Petak, 28.01.2022.

12:46

Zašto na trafikama ne postoji opcija plaćanja karticom?

Dok je kupovina u kešu gotovo iskorenjena u velikom delu sveta, kod nas je i dalje na mnogim kasama jedini način trgovine.

Izvor: Novosti

Zašto na trafikama ne postoji opcija plaæanja karticom? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

42 Komentari

Sortiraj po:

Boca

pre 2 godine

problem kod trafika je razlika u ceni na cigaretama koja je od 4.5 do 6% i ako vam banka uzme 2% provizije , bukvalno uzima skoro pola zarade. To je osnovni problem kod mnogih trafika ali i diskontnih radnji koje rade sa malim maržama.
(Miloš, 29. januar 2022 09:53) nisu samo cigarete problem, nego i stampa i bus plus, gde su marze ogranicene na do 5%,a to cini pola ako ne i vise prometa jedne trafike.
(boom, 29. januar 2022 16:42)
Apsurdi su i u apotekama, marže su im ograničene na 12% za lekove. Danas trafike žive od prodaje grickalica, piva i sokova, a apoteke od prodaje suplemenata, pelena, sapuna, šampona i igračaka za bebe. Država je dovela do toga da primarna delatnost jednostavno ne stvara prihod pa se ljudi snalaze i prodaju sve i svašta. Supermarket era.

komp

pre 2 godine

Имате право тражити плату у кешу. Послодавци то неће јер им банка даје боље услове ако му радници примају плату преко њихове банке. Ја сам после доста муке успео да добијем плату на руке, рачун затворио. Са картицом се може лако купити и шта ти не треба. Колико кеша у новчанику, толики ти је лимит.
(Homer, 29. januar 2022 12:27)


Kakve veze ima banka poslodavca i njihovi međusobni uslovi sa tobom? Ti možeš da imaš račun u kojoj hoćeš banci, ne moraš u toj u kojoj je tvoj poslodavac/firma.

Ivan Socak

pre 2 godine

Zato postoji ogromna prednost kod kripto valuta.
Narodna banka Srbije trebalabi da pusti u opticaj digitalni dinar napravi aplikaciju takozvani wallet digitalni novcanik sa jednostavnim menijem za slanje i primanje digitalnog dinara sa opcijama qarcod placanjem slanje na br tel izmedju ljudi bez kontaktno placanje itd a da se transakcija svaka naplacuje simbolicno pola dinara nezavisno dal je transakcija 100 dinara il milion dinara.
Kartice ce otici u proslost razvojom block chain tehnologije itd.

boom

pre 2 godine

problem kod trafika je razlika u ceni na cigaretama koja je od 4.5 do 6% i ako vam banka uzme 2% provizije , bukvalno uzima skoro pola zarade. To je osnovni problem kod mnogih trafika ali i diskontnih radnji koje rade sa malim maržama.
(Miloš, 29. januar 2022 09:53) nisu samo cigarete problem, nego i stampa i bus plus, gde su marze ogranicene na do 5%,a to cini pola ako ne i vise prometa jedne trafike.

navijac

pre 2 godine

@I pored gomile para u banci nekada možete opasno nadrljati zbog bančinih propisa za koje niste znali. Naročito u inostranstvu kada vam treba novac a banka ima neki svoj limit o kome nemate pojma.
(Rob Sinji, 29. januar 2022 14:46)

Naravno, deponuj ti jedno 50 hiljada eura u banku, pa da vidis da li ces moci da ih podignes kad god hoces odjendom...

student

pre 2 godine

Имате право тражити плату у кешу. Послодавци то неће јер им банка даје боље услове ако му радници примају плату преко њихове банке. Ја сам после доста муке успео да добијем плату на руке, рачун затворио. Са картицом се може лако купити и шта ти не треба. Колико кеша у новчанику, толики ти је лимит.
(Homer, 29. januar 2022 12:27)

Nije do uslova, nego postoje firme koje ne koriste papirni novac. Npr, fabrika proizvodi čokoladu, ali ne možete da dođete do fabrike čokolade da biste istu platili, već se ona prodaje trgovcima koji plaćaju fabrici preko računa. Fabrika bi onda morala da angažuje preduzeće za transport novca da bi vam isplatili zaradu "na ruke", što naravno košta dosta više nego da vam firma samo prebaci novac na račun. Rezime: platu na ruke možete tražiti eventualno u nekom državnom preduzeću gde vam je posao siguran, privatnik bi vam u najboljem slučaju rekao da ne filozofirate.

Collectors

pre 2 godine

Jedini problem koji ja ovde vidim su banke sa prevelikim provizijama. Obratite se njima za resenje, trgovci tu nisu nista krivi.

Rob Sinji

pre 2 godine

Nije baš direktno vezano za temu ali je iskustvo sa karticom. Odem pre par godina da kupim kotao za centralno grejanje u radnji koju drži drugar. Cena preko hiljadu evra. Naravno ponesem debitnu karticu , ko još nosi toliki keš u dinarima.Kad je video karticu drugar kaže "ne to kad te molim". Moja zarada na ovom je pet posto a banka uzima četiri. Nemam ništa kad ti prodam na karticu. Odem do bankomata on ne da pare kaže imaš dnevni limit 20 000 . Uđem u banku sačekam red podignem pare , ukinem sve limite koje nisam ni tražio već ih banka samovoljno primenjuje i nešto kasnije ugasim račun kod njih. Pare na računu nisu vaše . I pored gomile para u banci nekada možete opasno nadrljati zbog bančinih propisa za koje niste znali. Naročito u inostranstvu kada vam treba novac a banka ima neki svoj limit o kome nemate pojma.

Bane

pre 2 godine

Ja sam taksista i u svom vozilu imam POS terminal. Grubom racunicom, taj uredjaj me kosta oko 400 evra godisnje, kada izracunam mesecnu naknadu i proviziju banke! Pa vi sad vidite da li se isplati ili ne.
(kica, 29. januar 2022 13:43)

Dobro, to je jedna strana price, a da li ti taj POS terminal koristi u nekoj meri u vrsenju delatnosti? Tipa kada vozis strance koji nemaju dinare recimo ili ne nose kes sa sobom i sl.?

