1. @(za dobru svinju nema loših pomija, 6. jun 2021 23:03)

    Nije ti tacno nista od ovoga sto si napisao, niti oko namene ni radara ni "manevara".

    1) Ti "Glomazni" radari su daleko od linije fronta, i jako su dobro zasticeni, stelt avion bi bas morao da se provuce kroz iglene usi da dodje do njih, ali ne znam zasto bi se prvo na njih nameracili, ako bi ih uopste ciljali. To su radari za rano upozorenje i uopste sa njima ne bi jurio nikakve avione nego sluze samo da znas da nesto leti ka tebi, ali sa njima ne mozes da tacno odredis lokaciju da bi mogao da navodis rakete.

    2) Avioni se ne tuku jedan na jedan. Sve vise se ide ka tome da avioni rade zajedno i da se umrezavaju medjusobno i sa PVO sistemima. Stelt avioni su generalno slabo vidljivi na radarima pravo ispred, ali "sa strane" nisu ni blizu toliko, cak ni F35. Kada vise njih leti u formaciji, i "umrezeni su" i pritom jos su povezani sa PVO sistemima na zemlji, i lete na pristojnoj distanci jedan od drugog, cak i kada se F-35 nalazi ispred tebe, tvoj "drugar" ce da ga vidi, i njegov avion ce da posalje podatke tvom avionu. Pritom sto naravno i S-300 i Pancir i avioni imaju pasivne senzore, pa ako taj F-35 upali radar, svetlece ko novogodisnja jelka.

    3) Nije stelt pravljen da te uvek pobedjuje, nego samo komplikuje dalje pricu onima sto se brane od stelt aviona.
    (Dule, 7. jun 2021 15:13)

    # Link komentara

  2. @Pobesneo Maks, Rusi mogu videti stelt sa glomaznim metarskim radarima sa zemlje koji bi u ratu potrajali do 24h, a pitanje je i na kojoj daljini bi ih otkrili i da li bi tu informaciju mogli da prenesu lovcu usled velikog ometanja.U slučaju radara na samom lovcu (npr. su 35), stelt je nevidljiv, tj postaje vidljiv tek kad je prekasno.Isto važi i za radar na raketi, recimo r77, neće se moći zaključati na cilj.Jedina šansa je optoelektronski uredjaj na avionu koji detektuje stelt uz pomoć njegovog IC zračenja i IC rakete, ali suhoj mora da izbegne salvu amraam raketa pre nego dodje u situaciju da ih koristi.
    @zox, u zadnjih 50 godina ni jedan zapadni avion nije pobedjen manevrom i obrnuto, nijedan istočni avion nije spašen manevrom.
    (za dobru svinju nema loših pomija, 6. jun 2021 23:03)

    # Link komentara

  3. F22 je bolji od F35 zato ga ne prodaju drugim zemljama jer na zapadu nije uobičajeno da se pravi verzija za izvoz , kad drugi kupuju F35 dobiju isti kao Amerikanci i očigledno oni nisu spremni nikakvu verziju saveznicima da prodaju.
    (Nepoznati junak, 6. jun 2021 12:37)

    Nista od toga nije istina.
    F22 je odlican avion,veoma napredan,ali sa dosta problema.
    Prvi problem je veoma visoka cena eksploatacije,koja mu je i zapecatila sudbinu. Drugi problem je sa stelt bojom,koja je veoma slupa i trazi konstantno odrzavanje.Treci problem je razlicita generacija racunara i softvera,kao i nemogucnost deljenja podataka sa drugim avionima u arsenalu.
    Cetvrti problem je kiseonicka oprema,koja je toliko bagovita,da su kvarovi veoma cesti i neretko veoma opasni,posto piloti gube svest.
    Najveci medju svim ovim problemima je taj sto za ruse uopste nije stelt,a po letnim karakteristikama je jednak ili inferioran sa postojecim Suhojima,sto ne znaci da i dalje nije vrhunski avion,jer americka skola pilota je neverovatna,a taktika im je besprekorna,kao i podrska drugih sistema.

