Sreda, 10.11.2010.

15:13

Stručnjaci: Ne prodavati Telekom

Vlada Srbije treba da obustavi prodaju Telekoma Srbija jer ona nije u interesu države i građana, već samo određenih pojedinaca, upozorava Aleksandra Smiljanić.

Izvor: Beta

Struènjaci: Ne prodavati Telekom IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

40 Komentari

Sortiraj po:

raka

pre 13 godina

MIslim da ovi na vlasti vise nemaju resenje ni za sta cim moraju sada da prodaju telekom.Mislim da i kad dobiju taj novac sobzirom da nemaju projekte infrastrukture trosice ga bar 4 godine ako su ga za to namenili.
Sto znaci da je bolje da uzmu kredit u tom iznosu i da ga telekom vraca 4 godine i da nam na kraju ostane telekom.

Milos

pre 13 godina

Svako ko je protiv prodaje Telekoma ili radi u njemu, ili mu tamo rade žena, svastika, tetka, šurak ili neki drugi rod. Ne postoji niti jedan normalan razlog zašto bi čovek pri zdravoj svesti želeo da ovo leglo lezilebovića i dalje živi od povlašćenih položaja i visokih cena koje nameće svim građanima Srbije.

E, moji ekonomisti... kakav fakultet, takva i ekonomija

pre 13 godina

Неко написа:

"Svako ko je ikad krocio na ekonomski fakultet, moze vrlo lako da objasni zasto Telekom treba prodati STO PRE, i zasto nema nista gore od toga da drzava upravlja preduzecima..."

Је ли то беше онај факултет што производи сјајне економске стручњаке, чији рад и стручност видимо сваког дана? Где су студенти тог факултета нашли посао у иностранству и колико их је? Колико њих има као што је Александра Смиљанић? Колико њих ради као предавачи по најпрестижнијим светским високим економским школама? И сад ће ти професори који су годинама школовали кадар који никоме не треба, да некога уче још од прве године шта и кад треба продавати! Зашто вас не науче како СТВАРАТИ?

laza

pre 13 godina

Ekomonija je KOMPLEKSNA nauka, drugim recima, da bi razumeo stvari covek mora konkretno da je prouci, da cita knjige, da sam razmislja, da procenjuje razlicita gledista.. tek onda njegovo misljenje postaje relevantno.

Profesorka Smiljanic ima impresivnu biografiju iz svoje oblasti i njenu visoku tehnicku inteligenciju ne dovodim u sumnju. Ali, kada dodje do ekonomskih pitanja, visoka tehnicka inteligencija sama po sebi ne pomaze.. i ona mora kao i svi mi da se konkretno obrazuje.

Po ovome sto ovde pise ekonomsko obrazovanje profesorke Smiljanic je premalo da bi imala relevantan sud. Ona hoce da zadrzi drzavni monopol da bi sacuvala elektrotehnicku struku i sprecila otpustanje viska radnika?? Dakle, narod treba da nastavi da placa nerelano visoke cene ne bi li ti lezilebovici u Telekomu nastavili da lezilebuju a elektrotehnicari koji nikome ne trebaju da nastave da prodaju maglu koja nikome ne treba?? Ako tvoj posao nikome ne treba tj. nikome nije od koristi, zasto bi ijedan srbin bio nateran drzavom da te izdrzava? Nadji drugi posao koji donosi neki profit pa budi malo i od koristi drugom coveku.

Staromodan

pre 13 godina

Ajde Jano, kucu da prodamo,
sa sve Telekomom. Ima se, moye se.
Da prodamo, Jano duso, samo da igramo. Nema hleba, al ima igara.

Nikola

pre 13 godina

Uopste se ne slazem sa zakljucima ove grupe eksperata. Ono sto svakako bode oci je da neko strucan za elektrotehniku daje misljenje o kapitalnoj strukturi preduzeca i njegovoj efikasnosti. Uz duzno postovanje, mislim da su ekonomisti i menadzeri pozvaniji da daju misljenje o tome. Sledi moje vidjenje situacije.

Prodaja telekoma ne odgovara grupama koje direktno imaju korist od sadasnje situacije. To su prvenstveno politicke stranke koje pune tu firmu 'zasluznim' kadrovima. Potpuno je jasno da na ovaj nacin Telekom ima visak zaposleni i vise sluzi kao socijalna institucija za uhlebljenje zasluznih nego za firmu kojoj jedini cilj treba da bude stvaranje profita i trzisna utakmica. Naravno ne odgovara ni sindikatima ni trenutnim zaposlenima. Naime za sve vreme ove krize, dok su skoro sva preduzeca na svetu smanjivala svoju radnu snagu, u ovoj drzavnoj ifirmi je broj zaposlenih PORASTAO. To znaci da mi, k0orisnici njihovih usliga placamo za sve te ne-potrebne radnike.

Jedva cekam da se Telekom proda, i ne samo telekom vec sva drzavna preduzeca, da se onemoguci politicarima da zloupotrebljavaju sistem.

Takodje sam siguran da ce novi vlasnik telekoma uspesno voditi firmu i placati drzavi dividendu za svojih 49% posto. Idealna situacija, kao gradjani dobijamo pare u budzet jer je drzava parcijalni vlasnik preduzeca, a opet je vodjenje prepusteno daleko kompetentnijim ljudima nego politicarima.

Shvatite Komunizam je gotov!

Aleksandar

pre 13 godina

ja mislim da treba da ga prodaju. Sad vredi svakako vise nego sto ce vredeti u buducnosti ako se uzme u obzir sirenje voip tehnologije. to ce sustinski podriti monopol Telecoma u oblasti fiksne telefonije jer ce svako moci da otkaze analognu liniju i da se prebaci na voip pod uslovom da ima internet prikljucak (koji naravno ne mora da bude preko Telecoma). bez faktickog monopola u fiksnoj telefoniji, vrednost Telecoma bi bila svakako manja jer bi mu se biznis sveo na prodavanje data servisa gde konkurencija postoji i bice sve veca.

mhm

pre 13 godina

Ajde neko ko je u prici i ko je u mogucnosti da organizuje peticiju protiv prodaje Telekoma, ili ako vec ne moze na taj nacin bar peticija za referendum o prodaji Telekoma!

Ova ekipa koja se skupila bi mogla to da organizuje. Ako im treba ljudstvo za organizaciju, tu smo!

Lokalni

pre 13 godina

Prica se uvecava od onih koji smatraju da ne treba prodati Telekom sa komentarima da i neke druge velike telekom firme imaju drzavnog vlasnistva kao i nabrajanje dodatnih razloga, manje ulaganje i kupovina u Srbiji, mogucnost za razvoj domacih strucnjaka.... .
Potpuno se slazem da drzava ne treba da proda sve. Kao dobili smo misljenja nasih strucnjaka iz US i Kanade/. Recite koji su to strucnjaci? Ako jesu, onda oni ne poznaju srpski drzavni menadzment. Tacno je da Kanadska drzava ima vlasnistvo u mnogim delovima privrede, ne vecinsko vlasnistvo (izuzev u nekim elektroprivrednim firmama)vecim bankama (kamo sreca da i Srbija ima vise svojih banaka) aviokompaniji idr.. ALi razlika je ogromna, drzava, odnosno politicke partije na vlasti ne upravljaju preduzecima, ne stavljaju Danicu Draskovic u Upravni Odbor Telekoma, HEJ narode probudite se! ne stavljanju pravnika bez ikakvog poslovnog iskustva (osim pollitike u DS) da bude direktor i vodi Telekom. Pa gospodo, narode Srbije, ovaj covek nema pojma ni o telekomunikacijama ni o privredi. Sramoti nas na svakom koraku!. Zamislite njega da stupi u profesionalni razgoovor za Direktorom Nemackog Tekekoma, mozda mogu da pricaju o pecanju. Da ne govorimo koga su sve politicari stavili u ovu firmu. Sindikat, pa oni hoce da komunizam jos ostane, da se zaposli sto vise moze i njihovih clanova da ih je vise da oni sefovi i neradnici mogu da uzivaju bez rada. E to vise ne moze u sistemu kome kazemo da idemo. Kada velika firma uzme vecinski deo, ona ce naterati ljude da rade, da se proizvode rezultati na trzisnoj utakmici jer ovo je trzasna delatnost. Nece moci vise da se gomila sa fakulteta grabe sa nepostojecim i trivijalnim projektima koji nista ne vrede i stoje na policama, zato njima treba da firma ostane drzavna, da imaju tezgu!. Da ne govorim o mnogim namestenicima srednjeg i nizeg nivoa naimenovanih samo na osnovu politicke pripadnosti, da ne govorim o novim zaposlenima kako su primljeni. E gospodo to u onom svetu kojem kazemo da idemo ne moze. Imati 49% vlasnistva za drzavu je mnogo bolje nego ovo sada, jer uspesnija firma ce doneti mnogo vise profita a sa time i vise para drzavi, a pustite da profesionalni ljudi vode biznis. Bice i nama srednjeg kadra bolje jer se ne moze probiti prema vrhu ako niste politicki postavljenik, i siguran sam da ce svima biti vece plate nego sada.

milan

pre 13 godina

Profit mogu ostvariti samo preduzeca koja funkcionisu a zato su potrebni saradnici i zato je zakljucak da ce strani investitor u Telekomu otpustati radnike samo radi profita naivno i zastarelo misljenje bez osnove.

