Utorak, 06.03.2012.

09:52

Rusija prodaje Kini 48 "Suhoja"

Rusija pregovara sa Kinom o prodaji 48 lovačkih aviona Suhoj, a vrednost ugovora procenjena je na četiri milijarde dolara, piše dnevnik Komersant.

Izvor: Beta

Rusija prodaje Kini 48 "Suhoja" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

51 Komentari

Sortiraj po:

Sivi

pre 12 godina

u operativnoj upotrebi u ruskoj vojsci oko 95 posto oruzja tj tehnike i iz vremena SSSR-a a ovo sto naprave novo to ide za izvoz tipa avioni i ostalo za Kinu i Indiju

nebitnog

pre 12 godina

Pero...
Biti ce sta bude u vezi Kine,a o Su-35 vise necemo,jer ne mozemo da usaglasimo PAR SLOVA kucajuci poruke,a to realno nije ni bitno..ziv bio..
Bili....
ja znam da 'stealth' znaci u prevodu sa engleskog na srpski - PRITAJEN,a da se vratim u doba u koje ti potices (verovatno je kreda u pitanju) ne pada mi na pamet..Pricaj ti nekom drugom o FARBI aviona i slicno,mozda to T-rexovi i brontosaurusi razumeju..

govoritj Moskva

pre 12 godina

A U.To znaci novih 5-6 miliona kineza u Rusiji.Vec ih zajedno sa vijetnamcima,kambodzancima i ostalim bantu plenenima ima skoro pola stanovnistva.Samo jos fale kosovari pa ode sve u....

Bill

pre 12 godina

@nebitno

"Da li sam pomenuo avion Su T-50...? Ne,nisam,a rec je o 'stealth' masini koja sledece godine ulazi u opitnu eksploataciju"

Nisam siguran da ti zaista znas sta znaci "stealth" kada su u pitanju lovci.

1. Izduv - kako su genijalni rusi resili izduv na T-50 imace otisak na radaru ko 747

2. Nedostatak unutrasnjeg skladista za oruzje (za razliku od F-22) sto ce opet da poveca otisak na radaru

3. Farba - pitanje je veliko kakvog je kvaliteta taj sloj s obzirom na stanje ruske privrede. Ocekujem da su bar resili "pcelinje sace" kako da oslabe radarske zrake...mada ni to ne bi trebalo uzeti zdravo za gotovo.

Ukratko, reci da je T-50 "stealth" moze se podvesti pod "Sto je babi milo to joj se i snilo".

Dodao bih da nisi mogao bolji nadimak da izaberes.

Pero

pre 12 godina

@nebitno. Izvor nije wikipedia nego JDW. Kad sam dao prednost Kinezima nad Rusima, onda sam naglasio strahoviti zaostatak koji Rusi imaju u skoru sa Kinezima kad se uspoređuju njihovi proizvodni kapaciteti. To će se najbolej dokazati na temelju vremena u kojem će Rusi isporučiti ove avione Kinezima; lično misli da to neće biti ispod 3 godine, od prvog do zadnjeg isporučenog modela. Kinezim trenutno imaju daleko ekstenzivniji i intezivniju visokosofisticiranu industrijsku bazu koja je sposobna podržati najsloženije segmente u nečemu što je npr. napredni lovac. Istina jest da nemaju svoje sirovine (izuzev nekih rijetkih elemenata koji su strahovito bitni za poluvodičku industriju) i da nemaju svoju nativnu obrazovnu radnu snagu. Tu su Rusi daleko jači od njih i Amerikanaca (koji su uzged rečeno taj problem rješavali zapošljavajući strance), ali zbog drastičnog deficita u financiranju obrazovanja u Rusiji, tu se već vide veliki problemi u popuni ključnih kadrova (nedostaju inženjeri strojarstva, termodinamike, elektrotehnike). Ona država koja producira modernu, off-the-shelf elektroniku, u formi ekonomije visokog volumena ima strahovitu prednost u procesu osiguranja bazne tehnologije, testne infrastrukture i potencijala za apsorpciju znanja. U vremenskim okvirima sve procjene i govore da će 2020-e godine Rusi ostati iza Kineza. Oni se jednostavno prebrzo razvijaju. Pozdrav.

nebitno

pre 12 godina

Ne,Pero,nisam mislio obrnuto,vec tako kako sam i napisao..Kada udjes na najlosiji izvor informisanja,a to je Wikipedia - ukucaj Su-35,pa sa engleskog predji na ruski jezik i videces kako rusi nazivaju pomenuti avion..upravo kako sam naveo - Su-35,a posto mogu da se uverim i da dobro pratis situaciju,te takodje dobro i poznajes tematiku,preporucujem ti da udjes na sajt 'military tomsk',pa vidi sve o Su-35,Borei-ma,Severodvinsk klasi,fregatama 22350,11356M,korvetama 20380 i slicno..Na tom sajtu ces takodje videti u jednom od pasusa kako se navidi da je sama oznaka (BM - 'boljshaja modernizacija' cak i izmisljena,te i ako postoji vise je marketinska,ali najverovatnije eksportna oznaka Su-35S) .Malo si me jedino razocarao sa onom konstatacijom o kineskoj sposobnosti da podigne svoj vojno industrijski kompleks i cak predstavi sebe kao konkurentniju SAD-u i to bolje nego Rusija,ali dobro - znas i sam da to nije moguce,bar u sledecih 5 godina,ali zahvaljujuci strahovitom povecanju kineskog vojnog budzeta na 238 milijardi dolara do 2015 godine sa sadasnjih 119 - sve je moguce...Mada,dok god se neka neka zemlja bazira na tehnologiji koju uvozi,ista takva zemlja ne moze da pretekne zemlju koja je snabdevac opreme- konkretno kao sto rusi prodaju opremu Kini..Iako,i dalje mislim da apsolutni monopol u proizvodnji svega,od malokalibarskog zrna pa sve do ICBM raketa imaju niko drugi do SAD i Rusija..prosto je tako..

Pero

pre 12 godina

@nebitno. Vjerojatno si mislio obrnuto; S - oznaka za izvozni model, BM - poboljšani modificirani. Razlike u avionima često postanu nijanse, a ono što postaje presudno jest obučenost pilota. Tu je već mogućnost za navijački pristup drastično smanjena jer se dosta toga može zaključiti iz podataka o prosječnom godišnjem fondu sati naleta za razne profile pilota. Vjerojatno bi se mnogi iznenadili na kojem su mjestu Amerikanci, a na kojem Rusi - nisu ni blizu jedan od drugog, a na prvom mjestu su Izraelci. Oni vjerojatno i spavaju u tim avionima.

nebitno

pre 12 godina

Pero.......
Ti si genije,stvarno jesi...o tehnoloskoj bazi Kine o kojoj pises..
-Rusi su iskopirali HQ-9 pa napravili S-300,zar ne?,
-Rusi su iskopirali J-11,pa napravili Su-27,zar ne?
-Rusi su iskopirali Xian H-6,pa napravili Tu-16,zar ne?,
-rusi su iskopirali PHL-03,pa napravili BM-30 SMERC?,
-rusi su iskopirali nosac aviona Shi Lang,pa napravili Kuznjecova?...
+ + + + stotine drugih primera...
O tvom tekstu u kojem poredis F-15C/E sa pocetka i kraja 80-tih godina,ne sa njihovim direktnim konkurentima Su-27P/S,vec sa ni manje ni vise nego Su-35S -nemam reci,jer si se verovatno zeznuo..Rakete koje sam naveo su u planu,i biti ce u naoruzanju pomenutog aviona - i to sve koje sam naveo..Da,F-15 je dobar konkurent,ali RED FLAG je pokazao drugacije,a tako misli i 'australian air defence'..Iskreno,ja mislim da su evropski avioni krsevi,a ti misli sta god hoces..SAD i SSSR su stukli milijarde i milijarde dolara u periodu 1945-1991 ne bi li bili u kakvoj takvoj prednosti,dok je evropa imala samo Harrier i Tornado...Misli ti sta god hoces - imas pravo..ne kuca mi se vise po ovoj tastaturi.Znam samo da se F-16 i F-15 nisu sukobili sa Mig-29 iz ruskog VVS-a,dok su Su-27,a pogotovo. Mig-31 druga prica,jer su sigurno bolje opremljeni nego isti avioni za izvozno trziste tako da bi HVALJENIH '104 - 0' u korist F-15 i svih aviona koje je isti oborio u dosadasnjim sukobima u kojima je ucestvovao - uzeo sa rezervom.. Ja preferiram rusku tehnologiju i to ne krijem.,ne kinjeci pritom americku,vec je samo malo osporavam i mislim kako bi sve to sa 'pravim protivnikom' bilo drugacije,a vecina inforamcija dolazi sa zapada - pa ko se kome prikloni...postovanje!

nebitno

pre 12 godina

Pa pazi ovako:
Suhoj Su-35S,nisam siguran da li je navedeno to 'S' (za izvoz ce najverovatnije koristiti oznaku 'BM' umesto 'S') u tekstu koji komentarisemo je Su-35 druge generacije,dok je prvi Su-35 sa oznakom Su-27M poleteo jos davne 1988 godine,pa se raspao SSSR i do 1995 godine je proizvedeno svega 16 primeraka navedenog Su-35 prve generacije...
Nakon toga...
Rusi sa ozivljavanjem sopstvene ekonomije krecu sa ponovnim radom na programu ali sa oznakom Su-35S i prvi prototip polece 2008 godine (sa brojem 901,iste 2008 godine polece i drugi sa brojem 902)..Nakon zavrsenih probnih estova rusi potpisuju ugovor za 48 aviona Su-35S,a do 2013 godine ce rusi u svom RV-u imati 10 navedenih aviona..
Najveci razlog sto rusi sigurno nece naruciti vise od 96 aviona ukupno (ako se potpise ugovor za jos 48 sa rokom isporuke 2015-2020 godine) je NI MANJE NI VISE nego avion pete generacije koji za sada samo nosi naziv Suhoj T-50,a nastao je u programu PAK FA (perspektivnij aviacionij kompleks - frontovoj avijaciji)..
Ruski VVS je drugo po snazi RV posle USAF-a,a o kvalitetima ruskih ili americkih aviona se raspredaju bajke sa navijackim strastima na racun jednih ili drugih..Ja jedino sumnjam u kvalitet americkog vojnika koji kroz istoriju nije nosio na svojim plecima ono sto jeste ruski...Ako ni zbog cega drugoga,Rusija je podnela strahovite zrtve tokom 19 i 20,a zbog pobeda u ratovima koje je vodila u pomenutom periodu i mozete da osetite antagonizam od strane onih koji ju sada,pa blago je napisati kritikuju..