Ako je trosak veci od koristi, onda se ne isplati, ako je trosak ali je korist veca od troska onda se isplati.

kica

pre 2 godine

Ja sam taksista i u svom vozilu imam POS terminal. Grubom racunicom, taj uredjaj me kosta oko 400 evra godisnje, kada izracunam mesecnu naknadu i proviziju banke! Pa vi sad vidite da li se isplati ili ne.

dzigi

pre 2 godine

@samo pitam: imaš dva radnika i sva roba je skuplja minimum 30% u odnosu na samoposlugu - nije trafika skuplja, već samoposluga jeftinija. Deluje nelogično ali samoposluga svojim visokim prometom može da dobije niže cene. Trafika to ne može, pa na to gledaj tako da trafika ima normalne cene a samoposluga niže, ako to može da te uteši.
No, trafika ima svoje prednosti u odnosu na samoposlugu, zato i postoji.

Zacvo

pre 2 godine

Aman ljudi pa lepo u tekstu piše da su provizije 1.06 odsto. O kakvih 2-4 odsto vi pričate?
Moj komšija koji ima malu radnju na ćošku se dugo opirao da ne uvede kartice, kaže ne isplati se. Onda je ipak uveo i kaže skočio promet značajno. Ne da mu se isplati, nego je jako zadovoljan.
Mnogo ljudi plaća samo karticam, zgodnije je, a i kupi se više kad se samo provuče kartica. E sad, to je za trgovce sigurno bolje, a za potrošače ne baš

Jovan

pre 2 godine

Tolike pare obrću na cigarete a nemaju zaradu, kako da ne...
A provizija je 0,5-2%
(srebroljub, 29. januar 2022 10:08)
država ti odredju cene i prodavac ima 2-3% zaradu na cigarama, i samo podižu cene država pa se posle bune zbog šverca, cene cigara blizu nemačkih plate blizu albanskih.

Balkan boy

pre 2 godine

Tolike pare obrću na cigarete a nemaju zaradu, kako da ne...
A provizija je 0,5-2%
(srebroljub, 29. januar 2022 10:08)

Iz prve ruke: zarada na cigaretama je u proseku oko 2,5% u malim radnjama na ćošku, oko 4% eventualno do 6% u baš prometnim trafikama. Valuta plaćanja 7-10 dana. Bankarska provizija za provlačenje kartice je (bila pre 5-6 godina) 2,5-3%. Kad ti potrošač u maloj radnji kupi 2 boksa cigareta na karticu, ne da si na nuli nego u minusu jer ti zaradu pojede banka, pare ti legnu posle nekoliko dana a ti moraš da platiš te cigarete, struju, takse, plate, poreze...Zbog takvih stvari između ostalog, izašao sam iz tog posla i potpuno razumem vlasnike trafika i malih radnji. Nema šanse da ćeš na drugim artiklima pokriti tu nulu ili mali minus na cigaretama jer ćeš biti manje konkurentan. A cigarete ti čine 30-40% dnevnog pazara.

Homer

pre 2 godine

Имате право тражити плату у кешу. Послодавци то неће јер им банка даје боље услове ако му радници примају плату преко њихове банке. Ја сам после доста муке успео да добијем плату на руке, рачун затворио. Са картицом се може лако купити и шта ти не треба. Колико кеша у новчанику, толики ти је лимит.

Milan

pre 2 godine

Vidim ima bistrih komentara, zasto moze u Evropi zasto ne može kod nas. Uslovi nisu isti, nisu iste nikamate za kredite pa tako ni provizije. Ko zna osnove matemtike i biznisa sve je jasno. Zasto bi neko drzao prodavnicu a da od nje zarađuje samo banka a on da bude u minusu. Provizija banke je od 2 do 4%, provizija za cigarete je od 3 do 4%. Prodate paklicu cigareta (400 RSD), zaradite od 12 do 16 RSD a banka uzme od 8 do 16 RSD. Znaci ili vam ostane 8 RSD ili 0. Minimalna plata sa porezima, doprinosima i prevozom kosta poslodavca oko 62.000 RSD. Da li znate koliko paklica treba da se proda da bi se zaradio minimalac? Da li trafika moze da radi sa jednim zaposlenim, da li je plata jedini trosak poslodavca?

samo pitam

pre 2 godine

ok, razumem da je aparat za trafike neisplativ jer su računi uglavnom niski, ali greješ 2 kvadrata, imaš dva radnika i sva roba je skuplja minimum 30% u odnosu na samoposlugu. jel mora toliko?

milan

pre 2 godine

Cela stvar sa karticama je iskomplikovana a trebalo bi da bude jednostavna. Imas na racunu neke banke 900 dinara, platis karticom u prodavnici nesto 35 dinara i na racunu ti ostane 865 dinara. Prodavnica uzme svojih 35 dinara. Banka nema nista sa time. Banka naplacuje godisnje odrzavanje racuna. Ali nije bas tako. Zasto? Zar ne bi trebalo kartice da zamene papirni novac i da kupac i prodavac nista ne gube. Banka bi jednokratnom naplatom godisnjeg odrzavanja trebalo da namiri svoje troskove cuvanja novca i izdavanja kartice.

DEX

pre 2 godine

Plastika je potpuno nepouzdana. Hiljadu puta sam video ili lično doživeo kako kartica neće da prođe. Kad si u trgovini lako je. Vratiš robu ali kad napuniš rezervoar pa kartica neće nastaje veliki problem. Jednom sam sedeo sat vremena na pumpi dok sistem nije proradio. Ili odeš na bankomat tvoje banke a on nema para da te isplati pa moraš na bankomat druge banke koja te odere i uzme ti 2% od podignutog novca. Keš je zakon. Mora da se vrati sistem isplate ličnog dohodka u kešu pa neka svako izabere ono šta mu najviše odgovara.