Beogradjanin

pre 13 godina

Ovo strucnjaci treba staviti pod navodnike.

Svako ko je ikad krocio na ekonomski fakultet, moze vrlo lako da objasni zasto Telekom treba prodati STO PRE, i zasto nema nista gore od toga da drzava upravlja preduzecima...

j

pre 13 godina

Ja stvarno ne razumem ni @vuka ni ostale koji osporavaju Aleksandrine argumente da ne treba prodati Telekom i iznose razne netacne podatke. Postoji analiza sa podacima EVROPSKE UNIJE I SVETSKE BANKE, koje je Aleksandra koristila i prezentovala u radu u kome dokazuje zasto Telekom ne treba prodati.
http://www.balkanmagazin.net/kolumna/nauka/posledice_prodaje_telekomunikacione_infrastrukture.xhtml
Rad je bio izlagan na Okruglom stolu na temu POREKLO I ISHOD KRIZA, koji su organizovali Odbor za ekonomske nauke SANU i Društvo za privrednu istoriju, i treba da bude objavljen u sledećem Zborniku SANU. Pa sad ja ne znam sta je strucnije od toga !!!

Danko

pre 13 godina

Ako smo prodali MOBTEL, kad smo ga uzeli onom banditu, za 1.5 mlrd eura, i ako je ta firma u tom trenutku imala oko milion mobilnih pretplatnika, koliko vredi telekom koji verovatno ima duplo vise mobilnih i preko tri miliona fiksnih pretplatnika? Neki ljudi koji su upuceniji mnogo nego sto sam ja, tvrde, da bi vise zaradili kad bi prodali bakar koji se nalazi u kablovima koji su vlasnistvo Telekoma.

smajli

pre 13 godina

Svi vi sto pljujete Smiljanicku, prvo procitajte njene reference i gde ih je sticala (u srbijici punoj takvih eksperata kao vi nije). Drugo, zar mora da se proda telekom da bi se njegovo poslovanje optimizovalo, pojednostavilo, smanjio broj lezilebonja i usluge pojeftinile?? I meni smeta kako rade ali to radi ds/g17/sps/itd kadar koje su upravo ti sto ga i prodaju uhlebili tamo. Iz kojih stranaka su direktori i clanovi upravnih odbora? Nisu s marsa pali! Glupa logika "krava daje malo mleka, ajde da je prodamo davace vise kod drugog"!? Tako kako sada aktivisti ds/g17 pljuju dr Smiljanic i gdju Barac tako su spsovci pljuvali Avrama kada im vise nije trebao. Mrzm taj stranacki kadar jer se svi busaju u grudi kako su pametni i sposobni a sve sto rade rade kriminalno, glave prazne a obrazi debeli...

jedina solucija revolucija

pre 13 godina

Ova vlast je toliko bahata i ne slusa nikog ma koliki on strucnjak bio.

Tako nas je kriza zaobisla, pa bila velika sansa, pa nas malo potkacila, pa smo bar vec triput izasli iz krize!

Budzet nam je realan i stabilan, pa pravimo cetiri rebalansa "realnog" budzeta, isplacujemo dodatak iz viska u budzetu pa podignemo komercijalni kredit da pokrijemo manjak u budzetu.

Totalno su izgubili bilo kakav kompas i pravac sta da rade sa ovom zemljom, samo im je cilj da ostanu na vlasti sto duze.

Zato i prodaju Telekom da pare potrose (pokradu) u predizbornoj kampanji, napune svoje dzepove i dzepove svojih agencija, a to sto zemlju guraju u blato, bas njih briga!

Ova vlada izgleda razume samo pritisak sa ULICE!

Treba joj to i dati!

Novica

pre 13 godina

Draga profesorko Smiljanic,

Ako niste culi, monopol u telekomunikacijama je zakonski vec ukinut. Povratak na situaciju koja je bila u vreme dok ste vi bili ministar je nemoguc. Slazem se da je sporo, ali konkurencija vec znacajno pritiska Telekom, zato ga tako ubrzano i prodaju (pogledati ponudu fiksne telefonije i interneta kod Oriona i SBB-a). Do ove vlade situacija u tom smislu je bila beznadezna.
Telekom nikada nije radio u korist gradjana ove drzave. Jednostavno uporedite zarade relevantnih telekom operatera u okruzenju, uzmite u obzir velicinu, pa cete shvatiti da je godisnja zarada od 200 miliona evra godisnje stvarno smesna. Pri tom, cene srpskog Telekoma su ASTRONOMSKE. Za sve usluge. Jako je moguce da uz efikasnije poslovanje drzava zaradjuje isto ili slicno i sa 49% vlasnistva - nemojte mi verovati proverite sami koliko jedna telekom kompanija ove velicine mora da zaradjuje.
Kazete da su Makedoniji cene podignute i do 10 puta? Zasto je onda ADSL tamo tacno 2.5 puta jeftiniji nego u Srbiji: http://t-home.mk/mk/61/t-home.mk/Internet/MaxADSL_paketi.html
Zasto su cene interneta u Rumuniji i Sloveniji i do 10 puta manje?
Pominjete otpustanja. Svaki posao, a posebno onaj koji je u drzavnom vlasnistvu (makar i manjinskom) MORA da bude najzdraviji i najefikasniji koliko je to moguce. To ne sme da bude leglo korupcije i nerada koje sluzi da se zaposljavaju rodjaci i prijatelji. Otpustanje viska radnika se jednostavno mora obaviti. Nije posteno prema ostalim gradjanima koji ne poznaju nikog da ih zaposli u Telekomu ili EPSu. Vise radnika u privatnom sektoru (sa dobrim iskustvom) to znaci vise zaradjenih para, ako ima radnika bice i poslodavaca, tako je bar u elektrotehnici i telekomunikacijama, ako ne u ostalim oblastima. Veci privatni sektor, bogatija drzava, jer drzava se ne bogati od javnih preduzeca vec od zdravog privatnog sektora.
Izjavu da ce buducnost elektrotehnicke struke u Srbiji i Republici Srpskoj biti dovedena u pitanje ne zasluzuje ni komentar. Jednostavno je pogresno i pomisliti tako nesto.

Na drugoj strani zamerke u vezi transparentnosti koje je uputila gospodja Barac su na mestu i na tome svakako treba insistirati.

Miroslav blok 24

pre 13 godina

Da bi dobili zajam, očajne nacije su forsirane da založe svoje, rudnike, šume, šine, elektrane i vodovodske sisteme i da pristanu na 100 uslova za zajam pod zelenaškim kamatama. Da bi isplatili zajmove, naterani su da ignorišu zakone o očuvanju životne sredine, da smanje plate i da štede na edukaciji i na zdravstvenoj zaštiti. Takođe su naterani, da privatizuju i prodaju svoje resurse pokvarenim korporacijama. Ako nacije nisu sposobne da otplate zajmove, davani su im drugi zajmovi da bi otplatili stare, i oni takozvani krediti za refinansiranje nisu za otplaćivanje zajmova već za punjenje džepova raznih grupacija. Dok su očajne nacije postajale još očajnije, prebogati bankari su postajali još prebogatiji i neka Bog pomogne onima koji im se nađu na putu.
Dejvison Bodou,stariji ekonomista za MMF je dao ostavku zbog: Citat:"...da operem svoje ruke od krvi miliona siromašnih i izgladnelih ljudi".

Vesna

pre 13 godina

Ma kakva "Vlada" odlucuje - o svemu odluke donosi samo jedna osoba a to je Boris Tadic.
Covek se bukvalno ponaša kao da je nama svima razredni starešina, a da su svi gradjani Srbije maloletna deca.
Nije domaćin, i ne zna da niko pametan ne rasprodaje najvrednije iz kuće.

