Ponedeljak, 13.02.2012.

00:23

"U Srbiji i najboljima nađu manu"

U Srbiji se dosta pažnje polaže na to kakva je čija prošlost i mnogo je važnije je li neko tajkun nego je li stručan u tome čime se bavi, kaže Dejan Ilić.

Izvor: Blic

"U Srbiji i najboljima naðu manu" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

59 Komentari

Sortiraj po:

Aleksandar

pre 12 godina

za (Dragan, 13. februar 2012 09:18)

Razumem te donekle.
Ali ono što ne volim, to je da svi odu, drže slovo o svojoj zemlji i očekuju da drugi nešto urade.
Što sami ne uradite nešto, od zvocanja preko interneta nemam ništa.

Pravda

pre 12 godina

Lako je biti tajkun i biznismen sa iskustvom, kada ukrades.
I naravno da im podmecemo i nalazimo mane.
Jer su neposteno i supacki dosli na ta mesta.

Ja sam se sa drzavom Srbijom i patriotizmom raskinuo,onog trenutka, kada sam video da se budzet od GRADJANA, trosi na spasavanje PRIVATNIH firmi, da ekonomija ne bi propala.
PA pravedno je da takva ekonomija propadne! Koja je zasnovana na pljacki.
Budzet sluzi da pomogne gradjanima,a ne nekoj virtualnoj "ekonomiji", brojkama i statistikama..
Da li treebam da svrsavam od srece citajuci da je "uspesna srpska kompanija" osvojila 3.mesto u svetu u tom i tom poslu(a ni toga nema),dok sedim u bedi i jedem "budjav lebac".

Zato baj baj "patritoizam", presao sam u Bogumile.

milentije

pre 12 godina

Molim vas sve da procitate ( ponovo ) komentar potpisan sa "posteno".
Covek je rekao sve - istinski ogledalo Srbije .
Zbog toga tapkamo u mestu. Kako to promeniti , kad je to stvar mentaliteta , temperamenta. Mozda treba pogledati sta su uradili Talijani ili Spanci - takodjer narodi koji se "brzo pale" i idu cesto na prvu loptu.
Cini mi se da ova "uvezena demokratija" nije za nas. Mi jednostavno ne funkcionisemo u tom sistemu - izrodjenog za potrebe umerenih , smirenih , odmerenih , trezvenih - pa i hladnih - ljudi severne Evrope. .
Mi smo zaista bolji , uspesniji , funkcionalniji pod nekakvim autoritetom kojeg u vecini postujemo.

milan m

pre 12 godina

Veoma je bitno odakle nam stize "elita" koja sad krije i porice svoje veze sa kriminalom, zakulisnim radnjama,malverzacijama u privredi,sumnjivim kapitalom.... Ja ne verujem u to postenje. Jednom lopov-uvek lopov!

milan

pre 12 godina

Necitajuci komentare kladim se da mnogi nevide u misljenju gospodina Ilica stvarnost nego misljenje jednog posvabljenog srbina a covek nam zeli samo dobro. svojim dobronamernim misljenjem i savetom.

a

pre 12 godina

Naravno da je bitno kakva je necija proslost, sem ukoliko ne zelimo da gradimo privredu na osnovima lopovluka.
A tajkuni su nam od prvog do poslednjeg obrazovani i kvalifikovani za poslove kojima se danas bave? Koliko njih zna da sastavi prosto prosirenu recenicu? Setaju pevaljke i domace olose, odgajaju „manekenke“ (ponekad i vlasnice salona lepote) i „fudbalere“, i informisu se o poslednjim ekonomskim vestima u Kuriru.
Srbiji su potrebni inzinjeri, naucnici, programeri, lekari, profesori, ljudi koji ce pomeriti granice, a ne oteti monopolistu i hvaliti se svojim poslovnim uspesima....

Зоран

pre 12 godina

Наравно да човек није у праву. Најбољи су већ напољу. Он је прави доказ тога. А и не само он. Има пуно њих. Остали они што све знају а у ствари ништа не знају.

gulag

pre 12 godina

Čovek je došao iz Nemačke pa ne razume da su pola ovdašnjih privrednika ustvari kriminalci zreli za zatvor - ostaloj polovini svaka čast.

sai baba

pre 12 godina

ima nas jos uvek preko sedam miliona i sad dolazi neki dejan da nam kaze kako su ovih desetak tajkuna sasvim dovoljni srbiji i da nam bolji ne trebaju. mladi i talentovami ljudi, bezite, eto to vam je poruka.

Marijela M

pre 12 godina

Cvrstu ruku cemo i dobiti izbornim promenama, da se ova statika vise skloni iz fotelja, mada ih treba odlepiti, izgleda da su se nekim dobrim lepkom zalepili za te stolice, pa nece ni da mrdnu.

Sekuntela

pre 12 godina

Daj coveku vlast u ruke pa ces da vidis kakav je. A ovi nasi, ne znaju sta su teska vremena, ne vide nasim ocima, pa ni ne rade nesto za promenu tj. ne preduzimaju neke posebne mere, niti se ulaze u nesto, a u puno toga se u nasoj zemlji moze ulagati. Nadam se da ce naredna i nova postava Vlade to znati i raditi tada, a ne samo kada prigusti.

Katarina Rucki

pre 12 godina

Slazem se da su vremena teska. Samo nasa vladajuca elita ce okupiti strucnjake oko sebe tek onda kada njima licno budu teska vremena, jer sada ocito nisu Bice im teze posle izbornog poraza, a tada nece biti u Vladi da okupljaju bilo koga i da mogu neke poteze da prave.

kesa

pre 12 godina

Sasvim tačno. Država je ta koja uporno guši privredu taksama, porezima, administrativnim komplikacijama samo da bi se dočepali što više novca za sebe dok su na vlasti. Oni i da žele, ne mogu da pokrenu privredu jer NE ZNAJU. Pa oni ne mogu jedan PayPal uvesti godinama!

Zucker-Shmeker

pre 12 godina

Kod nas ako hoces da pokrenes sopstveni biznis, trebaju ti pre svega zivci, jer ces toliko vremena izgubiti baveci se papirologijom i uvek ce biti: 'Fali ti 1 papir'. I to ngde nije kao kod nas, a ovi od kojih to zavisi se ni najmanje ne trude da nam to olaksaju, a tako bi bilo bar malo napretka, iako pojedinacnog, bar je neki. Globalni napredak treba napraviti drzava, a ne prave ga vec 4 godine, pa nece ni sada.

maja maja

pre 12 godina

Zar se nesto drugo i ocekuje. Pa dajte molim vas koliko velikih intelektualaca imamo na birou, a toliko malih radi na visokim polozajima. Onda je i normalno da se trazi mana kada je sistem takav da ces na visoku poziciju zaposliti i kuma, i brata, ma koje profesije da je.

Srednjoskolac

pre 12 godina

[citat] Ne treba nam političar sa završenim fakultetom koji nema nikakvo praktično iskustvo, nego ljudi koji su vodili firme pet ili deset godina. [/citat]

Ovaj sto nam se nudi kao spasioc nema ni jedno ni drugo

posteno

pre 12 godina

Nije poenta u tome sto se nekome nadje mana. Problem je sto u srbiji te mane nalazi svako svakome, bez ikakve kompetencije, i predstavljanja adekvatne alternative, resenja. Ovo je stvar elementarnog vaspitanja i osnovnog obrazovanja. Zato sto smo nevaspitani i neobrazovani, a puni sebe (cast izuzecima), zato nam je u zemlji tako kako jeste. Hajde da se bar ne lazemo oko toga.

Рца

pre 12 godina

Све има свој разлог. А нико није најбољи. А нашу државу воде људи са великом жељом за личном пропагандом, зато нам и јесте овако.

;-)))

pre 12 godina

Da bi smo makar malo makli potrebno je menjati sistem kako ne bi neka dokoličarka koja se dokopala šaltera po babine linije ili neke slične bila u mogućnosti da vam traži PIB kaji pravo ona treba da vam uruči. Kada bi svi koji nešto rade počeli da iznose bisere poreskih i drugih inspektora sasvim sam sigurna da bi svima postalo jasno zbog čega kod nas sve ide nizbrdo. Dok se dokoličarska administracija koja iz dosada i neznanja, svima koji bi da nešto rade, zagorčava život ne svede na realno potrebnu i operativnu nema nama pomoći.
Dobar menadžer se dokazuje rezultatima, dok se kod nas ljudi kriju upravo iza diploma, a svi znamo da one mogu biti diskutabilne, afera indeks je dokaz. Kada vidim reportažu o ljudima sa doktoratima koji vrte prste kod kuće nemam trun sažaljenja za takve koji nisu sposobni da pokrenu posao i uposle još koga pored sebe. Diploma je mnogima paravan za neznanje, pa sa njom jure da upadnu kod mame i tate u javno preduzeće ili preko stranke pikiraju neku agenciju ili inspekciju kako bi svoje frustacije lečili nad ljudima sposobnim da rade i zarade.

mirko

pre 12 godina

Po negativnim komentarima na račun gospodina Ilića, imam utisak da su naprednjaci u njegovom negativnom junaku prepoznali svog ideologa, onog što sve zna i što za sve ima rešenje, a nema ni mesec dana radnog staža izvan politike.

o

pre 12 godina

Da je umesto u Nemackoj zadnjih 20 godina ziveo u Srbiji ne bi tako mislio. Licno nikada necu dati legitimitet onima koji su se bogatili na nesreci Srbije.

Jokovic

pre 12 godina

Posto ste u sferi energije, i postavljate pitanje vetrenjaca, to mora da Vam bude jasno, ko ce i od koga i koliko da uzme proviziju, u tome je problem, Skupstina nam je usvajala takve nebuloze od zakona za tren, a ovo je problematicno, sve prepisasmo, ali vetrenjace su teske u prepisivanju zakonskke regulative, nekih drugih zemalja.

NoMan

pre 12 godina

Jednom je jedan covek rekao menjajmo sebe promenicemo i svet .

Ovu poruku ce razumeti valjda svi koji umeju da citaju ili se ja to varam.
Mozda nepismeni bolje razumeju ?

aha

pre 12 godina

"Ne treba nam političar sa završenim fakultetom koji nema nikakvo praktično iskustvo, nego ljudi koji su vodili firme pet ili deset godina. Ne znam hoće li vrhunski menadžeri pristati da uđu u politiku, ali ni ne moraju nužno, već oni koji su vodili neke kompanije koje nisu upropastili. To bi danas imalo veću težinu i kredibilitet među narodom"

Sefe, na koga mislite?
Mozda na Nikolica ili/i na Miskovica ?
Od tih dvojica neki moze na vecu poziciju i bice po srucnoj spremi manipulativniji, dok drugi nemoze dalje, jer ima sve od para preko prakse do skole.

