Utorak, 22.06.2021.

08:40

Amazon uništava televizore i laptopove VIDEO

Kompanija Amazon svake godine uništi veliku količinu neprodate robe koja uključuje pametne TV uređaje i laptopove, otkriveno je u istrazi.

Izvor: Klix

Amazon uništava televizore i laptopove VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

43 Komentari

Sortiraj po:

ls

pre 2 godine

Zar im nije lakše da iznesu ispred magicina i da narod pokupi?
(Bane, 22. jun 2021 14:52)

Nije jer mora da plati radnike koji ce to izneti, a ako stalno bude tako donirao raznu robu cemu onda prodaja? Ne bi on imao toliko novca da je neki veliki donator.

Mama

pre 2 godine

Za mene, samohranu majku, mnogo znače sniženja hrane. Moja deca(9 i 5 godina) ne znaju da sam kupila mleko ili jogurt 50% jeftinije, ali su šolje uvek pune. Mirno spavam 🍶

Miki

pre 2 godine

Zar im nije lakše da iznesu ispred magicina i da narod pokupi?
(Bane, 22. jun 2021 14:52)


Da,tako razmišlja običan naivan čovek,kao logičan čin.
Ali ako narod "pokupi " na primer 100,000 stvari za žaba to znači da imaju 100,000 potencijalnih kupaca manje za takav proizvod u narednih par godina.

Petar

pre 2 godine

Amazon nema problem sa prodajom starih uređaja, njima je profit najviše bitan, već sa njegovom garancijom. Da slikovito objasnim, iPhone X i danas je moguće kupiti sa svojim originalnom garancijom. U isto vreme je izašao i Huawei Mate 10, (sećam se jer sam birao između ta dva modela), ali njega više nema u prodaji, jer ipak moraju da imaju ti uređaji u belom svetu neku garanciju. Kada bi sada kupio Huawei i recimo da mu ne radi displej, popravka bi koštala prodavnicu više možda i od same cene telefona, plus bi morao čekati nekoliko dana dok taj dio ne stigne iz Kine ili gde već postoji skladište rezervnih delova, plus je pitanje i rizik da li je dio kvalitetan, ispravan i originalan. Kod iPhone ima sve to spremno u servisu, u svakoj državi u kojoj posluju. Nažalost oni to rade radi potrošača, a proizvođači prave probleme, neki uređaju kao PS4 i posle koliko godina se redovno nalaze na policama prodavnica. Isto tako i ti televizori, kada bi ih poklonili, i oni posle par dana prestali da rade, ispalo bi da Amazon i (LG naprimer) namerno poklanjaju neispravne proizvode sirotinji, a opet pišem popravka tog uređaja postaje prevelika. Zato mnogi modeli velikih proizvođača dolaze samo u Evropu, Aziju, Severnu Ameriku, zbog veoma komplikovane distribucije i garancije.

Fiskalni Zlotvor

pre 2 godine

Svakog trenutka, na planeti se POTROŠI ogromna količina raznih oblika energije i prirodnih resursa, da bi se PROIZVELI razni proizvodi, koji su namenjeni za industrijsku ili ljudsku upotrebu...
Posle, na osnovu veoma sebične, nepromišljene i štetne ideje nekog moćnika, troši se nova količina energije - da bi se sasvim ISPRAVNI i UPOTREBLJIVI predmeti, naprave, knjige i druge stvari UNIŠTILI...
ČOVEK JE NAJVEĆE ZLO!!!

Pop Cira

pre 2 godine

velike prodavnice imaju dobar deo proizvoda oznacen za rasprodaju unapred. Amazon ne moze da daje to skora za dz. jer bi im ugrozilo poslovanje.
Ali zasto ne dati tablete skolama ?

Legionar

pre 2 godine

Hm, nisam sasvim siguran da se sve to zaista uništi. S obzirom na kvalitet tehničke robe na našem tržištu i tržištima zemalja sličnim nama, ko garantuje da se takva (vraćena ili sumnjiva) roba ne prodaje na našem tržištu?! Naravno, ne prodaje je Amazon već ih naši distributeri i razni prodavci kupe po bagatelnoj ceni, a onda nas "šamaraju". U svakom slučaju, na našem tržištu uvek završi roba koja je kvalitetom ispod USA ili EU robe, ali sa cenama u istom rangu sa njihovim, čak i većim.

sašo

pre 2 godine

Tek sada neću da kupim nikad i ništa od njih. Uništavaju gotove proizvode. Ne daju jeftinije da prodaju, strašno. Bogat će pre da baci nego da pokloni.

Jovan

pre 2 godine

Mnogi kometatori kazu pre ce unistiti nego pokloniti jer se to vise isplati. Hajde malo matematikom da se pozabavimo, a ako nisam u pravu molim ispravku. Proizvod se prodaje za 100 novcanih jedinica. Kolika ja zarada? Ako je 50 onda je stvaar dobre volje da li unistiti ili prodati. Unistavanjem se gubi 50 - nabavna cena. A da li je zarada 50? Sta ako je zarada 20-25? Unistavanjem se gubi 75-80. Treba prodati 3-4 proizvoda da se pokriju troskovi pa tek na 4-5 ide zarada. Pri odluci da li unistiti ili ne faktor je i procenat robe koja se unistava od ukupnog prometa. Ako je procenat mali - unistavanje se ne isplati - tj nece biti koristi od potecijalne buduce prodaje. Taj visak se pomeni najbolje resava prodajom sa izuzetnim popustom.

