Četvrtak, 08.03.2012.

00:24

Srbi zbog plate "idu na kraj sveta"

U Srbiji bi 19.000 nezaposlenih odmah prihvatilo posao pod uslovom da se preseli u drugi kraj zemlje, a 22.800 bi otišlo i preko granice za dobrom zaradom.

Izvor: Novosti

Srbi zbog plate "idu na kraj sveta" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

60 Komentari

Sortiraj po:

George Constanza

pre 12 godina

Kad sam pre 5 godina odlazio u kanadsku preriju imao sam percepciju da idem "na kraj sveta", danas je obratno: ja sam ovde u civilizaciji u koju sam došao iz zemlje na kraju sveta

Inž

pre 12 godina

Hmmm da prebrojim... 34 dana od kad sam došao u Rusku selendru, jedan ipo slobodan dan za to vreme, radno vreme od 7 do 19, još malo manje od dva meseca do isteka vize.
Pozdrav sa Urala

Branko-NS

pre 12 godina

Gospodja Snezana treba da puno vise poradi na sagledavanju realnosti i unapredjenju sistema i uslova a manje da prosipa gluposti. Bar smo mi navikli na premestanje. Neka pokaze na primeru pa nek otvori kancelariju u nekom selu kod Zajecara, Vranja uz platu od 200E ili tako negde i da mora da putuje samo do najblizeg grada pa da je pitam za njenu produktivnost.

Dexterijus

pre 12 godina

Ja u Srbiji radim godinu dana, dok moj brat te pare u USA zaradi za max 10 radnih dana!!!! A lepu platu imam ovde..... Pa sad vi vidite razliku!!! O nekim "sitnicama" koje zivot znace nebih da troshim reci....

EXPLOTACIJA

pre 12 godina

@eto tako
Ne brini se i tu ce neko doci da naplati porez..kad iskljucis novac, siromasni rade za bogate, a bogati mogu i ne moraju da rade i pritom odredjuju koliko benificija imas za svoj rad. Feudalni sistem ako mene neko pita, a kontamo 21. vek je vrhunac civilizacije a nista se ne menja vec par hiljada godina, samo ima drugo ime.

zoran

pre 12 godina

Nisam strucnjak za nekretnine pa neka mi netko objasni:"Ako imas troje dece i trosoban stan u Krusevcu. Muz dobije posao u Beogradu, i to za duplu platu. Npr. 50000 dinara. Kako da se zameni stan u Krusevcu za isti takav u Beogadu i ako nije moguce kada se stavi down za trosoban stan u banci, kako da se zivi od ostatka. Lako se menjati u Chicagu za Orlando ili sl. kada tamo samac mome tastu placa 850 dolara mesecno za trosoban stan jer ima 5000 dolara mesecno. U zgradi moga tasta sve su samci. Kada pocnu da zive sa nekime sele se dalje, dali u vece ili uzimaju zajednicku nekretninu. Ali kako ovde gde je "dobr" plata 50000 dinara uzeti trosoban stan na krediti i normalno ziveti sledecih 25 godina. Ili da se izjednace cene stanova (sto nije moguce) ili da se izgradi mreza brzih pruga pa da od Kljajiceva (Sombor) stignes za pola sata u Beograd ili iz Bora za Nis.

obi

pre 12 godina

@etotakoudaj se za mene..konacno neko ko me razume i konta sta je bitno, plus ima hrabrosti da ne misli ko ostale ovce I to kaze..

Pavle Pucar

pre 12 godina

Tako da sam ja sad u razmišljanju da promenim sredinu, ali ne zbog posla, već zbog svežeg vazduha. Jedna ekološka kuća na planini Šator, jedne sanke i parčence zemlje sa zdravom šargarepom.......kao porodica "Bistrih potoka". Okrećem se prirodi, briga me za kapitalizmom, za kolima, za stanovima za svim stvarima koje su "IN" -fuj.
(eto tako, 8. mart 2012 08:37)

A ja sam mislio da samo ja tako razmisljam :O....Potpuno te podrzavam trebamo osnovati drustvo za beg od civilizacije....

M

pre 12 godina

Ја сам, од када сам отишао у Америку пре 11 година, променио адресу 8 пута. Осам пута је неки стан пуњен и пражњен до голих зидова, мењана документа, упознавани нови пријатељи, почињан живот од почетка. То је нормално - људи то овде раде све време. Људи у Србији су у суштини врло комотни. Идеја да се човек роди, живи, и умре на једном месту - а коју рецимо имају сви Београђани који не емигрирају, и притом проведу пола живота кукајући на власт и злехуду судбину - је у суштини пасивна и фаталистичка и не постоји нигде у развијеном свету. Чини се да би било боље да можемо све своје снове да остваримо тамо где се већ налазимо, али у основи то је могуће само у некаквом утопистичком централно испланираном друштву, какво свет још није видео. Како каже наш народ, нема Земље Дембелије.

Bojan

pre 12 godina

@petarV
Krecem se malo u lokanim politickim krugovima, srecom imam dobar posao u privatnoj firmi i velike ambicije, pa mi interes nije na 1. mestu kada se politicki angazujem.
Mogu reci da ih znam jos 0 koji tako razmiljaju i kojima je samo interes ispred svega! Da su sposobni, valjda ne bi ni imali potrebe da bukvalno svasta rade za saku dolara..i posle ti takvi kroje i uredjuju drzavu.
I kad predlozim da se neka mesta ukinu, svi me gledaju kao da se salim..odbacio bih i karijeru kad bih bio u poziciji da promenim neke stvari u drustvu, ali treba da te izaberu na tu poziciju upravo oni koji gledaju samo interes.
Inzinjerskim pristupom bih rekao da u datim okolnostima nema resenja !

Novosadjanin

pre 12 godina

@
(Slučajno naleteo i...., 8. mart 2012 10:45)

Da li ću zažaliti ili ne, neverujem jer sam duboko analizirao situaciju, imam prijatelja i rodbine u tom mestu i na se svi slažemo da je ovo bezbolnija varijanta... Samo malo pogledaj, koja je to razlika između tvog grada i NS-a? Nema je ili je jako sitna za realan život... A opet, pla sata putovanja je ništa, slažeš se? ;)

@
nije tata ukr'o, 8. mart 2012 11:19)
Prijatelju ja idem tamo jer sam sredio posao, a ženi čekam neke sitnice... Budala ili očajnik idu negde na slepo... Okreni se, vidi sa porodicom, odakle su, ima li negde neko, šta tamo ima... Tako sam ja, jednostavno je... Ja ovde plaćam samo kiriju sa troškovima 250eu... Tamo imam više za manje para... RASPITAJ SE U SKLADU SA SVOJIM MOGUĆNOSTIMA, to je sve...

delta

pre 12 godina

Ja kada bih dobio radnu vizu za inostranstvo samo bih sa pasosem krenuo put aerodroma/autobuske stanice i sl.

Nista mi drugo ne treba

Filip

pre 12 godina

Pa jeste, evo ja sam imao tu srecu doci u Ameriku i danas radim za drzavnu firmu... S'radnim navikama koje sam stekao u Srbiji, kao i zeljom da zaista budem uspesan u svojoj profesiji danas uzmem preko 50,000 evra godisnje, imam svoju kucu, kola, itd., itd., a jos nemam ni 30 godina (za koji mesec)... E, zbog toga nasi ljudi idu u inostranstvo da nadju posao, zato sto ima mesta i zemalja na ovom svetu gde se posten i vredan rad i te kako naplati!

cantona-7

pre 12 godina

"Srbi kao narod nisu spremni da dva-tri puta u životu promene firmu, a kamoli sredinu, što je u svetu već odavno prevaziđeno".
Ko se našao da kritikuje narod, žena koja je promenila bezbroj poslova i funkcija, ali samo zahvaljujući članstvu u raznim političkim partijama kojih je takođe promenila nekoliko.

petarV

pre 12 godina

Mislim da je ova izjava u krajnju ruku licemerna...
Vlada vrlo dobro zna,koliko mladih ljudi,pravo sa fakulteta od napolje...
Vlada tj. njen ne-rad ima ne presudnu,nego jedinu ulogu u tim odlukama!
Pre mesec dana su kukali,koliko para se troši na studente koji posle odu...a sada im se savetuje da odu?! Mislim,da je ovo bezobrazlu...da ne mislim da je ova vlada vredna,radna,poštena i sposobna...pomislio bi,da savetuju mlade da odu...da bi se smanjio broj nezaposlenih i pritisak na biro!

Živim u Srbiji...i vrlo rado bih se odselio...najozbiljne sa suprugom razmišljam,da ušteđevinu uložimo u apliciranje za Australiju il Kanadu.
Imam mnogo poznanika koji ako se već nisu odselili,a onda rade po kruzerima a neki i kao stjuardi-dese za fly emirates...

Moj najbolji drugar je član mense...završio je filološki i medicinski fakultet...na mišiće je uspeo da se probije do specijalizacije...a za posao u bolnici,ni ne priča šta je sve morao da uradi! On je imao prosek malo ispod 9e...
Ali,njegov odličan drugar,moj dobar poznanik...je imao prosek 10! Na medicinskom fakultetu! Nije nigde mogao da ide na specijalizaciju...zezali su ga kao blesavog...čovek se spakovao,otišao USA i sada ne tamo da ga drže kao malo vode na dlanu...nego mu pružaju takve uslove rada i napredovanja da je samo sky is the limit!

Poenta priče je da Srbima u narodu nije teško ni da se sele,ni da rade,ni da rade i za dz ako će im to doprineti karijeri...ali je Srbima koji dođu na vlast veoma teško da ne budu podmitljivi...da kažu "nisam ja za ovaj posao,ustupam mesto pametnijem i boljem"...

Da se ne lažemo,u svim zemljama sveta...u administraciji,politici,privredi...muljaju na iste načine kao i ovde...
Ali,opet...kada ne muljaju,za cilj im je prosperitet zemlje!
A naši se ponašaju kao da posle njih Srbija ima da propadne,pa ajde da se nakrademo...

Ne mogu da shvatim toliku inferiornost,u sporovođenju zakona...u reformama...nedostatak volje i želje da poboljšaju uslove života...kao da ih samo zanimaju lični interesi...kao da nemaju nikakvu obavezu prema narodu i budućim naraštajima(sem svojih potomaka)?!

nije tata ukr'o

pre 12 godina

NOVOSADJANIN@ Zivim na pola h od Bg-a,imam diplomu Ekonomiste,28 godina i radim na uglju za skoro 200 evra.O kojim BRE MOGUCNOSTIMA PRICAS?!?!?!?!?

veseljko

pre 12 godina

Drugarice Snezana"Nemamo gde da odemo da radimo u ovoj drzavi,jug je skoro pust,Beograd je prebukiran izbeglicama sa svih strana ex YU i oni snizavaju cenu satnice jer su spremni na sve a i Vojvodina je puna radnika iz Rumunije i okoline.Nisu spremni samo sluzbenici pod DRZAVNOM KAPOM I SA NASIM PARAMA da menjaju radno mesto jer im je "OSIGURANO"mi ostali se VUCARAMO DA BI ZARADILI ili radimo kod NJIH,skoro svaki drzavni sluzbenik ima zemlju koju mi radimo skoro za dzabe ili ONI jer imaju kad da POBEGNU sa posla i to je surova slika ove drzave,a bice sve gore po nas.Zasto:"Pa Srbija je necija prcija u kojoj jedna veeeeeliikaa porodica(IZ DRZAVNIH SLUZBI)zaposljava"SVOJE"i to je jedan veciti krug koji traje i traje...i trajace...MOOORRRREEEE!

sale_ns

pre 12 godina

Evo ovako!
Ja sam sa severa Banata dosao u Novi Sad sto ono kazu trbuhom za kruhom.Izmenjao sam poslova i poslova, doziveo sikaniranja od poslodavaca, stanodavaca i raznih starosedeoca kojima su roditelji ostavili sve i kupili poslove.Ljudi ovde jednostavno ne mogu da zive sa malim platama i skupim kirijama koje stanodavci traze iskljucivo u eurima, a plata ista, euro skace....katastrofa. Iz Srbije bih otisao sutra, jer ovde nema nade za ljude koji nece naslediti nekretnine....

