednostavnijoj stvari. Kinezi ne žele kupiti nešto što im je zabranjeno kopirati...i to je to.

Kinezi su cijelu ekonomiju izgradili na kopiranju i proizvodnji jeftinije alternative, i mora im se priznati da su majstori u tome.

Penzionisani pukovnik

pre 12 godina

A sta nasi kao nisu kopirali? Pocevsi od kalsnjikova do tenka T84 sve su bile kopije ruskog oruzja koje smo velikodusno prodavali nesvrstanim africkim zemljama

Deki

pre 12 godina

Za neupucene su-35 je jedna od varijanti slavnog su-27, sa odredjenim modifikacijama, avion je osposobljne za borbu sa distance do 400km, sto je retko koji avion sposoban danas,ako ga Kinezi zaista ne zele znaci da vec imaju svoju varijantu lovca za borbu sa velikih distanci

justice & freedom

pre 12 godina

Srbija ima 6% fakultetski obrazovanih ali zato ostalih 90% su eksperti za istoriju, medjunarodnu politiku i vojnu tehnologiju.

GORGI

pre 12 godina

Negde sam pročitao da je u I i II svetskom ratu poginulo 75 miliona ljudi. Čitajući komentare ovde dolazim do zaključka da je to izgleda malo bilo i da je potrebno da pogine još toliko da bi ljudi prestali da doživljavaju rat ko fudbalsku utakmicu. Mani te se ljudi rata i ubeđenja da će neko pobediti. Nema pobednika. Samo trgovci oružijem zarađuju.

From DC

pre 12 godina

AK 47 je najtrazenije oruzje u NJUJORKU I VASINGTONU. I vrlo je skup i cenjen. Ili mozda ti iz fotelje bolje znas posao od ovdasnjih gangova, blahblahblah?

Lajavi

pre 12 godina

Ja i dalje mislim, da su F-15 i Su-27 (i njihovi dervivati kao što su Strike Eagle, Su-30,33,35) trenutno najbolji avioni. Raptor, Paf Ka, JSF i onaj kineski Chengdu, još moraju da se najedu zeleniša. Džaba Raptoru sve, ako pilotu tokom leta hronično otkazuju pojedini bitni podsistemi, ako mu smeta kiša i sl., posebno u borbenim uslovima. Zamislite da imate najnoviji Mercedes, krenete u preticanje, a njemu odjednom papučica ne prima gas, e takva je situacija sa Raptorom. Nadležni ga forsiraju, a piloti ga ne vole, jer je nepredvidiv. p.s. Što se tiče isporuka naouružanja, ono koje se proizvodi za US army i za Rusku armiju, je uvek za koplje bolje.

MIKI

pre 12 godina

Vidim da se neki od vas pozivaju na aero magazin - ljudi, doticni magazin u svakom broju ima bar 10 teskih, otvorenih lazi, a i pored toga su jako okrenuti ,,istoku'', a mrze amere. Kao da pisu dok traje bombardovanje.
Jel to strucan casopis o avijaciji?
A najtuznije od svega, samo cekam da izadje nov broj, posto sam zedan informacija o avijaciji - bar tih 30% sto je nepristrasan.

Misa Alomerovic

pre 12 godina

Bravo za Ruje ovog puta.Kinezi su kopirali MIG avione pod oznakom J i prodavali ih Albaniji,Severnoj Koreji,Burmi i nekim africkim zemljama.Rusi zele ovim da prosire svoje "vojno trziste".A sada sto se tice odnosa ruska vojna tehnika i tehnologija nasuprot americke je jako degutantno pitanje,jer se nisu na pravi nacin sukobile(USA vs.Iraq & Yugoslavia).I jedni i drugi preuvelicano hvale svoje brendove i dostignuca.Ipak jedno pravilo vazi,narocito u sukobu u vazduhu:Primat ima onaj ciji su piloti bolje obuceni,ciji radar vidi dalje(sa i bez ometanja) i ko ima efektivniji(precizniji i pouzdaniji) projektil na duzoj distanci.Mozda i brojnost moze da utice ali tokom drugog sv. rata su isti ti anerkanci dokazali suprotno na pacifiku.Njihovi mornaricki lovci su bili superiorniji (tehnoloski napredniji) od japanskih ali nisu bili brojniji.A sem toga apropo teme,Kinezi su razvili lovac v. generacije.

mali Perica

pre 12 godina

Ako laze koza, ne laze wikipedia...jes da je malo duze, ali ko razume shvatice

German
According to German historian Karl-Heinz Frieser, who interpreted German archives, the Wehrmacht suffered 54,182 casualties in total during Citadel (5–16 July). Of these 9,036 personnel were killed in action, another 1,960 were reported missing in action, and 43,159 wounded in action. The German 9th Army (under the command of Army Group Centre) suffered 23,345 casualties while Army Group South suffered 30,837 casualties.[10]
For Polkovodets Rumyantsev, Frieser states between 3 and 23 August, the Wehrmacht and Waffen-SS units suffered 25,068 casualties, including 8,933 killed and missing. For Rumyantsev he estimated ~30,000 men lost with 10,000 killed and missing. For Operation Kutuzov Frieser gives 86,064 casualties with 14,215 killed, 11,300 missing and 60,549 wounded.[132] Total casualties for the Battle of Kursk were ~170,000 men.
According to Frieser, the Wehrmacht lost 252 tanks and assault guns during Operation Zitadelle (until 16 July). Army Group South admitted losses of 161 tanks and 14 assault guns by 16 July. The 9th Army reported the loss of 41 tanks and 17 assault guns up to and including 14 July. Among these were 10 Tiger and 42 Panther tanks, as well as 19 Ferdinand heavy tank destroyers. Other losses included 109 Panzer IVs, 38 Panzer IIIs, three flame tanks and 31 assault guns.[133]
The number of lost tanks for Citadel and the Soviet counter offensives is hard to establish. Frieser gives the number of 1,331 tanks destroyed for the entire Eastern Front for July and August. Frieser estimates the number of tanks destroyed during the Battle of Kursk as 760. Frieser explains that many of these tanks were beyond repair and abandoned.[132]
David Glantz gives a total of 49,822 casualties.[134] Glantz asserts German losses during the Soviet counter offensives are unavailable.[135]
Glantz estimates that 1,612 tanks and assault guns were knocked out and/or damaged, of which 323 were destroyed.[136] Tank losses from counterattacks are uncertain, according to Glantz.
Aircraft losses, according to Frieser, totaled 524 planes. For Citadel (5–16 July) 159 were lost, while 218 were destroyed during Kutuzov and a further 147 during Polkovodets Rumyantsev.[137]
According to Christer Bergström, the Generalquartiermeister der Luftwaffe reported 97 aircraft lost between 5 and 8 July (Fliegerkorps VIII–58 and Luftflotte 6–39). For the period 5–31 July, Generalquartiermeister der Luftwaffe gives figures of 681 lost from the two air fleets (335 for Fliegerkorps VIII and 346 for Luftflotte 6). Of this total 420 were written off; 192 from Fliegerkorps VIII and 229 from Luftflotte 6.[138]
According to Soviets claims the Red Army smashed thirty German divisions, inflicting the following casualties between 5 July and 23 August 1943: 500,000 dead, wounded, and captured soldiers; 1,500 tanks and 3,700 planes destroyed.[139][140]
[edit]
Soviet
David Glantz quotes Grigoriy Krivosheyev as the most reliable source. According to Glantz' interpretation of Krivosheev's work, which interpreted Soviet archives, Soviet losses at Kursk during Citadel (known to the Soviets as the Kursk Strategic Defensive Operation, 5–16 July) amounted to 177,877 casualties.[141] The Central Front suffered 15,336 killed and 18,561 sick or wounded, for a total of 33,897 casualties. The Voronezh Front suffered 27,542 killed and 46,350 sick or wounded, for a total of 73,892 casualties. The Steppe Front suffered 27,452 killed with 42,606 sick or wounded, for a total of 70,085 casualties.[142]
Glantz estimates Soviet losses during Operation Kutuzov (12 July–18 August) at 112,529 killed and 317,361 wounded, for a total of 429,890 casualties;[136] the Western Front as losing 25,585 killed and 76,856 wounded and sick; the Bryansk Front suffered 39,173 killed and 123,234 wounded and sick. The Central Front lost 47,771 killed and 117,271 wounded and sick.[136] Total casualties for the "Battle of Kursk" were 863,303 men.
The Soviet losses during Operation Polkovodets Rumyantsev (3–23 August), according to Glantz and official Soviet sources, were 255,566 casualties, including 71,611 killed and 183,955 wounded. The Voronezh Front lost 48,339 killed and 108,954 wounded, for a total of 157,293 casualties. The Steppe Front lost 23,272 killed and 75,001 wounded, for a total of 98,273 casualties.
Soviet material losses for Citadel (5–16 July) amounted to 2,586 tanks and self-propelled guns out of 3,925 committed to combat (well over 50 percent). Roughly, this was seven times the number of German losses. Total material losses for Kutuzov totaled 2,586 tanks and self-propelled guns out of an initial strength of 2,409, well over 100 percent. The material losses in the Polkovodets Rumyantsev operation were also heavy. Glantz quotes Krivosheyev's numbers of 1,864 tanks and self-propelled guns out of 2,439 engaged, well over 50 percent. The loss ratio was roughly 5:1 in favor of the Germans.[143]
Frieser also supports Krivosheyev's casualty figures for men and armor.[144]
According to Christer Bergström, Red Air Force losses amounted to 677 on the northern flank and 439 on the southern flank of the bulge during Citadel. In the north, 5–11 July, Soviet losses amounted to 430 destroyed aircraft. The 2nd Air Army suffered 433 casualties in total in the north during July 1943. Total losses for the 17th Air Army were 244 during the same period. Other unit casualties are uncertain. Bergström's research indicates total Soviet air losses were 1,104 between 12 July and 18 August, covering Operations Citadel and Kutuzov.[145]

Milan

pre 12 godina

Za sve vas koji se prepirete ko je bolji, Rusi ili Ameri - jedini odgovor je i jedni i drugi, tj. na istom su nivou. Ali ljudi, vi zivite u prcvarnici Evrope, krepavate bez posla, a sve zahvaljujuci istim tim Amerima (zajedno sa EU) i Rusima... Velike sile nemaju prijatelja, imaju samo interese, tako da bi trebali da se okanete tih prepucavanja i da zasucete rukave, sto bi nas narod rekao "U se i u svoje kljuse". Naravno, pre toga oterati lopove sa vlasti a svim politicarima, bez obzira na partijsku pripadnost i nivo na kojem se nalaze (od MZ do ministarstava), kao i njihovim tajkunskim gazdama oduzeti svu imovinu i uz to gradjansku cast i prava na min. 15 godina!

anbeast

pre 12 godina

O, moj boze....spasavaj se ko moze!!! Zvezda ili Partizan, Ameri ili Rusi, levo ili desno, crno ili belo, Epl ili Android.... Ima li ovde onih koji nisu puki navijaci?!?!
Tekst govori o tome da Kinezi nece odredjene ruske avione pod odredjenim uslovima. (da ne kopiraju tehnologiju).
Da li su bolji americki ili ruski avioni, zapravo ne znamo. Jos uvek se (na srecu) nisu sreli pod jednakim okolnostima. (Ruska tehnika je izvlacila deblji kraj u poslednjim ratovima medjutim svi su oni bili asimetricni, ruska tehnika nije bila najnovije generacije itd,itd.) Rusi imaju prednost u pojedinim oblastima (gotovo svi ruski avioni su pokretljiviji i sposobniji u bliskoj borbi), Amerikanci u nekim drugim.(vece borbeno iskustvo pilota, nesto bolja avionika....)

