Subota, 31.12.2011.

07:43

Nemački radnik zaradi kao dva u SAD

Nemačka proizvodi duplo više automobila od SAD i njeni radnici zarađivali su dva puta više od američkih, pokazala je najnovija analiza.

Izvor: Tanjug

Nemaèki radnik zaradi kao dva u SAD IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

49 Komentari

Sortiraj po:

Zoozoocracker

pre 12 godina

Za ovog sto se cudi koliko ima novih beskucnika u San Dijegu. Pa klima u San Dijegu je fantasticna preko cele godine, nije ni cudo sto beskucnici dolaze tu preko cele godine da pobegnu od velike zime ili vrucina preko leta. Porediti San Dijego ili San Francisko sa nemackim gradovima gde vidis sunce par meseci u godini je smesno. Ako zelis ziveti u evropi onda zivi u Srbiji a ne kao veciti stranac po nekakvim Austrijama, Nemackoj itd.

bolid

pre 12 godina

(Vojin, 01. januar 2012 19:20) .... da, Nemacka propada jer u njoj nema vise gastarbajtera, neki ponemceni Srbi i slicno. Odkad je EU interno otvorena, ne postoje gost-radnici. Dok kod nas broj domorodaca sve veci ..

Vojin

pre 12 godina

@Bojan-Njemacka

Ha, ha, sta ti je ljubomora. Otkad znam za sebe nasi gastarbajteri kukaju kako Nemacka propada, a niko je ne napusta. U realnosti Nemackoj za razliku od vecine Evropskih zemalja odlicno ide. Nezaposlenost oko 6%, spoljnotrgovinski suficit 153 milijardi evra, cene su stabilne, a hrana je jeftinija nego u Srbiji. Da se vise radi to je tacno, a onaj ko hoce da radi moze odlicno i da zaradi. Za svako dete dobivas po 184 evra mesecno od drzave (od treceg deteta po 190, cetvrtog po 215 evra itd) i to sve do navrsene 18 godine zivota (ili do 21 ako je nezaposleno).

CH

pre 12 godina

Prilicno neverovatno. Ja u Svajcarskoj kao mladi inzenjer (4 godine prakse) u jednoj od najvecih kompanija na svetu (najprofitabilnija kompanija na svetu 2011) imam 46 Net CHF na sat ili 7700 CHF net mesecno (porez 1000 CHF mesecno) sto je vec 30% preko drzavnog proseka. Imao sam ponude iz Nemacke u kojima su najvece transe bile 65 000 EUR godisnje brut ili preko 30% manje nego sto imam u Svajcarskoj.

Izgleda da su opasno placeni ti u Nemackoj sraf industriji. Ili mozda medju tim radnicima se racunaju programeri koji programiraju robote i automatizuju proizvodne linije, inzenjeri koji dizajniraju nove modele auta, nove tehnologije, mehanicke delove itd.. Neverujem da jedan obican "radnik" na proizvodnoj liniji ima mnogo vise od 2000 EUR.

Video sam da na 1.4 miliona kvadratnih metara BMW-ove fabrike radi 9000 radnika koji proizvode 1100 auta na dan. Sto znaci da svaki radnik za devet dana napravi auto od najmanje 50 000 EUR. A videvsi da se automobili sada rade samo po porudzbini svi su automatski prodati. I kad se ukljuce svi rashodi proizvodnje opet taj radnik ima mnogo malo parce kolaca.

Srecna 2012!!! :)

CH

pre 12 godina

Uostalom razlika cene radnika izmedju Nemacke i Amerike se oseca i u ceni automobila. Uzmite pa uporedite razlike su neverovatne. Toliko da sam razmisljao da narucim BMW u americi. A ista prica je i sa porseima itd...

Mendo

pre 12 godina

Ovaj artikal nema nista dodirno sa istinom. 67 dolara je cena rada za kompaniju a ne koliko radnik zaradjuje. Ja ako radim za neki projekat u mojoj kompaniji, cena rada za kompaniju je 73 evra po satu a moja mesecna plata je 4000 evra pre takse! 35 sati sedmicno, u proseku 150 sati mesecno, godisnje moj rad kosta kompaniju oko 120 000 evra godisnje)! Kod mene u kompaniji samo da smo prikluceni na internet, IT services, renta kompjutera, printovanje kosta 1300 evra mesecano po radniku. Iz ovoga svega izlazi da je mnogo jeftinije proizvoditi automobile u SAD, nego u Nemackoj!

Goran

pre 12 godina

Ne ulazeci u to koliko tacno zaradi nemacki radnik u odnosu na americkog, jedna stvar je sigurna: plate u Nemackoj su daleko vise izbalansirane i u korist srednje i nize klase. Razlike izmedju visokih i niskih primanja su daleko manje nego u Americi. Prosecni nemacki radnik daleko bolje zivi u Nemackoj nego u Americi, pocevsi od garantovanog socijalnog i zdravstenog osiguranja pa do sindikalnih prava i beneficija. S druge strane vrhunski strucnjaci daleko vise zaradjuju u Americi. U proseku gledajuci zivot je daleko sigurniji i pravedniji u Nemackoj nego u Americi. Jedno drustvo se ogleda u svim njenim gradjanima, a ne samo u odabranim. Naravno da se vrednost svakoga treba adekvatno nagraditi, ali drustvo u kojem pojedinci poseduju perverzne sume novca, dok drugi gladuju ne moze biti zdravo.

Зоран

pre 12 godina

67 долара на сат је око 50 евра на сат, пута 8 је 400 евра пута 20 је 8000 евра. Нека пол аоде на порез, то је 4000 евра. Радници у ауто индустрији у Немачкој имају већу плату од било ког научника, ако не било ког, оно од 90% њих и од масе ИТ стручњака. ...које лудило. :)))) Ево плате лекара у Немачкој,

http://www.spiegel.de/international/0,1518,399537,00.html

Па радници у аутио индустрији у немачкој имају веће плате од лекара или су ту негде. Хахахахаха....

Зоран

pre 12 godina

Па и у Америци пре кризе много више зарађивао радник у ауто индустрији. Е па онда пукла аутоиндустрија, прешла нека производња у Кину, па се смањио број радника и сада је цена доста нижа. А искрено речено ти радници су живели као бубрег у лоју, то је било обећано занимање, то је био рај од посла за ВЕЛИКЕ паре. Исто било и у Канади. И сад кад погледам, то је било ПРЕПЛАЋЕНО.

Што се Европе тиче, ево пре неки дан причам са Амером, Тексашанин, пред пензијом, доктоr психологије, радио у болници запошљавао им лекаре. И дошао код нас као пацијент, пошто имамо приватно, па док чека причамо ја и он мало. Жали се на задравство, како није поштено да стари и ови који били у рату имају задрваствео, а остали немају, треба и они да имају, а не да уплаћују и тако то. Па зна о Канади мало, а знам и ја, па му кажем да тамо чекаш на снимања и по некоико месеци, знају да буду гужве за операцију, па често немају слободан кревет. Немци имају одличну социјалу, али знаш ли ти, кажем му, да њихови лекари одлазе у Норвешку, Швајцарску, Британију. А што, пита он. Па мала плата. Знаш ли да је у Немачкој факултет скоро бесплатан, али фале им лекари, инжењери, сви са факултетима, такорећи. Он врти главом. Иначе је за Обаму, а ја баш нешто и нисам, зато му и причам. Иначе искрен, отворен и као и сваки тексашанин, и мало луд. Да га човек не зна шта је по занимању, рекао би да је неки гилиптер. Све у свему, није са Европом проблем само што си странац, проблем је што то тамо добро ако ћеш социјалу, сигурност, али уз велики рад. Па ja ако баш морам да радим пуно, бар одем у Америку и знам што радим и што се мучим. Канада је исто нит се тера нит се води, ни Аmерика ни Европа, оно је најгора варијанта за било шта. Или иди у Европу или иди у САД, оно тамо је ледена туга у зимским кртичњацима. Далеко од тога да је Америка много добра, има мане, има свашта, али ако знаш шта хоћеш, шта ти мање смета а шта више волиш, може и те како да има смисла.

Igor

pre 12 godina

Za stranca s univerzitetskim obrazovanjem USA je mnogo bolja od Nemacke (gde si zauvek stranac) - San Francisco je divno mjesto za zivot :-). Isto, pisac clanka - nepostoji grad Katanoga u US. Radi se o (Ch)atanuga Tenesi.

jadranka

pre 12 godina

Pa to je tako normalno jer se u Nemackoj kuca otplacuje 2 000 eura mesecno a u SAD 2 000 dolara, iPad u Nemackoj plca 850 eura a u SAD 850 dolara, auto ( neki Q7 ) u Nemackoj placa 70000 eura a u SAD 70000 dolara, hrana neuporedivo skuplja u Nemackoj u odnosu na SAD, hrana u restoranima neuporedivo skuplja u Nemackoj, ...

