Ponedeljak, 01.12.2008.

17:51

Počela izgradnja mosta preko Save

U Begradu je danas na špicu Ade Ciganlije počela izgradnja novog mosta preko Save koji bi trebalo da bude gotov za tri godine, tačnije do 2011. godine.

Izvor: B92

Poèela izgradnja mosta preko Save IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

63 Komentari

Sortiraj po:

Bosko

pre 15 godina

Kakva je ovo paljevina ovde i sto su neki od vas toliko besposleni i svadjalacki raspolozeni? Dok se nista nije gradilo, opsta kuknjava sto se ne gradi. Pocne nesto da se gradi, eto ti gomila kriticara, opsta kuknjava. Ljudi, nema vise smera ka i iz centra Beograda koji nije zakrcen. Normalan tranzit ne postoji danju takodje iz istog razloga. I to ne mislim na saobracajni spic. Onaj ko ne boravi bar 5 dana nedeljno u Beogradu ne bi smeo da se drzne da mi prica o politicarima, politickim motivima izgradnje bilo cega, cenama itd. Dodjite malo u BG pa kad provedete 2-3h dnevno u kolima a ukupna kilometraza bude 23km, javite se.

Mislim da je bolje da se rasporede razne planirane politicke demonstracije po drugim gradovima u Srbiji, a ne samo da mi se rusi i lomi moj grad od strane ljudi koji na ulazu na Terazije iz Prizrenske ulice pitaju "Pa gde je vise ta Skupstina?". E, taj uzas ja isto ja placam kroz porez, zajedno sa svim ostalim gradjanima i placacu za taj preskupi most (koji je za razliku od gomile drugih gluposti stvarno potreban)sto puta radije.

Yeah! Dajte taj most 'vamo! :)

Ivan

pre 15 godina

komentar za sve strucnjake sto pricaju da se most moze izgraditi za 30-40 miliona evra!!! NEMOGUCE!!!
Nas most Slobode,u Novom Sadu je duplo manjeg profila od buduceg Beogradskog,radjena je njegova rekonstrukcija(obnova nakon bombardovanja),imao je izgradjene sve prilazne puteve,samo dva stuba je trebalo obnoviti i nadograditi glavnu konstrukciju i to je sve kostalo 45 miliona evra!!! cene metala su tada na svetskom trzistu bile jos nize nego danas,a most je finansiran od strane evropske agencije za obnovu i razvoj,tako da su muljacine i namestanje tendera iskljuceni!!! i sad vi tvrdite,na osnovu pouzdanih informacija Aleksandra Vucica,da je most moguce izgraditi za 30 miliona evra...pa jeste,ali pontonski!!!

markoko

pre 15 godina

@Zeljko

Bravo za tvoj komentar i hvala za linkove.
Stvarno, ovo nase, ne da je skupo, ali ima i to razlog, ima da se krade samo tako, pa nek samo povecaju cenu zavarenih spojeva za 0,01 evro pa vidi kolika je to lova.

Ovo je Srbija, a srbi su jako glupi.

zumbaNS

pre 15 godina

Za one koji se pitaju šta će Prof. Hajdin u ovoj priči moram ih podsetiti da je sin Prof. Hajdina visoko pozicioniran u švajcarskoj firmi koja je specijalizovana za proizvodnju mostovskih sajli a koje su ugrađene i u obnovljeni most Slobode u NS.Pogledajte dobro projekat pa će možda neke stvari biti jasnije. A što se tiče njegovog čeda u NS tokom 80-tih i 90-tih godina prošlog veka u NS je bila javna tajna da most ima "malu falinku" tj tendenciju klizanja nizvodno a kako je most srušen problem je trebao biti otklonjen tokom rekonstrukcije. No Sava nije Dunav tako da će biti lakše premoštena no lično mislim uz veću cenu nego što je to zaista potrebno.

Prodavac magle

pre 15 godina

@z
I sta bih ja sad trebao da kazem kako sam direktor Microsofta ili GM pa bi ti kao onda prihvatao moje argumente,a da cistim WC-e onda bi mi trebalo oduzeti pravo glasa.
Onaj ko zna da cita i koristi to znanje da cita novine i ko zna jezik pa slusa vijesti moze da napise ono sto sam ja napisao. To se zove (logicko) misljenje svojom glavom. I ti (kao i svi koji to zele) imaju sve informacije na internetu pa mogu takode da se informisu plus da malo vjezbaju sive celije. Pametnom dosta.
A ti vjerovatno jos uvijek vjerujes sto Jelasicu sto Dinkicu, a tek kad ostali "strucnjaci" iz Vlade progovore pa to nema ni na filmu - smijesna su Guliverova putovanja.
Svijet drumom - Srbija sumom. Sta zna svijet sta je ekonomska kriza, recesija i slicni bakraci - Srbija zna bolje (pod Srbijom ovdije podrazumijevam politicku i ekonomsku "elitu" koja samo takvima kao tebi moze da prodaje muda za bubrege).
A sad cesalj u ruke, pred ogledalo i navali, a to sto gori pa cemu sluze vatrogasci - nek gase i spasavaju to im je posao.

Pa Sta

pre 15 godina

110MM je dzaba. U San Francisku se gradi novi most, od oko 3KM i 10 traka, za preko 6 Milijardi USD. Ljudi, ne mojte porediti babe i zabe i budite srecni.
Da li je neko izracunao kiloko vas novca i vremena kosta da satima sedite u kolonama pored sajma na 40C?
Kolika ce biti mostarina?

Dejan

pre 15 godina

Samo da milioni ne odu na osvjetljenje kao ovome u Zagrebu, pa da to neko na kraju pokrade preko noci, jer je grad prestao placati zastitarima pa su otisli. Sada se opet zastitari placaju, samo ne zbog cega, jer most tesko da ce ukrasti. Balkan ti je to.

PhD. R.R., dipl. ing. gradj.

pre 15 godina

1. Odlican most se moze napraviti za cca. 30-40 miliona eura.Sad zamislite koliko je ova cifra prenaduvana.
2. Protegni se onoliko koliko mozes a ne koliko bi zeleo.Znam da su ovde uglavnom stranacki komentatori, ali i ja bih da vozim ferari ali imam za golfa.A ovi sirokogrudi sto zele nekakva remek dela neka malo pogledaju oko sebe i tih 100-200 eura viska daju ogromnoj masi penzionera koje gledaju svakog dana ili nek' se postide kad sledeci put ugledaju nekoga da kopa po kontejnerima.
3. Beogradu su neophodna bar jos 3-4 mosta i svi su mogli biti izgradjeni za istu kolicinu novca koliko ce kostati ovaj jedan.Cak bi i preteklo.
4. Nijedna nasa firma NIKAD nece dobiti ovakav ili slican posao u Austriji, Sloveniji ili Hrvatskoj.Da znaju da rade bolje od njih zna svako ko je u gradjevinskoj sferi.
5. Most koji bi resio veliki problem u saobracaju, na tom potezu moguce je napraviti za godinu dana, laganim tempom.

ZoXoN

pre 15 godina

Dobro je sto je poceo da se radi jedan takav most..no naravno da ima mesta skepticizmu....ovo je Srbija...ko zna koliko ce ovaj most proizvesti afera u buducnosti (setite se Univerzijade)....siguran sam da ce cena na kraju biti veca iz ovog ili onog razloga.....po meni su prava pitanja sledeca ...zasto se ne pravi jos koji most jer je Beogradu to zaista neophodno (pa to je grad sa dve velike reke i uscem)...zasto se pravi pompa umesto da je ovako nesto normalno??? Zasto ne krenuti sa bar jos 3 ili 4 krupnija projekta kao recimo luka, zeleznica+metro,uredjenje obala, zoo vrt...itd itd.pa neka traju i po 10 godina ...ali neka se gradi ...dok god razmisljamo filozofijom da li grade nasi ili njihovi ..ili da li je taj most simbol Beograda ili nije necemo se daleko maknuti..Hajde da imamo najmanje sudnice na svetu (od nekoliko m2), ali da funkcionise zakon i pravda...hajde da imamo najruznije garaze na svetu , ali da ih ima dovoljno za sve automobile u centru grada...hajde da imamo ovakve ili onakve vrtice ,ali da ih ima dovoljno i da u njima rade dobri i normalni ljudi. hajde da ne moramo da podmicujemo babice kada se radjaju deca....Ciji su ovo problemi... graditelja iz Austrije? Onih koji dizu palme i hotele u pustinji?? ...Hajde da radimo stvari zbog NAS i zbog nasih potreba ,a neka svet onda kaze ...vidis ovi Srbi znaju da rese probleme za sebe , a ne zato sto je taj most obelezje Beograda, zato sto je ta crkva obelezje Beograd,zato sto je taj shoping mol obelezje Beograda..obelezje svake zemlje su ljudi...pa hajde da ucinimo sami sebe nasmejanijim i manje nervoznijim tako sto ce se resavati ozbiljni infrastrukturni problemi bez poredjenja sa tim da li su Amerikanci napravili hotel na Mesecu ili nisu.....??

ZokyNBGD

pre 15 godina

ovde stvarno ima svega da se pročita, sve sami stručnjaci!
most možda na prvi pogled jeste skup, ali nemamo više vremena da smišljamo, mora da se radi brzo!
e sad, ima dosta onih koji sumnjaju da će posao biti obavljen na vreme i kako valja, s razlogom obzirom da su problemi uvek mogući, ali uzmite jedan drugi primer kao što je Univerzitetsko naselje koje je započeto sa osam meseci zakašnjenja a sada je bar dva meseca pre roka, a vrednost celokupne investicije oko 230 miliona, znači može!!!

BGD

pre 15 godina

Ne shvatam sto se ljudi bune sto je most malo skuplji, i govore kako bi se za iste pare mogla napraviti tri mosta. Bolje da Beograd kao prestonica, ima neko lepo obelezje, nego da izgradimo jos tri komunisticka metalna mosta!

Luthien

pre 15 godina

Da neki nisu bahati, za iste pare su mogli da izgrade tri mosta iste sirine preko Save. Za to nisu krivi oni koji ga grade nego oni koji su postavili uslove. Koliko je meni poznato, grad Beograd obezbedjuje samo deo sredstava. A ko ce vracati kredit?
Za Jamesa Bonda: ko god zivi juzno od Dunava i zeli vozom u Evropu mora da predje preko drumsko-zeleznickog mosta u Novom Sadu - dok se ne srusi. Razmisli o tome.

Sinko

pre 15 godina

Most jeste skup, ali njime treba da prelazim i da ga gledam svaki dan do kraja zivota, a mozda i moje dete. Kad je tako radije cu dati 200E mesto 100E iz dzepa samo da bude lep, kvalitetan i praktican. Dacu i 300 ako bude gotov godinu dana ranije jer me svaki dan njegovo nepostojanje kosta sat vremena zivota i bar pola evra benzina, a nasi zivoti su mnogo vredniji od tog evra dnevno u naredne tri godine. Dajte jos mostova pare nisu problem, vec lenji i kradljivi politicari!

LaraK

pre 15 godina

Kada grad Beograd završi taj most, može pod hitno da počne da zida ogradu oko sebe!
Srbija od grada koji je samo muze nema nikakve vajde.