T 34 jeste posluzio kao uzor za Panter. 1 na 1 ili 3-4 na 1 t-34 nije imao sta da trazi u borbi sa Panterom i Tigrom. Sa PzKpfw IV je verovatno bio u prednosti u bliskoj borbi a u podredjenom polozaju na odstojanju. T34 je bilo(kao i Sermana) mnogo, nemackih tenkova - malo. U Kurskoj bici Rusi su imali mnogo vece gubitke i u ljudstvu i u materijalu, ali su Nemce gubici vise boleli. Rusi su zaustavili ofanzivu. Najveci broj unistenih nemackih tenkova je usled kvara, artiljerije i aviona.
STVARI UGLAVNOM NISU CRNO-BELE!!!

realista

pre 12 godina

Ruski avioni jesu bolji od americkih u simuliranim vazdusnim borbama, i to ni amerikanci najcesce ne spore. Nije tesko na internetu pronaci snimke nekih od pilota koji su ucestvovali u tim vezbama.

Na zalost po ruse (a i sve druge korisnike njihovih aviona, ukljucujuci i nas 99-te), danas do takvih borbi ni nece doci, i sve ce se zavrsiti u par sekundi na vise desetina kilometara razdaljine, i tu su amerikanci u nesumnjivoj prednosti zbog naprednijih radara i druge elektronske opreme, ali i celokupne organizacije i infrastrukture (avaksi, leteci tankeri i slicno).

blah

pre 12 godina

@Zoran: jedna bitna razlika izmedju Amerikanaca i Rusa kada je u pitanju prodaja naoruzanja: kada naprave nesto novo, tehnoloski napredno i inovativno, Amerikanci ga cuvaju za sebe i takve stvari ne nude za izvoz (na primer, F22 Raptor). Sa Rusima je druga prica - za pare SVE moze.

@MK: AK47 je bio ekstremno dobro oruzje kada se pojavio, a, kao sto mu i samo ime kaze, to je bilo 1947. godine. Medjutim, jos od pre dobrih 40 godina vise ne moze da se poredi sa kvalitetnim, savremenim jurisnim puskama. I sami Sovjeti su jos pocetkom sedamdesetih poceli program zamene AK47 novim jurisnim puskama. Za danasnje standarde je vec skoro pa cista nula. "Najprodavaniji" je zbog toga sto je lak za proizvodnju pa su Sovjeti stancali milione i milione koje su slali svima redom. Nakon pada Sovjetskog Saveza, i dalje su u magacinima imali milione komada koje su njihovi generali na crnom trzistu prodavali za bedne pare. Kvalitetna savremena jurisna puska kosta ~3000 dolara, dok su novi, nekorisceni "Kalasnjikovi" na crnom trzistu vredeli po ~500 (u Africi sada mogu da se kupe i za par desetina dolara).

nebitno

pre 12 godina

za onoga sto se potpisuje kao LAKU NOC..
- Kod tebe je Nemacki rajh verovatno dobio rat,je l' da?
Slusaj sinak,da su rusi izgubili kod Kurska izgubili preko 6000 tenkova,a nemci samo 700,kako je onda moguce da je nemacka armija ulozila sve u tu ofanzivu ne bi li popravila situacija na istocnom frontu u svoju korist,i kako je moguce da je nakon tako strasnih gubitaka Crvene armije nemacki Vermaht bio u konstantnom povlacenju(malo je reci da si neobjektivan)..Nakon Moskve,Staljingrada je dosla ta Kurska bitka Jul-Avgust 1943 godine.Gde se ti informises? Nauci istoriju malo bolje,i svakog dana kada ustanes i umijes se prvo reci;HVALA TI VELIKI ZUKOVE STO DANAS GOVORIM SRPSKI..kakvih ljudi ima..To je bio rat koji nemci nisu mogli da dobiju,a za prevelike ruske zrtve rusi mogu da se zahvale Staljinu licno,ubedjen sam da bi neko drugo to odradio bolje,ali opet - za vreme Staljina je Rusija (SSSR) postao atomska sila,te je u periodu njegove vladavine pocela industrijalizacija zemlje.
-ZA OVOGA sto navodi amere kao nadmocniju silu,te njihovu pobedu za vreme hladnog rata: Za tebe informacija da su rusi imali u momentu kada se raspao SSSR,Dec.'91 godine 5 puta vise atomskih bojevih glava,daleko brojniju podmornicku flotu svih tipova podmornica (SSBN,SSGN,SSN,SSK),dok su amerikanci imali brojniju i sofisticiraniju povrsinsku flotu (udarne grupe nosaca aviona,krstarice,razarace i korvete),tako da bih ja blagu prednost bas zbog onog prvog (atomske bojeve glave) dao rusima.O toj DECENIJSKOJ PREDNOSTI AMERICKE NAD RUSKOM TEHNIKOM samo moze da pise neki americki dnevni list,pa se opet s' vremena na vreme dokaze suprotno.Licno mislim da ni ti,a ni ja ne znamo pravi razlog raspada SSSR-a osim verovatno istrosenosti Komunisticke partije i celog tog sistema koji je na celu sa KGB-om raspustio SSSR.I ne zaboravi,SSSR-a nema,ali je Rusija veoma jaka.Da nije,ne bi se ovoliko ni pisalo na tu temu.Mozda jos nije u konvencionalnom naoruzanju supersila,ali u nuklearnom jeste.
Sto ser tice tenka T-34,stvari stoje..Na pocetku rata na istocnom frontu je T-34 bio neresiva enigma za nemacke oklopne jedinice popunjene tenkovima Pancer 3 i Pancer 4,a ja neosporavam da su Pancer 5 (Panter) i Pancer 6 (Tigar) bili nadmocniji,bolje naoruzani i pre svega mnogo tezi,a Panter jeste nastao tako sto su nemci (sloped armor = kosu ceonu plocu) iskopirali i tako je nastao Panter.Poenta mog pominjanja tenka T-34 je u tome da su rusi u '40-tim godinama dok je trajao 2.sv.rat bili omalovazavani i zvani 'untermenschen- podljudi' od strane nemaca,tako da sam ja ovima sto bacaju posprdne komentare na racun ruske tehnike malo samo 'skreno paznju' - da ne grese..Kakogod,zapad nije naucio lekciju,pa je izgleda jedini razlog poraza Hitlera bio zima,ne bi li se sto vise minimalizovao uspeh i pobeda Crvene armije.Znaci,istorija se ponavlja,mrznja prema Rusiji ostaje velika.NEZABORAVITE,VOJNA PARADa JE 9 MAJA U MOSKVI...Poz

Žaki

pre 12 godina

Ima li brenda koji kinezi nisu iskopirali? Najprljavija i najbednija krađa svega i svačega. Lako je tako obogatiti se ...ukrasti sve što može da se ukrade (ideje...tehnologiju...brendove) prodavati ih ispod cene i onda su druga ekonomija sveta?! Pa naravno; ko da je to neka mudrost?! Sami nisu dovoljno inetelektualno i tehnološki inventivni pa im je jedino preostala krađa na planetarnom nivou. Ne shvatam zašto ih evropske zemlje (a i sile poput Rusije i Amerike) ne udare sankcijama jer ovako je dara prevršila meru. Nama su sahranili tekstilnu industriju; ali ne samo tekstilnu - i sve drugo je razoreno mudrim potezom porodice Milošević da nam uvezu kinesku ekonomiju - naravno uzeli su kintu za to a neki drugi su izdajnici?! (lako je moguće da Rusima zatvore avio industriju jer su kineski avioni svakako jeftiniji) Prosto mi se povraća kad vidim, primera radi, oglas: "Prodajem telefon NOKIA sa tri kartice..." Imam utisak strašne prljavštine i gnusobe iza takvog teksta.

ReleaseTheFuture

pre 12 godina

@laku noc

nego, kad se već pozivaš na istorijske činjenice, deder proveri da li se zastava rajha vila na Kremlju ili je ipak to bio slučaj sa sovjetskom zastavom na Rajhstagu?

Kozmo

pre 12 godina

Vidim ovde opasnu i profi diskusiju.
Mi imamo dva zuta za zaprasivanje komaraca,8 za beg u slucaju da narod ne moze da proguta krizu i za trogodisnju fotogrametriju i koliko borbenih,a da nije u JAT muzeju ili onaj maketirani na bataji?
Ove privatne i ne racunam,ali je interesantna tema.

Bojan

pre 12 godina

(nebitno, 9. mart 2012 22:31)
pa, iskreno se nadam da necemo doci u poziciju da testiramo vojne sposobnosti Rusa i Amerikanaca, jednih naspram drugih, cenim da bi svet zavrsio u pepelu nakon toga, no nisam siguran da se slazem da je ruska vojna tehnologija ista ispred americke.
nisam bas u toku, a i naravno da se mnoge moderne stvari kriju kao vojne tajne, ali cinjenica je da su Ameri pobedili u hladnom ratu, izmedju ostalog zato sto su isplivali kao vojno nadmocnija sila i to sa celom decenijom ispred u razvoju novih tehnologija.

dejanera

pre 12 godina

@ Ni Kinezi ih nece
Neznam da li Ste upoznati, ali, ne racunajuci Amere koji za sve sto oni proizvode tvrde da je najbolje na svetu, strucnjaci u vojnoj industriji na to gledaju malo drugacije. Poznato je da USA ima najbolji tenk (Abrams) i to im niko ne osporava (Do sada, po zvanicnim podatcima, u svim mogucim ratovima u kojima su ih koristili nisu izgubili ni jedan!!) Imaju i jedan od dva najbolja helikoptera, ako ne i najbolji, (AH-64 Apac) sa kojim moze da se meri samo Ka-50. Ali avione nikada nisu imali bolje od Rusa! Posle ujedinjenja dve Nemacke NATO je dosao u posed aviona MIG 29 iz RV Istocne Nemacke, sto su odmah iskoristili da provere moguucnosti tog aviona u poredjenju sa njihovim. Rezultat je bio pobeda MIG 29 u odnosu na F-16 u 9 od 10 simulacija vazdusne borbe!!! (izvor: AERO MAGAZIN). Inace je svima poznato da ni Amerikanci, pa tako ni Rusi, ne prodaju naoruzanje koje ima iste specifikacije koje ima i ono sto zadrzavaju za sebe. Racuna se da je ono sto prodaju i do 20% losije od onoga sto zadrzavaju za sebe.

zoran

pre 12 godina

Dezurni kriticari Rusa odmah su potrcali da kritkuju. No, vidi se da cak i tekst ne razumeju, ali jezik brzi od pameti.
Da vam malo pomognem. Do ugovaranja posla nece doci, ne zato sto su avioni slabog kvaliteta (Suhoj , bilo koji, je bez premca u svetu..) vec Rusi ne dozvoljavaju kopiranje.

laku noc

pre 12 godina

@ (nebitno, 9. mart 2012 22:31)

izvini sto cu ti prekinuti zabludu o tehnickoj superiornosti ruskog t-34 tenka sa par istorijskih cinjenica

nemacki gubitci u bitci kod Kursk-a
203,000 zrtava
720 tenkova i topova

sovjetski gubitci u bitci kod Kursk-a
863,303 zrtava
6,064 tenkova i topova


pametnom dosta da shvati

blah

pre 12 godina

@nebitno: od samog pocetka projekta, Raptor je bio planiran kao lovac koji ce sluziti iskljucivo za odbranu americke teritorije, da nece biti koriscen u intervencionisticke svrhe (iz prostog razloga sto su vec postojeci stari lovci jos uvek i vise nego adekvatni za to) i da se nece nikome izvoziti (posto je, kada se pojavio, predstavljao izuzetno naprednu tehnologiju). Ali slazem se da je verovatno precenjen, na nekim zajednickim vezbama (valjda bese sa Britancima) ispostavilo se da je Eurofighter dosta bolji u nekim segmentima. I slazem se da je svako poredjenje americkih i ruskih aviona neozbiljno dok se ne sukobe direktno, jer piloti zemalja koje koriste ruske avione (a sa kojima su Ameri bili u direktnim okrsajima) sigurno nisu ni priblizno dobro obuceni kao ruski.