Milos

pre 12 godina

@Bojan-Njemacka
"Na kraju dana, sve se potrosi na hranu, stan, kola (prosjecno zasigurno 8-9 godina stara kola se vozaju po Njemackoj), obdanista/skole i godisnji odmor. Nemojte biti u zabludi, Njemacka nije obecana zemlja"
E vidis Bojane razlika izmedju radnika u Nemackoj i Srbiji (ako u Srbiji jos postoje industrijski radnici) je sto se sve potrosi na hranu i to na najnuznije potrebe. Uglavnom se jos zivi kod roditelja, a kola, odmori i druge stvari su vec mnogo ozbiljna investicija...
Inace, hvala za dobro objasnjenje zabune oko radne satnice/

ФР

pre 12 godina

За Николу - здравствено осигурање у Америци је много јефтиније него у Немачкој (да ли је и квалитетније - у то не бих улазио). Мени је невероватна та нека основна наивност код неких овде. Ама људи нити је школство нити је здравство у Немачкој (и осталим европским, а поготово скандинавским земљама) бесплатно - све се то наплати кроз таксе које су неупоредиво веће него у Америци. Све то неко (радник) плати.

О овим бројкама не бих судио, али би ваљало поредити нето плату Немца и неку просечну нето плату америчког радника у ауто-индустрији. Овако је бесмислено.

magellan

pre 12 godina

Vidim dosta negativnih ocena za moj komentar (uopste me ne dotice) i to me cudi malo, jer ja znam sta pricam, obzirom da zivim u Kaliforniji.
Ove godine vidjam duplo vise beskucnika na ulicama San Diega u odnosu na prethodnu i tacno im se po izgledu vidi da su novi na ulici.
To ko nije video i doziveo, ne moze ni da zamisli. Kakav je to grad ako imate u svim delovima, svim ulicama, parkovima, . . . silne beskucnike koji ili leze na plocniku, ili se transportuju gradskim ulicama gurajuci u kolicima iz supermarketa svu svoju imovinu.
Neko ce se sada pitati (sasvim logicno), pa sta onda ja trazim tamo kada ovako komentarisem. Moj odgovor je da me se ticu i ostali ljudi oko mene, a ne samo moja g...ca i ne mogu to da ignorisem iako me se sustinski ne dotice.
Evropa je u poredjenju sa Amerikom SVEMIR!
-------------------------------------------------------------------------
"Da zavrsim obadve drzave imaju mnogo zajednickog ali sto se tice socijalne sigurnost nas nema nigde u svetu!
(Dr.M.Cirovic, 31. decembar 2011 09:25)"
-------------------------------------------------------------------------
Dok nam se ljudi koje se potpisuju sa DR. ovako izrazavaju, nema nama napretka - OBADVE drzave (USA i Nemacka) su daleko.

Vladimir Trbojevic

pre 12 godina

Mislim da ste napravili gresku u tim nadnicama, jer Nemacki radnik ne moze da dobije 66 evra na sat, jer bi to znacili da mu je mesecna plata plata oko 10000 evra. Ta svota koju ste naveli mora da je cena radnog casa za kompaniju, sto znaci da kompanija mora zaradi na radniku minimum 66 evra po radnom satu da bi pravila profit! A ja sumnjam da je plata radnika u Nemackoj prelazi 5000 evra!

s

pre 12 godina

Ovo da je ovolika satnica u Nemackoj nije tacna,oadkle Admin uzima ove podatke nije mi jasno?Dobar prijatelj radi kao Inzinjer u BMW i ima nesto preko 2000 eura neto mesecno,znaci niste u pravu.Druga stvar sto je u Americi propala Autoindustrija i to sve zahvaljujuci politicarima kojima je glavni problem da sto vise para potrose na Irak,Avganistan,Libiju,Kosovo rade to i Nemci preko NATO pakta ali verujte mi samo koliko moraju,u Bundestagu se stranke vec bune da se smanji kolicina novca koja ide u tudje ratove,znaci Amerika je iskljucivi krivac tezeg zivota svojih gradjana i to ce se nastaviti i bice im jos gore...

propaganda

pre 12 godina

ovakve ankete se stalno proturaju po nemackoj u cilju manipulacije radnim masama......sto znaci da ne treba da se bune, jer moze da bude gore nego u americi....navodno.....

Bojan - Njemačka

pre 12 godina

******* Radi se na zalost ne o plati, pa ni o bruto plati, vec se radi o satu koji poslodavac mora da plati za jednog radnika. Prosjecne bruto plate nisu preko 15-20 evra po satu. Prosjecne neto mjesecne su 1500-2000 evra. Razlika izmedju satnice bruto i satnice koju poslodavac placa ogleda se u tome da plata stize i kad je radnik bolestan i kada je na godisnjem, tj. u njegovo neproduktivno vrijeme. Jos vise toj razlici pak doprinosi kostanje masina. Ako radi radnik na robotu koji je kostao milion evra, a vrijeme otplacivanje je 4 godine, znaci da taj robot godisnje kosta 250 000 evra. Ako radi robot godinu dana, tj. 24 sata x 365 dana = 8760 h, znaci da sat robota (bez struje, bez popravke, bez icega drugog) kosta 28,54 evra po satu. Ta brojka ulazi u troskove radnika, zato sto se kroz njegovu "Kostenstelle" tj. poziciju troskova otplacuje. Sto skuplji uredjaji na kojima radnik radi, to skuplja njegova satnica. Plata koju radnik prima je tu od nizerazrednog znacaja.
Autori ovakvog teksta stvaraju zablude da se u Njemackoj super zivi, a malo radi. Niti se super zivi, niti se malo radi. Na kraju dana, sve se potrosi na hranu, stan, kola (prosjecno zasigurno 8-9 godina stara kola se vozaju po Njemackoj), obdanista/skole i godisnji odmor. Nemojte biti u zabludi, Njemacka nije obecana zemlja. Za koju godinu ni ovde nece bolje izgledati nego u SAD. Industrija i odavde masovno odlazi, plate ne rastu, cijene zato rastu i mi imamo sve manje. Nekretnine su sve skuplje, sirotinje je sve vise.

Alfa

pre 12 godina

@(Mr. Spock, 31. decembar 2011 12:56)
******
garderoba ume da ide i do 5-6x jeftinije nego kod nas za iste artikle (Timberland kosulja kod nas 80eur, u USA 16usd, potpuno isti model, cak su i obe "made in turkey")
tehnika i do 3x jeftinije nekada... (Bose Lifestyle L48 kod nas oko 5k eur, u Bose radnji u San Antoniju kupljen za 2200USD)

citalac

pre 12 godina

LOSI SU ONI. KOD NAS SE MNOGO VISE ZARADUJE. PLATA 300000 PUTNI TRISKOVI KUCA POSO POSO SVALERKA 150000, RUCKOVI 50000, GORIVO ZA AUTO 100000, PLATA SVALERKE 100000,MITO 500000, PONEKAD I MALO MAZNES OKO 500000 I TO TI JE TO. IPAK SE KAO STO VIDITE IZ PRILOZENOG KOD NAS NAJBOLJE ZARADUJE.

Dragan

pre 12 godina

Nemci takodje imaju neuporedivo kvalitetnije socijalno i zdravstveno osiguranje, kvalitetnije i jeftinije školstvo, manju smrtnost beba... i nemački gradovi, za razliku od američkih nisu obklopljeni slamovima. Amerika je za Nemačku treći svet.

q

pre 12 godina

Ovo ko kod nas. Radnici u Elektrodistribuciji Nis, za isti posao primali manje plate od radnika u BG.

E a zamislite, drzavno preduzece. Decentralizacija, jel?

magellan

pre 12 godina

Mozda je zivot jeftiniji u tim nekim zabitima Amerike u odnosu na Nemacku i Evropu uopste, ali je zato zivot u Kaliforniji prilicno skup, a zarade nisu uopste vece od zarada u tim zabitima.
Dvosoban apartman u San Diegu kosta $1.500-$2.000 + rezije, a isto to imate u zabiti za $700-$800, a u jednom Chicago-u za $900, a to je ipak kao neki ozbiljan grad.
Poenta je da u USA ima primera gde je zivot jako skup, a zarade nisu jako mnogo vece u odnosu na predele gde zivot nije tako skup.
Sasvim je druga prica socijalna politika i kvalitet zivota u Nemackoj (Evropi) i Americi.
Citava Amerika, a posebno zapadna obala, ne mogu se porediti sa ambijentom jedne evropske varosice, a kamoli nekim sredinama kao sto su Minhen, Berlin, Hamburg, Studgart, Frankfurt, . . . . . a da ne spominjemo Pariz, Rim, London, Madrid, Barselonu, . . . Prag, Varsavu, Krakov, . . . Skandinaviju, . . . pa cak i Zagreb i Beograd.
Ko nije iskusio i jedno i drugo, ne vredi mu pricati.

Mr. Spock

pre 12 godina

Moje iskustvo je da je hrana u USA u trgovinama (Safeway) do duplo skuplja nego u Nemackoj i mnogo losijeg kvaliteta (narocito mlecni proizvodi). Voce i povrce je jeftinije malo u USA. Doduse u pitanju je okolina San Francisca. Garderoba je slicnih cena. Tehnika je jeftinija u USA do 30%. Plata... e to je vec stvar ugovora :)

Milan

pre 12 godina

Adidas, Puma, NIVEA, slatkisi, Mecka, BMW, Audi, VW...itd najbolji na svetu u svemu, Nemacka je i danas sila za sve zemlje i najbolja zemlja za zivot.