Amos

pre 12 godina

G.Ilicu, ovde i najboljima nadju manu, a zamislite tek kako je sa prevejanim kriminalcima koji su za 10g, uz pomoc partnera kriminalaca u drzavi a NA RACUN DRUSTVA, stekli bogatstvo o kakvom posten preduzetnik moze samo za sanja da ce steci za ceo zivot?
Koliko Vi g. Ilicu posedujete fabrika u Srbiji ili Nemackoj, koliko desetina hiljada hektara zemlje? Koliko stotina miliona evra imate na racunu i koliko vam je godina trebalo za prvi milion?
Siguran sam da niste ni blizu nasim domacim 'najboljim', a zasto?
Pa zato sto ste vredno i najbolje sto ste umeli radili svoj posao, za svog poslodavca.
Da ste lepo ostali u Srbiji pa uzeli prvi milion na kredit od drzave, a vratili joj posle 5 godina 10000, uz davanje 30% nekom premijeru ili ministru, sad bi vam saldo bio znatno veci.

Minic

pre 12 godina

U potpunosti delim Vase misljenje,dobro je sto nas poznajete. KOd nas se ne planira, sve se radi stihijski, nasi ministri ne postoje zbog privrede, nego obrnuto, breg mora Muhamedu.

Da malo proverimo kako je dotični stekao tu nagradu?

pre 12 godina

Ilić, menadžer godine 2005. u Nemačkoj, objašnjava da "Srbija ima privrednike takve kakvi su i ne mogu se izmisliti novi, nego se treba raditi sa postojećima ono što je najproduktivnije".

Sve domaće tajkune je selektirala služba državne bezbednosti i pri tom primarni kriterijumi nisu ni približno bili ekonomske prirode osim (usko gledano) za samu službu. Tako da je je gornja rečenica potpuna besmislica ili je dotični gospodin takođe njihov kadar. Da sutra napravimo seču po starom kineskom modelu i na rukovodeća mesta postavimo apsolvente ekonomskog fakulteta bez dana radnog iskustva sve bi funkcionisalo neuporedivo bolje nego sada.

Vladan

pre 12 godina

Gospodina jako cenim i preko privatne linije mi je takodje poznato da je vrlo uspesan, strucan i castan covek. Dugo ne zivi u Srbiji pa mi je i jasno zasto ima “blagonaklon” stav prema srpskim tajkunima.

Na zalost, upravo su tajkuni 1 od dva razloga zasto je Srbija ovoliko propala!! Drugi su naravno alavi i odnarodjeni politicari koji su im to, uz masne pare i omogucili!!!

Da su nasi tajkuni te ogromne, od naroda i drzave, pokradene pare ulozili u proizvodnju. Napravili neke jake, proizvodne firme, koje su proizvodima osvojile svetsko trziste i sada, njihovom zaslugom Srbija ima jak izvoz, jaku privredu, uposlene stotine hiljada ljudi i prosecnu platu 500-600 Eur, rec ne bih rekao. Podrzao bih misljenje, “sta je bilo bilo je, takva je prvobitna akumulacija kapitala”!!!

Ali nije tako. Oni su te pare zaradili, a i dalje zaradjuju na goloj trgovini, cak su se izborili da im strani lanci super marketa ne dodju u Srbiju , tako da nemaju ni konkurenciju!! U takvom okruzenju je lako biti uspesan biznismen. Klepaju marze kakve hoce, a narod mora da kupuje kod njih, nema alternativu!!
Cenim da tajkuni uvoze minimum 80% robe u Srbiju. Glavni objekti maloprodaje su takodje njihovi i od ukupne prodaje u Srbiji mislim da oni prave preko 70%. Na zalost preko 80% robe u njima su takodje od tajkunskih firmi!!!

Svakom iole upucenom je jasno koliko je u takvim uslovima u Srbiji tesko malim i srednjim preduzecima da svoje proizvode, bilo da ih uvoze, bilo da ih same proizvode, plasiraju u maloprodaju i prodaju!!! Zato mala i srednja preduzeca u Srbiji rade jako lose, u vecini slucajeva znatno ispod svojih realnih mogucnosti, ali tajkunski ventil za maloprodaju je nepropustan.
Bitno je da tajkunske firme rade odlicno i ostvaruju 15-20x vece promete po zaposlenom mesecno od malih i srednjih preduzeca!!!

Ali tako nece moci jos dugo. Mala i srednja preduzeca se gase sve brze i brze, a ova godina ce biti pravo cistiliste. Njihovim gasenjem ce u ovoj godini minimum jos 200.000 ljudi ostati bez posla i mislim da ce to stvoriti “kriticnu masu” za socijalnu eksploziju!!! A onda ce biti sta biti mora...

Vladimir

pre 12 godina

U Srbiju se necu vratiti narednih trideset godina.
Zasto bih?
Kao pedagog zaradjujem 38 evra na sat, samo zato sto sam strucan u tome sto radim, zasto bih radio u Srbiji isti posao za 400 evra mesecno, i pritom slusao kretene koji se nadmecu za presto i cerupaju sta stignu u zemlji koja nema ni pnajobicnoji muzej
(Dragan, 13. februar 2012 09:18)

Sa takvim stavom, molim te da se ne vraćaš u Srbiju! Nemoj čak ni kao turista da dolaziš!

jos jedan ilic

pre 12 godina

mani se ti srbije, moj ilicu.

cuti tamo gde si u nemackoj. uzivaj.

ja sam se vraito i pokusao d apokrenem ovde nesto, ali sam posle 2 god. prinudno zatvorio zbog mafije i politicara.

savest

pre 12 godina

Gde ste nasli ovog coveka.Tacno je da je bio menadzer godine u Nemackoj. Ali, gde je on sada. U Nemacku odlazi vrlo retko, ne radi nigde. Dok je bio u Varti izgleda da je radio i za "sebe" malo, pa se vodi sudski spor, a on ne moze da nadje posao nigde. Cak ga je i Boris Tadic pustio niz vodu. A vi ga uporno protezirate za nekog strucnjaka. Mozda u nauci, ali u privredi nula. Cak je i ljudima sa RTS platio da urade reportazu sa njim.

BabinM

pre 12 godina

G-dine Ilicu, kazete "Ne treba nam političar sa završenim fakultetom koji nema nikakvo praktično iskustvo, nego ljudi koji su vodili firme pet ili deset godina"
Mi imamo ovakve politicare:
- Predsednik Drzave,profesor psihologije u srednjoj skoli,
- Predsednik Vlade,revizor u revizorskoj kuci,
- Bivsi Ministar ekonomije,asistent na fakultetu,
- Ministar policije,ceo staz u politici,
- Ministar infrastrukture, inzenjer "graditelj"
- Sadasnji potpred.vlade zaduzena za privredu,tehnolog iz Prve petoletke,
- Ministar za zastitu zivotne sredine, lekar-ortoped,
- Ministarka pravosudja, pravnica bez znacajnijeg iskustva,
- Sadasnji ministar ekonomije,menadzer necega,nepoznato rad.iskustvo,
- .................................

Dakle, svi nasi politicari koji svojim (ne)radom odredjuju sudbinu ove Drzave i njenih gradjana u svojim CV-ma nemaju iole bitnijih radnih iskustava koji bi ih kvalifikovali za tako odgovorna radna mesta.
Ovom Drzavom upravljaju ljudi koji nikad nisu upravljali ni manjim firmama, koji ne znaju sta to znaci obezbediti posao za firmu kojom upravljaju,a narocito ne znaju sta to znaci obezbediti plate za zaposlene u svojoj firmi.Dakle, kad toj jednoj ociglednoj NEKOMPETENTNOSTI
dodamo i njihovu sklonost ka KORUPCIJI,dobijamo rezultate koje danas imamo.Nazalost!

Цоје

pre 12 godina

У Србији не постоје најбољи, а сви имамо ману. Стручних, а поштених мало је. Тајкуна је ипак превише, па нам то и јесте главни проблем.

mi smo takvi nikakvi

pre 12 godina

Na zalost, ljudi poput ovoga su iz nekog razloga (kompleks bivseg roba?) najomrazeniji Srbima. Srbi mogu "da prihvate" da je nekao stekao lovu kradjom, ali ne i radom. Lopove cemo kuditi, ali cemo im se duboko u sebi diviti. Ovakve ljude cemo jednostavno- ignorisati! Recite da sam nihilist ali zasto recimo Srbija nije u situaciji da se ljudi udruzuju trazeci jednostavno strucne i vrijedne ljude da je vode? Jok! Ali su milioni su dolazili da slusaju onog majmuna koji je obecavao ratove i propast. Znao sam sa 15 godina da nam zlo sprema. Nisi trebao biti doktor nauka da to skontas poslije 5 minuta njegovog baljezganja za govornicom. Sada je glavna fora oplesti negativan komentar na drustvenoj mrezi u vezi svakojakih amatera (u najmanju ruku) koji vode Srbiju u sigurno zlo (tj. neuporedivo vece zlo od sadasnjeg)- i cica mica gotova prica. Nama treba kolektivno prociscenje i ono ce doci i, na zalost, bice brutalno.

Opet ista priča

pre 12 godina

Opet pričate istu priču koja je vezana samo za državu i javna preduzeća. Niste ništa bolji od onih koje prozivate. Svi bi se najradije tamo zaposlili jer naš narod neće da radi plus nemamo stručan kadar izuzev par izuzetaka. Moja porodica ima privatnu firmu i apsolutno nas ne zanima boja, vera, politička pripadnost itd. naših radnika. U privatnim kompanijama niko ne gleda pomenute razlike jer nam je jedini cilj znanje i rad radnika, a hvala Bogu osim par izuzetaka svi su vredni i poštuju firmu. Takođe, samo mala napomena kod nas "ti" koji su i došli na molbu ili zahtev bilo koga ne zadržavaju se dugo jer su obično neradnici.

Simerijanac Anarihista

pre 12 godina

Boze ko li ovog placa da prica ovakve stvari. Sve fino i lepo, i naizgled tacno, a onda spomene da treba da cuvamo nase kriminalce koji su nas opljackali zato sto su nasi?

Dragan

pre 12 godina

U Srbiju se necu vratiti narednih trideset godina.
Zasto bih?
Kao pedagog zaradjujem 38 evra na sat, samo zato sto sam strucan u tome sto radim, zasto bih radio u Srbiji isti posao za 400 evra mesecno, i pritom slusao kretene koji se nadmecu za presto i cerupaju sta stignu u zemlji koja nema ni pnajobicnoji muzej

Коста

pre 12 godina

"Takav je mentalitet naroda da i najpametnijeg čoveka i najboljeg da izabereš, naći će mu neku manu" Колико ја видим и у Немачкој Меркеловој налазе ману, у Француској Саркозу такође, у Америци ови њихови кандидати свашта кажу један за друге, и свугде тако - незнам што би то било својствено само Србији када није тако. Само пљујемо по себи, ништа друго!

petarV

pre 12 godina

U šta god vi verovali...čovek nije u pravu!