Sto se tice T-34, to je vec veoma opsirna prica. Ali samo cu jedno reci - da nije bilo americke materijalne pomoci, od Rusa u Drugom svetskom ratu ne bi ostalo nista.

kol'ko košta 50 aviona?

pre 12 godina

Ne mogu da zamislim da 50 aviona vredi koliko se licitira za EPS, ili bar uporedivo. Činjenica, da smo ih imali 99, ne bi nam ništa mogli, ali bez EPS-a ne bi ni morali. Verovatno onda EPS vredi mnogo više.

@nebitno
Nisu se Nemci sprdali s T-34, nego su ga kopirali i tako napravili, mislim "Panter". Samo što to nisu smeli da kažu gazdi, jer im ne bi dopustio, kao što nije dopuštao "jevrejsku nauku", na pr. Iako kvalitetan (brz, širokuh gusenica da gazi i kroz blato, oklop pod takvim uglom da odbija granate...), T-34 nije u startu bio dobro opremljen (na pr. boljim topom, radio-vezom), ni posade obučene, jer su sovjeti igrali (previše, pa su prošli kako su prošli) igru velikih brojeva. Nemci, između ostalog, tu igru nisu razumeli, pa su izgubili.

MK

pre 12 godina

Suhoj je daleko najbolji,najsigurniji i bogami jeftini od svih drugih "savrsenijih" aviona.Kad su Rusi tako losi i mutavi kako su uspeli da naprave najprodavanije oruzje u istoriji(AK47)?Cudno zar ne

Vlade

pre 12 godina

@nebitno
A ruski T-34 je bio toliko dobar jer mu je su mu u tome doprinela dva pronalaska koja su bila ruska. A ne, čekaj, čija li su bila? Hmmm, a da, američka.
Nit volim jedne nit druge, ali i jedne i druge primetiš odmah iz vazduha.

Igor

pre 12 godina

Glupost....oni vec koriste vise stotina Su 27 i Su 30,i prave ih po licenci,kupljenoj licenci.Normalno je da ne zele Su35 koji je modifikovan Su27,koji oni vec proizvode,kao sto rekoh.
Inace,Su 30 je mocan avion,ali je najmocniji jer verzije koje koristi Indija su opremljeni izraelskom tehnologijom,pa i radarima,koju rusi ne poseduju,barem ne na tom nivou.Zato je SU 30MKI tako mocan avion.
A sto se tice F22,on jeste jedini operativni lovac 5 generacije,i daleko je od promasaja,kao sto neki "znalci"tvrde. To je najmcniji lovac danasnjice,i vise je nego operativan.Vrlo je operativan.

nebitno

pre 12 godina

Malo je bez veze naslov,s' obzirom da svi imamo internet i mozemo da proverimo KO JE KO u vojnom industrijskom smislu,rusi ili kinezi.Hocu da napisem da je ceo svet cuo za Suhoja,Mig i Tupoljev,dok to nije slucaj za avione Chengdu i Senjang,te da je ceo svet cuo za Borej,Schuka-B (Akula),941 (typhoon) klasu podmornica dok to nije slucaj sa podmornicama Han,Jin i slicno.

nebitno

pre 12 godina

Za vas koji volite americku tehnologiju: F-22 'Raptor' (po meni CRAPtor) je jedini operativni lovac 5 generacije u svetu,poleteo prvi put jos 1990 godine,ali uglavnom je na stajankama i ne leti,te je odluceno pre jedno 10-ak dana da se vecina od proizvedenih 187 godine preprojektuje,jer je verovatno u pitanju promasaj kao i F-117 'night hawk'.SAD je ucestvovao od uvodjenja aviona F-22 u par vojnih operacija,ali bez F-22 i sa 'proverenim' F-15.O superiornosti americke vojne tehnologije bi se moglo diskutovati samo u slucaju da SAD napadne one na ciji pomen vi dobijete kost u grlu - Rusa..Tako su se i nemci sprdali ruskim T-34,pa su pobedili,ili?

Обрад Крљачић

pre 12 godina

Типичан пример спиновања јер наслов уопште не одговара садржају вести. То што није потврђена ова конкретна куповина не значи да "Кинези не желе руске авионе". Од кога да их иначе купују? Од Американаца?

Обрад Крљачић

pre 12 godina

Типичан пример спиновања јер наслов уопште не одговара садржају вести. То што није потврђена ова конкретна куповина не значи да "Кинези не желе руске авионе". Од кога да их иначе купују? Од Американаца?

nebitno

pre 12 godina

Za vas koji volite americku tehnologiju: F-22 'Raptor' (po meni CRAPtor) je jedini operativni lovac 5 generacije u svetu,poleteo prvi put jos 1990 godine,ali uglavnom je na stajankama i ne leti,te je odluceno pre jedno 10-ak dana da se vecina od proizvedenih 187 godine preprojektuje,jer je verovatno u pitanju promasaj kao i F-117 'night hawk'.SAD je ucestvovao od uvodjenja aviona F-22 u par vojnih operacija,ali bez F-22 i sa 'proverenim' F-15.O superiornosti americke vojne tehnologije bi se moglo diskutovati samo u slucaju da SAD napadne one na ciji pomen vi dobijete kost u grlu - Rusa..Tako su se i nemci sprdali ruskim T-34,pa su pobedili,ili?

nebitno

pre 12 godina

Malo je bez veze naslov,s' obzirom da svi imamo internet i mozemo da proverimo KO JE KO u vojnom industrijskom smislu,rusi ili kinezi.Hocu da napisem da je ceo svet cuo za Suhoja,Mig i Tupoljev,dok to nije slucaj za avione Chengdu i Senjang,te da je ceo svet cuo za Borej,Schuka-B (Akula),941 (typhoon) klasu podmornica dok to nije slucaj sa podmornicama Han,Jin i slicno.

Milan

pre 12 godina

Za sve vas koji se prepirete ko je bolji, Rusi ili Ameri - jedini odgovor je i jedni i drugi, tj. na istom su nivou. Ali ljudi, vi zivite u prcvarnici Evrope, krepavate bez posla, a sve zahvaljujuci istim tim Amerima (zajedno sa EU) i Rusima... Velike sile nemaju prijatelja, imaju samo interese, tako da bi trebali da se okanete tih prepucavanja i da zasucete rukave, sto bi nas narod rekao "U se i u svoje kljuse". Naravno, pre toga oterati lopove sa vlasti a svim politicarima, bez obzira na partijsku pripadnost i nivo na kojem se nalaze (od MZ do ministarstava), kao i njihovim tajkunskim gazdama oduzeti svu imovinu i uz to gradjansku cast i prava na min. 15 godina!

nebitno

pre 12 godina

za onoga sto se potpisuje kao LAKU NOC..
- Kod tebe je Nemacki rajh verovatno dobio rat,je l' da?
Slusaj sinak,da su rusi izgubili kod Kurska izgubili preko 6000 tenkova,a nemci samo 700,kako je onda moguce da je nemacka armija ulozila sve u tu ofanzivu ne bi li popravila situacija na istocnom frontu u svoju korist,i kako je moguce da je nakon tako strasnih gubitaka Crvene armije nemacki Vermaht bio u konstantnom povlacenju(malo je reci da si neobjektivan)..Nakon Moskve,Staljingrada je dosla ta Kurska bitka Jul-Avgust 1943 godine.Gde se ti informises? Nauci istoriju malo bolje,i svakog dana kada ustanes i umijes se prvo reci;HVALA TI VELIKI ZUKOVE STO DANAS GOVORIM SRPSKI..kakvih ljudi ima..To je bio rat koji nemci nisu mogli da dobiju,a za prevelike ruske zrtve rusi mogu da se zahvale Staljinu licno,ubedjen sam da bi neko drugo to odradio bolje,ali opet - za vreme Staljina je Rusija (SSSR) postao atomska sila,te je u periodu njegove vladavine pocela industrijalizacija zemlje.
-ZA OVOGA sto navodi amere kao nadmocniju silu,te njihovu pobedu za vreme hladnog rata: Za tebe informacija da su rusi imali u momentu kada se raspao SSSR,Dec.'91 godine 5 puta vise atomskih bojevih glava,daleko brojniju podmornicku flotu svih tipova podmornica (SSBN,SSGN,SSN,SSK),dok su amerikanci imali brojniju i sofisticiraniju povrsinsku flotu (udarne grupe nosaca aviona,krstarice,razarace i korvete),tako da bih ja blagu prednost bas zbog onog prvog (atomske bojeve glave) dao rusima.O toj DECENIJSKOJ PREDNOSTI AMERICKE NAD RUSKOM TEHNIKOM samo moze da pise neki americki dnevni list,pa se opet s' vremena na vreme dokaze suprotno.Licno mislim da ni ti,a ni ja ne znamo pravi razlog raspada SSSR-a osim verovatno istrosenosti Komunisticke partije i celog tog sistema koji je na celu sa KGB-om raspustio SSSR.I ne zaboravi,SSSR-a nema,ali je Rusija veoma jaka.Da nije,ne bi se ovoliko ni pisalo na tu temu.Mozda jos nije u konvencionalnom naoruzanju supersila,ali u nuklearnom jeste.
Sto ser tice tenka T-34,stvari stoje..Na pocetku rata na istocnom frontu je T-34 bio neresiva enigma za nemacke oklopne jedinice popunjene tenkovima Pancer 3 i Pancer 4,a ja neosporavam da su Pancer 5 (Panter) i Pancer 6 (Tigar) bili nadmocniji,bolje naoruzani i pre svega mnogo tezi,a Panter jeste nastao tako sto su nemci (sloped armor = kosu ceonu plocu) iskopirali i tako je nastao Panter.Poenta mog pominjanja tenka T-34 je u tome da su rusi u '40-tim godinama dok je trajao 2.sv.rat bili omalovazavani i zvani 'untermenschen- podljudi' od strane nemaca,tako da sam ja ovima sto bacaju posprdne komentare na racun ruske tehnike malo samo 'skreno paznju' - da ne grese..Kakogod,zapad nije naucio lekciju,pa je izgleda jedini razlog poraza Hitlera bio zima,ne bi li se sto vise minimalizovao uspeh i pobeda Crvene armije.Znaci,istorija se ponavlja,mrznja prema Rusiji ostaje velika.NEZABORAVITE,VOJNA PARADa JE 9 MAJA U MOSKVI...Poz

zoran

pre 12 godina

Dezurni kriticari Rusa odmah su potrcali da kritkuju. No, vidi se da cak i tekst ne razumeju, ali jezik brzi od pameti.
Da vam malo pomognem. Do ugovaranja posla nece doci, ne zato sto su avioni slabog kvaliteta (Suhoj , bilo koji, je bez premca u svetu..) vec Rusi ne dozvoljavaju kopiranje.

