Ponedeljak, 27.02.2012.

17:28

Dinar probija dno, NBS prodaje evre

Dinar će sutra biti na novom minimumu prema evru, jer će zvanični srednji kurs iznositi 110,3562 dinara za evro.

Izvor: B92

Dinar probija dno, NBS prodaje evre IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

51 Komentari

Sortiraj po:

Milutin

pre 12 godina

Biće evro i 120.Sada ćemo da probamo ukus naše zablude! Mnogo je gorko kad sebi treba da priznaš da si pogrešio i podržao one koji su te upropastili. Glasali smo srcem za one koji su najlepše obećavali, najlepše izgledali... A novčanik prazan. Ukrašće nam i njega ako ovakvu osionu vlast ne promenimo.

M012Z

pre 12 godina

Dinar nam je postao farsa, napravise nam cudo od nacionalne valute, mada to cudo je mnogo vece, ljudi ne mogu da veruju sta se desava. Pridruzujem se onim ljudima koji stavljaju prst na celo, i pitaju se o odgovornosti ljudi i njihovim polozajima. Takodje mi nije jasno, na koji nacin obican smrtnik vise moze da prezivi.

Adam

pre 12 godina

Sinonim - "duboko grlo" označava insajdera u nekoj "kriminalnoj" aktivnosti čije svedočenje nešto menja. U Srbiji se to neće desiti, sve i da bude objavljen komentar koji sve objašnjava, sve i da postane interesantan novinarima za istraživanje...jednostavno, neće promeniti suštinu srpskog višestranačja. Dakle, više od jedne decenije bavim se političkim marketingom. Nemam o tome puno toga lepog da kažem, ni o svom životu sa svim onim što znam, zato ovo i pričam. Oscilacija kursa je zapravo špekulativna aktivnost kojom se izvlače pare iz državnih rezervi za finansiranje kampanje. Ne jedne stranke i jedne kampanje - nego svih. Dakle, postoje firme koje su akumulirale keš u dinarima u prošlom periodu, oni su nosioci procesa. Sve počinje iz narodne banke, smanjivanjem količine eura koji se plasira menjačnicama, stvara se psihološki efekat, euro skače i narod kreće da kupuje EURO iz straha. Kad se to desi, guverner da bi stabilizovao kurs plasira valutu iz rezervi (80 mil.za današnji dan). Taj novac iz rezervi, otkupljuju tajkuni, špekulanti koji finansiraju partije, svako po jednu, svi sve, potpuno sve jedno. Ti ne finansiraš politiku neke stranke nego TV produkciju, emitovanje, štampu...materijale. Da bi špekulanti ostvarili dovoljan profit da deo zarade ostane njima a deo prebace na podizvođače partija "ovo" mora da traje neko vreme. Ti od svoje zarade, odvajaš novac koji guraš u kampanju. Deo ostaje tebi. Naravno, postoji zakon o finansiranju kampanja koji je rigidan. Svi materijali moraju da imaju svoje fakture, kad su i sa kod računa plaćeni. Dakle, ja osnujem štampariju radim štampu plakata i flajera, fakturišem 10.000 plakata, štampam 1.000.000 i to sve dajem na odloženo plaćanje do posle izbora. Posle izbora, kad dođe vreme za naplatu fakture ja zatvorim štampariju. Platim sve dobavljače, porez i zatvorim štampariju s tim da ne tužim ni jednu stranku, jednostavno, odričem se svojih potraživanja od njih. Na taj način smo svi pred zakonom čisti, ja nisam dao "donaciju" koja je ograničena, fakturisao sam na pravi račun sa periodom plaćanja koji je bio previše dug da bi ja kao štamparija preživeo. To je moja loša poslovna odluka koja me je koštala posla. Partija je dobila štampani materijal koji više nema kome da uplati. Ne postoji pravno lice, stornirana je faktura. Tako se "rade" devizne rezerve. Kad "radiš" budžet priča je slična. Ja otvaram firmu koja se bavi uvozom sapuna za državnu firmu koja je ušla u proces "restitucije" iznenada baš pred izbore. Svi to vide kao jeftini trik da se kupi socijalni mir, zapravo pare se iz budžeta prelivaju na račune firmi koje su decenijama nelikvidne. Onda te firme od mene kreću da kupuju sapun, kancelarijski materijal, vozni park..sve po zakonskoj proceduri naravno. Međutim, njima treba baš 1.800.000 tona tečnog sapuna "odmah" a to na tržištu imam jedino ja. Tako pobeđujem na tenderu. Tu ostvarujem profit odakle plaćam produkciju reklame za svoju firmu. Moje je da biram produkciju, nema tendera, moja je procena ko će da mi radi reklamu. Oni mi urade reklamu za 2-3 puta veću cenu od relane i meni se reklama jednostavno ne svidi. Ja zato neću da je emitujem, to je moje pravo, moja poslovna odluka. Ista produkcija je uradila 2-3 reklame za neku partiju i istom mehanikom ta produkcija propada. Ne ide u stečaj, svima plati sva potraživanja i opet je situacija ista. Partija nema kome da plati fakturu, posle izbora kad dospe na plaćanje.
Tako se zapravo propagandni materijali finansiraju od državnih para. Da se neko ne bi pobunio finansiraju se sve stranke. Intenzitet pljačke državnih rezervi i budžeta videćete po intenzitetu kampanja. Npr. famozne "dveri" su imale jednobojne, jednostran flajere(A5)...danas imauju full kolore, dvostran štampe u formatima A3. To znači 3x veće parče papira i 7x više prolaza kroz štamparsku mašinu. Šešelj je u sred bilbord kampanje koja košta boga oca, daj da vidim nekog proizvođača da tako reklamira svoj proizvod. Pri tom, Šešelj čak i nije tu! Dinkić snima reklami spot od 4 minuta, prosečna reklama traje 30 sec. Ovo emitovanje i produkcija koštaju recimo oscijalciju kursa za 4 dana! I...šta se na kraj desi???
Kurs posle svakih izbora ostane podignut, onoliko kolko su ga podigli špekulanti. Kad kurs stane sa rastom, oni prodaju po najvećoj ceni EURE a onda kurs padne (psihološki efekat svake stabilizacije). To je Srbija na kakvu nije pristao MMF! To su Vaši glasovi, kalendari, olovke, plakati, TV spotovi. Provereno znam da sve stranke u ovom trenutku imaju problema sa "budžetima" jer je granica socijalnih nemira jako blizu. Prosto moraju jako pažjivo da odrede koliko će tačno ukrasti da ne izazovu nemire. Glad je i ovako i onako već tu. Imajte na umu ovaj mehanizam kad izađete na izbore i jednostavno se POBUNITE! Poništite svoj glasački listić, dopišite svoje ime, ime svog komšije...napišite im šta mislite o svima njima zajedno. Euro će i ovako i onako da bude preko 130 do kraja kampanje i preko 150 do kraja godine. A drugačiju Srbiju svi zajedno možemo samo da sanjamo!

Nenad Trifunovic

pre 12 godina

Narodna banka Srbije (NBS) je na međubankarskom deviznom tržištu danas prodala 80 miliona evra da bi ublažila veći pad vrednosti domaće valute. , Koliko start UP kredita moze da se da za samo jedan dan branjenja neodbranjivog koliko fabrika koliko kilometra puta ? Ima li nekoga ko ce da progovori o ovome ? za nedelju dana spucaju pola miljarde eura na odbranu kursa????????