Milan

pre 2 godine

Često koristim kartice, lakše mi je tako, ali bi bilo fer da se cena razlikuje za onoliko koliko operater kartice uzima. Ima keš svojih prednosti

sekula

pre 2 godine

Smatram da bi drzava trebalo da prestane da forsira firme, preduzetnike i gradjane da imaju otvoren racun... Ko hoce da radi sa kesom, neka kupi svoj sef...
Kada gradjani i firme ne budu bili pod moranjem da drze otvoren racun u nekoj banci, docice do pada cena i poboljsanja usluga, siguran sam u to.
Naravno, razmisljanje o povratku drzavnog SDK takodje ne bi bilo lose...

Kartica

pre 2 godine

Evo vec deveta godina kako ne placam gotovinom.
Milina,ne razmisljam dali sam izgubio novac ili gde sam ostavio.
Telefon i kartica i to je to.

brm

pre 2 godine

U radnjama koje nisu veliki sistemi pokusavam da ne dajem karticu ako nisu veliki iznosi ali zato u velikim lancima "peglam" karticu i za 50 dinara
(Plavusa, 29. januar 2022 10:26)

Ne brini, ta provizija se kasnije prenese na cenu proizvoda. ;)

Plavusa

pre 2 godine

U radnjama koje nisu veliki sistemi pokusavam da ne dajem karticu ako nisu veliki iznosi ali zato u velikim lancima "peglam" karticu i za 50 dinara

CB

pre 2 godine

Pogledajte kako rade u drugim zemljama Evrope i samo prepisite. Kako se njima isplati? I drzavi se isplati jer ce imati za svaku transakciju dokaz i racun i porez ce uzeti...

crnac

pre 2 godine

Bio sam vlasnik malog ugostiteljskog objekta. Odem u banku i podnesem zahtev za aparat za kartice. Posle sedam dana me obaveste da je zahtev prihvacen ali nemaju slobodan aparat da mi daju. Pogledam tarife i vidim da je pored tih procenata koje naplacuje banka MINIMUM(tada bio)po transakciji 30 dinara. Sta to znaci? To znaci da ako neko kupi jedan jogurt u casi i plati karticom 30 dinara sve ide banci! Sendvic od 150 dinara na kom je zarada recimo 30%(oko 47din) skoro sve ide banci. Da bi imalo smisla musterija bi morala kod vas da kupi za 1000 dinara sto u malim radnjama nije tako cest slucaj. I onda smo prinudjeni da ne primamo kartice sto dovodi do gubitka musterija. U prevodu gospodo sistem koji se godinama provlaci nasom privredom. Nikoga nije briga za malog trgovca a svima puna usta kako zele da pokrenu privredu...
Sada hvala bogu zivim 8000km daleko od Srbije i imam svoj biznis. Imam i aparat za kartice(uspeo sam u zivotu) i banka mi naplacuje samo procenat i nema minimuma po transakciji! Kako je to moguce? Mislite o tome.

brm

pre 2 godine

Samo keš.... Koliko puta mi se desilo, da neko u redu pored mene mora da vrati ono sto je hteo da kupi jer nece da prihvati karticu ili slicno...
(Tor, 29. januar 2022 09:43)

Meni se to iskreno nikada nije desilo, ni sa mojom karticom, a ni sa nekim ispred. Tj. desilo mi se jednom, ali čovek je izvadio drugu karticu koja je prošla. Najveći razlog čekanja mi je kad neko izvadi 2000 hiljade da plati račun od 70 dinara pa kasirka mora da ide na drugu kasu da razbija, jer nema još kod sebe dovoljno gotovine.

Doduše, sada gledam da idem samo na samouslužne kase ako ih supermarket poseduje. Završim brzo, nemam interakciju ni sa kim, prislonim karticu, i doviđenja. I uglavnom na tim kasama nikad nema gužve.

Kobaja Grande

pre 2 godine

Podrzavam.
Sto covek da gubi zaradu placajuci bankama...ako mislis da si u pravu, skokni do najblizeg bankomata, podigni gotovinu, neka tebi bankomat naplati proviziju, da vidis da li ti je drago.

Drejan

pre 2 godine

Rabat na cigarete je od 2,5 do 3,5 posto....Toliko košta provizija banke kad bi prodali robu preko kartice, Za dopunu je oko 2 posto ....Držim trafiku pa vam kažem ... Nenormalno stanje, svakako

Miloš

pre 2 godine

problem kod trafika je razlika u ceni na cigaretama koja je od 4.5 do 6% i ako vam banka uzme 2% provizije , bukvalno uzima skoro pola zarade. To je osnovni problem kod mnogih trafika ali i diskontnih radnji koje rade sa malim maržama.

crnac

pre 2 godine

Bio sam vlasnik malog ugostiteljskog objekta. Odem u banku i podnesem zahtev za aparat za kartice. Posle sedam dana me obaveste da je zahtev prihvacen ali nemaju slobodan aparat da mi daju. Pogledam tarife i vidim da je pored tih procenata koje naplacuje banka MINIMUM(tada bio)po transakciji 30 dinara. Sta to znaci? To znaci da ako neko kupi jedan jogurt u casi i plati karticom 30 dinara sve ide banci! Sendvic od 150 dinara na kom je zarada recimo 30%(oko 47din) skoro sve ide banci. Da bi imalo smisla musterija bi morala kod vas da kupi za 1000 dinara sto u malim radnjama nije tako cest slucaj. I onda smo prinudjeni da ne primamo kartice sto dovodi do gubitka musterija. U prevodu gospodo sistem koji se godinama provlaci nasom privredom. Nikoga nije briga za malog trgovca a svima puna usta kako zele da pokrenu privredu...
Sada hvala bogu zivim 8000km daleko od Srbije i imam svoj biznis. Imam i aparat za kartice(uspeo sam u zivotu) i banka mi naplacuje samo procenat i nema minimuma po transakciji! Kako je to moguce? Mislite o tome.

Drejan

pre 2 godine

Rabat na cigarete je od 2,5 do 3,5 posto....Toliko košta provizija banke kad bi prodali robu preko kartice, Za dopunu je oko 2 posto ....Držim trafiku pa vam kažem ... Nenormalno stanje, svakako

Miloš

pre 2 godine

problem kod trafika je razlika u ceni na cigaretama koja je od 4.5 do 6% i ako vam banka uzme 2% provizije , bukvalno uzima skoro pola zarade. To je osnovni problem kod mnogih trafika ali i diskontnih radnji koje rade sa malim maržama.