Slučajno naleteo i....

pre 12 godina

(Novosadjanin, 8. mart 2012 09:27)

Pazi da ne zažališ.... Javlja ti se čovek iz tog istog gradića, koji bi pobegao što dalje od njega, samo da je u mogućnosti.

Big Brother

pre 12 godina

Ma ne, radio bi Srbin k'o bela lala kad bi posao bio preko puta, od 12 do podne, kancelarijski, jedno 3 dana u nedelji i za minimum 2000 E! Sta reci, osim MNOGO SMO RAZMAZENI, a i cini se da se uvek nadje "neko" da nam obebzbedi za 'leba i vodu, pa sto da se selimo cak i u okviru istog grada?

milan

pre 12 godina

To je tek nekih 3% znaci jos uvek jako malo. Vidimo kod gradjevinske firme kojoj trebaju radnici u Soci koliko problema imaju da nadju radnu snagu. U Nemackoj primera radi radnici voze u jednom pravcu svaki dan i do 100 km da bi stigli na posao i to godinama. Ajde kod nas su putevi veliki problem koji sputava spremnost na mobilitet radnika.

Vedran Novak

pre 12 godina

@eto tako
Za pocetak predlazem da u vasim pripremama procitate knjigu Bill Mollison-a "Permaculture: A Designers' Manual" i da na Youtube-u potrazite srodne filmove. Biti cete iznenadjeni koliko ljudi razmislja na isti nacin kao i vi.

pitanje..

pre 12 godina

Ne znam kada su se 'vesti' svele na prepricavanje statistike,plus statistike Zavoda za zaposljavanje.Bolje da pisete o tome koliko ljudi radi na crno i plus za male pare.Ili sta ce se desiti ako i kada udjemo u EU sa cenama i platama?Narod se obavestava samo kad se imaju lepe vesti.Pisite kako je bilo u Bugarskoj i Rumuniji kad su usle u Eu, pola Italije Rumuni...

PAMETAN GENIJE

pre 12 godina

Nama tako malo fali da budemo srecni da zivimo bolje,da politicari i tajkuni manje kradu i zavede se red u pravosudju i policiji te da korupcija postane rucna prostlost ali oni nece da zivimo normalno!Dizati cenu goriva 3 puta u mesecu je vise nego bezobrazno isto kao plata jednog Bajatovica od 11.000e mesecno pa majku mu...Dokle vise bezobrazluka pa to je za vesala dok narod crkava od gladi..

Blekberi

pre 12 godina

Citam komentare i ne mogu da verujem koliko ste u stanju da kukate :) Sve jedan drugog po ramenu tapsete i sazaljevate... Upropasti nas decenijsko dojenje na sisi socijalizma. Kad naucimo da se suocimo sa sopstvenim nesposobnostima, onda cemo imati nade i da se popravimo. Ovako, uvek ce nam neko drugi biti kriv za lose stanje u kome zivimo.

Novosadjanin

pre 12 godina

JA planiram da se u toku godine iz NS-a prebacim sa porodicom u jedan gradić 50-ak km od Novog Sada, zbog posla i jeftinijeg života...

Ljudi ne kapiraju da imaju jedan život, ljudi nisu spremni za odricanje (realno težeg) života u "gradu" zarad 100% LEPŠEG života u "malom gradu-selu"... Tuga... Ali nema veze, ja ću tamo u "malom gradu" kupiti prelepu kuću za 30k eura dok će neko u NS-u kupiti pola te kvadrature u stanu za duplo više para... Treba misliti o tome...

+ što tamo imam posao za suprugu i mene...
+ što je sve jeftinije...
+ što imam sve bolnice, škole, bioskope, plaže...
+ što sam u tom istom mom NS-u za 30min, jel to puno?

Mislite ljudi o mogućnostima, izađite iz okvira svakodnevne zaslepljenosti...

Živeli.

Corto Maltese

pre 12 godina

Pozdrav od Srbina kome nije bilo nemoguce da ode na kraj sveta pa usput da tamo promeni pet gradova dok se nije skrasio u jednom od njih. U Srbiji nisam odustajao od slicnog pristupa ali su 90-te bile zaista izuzetno brutalne i potstakle (naterale) me na odlazak. I pored nikad napustene zelje za povratkom ipak uvek pretegne razum (posteno je reci interes) i ostanak daleko od Srbije. Krivo mi je sto dosta veliki broj nas koji smo van Srbije ne mogu da nadju zajednicki 'jezik' sa maticom. Mnogi bi se vratili, ali velika doza korupcije, nepotizma, kriminala, poremecenog sistema vrednosti i primitivizam (svega toga ima i u drugim zemljama ali ja ne zelim sve to u Srbiji) nas odvlaci od povratka. Jednog dana....

Jonsi

pre 12 godina

Završio sam fakultet u roku, ali na žalost u Srbiji mogu samo da volontiram (a i to preko veze mora da se sredi) u nadi da će me neko zaposliti za 200€ mesečno... mada, ja bih bio srećan i sa tim parama jer bih se barem bavio nečim u struci. Iskreno, ne želim da napustim svoju zemlju ali se osećam naterano jer ovde jednostavno nema mesta za mlade

FCK

pre 12 godina

Zavisi sta radis i za koju platu. Zivim u Skandinaviji i imam dobar posao u finansijskom sektoru, 10-ak ljudi ispod mene, te platu kakva ide uz taj posao. U Srbiji sam 2 puta godisnje i dosta mi je.
Naravno, da imam los, tezak, i slabo placen posao sanjao bih nesto drugo.

zeleni

pre 12 godina

"načelnik Odelenja za posredovanje u zapošljavanju NSZ" i "državni sekretar u oblasti rada"
Kakve titule, kakve su to 'ladovine, kakva razmišljanja,...
Pa u Srbiji normalan svet traži priliku da što dalje pobegne iz užasa koji su partije, a u kojima su gospodje članovi(-ce), napravile.
Živela demokratija i ovakve titule i radna mesta i upravni odbori i agencije i kancelarije i ...

Bojan

pre 12 godina

Da li imam pravo da volim mesto u kom sam odrastao, gde se manje vise svi znamo, gde se nekako osecam sigurnim i to ne bih menjao ni za sta?
Srecom, zavrsio ETF, posla ima..bilo finansijski bolje da sam iskoristio nekoliko prilika i otisao preko, ali.. Svi ti novci ne mogu da plate ovo sto sada imam i bez cega bih bio prazan.
Ne natucajte ljudima vasa kapitalisticka-materijalisticka osecanja gde je bitan samo novac! Novac se ne jede, to je samo papir(slazem se da je ipak neka suma NEOPHODNA) ali valjda znate da se ne moze bas sve kupiti.

Najvise mrzim gastabajtere koji staaaaaaaalno kukaju za domovinom, imali ste izbor i izabrali i sad cutite i budite roboti.
Ostajem ovde i 'gulim',a iz rodnog mesta mogu samo da me 'odnesu'!

mary

pre 12 godina

Tadica i njegovu Vladu treba da je sramota.Toliko su nesposobni da vode drzavu da to nije zabelezeno u istoriji Srbije.Najveci genocid nad sopstvenim narodom su napravili time sto su svojom nesposobnoscu oterali iz zemlje mladu i pametnu decu a ostavili kriminalce i lendove.BEDNICI!!!

sitna riba

pre 12 godina

Ljudi, ali tako je u poslednjih 20 godina, samo je za vreme aktuelne vlasti jos vise izrazeno! Ovo nije nista novo. Ja sam zarad posla pre 4 godine otisla od kuce 200 km daleko, nikog nisam poznavala, zivela sam ko podstanar. U mom rodnom gradu kao diplomirani pravnik nisam mogla da se zaposlim bez veze, a drugom gradu glatko dobijem posao jer im trebaju skolovani ljudi!

so-flo

pre 12 godina

@ Veciti putnik
Samo kad je komunizam za sve kriv. Socializmu se svasta moglo zameriti, ali to je bio period najintenzivnije urbanizacije u istoriji citavog regiona. Ako to nije primer mobilnosti populacije, ne znam sta je.

eto tako

pre 12 godina

Ja sam arhitekta. Naći dobar posao sa tim zvanjem u Srbiji za mene je nemoguće. Nisam politički aktivna, nemam nikog iza leđa ko bi me gurao. Imam licencu i sedam godina iskustva iza sebe.Trenutno sam na nekoj zameni u firmi u kojoj sam u februaru dobila 20€ platu. Ne fali nula.
U inostranstvo ne mogu da odem na duži period, jer imam ovde neke obaveze....to sad nije bitno. Ali sam razmišljala da odem na mesec dana sa mojom rođakom u Nemačku da perem čaše u restoranu, jer bih tako mogla da završim sa otplatom dugova koje ovde imam.Da, spremna sam na to i nije me sramota obavljati bilo koji posao dok god je on pošten. Onda sam shvatila da je najbolje da odem malo dalje od civilizacije. Meni se ne sviđa ovaj svet. Mi smo svi postali robovi kola, kredita, besnih kompjutera, brzog interneta.Sve vrvi od kojekavih menadžera i dizajnera kojima je jedini posao da mlate praznu slamu i da prodaju maglu čovečanstvu. Unapred se izvinjavam svima koji se prepoznaju ovde, ali ja zaista ne vidim nikakvu korist tih profesija.Ne kažem da nema kvalitetnih ljudi, ali ko god nije uspeo ništa u životu da završi, otišao je na privatni menadžment ili mu ispod imena piše "dizajner". Robovi smo nekolicine ljudi koji drže čitav ovaj svet u šaci. Mi smo samo njihovi pioni. Život se pretvorio u jurnjavu za materijalnim. Roditelji nemaju vremena za decu, njihovo vaspitanje je prepušteno vaspitačicama i dadiljama. Nema više srećnih porodica. NIsu srećni čak ni oni koji imaju novca. Tako da sam ja sad u razmišljanju da promenim sredinu, ali ne zbog posla, već zbog svežeg vazduha. Jedna ekološka kuća na planini Šator, jedne sanke i parčence zemlje sa zdravom šargarepom.......kao porodica "Bistrih potoka". Okrećem se prirodi, briga me za kapitalizmom, za kolima, za stanovima za svim stvarima koje su "IN" -fuj.

so-flo

pre 12 godina

@ Veciti putnik
Samo kad je komunizam za sve kriv. Socializmu se svasta moglo zameriti, ali to je bio period najintenzivnije urbanizacije u istoriji citavog regiona. Ako to nije primer mobilnosti populacije, ne znam sta je.