Vaskez NS

pre 15 godina

Za sve koji su negativno odgovorili na moj post - granica između slepila i samozadovoljstva je vrlo mala: 1. Novi Sad NE MOŽE da gradi novi drumsko-železnički most jer je putni pravac u NADLEŽNOSTI Republičke Agencije za puteve koja treba i da ga plati. Da pogađamo gde je njeno sedište - Novi Sad, Beograd, Pirot možda ??? 2. Teritorija Beograda je svesno i namerno proširena na "pola" Srbije kako bi se ubrao što veći "gradski" porez (zato ste umalo dobili Vučića za gradonačelnika). Hoćete li mi i onda reći da je budžet grada Beograda koji finansijski podržava ovaj most isključivo "beogradski" ?

Alexandro

pre 15 godina

BEOGRAD SAM FINANSIRA OVAJ MOST!!! I to pokazuje nasu ekonomsku moc! Iz svoga budzeta i ino kredita koje ce Beogradjani otplatiti. Znaci ostatak Srbije nece dati ni dinara. Cak i novi most izmedju Obrenovca i Srema finansira samo grad Beograd. Nadam se da ce i pored odlivanja novca u ostale delove Srbije, u Beogradu ostati snage da sebi izgradi bar jos 2 most preko Dunava. Od republike Srbije ne treba izgleda nista ocekivati. Ali onda je pitanje koji nam je interes da nam se odlivaju pare u druge regione

Marko NS

pre 15 godina

A da li slucajno moze o mostovima da se pita neko mladji od gospodina Hajdina? Nemam nista protiv coveka, ali sam siguran da godine rade svoje i da covek njegovih godina ne moze da isprati trendove/moderne tehnologije i sl. Zasto se ne oslanjamo na mlade ljude, sirokih shvatanja, koji su videli svet, koji prate desavanja, govore jezike, koji su u tokovima... Da li je Hajdin nekada uradio bilo sta u Mayi, Cadovima, ili je i dalje na crtacoj tabli? Uz svo uvazanjanje, verujem da je i u svemu drugom ostao u 70tim.

z

pre 15 godina

Najjaci je ovaj Prodavac magle. Lako je tebi prika da popujes iz inostranstva i da se pravis strucnjak u svim oblasima kao i svi ostali gasterbajteri. Kazes znas jer zivis na zapadu. A cime se bavis? Radis na mesalici u Gelzenkirhenu?

Dragan R

pre 15 godina

Mnogo veća korist bi bila gradnja mosta preko Dunava ili parovoda iz termoelektrana u Obrenocu jer bi na taj način grad a i građani uštedeo ogromne pare za energente za grejanje. Međutim nezgoda je što bi to smanjilo potrošnju jeftinog gasa, najeftinijeg u svetu. Inače kada bude u funkciji obilaznica oko Beograda postojeći mostovi preko save će se rasteretiti. Inače nije tačan podatak da je to prvi most koji se pravi u Beogradu posle trideset godina, jer je most kod ostružnice građen za vreme Slobe tojest 90 godina je pušten pa srušen 99. Mnogo je veći problem preko Dunava gde imamo samo jedan i to u vrlo lošem stanju most.

Rastko

pre 15 godina

@ Vaskez NS

Pa za to se obratite vasoj vlasti, Djilas je gradonacelnik Beograda, e sada da li treba da se obratite onoj bivsoj vlasti ili novoj na vama je, verovatno i jedno i drugo.

Ali, kako sam bio u NS, primetio sam da su drumovi u ocajnom stanju, dakle jednu jedinu ulicu a da je potpuno ravna i dobro obelezena nisam nasao! Za to se sigurno treba obratiti bivsoj vlasti u NS.

CityWach

pre 15 godina

Napokon! Hitno su nam potrebna jos dva mosta preko Save i bar jos jedan preko Dunava. Uzas koliko se sa timi cekalo i oklevalo. Treba da bude skup i kvalitetan ali nikako skup i nekvalitetan u sta imamo razloga da sumnjamo. Nadam se ce sve biti ok i da ce BG dobiti most koji je preko potreban.

sasmir

pre 15 godina

nije vazno posto je samo napokon nesto da se radi pogotovo mostovi vreme prolazi fotelje su napunjene hocemo rezultate izabranih na izborima i od beogradske vlasti i od novosadske i od republicke. najskuplje je da ovaj novac ode u necije dzepove a mosta nigde. ko razume shvati ce.

Zeljko

pre 15 godina

Zivim u Bg. Most je potreba kako ljudi koji zive u Beogradu, tako i onih koji posecuju Beograd zbog ogromnih guzvi i iskreno jedva cekam da predjem preko njega!

Najduzi most preko mora duzine 36km u Kini je otvoren u julu ove godine. Gradjen je 3 godine!!! (kada su cena metala, nafte... bile na vrhuncu) Kostao je 1,4mlrd $, sto je 39mln$/km=31mln eur/km!!!

http://www.centurychina.com/plaboard/posts/3821363.shtml
http://technoduniya.blogspot.com/2008/07/worlds-longest-sea-bridge-opened-in.html

Mnogo boli! I dusu i novcanik!

Andrej

pre 15 godina

To bre! Pljuj po svemu i svačemu!
"Nema novog mosta za Beograd".
- Šta bre nema!? Pu, pu, pu!
"Gradi se novi most u Beogradu".
- Kakav crni most!? Pu, pu, pu!

Mi Srbi smo čudo od naroda.

Alex

pre 15 godina

Za Vaskeza: Ovaj most se gradi sredstvima iz budzeta Grada Beograda, dok bi mogao da nam objasnis od kojih para se izgradio onaj jedan most posle bombardovanja.

Mile

pre 15 godina

U komentarima sve strucnjak do strucnjaka, a gradu koji lezi na dve velike reke i koji nije cetrdeset godina igradio ni jedan jedini most dogorelo do nokata. Potrebe su narasle vise nego desetostruko,a diskutanata koliko hoces - svi pametni od pametnijeg.
1. Skupo - jos je skuplji totalani kolaps saobracaja.
2. Domaci izvođaci- ko je taj? Sve sto je ostalo to je dunđer do dunđera nisu sposobni da naparave jedan obican stan a da nema gomila problema. A ovakav most je ozbiljna stvar.
Prema tome gospodo napred, nema cekanja ako zelimo da uhvatimo zadnji vagon poslednjeg voza...

James Bond

pre 15 godina

Nemojte molim Vas da i kod mostova ubacujete autonomasku politiku. Kako to Novi Sad ima samo jedan privremeni drumsko zeleznicki most?????? A rekonstruisani most Sloboda? I jos dva mosta, medju njima i taj jedan drumsko zeleznicki! Bas ga pretarste, a Beograd je 6-7 puta veci od Novog Sada i ceo saobracaj iz Vojvodine ide preko beogradskih mostova.Samo napred! I da bi se presao put od 7 milja potrebno je napraviti prvi korak. Prepustimo komentare strucnjacima, ali ponekad cak ni njima. Treba prvo sagraditi a onda neka se komentarise. Da ne bude kao sa metroom. Nekoliko decenija rasprava da li cemo laki metro ili teski i na kraju nemamo nijedan.

Danilo

pre 15 godina

Komentar za sve koji imaju primedbu, "masince" "gradjevince"..

Nemojte da koristite most kada bude zavrsen, u stvari odselite se iz BG-a, npr. Bec ili Budimpestu..

Eto tako..

vlada

pre 15 godina

@Vaskez
Pa most u Beogradu finansira grad Beograd. Kakve to vece ima sa NS-om? Slazem se da NS treba da ima jos jedan most, ali to stvarno nema veze s ovom vesti.

Vaskez NS

pre 15 godina

A Novi Sad, koji je 1999. ostao bez sva svoja 3 mosta, i koji 10 godina kasnije još uvek ima jedan "privremeni" (koji uz to ima drumsko-železnički MAGISTRALNI značaj) ?!? I kako mislite da posle toga novosađane (a i ostatak Srbije) ubedite da je "jako važno" da Beograd dobije još jedan most ????

Ledu

pre 15 godina

Ajde ljudi malo se razvedrite. Sve neki pesimisticni komentari. Konacno se gradi most. Bez obzira na sve primedbe, ako most stvarno profunkcionise 2011 to je super stvar. Kakve veze ima sto je to pred izbore?
Imam utisak da mnogi ljudi traze dlaku u jajetu samo da bi kritikovali. Pustimo stvari da idu svojim tokom. Videcemo sta ce ispasti, pa onda moze da se polemise. Nikada se ne moze svima udovoljiti i mislim da ovaj most nije lose resenje, cak naprotiv...

arhitekta

pre 15 godina

e pa ljudi ajmo polako i realno: pustite da eksperti govore u ime gradjevine. nemojte da se blamirate i pravite bistri, ako umete bolje ajte da vas vidimo na delu! sve same reci. a dela? znam ja da je kod srpskog naroda veoma ukorenjen manir da svi o svemu znaju bolje od strucnjaka - poljoprivrednici od gradjevinaca, trgovci od arhitekata, ekonomisti od psihologa, novinari od astrofizicara i obrnuto (naravno tako u nedogled). doprinestite lepo u svojoj struci, i nemojte da komentarisete na ovakav nacin nesto u sta se ni najmanje ne razumete. mozda kad biste pitali nekog zasto stranci grade most dobili biste odgovor. mozda ako se raspitate malo zasto se most bas na tom mestu gradi, znali biste. mozda ako biste bili gradjevinac i shvatite kako most uopse stoji na zemlji, koliko kosta da se napravi i kakvi su kod nas uslovi fizicki, tehnicki i finansijski da se napravi jedan ovakav most. budite malo zadovoljni onim sto imate, pa cete mozda i steci ono sto nemate.
Pozdrav!

vampirbg

pre 15 godina

Za sve koji lupetaju da 40 meseci nije puno evo primera:

1) Ostrvo Palma u UAE - 5 godina sa svim hotelima

2) Most Rion-Antirion - 3km duzine preko Korintskog zaliva za 5 godina (cena 800 miliona evra)

A oni za ovaj most smatraju da je kratak rok od 36 meseci? Pa Nemci za godinu dana izgradise most i to za vreme rata... U svakom slucaju, nije bitno koliko je od tih para otislo na mito... Vazno je da ga naprave...

Max

pre 15 godina

Most neće graditi stranci nego naši ljudi, tačnije naše firme će biti podizvođači koječega kao i na svim projektima do sada. Ovaj "mostić" može da se napravi i za godinu dana ali to košta višestruko, jer onda ide veća mašinerija i druga tehnologija ...
A uopšte nije skup most, cena je onako osrednja ... raspitajte se malo.
A šta vredi pričati, neki ljudi samo umeju da pljuju ...