Korto

pre 2 godine

(pivski_kvasac, 22. jun 2021 09:15)

Ок, али мислим да донације те опреме најсиромашнијим деловима света не би смањили укупну потражњу, јер они ионако не могу да приуште куповину те опреме.

Srba

pre 2 godine

Sve te priče o ekonomiji i tražnji i cilju da se proda a ne da pokloni su OK sa čisto ekonomskog apsekta plus ako počnu da dele time motivišu ljude da ne kupuju nikako nego da čekaju da počne da se poklanja ili da cena nenormalno padne. Sa te strane je OK ali svaki taj proizvod je napravljen, uloženi su materijali, energija, trud da se naprave, zapakuju, transportuju, čuvaju… i na kraju se to uništava zbog nekog ekonomskog interesa. To je po meni čist kriminal i tome treba stati na put! Koristite te uredjaje za rezervne delove (naravno ovo je tek problematično jer ako neko nešto popravi kako će opet kupiti novo), reciklirajte delove koji su za to najpogodniji, donirajte nekim školama ili univerzitetima da se neko obučava, podstaknite nekog da počne biznis sa tim uredjajima u nekoj nerazvijenoj zemlji (nemojte poklanjati ali im omogućite da napravi zaradu sa tom robom ako vama već ne treba). Opcija ima milion…

N.

pre 2 godine

Posto vidim da mi Srbi (i generalno Evropljani) ne razumemo kako funkcionise ekonomiija, evo ja cu veoma plasticno da vam odgovorim zasto se ne deli sirotinji: jer se onda smanjuje potraznja. Ovako firma ima interes da je potraznja za proizvodom (TV-om u ovom slucaju) velika, tako da kad potencijalni potrosac zaradi nesto, dobije nekakav izvor finansija, odakle god, postoji sansa da taj siromah ipak kupi neki TV. Ako mu dam za dzabe, 1) smanjujem verovatnocu prodaje mog proizvoda, i 2) jacam konkurenciju gde sam prakticno oterao potrosaca sa svezim kesom.

Eto zato nece niko nikad da donira nista ozbiljnije osim tipa mleka i paradajza,a ne bih ni ja, jer ipak moram da prodam svoj proizvod. Eventualno kao vid reklame, sto je skroz ok, ili bas nekoj teskoj sirotinji koja nema sanse da ikad izadje iz ciklusa siromastva i kupi moje proizvode jer oni nisu nikad moji potencijalni kupci. Shvatite da poslujemo zbog profita, a ne zbog dobrocinstva. I ne, nije u pitanju izrabljivanje, vec cedjenje zadnjeg dinara od potencijalnog kupca, sto je sasvim legitimno.
(pivski_kvasac, 22. jun 2021 09:15)

Ne znam odakle vam ideja da ljudi (ili Srbi) to ne razumeju. Većini ljudi je ovde, bar po komentarima, jasno kako stvari funkcionišu i zašto je to tako, ali im (nam) je to odvratno i neprihvatljivo i deo globalnog problema (socijalnog, ekonomskog, ekološkog). To što je vama takav poslovni model ok govori više o vama nego o bilo čemu drugom. Dakle, RAZUMEMO, ali PREZIREMO i nadamo se da će se to radikalno promeniti u skorijoj budućnosti inače nam spasa nema. A vi, koji "cedite zadnji dinar" po svaku cenu, uništavajući pritom sve pred sobom i gazeći preko leševa, pa, svako će po zasluzi... Bar se nadam.

Petar

pre 2 godine

Isto je i sa automobilima. Kompletno novi automobili, desitine hiljada kompletno novih se uništavaju širom sveta. Možete da se izgugla. Prosto neverovatno.

pivski_kvasac

pre 2 godine

Posto vidim da mi Srbi (i generalno Evropljani) ne razumemo kako funkcionise ekonomiija, evo ja cu veoma plasticno da vam odgovorim zasto se ne deli sirotinji: jer se onda smanjuje potraznja. Ovako firma ima interes da je potraznja za proizvodom (TV-om u ovom slucaju) velika, tako da kad potencijalni potrosac zaradi nesto, dobije nekakav izvor finansija, odakle god, postoji sansa da taj siromah ipak kupi neki TV. Ako mu dam za dzabe, 1) smanjujem verovatnocu prodaje mog proizvoda, i 2) jacam konkurenciju gde sam prakticno oterao potrosaca sa svezim kesom.

Eto zato nece niko nikad da donira nista ozbiljnije osim tipa mleka i paradajza,a ne bih ni ja, jer ipak moram da prodam svoj proizvod. Eventualno kao vid reklame, sto je skroz ok, ili bas nekoj teskoj sirotinji koja nema sanse da ikad izadje iz ciklusa siromastva i kupi moje proizvode jer oni nisu nikad moji potencijalni kupci. Shvatite da poslujemo zbog profita, a ne zbog dobrocinstva. I ne, nije u pitanju izrabljivanje, vec cedjenje zadnjeg dinara od potencijalnog kupca, sto je sasvim legitimno.

žutokljunac

pre 2 godine

A cija istraga, FBI? Koje krivicno delo je u pitanju? Sve to zajedno nije regulisano, ako ja hopce da zazbijemo svoj TV, niko se ne pita. Ta roba se uzništava, jer ne može da se proda i nije trebala ni da bude napravljena i na nju potrošeni prirodni resursi. Kojoj sirotinji da se poklanjaju roza svetlece naocare, dronovi za zalivanje cveca i svetlucave maske za telefone koji se više ne proizvode?