    Sve ove podatke sam nasao na netu,kao slobodne i iz americkih vojnih casopisa.

    F35 je sasvim drugaciji avion sa drugacijom namenom,a to je da bude mazga za sve moguce namene,a vazdusna prednost nije jedna od njih,iako ne treba nijednog trenutka podceniti taj avion .
    (Pobesneo Maks, 6. jun 2021 21:49)

    # Link komentara

  4. Tako je to kada preuzmeš vesti sa Sputnika.

    U realnosti... videćemo.

    A za ove znalce, i najbolji avion je loš kada ne znaš da ga koristiš. Elem, retko koji skup avion dođe u ruke diletanata. Ovi jeftini (čitaj ruski) uobičajeno koriste arapske i istočno-evropske despotije. Rezultati su poznati i kod jednih i drugih.
    (Ogorčeni, 6. jun 2021 21:47)

    # Link komentara

  5. Kada avion prave dve tehnoloski najrazvijenije zemlje evrope nemam dilemu da li ce letilica biti dobra.Ne razumem sprdnju sa francuskom avio industrijom,od mene imaju samo postovanje.
    (miki, 6. jun 2021 21:30)

    # Link komentara

  6. (Ante, 6. jun 2021 13:45)

    Eurofajter ima "jači motor" ali je opet Rafal motor dovoljno jak za superkrstarenje a Eurofajter nije? :-)

    Nisi u pravu, Eurofajter može da krstari na daleko većoj brzini od Rafala i imanje začkoljica, tj. uslova pod kojim može da krstari iznad brzine zvuka.

    Proveri svoje podatke još jednom. I Suhoj 35 ima supercruise i su-57, a f-35 inače NEMA tu sposobnost.
    (Dule, 6. jun 2021 19:20)

    # Link komentara

  7. Pre će bita da će te pare dati za kupovinu američkih aviona, nešto mi se javlja...
    (Goran, 6. jun 2021 15:42)

    # Link komentara

  8. Tri daleko tehnološki najnaprednija aviona današnjice su :
    1. F 35
    2. F 22 Raptor
    3. Rafal
    .. pa nekoliko praznih mjesta a onda :
    4. EuroFighter
    5. F 16 (modifikovana verzija)
    (Arch Enemy, 6. jun 2021 11:43)


    Ti si pravio svoju listu...
    A u praxi samo su F16 kao i mnogi ruski avioni dokazani u ratnim dejstvima, doduse imao je i Rafal akciju nad Libijom al se nije proslavio bas za razliku od Europfighter/a koji je bio uspesniji...a imao je i F35 izraelski dejstva ali nma jos uvek povratnih informacija o uspesnosti tako da realno 1 akcija ne cini nikakav utisak, samo F16 i Migovi te Suhoji zavredjuju paznju jer su mnogo x dokazani, ameri i ruje i prave najbolje avione i nema tu nikakve dileme..
    (C i n i k, 6. jun 2021 15:28)

    # Link komentara

  9. sve potpisujem, avioni se koriste samo kada si daleko nadmoćniji ali sa današnjim radarima i protuzračnom obranom gube svaki smisao.
    budućnost ratovanja su dronovi.
    (dubrovnik, 06. jun 2021 13:23)

    mislim da se i rat započinje kada si daleko nadmoćniji, tako da...

    nego, ne znam da li ste čuli za protivradarske rakete koje mogu da nose dronovi?
    (Народ најстарији, 6. jun 2021 15:25)

    # Link komentara

  10. (Ante, 06. jun 2021 13:45)


    Taj supercruize ima maltene svaki novi avion danas, i ruski i americki..mada realno, nkapiram cemu taj tempomat u avionu..?
    Svaka PVO raketa pa i Mistral lete 4,5 maha...
    (C i n i k, 6. jun 2021 15:23)