Miki

pre 12 godina

A koliko je skocila inflacija za ove 3,5 godine, da vas pitam???? Zasto to ne objavite da imamo celokupnu sliku, nego pustate ovakve senzacionalisticke naslove!!!! U zemlji u kojoj privreda ne funkcionise, u kojoj je inflacija najvisa u Evropi, kako uopste zamisljate da dinar bude stabilan. Njegova vrednost na trzistu ide ka njegovoj stvarnoj vrednosti, posle deset godina silovanja ekonomije od ovih kvazi strucnjaka u vladi i u raznim agencijama, doslo je vreme da se racuni plate. Voleo bih da nije tako, ali nazalost braco srbi i sestre srpkinje .... Vec sam objavio ovo u slicnom clanku, lakse je samo copy/paste

Troml

pre 12 godina

Meni je ovde nesto sumnjivo. Imam utisak
da se dinar svesno devalvira kako bi se
pospesio izvoz, kao poslednja slamka za
koju se hvatamo da ne bi stavljali
katance definitivno... :S
(Hmm, 27. februar 2012 21:44)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Točno, a sa zarađenim Eurima od izvoza
NBS kao brani tečaj Dinara i tako uokrug
/usput izvlači od građanstva zadnje zalihe
Dinara i deviza/.
Na kraju 2012-e godine, po svim mojim predviđanjima,
za 1 Euro biti će potrebno ravno 210 Dinara.

aleksa

pre 12 godina

Najzad! Da oni koji proizvode za izvoz odahnu od patriotskih tajkuna koji su kroz jak,vestacki kurs dinara opeljesili sve nas i vecinu, posredno uz pomoc stranih banaka, uveli u privatne dugove sa deviznom klauzulom. Mora se znati koliko stvarno mozemo zaraditi, a to je, nazalost, dosta manje nego sto je trenutni dohodak. Razlog za to je osnovni - veoma malo se realno proizvodi. Povodom poslednje evropske krize je dobro konstatovano - onaj ko proizvodi, i proizvodi kavlitetno, i stoga izvozi dosta, je veliki pobednik. Nemacka i njoj slicne. Poredjenjem cena i ostalih pokazatelja, prava vrednost dinara, bez novih kredita, obveznica itsl. i ez praznjenja deviznih rezervi, veoma brzo bi se kretala oko 200. Sto bi nam dalo sansu da pocnemo da izvozimo, i da vremenom jacamo proizvodnju i pocnemo realno da zaradjujemo... nadam se da je bilo popularno objasnjeno :)

Goran

pre 12 godina

Cim je Drakulicu super znaci da smo se vratili u 90-te, NBS se otvoremo stavila u sluzbu tajkuna, kojima jedino odgovara ovaj monstruozni pad dinara od 2008 za 45%.

dragan

pre 12 godina

Bivse republike SFRJ:

Slovenija euro

Crna Gora euro

Bosna i Hercegovina 1euro=1,95583 KM (fiksni kurs)

Hrvatska 1euro=7.50kuna (januar.2002.god.)
1euro=7.55kuna (februar.2012.god.)

Makedonija 1 euro=60.96denara (januar.2002.god.)
1 euro=61.50denara (februar.2012.god.)

SRBIJA 1 euro=60dinara (januar.2002.god.)
1 euro=110dinara (februar.2012.god.)
*************************************************

Na ovom primeru se vidi da su sve bivse republike SFRJ presle na Euro
ili su fiksirale kurs za Euro, naravno sem Srbije !

A zasto u Srbiji nije uradjeno isto?

Pa da bi ***
koji vode ovu zemlju mogli da zaradjuju na provizijama,
na neradu, na trange - frange !

Da mogu da stancuju pare kad god pozele i unistavaju i ovako bedan standard ljudi !

Dinar je stabilna valuta!
Stedite u dinarima !

More ... !

Visi

pre 12 godina

Drzava sve teze i teze uspeva da se zaduzuje u inostranstvo. To izjavljuju odgovorni resorni ministri. Nema zaduzenja nema evra. To je razlog zasto dinar klizi, i klizace jos vise jer je stavljen na led.

Woah

pre 12 godina

Ovako su nam plate još žešće! Eto razloga za nove cene svega i svačega, koje će ostati tolike i kada se dinar povrati. Pa do sledećeg skoka naše divne valute... Što bi rekao jedan beskućnik: ''Svakog dana menjam hranu - 'leb i pašteta, pašteta i 'leba.''

klipak

pre 12 godina

postoji jednostavno resenje, zabraniti iznosenje deviza iz Srbije osim redovnog placanja, objaviti spisak banaka, koji kupuju devize od Narodne Banke. Banke koje kupe te devize moraju da uloze u dokapitalizaciju Banke a ne da ih iznose van zemlje. I eto nama mira u kuci bar na duze vreme, sa ovim bi pojeftinili krediti, smanjila bi se potraznja za devizama i samim tim bi banke morale da ulazu u privredu jer im zarobljen novac nista nebi vredeo.

milan

pre 12 godina

Jedan moj prijatelj je prodao stan, uzeo neke parice i otvorio firmu. Kupio je robu za te pare iz Holandije i istu robu je dao na odlozeno placanje jednoj vecoj firmi na 90 dana. Robu je kupovao kada je kurs bio oko 100 din. nije se vezao za euro jer firma koja mu je uzela robu nije htela ni da cuje za to. Sada je kurs 112 dinara ili 12% , njegova zarada bi bila 15% , koliko ce mu biti zarada g. Soskicu za 60 dana? Milan

Adio Pameti

pre 12 godina

Setite se 2005, 2006 i 2007 i principa vlade Dr Vojislava Kostunice.
Princip: dinar braniti ali tako sto se prodaju evri i dobijene dinare Ne PUSTATI U OPTICAJ PONOVO.
U protivnom je besmisleno za sve nas osim za vladajucu garnituru i naravno onih koji su bliski NBS.
BTW To nije izmislio Kostunica to je princip dobrog domacina i svih ozbiljnih drzava. Za ovakve stvari nije nam potrebno clanstvo u EU. Potrebna je samo ozbiljna vlada koja se pridrzava principa koji vladaju u ozbiljnim zemljama.

pirocanac

pre 12 godina

u bankama je prodajni o do 115 vec!

pukli smo ka zvecka!

uvedite EUR ili ga fiksirajte vec jednom jer ovako prodajte rezerve bezveze a bice i 200 do kraja godine, ***!

Dejan Stanić

pre 12 godina

Nema mesta za nervozu,sve je pod kontrolom - poručuje naš guverner još kad je euro bio 96din.
P.S. Zaboravih da je njegova plata vezana za EURO(6000eur)

Hmm

pre 12 godina

Meni je ovde nesto sumnjivo. Imam utisak da se dinar svesno devalvira kako bi se pospesio izvoz, kao poslednja slamka za koju se hvatamo da ne bi stavljali katance definitivno... :S

Dimnjačar

pre 12 godina

Svisu u pravu, ali pred izbore dižem crkavicu sa banke možda i preživim jer očito ide potop. Svi vidimo štase sprema ali ne reagujemo kao pred ratove devedesetih, ponekad ličimo na žabu pre nego je zmija proguta.
Što taj dinar ne puste da klizne na 120 pa nek onda brane.
Ovo je nešto što je već izgubljeno, samo Jelašić troši naše pare.
Da budem slikovitiji to je kao general koi gubi , ali po svaku cenu želi još koi dan da sačuva položaj iako mu vojska nemilosrdno gine i svestan je da će morati da se povuče na rezervnu liniju.

...marko

pre 12 godina

Iskreno, baš me je briga i za uvoznike i za izvoznike. Ono što je tužno jesu posledice po obične ljude. Plate su sve niže u dinarima, ono što dobijemo sve manje vredi, cene su sve više, a ko ne-daj-bože ima kredit ratu plaća sve više i više. Tu ne ostaje puno prostora za život.

Takođe je neodgovorno ponašanje vlasti - na primer, ministar Dulić bi da zajmi još para, čujem. Već su nas zadužili ( da, nas - neće oni vraćati dugove ) preko svake mere, i preko zakona koji su samo doneli. MMF-u nisu mogli da zamažu oči bistromatikom ( matematika sa kelnerovog blokčeta ).

Novac će da pokupe oni - i uvoznici i izvoznici i političari, račune ćemo da plaćamo mi. Ne vidim neki drugi izlaz.

flomaster

pre 12 godina

Dinar u bunaru, NBS intervenise!
.... a skupstina se skupila da odobri drzavne garancije u x10 miliona EUR za spasavanje propaliteta (Galenika, JAT,...)
..... a onaj Bugarin iz PKS govori o prevelikoj javnoj potrosnji - a "komorski cinovnici" se ne skidaju iz aviona, putuju kao u interesu privrede.Inace, cist turizam!

Ne pomaze nam tu nikakav status kandidata, *****
I dajte bar vi sa B92, postedite nas!
Zabranite pristup u studio svim poznatim politicarima, biznismenima, analiticarima, komorasima,..... jer nemaju pojma o cemu pricaju, isprazni su, sluze se prevazidjenim floskulama, ne smem da kazem da lazu... NEMAJU POJMA!
Smislite bolji program!

jovami

pre 12 godina

Nemojte ljudi da brinete, ovo je samo jos jedna od njihovih igranki bez prestanka, ali po nasim zivcima....jednog dana ce da se zacude sto su ostali sami u zemlji....

vlada

pre 12 godina

danas čujem da je probijena psihološka granica od 110 din. pa ljudi, setite se koja je ovo psihološka granica po redu! iste priče su bile i na 100 din, i pre toga. odosmo u aut, gledano ekonomski ili psihološki - sve jedno.