djole

pre 12 godina

Sad vi svi mislite da Kina i Rusija neće u međusobni konflikt zašto? Jer će zajedno protiv Amera? Zašto bi to radile? Kina je zemlja čija snaga raste ali je ujedno zemlja koja je u nezavidnoj geostrateškoj poziciji. Prvo, na svom istoku ima Japan, Tajvan i SAD koji će da ih štite. Drugo, na svom severozapadu ima Rusiju sa kojom će sigurno doći u spor oko uticaja na centralnoazijske države. Šta mislite da će jedna od te dve države da digne ruke od Kazahstana, Avganistana (kada SAD odu odatle), Mongolije i svega što se nalazi između njih dve? Treće, na jugozapadu ima Indiju sa kojom inače već ima teritorijalne sporove. Kina tu već pokušava da izgradi bolje odnose sa Pakistanom, a mislim da je u tom celom regionu prirodan savez Rusija-Indija. Na kraju, ja svom jugu ima mnogo rastućih ekonomija koje žele da očuvaju svoju ekonomsku i političku nezavisnot od Kine (Tajland, Vijetnam, Indonezija, Malezija). Ma koliko mi želeli i nadali se tome nema govora o nekom savezu celog sveta protiv SAD jer prosto za to nema političkog interesa. SAD se pametno povlače iz određenih regiona (posebno Azija) i ostavljaju prazan prostor koji će da stvori sukobe između rastućih sila, a taj sukob će SAD opušteno moći da gleda sa strane i da uskače tamo gde joj je interes. Ovde ne tvrdim da će do nekakvog velikog rata doći ali su očigledna potencijalna žarišta. To što mi želimo da se braća Rusi i Kinezi ujedine da bi nas osvetili to samo govori o tome koliko smo smešni. Još jedna stvar...ako Kina stvarno postane velika super-sila, koja bi joj teritorija bila najprimamljivija. Ja mislim da je to Sibir. Blizu je, graniči se sa Kinom, prepun je nafte, gasa i ko zna čega još. To naravno ne znači da će da započne rat protiv Rusije ali može da radi na slabljenju Rusije i na secesiji tog dela. Nešto tipa ugrožena ljudska prava Sibiraca i Sibir traži secesiju.

A za sve one koji se dive ruskoj vojnoj mašineriji pitanje: koliko SU35 aviona se nalazi u naoružanju ruske vojske?

ex demokrata 1

pre 12 godina

Kinezi sve živo kopiraju,nema šanse da se neka industrija odbrani od toga,međutim,kopija je kopija,a original je ipak original,pri čemu su Kinezi dobro procenili da za 4 milijarde mogu da dobiju tehnologiju koja košta preko 100 milijardi, a i više ako posle prodaju takve kopirane avione.
Ipak,mora se priznati da su na početku i Japanci kopirali USA proizvode i tehnologiju...

A

pre 12 godina

Sto se svi tu raspisu kad se prica o kini rusiji i njihovoj vojsci neki bi sve dali samo da se zarati sa zapadom a ne kuze da te velike sile imaju zajednicke interese a kad bi se nedaj boze tako nesto desilo onda bi se svi mi mogli pozdravit sa normalnim zivotom

Pero

pre 12 godina

@nebitno. Nije SU-27 jedina platforma starija od 25 godina koja se raznim pristupima može transformirati u višenamjenski avion. To što si napisao za SU-27 i derivate možeš komotno traslatirati u porodicu F-15 jer je to direktni konkurent u toj klasi. Ne želim sad komparirati broj podvjsnih točaka i količine tereta koju može nostiti jer bi najvjerojatnije to značilo da je SU-35 ipak ne toliko ubjedljiv. Ovo ostalo što navodiš je uslovno rečeno.Supercruise; svaki avion 4+. generacije gol bez naoružanja sa 30% internih tankova može na visini od 5000m postići kratkotrajni supercruise, ali sve u zoni od M1,05-M1,10. Poznati slučaj za ovo jest F-15C iz Elmendrofa na Aljasci, koji su sa slabijim motorima F100-PW220E dokazali da avion sa 4xAIM-9 rakete i 70% internih tankova može ostati supersoničan (M1,03) nakon što se probije zvučni zid za Zone3 forsažom. Lobisti F-22 su istoga trena redefinirali pojam "supercruise" tako da se pod tim pojmm na zapadu smatra brzina od M1,5. KS-172 nije u operativnoj upotrebi jer nije prošla standardni IOC kojega ruska taktička komanda mora verificirati. R-37 nije preferiran na SU-35 jer za razliku od MIG-31BM koji jest njegova 'prirodna' platforma, inducira strahovite vortekse odnosno posljedično vibracije pri transsoničnim brzinama (za tu raketu je iz istoga razloga bio redizajniran trup na MIG-31). I da nema ovih prepreka, krajnje je dvojbeno da bi ove rakete odnijele prevagu nad nekoliko slojeva PVO obrane do AWACS ili RIVERJOINT resursa; ono što SU-35 čini moćnom platformom jesu visoke kinematičke sposobnosti na srednjim daljinama, do 100km i to u borbi sa protivnikom pri manjim visinama i podzvučnom brzinom. SU-35 je svakako odličan pandan za F-15C/E i F/A-18E, ali F-22...za to tek treba vidjeti što Kinezi, a ne Rusi imaju. Nasuprot raširenom mišljenju, Amerikanci ne vide primarnu prijetnju ruskom PVO, nego upravo Kineze, zbog izuzetno sposobne tehnološke baze koja omogućava rapidan razvoj vojno primjenjive industrije u skoro pa idealnim privrednim okolnostima.

vaske

pre 12 godina

Kupili bi Kinezi i samo jedan avion,ali Rusi znaju da ce ga Kinezi iskopirati i zato ga prodaju samo u vecim kolicinama.Ovo je verovatno minimalni broj aviona koje su im Rusi hteli prodat.Da su Kinezi trazili manji broj,ne bi im Rusi prodali ove avione uopste.Ovo je ujedno i zadnji avion koji ce Kinezi ikada kupiti.Od sada ce Kina samo prodavati avione,a oni ce dosta licini na ove Suhoje.

nebitno

pre 12 godina

SUHOJ je ako nista drugo bar 30% razloga sto srbi vole Rusiju,a zapad je mrzi...Zapad ga naziva (Suhoj) sa 'jewel in the russian crown' - malo li je...Su-27 je strahovita platforma,kao Su-27P i S ubacen 1984 godine u sistem tadasnjeg rusko PVO kao lovac za postizanje prevlasti u vazdusnom prostoru,pa maodernizovan kao barzani lovac u vidu aviona,Su-30,te kao vrhunski lovac bombarder u vidu aviona Su-34 (124 aviona treba da budu u ruskom RV do 2020 godine),te na kraju kao Su-35S o kojem je i rec na ovoj strani..Da li sam pomenuo avion Su T-50...? Ne,nisam,a rec je o 'stealth' masini koja sledece godine ulazi u opitnu eksploataciju u ruskom VVS-u (Rusko RV)...Jel vam sada jasno sta znaci kada zapad kaze 'russian bear' (ruski medved....?! sila bre.

stari kvisling

pre 12 godina

@matori folksdojcer


Indija nema sanse posto ima strasan 'skor' sa NR Kinom kada je rat u pitanju. Ovi ex Sovjeti su ih bar dobili 60ih godina u onoj pogranicnoj pucnjavi.

stari kvisling

pre 12 godina

@stari folksdojcer


Indija nece ,posto imaju strasan 'skor' sa NR Kinom . Ovi ex Sovjeti su ih bar dobili u onoj pucnjavi oko granica 60ih. Ne brini se za zapad, nasli ste cujem litijum, naftu i sutra cete naci paladijum .Tako da ce morati da vas pod hitno prime u EU. Oni ljudi sve planiraju decenijama unapred.

sisavac

pre 12 godina

@stv opste poznata stvar. mislim to da sjedinjene drzave zaostaju u vojnoj tehnologiji odvajkada. svemirski program, takodjer. poljoprivreda, naravski. a sad jos jednu casu vodke pa na spavanje.

stari kvisling

pre 12 godina

@zum

Nemoj me zasmejavati. Bio bi dobrovoljac isto kao sto si bio dobrovoljac u Vojsci Jugoslavije kada je trebalo. Znaci malo sutra. Takvi sto po internetu troluju o hrabrosti ,obicno ih nigde nema kad treba. Empirijski potvrdjeno 90ih sto se tice Srbije. Najvece 'patriJote' na recima, a ni oni ni deca nigde blizu pucnjave. Deca obicno u inostranstvu a oni ili penzosi ili nadareni bizmismeni ili politicari radikali, itd. Mani se tih prica.

Zoki

pre 12 godina

Kinezi ce to svakako da iskopiraju, nema nacina da budu spreceni. Mada, i to treba umeti. Mi imamo u floti MiG-29 vec 25 godina, pa sumnjam da umemo ista da "skinemo" sa njega. Takvi su Kinezi, daju silne pare da bi uvezli neku tehnologiju ali im ne pada na pamet da vecito zavise od drugih nego gledaju da sto brze ovladaju tim znanjima. Slicno je radio i Japan 30-ih godina pa eto gde su sada. Kad smo vec kod "kraduckanja" ideja, pogledajte kako izgleda F-18 Super Hornet u odnosu na prvu verziju-nekako je zalicio na MiG-29 bas nakon sto su Amerikanci nabavili te ruske lovce. Sistem vertikalnog poletanja i sletanja na F-35 je identican onom koji je razvijen za Jak-141, pre 20 i vise godina. Neko posteno plati tudje projekte, neko ih mazne i kopira, neko kupi strucnjake...snalaze se ljudi.