Dzoni

pre 12 godina

Nisam ni morao da citam komentare a znao sam da ce da bude neki pemetnjakovic koji ce da mlati o komunistickoj svesti srba dok je on naravno moderan...pa ko se ne seli ako ne srbi..pola miliona manje za 10 godina u srbiji a beograd i novi sad porasli ,a ja bi prvo ove u NZS otpustio da traze malo drugi posao jer ne sluze nicemu,primaju platu a svaki mesec obaramo nogi rekord u nezaposlenosti.

sale

pre 12 godina

Mislim da nije problem u onima koji jos zive sa roditeljima (vecina to radi iz ekonomskih, a ne arhaihno obichajnih razloga)... Problem je u tome shto nismo svi doktori nauka, menadzeri itd, pa da nam obecane plate mogu opravdati takav poduhvat kao shto je preseljenje. Josh ako ste sa decom, a i supruznik radi to je dodatna otezavajuca stvar za preseljenje. A kada vec pricamo o zapadu i americi, nasa drzava je tek nest oveca od sireg podrucja veceg grada, i ljudi se u tom krugu ne preseljavaju vec imaju uslova da i te razdaljine prelaze maltene svaki dan. Ne znam koja prosecna plata bi pokrila moje svakodnevno putovanje u recimo Kragujevac, ili opravdala odvajanje od porodice tj supruge koja ima stalno zaposlenje u beogradu... Ako prichamo o o porodicama u kojima nema nikog zaposlenog, onda i tu razumem "inertnost" obzirom na ulaganja koje trazi preseljenje i nesigurnost koju donosi svako novo zaposlenje u pochetku. Preseljenje u inostranstvo je vech druga stvar, jer ako vam se nudi posao u inostranstvu to vrlo verovatno znachi da ste ga i tamo i trazili i vec unapred ste spremni na takvu mogucnost.

marko

pre 12 godina

Mi i dalje zivimo u nekakvim nasim fikcijama. Ljudi, shvatite, Srbi kad odu, ne odu na kraj sveta, vec mi koji smo ostali smo na kraju svetu. Ne mogu da shvatim da ljudima ovde nije jasno da se od ovog drustva napravilo skoro robovlasnicko drustvo. Pa 90% ljudi su robovi ove manjine od 10%. Najveci broj ljudi prima platu do 200 eura. A sa ovakvim cenama, to je cisto africki standard. Ljudi nemaju dovoljno novca ni da pojedu neko voce i meso, i to u Srbiji koja to izvozi. Radnik koji to proizvodi, moze da proizvede, a ne moze da pojede? O cemu mi uopste pricamo. Mi smo postali kolinija. I to je jedina moja dilema, da li smo vise robovlasnicko ili feudalno drustvo.

Boze, kako je ovo inspirativna tema da se kaze svasta.

PERO GRABLJIC

pre 12 godina

sraman i tekst pun lazi . primeri koji su navedeni su smeshni . pa gde u kom gradu to ima posla i nedostatka radne snage . veliki broj fakultetski obrazovanih ljudi je rodom iz unutrashnjosti. u beogradu imate masu crnogoraca fakat stranih drzavljana koji drze kljuchne poslove i firme. nivo nezaposlenoti u srbiji je mnogo veci nego shto se navodi. . LAZIMA NAS NEMOZETE UBEDITI DA NECEMO DA RADIMO I MENJAMO MESTO. POSLA NEMA JER JE SVE POKRADENO . IMAM DOKAZE POKAZITE VI VASHE .

petarV

pre 12 godina

VEČITI PUTNIK...šta lupetaš...prazna sela...puni gradovi potstanara...ko nije mobilan?
I ova ministarka...bolje da ukine penziono i zdravstveno (sa obzirom,da ih nećemo ni dočekati,pa što da plaćamo)...nego tu izmišlja gluposti i prebacuje loptu...

Znači...posla ima za svakoga...ali,ako nije mnogo izbirljiv...

Ministarka...ajde,onda vi idite u magacin da volontirate 3 meseca,a pustite nekog sposobnijeg da se muči na vašem mesu za platu od 170.000din i ko zna kakve sve benificije!!!

Ludak Iz Ludnicu

pre 12 godina

Izvinite ja sto se mesam ovako mlad i neiskusan,ali smetale su nam drzavne firme,hteli smo sve da privatizujemo
epa sad rmbajmo za saku dinara,da imamo jedva za osnovno,RMBAJMO i bogatimo privatnike!

a od sigurnog,trajnog,duzeg zaposljenja se oprostite svi ispod 20 god.
i spremite se da menjate poslove na po 6/12/18...meseci
molite se da bude posla narednih 10/20 god

boki

pre 12 godina

hteo bih samo da prokomentarisem i kazem svoje misljenje u vezi gubljenja vremena na ovu temu.ja sad trenutno zivim u rusiji koja ima oko 10000 km u precniku i nije cudo sto se ljudi sele s jednog kraja drzave u drugi ali kad u zemlji koja ima u precniku 600-700 km treba ostaviti ognjiste za koje si se mucio i pravio samo zato da bi otisao u neki drugi propali grad i gde ti niko ne garantuje tu istu stabilnu platu to je vec glupost lakse je pobeci iz zemlje bar da se ovi nasi lopovi na vlasti ne bogate na nasim ledjima

Radnici

pre 12 godina

Pa sad... znam dosta ljudi koji rade na stranim turističkim brodovima, ili djevojke koje rade kao stjuardese u Kataru i Emiratima, građevince po Rusiji i Kataru, zatim radnike po Afganistanu i kojekude.....
Nevjerovatnoje koliko se malo priča u medijima i zna o ovim ljudima koju bukvalno idu na drugi kraj svijeta, mnogi rade izuzetno teške poslove bez slobodnog dana....da bi zaradili neku platu, jer ovdje NEMA, i vrapcima je to na granama odavno jasno.

dare

pre 12 godina

Ja sam posao u Srbiji nasao odmah po zavrsetku fakulteta. Medjutim nisam mogao da izdrzim da mi neko ko nije strucan i ko ne zna svoj posao deli savete (citaj naredjuje), omalovazava moje znanje i daje poslove koji nisu u rangu sa obrazovanjem koje sam stekao trudom i odricanjem. I tako sam odlucio da odem da pokusam negde daleko od Srbije.
Proslo je vec sedam godina kako radim na relaciji Vijetnam-Kambodza-Tajland. Radim poslove za koje sam skolovan jer njih ovde ne mogu da rade ljudi bez obrazovanja kao sto je to slucaj u Srbiji. E u tome je razlika izmedju Srbije i Sveta. U srbiji mozes biti nepismen a raditi posao za koji je neophodna diploma i obrnuto cistiti ulice sa diplomom.

PravdaNS

pre 12 godina

Ovo je žalostan i poražavajući podatak za Srbiju! Ja sam imala tu priliku da budem u inostranstvu i to u više Zemalja. Pre mojih putešestvija radovala sam se da dobijem italijansku radnu dozvolu ali nakon putovanja i boravka u više Zemalja shvatila sam da ipak nisam taj tip. Prilikom vraćanja u našu Zemlju prelazak granice za mene je bio u duši ''konačno sam došla kući''. I onda sam odustala od života u inostransvu. U Srbiji nije lako, daleko od toga, ali ja sam izabrala da plivam u našim vodama, i da živim u gradu koji je nadomak mog rodnog grada gde u svakom momentu mogu da dojezdim kući i budem sa mojom porodicom. Jednostavno ne umem drugačije. Razumem čežnju i nostalgiju svih naših ljudi koji žive i stvaraju daleko od svoje kuće, i znam da im nije lak život bez obzira na materijalnu satisfakciju.

Veciti putnik

pre 12 godina

Srbi ce jos dugo morati da uce,
da se prilagodjavaju, da postanu mobilni, jednostavno
da zive onako kako se u modernom svetu zivi zadnjih
sto godina. Nije lako, zapravo je bolno napustiti
roditeljski dom i okruzenje, ali vremenom ce biti
prevazidjena sva ta arhaicna razmisljanja, koje nam
je komunizam debelo usadio u svest.

pera petlic

pre 12 godina

Sekretarici i dalje nije jasno kako nezaposleni jos uvek dovoljno servilni, iako su mocnici preduzeli sve sto je u njihovoj moci da nude slamke dok izmicu tepihe...

dare

pre 12 godina

Ja sam posao u Srbiji nasao odmah po zavrsetku fakulteta. Medjutim nisam mogao da izdrzim da mi neko ko nije strucan i ko ne zna svoj posao deli savete (citaj naredjuje), omalovazava moje znanje i daje poslove koji nisu u rangu sa obrazovanjem koje sam stekao trudom i odricanjem. I tako sam odlucio da odem da pokusam negde daleko od Srbije.
Proslo je vec sedam godina kako radim na relaciji Vijetnam-Kambodza-Tajland. Radim poslove za koje sam skolovan jer njih ovde ne mogu da rade ljudi bez obrazovanja kao sto je to slucaj u Srbiji. E u tome je razlika izmedju Srbije i Sveta. U srbiji mozes biti nepismen a raditi posao za koji je neophodna diploma i obrnuto cistiti ulice sa diplomom.

PravdaNS

pre 12 godina

Ovo je žalostan i poražavajući podatak za Srbiju! Ja sam imala tu priliku da budem u inostranstvu i to u više Zemalja. Pre mojih putešestvija radovala sam se da dobijem italijansku radnu dozvolu ali nakon putovanja i boravka u više Zemalja shvatila sam da ipak nisam taj tip. Prilikom vraćanja u našu Zemlju prelazak granice za mene je bio u duši ''konačno sam došla kući''. I onda sam odustala od života u inostransvu. U Srbiji nije lako, daleko od toga, ali ja sam izabrala da plivam u našim vodama, i da živim u gradu koji je nadomak mog rodnog grada gde u svakom momentu mogu da dojezdim kući i budem sa mojom porodicom. Jednostavno ne umem drugačije. Razumem čežnju i nostalgiju svih naših ljudi koji žive i stvaraju daleko od svoje kuće, i znam da im nije lak život bez obzira na materijalnu satisfakciju.

boki

pre 12 godina

hteo bih samo da prokomentarisem i kazem svoje misljenje u vezi gubljenja vremena na ovu temu.ja sad trenutno zivim u rusiji koja ima oko 10000 km u precniku i nije cudo sto se ljudi sele s jednog kraja drzave u drugi ali kad u zemlji koja ima u precniku 600-700 km treba ostaviti ognjiste za koje si se mucio i pravio samo zato da bi otisao u neki drugi propali grad i gde ti niko ne garantuje tu istu stabilnu platu to je vec glupost lakse je pobeci iz zemlje bar da se ovi nasi lopovi na vlasti ne bogate na nasim ledjima

marko

pre 12 godina

Mi i dalje zivimo u nekakvim nasim fikcijama. Ljudi, shvatite, Srbi kad odu, ne odu na kraj sveta, vec mi koji smo ostali smo na kraju svetu. Ne mogu da shvatim da ljudima ovde nije jasno da se od ovog drustva napravilo skoro robovlasnicko drustvo. Pa 90% ljudi su robovi ove manjine od 10%. Najveci broj ljudi prima platu do 200 eura. A sa ovakvim cenama, to je cisto africki standard. Ljudi nemaju dovoljno novca ni da pojedu neko voce i meso, i to u Srbiji koja to izvozi. Radnik koji to proizvodi, moze da proizvede, a ne moze da pojede? O cemu mi uopste pricamo. Mi smo postali kolinija. I to je jedina moja dilema, da li smo vise robovlasnicko ili feudalno drustvo.