DuffNS

pre 2 godine

(besan ker, 22. jun 2021 08:45)

Pa pre ce unistiti nego pokloniti iz prostog razloga jer jedan poklonjen tv je sutra odmah jedan manje prodat tv. tj. jedan potrosac manje. Ovako ce neka sirotinja da stedi i stedi dok konacno ne skupi za neki potreban kucni aparat ili slicno. Kapitalizam i njihove proste racunice.

ja

pre 2 godine

Pa da, pre će uništiti nego nekoj sirotinji pokloniti...
(besan ker, 22. jun 2021 08:45)

Ne moraju da poklone. Mogu i da prodaju dosta povoljnije.

Miša

pre 2 godine

A kada bi se samo dokumentovalo koliko se savršeno ispravne hrane baca svaki dan, to bi tek bio skandal.
Ali zato hoće da premreže nebo i mora da bi snizili temperaturu za 0.5 deg C.

JoviBL

pre 2 godine

Taj model poslovanja je zastupljen odavno, pogotovo kod vecih modnih brendova.
Neko plati 10 000€ za brendiranu haljinu samo kao simbol prestiza. A sad je pitanje da li bi je ikada kupio, ako zna da ce sve ono sto se ne proda, biti donirano sirotinji. Logicno da bi brend izgubio svoje musterije i zato to rade, da bi zadrzali svoj status i sacuvali svoj brend.
Sasvim legitimno i sa poslovnog aspekta logican potez.

kaokakao

pre 2 godine

To je to, to su vladari svijeta. Ako ne moze da zaradi, radije ce da unisti nego da nekome da, jer svi koji nemaju tv ili neki uredjaj koji ce oni unistiti su potencijalni kupci u buducnosti i zato unistavaju. A sad lijepo na vakcinaciju, da bas ti isti spasu od umiranja.

Game of Trolls

pre 2 godine

Desetine miliona ljudi nema to ni polovno i nikad nece.
Vazno je da glavesine brinu da svi prime vakcinu. Otislo je sve bestraga trajno.
(Kanidja PG, 22. jun 2021 08:41)

Kad anti-vakseri pocnu da sve trpaju u isti kos…

Ma nemam pojma

pre 2 godine

Ako bi ih davali ispod cene, niko ne bi kupovao iste po "normalnoj" ceni, pa bi morali i njih da obaraju. Plus troskovi skladistenja i slicno, i eto zasto ih unistavaju. Bolje da zaradim na jednom proizvodu $100 nego na tri po $30.

sir oliver

pre 2 godine

Pa da, pre će uništiti nego nekoj sirotinji pokloniti...
(besan ker, 22. jun 2021 08:45)
Poslovna politika, ako poklone te uredjaje sirotinji, onda sirotinja nece podici kredit u banci i kupiti te uredjaje! Dvostruki gubitak! A proizvodna cena tih uredjaja i onako nije veca od pedesetak dolara, vise ih kosta skladistenje i transport! I zamislite da vlasnik kompanije ne zaradi te godine novih 20 mlrd dolara, pa da umre od gladi, i on i upravni odbor!

Lev

pre 2 godine

Ali zato kada se prica o zagadjenju planete zemlje i globalnom zagrevanju komentari su puni sa "covek je najveci virus", covek ovo, covek ono, "mi". Vreme je da nazovemo krivce pravim imenom i prezimenom, dosta je vise sa podelom odgovornosti. Niko ne zeli da mu ves masina traje koliko i garancija, tri godine. Ili da mu se punjac posebno dostavlja, u posebnoj kutiji, posebnim prevozom. Kazes, onda mora skuplje? Neka bude, ali da vidimo sta kaze konkurencija i trziste.

Ljubo

pre 2 godine

Bolesnici. Tu silnu uništenu robu mogu donirati desetinama pa i stotinama miliona jako siromašnih ljudi širom sveta. Koliko afričke dece ništa od te robe u životu nije videla?! Ali ne, treba što više zaraditi i oteti.
Koliko je samo ljudski rod proklet i alav. Na sve načine pokušavaju da potpuno nestane srednji sloj društva, da budu samo extremno bogati i extremno siromašni. Ovo je samo jedan od primera.

Petar

pre 2 godine

Isto je i sa automobilima. Kompletno novi automobili, desitine hiljada kompletno novih se uništavaju širom sveta. Možete da se izgugla. Prosto neverovatno.

N.

pre 2 godine

Posto vidim da mi Srbi (i generalno Evropljani) ne razumemo kako funkcionise ekonomiija, evo ja cu veoma plasticno da vam odgovorim zasto se ne deli sirotinji: jer se onda smanjuje potraznja. Ovako firma ima interes da je potraznja za proizvodom (TV-om u ovom slucaju) velika, tako da kad potencijalni potrosac zaradi nesto, dobije nekakav izvor finansija, odakle god, postoji sansa da taj siromah ipak kupi neki TV. Ako mu dam za dzabe, 1) smanjujem verovatnocu prodaje mog proizvoda, i 2) jacam konkurenciju gde sam prakticno oterao potrosaca sa svezim kesom.