Robespjer

pre 12 godina

@STARI KVINSLIG Brate,što si bežao sa časova?Pre nego što pošalješ komentar,daj nekom pismenom da ga pregleda!.....Kinezi će dobiti uprošćenu,eksportnu verziju,a kada ga budu "iskopirali" Rusi će imati 2-3 verzije istog na višem nivou!Tako je radio i SSSR u svoje vreme!Neko reče da su Rusi kopirali B-29 jer nisu imali znanje!Greška!To je bila ciljana namera Staljina!Kada su proizveli A-bombu bio im je potreban avion koji će je poneti na veliku udaljenost i baciti!Imali su avion za te potrebe kojem je morao da se poveća "plafon leta" i domet ali je Staljin hteo B-92 iz psiholoških pobuda!Tupoljev je predložio brojne izmene da bi poboljšao čuveni američki avion ali je Koba(Staljin) odbio i rekao:"Ne!Mora da bude potpuno isti!"Ovo nisam saznao iz Ruskih već zapadnih izvora(History chanel)!I postignuta je svrha:Amerikanci su saznali da SSSR ima A-bombu koju bi na Ameriku mogao da baci američkom vazduhoplovnom ikonom!

s t v

pre 12 godina

(Uki, 6. mart 2012 11:32)

Tvoje poznavanje ruske vazduhoplovne i svemirske tehnologije je ograničeno na saznanja sa CNN-a.
Ma koliko ameri ulagali i reklamirali svoje proizvode još su u zaostatku za ruskim. Uostalom, prvi spejšatlovi su i poleteli na ruskim raketnim motorima.
I za kraj : "... ima li boljeg auta od moskviča ?"

Aleksandar

pre 12 godina

za (stari kvisling, 6. mart 2012 10:20)

da, veća je šansa "da se kinezi i rusi pobiju oko resursima" nego da se vi funkcionalno opismenite

zum

pre 12 godina

stari kvisling..... ja se divim takvim likovima kao sto si ti,o kom ratu pricas Kina Rusija :) nemoj biti smesan covece..... taj rat bi kratko traja ne daj boze da dve nuklearne sile zarate a tako blizu jedna drugig... ne zaboravimo da su ruse napali i napoleon i hitler i opet su svi istupili zube na rusiji,rusija je stara boljka svima i njima ceo svet da ih napadne opet ce se odbraniti....... sto se tice srbije sutra bi bio prvi dobrovoljac u ruskoj armiji toliko o srbiji i rusiji

Bojana

pre 12 godina

@ stari kvisling - vise sanse da se kinezi i rusi pobiju oko resursima

Da li ste vi procitali tekst pre nego sto se poslali komentar? Ovde se govori o prodaji ruskog oruzja Kini, sto je vid saradnje, a ne da se "kinezi i rusi pobiju oko resursima". Ne brinite nece da se pobiju oko resursima.

RoboCop

pre 12 godina

@stari kvislinze
"mala i bez znacajna drzava" - kaze se beznačajna. Ili si mogao da kazeš "bez značaja". Konstrukcija koju si ti upotrebio je u pravopisu nepoznata.
Odusevljavaju me takvi kao ti koji misle da su mnogo pametni, a zapravo su polupismeni...

ky3ma

pre 12 godina

Rusija ako misli da joj Kinezi ne kradu tehnologijun moze samo da joj ne prodaje. I to ce samo da uspori Kinu ne i da je zaustavi. Zapad je mislio da ce KIne vecno da pravi frizidere i televizore i da ce zauavek biti glupi i nece znati svoj proizvod da naprave. Zato je sad Evropa i Amerika u krizi. Proizvodnja dobara je jedina stabilna industrija

DukaNS

pre 12 godina

Samo me zanima oćemo li posle i mi moći, te kopije, jeftino da kupimo u ovim našim kineskim prodavnicama ili preko nekog drugog dobavljača...

Uki

pre 12 godina

Nikom ne treba 48 aviona da bi iskopirali tehnologiju. Rusi su kreirali celu seriju aviona iskopiranih od jedne B-29 supertvrdjave koja je prinudno sletela negde blizu Vladivostoka kasnih 40-tih.

Ovo je znak da Kina nije u stanju da sama razvije vojnu tehnologiju jos bar 10 god vec mora da je kupuje, plus mozemo biti sigurni da nece da se zakrve sa Rusima u tom vremenskom periodu, obzirom da su od njih kupili recenu tehnologiju.

Kina je jos uvek daleko od statusa supersile. Cak videvsi kako se stvari razvijaju, Kina ce propustiti ovu jedinu sansu da postane supersila. Pitanje je kad ce kineski balon puci i koje ce posledice to imati.

nebitno

pre 12 godina

Su-35 je ubedljivo najbolji avion 4+ generacije sa radarom Irbis-E koji je u stanju da otkrije cilj velicine aviona E-3 Sentry (AWACS) na udaljenosti 400= kilometara,a naoruzanje koje nosi isti avion je ZASTRASUJUCE.Rakete vazduh - vazduh; KS-172 (domet 400 km,brzina leta 3,5 Maha),rakete R-37 (domet 300km,brzina leta 5+ Maha),te R-77M - dok je najmocniji projektil na zapadu AIM-120 sa dometom od najvise 100km.U inventaru aviona su i protivbrodske rakete Oniks,te ceo drugi niz raketa.Rusija je narucila 48 SU-35S do 2015 godine,a ocekuje se da ce se isporuciti jos 48 aviona Su-35 ruskom RV u periodu 2015-2020 godine.4 aviona Su-35S su vec proizvedena,i ocekuje se isporuka od jos 6 aviona u ovoj godini.Avion ima dolet od 4500 kilometara,makismalno moze da nosi do 8 tona naoruzanja smestenog na 12 podvesnih tacaka ispod krila i centroplana,te uz sve to ima i mogucnost 'SUPER KRSTARENJA' tj.moze da se krece brzinom vecom od brzine zvuka a da ne koristi dopunsko sagorevanje goriva,sto jos moze jedino americki F-22,te opet najnoviji ruski avion 5 generacije po kodnim nazivom Suhoj PAK-FA T-50,a taj avion je posebna prica. Kina ce dobiti eksportnu (pojednostovaljenu ili osiromasenu) verziju Su-35.

igor

pre 12 godina

vest je cudna s obzirom da je to isti avion iz familije su 27 i su 30,i da se su 27 vec proizvodi licencno u Kini.Mozda samo zele da sprece kineze da im budu konkurencija u prodaji suhoja drugim zemljama,tj.da budu samo za kinesko trziste.

stari kvisling

pre 12 godina

Haha i na kraju ce ispasti u pravu ovi iz Heritage fondacije koji su jos ranih 90ih predvideli da ima vise sanse da se kinezi i rusi pobiju oko resursima ,koji Kini trebaju, bogatog a ne naseljenog dalekog istoka. I sta mislite ko ce tada Rusku Federaciju da pomaze. Srbija? Naravno ne , posto ce i dalje biti mala i bez znacajna drzava. Pomagace im mrski zapad, iz svojih razloga naravno.

Citalac

pre 12 godina

Copy-Paste.
Tehnologija Paste je toliko visoko tako da nece se primetiti da je to kopija jer ce biti Paste na 100 kvadrat odn. visoko obradjivanje.

nebitno

pre 12 godina

Su-35 je ubedljivo najbolji avion 4+ generacije sa radarom Irbis-E koji je u stanju da otkrije cilj velicine aviona E-3 Sentry (AWACS) na udaljenosti 400= kilometara,a naoruzanje koje nosi isti avion je ZASTRASUJUCE.Rakete vazduh - vazduh; KS-172 (domet 400 km,brzina leta 3,5 Maha),rakete R-37 (domet 300km,brzina leta 5+ Maha),te R-77M - dok je najmocniji projektil na zapadu AIM-120 sa dometom od najvise 100km.U inventaru aviona su i protivbrodske rakete Oniks,te ceo drugi niz raketa.Rusija je narucila 48 SU-35S do 2015 godine,a ocekuje se da ce se isporuciti jos 48 aviona Su-35 ruskom RV u periodu 2015-2020 godine.4 aviona Su-35S su vec proizvedena,i ocekuje se isporuka od jos 6 aviona u ovoj godini.Avion ima dolet od 4500 kilometara,makismalno moze da nosi do 8 tona naoruzanja smestenog na 12 podvesnih tacaka ispod krila i centroplana,te uz sve to ima i mogucnost 'SUPER KRSTARENJA' tj.moze da se krece brzinom vecom od brzine zvuka a da ne koristi dopunsko sagorevanje goriva,sto jos moze jedino americki F-22,te opet najnoviji ruski avion 5 generacije po kodnim nazivom Suhoj PAK-FA T-50,a taj avion je posebna prica. Kina ce dobiti eksportnu (pojednostovaljenu ili osiromasenu) verziju Su-35.

stari kvisling

pre 12 godina

Haha i na kraju ce ispasti u pravu ovi iz Heritage fondacije koji su jos ranih 90ih predvideli da ima vise sanse da se kinezi i rusi pobiju oko resursima ,koji Kini trebaju, bogatog a ne naseljenog dalekog istoka. I sta mislite ko ce tada Rusku Federaciju da pomaze. Srbija? Naravno ne , posto ce i dalje biti mala i bez znacajna drzava. Pomagace im mrski zapad, iz svojih razloga naravno.

Bojana

pre 12 godina

@ stari kvisling - vise sanse da se kinezi i rusi pobiju oko resursima

Da li ste vi procitali tekst pre nego sto se poslali komentar? Ovde se govori o prodaji ruskog oruzja Kini, sto je vid saradnje, a ne da se "kinezi i rusi pobiju oko resursima". Ne brinite nece da se pobiju oko resursima.

DukaNS

pre 12 godina

Samo me zanima oćemo li posle i mi moći, te kopije, jeftino da kupimo u ovim našim kineskim prodavnicama ili preko nekog drugog dobavljača...

