Subota, 29.11.2008.

11:10

Plata direktora NIS-a 600.000 RSD

Direktor Naftne industrije Srbije Miloš Saramandić ima mesečnu platu od 600.000 dinara, dok predsednica UO Biserka Jeftimijević-Drinjaković dobija 700.000.

Izvor: B92

Plata direktora NIS-a 600.000 RSD IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

28 Komentari

Sortiraj po:

Vlado

pre 15 godina

@ Abn Amro - Amsterdam vol.2
Petrobras Vam nije prava firma za ove "juce,danas,sutra" komparacije, iz prostog razloga sto je u brazilskim teritorijalnim vodama,prije nekoliko mjeseci, otkriveno najvece svjetsko nalaziste nafte u zadnjih nekoliko decenija. Stoga spomenute milijarde evra buducih investicija su vise posljedica ovog dara s neba (ili, bolje receno, "iz zemlje"), nego menadzmenta (koji vjerovatno i ima odredjene kvalitete,cim su i dosli do ovog otkrica). Jednostavno, u ovom slucaju, procvat Petrobras-a ne mora direktno vezan za eventualni vrhunski kvalitet njegovog menadzmenta.

mrca

pre 15 godina

Pa pre nekoliko meseci imali smo takodje vest o tome da u skupstini ima poslanika koji dobijaju plate po 57.000 evra godisnje, koji se svodi na 1.500 evra mesecno. U nekoj normalnoj zemlji, onaj ko ima 57000 godisnje , mesecna plata iznosi najmanje duplo. Bilo bi interesantno otkriti koji deo plata odlazi na poreze a koji stvarno ide na ruke.
Sasvim je jasno da ako direktoru jedne velike firme date platu koju prima cistacica, onda drzava ne moze da izgleda bolje od kanalizacije.

Cini mi se vrlo demokatski da ljudi znaju koliko iznosi plata coveka koji radi za drzavu. Ali mi se ne cini u redu da se takve stvari samo polovicno objavljuju, te da onda svako ima neko svoje misljenje, koje veze sa zivotom nema.

Eto licno mislim, da recimo ove godine, u ovoj medijskoj kuci niko nije zaradio ni za vodu. Pa opet, ne verujem da su plate bile bas tako lose. A ko zna mozda se i varam?

Dragan O

pre 15 godina

Zivim u EU ali se ne slazem sa 'EU citizen-ovim' komentarom. Javna preduzeca u Srbiji nisu privatne kompanije u EU da bi se moglo govoriti o klasicnom profitu i direktorskim zaslugama. Pored toga, kako nas skorasnja istorija uci, ni ti vajni direktori (USA / EU Banaka i velikih giganata) su uglavnom salratani koji su svojim potezima i doveli do ove finansijske krize koja nas sve polako nagriza. Javna preduzeca u Srbiji su jos uvek drzavna preduzeca SRBIJE A NE USA ILI FRANCUSKE i njihovi direktori moraju imati platu koja je adekvatna zivotnim uslovima u Srbiji a ne u gore dve navedene zemlje. Bilo bi dobro navesti koliki porez placa direktor sa platom od 750,000 dinara u Srbiji. U bilo kooj EU drzavi platio svaki mjesec bi mu se odbijalo oko 50% na ime poreza.

martin

pre 15 godina

a gorivo svakog dana sve skuplje i skuplje....



mislim da bi u jednoj banana drzavi kakva je srBija, plate direktorima javnih preduzeca, politicarima i slicnom olosu trebalo da se isplacuju u bananama...

ko poslednji ode nek ugasi svetlo.....

Vladan

pre 15 godina

Kako je poslovao Telekom sa bivsim direktorom a kako posluje sa ovim sadasnjim? Ni bolje ni losije! U cemu je onda zasluga direktora? Isto vazi i za ostala javna preduzeca. Niko nije koristio partijske veze da bi dosao u ova preduzeca sa zeljom da se u istim dokaze, vec da bi uzeo velike pare. Sve sadasnje direktore treba smeniti. I njih i njihove zamenike i pomocnike. Na njihova mesta treba dovesti strucne i sposobne ljude koji su se dokazali visegodisnjim radom i rezultatima kao zaposleni u istim preduzecima. Oni su neuporedivo kompetentniji od sadasnjih rukovodilaca. Bolje poznaju problematiku poslovanja, materijalne i ljudske resurse, poslovno okruzenje. Sigurno je da imaju i konkrektnije igeje za razvoj svog preduzeca kojem su posvetili dugogodisnju karijeru za razliku od koferasa sa partijskim knjizicama u prolazu. Znali bi da cene normalnu platu koju bi primali srazmerno svojoj strucnosti, rezultatima i odgovornosti za razliku od ovih sadasnjih megalomana.

Oleg

pre 15 godina

@EU Citizen, ne mogu da se ne slozim da ovaj gospodin ima mnogo manju platu od Romana Abramovica u Rusiji i jos uvek placem zbog toga. NIS je gubitaska firma ciji dugovi iznose vise stotina miliona eura. To je jedan od razloga zbog kojih ce biti prodat po bagatelnoj ceni i to onima kojima ova kompanija najvise duguje. Kada jedna kompanija ima dugove, ona ne deli plate od 7K eura, vec u takvoj firmi svi, od cistacice do direktora idu na minimalac. Eventualno uoci Nove godine ili Bozica svi oni preko ovoga bi mogli da dobiju dzak krompira i nekoliko flasa zejtina i to je sve. I jos nesto. Za ovo nije kriv samo direktor, kao sto on ne bi bio iskljucivo zasluzan kada bi NIS bio uspesna firma.

Dejan Bogdanovic

pre 15 godina

Ove price oko plata sve vise serviraju Tadic i co. Inace ne vidim sta je tu cudno da neko ima platu 600-700k dinara ??? Sta mislite koliko ima CEO Telenora??? raspitajte se malo i videcete da je vecu od toga.

Zato molim Vas da prestante da se lozite na ove gluposti. Potpuno podrzavam da Upravni odbor i izvrsni ili generalni direktori imaju platu vecu od 400-500k dinara. Potpuno je pogresno da imaju manju.

EU Citizen

pre 15 godina

A koliku hoćete da ima platu direktor jedne od najvećih kompanija u Srbiji, pa makar bila i državna? Šta smo mi, Burkina Faso, ili relativno napredna srednje razvijena evropska država i, uskoro, daj bože, kandidat za članstvo u EU? 600.000 RSD doduše zvuči kao gomila para, ali kad preračunate u evra, shvatite da je gospodinova plata, ako je stvarno tolika, ispod proseka plata za slične pozicije u državama centralne i istočne Evrope, barem onih koje ja dobro poznajem, a to su praktično sve, osim Ukrajine, Rumunije i Bugarske. Pravo pitanje nije koliku ima platu, ali da li je čovek sa adekvatnim kvalifikacijama i sposobnostima za to mesto, jer je velika zabluda da za monopolske i državne kompanije nisu potrebni vrhunski menadžeri i da je takve sisteme lako voditi. Razmislite samo koliko novca poreskim obveznicima može da uštedi dobar CEO, koji definiše efikasne procese i prilagodi strukturu kompanije uslovima na tržištu i očekivanom razvoju? I koliku to razliku za državnu blagajnu može da znači sutra kada se ta kompanija, recimo, bude prodavala? Ova populistička histerija koja se digla zbog toga što samoupravni mentalitet jednostavno ne može da podnese da neko ima deset ili dvadeset puta veću platu, iako je taj čovek, recimo, do sada zaradio milione i desetine miliona evra vlasnicima firmi kojima je upravljao, a on možda nije zaradio dovoljno ni za svoju bednu platu, nego ga neko vuče na grbači iz ovog ili onog suludog tranzicionog razloga, zamagljuje prava pitanja, a ona se primarno tiču prvenstveno sporosti privatizacije državnih firmi i upornog odbijanja feudalne partijske elite da se odrekne svojih "poseda", a, sekundarno, kada se već gomila firmi koju je za efikasnu i manje korumpiranu državu trebalo davno privatizovati, još uvek vuče u državnom vlasništvu i služi za međustranačka potkosurivanja, ko su ljudi koji ih vode, po kakvim kriterijumima su došli na ta mesta, da li su samo stranački poslušnici bez ikakvih znanja i menadžerskog iskustva ili vrhunski eksperti (ima ih od obe fele, pa histerija i simplifikacija može samo da otera i ono malo kvalitetnog sveta koji se upustio u avanturu bilo kakvog petljanja sa srpskom državom i, posredno, narodom, pa da sotanu samo lopovi), i kako i sa kakvim rezultatima poverene firme vode? To su prava pitanja čiji odgovori mogu da vas koštaju milijarde i da značajno utiču na vaš život bilo u pozitivnom ili negativnom smislu, ali jasno je da većini to ne dopire do mozga i da je glavni problem par trivijalnih hiljada evra koje neko ima, a, zamislite, srpski batica bez ikakvih kvalifikacija i orijentacije u današnjem svetu, koji na tržištu rada vredi manje od nule, mora da živi od trista evra... :)