Eto zato nece niko nikad da donira nista ozbiljnije osim tipa mleka i paradajza,a ne bih ni ja, jer ipak moram da prodam svoj proizvod. Eventualno kao vid reklame, sto je skroz ok, ili bas nekoj teskoj sirotinji koja nema sanse da ikad izadje iz ciklusa siromastva i kupi moje proizvode jer oni nisu nikad moji potencijalni kupci. Shvatite da poslujemo zbog profita, a ne zbog dobrocinstva. I ne, nije u pitanju izrabljivanje, vec cedjenje zadnjeg dinara od potencijalnog kupca, sto je sasvim legitimno.
(pivski_kvasac, 22. jun 2021 09:15)

Ne znam odakle vam ideja da ljudi (ili Srbi) to ne razumeju. Većini ljudi je ovde, bar po komentarima, jasno kako stvari funkcionišu i zašto je to tako, ali im (nam) je to odvratno i neprihvatljivo i deo globalnog problema (socijalnog, ekonomskog, ekološkog). To što je vama takav poslovni model ok govori više o vama nego o bilo čemu drugom. Dakle, RAZUMEMO, ali PREZIREMO i nadamo se da će se to radikalno promeniti u skorijoj budućnosti inače nam spasa nema. A vi, koji "cedite zadnji dinar" po svaku cenu, uništavajući pritom sve pred sobom i gazeći preko leševa, pa, svako će po zasluzi... Bar se nadam.

pivski_kvasac

pre 2 godine

Posto vidim da mi Srbi (i generalno Evropljani) ne razumemo kako funkcionise ekonomiija, evo ja cu veoma plasticno da vam odgovorim zasto se ne deli sirotinji: jer se onda smanjuje potraznja. Ovako firma ima interes da je potraznja za proizvodom (TV-om u ovom slucaju) velika, tako da kad potencijalni potrosac zaradi nesto, dobije nekakav izvor finansija, odakle god, postoji sansa da taj siromah ipak kupi neki TV. Ako mu dam za dzabe, 1) smanjujem verovatnocu prodaje mog proizvoda, i 2) jacam konkurenciju gde sam prakticno oterao potrosaca sa svezim kesom.

Eto zato nece niko nikad da donira nista ozbiljnije osim tipa mleka i paradajza,a ne bih ni ja, jer ipak moram da prodam svoj proizvod. Eventualno kao vid reklame, sto je skroz ok, ili bas nekoj teskoj sirotinji koja nema sanse da ikad izadje iz ciklusa siromastva i kupi moje proizvode jer oni nisu nikad moji potencijalni kupci. Shvatite da poslujemo zbog profita, a ne zbog dobrocinstva. I ne, nije u pitanju izrabljivanje, vec cedjenje zadnjeg dinara od potencijalnog kupca, sto je sasvim legitimno.

JoviBL

pre 2 godine

Taj model poslovanja je zastupljen odavno, pogotovo kod vecih modnih brendova.
Neko plati 10 000€ za brendiranu haljinu samo kao simbol prestiza. A sad je pitanje da li bi je ikada kupio, ako zna da ce sve ono sto se ne proda, biti donirano sirotinji. Logicno da bi brend izgubio svoje musterije i zato to rade, da bi zadrzali svoj status i sacuvali svoj brend.
Sasvim legitimno i sa poslovnog aspekta logican potez.

DuffNS

pre 2 godine

(besan ker, 22. jun 2021 08:45)

Pa pre ce unistiti nego pokloniti iz prostog razloga jer jedan poklonjen tv je sutra odmah jedan manje prodat tv. tj. jedan potrosac manje. Ovako ce neka sirotinja da stedi i stedi dok konacno ne skupi za neki potreban kucni aparat ili slicno. Kapitalizam i njihove proste racunice.

sir oliver

pre 2 godine

Pa da, pre će uništiti nego nekoj sirotinji pokloniti...
(besan ker, 22. jun 2021 08:45)
Poslovna politika, ako poklone te uredjaje sirotinji, onda sirotinja nece podici kredit u banci i kupiti te uredjaje! Dvostruki gubitak! A proizvodna cena tih uredjaja i onako nije veca od pedesetak dolara, vise ih kosta skladistenje i transport! I zamislite da vlasnik kompanije ne zaradi te godine novih 20 mlrd dolara, pa da umre od gladi, i on i upravni odbor!

Miša

pre 2 godine

A kada bi se samo dokumentovalo koliko se savršeno ispravne hrane baca svaki dan, to bi tek bio skandal.
Ali zato hoće da premreže nebo i mora da bi snizili temperaturu za 0.5 deg C.

Korto

pre 2 godine

(pivski_kvasac, 22. jun 2021 09:15)

Ок, али мислим да донације те опреме најсиромашнијим деловима света не би смањили укупну потражњу, јер они ионако не могу да приуште куповину те опреме.

Game of Trolls

pre 2 godine

Desetine miliona ljudi nema to ni polovno i nikad nece.
Vazno je da glavesine brinu da svi prime vakcinu. Otislo je sve bestraga trajno.
(Kanidja PG, 22. jun 2021 08:41)

Kad anti-vakseri pocnu da sve trpaju u isti kos…

Lev

pre 2 godine

Ali zato kada se prica o zagadjenju planete zemlje i globalnom zagrevanju komentari su puni sa "covek je najveci virus", covek ovo, covek ono, "mi". Vreme je da nazovemo krivce pravim imenom i prezimenom, dosta je vise sa podelom odgovornosti. Niko ne zeli da mu ves masina traje koliko i garancija, tri godine. Ili da mu se punjac posebno dostavlja, u posebnoj kutiji, posebnim prevozom. Kazes, onda mora skuplje? Neka bude, ali da vidimo sta kaze konkurencija i trziste.

sašo

pre 2 godine

Tek sada neću da kupim nikad i ništa od njih. Uništavaju gotove proizvode. Ne daju jeftinije da prodaju, strašno. Bogat će pre da baci nego da pokloni.

kaokakao

pre 2 godine

To je to, to su vladari svijeta. Ako ne moze da zaradi, radije ce da unisti nego da nekome da, jer svi koji nemaju tv ili neki uredjaj koji ce oni unistiti su potencijalni kupci u buducnosti i zato unistavaju. A sad lijepo na vakcinaciju, da bas ti isti spasu od umiranja.

ja

pre 2 godine

Pa da, pre će uništiti nego nekoj sirotinji pokloniti...
(besan ker, 22. jun 2021 08:45)

Ne moraju da poklone. Mogu i da prodaju dosta povoljnije.