MK

pre 12 godina

Suhoj je daleko najbolji,najsigurniji i bogami jeftini od svih drugih "savrsenijih" aviona.Kad su Rusi tako losi i mutavi kako su uspeli da naprave najprodavanije oruzje u istoriji(AK47)?Cudno zar ne

anbeast

pre 12 godina

O, moj boze....spasavaj se ko moze!!! Zvezda ili Partizan, Ameri ili Rusi, levo ili desno, crno ili belo, Epl ili Android.... Ima li ovde onih koji nisu puki navijaci?!?!
Tekst govori o tome da Kinezi nece odredjene ruske avione pod odredjenim uslovima. (da ne kopiraju tehnologiju).
Da li su bolji americki ili ruski avioni, zapravo ne znamo. Jos uvek se (na srecu) nisu sreli pod jednakim okolnostima. (Ruska tehnika je izvlacila deblji kraj u poslednjim ratovima medjutim svi su oni bili asimetricni, ruska tehnika nije bila najnovije generacije itd,itd.) Rusi imaju prednost u pojedinim oblastima (gotovo svi ruski avioni su pokretljiviji i sposobniji u bliskoj borbi), Amerikanci u nekim drugim.(vece borbeno iskustvo pilota, nesto bolja avionika....)

T 34 jeste posluzio kao uzor za Panter. 1 na 1 ili 3-4 na 1 t-34 nije imao sta da trazi u borbi sa Panterom i Tigrom. Sa PzKpfw IV je verovatno bio u prednosti u bliskoj borbi a u podredjenom polozaju na odstojanju. T34 je bilo(kao i Sermana) mnogo, nemackih tenkova - malo. U Kurskoj bici Rusi su imali mnogo vece gubitke i u ljudstvu i u materijalu, ali su Nemce gubici vise boleli. Rusi su zaustavili ofanzivu. Najveci broj unistenih nemackih tenkova je usled kvara, artiljerije i aviona.
STVARI UGLAVNOM NISU CRNO-BELE!!!

laku noc

pre 12 godina

@ (nebitno, 9. mart 2012 22:31)

izvini sto cu ti prekinuti zabludu o tehnickoj superiornosti ruskog t-34 tenka sa par istorijskih cinjenica

nemacki gubitci u bitci kod Kursk-a
203,000 zrtava
720 tenkova i topova

sovjetski gubitci u bitci kod Kursk-a
863,303 zrtava
6,064 tenkova i topova


pametnom dosta da shvati

justice & freedom

pre 12 godina

Srbija ima 6% fakultetski obrazovanih ali zato ostalih 90% su eksperti za istoriju, medjunarodnu politiku i vojnu tehnologiju.

Kozmo

pre 12 godina

Vidim ovde opasnu i profi diskusiju.
Mi imamo dva zuta za zaprasivanje komaraca,8 za beg u slucaju da narod ne moze da proguta krizu i za trogodisnju fotogrametriju i koliko borbenih,a da nije u JAT muzeju ili onaj maketirani na bataji?
Ove privatne i ne racunam,ali je interesantna tema.

blah

pre 12 godina

@nebitno: od samog pocetka projekta, Raptor je bio planiran kao lovac koji ce sluziti iskljucivo za odbranu americke teritorije, da nece biti koriscen u intervencionisticke svrhe (iz prostog razloga sto su vec postojeci stari lovci jos uvek i vise nego adekvatni za to) i da se nece nikome izvoziti (posto je, kada se pojavio, predstavljao izuzetno naprednu tehnologiju). Ali slazem se da je verovatno precenjen, na nekim zajednickim vezbama (valjda bese sa Britancima) ispostavilo se da je Eurofighter dosta bolji u nekim segmentima. I slazem se da je svako poredjenje americkih i ruskih aviona neozbiljno dok se ne sukobe direktno, jer piloti zemalja koje koriste ruske avione (a sa kojima su Ameri bili u direktnim okrsajima) sigurno nisu ni priblizno dobro obuceni kao ruski.

Sto se tice T-34, to je vec veoma opsirna prica. Ali samo cu jedno reci - da nije bilo americke materijalne pomoci, od Rusa u Drugom svetskom ratu ne bi ostalo nista.

ReleaseTheFuture

pre 12 godina

@laku noc

nego, kad se već pozivaš na istorijske činjenice, deder proveri da li se zastava rajha vila na Kremlju ili je ipak to bio slučaj sa sovjetskom zastavom na Rajhstagu?

dejanera

pre 12 godina

@ Ni Kinezi ih nece
Neznam da li Ste upoznati, ali, ne racunajuci Amere koji za sve sto oni proizvode tvrde da je najbolje na svetu, strucnjaci u vojnoj industriji na to gledaju malo drugacije. Poznato je da USA ima najbolji tenk (Abrams) i to im niko ne osporava (Do sada, po zvanicnim podatcima, u svim mogucim ratovima u kojima su ih koristili nisu izgubili ni jedan!!) Imaju i jedan od dva najbolja helikoptera, ako ne i najbolji, (AH-64 Apac) sa kojim moze da se meri samo Ka-50. Ali avione nikada nisu imali bolje od Rusa! Posle ujedinjenja dve Nemacke NATO je dosao u posed aviona MIG 29 iz RV Istocne Nemacke, sto su odmah iskoristili da provere moguucnosti tog aviona u poredjenju sa njihovim. Rezultat je bio pobeda MIG 29 u odnosu na F-16 u 9 od 10 simulacija vazdusne borbe!!! (izvor: AERO MAGAZIN). Inace je svima poznato da ni Amerikanci, pa tako ni Rusi, ne prodaju naoruzanje koje ima iste specifikacije koje ima i ono sto zadrzavaju za sebe. Racuna se da je ono sto prodaju i do 20% losije od onoga sto zadrzavaju za sebe.

Žaki

pre 12 godina

Ima li brenda koji kinezi nisu iskopirali? Najprljavija i najbednija krađa svega i svačega. Lako je tako obogatiti se ...ukrasti sve što može da se ukrade (ideje...tehnologiju...brendove) prodavati ih ispod cene i onda su druga ekonomija sveta?! Pa naravno; ko da je to neka mudrost?! Sami nisu dovoljno inetelektualno i tehnološki inventivni pa im je jedino preostala krađa na planetarnom nivou. Ne shvatam zašto ih evropske zemlje (a i sile poput Rusije i Amerike) ne udare sankcijama jer ovako je dara prevršila meru. Nama su sahranili tekstilnu industriju; ali ne samo tekstilnu - i sve drugo je razoreno mudrim potezom porodice Milošević da nam uvezu kinesku ekonomiju - naravno uzeli su kintu za to a neki drugi su izdajnici?! (lako je moguće da Rusima zatvore avio industriju jer su kineski avioni svakako jeftiniji) Prosto mi se povraća kad vidim, primera radi, oglas: "Prodajem telefon NOKIA sa tri kartice..." Imam utisak strašne prljavštine i gnusobe iza takvog teksta.

kol'ko košta 50 aviona?

pre 12 godina

Ne mogu da zamislim da 50 aviona vredi koliko se licitira za EPS, ili bar uporedivo. Činjenica, da smo ih imali 99, ne bi nam ništa mogli, ali bez EPS-a ne bi ni morali. Verovatno onda EPS vredi mnogo više.

@nebitno
Nisu se Nemci sprdali s T-34, nego su ga kopirali i tako napravili, mislim "Panter". Samo što to nisu smeli da kažu gazdi, jer im ne bi dopustio, kao što nije dopuštao "jevrejsku nauku", na pr. Iako kvalitetan (brz, širokuh gusenica da gazi i kroz blato, oklop pod takvim uglom da odbija granate...), T-34 nije u startu bio dobro opremljen (na pr. boljim topom, radio-vezom), ni posade obučene, jer su sovjeti igrali (previše, pa su prošli kako su prošli) igru velikih brojeva. Nemci, između ostalog, tu igru nisu razumeli, pa su izgubili.

realista

pre 12 godina

Ruski avioni jesu bolji od americkih u simuliranim vazdusnim borbama, i to ni amerikanci najcesce ne spore. Nije tesko na internetu pronaci snimke nekih od pilota koji su ucestvovali u tim vezbama.

Na zalost po ruse (a i sve druge korisnike njihovih aviona, ukljucujuci i nas 99-te), danas do takvih borbi ni nece doci, i sve ce se zavrsiti u par sekundi na vise desetina kilometara razdaljine, i tu su amerikanci u nesumnjivoj prednosti zbog naprednijih radara i druge elektronske opreme, ali i celokupne organizacije i infrastrukture (avaksi, leteci tankeri i slicno).

Bojan

pre 12 godina

(nebitno, 9. mart 2012 22:31)
pa, iskreno se nadam da necemo doci u poziciju da testiramo vojne sposobnosti Rusa i Amerikanaca, jednih naspram drugih, cenim da bi svet zavrsio u pepelu nakon toga, no nisam siguran da se slazem da je ruska vojna tehnologija ista ispred americke.
nisam bas u toku, a i naravno da se mnoge moderne stvari kriju kao vojne tajne, ali cinjenica je da su Ameri pobedili u hladnom ratu, izmedju ostalog zato sto su isplivali kao vojno nadmocnija sila i to sa celom decenijom ispred u razvoju novih tehnologija.

eh

pre 12 godina

A jeste smiješni. Svađate se čija je tehnologija i naoružanje bolje a ovdje se radi o daleko jednostavnijoj stvari. Kinezi ne žele kupiti nešto što im je zabranjeno kopirati...i to je to.

Kinezi su cijelu ekonomiju izgradili na kopiranju i proizvodnji jeftinije alternative, i mora im se priznati da su majstori u tome.

Igor

pre 12 godina

Glupost....oni vec koriste vise stotina Su 27 i Su 30,i prave ih po licenci,kupljenoj licenci.Normalno je da ne zele Su35 koji je modifikovan Su27,koji oni vec proizvode,kao sto rekoh.
Inace,Su 30 je mocan avion,ali je najmocniji jer verzije koje koristi Indija su opremljeni izraelskom tehnologijom,pa i radarima,koju rusi ne poseduju,barem ne na tom nivou.Zato je SU 30MKI tako mocan avion.
A sto se tice F22,on jeste jedini operativni lovac 5 generacije,i daleko je od promasaja,kao sto neki "znalci"tvrde. To je najmcniji lovac danasnjice,i vise je nego operativan.Vrlo je operativan.