RoboCop

pre 12 godina

@stari kvislinze
"mala i bez znacajna drzava" - kaze se beznačajna. Ili si mogao da kazeš "bez značaja". Konstrukcija koju si ti upotrebio je u pravopisu nepoznata.
Odusevljavaju me takvi kao ti koji misle da su mnogo pametni, a zapravo su polupismeni...

zum

pre 12 godina

stari kvisling..... ja se divim takvim likovima kao sto si ti,o kom ratu pricas Kina Rusija :) nemoj biti smesan covece..... taj rat bi kratko traja ne daj boze da dve nuklearne sile zarate a tako blizu jedna drugig... ne zaboravimo da su ruse napali i napoleon i hitler i opet su svi istupili zube na rusiji,rusija je stara boljka svima i njima ceo svet da ih napadne opet ce se odbraniti....... sto se tice srbije sutra bi bio prvi dobrovoljac u ruskoj armiji toliko o srbiji i rusiji

Zoki

pre 12 godina

Kinezi ce to svakako da iskopiraju, nema nacina da budu spreceni. Mada, i to treba umeti. Mi imamo u floti MiG-29 vec 25 godina, pa sumnjam da umemo ista da "skinemo" sa njega. Takvi su Kinezi, daju silne pare da bi uvezli neku tehnologiju ali im ne pada na pamet da vecito zavise od drugih nego gledaju da sto brze ovladaju tim znanjima. Slicno je radio i Japan 30-ih godina pa eto gde su sada. Kad smo vec kod "kraduckanja" ideja, pogledajte kako izgleda F-18 Super Hornet u odnosu na prvu verziju-nekako je zalicio na MiG-29 bas nakon sto su Amerikanci nabavili te ruske lovce. Sistem vertikalnog poletanja i sletanja na F-35 je identican onom koji je razvijen za Jak-141, pre 20 i vise godina. Neko posteno plati tudje projekte, neko ih mazne i kopira, neko kupi strucnjake...snalaze se ljudi.

s t v

pre 12 godina

(Uki, 6. mart 2012 11:32)

Tvoje poznavanje ruske vazduhoplovne i svemirske tehnologije je ograničeno na saznanja sa CNN-a.
Ma koliko ameri ulagali i reklamirali svoje proizvode još su u zaostatku za ruskim. Uostalom, prvi spejšatlovi su i poleteli na ruskim raketnim motorima.
I za kraj : "... ima li boljeg auta od moskviča ?"

Aleksandar

pre 12 godina

za (stari kvisling, 6. mart 2012 10:20)

da, veća je šansa "da se kinezi i rusi pobiju oko resursima" nego da se vi funkcionalno opismenite

nebitno

pre 12 godina

SUHOJ je ako nista drugo bar 30% razloga sto srbi vole Rusiju,a zapad je mrzi...Zapad ga naziva (Suhoj) sa 'jewel in the russian crown' - malo li je...Su-27 je strahovita platforma,kao Su-27P i S ubacen 1984 godine u sistem tadasnjeg rusko PVO kao lovac za postizanje prevlasti u vazdusnom prostoru,pa maodernizovan kao barzani lovac u vidu aviona,Su-30,te kao vrhunski lovac bombarder u vidu aviona Su-34 (124 aviona treba da budu u ruskom RV do 2020 godine),te na kraju kao Su-35S o kojem je i rec na ovoj strani..Da li sam pomenuo avion Su T-50...? Ne,nisam,a rec je o 'stealth' masini koja sledece godine ulazi u opitnu eksploataciju u ruskom VVS-u (Rusko RV)...Jel vam sada jasno sta znaci kada zapad kaze 'russian bear' (ruski medved....?! sila bre.

Uki

pre 12 godina

Nikom ne treba 48 aviona da bi iskopirali tehnologiju. Rusi su kreirali celu seriju aviona iskopiranih od jedne B-29 supertvrdjave koja je prinudno sletela negde blizu Vladivostoka kasnih 40-tih.

Ovo je znak da Kina nije u stanju da sama razvije vojnu tehnologiju jos bar 10 god vec mora da je kupuje, plus mozemo biti sigurni da nece da se zakrve sa Rusima u tom vremenskom periodu, obzirom da su od njih kupili recenu tehnologiju.

Kina je jos uvek daleko od statusa supersile. Cak videvsi kako se stvari razvijaju, Kina ce propustiti ovu jedinu sansu da postane supersila. Pitanje je kad ce kineski balon puci i koje ce posledice to imati.

igor

pre 12 godina

vest je cudna s obzirom da je to isti avion iz familije su 27 i su 30,i da se su 27 vec proizvodi licencno u Kini.Mozda samo zele da sprece kineze da im budu konkurencija u prodaji suhoja drugim zemljama,tj.da budu samo za kinesko trziste.

stari kvisling

pre 12 godina

@zum

Nemoj me zasmejavati. Bio bi dobrovoljac isto kao sto si bio dobrovoljac u Vojsci Jugoslavije kada je trebalo. Znaci malo sutra. Takvi sto po internetu troluju o hrabrosti ,obicno ih nigde nema kad treba. Empirijski potvrdjeno 90ih sto se tice Srbije. Najvece 'patriJote' na recima, a ni oni ni deca nigde blizu pucnjave. Deca obicno u inostranstvu a oni ili penzosi ili nadareni bizmismeni ili politicari radikali, itd. Mani se tih prica.

Robespjer

pre 12 godina

@STARI KVINSLIG Brate,što si bežao sa časova?Pre nego što pošalješ komentar,daj nekom pismenom da ga pregleda!.....Kinezi će dobiti uprošćenu,eksportnu verziju,a kada ga budu "iskopirali" Rusi će imati 2-3 verzije istog na višem nivou!Tako je radio i SSSR u svoje vreme!Neko reče da su Rusi kopirali B-29 jer nisu imali znanje!Greška!To je bila ciljana namera Staljina!Kada su proizveli A-bombu bio im je potreban avion koji će je poneti na veliku udaljenost i baciti!Imali su avion za te potrebe kojem je morao da se poveća "plafon leta" i domet ali je Staljin hteo B-92 iz psiholoških pobuda!Tupoljev je predložio brojne izmene da bi poboljšao čuveni američki avion ali je Koba(Staljin) odbio i rekao:"Ne!Mora da bude potpuno isti!"Ovo nisam saznao iz Ruskih već zapadnih izvora(History chanel)!I postignuta je svrha:Amerikanci su saznali da SSSR ima A-bombu koju bi na Ameriku mogao da baci američkom vazduhoplovnom ikonom!

ky3ma

pre 12 godina

Rusija ako misli da joj Kinezi ne kradu tehnologijun moze samo da joj ne prodaje. I to ce samo da uspori Kinu ne i da je zaustavi. Zapad je mislio da ce KIne vecno da pravi frizidere i televizore i da ce zauavek biti glupi i nece znati svoj proizvod da naprave. Zato je sad Evropa i Amerika u krizi. Proizvodnja dobara je jedina stabilna industrija

stari kvisling

pre 12 godina

@stari folksdojcer


Indija nece ,posto imaju strasan 'skor' sa NR Kinom . Ovi ex Sovjeti su ih bar dobili u onoj pucnjavi oko granica 60ih. Ne brini se za zapad, nasli ste cujem litijum, naftu i sutra cete naci paladijum .Tako da ce morati da vas pod hitno prime u EU. Oni ljudi sve planiraju decenijama unapred.

sisavac

pre 12 godina

@stv opste poznata stvar. mislim to da sjedinjene drzave zaostaju u vojnoj tehnologiji odvajkada. svemirski program, takodjer. poljoprivreda, naravski. a sad jos jednu casu vodke pa na spavanje.

Citalac

pre 12 godina

Copy-Paste.
Tehnologija Paste je toliko visoko tako da nece se primetiti da je to kopija jer ce biti Paste na 100 kvadrat odn. visoko obradjivanje.

stari kvisling

pre 12 godina

@matori folksdojcer


Indija nema sanse posto ima strasan 'skor' sa NR Kinom kada je rat u pitanju. Ovi ex Sovjeti su ih bar dobili 60ih godina u onoj pogranicnoj pucnjavi.

djole

pre 12 godina

Sad vi svi mislite da Kina i Rusija neće u međusobni konflikt zašto? Jer će zajedno protiv Amera? Zašto bi to radile? Kina je zemlja čija snaga raste ali je ujedno zemlja koja je u nezavidnoj geostrateškoj poziciji. Prvo, na svom istoku ima Japan, Tajvan i SAD koji će da ih štite. Drugo, na svom severozapadu ima Rusiju sa kojom će sigurno doći u spor oko uticaja na centralnoazijske države. Šta mislite da će jedna od te dve države da digne ruke od Kazahstana, Avganistana (kada SAD odu odatle), Mongolije i svega što se nalazi između njih dve? Treće, na jugozapadu ima Indiju sa kojom inače već ima teritorijalne sporove. Kina tu već pokušava da izgradi bolje odnose sa Pakistanom, a mislim da je u tom celom regionu prirodan savez Rusija-Indija. Na kraju, ja svom jugu ima mnogo rastućih ekonomija koje žele da očuvaju svoju ekonomsku i političku nezavisnot od Kine (Tajland, Vijetnam, Indonezija, Malezija). Ma koliko mi želeli i nadali se tome nema govora o nekom savezu celog sveta protiv SAD jer prosto za to nema političkog interesa. SAD se pametno povlače iz određenih regiona (posebno Azija) i ostavljaju prazan prostor koji će da stvori sukobe između rastućih sila, a taj sukob će SAD opušteno moći da gleda sa strane i da uskače tamo gde joj je interes. Ovde ne tvrdim da će do nekakvog velikog rata doći ali su očigledna potencijalna žarišta. To što mi želimo da se braća Rusi i Kinezi ujedine da bi nas osvetili to samo govori o tome koliko smo smešni. Još jedna stvar...ako Kina stvarno postane velika super-sila, koja bi joj teritorija bila najprimamljivija. Ja mislim da je to Sibir. Blizu je, graniči se sa Kinom, prepun je nafte, gasa i ko zna čega još. To naravno ne znači da će da započne rat protiv Rusije ali može da radi na slabljenju Rusije i na secesiji tog dela. Nešto tipa ugrožena ljudska prava Sibiraca i Sibir traži secesiju.