Ljubo

pre 2 godine

Bolesnici. Tu silnu uništenu robu mogu donirati desetinama pa i stotinama miliona jako siromašnih ljudi širom sveta. Koliko afričke dece ništa od te robe u životu nije videla?! Ali ne, treba što više zaraditi i oteti.
Koliko je samo ljudski rod proklet i alav. Na sve načine pokušavaju da potpuno nestane srednji sloj društva, da budu samo extremno bogati i extremno siromašni. Ovo je samo jedan od primera.

Ma nemam pojma

pre 2 godine

Ako bi ih davali ispod cene, niko ne bi kupovao iste po "normalnoj" ceni, pa bi morali i njih da obaraju. Plus troskovi skladistenja i slicno, i eto zasto ih unistavaju. Bolje da zaradim na jednom proizvodu $100 nego na tri po $30.

Mama

pre 2 godine

Za mene, samohranu majku, mnogo znače sniženja hrane. Moja deca(9 i 5 godina) ne znaju da sam kupila mleko ili jogurt 50% jeftinije, ali su šolje uvek pune. Mirno spavam 🍶

Miki

pre 2 godine

Zar im nije lakše da iznesu ispred magicina i da narod pokupi?
(Bane, 22. jun 2021 14:52)


Da,tako razmišlja običan naivan čovek,kao logičan čin.
Ali ako narod "pokupi " na primer 100,000 stvari za žaba to znači da imaju 100,000 potencijalnih kupaca manje za takav proizvod u narednih par godina.

Srba

pre 2 godine

Sve te priče o ekonomiji i tražnji i cilju da se proda a ne da pokloni su OK sa čisto ekonomskog apsekta plus ako počnu da dele time motivišu ljude da ne kupuju nikako nego da čekaju da počne da se poklanja ili da cena nenormalno padne. Sa te strane je OK ali svaki taj proizvod je napravljen, uloženi su materijali, energija, trud da se naprave, zapakuju, transportuju, čuvaju… i na kraju se to uništava zbog nekog ekonomskog interesa. To je po meni čist kriminal i tome treba stati na put! Koristite te uredjaje za rezervne delove (naravno ovo je tek problematično jer ako neko nešto popravi kako će opet kupiti novo), reciklirajte delove koji su za to najpogodniji, donirajte nekim školama ili univerzitetima da se neko obučava, podstaknite nekog da počne biznis sa tim uredjajima u nekoj nerazvijenoj zemlji (nemojte poklanjati ali im omogućite da napravi zaradu sa tom robom ako vama već ne treba). Opcija ima milion…

žutokljunac

pre 2 godine

A cija istraga, FBI? Koje krivicno delo je u pitanju? Sve to zajedno nije regulisano, ako ja hopce da zazbijemo svoj TV, niko se ne pita. Ta roba se uzništava, jer ne može da se proda i nije trebala ni da bude napravljena i na nju potrošeni prirodni resursi. Kojoj sirotinji da se poklanjaju roza svetlece naocare, dronovi za zalivanje cveca i svetlucave maske za telefone koji se više ne proizvode?

Fiskalni Zlotvor

pre 2 godine

Svakog trenutka, na planeti se POTROŠI ogromna količina raznih oblika energije i prirodnih resursa, da bi se PROIZVELI razni proizvodi, koji su namenjeni za industrijsku ili ljudsku upotrebu...
Posle, na osnovu veoma sebične, nepromišljene i štetne ideje nekog moćnika, troši se nova količina energije - da bi se sasvim ISPRAVNI i UPOTREBLJIVI predmeti, naprave, knjige i druge stvari UNIŠTILI...
ČOVEK JE NAJVEĆE ZLO!!!

ls

pre 2 godine

Zar im nije lakše da iznesu ispred magicina i da narod pokupi?
(Bane, 22. jun 2021 14:52)

Nije jer mora da plati radnike koji ce to izneti, a ako stalno bude tako donirao raznu robu cemu onda prodaja? Ne bi on imao toliko novca da je neki veliki donator.

Legionar

pre 2 godine

Hm, nisam sasvim siguran da se sve to zaista uništi. S obzirom na kvalitet tehničke robe na našem tržištu i tržištima zemalja sličnim nama, ko garantuje da se takva (vraćena ili sumnjiva) roba ne prodaje na našem tržištu?! Naravno, ne prodaje je Amazon već ih naši distributeri i razni prodavci kupe po bagatelnoj ceni, a onda nas "šamaraju". U svakom slučaju, na našem tržištu uvek završi roba koja je kvalitetom ispod USA ili EU robe, ali sa cenama u istom rangu sa njihovim, čak i većim.

Jovan

pre 2 godine

Mnogi kometatori kazu pre ce unistiti nego pokloniti jer se to vise isplati. Hajde malo matematikom da se pozabavimo, a ako nisam u pravu molim ispravku. Proizvod se prodaje za 100 novcanih jedinica. Kolika ja zarada? Ako je 50 onda je stvaar dobre volje da li unistiti ili prodati. Unistavanjem se gubi 50 - nabavna cena. A da li je zarada 50? Sta ako je zarada 20-25? Unistavanjem se gubi 75-80. Treba prodati 3-4 proizvoda da se pokriju troskovi pa tek na 4-5 ide zarada. Pri odluci da li unistiti ili ne faktor je i procenat robe koja se unistava od ukupnog prometa. Ako je procenat mali - unistavanje se ne isplati - tj nece biti koristi od potecijalne buduce prodaje. Taj visak se pomeni najbolje resava prodajom sa izuzetnim popustom.