Što bi pustili da tajkuni rade? Imaće država koristi? hahaha...

Ako su političari jedini deo države,onda i hoće!

Naš naroda maliciozan,pogan i zajedljiv...pa znate šta,u životu sam promenio par firmi,radio kao magarac (i ko zna još koliko njih) ali nismo mi napredovali...napredovali su poltorni koji znaju da kažu direktoru gde je najbolji rstoran,da mu rezervišu najbolji hotel,čoveka koji može da mu završi inspekciju...napredovale su mlade švalerke (cela firma zna da je švalerka) koja nema grama mozga,a onda se ponaša kao Bogom dana a još i tvoj šef krene da joj se uvlači i zahteva to od tebe (jer i šef,jel te,skuplja poene)...

Da spomenemo, kumovkse,rođaćke,a pogotovo PARTIJSKE,dođem ti dođeš mi veze...

Taman,pročitam o nekom mladom-oj ili nekom novom-oj uspešnom-oj biznismenu...a onda se posle par dana pojavi čiji je to kadar,brat,sin,žena,ćerka,švalerka...

U životu,sam upoznao (i to ne na dobar dan,dobar dan) par naših biznismena (za mene tajkuna)...i vrlo dobro znam...kako su 90ih počinjali svoje biznise...i kako su 2000ih nastavljali započeto...zato...dragi moj (nisam se trudio da Vam zapamtim ime) , vrlo dobro vi znate o kome govorite...zato za mene,i da ste veći um od Tesle,nemate nikakav kredibilitet!

123

pre 12 godina

Administraciju prepoloviti, plate smanjiti i ukunuti trinaestu ,poslati u penziju, a ostatak naučiti da rade na računarima pa ko se nabolje pokaže da ostane da radi.

Boki

pre 12 godina

Imam 26 godina, zavrsio sam jedan od tehnickih fakulteta u Beogradu (ne zelim da otkrivam koji fakultet), cije je znanje veoma cenjeno u svetu, ali ne i kod nas. Zahvaljujuci svom redu, radu i disciplini postigao sam odlicne rezultate tokom studija, nekim cudom pruzila mi se prilika da steknem i iskustvo u svojoj struci nakon diplomiranja, dosao sam na pola doktorskih studija (koje cu doterati do kraja kad-tad), ali sada sam sasvim siguran da cu u narednih godinu dana, ukoliko sve bude islo kako treba, zauvek napustiti Srbiju zbog raznih "teletabisa" koji se nalaze svuda oko mene, pocevsi od politicara na prvom mestu, pa svuda redom. Tacno je to da se ovde gleda prezime, ciji si tatin i mamin sin, a ukljucene su i razne druge predrasude...zalosno!!!!

bez imena a i mozga

pre 12 godina

Osram ne samo da nije deo Philps-a nego je deo Siemens-a i tako najveći konkurent pomenutom. Jedan uspešan menadžer bi to morao znati (ja mu nađoh manu...).

svetlanast.

pre 12 godina

gospodin dejan ilic koji je bio menadzer godine u nemackoj, je upravo primer da problemi u srbiji nemaju nikakve veze sa mentalitetom naroda.
srbi su svuda u svetu medju najboljim radnicima i vrhunskim strucnjacima.

nije tacno da se mi u srbiji moramo pomiriti sa cinjenicom da imamo strucnjake, kave imamo /nikakve/i da se sa tim moramo pomiriti.

najbolji strucnjaci, ljdi sa vrhunskim rezultatima u srbiji, pa i doktori nauka, nemaju ni sansu da pokazu sta znaju - ako nisu u partijskom aparatu.
samo u srbiji se od poslusnih partijskih aparatcika PRAVE STRUCNJACI.
cak su i komunisti radili obrnuto: od strucnjaka su pokusavali da NAPRAVE komuniste.

zar nije dovoljan podatak to sto prostornim planiranjem i rudarstvom rukovodi ortoped, sto je mnogima funkcija u drzavnom aparatu, javnim preduzecima, drzavnim preduzecima - PRVO ZAPOSLENJE.

te i takve "strucnjake" vlasnik firme u nemackoj ili nekoj od zemalja na koje bi mi hteli da licimo /svedska/ ne bi nikad ni zaposlio.

zato strucnjaci i radnici odlaze u svet i tamo su odlicni, kao i gospodin dejan ilic.

sistemski problemi, zakonodavstvo na prvom mestu su problermi srbije a njih stranke koje se smenjuju na vlasti evo vec trecu daceniju - NECE DA RESE, jer svi od reda misle da su nezamenljivi i ne priznaju neuspehe, ma kako ocigledni bili.

Ime

pre 12 godina

"Ne treba nam političar sa završenim fakultetom koji nema nikakvo praktično iskustvo, nego ljudi koji su vodili firme pet ili deset godina." Moj sef je ovo prvo, i nista mu ne fali. Dobija sve vise upravnih i nadzornih odbora, procente, putovanja... Dajte jos njemu jadniku, pa vidite da je glup. A mi ostali cemo se vec nekako snaci...

milan

pre 12 godina

Bravo Ilicu i ja to uvek kazem da kakav god bio uvek te okrenu tako da ne valjas. Nas niko drugi nemoze tako da ispljuje kako sto to mi sami uradimo. Bilo bi nam i u teskim situacijama lakse kada bi tu losu osobinu izlecili.

Dragan D.

pre 12 godina

Poci cu od sebe. U zivotu sam toliko gluposti napravio, ne iz zelje da se obogatim, vec iz svoje brzopletosti i ne znanja. Naucio sam na svojim greskama i danas dobro i posteno zaradjujem a moji radnici primaju redovnu platu i tretiram ih kao ljude a oni mi vracaju trudom i zalaganjem a ja njima opet i trinaestom platom.
Mislim da u Srbiji ne postoji ono sto kazu "second chance", vec bi mi iskopali sve grehove, pa cak i one kad sam sa 9 godina pravio petade od kutija sibica i plasio ljude.
Mislim da je to sujeta i pogan mentalitet i zato hvala Bogu da sam na vreme napustio Beograd, Srbiju i Balkan. Jer nigde na svetu nema vise fudbalskih strucnjaka, politickih analiticara, BK/Megatrend menadzera a Boga mi i nogu koje jedva cekaju da te sapletu na putu do uspeha.

sasa jokic

pre 12 godina

Gospodine Ilicu Vama svaka cast na postignutom, ali pomagati nase tajkune ravno je samoubistvu. Ako kazete takvicsu kakvi su nemamo bolje, nije tacno. Imamo bolje ali ne mogu da dodju do izrazaja od njih par koji su sve zivo pokrali uz pomoc drzave.
Tako da predlog nije na mestu, ovoj zemlji je potrebna ekonomska sablja, pa da se onda krene sa neka zdravije osnove, ovako praviti se naivan i reci Oni su uspesni cim imaju milijarde? Nikako sve je to steceno kroz monopole i unistavanjem zdrave konkurencije na najbrutalniji moguci nacin!

ivanek

pre 12 godina

Konacno nesto pametno i to od coveka sa kredibilitetom. Ovde ako je neko uspesan, bogat ili na dobroj poziciji odmah je sigurni pokvsreni lopov koga treba unistiti. Narod ovde voli da zivi u uverenju da zasluzuju mnogo bolji zivot, a da im je uvek neka losa vlast kriva sto to nemaju. Danas svi veruju da ce ovde procvetati ruze samo da skinemo glavu Miskovicu.

Dragan D.

pre 12 godina

Poci cu od sebe. U zivotu sam toliko gluposti napravio, ne iz zelje da se obogatim, vec iz svoje brzopletosti i ne znanja. Naucio sam na svojim greskama i danas dobro i posteno zaradjujem a moji radnici primaju redovnu platu i tretiram ih kao ljude a oni mi vracaju trudom i zalaganjem a ja njima opet i trinaestom platom.
Mislim da u Srbiji ne postoji ono sto kazu "second chance", vec bi mi iskopali sve grehove, pa cak i one kad sam sa 9 godina pravio petade od kutija sibica i plasio ljude.
Mislim da je to sujeta i pogan mentalitet i zato hvala Bogu da sam na vreme napustio Beograd, Srbiju i Balkan. Jer nigde na svetu nema vise fudbalskih strucnjaka, politickih analiticara, BK/Megatrend menadzera a Boga mi i nogu koje jedva cekaju da te sapletu na putu do uspeha.

BabinM

pre 12 godina

G-dine Ilicu, kazete "Ne treba nam političar sa završenim fakultetom koji nema nikakvo praktično iskustvo, nego ljudi koji su vodili firme pet ili deset godina"
Mi imamo ovakve politicare:
- Predsednik Drzave,profesor psihologije u srednjoj skoli,
- Predsednik Vlade,revizor u revizorskoj kuci,
- Bivsi Ministar ekonomije,asistent na fakultetu,
- Ministar policije,ceo staz u politici,
- Ministar infrastrukture, inzenjer "graditelj"
- Sadasnji potpred.vlade zaduzena za privredu,tehnolog iz Prve petoletke,
- Ministar za zastitu zivotne sredine, lekar-ortoped,
- Ministarka pravosudja, pravnica bez znacajnijeg iskustva,
- Sadasnji ministar ekonomije,menadzer necega,nepoznato rad.iskustvo,
- .................................

Dakle, svi nasi politicari koji svojim (ne)radom odredjuju sudbinu ove Drzave i njenih gradjana u svojim CV-ma nemaju iole bitnijih radnih iskustava koji bi ih kvalifikovali za tako odgovorna radna mesta.
Ovom Drzavom upravljaju ljudi koji nikad nisu upravljali ni manjim firmama, koji ne znaju sta to znaci obezbediti posao za firmu kojom upravljaju,a narocito ne znaju sta to znaci obezbediti plate za zaposlene u svojoj firmi.Dakle, kad toj jednoj ociglednoj NEKOMPETENTNOSTI
dodamo i njihovu sklonost ka KORUPCIJI,dobijamo rezultate koje danas imamo.Nazalost!