ETFovac

pre 13 godina

A zato nam sada u telekomu rade sve sami strucnjaci za telekomunikacije. Ajte molim vas, o cemu pricate? Svi koji su mogli su zaposlili tetke, strine, kumove i mnogobrojnu familiju. Pricate praznu pricu. Kako VIP i TELENOR zaposljavaju sve nase mlade tek zavrsene kadrove ETF-a? Tako ce i buduci vlasnik telekoma. Mojim 20 drugova je odmah po zavrsetku faksa dobio posao u VIPu ili Telenoru.

sahista

pre 13 godina

Treba oterati ovu nesposobnu i netransparentnu vladu. Pod hitno zaustaviti prodaju drzavnih resursa, ovoga puta Telekom i njegovu infrastrukturu. Spreciti prelazak drzavnog monopola u privatni, jer to je samo dolazak novih parazita koji ce te na kraju unistiti.

Marko

pre 13 godina

Koliko znam, bivsa ministarka telekomunikacija nije ekonomski strucnjak, pa zato njeno misljenje o cenama ili privatizaciji nekog drzavnog preduzeca jednostavno nije relevantno. A to lepo moze da se vidi po tome da ona apostrofira da ce, ako se Telekom proda, doci do otpustanja radnika. Pa ne razumem, jel' Telekom mozda socijalna ustanova koja sluzi za uhlebljenje preko veze???

I nije tacno da ce cene ici na gore, jer na trzistu nema prave konkurencije. Konkurenti su Telekom, koji ima neki profit i visak radnika i ostali, koji imaju mnogo manje radnika i mnogo veci profit, pa samim tim nemaju nikakvog razloga da dodatno spustaju cene.

ReleaseTheFuture

pre 13 godina

Jedno od rešenja:

1. Odustati od prodaje Telekoma
2. Aktivirati makar jednu od četiri banke u stečaju (naime, one NISU UGAŠENE, već u stečaju)
3. Pokrenuti pitanje novca iznesenog na Kipar - Beobanka COBU u saradnji sa Antexol-om & ostalim sumnjivim kompanijama (Dinkić to beše otkrio, pa se nekom igrom slučaja priča zaboravila. BTW, elektronski tragovi se ne gube, to je priča za malu decu)

i time ćemo krenuti u ispunjavanje jednog od uslova EU, a to je više PRESUDA u vezi korupcije

bravo B92

pre 13 godina

Predlažem da B92 krene u medijsku ofanzivu da spreči štetu i predupredi najveću pljačku građana u istoriji Srbije. Napraviti insajder koji se bavi ovom temom dok šteta nije nastala i sprečiti je. B92 je dokazala da joj je cilj interes građana, ostali mediji se prave mutavi... Ljudi ja se pitam, da li postoji naš interes ili je Srbija postala retardirana prostitutka koju vode makroi koji joj sve otmu... Treba li nama država?

Vuk

pre 13 godina

Pomenuta žena nije stručnjak jer nikada nigde nije radila, i otpuštena je iz Vlade a njene odluke poništene. Neka proba da pronađe posao i da vidi telekomunikacije uživo.
Upravo zbog nje i njene majke treba pročistiti ETF i okrenuti ga potrebama privrede.

Ranko

pre 13 godina

LJUDI NA ULICE! OD OVAKVIH SKUPOVA SLABA VAJDA! NEKA SE ORGANIZUJU OVI LJUDI KOJI SU STRUČNI U OVOJ OBLASTI I NEKA ORGANIZUJU PROTEST, A TAKOĐE I SINDIKATI DA IM SE PRIDRUŽE! JEDINO SE TAKO MOŽE SPREČITI PRODAJA TELEKOMA!
STANJE JE ALARMANTNO!

nisam stucnjak, ne do bog!

pre 13 godina

Kako ne kapirate - slusali su vas do onoga

Strucnjaci dve tacke...

sve posle toga sa vlast je bla-bla-truc. Nekada se govorilo da je ovo zemlja u kojoj strucnost nije bitna; nazalost, vec neko rveme je dokazano da itekako jeste: vase obrazovanje i strucnost vas u Srbiji diskvalifikuju.

1 Experat™

pre 13 godina

Ovi stručnjaci su presmešni.

EksMinistarka nije ništa uradila na liberalizaciji tržišta, razbijanju monopola, uvođenju konkurencije...

Budućnost elektrotehničke struke u Srbiji i RS je u prevodu upošljavanje svojih ljudi preko vezica.

"preusmeriti na dobavljače iz zemalja iz kojih dolaze"
A sad se kao ne nameštaju tenderi za nabavku opreme i slične trice i kučine? Dobro onda.

"poskupele usluge od četiri do deset puta, a nisu povećane investicije u toj oblasti"
Za ovo nam nisu potrebni stranci. To već sad imamo.

"Vlada Srbije gubi i značajne prihode jer će profit te kompanije u 2010. godini biti oko 200 miliona evra"
A sada ne plaćaju porez na prihod?!?

Ove prednosti koje spominje Pavlović radije ne bih komentarisao. Sprdnja.

Nikola

pre 13 godina

Hvala B92 sto ovu temu ne stavlja pod tepih, i nadam se da ce brzo biti jos glasnija i da ce zauzimati vise prostora i u informativnim emisijama na TVu, ne samo na web sajtu.

ideje za AKCIJU

pre 13 godina

Treba nam ideja za konkretnu akciju. Recimo ja sam u mogucnosti da se ukoliko prodaju Telekom odreknem fiksne telefonije. Trazicu da mi iskljuce obe linije. Svako ko moze neka ucini isto.

lopovi u zatvor

pre 13 godina

Naravno da ce novi vlasnik otpustiti veliki broj radnika jer u ovoj firmi postoji na hiljde zaposlenih koji nista ne rade, a samim tim i ne doprinose prihodu firme, a sa druge strane imate oko 500 ljudi uglavnom angazovanih u direktnoj prodaji koji mesecno rade za 200 evra iako obavljaju lavovski deo posla, kao "nagradu" za to menadžment ove "uspesne firme" im je obezbedio da nemaju nikakvu sansu za stalno zaposlenje i godinama ih angazuje preko nekih privremenih ugovora kako bi ih sto manje plaćao. Neko mora za to da odgovara...

Dragan

pre 13 godina

Naša vlast je gluva na apel stručnejavnosti, opozicije i običnih građana. Zato u subotu kreće velika akcija prikupljanja potpisa protiv prodaje.
STOP prodaji Telekoma!

jedina solucija revolucija

pre 13 godina

Ova vlast je toliko bahata i ne slusa nikog ma koliki on strucnjak bio.

Tako nas je kriza zaobisla, pa bila velika sansa, pa nas malo potkacila, pa smo bar vec triput izasli iz krize!

Budzet nam je realan i stabilan, pa pravimo cetiri rebalansa "realnog" budzeta, isplacujemo dodatak iz viska u budzetu pa podignemo komercijalni kredit da pokrijemo manjak u budzetu.

Totalno su izgubili bilo kakav kompas i pravac sta da rade sa ovom zemljom, samo im je cilj da ostanu na vlasti sto duze.

Zato i prodaju Telekom da pare potrose (pokradu) u predizbornoj kampanji, napune svoje dzepove i dzepove svojih agencija, a to sto zemlju guraju u blato, bas njih briga!

Ova vlada izgleda razume samo pritisak sa ULICE!

Treba joj to i dati!

Miroslav blok 24

pre 13 godina

Da bi dobili zajam, očajne nacije su forsirane da založe svoje, rudnike, šume, šine, elektrane i vodovodske sisteme i da pristanu na 100 uslova za zajam pod zelenaškim kamatama. Da bi isplatili zajmove, naterani su da ignorišu zakone o očuvanju životne sredine, da smanje plate i da štede na edukaciji i na zdravstvenoj zaštiti. Takođe su naterani, da privatizuju i prodaju svoje resurse pokvarenim korporacijama. Ako nacije nisu sposobne da otplate zajmove, davani su im drugi zajmovi da bi otplatili stare, i oni takozvani krediti za refinansiranje nisu za otplaćivanje zajmova već za punjenje džepova raznih grupacija. Dok su očajne nacije postajale još očajnije, prebogati bankari su postajali još prebogatiji i neka Bog pomogne onima koji im se nađu na putu.
Dejvison Bodou,stariji ekonomista za MMF je dao ostavku zbog: Citat:"...da operem svoje ruke od krvi miliona siromašnih i izgladnelih ljudi".

smajli

pre 13 godina

Svi vi sto pljujete Smiljanicku, prvo procitajte njene reference i gde ih je sticala (u srbijici punoj takvih eksperata kao vi nije). Drugo, zar mora da se proda telekom da bi se njegovo poslovanje optimizovalo, pojednostavilo, smanjio broj lezilebonja i usluge pojeftinile?? I meni smeta kako rade ali to radi ds/g17/sps/itd kadar koje su upravo ti sto ga i prodaju uhlebili tamo. Iz kojih stranaka su direktori i clanovi upravnih odbora? Nisu s marsa pali! Glupa logika "krava daje malo mleka, ajde da je prodamo davace vise kod drugog"!? Tako kako sada aktivisti ds/g17 pljuju dr Smiljanic i gdju Barac tako su spsovci pljuvali Avrama kada im vise nije trebao. Mrzm taj stranacki kadar jer se svi busaju u grudi kako su pametni i sposobni a sve sto rade rade kriminalno, glave prazne a obrazi debeli...