Boze, kako je ovo inspirativna tema da se kaze svasta.

pera petlic

pre 12 godina

Sekretarici i dalje nije jasno kako nezaposleni jos uvek dovoljno servilni, iako su mocnici preduzeli sve sto je u njihovoj moci da nude slamke dok izmicu tepihe...

eto tako

pre 12 godina

Ja sam arhitekta. Naći dobar posao sa tim zvanjem u Srbiji za mene je nemoguće. Nisam politički aktivna, nemam nikog iza leđa ko bi me gurao. Imam licencu i sedam godina iskustva iza sebe.Trenutno sam na nekoj zameni u firmi u kojoj sam u februaru dobila 20€ platu. Ne fali nula.
U inostranstvo ne mogu da odem na duži period, jer imam ovde neke obaveze....to sad nije bitno. Ali sam razmišljala da odem na mesec dana sa mojom rođakom u Nemačku da perem čaše u restoranu, jer bih tako mogla da završim sa otplatom dugova koje ovde imam.Da, spremna sam na to i nije me sramota obavljati bilo koji posao dok god je on pošten. Onda sam shvatila da je najbolje da odem malo dalje od civilizacije. Meni se ne sviđa ovaj svet. Mi smo svi postali robovi kola, kredita, besnih kompjutera, brzog interneta.Sve vrvi od kojekavih menadžera i dizajnera kojima je jedini posao da mlate praznu slamu i da prodaju maglu čovečanstvu. Unapred se izvinjavam svima koji se prepoznaju ovde, ali ja zaista ne vidim nikakvu korist tih profesija.Ne kažem da nema kvalitetnih ljudi, ali ko god nije uspeo ništa u životu da završi, otišao je na privatni menadžment ili mu ispod imena piše "dizajner". Robovi smo nekolicine ljudi koji drže čitav ovaj svet u šaci. Mi smo samo njihovi pioni. Život se pretvorio u jurnjavu za materijalnim. Roditelji nemaju vremena za decu, njihovo vaspitanje je prepušteno vaspitačicama i dadiljama. Nema više srećnih porodica. NIsu srećni čak ni oni koji imaju novca. Tako da sam ja sad u razmišljanju da promenim sredinu, ali ne zbog posla, već zbog svežeg vazduha. Jedna ekološka kuća na planini Šator, jedne sanke i parčence zemlje sa zdravom šargarepom.......kao porodica "Bistrih potoka". Okrećem se prirodi, briga me za kapitalizmom, za kolima, za stanovima za svim stvarima koje su "IN" -fuj.

Radnici

pre 12 godina

Pa sad... znam dosta ljudi koji rade na stranim turističkim brodovima, ili djevojke koje rade kao stjuardese u Kataru i Emiratima, građevince po Rusiji i Kataru, zatim radnike po Afganistanu i kojekude.....
Nevjerovatnoje koliko se malo priča u medijima i zna o ovim ljudima koju bukvalno idu na drugi kraj svijeta, mnogi rade izuzetno teške poslove bez slobodnog dana....da bi zaradili neku platu, jer ovdje NEMA, i vrapcima je to na granama odavno jasno.

PERO GRABLJIC

pre 12 godina

sraman i tekst pun lazi . primeri koji su navedeni su smeshni . pa gde u kom gradu to ima posla i nedostatka radne snage . veliki broj fakultetski obrazovanih ljudi je rodom iz unutrashnjosti. u beogradu imate masu crnogoraca fakat stranih drzavljana koji drze kljuchne poslove i firme. nivo nezaposlenoti u srbiji je mnogo veci nego shto se navodi. . LAZIMA NAS NEMOZETE UBEDITI DA NECEMO DA RADIMO I MENJAMO MESTO. POSLA NEMA JER JE SVE POKRADENO . IMAM DOKAZE POKAZITE VI VASHE .

Veciti putnik

pre 12 godina

Srbi ce jos dugo morati da uce,
da se prilagodjavaju, da postanu mobilni, jednostavno
da zive onako kako se u modernom svetu zivi zadnjih
sto godina. Nije lako, zapravo je bolno napustiti
roditeljski dom i okruzenje, ali vremenom ce biti
prevazidjena sva ta arhaicna razmisljanja, koje nam
je komunizam debelo usadio u svest.

Novosadjanin

pre 12 godina

JA planiram da se u toku godine iz NS-a prebacim sa porodicom u jedan gradić 50-ak km od Novog Sada, zbog posla i jeftinijeg života...

Ljudi ne kapiraju da imaju jedan život, ljudi nisu spremni za odricanje (realno težeg) života u "gradu" zarad 100% LEPŠEG života u "malom gradu-selu"... Tuga... Ali nema veze, ja ću tamo u "malom gradu" kupiti prelepu kuću za 30k eura dok će neko u NS-u kupiti pola te kvadrature u stanu za duplo više para... Treba misliti o tome...

+ što tamo imam posao za suprugu i mene...
+ što je sve jeftinije...
+ što imam sve bolnice, škole, bioskope, plaže...
+ što sam u tom istom mom NS-u za 30min, jel to puno?

Mislite ljudi o mogućnostima, izađite iz okvira svakodnevne zaslepljenosti...

Živeli.

mary

pre 12 godina

Tadica i njegovu Vladu treba da je sramota.Toliko su nesposobni da vode drzavu da to nije zabelezeno u istoriji Srbije.Najveci genocid nad sopstvenim narodom su napravili time sto su svojom nesposobnoscu oterali iz zemlje mladu i pametnu decu a ostavili kriminalce i lendove.BEDNICI!!!

petarV

pre 12 godina

VEČITI PUTNIK...šta lupetaš...prazna sela...puni gradovi potstanara...ko nije mobilan?
I ova ministarka...bolje da ukine penziono i zdravstveno (sa obzirom,da ih nećemo ni dočekati,pa što da plaćamo)...nego tu izmišlja gluposti i prebacuje loptu...

Znači...posla ima za svakoga...ali,ako nije mnogo izbirljiv...

Ministarka...ajde,onda vi idite u magacin da volontirate 3 meseca,a pustite nekog sposobnijeg da se muči na vašem mesu za platu od 170.000din i ko zna kakve sve benificije!!!

Corto Maltese

pre 12 godina

Pozdrav od Srbina kome nije bilo nemoguce da ode na kraj sveta pa usput da tamo promeni pet gradova dok se nije skrasio u jednom od njih. U Srbiji nisam odustajao od slicnog pristupa ali su 90-te bile zaista izuzetno brutalne i potstakle (naterale) me na odlazak. I pored nikad napustene zelje za povratkom ipak uvek pretegne razum (posteno je reci interes) i ostanak daleko od Srbije. Krivo mi je sto dosta veliki broj nas koji smo van Srbije ne mogu da nadju zajednicki 'jezik' sa maticom. Mnogi bi se vratili, ali velika doza korupcije, nepotizma, kriminala, poremecenog sistema vrednosti i primitivizam (svega toga ima i u drugim zemljama ali ja ne zelim sve to u Srbiji) nas odvlaci od povratka. Jednog dana....

PAMETAN GENIJE

pre 12 godina

Nama tako malo fali da budemo srecni da zivimo bolje,da politicari i tajkuni manje kradu i zavede se red u pravosudju i policiji te da korupcija postane rucna prostlost ali oni nece da zivimo normalno!Dizati cenu goriva 3 puta u mesecu je vise nego bezobrazno isto kao plata jednog Bajatovica od 11.000e mesecno pa majku mu...Dokle vise bezobrazluka pa to je za vesala dok narod crkava od gladi..

Ludak Iz Ludnicu

pre 12 godina

Izvinite ja sto se mesam ovako mlad i neiskusan,ali smetale su nam drzavne firme,hteli smo sve da privatizujemo
epa sad rmbajmo za saku dinara,da imamo jedva za osnovno,RMBAJMO i bogatimo privatnike!

a od sigurnog,trajnog,duzeg zaposljenja se oprostite svi ispod 20 god.
i spremite se da menjate poslove na po 6/12/18...meseci
molite se da bude posla narednih 10/20 god

sale

pre 12 godina

Mislim da nije problem u onima koji jos zive sa roditeljima (vecina to radi iz ekonomskih, a ne arhaihno obichajnih razloga)... Problem je u tome shto nismo svi doktori nauka, menadzeri itd, pa da nam obecane plate mogu opravdati takav poduhvat kao shto je preseljenje. Josh ako ste sa decom, a i supruznik radi to je dodatna otezavajuca stvar za preseljenje. A kada vec pricamo o zapadu i americi, nasa drzava je tek nest oveca od sireg podrucja veceg grada, i ljudi se u tom krugu ne preseljavaju vec imaju uslova da i te razdaljine prelaze maltene svaki dan. Ne znam koja prosecna plata bi pokrila moje svakodnevno putovanje u recimo Kragujevac, ili opravdala odvajanje od porodice tj supruge koja ima stalno zaposlenje u beogradu... Ako prichamo o o porodicama u kojima nema nikog zaposlenog, onda i tu razumem "inertnost" obzirom na ulaganja koje trazi preseljenje i nesigurnost koju donosi svako novo zaposlenje u pochetku. Preseljenje u inostranstvo je vech druga stvar, jer ako vam se nudi posao u inostranstvu to vrlo verovatno znachi da ste ga i tamo i trazili i vec unapred ste spremni na takvu mogucnost.

sitna riba

pre 12 godina

Ljudi, ali tako je u poslednjih 20 godina, samo je za vreme aktuelne vlasti jos vise izrazeno! Ovo nije nista novo. Ja sam zarad posla pre 4 godine otisla od kuce 200 km daleko, nikog nisam poznavala, zivela sam ko podstanar. U mom rodnom gradu kao diplomirani pravnik nisam mogla da se zaposlim bez veze, a drugom gradu glatko dobijem posao jer im trebaju skolovani ljudi!

Filip

pre 12 godina

Pa jeste, evo ja sam imao tu srecu doci u Ameriku i danas radim za drzavnu firmu... S'radnim navikama koje sam stekao u Srbiji, kao i zeljom da zaista budem uspesan u svojoj profesiji danas uzmem preko 50,000 evra godisnje, imam svoju kucu, kola, itd., itd., a jos nemam ni 30 godina (za koji mesec)... E, zbog toga nasi ljudi idu u inostranstvo da nadju posao, zato sto ima mesta i zemalja na ovom svetu gde se posten i vredan rad i te kako naplati!

so-flo

pre 12 godina

@ Veciti putnik
Samo kad je komunizam za sve kriv. Socializmu se svasta moglo zameriti, ali to je bio period najintenzivnije urbanizacije u istoriji citavog regiona. Ako to nije primer mobilnosti populacije, ne znam sta je.

Dzoni

pre 12 godina

Nisam ni morao da citam komentare a znao sam da ce da bude neki pemetnjakovic koji ce da mlati o komunistickoj svesti srba dok je on naravno moderan...pa ko se ne seli ako ne srbi..pola miliona manje za 10 godina u srbiji a beograd i novi sad porasli ,a ja bi prvo ove u NZS otpustio da traze malo drugi posao jer ne sluze nicemu,primaju platu a svaki mesec obaramo nogi rekord u nezaposlenosti.