Prodavac magle

pre 15 godina

E bas me gospodin Nikola Hajdin razocara ovom nebuloznom izjavom da bi bilo skuplje sledece godine. Pa gdje taj covjek zivi i na osnovu cega donosi nebulozne zakljucke.
1. Ekonomska kriza drma svijetom i masovno se otpustaju radnici POSEBNO u gradevini (zivim na zapadu i ZNAM to)
2. Cijene sirovina (i gotovih proizvoda) su strmoglavo pale - nije to samo slucaj sa naftom nego svih sirovinama potrebnim za izgradnju mosta
3. Nesto cija je izgradnja samo prije godinu dana kostala x dolara danas je ispod pola cijene i gradevinari su sretni ako imaju bilo sta da rade (BILO koji sektor gradevine) i mole i kume vlade na zapadu da se stimulise gradnja da se bar malo ublazi NEIZBJEZNI kolaps u tom sektoru.
4. Radnici se masovno otpustaju - svaki dan nova vijest o novim otpustanjima
5. Da ne pricam o skandalima koji drmaju slovenacki dio preduzimaca.
I sad gospodin Hajden LUPI to sto je lupio i nikom nista. E moj Nikola sta ti treba da blatis ime i sve sto si do sada stvorio (projektovao) radi dnevno-politickih gluposti ili mozda i kod tebe vazi da para vrti gdje burgija nece i licni integritet podredujes ekonomskom.
Alal ti vera "junace"!

bojan

pre 15 godina

ovaj most je deo saobracajnog projekta koji se zove Unutrasnji Magistralni Poluprsten i projektovali su ga NASI strucnjaci godinama i decenijama postoji kao ideja za resenje beogradskog saobracaja (davno pre Delta City-ja :P) tako da mislim da je ovo izuzetno pozitivna stvar i neuki ljudi koji samo vole da gundjaju treba da nauce da spoznaju prave stvari ili da jednostavno cute...

Zoran

pre 15 godina

@ Johnny Bravo

Hajdin je svakako BIO nas najveci strucnjak u mostogradnji. Ali se plasim da zbog kompleksa jednog istrosenog i profesionalno dovrsenog coveka, koji eto hoce da nam ostavi nesto u amanet, ima da unistimo adu ciganliju (ne samo time sto ce most da narusava adu svojim prisustvom vec i naredne tri godine radova, prasine, i djubreta koje ce se tamo taloziti) i pritom dobijemo pilon visi od beogradjanke! Da li je moguce da jedan akademik pati od kompleska nize vrednosti pa mora da se i on upusta u trku zvanu "ko ce da izgradi veci falus u centru grada"!? Posto tu trku svakako nikad necemo dobiti - Dubai je klasican primer kako se gradi na VELIKO!

Nikola Popović

pre 15 godina

Kome je svejedno da li je nesto lepo ili ruzno, grandiozno ili sprcheno, dugog veka ili za jednokratnu upotrebu, ko nikad nije presao Savu zelecnickim mostom i gledao otvorenih usta kroz prozor - neka se bar uzdrzi od komentara. Svaka cast za projekat, i ako za nesto treba da dresimo kesu, to su mostovi i sve ono sto trajno menja panoramu Beograda. Samo da g. Bjelica nije u pravu, tj. da se na kraju ispostavi da je izabrana prava lokacija.

kiki

pre 15 godina

Bolje da se malo pristedelo tako sto bi se napravio obican trasni most sa istom sirinom platforme, ustedelo bi se za polovinu jos jednog takvog.
Ovom gradu fale jos 3 mosta preko Save i jos 2 preko Dunava. Dok se ne zavrse ti mostovi, metro, obilaznica, ne naplacuje ulazak vozilom u centar i zabrani sav teretni saobracaj kroz grad preko dana Beograd ce u saobracajnom smislu da ostane mala Turska palanka.

Bojan C.

pre 15 godina

Pa da, za 50 miliona evra (reče mi jedan čo'ek, na jednom mestu) može da se napravi 13 mostova i još 2-3 metroa pride.
Ovo je most sa 6 traka, prvi takav u Beogradu, a verujem i u Srbiji.

Danas sam malo ponosniji što živim ovde nego juče.

Александар Илић

pre 15 godina

Треба нам и мост на Дунаву !
Фрапирао сам се пре недељу дана кад сам сазнао да Минхен има дупло мање становника од Београда ?!?!
НЕВЕРОВАТНО !
Саобраћајна инфраструктура им је за следећих 100 година.
Огроман аеродром, супер метро, железнички чвор а о ауто-путевима нећу ни да причам.
Право је чудо како се ми сналазимо са 3 моста на Сави и 1 на Дунаву.
Колико мостова на Дунаву има у Бечу и Будимпешти ?

Sasa Bjelica

pre 15 godina

MOST
Ocito da oni koji grade most (a ni gradonacelnik) nisu nikada isli iz pravca Cukarice prema Gazeli u vreme spice. Guzva se stvra kod Sajma iz DVA smera: Banovog Brda i Cukaricke padine. Umesto da most izgrade kako je planirano(na petlji Cukaricke padine), bajni inzinjeri su ga pomerili na 100m od Sajma! I umesto da prepolove i razdvoje broj automobila, opet su ih
grupisali..,ne kod Sajma, nego 100m nize!!! Dzaba baceno 115 mil. evra!
P.S.
Gospodine Gradonacelnice!
Kako se stalno hvalite da ste Ing.Masinstva, Mehanika fluida je na trecoj godini...Niste valjda polozili preko veze...

Beogradjanin

pre 15 godina

Mislim da je ovo divna stvar, posle toliko godina Beograd ce dobito novi most, i jednu prelepu gradjevinu. Beogradu je potreban novi most, mislim da ce u mnogome olaksati zivot u njemu. Ne treba pljuvati po ljudima koji ga grade, ko god to radio svaka mu cast... Mnogi su i ranije imali prilike pa nisu ni poceli da ga grade, ne bi im rec rekao da su potrosili i mnogo vece pare, al' su se one verovatno "potrosile" za pojedince!

Darko

pre 15 godina

Jadna zemlja sa ovakvim ljudima. Sve im je malo. A ovo su naravno "strucna" misljenja bez ijednog relevantnog podatka, koje si to mostove gledao, gde su, koliko im je trebalo da se izgrade, itd. Kada se kasnije gleda emisija sve to lepo izgleda. I ja sam gledao super emisiju o mostu koji povezuje Svedsku i Dansku ali nisu ga bas izgradili za par godina. Evo ovaj grade stranci, da su bile domace firme odmah kritike na njihov racun. Sada stranske, opet samo kritike... Strasno!

sime

pre 15 godina

ne samo sto je skupo nego je sramota da je posao dat stranoj kompaniji umesto da su angazovane nase firme - pa valjda i kod nas ima ljudi koji su ispekli gradjevinski posao po belom svetu. Nije vajda da su nasi bili skuplji? Voleo bih da mi neko upuceniji kaze da li je tacna procena (koju sam negde citao)da bi skromniji most kostao oko 50mil. Pa valjda je bolje da smo izgradili 3-4 mosta za te iste pare?

johnny bravo

pre 15 godina

zamoli bih ljude kojima gradjevina nije struka da se uzdrze od nepotrebnih komentara!!
Kao gradjevinac apsolutno podrzavam profesora Hajdina, našeg najvećeg stručnjaka iz oblasti građevinarstva. Neobavešteni ljudi će reći da je moglo jeftinije,da je moglo možda da bude i džabe!! e pa ne može dragi sugrađani,kad se zida ovakva građevina, to mora i da košta!! Mi kao narod napokon moramo da počnemo da mislimo za narednih 30-40 godina, da ne pravimo rešenja koja će nam " vršiti " posao narednih 5-10, nego barem 30 godina!!!

Rade

pre 15 godina

Profesor Hajdin kaze bilo bi skuplje sledece godine u situaciji kada gradjevinari masovno ostaju bez posla i nude vrlo konkrentne cene za bilo koji novi projekat sa osigirnaim finasijama.

Gradski odbor

pre 15 godina

Kao svetog Petra kajgana!

Docim, iz kabineta: "Kad gradimo, mi ne pitamo sta kosta. Skupo? Sta skupo, mogli smo da pogodimo i za 118 miliona funti, a nismo.
Koga zanima, neka zna: zavrsicemo ga i pustiti u saobracaj 12 dana pred sledece izbore. Glasajte pametno i spavajte mirno."

Pittsburgh

pre 15 godina

Eh, kad gledam na kablovskoj TV, kakve mostove prave u svetu, onda me tuga uhvati kad ovo vidim, da ce izgradnja ovog 'mostica' trajati 3 godine !!! I jos nam djilas prica, kako ce ovi ljudi raditi dan i noc. Pa kako ce ga praviti. Tehnikom iz 1928-e ?

johnny bravo

pre 15 godina

zamoli bih ljude kojima gradjevina nije struka da se uzdrze od nepotrebnih komentara!!
Kao gradjevinac apsolutno podrzavam profesora Hajdina, našeg najvećeg stručnjaka iz oblasti građevinarstva. Neobavešteni ljudi će reći da je moglo jeftinije,da je moglo možda da bude i džabe!! e pa ne može dragi sugrađani,kad se zida ovakva građevina, to mora i da košta!! Mi kao narod napokon moramo da počnemo da mislimo za narednih 30-40 godina, da ne pravimo rešenja koja će nam " vršiti " posao narednih 5-10, nego barem 30 godina!!!

Darko

pre 15 godina

Jadna zemlja sa ovakvim ljudima. Sve im je malo. A ovo su naravno "strucna" misljenja bez ijednog relevantnog podatka, koje si to mostove gledao, gde su, koliko im je trebalo da se izgrade, itd. Kada se kasnije gleda emisija sve to lepo izgleda. I ja sam gledao super emisiju o mostu koji povezuje Svedsku i Dansku ali nisu ga bas izgradili za par godina. Evo ovaj grade stranci, da su bile domace firme odmah kritike na njihov racun. Sada stranske, opet samo kritike... Strasno!

Pittsburgh

pre 15 godina

Eh, kad gledam na kablovskoj TV, kakve mostove prave u svetu, onda me tuga uhvati kad ovo vidim, da ce izgradnja ovog 'mostica' trajati 3 godine !!! I jos nam djilas prica, kako ce ovi ljudi raditi dan i noc. Pa kako ce ga praviti. Tehnikom iz 1928-e ?

Sasa Bjelica

pre 15 godina

MOST
Ocito da oni koji grade most (a ni gradonacelnik) nisu nikada isli iz pravca Cukarice prema Gazeli u vreme spice. Guzva se stvra kod Sajma iz DVA smera: Banovog Brda i Cukaricke padine. Umesto da most izgrade kako je planirano(na petlji Cukaricke padine), bajni inzinjeri su ga pomerili na 100m od Sajma! I umesto da prepolove i razdvoje broj automobila, opet su ih
grupisali..,ne kod Sajma, nego 100m nize!!! Dzaba baceno 115 mil. evra!
P.S.
Gospodine Gradonacelnice!
Kako se stalno hvalite da ste Ing.Masinstva, Mehanika fluida je na trecoj godini...Niste valjda polozili preko veze...

Gradski odbor

pre 15 godina

Kao svetog Petra kajgana!

Docim, iz kabineta: "Kad gradimo, mi ne pitamo sta kosta. Skupo? Sta skupo, mogli smo da pogodimo i za 118 miliona funti, a nismo.
Koga zanima, neka zna: zavrsicemo ga i pustiti u saobracaj 12 dana pred sledece izbore. Glasajte pametno i spavajte mirno."

Beogradjanin

pre 15 godina

Mislim da je ovo divna stvar, posle toliko godina Beograd ce dobito novi most, i jednu prelepu gradjevinu. Beogradu je potreban novi most, mislim da ce u mnogome olaksati zivot u njemu. Ne treba pljuvati po ljudima koji ga grade, ko god to radio svaka mu cast... Mnogi su i ranije imali prilike pa nisu ni poceli da ga grade, ne bi im rec rekao da su potrosili i mnogo vece pare, al' su se one verovatno "potrosile" za pojedince!