B

pre 12 godina

Da, to je ona slobodna trzisna vrednost dinara koja treba spontano da se formira, rece Soskic i proda evre sutradan. Pa, ako je trzisna vrednost onda je pusti to i da bude, ekspertski smekeru.

Valter

pre 12 godina

Jos smo pre godinu dana prognozirali ovaj razvoj dogadjaja.
Ponovicemo sledece, oko Sv Djurdja ce ici na oko 117 maksimalno, branice dinar svim silama, ali posle ce biti katastrofa, ...
Sve je davno prognozirano, Labus i njegov zet su samo sarena laza, ...
Tu strucnjaka nije niti ce biti, pa zasto je jedan siemens proterao takvog sarlatana ..
VAlter

Fiksiranje

pre 12 godina

Zasto Srbija ne fiksira kurs kao u BiH? Mislim, fiksiranjem ce izgubiti kontrolu nad uvozno-izvoznim balansiranjem i trzistem kapitala - tacno, ali fiksiranjem kursa Centralna banka Srbije moze privredi da stavi sve devizne rezerve na raspolaganje, koliko se sjecam radi se o 12 milijardi eura. Drage komsije, pa s time mozete napraviti po dva autoputa uzduz i poprijeko kroz cijelu Srbiju, da investirate u poljoprivredu i postanete vodeci izvoznik u poljoprivredi na ovom prostoru.

evro

pre 12 godina

Ma prodajte sve eure da na silu odrzite kakav takav nivo donara, samo sto to ne vodi nicemu. Kad tad vise nece biti ni centa u rezervi. A sta cemo onda? Pitam se na koji su nacin stvorene te rezerve deviza, kad svi znamo da nam je trgovinski balans negativan? Iz svih nebrojenih kredita? Ako je tako, nek nam je Bog u pomoci!

obraz

pre 12 godina

SAD SVAKI DAN GUBIM 2 EVRA STO NA KRAJU MESECA IZNOSI 48 EBRA .ETO TO JE CENA KOJU MNOGI PLACAJU PADOM DINARA JER MI RADIMO ZA DINARE A SVE OSTALO JE U EVRIMA IMA DA CRKNEMO POGOTOVO KO RADI ZA 200 EVRA.

makroekonomista

pre 12 godina

NBS u februaru prodala oko 160 miliona evra, a dinar još vrtoglavo klizi.

Jednostavni zakoni logike, a i ekonomije nam dakle govore da nije moguće preko NBS očuvati stabilnost domaće valute u nekom dužem roku. Monetarnom politikom se ovde ništa više ne može učiniti, zato što Srbija ima jednu od najrestriktivnijih monetarnih politika i najviših stopa inflacije u Evropi. Na tom području je sve učinjeno.

Ali, sada se otvara neko drugo polje, u kome ne da ništa nije učinjeno, nego smo po tom pitanju takođe među najgorima u Evropi. U pitanju je fiskalna politika za koju je odgovorna država. Ukoliko bi sasekli veći deo neproduktivnih javnih rashoda, preispitali sve nabavke, povećali efikasnost naplate poreza (a ne da se porez naplaćuje po babu i po stričevima)... Smanjili bi budžetski deficit koji je trenutno najveći generator inflacije i jedan od velikih razloga sunovrata nacionalne valute.

Ali ovo je tek eventualno moguće posle izbora, pošto bi bilo političko samoubistvo sprovesti strukturne i sistemske reforme 2-3 meseca pred izbore. Nadajmo se da će tada neka nova Vlada biti dovoljno odgovorna i spremna da to učini.

A do tada... Trošiće se devizne rezerve za fiktivnu odbranu dinara.

Olika

pre 12 godina

Kazete da NBS prodaje evre, jel' to znaci da ce da prodaje i moje evre, ili vec uveliko prodaje ?
Dobro da znam da pokupim to sto imam, posto nemam mnogo vremena da OPET
cekam "staru deviznu stednju" odnosno sada ce biti "nova devizna stednja" !

prvi da udje deda

pre 12 godina

Pa bas sa 80 miliona da se izadje u susret kupcima deviza na racun svih nas. OK je da se napravi prevencija velikog pada ali postoji i neka srednja pozicija izmedju -0.8 od podneva i -0.1 sa kojim se dan zavrsio. Jel moglo sa 40 miliona da se dodje do -0.4?

Sad svi znaju da ce se braniti kurs na 110 po svaku cenu i ko god hoce da udje u dinar i onda izadje dan pred izbore to moze uraditi a mi cemo da platimio razliku. Eto 3 meseca sigurice a posle potop.

mimi

pre 12 godina

I dalje tvrdim da je guverner zakasnio,probijene su psiholoske granie od 100 i od 110,na kraju meseca ce dogurati do116-120,ako ovako budu reagovali. *****

Beogradjanin

pre 12 godina

Danas oko 14h kurs je bio 111.05 dinara, pa je konacno "gubernator" odlucio da ce biti sumnjivo ako ga pusta da toliko naglo raste pa se smilovao da intervenise. Nadam se da njegovo resenje nije da ga pusti da lagano, za par dana poraste da ne bode oci, ali znajuci da radi za necije interese - bojim se da ce biti tako...

Dejan

pre 12 godina

NBS u februaru prodala preko 158 miliona evra i nije pomoglo da se očuva vrednost dinara, očigledno da nemaintervencija već bi bio 120, nadam se da će bar do izbora da se sačuva evro ispod 112, posle sve zavisi ko pobedi na izborima

prvi da udje deda

pre 12 godina

Pa bas sa 80 miliona da se izadje u susret kupcima deviza na racun svih nas. OK je da se napravi prevencija velikog pada ali postoji i neka srednja pozicija izmedju -0.8 od podneva i -0.1 sa kojim se dan zavrsio. Jel moglo sa 40 miliona da se dodje do -0.4?

Sad svi znaju da ce se braniti kurs na 110 po svaku cenu i ko god hoce da udje u dinar i onda izadje dan pred izbore to moze uraditi a mi cemo da platimio razliku. Eto 3 meseca sigurice a posle potop.

mimi

pre 12 godina

I dalje tvrdim da je guverner zakasnio,probijene su psiholoske granie od 100 i od 110,na kraju meseca ce dogurati do116-120,ako ovako budu reagovali. *****

B

pre 12 godina

Da, to je ona slobodna trzisna vrednost dinara koja treba spontano da se formira, rece Soskic i proda evre sutradan. Pa, ako je trzisna vrednost onda je pusti to i da bude, ekspertski smekeru.

Dejan

pre 12 godina

NBS u februaru prodala preko 158 miliona evra i nije pomoglo da se očuva vrednost dinara, očigledno da nemaintervencija već bi bio 120, nadam se da će bar do izbora da se sačuva evro ispod 112, posle sve zavisi ko pobedi na izborima

flomaster

pre 12 godina

Dinar u bunaru, NBS intervenise!
.... a skupstina se skupila da odobri drzavne garancije u x10 miliona EUR za spasavanje propaliteta (Galenika, JAT,...)
..... a onaj Bugarin iz PKS govori o prevelikoj javnoj potrosnji - a "komorski cinovnici" se ne skidaju iz aviona, putuju kao u interesu privrede.Inace, cist turizam!

Ne pomaze nam tu nikakav status kandidata, *****
I dajte bar vi sa B92, postedite nas!
Zabranite pristup u studio svim poznatim politicarima, biznismenima, analiticarima, komorasima,..... jer nemaju pojma o cemu pricaju, isprazni su, sluze se prevazidjenim floskulama, ne smem da kazem da lazu... NEMAJU POJMA!
Smislite bolji program!

obraz

pre 12 godina

SAD SVAKI DAN GUBIM 2 EVRA STO NA KRAJU MESECA IZNOSI 48 EBRA .ETO TO JE CENA KOJU MNOGI PLACAJU PADOM DINARA JER MI RADIMO ZA DINARE A SVE OSTALO JE U EVRIMA IMA DA CRKNEMO POGOTOVO KO RADI ZA 200 EVRA.