Boki

pre 12 godina

Imam 26 godina, zavrsio sam jedan od tehnickih fakulteta u Beogradu (ne zelim da otkrivam koji fakultet), cije je znanje veoma cenjeno u svetu, ali ne i kod nas. Zahvaljujuci svom redu, radu i disciplini postigao sam odlicne rezultate tokom studija, nekim cudom pruzila mi se prilika da steknem i iskustvo u svojoj struci nakon diplomiranja, dosao sam na pola doktorskih studija (koje cu doterati do kraja kad-tad), ali sada sam sasvim siguran da cu u narednih godinu dana, ukoliko sve bude islo kako treba, zauvek napustiti Srbiju zbog raznih "teletabisa" koji se nalaze svuda oko mene, pocevsi od politicara na prvom mestu, pa svuda redom. Tacno je to da se ovde gleda prezime, ciji si tatin i mamin sin, a ukljucene su i razne druge predrasude...zalosno!!!!

sasa jokic

pre 12 godina

Gospodine Ilicu Vama svaka cast na postignutom, ali pomagati nase tajkune ravno je samoubistvu. Ako kazete takvicsu kakvi su nemamo bolje, nije tacno. Imamo bolje ali ne mogu da dodju do izrazaja od njih par koji su sve zivo pokrali uz pomoc drzave.
Tako da predlog nije na mestu, ovoj zemlji je potrebna ekonomska sablja, pa da se onda krene sa neka zdravije osnove, ovako praviti se naivan i reci Oni su uspesni cim imaju milijarde? Nikako sve je to steceno kroz monopole i unistavanjem zdrave konkurencije na najbrutalniji moguci nacin!

jos jedan ilic

pre 12 godina

mani se ti srbije, moj ilicu.

cuti tamo gde si u nemackoj. uzivaj.

ja sam se vraito i pokusao d apokrenem ovde nesto, ali sam posle 2 god. prinudno zatvorio zbog mafije i politicara.

petarV

pre 12 godina

U šta god vi verovali...čovek nije u pravu!

Što bi pustili da tajkuni rade? Imaće država koristi? hahaha...

Ako su političari jedini deo države,onda i hoće!

Naš naroda maliciozan,pogan i zajedljiv...pa znate šta,u životu sam promenio par firmi,radio kao magarac (i ko zna još koliko njih) ali nismo mi napredovali...napredovali su poltorni koji znaju da kažu direktoru gde je najbolji rstoran,da mu rezervišu najbolji hotel,čoveka koji može da mu završi inspekciju...napredovale su mlade švalerke (cela firma zna da je švalerka) koja nema grama mozga,a onda se ponaša kao Bogom dana a još i tvoj šef krene da joj se uvlači i zahteva to od tebe (jer i šef,jel te,skuplja poene)...

Da spomenemo, kumovkse,rođaćke,a pogotovo PARTIJSKE,dođem ti dođeš mi veze...

Taman,pročitam o nekom mladom-oj ili nekom novom-oj uspešnom-oj biznismenu...a onda se posle par dana pojavi čiji je to kadar,brat,sin,žena,ćerka,švalerka...

U životu,sam upoznao (i to ne na dobar dan,dobar dan) par naših biznismena (za mene tajkuna)...i vrlo dobro znam...kako su 90ih počinjali svoje biznise...i kako su 2000ih nastavljali započeto...zato...dragi moj (nisam se trudio da Vam zapamtim ime) , vrlo dobro vi znate o kome govorite...zato za mene,i da ste veći um od Tesle,nemate nikakav kredibilitet!

ivanek

pre 12 godina

Konacno nesto pametno i to od coveka sa kredibilitetom. Ovde ako je neko uspesan, bogat ili na dobroj poziciji odmah je sigurni pokvsreni lopov koga treba unistiti. Narod ovde voli da zivi u uverenju da zasluzuju mnogo bolji zivot, a da im je uvek neka losa vlast kriva sto to nemaju. Danas svi veruju da ce ovde procvetati ruze samo da skinemo glavu Miskovicu.

Vladan

pre 12 godina

Gospodina jako cenim i preko privatne linije mi je takodje poznato da je vrlo uspesan, strucan i castan covek. Dugo ne zivi u Srbiji pa mi je i jasno zasto ima “blagonaklon” stav prema srpskim tajkunima.

Na zalost, upravo su tajkuni 1 od dva razloga zasto je Srbija ovoliko propala!! Drugi su naravno alavi i odnarodjeni politicari koji su im to, uz masne pare i omogucili!!!

Da su nasi tajkuni te ogromne, od naroda i drzave, pokradene pare ulozili u proizvodnju. Napravili neke jake, proizvodne firme, koje su proizvodima osvojile svetsko trziste i sada, njihovom zaslugom Srbija ima jak izvoz, jaku privredu, uposlene stotine hiljada ljudi i prosecnu platu 500-600 Eur, rec ne bih rekao. Podrzao bih misljenje, “sta je bilo bilo je, takva je prvobitna akumulacija kapitala”!!!

Ali nije tako. Oni su te pare zaradili, a i dalje zaradjuju na goloj trgovini, cak su se izborili da im strani lanci super marketa ne dodju u Srbiju , tako da nemaju ni konkurenciju!! U takvom okruzenju je lako biti uspesan biznismen. Klepaju marze kakve hoce, a narod mora da kupuje kod njih, nema alternativu!!
Cenim da tajkuni uvoze minimum 80% robe u Srbiju. Glavni objekti maloprodaje su takodje njihovi i od ukupne prodaje u Srbiji mislim da oni prave preko 70%. Na zalost preko 80% robe u njima su takodje od tajkunskih firmi!!!

Svakom iole upucenom je jasno koliko je u takvim uslovima u Srbiji tesko malim i srednjim preduzecima da svoje proizvode, bilo da ih uvoze, bilo da ih same proizvode, plasiraju u maloprodaju i prodaju!!! Zato mala i srednja preduzeca u Srbiji rade jako lose, u vecini slucajeva znatno ispod svojih realnih mogucnosti, ali tajkunski ventil za maloprodaju je nepropustan.
Bitno je da tajkunske firme rade odlicno i ostvaruju 15-20x vece promete po zaposlenom mesecno od malih i srednjih preduzeca!!!

Ali tako nece moci jos dugo. Mala i srednja preduzeca se gase sve brze i brze, a ova godina ce biti pravo cistiliste. Njihovim gasenjem ce u ovoj godini minimum jos 200.000 ljudi ostati bez posla i mislim da ce to stvoriti “kriticnu masu” za socijalnu eksploziju!!! A onda ce biti sta biti mora...

svetlanast.

pre 12 godina

gospodin dejan ilic koji je bio menadzer godine u nemackoj, je upravo primer da problemi u srbiji nemaju nikakve veze sa mentalitetom naroda.
srbi su svuda u svetu medju najboljim radnicima i vrhunskim strucnjacima.

nije tacno da se mi u srbiji moramo pomiriti sa cinjenicom da imamo strucnjake, kave imamo /nikakve/i da se sa tim moramo pomiriti.

najbolji strucnjaci, ljdi sa vrhunskim rezultatima u srbiji, pa i doktori nauka, nemaju ni sansu da pokazu sta znaju - ako nisu u partijskom aparatu.
samo u srbiji se od poslusnih partijskih aparatcika PRAVE STRUCNJACI.
cak su i komunisti radili obrnuto: od strucnjaka su pokusavali da NAPRAVE komuniste.

zar nije dovoljan podatak to sto prostornim planiranjem i rudarstvom rukovodi ortoped, sto je mnogima funkcija u drzavnom aparatu, javnim preduzecima, drzavnim preduzecima - PRVO ZAPOSLENJE.

te i takve "strucnjake" vlasnik firme u nemackoj ili nekoj od zemalja na koje bi mi hteli da licimo /svedska/ ne bi nikad ni zaposlio.

zato strucnjaci i radnici odlaze u svet i tamo su odlicni, kao i gospodin dejan ilic.

sistemski problemi, zakonodavstvo na prvom mestu su problermi srbije a njih stranke koje se smenjuju na vlasti evo vec trecu daceniju - NECE DA RESE, jer svi od reda misle da su nezamenljivi i ne priznaju neuspehe, ma kako ocigledni bili.

Dragan

pre 12 godina

U Srbiju se necu vratiti narednih trideset godina.
Zasto bih?
Kao pedagog zaradjujem 38 evra na sat, samo zato sto sam strucan u tome sto radim, zasto bih radio u Srbiji isti posao za 400 evra mesecno, i pritom slusao kretene koji se nadmecu za presto i cerupaju sta stignu u zemlji koja nema ni pnajobicnoji muzej

Da malo proverimo kako je dotični stekao tu nagradu?

pre 12 godina

Ilić, menadžer godine 2005. u Nemačkoj, objašnjava da "Srbija ima privrednike takve kakvi su i ne mogu se izmisliti novi, nego se treba raditi sa postojećima ono što je najproduktivnije".

Sve domaće tajkune je selektirala služba državne bezbednosti i pri tom primarni kriterijumi nisu ni približno bili ekonomske prirode osim (usko gledano) za samu službu. Tako da je je gornja rečenica potpuna besmislica ili je dotični gospodin takođe njihov kadar. Da sutra napravimo seču po starom kineskom modelu i na rukovodeća mesta postavimo apsolvente ekonomskog fakulteta bez dana radnog iskustva sve bi funkcionisalo neuporedivo bolje nego sada.

Vladimir

pre 12 godina

U Srbiju se necu vratiti narednih trideset godina.
Zasto bih?
Kao pedagog zaradjujem 38 evra na sat, samo zato sto sam strucan u tome sto radim, zasto bih radio u Srbiji isti posao za 400 evra mesecno, i pritom slusao kretene koji se nadmecu za presto i cerupaju sta stignu u zemlji koja nema ni pnajobicnoji muzej
(Dragan, 13. februar 2012 09:18)

Sa takvim stavom, molim te da se ne vraćaš u Srbiju! Nemoj čak ni kao turista da dolaziš!

posteno

pre 12 godina

Nije poenta u tome sto se nekome nadje mana. Problem je sto u srbiji te mane nalazi svako svakome, bez ikakve kompetencije, i predstavljanja adekvatne alternative, resenja. Ovo je stvar elementarnog vaspitanja i osnovnog obrazovanja. Zato sto smo nevaspitani i neobrazovani, a puni sebe (cast izuzecima), zato nam je u zemlji tako kako jeste. Hajde da se bar ne lazemo oko toga.

bez imena a i mozga

pre 12 godina

Osram ne samo da nije deo Philps-a nego je deo Siemens-a i tako najveći konkurent pomenutom. Jedan uspešan menadžer bi to morao znati (ja mu nađoh manu...).

Цоје

pre 12 godina

У Србији не постоје најбољи, а сви имамо ману. Стручних, а поштених мало је. Тајкуна је ипак превише, па нам то и јесте главни проблем.

savest

pre 12 godina

Gde ste nasli ovog coveka.Tacno je da je bio menadzer godine u Nemackoj. Ali, gde je on sada. U Nemacku odlazi vrlo retko, ne radi nigde. Dok je bio u Varti izgleda da je radio i za "sebe" malo, pa se vodi sudski spor, a on ne moze da nadje posao nigde. Cak ga je i Boris Tadic pustio niz vodu. A vi ga uporno protezirate za nekog strucnjaka. Mozda u nauci, ali u privredi nula. Cak je i ljudima sa RTS platio da urade reportazu sa njim.