FCK

pre 12 godina

Zavisi sta radis i za koju platu. Zivim u Skandinaviji i imam dobar posao u finansijskom sektoru, 10-ak ljudi ispod mene, te platu kakva ide uz taj posao. U Srbiji sam 2 puta godisnje i dosta mi je.
Naravno, da imam los, tezak, i slabo placen posao sanjao bih nesto drugo.

cantona-7

pre 12 godina

"Srbi kao narod nisu spremni da dva-tri puta u životu promene firmu, a kamoli sredinu, što je u svetu već odavno prevaziđeno".
Ko se našao da kritikuje narod, žena koja je promenila bezbroj poslova i funkcija, ali samo zahvaljujući članstvu u raznim političkim partijama kojih je takođe promenila nekoliko.

sale_ns

pre 12 godina

Evo ovako!
Ja sam sa severa Banata dosao u Novi Sad sto ono kazu trbuhom za kruhom.Izmenjao sam poslova i poslova, doziveo sikaniranja od poslodavaca, stanodavaca i raznih starosedeoca kojima su roditelji ostavili sve i kupili poslove.Ljudi ovde jednostavno ne mogu da zive sa malim platama i skupim kirijama koje stanodavci traze iskljucivo u eurima, a plata ista, euro skace....katastrofa. Iz Srbije bih otisao sutra, jer ovde nema nade za ljude koji nece naslediti nekretnine....

petarV

pre 12 godina

Mislim da je ova izjava u krajnju ruku licemerna...
Vlada vrlo dobro zna,koliko mladih ljudi,pravo sa fakulteta od napolje...
Vlada tj. njen ne-rad ima ne presudnu,nego jedinu ulogu u tim odlukama!
Pre mesec dana su kukali,koliko para se troši na studente koji posle odu...a sada im se savetuje da odu?! Mislim,da je ovo bezobrazlu...da ne mislim da je ova vlada vredna,radna,poštena i sposobna...pomislio bi,da savetuju mlade da odu...da bi se smanjio broj nezaposlenih i pritisak na biro!

Živim u Srbiji...i vrlo rado bih se odselio...najozbiljne sa suprugom razmišljam,da ušteđevinu uložimo u apliciranje za Australiju il Kanadu.
Imam mnogo poznanika koji ako se već nisu odselili,a onda rade po kruzerima a neki i kao stjuardi-dese za fly emirates...

Moj najbolji drugar je član mense...završio je filološki i medicinski fakultet...na mišiće je uspeo da se probije do specijalizacije...a za posao u bolnici,ni ne priča šta je sve morao da uradi! On je imao prosek malo ispod 9e...
Ali,njegov odličan drugar,moj dobar poznanik...je imao prosek 10! Na medicinskom fakultetu! Nije nigde mogao da ide na specijalizaciju...zezali su ga kao blesavog...čovek se spakovao,otišao USA i sada ne tamo da ga drže kao malo vode na dlanu...nego mu pružaju takve uslove rada i napredovanja da je samo sky is the limit!

Poenta priče je da Srbima u narodu nije teško ni da se sele,ni da rade,ni da rade i za dz ako će im to doprineti karijeri...ali je Srbima koji dođu na vlast veoma teško da ne budu podmitljivi...da kažu "nisam ja za ovaj posao,ustupam mesto pametnijem i boljem"...

Da se ne lažemo,u svim zemljama sveta...u administraciji,politici,privredi...muljaju na iste načine kao i ovde...
Ali,opet...kada ne muljaju,za cilj im je prosperitet zemlje!
A naši se ponašaju kao da posle njih Srbija ima da propadne,pa ajde da se nakrademo...

Ne mogu da shvatim toliku inferiornost,u sporovođenju zakona...u reformama...nedostatak volje i želje da poboljšaju uslove života...kao da ih samo zanimaju lični interesi...kao da nemaju nikakvu obavezu prema narodu i budućim naraštajima(sem svojih potomaka)?!

nije tata ukr'o

pre 12 godina

NOVOSADJANIN@ Zivim na pola h od Bg-a,imam diplomu Ekonomiste,28 godina i radim na uglju za skoro 200 evra.O kojim BRE MOGUCNOSTIMA PRICAS?!?!?!?!?

so-flo

pre 12 godina

@ Veciti putnik
Samo kad je komunizam za sve kriv. Socializmu se svasta moglo zameriti, ali to je bio period najintenzivnije urbanizacije u istoriji citavog regiona. Ako to nije primer mobilnosti populacije, ne znam sta je.

zeleni

pre 12 godina

"načelnik Odelenja za posredovanje u zapošljavanju NSZ" i "državni sekretar u oblasti rada"
Kakve titule, kakve su to 'ladovine, kakva razmišljanja,...
Pa u Srbiji normalan svet traži priliku da što dalje pobegne iz užasa koji su partije, a u kojima su gospodje članovi(-ce), napravile.
Živela demokratija i ovakve titule i radna mesta i upravni odbori i agencije i kancelarije i ...

veseljko

pre 12 godina

Drugarice Snezana"Nemamo gde da odemo da radimo u ovoj drzavi,jug je skoro pust,Beograd je prebukiran izbeglicama sa svih strana ex YU i oni snizavaju cenu satnice jer su spremni na sve a i Vojvodina je puna radnika iz Rumunije i okoline.Nisu spremni samo sluzbenici pod DRZAVNOM KAPOM I SA NASIM PARAMA da menjaju radno mesto jer im je "OSIGURANO"mi ostali se VUCARAMO DA BI ZARADILI ili radimo kod NJIH,skoro svaki drzavni sluzbenik ima zemlju koju mi radimo skoro za dzabe ili ONI jer imaju kad da POBEGNU sa posla i to je surova slika ove drzave,a bice sve gore po nas.Zasto:"Pa Srbija je necija prcija u kojoj jedna veeeeeliikaa porodica(IZ DRZAVNIH SLUZBI)zaposljava"SVOJE"i to je jedan veciti krug koji traje i traje...i trajace...MOOORRRREEEE!

delta

pre 12 godina

Ja kada bih dobio radnu vizu za inostranstvo samo bih sa pasosem krenuo put aerodroma/autobuske stanice i sl.

Nista mi drugo ne treba

M

pre 12 godina

Ја сам, од када сам отишао у Америку пре 11 година, променио адресу 8 пута. Осам пута је неки стан пуњен и пражњен до голих зидова, мењана документа, упознавани нови пријатељи, почињан живот од почетка. То је нормално - људи то овде раде све време. Људи у Србији су у суштини врло комотни. Идеја да се човек роди, живи, и умре на једном месту - а коју рецимо имају сви Београђани који не емигрирају, и притом проведу пола живота кукајући на власт и злехуду судбину - је у суштини пасивна и фаталистичка и не постоји нигде у развијеном свету. Чини се да би било боље да можемо све своје снове да остваримо тамо где се већ налазимо, али у основи то је могуће само у некаквом утопистичком централно испланираном друштву, какво свет још није видео. Како каже наш народ, нема Земље Дембелије.

Bojan

pre 12 godina

@petarV
Krecem se malo u lokanim politickim krugovima, srecom imam dobar posao u privatnoj firmi i velike ambicije, pa mi interes nije na 1. mestu kada se politicki angazujem.
Mogu reci da ih znam jos 0 koji tako razmiljaju i kojima je samo interes ispred svega! Da su sposobni, valjda ne bi ni imali potrebe da bukvalno svasta rade za saku dolara..i posle ti takvi kroje i uredjuju drzavu.
I kad predlozim da se neka mesta ukinu, svi me gledaju kao da se salim..odbacio bih i karijeru kad bih bio u poziciji da promenim neke stvari u drustvu, ali treba da te izaberu na tu poziciju upravo oni koji gledaju samo interes.
Inzinjerskim pristupom bih rekao da u datim okolnostima nema resenja !

Jonsi

pre 12 godina

Završio sam fakultet u roku, ali na žalost u Srbiji mogu samo da volontiram (a i to preko veze mora da se sredi) u nadi da će me neko zaposliti za 200€ mesečno... mada, ja bih bio srećan i sa tim parama jer bih se barem bavio nečim u struci. Iskreno, ne želim da napustim svoju zemlju ali se osećam naterano jer ovde jednostavno nema mesta za mlade

Dexterijus

pre 12 godina

Ja u Srbiji radim godinu dana, dok moj brat te pare u USA zaradi za max 10 radnih dana!!!! A lepu platu imam ovde..... Pa sad vi vidite razliku!!! O nekim "sitnicama" koje zivot znace nebih da troshim reci....

Slučajno naleteo i....

pre 12 godina

(Novosadjanin, 8. mart 2012 09:27)

Pazi da ne zažališ.... Javlja ti se čovek iz tog istog gradića, koji bi pobegao što dalje od njega, samo da je u mogućnosti.

Bojan

pre 12 godina

Da li imam pravo da volim mesto u kom sam odrastao, gde se manje vise svi znamo, gde se nekako osecam sigurnim i to ne bih menjao ni za sta?
Srecom, zavrsio ETF, posla ima..bilo finansijski bolje da sam iskoristio nekoliko prilika i otisao preko, ali.. Svi ti novci ne mogu da plate ovo sto sada imam i bez cega bih bio prazan.
Ne natucajte ljudima vasa kapitalisticka-materijalisticka osecanja gde je bitan samo novac! Novac se ne jede, to je samo papir(slazem se da je ipak neka suma NEOPHODNA) ali valjda znate da se ne moze bas sve kupiti.

Najvise mrzim gastabajtere koji staaaaaaaalno kukaju za domovinom, imali ste izbor i izabrali i sad cutite i budite roboti.
Ostajem ovde i 'gulim',a iz rodnog mesta mogu samo da me 'odnesu'!

Big Brother

pre 12 godina

Ma ne, radio bi Srbin k'o bela lala kad bi posao bio preko puta, od 12 do podne, kancelarijski, jedno 3 dana u nedelji i za minimum 2000 E! Sta reci, osim MNOGO SMO RAZMAZENI, a i cini se da se uvek nadje "neko" da nam obebzbedi za 'leba i vodu, pa sto da se selimo cak i u okviru istog grada?

pitanje..

pre 12 godina

Ne znam kada su se 'vesti' svele na prepricavanje statistike,plus statistike Zavoda za zaposljavanje.Bolje da pisete o tome koliko ljudi radi na crno i plus za male pare.Ili sta ce se desiti ako i kada udjemo u EU sa cenama i platama?Narod se obavestava samo kad se imaju lepe vesti.Pisite kako je bilo u Bugarskoj i Rumuniji kad su usle u Eu, pola Italije Rumuni...

Blekberi

pre 12 godina

Citam komentare i ne mogu da verujem koliko ste u stanju da kukate :) Sve jedan drugog po ramenu tapsete i sazaljevate... Upropasti nas decenijsko dojenje na sisi socijalizma. Kad naucimo da se suocimo sa sopstvenim nesposobnostima, onda cemo imati nade i da se popravimo. Ovako, uvek ce nam neko drugi biti kriv za lose stanje u kome zivimo.

Novosadjanin

pre 12 godina

@
(Slučajno naleteo i...., 8. mart 2012 10:45)

Da li ću zažaliti ili ne, neverujem jer sam duboko analizirao situaciju, imam prijatelja i rodbine u tom mestu i na se svi slažemo da je ovo bezbolnija varijanta... Samo malo pogledaj, koja je to razlika između tvog grada i NS-a? Nema je ili je jako sitna za realan život... A opet, pla sata putovanja je ništa, slažeš se? ;)

@
nije tata ukr'o, 8. mart 2012 11:19)
Prijatelju ja idem tamo jer sam sredio posao, a ženi čekam neke sitnice... Budala ili očajnik idu negde na slepo... Okreni se, vidi sa porodicom, odakle su, ima li negde neko, šta tamo ima... Tako sam ja, jednostavno je... Ja ovde plaćam samo kiriju sa troškovima 250eu... Tamo imam više za manje para... RASPITAJ SE U SKLADU SA SVOJIM MOGUĆNOSTIMA, to je sve...