Fiksiranje

pre 12 godina

Zasto Srbija ne fiksira kurs kao u BiH? Mislim, fiksiranjem ce izgubiti kontrolu nad uvozno-izvoznim balansiranjem i trzistem kapitala - tacno, ali fiksiranjem kursa Centralna banka Srbije moze privredi da stavi sve devizne rezerve na raspolaganje, koliko se sjecam radi se o 12 milijardi eura. Drage komsije, pa s time mozete napraviti po dva autoputa uzduz i poprijeko kroz cijelu Srbiju, da investirate u poljoprivredu i postanete vodeci izvoznik u poljoprivredi na ovom prostoru.

Valter

pre 12 godina

Jos smo pre godinu dana prognozirali ovaj razvoj dogadjaja.
Ponovicemo sledece, oko Sv Djurdja ce ici na oko 117 maksimalno, branice dinar svim silama, ali posle ce biti katastrofa, ...
Sve je davno prognozirano, Labus i njegov zet su samo sarena laza, ...
Tu strucnjaka nije niti ce biti, pa zasto je jedan siemens proterao takvog sarlatana ..
VAlter

...marko

pre 12 godina

Iskreno, baš me je briga i za uvoznike i za izvoznike. Ono što je tužno jesu posledice po obične ljude. Plate su sve niže u dinarima, ono što dobijemo sve manje vredi, cene su sve više, a ko ne-daj-bože ima kredit ratu plaća sve više i više. Tu ne ostaje puno prostora za život.

Takođe je neodgovorno ponašanje vlasti - na primer, ministar Dulić bi da zajmi još para, čujem. Već su nas zadužili ( da, nas - neće oni vraćati dugove ) preko svake mere, i preko zakona koji su samo doneli. MMF-u nisu mogli da zamažu oči bistromatikom ( matematika sa kelnerovog blokčeta ).

Novac će da pokupe oni - i uvoznici i izvoznici i političari, račune ćemo da plaćamo mi. Ne vidim neki drugi izlaz.

vlada

pre 12 godina

danas čujem da je probijena psihološka granica od 110 din. pa ljudi, setite se koja je ovo psihološka granica po redu! iste priče su bile i na 100 din, i pre toga. odosmo u aut, gledano ekonomski ili psihološki - sve jedno.

makroekonomista

pre 12 godina

NBS u februaru prodala oko 160 miliona evra, a dinar još vrtoglavo klizi.

Jednostavni zakoni logike, a i ekonomije nam dakle govore da nije moguće preko NBS očuvati stabilnost domaće valute u nekom dužem roku. Monetarnom politikom se ovde ništa više ne može učiniti, zato što Srbija ima jednu od najrestriktivnijih monetarnih politika i najviših stopa inflacije u Evropi. Na tom području je sve učinjeno.

Ali, sada se otvara neko drugo polje, u kome ne da ništa nije učinjeno, nego smo po tom pitanju takođe među najgorima u Evropi. U pitanju je fiskalna politika za koju je odgovorna država. Ukoliko bi sasekli veći deo neproduktivnih javnih rashoda, preispitali sve nabavke, povećali efikasnost naplate poreza (a ne da se porez naplaćuje po babu i po stričevima)... Smanjili bi budžetski deficit koji je trenutno najveći generator inflacije i jedan od velikih razloga sunovrata nacionalne valute.

Ali ovo je tek eventualno moguće posle izbora, pošto bi bilo političko samoubistvo sprovesti strukturne i sistemske reforme 2-3 meseca pred izbore. Nadajmo se da će tada neka nova Vlada biti dovoljno odgovorna i spremna da to učini.

A do tada... Trošiće se devizne rezerve za fiktivnu odbranu dinara.

jovami

pre 12 godina

Nemojte ljudi da brinete, ovo je samo jos jedna od njihovih igranki bez prestanka, ali po nasim zivcima....jednog dana ce da se zacude sto su ostali sami u zemlji....

evro

pre 12 godina

Ma prodajte sve eure da na silu odrzite kakav takav nivo donara, samo sto to ne vodi nicemu. Kad tad vise nece biti ni centa u rezervi. A sta cemo onda? Pitam se na koji su nacin stvorene te rezerve deviza, kad svi znamo da nam je trgovinski balans negativan? Iz svih nebrojenih kredita? Ako je tako, nek nam je Bog u pomoci!

Olika

pre 12 godina

Kazete da NBS prodaje evre, jel' to znaci da ce da prodaje i moje evre, ili vec uveliko prodaje ?
Dobro da znam da pokupim to sto imam, posto nemam mnogo vremena da OPET
cekam "staru deviznu stednju" odnosno sada ce biti "nova devizna stednja" !

Dimnjačar

pre 12 godina

Svisu u pravu, ali pred izbore dižem crkavicu sa banke možda i preživim jer očito ide potop. Svi vidimo štase sprema ali ne reagujemo kao pred ratove devedesetih, ponekad ličimo na žabu pre nego je zmija proguta.
Što taj dinar ne puste da klizne na 120 pa nek onda brane.
Ovo je nešto što je već izgubljeno, samo Jelašić troši naše pare.
Da budem slikovitiji to je kao general koi gubi , ali po svaku cenu želi još koi dan da sačuva položaj iako mu vojska nemilosrdno gine i svestan je da će morati da se povuče na rezervnu liniju.

Beogradjanin

pre 12 godina

Danas oko 14h kurs je bio 111.05 dinara, pa je konacno "gubernator" odlucio da ce biti sumnjivo ako ga pusta da toliko naglo raste pa se smilovao da intervenise. Nadam se da njegovo resenje nije da ga pusti da lagano, za par dana poraste da ne bode oci, ali znajuci da radi za necije interese - bojim se da ce biti tako...

milan

pre 12 godina

Jedan moj prijatelj je prodao stan, uzeo neke parice i otvorio firmu. Kupio je robu za te pare iz Holandije i istu robu je dao na odlozeno placanje jednoj vecoj firmi na 90 dana. Robu je kupovao kada je kurs bio oko 100 din. nije se vezao za euro jer firma koja mu je uzela robu nije htela ni da cuje za to. Sada je kurs 112 dinara ili 12% , njegova zarada bi bila 15% , koliko ce mu biti zarada g. Soskicu za 60 dana? Milan

Dejan Stanić

pre 12 godina

Nema mesta za nervozu,sve je pod kontrolom - poručuje naš guverner još kad je euro bio 96din.
P.S. Zaboravih da je njegova plata vezana za EURO(6000eur)

pirocanac

pre 12 godina

u bankama je prodajni o do 115 vec!

pukli smo ka zvecka!

uvedite EUR ili ga fiksirajte vec jednom jer ovako prodajte rezerve bezveze a bice i 200 do kraja godine, ***!