Nikola

pre 12 godina

"Verovatno da jesu vece satnice u Nemackoj nego u USA ali u USA je mnogo jeftiniji zivot nego u Nemackoj."
Naročito im je jeftino zdravstveno osiguranje.

krkix

pre 12 godina

Da je jos uporedjena produktivnost i kvalitet proizvoda, bilo bi jasno da je nemacki model neodrziv bez prevare zvane EMU, na osnovu koje Nemci zive na grbaci polovine Evrope. Ovih dana postaje jasno da ni to vise nije dovoljno, jer dugovi na osnovu kojih opstaje nemacki model ne mogu da se vrate. Na osnovu cena proizvodnje u Kini i USA lako je obracunati gde evro treba da bude u odnosu na USD i juan, a kako nemacka vlada uz pomoc Sarkozija ne dozvoljava da se tu spusti postepeno, morace odjedamput. Onda hiperinflacija, pa Lebensraum... Cena postojanja Nemaca usred kontinenta relativno normalnih naroda.

slavoljub

pre 12 godina

Prosek u nemackoj auto industriji 11300 dolara ili ti 8710 evra.
Dobra neka evropa, ali za nemce. A ostali ???????????????
Od 200 evra do 900 Evra u regionu.
Koliki je prosek u Grckoj?????????
Hoce tako da bude zauvek, da znamo da se prorjentisemo.

Slobo

pre 12 godina

"Lane je u Nemačkoj izrađeno 5,5 miliona vozila i radnici u proizvodnji kola su primali u proseku 67,14 dolara na sat."

Cudna neka racunica, ja radim kao dipl.ing u Siemensu/Njemacka i bruto plata mi je 4180 Eura, neto je uzas, bolje da ne pominjem. Ugovor mi je na 35 sati nedeljno/7 sati dnevno, dakle 22x7=154 sati mjesecno. Sad vi izracunajte koliko ja zaradjujem(bruto) na sat!

Milos

pre 12 godina

A kakav je sistem rada u autoindustriji, npr. ako se u Nemackoj radi 8 sati x 67,14$ x 20 rad.dana = 10742.4$ sto je priblizno 8302 EUR. Malo mi je neverovatno da radnik, cak i u Nemackoj, moze toliko da zaradi! Da li su u ovaj prosek usle i menadzerske plate?

Обрад Крљачић

pre 12 godina

67 долара на сат, то је око 50 евра. Прилично невероватно невероватно јер би значило да се зарађује око 6000 евра месечно.
Осим тога, требало би да се упоређују нето плате као и разне повластице као што је бесплатно здравствено осигурање и пензија.

Zox

pre 12 godina

$67 na sat u Nemackoj? To znaci 40 sati sedmicno + 4 sedmice u mesecu a to znaci oko 10 000 dolara... Ako oduzmemo doprinose itd. dodjemo do cifre od $6500 sto je otprilike oko 5000 evra. ovo jednostavno nije tacno... Prosecna plata radnika u autoindustriji je oko 1500-1600 evra (neto) i imaju mnogo "parcijalnih" radnika koji recimo dobijaju dio plate, a ne rade vec po potrebi jer ne prodaju se automobuili istim tempom tokom godine ili, recimo, kad izlazi novi model...

Tacno je da je u USA sve jeftinije...
***

DZoni

pre 12 godina

Pa da u Americi su neslucene mogucnosti..steta sto mnoga deca to znaju na tezi nacin..

By Agence France-Presse
Monday, December 19, 2011
WASHINGTON — Fully 1.6 million children in the United States were homeless last year, living in cars, abandoned buildings and parks, a study released Monday found.

With youth homelessness surging 28 percent since 2007 amid tough economic times, the National Center on Family Homelessness called its study a “call to action for all of us to address child homelessness before we lose another generation.”

The situation is grim nationally, but even worse in many states.


Half of all US homeless kids live in six US states, and among the worst hit of all were Georgia, Alabama and California, the most populous US state.


Zemlja u kojoj 1.6 miliona dece mora da zivi i spava na ulici za mene nikad nece biti bogata...to je meni dno dna a nazalost mi smo uzeli takvo drustvo kao nesto cemu tezimo..

Đani

pre 12 godina

A tko može kao Njemačka??
Bili poraženi i srušeni do temelja i sad opet najjači,zato englez se boji.
A što bi tek bilo da nije poražena bila Njemačka jaka i moćna

Vlada

pre 12 godina

@svemir

Možda je jeftiniji život u SAD - u , ali vam je 90% hrane GMO, pa nije ni čudo što je toliko jeftina. Evropa još nije izgubila bitku sa Monsantom, a pogotovo je u Nemačkoj jak pokret zelenih.

Dr.M.Cirovic

pre 12 godina

Ne radi se dakle, ja ne dam U.S-a a ja S.R.Nemacku ne, radi se o istim drzavnim sistemima ali gledano sa druge pozicije svaka od njih ima svoje prednosti i mana.Nemacki sistem je blizi gradjanima i drzava sluzi za koordinaciju odnosa rad-kapital,znaci donositi takve zakone i propise koji sluze gradjanima za ostvarivanje ciljeva svog zivota,Amerika je daleko liberalnija i mnoge stvari su prepusteni individui i zato imamo velikih soc.razlika.
U Nemackoj niko ne gladuje,u Nemackoj svi su gradjani osigurani/besplatna therapija,stom.usluge i mnoge druge stvar/,a to je san svakog Amerikanca.
Da zavrsim obadve drzave imaju mnogo zajednickog ali sto se tice socijalne sigurnost nas nema nigde u svetu!

EU

pre 12 godina

Jos jedna u nizu odlicnih analiza , po cemu ovaj portal postaje prepoznatljiv, koja je sve razlike izmedju dve potpuno razlicite filozofije industrije (kapitalizam vs socijalna-drzavna) genijalno sveo na razliku u komunikaciji izmedju poslodavaca i sindikata. Buduca pokoljenja ce vam biti zahvalna na ovom genijalnom zapazanju.

Marko

pre 12 godina

Verovatno da jesu vece satnice u Nemackoj nego u USA ali u USA je mnogo jeftiniji zivot nego u Nemackoj. Pojedine stvari su jeftinije nego u Srbiji.

Marko

pre 12 godina

Verovatno da jesu vece satnice u Nemackoj nego u USA ali u USA je mnogo jeftiniji zivot nego u Nemackoj. Pojedine stvari su jeftinije nego u Srbiji.

Vlada

pre 12 godina

@svemir

Možda je jeftiniji život u SAD - u , ali vam je 90% hrane GMO, pa nije ni čudo što je toliko jeftina. Evropa još nije izgubila bitku sa Monsantom, a pogotovo je u Nemačkoj jak pokret zelenih.

Milan

pre 12 godina

Adidas, Puma, NIVEA, slatkisi, Mecka, BMW, Audi, VW...itd najbolji na svetu u svemu, Nemacka je i danas sila za sve zemlje i najbolja zemlja za zivot.

Dragan

pre 12 godina

Nemci takodje imaju neuporedivo kvalitetnije socijalno i zdravstveno osiguranje, kvalitetnije i jeftinije školstvo, manju smrtnost beba... i nemački gradovi, za razliku od američkih nisu obklopljeni slamovima. Amerika je za Nemačku treći svet.

magellan

pre 12 godina

Mozda je zivot jeftiniji u tim nekim zabitima Amerike u odnosu na Nemacku i Evropu uopste, ali je zato zivot u Kaliforniji prilicno skup, a zarade nisu uopste vece od zarada u tim zabitima.
Dvosoban apartman u San Diegu kosta $1.500-$2.000 + rezije, a isto to imate u zabiti za $700-$800, a u jednom Chicago-u za $900, a to je ipak kao neki ozbiljan grad.
Poenta je da u USA ima primera gde je zivot jako skup, a zarade nisu jako mnogo vece u odnosu na predele gde zivot nije tako skup.
Sasvim je druga prica socijalna politika i kvalitet zivota u Nemackoj (Evropi) i Americi.
Citava Amerika, a posebno zapadna obala, ne mogu se porediti sa ambijentom jedne evropske varosice, a kamoli nekim sredinama kao sto su Minhen, Berlin, Hamburg, Studgart, Frankfurt, . . . . . a da ne spominjemo Pariz, Rim, London, Madrid, Barselonu, . . . Prag, Varsavu, Krakov, . . . Skandinaviju, . . . pa cak i Zagreb i Beograd.
Ko nije iskusio i jedno i drugo, ne vredi mu pricati.