A za sve one koji se dive ruskoj vojnoj mašineriji pitanje: koliko SU35 aviona se nalazi u naoružanju ruske vojske?

ex demokrata 1

pre 12 godina

Kinezi sve živo kopiraju,nema šanse da se neka industrija odbrani od toga,međutim,kopija je kopija,a original je ipak original,pri čemu su Kinezi dobro procenili da za 4 milijarde mogu da dobiju tehnologiju koja košta preko 100 milijardi, a i više ako posle prodaju takve kopirane avione.
Ipak,mora se priznati da su na početku i Japanci kopirali USA proizvode i tehnologiju...

nebitno

pre 12 godina

Pa pazi ovako:
Suhoj Su-35S,nisam siguran da li je navedeno to 'S' (za izvoz ce najverovatnije koristiti oznaku 'BM' umesto 'S') u tekstu koji komentarisemo je Su-35 druge generacije,dok je prvi Su-35 sa oznakom Su-27M poleteo jos davne 1988 godine,pa se raspao SSSR i do 1995 godine je proizvedeno svega 16 primeraka navedenog Su-35 prve generacije...
Nakon toga...
Rusi sa ozivljavanjem sopstvene ekonomije krecu sa ponovnim radom na programu ali sa oznakom Su-35S i prvi prototip polece 2008 godine (sa brojem 901,iste 2008 godine polece i drugi sa brojem 902)..Nakon zavrsenih probnih estova rusi potpisuju ugovor za 48 aviona Su-35S,a do 2013 godine ce rusi u svom RV-u imati 10 navedenih aviona..
Najveci razlog sto rusi sigurno nece naruciti vise od 96 aviona ukupno (ako se potpise ugovor za jos 48 sa rokom isporuke 2015-2020 godine) je NI MANJE NI VISE nego avion pete generacije koji za sada samo nosi naziv Suhoj T-50,a nastao je u programu PAK FA (perspektivnij aviacionij kompleks - frontovoj avijaciji)..
Ruski VVS je drugo po snazi RV posle USAF-a,a o kvalitetima ruskih ili americkih aviona se raspredaju bajke sa navijackim strastima na racun jednih ili drugih..Ja jedino sumnjam u kvalitet americkog vojnika koji kroz istoriju nije nosio na svojim plecima ono sto jeste ruski...Ako ni zbog cega drugoga,Rusija je podnela strahovite zrtve tokom 19 i 20,a zbog pobeda u ratovima koje je vodila u pomenutom periodu i mozete da osetite antagonizam od strane onih koji ju sada,pa blago je napisati kritikuju..

nebitno

pre 12 godina

Pero.......
Ti si genije,stvarno jesi...o tehnoloskoj bazi Kine o kojoj pises..
-Rusi su iskopirali HQ-9 pa napravili S-300,zar ne?,
-Rusi su iskopirali J-11,pa napravili Su-27,zar ne?
-Rusi su iskopirali Xian H-6,pa napravili Tu-16,zar ne?,
-rusi su iskopirali PHL-03,pa napravili BM-30 SMERC?,
-rusi su iskopirali nosac aviona Shi Lang,pa napravili Kuznjecova?...
+ + + + stotine drugih primera...
O tvom tekstu u kojem poredis F-15C/E sa pocetka i kraja 80-tih godina,ne sa njihovim direktnim konkurentima Su-27P/S,vec sa ni manje ni vise nego Su-35S -nemam reci,jer si se verovatno zeznuo..Rakete koje sam naveo su u planu,i biti ce u naoruzanju pomenutog aviona - i to sve koje sam naveo..Da,F-15 je dobar konkurent,ali RED FLAG je pokazao drugacije,a tako misli i 'australian air defence'..Iskreno,ja mislim da su evropski avioni krsevi,a ti misli sta god hoces..SAD i SSSR su stukli milijarde i milijarde dolara u periodu 1945-1991 ne bi li bili u kakvoj takvoj prednosti,dok je evropa imala samo Harrier i Tornado...Misli ti sta god hoces - imas pravo..ne kuca mi se vise po ovoj tastaturi.Znam samo da se F-16 i F-15 nisu sukobili sa Mig-29 iz ruskog VVS-a,dok su Su-27,a pogotovo. Mig-31 druga prica,jer su sigurno bolje opremljeni nego isti avioni za izvozno trziste tako da bi HVALJENIH '104 - 0' u korist F-15 i svih aviona koje je isti oborio u dosadasnjim sukobima u kojima je ucestvovao - uzeo sa rezervom.. Ja preferiram rusku tehnologiju i to ne krijem.,ne kinjeci pritom americku,vec je samo malo osporavam i mislim kako bi sve to sa 'pravim protivnikom' bilo drugacije,a vecina inforamcija dolazi sa zapada - pa ko se kome prikloni...postovanje!

Pero

pre 12 godina

@nebitno. Nije SU-27 jedina platforma starija od 25 godina koja se raznim pristupima može transformirati u višenamjenski avion. To što si napisao za SU-27 i derivate možeš komotno traslatirati u porodicu F-15 jer je to direktni konkurent u toj klasi. Ne želim sad komparirati broj podvjsnih točaka i količine tereta koju može nostiti jer bi najvjerojatnije to značilo da je SU-35 ipak ne toliko ubjedljiv. Ovo ostalo što navodiš je uslovno rečeno.Supercruise; svaki avion 4+. generacije gol bez naoružanja sa 30% internih tankova može na visini od 5000m postići kratkotrajni supercruise, ali sve u zoni od M1,05-M1,10. Poznati slučaj za ovo jest F-15C iz Elmendrofa na Aljasci, koji su sa slabijim motorima F100-PW220E dokazali da avion sa 4xAIM-9 rakete i 70% internih tankova može ostati supersoničan (M1,03) nakon što se probije zvučni zid za Zone3 forsažom. Lobisti F-22 su istoga trena redefinirali pojam "supercruise" tako da se pod tim pojmm na zapadu smatra brzina od M1,5. KS-172 nije u operativnoj upotrebi jer nije prošla standardni IOC kojega ruska taktička komanda mora verificirati. R-37 nije preferiran na SU-35 jer za razliku od MIG-31BM koji jest njegova 'prirodna' platforma, inducira strahovite vortekse odnosno posljedično vibracije pri transsoničnim brzinama (za tu raketu je iz istoga razloga bio redizajniran trup na MIG-31). I da nema ovih prepreka, krajnje je dvojbeno da bi ove rakete odnijele prevagu nad nekoliko slojeva PVO obrane do AWACS ili RIVERJOINT resursa; ono što SU-35 čini moćnom platformom jesu visoke kinematičke sposobnosti na srednjim daljinama, do 100km i to u borbi sa protivnikom pri manjim visinama i podzvučnom brzinom. SU-35 je svakako odličan pandan za F-15C/E i F/A-18E, ali F-22...za to tek treba vidjeti što Kinezi, a ne Rusi imaju. Nasuprot raširenom mišljenju, Amerikanci ne vide primarnu prijetnju ruskom PVO, nego upravo Kineze, zbog izuzetno sposobne tehnološke baze koja omogućava rapidan razvoj vojno primjenjive industrije u skoro pa idealnim privrednim okolnostima.

A

pre 12 godina

Sto se svi tu raspisu kad se prica o kini rusiji i njihovoj vojsci neki bi sve dali samo da se zarati sa zapadom a ne kuze da te velike sile imaju zajednicke interese a kad bi se nedaj boze tako nesto desilo onda bi se svi mi mogli pozdravit sa normalnim zivotom

nebitno

pre 12 godina

Ne,Pero,nisam mislio obrnuto,vec tako kako sam i napisao..Kada udjes na najlosiji izvor informisanja,a to je Wikipedia - ukucaj Su-35,pa sa engleskog predji na ruski jezik i videces kako rusi nazivaju pomenuti avion..upravo kako sam naveo - Su-35,a posto mogu da se uverim i da dobro pratis situaciju,te takodje dobro i poznajes tematiku,preporucujem ti da udjes na sajt 'military tomsk',pa vidi sve o Su-35,Borei-ma,Severodvinsk klasi,fregatama 22350,11356M,korvetama 20380 i slicno..Na tom sajtu ces takodje videti u jednom od pasusa kako se navidi da je sama oznaka (BM - 'boljshaja modernizacija' cak i izmisljena,te i ako postoji vise je marketinska,ali najverovatnije eksportna oznaka Su-35S) .Malo si me jedino razocarao sa onom konstatacijom o kineskoj sposobnosti da podigne svoj vojno industrijski kompleks i cak predstavi sebe kao konkurentniju SAD-u i to bolje nego Rusija,ali dobro - znas i sam da to nije moguce,bar u sledecih 5 godina,ali zahvaljujuci strahovitom povecanju kineskog vojnog budzeta na 238 milijardi dolara do 2015 godine sa sadasnjih 119 - sve je moguce...Mada,dok god se neka neka zemlja bazira na tehnologiji koju uvozi,ista takva zemlja ne moze da pretekne zemlju koja je snabdevac opreme- konkretno kao sto rusi prodaju opremu Kini..Iako,i dalje mislim da apsolutni monopol u proizvodnji svega,od malokalibarskog zrna pa sve do ICBM raketa imaju niko drugi do SAD i Rusija..prosto je tako..

Sivi

pre 12 godina

u operativnoj upotrebi u ruskoj vojsci oko 95 posto oruzja tj tehnike i iz vremena SSSR-a a ovo sto naprave novo to ide za izvoz tipa avioni i ostalo za Kinu i Indiju

vaske

pre 12 godina

Kupili bi Kinezi i samo jedan avion,ali Rusi znaju da ce ga Kinezi iskopirati i zato ga prodaju samo u vecim kolicinama.Ovo je verovatno minimalni broj aviona koje su im Rusi hteli prodat.Da su Kinezi trazili manji broj,ne bi im Rusi prodali ove avione uopste.Ovo je ujedno i zadnji avion koji ce Kinezi ikada kupiti.Od sada ce Kina samo prodavati avione,a oni ce dosta licini na ove Suhoje.

Pero

pre 12 godina

@nebitno. Vjerojatno si mislio obrnuto; S - oznaka za izvozni model, BM - poboljšani modificirani. Razlike u avionima često postanu nijanse, a ono što postaje presudno jest obučenost pilota. Tu je već mogućnost za navijački pristup drastično smanjena jer se dosta toga može zaključiti iz podataka o prosječnom godišnjem fondu sati naleta za razne profile pilota. Vjerojatno bi se mnogi iznenadili na kojem su mjestu Amerikanci, a na kojem Rusi - nisu ni blizu jedan od drugog, a na prvom mjestu su Izraelci. Oni vjerojatno i spavaju u tim avionima.

govoritj Moskva

pre 12 godina

A U.To znaci novih 5-6 miliona kineza u Rusiji.Vec ih zajedno sa vijetnamcima,kambodzancima i ostalim bantu plenenima ima skoro pola stanovnistva.Samo jos fale kosovari pa ode sve u....