Lajavi

pre 12 godina

Ja i dalje mislim, da su F-15 i Su-27 (i njihovi dervivati kao što su Strike Eagle, Su-30,33,35) trenutno najbolji avioni. Raptor, Paf Ka, JSF i onaj kineski Chengdu, još moraju da se najedu zeleniša. Džaba Raptoru sve, ako pilotu tokom leta hronično otkazuju pojedini bitni podsistemi, ako mu smeta kiša i sl., posebno u borbenim uslovima. Zamislite da imate najnoviji Mercedes, krenete u preticanje, a njemu odjednom papučica ne prima gas, e takva je situacija sa Raptorom. Nadležni ga forsiraju, a piloti ga ne vole, jer je nepredvidiv. p.s. Što se tiče isporuka naouružanja, ono koje se proizvodi za US army i za Rusku armiju, je uvek za koplje bolje.

From DC

pre 12 godina

AK 47 je najtrazenije oruzje u NJUJORKU I VASINGTONU. I vrlo je skup i cenjen. Ili mozda ti iz fotelje bolje znas posao od ovdasnjih gangova, blahblahblah?

Vlade

pre 12 godina

@nebitno
A ruski T-34 je bio toliko dobar jer mu je su mu u tome doprinela dva pronalaska koja su bila ruska. A ne, čekaj, čija li su bila? Hmmm, a da, američka.
Nit volim jedne nit druge, ali i jedne i druge primetiš odmah iz vazduha.

GORGI

pre 12 godina

Negde sam pročitao da je u I i II svetskom ratu poginulo 75 miliona ljudi. Čitajući komentare ovde dolazim do zaključka da je to izgleda malo bilo i da je potrebno da pogine još toliko da bi ljudi prestali da doživljavaju rat ko fudbalsku utakmicu. Mani te se ljudi rata i ubeđenja da će neko pobediti. Nema pobednika. Samo trgovci oružijem zarađuju.

blah

pre 12 godina

@Zoran: jedna bitna razlika izmedju Amerikanaca i Rusa kada je u pitanju prodaja naoruzanja: kada naprave nesto novo, tehnoloski napredno i inovativno, Amerikanci ga cuvaju za sebe i takve stvari ne nude za izvoz (na primer, F22 Raptor). Sa Rusima je druga prica - za pare SVE moze.

@MK: AK47 je bio ekstremno dobro oruzje kada se pojavio, a, kao sto mu i samo ime kaze, to je bilo 1947. godine. Medjutim, jos od pre dobrih 40 godina vise ne moze da se poredi sa kvalitetnim, savremenim jurisnim puskama. I sami Sovjeti su jos pocetkom sedamdesetih poceli program zamene AK47 novim jurisnim puskama. Za danasnje standarde je vec skoro pa cista nula. "Najprodavaniji" je zbog toga sto je lak za proizvodnju pa su Sovjeti stancali milione i milione koje su slali svima redom. Nakon pada Sovjetskog Saveza, i dalje su u magacinima imali milione komada koje su njihovi generali na crnom trzistu prodavali za bedne pare. Kvalitetna savremena jurisna puska kosta ~3000 dolara, dok su novi, nekorisceni "Kalasnjikovi" na crnom trzistu vredeli po ~500 (u Africi sada mogu da se kupe i za par desetina dolara).

Penzionisani pukovnik

pre 12 godina

A sta nasi kao nisu kopirali? Pocevsi od kalsnjikova do tenka T84 sve su bile kopije ruskog oruzja koje smo velikodusno prodavali nesvrstanim africkim zemljama

MIKI

pre 12 godina

Vidim da se neki od vas pozivaju na aero magazin - ljudi, doticni magazin u svakom broju ima bar 10 teskih, otvorenih lazi, a i pored toga su jako okrenuti ,,istoku'', a mrze amere. Kao da pisu dok traje bombardovanje.
Jel to strucan casopis o avijaciji?
A najtuznije od svega, samo cekam da izadje nov broj, posto sam zedan informacija o avijaciji - bar tih 30% sto je nepristrasan.

Žaki

pre 12 godina

@PENZIONISANI PUKOVNIK - Pukovniče, imate sto godina a ne razlikujete krađu od licence. Bivša YU jeste proizvodila neke tenkove ali po debelo plaćenoj licenci kao što u Zemunu proizvodimo coca colu po licenci te korporacije. Nismo ukrali brend. Kod Kineza je drugačije; ne mare ni za kakva pravila lepog poslovnog ponašanja; iskopiraju ono što ih zanima, budu pet (i više) puta jeftiniji i onda su kao neka ekonomska sila?!

dobro jutro

pre 12 godina

@ nebitno

jos jednom, pazi sad, koncentrisi se, citaj naglas ako treba

nemacki gubitci u bitci kod Kursk-a
203,000 zrtava
720 tenkova i topova

sovjetski gubitci u bitci kod Kursk-a
863,303 zrtava
6,064 tenkova i topova


pametnom dosta da shvati
da nisu imali tenkove rusi bi opet dobili jer bi onaj bolesnik poslao jos 15 miliona vojnika da kasikama raskomadaju nemacke tenkove

Slavek73

pre 12 godina

48 aviona predstavlja tri eskadrile od po 16 letelica. To je minimum na koji su rusi spremni da pristanu. Znaju da ce kinezi da kopiraju tehnologiju ali racunaju uzeli smo im kintu pa neka ih. Kinezi zele da kupe daleko manji broj letelica na sta rusi nikako ne pristaju.

Ne pametujem vec prenosim ono sto sam procitao prosle godine...

Misa Alomerovic

pre 12 godina

Bravo za Ruje ovog puta.Kinezi su kopirali MIG avione pod oznakom J i prodavali ih Albaniji,Severnoj Koreji,Burmi i nekim africkim zemljama.Rusi zele ovim da prosire svoje "vojno trziste".A sada sto se tice odnosa ruska vojna tehnika i tehnologija nasuprot americke je jako degutantno pitanje,jer se nisu na pravi nacin sukobile(USA vs.Iraq & Yugoslavia).I jedni i drugi preuvelicano hvale svoje brendove i dostignuca.Ipak jedno pravilo vazi,narocito u sukobu u vazduhu:Primat ima onaj ciji su piloti bolje obuceni,ciji radar vidi dalje(sa i bez ometanja) i ko ima efektivniji(precizniji i pouzdaniji) projektil na duzoj distanci.Mozda i brojnost moze da utice ali tokom drugog sv. rata su isti ti anerkanci dokazali suprotno na pacifiku.Njihovi mornaricki lovci su bili superiorniji (tehnoloski napredniji) od japanskih ali nisu bili brojniji.A sem toga apropo teme,Kinezi su razvili lovac v. generacije.

nebitno

pre 12 godina

Matori,nema direktne kopije aviona Mig-29 u kineskom RV-u.Ma nema je ustvari uopste,jer kinezi nikada nisu ni kupili taj tip aviona - bar nisu zvanicno.Kinezi imaju svoj ,Chengdu J-10 Vigorous dragon,jednomotorac,pa procitaj nesto o tom avionu,a masina koristi ruski AL-31 motor sa aviona Su-27.
Dosta vise o Kursku! Uhvatio se covek za jedan jedini izvor,pa ga u nedogled plasira ovde.Procitaj malo sta pisu i drugi.Veruj i dalje u te budalastine,zabole me i za tebe,a i za 'tvog' engleskog wiki informatora.Ne smeta meni ni toliko sto si se uhvatio za jedan te isti podatak,nego sto si toliko revnosan pa ga cak i ponavljas.Koliko je ljudi ubijeno u Jasenovcu,50000 ljudi po Tudjmanu,ili po Barry M.Lituchy-ju 700000? Ajde utvrdi!!!!!.Ja mozda jesam glup,jer mi ti dvaput spocitavas i pises kako je 'pametnom dovoljno da shvati' - otkud znam,mozda 'gresim',ali ne verujem.Ja bih rekao,tj.napisao da ipak svaka strana najevrovatnije koristi podatke koji njoj idu u prilog.

mali Perica

pre 12 godina

Ako laze koza, ne laze wikipedia...jes da je malo duze, ali ko razume shvatice

German
According to German historian Karl-Heinz Frieser, who interpreted German archives, the Wehrmacht suffered 54,182 casualties in total during Citadel (5–16 July). Of these 9,036 personnel were killed in action, another 1,960 were reported missing in action, and 43,159 wounded in action. The German 9th Army (under the command of Army Group Centre) suffered 23,345 casualties while Army Group South suffered 30,837 casualties.[10]
For Polkovodets Rumyantsev, Frieser states between 3 and 23 August, the Wehrmacht and Waffen-SS units suffered 25,068 casualties, including 8,933 killed and missing. For Rumyantsev he estimated ~30,000 men lost with 10,000 killed and missing. For Operation Kutuzov Frieser gives 86,064 casualties with 14,215 killed, 11,300 missing and 60,549 wounded.[132] Total casualties for the Battle of Kursk were ~170,000 men.
According to Frieser, the Wehrmacht lost 252 tanks and assault guns during Operation Zitadelle (until 16 July). Army Group South admitted losses of 161 tanks and 14 assault guns by 16 July. The 9th Army reported the loss of 41 tanks and 17 assault guns up to and including 14 July. Among these were 10 Tiger and 42 Panther tanks, as well as 19 Ferdinand heavy tank destroyers. Other losses included 109 Panzer IVs, 38 Panzer IIIs, three flame tanks and 31 assault guns.[133]
The number of lost tanks for Citadel and the Soviet counter offensives is hard to establish. Frieser gives the number of 1,331 tanks destroyed for the entire Eastern Front for July and August. Frieser estimates the number of tanks destroyed during the Battle of Kursk as 760. Frieser explains that many of these tanks were beyond repair and abandoned.[132]
David Glantz gives a total of 49,822 casualties.[134] Glantz asserts German losses during the Soviet counter offensives are unavailable.[135]
Glantz estimates that 1,612 tanks and assault guns were knocked out and/or damaged, of which 323 were destroyed.[136] Tank losses from counterattacks are uncertain, according to Glantz.
Aircraft losses, according to Frieser, totaled 524 planes. For Citadel (5–16 July) 159 were lost, while 218 were destroyed during Kutuzov and a further 147 during Polkovodets Rumyantsev.[137]
According to Christer Bergström, the Generalquartiermeister der Luftwaffe reported 97 aircraft lost between 5 and 8 July (Fliegerkorps VIII–58 and Luftflotte 6–39). For the period 5–31 July, Generalquartiermeister der Luftwaffe gives figures of 681 lost from the two air fleets (335 for Fliegerkorps VIII and 346 for Luftflotte 6). Of this total 420 were written off; 192 from Fliegerkorps VIII and 229 from Luftflotte 6.[138]
According to Soviets claims the Red Army smashed thirty German divisions, inflicting the following casualties between 5 July and 23 August 1943: 500,000 dead, wounded, and captured soldiers; 1,500 tanks and 3,700 planes destroyed.[139][140]
[edit]
Soviet
David Glantz quotes Grigoriy Krivosheyev as the most reliable source. According to Glantz' interpretation of Krivosheev's work, which interpreted Soviet archives, Soviet losses at Kursk during Citadel (known to the Soviets as the Kursk Strategic Defensive Operation, 5–16 July) amounted to 177,877 casualties.[141] The Central Front suffered 15,336 killed and 18,561 sick or wounded, for a total of 33,897 casualties. The Voronezh Front suffered 27,542 killed and 46,350 sick or wounded, for a total of 73,892 casualties. The Steppe Front suffered 27,452 killed with 42,606 sick or wounded, for a total of 70,085 casualties.[142]
Glantz estimates Soviet losses during Operation Kutuzov (12 July–18 August) at 112,529 killed and 317,361 wounded, for a total of 429,890 casualties;[136] the Western Front as losing 25,585 killed and 76,856 wounded and sick; the Bryansk Front suffered 39,173 killed and 123,234 wounded and sick. The Central Front lost 47,771 killed and 117,271 wounded and sick.[136] Total casualties for the "Battle of Kursk" were 863,303 men.
The Soviet losses during Operation Polkovodets Rumyantsev (3–23 August), according to Glantz and official Soviet sources, were 255,566 casualties, including 71,611 killed and 183,955 wounded. The Voronezh Front lost 48,339 killed and 108,954 wounded, for a total of 157,293 casualties. The Steppe Front lost 23,272 killed and 75,001 wounded, for a total of 98,273 casualties.
Soviet material losses for Citadel (5–16 July) amounted to 2,586 tanks and self-propelled guns out of 3,925 committed to combat (well over 50 percent). Roughly, this was seven times the number of German losses. Total material losses for Kutuzov totaled 2,586 tanks and self-propelled guns out of an initial strength of 2,409, well over 100 percent. The material losses in the Polkovodets Rumyantsev operation were also heavy. Glantz quotes Krivosheyev's numbers of 1,864 tanks and self-propelled guns out of 2,439 engaged, well over 50 percent. The loss ratio was roughly 5:1 in favor of the Germans.[143]
Frieser also supports Krivosheyev's casualty figures for men and armor.[144]
According to Christer Bergström, Red Air Force losses amounted to 677 on the northern flank and 439 on the southern flank of the bulge during Citadel. In the north, 5–11 July, Soviet losses amounted to 430 destroyed aircraft. The 2nd Air Army suffered 433 casualties in total in the north during July 1943. Total losses for the 17th Air Army were 244 during the same period. Other unit casualties are uncertain. Bergström's research indicates total Soviet air losses were 1,104 between 12 July and 18 August, covering Operations Citadel and Kutuzov.[145]