Bojan - Njemačka

pre 12 godina

******* Radi se na zalost ne o plati, pa ni o bruto plati, vec se radi o satu koji poslodavac mora da plati za jednog radnika. Prosjecne bruto plate nisu preko 15-20 evra po satu. Prosjecne neto mjesecne su 1500-2000 evra. Razlika izmedju satnice bruto i satnice koju poslodavac placa ogleda se u tome da plata stize i kad je radnik bolestan i kada je na godisnjem, tj. u njegovo neproduktivno vrijeme. Jos vise toj razlici pak doprinosi kostanje masina. Ako radi radnik na robotu koji je kostao milion evra, a vrijeme otplacivanje je 4 godine, znaci da taj robot godisnje kosta 250 000 evra. Ako radi robot godinu dana, tj. 24 sata x 365 dana = 8760 h, znaci da sat robota (bez struje, bez popravke, bez icega drugog) kosta 28,54 evra po satu. Ta brojka ulazi u troskove radnika, zato sto se kroz njegovu "Kostenstelle" tj. poziciju troskova otplacuje. Sto skuplji uredjaji na kojima radnik radi, to skuplja njegova satnica. Plata koju radnik prima je tu od nizerazrednog znacaja.
Autori ovakvog teksta stvaraju zablude da se u Njemackoj super zivi, a malo radi. Niti se super zivi, niti se malo radi. Na kraju dana, sve se potrosi na hranu, stan, kola (prosjecno zasigurno 8-9 godina stara kola se vozaju po Njemackoj), obdanista/skole i godisnji odmor. Nemojte biti u zabludi, Njemacka nije obecana zemlja. Za koju godinu ni ovde nece bolje izgledati nego u SAD. Industrija i odavde masovno odlazi, plate ne rastu, cijene zato rastu i mi imamo sve manje. Nekretnine su sve skuplje, sirotinje je sve vise.

Slobo

pre 12 godina

"Lane je u Nemačkoj izrađeno 5,5 miliona vozila i radnici u proizvodnji kola su primali u proseku 67,14 dolara na sat."

Cudna neka racunica, ja radim kao dipl.ing u Siemensu/Njemacka i bruto plata mi je 4180 Eura, neto je uzas, bolje da ne pominjem. Ugovor mi je na 35 sati nedeljno/7 sati dnevno, dakle 22x7=154 sati mjesecno. Sad vi izracunajte koliko ja zaradjujem(bruto) na sat!

Zox

pre 12 godina

$67 na sat u Nemackoj? To znaci 40 sati sedmicno + 4 sedmice u mesecu a to znaci oko 10 000 dolara... Ako oduzmemo doprinose itd. dodjemo do cifre od $6500 sto je otprilike oko 5000 evra. ovo jednostavno nije tacno... Prosecna plata radnika u autoindustriji je oko 1500-1600 evra (neto) i imaju mnogo "parcijalnih" radnika koji recimo dobijaju dio plate, a ne rade vec po potrebi jer ne prodaju se automobuili istim tempom tokom godine ili, recimo, kad izlazi novi model...

Tacno je da je u USA sve jeftinije...
***

Milos

pre 12 godina

A kakav je sistem rada u autoindustriji, npr. ako se u Nemackoj radi 8 sati x 67,14$ x 20 rad.dana = 10742.4$ sto je priblizno 8302 EUR. Malo mi je neverovatno da radnik, cak i u Nemackoj, moze toliko da zaradi! Da li su u ovaj prosek usle i menadzerske plate?

Nikola

pre 12 godina

"Verovatno da jesu vece satnice u Nemackoj nego u USA ali u USA je mnogo jeftiniji zivot nego u Nemackoj."
Naročito im je jeftino zdravstveno osiguranje.

Vladimir Trbojevic

pre 12 godina

Mislim da ste napravili gresku u tim nadnicama, jer Nemacki radnik ne moze da dobije 66 evra na sat, jer bi to znacili da mu je mesecna plata plata oko 10000 evra. Ta svota koju ste naveli mora da je cena radnog casa za kompaniju, sto znaci da kompanija mora zaradi na radniku minimum 66 evra po radnom satu da bi pravila profit! A ja sumnjam da je plata radnika u Nemackoj prelazi 5000 evra!

Đani

pre 12 godina

A tko može kao Njemačka??
Bili poraženi i srušeni do temelja i sad opet najjači,zato englez se boji.
A što bi tek bilo da nije poražena bila Njemačka jaka i moćna

Dr.M.Cirovic

pre 12 godina

Ne radi se dakle, ja ne dam U.S-a a ja S.R.Nemacku ne, radi se o istim drzavnim sistemima ali gledano sa druge pozicije svaka od njih ima svoje prednosti i mana.Nemacki sistem je blizi gradjanima i drzava sluzi za koordinaciju odnosa rad-kapital,znaci donositi takve zakone i propise koji sluze gradjanima za ostvarivanje ciljeva svog zivota,Amerika je daleko liberalnija i mnoge stvari su prepusteni individui i zato imamo velikih soc.razlika.
U Nemackoj niko ne gladuje,u Nemackoj svi su gradjani osigurani/besplatna therapija,stom.usluge i mnoge druge stvar/,a to je san svakog Amerikanca.
Da zavrsim obadve drzave imaju mnogo zajednickog ali sto se tice socijalne sigurnost nas nema nigde u svetu!

DZoni

pre 12 godina

Pa da u Americi su neslucene mogucnosti..steta sto mnoga deca to znaju na tezi nacin..

By Agence France-Presse
Monday, December 19, 2011
WASHINGTON — Fully 1.6 million children in the United States were homeless last year, living in cars, abandoned buildings and parks, a study released Monday found.

With youth homelessness surging 28 percent since 2007 amid tough economic times, the National Center on Family Homelessness called its study a “call to action for all of us to address child homelessness before we lose another generation.”

The situation is grim nationally, but even worse in many states.


Half of all US homeless kids live in six US states, and among the worst hit of all were Georgia, Alabama and California, the most populous US state.


Zemlja u kojoj 1.6 miliona dece mora da zivi i spava na ulici za mene nikad nece biti bogata...to je meni dno dna a nazalost mi smo uzeli takvo drustvo kao nesto cemu tezimo..

Обрад Крљачић

pre 12 godina

67 долара на сат, то је око 50 евра. Прилично невероватно невероватно јер би значило да се зарађује око 6000 евра месечно.
Осим тога, требало би да се упоређују нето плате као и разне повластице као што је бесплатно здравствено осигурање и пензија.

q

pre 12 godina

Ovo ko kod nas. Radnici u Elektrodistribuciji Nis, za isti posao primali manje plate od radnika u BG.

E a zamislite, drzavno preduzece. Decentralizacija, jel?

Alfa

pre 12 godina

@(Mr. Spock, 31. decembar 2011 12:56)
******
garderoba ume da ide i do 5-6x jeftinije nego kod nas za iste artikle (Timberland kosulja kod nas 80eur, u USA 16usd, potpuno isti model, cak su i obe "made in turkey")
tehnika i do 3x jeftinije nekada... (Bose Lifestyle L48 kod nas oko 5k eur, u Bose radnji u San Antoniju kupljen za 2200USD)

s

pre 12 godina

Ovo da je ovolika satnica u Nemackoj nije tacna,oadkle Admin uzima ove podatke nije mi jasno?Dobar prijatelj radi kao Inzinjer u BMW i ima nesto preko 2000 eura neto mesecno,znaci niste u pravu.Druga stvar sto je u Americi propala Autoindustrija i to sve zahvaljujuci politicarima kojima je glavni problem da sto vise para potrose na Irak,Avganistan,Libiju,Kosovo rade to i Nemci preko NATO pakta ali verujte mi samo koliko moraju,u Bundestagu se stranke vec bune da se smanji kolicina novca koja ide u tudje ratove,znaci Amerika je iskljucivi krivac tezeg zivota svojih gradjana i to ce se nastaviti i bice im jos gore...

Goran

pre 12 godina

Ne ulazeci u to koliko tacno zaradi nemacki radnik u odnosu na americkog, jedna stvar je sigurna: plate u Nemackoj su daleko vise izbalansirane i u korist srednje i nize klase. Razlike izmedju visokih i niskih primanja su daleko manje nego u Americi. Prosecni nemacki radnik daleko bolje zivi u Nemackoj nego u Americi, pocevsi od garantovanog socijalnog i zdravstenog osiguranja pa do sindikalnih prava i beneficija. S druge strane vrhunski strucnjaci daleko vise zaradjuju u Americi. U proseku gledajuci zivot je daleko sigurniji i pravedniji u Nemackoj nego u Americi. Jedno drustvo se ogleda u svim njenim gradjanima, a ne samo u odabranim. Naravno da se vrednost svakoga treba adekvatno nagraditi, ali drustvo u kojem pojedinci poseduju perverzne sume novca, dok drugi gladuju ne moze biti zdravo.

Mr. Spock

pre 12 godina

Moje iskustvo je da je hrana u USA u trgovinama (Safeway) do duplo skuplja nego u Nemackoj i mnogo losijeg kvaliteta (narocito mlecni proizvodi). Voce i povrce je jeftinije malo u USA. Doduse u pitanju je okolina San Francisca. Garderoba je slicnih cena. Tehnika je jeftinija u USA do 30%. Plata... e to je vec stvar ugovora :)

citalac

pre 12 godina

LOSI SU ONI. KOD NAS SE MNOGO VISE ZARADUJE. PLATA 300000 PUTNI TRISKOVI KUCA POSO POSO SVALERKA 150000, RUCKOVI 50000, GORIVO ZA AUTO 100000, PLATA SVALERKE 100000,MITO 500000, PONEKAD I MALO MAZNES OKO 500000 I TO TI JE TO. IPAK SE KAO STO VIDITE IZ PRILOZENOG KOD NAS NAJBOLJE ZARADUJE.

propaganda

pre 12 godina

ovakve ankete se stalno proturaju po nemackoj u cilju manipulacije radnim masama......sto znaci da ne treba da se bune, jer moze da bude gore nego u americi....navodno.....