    # Link komentara

  11. Sto milijardi dolara?Naravno da ce kostati toliko, dok se namire svi koji treba da se namire.
    (Darvin, 6. jun 2021 15:07)

    # Link komentara

  12. A tehnička dokumentacija napisana na trećem jeziku, engleskom. To ti dovoljno govori o učesnicima ovog poduhvata i evropskoj uniji!!!
    (ddt, 6. jun 2021 14:51)

    # Link komentara

  13. @switcherman
    Ako malo bolje pogledas ulaganjrm u razvoj oruzja svet je mnogo brze napredovao nego ulaganjem u konstruktivnu nauku.
    (Milojko, 6. jun 2021 14:35)

    # Link komentara

  14. neće
    (z, 6. jun 2021 14:23)

    # Link komentara

  15. Koga briga da li ce da zastari, bitno je da se “okrene” 100 milijardi, kao za putovanje na Mars....
    (sasa jokic, 6. jun 2021 13:56)

    # Link komentara

  16. Eurofighter ima jači motor od Rafalea, ali Nijemci su zaboravili malo važniju stvar... Rafaleov motor može odvesti avion u forsaž bez dodatnog sagorijevanja goriva, tkzv "superkrstarenje".
    To je jedini motor 5 generacije, poslije Raptora i F-35, ako Rusi nisu napokon završili svoj novi motor za SU-57.
    Francuzi i ostali iz EU su več krenuli jednom da zajedno rade avion, pa su se razdvojili, i tako su nastali Rafale i Eurofighter. Oba imaju svoje prednosti i mane, ali Rafale se pokazao kao bolji avion. Dakle, ja bi ipak prepustio vodstvo projekta Francuskoj. Kad se bude gradio tenk ili podmornica, to bih dao Njemačkoj.
    (Ante, 6. jun 2021 13:45)

    # Link komentara

  17. Budale...toliki novac za oružje...umesto da ulažu u nauku(konstruktivnu) i medicinu !
    (switcherman, 6. jun 2021 13:37)

    # Link komentara

  18. @ zox

    kakve manevarske sposobnosti u 21. veku

    spuca ga raketlom sa 100km nije ni svestan sta ga snaslo.

    znaci radari i rakete, manevrisanje je tercijarno
    (dux, 6. jun 2021 13:33)

    # Link komentara

  19. Razvoj aviona je biznis, nauka, tehnologija...
    Kada su politicari na celu timova koji ugovaraju nesto ovog tipa, propast je zagarantovana.
    (Lanmi, 06. jun 2021 11:45)

    @lanmi
    koga bi ti stavio na celo tima? profesore, lekare, policajce?
    (polih se kafom, 6. jun 2021 13:29)

    # Link komentara

  20. ako prave borbeni avion za €100milijardi to znaci da neko preti da im osteti ekonomije za barem hiljadu milijardi (bilion) u narednih 20godina.

    sta se to tolko brani od rusa? zna li neko? zasto evropi ne odgovara rusija? kako moze evropa da gubi €50milijardi godisnje samo zbog rusije?
    (polih se kafom, 6. jun 2021 13:26)

    # Link komentara

  21. Razvoj aviona je san snova.

    Ratovati se nece.
    Ako nekim suludim spletom dodje do rata, rakete obaraju u roku od odmah.
    Avion 200+ miliona / komad
    raketa 100 hiljada

    San snova za razne kombinacije, uhljebljenja, konsultantske usluge.
    (Vladan,
    sve potpisujem, avioni se koriste samo kada si daleko nadmoćniji ali sa današnjim radarima i protuzračnom obranom gube svaki smisao.
    budućnost ratovanja su dronovi.
    (dubrovnik, 6. jun 2021 13:23)