Pop Cira

pre 2 godine

velike prodavnice imaju dobar deo proizvoda oznacen za rasprodaju unapred. Amazon ne moze da daje to skora za dz. jer bi im ugrozilo poslovanje.
Ali zasto ne dati tablete skolama ?

Petar

pre 2 godine

Amazon nema problem sa prodajom starih uređaja, njima je profit najviše bitan, već sa njegovom garancijom. Da slikovito objasnim, iPhone X i danas je moguće kupiti sa svojim originalnom garancijom. U isto vreme je izašao i Huawei Mate 10, (sećam se jer sam birao između ta dva modela), ali njega više nema u prodaji, jer ipak moraju da imaju ti uređaji u belom svetu neku garanciju. Kada bi sada kupio Huawei i recimo da mu ne radi displej, popravka bi koštala prodavnicu više možda i od same cene telefona, plus bi morao čekati nekoliko dana dok taj dio ne stigne iz Kine ili gde već postoji skladište rezervnih delova, plus je pitanje i rizik da li je dio kvalitetan, ispravan i originalan. Kod iPhone ima sve to spremno u servisu, u svakoj državi u kojoj posluju. Nažalost oni to rade radi potrošača, a proizvođači prave probleme, neki uređaju kao PS4 i posle koliko godina se redovno nalaze na policama prodavnica. Isto tako i ti televizori, kada bi ih poklonili, i oni posle par dana prestali da rade, ispalo bi da Amazon i (LG naprimer) namerno poklanjaju neispravne proizvode sirotinji, a opet pišem popravka tog uređaja postaje prevelika. Zato mnogi modeli velikih proizvođača dolaze samo u Evropu, Aziju, Severnu Ameriku, zbog veoma komplikovane distribucije i garancije.

pivski_kvasac

pre 2 godine

Posto vidim da mi Srbi (i generalno Evropljani) ne razumemo kako funkcionise ekonomiija, evo ja cu veoma plasticno da vam odgovorim zasto se ne deli sirotinji: jer se onda smanjuje potraznja. Ovako firma ima interes da je potraznja za proizvodom (TV-om u ovom slucaju) velika, tako da kad potencijalni potrosac zaradi nesto, dobije nekakav izvor finansija, odakle god, postoji sansa da taj siromah ipak kupi neki TV. Ako mu dam za dzabe, 1) smanjujem verovatnocu prodaje mog proizvoda, i 2) jacam konkurenciju gde sam prakticno oterao potrosaca sa svezim kesom.

Eto zato nece niko nikad da donira nista ozbiljnije osim tipa mleka i paradajza,a ne bih ni ja, jer ipak moram da prodam svoj proizvod. Eventualno kao vid reklame, sto je skroz ok, ili bas nekoj teskoj sirotinji koja nema sanse da ikad izadje iz ciklusa siromastva i kupi moje proizvode jer oni nisu nikad moji potencijalni kupci. Shvatite da poslujemo zbog profita, a ne zbog dobrocinstva. I ne, nije u pitanju izrabljivanje, vec cedjenje zadnjeg dinara od potencijalnog kupca, sto je sasvim legitimno.

Game of Trolls

pre 2 godine

Desetine miliona ljudi nema to ni polovno i nikad nece.
Vazno je da glavesine brinu da svi prime vakcinu. Otislo je sve bestraga trajno.
(Kanidja PG, 22. jun 2021 08:41)

Kad anti-vakseri pocnu da sve trpaju u isti kos…

JoviBL

pre 2 godine

Taj model poslovanja je zastupljen odavno, pogotovo kod vecih modnih brendova.
Neko plati 10 000€ za brendiranu haljinu samo kao simbol prestiza. A sad je pitanje da li bi je ikada kupio, ako zna da ce sve ono sto se ne proda, biti donirano sirotinji. Logicno da bi brend izgubio svoje musterije i zato to rade, da bi zadrzali svoj status i sacuvali svoj brend.
Sasvim legitimno i sa poslovnog aspekta logican potez.

Ljubo

pre 2 godine

Bolesnici. Tu silnu uništenu robu mogu donirati desetinama pa i stotinama miliona jako siromašnih ljudi širom sveta. Koliko afričke dece ništa od te robe u životu nije videla?! Ali ne, treba što više zaraditi i oteti.
Koliko je samo ljudski rod proklet i alav. Na sve načine pokušavaju da potpuno nestane srednji sloj društva, da budu samo extremno bogati i extremno siromašni. Ovo je samo jedan od primera.

kaokakao

pre 2 godine

To je to, to su vladari svijeta. Ako ne moze da zaradi, radije ce da unisti nego da nekome da, jer svi koji nemaju tv ili neki uredjaj koji ce oni unistiti su potencijalni kupci u buducnosti i zato unistavaju. A sad lijepo na vakcinaciju, da bas ti isti spasu od umiranja.

Jovan

pre 2 godine

Mnogi kometatori kazu pre ce unistiti nego pokloniti jer se to vise isplati. Hajde malo matematikom da se pozabavimo, a ako nisam u pravu molim ispravku. Proizvod se prodaje za 100 novcanih jedinica. Kolika ja zarada? Ako je 50 onda je stvaar dobre volje da li unistiti ili prodati. Unistavanjem se gubi 50 - nabavna cena. A da li je zarada 50? Sta ako je zarada 20-25? Unistavanjem se gubi 75-80. Treba prodati 3-4 proizvoda da se pokriju troskovi pa tek na 4-5 ide zarada. Pri odluci da li unistiti ili ne faktor je i procenat robe koja se unistava od ukupnog prometa. Ako je procenat mali - unistavanje se ne isplati - tj nece biti koristi od potecijalne buduce prodaje. Taj visak se pomeni najbolje resava prodajom sa izuzetnim popustom.