Vesna

pre 13 godina

Ma kakva "Vlada" odlucuje - o svemu odluke donosi samo jedna osoba a to je Boris Tadic.
Covek se bukvalno ponaša kao da je nama svima razredni starešina, a da su svi gradjani Srbije maloletna deca.
Nije domaćin, i ne zna da niko pametan ne rasprodaje najvrednije iz kuće.

Novica

pre 13 godina

Draga profesorko Smiljanic,

Ako niste culi, monopol u telekomunikacijama je zakonski vec ukinut. Povratak na situaciju koja je bila u vreme dok ste vi bili ministar je nemoguc. Slazem se da je sporo, ali konkurencija vec znacajno pritiska Telekom, zato ga tako ubrzano i prodaju (pogledati ponudu fiksne telefonije i interneta kod Oriona i SBB-a). Do ove vlade situacija u tom smislu je bila beznadezna.
Telekom nikada nije radio u korist gradjana ove drzave. Jednostavno uporedite zarade relevantnih telekom operatera u okruzenju, uzmite u obzir velicinu, pa cete shvatiti da je godisnja zarada od 200 miliona evra godisnje stvarno smesna. Pri tom, cene srpskog Telekoma su ASTRONOMSKE. Za sve usluge. Jako je moguce da uz efikasnije poslovanje drzava zaradjuje isto ili slicno i sa 49% vlasnistva - nemojte mi verovati proverite sami koliko jedna telekom kompanija ove velicine mora da zaradjuje.
Kazete da su Makedoniji cene podignute i do 10 puta? Zasto je onda ADSL tamo tacno 2.5 puta jeftiniji nego u Srbiji: http://t-home.mk/mk/61/t-home.mk/Internet/MaxADSL_paketi.html
Zasto su cene interneta u Rumuniji i Sloveniji i do 10 puta manje?
Pominjete otpustanja. Svaki posao, a posebno onaj koji je u drzavnom vlasnistvu (makar i manjinskom) MORA da bude najzdraviji i najefikasniji koliko je to moguce. To ne sme da bude leglo korupcije i nerada koje sluzi da se zaposljavaju rodjaci i prijatelji. Otpustanje viska radnika se jednostavno mora obaviti. Nije posteno prema ostalim gradjanima koji ne poznaju nikog da ih zaposli u Telekomu ili EPSu. Vise radnika u privatnom sektoru (sa dobrim iskustvom) to znaci vise zaradjenih para, ako ima radnika bice i poslodavaca, tako je bar u elektrotehnici i telekomunikacijama, ako ne u ostalim oblastima. Veci privatni sektor, bogatija drzava, jer drzava se ne bogati od javnih preduzeca vec od zdravog privatnog sektora.
Izjavu da ce buducnost elektrotehnicke struke u Srbiji i Republici Srpskoj biti dovedena u pitanje ne zasluzuje ni komentar. Jednostavno je pogresno i pomisliti tako nesto.

Na drugoj strani zamerke u vezi transparentnosti koje je uputila gospodja Barac su na mestu i na tome svakako treba insistirati.

Ranko

pre 13 godina

LJUDI NA ULICE! OD OVAKVIH SKUPOVA SLABA VAJDA! NEKA SE ORGANIZUJU OVI LJUDI KOJI SU STRUČNI U OVOJ OBLASTI I NEKA ORGANIZUJU PROTEST, A TAKOĐE I SINDIKATI DA IM SE PRIDRUŽE! JEDINO SE TAKO MOŽE SPREČITI PRODAJA TELEKOMA!
STANJE JE ALARMANTNO!

Dragan

pre 13 godina

Naša vlast je gluva na apel stručnejavnosti, opozicije i običnih građana. Zato u subotu kreće velika akcija prikupljanja potpisa protiv prodaje.
STOP prodaji Telekoma!

bravo B92

pre 13 godina

Predlažem da B92 krene u medijsku ofanzivu da spreči štetu i predupredi najveću pljačku građana u istoriji Srbije. Napraviti insajder koji se bavi ovom temom dok šteta nije nastala i sprečiti je. B92 je dokazala da joj je cilj interes građana, ostali mediji se prave mutavi... Ljudi ja se pitam, da li postoji naš interes ili je Srbija postala retardirana prostitutka koju vode makroi koji joj sve otmu... Treba li nama država?

ReleaseTheFuture

pre 13 godina

Jedno od rešenja:

1. Odustati od prodaje Telekoma
2. Aktivirati makar jednu od četiri banke u stečaju (naime, one NISU UGAŠENE, već u stečaju)
3. Pokrenuti pitanje novca iznesenog na Kipar - Beobanka COBU u saradnji sa Antexol-om & ostalim sumnjivim kompanijama (Dinkić to beše otkrio, pa se nekom igrom slučaja priča zaboravila. BTW, elektronski tragovi se ne gube, to je priča za malu decu)

i time ćemo krenuti u ispunjavanje jednog od uslova EU, a to je više PRESUDA u vezi korupcije

Vuk

pre 13 godina

Pomenuta žena nije stručnjak jer nikada nigde nije radila, i otpuštena je iz Vlade a njene odluke poništene. Neka proba da pronađe posao i da vidi telekomunikacije uživo.
Upravo zbog nje i njene majke treba pročistiti ETF i okrenuti ga potrebama privrede.

lopovi u zatvor

pre 13 godina

Naravno da ce novi vlasnik otpustiti veliki broj radnika jer u ovoj firmi postoji na hiljde zaposlenih koji nista ne rade, a samim tim i ne doprinose prihodu firme, a sa druge strane imate oko 500 ljudi uglavnom angazovanih u direktnoj prodaji koji mesecno rade za 200 evra iako obavljaju lavovski deo posla, kao "nagradu" za to menadžment ove "uspesne firme" im je obezbedio da nemaju nikakvu sansu za stalno zaposlenje i godinama ih angazuje preko nekih privremenih ugovora kako bi ih sto manje plaćao. Neko mora za to da odgovara...

ETFovac

pre 13 godina

A zato nam sada u telekomu rade sve sami strucnjaci za telekomunikacije. Ajte molim vas, o cemu pricate? Svi koji su mogli su zaposlili tetke, strine, kumove i mnogobrojnu familiju. Pricate praznu pricu. Kako VIP i TELENOR zaposljavaju sve nase mlade tek zavrsene kadrove ETF-a? Tako ce i buduci vlasnik telekoma. Mojim 20 drugova je odmah po zavrsetku faksa dobio posao u VIPu ili Telenoru.

Marko

pre 13 godina

Koliko znam, bivsa ministarka telekomunikacija nije ekonomski strucnjak, pa zato njeno misljenje o cenama ili privatizaciji nekog drzavnog preduzeca jednostavno nije relevantno. A to lepo moze da se vidi po tome da ona apostrofira da ce, ako se Telekom proda, doci do otpustanja radnika. Pa ne razumem, jel' Telekom mozda socijalna ustanova koja sluzi za uhlebljenje preko veze???

I nije tacno da ce cene ici na gore, jer na trzistu nema prave konkurencije. Konkurenti su Telekom, koji ima neki profit i visak radnika i ostali, koji imaju mnogo manje radnika i mnogo veci profit, pa samim tim nemaju nikakvog razloga da dodatno spustaju cene.

nisam stucnjak, ne do bog!

pre 13 godina

Kako ne kapirate - slusali su vas do onoga

Strucnjaci dve tacke...

sve posle toga sa vlast je bla-bla-truc. Nekada se govorilo da je ovo zemlja u kojoj strucnost nije bitna; nazalost, vec neko rveme je dokazano da itekako jeste: vase obrazovanje i strucnost vas u Srbiji diskvalifikuju.

1 Experat™

pre 13 godina

Ovi stručnjaci su presmešni.

EksMinistarka nije ništa uradila na liberalizaciji tržišta, razbijanju monopola, uvođenju konkurencije...

Budućnost elektrotehničke struke u Srbiji i RS je u prevodu upošljavanje svojih ljudi preko vezica.

"preusmeriti na dobavljače iz zemalja iz kojih dolaze"
A sad se kao ne nameštaju tenderi za nabavku opreme i slične trice i kučine? Dobro onda.

"poskupele usluge od četiri do deset puta, a nisu povećane investicije u toj oblasti"
Za ovo nam nisu potrebni stranci. To već sad imamo.