Igor

pre 12 godina

Za stranca s univerzitetskim obrazovanjem USA je mnogo bolja od Nemacke (gde si zauvek stranac) - San Francisco je divno mjesto za zivot :-). Isto, pisac clanka - nepostoji grad Katanoga u US. Radi se o (Ch)atanuga Tenesi.

jadranka

pre 12 godina

Pa to je tako normalno jer se u Nemackoj kuca otplacuje 2 000 eura mesecno a u SAD 2 000 dolara, iPad u Nemackoj plca 850 eura a u SAD 850 dolara, auto ( neki Q7 ) u Nemackoj placa 70000 eura a u SAD 70000 dolara, hrana neuporedivo skuplja u Nemackoj u odnosu na SAD, hrana u restoranima neuporedivo skuplja u Nemackoj, ...

EU

pre 12 godina

Jos jedna u nizu odlicnih analiza , po cemu ovaj portal postaje prepoznatljiv, koja je sve razlike izmedju dve potpuno razlicite filozofije industrije (kapitalizam vs socijalna-drzavna) genijalno sveo na razliku u komunikaciji izmedju poslodavaca i sindikata. Buduca pokoljenja ce vam biti zahvalna na ovom genijalnom zapazanju.

magellan

pre 12 godina

Vidim dosta negativnih ocena za moj komentar (uopste me ne dotice) i to me cudi malo, jer ja znam sta pricam, obzirom da zivim u Kaliforniji.
Ove godine vidjam duplo vise beskucnika na ulicama San Diega u odnosu na prethodnu i tacno im se po izgledu vidi da su novi na ulici.
To ko nije video i doziveo, ne moze ni da zamisli. Kakav je to grad ako imate u svim delovima, svim ulicama, parkovima, . . . silne beskucnike koji ili leze na plocniku, ili se transportuju gradskim ulicama gurajuci u kolicima iz supermarketa svu svoju imovinu.
Neko ce se sada pitati (sasvim logicno), pa sta onda ja trazim tamo kada ovako komentarisem. Moj odgovor je da me se ticu i ostali ljudi oko mene, a ne samo moja g...ca i ne mogu to da ignorisem iako me se sustinski ne dotice.
Evropa je u poredjenju sa Amerikom SVEMIR!
-------------------------------------------------------------------------
"Da zavrsim obadve drzave imaju mnogo zajednickog ali sto se tice socijalne sigurnost nas nema nigde u svetu!
(Dr.M.Cirovic, 31. decembar 2011 09:25)"
-------------------------------------------------------------------------
Dok nam se ljudi koje se potpisuju sa DR. ovako izrazavaju, nema nama napretka - OBADVE drzave (USA i Nemacka) su daleko.

ФР

pre 12 godina

За Николу - здравствено осигурање у Америци је много јефтиније него у Немачкој (да ли је и квалитетније - у то не бих улазио). Мени је невероватна та нека основна наивност код неких овде. Ама људи нити је школство нити је здравство у Немачкој (и осталим европским, а поготово скандинавским земљама) бесплатно - све се то наплати кроз таксе које су неупоредиво веће него у Америци. Све то неко (радник) плати.

О овим бројкама не бих судио, али би ваљало поредити нето плату Немца и неку просечну нето плату америчког радника у ауто-индустрији. Овако је бесмислено.

Milos

pre 12 godina

@Bojan-Njemacka
"Na kraju dana, sve se potrosi na hranu, stan, kola (prosjecno zasigurno 8-9 godina stara kola se vozaju po Njemackoj), obdanista/skole i godisnji odmor. Nemojte biti u zabludi, Njemacka nije obecana zemlja"
E vidis Bojane razlika izmedju radnika u Nemackoj i Srbiji (ako u Srbiji jos postoje industrijski radnici) je sto se sve potrosi na hranu i to na najnuznije potrebe. Uglavnom se jos zivi kod roditelja, a kola, odmori i druge stvari su vec mnogo ozbiljna investicija...
Inace, hvala za dobro objasnjenje zabune oko radne satnice/

krkix

pre 12 godina

Da je jos uporedjena produktivnost i kvalitet proizvoda, bilo bi jasno da je nemacki model neodrziv bez prevare zvane EMU, na osnovu koje Nemci zive na grbaci polovine Evrope. Ovih dana postaje jasno da ni to vise nije dovoljno, jer dugovi na osnovu kojih opstaje nemacki model ne mogu da se vrate. Na osnovu cena proizvodnje u Kini i USA lako je obracunati gde evro treba da bude u odnosu na USD i juan, a kako nemacka vlada uz pomoc Sarkozija ne dozvoljava da se tu spusti postepeno, morace odjedamput. Onda hiperinflacija, pa Lebensraum... Cena postojanja Nemaca usred kontinenta relativno normalnih naroda.

slavoljub

pre 12 godina

Prosek u nemackoj auto industriji 11300 dolara ili ti 8710 evra.
Dobra neka evropa, ali za nemce. A ostali ???????????????
Od 200 evra do 900 Evra u regionu.
Koliki je prosek u Grckoj?????????
Hoce tako da bude zauvek, da znamo da se prorjentisemo.

Зоран

pre 12 godina

Па и у Америци пре кризе много више зарађивао радник у ауто индустрији. Е па онда пукла аутоиндустрија, прешла нека производња у Кину, па се смањио број радника и сада је цена доста нижа. А искрено речено ти радници су живели као бубрег у лоју, то је било обећано занимање, то је био рај од посла за ВЕЛИКЕ паре. Исто било и у Канади. И сад кад погледам, то је било ПРЕПЛАЋЕНО.

Што се Европе тиче, ево пре неки дан причам са Амером, Тексашанин, пред пензијом, доктоr психологије, радио у болници запошљавао им лекаре. И дошао код нас као пацијент, пошто имамо приватно, па док чека причамо ја и он мало. Жали се на задравство, како није поштено да стари и ови који били у рату имају задрваствео, а остали немају, треба и они да имају, а не да уплаћују и тако то. Па зна о Канади мало, а знам и ја, па му кажем да тамо чекаш на снимања и по некоико месеци, знају да буду гужве за операцију, па често немају слободан кревет. Немци имају одличну социјалу, али знаш ли ти, кажем му, да њихови лекари одлазе у Норвешку, Швајцарску, Британију. А што, пита он. Па мала плата. Знаш ли да је у Немачкој факултет скоро бесплатан, али фале им лекари, инжењери, сви са факултетима, такорећи. Он врти главом. Иначе је за Обаму, а ја баш нешто и нисам, зато му и причам. Иначе искрен, отворен и као и сваки тексашанин, и мало луд. Да га човек не зна шта је по занимању, рекао би да је неки гилиптер. Све у свему, није са Европом проблем само што си странац, проблем је што то тамо добро ако ћеш социјалу, сигурност, али уз велики рад. Па ja ако баш морам да радим пуно, бар одем у Америку и знам што радим и што се мучим. Канада је исто нит се тера нит се води, ни Аmерика ни Европа, оно је најгора варијанта за било шта. Или иди у Европу или иди у САД, оно тамо је ледена туга у зимским кртичњацима. Далеко од тога да је Америка много добра, има мане, има свашта, али ако знаш шта хоћеш, шта ти мање смета а шта више волиш, може и те како да има смисла.

Зоран

pre 12 godina

67 долара на сат је око 50 евра на сат, пута 8 је 400 евра пута 20 је 8000 евра. Нека пол аоде на порез, то је 4000 евра. Радници у ауто индустрији у Немачкој имају већу плату од било ког научника, ако не било ког, оно од 90% њих и од масе ИТ стручњака. ...које лудило. :)))) Ево плате лекара у Немачкој,

http://www.spiegel.de/international/0,1518,399537,00.html

Па радници у аутио индустрији у немачкој имају веће плате од лекара или су ту негде. Хахахахаха....

Mendo

pre 12 godina

Ovaj artikal nema nista dodirno sa istinom. 67 dolara je cena rada za kompaniju a ne koliko radnik zaradjuje. Ja ako radim za neki projekat u mojoj kompaniji, cena rada za kompaniju je 73 evra po satu a moja mesecna plata je 4000 evra pre takse! 35 sati sedmicno, u proseku 150 sati mesecno, godisnje moj rad kosta kompaniju oko 120 000 evra godisnje)! Kod mene u kompaniji samo da smo prikluceni na internet, IT services, renta kompjutera, printovanje kosta 1300 evra mesecano po radniku. Iz ovoga svega izlazi da je mnogo jeftinije proizvoditi automobile u SAD, nego u Nemackoj!