Abn Amro - Amsterdam

pre 15 godina

HAjde ovako.Kao prvo,razumem da je covek doveden na osnovu politickih veza ali isto tako morate razumeti da se na takva mesta svugde u svetu dolazi preko politike a ne toliko strucnosti.Price o javnom konkursu su price za malu decu posto to ne postoji nigde u svetu,to su strateske pozicije u jednoj privredi koje ne mogu ostati van uticaja politike.U mnogim zemljama u svetu se prave konkursi za polozaje u vladi ali cim se stigne do visih pozicija tu se i staje.Vise pozicije u vladinom sektoru su uvek rezervisane.
Pre neko vreme sam vrsio procenu jednog preduzeca koje je trebalo da bude privatizovano u jednoj zemlji u tranziciji ,na kraju procene sam dosao do zakljucka da ako preduzece zeli da posluje normalno mora da otpusti skoro polovinu radne snage.Jednostavno prosla su vremena socijalizma gde ce drzava da subvencionise preduzeca kako bi ova zaposlila sto veci broj ljudi i tako stvorila iluziju da je nezaposlenost niska.A preduzece ce onda postati leglo korupcije i niske produktivnosti gde 5 radnika rade posao koji bi jedan radnik mogao.Tipican primer vidim kad dodjem u Srbiju i idem renoviram dokument,kad u opstinama pola radnika pijucka kafu,pusi cigare a radno vreme je od 9 do 15h.Na zapadu ako zelih biti neko moras znati raditi vise stvari,biti svestran dok oni koji to nisu,nazalost,otpadaju.Surovo ali to su zakoni trzista.Nasu drzavu tek cekaju problemi po tom pitanju.
Brazilska naftna kompanija (Petrobras) je poslovala sa gubitkom pre 5,6 godina ali je imala transparentno rukovodstvo i javnost je znala koliko je dobijao glavni direktor,naravno da je plata bila velika ali i odgovornost takodje.Danas Petrobras posluje sa dobitkom i samo u 2009 godini ocekuje investicije od 2 milijardi dolara.U sustini u socijalistickim zemljama javna preduzeca nisu imala profit kao cilj vec su sluzila da se obezbedi struja,telefon itd.stanovnistvu po niskim cenama,a drzava je subvencionisala sve to.Koliko vidim kod nas nije vise tako(mada nisam previse upucen)ali je problem sto ta preduzeca imaju monopol.Ali ipak to nema veze sa platama direktora.Ako javna preduzeca zele da se takmice sa privatnim u dovodjenju kvalitetnih kadrova ona moraju da nude i primamljive plate kako bi dosli kompetentni ljudi,naravno izgleda da to jos nije slucaj u Srbiji.Srecno.

Dejan

pre 15 godina

Nije mi poznato koliko zaposlenih ima NIS, ali kompanija nebi sigurno poslovala ni bolje ni losije kada bi bilo ko od zaposlenih sa visim ili visokim obrazovanjem obavljao posao direktora. Situacija na trzistu je takva kakva je. Onaj ko hoce da trguje gorivom, mora da kupuje derivate od NIS-a uz debelu proviziju. Onaj ko hoce da kupi gorivo najcesce je u prilici da to uradi na njihovim pumpama. Voditi ovakvu kompaniju je isto sto i imati mogucnost za kladjenje danas na utakmice koje su odigrane juce. To zna i ovaj gospodin koji je resio da "igra na zicer". Zasto nije otisao u IMT, FOB ili EI da pokusa u ovim preduzecima nesto da uradi, ako je vec sposoban toliko koliko se predstavlja?

mikimaus

pre 15 godina

Direktor Politike...12,000 evra!!!!!!!!!!!

Sindikat:plata direktora Politike 12.000 evra
Izvor: Tanjug |29. novembar 2008. 15:16:48
BEOGRAD, 29. novembra (Tanjug) - Udruženi sindikat Politike saopštio je danas da je mesečna plata generalnog direktora Politike novine i magazini Srđana Janićijevića 12.000 evra.

U saopštenju sindikata navedeno je da je Janićijević "pre šest meseci sebi isplatio bonus od 50.000 evra, a da nakon podnete ostavke, pre mesec dana, namerava da uzme i otpremninu u iznosu od 200.000 evra".

Udruženi sindikati podsećaju da je "držva Srbija vlasnik polovine preduzeća Politika novine i magazini, i da po statutu Politike srpskog generalnog direktora postavlja predstavnik većinskog kapitala u srpskoj strani a to je Vlada".

Janićijevića je "postavio", pre tri godine, savetnik tadašnjeg premijera Vojislava Koštunice, Aleksandar Simić i predstavnik državnog kapitala u Upravnom odboru Politike, navedeno je u saopštenju sindikata.

mix23

pre 15 godina

@amro:
koji si ti biser gde ti zivis? jel ti znas koliko gradjana u srbiji radi za manje od 200e? i ti kazez da je to u redu kad neko primi 600.000 platu pa da je bog nema opravdanja, to je plata bez raznih bonusa,procenata i reprezantacija i zivota na racun gradjana znaci mnogo veca od 600.000d
ja nekazem da netreba da se placaju dobri menadzeri ali sto je puno "puno" je. i kad svi znamo da je to politicki plen

nis

pre 15 godina

Lepe plate, nema šta, ali prema nekim informacijama (i sam radim u NIS-u) u NIS-u ima oko 50 direktora sa tzv. menadžerskim ugovorima koji su izmišljeni pre čini mi se 2-3 godine, a nijedan nije manji od 3 prosečne bruto plate u samoj kompaniji (nešto manje od 1000€). Mislim da je po tom pitanju NIS ubedljivo najgori od svih državnih kompanija. Taj broj je čak malo i smanjen u poslednjih mesec dana od kako je krenula sva ova priča o platama i štednji. Naravno svi direktori su dovedeni isključivo po partijskoj i rođačkoj liniji! Ne kažem, ima i par dobrih, ali ne postoje nikakvi normalni kriterijumi za njihov izbor.
I još nešto - tzv. NIS Petrol (čine ga dve rafinerije, NAP i Jugopetrol) koji je formiran pre par godina je ceo sačinjen od dupliranih radnih mesta i Direkcija, koje već postoje na nižim nivoima. Tu su ljudi bukvalno postavljani na radna mesta, a kasnije se smišljalo šta bi oni mogli da rade?! Da ne kažem da njihove plate sa srednjom školom maltene dostižu plate visoko obrazovanih ljudi u nižim ograncima.

James Dean

pre 15 godina

amro,

Sve bi to bilo u redu da NIS već godinama ne radi sa gubitkom.

Samo se džabe nerviramo, još par dana malo buke oko svih tih plata, i nikom-ništa. Neće oni to spustiti ni za dinar samo će postaviti svoje nove likove koji će to isto koristiti. Džabe krečimo!

Branka

pre 15 godina

Svaka cast za komentar STEX75. Radim u istoj firmi gde i ti i potpuno razumem celu pricu. Najurili su komplet sve preko usluznih koji su radili u birokratiji, a sledeci cu obezbedjenje, drustveni standard, majstori koji rade na busotinama itd...

radmila

pre 15 godina

Ne radi se o tome da uspesni menadzeri ne treba da budu nagradjeni, vec o tome da su to javna preduzeca, dakle delom finansirana iz budzeta, a delom sama ostvaruju profit. medjutim ta javna preduzeca su u isto vreme monopolisti u ovoj zemlji jer ne postoji alternativa za njih. Tako da nije nikakva mudrost biti dobar menadzer i rukovoditi jednim monopolistickim preduzecem i hvaliti se na sve strane kako oni ostvaruju velike profite. Videla bih ih ja kad bi imali konkurenciju i kada bi trziste bilo otvoreno, koliko bi zaradjivali i kakvi su oni menadzeri, a ove plate su sramota, bas me zanima da li bi u nekim velikim privatnim korporacijama i dosli do ovakvih pozicija da im nije politicke partije iz koje dolaze.