Deki

pre 12 godina

Za neupucene su-35 je jedna od varijanti slavnog su-27, sa odredjenim modifikacijama, avion je osposobljne za borbu sa distance do 400km, sto je retko koji avion sposoban danas,ako ga Kinezi zaista ne zele znaci da vec imaju svoju varijantu lovca za borbu sa velikih distanci

laku noc

pre 12 godina

@ (nebitno, 9. mart 2012 22:31)

izvini sto cu ti prekinuti zabludu o tehnickoj superiornosti ruskog t-34 tenka sa par istorijskih cinjenica

nemacki gubitci u bitci kod Kursk-a
203,000 zrtava
720 tenkova i topova

sovjetski gubitci u bitci kod Kursk-a
863,303 zrtava
6,064 tenkova i topova


pametnom dosta da shvati

nebitno

pre 12 godina

Za vas koji volite americku tehnologiju: F-22 'Raptor' (po meni CRAPtor) je jedini operativni lovac 5 generacije u svetu,poleteo prvi put jos 1990 godine,ali uglavnom je na stajankama i ne leti,te je odluceno pre jedno 10-ak dana da se vecina od proizvedenih 187 godine preprojektuje,jer je verovatno u pitanju promasaj kao i F-117 'night hawk'.SAD je ucestvovao od uvodjenja aviona F-22 u par vojnih operacija,ali bez F-22 i sa 'proverenim' F-15.O superiornosti americke vojne tehnologije bi se moglo diskutovati samo u slucaju da SAD napadne one na ciji pomen vi dobijete kost u grlu - Rusa..Tako su se i nemci sprdali ruskim T-34,pa su pobedili,ili?

blah

pre 12 godina

@nebitno: od samog pocetka projekta, Raptor je bio planiran kao lovac koji ce sluziti iskljucivo za odbranu americke teritorije, da nece biti koriscen u intervencionisticke svrhe (iz prostog razloga sto su vec postojeci stari lovci jos uvek i vise nego adekvatni za to) i da se nece nikome izvoziti (posto je, kada se pojavio, predstavljao izuzetno naprednu tehnologiju). Ali slazem se da je verovatno precenjen, na nekim zajednickim vezbama (valjda bese sa Britancima) ispostavilo se da je Eurofighter dosta bolji u nekim segmentima. I slazem se da je svako poredjenje americkih i ruskih aviona neozbiljno dok se ne sukobe direktno, jer piloti zemalja koje koriste ruske avione (a sa kojima su Ameri bili u direktnim okrsajima) sigurno nisu ni priblizno dobro obuceni kao ruski.

Sto se tice T-34, to je vec veoma opsirna prica. Ali samo cu jedno reci - da nije bilo americke materijalne pomoci, od Rusa u Drugom svetskom ratu ne bi ostalo nista.

Обрад Крљачић

pre 12 godina

Типичан пример спиновања јер наслов уопште не одговара садржају вести. То што није потврђена ова конкретна куповина не значи да "Кинези не желе руске авионе". Од кога да их иначе купују? Од Американаца?

Bojan

pre 12 godina

(nebitno, 9. mart 2012 22:31)
pa, iskreno se nadam da necemo doci u poziciju da testiramo vojne sposobnosti Rusa i Amerikanaca, jednih naspram drugih, cenim da bi svet zavrsio u pepelu nakon toga, no nisam siguran da se slazem da je ruska vojna tehnologija ista ispred americke.
nisam bas u toku, a i naravno da se mnoge moderne stvari kriju kao vojne tajne, ali cinjenica je da su Ameri pobedili u hladnom ratu, izmedju ostalog zato sto su isplivali kao vojno nadmocnija sila i to sa celom decenijom ispred u razvoju novih tehnologija.

nebitno

pre 12 godina

za onoga sto se potpisuje kao LAKU NOC..
- Kod tebe je Nemacki rajh verovatno dobio rat,je l' da?
Slusaj sinak,da su rusi izgubili kod Kurska izgubili preko 6000 tenkova,a nemci samo 700,kako je onda moguce da je nemacka armija ulozila sve u tu ofanzivu ne bi li popravila situacija na istocnom frontu u svoju korist,i kako je moguce da je nakon tako strasnih gubitaka Crvene armije nemacki Vermaht bio u konstantnom povlacenju(malo je reci da si neobjektivan)..Nakon Moskve,Staljingrada je dosla ta Kurska bitka Jul-Avgust 1943 godine.Gde se ti informises? Nauci istoriju malo bolje,i svakog dana kada ustanes i umijes se prvo reci;HVALA TI VELIKI ZUKOVE STO DANAS GOVORIM SRPSKI..kakvih ljudi ima..To je bio rat koji nemci nisu mogli da dobiju,a za prevelike ruske zrtve rusi mogu da se zahvale Staljinu licno,ubedjen sam da bi neko drugo to odradio bolje,ali opet - za vreme Staljina je Rusija (SSSR) postao atomska sila,te je u periodu njegove vladavine pocela industrijalizacija zemlje.
-ZA OVOGA sto navodi amere kao nadmocniju silu,te njihovu pobedu za vreme hladnog rata: Za tebe informacija da su rusi imali u momentu kada se raspao SSSR,Dec.'91 godine 5 puta vise atomskih bojevih glava,daleko brojniju podmornicku flotu svih tipova podmornica (SSBN,SSGN,SSN,SSK),dok su amerikanci imali brojniju i sofisticiraniju povrsinsku flotu (udarne grupe nosaca aviona,krstarice,razarace i korvete),tako da bih ja blagu prednost bas zbog onog prvog (atomske bojeve glave) dao rusima.O toj DECENIJSKOJ PREDNOSTI AMERICKE NAD RUSKOM TEHNIKOM samo moze da pise neki americki dnevni list,pa se opet s' vremena na vreme dokaze suprotno.Licno mislim da ni ti,a ni ja ne znamo pravi razlog raspada SSSR-a osim verovatno istrosenosti Komunisticke partije i celog tog sistema koji je na celu sa KGB-om raspustio SSSR.I ne zaboravi,SSSR-a nema,ali je Rusija veoma jaka.Da nije,ne bi se ovoliko ni pisalo na tu temu.Mozda jos nije u konvencionalnom naoruzanju supersila,ali u nuklearnom jeste.
Sto ser tice tenka T-34,stvari stoje..Na pocetku rata na istocnom frontu je T-34 bio neresiva enigma za nemacke oklopne jedinice popunjene tenkovima Pancer 3 i Pancer 4,a ja neosporavam da su Pancer 5 (Panter) i Pancer 6 (Tigar) bili nadmocniji,bolje naoruzani i pre svega mnogo tezi,a Panter jeste nastao tako sto su nemci (sloped armor = kosu ceonu plocu) iskopirali i tako je nastao Panter.Poenta mog pominjanja tenka T-34 je u tome da su rusi u '40-tim godinama dok je trajao 2.sv.rat bili omalovazavani i zvani 'untermenschen- podljudi' od strane nemaca,tako da sam ja ovima sto bacaju posprdne komentare na racun ruske tehnike malo samo 'skreno paznju' - da ne grese..Kakogod,zapad nije naucio lekciju,pa je izgleda jedini razlog poraza Hitlera bio zima,ne bi li se sto vise minimalizovao uspeh i pobeda Crvene armije.Znaci,istorija se ponavlja,mrznja prema Rusiji ostaje velika.NEZABORAVITE,VOJNA PARADa JE 9 MAJA U MOSKVI...Poz

Igor

pre 12 godina

Glupost....oni vec koriste vise stotina Su 27 i Su 30,i prave ih po licenci,kupljenoj licenci.Normalno je da ne zele Su35 koji je modifikovan Su27,koji oni vec proizvode,kao sto rekoh.
Inace,Su 30 je mocan avion,ali je najmocniji jer verzije koje koristi Indija su opremljeni izraelskom tehnologijom,pa i radarima,koju rusi ne poseduju,barem ne na tom nivou.Zato je SU 30MKI tako mocan avion.
A sto se tice F22,on jeste jedini operativni lovac 5 generacije,i daleko je od promasaja,kao sto neki "znalci"tvrde. To je najmcniji lovac danasnjice,i vise je nego operativan.Vrlo je operativan.