Adam

pre 12 godina

Sinonim - "duboko grlo" označava insajdera u nekoj "kriminalnoj" aktivnosti čije svedočenje nešto menja. U Srbiji se to neće desiti, sve i da bude objavljen komentar koji sve objašnjava, sve i da postane interesantan novinarima za istraživanje...jednostavno, neće promeniti suštinu srpskog višestranačja. Dakle, više od jedne decenije bavim se političkim marketingom. Nemam o tome puno toga lepog da kažem, ni o svom životu sa svim onim što znam, zato ovo i pričam. Oscilacija kursa je zapravo špekulativna aktivnost kojom se izvlače pare iz državnih rezervi za finansiranje kampanje. Ne jedne stranke i jedne kampanje - nego svih. Dakle, postoje firme koje su akumulirale keš u dinarima u prošlom periodu, oni su nosioci procesa. Sve počinje iz narodne banke, smanjivanjem količine eura koji se plasira menjačnicama, stvara se psihološki efekat, euro skače i narod kreće da kupuje EURO iz straha. Kad se to desi, guverner da bi stabilizovao kurs plasira valutu iz rezervi (80 mil.za današnji dan). Taj novac iz rezervi, otkupljuju tajkuni, špekulanti koji finansiraju partije, svako po jednu, svi sve, potpuno sve jedno. Ti ne finansiraš politiku neke stranke nego TV produkciju, emitovanje, štampu...materijale. Da bi špekulanti ostvarili dovoljan profit da deo zarade ostane njima a deo prebace na podizvođače partija "ovo" mora da traje neko vreme. Ti od svoje zarade, odvajaš novac koji guraš u kampanju. Deo ostaje tebi. Naravno, postoji zakon o finansiranju kampanja koji je rigidan. Svi materijali moraju da imaju svoje fakture, kad su i sa kod računa plaćeni. Dakle, ja osnujem štampariju radim štampu plakata i flajera, fakturišem 10.000 plakata, štampam 1.000.000 i to sve dajem na odloženo plaćanje do posle izbora. Posle izbora, kad dođe vreme za naplatu fakture ja zatvorim štampariju. Platim sve dobavljače, porez i zatvorim štampariju s tim da ne tužim ni jednu stranku, jednostavno, odričem se svojih potraživanja od njih. Na taj način smo svi pred zakonom čisti, ja nisam dao "donaciju" koja je ograničena, fakturisao sam na pravi račun sa periodom plaćanja koji je bio previše dug da bi ja kao štamparija preživeo. To je moja loša poslovna odluka koja me je koštala posla. Partija je dobila štampani materijal koji više nema kome da uplati. Ne postoji pravno lice, stornirana je faktura. Tako se "rade" devizne rezerve. Kad "radiš" budžet priča je slična. Ja otvaram firmu koja se bavi uvozom sapuna za državnu firmu koja je ušla u proces "restitucije" iznenada baš pred izbore. Svi to vide kao jeftini trik da se kupi socijalni mir, zapravo pare se iz budžeta prelivaju na račune firmi koje su decenijama nelikvidne. Onda te firme od mene kreću da kupuju sapun, kancelarijski materijal, vozni park..sve po zakonskoj proceduri naravno. Međutim, njima treba baš 1.800.000 tona tečnog sapuna "odmah" a to na tržištu imam jedino ja. Tako pobeđujem na tenderu. Tu ostvarujem profit odakle plaćam produkciju reklame za svoju firmu. Moje je da biram produkciju, nema tendera, moja je procena ko će da mi radi reklamu. Oni mi urade reklamu za 2-3 puta veću cenu od relane i meni se reklama jednostavno ne svidi. Ja zato neću da je emitujem, to je moje pravo, moja poslovna odluka. Ista produkcija je uradila 2-3 reklame za neku partiju i istom mehanikom ta produkcija propada. Ne ide u stečaj, svima plati sva potraživanja i opet je situacija ista. Partija nema kome da plati fakturu, posle izbora kad dospe na plaćanje.
Tako se zapravo propagandni materijali finansiraju od državnih para. Da se neko ne bi pobunio finansiraju se sve stranke. Intenzitet pljačke državnih rezervi i budžeta videćete po intenzitetu kampanja. Npr. famozne "dveri" su imale jednobojne, jednostran flajere(A5)...danas imauju full kolore, dvostran štampe u formatima A3. To znači 3x veće parče papira i 7x više prolaza kroz štamparsku mašinu. Šešelj je u sred bilbord kampanje koja košta boga oca, daj da vidim nekog proizvođača da tako reklamira svoj proizvod. Pri tom, Šešelj čak i nije tu! Dinkić snima reklami spot od 4 minuta, prosečna reklama traje 30 sec. Ovo emitovanje i produkcija koštaju recimo oscijalciju kursa za 4 dana! I...šta se na kraj desi???
Kurs posle svakih izbora ostane podignut, onoliko kolko su ga podigli špekulanti. Kad kurs stane sa rastom, oni prodaju po najvećoj ceni EURE a onda kurs padne (psihološki efekat svake stabilizacije). To je Srbija na kakvu nije pristao MMF! To su Vaši glasovi, kalendari, olovke, plakati, TV spotovi. Provereno znam da sve stranke u ovom trenutku imaju problema sa "budžetima" jer je granica socijalnih nemira jako blizu. Prosto moraju jako pažjivo da odrede koliko će tačno ukrasti da ne izazovu nemire. Glad je i ovako i onako već tu. Imajte na umu ovaj mehanizam kad izađete na izbore i jednostavno se POBUNITE! Poništite svoj glasački listić, dopišite svoje ime, ime svog komšije...napišite im šta mislite o svima njima zajedno. Euro će i ovako i onako da bude preko 130 do kraja kampanje i preko 150 do kraja godine. A drugačiju Srbiju svi zajedno možemo samo da sanjamo!

Miki

pre 12 godina

A koliko je skocila inflacija za ove 3,5 godine, da vas pitam???? Zasto to ne objavite da imamo celokupnu sliku, nego pustate ovakve senzacionalisticke naslove!!!! U zemlji u kojoj privreda ne funkcionise, u kojoj je inflacija najvisa u Evropi, kako uopste zamisljate da dinar bude stabilan. Njegova vrednost na trzistu ide ka njegovoj stvarnoj vrednosti, posle deset godina silovanja ekonomije od ovih kvazi strucnjaka u vladi i u raznim agencijama, doslo je vreme da se racuni plate. Voleo bih da nije tako, ali nazalost braco srbi i sestre srpkinje .... Vec sam objavio ovo u slicnom clanku, lakse je samo copy/paste

Adio Pameti

pre 12 godina

Setite se 2005, 2006 i 2007 i principa vlade Dr Vojislava Kostunice.
Princip: dinar braniti ali tako sto se prodaju evri i dobijene dinare Ne PUSTATI U OPTICAJ PONOVO.
U protivnom je besmisleno za sve nas osim za vladajucu garnituru i naravno onih koji su bliski NBS.
BTW To nije izmislio Kostunica to je princip dobrog domacina i svih ozbiljnih drzava. Za ovakve stvari nije nam potrebno clanstvo u EU. Potrebna je samo ozbiljna vlada koja se pridrzava principa koji vladaju u ozbiljnim zemljama.

dragan

pre 12 godina

Bivse republike SFRJ:

Slovenija euro

Crna Gora euro

Bosna i Hercegovina 1euro=1,95583 KM (fiksni kurs)

Hrvatska 1euro=7.50kuna (januar.2002.god.)
1euro=7.55kuna (februar.2012.god.)

Makedonija 1 euro=60.96denara (januar.2002.god.)
1 euro=61.50denara (februar.2012.god.)

SRBIJA 1 euro=60dinara (januar.2002.god.)
1 euro=110dinara (februar.2012.god.)
*************************************************

Na ovom primeru se vidi da su sve bivse republike SFRJ presle na Euro
ili su fiksirale kurs za Euro, naravno sem Srbije !

A zasto u Srbiji nije uradjeno isto?

Pa da bi ***
koji vode ovu zemlju mogli da zaradjuju na provizijama,
na neradu, na trange - frange !

Da mogu da stancuju pare kad god pozele i unistavaju i ovako bedan standard ljudi !

Dinar je stabilna valuta!
Stedite u dinarima !

More ... !

Troml

pre 12 godina

Meni je ovde nesto sumnjivo. Imam utisak
da se dinar svesno devalvira kako bi se
pospesio izvoz, kao poslednja slamka za
koju se hvatamo da ne bi stavljali
katance definitivno... :S
(Hmm, 27. februar 2012 21:44)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Točno, a sa zarađenim Eurima od izvoza
NBS kao brani tečaj Dinara i tako uokrug
/usput izvlači od građanstva zadnje zalihe
Dinara i deviza/.
Na kraju 2012-e godine, po svim mojim predviđanjima,
za 1 Euro biti će potrebno ravno 210 Dinara.

Nenad Trifunovic

pre 12 godina

Narodna banka Srbije (NBS) je na međubankarskom deviznom tržištu danas prodala 80 miliona evra da bi ublažila veći pad vrednosti domaće valute. , Koliko start UP kredita moze da se da za samo jedan dan branjenja neodbranjivog koliko fabrika koliko kilometra puta ? Ima li nekoga ko ce da progovori o ovome ? za nedelju dana spucaju pola miljarde eura na odbranu kursa????????

Visi

pre 12 godina

Drzava sve teze i teze uspeva da se zaduzuje u inostranstvo. To izjavljuju odgovorni resorni ministri. Nema zaduzenja nema evra. To je razlog zasto dinar klizi, i klizace jos vise jer je stavljen na led.