krle

pre 15 godina

Trebali bi malo vise da znate detlja o trenutnom poslovanju NIS-a pa bi ogorcenje bilo potpuno!!!
Slazem se da plate vrhunskih menadzera treba da budu vrhunske ali ovakvi sarlatani u ozbiljnoj drzavi ni ne mogu da budu menadzeri!!!
pogledajte kakvi su rezultati polsovanja NIS-a u poslednjih godinu, dve!! Ali prave rezultate a ne fingirane :-))

stex75

pre 15 godina

Ovim putem bi zeleo svoj neupucenu gospodi(pogotovo abn amro-u)da predocim neke cinjenice.Ja sam zaposlen u istom tom NIS-u t.j. Naftagas-u u kojem su do sada od 15.novembra otpustili 400 radnika preko usluzne firme kjima je bila plata oko 20.000 rsd.Naravno otustanja su usledila zbog najavljene prodaje NIS-a,a po recima direktora,i zbog smanjenja troskova poslovanja.SMANJENJA TROSKOVA POSLOVANJA!!Zar je toliko tesko izracunati koliko ljudi radi sa prosecnim primanjem od 20.000 RSD za jednu direktorsku platu od 600.000 RSD?!Mozda on jeste strucan(u sta iskreno sumnjam jer je po partijskoj duznosti dosao na polozaj),ali zar treba troskove kresati po samohranim majkama koje su otpustili iz upravne zgrade u Novome Sadu!?Zar je to merilo?pa mogli su da kazu evo mu plata od 2000 eura,a ostavite bar 20 ljudi sa jedinim primanjima na poslu?nene,uvek ce biti ljudi koji ce misliti da 600.000 rsd i nije neka velika plata za direktora!E gospodine abn amro u kom svetu bajki ti zivis?!

nastavnik

pre 15 godina

Koliko se razumem u pravila za plate u javnim preduzecima, tako postoje odredjeni koeficijenti I u odnosu na plate direktora I plate ostalih zaposlenih moraju da budu u odredjenoj proporciji? Tako da ako direktor ima 600.000din neko bez skole sa najnizom platom ima verovatno minumum 40.000din, a to je upravo I plata nastavnika u srednjoj skoli sa zavrsenim fakultetom. Da ovo su njihove plate, ali ko zna koliki su bonusi koje su dobili? Znaci da je u Srbiji isplativije biti pumpadzija, nego nastavnik u srednjoj skoli.

Da li su isplacivani bonusi u RTS-u? kako se trose moje pare od pretplate, da li su novinari RTS-a preplaceni, koliko su kostale one serije… oni kazu da godisnje imaju prihode od preko 100.000.000evra, pa gde je taj novac, na sta je potrosen? Koja je plata Zike, Mire Adanje Polak, gospodje Ministarke…

molio bih B92 da ne prestanu sa bombardovanjem javnosti ovih podataka, nemojte da prestajete dok se nesto ne promeni, svakog dana podsecajte Vladu na ove brojeve

Zivotinjska farma

pre 15 godina

Direktori u NIS-u i u njegovim delovima, postavljaju se po politickim linijama,u kordinaciji sa DB. Znanje, sposobnost i strucnost su navazne.Bitna je ideolska pripadnost partijskom cilju,kao i (ne)moralni profil licnosti koji je u skladu sa datom situcijom.

Marko

pre 15 godina

Visoke plate ne bi bile sporne da ih primaju ljudi koji su na te funkcije postavljeni javnim konkursom i tako izabrani prema jasnim i ostrim kritetijumima u takmicenju sa najkvalitetnijim pojedincima u ovom drustvu.

Na zalost, izabiraju se po stranackoj pripadnosti nakon stranacke podele plena posle izbora.

Takodje, o visinama tih plata se ne bi toliko govorilo da se ne radi o drzavnim preduzecima koji koristeci monopolski polozaj na srpskom trzistu sticu prilike za enormno bogacenje.

Ne verujem da bi profiti firmi na osnovu koga se isplacuju tolike plate njihovim direktorima i bili toliko veliki da je u Srbiji moguce izabrati od koje cete privatne kompanije kupiti struju, da imate mreze stranih pumpi koje ne moraju da preradjuju naftu u Pancevu, da se RTS finansira samo od reklama a ne i od obavezne nametnute preplate i tome slicno. Ne verujem da bi bilo ko onda imao da kaze bilo sta protiv toga. Ovako, nasi gradjani koji imaju najmanje plate i penzije u Evropi placajuci najlosije gorivo, najskuplje avionske karte, najsporije vozove omogucavajaju bogacenje pojedinaca.

Dakle, nije ovde rec o animozitetu prema nekom pojedincu ili prema nekoj stranci vec je dobro da postoji odgovor javnosti na konkretne zloupotrebe.

darko dipl. ecc.

pre 15 godina

Lako je biti direktor monopolskog preduzeca kao sto je NIS, za to ti nije potrebna neka strucnost. Drzava ti obezbedila monopolski polozaj, preduzece zbog toga ima odlicne rezultate, a na direktoru je da sebi odredi platu kao da je on zasluzan za to a u stvari nije.

Nikola

pre 15 godina

Bilo bi dobro da BIZ redakcija sto pre dopuni ovu preuzetu vest. Npr. prikazite pregled plata direktora naftnih kompanija cija sedista se nalaze u zemljama u CEE/SEE regionu. Plus nekoliko osnovnih podataka: da li su kompanije kojima rukovode ti direktori nalaze u restrukturiranju ili pred promenom vecinskog vlasnika, da li su te kompanije monopolisti, koliki im je ukupan prihod, a koliki im je profit. Time bi se makar malo primakli suštini, i makar malo odmakli od dnevne politike, u ime koje je i objavljena ova vest u "BLICU". Ako smo BIZ, onda da to i uvek budemo!

Abn Amro - Amsterdam

pre 15 godina

Iskreno ne vidim nista pogresno u tome sto je plata direktoru NIS-a tolika,pa covek je direktor jedne od najvecih srpskih kompanija koja posluje bolje od Delte,kao covek na visokoj poziciji ima veliku odgovornost a za tu odgovornost treba biti dobro placen.Necemo valjda da nam npr. upravlja aerodromom direktor sa platom od 1000 evra?! Jeste skandal sto je Kristo imao platu od 11.500 evra ali plata od 5.000 , 6.000 evra za direktora je sasvim ok,ako je on sposoban i doveden za tu poziciju zbog strucnosti a ne politickih veza ne vidim nikakav problem.

Marko

pre 15 godina

Visoke plate ne bi bile sporne da ih primaju ljudi koji su na te funkcije postavljeni javnim konkursom i tako izabrani prema jasnim i ostrim kritetijumima u takmicenju sa najkvalitetnijim pojedincima u ovom drustvu.

Na zalost, izabiraju se po stranackoj pripadnosti nakon stranacke podele plena posle izbora.

Takodje, o visinama tih plata se ne bi toliko govorilo da se ne radi o drzavnim preduzecima koji koristeci monopolski polozaj na srpskom trzistu sticu prilike za enormno bogacenje.

Ne verujem da bi profiti firmi na osnovu koga se isplacuju tolike plate njihovim direktorima i bili toliko veliki da je u Srbiji moguce izabrati od koje cete privatne kompanije kupiti struju, da imate mreze stranih pumpi koje ne moraju da preradjuju naftu u Pancevu, da se RTS finansira samo od reklama a ne i od obavezne nametnute preplate i tome slicno. Ne verujem da bi bilo ko onda imao da kaze bilo sta protiv toga. Ovako, nasi gradjani koji imaju najmanje plate i penzije u Evropi placajuci najlosije gorivo, najskuplje avionske karte, najsporije vozove omogucavajaju bogacenje pojedinaca.

Dakle, nije ovde rec o animozitetu prema nekom pojedincu ili prema nekoj stranci vec je dobro da postoji odgovor javnosti na konkretne zloupotrebe.

stex75

pre 15 godina

Ovim putem bi zeleo svoj neupucenu gospodi(pogotovo abn amro-u)da predocim neke cinjenice.Ja sam zaposlen u istom tom NIS-u t.j. Naftagas-u u kojem su do sada od 15.novembra otpustili 400 radnika preko usluzne firme kjima je bila plata oko 20.000 rsd.Naravno otustanja su usledila zbog najavljene prodaje NIS-a,a po recima direktora,i zbog smanjenja troskova poslovanja.SMANJENJA TROSKOVA POSLOVANJA!!Zar je toliko tesko izracunati koliko ljudi radi sa prosecnim primanjem od 20.000 RSD za jednu direktorsku platu od 600.000 RSD?!Mozda on jeste strucan(u sta iskreno sumnjam jer je po partijskoj duznosti dosao na polozaj),ali zar treba troskove kresati po samohranim majkama koje su otpustili iz upravne zgrade u Novome Sadu!?Zar je to merilo?pa mogli su da kazu evo mu plata od 2000 eura,a ostavite bar 20 ljudi sa jedinim primanjima na poslu?nene,uvek ce biti ljudi koji ce misliti da 600.000 rsd i nije neka velika plata za direktora!E gospodine abn amro u kom svetu bajki ti zivis?!

darko dipl. ecc.

pre 15 godina

Lako je biti direktor monopolskog preduzeca kao sto je NIS, za to ti nije potrebna neka strucnost. Drzava ti obezbedila monopolski polozaj, preduzece zbog toga ima odlicne rezultate, a na direktoru je da sebi odredi platu kao da je on zasluzan za to a u stvari nije.