Kobaja Grande

pre 2 godine

Podrzavam.
Sto covek da gubi zaradu placajuci bankama...ako mislis da si u pravu, skokni do najblizeg bankomata, podigni gotovinu, neka tebi bankomat naplati proviziju, da vidis da li ti je drago.

Milan

pre 2 godine

Vidim ima bistrih komentara, zasto moze u Evropi zasto ne može kod nas. Uslovi nisu isti, nisu iste nikamate za kredite pa tako ni provizije. Ko zna osnove matemtike i biznisa sve je jasno. Zasto bi neko drzao prodavnicu a da od nje zarađuje samo banka a on da bude u minusu. Provizija banke je od 2 do 4%, provizija za cigarete je od 3 do 4%. Prodate paklicu cigareta (400 RSD), zaradite od 12 do 16 RSD a banka uzme od 8 do 16 RSD. Znaci ili vam ostane 8 RSD ili 0. Minimalna plata sa porezima, doprinosima i prevozom kosta poslodavca oko 62.000 RSD. Da li znate koliko paklica treba da se proda da bi se zaradio minimalac? Da li trafika moze da radi sa jednim zaposlenim, da li je plata jedini trosak poslodavca?

milan

pre 2 godine

Cela stvar sa karticama je iskomplikovana a trebalo bi da bude jednostavna. Imas na racunu neke banke 900 dinara, platis karticom u prodavnici nesto 35 dinara i na racunu ti ostane 865 dinara. Prodavnica uzme svojih 35 dinara. Banka nema nista sa time. Banka naplacuje godisnje odrzavanje racuna. Ali nije bas tako. Zasto? Zar ne bi trebalo kartice da zamene papirni novac i da kupac i prodavac nista ne gube. Banka bi jednokratnom naplatom godisnjeg odrzavanja trebalo da namiri svoje troskove cuvanja novca i izdavanja kartice.

brm

pre 2 godine

Samo keš.... Koliko puta mi se desilo, da neko u redu pored mene mora da vrati ono sto je hteo da kupi jer nece da prihvati karticu ili slicno...
(Tor, 29. januar 2022 09:43)

Meni se to iskreno nikada nije desilo, ni sa mojom karticom, a ni sa nekim ispred. Tj. desilo mi se jednom, ali čovek je izvadio drugu karticu koja je prošla. Najveći razlog čekanja mi je kad neko izvadi 2000 hiljade da plati račun od 70 dinara pa kasirka mora da ide na drugu kasu da razbija, jer nema još kod sebe dovoljno gotovine.

Doduše, sada gledam da idem samo na samouslužne kase ako ih supermarket poseduje. Završim brzo, nemam interakciju ni sa kim, prislonim karticu, i doviđenja. I uglavnom na tim kasama nikad nema gužve.

CB

pre 2 godine

Pogledajte kako rade u drugim zemljama Evrope i samo prepisite. Kako se njima isplati? I drzavi se isplati jer ce imati za svaku transakciju dokaz i racun i porez ce uzeti...

DEX

pre 2 godine

Plastika je potpuno nepouzdana. Hiljadu puta sam video ili lično doživeo kako kartica neće da prođe. Kad si u trgovini lako je. Vratiš robu ali kad napuniš rezervoar pa kartica neće nastaje veliki problem. Jednom sam sedeo sat vremena na pumpi dok sistem nije proradio. Ili odeš na bankomat tvoje banke a on nema para da te isplati pa moraš na bankomat druge banke koja te odere i uzme ti 2% od podignutog novca. Keš je zakon. Mora da se vrati sistem isplate ličnog dohodka u kešu pa neka svako izabere ono šta mu najviše odgovara.

Plavusa

pre 2 godine

U radnjama koje nisu veliki sistemi pokusavam da ne dajem karticu ako nisu veliki iznosi ali zato u velikim lancima "peglam" karticu i za 50 dinara

brm

pre 2 godine

U radnjama koje nisu veliki sistemi pokusavam da ne dajem karticu ako nisu veliki iznosi ali zato u velikim lancima "peglam" karticu i za 50 dinara
(Plavusa, 29. januar 2022 10:26)

Ne brini, ta provizija se kasnije prenese na cenu proizvoda. ;)

Balkan boy

pre 2 godine

Tolike pare obrću na cigarete a nemaju zaradu, kako da ne...
A provizija je 0,5-2%
(srebroljub, 29. januar 2022 10:08)

Iz prve ruke: zarada na cigaretama je u proseku oko 2,5% u malim radnjama na ćošku, oko 4% eventualno do 6% u baš prometnim trafikama. Valuta plaćanja 7-10 dana. Bankarska provizija za provlačenje kartice je (bila pre 5-6 godina) 2,5-3%. Kad ti potrošač u maloj radnji kupi 2 boksa cigareta na karticu, ne da si na nuli nego u minusu jer ti zaradu pojede banka, pare ti legnu posle nekoliko dana a ti moraš da platiš te cigarete, struju, takse, plate, poreze...Zbog takvih stvari između ostalog, izašao sam iz tog posla i potpuno razumem vlasnike trafika i malih radnji. Nema šanse da ćeš na drugim artiklima pokriti tu nulu ili mali minus na cigaretama jer ćeš biti manje konkurentan. A cigarete ti čine 30-40% dnevnog pazara.

sekula

pre 2 godine

Smatram da bi drzava trebalo da prestane da forsira firme, preduzetnike i gradjane da imaju otvoren racun... Ko hoce da radi sa kesom, neka kupi svoj sef...
Kada gradjani i firme ne budu bili pod moranjem da drze otvoren racun u nekoj banci, docice do pada cena i poboljsanja usluga, siguran sam u to.
Naravno, razmisljanje o povratku drzavnog SDK takodje ne bi bilo lose...

Jovan

pre 2 godine

Tolike pare obrću na cigarete a nemaju zaradu, kako da ne...
A provizija je 0,5-2%
(srebroljub, 29. januar 2022 10:08)
država ti odredju cene i prodavac ima 2-3% zaradu na cigarama, i samo podižu cene država pa se posle bune zbog šverca, cene cigara blizu nemačkih plate blizu albanskih.