Александар Илић

pre 15 godina

Треба нам и мост на Дунаву !
Фрапирао сам се пре недељу дана кад сам сазнао да Минхен има дупло мање становника од Београда ?!?!
НЕВЕРОВАТНО !
Саобраћајна инфраструктура им је за следећих 100 година.
Огроман аеродром, супер метро, железнички чвор а о ауто-путевима нећу ни да причам.
Право је чудо како се ми сналазимо са 3 моста на Сави и 1 на Дунаву.
Колико мостова на Дунаву има у Бечу и Будимпешти ?

arhitekta

pre 15 godina

e pa ljudi ajmo polako i realno: pustite da eksperti govore u ime gradjevine. nemojte da se blamirate i pravite bistri, ako umete bolje ajte da vas vidimo na delu! sve same reci. a dela? znam ja da je kod srpskog naroda veoma ukorenjen manir da svi o svemu znaju bolje od strucnjaka - poljoprivrednici od gradjevinaca, trgovci od arhitekata, ekonomisti od psihologa, novinari od astrofizicara i obrnuto (naravno tako u nedogled). doprinestite lepo u svojoj struci, i nemojte da komentarisete na ovakav nacin nesto u sta se ni najmanje ne razumete. mozda kad biste pitali nekog zasto stranci grade most dobili biste odgovor. mozda ako se raspitate malo zasto se most bas na tom mestu gradi, znali biste. mozda ako biste bili gradjevinac i shvatite kako most uopse stoji na zemlji, koliko kosta da se napravi i kakvi su kod nas uslovi fizicki, tehnicki i finansijski da se napravi jedan ovakav most. budite malo zadovoljni onim sto imate, pa cete mozda i steci ono sto nemate.
Pozdrav!

Bojan C.

pre 15 godina

Pa da, za 50 miliona evra (reče mi jedan čo'ek, na jednom mestu) može da se napravi 13 mostova i još 2-3 metroa pride.
Ovo je most sa 6 traka, prvi takav u Beogradu, a verujem i u Srbiji.

Danas sam malo ponosniji što živim ovde nego juče.

Max

pre 15 godina

Most neće graditi stranci nego naši ljudi, tačnije naše firme će biti podizvođači koječega kao i na svim projektima do sada. Ovaj "mostić" može da se napravi i za godinu dana ali to košta višestruko, jer onda ide veća mašinerija i druga tehnologija ...
A uopšte nije skup most, cena je onako osrednja ... raspitajte se malo.
A šta vredi pričati, neki ljudi samo umeju da pljuju ...

Rade

pre 15 godina

Profesor Hajdin kaze bilo bi skuplje sledece godine u situaciji kada gradjevinari masovno ostaju bez posla i nude vrlo konkrentne cene za bilo koji novi projekat sa osigirnaim finasijama.

sime

pre 15 godina

ne samo sto je skupo nego je sramota da je posao dat stranoj kompaniji umesto da su angazovane nase firme - pa valjda i kod nas ima ljudi koji su ispekli gradjevinski posao po belom svetu. Nije vajda da su nasi bili skuplji? Voleo bih da mi neko upuceniji kaze da li je tacna procena (koju sam negde citao)da bi skromniji most kostao oko 50mil. Pa valjda je bolje da smo izgradili 3-4 mosta za te iste pare?

bojan

pre 15 godina

ovaj most je deo saobracajnog projekta koji se zove Unutrasnji Magistralni Poluprsten i projektovali su ga NASI strucnjaci godinama i decenijama postoji kao ideja za resenje beogradskog saobracaja (davno pre Delta City-ja :P) tako da mislim da je ovo izuzetno pozitivna stvar i neuki ljudi koji samo vole da gundjaju treba da nauce da spoznaju prave stvari ili da jednostavno cute...

Prodavac magle

pre 15 godina

E bas me gospodin Nikola Hajdin razocara ovom nebuloznom izjavom da bi bilo skuplje sledece godine. Pa gdje taj covjek zivi i na osnovu cega donosi nebulozne zakljucke.
1. Ekonomska kriza drma svijetom i masovno se otpustaju radnici POSEBNO u gradevini (zivim na zapadu i ZNAM to)
2. Cijene sirovina (i gotovih proizvoda) su strmoglavo pale - nije to samo slucaj sa naftom nego svih sirovinama potrebnim za izgradnju mosta
3. Nesto cija je izgradnja samo prije godinu dana kostala x dolara danas je ispod pola cijene i gradevinari su sretni ako imaju bilo sta da rade (BILO koji sektor gradevine) i mole i kume vlade na zapadu da se stimulise gradnja da se bar malo ublazi NEIZBJEZNI kolaps u tom sektoru.
4. Radnici se masovno otpustaju - svaki dan nova vijest o novim otpustanjima
5. Da ne pricam o skandalima koji drmaju slovenacki dio preduzimaca.
I sad gospodin Hajden LUPI to sto je lupio i nikom nista. E moj Nikola sta ti treba da blatis ime i sve sto si do sada stvorio (projektovao) radi dnevno-politickih gluposti ili mozda i kod tebe vazi da para vrti gdje burgija nece i licni integritet podredujes ekonomskom.
Alal ti vera "junace"!

vampirbg

pre 15 godina

Za sve koji lupetaju da 40 meseci nije puno evo primera:

1) Ostrvo Palma u UAE - 5 godina sa svim hotelima

2) Most Rion-Antirion - 3km duzine preko Korintskog zaliva za 5 godina (cena 800 miliona evra)

A oni za ovaj most smatraju da je kratak rok od 36 meseci? Pa Nemci za godinu dana izgradise most i to za vreme rata... U svakom slucaju, nije bitno koliko je od tih para otislo na mito... Vazno je da ga naprave...

Vaskez NS

pre 15 godina

A Novi Sad, koji je 1999. ostao bez sva svoja 3 mosta, i koji 10 godina kasnije još uvek ima jedan "privremeni" (koji uz to ima drumsko-železnički MAGISTRALNI značaj) ?!? I kako mislite da posle toga novosađane (a i ostatak Srbije) ubedite da je "jako važno" da Beograd dobije još jedan most ????

vlada

pre 15 godina

@Vaskez
Pa most u Beogradu finansira grad Beograd. Kakve to vece ima sa NS-om? Slazem se da NS treba da ima jos jedan most, ali to stvarno nema veze s ovom vesti.

Zoran

pre 15 godina

@ Johnny Bravo

Hajdin je svakako BIO nas najveci strucnjak u mostogradnji. Ali se plasim da zbog kompleksa jednog istrosenog i profesionalno dovrsenog coveka, koji eto hoce da nam ostavi nesto u amanet, ima da unistimo adu ciganliju (ne samo time sto ce most da narusava adu svojim prisustvom vec i naredne tri godine radova, prasine, i djubreta koje ce se tamo taloziti) i pritom dobijemo pilon visi od beogradjanke! Da li je moguce da jedan akademik pati od kompleska nize vrednosti pa mora da se i on upusta u trku zvanu "ko ce da izgradi veci falus u centru grada"!? Posto tu trku svakako nikad necemo dobiti - Dubai je klasican primer kako se gradi na VELIKO!

Ledu

pre 15 godina

Ajde ljudi malo se razvedrite. Sve neki pesimisticni komentari. Konacno se gradi most. Bez obzira na sve primedbe, ako most stvarno profunkcionise 2011 to je super stvar. Kakve veze ima sto je to pred izbore?
Imam utisak da mnogi ljudi traze dlaku u jajetu samo da bi kritikovali. Pustimo stvari da idu svojim tokom. Videcemo sta ce ispasti, pa onda moze da se polemise. Nikada se ne moze svima udovoljiti i mislim da ovaj most nije lose resenje, cak naprotiv...

Alex

pre 15 godina

Za Vaskeza: Ovaj most se gradi sredstvima iz budzeta Grada Beograda, dok bi mogao da nam objasnis od kojih para se izgradio onaj jedan most posle bombardovanja.

Andrej

pre 15 godina

To bre! Pljuj po svemu i svačemu!
"Nema novog mosta za Beograd".
- Šta bre nema!? Pu, pu, pu!
"Gradi se novi most u Beogradu".
- Kakav crni most!? Pu, pu, pu!

Mi Srbi smo čudo od naroda.

z

pre 15 godina

Najjaci je ovaj Prodavac magle. Lako je tebi prika da popujes iz inostranstva i da se pravis strucnjak u svim oblasima kao i svi ostali gasterbajteri. Kazes znas jer zivis na zapadu. A cime se bavis? Radis na mesalici u Gelzenkirhenu?

kiki

pre 15 godina

Bolje da se malo pristedelo tako sto bi se napravio obican trasni most sa istom sirinom platforme, ustedelo bi se za polovinu jos jednog takvog.
Ovom gradu fale jos 3 mosta preko Save i jos 2 preko Dunava. Dok se ne zavrse ti mostovi, metro, obilaznica, ne naplacuje ulazak vozilom u centar i zabrani sav teretni saobracaj kroz grad preko dana Beograd ce u saobracajnom smislu da ostane mala Turska palanka.

ZoXoN

pre 15 godina

Dobro je sto je poceo da se radi jedan takav most..no naravno da ima mesta skepticizmu....ovo je Srbija...ko zna koliko ce ovaj most proizvesti afera u buducnosti (setite se Univerzijade)....siguran sam da ce cena na kraju biti veca iz ovog ili onog razloga.....po meni su prava pitanja sledeca ...zasto se ne pravi jos koji most jer je Beogradu to zaista neophodno (pa to je grad sa dve velike reke i uscem)...zasto se pravi pompa umesto da je ovako nesto normalno??? Zasto ne krenuti sa bar jos 3 ili 4 krupnija projekta kao recimo luka, zeleznica+metro,uredjenje obala, zoo vrt...itd itd.pa neka traju i po 10 godina ...ali neka se gradi ...dok god razmisljamo filozofijom da li grade nasi ili njihovi ..ili da li je taj most simbol Beograda ili nije necemo se daleko maknuti..Hajde da imamo najmanje sudnice na svetu (od nekoliko m2), ali da funkcionise zakon i pravda...hajde da imamo najruznije garaze na svetu , ali da ih ima dovoljno za sve automobile u centru grada...hajde da imamo ovakve ili onakve vrtice ,ali da ih ima dovoljno i da u njima rade dobri i normalni ljudi. hajde da ne moramo da podmicujemo babice kada se radjaju deca....Ciji su ovo problemi... graditelja iz Austrije? Onih koji dizu palme i hotele u pustinji?? ...Hajde da radimo stvari zbog NAS i zbog nasih potreba ,a neka svet onda kaze ...vidis ovi Srbi znaju da rese probleme za sebe , a ne zato sto je taj most obelezje Beograda, zato sto je ta crkva obelezje Beograd,zato sto je taj shoping mol obelezje Beograda..obelezje svake zemlje su ljudi...pa hajde da ucinimo sami sebe nasmejanijim i manje nervoznijim tako sto ce se resavati ozbiljni infrastrukturni problemi bez poredjenja sa tim da li su Amerikanci napravili hotel na Mesecu ili nisu.....??

Danilo

pre 15 godina

Komentar za sve koji imaju primedbu, "masince" "gradjevince"..

Nemojte da koristite most kada bude zavrsen, u stvari odselite se iz BG-a, npr. Bec ili Budimpestu..

Eto tako..