Abn Amro - Amsterdam

pre 15 godina

Iskreno ne vidim nista pogresno u tome sto je plata direktoru NIS-a tolika,pa covek je direktor jedne od najvecih srpskih kompanija koja posluje bolje od Delte,kao covek na visokoj poziciji ima veliku odgovornost a za tu odgovornost treba biti dobro placen.Necemo valjda da nam npr. upravlja aerodromom direktor sa platom od 1000 evra?! Jeste skandal sto je Kristo imao platu od 11.500 evra ali plata od 5.000 , 6.000 evra za direktora je sasvim ok,ako je on sposoban i doveden za tu poziciju zbog strucnosti a ne politickih veza ne vidim nikakav problem.

Zivotinjska farma

pre 15 godina

Direktori u NIS-u i u njegovim delovima, postavljaju se po politickim linijama,u kordinaciji sa DB. Znanje, sposobnost i strucnost su navazne.Bitna je ideolska pripadnost partijskom cilju,kao i (ne)moralni profil licnosti koji je u skladu sa datom situcijom.

nastavnik

pre 15 godina

Koliko se razumem u pravila za plate u javnim preduzecima, tako postoje odredjeni koeficijenti I u odnosu na plate direktora I plate ostalih zaposlenih moraju da budu u odredjenoj proporciji? Tako da ako direktor ima 600.000din neko bez skole sa najnizom platom ima verovatno minumum 40.000din, a to je upravo I plata nastavnika u srednjoj skoli sa zavrsenim fakultetom. Da ovo su njihove plate, ali ko zna koliki su bonusi koje su dobili? Znaci da je u Srbiji isplativije biti pumpadzija, nego nastavnik u srednjoj skoli.

Da li su isplacivani bonusi u RTS-u? kako se trose moje pare od pretplate, da li su novinari RTS-a preplaceni, koliko su kostale one serije… oni kazu da godisnje imaju prihode od preko 100.000.000evra, pa gde je taj novac, na sta je potrosen? Koja je plata Zike, Mire Adanje Polak, gospodje Ministarke…

molio bih B92 da ne prestanu sa bombardovanjem javnosti ovih podataka, nemojte da prestajete dok se nesto ne promeni, svakog dana podsecajte Vladu na ove brojeve

Branka

pre 15 godina

Svaka cast za komentar STEX75. Radim u istoj firmi gde i ti i potpuno razumem celu pricu. Najurili su komplet sve preko usluznih koji su radili u birokratiji, a sledeci cu obezbedjenje, drustveni standard, majstori koji rade na busotinama itd...

Nikola

pre 15 godina

Bilo bi dobro da BIZ redakcija sto pre dopuni ovu preuzetu vest. Npr. prikazite pregled plata direktora naftnih kompanija cija sedista se nalaze u zemljama u CEE/SEE regionu. Plus nekoliko osnovnih podataka: da li su kompanije kojima rukovode ti direktori nalaze u restrukturiranju ili pred promenom vecinskog vlasnika, da li su te kompanije monopolisti, koliki im je ukupan prihod, a koliki im je profit. Time bi se makar malo primakli suštini, i makar malo odmakli od dnevne politike, u ime koje je i objavljena ova vest u "BLICU". Ako smo BIZ, onda da to i uvek budemo!

krle

pre 15 godina

Trebali bi malo vise da znate detlja o trenutnom poslovanju NIS-a pa bi ogorcenje bilo potpuno!!!
Slazem se da plate vrhunskih menadzera treba da budu vrhunske ali ovakvi sarlatani u ozbiljnoj drzavi ni ne mogu da budu menadzeri!!!
pogledajte kakvi su rezultati polsovanja NIS-a u poslednjih godinu, dve!! Ali prave rezultate a ne fingirane :-))

radmila

pre 15 godina

Ne radi se o tome da uspesni menadzeri ne treba da budu nagradjeni, vec o tome da su to javna preduzeca, dakle delom finansirana iz budzeta, a delom sama ostvaruju profit. medjutim ta javna preduzeca su u isto vreme monopolisti u ovoj zemlji jer ne postoji alternativa za njih. Tako da nije nikakva mudrost biti dobar menadzer i rukovoditi jednim monopolistickim preduzecem i hvaliti se na sve strane kako oni ostvaruju velike profite. Videla bih ih ja kad bi imali konkurenciju i kada bi trziste bilo otvoreno, koliko bi zaradjivali i kakvi su oni menadzeri, a ove plate su sramota, bas me zanima da li bi u nekim velikim privatnim korporacijama i dosli do ovakvih pozicija da im nije politicke partije iz koje dolaze.

mix23

pre 15 godina

@amro:
koji si ti biser gde ti zivis? jel ti znas koliko gradjana u srbiji radi za manje od 200e? i ti kazez da je to u redu kad neko primi 600.000 platu pa da je bog nema opravdanja, to je plata bez raznih bonusa,procenata i reprezantacija i zivota na racun gradjana znaci mnogo veca od 600.000d
ja nekazem da netreba da se placaju dobri menadzeri ali sto je puno "puno" je. i kad svi znamo da je to politicki plen

nis

pre 15 godina

Lepe plate, nema šta, ali prema nekim informacijama (i sam radim u NIS-u) u NIS-u ima oko 50 direktora sa tzv. menadžerskim ugovorima koji su izmišljeni pre čini mi se 2-3 godine, a nijedan nije manji od 3 prosečne bruto plate u samoj kompaniji (nešto manje od 1000€). Mislim da je po tom pitanju NIS ubedljivo najgori od svih državnih kompanija. Taj broj je čak malo i smanjen u poslednjih mesec dana od kako je krenula sva ova priča o platama i štednji. Naravno svi direktori su dovedeni isključivo po partijskoj i rođačkoj liniji! Ne kažem, ima i par dobrih, ali ne postoje nikakvi normalni kriterijumi za njihov izbor.
I još nešto - tzv. NIS Petrol (čine ga dve rafinerije, NAP i Jugopetrol) koji je formiran pre par godina je ceo sačinjen od dupliranih radnih mesta i Direkcija, koje već postoje na nižim nivoima. Tu su ljudi bukvalno postavljani na radna mesta, a kasnije se smišljalo šta bi oni mogli da rade?! Da ne kažem da njihove plate sa srednjom školom maltene dostižu plate visoko obrazovanih ljudi u nižim ograncima.

James Dean

pre 15 godina

amro,

Sve bi to bilo u redu da NIS već godinama ne radi sa gubitkom.

Samo se džabe nerviramo, još par dana malo buke oko svih tih plata, i nikom-ništa. Neće oni to spustiti ni za dinar samo će postaviti svoje nove likove koji će to isto koristiti. Džabe krečimo!

Abn Amro - Amsterdam

pre 15 godina

HAjde ovako.Kao prvo,razumem da je covek doveden na osnovu politickih veza ali isto tako morate razumeti da se na takva mesta svugde u svetu dolazi preko politike a ne toliko strucnosti.Price o javnom konkursu su price za malu decu posto to ne postoji nigde u svetu,to su strateske pozicije u jednoj privredi koje ne mogu ostati van uticaja politike.U mnogim zemljama u svetu se prave konkursi za polozaje u vladi ali cim se stigne do visih pozicija tu se i staje.Vise pozicije u vladinom sektoru su uvek rezervisane.
Pre neko vreme sam vrsio procenu jednog preduzeca koje je trebalo da bude privatizovano u jednoj zemlji u tranziciji ,na kraju procene sam dosao do zakljucka da ako preduzece zeli da posluje normalno mora da otpusti skoro polovinu radne snage.Jednostavno prosla su vremena socijalizma gde ce drzava da subvencionise preduzeca kako bi ova zaposlila sto veci broj ljudi i tako stvorila iluziju da je nezaposlenost niska.A preduzece ce onda postati leglo korupcije i niske produktivnosti gde 5 radnika rade posao koji bi jedan radnik mogao.Tipican primer vidim kad dodjem u Srbiju i idem renoviram dokument,kad u opstinama pola radnika pijucka kafu,pusi cigare a radno vreme je od 9 do 15h.Na zapadu ako zelih biti neko moras znati raditi vise stvari,biti svestran dok oni koji to nisu,nazalost,otpadaju.Surovo ali to su zakoni trzista.Nasu drzavu tek cekaju problemi po tom pitanju.
Brazilska naftna kompanija (Petrobras) je poslovala sa gubitkom pre 5,6 godina ali je imala transparentno rukovodstvo i javnost je znala koliko je dobijao glavni direktor,naravno da je plata bila velika ali i odgovornost takodje.Danas Petrobras posluje sa dobitkom i samo u 2009 godini ocekuje investicije od 2 milijardi dolara.U sustini u socijalistickim zemljama javna preduzeca nisu imala profit kao cilj vec su sluzila da se obezbedi struja,telefon itd.stanovnistvu po niskim cenama,a drzava je subvencionisala sve to.Koliko vidim kod nas nije vise tako(mada nisam previse upucen)ali je problem sto ta preduzeca imaju monopol.Ali ipak to nema veze sa platama direktora.Ako javna preduzeca zele da se takmice sa privatnim u dovodjenju kvalitetnih kadrova ona moraju da nude i primamljive plate kako bi dosli kompetentni ljudi,naravno izgleda da to jos nije slucaj u Srbiji.Srecno.