Bill

pre 12 godina

@nebitno

"Da li sam pomenuo avion Su T-50...? Ne,nisam,a rec je o 'stealth' masini koja sledece godine ulazi u opitnu eksploataciju"

Nisam siguran da ti zaista znas sta znaci "stealth" kada su u pitanju lovci.

1. Izduv - kako su genijalni rusi resili izduv na T-50 imace otisak na radaru ko 747

2. Nedostatak unutrasnjeg skladista za oruzje (za razliku od F-22) sto ce opet da poveca otisak na radaru

3. Farba - pitanje je veliko kakvog je kvaliteta taj sloj s obzirom na stanje ruske privrede. Ocekujem da su bar resili "pcelinje sace" kako da oslabe radarske zrake...mada ni to ne bi trebalo uzeti zdravo za gotovo.

Ukratko, reci da je T-50 "stealth" moze se podvesti pod "Sto je babi milo to joj se i snilo".

Dodao bih da nisi mogao bolji nadimak da izaberes.

Pero

pre 12 godina

@nebitno. Izvor nije wikipedia nego JDW. Kad sam dao prednost Kinezima nad Rusima, onda sam naglasio strahoviti zaostatak koji Rusi imaju u skoru sa Kinezima kad se uspoređuju njihovi proizvodni kapaciteti. To će se najbolej dokazati na temelju vremena u kojem će Rusi isporučiti ove avione Kinezima; lično misli da to neće biti ispod 3 godine, od prvog do zadnjeg isporučenog modela. Kinezim trenutno imaju daleko ekstenzivniji i intezivniju visokosofisticiranu industrijsku bazu koja je sposobna podržati najsloženije segmente u nečemu što je npr. napredni lovac. Istina jest da nemaju svoje sirovine (izuzev nekih rijetkih elemenata koji su strahovito bitni za poluvodičku industriju) i da nemaju svoju nativnu obrazovnu radnu snagu. Tu su Rusi daleko jači od njih i Amerikanaca (koji su uzged rečeno taj problem rješavali zapošljavajući strance), ali zbog drastičnog deficita u financiranju obrazovanja u Rusiji, tu se već vide veliki problemi u popuni ključnih kadrova (nedostaju inženjeri strojarstva, termodinamike, elektrotehnike). Ona država koja producira modernu, off-the-shelf elektroniku, u formi ekonomije visokog volumena ima strahovitu prednost u procesu osiguranja bazne tehnologije, testne infrastrukture i potencijala za apsorpciju znanja. U vremenskim okvirima sve procjene i govore da će 2020-e godine Rusi ostati iza Kineza. Oni se jednostavno prebrzo razvijaju. Pozdrav.

nebitnog

pre 12 godina

Pero...
Biti ce sta bude u vezi Kine,a o Su-35 vise necemo,jer ne mozemo da usaglasimo PAR SLOVA kucajuci poruke,a to realno nije ni bitno..ziv bio..
Bili....
ja znam da 'stealth' znaci u prevodu sa engleskog na srpski - PRITAJEN,a da se vratim u doba u koje ti potices (verovatno je kreda u pitanju) ne pada mi na pamet..Pricaj ti nekom drugom o FARBI aviona i slicno,mozda to T-rexovi i brontosaurusi razumeju..

stari kvisling

pre 12 godina

Haha i na kraju ce ispasti u pravu ovi iz Heritage fondacije koji su jos ranih 90ih predvideli da ima vise sanse da se kinezi i rusi pobiju oko resursima ,koji Kini trebaju, bogatog a ne naseljenog dalekog istoka. I sta mislite ko ce tada Rusku Federaciju da pomaze. Srbija? Naravno ne , posto ce i dalje biti mala i bez znacajna drzava. Pomagace im mrski zapad, iz svojih razloga naravno.

Uki

pre 12 godina

Nikom ne treba 48 aviona da bi iskopirali tehnologiju. Rusi su kreirali celu seriju aviona iskopiranih od jedne B-29 supertvrdjave koja je prinudno sletela negde blizu Vladivostoka kasnih 40-tih.

Ovo je znak da Kina nije u stanju da sama razvije vojnu tehnologiju jos bar 10 god vec mora da je kupuje, plus mozemo biti sigurni da nece da se zakrve sa Rusima u tom vremenskom periodu, obzirom da su od njih kupili recenu tehnologiju.

Kina je jos uvek daleko od statusa supersile. Cak videvsi kako se stvari razvijaju, Kina ce propustiti ovu jedinu sansu da postane supersila. Pitanje je kad ce kineski balon puci i koje ce posledice to imati.

zum

pre 12 godina

stari kvisling..... ja se divim takvim likovima kao sto si ti,o kom ratu pricas Kina Rusija :) nemoj biti smesan covece..... taj rat bi kratko traja ne daj boze da dve nuklearne sile zarate a tako blizu jedna drugig... ne zaboravimo da su ruse napali i napoleon i hitler i opet su svi istupili zube na rusiji,rusija je stara boljka svima i njima ceo svet da ih napadne opet ce se odbraniti....... sto se tice srbije sutra bi bio prvi dobrovoljac u ruskoj armiji toliko o srbiji i rusiji

nebitno

pre 12 godina

Su-35 je ubedljivo najbolji avion 4+ generacije sa radarom Irbis-E koji je u stanju da otkrije cilj velicine aviona E-3 Sentry (AWACS) na udaljenosti 400= kilometara,a naoruzanje koje nosi isti avion je ZASTRASUJUCE.Rakete vazduh - vazduh; KS-172 (domet 400 km,brzina leta 3,5 Maha),rakete R-37 (domet 300km,brzina leta 5+ Maha),te R-77M - dok je najmocniji projektil na zapadu AIM-120 sa dometom od najvise 100km.U inventaru aviona su i protivbrodske rakete Oniks,te ceo drugi niz raketa.Rusija je narucila 48 SU-35S do 2015 godine,a ocekuje se da ce se isporuciti jos 48 aviona Su-35 ruskom RV u periodu 2015-2020 godine.4 aviona Su-35S su vec proizvedena,i ocekuje se isporuka od jos 6 aviona u ovoj godini.Avion ima dolet od 4500 kilometara,makismalno moze da nosi do 8 tona naoruzanja smestenog na 12 podvesnih tacaka ispod krila i centroplana,te uz sve to ima i mogucnost 'SUPER KRSTARENJA' tj.moze da se krece brzinom vecom od brzine zvuka a da ne koristi dopunsko sagorevanje goriva,sto jos moze jedino americki F-22,te opet najnoviji ruski avion 5 generacije po kodnim nazivom Suhoj PAK-FA T-50,a taj avion je posebna prica. Kina ce dobiti eksportnu (pojednostovaljenu ili osiromasenu) verziju Su-35.

nebitno

pre 12 godina

SUHOJ je ako nista drugo bar 30% razloga sto srbi vole Rusiju,a zapad je mrzi...Zapad ga naziva (Suhoj) sa 'jewel in the russian crown' - malo li je...Su-27 je strahovita platforma,kao Su-27P i S ubacen 1984 godine u sistem tadasnjeg rusko PVO kao lovac za postizanje prevlasti u vazdusnom prostoru,pa maodernizovan kao barzani lovac u vidu aviona,Su-30,te kao vrhunski lovac bombarder u vidu aviona Su-34 (124 aviona treba da budu u ruskom RV do 2020 godine),te na kraju kao Su-35S o kojem je i rec na ovoj strani..Da li sam pomenuo avion Su T-50...? Ne,nisam,a rec je o 'stealth' masini koja sledece godine ulazi u opitnu eksploataciju u ruskom VVS-u (Rusko RV)...Jel vam sada jasno sta znaci kada zapad kaze 'russian bear' (ruski medved....?! sila bre.

sisavac

pre 12 godina

@stv opste poznata stvar. mislim to da sjedinjene drzave zaostaju u vojnoj tehnologiji odvajkada. svemirski program, takodjer. poljoprivreda, naravski. a sad jos jednu casu vodke pa na spavanje.

stari kvisling

pre 12 godina

@zum

Nemoj me zasmejavati. Bio bi dobrovoljac isto kao sto si bio dobrovoljac u Vojsci Jugoslavije kada je trebalo. Znaci malo sutra. Takvi sto po internetu troluju o hrabrosti ,obicno ih nigde nema kad treba. Empirijski potvrdjeno 90ih sto se tice Srbije. Najvece 'patriJote' na recima, a ni oni ni deca nigde blizu pucnjave. Deca obicno u inostranstvu a oni ili penzosi ili nadareni bizmismeni ili politicari radikali, itd. Mani se tih prica.

s t v

pre 12 godina

(Uki, 6. mart 2012 11:32)

Tvoje poznavanje ruske vazduhoplovne i svemirske tehnologije je ograničeno na saznanja sa CNN-a.
Ma koliko ameri ulagali i reklamirali svoje proizvode još su u zaostatku za ruskim. Uostalom, prvi spejšatlovi su i poleteli na ruskim raketnim motorima.
I za kraj : "... ima li boljeg auta od moskviča ?"

djole

pre 12 godina

Sad vi svi mislite da Kina i Rusija neće u međusobni konflikt zašto? Jer će zajedno protiv Amera? Zašto bi to radile? Kina je zemlja čija snaga raste ali je ujedno zemlja koja je u nezavidnoj geostrateškoj poziciji. Prvo, na svom istoku ima Japan, Tajvan i SAD koji će da ih štite. Drugo, na svom severozapadu ima Rusiju sa kojom će sigurno doći u spor oko uticaja na centralnoazijske države. Šta mislite da će jedna od te dve države da digne ruke od Kazahstana, Avganistana (kada SAD odu odatle), Mongolije i svega što se nalazi između njih dve? Treće, na jugozapadu ima Indiju sa kojom inače već ima teritorijalne sporove. Kina tu već pokušava da izgradi bolje odnose sa Pakistanom, a mislim da je u tom celom regionu prirodan savez Rusija-Indija. Na kraju, ja svom jugu ima mnogo rastućih ekonomija koje žele da očuvaju svoju ekonomsku i političku nezavisnot od Kine (Tajland, Vijetnam, Indonezija, Malezija). Ma koliko mi želeli i nadali se tome nema govora o nekom savezu celog sveta protiv SAD jer prosto za to nema političkog interesa. SAD se pametno povlače iz određenih regiona (posebno Azija) i ostavljaju prazan prostor koji će da stvori sukobe između rastućih sila, a taj sukob će SAD opušteno moći da gleda sa strane i da uskače tamo gde joj je interes. Ovde ne tvrdim da će do nekakvog velikog rata doći ali su očigledna potencijalna žarišta. To što mi želimo da se braća Rusi i Kinezi ujedine da bi nas osvetili to samo govori o tome koliko smo smešni. Još jedna stvar...ako Kina stvarno postane velika super-sila, koja bi joj teritorija bila najprimamljivija. Ja mislim da je to Sibir. Blizu je, graniči se sa Kinom, prepun je nafte, gasa i ko zna čega još. To naravno ne znači da će da započne rat protiv Rusije ali može da radi na slabljenju Rusije i na secesiji tog dela. Nešto tipa ugrožena ljudska prava Sibiraca i Sibir traži secesiju.