Sinko

pre 15 godina

Most jeste skup, ali njime treba da prelazim i da ga gledam svaki dan do kraja zivota, a mozda i moje dete. Kad je tako radije cu dati 200E mesto 100E iz dzepa samo da bude lep, kvalitetan i praktican. Dacu i 300 ako bude gotov godinu dana ranije jer me svaki dan njegovo nepostojanje kosta sat vremena zivota i bar pola evra benzina, a nasi zivoti su mnogo vredniji od tog evra dnevno u naredne tri godine. Dajte jos mostova pare nisu problem, vec lenji i kradljivi politicari!

Zeljko

pre 15 godina

Zivim u Bg. Most je potreba kako ljudi koji zive u Beogradu, tako i onih koji posecuju Beograd zbog ogromnih guzvi i iskreno jedva cekam da predjem preko njega!

Najduzi most preko mora duzine 36km u Kini je otvoren u julu ove godine. Gradjen je 3 godine!!! (kada su cena metala, nafte... bile na vrhuncu) Kostao je 1,4mlrd $, sto je 39mln$/km=31mln eur/km!!!

http://www.centurychina.com/plaboard/posts/3821363.shtml
http://technoduniya.blogspot.com/2008/07/worlds-longest-sea-bridge-opened-in.html

Mnogo boli! I dusu i novcanik!

Alexandro

pre 15 godina

BEOGRAD SAM FINANSIRA OVAJ MOST!!! I to pokazuje nasu ekonomsku moc! Iz svoga budzeta i ino kredita koje ce Beogradjani otplatiti. Znaci ostatak Srbije nece dati ni dinara. Cak i novi most izmedju Obrenovca i Srema finansira samo grad Beograd. Nadam se da ce i pored odlivanja novca u ostale delove Srbije, u Beogradu ostati snage da sebi izgradi bar jos 2 most preko Dunava. Od republike Srbije ne treba izgleda nista ocekivati. Ali onda je pitanje koji nam je interes da nam se odlivaju pare u druge regione

Nikola Popović

pre 15 godina

Kome je svejedno da li je nesto lepo ili ruzno, grandiozno ili sprcheno, dugog veka ili za jednokratnu upotrebu, ko nikad nije presao Savu zelecnickim mostom i gledao otvorenih usta kroz prozor - neka se bar uzdrzi od komentara. Svaka cast za projekat, i ako za nesto treba da dresimo kesu, to su mostovi i sve ono sto trajno menja panoramu Beograda. Samo da g. Bjelica nije u pravu, tj. da se na kraju ispostavi da je izabrana prava lokacija.

Mile

pre 15 godina

U komentarima sve strucnjak do strucnjaka, a gradu koji lezi na dve velike reke i koji nije cetrdeset godina igradio ni jedan jedini most dogorelo do nokata. Potrebe su narasle vise nego desetostruko,a diskutanata koliko hoces - svi pametni od pametnijeg.
1. Skupo - jos je skuplji totalani kolaps saobracaja.
2. Domaci izvođaci- ko je taj? Sve sto je ostalo to je dunđer do dunđera nisu sposobni da naparave jedan obican stan a da nema gomila problema. A ovakav most je ozbiljna stvar.
Prema tome gospodo napred, nema cekanja ako zelimo da uhvatimo zadnji vagon poslednjeg voza...

James Bond

pre 15 godina

Nemojte molim Vas da i kod mostova ubacujete autonomasku politiku. Kako to Novi Sad ima samo jedan privremeni drumsko zeleznicki most?????? A rekonstruisani most Sloboda? I jos dva mosta, medju njima i taj jedan drumsko zeleznicki! Bas ga pretarste, a Beograd je 6-7 puta veci od Novog Sada i ceo saobracaj iz Vojvodine ide preko beogradskih mostova.Samo napred! I da bi se presao put od 7 milja potrebno je napraviti prvi korak. Prepustimo komentare strucnjacima, ali ponekad cak ni njima. Treba prvo sagraditi a onda neka se komentarise. Da ne bude kao sa metroom. Nekoliko decenija rasprava da li cemo laki metro ili teski i na kraju nemamo nijedan.

CityWach

pre 15 godina

Napokon! Hitno su nam potrebna jos dva mosta preko Save i bar jos jedan preko Dunava. Uzas koliko se sa timi cekalo i oklevalo. Treba da bude skup i kvalitetan ali nikako skup i nekvalitetan u sta imamo razloga da sumnjamo. Nadam se ce sve biti ok i da ce BG dobiti most koji je preko potreban.

Rastko

pre 15 godina

@ Vaskez NS

Pa za to se obratite vasoj vlasti, Djilas je gradonacelnik Beograda, e sada da li treba da se obratite onoj bivsoj vlasti ili novoj na vama je, verovatno i jedno i drugo.

Ali, kako sam bio u NS, primetio sam da su drumovi u ocajnom stanju, dakle jednu jedinu ulicu a da je potpuno ravna i dobro obelezena nisam nasao! Za to se sigurno treba obratiti bivsoj vlasti u NS.

Luthien

pre 15 godina

Da neki nisu bahati, za iste pare su mogli da izgrade tri mosta iste sirine preko Save. Za to nisu krivi oni koji ga grade nego oni koji su postavili uslove. Koliko je meni poznato, grad Beograd obezbedjuje samo deo sredstava. A ko ce vracati kredit?
Za Jamesa Bonda: ko god zivi juzno od Dunava i zeli vozom u Evropu mora da predje preko drumsko-zeleznickog mosta u Novom Sadu - dok se ne srusi. Razmisli o tome.

Vaskez NS

pre 15 godina

Za sve koji su negativno odgovorili na moj post - granica između slepila i samozadovoljstva je vrlo mala: 1. Novi Sad NE MOŽE da gradi novi drumsko-železnički most jer je putni pravac u NADLEŽNOSTI Republičke Agencije za puteve koja treba i da ga plati. Da pogađamo gde je njeno sedište - Novi Sad, Beograd, Pirot možda ??? 2. Teritorija Beograda je svesno i namerno proširena na "pola" Srbije kako bi se ubrao što veći "gradski" porez (zato ste umalo dobili Vučića za gradonačelnika). Hoćete li mi i onda reći da je budžet grada Beograda koji finansijski podržava ovaj most isključivo "beogradski" ?

BGD

pre 15 godina

Ne shvatam sto se ljudi bune sto je most malo skuplji, i govore kako bi se za iste pare mogla napraviti tri mosta. Bolje da Beograd kao prestonica, ima neko lepo obelezje, nego da izgradimo jos tri komunisticka metalna mosta!

PhD. R.R., dipl. ing. gradj.

pre 15 godina

1. Odlican most se moze napraviti za cca. 30-40 miliona eura.Sad zamislite koliko je ova cifra prenaduvana.
2. Protegni se onoliko koliko mozes a ne koliko bi zeleo.Znam da su ovde uglavnom stranacki komentatori, ali i ja bih da vozim ferari ali imam za golfa.A ovi sirokogrudi sto zele nekakva remek dela neka malo pogledaju oko sebe i tih 100-200 eura viska daju ogromnoj masi penzionera koje gledaju svakog dana ili nek' se postide kad sledeci put ugledaju nekoga da kopa po kontejnerima.
3. Beogradu su neophodna bar jos 3-4 mosta i svi su mogli biti izgradjeni za istu kolicinu novca koliko ce kostati ovaj jedan.Cak bi i preteklo.
4. Nijedna nasa firma NIKAD nece dobiti ovakav ili slican posao u Austriji, Sloveniji ili Hrvatskoj.Da znaju da rade bolje od njih zna svako ko je u gradjevinskoj sferi.
5. Most koji bi resio veliki problem u saobracaju, na tom potezu moguce je napraviti za godinu dana, laganim tempom.

Dejan

pre 15 godina

Samo da milioni ne odu na osvjetljenje kao ovome u Zagrebu, pa da to neko na kraju pokrade preko noci, jer je grad prestao placati zastitarima pa su otisli. Sada se opet zastitari placaju, samo ne zbog cega, jer most tesko da ce ukrasti. Balkan ti je to.

zumbaNS

pre 15 godina

Za one koji se pitaju šta će Prof. Hajdin u ovoj priči moram ih podsetiti da je sin Prof. Hajdina visoko pozicioniran u švajcarskoj firmi koja je specijalizovana za proizvodnju mostovskih sajli a koje su ugrađene i u obnovljeni most Slobode u NS.Pogledajte dobro projekat pa će možda neke stvari biti jasnije. A što se tiče njegovog čeda u NS tokom 80-tih i 90-tih godina prošlog veka u NS je bila javna tajna da most ima "malu falinku" tj tendenciju klizanja nizvodno a kako je most srušen problem je trebao biti otklonjen tokom rekonstrukcije. No Sava nije Dunav tako da će biti lakše premoštena no lično mislim uz veću cenu nego što je to zaista potrebno.

Marko NS

pre 15 godina

A da li slucajno moze o mostovima da se pita neko mladji od gospodina Hajdina? Nemam nista protiv coveka, ali sam siguran da godine rade svoje i da covek njegovih godina ne moze da isprati trendove/moderne tehnologije i sl. Zasto se ne oslanjamo na mlade ljude, sirokih shvatanja, koji su videli svet, koji prate desavanja, govore jezike, koji su u tokovima... Da li je Hajdin nekada uradio bilo sta u Mayi, Cadovima, ili je i dalje na crtacoj tabli? Uz svo uvazanjanje, verujem da je i u svemu drugom ostao u 70tim.

Dragan R

pre 15 godina

Mnogo veća korist bi bila gradnja mosta preko Dunava ili parovoda iz termoelektrana u Obrenocu jer bi na taj način grad a i građani uštedeo ogromne pare za energente za grejanje. Međutim nezgoda je što bi to smanjilo potrošnju jeftinog gasa, najeftinijeg u svetu. Inače kada bude u funkciji obilaznica oko Beograda postojeći mostovi preko save će se rasteretiti. Inače nije tačan podatak da je to prvi most koji se pravi u Beogradu posle trideset godina, jer je most kod ostružnice građen za vreme Slobe tojest 90 godina je pušten pa srušen 99. Mnogo je veći problem preko Dunava gde imamo samo jedan i to u vrlo lošem stanju most.

ZokyNBGD

pre 15 godina

ovde stvarno ima svega da se pročita, sve sami stručnjaci!
most možda na prvi pogled jeste skup, ali nemamo više vremena da smišljamo, mora da se radi brzo!
e sad, ima dosta onih koji sumnjaju da će posao biti obavljen na vreme i kako valja, s razlogom obzirom da su problemi uvek mogući, ali uzmite jedan drugi primer kao što je Univerzitetsko naselje koje je započeto sa osam meseci zakašnjenja a sada je bar dva meseca pre roka, a vrednost celokupne investicije oko 230 miliona, znači može!!!

Prodavac magle

pre 15 godina

@z
I sta bih ja sad trebao da kazem kako sam direktor Microsofta ili GM pa bi ti kao onda prihvatao moje argumente,a da cistim WC-e onda bi mi trebalo oduzeti pravo glasa.
Onaj ko zna da cita i koristi to znanje da cita novine i ko zna jezik pa slusa vijesti moze da napise ono sto sam ja napisao. To se zove (logicko) misljenje svojom glavom. I ti (kao i svi koji to zele) imaju sve informacije na internetu pa mogu takode da se informisu plus da malo vjezbaju sive celije. Pametnom dosta.
A ti vjerovatno jos uvijek vjerujes sto Jelasicu sto Dinkicu, a tek kad ostali "strucnjaci" iz Vlade progovore pa to nema ni na filmu - smijesna su Guliverova putovanja.
Svijet drumom - Srbija sumom. Sta zna svijet sta je ekonomska kriza, recesija i slicni bakraci - Srbija zna bolje (pod Srbijom ovdije podrazumijevam politicku i ekonomsku "elitu" koja samo takvima kao tebi moze da prodaje muda za bubrege).
A sad cesalj u ruke, pred ogledalo i navali, a to sto gori pa cemu sluze vatrogasci - nek gase i spasavaju to im je posao.