martin

pre 15 godina

a gorivo svakog dana sve skuplje i skuplje....



mislim da bi u jednoj banana drzavi kakva je srBija, plate direktorima javnih preduzeca, politicarima i slicnom olosu trebalo da se isplacuju u bananama...

ko poslednji ode nek ugasi svetlo.....

Dejan

pre 15 godina

Nije mi poznato koliko zaposlenih ima NIS, ali kompanija nebi sigurno poslovala ni bolje ni losije kada bi bilo ko od zaposlenih sa visim ili visokim obrazovanjem obavljao posao direktora. Situacija na trzistu je takva kakva je. Onaj ko hoce da trguje gorivom, mora da kupuje derivate od NIS-a uz debelu proviziju. Onaj ko hoce da kupi gorivo najcesce je u prilici da to uradi na njihovim pumpama. Voditi ovakvu kompaniju je isto sto i imati mogucnost za kladjenje danas na utakmice koje su odigrane juce. To zna i ovaj gospodin koji je resio da "igra na zicer". Zasto nije otisao u IMT, FOB ili EI da pokusa u ovim preduzecima nesto da uradi, ako je vec sposoban toliko koliko se predstavlja?

Oleg

pre 15 godina

@EU Citizen, ne mogu da se ne slozim da ovaj gospodin ima mnogo manju platu od Romana Abramovica u Rusiji i jos uvek placem zbog toga. NIS je gubitaska firma ciji dugovi iznose vise stotina miliona eura. To je jedan od razloga zbog kojih ce biti prodat po bagatelnoj ceni i to onima kojima ova kompanija najvise duguje. Kada jedna kompanija ima dugove, ona ne deli plate od 7K eura, vec u takvoj firmi svi, od cistacice do direktora idu na minimalac. Eventualno uoci Nove godine ili Bozica svi oni preko ovoga bi mogli da dobiju dzak krompira i nekoliko flasa zejtina i to je sve. I jos nesto. Za ovo nije kriv samo direktor, kao sto on ne bi bio iskljucivo zasluzan kada bi NIS bio uspesna firma.

Dragan O

pre 15 godina

Zivim u EU ali se ne slazem sa 'EU citizen-ovim' komentarom. Javna preduzeca u Srbiji nisu privatne kompanije u EU da bi se moglo govoriti o klasicnom profitu i direktorskim zaslugama. Pored toga, kako nas skorasnja istorija uci, ni ti vajni direktori (USA / EU Banaka i velikih giganata) su uglavnom salratani koji su svojim potezima i doveli do ove finansijske krize koja nas sve polako nagriza. Javna preduzeca u Srbiji su jos uvek drzavna preduzeca SRBIJE A NE USA ILI FRANCUSKE i njihovi direktori moraju imati platu koja je adekvatna zivotnim uslovima u Srbiji a ne u gore dve navedene zemlje. Bilo bi dobro navesti koliki porez placa direktor sa platom od 750,000 dinara u Srbiji. U bilo kooj EU drzavi platio svaki mjesec bi mu se odbijalo oko 50% na ime poreza.

Vlado

pre 15 godina

@ Abn Amro - Amsterdam vol.2
Petrobras Vam nije prava firma za ove "juce,danas,sutra" komparacije, iz prostog razloga sto je u brazilskim teritorijalnim vodama,prije nekoliko mjeseci, otkriveno najvece svjetsko nalaziste nafte u zadnjih nekoliko decenija. Stoga spomenute milijarde evra buducih investicija su vise posljedica ovog dara s neba (ili, bolje receno, "iz zemlje"), nego menadzmenta (koji vjerovatno i ima odredjene kvalitete,cim su i dosli do ovog otkrica). Jednostavno, u ovom slucaju, procvat Petrobras-a ne mora direktno vezan za eventualni vrhunski kvalitet njegovog menadzmenta.

mikimaus

pre 15 godina

Direktor Politike...12,000 evra!!!!!!!!!!!

Sindikat:plata direktora Politike 12.000 evra
Izvor: Tanjug |29. novembar 2008. 15:16:48
BEOGRAD, 29. novembra (Tanjug) - Udruženi sindikat Politike saopštio je danas da je mesečna plata generalnog direktora Politike novine i magazini Srđana Janićijevića 12.000 evra.

U saopštenju sindikata navedeno je da je Janićijević "pre šest meseci sebi isplatio bonus od 50.000 evra, a da nakon podnete ostavke, pre mesec dana, namerava da uzme i otpremninu u iznosu od 200.000 evra".

Udruženi sindikati podsećaju da je "držva Srbija vlasnik polovine preduzeća Politika novine i magazini, i da po statutu Politike srpskog generalnog direktora postavlja predstavnik većinskog kapitala u srpskoj strani a to je Vlada".

Janićijevića je "postavio", pre tri godine, savetnik tadašnjeg premijera Vojislava Koštunice, Aleksandar Simić i predstavnik državnog kapitala u Upravnom odboru Politike, navedeno je u saopštenju sindikata.

EU Citizen

pre 15 godina

A koliku hoćete da ima platu direktor jedne od najvećih kompanija u Srbiji, pa makar bila i državna? Šta smo mi, Burkina Faso, ili relativno napredna srednje razvijena evropska država i, uskoro, daj bože, kandidat za članstvo u EU? 600.000 RSD doduše zvuči kao gomila para, ali kad preračunate u evra, shvatite da je gospodinova plata, ako je stvarno tolika, ispod proseka plata za slične pozicije u državama centralne i istočne Evrope, barem onih koje ja dobro poznajem, a to su praktično sve, osim Ukrajine, Rumunije i Bugarske. Pravo pitanje nije koliku ima platu, ali da li je čovek sa adekvatnim kvalifikacijama i sposobnostima za to mesto, jer je velika zabluda da za monopolske i državne kompanije nisu potrebni vrhunski menadžeri i da je takve sisteme lako voditi. Razmislite samo koliko novca poreskim obveznicima može da uštedi dobar CEO, koji definiše efikasne procese i prilagodi strukturu kompanije uslovima na tržištu i očekivanom razvoju? I koliku to razliku za državnu blagajnu može da znači sutra kada se ta kompanija, recimo, bude prodavala? Ova populistička histerija koja se digla zbog toga što samoupravni mentalitet jednostavno ne može da podnese da neko ima deset ili dvadeset puta veću platu, iako je taj čovek, recimo, do sada zaradio milione i desetine miliona evra vlasnicima firmi kojima je upravljao, a on možda nije zaradio dovoljno ni za svoju bednu platu, nego ga neko vuče na grbači iz ovog ili onog suludog tranzicionog razloga, zamagljuje prava pitanja, a ona se primarno tiču prvenstveno sporosti privatizacije državnih firmi i upornog odbijanja feudalne partijske elite da se odrekne svojih "poseda", a, sekundarno, kada se već gomila firmi koju je za efikasnu i manje korumpiranu državu trebalo davno privatizovati, još uvek vuče u državnom vlasništvu i služi za međustranačka potkosurivanja, ko su ljudi koji ih vode, po kakvim kriterijumima su došli na ta mesta, da li su samo stranački poslušnici bez ikakvih znanja i menadžerskog iskustva ili vrhunski eksperti (ima ih od obe fele, pa histerija i simplifikacija može samo da otera i ono malo kvalitetnog sveta koji se upustio u avanturu bilo kakvog petljanja sa srpskom državom i, posredno, narodom, pa da sotanu samo lopovi), i kako i sa kakvim rezultatima poverene firme vode? To su prava pitanja čiji odgovori mogu da vas koštaju milijarde i da značajno utiču na vaš život bilo u pozitivnom ili negativnom smislu, ali jasno je da većini to ne dopire do mozga i da je glavni problem par trivijalnih hiljada evra koje neko ima, a, zamislite, srpski batica bez ikakvih kvalifikacija i orijentacije u današnjem svetu, koji na tržištu rada vredi manje od nule, mora da živi od trista evra... :)