Pavle Pucar

pre 12 godina

Tako da sam ja sad u razmišljanju da promenim sredinu, ali ne zbog posla, već zbog svežeg vazduha. Jedna ekološka kuća na planini Šator, jedne sanke i parčence zemlje sa zdravom šargarepom.......kao porodica "Bistrih potoka". Okrećem se prirodi, briga me za kapitalizmom, za kolima, za stanovima za svim stvarima koje su "IN" -fuj.
(eto tako, 8. mart 2012 08:37)

A ja sam mislio da samo ja tako razmisljam :O....Potpuno te podrzavam trebamo osnovati drustvo za beg od civilizacije....

George Constanza

pre 12 godina

Kad sam pre 5 godina odlazio u kanadsku preriju imao sam percepciju da idem "na kraj sveta", danas je obratno: ja sam ovde u civilizaciji u koju sam došao iz zemlje na kraju sveta

zoran

pre 12 godina

Nisam strucnjak za nekretnine pa neka mi netko objasni:"Ako imas troje dece i trosoban stan u Krusevcu. Muz dobije posao u Beogradu, i to za duplu platu. Npr. 50000 dinara. Kako da se zameni stan u Krusevcu za isti takav u Beogadu i ako nije moguce kada se stavi down za trosoban stan u banci, kako da se zivi od ostatka. Lako se menjati u Chicagu za Orlando ili sl. kada tamo samac mome tastu placa 850 dolara mesecno za trosoban stan jer ima 5000 dolara mesecno. U zgradi moga tasta sve su samci. Kada pocnu da zive sa nekime sele se dalje, dali u vece ili uzimaju zajednicku nekretninu. Ali kako ovde gde je "dobr" plata 50000 dinara uzeti trosoban stan na krediti i normalno ziveti sledecih 25 godina. Ili da se izjednace cene stanova (sto nije moguce) ili da se izgradi mreza brzih pruga pa da od Kljajiceva (Sombor) stignes za pola sata u Beograd ili iz Bora za Nis.

Branko-NS

pre 12 godina

Gospodja Snezana treba da puno vise poradi na sagledavanju realnosti i unapredjenju sistema i uslova a manje da prosipa gluposti. Bar smo mi navikli na premestanje. Neka pokaze na primeru pa nek otvori kancelariju u nekom selu kod Zajecara, Vranja uz platu od 200E ili tako negde i da mora da putuje samo do najblizeg grada pa da je pitam za njenu produktivnost.

obi

pre 12 godina

@etotakoudaj se za mene..konacno neko ko me razume i konta sta je bitno, plus ima hrabrosti da ne misli ko ostale ovce I to kaze..

EXPLOTACIJA

pre 12 godina

@eto tako
Ne brini se i tu ce neko doci da naplati porez..kad iskljucis novac, siromasni rade za bogate, a bogati mogu i ne moraju da rade i pritom odredjuju koliko benificija imas za svoj rad. Feudalni sistem ako mene neko pita, a kontamo 21. vek je vrhunac civilizacije a nista se ne menja vec par hiljada godina, samo ima drugo ime.

Vedran Novak

pre 12 godina

@eto tako
Za pocetak predlazem da u vasim pripremama procitate knjigu Bill Mollison-a "Permaculture: A Designers' Manual" i da na Youtube-u potrazite srodne filmove. Biti cete iznenadjeni koliko ljudi razmislja na isti nacin kao i vi.

Inž

pre 12 godina

Hmmm da prebrojim... 34 dana od kad sam došao u Rusku selendru, jedan ipo slobodan dan za to vreme, radno vreme od 7 do 19, još malo manje od dva meseca do isteka vize.
Pozdrav sa Urala

milan

pre 12 godina

To je tek nekih 3% znaci jos uvek jako malo. Vidimo kod gradjevinske firme kojoj trebaju radnici u Soci koliko problema imaju da nadju radnu snagu. U Nemackoj primera radi radnici voze u jednom pravcu svaki dan i do 100 km da bi stigli na posao i to godinama. Ajde kod nas su putevi veliki problem koji sputava spremnost na mobilitet radnika.

Veciti putnik

pre 12 godina

Srbi ce jos dugo morati da uce,
da se prilagodjavaju, da postanu mobilni, jednostavno
da zive onako kako se u modernom svetu zivi zadnjih
sto godina. Nije lako, zapravo je bolno napustiti
roditeljski dom i okruzenje, ali vremenom ce biti
prevazidjena sva ta arhaicna razmisljanja, koje nam
je komunizam debelo usadio u svest.

PravdaNS

pre 12 godina

Ovo je žalostan i poražavajući podatak za Srbiju! Ja sam imala tu priliku da budem u inostranstvu i to u više Zemalja. Pre mojih putešestvija radovala sam se da dobijem italijansku radnu dozvolu ali nakon putovanja i boravka u više Zemalja shvatila sam da ipak nisam taj tip. Prilikom vraćanja u našu Zemlju prelazak granice za mene je bio u duši ''konačno sam došla kući''. I onda sam odustala od života u inostransvu. U Srbiji nije lako, daleko od toga, ali ja sam izabrala da plivam u našim vodama, i da živim u gradu koji je nadomak mog rodnog grada gde u svakom momentu mogu da dojezdim kući i budem sa mojom porodicom. Jednostavno ne umem drugačije. Razumem čežnju i nostalgiju svih naših ljudi koji žive i stvaraju daleko od svoje kuće, i znam da im nije lak život bez obzira na materijalnu satisfakciju.

Big Brother

pre 12 godina

Ma ne, radio bi Srbin k'o bela lala kad bi posao bio preko puta, od 12 do podne, kancelarijski, jedno 3 dana u nedelji i za minimum 2000 E! Sta reci, osim MNOGO SMO RAZMAZENI, a i cini se da se uvek nadje "neko" da nam obebzbedi za 'leba i vodu, pa sto da se selimo cak i u okviru istog grada?

Blekberi

pre 12 godina

Citam komentare i ne mogu da verujem koliko ste u stanju da kukate :) Sve jedan drugog po ramenu tapsete i sazaljevate... Upropasti nas decenijsko dojenje na sisi socijalizma. Kad naucimo da se suocimo sa sopstvenim nesposobnostima, onda cemo imati nade i da se popravimo. Ovako, uvek ce nam neko drugi biti kriv za lose stanje u kome zivimo.

Ludak Iz Ludnicu

pre 12 godina

Izvinite ja sto se mesam ovako mlad i neiskusan,ali smetale su nam drzavne firme,hteli smo sve da privatizujemo
epa sad rmbajmo za saku dinara,da imamo jedva za osnovno,RMBAJMO i bogatimo privatnike!

a od sigurnog,trajnog,duzeg zaposljenja se oprostite svi ispod 20 god.
i spremite se da menjate poslove na po 6/12/18...meseci
molite se da bude posla narednih 10/20 god

mary

pre 12 godina

Tadica i njegovu Vladu treba da je sramota.Toliko su nesposobni da vode drzavu da to nije zabelezeno u istoriji Srbije.Najveci genocid nad sopstvenim narodom su napravili time sto su svojom nesposobnoscu oterali iz zemlje mladu i pametnu decu a ostavili kriminalce i lendove.BEDNICI!!!

Bojan

pre 12 godina

Da li imam pravo da volim mesto u kom sam odrastao, gde se manje vise svi znamo, gde se nekako osecam sigurnim i to ne bih menjao ni za sta?
Srecom, zavrsio ETF, posla ima..bilo finansijski bolje da sam iskoristio nekoliko prilika i otisao preko, ali.. Svi ti novci ne mogu da plate ovo sto sada imam i bez cega bih bio prazan.
Ne natucajte ljudima vasa kapitalisticka-materijalisticka osecanja gde je bitan samo novac! Novac se ne jede, to je samo papir(slazem se da je ipak neka suma NEOPHODNA) ali valjda znate da se ne moze bas sve kupiti.

Najvise mrzim gastabajtere koji staaaaaaaalno kukaju za domovinom, imali ste izbor i izabrali i sad cutite i budite roboti.
Ostajem ovde i 'gulim',a iz rodnog mesta mogu samo da me 'odnesu'!

dare

pre 12 godina

Ja sam posao u Srbiji nasao odmah po zavrsetku fakulteta. Medjutim nisam mogao da izdrzim da mi neko ko nije strucan i ko ne zna svoj posao deli savete (citaj naredjuje), omalovazava moje znanje i daje poslove koji nisu u rangu sa obrazovanjem koje sam stekao trudom i odricanjem. I tako sam odlucio da odem da pokusam negde daleko od Srbije.
Proslo je vec sedam godina kako radim na relaciji Vijetnam-Kambodza-Tajland. Radim poslove za koje sam skolovan jer njih ovde ne mogu da rade ljudi bez obrazovanja kao sto je to slucaj u Srbiji. E u tome je razlika izmedju Srbije i Sveta. U srbiji mozes biti nepismen a raditi posao za koji je neophodna diploma i obrnuto cistiti ulice sa diplomom.

PERO GRABLJIC

pre 12 godina

sraman i tekst pun lazi . primeri koji su navedeni su smeshni . pa gde u kom gradu to ima posla i nedostatka radne snage . veliki broj fakultetski obrazovanih ljudi je rodom iz unutrashnjosti. u beogradu imate masu crnogoraca fakat stranih drzavljana koji drze kljuchne poslove i firme. nivo nezaposlenoti u srbiji je mnogo veci nego shto se navodi. . LAZIMA NAS NEMOZETE UBEDITI DA NECEMO DA RADIMO I MENJAMO MESTO. POSLA NEMA JER JE SVE POKRADENO . IMAM DOKAZE POKAZITE VI VASHE .

pera petlic

pre 12 godina

Sekretarici i dalje nije jasno kako nezaposleni jos uvek dovoljno servilni, iako su mocnici preduzeli sve sto je u njihovoj moci da nude slamke dok izmicu tepihe...

Novosadjanin

pre 12 godina

JA planiram da se u toku godine iz NS-a prebacim sa porodicom u jedan gradić 50-ak km od Novog Sada, zbog posla i jeftinijeg života...

Ljudi ne kapiraju da imaju jedan život, ljudi nisu spremni za odricanje (realno težeg) života u "gradu" zarad 100% LEPŠEG života u "malom gradu-selu"... Tuga... Ali nema veze, ja ću tamo u "malom gradu" kupiti prelepu kuću za 30k eura dok će neko u NS-u kupiti pola te kvadrature u stanu za duplo više para... Treba misliti o tome...

+ što tamo imam posao za suprugu i mene...
+ što je sve jeftinije...
+ što imam sve bolnice, škole, bioskope, plaže...
+ što sam u tom istom mom NS-u za 30min, jel to puno?

Mislite ljudi o mogućnostima, izađite iz okvira svakodnevne zaslepljenosti...