Goran

pre 12 godina

Cim je Drakulicu super znaci da smo se vratili u 90-te, NBS se otvoremo stavila u sluzbu tajkuna, kojima jedino odgovara ovaj monstruozni pad dinara od 2008 za 45%.

aleksa

pre 12 godina

Najzad! Da oni koji proizvode za izvoz odahnu od patriotskih tajkuna koji su kroz jak,vestacki kurs dinara opeljesili sve nas i vecinu, posredno uz pomoc stranih banaka, uveli u privatne dugove sa deviznom klauzulom. Mora se znati koliko stvarno mozemo zaraditi, a to je, nazalost, dosta manje nego sto je trenutni dohodak. Razlog za to je osnovni - veoma malo se realno proizvodi. Povodom poslednje evropske krize je dobro konstatovano - onaj ko proizvodi, i proizvodi kavlitetno, i stoga izvozi dosta, je veliki pobednik. Nemacka i njoj slicne. Poredjenjem cena i ostalih pokazatelja, prava vrednost dinara, bez novih kredita, obveznica itsl. i ez praznjenja deviznih rezervi, veoma brzo bi se kretala oko 200. Sto bi nam dalo sansu da pocnemo da izvozimo, i da vremenom jacamo proizvodnju i pocnemo realno da zaradjujemo... nadam se da je bilo popularno objasnjeno :)

Woah

pre 12 godina

Ovako su nam plate još žešće! Eto razloga za nove cene svega i svačega, koje će ostati tolike i kada se dinar povrati. Pa do sledećeg skoka naše divne valute... Što bi rekao jedan beskućnik: ''Svakog dana menjam hranu - 'leb i pašteta, pašteta i 'leba.''

Hmm

pre 12 godina

Meni je ovde nesto sumnjivo. Imam utisak da se dinar svesno devalvira kako bi se pospesio izvoz, kao poslednja slamka za koju se hvatamo da ne bi stavljali katance definitivno... :S

klipak

pre 12 godina

postoji jednostavno resenje, zabraniti iznosenje deviza iz Srbije osim redovnog placanja, objaviti spisak banaka, koji kupuju devize od Narodne Banke. Banke koje kupe te devize moraju da uloze u dokapitalizaciju Banke a ne da ih iznose van zemlje. I eto nama mira u kuci bar na duze vreme, sa ovim bi pojeftinili krediti, smanjila bi se potraznja za devizama i samim tim bi banke morale da ulazu u privredu jer im zarobljen novac nista nebi vredeo.

M012Z

pre 12 godina

Dinar nam je postao farsa, napravise nam cudo od nacionalne valute, mada to cudo je mnogo vece, ljudi ne mogu da veruju sta se desava. Pridruzujem se onim ljudima koji stavljaju prst na celo, i pitaju se o odgovornosti ljudi i njihovim polozajima. Takodje mi nije jasno, na koji nacin obican smrtnik vise moze da prezivi.

Milutin

pre 12 godina

Biće evro i 120.Sada ćemo da probamo ukus naše zablude! Mnogo je gorko kad sebi treba da priznaš da si pogrešio i podržao one koji su te upropastili. Glasali smo srcem za one koji su najlepše obećavali, najlepše izgledali... A novčanik prazan. Ukrašće nam i njega ako ovakvu osionu vlast ne promenimo.

mimi

pre 12 godina

I dalje tvrdim da je guverner zakasnio,probijene su psiholoske granie od 100 i od 110,na kraju meseca ce dogurati do116-120,ako ovako budu reagovali. *****

Fiksiranje

pre 12 godina

Zasto Srbija ne fiksira kurs kao u BiH? Mislim, fiksiranjem ce izgubiti kontrolu nad uvozno-izvoznim balansiranjem i trzistem kapitala - tacno, ali fiksiranjem kursa Centralna banka Srbije moze privredi da stavi sve devizne rezerve na raspolaganje, koliko se sjecam radi se o 12 milijardi eura. Drage komsije, pa s time mozete napraviti po dva autoputa uzduz i poprijeko kroz cijelu Srbiju, da investirate u poljoprivredu i postanete vodeci izvoznik u poljoprivredi na ovom prostoru.

Dimnjačar

pre 12 godina

Svisu u pravu, ali pred izbore dižem crkavicu sa banke možda i preživim jer očito ide potop. Svi vidimo štase sprema ali ne reagujemo kao pred ratove devedesetih, ponekad ličimo na žabu pre nego je zmija proguta.
Što taj dinar ne puste da klizne na 120 pa nek onda brane.
Ovo je nešto što je već izgubljeno, samo Jelašić troši naše pare.
Da budem slikovitiji to je kao general koi gubi , ali po svaku cenu želi još koi dan da sačuva položaj iako mu vojska nemilosrdno gine i svestan je da će morati da se povuče na rezervnu liniju.

Dejan

pre 12 godina

NBS u februaru prodala preko 158 miliona evra i nije pomoglo da se očuva vrednost dinara, očigledno da nemaintervencija već bi bio 120, nadam se da će bar do izbora da se sačuva evro ispod 112, posle sve zavisi ko pobedi na izborima

prvi da udje deda

pre 12 godina

Pa bas sa 80 miliona da se izadje u susret kupcima deviza na racun svih nas. OK je da se napravi prevencija velikog pada ali postoji i neka srednja pozicija izmedju -0.8 od podneva i -0.1 sa kojim se dan zavrsio. Jel moglo sa 40 miliona da se dodje do -0.4?

Sad svi znaju da ce se braniti kurs na 110 po svaku cenu i ko god hoce da udje u dinar i onda izadje dan pred izbore to moze uraditi a mi cemo da platimio razliku. Eto 3 meseca sigurice a posle potop.

Beogradjanin

pre 12 godina

Danas oko 14h kurs je bio 111.05 dinara, pa je konacno "gubernator" odlucio da ce biti sumnjivo ako ga pusta da toliko naglo raste pa se smilovao da intervenise. Nadam se da njegovo resenje nije da ga pusti da lagano, za par dana poraste da ne bode oci, ali znajuci da radi za necije interese - bojim se da ce biti tako...

obraz

pre 12 godina

SAD SVAKI DAN GUBIM 2 EVRA STO NA KRAJU MESECA IZNOSI 48 EBRA .ETO TO JE CENA KOJU MNOGI PLACAJU PADOM DINARA JER MI RADIMO ZA DINARE A SVE OSTALO JE U EVRIMA IMA DA CRKNEMO POGOTOVO KO RADI ZA 200 EVRA.

...marko

pre 12 godina

Iskreno, baš me je briga i za uvoznike i za izvoznike. Ono što je tužno jesu posledice po obične ljude. Plate su sve niže u dinarima, ono što dobijemo sve manje vredi, cene su sve više, a ko ne-daj-bože ima kredit ratu plaća sve više i više. Tu ne ostaje puno prostora za život.

Takođe je neodgovorno ponašanje vlasti - na primer, ministar Dulić bi da zajmi još para, čujem. Već su nas zadužili ( da, nas - neće oni vraćati dugove ) preko svake mere, i preko zakona koji su samo doneli. MMF-u nisu mogli da zamažu oči bistromatikom ( matematika sa kelnerovog blokčeta ).

Novac će da pokupe oni - i uvoznici i izvoznici i političari, račune ćemo da plaćamo mi. Ne vidim neki drugi izlaz.

Hmm

pre 12 godina

Meni je ovde nesto sumnjivo. Imam utisak da se dinar svesno devalvira kako bi se pospesio izvoz, kao poslednja slamka za koju se hvatamo da ne bi stavljali katance definitivno... :S

klipak

pre 12 godina

postoji jednostavno resenje, zabraniti iznosenje deviza iz Srbije osim redovnog placanja, objaviti spisak banaka, koji kupuju devize od Narodne Banke. Banke koje kupe te devize moraju da uloze u dokapitalizaciju Banke a ne da ih iznose van zemlje. I eto nama mira u kuci bar na duze vreme, sa ovim bi pojeftinili krediti, smanjila bi se potraznja za devizama i samim tim bi banke morale da ulazu u privredu jer im zarobljen novac nista nebi vredeo.

Valter

pre 12 godina

Jos smo pre godinu dana prognozirali ovaj razvoj dogadjaja.
Ponovicemo sledece, oko Sv Djurdja ce ici na oko 117 maksimalno, branice dinar svim silama, ali posle ce biti katastrofa, ...
Sve je davno prognozirano, Labus i njegov zet su samo sarena laza, ...
Tu strucnjaka nije niti ce biti, pa zasto je jedan siemens proterao takvog sarlatana ..
VAlter

jovami

pre 12 godina

Nemojte ljudi da brinete, ovo je samo jos jedna od njihovih igranki bez prestanka, ali po nasim zivcima....jednog dana ce da se zacude sto su ostali sami u zemlji....