Vladan

pre 15 godina

Kako je poslovao Telekom sa bivsim direktorom a kako posluje sa ovim sadasnjim? Ni bolje ni losije! U cemu je onda zasluga direktora? Isto vazi i za ostala javna preduzeca. Niko nije koristio partijske veze da bi dosao u ova preduzeca sa zeljom da se u istim dokaze, vec da bi uzeo velike pare. Sve sadasnje direktore treba smeniti. I njih i njihove zamenike i pomocnike. Na njihova mesta treba dovesti strucne i sposobne ljude koji su se dokazali visegodisnjim radom i rezultatima kao zaposleni u istim preduzecima. Oni su neuporedivo kompetentniji od sadasnjih rukovodilaca. Bolje poznaju problematiku poslovanja, materijalne i ljudske resurse, poslovno okruzenje. Sigurno je da imaju i konkrektnije igeje za razvoj svog preduzeca kojem su posvetili dugogodisnju karijeru za razliku od koferasa sa partijskim knjizicama u prolazu. Znali bi da cene normalnu platu koju bi primali srazmerno svojoj strucnosti, rezultatima i odgovornosti za razliku od ovih sadasnjih megalomana.

Dejan Bogdanovic

pre 15 godina

Ove price oko plata sve vise serviraju Tadic i co. Inace ne vidim sta je tu cudno da neko ima platu 600-700k dinara ??? Sta mislite koliko ima CEO Telenora??? raspitajte se malo i videcete da je vecu od toga.

Zato molim Vas da prestante da se lozite na ove gluposti. Potpuno podrzavam da Upravni odbor i izvrsni ili generalni direktori imaju platu vecu od 400-500k dinara. Potpuno je pogresno da imaju manju.

mrca

pre 15 godina

Pa pre nekoliko meseci imali smo takodje vest o tome da u skupstini ima poslanika koji dobijaju plate po 57.000 evra godisnje, koji se svodi na 1.500 evra mesecno. U nekoj normalnoj zemlji, onaj ko ima 57000 godisnje , mesecna plata iznosi najmanje duplo. Bilo bi interesantno otkriti koji deo plata odlazi na poreze a koji stvarno ide na ruke.
Sasvim je jasno da ako direktoru jedne velike firme date platu koju prima cistacica, onda drzava ne moze da izgleda bolje od kanalizacije.

Cini mi se vrlo demokatski da ljudi znaju koliko iznosi plata coveka koji radi za drzavu. Ali mi se ne cini u redu da se takve stvari samo polovicno objavljuju, te da onda svako ima neko svoje misljenje, koje veze sa zivotom nema.

Eto licno mislim, da recimo ove godine, u ovoj medijskoj kuci niko nije zaradio ni za vodu. Pa opet, ne verujem da su plate bile bas tako lose. A ko zna mozda se i varam?

Abn Amro - Amsterdam

pre 15 godina

Iskreno ne vidim nista pogresno u tome sto je plata direktoru NIS-a tolika,pa covek je direktor jedne od najvecih srpskih kompanija koja posluje bolje od Delte,kao covek na visokoj poziciji ima veliku odgovornost a za tu odgovornost treba biti dobro placen.Necemo valjda da nam npr. upravlja aerodromom direktor sa platom od 1000 evra?! Jeste skandal sto je Kristo imao platu od 11.500 evra ali plata od 5.000 , 6.000 evra za direktora je sasvim ok,ako je on sposoban i doveden za tu poziciju zbog strucnosti a ne politickih veza ne vidim nikakav problem.

EU Citizen

pre 15 godina

A koliku hoćete da ima platu direktor jedne od najvećih kompanija u Srbiji, pa makar bila i državna? Šta smo mi, Burkina Faso, ili relativno napredna srednje razvijena evropska država i, uskoro, daj bože, kandidat za članstvo u EU? 600.000 RSD doduše zvuči kao gomila para, ali kad preračunate u evra, shvatite da je gospodinova plata, ako je stvarno tolika, ispod proseka plata za slične pozicije u državama centralne i istočne Evrope, barem onih koje ja dobro poznajem, a to su praktično sve, osim Ukrajine, Rumunije i Bugarske. Pravo pitanje nije koliku ima platu, ali da li je čovek sa adekvatnim kvalifikacijama i sposobnostima za to mesto, jer je velika zabluda da za monopolske i državne kompanije nisu potrebni vrhunski menadžeri i da je takve sisteme lako voditi. Razmislite samo koliko novca poreskim obveznicima može da uštedi dobar CEO, koji definiše efikasne procese i prilagodi strukturu kompanije uslovima na tržištu i očekivanom razvoju? I koliku to razliku za državnu blagajnu može da znači sutra kada se ta kompanija, recimo, bude prodavala? Ova populistička histerija koja se digla zbog toga što samoupravni mentalitet jednostavno ne može da podnese da neko ima deset ili dvadeset puta veću platu, iako je taj čovek, recimo, do sada zaradio milione i desetine miliona evra vlasnicima firmi kojima je upravljao, a on možda nije zaradio dovoljno ni za svoju bednu platu, nego ga neko vuče na grbači iz ovog ili onog suludog tranzicionog razloga, zamagljuje prava pitanja, a ona se primarno tiču prvenstveno sporosti privatizacije državnih firmi i upornog odbijanja feudalne partijske elite da se odrekne svojih "poseda", a, sekundarno, kada se već gomila firmi koju je za efikasnu i manje korumpiranu državu trebalo davno privatizovati, još uvek vuče u državnom vlasništvu i služi za međustranačka potkosurivanja, ko su ljudi koji ih vode, po kakvim kriterijumima su došli na ta mesta, da li su samo stranački poslušnici bez ikakvih znanja i menadžerskog iskustva ili vrhunski eksperti (ima ih od obe fele, pa histerija i simplifikacija može samo da otera i ono malo kvalitetnog sveta koji se upustio u avanturu bilo kakvog petljanja sa srpskom državom i, posredno, narodom, pa da sotanu samo lopovi), i kako i sa kakvim rezultatima poverene firme vode? To su prava pitanja čiji odgovori mogu da vas koštaju milijarde i da značajno utiču na vaš život bilo u pozitivnom ili negativnom smislu, ali jasno je da većini to ne dopire do mozga i da je glavni problem par trivijalnih hiljada evra koje neko ima, a, zamislite, srpski batica bez ikakvih kvalifikacija i orijentacije u današnjem svetu, koji na tržištu rada vredi manje od nule, mora da živi od trista evra... :)

Dejan Bogdanovic

pre 15 godina

Ove price oko plata sve vise serviraju Tadic i co. Inace ne vidim sta je tu cudno da neko ima platu 600-700k dinara ??? Sta mislite koliko ima CEO Telenora??? raspitajte se malo i videcete da je vecu od toga.

Zato molim Vas da prestante da se lozite na ove gluposti. Potpuno podrzavam da Upravni odbor i izvrsni ili generalni direktori imaju platu vecu od 400-500k dinara. Potpuno je pogresno da imaju manju.

stex75

pre 15 godina

Ovim putem bi zeleo svoj neupucenu gospodi(pogotovo abn amro-u)da predocim neke cinjenice.Ja sam zaposlen u istom tom NIS-u t.j. Naftagas-u u kojem su do sada od 15.novembra otpustili 400 radnika preko usluzne firme kjima je bila plata oko 20.000 rsd.Naravno otustanja su usledila zbog najavljene prodaje NIS-a,a po recima direktora,i zbog smanjenja troskova poslovanja.SMANJENJA TROSKOVA POSLOVANJA!!Zar je toliko tesko izracunati koliko ljudi radi sa prosecnim primanjem od 20.000 RSD za jednu direktorsku platu od 600.000 RSD?!Mozda on jeste strucan(u sta iskreno sumnjam jer je po partijskoj duznosti dosao na polozaj),ali zar treba troskove kresati po samohranim majkama koje su otpustili iz upravne zgrade u Novome Sadu!?Zar je to merilo?pa mogli su da kazu evo mu plata od 2000 eura,a ostavite bar 20 ljudi sa jedinim primanjima na poslu?nene,uvek ce biti ljudi koji ce misliti da 600.000 rsd i nije neka velika plata za direktora!E gospodine abn amro u kom svetu bajki ti zivis?!

radmila

pre 15 godina

Ne radi se o tome da uspesni menadzeri ne treba da budu nagradjeni, vec o tome da su to javna preduzeca, dakle delom finansirana iz budzeta, a delom sama ostvaruju profit. medjutim ta javna preduzeca su u isto vreme monopolisti u ovoj zemlji jer ne postoji alternativa za njih. Tako da nije nikakva mudrost biti dobar menadzer i rukovoditi jednim monopolistickim preduzecem i hvaliti se na sve strane kako oni ostvaruju velike profite. Videla bih ih ja kad bi imali konkurenciju i kada bi trziste bilo otvoreno, koliko bi zaradjivali i kakvi su oni menadzeri, a ove plate su sramota, bas me zanima da li bi u nekim velikim privatnim korporacijama i dosli do ovakvih pozicija da im nije politicke partije iz koje dolaze.