Živeli.

eto tako

pre 12 godina

Ja sam arhitekta. Naći dobar posao sa tim zvanjem u Srbiji za mene je nemoguće. Nisam politički aktivna, nemam nikog iza leđa ko bi me gurao. Imam licencu i sedam godina iskustva iza sebe.Trenutno sam na nekoj zameni u firmi u kojoj sam u februaru dobila 20€ platu. Ne fali nula.
U inostranstvo ne mogu da odem na duži period, jer imam ovde neke obaveze....to sad nije bitno. Ali sam razmišljala da odem na mesec dana sa mojom rođakom u Nemačku da perem čaše u restoranu, jer bih tako mogla da završim sa otplatom dugova koje ovde imam.Da, spremna sam na to i nije me sramota obavljati bilo koji posao dok god je on pošten. Onda sam shvatila da je najbolje da odem malo dalje od civilizacije. Meni se ne sviđa ovaj svet. Mi smo svi postali robovi kola, kredita, besnih kompjutera, brzog interneta.Sve vrvi od kojekavih menadžera i dizajnera kojima je jedini posao da mlate praznu slamu i da prodaju maglu čovečanstvu. Unapred se izvinjavam svima koji se prepoznaju ovde, ali ja zaista ne vidim nikakvu korist tih profesija.Ne kažem da nema kvalitetnih ljudi, ali ko god nije uspeo ništa u životu da završi, otišao je na privatni menadžment ili mu ispod imena piše "dizajner". Robovi smo nekolicine ljudi koji drže čitav ovaj svet u šaci. Mi smo samo njihovi pioni. Život se pretvorio u jurnjavu za materijalnim. Roditelji nemaju vremena za decu, njihovo vaspitanje je prepušteno vaspitačicama i dadiljama. Nema više srećnih porodica. NIsu srećni čak ni oni koji imaju novca. Tako da sam ja sad u razmišljanju da promenim sredinu, ali ne zbog posla, već zbog svežeg vazduha. Jedna ekološka kuća na planini Šator, jedne sanke i parčence zemlje sa zdravom šargarepom.......kao porodica "Bistrih potoka". Okrećem se prirodi, briga me za kapitalizmom, za kolima, za stanovima za svim stvarima koje su "IN" -fuj.

Radnici

pre 12 godina

Pa sad... znam dosta ljudi koji rade na stranim turističkim brodovima, ili djevojke koje rade kao stjuardese u Kataru i Emiratima, građevince po Rusiji i Kataru, zatim radnike po Afganistanu i kojekude.....
Nevjerovatnoje koliko se malo priča u medijima i zna o ovim ljudima koju bukvalno idu na drugi kraj svijeta, mnogi rade izuzetno teške poslove bez slobodnog dana....da bi zaradili neku platu, jer ovdje NEMA, i vrapcima je to na granama odavno jasno.

sale

pre 12 godina

Mislim da nije problem u onima koji jos zive sa roditeljima (vecina to radi iz ekonomskih, a ne arhaihno obichajnih razloga)... Problem je u tome shto nismo svi doktori nauka, menadzeri itd, pa da nam obecane plate mogu opravdati takav poduhvat kao shto je preseljenje. Josh ako ste sa decom, a i supruznik radi to je dodatna otezavajuca stvar za preseljenje. A kada vec pricamo o zapadu i americi, nasa drzava je tek nest oveca od sireg podrucja veceg grada, i ljudi se u tom krugu ne preseljavaju vec imaju uslova da i te razdaljine prelaze maltene svaki dan. Ne znam koja prosecna plata bi pokrila moje svakodnevno putovanje u recimo Kragujevac, ili opravdala odvajanje od porodice tj supruge koja ima stalno zaposlenje u beogradu... Ako prichamo o o porodicama u kojima nema nikog zaposlenog, onda i tu razumem "inertnost" obzirom na ulaganja koje trazi preseljenje i nesigurnost koju donosi svako novo zaposlenje u pochetku. Preseljenje u inostranstvo je vech druga stvar, jer ako vam se nudi posao u inostranstvu to vrlo verovatno znachi da ste ga i tamo i trazili i vec unapred ste spremni na takvu mogucnost.

petarV

pre 12 godina

VEČITI PUTNIK...šta lupetaš...prazna sela...puni gradovi potstanara...ko nije mobilan?
I ova ministarka...bolje da ukine penziono i zdravstveno (sa obzirom,da ih nećemo ni dočekati,pa što da plaćamo)...nego tu izmišlja gluposti i prebacuje loptu...

Znači...posla ima za svakoga...ali,ako nije mnogo izbirljiv...

Ministarka...ajde,onda vi idite u magacin da volontirate 3 meseca,a pustite nekog sposobnijeg da se muči na vašem mesu za platu od 170.000din i ko zna kakve sve benificije!!!

M

pre 12 godina

Ја сам, од када сам отишао у Америку пре 11 година, променио адресу 8 пута. Осам пута је неки стан пуњен и пражњен до голих зидова, мењана документа, упознавани нови пријатељи, почињан живот од почетка. То је нормално - људи то овде раде све време. Људи у Србији су у суштини врло комотни. Идеја да се човек роди, живи, и умре на једном месту - а коју рецимо имају сви Београђани који не емигрирају, и притом проведу пола живота кукајући на власт и злехуду судбину - је у суштини пасивна и фаталистичка и не постоји нигде у развијеном свету. Чини се да би било боље да можемо све своје снове да остваримо тамо где се већ налазимо, али у основи то је могуће само у некаквом утопистичком централно испланираном друштву, какво свет још није видео. Како каже наш народ, нема Земље Дембелије.

boki

pre 12 godina

hteo bih samo da prokomentarisem i kazem svoje misljenje u vezi gubljenja vremena na ovu temu.ja sad trenutno zivim u rusiji koja ima oko 10000 km u precniku i nije cudo sto se ljudi sele s jednog kraja drzave u drugi ali kad u zemlji koja ima u precniku 600-700 km treba ostaviti ognjiste za koje si se mucio i pravio samo zato da bi otisao u neki drugi propali grad i gde ti niko ne garantuje tu istu stabilnu platu to je vec glupost lakse je pobeci iz zemlje bar da se ovi nasi lopovi na vlasti ne bogate na nasim ledjima

Dzoni

pre 12 godina

Nisam ni morao da citam komentare a znao sam da ce da bude neki pemetnjakovic koji ce da mlati o komunistickoj svesti srba dok je on naravno moderan...pa ko se ne seli ako ne srbi..pola miliona manje za 10 godina u srbiji a beograd i novi sad porasli ,a ja bi prvo ove u NZS otpustio da traze malo drugi posao jer ne sluze nicemu,primaju platu a svaki mesec obaramo nogi rekord u nezaposlenosti.

FCK

pre 12 godina

Zavisi sta radis i za koju platu. Zivim u Skandinaviji i imam dobar posao u finansijskom sektoru, 10-ak ljudi ispod mene, te platu kakva ide uz taj posao. U Srbiji sam 2 puta godisnje i dosta mi je.
Naravno, da imam los, tezak, i slabo placen posao sanjao bih nesto drugo.

milan

pre 12 godina

To je tek nekih 3% znaci jos uvek jako malo. Vidimo kod gradjevinske firme kojoj trebaju radnici u Soci koliko problema imaju da nadju radnu snagu. U Nemackoj primera radi radnici voze u jednom pravcu svaki dan i do 100 km da bi stigli na posao i to godinama. Ajde kod nas su putevi veliki problem koji sputava spremnost na mobilitet radnika.

marko

pre 12 godina

Mi i dalje zivimo u nekakvim nasim fikcijama. Ljudi, shvatite, Srbi kad odu, ne odu na kraj sveta, vec mi koji smo ostali smo na kraju svetu. Ne mogu da shvatim da ljudima ovde nije jasno da se od ovog drustva napravilo skoro robovlasnicko drustvo. Pa 90% ljudi su robovi ove manjine od 10%. Najveci broj ljudi prima platu do 200 eura. A sa ovakvim cenama, to je cisto africki standard. Ljudi nemaju dovoljno novca ni da pojedu neko voce i meso, i to u Srbiji koja to izvozi. Radnik koji to proizvodi, moze da proizvede, a ne moze da pojede? O cemu mi uopste pricamo. Mi smo postali kolinija. I to je jedina moja dilema, da li smo vise robovlasnicko ili feudalno drustvo.

Boze, kako je ovo inspirativna tema da se kaze svasta.

so-flo

pre 12 godina

@ Veciti putnik
Samo kad je komunizam za sve kriv. Socializmu se svasta moglo zameriti, ali to je bio period najintenzivnije urbanizacije u istoriji citavog regiona. Ako to nije primer mobilnosti populacije, ne znam sta je.

Slučajno naleteo i....

pre 12 godina

(Novosadjanin, 8. mart 2012 09:27)

Pazi da ne zažališ.... Javlja ti se čovek iz tog istog gradića, koji bi pobegao što dalje od njega, samo da je u mogućnosti.

Bojan

pre 12 godina

@petarV
Krecem se malo u lokanim politickim krugovima, srecom imam dobar posao u privatnoj firmi i velike ambicije, pa mi interes nije na 1. mestu kada se politicki angazujem.
Mogu reci da ih znam jos 0 koji tako razmiljaju i kojima je samo interes ispred svega! Da su sposobni, valjda ne bi ni imali potrebe da bukvalno svasta rade za saku dolara..i posle ti takvi kroje i uredjuju drzavu.
I kad predlozim da se neka mesta ukinu, svi me gledaju kao da se salim..odbacio bih i karijeru kad bih bio u poziciji da promenim neke stvari u drustvu, ali treba da te izaberu na tu poziciju upravo oni koji gledaju samo interes.
Inzinjerskim pristupom bih rekao da u datim okolnostima nema resenja !

delta

pre 12 godina

Ja kada bih dobio radnu vizu za inostranstvo samo bih sa pasosem krenuo put aerodroma/autobuske stanice i sl.

Nista mi drugo ne treba

PAMETAN GENIJE

pre 12 godina

Nama tako malo fali da budemo srecni da zivimo bolje,da politicari i tajkuni manje kradu i zavede se red u pravosudju i policiji te da korupcija postane rucna prostlost ali oni nece da zivimo normalno!Dizati cenu goriva 3 puta u mesecu je vise nego bezobrazno isto kao plata jednog Bajatovica od 11.000e mesecno pa majku mu...Dokle vise bezobrazluka pa to je za vesala dok narod crkava od gladi..

Jonsi

pre 12 godina

Završio sam fakultet u roku, ali na žalost u Srbiji mogu samo da volontiram (a i to preko veze mora da se sredi) u nadi da će me neko zaposliti za 200€ mesečno... mada, ja bih bio srećan i sa tim parama jer bih se barem bavio nečim u struci. Iskreno, ne želim da napustim svoju zemlju ali se osećam naterano jer ovde jednostavno nema mesta za mlade

Vedran Novak

pre 12 godina

@eto tako
Za pocetak predlazem da u vasim pripremama procitate knjigu Bill Mollison-a "Permaculture: A Designers' Manual" i da na Youtube-u potrazite srodne filmove. Biti cete iznenadjeni koliko ljudi razmislja na isti nacin kao i vi.

cantona-7

pre 12 godina

"Srbi kao narod nisu spremni da dva-tri puta u životu promene firmu, a kamoli sredinu, što je u svetu već odavno prevaziđeno".
Ko se našao da kritikuje narod, žena koja je promenila bezbroj poslova i funkcija, ali samo zahvaljujući članstvu u raznim političkim partijama kojih je takođe promenila nekoliko.

sale_ns

pre 12 godina

Evo ovako!
Ja sam sa severa Banata dosao u Novi Sad sto ono kazu trbuhom za kruhom.Izmenjao sam poslova i poslova, doziveo sikaniranja od poslodavaca, stanodavaca i raznih starosedeoca kojima su roditelji ostavili sve i kupili poslove.Ljudi ovde jednostavno ne mogu da zive sa malim platama i skupim kirijama koje stanodavci traze iskljucivo u eurima, a plata ista, euro skace....katastrofa. Iz Srbije bih otisao sutra, jer ovde nema nade za ljude koji nece naslediti nekretnine....

veseljko

pre 12 godina

Drugarice Snezana"Nemamo gde da odemo da radimo u ovoj drzavi,jug je skoro pust,Beograd je prebukiran izbeglicama sa svih strana ex YU i oni snizavaju cenu satnice jer su spremni na sve a i Vojvodina je puna radnika iz Rumunije i okoline.Nisu spremni samo sluzbenici pod DRZAVNOM KAPOM I SA NASIM PARAMA da menjaju radno mesto jer im je "OSIGURANO"mi ostali se VUCARAMO DA BI ZARADILI ili radimo kod NJIH,skoro svaki drzavni sluzbenik ima zemlju koju mi radimo skoro za dzabe ili ONI jer imaju kad da POBEGNU sa posla i to je surova slika ove drzave,a bice sve gore po nas.Zasto:"Pa Srbija je necija prcija u kojoj jedna veeeeeliikaa porodica(IZ DRZAVNIH SLUZBI)zaposljava"SVOJE"i to je jedan veciti krug koji traje i traje...i trajace...MOOORRRREEEE!