"Vlada Srbije gubi i značajne prihode jer će profit te kompanije u 2010. godini biti oko 200 miliona evra"
A sada ne plaćaju porez na prihod?!?

Ove prednosti koje spominje Pavlović radije ne bih komentarisao. Sprdnja.

Nikola

pre 13 godina

Hvala B92 sto ovu temu ne stavlja pod tepih, i nadam se da ce brzo biti jos glasnija i da ce zauzimati vise prostora i u informativnim emisijama na TVu, ne samo na web sajtu.

sahista

pre 13 godina

Treba oterati ovu nesposobnu i netransparentnu vladu. Pod hitno zaustaviti prodaju drzavnih resursa, ovoga puta Telekom i njegovu infrastrukturu. Spreciti prelazak drzavnog monopola u privatni, jer to je samo dolazak novih parazita koji ce te na kraju unistiti.

ideje za AKCIJU

pre 13 godina

Treba nam ideja za konkretnu akciju. Recimo ja sam u mogucnosti da se ukoliko prodaju Telekom odreknem fiksne telefonije. Trazicu da mi iskljuce obe linije. Svako ko moze neka ucini isto.

Danko

pre 13 godina

Ako smo prodali MOBTEL, kad smo ga uzeli onom banditu, za 1.5 mlrd eura, i ako je ta firma u tom trenutku imala oko milion mobilnih pretplatnika, koliko vredi telekom koji verovatno ima duplo vise mobilnih i preko tri miliona fiksnih pretplatnika? Neki ljudi koji su upuceniji mnogo nego sto sam ja, tvrde, da bi vise zaradili kad bi prodali bakar koji se nalazi u kablovima koji su vlasnistvo Telekoma.

j

pre 13 godina

Ja stvarno ne razumem ni @vuka ni ostale koji osporavaju Aleksandrine argumente da ne treba prodati Telekom i iznose razne netacne podatke. Postoji analiza sa podacima EVROPSKE UNIJE I SVETSKE BANKE, koje je Aleksandra koristila i prezentovala u radu u kome dokazuje zasto Telekom ne treba prodati.
http://www.balkanmagazin.net/kolumna/nauka/posledice_prodaje_telekomunikacione_infrastrukture.xhtml
Rad je bio izlagan na Okruglom stolu na temu POREKLO I ISHOD KRIZA, koji su organizovali Odbor za ekonomske nauke SANU i Društvo za privrednu istoriju, i treba da bude objavljen u sledećem Zborniku SANU. Pa sad ja ne znam sta je strucnije od toga !!!

mhm

pre 13 godina

Ajde neko ko je u prici i ko je u mogucnosti da organizuje peticiju protiv prodaje Telekoma, ili ako vec ne moze na taj nacin bar peticija za referendum o prodaji Telekoma!

Ova ekipa koja se skupila bi mogla to da organizuje. Ako im treba ljudstvo za organizaciju, tu smo!

Beogradjanin

pre 13 godina

Ovo strucnjaci treba staviti pod navodnike.

Svako ko je ikad krocio na ekonomski fakultet, moze vrlo lako da objasni zasto Telekom treba prodati STO PRE, i zasto nema nista gore od toga da drzava upravlja preduzecima...

Nikola

pre 13 godina

Uopste se ne slazem sa zakljucima ove grupe eksperata. Ono sto svakako bode oci je da neko strucan za elektrotehniku daje misljenje o kapitalnoj strukturi preduzeca i njegovoj efikasnosti. Uz duzno postovanje, mislim da su ekonomisti i menadzeri pozvaniji da daju misljenje o tome. Sledi moje vidjenje situacije.

Prodaja telekoma ne odgovara grupama koje direktno imaju korist od sadasnje situacije. To su prvenstveno politicke stranke koje pune tu firmu 'zasluznim' kadrovima. Potpuno je jasno da na ovaj nacin Telekom ima visak zaposleni i vise sluzi kao socijalna institucija za uhlebljenje zasluznih nego za firmu kojoj jedini cilj treba da bude stvaranje profita i trzisna utakmica. Naravno ne odgovara ni sindikatima ni trenutnim zaposlenima. Naime za sve vreme ove krize, dok su skoro sva preduzeca na svetu smanjivala svoju radnu snagu, u ovoj drzavnoj ifirmi je broj zaposlenih PORASTAO. To znaci da mi, k0orisnici njihovih usliga placamo za sve te ne-potrebne radnike.

Jedva cekam da se Telekom proda, i ne samo telekom vec sva drzavna preduzeca, da se onemoguci politicarima da zloupotrebljavaju sistem.

Takodje sam siguran da ce novi vlasnik telekoma uspesno voditi firmu i placati drzavi dividendu za svojih 49% posto. Idealna situacija, kao gradjani dobijamo pare u budzet jer je drzava parcijalni vlasnik preduzeca, a opet je vodjenje prepusteno daleko kompetentnijim ljudima nego politicarima.

Shvatite Komunizam je gotov!

Staromodan

pre 13 godina

Ajde Jano, kucu da prodamo,
sa sve Telekomom. Ima se, moye se.
Da prodamo, Jano duso, samo da igramo. Nema hleba, al ima igara.

Aleksandar

pre 13 godina

ja mislim da treba da ga prodaju. Sad vredi svakako vise nego sto ce vredeti u buducnosti ako se uzme u obzir sirenje voip tehnologije. to ce sustinski podriti monopol Telecoma u oblasti fiksne telefonije jer ce svako moci da otkaze analognu liniju i da se prebaci na voip pod uslovom da ima internet prikljucak (koji naravno ne mora da bude preko Telecoma). bez faktickog monopola u fiksnoj telefoniji, vrednost Telecoma bi bila svakako manja jer bi mu se biznis sveo na prodavanje data servisa gde konkurencija postoji i bice sve veca.

Milos

pre 13 godina

Svako ko je protiv prodaje Telekoma ili radi u njemu, ili mu tamo rade žena, svastika, tetka, šurak ili neki drugi rod. Ne postoji niti jedan normalan razlog zašto bi čovek pri zdravoj svesti želeo da ovo leglo lezilebovića i dalje živi od povlašćenih položaja i visokih cena koje nameće svim građanima Srbije.

laza

pre 13 godina

Ekomonija je KOMPLEKSNA nauka, drugim recima, da bi razumeo stvari covek mora konkretno da je prouci, da cita knjige, da sam razmislja, da procenjuje razlicita gledista.. tek onda njegovo misljenje postaje relevantno.

Profesorka Smiljanic ima impresivnu biografiju iz svoje oblasti i njenu visoku tehnicku inteligenciju ne dovodim u sumnju. Ali, kada dodje do ekonomskih pitanja, visoka tehnicka inteligencija sama po sebi ne pomaze.. i ona mora kao i svi mi da se konkretno obrazuje.

Po ovome sto ovde pise ekonomsko obrazovanje profesorke Smiljanic je premalo da bi imala relevantan sud. Ona hoce da zadrzi drzavni monopol da bi sacuvala elektrotehnicku struku i sprecila otpustanje viska radnika?? Dakle, narod treba da nastavi da placa nerelano visoke cene ne bi li ti lezilebovici u Telekomu nastavili da lezilebuju a elektrotehnicari koji nikome ne trebaju da nastave da prodaju maglu koja nikome ne treba?? Ako tvoj posao nikome ne treba tj. nikome nije od koristi, zasto bi ijedan srbin bio nateran drzavom da te izdrzava? Nadji drugi posao koji donosi neki profit pa budi malo i od koristi drugom coveku.

E, moji ekonomisti... kakav fakultet, takva i ekonomija

pre 13 godina

Неко написа:

"Svako ko je ikad krocio na ekonomski fakultet, moze vrlo lako da objasni zasto Telekom treba prodati STO PRE, i zasto nema nista gore od toga da drzava upravlja preduzecima..."

Је ли то беше онај факултет што производи сјајне економске стручњаке, чији рад и стручност видимо сваког дана? Где су студенти тог факултета нашли посао у иностранству и колико их је? Колико њих има као што је Александра Смиљанић? Колико њих ради као предавачи по најпрестижнијим светским високим економским школама? И сад ће ти професори који су годинама школовали кадар који никоме не треба, да некога уче још од прве године шта и кад треба продавати! Зашто вас не науче како СТВАРАТИ?

milan

pre 13 godina

Profit mogu ostvariti samo preduzeca koja funkcionisu a zato su potrebni saradnici i zato je zakljucak da ce strani investitor u Telekomu otpustati radnike samo radi profita naivno i zastarelo misljenje bez osnove.