Opet ista priča

pre 12 godina

Opet pričate istu priču koja je vezana samo za državu i javna preduzeća. Niste ništa bolji od onih koje prozivate. Svi bi se najradije tamo zaposlili jer naš narod neće da radi plus nemamo stručan kadar izuzev par izuzetaka. Moja porodica ima privatnu firmu i apsolutno nas ne zanima boja, vera, politička pripadnost itd. naših radnika. U privatnim kompanijama niko ne gleda pomenute razlike jer nam je jedini cilj znanje i rad radnika, a hvala Bogu osim par izuzetaka svi su vredni i poštuju firmu. Takođe, samo mala napomena kod nas "ti" koji su i došli na molbu ili zahtev bilo koga ne zadržavaju se dugo jer su obično neradnici.

Коста

pre 12 godina

"Takav je mentalitet naroda da i najpametnijeg čoveka i najboljeg da izabereš, naći će mu neku manu" Колико ја видим и у Немачкој Меркеловој налазе ману, у Француској Саркозу такође, у Америци ови њихови кандидати свашта кажу један за друге, и свугде тако - незнам што би то било својствено само Србији када није тако. Само пљујемо по себи, ништа друго!

Simerijanac Anarihista

pre 12 godina

Boze ko li ovog placa da prica ovakve stvari. Sve fino i lepo, i naizgled tacno, a onda spomene da treba da cuvamo nase kriminalce koji su nas opljackali zato sto su nasi?

Jokovic

pre 12 godina

Posto ste u sferi energije, i postavljate pitanje vetrenjaca, to mora da Vam bude jasno, ko ce i od koga i koliko da uzme proviziju, u tome je problem, Skupstina nam je usvajala takve nebuloze od zakona za tren, a ovo je problematicno, sve prepisasmo, ali vetrenjace su teske u prepisivanju zakonskke regulative, nekih drugih zemalja.

Ime

pre 12 godina

"Ne treba nam političar sa završenim fakultetom koji nema nikakvo praktično iskustvo, nego ljudi koji su vodili firme pet ili deset godina." Moj sef je ovo prvo, i nista mu ne fali. Dobija sve vise upravnih i nadzornih odbora, procente, putovanja... Dajte jos njemu jadniku, pa vidite da je glup. A mi ostali cemo se vec nekako snaci...

o

pre 12 godina

Da je umesto u Nemackoj zadnjih 20 godina ziveo u Srbiji ne bi tako mislio. Licno nikada necu dati legitimitet onima koji su se bogatili na nesreci Srbije.

milan

pre 12 godina

Bravo Ilicu i ja to uvek kazem da kakav god bio uvek te okrenu tako da ne valjas. Nas niko drugi nemoze tako da ispljuje kako sto to mi sami uradimo. Bilo bi nam i u teskim situacijama lakse kada bi tu losu osobinu izlecili.

aha

pre 12 godina

"Ne treba nam političar sa završenim fakultetom koji nema nikakvo praktično iskustvo, nego ljudi koji su vodili firme pet ili deset godina. Ne znam hoće li vrhunski menadžeri pristati da uđu u politiku, ali ni ne moraju nužno, već oni koji su vodili neke kompanije koje nisu upropastili. To bi danas imalo veću težinu i kredibilitet među narodom"

Sefe, na koga mislite?
Mozda na Nikolica ili/i na Miskovica ?
Od tih dvojica neki moze na vecu poziciju i bice po srucnoj spremi manipulativniji, dok drugi nemoze dalje, jer ima sve od para preko prakse do skole.

NoMan

pre 12 godina

Jednom je jedan covek rekao menjajmo sebe promenicemo i svet .

Ovu poruku ce razumeti valjda svi koji umeju da citaju ili se ja to varam.
Mozda nepismeni bolje razumeju ?

mi smo takvi nikakvi

pre 12 godina

Na zalost, ljudi poput ovoga su iz nekog razloga (kompleks bivseg roba?) najomrazeniji Srbima. Srbi mogu "da prihvate" da je nekao stekao lovu kradjom, ali ne i radom. Lopove cemo kuditi, ali cemo im se duboko u sebi diviti. Ovakve ljude cemo jednostavno- ignorisati! Recite da sam nihilist ali zasto recimo Srbija nije u situaciji da se ljudi udruzuju trazeci jednostavno strucne i vrijedne ljude da je vode? Jok! Ali su milioni su dolazili da slusaju onog majmuna koji je obecavao ratove i propast. Znao sam sa 15 godina da nam zlo sprema. Nisi trebao biti doktor nauka da to skontas poslije 5 minuta njegovog baljezganja za govornicom. Sada je glavna fora oplesti negativan komentar na drustvenoj mrezi u vezi svakojakih amatera (u najmanju ruku) koji vode Srbiju u sigurno zlo (tj. neuporedivo vece zlo od sadasnjeg)- i cica mica gotova prica. Nama treba kolektivno prociscenje i ono ce doci i, na zalost, bice brutalno.

123

pre 12 godina

Administraciju prepoloviti, plate smanjiti i ukunuti trinaestu ,poslati u penziju, a ostatak naučiti da rade na računarima pa ko se nabolje pokaže da ostane da radi.

mirko

pre 12 godina

Po negativnim komentarima na račun gospodina Ilića, imam utisak da su naprednjaci u njegovom negativnom junaku prepoznali svog ideologa, onog što sve zna i što za sve ima rešenje, a nema ni mesec dana radnog staža izvan politike.

;-)))

pre 12 godina

Da bi smo makar malo makli potrebno je menjati sistem kako ne bi neka dokoličarka koja se dokopala šaltera po babine linije ili neke slične bila u mogućnosti da vam traži PIB kaji pravo ona treba da vam uruči. Kada bi svi koji nešto rade počeli da iznose bisere poreskih i drugih inspektora sasvim sam sigurna da bi svima postalo jasno zbog čega kod nas sve ide nizbrdo. Dok se dokoličarska administracija koja iz dosada i neznanja, svima koji bi da nešto rade, zagorčava život ne svede na realno potrebnu i operativnu nema nama pomoći.
Dobar menadžer se dokazuje rezultatima, dok se kod nas ljudi kriju upravo iza diploma, a svi znamo da one mogu biti diskutabilne, afera indeks je dokaz. Kada vidim reportažu o ljudima sa doktoratima koji vrte prste kod kuće nemam trun sažaljenja za takve koji nisu sposobni da pokrenu posao i uposle još koga pored sebe. Diploma je mnogima paravan za neznanje, pa sa njom jure da upadnu kod mame i tate u javno preduzeće ili preko stranke pikiraju neku agenciju ili inspekciju kako bi svoje frustacije lečili nad ljudima sposobnim da rade i zarade.

gulag

pre 12 godina

Čovek je došao iz Nemačke pa ne razume da su pola ovdašnjih privrednika ustvari kriminalci zreli za zatvor - ostaloj polovini svaka čast.

milan

pre 12 godina

Necitajuci komentare kladim se da mnogi nevide u misljenju gospodina Ilica stvarnost nego misljenje jednog posvabljenog srbina a covek nam zeli samo dobro. svojim dobronamernim misljenjem i savetom.

Рца

pre 12 godina

Све има свој разлог. А нико није најбољи. А нашу државу воде људи са великом жељом за личном пропагандом, зато нам и јесте овако.

a

pre 12 godina

Naravno da je bitno kakva je necija proslost, sem ukoliko ne zelimo da gradimo privredu na osnovima lopovluka.
A tajkuni su nam od prvog do poslednjeg obrazovani i kvalifikovani za poslove kojima se danas bave? Koliko njih zna da sastavi prosto prosirenu recenicu? Setaju pevaljke i domace olose, odgajaju „manekenke“ (ponekad i vlasnice salona lepote) i „fudbalere“, i informisu se o poslednjim ekonomskim vestima u Kuriru.
Srbiji su potrebni inzinjeri, naucnici, programeri, lekari, profesori, ljudi koji ce pomeriti granice, a ne oteti monopolistu i hvaliti se svojim poslovnim uspesima....

Minic

pre 12 godina

U potpunosti delim Vase misljenje,dobro je sto nas poznajete. KOd nas se ne planira, sve se radi stihijski, nasi ministri ne postoje zbog privrede, nego obrnuto, breg mora Muhamedu.

sai baba

pre 12 godina

ima nas jos uvek preko sedam miliona i sad dolazi neki dejan da nam kaze kako su ovih desetak tajkuna sasvim dovoljni srbiji i da nam bolji ne trebaju. mladi i talentovami ljudi, bezite, eto to vam je poruka.

kesa

pre 12 godina

Sasvim tačno. Država je ta koja uporno guši privredu taksama, porezima, administrativnim komplikacijama samo da bi se dočepali što više novca za sebe dok su na vlasti. Oni i da žele, ne mogu da pokrenu privredu jer NE ZNAJU. Pa oni ne mogu jedan PayPal uvesti godinama!

Zucker-Shmeker

pre 12 godina

Kod nas ako hoces da pokrenes sopstveni biznis, trebaju ti pre svega zivci, jer ces toliko vremena izgubiti baveci se papirologijom i uvek ce biti: 'Fali ti 1 papir'. I to ngde nije kao kod nas, a ovi od kojih to zavisi se ni najmanje ne trude da nam to olaksaju, a tako bi bilo bar malo napretka, iako pojedinacnog, bar je neki. Globalni napredak treba napraviti drzava, a ne prave ga vec 4 godine, pa nece ni sada.

Зоран

pre 12 godina

Наравно да човек није у праву. Најбољи су већ напољу. Он је прави доказ тога. А и не само он. Има пуно њих. Остали они што све знају а у ствари ништа не знају.

Sekuntela

pre 12 godina

Daj coveku vlast u ruke pa ces da vidis kakav je. A ovi nasi, ne znaju sta su teska vremena, ne vide nasim ocima, pa ni ne rade nesto za promenu tj. ne preduzimaju neke posebne mere, niti se ulaze u nesto, a u puno toga se u nasoj zemlji moze ulagati. Nadam se da ce naredna i nova postava Vlade to znati i raditi tada, a ne samo kada prigusti.

Amos

pre 12 godina

G.Ilicu, ovde i najboljima nadju manu, a zamislite tek kako je sa prevejanim kriminalcima koji su za 10g, uz pomoc partnera kriminalaca u drzavi a NA RACUN DRUSTVA, stekli bogatstvo o kakvom posten preduzetnik moze samo za sanja da ce steci za ceo zivot?
Koliko Vi g. Ilicu posedujete fabrika u Srbiji ili Nemackoj, koliko desetina hiljada hektara zemlje? Koliko stotina miliona evra imate na racunu i koliko vam je godina trebalo za prvi milion?
Siguran sam da niste ni blizu nasim domacim 'najboljim', a zasto?
Pa zato sto ste vredno i najbolje sto ste umeli radili svoj posao, za svog poslodavca.
Da ste lepo ostali u Srbiji pa uzeli prvi milion na kredit od drzave, a vratili joj posle 5 godina 10000, uz davanje 30% nekom premijeru ili ministru, sad bi vam saldo bio znatno veci.