Novosadjanin

pre 12 godina

@
(Slučajno naleteo i...., 8. mart 2012 10:45)

Da li ću zažaliti ili ne, neverujem jer sam duboko analizirao situaciju, imam prijatelja i rodbine u tom mestu i na se svi slažemo da je ovo bezbolnija varijanta... Samo malo pogledaj, koja je to razlika između tvog grada i NS-a? Nema je ili je jako sitna za realan život... A opet, pla sata putovanja je ništa, slažeš se? ;)

@
nije tata ukr'o, 8. mart 2012 11:19)
Prijatelju ja idem tamo jer sam sredio posao, a ženi čekam neke sitnice... Budala ili očajnik idu negde na slepo... Okreni se, vidi sa porodicom, odakle su, ima li negde neko, šta tamo ima... Tako sam ja, jednostavno je... Ja ovde plaćam samo kiriju sa troškovima 250eu... Tamo imam više za manje para... RASPITAJ SE U SKLADU SA SVOJIM MOGUĆNOSTIMA, to je sve...

obi

pre 12 godina

@etotakoudaj se za mene..konacno neko ko me razume i konta sta je bitno, plus ima hrabrosti da ne misli ko ostale ovce I to kaze..

Inž

pre 12 godina

Hmmm da prebrojim... 34 dana od kad sam došao u Rusku selendru, jedan ipo slobodan dan za to vreme, radno vreme od 7 do 19, još malo manje od dva meseca do isteka vize.
Pozdrav sa Urala

so-flo

pre 12 godina

@ Veciti putnik
Samo kad je komunizam za sve kriv. Socializmu se svasta moglo zameriti, ali to je bio period najintenzivnije urbanizacije u istoriji citavog regiona. Ako to nije primer mobilnosti populacije, ne znam sta je.

sitna riba

pre 12 godina

Ljudi, ali tako je u poslednjih 20 godina, samo je za vreme aktuelne vlasti jos vise izrazeno! Ovo nije nista novo. Ja sam zarad posla pre 4 godine otisla od kuce 200 km daleko, nikog nisam poznavala, zivela sam ko podstanar. U mom rodnom gradu kao diplomirani pravnik nisam mogla da se zaposlim bez veze, a drugom gradu glatko dobijem posao jer im trebaju skolovani ljudi!

Corto Maltese

pre 12 godina

Pozdrav od Srbina kome nije bilo nemoguce da ode na kraj sveta pa usput da tamo promeni pet gradova dok se nije skrasio u jednom od njih. U Srbiji nisam odustajao od slicnog pristupa ali su 90-te bile zaista izuzetno brutalne i potstakle (naterale) me na odlazak. I pored nikad napustene zelje za povratkom ipak uvek pretegne razum (posteno je reci interes) i ostanak daleko od Srbije. Krivo mi je sto dosta veliki broj nas koji smo van Srbije ne mogu da nadju zajednicki 'jezik' sa maticom. Mnogi bi se vratili, ali velika doza korupcije, nepotizma, kriminala, poremecenog sistema vrednosti i primitivizam (svega toga ima i u drugim zemljama ali ja ne zelim sve to u Srbiji) nas odvlaci od povratka. Jednog dana....

zeleni

pre 12 godina

"načelnik Odelenja za posredovanje u zapošljavanju NSZ" i "državni sekretar u oblasti rada"
Kakve titule, kakve su to 'ladovine, kakva razmišljanja,...
Pa u Srbiji normalan svet traži priliku da što dalje pobegne iz užasa koji su partije, a u kojima su gospodje članovi(-ce), napravile.
Živela demokratija i ovakve titule i radna mesta i upravni odbori i agencije i kancelarije i ...

pitanje..

pre 12 godina

Ne znam kada su se 'vesti' svele na prepricavanje statistike,plus statistike Zavoda za zaposljavanje.Bolje da pisete o tome koliko ljudi radi na crno i plus za male pare.Ili sta ce se desiti ako i kada udjemo u EU sa cenama i platama?Narod se obavestava samo kad se imaju lepe vesti.Pisite kako je bilo u Bugarskoj i Rumuniji kad su usle u Eu, pola Italije Rumuni...

petarV

pre 12 godina

Mislim da je ova izjava u krajnju ruku licemerna...
Vlada vrlo dobro zna,koliko mladih ljudi,pravo sa fakulteta od napolje...
Vlada tj. njen ne-rad ima ne presudnu,nego jedinu ulogu u tim odlukama!
Pre mesec dana su kukali,koliko para se troši na studente koji posle odu...a sada im se savetuje da odu?! Mislim,da je ovo bezobrazlu...da ne mislim da je ova vlada vredna,radna,poštena i sposobna...pomislio bi,da savetuju mlade da odu...da bi se smanjio broj nezaposlenih i pritisak na biro!

Živim u Srbiji...i vrlo rado bih se odselio...najozbiljne sa suprugom razmišljam,da ušteđevinu uložimo u apliciranje za Australiju il Kanadu.
Imam mnogo poznanika koji ako se već nisu odselili,a onda rade po kruzerima a neki i kao stjuardi-dese za fly emirates...

Moj najbolji drugar je član mense...završio je filološki i medicinski fakultet...na mišiće je uspeo da se probije do specijalizacije...a za posao u bolnici,ni ne priča šta je sve morao da uradi! On je imao prosek malo ispod 9e...
Ali,njegov odličan drugar,moj dobar poznanik...je imao prosek 10! Na medicinskom fakultetu! Nije nigde mogao da ide na specijalizaciju...zezali su ga kao blesavog...čovek se spakovao,otišao USA i sada ne tamo da ga drže kao malo vode na dlanu...nego mu pružaju takve uslove rada i napredovanja da je samo sky is the limit!

Poenta priče je da Srbima u narodu nije teško ni da se sele,ni da rade,ni da rade i za dz ako će im to doprineti karijeri...ali je Srbima koji dođu na vlast veoma teško da ne budu podmitljivi...da kažu "nisam ja za ovaj posao,ustupam mesto pametnijem i boljem"...

Da se ne lažemo,u svim zemljama sveta...u administraciji,politici,privredi...muljaju na iste načine kao i ovde...
Ali,opet...kada ne muljaju,za cilj im je prosperitet zemlje!
A naši se ponašaju kao da posle njih Srbija ima da propadne,pa ajde da se nakrademo...

Ne mogu da shvatim toliku inferiornost,u sporovođenju zakona...u reformama...nedostatak volje i želje da poboljšaju uslove života...kao da ih samo zanimaju lični interesi...kao da nemaju nikakvu obavezu prema narodu i budućim naraštajima(sem svojih potomaka)?!

nije tata ukr'o

pre 12 godina

NOVOSADJANIN@ Zivim na pola h od Bg-a,imam diplomu Ekonomiste,28 godina i radim na uglju za skoro 200 evra.O kojim BRE MOGUCNOSTIMA PRICAS?!?!?!?!?

Filip

pre 12 godina

Pa jeste, evo ja sam imao tu srecu doci u Ameriku i danas radim za drzavnu firmu... S'radnim navikama koje sam stekao u Srbiji, kao i zeljom da zaista budem uspesan u svojoj profesiji danas uzmem preko 50,000 evra godisnje, imam svoju kucu, kola, itd., itd., a jos nemam ni 30 godina (za koji mesec)... E, zbog toga nasi ljudi idu u inostranstvo da nadju posao, zato sto ima mesta i zemalja na ovom svetu gde se posten i vredan rad i te kako naplati!

Pavle Pucar

pre 12 godina

Tako da sam ja sad u razmišljanju da promenim sredinu, ali ne zbog posla, već zbog svežeg vazduha. Jedna ekološka kuća na planini Šator, jedne sanke i parčence zemlje sa zdravom šargarepom.......kao porodica "Bistrih potoka". Okrećem se prirodi, briga me za kapitalizmom, za kolima, za stanovima za svim stvarima koje su "IN" -fuj.
(eto tako, 8. mart 2012 08:37)

A ja sam mislio da samo ja tako razmisljam :O....Potpuno te podrzavam trebamo osnovati drustvo za beg od civilizacije....

zoran

pre 12 godina

Nisam strucnjak za nekretnine pa neka mi netko objasni:"Ako imas troje dece i trosoban stan u Krusevcu. Muz dobije posao u Beogradu, i to za duplu platu. Npr. 50000 dinara. Kako da se zameni stan u Krusevcu za isti takav u Beogadu i ako nije moguce kada se stavi down za trosoban stan u banci, kako da se zivi od ostatka. Lako se menjati u Chicagu za Orlando ili sl. kada tamo samac mome tastu placa 850 dolara mesecno za trosoban stan jer ima 5000 dolara mesecno. U zgradi moga tasta sve su samci. Kada pocnu da zive sa nekime sele se dalje, dali u vece ili uzimaju zajednicku nekretninu. Ali kako ovde gde je "dobr" plata 50000 dinara uzeti trosoban stan na krediti i normalno ziveti sledecih 25 godina. Ili da se izjednace cene stanova (sto nije moguce) ili da se izgradi mreza brzih pruga pa da od Kljajiceva (Sombor) stignes za pola sata u Beograd ili iz Bora za Nis.

EXPLOTACIJA

pre 12 godina

@eto tako
Ne brini se i tu ce neko doci da naplati porez..kad iskljucis novac, siromasni rade za bogate, a bogati mogu i ne moraju da rade i pritom odredjuju koliko benificija imas za svoj rad. Feudalni sistem ako mene neko pita, a kontamo 21. vek je vrhunac civilizacije a nista se ne menja vec par hiljada godina, samo ima drugo ime.

Branko-NS

pre 12 godina

Gospodja Snezana treba da puno vise poradi na sagledavanju realnosti i unapredjenju sistema i uslova a manje da prosipa gluposti. Bar smo mi navikli na premestanje. Neka pokaze na primeru pa nek otvori kancelariju u nekom selu kod Zajecara, Vranja uz platu od 200E ili tako negde i da mora da putuje samo do najblizeg grada pa da je pitam za njenu produktivnost.

Dexterijus

pre 12 godina

Ja u Srbiji radim godinu dana, dok moj brat te pare u USA zaradi za max 10 radnih dana!!!! A lepu platu imam ovde..... Pa sad vi vidite razliku!!! O nekim "sitnicama" koje zivot znace nebih da troshim reci....

George Constanza

pre 12 godina

Kad sam pre 5 godina odlazio u kanadsku preriju imao sam percepciju da idem "na kraj sveta", danas je obratno: ja sam ovde u civilizaciji u koju sam došao iz zemlje na kraju sveta