Abn Amro - Amsterdam

pre 15 godina

HAjde ovako.Kao prvo,razumem da je covek doveden na osnovu politickih veza ali isto tako morate razumeti da se na takva mesta svugde u svetu dolazi preko politike a ne toliko strucnosti.Price o javnom konkursu su price za malu decu posto to ne postoji nigde u svetu,to su strateske pozicije u jednoj privredi koje ne mogu ostati van uticaja politike.U mnogim zemljama u svetu se prave konkursi za polozaje u vladi ali cim se stigne do visih pozicija tu se i staje.Vise pozicije u vladinom sektoru su uvek rezervisane.
Pre neko vreme sam vrsio procenu jednog preduzeca koje je trebalo da bude privatizovano u jednoj zemlji u tranziciji ,na kraju procene sam dosao do zakljucka da ako preduzece zeli da posluje normalno mora da otpusti skoro polovinu radne snage.Jednostavno prosla su vremena socijalizma gde ce drzava da subvencionise preduzeca kako bi ova zaposlila sto veci broj ljudi i tako stvorila iluziju da je nezaposlenost niska.A preduzece ce onda postati leglo korupcije i niske produktivnosti gde 5 radnika rade posao koji bi jedan radnik mogao.Tipican primer vidim kad dodjem u Srbiju i idem renoviram dokument,kad u opstinama pola radnika pijucka kafu,pusi cigare a radno vreme je od 9 do 15h.Na zapadu ako zelih biti neko moras znati raditi vise stvari,biti svestran dok oni koji to nisu,nazalost,otpadaju.Surovo ali to su zakoni trzista.Nasu drzavu tek cekaju problemi po tom pitanju.
Brazilska naftna kompanija (Petrobras) je poslovala sa gubitkom pre 5,6 godina ali je imala transparentno rukovodstvo i javnost je znala koliko je dobijao glavni direktor,naravno da je plata bila velika ali i odgovornost takodje.Danas Petrobras posluje sa dobitkom i samo u 2009 godini ocekuje investicije od 2 milijardi dolara.U sustini u socijalistickim zemljama javna preduzeca nisu imala profit kao cilj vec su sluzila da se obezbedi struja,telefon itd.stanovnistvu po niskim cenama,a drzava je subvencionisala sve to.Koliko vidim kod nas nije vise tako(mada nisam previse upucen)ali je problem sto ta preduzeca imaju monopol.Ali ipak to nema veze sa platama direktora.Ako javna preduzeca zele da se takmice sa privatnim u dovodjenju kvalitetnih kadrova ona moraju da nude i primamljive plate kako bi dosli kompetentni ljudi,naravno izgleda da to jos nije slucaj u Srbiji.Srecno.

nastavnik

pre 15 godina

Koliko se razumem u pravila za plate u javnim preduzecima, tako postoje odredjeni koeficijenti I u odnosu na plate direktora I plate ostalih zaposlenih moraju da budu u odredjenoj proporciji? Tako da ako direktor ima 600.000din neko bez skole sa najnizom platom ima verovatno minumum 40.000din, a to je upravo I plata nastavnika u srednjoj skoli sa zavrsenim fakultetom. Da ovo su njihove plate, ali ko zna koliki su bonusi koje su dobili? Znaci da je u Srbiji isplativije biti pumpadzija, nego nastavnik u srednjoj skoli.

Da li su isplacivani bonusi u RTS-u? kako se trose moje pare od pretplate, da li su novinari RTS-a preplaceni, koliko su kostale one serije… oni kazu da godisnje imaju prihode od preko 100.000.000evra, pa gde je taj novac, na sta je potrosen? Koja je plata Zike, Mire Adanje Polak, gospodje Ministarke…

molio bih B92 da ne prestanu sa bombardovanjem javnosti ovih podataka, nemojte da prestajete dok se nesto ne promeni, svakog dana podsecajte Vladu na ove brojeve

krle

pre 15 godina

Trebali bi malo vise da znate detlja o trenutnom poslovanju NIS-a pa bi ogorcenje bilo potpuno!!!
Slazem se da plate vrhunskih menadzera treba da budu vrhunske ali ovakvi sarlatani u ozbiljnoj drzavi ni ne mogu da budu menadzeri!!!
pogledajte kakvi su rezultati polsovanja NIS-a u poslednjih godinu, dve!! Ali prave rezultate a ne fingirane :-))

mix23

pre 15 godina

@amro:
koji si ti biser gde ti zivis? jel ti znas koliko gradjana u srbiji radi za manje od 200e? i ti kazez da je to u redu kad neko primi 600.000 platu pa da je bog nema opravdanja, to je plata bez raznih bonusa,procenata i reprezantacija i zivota na racun gradjana znaci mnogo veca od 600.000d
ja nekazem da netreba da se placaju dobri menadzeri ali sto je puno "puno" je. i kad svi znamo da je to politicki plen

Oleg

pre 15 godina

@EU Citizen, ne mogu da se ne slozim da ovaj gospodin ima mnogo manju platu od Romana Abramovica u Rusiji i jos uvek placem zbog toga. NIS je gubitaska firma ciji dugovi iznose vise stotina miliona eura. To je jedan od razloga zbog kojih ce biti prodat po bagatelnoj ceni i to onima kojima ova kompanija najvise duguje. Kada jedna kompanija ima dugove, ona ne deli plate od 7K eura, vec u takvoj firmi svi, od cistacice do direktora idu na minimalac. Eventualno uoci Nove godine ili Bozica svi oni preko ovoga bi mogli da dobiju dzak krompira i nekoliko flasa zejtina i to je sve. I jos nesto. Za ovo nije kriv samo direktor, kao sto on ne bi bio iskljucivo zasluzan kada bi NIS bio uspesna firma.

Dragan O

pre 15 godina

Zivim u EU ali se ne slazem sa 'EU citizen-ovim' komentarom. Javna preduzeca u Srbiji nisu privatne kompanije u EU da bi se moglo govoriti o klasicnom profitu i direktorskim zaslugama. Pored toga, kako nas skorasnja istorija uci, ni ti vajni direktori (USA / EU Banaka i velikih giganata) su uglavnom salratani koji su svojim potezima i doveli do ove finansijske krize koja nas sve polako nagriza. Javna preduzeca u Srbiji su jos uvek drzavna preduzeca SRBIJE A NE USA ILI FRANCUSKE i njihovi direktori moraju imati platu koja je adekvatna zivotnim uslovima u Srbiji a ne u gore dve navedene zemlje. Bilo bi dobro navesti koliki porez placa direktor sa platom od 750,000 dinara u Srbiji. U bilo kooj EU drzavi platio svaki mjesec bi mu se odbijalo oko 50% na ime poreza.

Nikola

pre 15 godina

Bilo bi dobro da BIZ redakcija sto pre dopuni ovu preuzetu vest. Npr. prikazite pregled plata direktora naftnih kompanija cija sedista se nalaze u zemljama u CEE/SEE regionu. Plus nekoliko osnovnih podataka: da li su kompanije kojima rukovode ti direktori nalaze u restrukturiranju ili pred promenom vecinskog vlasnika, da li su te kompanije monopolisti, koliki im je ukupan prihod, a koliki im je profit. Time bi se makar malo primakli suštini, i makar malo odmakli od dnevne politike, u ime koje je i objavljena ova vest u "BLICU". Ako smo BIZ, onda da to i uvek budemo!

Zivotinjska farma

pre 15 godina

Direktori u NIS-u i u njegovim delovima, postavljaju se po politickim linijama,u kordinaciji sa DB. Znanje, sposobnost i strucnost su navazne.Bitna je ideolska pripadnost partijskom cilju,kao i (ne)moralni profil licnosti koji je u skladu sa datom situcijom.

Marko

pre 15 godina

Visoke plate ne bi bile sporne da ih primaju ljudi koji su na te funkcije postavljeni javnim konkursom i tako izabrani prema jasnim i ostrim kritetijumima u takmicenju sa najkvalitetnijim pojedincima u ovom drustvu.