CH

pre 12 godina

Prilicno neverovatno. Ja u Svajcarskoj kao mladi inzenjer (4 godine prakse) u jednoj od najvecih kompanija na svetu (najprofitabilnija kompanija na svetu 2011) imam 46 Net CHF na sat ili 7700 CHF net mesecno (porez 1000 CHF mesecno) sto je vec 30% preko drzavnog proseka. Imao sam ponude iz Nemacke u kojima su najvece transe bile 65 000 EUR godisnje brut ili preko 30% manje nego sto imam u Svajcarskoj.

Izgleda da su opasno placeni ti u Nemackoj sraf industriji. Ili mozda medju tim radnicima se racunaju programeri koji programiraju robote i automatizuju proizvodne linije, inzenjeri koji dizajniraju nove modele auta, nove tehnologije, mehanicke delove itd.. Neverujem da jedan obican "radnik" na proizvodnoj liniji ima mnogo vise od 2000 EUR.

Video sam da na 1.4 miliona kvadratnih metara BMW-ove fabrike radi 9000 radnika koji proizvode 1100 auta na dan. Sto znaci da svaki radnik za devet dana napravi auto od najmanje 50 000 EUR. A videvsi da se automobili sada rade samo po porudzbini svi su automatski prodati. I kad se ukljuce svi rashodi proizvodnje opet taj radnik ima mnogo malo parce kolaca.

Srecna 2012!!! :)

CH

pre 12 godina

Uostalom razlika cene radnika izmedju Nemacke i Amerike se oseca i u ceni automobila. Uzmite pa uporedite razlike su neverovatne. Toliko da sam razmisljao da narucim BMW u americi. A ista prica je i sa porseima itd...

Vojin

pre 12 godina

@Bojan-Njemacka

Ha, ha, sta ti je ljubomora. Otkad znam za sebe nasi gastarbajteri kukaju kako Nemacka propada, a niko je ne napusta. U realnosti Nemackoj za razliku od vecine Evropskih zemalja odlicno ide. Nezaposlenost oko 6%, spoljnotrgovinski suficit 153 milijardi evra, cene su stabilne, a hrana je jeftinija nego u Srbiji. Da se vise radi to je tacno, a onaj ko hoce da radi moze odlicno i da zaradi. Za svako dete dobivas po 184 evra mesecno od drzave (od treceg deteta po 190, cetvrtog po 215 evra itd) i to sve do navrsene 18 godine zivota (ili do 21 ako je nezaposleno).

Zoozoocracker

pre 12 godina

Za ovog sto se cudi koliko ima novih beskucnika u San Dijegu. Pa klima u San Dijegu je fantasticna preko cele godine, nije ni cudo sto beskucnici dolaze tu preko cele godine da pobegnu od velike zime ili vrucina preko leta. Porediti San Dijego ili San Francisko sa nemackim gradovima gde vidis sunce par meseci u godini je smesno. Ako zelis ziveti u evropi onda zivi u Srbiji a ne kao veciti stranac po nekakvim Austrijama, Nemackoj itd.

bolid

pre 12 godina

(Vojin, 01. januar 2012 19:20) .... da, Nemacka propada jer u njoj nema vise gastarbajtera, neki ponemceni Srbi i slicno. Odkad je EU interno otvorena, ne postoje gost-radnici. Dok kod nas broj domorodaca sve veci ..

Marko

pre 12 godina

Verovatno da jesu vece satnice u Nemackoj nego u USA ali u USA je mnogo jeftiniji zivot nego u Nemackoj. Pojedine stvari su jeftinije nego u Srbiji.

Vlada

pre 12 godina

@svemir

Možda je jeftiniji život u SAD - u , ali vam je 90% hrane GMO, pa nije ni čudo što je toliko jeftina. Evropa još nije izgubila bitku sa Monsantom, a pogotovo je u Nemačkoj jak pokret zelenih.

DZoni

pre 12 godina

Pa da u Americi su neslucene mogucnosti..steta sto mnoga deca to znaju na tezi nacin..

By Agence France-Presse
Monday, December 19, 2011
WASHINGTON — Fully 1.6 million children in the United States were homeless last year, living in cars, abandoned buildings and parks, a study released Monday found.

With youth homelessness surging 28 percent since 2007 amid tough economic times, the National Center on Family Homelessness called its study a “call to action for all of us to address child homelessness before we lose another generation.”

The situation is grim nationally, but even worse in many states.


Half of all US homeless kids live in six US states, and among the worst hit of all were Georgia, Alabama and California, the most populous US state.


Zemlja u kojoj 1.6 miliona dece mora da zivi i spava na ulici za mene nikad nece biti bogata...to je meni dno dna a nazalost mi smo uzeli takvo drustvo kao nesto cemu tezimo..

krkix

pre 12 godina

Da je jos uporedjena produktivnost i kvalitet proizvoda, bilo bi jasno da je nemacki model neodrziv bez prevare zvane EMU, na osnovu koje Nemci zive na grbaci polovine Evrope. Ovih dana postaje jasno da ni to vise nije dovoljno, jer dugovi na osnovu kojih opstaje nemacki model ne mogu da se vrate. Na osnovu cena proizvodnje u Kini i USA lako je obracunati gde evro treba da bude u odnosu na USD i juan, a kako nemacka vlada uz pomoc Sarkozija ne dozvoljava da se tu spusti postepeno, morace odjedamput. Onda hiperinflacija, pa Lebensraum... Cena postojanja Nemaca usred kontinenta relativno normalnih naroda.

Milan

pre 12 godina

Adidas, Puma, NIVEA, slatkisi, Mecka, BMW, Audi, VW...itd najbolji na svetu u svemu, Nemacka je i danas sila za sve zemlje i najbolja zemlja za zivot.

magellan

pre 12 godina

Mozda je zivot jeftiniji u tim nekim zabitima Amerike u odnosu na Nemacku i Evropu uopste, ali je zato zivot u Kaliforniji prilicno skup, a zarade nisu uopste vece od zarada u tim zabitima.
Dvosoban apartman u San Diegu kosta $1.500-$2.000 + rezije, a isto to imate u zabiti za $700-$800, a u jednom Chicago-u za $900, a to je ipak kao neki ozbiljan grad.
Poenta je da u USA ima primera gde je zivot jako skup, a zarade nisu jako mnogo vece u odnosu na predele gde zivot nije tako skup.
Sasvim je druga prica socijalna politika i kvalitet zivota u Nemackoj (Evropi) i Americi.
Citava Amerika, a posebno zapadna obala, ne mogu se porediti sa ambijentom jedne evropske varosice, a kamoli nekim sredinama kao sto su Minhen, Berlin, Hamburg, Studgart, Frankfurt, . . . . . a da ne spominjemo Pariz, Rim, London, Madrid, Barselonu, . . . Prag, Varsavu, Krakov, . . . Skandinaviju, . . . pa cak i Zagreb i Beograd.
Ko nije iskusio i jedno i drugo, ne vredi mu pricati.

Dragan

pre 12 godina

Nemci takodje imaju neuporedivo kvalitetnije socijalno i zdravstveno osiguranje, kvalitetnije i jeftinije školstvo, manju smrtnost beba... i nemački gradovi, za razliku od američkih nisu obklopljeni slamovima. Amerika je za Nemačku treći svet.

Đani

pre 12 godina

A tko može kao Njemačka??
Bili poraženi i srušeni do temelja i sad opet najjači,zato englez se boji.
A što bi tek bilo da nije poražena bila Njemačka jaka i moćna

slavoljub

pre 12 godina

Prosek u nemackoj auto industriji 11300 dolara ili ti 8710 evra.
Dobra neka evropa, ali za nemce. A ostali ???????????????
Od 200 evra do 900 Evra u regionu.
Koliki je prosek u Grckoj?????????
Hoce tako da bude zauvek, da znamo da se prorjentisemo.

Nikola

pre 12 godina

"Verovatno da jesu vece satnice u Nemackoj nego u USA ali u USA je mnogo jeftiniji zivot nego u Nemackoj."
Naročito im je jeftino zdravstveno osiguranje.

Mr. Spock

pre 12 godina

Moje iskustvo je da je hrana u USA u trgovinama (Safeway) do duplo skuplja nego u Nemackoj i mnogo losijeg kvaliteta (narocito mlecni proizvodi). Voce i povrce je jeftinije malo u USA. Doduse u pitanju je okolina San Francisca. Garderoba je slicnih cena. Tehnika je jeftinija u USA do 30%. Plata... e to je vec stvar ugovora :)

Zox

pre 12 godina

$67 na sat u Nemackoj? To znaci 40 sati sedmicno + 4 sedmice u mesecu a to znaci oko 10 000 dolara... Ako oduzmemo doprinose itd. dodjemo do cifre od $6500 sto je otprilike oko 5000 evra. ovo jednostavno nije tacno... Prosecna plata radnika u autoindustriji je oko 1500-1600 evra (neto) i imaju mnogo "parcijalnih" radnika koji recimo dobijaju dio plate, a ne rade vec po potrebi jer ne prodaju se automobuili istim tempom tokom godine ili, recimo, kad izlazi novi model...

Tacno je da je u USA sve jeftinije...
***

Slobo

pre 12 godina

"Lane je u Nemačkoj izrađeno 5,5 miliona vozila i radnici u proizvodnji kola su primali u proseku 67,14 dolara na sat."