Rob Sinji

pre 2 godine

Nije baš direktno vezano za temu ali je iskustvo sa karticom. Odem pre par godina da kupim kotao za centralno grejanje u radnji koju drži drugar. Cena preko hiljadu evra. Naravno ponesem debitnu karticu , ko još nosi toliki keš u dinarima.Kad je video karticu drugar kaže "ne to kad te molim". Moja zarada na ovom je pet posto a banka uzima četiri. Nemam ništa kad ti prodam na karticu. Odem do bankomata on ne da pare kaže imaš dnevni limit 20 000 . Uđem u banku sačekam red podignem pare , ukinem sve limite koje nisam ni tražio već ih banka samovoljno primenjuje i nešto kasnije ugasim račun kod njih. Pare na računu nisu vaše . I pored gomile para u banci nekada možete opasno nadrljati zbog bančinih propisa za koje niste znali. Naročito u inostranstvu kada vam treba novac a banka ima neki svoj limit o kome nemate pojma.

Homer

pre 2 godine

Имате право тражити плату у кешу. Послодавци то неће јер им банка даје боље услове ако му радници примају плату преко њихове банке. Ја сам после доста муке успео да добијем плату на руке, рачун затворио. Са картицом се може лако купити и шта ти не треба. Колико кеша у новчанику, толики ти је лимит.

Kartica

pre 2 godine

Evo vec deveta godina kako ne placam gotovinom.
Milina,ne razmisljam dali sam izgubio novac ili gde sam ostavio.
Telefon i kartica i to je to.

Collectors

pre 2 godine

Jedini problem koji ja ovde vidim su banke sa prevelikim provizijama. Obratite se njima za resenje, trgovci tu nisu nista krivi.

Zacvo

pre 2 godine

Aman ljudi pa lepo u tekstu piše da su provizije 1.06 odsto. O kakvih 2-4 odsto vi pričate?
Moj komšija koji ima malu radnju na ćošku se dugo opirao da ne uvede kartice, kaže ne isplati se. Onda je ipak uveo i kaže skočio promet značajno. Ne da mu se isplati, nego je jako zadovoljan.
Mnogo ljudi plaća samo karticam, zgodnije je, a i kupi se više kad se samo provuče kartica. E sad, to je za trgovce sigurno bolje, a za potrošače ne baš

Milan

pre 2 godine

Često koristim kartice, lakše mi je tako, ali bi bilo fer da se cena razlikuje za onoliko koliko operater kartice uzima. Ima keš svojih prednosti

dzigi

pre 2 godine

@samo pitam: imaš dva radnika i sva roba je skuplja minimum 30% u odnosu na samoposlugu - nije trafika skuplja, već samoposluga jeftinija. Deluje nelogično ali samoposluga svojim visokim prometom može da dobije niže cene. Trafika to ne može, pa na to gledaj tako da trafika ima normalne cene a samoposluga niže, ako to može da te uteši.
No, trafika ima svoje prednosti u odnosu na samoposlugu, zato i postoji.

samo pitam

pre 2 godine

ok, razumem da je aparat za trafike neisplativ jer su računi uglavnom niski, ali greješ 2 kvadrata, imaš dva radnika i sva roba je skuplja minimum 30% u odnosu na samoposlugu. jel mora toliko?

student

pre 2 godine

Имате право тражити плату у кешу. Послодавци то неће јер им банка даје боље услове ако му радници примају плату преко њихове банке. Ја сам после доста муке успео да добијем плату на руке, рачун затворио. Са картицом се може лако купити и шта ти не треба. Колико кеша у новчанику, толики ти је лимит.
(Homer, 29. januar 2022 12:27)

Nije do uslova, nego postoje firme koje ne koriste papirni novac. Npr, fabrika proizvodi čokoladu, ali ne možete da dođete do fabrike čokolade da biste istu platili, već se ona prodaje trgovcima koji plaćaju fabrici preko računa. Fabrika bi onda morala da angažuje preduzeće za transport novca da bi vam isplatili zaradu "na ruke", što naravno košta dosta više nego da vam firma samo prebaci novac na račun. Rezime: platu na ruke možete tražiti eventualno u nekom državnom preduzeću gde vam je posao siguran, privatnik bi vam u najboljem slučaju rekao da ne filozofirate.

Bane

pre 2 godine

Ja sam taksista i u svom vozilu imam POS terminal. Grubom racunicom, taj uredjaj me kosta oko 400 evra godisnje, kada izracunam mesecnu naknadu i proviziju banke! Pa vi sad vidite da li se isplati ili ne.
(kica, 29. januar 2022 13:43)

Dobro, to je jedna strana price, a da li ti taj POS terminal koristi u nekoj meri u vrsenju delatnosti? Tipa kada vozis strance koji nemaju dinare recimo ili ne nose kes sa sobom i sl.?

Ako je trosak veci od koristi, onda se ne isplati, ako je trosak ali je korist veca od troska onda se isplati.

kica

pre 2 godine

Ja sam taksista i u svom vozilu imam POS terminal. Grubom racunicom, taj uredjaj me kosta oko 400 evra godisnje, kada izracunam mesecnu naknadu i proviziju banke! Pa vi sad vidite da li se isplati ili ne.

boom

pre 2 godine

problem kod trafika je razlika u ceni na cigaretama koja je od 4.5 do 6% i ako vam banka uzme 2% provizije , bukvalno uzima skoro pola zarade. To je osnovni problem kod mnogih trafika ali i diskontnih radnji koje rade sa malim maržama.
(Miloš, 29. januar 2022 09:53) nisu samo cigarete problem, nego i stampa i bus plus, gde su marze ogranicene na do 5%,a to cini pola ako ne i vise prometa jedne trafike.

navijac

pre 2 godine

@I pored gomile para u banci nekada možete opasno nadrljati zbog bančinih propisa za koje niste znali. Naročito u inostranstvu kada vam treba novac a banka ima neki svoj limit o kome nemate pojma.
(Rob Sinji, 29. januar 2022 14:46)

Naravno, deponuj ti jedno 50 hiljada eura u banku, pa da vidis da li ces moci da ih podignes kad god hoces odjendom...

komp

pre 2 godine

Имате право тражити плату у кешу. Послодавци то неће јер им банка даје боље услове ако му радници примају плату преко њихове банке. Ја сам после доста муке успео да добијем плату на руке, рачун затворио. Са картицом се може лако купити и шта ти не треба. Колико кеша у новчанику, толики ти је лимит.
(Homer, 29. januar 2022 12:27)


Kakve veze ima banka poslodavca i njihovi međusobni uslovi sa tobom? Ti možeš da imaš račun u kojoj hoćeš banci, ne moraš u toj u kojoj je tvoj poslodavac/firma.