A za sve one koji se dive ruskoj vojnoj mašineriji pitanje: koliko SU35 aviona se nalazi u naoružanju ruske vojske?

RoboCop

pre 12 godina

@stari kvislinze
"mala i bez znacajna drzava" - kaze se beznačajna. Ili si mogao da kazeš "bez značaja". Konstrukcija koju si ti upotrebio je u pravopisu nepoznata.
Odusevljavaju me takvi kao ti koji misle da su mnogo pametni, a zapravo su polupismeni...

Bojana

pre 12 godina

@ stari kvisling - vise sanse da se kinezi i rusi pobiju oko resursima

Da li ste vi procitali tekst pre nego sto se poslali komentar? Ovde se govori o prodaji ruskog oruzja Kini, sto je vid saradnje, a ne da se "kinezi i rusi pobiju oko resursima". Ne brinite nece da se pobiju oko resursima.

Zoki

pre 12 godina

Kinezi ce to svakako da iskopiraju, nema nacina da budu spreceni. Mada, i to treba umeti. Mi imamo u floti MiG-29 vec 25 godina, pa sumnjam da umemo ista da "skinemo" sa njega. Takvi su Kinezi, daju silne pare da bi uvezli neku tehnologiju ali im ne pada na pamet da vecito zavise od drugih nego gledaju da sto brze ovladaju tim znanjima. Slicno je radio i Japan 30-ih godina pa eto gde su sada. Kad smo vec kod "kraduckanja" ideja, pogledajte kako izgleda F-18 Super Hornet u odnosu na prvu verziju-nekako je zalicio na MiG-29 bas nakon sto su Amerikanci nabavili te ruske lovce. Sistem vertikalnog poletanja i sletanja na F-35 je identican onom koji je razvijen za Jak-141, pre 20 i vise godina. Neko posteno plati tudje projekte, neko ih mazne i kopira, neko kupi strucnjake...snalaze se ljudi.

stari kvisling

pre 12 godina

@stari folksdojcer


Indija nece ,posto imaju strasan 'skor' sa NR Kinom . Ovi ex Sovjeti su ih bar dobili u onoj pucnjavi oko granica 60ih. Ne brini se za zapad, nasli ste cujem litijum, naftu i sutra cete naci paladijum .Tako da ce morati da vas pod hitno prime u EU. Oni ljudi sve planiraju decenijama unapred.

Robespjer

pre 12 godina

@STARI KVINSLIG Brate,što si bežao sa časova?Pre nego što pošalješ komentar,daj nekom pismenom da ga pregleda!.....Kinezi će dobiti uprošćenu,eksportnu verziju,a kada ga budu "iskopirali" Rusi će imati 2-3 verzije istog na višem nivou!Tako je radio i SSSR u svoje vreme!Neko reče da su Rusi kopirali B-29 jer nisu imali znanje!Greška!To je bila ciljana namera Staljina!Kada su proizveli A-bombu bio im je potreban avion koji će je poneti na veliku udaljenost i baciti!Imali su avion za te potrebe kojem je morao da se poveća "plafon leta" i domet ali je Staljin hteo B-92 iz psiholoških pobuda!Tupoljev je predložio brojne izmene da bi poboljšao čuveni američki avion ali je Koba(Staljin) odbio i rekao:"Ne!Mora da bude potpuno isti!"Ovo nisam saznao iz Ruskih već zapadnih izvora(History chanel)!I postignuta je svrha:Amerikanci su saznali da SSSR ima A-bombu koju bi na Ameriku mogao da baci američkom vazduhoplovnom ikonom!

Bill

pre 12 godina

@nebitno

"Da li sam pomenuo avion Su T-50...? Ne,nisam,a rec je o 'stealth' masini koja sledece godine ulazi u opitnu eksploataciju"

Nisam siguran da ti zaista znas sta znaci "stealth" kada su u pitanju lovci.

1. Izduv - kako su genijalni rusi resili izduv na T-50 imace otisak na radaru ko 747

2. Nedostatak unutrasnjeg skladista za oruzje (za razliku od F-22) sto ce opet da poveca otisak na radaru

3. Farba - pitanje je veliko kakvog je kvaliteta taj sloj s obzirom na stanje ruske privrede. Ocekujem da su bar resili "pcelinje sace" kako da oslabe radarske zrake...mada ni to ne bi trebalo uzeti zdravo za gotovo.

Ukratko, reci da je T-50 "stealth" moze se podvesti pod "Sto je babi milo to joj se i snilo".

Dodao bih da nisi mogao bolji nadimak da izaberes.

DukaNS

pre 12 godina

Samo me zanima oćemo li posle i mi moći, te kopije, jeftino da kupimo u ovim našim kineskim prodavnicama ili preko nekog drugog dobavljača...

stari kvisling

pre 12 godina

@matori folksdojcer


Indija nema sanse posto ima strasan 'skor' sa NR Kinom kada je rat u pitanju. Ovi ex Sovjeti su ih bar dobili 60ih godina u onoj pogranicnoj pucnjavi.

Pero

pre 12 godina

@nebitno. Nije SU-27 jedina platforma starija od 25 godina koja se raznim pristupima može transformirati u višenamjenski avion. To što si napisao za SU-27 i derivate možeš komotno traslatirati u porodicu F-15 jer je to direktni konkurent u toj klasi. Ne želim sad komparirati broj podvjsnih točaka i količine tereta koju može nostiti jer bi najvjerojatnije to značilo da je SU-35 ipak ne toliko ubjedljiv. Ovo ostalo što navodiš je uslovno rečeno.Supercruise; svaki avion 4+. generacije gol bez naoružanja sa 30% internih tankova može na visini od 5000m postići kratkotrajni supercruise, ali sve u zoni od M1,05-M1,10. Poznati slučaj za ovo jest F-15C iz Elmendrofa na Aljasci, koji su sa slabijim motorima F100-PW220E dokazali da avion sa 4xAIM-9 rakete i 70% internih tankova može ostati supersoničan (M1,03) nakon što se probije zvučni zid za Zone3 forsažom. Lobisti F-22 su istoga trena redefinirali pojam "supercruise" tako da se pod tim pojmm na zapadu smatra brzina od M1,5. KS-172 nije u operativnoj upotrebi jer nije prošla standardni IOC kojega ruska taktička komanda mora verificirati. R-37 nije preferiran na SU-35 jer za razliku od MIG-31BM koji jest njegova 'prirodna' platforma, inducira strahovite vortekse odnosno posljedično vibracije pri transsoničnim brzinama (za tu raketu je iz istoga razloga bio redizajniran trup na MIG-31). I da nema ovih prepreka, krajnje je dvojbeno da bi ove rakete odnijele prevagu nad nekoliko slojeva PVO obrane do AWACS ili RIVERJOINT resursa; ono što SU-35 čini moćnom platformom jesu visoke kinematičke sposobnosti na srednjim daljinama, do 100km i to u borbi sa protivnikom pri manjim visinama i podzvučnom brzinom. SU-35 je svakako odličan pandan za F-15C/E i F/A-18E, ali F-22...za to tek treba vidjeti što Kinezi, a ne Rusi imaju. Nasuprot raširenom mišljenju, Amerikanci ne vide primarnu prijetnju ruskom PVO, nego upravo Kineze, zbog izuzetno sposobne tehnološke baze koja omogućava rapidan razvoj vojno primjenjive industrije u skoro pa idealnim privrednim okolnostima.

Citalac

pre 12 godina

Copy-Paste.
Tehnologija Paste je toliko visoko tako da nece se primetiti da je to kopija jer ce biti Paste na 100 kvadrat odn. visoko obradjivanje.

Aleksandar

pre 12 godina

za (stari kvisling, 6. mart 2012 10:20)

da, veća je šansa "da se kinezi i rusi pobiju oko resursima" nego da se vi funkcionalno opismenite

ky3ma

pre 12 godina

Rusija ako misli da joj Kinezi ne kradu tehnologijun moze samo da joj ne prodaje. I to ce samo da uspori Kinu ne i da je zaustavi. Zapad je mislio da ce KIne vecno da pravi frizidere i televizore i da ce zauavek biti glupi i nece znati svoj proizvod da naprave. Zato je sad Evropa i Amerika u krizi. Proizvodnja dobara je jedina stabilna industrija

igor

pre 12 godina

vest je cudna s obzirom da je to isti avion iz familije su 27 i su 30,i da se su 27 vec proizvodi licencno u Kini.Mozda samo zele da sprece kineze da im budu konkurencija u prodaji suhoja drugim zemljama,tj.da budu samo za kinesko trziste.