Cudna neka racunica, ja radim kao dipl.ing u Siemensu/Njemacka i bruto plata mi je 4180 Eura, neto je uzas, bolje da ne pominjem. Ugovor mi je na 35 sati nedeljno/7 sati dnevno, dakle 22x7=154 sati mjesecno. Sad vi izracunajte koliko ja zaradjujem(bruto) na sat!

citalac

pre 12 godina

LOSI SU ONI. KOD NAS SE MNOGO VISE ZARADUJE. PLATA 300000 PUTNI TRISKOVI KUCA POSO POSO SVALERKA 150000, RUCKOVI 50000, GORIVO ZA AUTO 100000, PLATA SVALERKE 100000,MITO 500000, PONEKAD I MALO MAZNES OKO 500000 I TO TI JE TO. IPAK SE KAO STO VIDITE IZ PRILOZENOG KOD NAS NAJBOLJE ZARADUJE.

Bojan - Njemačka

pre 12 godina

******* Radi se na zalost ne o plati, pa ni o bruto plati, vec se radi o satu koji poslodavac mora da plati za jednog radnika. Prosjecne bruto plate nisu preko 15-20 evra po satu. Prosjecne neto mjesecne su 1500-2000 evra. Razlika izmedju satnice bruto i satnice koju poslodavac placa ogleda se u tome da plata stize i kad je radnik bolestan i kada je na godisnjem, tj. u njegovo neproduktivno vrijeme. Jos vise toj razlici pak doprinosi kostanje masina. Ako radi radnik na robotu koji je kostao milion evra, a vrijeme otplacivanje je 4 godine, znaci da taj robot godisnje kosta 250 000 evra. Ako radi robot godinu dana, tj. 24 sata x 365 dana = 8760 h, znaci da sat robota (bez struje, bez popravke, bez icega drugog) kosta 28,54 evra po satu. Ta brojka ulazi u troskove radnika, zato sto se kroz njegovu "Kostenstelle" tj. poziciju troskova otplacuje. Sto skuplji uredjaji na kojima radnik radi, to skuplja njegova satnica. Plata koju radnik prima je tu od nizerazrednog znacaja.
Autori ovakvog teksta stvaraju zablude da se u Njemackoj super zivi, a malo radi. Niti se super zivi, niti se malo radi. Na kraju dana, sve se potrosi na hranu, stan, kola (prosjecno zasigurno 8-9 godina stara kola se vozaju po Njemackoj), obdanista/skole i godisnji odmor. Nemojte biti u zabludi, Njemacka nije obecana zemlja. Za koju godinu ni ovde nece bolje izgledati nego u SAD. Industrija i odavde masovno odlazi, plate ne rastu, cijene zato rastu i mi imamo sve manje. Nekretnine su sve skuplje, sirotinje je sve vise.

propaganda

pre 12 godina

ovakve ankete se stalno proturaju po nemackoj u cilju manipulacije radnim masama......sto znaci da ne treba da se bune, jer moze da bude gore nego u americi....navodno.....

jadranka

pre 12 godina

Pa to je tako normalno jer se u Nemackoj kuca otplacuje 2 000 eura mesecno a u SAD 2 000 dolara, iPad u Nemackoj plca 850 eura a u SAD 850 dolara, auto ( neki Q7 ) u Nemackoj placa 70000 eura a u SAD 70000 dolara, hrana neuporedivo skuplja u Nemackoj u odnosu na SAD, hrana u restoranima neuporedivo skuplja u Nemackoj, ...

EU

pre 12 godina

Jos jedna u nizu odlicnih analiza , po cemu ovaj portal postaje prepoznatljiv, koja je sve razlike izmedju dve potpuno razlicite filozofije industrije (kapitalizam vs socijalna-drzavna) genijalno sveo na razliku u komunikaciji izmedju poslodavaca i sindikata. Buduca pokoljenja ce vam biti zahvalna na ovom genijalnom zapazanju.

s

pre 12 godina

Ovo da je ovolika satnica u Nemackoj nije tacna,oadkle Admin uzima ove podatke nije mi jasno?Dobar prijatelj radi kao Inzinjer u BMW i ima nesto preko 2000 eura neto mesecno,znaci niste u pravu.Druga stvar sto je u Americi propala Autoindustrija i to sve zahvaljujuci politicarima kojima je glavni problem da sto vise para potrose na Irak,Avganistan,Libiju,Kosovo rade to i Nemci preko NATO pakta ali verujte mi samo koliko moraju,u Bundestagu se stranke vec bune da se smanji kolicina novca koja ide u tudje ratove,znaci Amerika je iskljucivi krivac tezeg zivota svojih gradjana i to ce se nastaviti i bice im jos gore...

ФР

pre 12 godina

За Николу - здравствено осигурање у Америци је много јефтиније него у Немачкој (да ли је и квалитетније - у то не бих улазио). Мени је невероватна та нека основна наивност код неких овде. Ама људи нити је школство нити је здравство у Немачкој (и осталим европским, а поготово скандинавским земљама) бесплатно - све се то наплати кроз таксе које су неупоредиво веће него у Америци. Све то неко (радник) плати.

О овим бројкама не бих судио, али би ваљало поредити нето плату Немца и неку просечну нето плату америчког радника у ауто-индустрији. Овако је бесмислено.

Dr.M.Cirovic

pre 12 godina

Ne radi se dakle, ja ne dam U.S-a a ja S.R.Nemacku ne, radi se o istim drzavnim sistemima ali gledano sa druge pozicije svaka od njih ima svoje prednosti i mana.Nemacki sistem je blizi gradjanima i drzava sluzi za koordinaciju odnosa rad-kapital,znaci donositi takve zakone i propise koji sluze gradjanima za ostvarivanje ciljeva svog zivota,Amerika je daleko liberalnija i mnoge stvari su prepusteni individui i zato imamo velikih soc.razlika.
U Nemackoj niko ne gladuje,u Nemackoj svi su gradjani osigurani/besplatna therapija,stom.usluge i mnoge druge stvar/,a to je san svakog Amerikanca.
Da zavrsim obadve drzave imaju mnogo zajednickog ali sto se tice socijalne sigurnost nas nema nigde u svetu!

Vladimir Trbojevic

pre 12 godina

Mislim da ste napravili gresku u tim nadnicama, jer Nemacki radnik ne moze da dobije 66 evra na sat, jer bi to znacili da mu je mesecna plata plata oko 10000 evra. Ta svota koju ste naveli mora da je cena radnog casa za kompaniju, sto znaci da kompanija mora zaradi na radniku minimum 66 evra po radnom satu da bi pravila profit! A ja sumnjam da je plata radnika u Nemackoj prelazi 5000 evra!

Alfa

pre 12 godina

@(Mr. Spock, 31. decembar 2011 12:56)
******
garderoba ume da ide i do 5-6x jeftinije nego kod nas za iste artikle (Timberland kosulja kod nas 80eur, u USA 16usd, potpuno isti model, cak su i obe "made in turkey")
tehnika i do 3x jeftinije nekada... (Bose Lifestyle L48 kod nas oko 5k eur, u Bose radnji u San Antoniju kupljen za 2200USD)

Igor

pre 12 godina

Za stranca s univerzitetskim obrazovanjem USA je mnogo bolja od Nemacke (gde si zauvek stranac) - San Francisco je divno mjesto za zivot :-). Isto, pisac clanka - nepostoji grad Katanoga u US. Radi se o (Ch)atanuga Tenesi.

Goran

pre 12 godina

Ne ulazeci u to koliko tacno zaradi nemacki radnik u odnosu na americkog, jedna stvar je sigurna: plate u Nemackoj su daleko vise izbalansirane i u korist srednje i nize klase. Razlike izmedju visokih i niskih primanja su daleko manje nego u Americi. Prosecni nemacki radnik daleko bolje zivi u Nemackoj nego u Americi, pocevsi od garantovanog socijalnog i zdravstenog osiguranja pa do sindikalnih prava i beneficija. S druge strane vrhunski strucnjaci daleko vise zaradjuju u Americi. U proseku gledajuci zivot je daleko sigurniji i pravedniji u Nemackoj nego u Americi. Jedno drustvo se ogleda u svim njenim gradjanima, a ne samo u odabranim. Naravno da se vrednost svakoga treba adekvatno nagraditi, ali drustvo u kojem pojedinci poseduju perverzne sume novca, dok drugi gladuju ne moze biti zdravo.

magellan

pre 12 godina

Vidim dosta negativnih ocena za moj komentar (uopste me ne dotice) i to me cudi malo, jer ja znam sta pricam, obzirom da zivim u Kaliforniji.
Ove godine vidjam duplo vise beskucnika na ulicama San Diega u odnosu na prethodnu i tacno im se po izgledu vidi da su novi na ulici.
To ko nije video i doziveo, ne moze ni da zamisli. Kakav je to grad ako imate u svim delovima, svim ulicama, parkovima, . . . silne beskucnike koji ili leze na plocniku, ili se transportuju gradskim ulicama gurajuci u kolicima iz supermarketa svu svoju imovinu.
Neko ce se sada pitati (sasvim logicno), pa sta onda ja trazim tamo kada ovako komentarisem. Moj odgovor je da me se ticu i ostali ljudi oko mene, a ne samo moja g...ca i ne mogu to da ignorisem iako me se sustinski ne dotice.
Evropa je u poredjenju sa Amerikom SVEMIR!
-------------------------------------------------------------------------
"Da zavrsim obadve drzave imaju mnogo zajednickog ali sto se tice socijalne sigurnost nas nema nigde u svetu!
(Dr.M.Cirovic, 31. decembar 2011 09:25)"
-------------------------------------------------------------------------
Dok nam se ljudi koje se potpisuju sa DR. ovako izrazavaju, nema nama napretka - OBADVE drzave (USA i Nemacka) su daleko.