Lokalni

pre 13 godina

Prica se uvecava od onih koji smatraju da ne treba prodati Telekom sa komentarima da i neke druge velike telekom firme imaju drzavnog vlasnistva kao i nabrajanje dodatnih razloga, manje ulaganje i kupovina u Srbiji, mogucnost za razvoj domacih strucnjaka.... .
Potpuno se slazem da drzava ne treba da proda sve. Kao dobili smo misljenja nasih strucnjaka iz US i Kanade/. Recite koji su to strucnjaci? Ako jesu, onda oni ne poznaju srpski drzavni menadzment. Tacno je da Kanadska drzava ima vlasnistvo u mnogim delovima privrede, ne vecinsko vlasnistvo (izuzev u nekim elektroprivrednim firmama)vecim bankama (kamo sreca da i Srbija ima vise svojih banaka) aviokompaniji idr.. ALi razlika je ogromna, drzava, odnosno politicke partije na vlasti ne upravljaju preduzecima, ne stavljaju Danicu Draskovic u Upravni Odbor Telekoma, HEJ narode probudite se! ne stavljanju pravnika bez ikakvog poslovnog iskustva (osim pollitike u DS) da bude direktor i vodi Telekom. Pa gospodo, narode Srbije, ovaj covek nema pojma ni o telekomunikacijama ni o privredi. Sramoti nas na svakom koraku!. Zamislite njega da stupi u profesionalni razgoovor za Direktorom Nemackog Tekekoma, mozda mogu da pricaju o pecanju. Da ne govorimo koga su sve politicari stavili u ovu firmu. Sindikat, pa oni hoce da komunizam jos ostane, da se zaposli sto vise moze i njihovih clanova da ih je vise da oni sefovi i neradnici mogu da uzivaju bez rada. E to vise ne moze u sistemu kome kazemo da idemo. Kada velika firma uzme vecinski deo, ona ce naterati ljude da rade, da se proizvode rezultati na trzisnoj utakmici jer ovo je trzasna delatnost. Nece moci vise da se gomila sa fakulteta grabe sa nepostojecim i trivijalnim projektima koji nista ne vrede i stoje na policama, zato njima treba da firma ostane drzavna, da imaju tezgu!. Da ne govorim o mnogim namestenicima srednjeg i nizeg nivoa naimenovanih samo na osnovu politicke pripadnosti, da ne govorim o novim zaposlenima kako su primljeni. E gospodo to u onom svetu kojem kazemo da idemo ne moze. Imati 49% vlasnistva za drzavu je mnogo bolje nego ovo sada, jer uspesnija firma ce doneti mnogo vise profita a sa time i vise para drzavi, a pustite da profesionalni ljudi vode biznis. Bice i nama srednjeg kadra bolje jer se ne moze probiti prema vrhu ako niste politicki postavljenik, i siguran sam da ce svima biti vece plate nego sada.

raka

pre 13 godina

MIslim da ovi na vlasti vise nemaju resenje ni za sta cim moraju sada da prodaju telekom.Mislim da i kad dobiju taj novac sobzirom da nemaju projekte infrastrukture trosice ga bar 4 godine ako su ga za to namenili.
Sto znaci da je bolje da uzmu kredit u tom iznosu i da ga telekom vraca 4 godine i da nam na kraju ostane telekom.

Vuk

pre 13 godina

Pomenuta žena nije stručnjak jer nikada nigde nije radila, i otpuštena je iz Vlade a njene odluke poništene. Neka proba da pronađe posao i da vidi telekomunikacije uživo.
Upravo zbog nje i njene majke treba pročistiti ETF i okrenuti ga potrebama privrede.

Novica

pre 13 godina

Draga profesorko Smiljanic,

Ako niste culi, monopol u telekomunikacijama je zakonski vec ukinut. Povratak na situaciju koja je bila u vreme dok ste vi bili ministar je nemoguc. Slazem se da je sporo, ali konkurencija vec znacajno pritiska Telekom, zato ga tako ubrzano i prodaju (pogledati ponudu fiksne telefonije i interneta kod Oriona i SBB-a). Do ove vlade situacija u tom smislu je bila beznadezna.
Telekom nikada nije radio u korist gradjana ove drzave. Jednostavno uporedite zarade relevantnih telekom operatera u okruzenju, uzmite u obzir velicinu, pa cete shvatiti da je godisnja zarada od 200 miliona evra godisnje stvarno smesna. Pri tom, cene srpskog Telekoma su ASTRONOMSKE. Za sve usluge. Jako je moguce da uz efikasnije poslovanje drzava zaradjuje isto ili slicno i sa 49% vlasnistva - nemojte mi verovati proverite sami koliko jedna telekom kompanija ove velicine mora da zaradjuje.
Kazete da su Makedoniji cene podignute i do 10 puta? Zasto je onda ADSL tamo tacno 2.5 puta jeftiniji nego u Srbiji: http://t-home.mk/mk/61/t-home.mk/Internet/MaxADSL_paketi.html
Zasto su cene interneta u Rumuniji i Sloveniji i do 10 puta manje?
Pominjete otpustanja. Svaki posao, a posebno onaj koji je u drzavnom vlasnistvu (makar i manjinskom) MORA da bude najzdraviji i najefikasniji koliko je to moguce. To ne sme da bude leglo korupcije i nerada koje sluzi da se zaposljavaju rodjaci i prijatelji. Otpustanje viska radnika se jednostavno mora obaviti. Nije posteno prema ostalim gradjanima koji ne poznaju nikog da ih zaposli u Telekomu ili EPSu. Vise radnika u privatnom sektoru (sa dobrim iskustvom) to znaci vise zaradjenih para, ako ima radnika bice i poslodavaca, tako je bar u elektrotehnici i telekomunikacijama, ako ne u ostalim oblastima. Veci privatni sektor, bogatija drzava, jer drzava se ne bogati od javnih preduzeca vec od zdravog privatnog sektora.
Izjavu da ce buducnost elektrotehnicke struke u Srbiji i Republici Srpskoj biti dovedena u pitanje ne zasluzuje ni komentar. Jednostavno je pogresno i pomisliti tako nesto.

Na drugoj strani zamerke u vezi transparentnosti koje je uputila gospodja Barac su na mestu i na tome svakako treba insistirati.

Marko

pre 13 godina

Koliko znam, bivsa ministarka telekomunikacija nije ekonomski strucnjak, pa zato njeno misljenje o cenama ili privatizaciji nekog drzavnog preduzeca jednostavno nije relevantno. A to lepo moze da se vidi po tome da ona apostrofira da ce, ako se Telekom proda, doci do otpustanja radnika. Pa ne razumem, jel' Telekom mozda socijalna ustanova koja sluzi za uhlebljenje preko veze???

I nije tacno da ce cene ici na gore, jer na trzistu nema prave konkurencije. Konkurenti su Telekom, koji ima neki profit i visak radnika i ostali, koji imaju mnogo manje radnika i mnogo veci profit, pa samim tim nemaju nikakvog razloga da dodatno spustaju cene.

1 Experat™

pre 13 godina

Ovi stručnjaci su presmešni.

EksMinistarka nije ništa uradila na liberalizaciji tržišta, razbijanju monopola, uvođenju konkurencije...

Budućnost elektrotehničke struke u Srbiji i RS je u prevodu upošljavanje svojih ljudi preko vezica.

"preusmeriti na dobavljače iz zemalja iz kojih dolaze"
A sad se kao ne nameštaju tenderi za nabavku opreme i slične trice i kučine? Dobro onda.

"poskupele usluge od četiri do deset puta, a nisu povećane investicije u toj oblasti"
Za ovo nam nisu potrebni stranci. To već sad imamo.

"Vlada Srbije gubi i značajne prihode jer će profit te kompanije u 2010. godini biti oko 200 miliona evra"
A sada ne plaćaju porez na prihod?!?

Ove prednosti koje spominje Pavlović radije ne bih komentarisao. Sprdnja.

ETFovac

pre 13 godina

A zato nam sada u telekomu rade sve sami strucnjaci za telekomunikacije. Ajte molim vas, o cemu pricate? Svi koji su mogli su zaposlili tetke, strine, kumove i mnogobrojnu familiju. Pricate praznu pricu. Kako VIP i TELENOR zaposljavaju sve nase mlade tek zavrsene kadrove ETF-a? Tako ce i buduci vlasnik telekoma. Mojim 20 drugova je odmah po zavrsetku faksa dobio posao u VIPu ili Telenoru.

Ranko

pre 13 godina

LJUDI NA ULICE! OD OVAKVIH SKUPOVA SLABA VAJDA! NEKA SE ORGANIZUJU OVI LJUDI KOJI SU STRUČNI U OVOJ OBLASTI I NEKA ORGANIZUJU PROTEST, A TAKOĐE I SINDIKATI DA IM SE PRIDRUŽE! JEDINO SE TAKO MOŽE SPREČITI PRODAJA TELEKOMA!
STANJE JE ALARMANTNO!

jedina solucija revolucija

pre 13 godina

Ova vlast je toliko bahata i ne slusa nikog ma koliki on strucnjak bio.