MK

pre 12 godina

Suhoj je daleko najbolji,najsigurniji i bogami jeftini od svih drugih "savrsenijih" aviona.Kad su Rusi tako losi i mutavi kako su uspeli da naprave najprodavanije oruzje u istoriji(AK47)?Cudno zar ne

Vlade

pre 12 godina

@nebitno
A ruski T-34 je bio toliko dobar jer mu je su mu u tome doprinela dva pronalaska koja su bila ruska. A ne, čekaj, čija li su bila? Hmmm, a da, američka.
Nit volim jedne nit druge, ali i jedne i druge primetiš odmah iz vazduha.

mali Perica

pre 12 godina

Ako laze koza, ne laze wikipedia...jes da je malo duze, ali ko razume shvatice

German
According to German historian Karl-Heinz Frieser, who interpreted German archives, the Wehrmacht suffered 54,182 casualties in total during Citadel (5–16 July). Of these 9,036 personnel were killed in action, another 1,960 were reported missing in action, and 43,159 wounded in action. The German 9th Army (under the command of Army Group Centre) suffered 23,345 casualties while Army Group South suffered 30,837 casualties.[10]
For Polkovodets Rumyantsev, Frieser states between 3 and 23 August, the Wehrmacht and Waffen-SS units suffered 25,068 casualties, including 8,933 killed and missing. For Rumyantsev he estimated ~30,000 men lost with 10,000 killed and missing. For Operation Kutuzov Frieser gives 86,064 casualties with 14,215 killed, 11,300 missing and 60,549 wounded.[132] Total casualties for the Battle of Kursk were ~170,000 men.
According to Frieser, the Wehrmacht lost 252 tanks and assault guns during Operation Zitadelle (until 16 July). Army Group South admitted losses of 161 tanks and 14 assault guns by 16 July. The 9th Army reported the loss of 41 tanks and 17 assault guns up to and including 14 July. Among these were 10 Tiger and 42 Panther tanks, as well as 19 Ferdinand heavy tank destroyers. Other losses included 109 Panzer IVs, 38 Panzer IIIs, three flame tanks and 31 assault guns.[133]
The number of lost tanks for Citadel and the Soviet counter offensives is hard to establish. Frieser gives the number of 1,331 tanks destroyed for the entire Eastern Front for July and August. Frieser estimates the number of tanks destroyed during the Battle of Kursk as 760. Frieser explains that many of these tanks were beyond repair and abandoned.[132]
David Glantz gives a total of 49,822 casualties.[134] Glantz asserts German losses during the Soviet counter offensives are unavailable.[135]
Glantz estimates that 1,612 tanks and assault guns were knocked out and/or damaged, of which 323 were destroyed.[136] Tank losses from counterattacks are uncertain, according to Glantz.
Aircraft losses, according to Frieser, totaled 524 planes. For Citadel (5–16 July) 159 were lost, while 218 were destroyed during Kutuzov and a further 147 during Polkovodets Rumyantsev.[137]
According to Christer Bergström, the Generalquartiermeister der Luftwaffe reported 97 aircraft lost between 5 and 8 July (Fliegerkorps VIII–58 and Luftflotte 6–39). For the period 5–31 July, Generalquartiermeister der Luftwaffe gives figures of 681 lost from the two air fleets (335 for Fliegerkorps VIII and 346 for Luftflotte 6). Of this total 420 were written off; 192 from Fliegerkorps VIII and 229 from Luftflotte 6.[138]
According to Soviets claims the Red Army smashed thirty German divisions, inflicting the following casualties between 5 July and 23 August 1943: 500,000 dead, wounded, and captured soldiers; 1,500 tanks and 3,700 planes destroyed.[139][140]
[edit]
Soviet
David Glantz quotes Grigoriy Krivosheyev as the most reliable source. According to Glantz' interpretation of Krivosheev's work, which interpreted Soviet archives, Soviet losses at Kursk during Citadel (known to the Soviets as the Kursk Strategic Defensive Operation, 5–16 July) amounted to 177,877 casualties.[141] The Central Front suffered 15,336 killed and 18,561 sick or wounded, for a total of 33,897 casualties. The Voronezh Front suffered 27,542 killed and 46,350 sick or wounded, for a total of 73,892 casualties. The Steppe Front suffered 27,452 killed with 42,606 sick or wounded, for a total of 70,085 casualties.[142]
Glantz estimates Soviet losses during Operation Kutuzov (12 July–18 August) at 112,529 killed and 317,361 wounded, for a total of 429,890 casualties;[136] the Western Front as losing 25,585 killed and 76,856 wounded and sick; the Bryansk Front suffered 39,173 killed and 123,234 wounded and sick. The Central Front lost 47,771 killed and 117,271 wounded and sick.[136] Total casualties for the "Battle of Kursk" were 863,303 men.
The Soviet losses during Operation Polkovodets Rumyantsev (3–23 August), according to Glantz and official Soviet sources, were 255,566 casualties, including 71,611 killed and 183,955 wounded. The Voronezh Front lost 48,339 killed and 108,954 wounded, for a total of 157,293 casualties. The Steppe Front lost 23,272 killed and 75,001 wounded, for a total of 98,273 casualties.
Soviet material losses for Citadel (5–16 July) amounted to 2,586 tanks and self-propelled guns out of 3,925 committed to combat (well over 50 percent). Roughly, this was seven times the number of German losses. Total material losses for Kutuzov totaled 2,586 tanks and self-propelled guns out of an initial strength of 2,409, well over 100 percent. The material losses in the Polkovodets Rumyantsev operation were also heavy. Glantz quotes Krivosheyev's numbers of 1,864 tanks and self-propelled guns out of 2,439 engaged, well over 50 percent. The loss ratio was roughly 5:1 in favor of the Germans.[143]
Frieser also supports Krivosheyev's casualty figures for men and armor.[144]
According to Christer Bergström, Red Air Force losses amounted to 677 on the northern flank and 439 on the southern flank of the bulge during Citadel. In the north, 5–11 July, Soviet losses amounted to 430 destroyed aircraft. The 2nd Air Army suffered 433 casualties in total in the north during July 1943. Total losses for the 17th Air Army were 244 during the same period. Other unit casualties are uncertain. Bergström's research indicates total Soviet air losses were 1,104 between 12 July and 18 August, covering Operations Citadel and Kutuzov.[145]

zoran

pre 12 godina

Dezurni kriticari Rusa odmah su potrcali da kritkuju. No, vidi se da cak i tekst ne razumeju, ali jezik brzi od pameti.
Da vam malo pomognem. Do ugovaranja posla nece doci, ne zato sto su avioni slabog kvaliteta (Suhoj , bilo koji, je bez premca u svetu..) vec Rusi ne dozvoljavaju kopiranje.

blah

pre 12 godina

@Zoran: jedna bitna razlika izmedju Amerikanaca i Rusa kada je u pitanju prodaja naoruzanja: kada naprave nesto novo, tehnoloski napredno i inovativno, Amerikanci ga cuvaju za sebe i takve stvari ne nude za izvoz (na primer, F22 Raptor). Sa Rusima je druga prica - za pare SVE moze.

@MK: AK47 je bio ekstremno dobro oruzje kada se pojavio, a, kao sto mu i samo ime kaze, to je bilo 1947. godine. Medjutim, jos od pre dobrih 40 godina vise ne moze da se poredi sa kvalitetnim, savremenim jurisnim puskama. I sami Sovjeti su jos pocetkom sedamdesetih poceli program zamene AK47 novim jurisnim puskama. Za danasnje standarde je vec skoro pa cista nula. "Najprodavaniji" je zbog toga sto je lak za proizvodnju pa su Sovjeti stancali milione i milione koje su slali svima redom. Nakon pada Sovjetskog Saveza, i dalje su u magacinima imali milione komada koje su njihovi generali na crnom trzistu prodavali za bedne pare. Kvalitetna savremena jurisna puska kosta ~3000 dolara, dok su novi, nekorisceni "Kalasnjikovi" na crnom trzistu vredeli po ~500 (u Africi sada mogu da se kupe i za par desetina dolara).

nebitno

pre 12 godina

Malo je bez veze naslov,s' obzirom da svi imamo internet i mozemo da proverimo KO JE KO u vojnom industrijskom smislu,rusi ili kinezi.Hocu da napisem da je ceo svet cuo za Suhoja,Mig i Tupoljev,dok to nije slucaj za avione Chengdu i Senjang,te da je ceo svet cuo za Borej,Schuka-B (Akula),941 (typhoon) klasu podmornica dok to nije slucaj sa podmornicama Han,Jin i slicno.

ReleaseTheFuture

pre 12 godina

@laku noc

nego, kad se već pozivaš na istorijske činjenice, deder proveri da li se zastava rajha vila na Kremlju ili je ipak to bio slučaj sa sovjetskom zastavom na Rajhstagu?

realista

pre 12 godina

Ruski avioni jesu bolji od americkih u simuliranim vazdusnim borbama, i to ni amerikanci najcesce ne spore. Nije tesko na internetu pronaci snimke nekih od pilota koji su ucestvovali u tim vezbama.

Na zalost po ruse (a i sve druge korisnike njihovih aviona, ukljucujuci i nas 99-te), danas do takvih borbi ni nece doci, i sve ce se zavrsiti u par sekundi na vise desetina kilometara razdaljine, i tu su amerikanci u nesumnjivoj prednosti zbog naprednijih radara i druge elektronske opreme, ali i celokupne organizacije i infrastrukture (avaksi, leteci tankeri i slicno).

Žaki

pre 12 godina

Ima li brenda koji kinezi nisu iskopirali? Najprljavija i najbednija krađa svega i svačega. Lako je tako obogatiti se ...ukrasti sve što može da se ukrade (ideje...tehnologiju...brendove) prodavati ih ispod cene i onda su druga ekonomija sveta?! Pa naravno; ko da je to neka mudrost?! Sami nisu dovoljno inetelektualno i tehnološki inventivni pa im je jedino preostala krađa na planetarnom nivou. Ne shvatam zašto ih evropske zemlje (a i sile poput Rusije i Amerike) ne udare sankcijama jer ovako je dara prevršila meru. Nama su sahranili tekstilnu industriju; ali ne samo tekstilnu - i sve drugo je razoreno mudrim potezom porodice Milošević da nam uvezu kinesku ekonomiju - naravno uzeli su kintu za to a neki drugi su izdajnici?! (lako je moguće da Rusima zatvore avio industriju jer su kineski avioni svakako jeftiniji) Prosto mi se povraća kad vidim, primera radi, oglas: "Prodajem telefon NOKIA sa tri kartice..." Imam utisak strašne prljavštine i gnusobe iza takvog teksta.

Lajavi

pre 12 godina

Ja i dalje mislim, da su F-15 i Su-27 (i njihovi dervivati kao što su Strike Eagle, Su-30,33,35) trenutno najbolji avioni. Raptor, Paf Ka, JSF i onaj kineski Chengdu, još moraju da se najedu zeleniša. Džaba Raptoru sve, ako pilotu tokom leta hronično otkazuju pojedini bitni podsistemi, ako mu smeta kiša i sl., posebno u borbenim uslovima. Zamislite da imate najnoviji Mercedes, krenete u preticanje, a njemu odjednom papučica ne prima gas, e takva je situacija sa Raptorom. Nadležni ga forsiraju, a piloti ga ne vole, jer je nepredvidiv. p.s. Što se tiče isporuka naouružanja, ono koje se proizvodi za US army i za Rusku armiju, je uvek za koplje bolje.

dobro jutro

pre 12 godina

@ nebitno

jos jednom, pazi sad, koncentrisi se, citaj naglas ako treba

nemacki gubitci u bitci kod Kursk-a
203,000 zrtava
720 tenkova i topova

sovjetski gubitci u bitci kod Kursk-a
863,303 zrtava
6,064 tenkova i topova


pametnom dosta da shvati
da nisu imali tenkove rusi bi opet dobili jer bi onaj bolesnik poslao jos 15 miliona vojnika da kasikama raskomadaju nemacke tenkove

From DC

pre 12 godina

AK 47 je najtrazenije oruzje u NJUJORKU I VASINGTONU. I vrlo je skup i cenjen. Ili mozda ti iz fotelje bolje znas posao od ovdasnjih gangova, blahblahblah?

kol'ko košta 50 aviona?

pre 12 godina

Ne mogu da zamislim da 50 aviona vredi koliko se licitira za EPS, ili bar uporedivo. Činjenica, da smo ih imali 99, ne bi nam ništa mogli, ali bez EPS-a ne bi ni morali. Verovatno onda EPS vredi mnogo više.