Srednjoskolac

pre 12 godina

[citat] Ne treba nam političar sa završenim fakultetom koji nema nikakvo praktično iskustvo, nego ljudi koji su vodili firme pet ili deset godina. [/citat]

Ovaj sto nam se nudi kao spasioc nema ni jedno ni drugo

Katarina Rucki

pre 12 godina

Slazem se da su vremena teska. Samo nasa vladajuca elita ce okupiti strucnjake oko sebe tek onda kada njima licno budu teska vremena, jer sada ocito nisu Bice im teze posle izbornog poraza, a tada nece biti u Vladi da okupljaju bilo koga i da mogu neke poteze da prave.

Marijela M

pre 12 godina

Cvrstu ruku cemo i dobiti izbornim promenama, da se ova statika vise skloni iz fotelja, mada ih treba odlepiti, izgleda da su se nekim dobrim lepkom zalepili za te stolice, pa nece ni da mrdnu.

maja maja

pre 12 godina

Zar se nesto drugo i ocekuje. Pa dajte molim vas koliko velikih intelektualaca imamo na birou, a toliko malih radi na visokim polozajima. Onda je i normalno da se trazi mana kada je sistem takav da ces na visoku poziciju zaposliti i kuma, i brata, ma koje profesije da je.

milentije

pre 12 godina

Molim vas sve da procitate ( ponovo ) komentar potpisan sa "posteno".
Covek je rekao sve - istinski ogledalo Srbije .
Zbog toga tapkamo u mestu. Kako to promeniti , kad je to stvar mentaliteta , temperamenta. Mozda treba pogledati sta su uradili Talijani ili Spanci - takodjer narodi koji se "brzo pale" i idu cesto na prvu loptu.
Cini mi se da ova "uvezena demokratija" nije za nas. Mi jednostavno ne funkcionisemo u tom sistemu - izrodjenog za potrebe umerenih , smirenih , odmerenih , trezvenih - pa i hladnih - ljudi severne Evrope. .
Mi smo zaista bolji , uspesniji , funkcionalniji pod nekakvim autoritetom kojeg u vecini postujemo.

Aleksandar

pre 12 godina

za (Dragan, 13. februar 2012 09:18)

Razumem te donekle.
Ali ono što ne volim, to je da svi odu, drže slovo o svojoj zemlji i očekuju da drugi nešto urade.
Što sami ne uradite nešto, od zvocanja preko interneta nemam ništa.

Pravda

pre 12 godina

Lako je biti tajkun i biznismen sa iskustvom, kada ukrades.
I naravno da im podmecemo i nalazimo mane.
Jer su neposteno i supacki dosli na ta mesta.

Ja sam se sa drzavom Srbijom i patriotizmom raskinuo,onog trenutka, kada sam video da se budzet od GRADJANA, trosi na spasavanje PRIVATNIH firmi, da ekonomija ne bi propala.
PA pravedno je da takva ekonomija propadne! Koja je zasnovana na pljacki.
Budzet sluzi da pomogne gradjanima,a ne nekoj virtualnoj "ekonomiji", brojkama i statistikama..
Da li treebam da svrsavam od srece citajuci da je "uspesna srpska kompanija" osvojila 3.mesto u svetu u tom i tom poslu(a ni toga nema),dok sedim u bedi i jedem "budjav lebac".

Zato baj baj "patritoizam", presao sam u Bogumile.

milan m

pre 12 godina

Veoma je bitno odakle nam stize "elita" koja sad krije i porice svoje veze sa kriminalom, zakulisnim radnjama,malverzacijama u privredi,sumnjivim kapitalom.... Ja ne verujem u to postenje. Jednom lopov-uvek lopov!

Vladimir

pre 12 godina

U Srbiju se necu vratiti narednih trideset godina.
Zasto bih?
Kao pedagog zaradjujem 38 evra na sat, samo zato sto sam strucan u tome sto radim, zasto bih radio u Srbiji isti posao za 400 evra mesecno, i pritom slusao kretene koji se nadmecu za presto i cerupaju sta stignu u zemlji koja nema ni pnajobicnoji muzej
(Dragan, 13. februar 2012 09:18)

Sa takvim stavom, molim te da se ne vraćaš u Srbiju! Nemoj čak ni kao turista da dolaziš!

ivanek

pre 12 godina

Konacno nesto pametno i to od coveka sa kredibilitetom. Ovde ako je neko uspesan, bogat ili na dobroj poziciji odmah je sigurni pokvsreni lopov koga treba unistiti. Narod ovde voli da zivi u uverenju da zasluzuju mnogo bolji zivot, a da im je uvek neka losa vlast kriva sto to nemaju. Danas svi veruju da ce ovde procvetati ruze samo da skinemo glavu Miskovicu.

Da malo proverimo kako je dotični stekao tu nagradu?

pre 12 godina

Ilić, menadžer godine 2005. u Nemačkoj, objašnjava da "Srbija ima privrednike takve kakvi su i ne mogu se izmisliti novi, nego se treba raditi sa postojećima ono što je najproduktivnije".

Sve domaće tajkune je selektirala služba državne bezbednosti i pri tom primarni kriterijumi nisu ni približno bili ekonomske prirode osim (usko gledano) za samu službu. Tako da je je gornja rečenica potpuna besmislica ili je dotični gospodin takođe njihov kadar. Da sutra napravimo seču po starom kineskom modelu i na rukovodeća mesta postavimo apsolvente ekonomskog fakulteta bez dana radnog iskustva sve bi funkcionisalo neuporedivo bolje nego sada.

Boki

pre 12 godina

Imam 26 godina, zavrsio sam jedan od tehnickih fakulteta u Beogradu (ne zelim da otkrivam koji fakultet), cije je znanje veoma cenjeno u svetu, ali ne i kod nas. Zahvaljujuci svom redu, radu i disciplini postigao sam odlicne rezultate tokom studija, nekim cudom pruzila mi se prilika da steknem i iskustvo u svojoj struci nakon diplomiranja, dosao sam na pola doktorskih studija (koje cu doterati do kraja kad-tad), ali sada sam sasvim siguran da cu u narednih godinu dana, ukoliko sve bude islo kako treba, zauvek napustiti Srbiju zbog raznih "teletabisa" koji se nalaze svuda oko mene, pocevsi od politicara na prvom mestu, pa svuda redom. Tacno je to da se ovde gleda prezime, ciji si tatin i mamin sin, a ukljucene su i razne druge predrasude...zalosno!!!!

savest

pre 12 godina

Gde ste nasli ovog coveka.Tacno je da je bio menadzer godine u Nemackoj. Ali, gde je on sada. U Nemacku odlazi vrlo retko, ne radi nigde. Dok je bio u Varti izgleda da je radio i za "sebe" malo, pa se vodi sudski spor, a on ne moze da nadje posao nigde. Cak ga je i Boris Tadic pustio niz vodu. A vi ga uporno protezirate za nekog strucnjaka. Mozda u nauci, ali u privredi nula. Cak je i ljudima sa RTS platio da urade reportazu sa njim.

sasa jokic

pre 12 godina

Gospodine Ilicu Vama svaka cast na postignutom, ali pomagati nase tajkune ravno je samoubistvu. Ako kazete takvicsu kakvi su nemamo bolje, nije tacno. Imamo bolje ali ne mogu da dodju do izrazaja od njih par koji su sve zivo pokrali uz pomoc drzave.
Tako da predlog nije na mestu, ovoj zemlji je potrebna ekonomska sablja, pa da se onda krene sa neka zdravije osnove, ovako praviti se naivan i reci Oni su uspesni cim imaju milijarde? Nikako sve je to steceno kroz monopole i unistavanjem zdrave konkurencije na najbrutalniji moguci nacin!

bez imena a i mozga

pre 12 godina

Osram ne samo da nije deo Philps-a nego je deo Siemens-a i tako najveći konkurent pomenutom. Jedan uspešan menadžer bi to morao znati (ja mu nađoh manu...).

mirko

pre 12 godina

Po negativnim komentarima na račun gospodina Ilića, imam utisak da su naprednjaci u njegovom negativnom junaku prepoznali svog ideologa, onog što sve zna i što za sve ima rešenje, a nema ni mesec dana radnog staža izvan politike.

Srednjoskolac

pre 12 godina

[citat] Ne treba nam političar sa završenim fakultetom koji nema nikakvo praktično iskustvo, nego ljudi koji su vodili firme pet ili deset godina. [/citat]

Ovaj sto nam se nudi kao spasioc nema ni jedno ni drugo

123

pre 12 godina

Administraciju prepoloviti, plate smanjiti i ukunuti trinaestu ,poslati u penziju, a ostatak naučiti da rade na računarima pa ko se nabolje pokaže da ostane da radi.

Коста

pre 12 godina

"Takav je mentalitet naroda da i najpametnijeg čoveka i najboljeg da izabereš, naći će mu neku manu" Колико ја видим и у Немачкој Меркеловој налазе ману, у Француској Саркозу такође, у Америци ови њихови кандидати свашта кажу један за друге, и свугде тако - незнам што би то било својствено само Србији када није тако. Само пљујемо по себи, ништа друго!

Dragan

pre 12 godina

U Srbiju se necu vratiti narednih trideset godina.
Zasto bih?
Kao pedagog zaradjujem 38 evra na sat, samo zato sto sam strucan u tome sto radim, zasto bih radio u Srbiji isti posao za 400 evra mesecno, i pritom slusao kretene koji se nadmecu za presto i cerupaju sta stignu u zemlji koja nema ni pnajobicnoji muzej

Simerijanac Anarihista

pre 12 godina

Boze ko li ovog placa da prica ovakve stvari. Sve fino i lepo, i naizgled tacno, a onda spomene da treba da cuvamo nase kriminalce koji su nas opljackali zato sto su nasi?

sai baba

pre 12 godina

ima nas jos uvek preko sedam miliona i sad dolazi neki dejan da nam kaze kako su ovih desetak tajkuna sasvim dovoljni srbiji i da nam bolji ne trebaju. mladi i talentovami ljudi, bezite, eto to vam je poruka.

posteno

pre 12 godina

Nije poenta u tome sto se nekome nadje mana. Problem je sto u srbiji te mane nalazi svako svakome, bez ikakve kompetencije, i predstavljanja adekvatne alternative, resenja. Ovo je stvar elementarnog vaspitanja i osnovnog obrazovanja. Zato sto smo nevaspitani i neobrazovani, a puni sebe (cast izuzecima), zato nam je u zemlji tako kako jeste. Hajde da se bar ne lazemo oko toga.