Milos

pre 12 godina

A kakav je sistem rada u autoindustriji, npr. ako se u Nemackoj radi 8 sati x 67,14$ x 20 rad.dana = 10742.4$ sto je priblizno 8302 EUR. Malo mi je neverovatno da radnik, cak i u Nemackoj, moze toliko da zaradi! Da li su u ovaj prosek usle i menadzerske plate?

q

pre 12 godina

Ovo ko kod nas. Radnici u Elektrodistribuciji Nis, za isti posao primali manje plate od radnika u BG.

E a zamislite, drzavno preduzece. Decentralizacija, jel?

Milos

pre 12 godina

@Bojan-Njemacka
"Na kraju dana, sve se potrosi na hranu, stan, kola (prosjecno zasigurno 8-9 godina stara kola se vozaju po Njemackoj), obdanista/skole i godisnji odmor. Nemojte biti u zabludi, Njemacka nije obecana zemlja"
E vidis Bojane razlika izmedju radnika u Nemackoj i Srbiji (ako u Srbiji jos postoje industrijski radnici) je sto se sve potrosi na hranu i to na najnuznije potrebe. Uglavnom se jos zivi kod roditelja, a kola, odmori i druge stvari su vec mnogo ozbiljna investicija...
Inace, hvala za dobro objasnjenje zabune oko radne satnice/

Zoozoocracker

pre 12 godina

Za ovog sto se cudi koliko ima novih beskucnika u San Dijegu. Pa klima u San Dijegu je fantasticna preko cele godine, nije ni cudo sto beskucnici dolaze tu preko cele godine da pobegnu od velike zime ili vrucina preko leta. Porediti San Dijego ili San Francisko sa nemackim gradovima gde vidis sunce par meseci u godini je smesno. Ako zelis ziveti u evropi onda zivi u Srbiji a ne kao veciti stranac po nekakvim Austrijama, Nemackoj itd.

Обрад Крљачић

pre 12 godina

67 долара на сат, то је око 50 евра. Прилично невероватно невероватно јер би значило да се зарађује око 6000 евра месечно.
Осим тога, требало би да се упоређују нето плате као и разне повластице као што је бесплатно здравствено осигурање и пензија.

Зоран

pre 12 godina

Па и у Америци пре кризе много више зарађивао радник у ауто индустрији. Е па онда пукла аутоиндустрија, прешла нека производња у Кину, па се смањио број радника и сада је цена доста нижа. А искрено речено ти радници су живели као бубрег у лоју, то је било обећано занимање, то је био рај од посла за ВЕЛИКЕ паре. Исто било и у Канади. И сад кад погледам, то је било ПРЕПЛАЋЕНО.

Што се Европе тиче, ево пре неки дан причам са Амером, Тексашанин, пред пензијом, доктоr психологије, радио у болници запошљавао им лекаре. И дошао код нас као пацијент, пошто имамо приватно, па док чека причамо ја и он мало. Жали се на задравство, како није поштено да стари и ови који били у рату имају задрваствео, а остали немају, треба и они да имају, а не да уплаћују и тако то. Па зна о Канади мало, а знам и ја, па му кажем да тамо чекаш на снимања и по некоико месеци, знају да буду гужве за операцију, па често немају слободан кревет. Немци имају одличну социјалу, али знаш ли ти, кажем му, да њихови лекари одлазе у Норвешку, Швајцарску, Британију. А што, пита он. Па мала плата. Знаш ли да је у Немачкој факултет скоро бесплатан, али фале им лекари, инжењери, сви са факултетима, такорећи. Он врти главом. Иначе је за Обаму, а ја баш нешто и нисам, зато му и причам. Иначе искрен, отворен и као и сваки тексашанин, и мало луд. Да га човек не зна шта је по занимању, рекао би да је неки гилиптер. Све у свему, није са Европом проблем само што си странац, проблем је што то тамо добро ако ћеш социјалу, сигурност, али уз велики рад. Па ja ако баш морам да радим пуно, бар одем у Америку и знам што радим и што се мучим. Канада је исто нит се тера нит се води, ни Аmерика ни Европа, оно је најгора варијанта за било шта. Или иди у Европу или иди у САД, оно тамо је ледена туга у зимским кртичњацима. Далеко од тога да је Америка много добра, има мане, има свашта, али ако знаш шта хоћеш, шта ти мање смета а шта више волиш, може и те како да има смисла.

CH

pre 12 godina

Prilicno neverovatno. Ja u Svajcarskoj kao mladi inzenjer (4 godine prakse) u jednoj od najvecih kompanija na svetu (najprofitabilnija kompanija na svetu 2011) imam 46 Net CHF na sat ili 7700 CHF net mesecno (porez 1000 CHF mesecno) sto je vec 30% preko drzavnog proseka. Imao sam ponude iz Nemacke u kojima su najvece transe bile 65 000 EUR godisnje brut ili preko 30% manje nego sto imam u Svajcarskoj.

Izgleda da su opasno placeni ti u Nemackoj sraf industriji. Ili mozda medju tim radnicima se racunaju programeri koji programiraju robote i automatizuju proizvodne linije, inzenjeri koji dizajniraju nove modele auta, nove tehnologije, mehanicke delove itd.. Neverujem da jedan obican "radnik" na proizvodnoj liniji ima mnogo vise od 2000 EUR.

Video sam da na 1.4 miliona kvadratnih metara BMW-ove fabrike radi 9000 radnika koji proizvode 1100 auta na dan. Sto znaci da svaki radnik za devet dana napravi auto od najmanje 50 000 EUR. A videvsi da se automobili sada rade samo po porudzbini svi su automatski prodati. I kad se ukljuce svi rashodi proizvodnje opet taj radnik ima mnogo malo parce kolaca.

Srecna 2012!!! :)

Vojin

pre 12 godina

@Bojan-Njemacka

Ha, ha, sta ti je ljubomora. Otkad znam za sebe nasi gastarbajteri kukaju kako Nemacka propada, a niko je ne napusta. U realnosti Nemackoj za razliku od vecine Evropskih zemalja odlicno ide. Nezaposlenost oko 6%, spoljnotrgovinski suficit 153 milijardi evra, cene su stabilne, a hrana je jeftinija nego u Srbiji. Da se vise radi to je tacno, a onaj ko hoce da radi moze odlicno i da zaradi. Za svako dete dobivas po 184 evra mesecno od drzave (od treceg deteta po 190, cetvrtog po 215 evra itd) i to sve do navrsene 18 godine zivota (ili do 21 ako je nezaposleno).

Зоран

pre 12 godina

67 долара на сат је око 50 евра на сат, пута 8 је 400 евра пута 20 је 8000 евра. Нека пол аоде на порез, то је 4000 евра. Радници у ауто индустрији у Немачкој имају већу плату од било ког научника, ако не било ког, оно од 90% њих и од масе ИТ стручњака. ...које лудило. :)))) Ево плате лекара у Немачкој,

http://www.spiegel.de/international/0,1518,399537,00.html

Па радници у аутио индустрији у немачкој имају веће плате од лекара или су ту негде. Хахахахаха....

Mendo

pre 12 godina

Ovaj artikal nema nista dodirno sa istinom. 67 dolara je cena rada za kompaniju a ne koliko radnik zaradjuje. Ja ako radim za neki projekat u mojoj kompaniji, cena rada za kompaniju je 73 evra po satu a moja mesecna plata je 4000 evra pre takse! 35 sati sedmicno, u proseku 150 sati mesecno, godisnje moj rad kosta kompaniju oko 120 000 evra godisnje)! Kod mene u kompaniji samo da smo prikluceni na internet, IT services, renta kompjutera, printovanje kosta 1300 evra mesecano po radniku. Iz ovoga svega izlazi da je mnogo jeftinije proizvoditi automobile u SAD, nego u Nemackoj!

CH

pre 12 godina

Uostalom razlika cene radnika izmedju Nemacke i Amerike se oseca i u ceni automobila. Uzmite pa uporedite razlike su neverovatne. Toliko da sam razmisljao da narucim BMW u americi. A ista prica je i sa porseima itd...

bolid

pre 12 godina

(Vojin, 01. januar 2012 19:20) .... da, Nemacka propada jer u njoj nema vise gastarbajtera, neki ponemceni Srbi i slicno. Odkad je EU interno otvorena, ne postoje gost-radnici. Dok kod nas broj domorodaca sve veci ..