@nebitno
Nisu se Nemci sprdali s T-34, nego su ga kopirali i tako napravili, mislim "Panter". Samo što to nisu smeli da kažu gazdi, jer im ne bi dopustio, kao što nije dopuštao "jevrejsku nauku", na pr. Iako kvalitetan (brz, širokuh gusenica da gazi i kroz blato, oklop pod takvim uglom da odbija granate...), T-34 nije u startu bio dobro opremljen (na pr. boljim topom, radio-vezom), ni posade obučene, jer su sovjeti igrali (previše, pa su prošli kako su prošli) igru velikih brojeva. Nemci, između ostalog, tu igru nisu razumeli, pa su izgubili.

dejanera

pre 12 godina

@ Ni Kinezi ih nece
Neznam da li Ste upoznati, ali, ne racunajuci Amere koji za sve sto oni proizvode tvrde da je najbolje na svetu, strucnjaci u vojnoj industriji na to gledaju malo drugacije. Poznato je da USA ima najbolji tenk (Abrams) i to im niko ne osporava (Do sada, po zvanicnim podatcima, u svim mogucim ratovima u kojima su ih koristili nisu izgubili ni jedan!!) Imaju i jedan od dva najbolja helikoptera, ako ne i najbolji, (AH-64 Apac) sa kojim moze da se meri samo Ka-50. Ali avione nikada nisu imali bolje od Rusa! Posle ujedinjenja dve Nemacke NATO je dosao u posed aviona MIG 29 iz RV Istocne Nemacke, sto su odmah iskoristili da provere moguucnosti tog aviona u poredjenju sa njihovim. Rezultat je bio pobeda MIG 29 u odnosu na F-16 u 9 od 10 simulacija vazdusne borbe!!! (izvor: AERO MAGAZIN). Inace je svima poznato da ni Amerikanci, pa tako ni Rusi, ne prodaju naoruzanje koje ima iste specifikacije koje ima i ono sto zadrzavaju za sebe. Racuna se da je ono sto prodaju i do 20% losije od onoga sto zadrzavaju za sebe.

MIKI

pre 12 godina

Vidim da se neki od vas pozivaju na aero magazin - ljudi, doticni magazin u svakom broju ima bar 10 teskih, otvorenih lazi, a i pored toga su jako okrenuti ,,istoku'', a mrze amere. Kao da pisu dok traje bombardovanje.
Jel to strucan casopis o avijaciji?
A najtuznije od svega, samo cekam da izadje nov broj, posto sam zedan informacija o avijaciji - bar tih 30% sto je nepristrasan.

Penzionisani pukovnik

pre 12 godina

A sta nasi kao nisu kopirali? Pocevsi od kalsnjikova do tenka T84 sve su bile kopije ruskog oruzja koje smo velikodusno prodavali nesvrstanim africkim zemljama

Milan

pre 12 godina

Za sve vas koji se prepirete ko je bolji, Rusi ili Ameri - jedini odgovor je i jedni i drugi, tj. na istom su nivou. Ali ljudi, vi zivite u prcvarnici Evrope, krepavate bez posla, a sve zahvaljujuci istim tim Amerima (zajedno sa EU) i Rusima... Velike sile nemaju prijatelja, imaju samo interese, tako da bi trebali da se okanete tih prepucavanja i da zasucete rukave, sto bi nas narod rekao "U se i u svoje kljuse". Naravno, pre toga oterati lopove sa vlasti a svim politicarima, bez obzira na partijsku pripadnost i nivo na kojem se nalaze (od MZ do ministarstava), kao i njihovim tajkunskim gazdama oduzeti svu imovinu i uz to gradjansku cast i prava na min. 15 godina!

nebitno

pre 12 godina

Matori,nema direktne kopije aviona Mig-29 u kineskom RV-u.Ma nema je ustvari uopste,jer kinezi nikada nisu ni kupili taj tip aviona - bar nisu zvanicno.Kinezi imaju svoj ,Chengdu J-10 Vigorous dragon,jednomotorac,pa procitaj nesto o tom avionu,a masina koristi ruski AL-31 motor sa aviona Su-27.
Dosta vise o Kursku! Uhvatio se covek za jedan jedini izvor,pa ga u nedogled plasira ovde.Procitaj malo sta pisu i drugi.Veruj i dalje u te budalastine,zabole me i za tebe,a i za 'tvog' engleskog wiki informatora.Ne smeta meni ni toliko sto si se uhvatio za jedan te isti podatak,nego sto si toliko revnosan pa ga cak i ponavljas.Koliko je ljudi ubijeno u Jasenovcu,50000 ljudi po Tudjmanu,ili po Barry M.Lituchy-ju 700000? Ajde utvrdi!!!!!.Ja mozda jesam glup,jer mi ti dvaput spocitavas i pises kako je 'pametnom dovoljno da shvati' - otkud znam,mozda 'gresim',ali ne verujem.Ja bih rekao,tj.napisao da ipak svaka strana najevrovatnije koristi podatke koji njoj idu u prilog.

anbeast

pre 12 godina

O, moj boze....spasavaj se ko moze!!! Zvezda ili Partizan, Ameri ili Rusi, levo ili desno, crno ili belo, Epl ili Android.... Ima li ovde onih koji nisu puki navijaci?!?!
Tekst govori o tome da Kinezi nece odredjene ruske avione pod odredjenim uslovima. (da ne kopiraju tehnologiju).
Da li su bolji americki ili ruski avioni, zapravo ne znamo. Jos uvek se (na srecu) nisu sreli pod jednakim okolnostima. (Ruska tehnika je izvlacila deblji kraj u poslednjim ratovima medjutim svi su oni bili asimetricni, ruska tehnika nije bila najnovije generacije itd,itd.) Rusi imaju prednost u pojedinim oblastima (gotovo svi ruski avioni su pokretljiviji i sposobniji u bliskoj borbi), Amerikanci u nekim drugim.(vece borbeno iskustvo pilota, nesto bolja avionika....)

T 34 jeste posluzio kao uzor za Panter. 1 na 1 ili 3-4 na 1 t-34 nije imao sta da trazi u borbi sa Panterom i Tigrom. Sa PzKpfw IV je verovatno bio u prednosti u bliskoj borbi a u podredjenom polozaju na odstojanju. T34 je bilo(kao i Sermana) mnogo, nemackih tenkova - malo. U Kurskoj bici Rusi su imali mnogo vece gubitke i u ljudstvu i u materijalu, ali su Nemce gubici vise boleli. Rusi su zaustavili ofanzivu. Najveci broj unistenih nemackih tenkova je usled kvara, artiljerije i aviona.
STVARI UGLAVNOM NISU CRNO-BELE!!!

Misa Alomerovic

pre 12 godina

Bravo za Ruje ovog puta.Kinezi su kopirali MIG avione pod oznakom J i prodavali ih Albaniji,Severnoj Koreji,Burmi i nekim africkim zemljama.Rusi zele ovim da prosire svoje "vojno trziste".A sada sto se tice odnosa ruska vojna tehnika i tehnologija nasuprot americke je jako degutantno pitanje,jer se nisu na pravi nacin sukobile(USA vs.Iraq & Yugoslavia).I jedni i drugi preuvelicano hvale svoje brendove i dostignuca.Ipak jedno pravilo vazi,narocito u sukobu u vazduhu:Primat ima onaj ciji su piloti bolje obuceni,ciji radar vidi dalje(sa i bez ometanja) i ko ima efektivniji(precizniji i pouzdaniji) projektil na duzoj distanci.Mozda i brojnost moze da utice ali tokom drugog sv. rata su isti ti anerkanci dokazali suprotno na pacifiku.Njihovi mornaricki lovci su bili superiorniji (tehnoloski napredniji) od japanskih ali nisu bili brojniji.A sem toga apropo teme,Kinezi su razvili lovac v. generacije.

Deki

pre 12 godina

Za neupucene su-35 je jedna od varijanti slavnog su-27, sa odredjenim modifikacijama, avion je osposobljne za borbu sa distance do 400km, sto je retko koji avion sposoban danas,ako ga Kinezi zaista ne zele znaci da vec imaju svoju varijantu lovca za borbu sa velikih distanci

eh

pre 12 godina

A jeste smiješni. Svađate se čija je tehnologija i naoružanje bolje a ovdje se radi o daleko jednostavnijoj stvari. Kinezi ne žele kupiti nešto što im je zabranjeno kopirati...i to je to.

Kinezi su cijelu ekonomiju izgradili na kopiranju i proizvodnji jeftinije alternative, i mora im se priznati da su majstori u tome.

Žaki

pre 12 godina

@PENZIONISANI PUKOVNIK - Pukovniče, imate sto godina a ne razlikujete krađu od licence. Bivša YU jeste proizvodila neke tenkove ali po debelo plaćenoj licenci kao što u Zemunu proizvodimo coca colu po licenci te korporacije. Nismo ukrali brend. Kod Kineza je drugačije; ne mare ni za kakva pravila lepog poslovnog ponašanja; iskopiraju ono što ih zanima, budu pet (i više) puta jeftiniji i onda su kao neka ekonomska sila?!

justice & freedom

pre 12 godina

Srbija ima 6% fakultetski obrazovanih ali zato ostalih 90% su eksperti za istoriju, medjunarodnu politiku i vojnu tehnologiju.

Kozmo

pre 12 godina

Vidim ovde opasnu i profi diskusiju.
Mi imamo dva zuta za zaprasivanje komaraca,8 za beg u slucaju da narod ne moze da proguta krizu i za trogodisnju fotogrametriju i koliko borbenih,a da nije u JAT muzeju ili onaj maketirani na bataji?
Ove privatne i ne racunam,ali je interesantna tema.

GORGI

pre 12 godina

Negde sam pročitao da je u I i II svetskom ratu poginulo 75 miliona ljudi. Čitajući komentare ovde dolazim do zaključka da je to izgleda malo bilo i da je potrebno da pogine još toliko da bi ljudi prestali da doživljavaju rat ko fudbalsku utakmicu. Mani te se ljudi rata i ubeđenja da će neko pobediti. Nema pobednika. Samo trgovci oružijem zarađuju.

Slavek73

pre 12 godina

48 aviona predstavlja tri eskadrile od po 16 letelica. To je minimum na koji su rusi spremni da pristanu. Znaju da ce kinezi da kopiraju tehnologiju ali racunaju uzeli smo im kintu pa neka ih. Kinezi zele da kupe daleko manji broj letelica na sta rusi nikako ne pristaju.

Ne pametujem vec prenosim ono sto sam procitao prosle godine...