LaraK

pre 15 godina

Kada grad Beograd završi taj most, može pod hitno da počne da zida ogradu oko sebe!
Srbija od grada koji je samo muze nema nikakve vajde.

markoko

pre 15 godina

@Zeljko

Bravo za tvoj komentar i hvala za linkove.
Stvarno, ovo nase, ne da je skupo, ali ima i to razlog, ima da se krade samo tako, pa nek samo povecaju cenu zavarenih spojeva za 0,01 evro pa vidi kolika je to lova.

Ovo je Srbija, a srbi su jako glupi.

Pa Sta

pre 15 godina

110MM je dzaba. U San Francisku se gradi novi most, od oko 3KM i 10 traka, za preko 6 Milijardi USD. Ljudi, ne mojte porediti babe i zabe i budite srecni.
Da li je neko izracunao kiloko vas novca i vremena kosta da satima sedite u kolonama pored sajma na 40C?
Kolika ce biti mostarina?

Bosko

pre 15 godina

Kakva je ovo paljevina ovde i sto su neki od vas toliko besposleni i svadjalacki raspolozeni? Dok se nista nije gradilo, opsta kuknjava sto se ne gradi. Pocne nesto da se gradi, eto ti gomila kriticara, opsta kuknjava. Ljudi, nema vise smera ka i iz centra Beograda koji nije zakrcen. Normalan tranzit ne postoji danju takodje iz istog razloga. I to ne mislim na saobracajni spic. Onaj ko ne boravi bar 5 dana nedeljno u Beogradu ne bi smeo da se drzne da mi prica o politicarima, politickim motivima izgradnje bilo cega, cenama itd. Dodjite malo u BG pa kad provedete 2-3h dnevno u kolima a ukupna kilometraza bude 23km, javite se.

Mislim da je bolje da se rasporede razne planirane politicke demonstracije po drugim gradovima u Srbiji, a ne samo da mi se rusi i lomi moj grad od strane ljudi koji na ulazu na Terazije iz Prizrenske ulice pitaju "Pa gde je vise ta Skupstina?". E, taj uzas ja isto ja placam kroz porez, zajedno sa svim ostalim gradjanima i placacu za taj preskupi most (koji je za razliku od gomile drugih gluposti stvarno potreban)sto puta radije.

Yeah! Dajte taj most 'vamo! :)

sasmir

pre 15 godina

nije vazno posto je samo napokon nesto da se radi pogotovo mostovi vreme prolazi fotelje su napunjene hocemo rezultate izabranih na izborima i od beogradske vlasti i od novosadske i od republicke. najskuplje je da ovaj novac ode u necije dzepove a mosta nigde. ko razume shvati ce.

Ivan

pre 15 godina

komentar za sve strucnjake sto pricaju da se most moze izgraditi za 30-40 miliona evra!!! NEMOGUCE!!!
Nas most Slobode,u Novom Sadu je duplo manjeg profila od buduceg Beogradskog,radjena je njegova rekonstrukcija(obnova nakon bombardovanja),imao je izgradjene sve prilazne puteve,samo dva stuba je trebalo obnoviti i nadograditi glavnu konstrukciju i to je sve kostalo 45 miliona evra!!! cene metala su tada na svetskom trzistu bile jos nize nego danas,a most je finansiran od strane evropske agencije za obnovu i razvoj,tako da su muljacine i namestanje tendera iskljuceni!!! i sad vi tvrdite,na osnovu pouzdanih informacija Aleksandra Vucica,da je most moguce izgraditi za 30 miliona evra...pa jeste,ali pontonski!!!

Pittsburgh

pre 15 godina

Eh, kad gledam na kablovskoj TV, kakve mostove prave u svetu, onda me tuga uhvati kad ovo vidim, da ce izgradnja ovog 'mostica' trajati 3 godine !!! I jos nam djilas prica, kako ce ovi ljudi raditi dan i noc. Pa kako ce ga praviti. Tehnikom iz 1928-e ?

sime

pre 15 godina

ne samo sto je skupo nego je sramota da je posao dat stranoj kompaniji umesto da su angazovane nase firme - pa valjda i kod nas ima ljudi koji su ispekli gradjevinski posao po belom svetu. Nije vajda da su nasi bili skuplji? Voleo bih da mi neko upuceniji kaze da li je tacna procena (koju sam negde citao)da bi skromniji most kostao oko 50mil. Pa valjda je bolje da smo izgradili 3-4 mosta za te iste pare?

Gradski odbor

pre 15 godina

Kao svetog Petra kajgana!

Docim, iz kabineta: "Kad gradimo, mi ne pitamo sta kosta. Skupo? Sta skupo, mogli smo da pogodimo i za 118 miliona funti, a nismo.
Koga zanima, neka zna: zavrsicemo ga i pustiti u saobracaj 12 dana pred sledece izbore. Glasajte pametno i spavajte mirno."

Sasa Bjelica

pre 15 godina

MOST
Ocito da oni koji grade most (a ni gradonacelnik) nisu nikada isli iz pravca Cukarice prema Gazeli u vreme spice. Guzva se stvra kod Sajma iz DVA smera: Banovog Brda i Cukaricke padine. Umesto da most izgrade kako je planirano(na petlji Cukaricke padine), bajni inzinjeri su ga pomerili na 100m od Sajma! I umesto da prepolove i razdvoje broj automobila, opet su ih
grupisali..,ne kod Sajma, nego 100m nize!!! Dzaba baceno 115 mil. evra!
P.S.
Gospodine Gradonacelnice!
Kako se stalno hvalite da ste Ing.Masinstva, Mehanika fluida je na trecoj godini...Niste valjda polozili preko veze...

Vaskez NS

pre 15 godina

A Novi Sad, koji je 1999. ostao bez sva svoja 3 mosta, i koji 10 godina kasnije još uvek ima jedan "privremeni" (koji uz to ima drumsko-železnički MAGISTRALNI značaj) ?!? I kako mislite da posle toga novosađane (a i ostatak Srbije) ubedite da je "jako važno" da Beograd dobije još jedan most ????

johnny bravo

pre 15 godina

zamoli bih ljude kojima gradjevina nije struka da se uzdrze od nepotrebnih komentara!!
Kao gradjevinac apsolutno podrzavam profesora Hajdina, našeg najvećeg stručnjaka iz oblasti građevinarstva. Neobavešteni ljudi će reći da je moglo jeftinije,da je moglo možda da bude i džabe!! e pa ne može dragi sugrađani,kad se zida ovakva građevina, to mora i da košta!! Mi kao narod napokon moramo da počnemo da mislimo za narednih 30-40 godina, da ne pravimo rešenja koja će nam " vršiti " posao narednih 5-10, nego barem 30 godina!!!

Rade

pre 15 godina

Profesor Hajdin kaze bilo bi skuplje sledece godine u situaciji kada gradjevinari masovno ostaju bez posla i nude vrlo konkrentne cene za bilo koji novi projekat sa osigirnaim finasijama.

Zoran

pre 15 godina

@ Johnny Bravo

Hajdin je svakako BIO nas najveci strucnjak u mostogradnji. Ali se plasim da zbog kompleksa jednog istrosenog i profesionalno dovrsenog coveka, koji eto hoce da nam ostavi nesto u amanet, ima da unistimo adu ciganliju (ne samo time sto ce most da narusava adu svojim prisustvom vec i naredne tri godine radova, prasine, i djubreta koje ce se tamo taloziti) i pritom dobijemo pilon visi od beogradjanke! Da li je moguce da jedan akademik pati od kompleska nize vrednosti pa mora da se i on upusta u trku zvanu "ko ce da izgradi veci falus u centru grada"!? Posto tu trku svakako nikad necemo dobiti - Dubai je klasican primer kako se gradi na VELIKO!

Prodavac magle

pre 15 godina

E bas me gospodin Nikola Hajdin razocara ovom nebuloznom izjavom da bi bilo skuplje sledece godine. Pa gdje taj covjek zivi i na osnovu cega donosi nebulozne zakljucke.
1. Ekonomska kriza drma svijetom i masovno se otpustaju radnici POSEBNO u gradevini (zivim na zapadu i ZNAM to)
2. Cijene sirovina (i gotovih proizvoda) su strmoglavo pale - nije to samo slucaj sa naftom nego svih sirovinama potrebnim za izgradnju mosta
3. Nesto cija je izgradnja samo prije godinu dana kostala x dolara danas je ispod pola cijene i gradevinari su sretni ako imaju bilo sta da rade (BILO koji sektor gradevine) i mole i kume vlade na zapadu da se stimulise gradnja da se bar malo ublazi NEIZBJEZNI kolaps u tom sektoru.
4. Radnici se masovno otpustaju - svaki dan nova vijest o novim otpustanjima
5. Da ne pricam o skandalima koji drmaju slovenacki dio preduzimaca.
I sad gospodin Hajden LUPI to sto je lupio i nikom nista. E moj Nikola sta ti treba da blatis ime i sve sto si do sada stvorio (projektovao) radi dnevno-politickih gluposti ili mozda i kod tebe vazi da para vrti gdje burgija nece i licni integritet podredujes ekonomskom.
Alal ti vera "junace"!

Alexandro

pre 15 godina

BEOGRAD SAM FINANSIRA OVAJ MOST!!! I to pokazuje nasu ekonomsku moc! Iz svoga budzeta i ino kredita koje ce Beogradjani otplatiti. Znaci ostatak Srbije nece dati ni dinara. Cak i novi most izmedju Obrenovca i Srema finansira samo grad Beograd. Nadam se da ce i pored odlivanja novca u ostale delove Srbije, u Beogradu ostati snage da sebi izgradi bar jos 2 most preko Dunava. Od republike Srbije ne treba izgleda nista ocekivati. Ali onda je pitanje koji nam je interes da nam se odlivaju pare u druge regione

Darko

pre 15 godina

Jadna zemlja sa ovakvim ljudima. Sve im je malo. A ovo su naravno "strucna" misljenja bez ijednog relevantnog podatka, koje si to mostove gledao, gde su, koliko im je trebalo da se izgrade, itd. Kada se kasnije gleda emisija sve to lepo izgleda. I ja sam gledao super emisiju o mostu koji povezuje Svedsku i Dansku ali nisu ga bas izgradili za par godina. Evo ovaj grade stranci, da su bile domace firme odmah kritike na njihov racun. Sada stranske, opet samo kritike... Strasno!

LaraK

pre 15 godina

Kada grad Beograd završi taj most, može pod hitno da počne da zida ogradu oko sebe!
Srbija od grada koji je samo muze nema nikakve vajde.