Ivan Socak

pre 2 godine

Zato postoji ogromna prednost kod kripto valuta.
Narodna banka Srbije trebalabi da pusti u opticaj digitalni dinar napravi aplikaciju takozvani wallet digitalni novcanik sa jednostavnim menijem za slanje i primanje digitalnog dinara sa opcijama qarcod placanjem slanje na br tel izmedju ljudi bez kontaktno placanje itd a da se transakcija svaka naplacuje simbolicno pola dinara nezavisno dal je transakcija 100 dinara il milion dinara.
Kartice ce otici u proslost razvojom block chain tehnologije itd.

Boca

pre 2 godine

problem kod trafika je razlika u ceni na cigaretama koja je od 4.5 do 6% i ako vam banka uzme 2% provizije , bukvalno uzima skoro pola zarade. To je osnovni problem kod mnogih trafika ali i diskontnih radnji koje rade sa malim maržama.
(Miloš, 29. januar 2022 09:53) nisu samo cigarete problem, nego i stampa i bus plus, gde su marze ogranicene na do 5%,a to cini pola ako ne i vise prometa jedne trafike.
(boom, 29. januar 2022 16:42)
Apsurdi su i u apotekama, marže su im ograničene na 12% za lekove. Danas trafike žive od prodaje grickalica, piva i sokova, a apoteke od prodaje suplemenata, pelena, sapuna, šampona i igračaka za bebe. Država je dovela do toga da primarna delatnost jednostavno ne stvara prihod pa se ljudi snalaze i prodaju sve i svašta. Supermarket era.

Kartica

pre 2 godine

Evo vec deveta godina kako ne placam gotovinom.
Milina,ne razmisljam dali sam izgubio novac ili gde sam ostavio.
Telefon i kartica i to je to.

DEX

pre 2 godine

Plastika je potpuno nepouzdana. Hiljadu puta sam video ili lično doživeo kako kartica neće da prođe. Kad si u trgovini lako je. Vratiš robu ali kad napuniš rezervoar pa kartica neće nastaje veliki problem. Jednom sam sedeo sat vremena na pumpi dok sistem nije proradio. Ili odeš na bankomat tvoje banke a on nema para da te isplati pa moraš na bankomat druge banke koja te odere i uzme ti 2% od podignutog novca. Keš je zakon. Mora da se vrati sistem isplate ličnog dohodka u kešu pa neka svako izabere ono šta mu najviše odgovara.

samo pitam

pre 2 godine

ok, razumem da je aparat za trafike neisplativ jer su računi uglavnom niski, ali greješ 2 kvadrata, imaš dva radnika i sva roba je skuplja minimum 30% u odnosu na samoposlugu. jel mora toliko?

Homer

pre 2 godine

Имате право тражити плату у кешу. Послодавци то неће јер им банка даје боље услове ако му радници примају плату преко њихове банке. Ја сам после доста муке успео да добијем плату на руке, рачун затворио. Са картицом се може лако купити и шта ти не треба. Колико кеша у новчанику, толики ти је лимит.

sekula

pre 2 godine

Smatram da bi drzava trebalo da prestane da forsira firme, preduzetnike i gradjane da imaju otvoren racun... Ko hoce da radi sa kesom, neka kupi svoj sef...
Kada gradjani i firme ne budu bili pod moranjem da drze otvoren racun u nekoj banci, docice do pada cena i poboljsanja usluga, siguran sam u to.
Naravno, razmisljanje o povratku drzavnog SDK takodje ne bi bilo lose...

Zacvo

pre 2 godine

Aman ljudi pa lepo u tekstu piše da su provizije 1.06 odsto. O kakvih 2-4 odsto vi pričate?
Moj komšija koji ima malu radnju na ćošku se dugo opirao da ne uvede kartice, kaže ne isplati se. Onda je ipak uveo i kaže skočio promet značajno. Ne da mu se isplati, nego je jako zadovoljan.
Mnogo ljudi plaća samo karticam, zgodnije je, a i kupi se više kad se samo provuče kartica. E sad, to je za trgovce sigurno bolje, a za potrošače ne baš

brm

pre 2 godine

Samo keš.... Koliko puta mi se desilo, da neko u redu pored mene mora da vrati ono sto je hteo da kupi jer nece da prihvati karticu ili slicno...
(Tor, 29. januar 2022 09:43)

Meni se to iskreno nikada nije desilo, ni sa mojom karticom, a ni sa nekim ispred. Tj. desilo mi se jednom, ali čovek je izvadio drugu karticu koja je prošla. Najveći razlog čekanja mi je kad neko izvadi 2000 hiljade da plati račun od 70 dinara pa kasirka mora da ide na drugu kasu da razbija, jer nema još kod sebe dovoljno gotovine.

Doduše, sada gledam da idem samo na samouslužne kase ako ih supermarket poseduje. Završim brzo, nemam interakciju ni sa kim, prislonim karticu, i doviđenja. I uglavnom na tim kasama nikad nema gužve.

Ivan Socak

pre 2 godine

Zato postoji ogromna prednost kod kripto valuta.
Narodna banka Srbije trebalabi da pusti u opticaj digitalni dinar napravi aplikaciju takozvani wallet digitalni novcanik sa jednostavnim menijem za slanje i primanje digitalnog dinara sa opcijama qarcod placanjem slanje na br tel izmedju ljudi bez kontaktno placanje itd a da se transakcija svaka naplacuje simbolicno pola dinara nezavisno dal je transakcija 100 dinara il milion dinara.
Kartice ce otici u proslost razvojom block chain tehnologije itd.

kica

pre 2 godine

Ja sam taksista i u svom vozilu imam POS terminal. Grubom racunicom, taj uredjaj me kosta oko 400 evra godisnje, kada izracunam mesecnu naknadu i proviziju banke! Pa vi sad vidite da li se isplati ili ne.