Dragan D.

pre 12 godina

Poci cu od sebe. U zivotu sam toliko gluposti napravio, ne iz zelje da se obogatim, vec iz svoje brzopletosti i ne znanja. Naucio sam na svojim greskama i danas dobro i posteno zaradjujem a moji radnici primaju redovnu platu i tretiram ih kao ljude a oni mi vracaju trudom i zalaganjem a ja njima opet i trinaestom platom.
Mislim da u Srbiji ne postoji ono sto kazu "second chance", vec bi mi iskopali sve grehove, pa cak i one kad sam sa 9 godina pravio petade od kutija sibica i plasio ljude.
Mislim da je to sujeta i pogan mentalitet i zato hvala Bogu da sam na vreme napustio Beograd, Srbiju i Balkan. Jer nigde na svetu nema vise fudbalskih strucnjaka, politickih analiticara, BK/Megatrend menadzera a Boga mi i nogu koje jedva cekaju da te sapletu na putu do uspeha.

maja maja

pre 12 godina

Zar se nesto drugo i ocekuje. Pa dajte molim vas koliko velikih intelektualaca imamo na birou, a toliko malih radi na visokim polozajima. Onda je i normalno da se trazi mana kada je sistem takav da ces na visoku poziciju zaposliti i kuma, i brata, ma koje profesije da je.

jos jedan ilic

pre 12 godina

mani se ti srbije, moj ilicu.

cuti tamo gde si u nemackoj. uzivaj.

ja sam se vraito i pokusao d apokrenem ovde nesto, ali sam posle 2 god. prinudno zatvorio zbog mafije i politicara.

petarV

pre 12 godina

U šta god vi verovali...čovek nije u pravu!

Što bi pustili da tajkuni rade? Imaće država koristi? hahaha...

Ako su političari jedini deo države,onda i hoće!

Naš naroda maliciozan,pogan i zajedljiv...pa znate šta,u životu sam promenio par firmi,radio kao magarac (i ko zna još koliko njih) ali nismo mi napredovali...napredovali su poltorni koji znaju da kažu direktoru gde je najbolji rstoran,da mu rezervišu najbolji hotel,čoveka koji može da mu završi inspekciju...napredovale su mlade švalerke (cela firma zna da je švalerka) koja nema grama mozga,a onda se ponaša kao Bogom dana a još i tvoj šef krene da joj se uvlači i zahteva to od tebe (jer i šef,jel te,skuplja poene)...

Da spomenemo, kumovkse,rođaćke,a pogotovo PARTIJSKE,dođem ti dođeš mi veze...

Taman,pročitam o nekom mladom-oj ili nekom novom-oj uspešnom-oj biznismenu...a onda se posle par dana pojavi čiji je to kadar,brat,sin,žena,ćerka,švalerka...

U životu,sam upoznao (i to ne na dobar dan,dobar dan) par naših biznismena (za mene tajkuna)...i vrlo dobro znam...kako su 90ih počinjali svoje biznise...i kako su 2000ih nastavljali započeto...zato...dragi moj (nisam se trudio da Vam zapamtim ime) , vrlo dobro vi znate o kome govorite...zato za mene,i da ste veći um od Tesle,nemate nikakav kredibilitet!

mi smo takvi nikakvi

pre 12 godina

Na zalost, ljudi poput ovoga su iz nekog razloga (kompleks bivseg roba?) najomrazeniji Srbima. Srbi mogu "da prihvate" da je nekao stekao lovu kradjom, ali ne i radom. Lopove cemo kuditi, ali cemo im se duboko u sebi diviti. Ovakve ljude cemo jednostavno- ignorisati! Recite da sam nihilist ali zasto recimo Srbija nije u situaciji da se ljudi udruzuju trazeci jednostavno strucne i vrijedne ljude da je vode? Jok! Ali su milioni su dolazili da slusaju onog majmuna koji je obecavao ratove i propast. Znao sam sa 15 godina da nam zlo sprema. Nisi trebao biti doktor nauka da to skontas poslije 5 minuta njegovog baljezganja za govornicom. Sada je glavna fora oplesti negativan komentar na drustvenoj mrezi u vezi svakojakih amatera (u najmanju ruku) koji vode Srbiju u sigurno zlo (tj. neuporedivo vece zlo od sadasnjeg)- i cica mica gotova prica. Nama treba kolektivno prociscenje i ono ce doci i, na zalost, bice brutalno.

milan

pre 12 godina

Necitajuci komentare kladim se da mnogi nevide u misljenju gospodina Ilica stvarnost nego misljenje jednog posvabljenog srbina a covek nam zeli samo dobro. svojim dobronamernim misljenjem i savetom.

Зоран

pre 12 godina

Наравно да човек није у праву. Најбољи су већ напољу. Он је прави доказ тога. А и не само он. Има пуно њих. Остали они што све знају а у ствари ништа не знају.

a

pre 12 godina

Naravno da je bitno kakva je necija proslost, sem ukoliko ne zelimo da gradimo privredu na osnovima lopovluka.
A tajkuni su nam od prvog do poslednjeg obrazovani i kvalifikovani za poslove kojima se danas bave? Koliko njih zna da sastavi prosto prosirenu recenicu? Setaju pevaljke i domace olose, odgajaju „manekenke“ (ponekad i vlasnice salona lepote) i „fudbalere“, i informisu se o poslednjim ekonomskim vestima u Kuriru.
Srbiji su potrebni inzinjeri, naucnici, programeri, lekari, profesori, ljudi koji ce pomeriti granice, a ne oteti monopolistu i hvaliti se svojim poslovnim uspesima....

milan

pre 12 godina

Bravo Ilicu i ja to uvek kazem da kakav god bio uvek te okrenu tako da ne valjas. Nas niko drugi nemoze tako da ispljuje kako sto to mi sami uradimo. Bilo bi nam i u teskim situacijama lakse kada bi tu losu osobinu izlecili.

gulag

pre 12 godina

Čovek je došao iz Nemačke pa ne razume da su pola ovdašnjih privrednika ustvari kriminalci zreli za zatvor - ostaloj polovini svaka čast.

Marijela M

pre 12 godina

Cvrstu ruku cemo i dobiti izbornim promenama, da se ova statika vise skloni iz fotelja, mada ih treba odlepiti, izgleda da su se nekim dobrim lepkom zalepili za te stolice, pa nece ni da mrdnu.

Opet ista priča

pre 12 godina

Opet pričate istu priču koja je vezana samo za državu i javna preduzeća. Niste ništa bolji od onih koje prozivate. Svi bi se najradije tamo zaposlili jer naš narod neće da radi plus nemamo stručan kadar izuzev par izuzetaka. Moja porodica ima privatnu firmu i apsolutno nas ne zanima boja, vera, politička pripadnost itd. naših radnika. U privatnim kompanijama niko ne gleda pomenute razlike jer nam je jedini cilj znanje i rad radnika, a hvala Bogu osim par izuzetaka svi su vredni i poštuju firmu. Takođe, samo mala napomena kod nas "ti" koji su i došli na molbu ili zahtev bilo koga ne zadržavaju se dugo jer su obično neradnici.

BabinM

pre 12 godina

G-dine Ilicu, kazete "Ne treba nam političar sa završenim fakultetom koji nema nikakvo praktično iskustvo, nego ljudi koji su vodili firme pet ili deset godina"
Mi imamo ovakve politicare:
- Predsednik Drzave,profesor psihologije u srednjoj skoli,
- Predsednik Vlade,revizor u revizorskoj kuci,
- Bivsi Ministar ekonomije,asistent na fakultetu,
- Ministar policije,ceo staz u politici,
- Ministar infrastrukture, inzenjer "graditelj"
- Sadasnji potpred.vlade zaduzena za privredu,tehnolog iz Prve petoletke,
- Ministar za zastitu zivotne sredine, lekar-ortoped,
- Ministarka pravosudja, pravnica bez znacajnijeg iskustva,
- Sadasnji ministar ekonomije,menadzer necega,nepoznato rad.iskustvo,
- .................................

Dakle, svi nasi politicari koji svojim (ne)radom odredjuju sudbinu ove Drzave i njenih gradjana u svojim CV-ma nemaju iole bitnijih radnih iskustava koji bi ih kvalifikovali za tako odgovorna radna mesta.
Ovom Drzavom upravljaju ljudi koji nikad nisu upravljali ni manjim firmama, koji ne znaju sta to znaci obezbediti posao za firmu kojom upravljaju,a narocito ne znaju sta to znaci obezbediti plate za zaposlene u svojoj firmi.Dakle, kad toj jednoj ociglednoj NEKOMPETENTNOSTI
dodamo i njihovu sklonost ka KORUPCIJI,dobijamo rezultate koje danas imamo.Nazalost!

Amos

pre 12 godina

G.Ilicu, ovde i najboljima nadju manu, a zamislite tek kako je sa prevejanim kriminalcima koji su za 10g, uz pomoc partnera kriminalaca u drzavi a NA RACUN DRUSTVA, stekli bogatstvo o kakvom posten preduzetnik moze samo za sanja da ce steci za ceo zivot?
Koliko Vi g. Ilicu posedujete fabrika u Srbiji ili Nemackoj, koliko desetina hiljada hektara zemlje? Koliko stotina miliona evra imate na racunu i koliko vam je godina trebalo za prvi milion?
Siguran sam da niste ni blizu nasim domacim 'najboljim', a zasto?
Pa zato sto ste vredno i najbolje sto ste umeli radili svoj posao, za svog poslodavca.
Da ste lepo ostali u Srbiji pa uzeli prvi milion na kredit od drzave, a vratili joj posle 5 godina 10000, uz davanje 30% nekom premijeru ili ministru, sad bi vam saldo bio znatno veci.

Jokovic

pre 12 godina

Posto ste u sferi energije, i postavljate pitanje vetrenjaca, to mora da Vam bude jasno, ko ce i od koga i koliko da uzme proviziju, u tome je problem, Skupstina nam je usvajala takve nebuloze od zakona za tren, a ovo je problematicno, sve prepisasmo, ali vetrenjace su teske u prepisivanju zakonskke regulative, nekih drugih zemalja.

aha

pre 12 godina

"Ne treba nam političar sa završenim fakultetom koji nema nikakvo praktično iskustvo, nego ljudi koji su vodili firme pet ili deset godina. Ne znam hoće li vrhunski menadžeri pristati da uđu u politiku, ali ni ne moraju nužno, već oni koji su vodili neke kompanije koje nisu upropastili. To bi danas imalo veću težinu i kredibilitet među narodom"

Sefe, na koga mislite?
Mozda na Nikolica ili/i na Miskovica ?
Od tih dvojica neki moze na vecu poziciju i bice po srucnoj spremi manipulativniji, dok drugi nemoze dalje, jer ima sve od para preko prakse do skole.