Tako nas je kriza zaobisla, pa bila velika sansa, pa nas malo potkacila, pa smo bar vec triput izasli iz krize!

Budzet nam je realan i stabilan, pa pravimo cetiri rebalansa "realnog" budzeta, isplacujemo dodatak iz viska u budzetu pa podignemo komercijalni kredit da pokrijemo manjak u budzetu.

Totalno su izgubili bilo kakav kompas i pravac sta da rade sa ovom zemljom, samo im je cilj da ostanu na vlasti sto duze.

Zato i prodaju Telekom da pare potrose (pokradu) u predizbornoj kampanji, napune svoje dzepove i dzepove svojih agencija, a to sto zemlju guraju u blato, bas njih briga!

Ova vlada izgleda razume samo pritisak sa ULICE!

Treba joj to i dati!

bravo B92

pre 13 godina

Predlažem da B92 krene u medijsku ofanzivu da spreči štetu i predupredi najveću pljačku građana u istoriji Srbije. Napraviti insajder koji se bavi ovom temom dok šteta nije nastala i sprečiti je. B92 je dokazala da joj je cilj interes građana, ostali mediji se prave mutavi... Ljudi ja se pitam, da li postoji naš interes ili je Srbija postala retardirana prostitutka koju vode makroi koji joj sve otmu... Treba li nama država?

ReleaseTheFuture

pre 13 godina

Jedno od rešenja:

1. Odustati od prodaje Telekoma
2. Aktivirati makar jednu od četiri banke u stečaju (naime, one NISU UGAŠENE, već u stečaju)
3. Pokrenuti pitanje novca iznesenog na Kipar - Beobanka COBU u saradnji sa Antexol-om & ostalim sumnjivim kompanijama (Dinkić to beše otkrio, pa se nekom igrom slučaja priča zaboravila. BTW, elektronski tragovi se ne gube, to je priča za malu decu)

i time ćemo krenuti u ispunjavanje jednog od uslova EU, a to je više PRESUDA u vezi korupcije

Dragan

pre 13 godina

Naša vlast je gluva na apel stručnejavnosti, opozicije i običnih građana. Zato u subotu kreće velika akcija prikupljanja potpisa protiv prodaje.
STOP prodaji Telekoma!

smajli

pre 13 godina

Svi vi sto pljujete Smiljanicku, prvo procitajte njene reference i gde ih je sticala (u srbijici punoj takvih eksperata kao vi nije). Drugo, zar mora da se proda telekom da bi se njegovo poslovanje optimizovalo, pojednostavilo, smanjio broj lezilebonja i usluge pojeftinile?? I meni smeta kako rade ali to radi ds/g17/sps/itd kadar koje su upravo ti sto ga i prodaju uhlebili tamo. Iz kojih stranaka su direktori i clanovi upravnih odbora? Nisu s marsa pali! Glupa logika "krava daje malo mleka, ajde da je prodamo davace vise kod drugog"!? Tako kako sada aktivisti ds/g17 pljuju dr Smiljanic i gdju Barac tako su spsovci pljuvali Avrama kada im vise nije trebao. Mrzm taj stranacki kadar jer se svi busaju u grudi kako su pametni i sposobni a sve sto rade rade kriminalno, glave prazne a obrazi debeli...

ideje za AKCIJU

pre 13 godina

Treba nam ideja za konkretnu akciju. Recimo ja sam u mogucnosti da se ukoliko prodaju Telekom odreknem fiksne telefonije. Trazicu da mi iskljuce obe linije. Svako ko moze neka ucini isto.

Vesna

pre 13 godina

Ma kakva "Vlada" odlucuje - o svemu odluke donosi samo jedna osoba a to je Boris Tadic.
Covek se bukvalno ponaša kao da je nama svima razredni starešina, a da su svi gradjani Srbije maloletna deca.
Nije domaćin, i ne zna da niko pametan ne rasprodaje najvrednije iz kuće.

sahista

pre 13 godina

Treba oterati ovu nesposobnu i netransparentnu vladu. Pod hitno zaustaviti prodaju drzavnih resursa, ovoga puta Telekom i njegovu infrastrukturu. Spreciti prelazak drzavnog monopola u privatni, jer to je samo dolazak novih parazita koji ce te na kraju unistiti.

Miroslav blok 24

pre 13 godina

Da bi dobili zajam, očajne nacije su forsirane da založe svoje, rudnike, šume, šine, elektrane i vodovodske sisteme i da pristanu na 100 uslova za zajam pod zelenaškim kamatama. Da bi isplatili zajmove, naterani su da ignorišu zakone o očuvanju životne sredine, da smanje plate i da štede na edukaciji i na zdravstvenoj zaštiti. Takođe su naterani, da privatizuju i prodaju svoje resurse pokvarenim korporacijama. Ako nacije nisu sposobne da otplate zajmove, davani su im drugi zajmovi da bi otplatili stare, i oni takozvani krediti za refinansiranje nisu za otplaćivanje zajmova već za punjenje džepova raznih grupacija. Dok su očajne nacije postajale još očajnije, prebogati bankari su postajali još prebogatiji i neka Bog pomogne onima koji im se nađu na putu.
Dejvison Bodou,stariji ekonomista za MMF je dao ostavku zbog: Citat:"...da operem svoje ruke od krvi miliona siromašnih i izgladnelih ljudi".

Nikola

pre 13 godina

Hvala B92 sto ovu temu ne stavlja pod tepih, i nadam se da ce brzo biti jos glasnija i da ce zauzimati vise prostora i u informativnim emisijama na TVu, ne samo na web sajtu.

Nikola

pre 13 godina

Uopste se ne slazem sa zakljucima ove grupe eksperata. Ono sto svakako bode oci je da neko strucan za elektrotehniku daje misljenje o kapitalnoj strukturi preduzeca i njegovoj efikasnosti. Uz duzno postovanje, mislim da su ekonomisti i menadzeri pozvaniji da daju misljenje o tome. Sledi moje vidjenje situacije.

Prodaja telekoma ne odgovara grupama koje direktno imaju korist od sadasnje situacije. To su prvenstveno politicke stranke koje pune tu firmu 'zasluznim' kadrovima. Potpuno je jasno da na ovaj nacin Telekom ima visak zaposleni i vise sluzi kao socijalna institucija za uhlebljenje zasluznih nego za firmu kojoj jedini cilj treba da bude stvaranje profita i trzisna utakmica. Naravno ne odgovara ni sindikatima ni trenutnim zaposlenima. Naime za sve vreme ove krize, dok su skoro sva preduzeca na svetu smanjivala svoju radnu snagu, u ovoj drzavnoj ifirmi je broj zaposlenih PORASTAO. To znaci da mi, k0orisnici njihovih usliga placamo za sve te ne-potrebne radnike.

Jedva cekam da se Telekom proda, i ne samo telekom vec sva drzavna preduzeca, da se onemoguci politicarima da zloupotrebljavaju sistem.

Takodje sam siguran da ce novi vlasnik telekoma uspesno voditi firmu i placati drzavi dividendu za svojih 49% posto. Idealna situacija, kao gradjani dobijamo pare u budzet jer je drzava parcijalni vlasnik preduzeca, a opet je vodjenje prepusteno daleko kompetentnijim ljudima nego politicarima.

Shvatite Komunizam je gotov!

Aleksandar

pre 13 godina

ja mislim da treba da ga prodaju. Sad vredi svakako vise nego sto ce vredeti u buducnosti ako se uzme u obzir sirenje voip tehnologije. to ce sustinski podriti monopol Telecoma u oblasti fiksne telefonije jer ce svako moci da otkaze analognu liniju i da se prebaci na voip pod uslovom da ima internet prikljucak (koji naravno ne mora da bude preko Telecoma). bez faktickog monopola u fiksnoj telefoniji, vrednost Telecoma bi bila svakako manja jer bi mu se biznis sveo na prodavanje data servisa gde konkurencija postoji i bice sve veca.

laza

pre 13 godina

Ekomonija je KOMPLEKSNA nauka, drugim recima, da bi razumeo stvari covek mora konkretno da je prouci, da cita knjige, da sam razmislja, da procenjuje razlicita gledista.. tek onda njegovo misljenje postaje relevantno.

Profesorka Smiljanic ima impresivnu biografiju iz svoje oblasti i njenu visoku tehnicku inteligenciju ne dovodim u sumnju. Ali, kada dodje do ekonomskih pitanja, visoka tehnicka inteligencija sama po sebi ne pomaze.. i ona mora kao i svi mi da se konkretno obrazuje.