CB

pre 2 godine

Pogledajte kako rade u drugim zemljama Evrope i samo prepisite. Kako se njima isplati? I drzavi se isplati jer ce imati za svaku transakciju dokaz i racun i porez ce uzeti...

crnac

pre 2 godine

Bio sam vlasnik malog ugostiteljskog objekta. Odem u banku i podnesem zahtev za aparat za kartice. Posle sedam dana me obaveste da je zahtev prihvacen ali nemaju slobodan aparat da mi daju. Pogledam tarife i vidim da je pored tih procenata koje naplacuje banka MINIMUM(tada bio)po transakciji 30 dinara. Sta to znaci? To znaci da ako neko kupi jedan jogurt u casi i plati karticom 30 dinara sve ide banci! Sendvic od 150 dinara na kom je zarada recimo 30%(oko 47din) skoro sve ide banci. Da bi imalo smisla musterija bi morala kod vas da kupi za 1000 dinara sto u malim radnjama nije tako cest slucaj. I onda smo prinudjeni da ne primamo kartice sto dovodi do gubitka musterija. U prevodu gospodo sistem koji se godinama provlaci nasom privredom. Nikoga nije briga za malog trgovca a svima puna usta kako zele da pokrenu privredu...
Sada hvala bogu zivim 8000km daleko od Srbije i imam svoj biznis. Imam i aparat za kartice(uspeo sam u zivotu) i banka mi naplacuje samo procenat i nema minimuma po transakciji! Kako je to moguce? Mislite o tome.

Kobaja Grande

pre 2 godine

Podrzavam.
Sto covek da gubi zaradu placajuci bankama...ako mislis da si u pravu, skokni do najblizeg bankomata, podigni gotovinu, neka tebi bankomat naplati proviziju, da vidis da li ti je drago.

Rob Sinji

pre 2 godine

Nije baš direktno vezano za temu ali je iskustvo sa karticom. Odem pre par godina da kupim kotao za centralno grejanje u radnji koju drži drugar. Cena preko hiljadu evra. Naravno ponesem debitnu karticu , ko još nosi toliki keš u dinarima.Kad je video karticu drugar kaže "ne to kad te molim". Moja zarada na ovom je pet posto a banka uzima četiri. Nemam ništa kad ti prodam na karticu. Odem do bankomata on ne da pare kaže imaš dnevni limit 20 000 . Uđem u banku sačekam red podignem pare , ukinem sve limite koje nisam ni tražio već ih banka samovoljno primenjuje i nešto kasnije ugasim račun kod njih. Pare na računu nisu vaše . I pored gomile para u banci nekada možete opasno nadrljati zbog bančinih propisa za koje niste znali. Naročito u inostranstvu kada vam treba novac a banka ima neki svoj limit o kome nemate pojma.

Milan

pre 2 godine

Vidim ima bistrih komentara, zasto moze u Evropi zasto ne može kod nas. Uslovi nisu isti, nisu iste nikamate za kredite pa tako ni provizije. Ko zna osnove matemtike i biznisa sve je jasno. Zasto bi neko drzao prodavnicu a da od nje zarađuje samo banka a on da bude u minusu. Provizija banke je od 2 do 4%, provizija za cigarete je od 3 do 4%. Prodate paklicu cigareta (400 RSD), zaradite od 12 do 16 RSD a banka uzme od 8 do 16 RSD. Znaci ili vam ostane 8 RSD ili 0. Minimalna plata sa porezima, doprinosima i prevozom kosta poslodavca oko 62.000 RSD. Da li znate koliko paklica treba da se proda da bi se zaradio minimalac? Da li trafika moze da radi sa jednim zaposlenim, da li je plata jedini trosak poslodavca?

milan

pre 2 godine

Cela stvar sa karticama je iskomplikovana a trebalo bi da bude jednostavna. Imas na racunu neke banke 900 dinara, platis karticom u prodavnici nesto 35 dinara i na racunu ti ostane 865 dinara. Prodavnica uzme svojih 35 dinara. Banka nema nista sa time. Banka naplacuje godisnje odrzavanje racuna. Ali nije bas tako. Zasto? Zar ne bi trebalo kartice da zamene papirni novac i da kupac i prodavac nista ne gube. Banka bi jednokratnom naplatom godisnjeg odrzavanja trebalo da namiri svoje troskove cuvanja novca i izdavanja kartice.

Balkan boy

pre 2 godine

Tolike pare obrću na cigarete a nemaju zaradu, kako da ne...
A provizija je 0,5-2%
(srebroljub, 29. januar 2022 10:08)

Iz prve ruke: zarada na cigaretama je u proseku oko 2,5% u malim radnjama na ćošku, oko 4% eventualno do 6% u baš prometnim trafikama. Valuta plaćanja 7-10 dana. Bankarska provizija za provlačenje kartice je (bila pre 5-6 godina) 2,5-3%. Kad ti potrošač u maloj radnji kupi 2 boksa cigareta na karticu, ne da si na nuli nego u minusu jer ti zaradu pojede banka, pare ti legnu posle nekoliko dana a ti moraš da platiš te cigarete, struju, takse, plate, poreze...Zbog takvih stvari između ostalog, izašao sam iz tog posla i potpuno razumem vlasnike trafika i malih radnji. Nema šanse da ćeš na drugim artiklima pokriti tu nulu ili mali minus na cigaretama jer ćeš biti manje konkurentan. A cigarete ti čine 30-40% dnevnog pazara.

brm

pre 2 godine

U radnjama koje nisu veliki sistemi pokusavam da ne dajem karticu ako nisu veliki iznosi ali zato u velikim lancima "peglam" karticu i za 50 dinara
(Plavusa, 29. januar 2022 10:26)

Ne brini, ta provizija se kasnije prenese na cenu proizvoda. ;)