A

pre 12 godina

Sto se svi tu raspisu kad se prica o kini rusiji i njihovoj vojsci neki bi sve dali samo da se zarati sa zapadom a ne kuze da te velike sile imaju zajednicke interese a kad bi se nedaj boze tako nesto desilo onda bi se svi mi mogli pozdravit sa normalnim zivotom

vaske

pre 12 godina

Kupili bi Kinezi i samo jedan avion,ali Rusi znaju da ce ga Kinezi iskopirati i zato ga prodaju samo u vecim kolicinama.Ovo je verovatno minimalni broj aviona koje su im Rusi hteli prodat.Da su Kinezi trazili manji broj,ne bi im Rusi prodali ove avione uopste.Ovo je ujedno i zadnji avion koji ce Kinezi ikada kupiti.Od sada ce Kina samo prodavati avione,a oni ce dosta licini na ove Suhoje.

nebitno

pre 12 godina

Pa pazi ovako:
Suhoj Su-35S,nisam siguran da li je navedeno to 'S' (za izvoz ce najverovatnije koristiti oznaku 'BM' umesto 'S') u tekstu koji komentarisemo je Su-35 druge generacije,dok je prvi Su-35 sa oznakom Su-27M poleteo jos davne 1988 godine,pa se raspao SSSR i do 1995 godine je proizvedeno svega 16 primeraka navedenog Su-35 prve generacije...
Nakon toga...
Rusi sa ozivljavanjem sopstvene ekonomije krecu sa ponovnim radom na programu ali sa oznakom Su-35S i prvi prototip polece 2008 godine (sa brojem 901,iste 2008 godine polece i drugi sa brojem 902)..Nakon zavrsenih probnih estova rusi potpisuju ugovor za 48 aviona Su-35S,a do 2013 godine ce rusi u svom RV-u imati 10 navedenih aviona..
Najveci razlog sto rusi sigurno nece naruciti vise od 96 aviona ukupno (ako se potpise ugovor za jos 48 sa rokom isporuke 2015-2020 godine) je NI MANJE NI VISE nego avion pete generacije koji za sada samo nosi naziv Suhoj T-50,a nastao je u programu PAK FA (perspektivnij aviacionij kompleks - frontovoj avijaciji)..
Ruski VVS je drugo po snazi RV posle USAF-a,a o kvalitetima ruskih ili americkih aviona se raspredaju bajke sa navijackim strastima na racun jednih ili drugih..Ja jedino sumnjam u kvalitet americkog vojnika koji kroz istoriju nije nosio na svojim plecima ono sto jeste ruski...Ako ni zbog cega drugoga,Rusija je podnela strahovite zrtve tokom 19 i 20,a zbog pobeda u ratovima koje je vodila u pomenutom periodu i mozete da osetite antagonizam od strane onih koji ju sada,pa blago je napisati kritikuju..

Pero

pre 12 godina

@nebitno. Izvor nije wikipedia nego JDW. Kad sam dao prednost Kinezima nad Rusima, onda sam naglasio strahoviti zaostatak koji Rusi imaju u skoru sa Kinezima kad se uspoređuju njihovi proizvodni kapaciteti. To će se najbolej dokazati na temelju vremena u kojem će Rusi isporučiti ove avione Kinezima; lično misli da to neće biti ispod 3 godine, od prvog do zadnjeg isporučenog modela. Kinezim trenutno imaju daleko ekstenzivniji i intezivniju visokosofisticiranu industrijsku bazu koja je sposobna podržati najsloženije segmente u nečemu što je npr. napredni lovac. Istina jest da nemaju svoje sirovine (izuzev nekih rijetkih elemenata koji su strahovito bitni za poluvodičku industriju) i da nemaju svoju nativnu obrazovnu radnu snagu. Tu su Rusi daleko jači od njih i Amerikanaca (koji su uzged rečeno taj problem rješavali zapošljavajući strance), ali zbog drastičnog deficita u financiranju obrazovanja u Rusiji, tu se već vide veliki problemi u popuni ključnih kadrova (nedostaju inženjeri strojarstva, termodinamike, elektrotehnike). Ona država koja producira modernu, off-the-shelf elektroniku, u formi ekonomije visokog volumena ima strahovitu prednost u procesu osiguranja bazne tehnologije, testne infrastrukture i potencijala za apsorpciju znanja. U vremenskim okvirima sve procjene i govore da će 2020-e godine Rusi ostati iza Kineza. Oni se jednostavno prebrzo razvijaju. Pozdrav.

nebitno

pre 12 godina

Pero.......
Ti si genije,stvarno jesi...o tehnoloskoj bazi Kine o kojoj pises..
-Rusi su iskopirali HQ-9 pa napravili S-300,zar ne?,
-Rusi su iskopirali J-11,pa napravili Su-27,zar ne?
-Rusi su iskopirali Xian H-6,pa napravili Tu-16,zar ne?,
-rusi su iskopirali PHL-03,pa napravili BM-30 SMERC?,
-rusi su iskopirali nosac aviona Shi Lang,pa napravili Kuznjecova?...
+ + + + stotine drugih primera...
O tvom tekstu u kojem poredis F-15C/E sa pocetka i kraja 80-tih godina,ne sa njihovim direktnim konkurentima Su-27P/S,vec sa ni manje ni vise nego Su-35S -nemam reci,jer si se verovatno zeznuo..Rakete koje sam naveo su u planu,i biti ce u naoruzanju pomenutog aviona - i to sve koje sam naveo..Da,F-15 je dobar konkurent,ali RED FLAG je pokazao drugacije,a tako misli i 'australian air defence'..Iskreno,ja mislim da su evropski avioni krsevi,a ti misli sta god hoces..SAD i SSSR su stukli milijarde i milijarde dolara u periodu 1945-1991 ne bi li bili u kakvoj takvoj prednosti,dok je evropa imala samo Harrier i Tornado...Misli ti sta god hoces - imas pravo..ne kuca mi se vise po ovoj tastaturi.Znam samo da se F-16 i F-15 nisu sukobili sa Mig-29 iz ruskog VVS-a,dok su Su-27,a pogotovo. Mig-31 druga prica,jer su sigurno bolje opremljeni nego isti avioni za izvozno trziste tako da bi HVALJENIH '104 - 0' u korist F-15 i svih aviona koje je isti oborio u dosadasnjim sukobima u kojima je ucestvovao - uzeo sa rezervom.. Ja preferiram rusku tehnologiju i to ne krijem.,ne kinjeci pritom americku,vec je samo malo osporavam i mislim kako bi sve to sa 'pravim protivnikom' bilo drugacije,a vecina inforamcija dolazi sa zapada - pa ko se kome prikloni...postovanje!

nebitnog

pre 12 godina

Pero...
Biti ce sta bude u vezi Kine,a o Su-35 vise necemo,jer ne mozemo da usaglasimo PAR SLOVA kucajuci poruke,a to realno nije ni bitno..ziv bio..
Bili....
ja znam da 'stealth' znaci u prevodu sa engleskog na srpski - PRITAJEN,a da se vratim u doba u koje ti potices (verovatno je kreda u pitanju) ne pada mi na pamet..Pricaj ti nekom drugom o FARBI aviona i slicno,mozda to T-rexovi i brontosaurusi razumeju..

ex demokrata 1

pre 12 godina

Kinezi sve živo kopiraju,nema šanse da se neka industrija odbrani od toga,međutim,kopija je kopija,a original je ipak original,pri čemu su Kinezi dobro procenili da za 4 milijarde mogu da dobiju tehnologiju koja košta preko 100 milijardi, a i više ako posle prodaju takve kopirane avione.
Ipak,mora se priznati da su na početku i Japanci kopirali USA proizvode i tehnologiju...

Pero

pre 12 godina

@nebitno. Vjerojatno si mislio obrnuto; S - oznaka za izvozni model, BM - poboljšani modificirani. Razlike u avionima često postanu nijanse, a ono što postaje presudno jest obučenost pilota. Tu je već mogućnost za navijački pristup drastično smanjena jer se dosta toga može zaključiti iz podataka o prosječnom godišnjem fondu sati naleta za razne profile pilota. Vjerojatno bi se mnogi iznenadili na kojem su mjestu Amerikanci, a na kojem Rusi - nisu ni blizu jedan od drugog, a na prvom mjestu su Izraelci. Oni vjerojatno i spavaju u tim avionima.

nebitno

pre 12 godina

Ne,Pero,nisam mislio obrnuto,vec tako kako sam i napisao..Kada udjes na najlosiji izvor informisanja,a to je Wikipedia - ukucaj Su-35,pa sa engleskog predji na ruski jezik i videces kako rusi nazivaju pomenuti avion..upravo kako sam naveo - Su-35,a posto mogu da se uverim i da dobro pratis situaciju,te takodje dobro i poznajes tematiku,preporucujem ti da udjes na sajt 'military tomsk',pa vidi sve o Su-35,Borei-ma,Severodvinsk klasi,fregatama 22350,11356M,korvetama 20380 i slicno..Na tom sajtu ces takodje videti u jednom od pasusa kako se navidi da je sama oznaka (BM - 'boljshaja modernizacija' cak i izmisljena,te i ako postoji vise je marketinska,ali najverovatnije eksportna oznaka Su-35S) .Malo si me jedino razocarao sa onom konstatacijom o kineskoj sposobnosti da podigne svoj vojno industrijski kompleks i cak predstavi sebe kao konkurentniju SAD-u i to bolje nego Rusija,ali dobro - znas i sam da to nije moguce,bar u sledecih 5 godina,ali zahvaljujuci strahovitom povecanju kineskog vojnog budzeta na 238 milijardi dolara do 2015 godine sa sadasnjih 119 - sve je moguce...Mada,dok god se neka neka zemlja bazira na tehnologiji koju uvozi,ista takva zemlja ne moze da pretekne zemlju koja je snabdevac opreme- konkretno kao sto rusi prodaju opremu Kini..Iako,i dalje mislim da apsolutni monopol u proizvodnji svega,od malokalibarskog zrna pa sve do ICBM raketa imaju niko drugi do SAD i Rusija..prosto je tako..

govoritj Moskva

pre 12 godina

A U.To znaci novih 5-6 miliona kineza u Rusiji.Vec ih zajedno sa vijetnamcima,kambodzancima i ostalim bantu plenenima ima skoro pola stanovnistva.Samo jos fale kosovari pa ode sve u....

Sivi

pre 12 godina

u operativnoj upotrebi u ruskoj vojsci oko 95 posto oruzja tj tehnike i iz vremena SSSR-a a ovo sto naprave novo to ide za izvoz tipa avioni i ostalo za Kinu i Indiju