Po ovome sto ovde pise ekonomsko obrazovanje profesorke Smiljanic je premalo da bi imala relevantan sud. Ona hoce da zadrzi drzavni monopol da bi sacuvala elektrotehnicku struku i sprecila otpustanje viska radnika?? Dakle, narod treba da nastavi da placa nerelano visoke cene ne bi li ti lezilebovici u Telekomu nastavili da lezilebuju a elektrotehnicari koji nikome ne trebaju da nastave da prodaju maglu koja nikome ne treba?? Ako tvoj posao nikome ne treba tj. nikome nije od koristi, zasto bi ijedan srbin bio nateran drzavom da te izdrzava? Nadji drugi posao koji donosi neki profit pa budi malo i od koristi drugom coveku.

Beogradjanin

pre 13 godina

Ovo strucnjaci treba staviti pod navodnike.

Svako ko je ikad krocio na ekonomski fakultet, moze vrlo lako da objasni zasto Telekom treba prodati STO PRE, i zasto nema nista gore od toga da drzava upravlja preduzecima...

Lokalni

pre 13 godina

Prica se uvecava od onih koji smatraju da ne treba prodati Telekom sa komentarima da i neke druge velike telekom firme imaju drzavnog vlasnistva kao i nabrajanje dodatnih razloga, manje ulaganje i kupovina u Srbiji, mogucnost za razvoj domacih strucnjaka.... .
Potpuno se slazem da drzava ne treba da proda sve. Kao dobili smo misljenja nasih strucnjaka iz US i Kanade/. Recite koji su to strucnjaci? Ako jesu, onda oni ne poznaju srpski drzavni menadzment. Tacno je da Kanadska drzava ima vlasnistvo u mnogim delovima privrede, ne vecinsko vlasnistvo (izuzev u nekim elektroprivrednim firmama)vecim bankama (kamo sreca da i Srbija ima vise svojih banaka) aviokompaniji idr.. ALi razlika je ogromna, drzava, odnosno politicke partije na vlasti ne upravljaju preduzecima, ne stavljaju Danicu Draskovic u Upravni Odbor Telekoma, HEJ narode probudite se! ne stavljanju pravnika bez ikakvog poslovnog iskustva (osim pollitike u DS) da bude direktor i vodi Telekom. Pa gospodo, narode Srbije, ovaj covek nema pojma ni o telekomunikacijama ni o privredi. Sramoti nas na svakom koraku!. Zamislite njega da stupi u profesionalni razgoovor za Direktorom Nemackog Tekekoma, mozda mogu da pricaju o pecanju. Da ne govorimo koga su sve politicari stavili u ovu firmu. Sindikat, pa oni hoce da komunizam jos ostane, da se zaposli sto vise moze i njihovih clanova da ih je vise da oni sefovi i neradnici mogu da uzivaju bez rada. E to vise ne moze u sistemu kome kazemo da idemo. Kada velika firma uzme vecinski deo, ona ce naterati ljude da rade, da se proizvode rezultati na trzisnoj utakmici jer ovo je trzasna delatnost. Nece moci vise da se gomila sa fakulteta grabe sa nepostojecim i trivijalnim projektima koji nista ne vrede i stoje na policama, zato njima treba da firma ostane drzavna, da imaju tezgu!. Da ne govorim o mnogim namestenicima srednjeg i nizeg nivoa naimenovanih samo na osnovu politicke pripadnosti, da ne govorim o novim zaposlenima kako su primljeni. E gospodo to u onom svetu kojem kazemo da idemo ne moze. Imati 49% vlasnistva za drzavu je mnogo bolje nego ovo sada, jer uspesnija firma ce doneti mnogo vise profita a sa time i vise para drzavi, a pustite da profesionalni ljudi vode biznis. Bice i nama srednjeg kadra bolje jer se ne moze probiti prema vrhu ako niste politicki postavljenik, i siguran sam da ce svima biti vece plate nego sada.

milan

pre 13 godina

Profit mogu ostvariti samo preduzeca koja funkcionisu a zato su potrebni saradnici i zato je zakljucak da ce strani investitor u Telekomu otpustati radnike samo radi profita naivno i zastarelo misljenje bez osnove.

lopovi u zatvor

pre 13 godina

Naravno da ce novi vlasnik otpustiti veliki broj radnika jer u ovoj firmi postoji na hiljde zaposlenih koji nista ne rade, a samim tim i ne doprinose prihodu firme, a sa druge strane imate oko 500 ljudi uglavnom angazovanih u direktnoj prodaji koji mesecno rade za 200 evra iako obavljaju lavovski deo posla, kao "nagradu" za to menadžment ove "uspesne firme" im je obezbedio da nemaju nikakvu sansu za stalno zaposlenje i godinama ih angazuje preko nekih privremenih ugovora kako bi ih sto manje plaćao. Neko mora za to da odgovara...

Milos

pre 13 godina

Svako ko je protiv prodaje Telekoma ili radi u njemu, ili mu tamo rade žena, svastika, tetka, šurak ili neki drugi rod. Ne postoji niti jedan normalan razlog zašto bi čovek pri zdravoj svesti želeo da ovo leglo lezilebovića i dalje živi od povlašćenih položaja i visokih cena koje nameće svim građanima Srbije.

nisam stucnjak, ne do bog!

pre 13 godina

Kako ne kapirate - slusali su vas do onoga

Strucnjaci dve tacke...

sve posle toga sa vlast je bla-bla-truc. Nekada se govorilo da je ovo zemlja u kojoj strucnost nije bitna; nazalost, vec neko rveme je dokazano da itekako jeste: vase obrazovanje i strucnost vas u Srbiji diskvalifikuju.

E, moji ekonomisti... kakav fakultet, takva i ekonomija

pre 13 godina

Неко написа:

"Svako ko je ikad krocio na ekonomski fakultet, moze vrlo lako da objasni zasto Telekom treba prodati STO PRE, i zasto nema nista gore od toga da drzava upravlja preduzecima..."

Је ли то беше онај факултет што производи сјајне економске стручњаке, чији рад и стручност видимо сваког дана? Где су студенти тог факултета нашли посао у иностранству и колико их је? Колико њих има као што је Александра Смиљанић? Колико њих ради као предавачи по најпрестижнијим светским високим економским школама? И сад ће ти професори који су годинама школовали кадар који никоме не треба, да некога уче још од прве године шта и кад треба продавати! Зашто вас не науче како СТВАРАТИ?

Danko

pre 13 godina

Ako smo prodali MOBTEL, kad smo ga uzeli onom banditu, za 1.5 mlrd eura, i ako je ta firma u tom trenutku imala oko milion mobilnih pretplatnika, koliko vredi telekom koji verovatno ima duplo vise mobilnih i preko tri miliona fiksnih pretplatnika? Neki ljudi koji su upuceniji mnogo nego sto sam ja, tvrde, da bi vise zaradili kad bi prodali bakar koji se nalazi u kablovima koji su vlasnistvo Telekoma.

j

pre 13 godina

Ja stvarno ne razumem ni @vuka ni ostale koji osporavaju Aleksandrine argumente da ne treba prodati Telekom i iznose razne netacne podatke. Postoji analiza sa podacima EVROPSKE UNIJE I SVETSKE BANKE, koje je Aleksandra koristila i prezentovala u radu u kome dokazuje zasto Telekom ne treba prodati.
http://www.balkanmagazin.net/kolumna/nauka/posledice_prodaje_telekomunikacione_infrastrukture.xhtml
Rad je bio izlagan na Okruglom stolu na temu POREKLO I ISHOD KRIZA, koji su organizovali Odbor za ekonomske nauke SANU i Društvo za privrednu istoriju, i treba da bude objavljen u sledećem Zborniku SANU. Pa sad ja ne znam sta je strucnije od toga !!!

mhm

pre 13 godina

Ajde neko ko je u prici i ko je u mogucnosti da organizuje peticiju protiv prodaje Telekoma, ili ako vec ne moze na taj nacin bar peticija za referendum o prodaji Telekoma!

Ova ekipa koja se skupila bi mogla to da organizuje. Ako im treba ljudstvo za organizaciju, tu smo!

Staromodan

pre 13 godina

Ajde Jano, kucu da prodamo,
sa sve Telekomom. Ima se, moye se.
Da prodamo, Jano duso, samo da igramo. Nema hleba, al ima igara.

raka

pre 13 godina

MIslim da ovi na vlasti vise nemaju resenje ni za sta cim moraju sada da prodaju telekom.Mislim da i kad dobiju taj novac sobzirom da nemaju projekte infrastrukture trosice ga bar 4 godine ako su ga za to namenili.
Sto znaci da je bolje da uzmu kredit u tom iznosu i da ga telekom vraca 4 godine i da nam na kraju ostane telekom.