Goran

pre 12 godina

Cim je Drakulicu super znaci da smo se vratili u 90-te, NBS se otvoremo stavila u sluzbu tajkuna, kojima jedino odgovara ovaj monstruozni pad dinara od 2008 za 45%.

Olika

pre 12 godina

Kazete da NBS prodaje evre, jel' to znaci da ce da prodaje i moje evre, ili vec uveliko prodaje ?
Dobro da znam da pokupim to sto imam, posto nemam mnogo vremena da OPET
cekam "staru deviznu stednju" odnosno sada ce biti "nova devizna stednja" !

flomaster

pre 12 godina

Dinar u bunaru, NBS intervenise!
.... a skupstina se skupila da odobri drzavne garancije u x10 miliona EUR za spasavanje propaliteta (Galenika, JAT,...)
..... a onaj Bugarin iz PKS govori o prevelikoj javnoj potrosnji - a "komorski cinovnici" se ne skidaju iz aviona, putuju kao u interesu privrede.Inace, cist turizam!

Ne pomaze nam tu nikakav status kandidata, *****
I dajte bar vi sa B92, postedite nas!
Zabranite pristup u studio svim poznatim politicarima, biznismenima, analiticarima, komorasima,..... jer nemaju pojma o cemu pricaju, isprazni su, sluze se prevazidjenim floskulama, ne smem da kazem da lazu... NEMAJU POJMA!
Smislite bolji program!

pirocanac

pre 12 godina

u bankama je prodajni o do 115 vec!

pukli smo ka zvecka!

uvedite EUR ili ga fiksirajte vec jednom jer ovako prodajte rezerve bezveze a bice i 200 do kraja godine, ***!

aleksa

pre 12 godina

Najzad! Da oni koji proizvode za izvoz odahnu od patriotskih tajkuna koji su kroz jak,vestacki kurs dinara opeljesili sve nas i vecinu, posredno uz pomoc stranih banaka, uveli u privatne dugove sa deviznom klauzulom. Mora se znati koliko stvarno mozemo zaraditi, a to je, nazalost, dosta manje nego sto je trenutni dohodak. Razlog za to je osnovni - veoma malo se realno proizvodi. Povodom poslednje evropske krize je dobro konstatovano - onaj ko proizvodi, i proizvodi kavlitetno, i stoga izvozi dosta, je veliki pobednik. Nemacka i njoj slicne. Poredjenjem cena i ostalih pokazatelja, prava vrednost dinara, bez novih kredita, obveznica itsl. i ez praznjenja deviznih rezervi, veoma brzo bi se kretala oko 200. Sto bi nam dalo sansu da pocnemo da izvozimo, i da vremenom jacamo proizvodnju i pocnemo realno da zaradjujemo... nadam se da je bilo popularno objasnjeno :)

makroekonomista

pre 12 godina

NBS u februaru prodala oko 160 miliona evra, a dinar još vrtoglavo klizi.

Jednostavni zakoni logike, a i ekonomije nam dakle govore da nije moguće preko NBS očuvati stabilnost domaće valute u nekom dužem roku. Monetarnom politikom se ovde ništa više ne može učiniti, zato što Srbija ima jednu od najrestriktivnijih monetarnih politika i najviših stopa inflacije u Evropi. Na tom području je sve učinjeno.

Ali, sada se otvara neko drugo polje, u kome ne da ništa nije učinjeno, nego smo po tom pitanju takođe među najgorima u Evropi. U pitanju je fiskalna politika za koju je odgovorna država. Ukoliko bi sasekli veći deo neproduktivnih javnih rashoda, preispitali sve nabavke, povećali efikasnost naplate poreza (a ne da se porez naplaćuje po babu i po stričevima)... Smanjili bi budžetski deficit koji je trenutno najveći generator inflacije i jedan od velikih razloga sunovrata nacionalne valute.

Ali ovo je tek eventualno moguće posle izbora, pošto bi bilo političko samoubistvo sprovesti strukturne i sistemske reforme 2-3 meseca pred izbore. Nadajmo se da će tada neka nova Vlada biti dovoljno odgovorna i spremna da to učini.

A do tada... Trošiće se devizne rezerve za fiktivnu odbranu dinara.

Dejan Stanić

pre 12 godina

Nema mesta za nervozu,sve je pod kontrolom - poručuje naš guverner još kad je euro bio 96din.
P.S. Zaboravih da je njegova plata vezana za EURO(6000eur)

milan

pre 12 godina

Jedan moj prijatelj je prodao stan, uzeo neke parice i otvorio firmu. Kupio je robu za te pare iz Holandije i istu robu je dao na odlozeno placanje jednoj vecoj firmi na 90 dana. Robu je kupovao kada je kurs bio oko 100 din. nije se vezao za euro jer firma koja mu je uzela robu nije htela ni da cuje za to. Sada je kurs 112 dinara ili 12% , njegova zarada bi bila 15% , koliko ce mu biti zarada g. Soskicu za 60 dana? Milan

evro

pre 12 godina

Ma prodajte sve eure da na silu odrzite kakav takav nivo donara, samo sto to ne vodi nicemu. Kad tad vise nece biti ni centa u rezervi. A sta cemo onda? Pitam se na koji su nacin stvorene te rezerve deviza, kad svi znamo da nam je trgovinski balans negativan? Iz svih nebrojenih kredita? Ako je tako, nek nam je Bog u pomoci!

B

pre 12 godina

Da, to je ona slobodna trzisna vrednost dinara koja treba spontano da se formira, rece Soskic i proda evre sutradan. Pa, ako je trzisna vrednost onda je pusti to i da bude, ekspertski smekeru.

vlada

pre 12 godina

danas čujem da je probijena psihološka granica od 110 din. pa ljudi, setite se koja je ovo psihološka granica po redu! iste priče su bile i na 100 din, i pre toga. odosmo u aut, gledano ekonomski ili psihološki - sve jedno.

Adio Pameti

pre 12 godina

Setite se 2005, 2006 i 2007 i principa vlade Dr Vojislava Kostunice.
Princip: dinar braniti ali tako sto se prodaju evri i dobijene dinare Ne PUSTATI U OPTICAJ PONOVO.
U protivnom je besmisleno za sve nas osim za vladajucu garnituru i naravno onih koji su bliski NBS.
BTW To nije izmislio Kostunica to je princip dobrog domacina i svih ozbiljnih drzava. Za ovakve stvari nije nam potrebno clanstvo u EU. Potrebna je samo ozbiljna vlada koja se pridrzava principa koji vladaju u ozbiljnim zemljama.

dragan

pre 12 godina

Bivse republike SFRJ:

Slovenija euro

Crna Gora euro

Bosna i Hercegovina 1euro=1,95583 KM (fiksni kurs)

Hrvatska 1euro=7.50kuna (januar.2002.god.)
1euro=7.55kuna (februar.2012.god.)

Makedonija 1 euro=60.96denara (januar.2002.god.)
1 euro=61.50denara (februar.2012.god.)

SRBIJA 1 euro=60dinara (januar.2002.god.)
1 euro=110dinara (februar.2012.god.)
*************************************************

Na ovom primeru se vidi da su sve bivse republike SFRJ presle na Euro
ili su fiksirale kurs za Euro, naravno sem Srbije !

A zasto u Srbiji nije uradjeno isto?

Pa da bi ***
koji vode ovu zemlju mogli da zaradjuju na provizijama,
na neradu, na trange - frange !

Da mogu da stancuju pare kad god pozele i unistavaju i ovako bedan standard ljudi !

Dinar je stabilna valuta!
Stedite u dinarima !

More ... !

Miki

pre 12 godina

A koliko je skocila inflacija za ove 3,5 godine, da vas pitam???? Zasto to ne objavite da imamo celokupnu sliku, nego pustate ovakve senzacionalisticke naslove!!!! U zemlji u kojoj privreda ne funkcionise, u kojoj je inflacija najvisa u Evropi, kako uopste zamisljate da dinar bude stabilan. Njegova vrednost na trzistu ide ka njegovoj stvarnoj vrednosti, posle deset godina silovanja ekonomije od ovih kvazi strucnjaka u vladi i u raznim agencijama, doslo je vreme da se racuni plate. Voleo bih da nije tako, ali nazalost braco srbi i sestre srpkinje .... Vec sam objavio ovo u slicnom clanku, lakse je samo copy/paste

Troml

pre 12 godina

Meni je ovde nesto sumnjivo. Imam utisak
da se dinar svesno devalvira kako bi se
pospesio izvoz, kao poslednja slamka za
koju se hvatamo da ne bi stavljali
katance definitivno... :S
(Hmm, 27. februar 2012 21:44)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Točno, a sa zarađenim Eurima od izvoza
NBS kao brani tečaj Dinara i tako uokrug
/usput izvlači od građanstva zadnje zalihe
Dinara i deviza/.
Na kraju 2012-e godine, po svim mojim predviđanjima,
za 1 Euro biti će potrebno ravno 210 Dinara.