N.

pre 2 godine

Posto vidim da mi Srbi (i generalno Evropljani) ne razumemo kako funkcionise ekonomiija, evo ja cu veoma plasticno da vam odgovorim zasto se ne deli sirotinji: jer se onda smanjuje potraznja. Ovako firma ima interes da je potraznja za proizvodom (TV-om u ovom slucaju) velika, tako da kad potencijalni potrosac zaradi nesto, dobije nekakav izvor finansija, odakle god, postoji sansa da taj siromah ipak kupi neki TV. Ako mu dam za dzabe, 1) smanjujem verovatnocu prodaje mog proizvoda, i 2) jacam konkurenciju gde sam prakticno oterao potrosaca sa svezim kesom.

Eto zato nece niko nikad da donira nista ozbiljnije osim tipa mleka i paradajza,a ne bih ni ja, jer ipak moram da prodam svoj proizvod. Eventualno kao vid reklame, sto je skroz ok, ili bas nekoj teskoj sirotinji koja nema sanse da ikad izadje iz ciklusa siromastva i kupi moje proizvode jer oni nisu nikad moji potencijalni kupci. Shvatite da poslujemo zbog profita, a ne zbog dobrocinstva. I ne, nije u pitanju izrabljivanje, vec cedjenje zadnjeg dinara od potencijalnog kupca, sto je sasvim legitimno.
(pivski_kvasac, 22. jun 2021 09:15)

Ne znam odakle vam ideja da ljudi (ili Srbi) to ne razumeju. Većini ljudi je ovde, bar po komentarima, jasno kako stvari funkcionišu i zašto je to tako, ali im (nam) je to odvratno i neprihvatljivo i deo globalnog problema (socijalnog, ekonomskog, ekološkog). To što je vama takav poslovni model ok govori više o vama nego o bilo čemu drugom. Dakle, RAZUMEMO, ali PREZIREMO i nadamo se da će se to radikalno promeniti u skorijoj budućnosti inače nam spasa nema. A vi, koji "cedite zadnji dinar" po svaku cenu, uništavajući pritom sve pred sobom i gazeći preko leševa, pa, svako će po zasluzi... Bar se nadam.

sir oliver

pre 2 godine

Pa da, pre će uništiti nego nekoj sirotinji pokloniti...
(besan ker, 22. jun 2021 08:45)
Poslovna politika, ako poklone te uredjaje sirotinji, onda sirotinja nece podici kredit u banci i kupiti te uredjaje! Dvostruki gubitak! A proizvodna cena tih uredjaja i onako nije veca od pedesetak dolara, vise ih kosta skladistenje i transport! I zamislite da vlasnik kompanije ne zaradi te godine novih 20 mlrd dolara, pa da umre od gladi, i on i upravni odbor!

žutokljunac

pre 2 godine

A cija istraga, FBI? Koje krivicno delo je u pitanju? Sve to zajedno nije regulisano, ako ja hopce da zazbijemo svoj TV, niko se ne pita. Ta roba se uzništava, jer ne može da se proda i nije trebala ni da bude napravljena i na nju potrošeni prirodni resursi. Kojoj sirotinji da se poklanjaju roza svetlece naocare, dronovi za zalivanje cveca i svetlucave maske za telefone koji se više ne proizvode?

Miša

pre 2 godine

A kada bi se samo dokumentovalo koliko se savršeno ispravne hrane baca svaki dan, to bi tek bio skandal.
Ali zato hoće da premreže nebo i mora da bi snizili temperaturu za 0.5 deg C.

Ma nemam pojma

pre 2 godine

Ako bi ih davali ispod cene, niko ne bi kupovao iste po "normalnoj" ceni, pa bi morali i njih da obaraju. Plus troskovi skladistenja i slicno, i eto zasto ih unistavaju. Bolje da zaradim na jednom proizvodu $100 nego na tri po $30.

Korto

pre 2 godine

(pivski_kvasac, 22. jun 2021 09:15)

Ок, али мислим да донације те опреме најсиромашнијим деловима света не би смањили укупну потражњу, јер они ионако не могу да приуште куповину те опреме.

Petar

pre 2 godine

Amazon nema problem sa prodajom starih uređaja, njima je profit najviše bitan, već sa njegovom garancijom. Da slikovito objasnim, iPhone X i danas je moguće kupiti sa svojim originalnom garancijom. U isto vreme je izašao i Huawei Mate 10, (sećam se jer sam birao između ta dva modela), ali njega više nema u prodaji, jer ipak moraju da imaju ti uređaji u belom svetu neku garanciju. Kada bi sada kupio Huawei i recimo da mu ne radi displej, popravka bi koštala prodavnicu više možda i od same cene telefona, plus bi morao čekati nekoliko dana dok taj dio ne stigne iz Kine ili gde već postoji skladište rezervnih delova, plus je pitanje i rizik da li je dio kvalitetan, ispravan i originalan. Kod iPhone ima sve to spremno u servisu, u svakoj državi u kojoj posluju. Nažalost oni to rade radi potrošača, a proizvođači prave probleme, neki uređaju kao PS4 i posle koliko godina se redovno nalaze na policama prodavnica. Isto tako i ti televizori, kada bi ih poklonili, i oni posle par dana prestali da rade, ispalo bi da Amazon i (LG naprimer) namerno poklanjaju neispravne proizvode sirotinji, a opet pišem popravka tog uređaja postaje prevelika. Zato mnogi modeli velikih proizvođača dolaze samo u Evropu, Aziju, Severnu Ameriku, zbog veoma komplikovane distribucije i garancije.