Na zalost, izabiraju se po stranackoj pripadnosti nakon stranacke podele plena posle izbora.

Takodje, o visinama tih plata se ne bi toliko govorilo da se ne radi o drzavnim preduzecima koji koristeci monopolski polozaj na srpskom trzistu sticu prilike za enormno bogacenje.

Ne verujem da bi profiti firmi na osnovu koga se isplacuju tolike plate njihovim direktorima i bili toliko veliki da je u Srbiji moguce izabrati od koje cete privatne kompanije kupiti struju, da imate mreze stranih pumpi koje ne moraju da preradjuju naftu u Pancevu, da se RTS finansira samo od reklama a ne i od obavezne nametnute preplate i tome slicno. Ne verujem da bi bilo ko onda imao da kaze bilo sta protiv toga. Ovako, nasi gradjani koji imaju najmanje plate i penzije u Evropi placajuci najlosije gorivo, najskuplje avionske karte, najsporije vozove omogucavajaju bogacenje pojedinaca.

Dakle, nije ovde rec o animozitetu prema nekom pojedincu ili prema nekoj stranci vec je dobro da postoji odgovor javnosti na konkretne zloupotrebe.

darko dipl. ecc.

pre 15 godina

Lako je biti direktor monopolskog preduzeca kao sto je NIS, za to ti nije potrebna neka strucnost. Drzava ti obezbedila monopolski polozaj, preduzece zbog toga ima odlicne rezultate, a na direktoru je da sebi odredi platu kao da je on zasluzan za to a u stvari nije.

Branka

pre 15 godina

Svaka cast za komentar STEX75. Radim u istoj firmi gde i ti i potpuno razumem celu pricu. Najurili su komplet sve preko usluznih koji su radili u birokratiji, a sledeci cu obezbedjenje, drustveni standard, majstori koji rade na busotinama itd...

James Dean

pre 15 godina

amro,

Sve bi to bilo u redu da NIS već godinama ne radi sa gubitkom.

Samo se džabe nerviramo, još par dana malo buke oko svih tih plata, i nikom-ništa. Neće oni to spustiti ni za dinar samo će postaviti svoje nove likove koji će to isto koristiti. Džabe krečimo!

nis

pre 15 godina

Lepe plate, nema šta, ali prema nekim informacijama (i sam radim u NIS-u) u NIS-u ima oko 50 direktora sa tzv. menadžerskim ugovorima koji su izmišljeni pre čini mi se 2-3 godine, a nijedan nije manji od 3 prosečne bruto plate u samoj kompaniji (nešto manje od 1000€). Mislim da je po tom pitanju NIS ubedljivo najgori od svih državnih kompanija. Taj broj je čak malo i smanjen u poslednjih mesec dana od kako je krenula sva ova priča o platama i štednji. Naravno svi direktori su dovedeni isključivo po partijskoj i rođačkoj liniji! Ne kažem, ima i par dobrih, ali ne postoje nikakvi normalni kriterijumi za njihov izbor.
I još nešto - tzv. NIS Petrol (čine ga dve rafinerije, NAP i Jugopetrol) koji je formiran pre par godina je ceo sačinjen od dupliranih radnih mesta i Direkcija, koje već postoje na nižim nivoima. Tu su ljudi bukvalno postavljani na radna mesta, a kasnije se smišljalo šta bi oni mogli da rade?! Da ne kažem da njihove plate sa srednjom školom maltene dostižu plate visoko obrazovanih ljudi u nižim ograncima.

mikimaus

pre 15 godina

Direktor Politike...12,000 evra!!!!!!!!!!!

Sindikat:plata direktora Politike 12.000 evra
Izvor: Tanjug |29. novembar 2008. 15:16:48
BEOGRAD, 29. novembra (Tanjug) - Udruženi sindikat Politike saopštio je danas da je mesečna plata generalnog direktora Politike novine i magazini Srđana Janićijevića 12.000 evra.

U saopštenju sindikata navedeno je da je Janićijević "pre šest meseci sebi isplatio bonus od 50.000 evra, a da nakon podnete ostavke, pre mesec dana, namerava da uzme i otpremninu u iznosu od 200.000 evra".

Udruženi sindikati podsećaju da je "držva Srbija vlasnik polovine preduzeća Politika novine i magazini, i da po statutu Politike srpskog generalnog direktora postavlja predstavnik većinskog kapitala u srpskoj strani a to je Vlada".

Janićijevića je "postavio", pre tri godine, savetnik tadašnjeg premijera Vojislava Koštunice, Aleksandar Simić i predstavnik državnog kapitala u Upravnom odboru Politike, navedeno je u saopštenju sindikata.

Dejan

pre 15 godina

Nije mi poznato koliko zaposlenih ima NIS, ali kompanija nebi sigurno poslovala ni bolje ni losije kada bi bilo ko od zaposlenih sa visim ili visokim obrazovanjem obavljao posao direktora. Situacija na trzistu je takva kakva je. Onaj ko hoce da trguje gorivom, mora da kupuje derivate od NIS-a uz debelu proviziju. Onaj ko hoce da kupi gorivo najcesce je u prilici da to uradi na njihovim pumpama. Voditi ovakvu kompaniju je isto sto i imati mogucnost za kladjenje danas na utakmice koje su odigrane juce. To zna i ovaj gospodin koji je resio da "igra na zicer". Zasto nije otisao u IMT, FOB ili EI da pokusa u ovim preduzecima nesto da uradi, ako je vec sposoban toliko koliko se predstavlja?

Vladan

pre 15 godina

Kako je poslovao Telekom sa bivsim direktorom a kako posluje sa ovim sadasnjim? Ni bolje ni losije! U cemu je onda zasluga direktora? Isto vazi i za ostala javna preduzeca. Niko nije koristio partijske veze da bi dosao u ova preduzeca sa zeljom da se u istim dokaze, vec da bi uzeo velike pare. Sve sadasnje direktore treba smeniti. I njih i njihove zamenike i pomocnike. Na njihova mesta treba dovesti strucne i sposobne ljude koji su se dokazali visegodisnjim radom i rezultatima kao zaposleni u istim preduzecima. Oni su neuporedivo kompetentniji od sadasnjih rukovodilaca. Bolje poznaju problematiku poslovanja, materijalne i ljudske resurse, poslovno okruzenje. Sigurno je da imaju i konkrektnije igeje za razvoj svog preduzeca kojem su posvetili dugogodisnju karijeru za razliku od koferasa sa partijskim knjizicama u prolazu. Znali bi da cene normalnu platu koju bi primali srazmerno svojoj strucnosti, rezultatima i odgovornosti za razliku od ovih sadasnjih megalomana.

martin

pre 15 godina

a gorivo svakog dana sve skuplje i skuplje....



mislim da bi u jednoj banana drzavi kakva je srBija, plate direktorima javnih preduzeca, politicarima i slicnom olosu trebalo da se isplacuju u bananama...

ko poslednji ode nek ugasi svetlo.....

mrca

pre 15 godina

Pa pre nekoliko meseci imali smo takodje vest o tome da u skupstini ima poslanika koji dobijaju plate po 57.000 evra godisnje, koji se svodi na 1.500 evra mesecno. U nekoj normalnoj zemlji, onaj ko ima 57000 godisnje , mesecna plata iznosi najmanje duplo. Bilo bi interesantno otkriti koji deo plata odlazi na poreze a koji stvarno ide na ruke.
Sasvim je jasno da ako direktoru jedne velike firme date platu koju prima cistacica, onda drzava ne moze da izgleda bolje od kanalizacije.

Cini mi se vrlo demokatski da ljudi znaju koliko iznosi plata coveka koji radi za drzavu. Ali mi se ne cini u redu da se takve stvari samo polovicno objavljuju, te da onda svako ima neko svoje misljenje, koje veze sa zivotom nema.

Eto licno mislim, da recimo ove godine, u ovoj medijskoj kuci niko nije zaradio ni za vodu. Pa opet, ne verujem da su plate bile bas tako lose. A ko zna mozda se i varam?

Vlado

pre 15 godina

@ Abn Amro - Amsterdam vol.2
Petrobras Vam nije prava firma za ove "juce,danas,sutra" komparacije, iz prostog razloga sto je u brazilskim teritorijalnim vodama,prije nekoliko mjeseci, otkriveno najvece svjetsko nalaziste nafte u zadnjih nekoliko decenija. Stoga spomenute milijarde evra buducih investicija su vise posljedica ovog dara s neba (ili, bolje receno, "iz zemlje"), nego menadzmenta (koji vjerovatno i ima odredjene kvalitete,cim su i dosli do ovog otkrica). Jednostavno, u ovom slucaju, procvat Petrobras-a ne mora direktno vezan za eventualni vrhunski kvalitet njegovog menadzmenta.