;-)))

pre 12 godina

Da bi smo makar malo makli potrebno je menjati sistem kako ne bi neka dokoličarka koja se dokopala šaltera po babine linije ili neke slične bila u mogućnosti da vam traži PIB kaji pravo ona treba da vam uruči. Kada bi svi koji nešto rade počeli da iznose bisere poreskih i drugih inspektora sasvim sam sigurna da bi svima postalo jasno zbog čega kod nas sve ide nizbrdo. Dok se dokoličarska administracija koja iz dosada i neznanja, svima koji bi da nešto rade, zagorčava život ne svede na realno potrebnu i operativnu nema nama pomoći.
Dobar menadžer se dokazuje rezultatima, dok se kod nas ljudi kriju upravo iza diploma, a svi znamo da one mogu biti diskutabilne, afera indeks je dokaz. Kada vidim reportažu o ljudima sa doktoratima koji vrte prste kod kuće nemam trun sažaljenja za takve koji nisu sposobni da pokrenu posao i uposle još koga pored sebe. Diploma je mnogima paravan za neznanje, pa sa njom jure da upadnu kod mame i tate u javno preduzeće ili preko stranke pikiraju neku agenciju ili inspekciju kako bi svoje frustacije lečili nad ljudima sposobnim da rade i zarade.

NoMan

pre 12 godina

Jednom je jedan covek rekao menjajmo sebe promenicemo i svet .

Ovu poruku ce razumeti valjda svi koji umeju da citaju ili se ja to varam.
Mozda nepismeni bolje razumeju ?

Vladan

pre 12 godina

Gospodina jako cenim i preko privatne linije mi je takodje poznato da je vrlo uspesan, strucan i castan covek. Dugo ne zivi u Srbiji pa mi je i jasno zasto ima “blagonaklon” stav prema srpskim tajkunima.

Na zalost, upravo su tajkuni 1 od dva razloga zasto je Srbija ovoliko propala!! Drugi su naravno alavi i odnarodjeni politicari koji su im to, uz masne pare i omogucili!!!

Da su nasi tajkuni te ogromne, od naroda i drzave, pokradene pare ulozili u proizvodnju. Napravili neke jake, proizvodne firme, koje su proizvodima osvojile svetsko trziste i sada, njihovom zaslugom Srbija ima jak izvoz, jaku privredu, uposlene stotine hiljada ljudi i prosecnu platu 500-600 Eur, rec ne bih rekao. Podrzao bih misljenje, “sta je bilo bilo je, takva je prvobitna akumulacija kapitala”!!!

Ali nije tako. Oni su te pare zaradili, a i dalje zaradjuju na goloj trgovini, cak su se izborili da im strani lanci super marketa ne dodju u Srbiju , tako da nemaju ni konkurenciju!! U takvom okruzenju je lako biti uspesan biznismen. Klepaju marze kakve hoce, a narod mora da kupuje kod njih, nema alternativu!!
Cenim da tajkuni uvoze minimum 80% robe u Srbiju. Glavni objekti maloprodaje su takodje njihovi i od ukupne prodaje u Srbiji mislim da oni prave preko 70%. Na zalost preko 80% robe u njima su takodje od tajkunskih firmi!!!

Svakom iole upucenom je jasno koliko je u takvim uslovima u Srbiji tesko malim i srednjim preduzecima da svoje proizvode, bilo da ih uvoze, bilo da ih same proizvode, plasiraju u maloprodaju i prodaju!!! Zato mala i srednja preduzeca u Srbiji rade jako lose, u vecini slucajeva znatno ispod svojih realnih mogucnosti, ali tajkunski ventil za maloprodaju je nepropustan.
Bitno je da tajkunske firme rade odlicno i ostvaruju 15-20x vece promete po zaposlenom mesecno od malih i srednjih preduzeca!!!

Ali tako nece moci jos dugo. Mala i srednja preduzeca se gase sve brze i brze, a ova godina ce biti pravo cistiliste. Njihovim gasenjem ce u ovoj godini minimum jos 200.000 ljudi ostati bez posla i mislim da ce to stvoriti “kriticnu masu” za socijalnu eksploziju!!! A onda ce biti sta biti mora...

Sekuntela

pre 12 godina

Daj coveku vlast u ruke pa ces da vidis kakav je. A ovi nasi, ne znaju sta su teska vremena, ne vide nasim ocima, pa ni ne rade nesto za promenu tj. ne preduzimaju neke posebne mere, niti se ulaze u nesto, a u puno toga se u nasoj zemlji moze ulagati. Nadam se da ce naredna i nova postava Vlade to znati i raditi tada, a ne samo kada prigusti.

Ime

pre 12 godina

"Ne treba nam političar sa završenim fakultetom koji nema nikakvo praktično iskustvo, nego ljudi koji su vodili firme pet ili deset godina." Moj sef je ovo prvo, i nista mu ne fali. Dobija sve vise upravnih i nadzornih odbora, procente, putovanja... Dajte jos njemu jadniku, pa vidite da je glup. A mi ostali cemo se vec nekako snaci...

svetlanast.

pre 12 godina

gospodin dejan ilic koji je bio menadzer godine u nemackoj, je upravo primer da problemi u srbiji nemaju nikakve veze sa mentalitetom naroda.
srbi su svuda u svetu medju najboljim radnicima i vrhunskim strucnjacima.

nije tacno da se mi u srbiji moramo pomiriti sa cinjenicom da imamo strucnjake, kave imamo /nikakve/i da se sa tim moramo pomiriti.

najbolji strucnjaci, ljdi sa vrhunskim rezultatima u srbiji, pa i doktori nauka, nemaju ni sansu da pokazu sta znaju - ako nisu u partijskom aparatu.
samo u srbiji se od poslusnih partijskih aparatcika PRAVE STRUCNJACI.
cak su i komunisti radili obrnuto: od strucnjaka su pokusavali da NAPRAVE komuniste.

zar nije dovoljan podatak to sto prostornim planiranjem i rudarstvom rukovodi ortoped, sto je mnogima funkcija u drzavnom aparatu, javnim preduzecima, drzavnim preduzecima - PRVO ZAPOSLENJE.

te i takve "strucnjake" vlasnik firme u nemackoj ili nekoj od zemalja na koje bi mi hteli da licimo /svedska/ ne bi nikad ni zaposlio.

zato strucnjaci i radnici odlaze u svet i tamo su odlicni, kao i gospodin dejan ilic.

sistemski problemi, zakonodavstvo na prvom mestu su problermi srbije a njih stranke koje se smenjuju na vlasti evo vec trecu daceniju - NECE DA RESE, jer svi od reda misle da su nezamenljivi i ne priznaju neuspehe, ma kako ocigledni bili.

Pravda

pre 12 godina

Lako je biti tajkun i biznismen sa iskustvom, kada ukrades.
I naravno da im podmecemo i nalazimo mane.
Jer su neposteno i supacki dosli na ta mesta.

Ja sam se sa drzavom Srbijom i patriotizmom raskinuo,onog trenutka, kada sam video da se budzet od GRADJANA, trosi na spasavanje PRIVATNIH firmi, da ekonomija ne bi propala.
PA pravedno je da takva ekonomija propadne! Koja je zasnovana na pljacki.
Budzet sluzi da pomogne gradjanima,a ne nekoj virtualnoj "ekonomiji", brojkama i statistikama..
Da li treebam da svrsavam od srece citajuci da je "uspesna srpska kompanija" osvojila 3.mesto u svetu u tom i tom poslu(a ni toga nema),dok sedim u bedi i jedem "budjav lebac".

Zato baj baj "patritoizam", presao sam u Bogumile.

o

pre 12 godina

Da je umesto u Nemackoj zadnjih 20 godina ziveo u Srbiji ne bi tako mislio. Licno nikada necu dati legitimitet onima koji su se bogatili na nesreci Srbije.

kesa

pre 12 godina

Sasvim tačno. Država je ta koja uporno guši privredu taksama, porezima, administrativnim komplikacijama samo da bi se dočepali što više novca za sebe dok su na vlasti. Oni i da žele, ne mogu da pokrenu privredu jer NE ZNAJU. Pa oni ne mogu jedan PayPal uvesti godinama!

Цоје

pre 12 godina

У Србији не постоје најбољи, а сви имамо ману. Стручних, а поштених мало је. Тајкуна је ипак превише, па нам то и јесте главни проблем.

Minic

pre 12 godina

U potpunosti delim Vase misljenje,dobro je sto nas poznajete. KOd nas se ne planira, sve se radi stihijski, nasi ministri ne postoje zbog privrede, nego obrnuto, breg mora Muhamedu.

milentije

pre 12 godina

Molim vas sve da procitate ( ponovo ) komentar potpisan sa "posteno".
Covek je rekao sve - istinski ogledalo Srbije .
Zbog toga tapkamo u mestu. Kako to promeniti , kad je to stvar mentaliteta , temperamenta. Mozda treba pogledati sta su uradili Talijani ili Spanci - takodjer narodi koji se "brzo pale" i idu cesto na prvu loptu.
Cini mi se da ova "uvezena demokratija" nije za nas. Mi jednostavno ne funkcionisemo u tom sistemu - izrodjenog za potrebe umerenih , smirenih , odmerenih , trezvenih - pa i hladnih - ljudi severne Evrope. .
Mi smo zaista bolji , uspesniji , funkcionalniji pod nekakvim autoritetom kojeg u vecini postujemo.

Katarina Rucki

pre 12 godina

Slazem se da su vremena teska. Samo nasa vladajuca elita ce okupiti strucnjake oko sebe tek onda kada njima licno budu teska vremena, jer sada ocito nisu Bice im teze posle izbornog poraza, a tada nece biti u Vladi da okupljaju bilo koga i da mogu neke poteze da prave.

Aleksandar

pre 12 godina

za (Dragan, 13. februar 2012 09:18)

Razumem te donekle.
Ali ono što ne volim, to je da svi odu, drže slovo o svojoj zemlji i očekuju da drugi nešto urade.
Što sami ne uradite nešto, od zvocanja preko interneta nemam ništa.

Рца

pre 12 godina

Све има свој разлог. А нико није најбољи. А нашу државу воде људи са великом жељом за личном пропагандом, зато нам и јесте овако.

Zucker-Shmeker

pre 12 godina

Kod nas ako hoces da pokrenes sopstveni biznis, trebaju ti pre svega zivci, jer ces toliko vremena izgubiti baveci se papirologijom i uvek ce biti: 'Fali ti 1 papir'. I to ngde nije kao kod nas, a ovi od kojih to zavisi se ni najmanje ne trude da nam to olaksaju, a tako bi bilo bar malo napretka, iako pojedinacnog, bar je neki. Globalni napredak treba napraviti drzava, a ne prave ga vec 4 godine, pa nece ni sada.

milan m

pre 12 godina

Veoma je bitno odakle nam stize "elita" koja sad krije i porice svoje veze sa kriminalom, zakulisnim radnjama,malverzacijama u privredi,sumnjivim kapitalom.... Ja ne verujem u to postenje. Jednom lopov-uvek lopov!