PhD. R.R., dipl. ing. gradj.

pre 15 godina

1. Odlican most se moze napraviti za cca. 30-40 miliona eura.Sad zamislite koliko je ova cifra prenaduvana.
2. Protegni se onoliko koliko mozes a ne koliko bi zeleo.Znam da su ovde uglavnom stranacki komentatori, ali i ja bih da vozim ferari ali imam za golfa.A ovi sirokogrudi sto zele nekakva remek dela neka malo pogledaju oko sebe i tih 100-200 eura viska daju ogromnoj masi penzionera koje gledaju svakog dana ili nek' se postide kad sledeci put ugledaju nekoga da kopa po kontejnerima.
3. Beogradu su neophodna bar jos 3-4 mosta i svi su mogli biti izgradjeni za istu kolicinu novca koliko ce kostati ovaj jedan.Cak bi i preteklo.
4. Nijedna nasa firma NIKAD nece dobiti ovakav ili slican posao u Austriji, Sloveniji ili Hrvatskoj.Da znaju da rade bolje od njih zna svako ko je u gradjevinskoj sferi.
5. Most koji bi resio veliki problem u saobracaju, na tom potezu moguce je napraviti za godinu dana, laganim tempom.

Bojan C.

pre 15 godina

Pa da, za 50 miliona evra (reče mi jedan čo'ek, na jednom mestu) može da se napravi 13 mostova i još 2-3 metroa pride.
Ovo je most sa 6 traka, prvi takav u Beogradu, a verujem i u Srbiji.

Danas sam malo ponosniji što živim ovde nego juče.

kiki

pre 15 godina

Bolje da se malo pristedelo tako sto bi se napravio obican trasni most sa istom sirinom platforme, ustedelo bi se za polovinu jos jednog takvog.
Ovom gradu fale jos 3 mosta preko Save i jos 2 preko Dunava. Dok se ne zavrse ti mostovi, metro, obilaznica, ne naplacuje ulazak vozilom u centar i zabrani sav teretni saobracaj kroz grad preko dana Beograd ce u saobracajnom smislu da ostane mala Turska palanka.

Max

pre 15 godina

Most neće graditi stranci nego naši ljudi, tačnije naše firme će biti podizvođači koječega kao i na svim projektima do sada. Ovaj "mostić" može da se napravi i za godinu dana ali to košta višestruko, jer onda ide veća mašinerija i druga tehnologija ...
A uopšte nije skup most, cena je onako osrednja ... raspitajte se malo.
A šta vredi pričati, neki ljudi samo umeju da pljuju ...

Marko NS

pre 15 godina

A da li slucajno moze o mostovima da se pita neko mladji od gospodina Hajdina? Nemam nista protiv coveka, ali sam siguran da godine rade svoje i da covek njegovih godina ne moze da isprati trendove/moderne tehnologije i sl. Zasto se ne oslanjamo na mlade ljude, sirokih shvatanja, koji su videli svet, koji prate desavanja, govore jezike, koji su u tokovima... Da li je Hajdin nekada uradio bilo sta u Mayi, Cadovima, ili je i dalje na crtacoj tabli? Uz svo uvazanjanje, verujem da je i u svemu drugom ostao u 70tim.

bojan

pre 15 godina

ovaj most je deo saobracajnog projekta koji se zove Unutrasnji Magistralni Poluprsten i projektovali su ga NASI strucnjaci godinama i decenijama postoji kao ideja za resenje beogradskog saobracaja (davno pre Delta City-ja :P) tako da mislim da je ovo izuzetno pozitivna stvar i neuki ljudi koji samo vole da gundjaju treba da nauce da spoznaju prave stvari ili da jednostavno cute...

Mile

pre 15 godina

U komentarima sve strucnjak do strucnjaka, a gradu koji lezi na dve velike reke i koji nije cetrdeset godina igradio ni jedan jedini most dogorelo do nokata. Potrebe su narasle vise nego desetostruko,a diskutanata koliko hoces - svi pametni od pametnijeg.
1. Skupo - jos je skuplji totalani kolaps saobracaja.
2. Domaci izvođaci- ko je taj? Sve sto je ostalo to je dunđer do dunđera nisu sposobni da naparave jedan obican stan a da nema gomila problema. A ovakav most je ozbiljna stvar.
Prema tome gospodo napred, nema cekanja ako zelimo da uhvatimo zadnji vagon poslednjeg voza...

Vaskez NS

pre 15 godina

Za sve koji su negativno odgovorili na moj post - granica između slepila i samozadovoljstva je vrlo mala: 1. Novi Sad NE MOŽE da gradi novi drumsko-železnički most jer je putni pravac u NADLEŽNOSTI Republičke Agencije za puteve koja treba i da ga plati. Da pogađamo gde je njeno sedište - Novi Sad, Beograd, Pirot možda ??? 2. Teritorija Beograda je svesno i namerno proširena na "pola" Srbije kako bi se ubrao što veći "gradski" porez (zato ste umalo dobili Vučića za gradonačelnika). Hoćete li mi i onda reći da je budžet grada Beograda koji finansijski podržava ovaj most isključivo "beogradski" ?

Danilo

pre 15 godina

Komentar za sve koji imaju primedbu, "masince" "gradjevince"..

Nemojte da koristite most kada bude zavrsen, u stvari odselite se iz BG-a, npr. Bec ili Budimpestu..

Eto tako..

BGD

pre 15 godina

Ne shvatam sto se ljudi bune sto je most malo skuplji, i govore kako bi se za iste pare mogla napraviti tri mosta. Bolje da Beograd kao prestonica, ima neko lepo obelezje, nego da izgradimo jos tri komunisticka metalna mosta!

vampirbg

pre 15 godina

Za sve koji lupetaju da 40 meseci nije puno evo primera:

1) Ostrvo Palma u UAE - 5 godina sa svim hotelima

2) Most Rion-Antirion - 3km duzine preko Korintskog zaliva za 5 godina (cena 800 miliona evra)

A oni za ovaj most smatraju da je kratak rok od 36 meseci? Pa Nemci za godinu dana izgradise most i to za vreme rata... U svakom slucaju, nije bitno koliko je od tih para otislo na mito... Vazno je da ga naprave...

Beogradjanin

pre 15 godina

Mislim da je ovo divna stvar, posle toliko godina Beograd ce dobito novi most, i jednu prelepu gradjevinu. Beogradu je potreban novi most, mislim da ce u mnogome olaksati zivot u njemu. Ne treba pljuvati po ljudima koji ga grade, ko god to radio svaka mu cast... Mnogi su i ranije imali prilike pa nisu ni poceli da ga grade, ne bi im rec rekao da su potrosili i mnogo vece pare, al' su se one verovatno "potrosile" za pojedince!

Александар Илић

pre 15 godina

Треба нам и мост на Дунаву !
Фрапирао сам се пре недељу дана кад сам сазнао да Минхен има дупло мање становника од Београда ?!?!
НЕВЕРОВАТНО !
Саобраћајна инфраструктура им је за следећих 100 година.
Огроман аеродром, супер метро, железнички чвор а о ауто-путевима нећу ни да причам.
Право је чудо како се ми сналазимо са 3 моста на Сави и 1 на Дунаву.
Колико мостова на Дунаву има у Бечу и Будимпешти ?

Rastko

pre 15 godina

@ Vaskez NS

Pa za to se obratite vasoj vlasti, Djilas je gradonacelnik Beograda, e sada da li treba da se obratite onoj bivsoj vlasti ili novoj na vama je, verovatno i jedno i drugo.

Ali, kako sam bio u NS, primetio sam da su drumovi u ocajnom stanju, dakle jednu jedinu ulicu a da je potpuno ravna i dobro obelezena nisam nasao! Za to se sigurno treba obratiti bivsoj vlasti u NS.

arhitekta

pre 15 godina

e pa ljudi ajmo polako i realno: pustite da eksperti govore u ime gradjevine. nemojte da se blamirate i pravite bistri, ako umete bolje ajte da vas vidimo na delu! sve same reci. a dela? znam ja da je kod srpskog naroda veoma ukorenjen manir da svi o svemu znaju bolje od strucnjaka - poljoprivrednici od gradjevinaca, trgovci od arhitekata, ekonomisti od psihologa, novinari od astrofizicara i obrnuto (naravno tako u nedogled). doprinestite lepo u svojoj struci, i nemojte da komentarisete na ovakav nacin nesto u sta se ni najmanje ne razumete. mozda kad biste pitali nekog zasto stranci grade most dobili biste odgovor. mozda ako se raspitate malo zasto se most bas na tom mestu gradi, znali biste. mozda ako biste bili gradjevinac i shvatite kako most uopse stoji na zemlji, koliko kosta da se napravi i kakvi su kod nas uslovi fizicki, tehnicki i finansijski da se napravi jedan ovakav most. budite malo zadovoljni onim sto imate, pa cete mozda i steci ono sto nemate.
Pozdrav!

Dragan R

pre 15 godina

Mnogo veća korist bi bila gradnja mosta preko Dunava ili parovoda iz termoelektrana u Obrenocu jer bi na taj način grad a i građani uštedeo ogromne pare za energente za grejanje. Međutim nezgoda je što bi to smanjilo potrošnju jeftinog gasa, najeftinijeg u svetu. Inače kada bude u funkciji obilaznica oko Beograda postojeći mostovi preko save će se rasteretiti. Inače nije tačan podatak da je to prvi most koji se pravi u Beogradu posle trideset godina, jer je most kod ostružnice građen za vreme Slobe tojest 90 godina je pušten pa srušen 99. Mnogo je veći problem preko Dunava gde imamo samo jedan i to u vrlo lošem stanju most.

Sinko

pre 15 godina

Most jeste skup, ali njime treba da prelazim i da ga gledam svaki dan do kraja zivota, a mozda i moje dete. Kad je tako radije cu dati 200E mesto 100E iz dzepa samo da bude lep, kvalitetan i praktican. Dacu i 300 ako bude gotov godinu dana ranije jer me svaki dan njegovo nepostojanje kosta sat vremena zivota i bar pola evra benzina, a nasi zivoti su mnogo vredniji od tog evra dnevno u naredne tri godine. Dajte jos mostova pare nisu problem, vec lenji i kradljivi politicari!

ZokyNBGD

pre 15 godina

ovde stvarno ima svega da se pročita, sve sami stručnjaci!
most možda na prvi pogled jeste skup, ali nemamo više vremena da smišljamo, mora da se radi brzo!
e sad, ima dosta onih koji sumnjaju da će posao biti obavljen na vreme i kako valja, s razlogom obzirom da su problemi uvek mogući, ali uzmite jedan drugi primer kao što je Univerzitetsko naselje koje je započeto sa osam meseci zakašnjenja a sada je bar dva meseca pre roka, a vrednost celokupne investicije oko 230 miliona, znači može!!!

Nikola Popović

pre 15 godina

Kome je svejedno da li je nesto lepo ili ruzno, grandiozno ili sprcheno, dugog veka ili za jednokratnu upotrebu, ko nikad nije presao Savu zelecnickim mostom i gledao otvorenih usta kroz prozor - neka se bar uzdrzi od komentara. Svaka cast za projekat, i ako za nesto treba da dresimo kesu, to su mostovi i sve ono sto trajno menja panoramu Beograda. Samo da g. Bjelica nije u pravu, tj. da se na kraju ispostavi da je izabrana prava lokacija.

Alex

pre 15 godina

Za Vaskeza: Ovaj most se gradi sredstvima iz budzeta Grada Beograda, dok bi mogao da nam objasnis od kojih para se izgradio onaj jedan most posle bombardovanja.

vlada

pre 15 godina

@Vaskez
Pa most u Beogradu finansira grad Beograd. Kakve to vece ima sa NS-om? Slazem se da NS treba da ima jos jedan most, ali to stvarno nema veze s ovom vesti.