Mama

pre 2 godine

Za mene, samohranu majku, mnogo znače sniženja hrane. Moja deca(9 i 5 godina) ne znaju da sam kupila mleko ili jogurt 50% jeftinije, ali su šolje uvek pune. Mirno spavam 🍶

sašo

pre 2 godine

Tek sada neću da kupim nikad i ništa od njih. Uništavaju gotove proizvode. Ne daju jeftinije da prodaju, strašno. Bogat će pre da baci nego da pokloni.

ja

pre 2 godine

Pa da, pre će uništiti nego nekoj sirotinji pokloniti...
(besan ker, 22. jun 2021 08:45)

Ne moraju da poklone. Mogu i da prodaju dosta povoljnije.

Petar

pre 2 godine

Isto je i sa automobilima. Kompletno novi automobili, desitine hiljada kompletno novih se uništavaju širom sveta. Možete da se izgugla. Prosto neverovatno.

Fiskalni Zlotvor

pre 2 godine

Svakog trenutka, na planeti se POTROŠI ogromna količina raznih oblika energije i prirodnih resursa, da bi se PROIZVELI razni proizvodi, koji su namenjeni za industrijsku ili ljudsku upotrebu...
Posle, na osnovu veoma sebične, nepromišljene i štetne ideje nekog moćnika, troši se nova količina energije - da bi se sasvim ISPRAVNI i UPOTREBLJIVI predmeti, naprave, knjige i druge stvari UNIŠTILI...
ČOVEK JE NAJVEĆE ZLO!!!

DuffNS

pre 2 godine

(besan ker, 22. jun 2021 08:45)

Pa pre ce unistiti nego pokloniti iz prostog razloga jer jedan poklonjen tv je sutra odmah jedan manje prodat tv. tj. jedan potrosac manje. Ovako ce neka sirotinja da stedi i stedi dok konacno ne skupi za neki potreban kucni aparat ili slicno. Kapitalizam i njihove proste racunice.

Miki

pre 2 godine

Zar im nije lakše da iznesu ispred magicina i da narod pokupi?
(Bane, 22. jun 2021 14:52)


Da,tako razmišlja običan naivan čovek,kao logičan čin.
Ali ako narod "pokupi " na primer 100,000 stvari za žaba to znači da imaju 100,000 potencijalnih kupaca manje za takav proizvod u narednih par godina.

Lev

pre 2 godine

Ali zato kada se prica o zagadjenju planete zemlje i globalnom zagrevanju komentari su puni sa "covek je najveci virus", covek ovo, covek ono, "mi". Vreme je da nazovemo krivce pravim imenom i prezimenom, dosta je vise sa podelom odgovornosti. Niko ne zeli da mu ves masina traje koliko i garancija, tri godine. Ili da mu se punjac posebno dostavlja, u posebnoj kutiji, posebnim prevozom. Kazes, onda mora skuplje? Neka bude, ali da vidimo sta kaze konkurencija i trziste.

Srba

pre 2 godine

Sve te priče o ekonomiji i tražnji i cilju da se proda a ne da pokloni su OK sa čisto ekonomskog apsekta plus ako počnu da dele time motivišu ljude da ne kupuju nikako nego da čekaju da počne da se poklanja ili da cena nenormalno padne. Sa te strane je OK ali svaki taj proizvod je napravljen, uloženi su materijali, energija, trud da se naprave, zapakuju, transportuju, čuvaju… i na kraju se to uništava zbog nekog ekonomskog interesa. To je po meni čist kriminal i tome treba stati na put! Koristite te uredjaje za rezervne delove (naravno ovo je tek problematično jer ako neko nešto popravi kako će opet kupiti novo), reciklirajte delove koji su za to najpogodniji, donirajte nekim školama ili univerzitetima da se neko obučava, podstaknite nekog da počne biznis sa tim uredjajima u nekoj nerazvijenoj zemlji (nemojte poklanjati ali im omogućite da napravi zaradu sa tom robom ako vama već ne treba). Opcija ima milion…

Legionar

pre 2 godine

Hm, nisam sasvim siguran da se sve to zaista uništi. S obzirom na kvalitet tehničke robe na našem tržištu i tržištima zemalja sličnim nama, ko garantuje da se takva (vraćena ili sumnjiva) roba ne prodaje na našem tržištu?! Naravno, ne prodaje je Amazon već ih naši distributeri i razni prodavci kupe po bagatelnoj ceni, a onda nas "šamaraju". U svakom slučaju, na našem tržištu uvek završi roba koja je kvalitetom ispod USA ili EU robe, ali sa cenama u istom rangu sa njihovim, čak i većim.

Pop Cira

pre 2 godine

velike prodavnice imaju dobar deo proizvoda oznacen za rasprodaju unapred. Amazon ne moze da daje to skora za dz. jer bi im ugrozilo poslovanje.
Ali zasto ne dati tablete skolama ?

ls

pre 2 godine

Zar im nije lakše da iznesu ispred magicina i da narod pokupi?
(Bane, 22. jun 2021 14:52)

Nije jer mora da plati radnike koji ce to izneti, a ako stalno bude tako donirao raznu robu cemu onda prodaja? Ne bi on imao toliko novca da je neki veliki donator.