Adam

pre 12 godina

Sinonim - "duboko grlo" označava insajdera u nekoj "kriminalnoj" aktivnosti čije svedočenje nešto menja. U Srbiji se to neće desiti, sve i da bude objavljen komentar koji sve objašnjava, sve i da postane interesantan novinarima za istraživanje...jednostavno, neće promeniti suštinu srpskog višestranačja. Dakle, više od jedne decenije bavim se političkim marketingom. Nemam o tome puno toga lepog da kažem, ni o svom životu sa svim onim što znam, zato ovo i pričam. Oscilacija kursa je zapravo špekulativna aktivnost kojom se izvlače pare iz državnih rezervi za finansiranje kampanje. Ne jedne stranke i jedne kampanje - nego svih. Dakle, postoje firme koje su akumulirale keš u dinarima u prošlom periodu, oni su nosioci procesa. Sve počinje iz narodne banke, smanjivanjem količine eura koji se plasira menjačnicama, stvara se psihološki efekat, euro skače i narod kreće da kupuje EURO iz straha. Kad se to desi, guverner da bi stabilizovao kurs plasira valutu iz rezervi (80 mil.za današnji dan). Taj novac iz rezervi, otkupljuju tajkuni, špekulanti koji finansiraju partije, svako po jednu, svi sve, potpuno sve jedno. Ti ne finansiraš politiku neke stranke nego TV produkciju, emitovanje, štampu...materijale. Da bi špekulanti ostvarili dovoljan profit da deo zarade ostane njima a deo prebace na podizvođače partija "ovo" mora da traje neko vreme. Ti od svoje zarade, odvajaš novac koji guraš u kampanju. Deo ostaje tebi. Naravno, postoji zakon o finansiranju kampanja koji je rigidan. Svi materijali moraju da imaju svoje fakture, kad su i sa kod računa plaćeni. Dakle, ja osnujem štampariju radim štampu plakata i flajera, fakturišem 10.000 plakata, štampam 1.000.000 i to sve dajem na odloženo plaćanje do posle izbora. Posle izbora, kad dođe vreme za naplatu fakture ja zatvorim štampariju. Platim sve dobavljače, porez i zatvorim štampariju s tim da ne tužim ni jednu stranku, jednostavno, odričem se svojih potraživanja od njih. Na taj način smo svi pred zakonom čisti, ja nisam dao "donaciju" koja je ograničena, fakturisao sam na pravi račun sa periodom plaćanja koji je bio previše dug da bi ja kao štamparija preživeo. To je moja loša poslovna odluka koja me je koštala posla. Partija je dobila štampani materijal koji više nema kome da uplati. Ne postoji pravno lice, stornirana je faktura. Tako se "rade" devizne rezerve. Kad "radiš" budžet priča je slična. Ja otvaram firmu koja se bavi uvozom sapuna za državnu firmu koja je ušla u proces "restitucije" iznenada baš pred izbore. Svi to vide kao jeftini trik da se kupi socijalni mir, zapravo pare se iz budžeta prelivaju na račune firmi koje su decenijama nelikvidne. Onda te firme od mene kreću da kupuju sapun, kancelarijski materijal, vozni park..sve po zakonskoj proceduri naravno. Međutim, njima treba baš 1.800.000 tona tečnog sapuna "odmah" a to na tržištu imam jedino ja. Tako pobeđujem na tenderu. Tu ostvarujem profit odakle plaćam produkciju reklame za svoju firmu. Moje je da biram produkciju, nema tendera, moja je procena ko će da mi radi reklamu. Oni mi urade reklamu za 2-3 puta veću cenu od relane i meni se reklama jednostavno ne svidi. Ja zato neću da je emitujem, to je moje pravo, moja poslovna odluka. Ista produkcija je uradila 2-3 reklame za neku partiju i istom mehanikom ta produkcija propada. Ne ide u stečaj, svima plati sva potraživanja i opet je situacija ista. Partija nema kome da plati fakturu, posle izbora kad dospe na plaćanje.
Tako se zapravo propagandni materijali finansiraju od državnih para. Da se neko ne bi pobunio finansiraju se sve stranke. Intenzitet pljačke državnih rezervi i budžeta videćete po intenzitetu kampanja. Npr. famozne "dveri" su imale jednobojne, jednostran flajere(A5)...danas imauju full kolore, dvostran štampe u formatima A3. To znači 3x veće parče papira i 7x više prolaza kroz štamparsku mašinu. Šešelj je u sred bilbord kampanje koja košta boga oca, daj da vidim nekog proizvođača da tako reklamira svoj proizvod. Pri tom, Šešelj čak i nije tu! Dinkić snima reklami spot od 4 minuta, prosečna reklama traje 30 sec. Ovo emitovanje i produkcija koštaju recimo oscijalciju kursa za 4 dana! I...šta se na kraj desi???
Kurs posle svakih izbora ostane podignut, onoliko kolko su ga podigli špekulanti. Kad kurs stane sa rastom, oni prodaju po najvećoj ceni EURE a onda kurs padne (psihološki efekat svake stabilizacije). To je Srbija na kakvu nije pristao MMF! To su Vaši glasovi, kalendari, olovke, plakati, TV spotovi. Provereno znam da sve stranke u ovom trenutku imaju problema sa "budžetima" jer je granica socijalnih nemira jako blizu. Prosto moraju jako pažjivo da odrede koliko će tačno ukrasti da ne izazovu nemire. Glad je i ovako i onako već tu. Imajte na umu ovaj mehanizam kad izađete na izbore i jednostavno se POBUNITE! Poništite svoj glasački listić, dopišite svoje ime, ime svog komšije...napišite im šta mislite o svima njima zajedno. Euro će i ovako i onako da bude preko 130 do kraja kampanje i preko 150 do kraja godine. A drugačiju Srbiju svi zajedno možemo samo da sanjamo!

Visi

pre 12 godina

Drzava sve teze i teze uspeva da se zaduzuje u inostranstvo. To izjavljuju odgovorni resorni ministri. Nema zaduzenja nema evra. To je razlog zasto dinar klizi, i klizace jos vise jer je stavljen na led.

Woah

pre 12 godina

Ovako su nam plate još žešće! Eto razloga za nove cene svega i svačega, koje će ostati tolike i kada se dinar povrati. Pa do sledećeg skoka naše divne valute... Što bi rekao jedan beskućnik: ''Svakog dana menjam hranu - 'leb i pašteta, pašteta i 'leba.''

Nenad Trifunovic

pre 12 godina

Narodna banka Srbije (NBS) je na međubankarskom deviznom tržištu danas prodala 80 miliona evra da bi ublažila veći pad vrednosti domaće valute. , Koliko start UP kredita moze da se da za samo jedan dan branjenja neodbranjivog koliko fabrika koliko kilometra puta ? Ima li nekoga ko ce da progovori o ovome ? za nedelju dana spucaju pola miljarde eura na odbranu kursa????????

M012Z

pre 12 godina

Dinar nam je postao farsa, napravise nam cudo od nacionalne valute, mada to cudo je mnogo vece, ljudi ne mogu da veruju sta se desava. Pridruzujem se onim ljudima koji stavljaju prst na celo, i pitaju se o odgovornosti ljudi i njihovim polozajima. Takodje mi nije jasno, na koji nacin obican smrtnik vise moze da prezivi.

Milutin

pre 12 godina

Biće evro i 120.Sada ćemo da probamo ukus naše zablude! Mnogo je gorko kad sebi treba da priznaš da si pogrešio i podržao one koji su te upropastili. Glasali smo srcem za one koji su najlepše obećavali, najlepše izgledali... A novčanik prazan. Ukrašće nam i njega ako ovakvu osionu vlast ne promenimo.