Zeljko

pre 15 godina

Zivim u Bg. Most je potreba kako ljudi koji zive u Beogradu, tako i onih koji posecuju Beograd zbog ogromnih guzvi i iskreno jedva cekam da predjem preko njega!

Najduzi most preko mora duzine 36km u Kini je otvoren u julu ove godine. Gradjen je 3 godine!!! (kada su cena metala, nafte... bile na vrhuncu) Kostao je 1,4mlrd $, sto je 39mln$/km=31mln eur/km!!!

http://www.centurychina.com/plaboard/posts/3821363.shtml
http://technoduniya.blogspot.com/2008/07/worlds-longest-sea-bridge-opened-in.html

Mnogo boli! I dusu i novcanik!

Ledu

pre 15 godina

Ajde ljudi malo se razvedrite. Sve neki pesimisticni komentari. Konacno se gradi most. Bez obzira na sve primedbe, ako most stvarno profunkcionise 2011 to je super stvar. Kakve veze ima sto je to pred izbore?
Imam utisak da mnogi ljudi traze dlaku u jajetu samo da bi kritikovali. Pustimo stvari da idu svojim tokom. Videcemo sta ce ispasti, pa onda moze da se polemise. Nikada se ne moze svima udovoljiti i mislim da ovaj most nije lose resenje, cak naprotiv...

James Bond

pre 15 godina

Nemojte molim Vas da i kod mostova ubacujete autonomasku politiku. Kako to Novi Sad ima samo jedan privremeni drumsko zeleznicki most?????? A rekonstruisani most Sloboda? I jos dva mosta, medju njima i taj jedan drumsko zeleznicki! Bas ga pretarste, a Beograd je 6-7 puta veci od Novog Sada i ceo saobracaj iz Vojvodine ide preko beogradskih mostova.Samo napred! I da bi se presao put od 7 milja potrebno je napraviti prvi korak. Prepustimo komentare strucnjacima, ali ponekad cak ni njima. Treba prvo sagraditi a onda neka se komentarise. Da ne bude kao sa metroom. Nekoliko decenija rasprava da li cemo laki metro ili teski i na kraju nemamo nijedan.

Andrej

pre 15 godina

To bre! Pljuj po svemu i svačemu!
"Nema novog mosta za Beograd".
- Šta bre nema!? Pu, pu, pu!
"Gradi se novi most u Beogradu".
- Kakav crni most!? Pu, pu, pu!

Mi Srbi smo čudo od naroda.

z

pre 15 godina

Najjaci je ovaj Prodavac magle. Lako je tebi prika da popujes iz inostranstva i da se pravis strucnjak u svim oblasima kao i svi ostali gasterbajteri. Kazes znas jer zivis na zapadu. A cime se bavis? Radis na mesalici u Gelzenkirhenu?

Luthien

pre 15 godina

Da neki nisu bahati, za iste pare su mogli da izgrade tri mosta iste sirine preko Save. Za to nisu krivi oni koji ga grade nego oni koji su postavili uslove. Koliko je meni poznato, grad Beograd obezbedjuje samo deo sredstava. A ko ce vracati kredit?
Za Jamesa Bonda: ko god zivi juzno od Dunava i zeli vozom u Evropu mora da predje preko drumsko-zeleznickog mosta u Novom Sadu - dok se ne srusi. Razmisli o tome.

Prodavac magle

pre 15 godina

@z
I sta bih ja sad trebao da kazem kako sam direktor Microsofta ili GM pa bi ti kao onda prihvatao moje argumente,a da cistim WC-e onda bi mi trebalo oduzeti pravo glasa.
Onaj ko zna da cita i koristi to znanje da cita novine i ko zna jezik pa slusa vijesti moze da napise ono sto sam ja napisao. To se zove (logicko) misljenje svojom glavom. I ti (kao i svi koji to zele) imaju sve informacije na internetu pa mogu takode da se informisu plus da malo vjezbaju sive celije. Pametnom dosta.
A ti vjerovatno jos uvijek vjerujes sto Jelasicu sto Dinkicu, a tek kad ostali "strucnjaci" iz Vlade progovore pa to nema ni na filmu - smijesna su Guliverova putovanja.
Svijet drumom - Srbija sumom. Sta zna svijet sta je ekonomska kriza, recesija i slicni bakraci - Srbija zna bolje (pod Srbijom ovdije podrazumijevam politicku i ekonomsku "elitu" koja samo takvima kao tebi moze da prodaje muda za bubrege).
A sad cesalj u ruke, pred ogledalo i navali, a to sto gori pa cemu sluze vatrogasci - nek gase i spasavaju to im je posao.

ZoXoN

pre 15 godina

Dobro je sto je poceo da se radi jedan takav most..no naravno da ima mesta skepticizmu....ovo je Srbija...ko zna koliko ce ovaj most proizvesti afera u buducnosti (setite se Univerzijade)....siguran sam da ce cena na kraju biti veca iz ovog ili onog razloga.....po meni su prava pitanja sledeca ...zasto se ne pravi jos koji most jer je Beogradu to zaista neophodno (pa to je grad sa dve velike reke i uscem)...zasto se pravi pompa umesto da je ovako nesto normalno??? Zasto ne krenuti sa bar jos 3 ili 4 krupnija projekta kao recimo luka, zeleznica+metro,uredjenje obala, zoo vrt...itd itd.pa neka traju i po 10 godina ...ali neka se gradi ...dok god razmisljamo filozofijom da li grade nasi ili njihovi ..ili da li je taj most simbol Beograda ili nije necemo se daleko maknuti..Hajde da imamo najmanje sudnice na svetu (od nekoliko m2), ali da funkcionise zakon i pravda...hajde da imamo najruznije garaze na svetu , ali da ih ima dovoljno za sve automobile u centru grada...hajde da imamo ovakve ili onakve vrtice ,ali da ih ima dovoljno i da u njima rade dobri i normalni ljudi. hajde da ne moramo da podmicujemo babice kada se radjaju deca....Ciji su ovo problemi... graditelja iz Austrije? Onih koji dizu palme i hotele u pustinji?? ...Hajde da radimo stvari zbog NAS i zbog nasih potreba ,a neka svet onda kaze ...vidis ovi Srbi znaju da rese probleme za sebe , a ne zato sto je taj most obelezje Beograda, zato sto je ta crkva obelezje Beograd,zato sto je taj shoping mol obelezje Beograda..obelezje svake zemlje su ljudi...pa hajde da ucinimo sami sebe nasmejanijim i manje nervoznijim tako sto ce se resavati ozbiljni infrastrukturni problemi bez poredjenja sa tim da li su Amerikanci napravili hotel na Mesecu ili nisu.....??

zumbaNS

pre 15 godina

Za one koji se pitaju šta će Prof. Hajdin u ovoj priči moram ih podsetiti da je sin Prof. Hajdina visoko pozicioniran u švajcarskoj firmi koja je specijalizovana za proizvodnju mostovskih sajli a koje su ugrađene i u obnovljeni most Slobode u NS.Pogledajte dobro projekat pa će možda neke stvari biti jasnije. A što se tiče njegovog čeda u NS tokom 80-tih i 90-tih godina prošlog veka u NS je bila javna tajna da most ima "malu falinku" tj tendenciju klizanja nizvodno a kako je most srušen problem je trebao biti otklonjen tokom rekonstrukcije. No Sava nije Dunav tako da će biti lakše premoštena no lično mislim uz veću cenu nego što je to zaista potrebno.

CityWach

pre 15 godina

Napokon! Hitno su nam potrebna jos dva mosta preko Save i bar jos jedan preko Dunava. Uzas koliko se sa timi cekalo i oklevalo. Treba da bude skup i kvalitetan ali nikako skup i nekvalitetan u sta imamo razloga da sumnjamo. Nadam se ce sve biti ok i da ce BG dobiti most koji je preko potreban.

sasmir

pre 15 godina

nije vazno posto je samo napokon nesto da se radi pogotovo mostovi vreme prolazi fotelje su napunjene hocemo rezultate izabranih na izborima i od beogradske vlasti i od novosadske i od republicke. najskuplje je da ovaj novac ode u necije dzepove a mosta nigde. ko razume shvati ce.

Dejan

pre 15 godina

Samo da milioni ne odu na osvjetljenje kao ovome u Zagrebu, pa da to neko na kraju pokrade preko noci, jer je grad prestao placati zastitarima pa su otisli. Sada se opet zastitari placaju, samo ne zbog cega, jer most tesko da ce ukrasti. Balkan ti je to.

Pa Sta

pre 15 godina

110MM je dzaba. U San Francisku se gradi novi most, od oko 3KM i 10 traka, za preko 6 Milijardi USD. Ljudi, ne mojte porediti babe i zabe i budite srecni.
Da li je neko izracunao kiloko vas novca i vremena kosta da satima sedite u kolonama pored sajma na 40C?
Kolika ce biti mostarina?

markoko

pre 15 godina

@Zeljko

Bravo za tvoj komentar i hvala za linkove.
Stvarno, ovo nase, ne da je skupo, ali ima i to razlog, ima da se krade samo tako, pa nek samo povecaju cenu zavarenih spojeva za 0,01 evro pa vidi kolika je to lova.

Ovo je Srbija, a srbi su jako glupi.

Ivan

pre 15 godina

komentar za sve strucnjake sto pricaju da se most moze izgraditi za 30-40 miliona evra!!! NEMOGUCE!!!
Nas most Slobode,u Novom Sadu je duplo manjeg profila od buduceg Beogradskog,radjena je njegova rekonstrukcija(obnova nakon bombardovanja),imao je izgradjene sve prilazne puteve,samo dva stuba je trebalo obnoviti i nadograditi glavnu konstrukciju i to je sve kostalo 45 miliona evra!!! cene metala su tada na svetskom trzistu bile jos nize nego danas,a most je finansiran od strane evropske agencije za obnovu i razvoj,tako da su muljacine i namestanje tendera iskljuceni!!! i sad vi tvrdite,na osnovu pouzdanih informacija Aleksandra Vucica,da je most moguce izgraditi za 30 miliona evra...pa jeste,ali pontonski!!!

Bosko

pre 15 godina

Kakva je ovo paljevina ovde i sto su neki od vas toliko besposleni i svadjalacki raspolozeni? Dok se nista nije gradilo, opsta kuknjava sto se ne gradi. Pocne nesto da se gradi, eto ti gomila kriticara, opsta kuknjava. Ljudi, nema vise smera ka i iz centra Beograda koji nije zakrcen. Normalan tranzit ne postoji danju takodje iz istog razloga. I to ne mislim na saobracajni spic. Onaj ko ne boravi bar 5 dana nedeljno u Beogradu ne bi smeo da se drzne da mi prica o politicarima, politickim motivima izgradnje bilo cega, cenama itd. Dodjite malo u BG pa kad provedete 2-3h dnevno u kolima a ukupna kilometraza bude 23km, javite se.

Mislim da je bolje da se rasporede razne planirane politicke demonstracije po drugim gradovima u Srbiji, a ne samo da mi se rusi i lomi moj grad od strane ljudi koji na ulazu na Terazije iz Prizrenske ulice pitaju "Pa gde je vise ta Skupstina?". E, taj uzas ja isto ja placam kroz porez, zajedno sa svim ostalim gradjanima i placacu za taj preskupi most (koji je za razliku od gomile drugih gluposti stvarno potreban)sto puta radije.

Yeah! Dajte taj most 'vamo! :)