Jovan

pre 2 godine

Tolike pare obrću na cigarete a nemaju zaradu, kako da ne...
A provizija je 0,5-2%
(srebroljub, 29. januar 2022 10:08)
država ti odredju cene i prodavac ima 2-3% zaradu na cigarama, i samo podižu cene država pa se posle bune zbog šverca, cene cigara blizu nemačkih plate blizu albanskih.

dzigi

pre 2 godine

@samo pitam: imaš dva radnika i sva roba je skuplja minimum 30% u odnosu na samoposlugu - nije trafika skuplja, već samoposluga jeftinija. Deluje nelogično ali samoposluga svojim visokim prometom može da dobije niže cene. Trafika to ne može, pa na to gledaj tako da trafika ima normalne cene a samoposluga niže, ako to može da te uteši.
No, trafika ima svoje prednosti u odnosu na samoposlugu, zato i postoji.

student

pre 2 godine

Имате право тражити плату у кешу. Послодавци то неће јер им банка даје боље услове ако му радници примају плату преко њихове банке. Ја сам после доста муке успео да добијем плату на руке, рачун затворио. Са картицом се може лако купити и шта ти не треба. Колико кеша у новчанику, толики ти је лимит.
(Homer, 29. januar 2022 12:27)

Nije do uslova, nego postoje firme koje ne koriste papirni novac. Npr, fabrika proizvodi čokoladu, ali ne možete da dođete do fabrike čokolade da biste istu platili, već se ona prodaje trgovcima koji plaćaju fabrici preko računa. Fabrika bi onda morala da angažuje preduzeće za transport novca da bi vam isplatili zaradu "na ruke", što naravno košta dosta više nego da vam firma samo prebaci novac na račun. Rezime: platu na ruke možete tražiti eventualno u nekom državnom preduzeću gde vam je posao siguran, privatnik bi vam u najboljem slučaju rekao da ne filozofirate.

Miloš

pre 2 godine

problem kod trafika je razlika u ceni na cigaretama koja je od 4.5 do 6% i ako vam banka uzme 2% provizije , bukvalno uzima skoro pola zarade. To je osnovni problem kod mnogih trafika ali i diskontnih radnji koje rade sa malim maržama.

Milan

pre 2 godine

Često koristim kartice, lakše mi je tako, ali bi bilo fer da se cena razlikuje za onoliko koliko operater kartice uzima. Ima keš svojih prednosti

Bane

pre 2 godine

Ja sam taksista i u svom vozilu imam POS terminal. Grubom racunicom, taj uredjaj me kosta oko 400 evra godisnje, kada izracunam mesecnu naknadu i proviziju banke! Pa vi sad vidite da li se isplati ili ne.
(kica, 29. januar 2022 13:43)

Dobro, to je jedna strana price, a da li ti taj POS terminal koristi u nekoj meri u vrsenju delatnosti? Tipa kada vozis strance koji nemaju dinare recimo ili ne nose kes sa sobom i sl.?

Ako je trosak veci od koristi, onda se ne isplati, ako je trosak ali je korist veca od troska onda se isplati.

Plavusa

pre 2 godine

U radnjama koje nisu veliki sistemi pokusavam da ne dajem karticu ako nisu veliki iznosi ali zato u velikim lancima "peglam" karticu i za 50 dinara

komp

pre 2 godine

Имате право тражити плату у кешу. Послодавци то неће јер им банка даје боље услове ако му радници примају плату преко њихове банке. Ја сам после доста муке успео да добијем плату на руке, рачун затворио. Са картицом се може лако купити и шта ти не треба. Колико кеша у новчанику, толики ти је лимит.
(Homer, 29. januar 2022 12:27)


Kakve veze ima banka poslodavca i njihovi međusobni uslovi sa tobom? Ti možeš da imaš račun u kojoj hoćeš banci, ne moraš u toj u kojoj je tvoj poslodavac/firma.

Drejan

pre 2 godine

Rabat na cigarete je od 2,5 do 3,5 posto....Toliko košta provizija banke kad bi prodali robu preko kartice, Za dopunu je oko 2 posto ....Držim trafiku pa vam kažem ... Nenormalno stanje, svakako

Collectors

pre 2 godine

Jedini problem koji ja ovde vidim su banke sa prevelikim provizijama. Obratite se njima za resenje, trgovci tu nisu nista krivi.

navijac

pre 2 godine

@I pored gomile para u banci nekada možete opasno nadrljati zbog bančinih propisa za koje niste znali. Naročito u inostranstvu kada vam treba novac a banka ima neki svoj limit o kome nemate pojma.
(Rob Sinji, 29. januar 2022 14:46)

Naravno, deponuj ti jedno 50 hiljada eura u banku, pa da vidis da li ces moci da ih podignes kad god hoces odjendom...

boom

pre 2 godine

problem kod trafika je razlika u ceni na cigaretama koja je od 4.5 do 6% i ako vam banka uzme 2% provizije , bukvalno uzima skoro pola zarade. To je osnovni problem kod mnogih trafika ali i diskontnih radnji koje rade sa malim maržama.
(Miloš, 29. januar 2022 09:53) nisu samo cigarete problem, nego i stampa i bus plus, gde su marze ogranicene na do 5%,a to cini pola ako ne i vise prometa jedne trafike.

Boca

pre 2 godine

problem kod trafika je razlika u ceni na cigaretama koja je od 4.5 do 6% i ako vam banka uzme 2% provizije , bukvalno uzima skoro pola zarade. To je osnovni problem kod mnogih trafika ali i diskontnih radnji koje rade sa malim maržama.
(Miloš, 29. januar 2022 09:53) nisu samo cigarete problem, nego i stampa i bus plus, gde su marze ogranicene na do 5%,a to cini pola ako ne i vise prometa jedne trafike.
(boom, 29. januar 2022 16:42)
Apsurdi su i u apotekama, marže su im ograničene na 12% za lekove. Danas trafike žive od prodaje grickalica, piva i sokova, a apoteke od prodaje suplemenata, pelena, sapuna, šampona i igračaka za bebe. Država je dovela do toga da primarna delatnost jednostavno ne stvara prihod pa se ljudi snalaze i prodaju sve i svašta. Supermarket era.