    # Link komentara

  22. A niko ne obraća pažnju na uticaj klimatskih promena na opstanak čovečanstva.Naučnici upozoravaju da je sve manje pčela u prirodi a kada bi skroz nestale čovečanstvo bi se ugasilo za četri godine.Sumnjam da taj avion može da se maže na hleb ili da oprašuje biljke umesto pčela.
    (Milica S., 6. jun 2021 13:13)

    # Link komentara

  23. dajte Migu 29 najnoviji radar,najbolje rakete,najnoviju tehnologiju...
    [..]
    (zox, 6. jun 2021 12:32)


    I stavis mu nove motore koji mogu da rade supercruise i koji imaju snage da bi napajali tehnologije koje bi da stavis na 29-ku (jer ne moze stari motor sve to da napaja), zameni i ceo kokpit da bude u skladu sa necim iz 21. veka, a kad si vec tu, pa malko mu promeni i oblik da bude stealth, i da.. eto dobio si avion koji se nosi sa svakim savremenim avionom, samo eto - da li je to bas onda jos uvek Mig-29-ka nisam bas siguran :)
    (Dule, 6. jun 2021 13:01)

    # Link komentara

  24. Tolike pare da bi pilot stavio na glavu 'pretis' lonac. Naravno punu elektronike što je dobro za centralni nervni sistem.
    (XXL, 6. jun 2021 12:59)

    # Link komentara

  25. 2040 godine? Zapad počeo tehnološki i vojno da kasni za Kinom.
    (Danijel, 6. jun 2021 12:48)

    # Link komentara

  26. Tri daleko tehnološki najnaprednija aviona današnjice su :
    1. F 35
    2. F 22 Raptor
    3. Rafal
    .. pa nekoliko praznih mjesta a onda :
    4. EuroFighter
    5. F 16 (modifikovana verzija)
    (Arch Enemy, 6. jun 2021 11:43)

    Pod jedan F22 je tehnoloski, i u svakom smislu, daleko ispred F35. Jedan od dokaza za to je da f22 ne moze da kupi niko osim USA. F35 je napravljen za izvoz. Evropski avioni ne mogu da pariraju Ruskim, SU57, SU34 (Fullback) koji od NATO nije za dzaba dobio takvo ime. Koliko god da neko mrzi USA ili Rusiju, posto vidim da ljudi pisu uglavnom pristrasne komentare, jednostavno treba da ukapira da su to dve najnaprednije ratne masine, nuklearne i svemirske sile. Sve izvozne varijante aviona, sa obe strane, gube podrsku iz svemira (satelita) i oslanjaju se na mnogo slabije sisteme. Francuzi strateski mogu da zaustave samo Nemacku i to uz politicku i tehnolosku pomoc koju pruza USA, to je postavljeno tako zbog Nemacke istorije i dokazane potrebe za svetskom dominacijom. Kada bi Nemcima bilo dozvoljeno da samostalno razvijaju svoju vojnu tehnologiju, zgazili bi Francuze kao iz sale, ali im nije dozvoljeno. Kinezi ulaze u trku, ali ce im definitivno trebati vremena da bi stigli Amere i Ruse.
    (MARS, 6. jun 2021 12:47)

    # Link komentara

  27. Pa šta? Mi se ponosimo sa ovim Migovima koji su stari 40 godina i bili su zastareli prvi dan kada su izašli iz hangara.
    (Luis, 6. jun 2021 12:38)

    # Link komentara

  28. @Arch enemy: F22 je bolji od F35 zato ga ne prodaju drugim zemljama jer na zapadu nije uobičajeno da se pravi verzija za izvoz , kad drugi kupuju F35 dobiju isti kao Amerikanci i očigledno oni nisu spremni nikakvu verziju saveznicima da prodaju.
    (Nepoznati junak, 6. jun 2021 12:37)

    # Link komentara

  29. 20g nije puno sto se toga tice,pogotovo ako napravite pravu stvar.

    evo vam primer,MIG-29 jedan od najboljih borbenih aviona ikada napravljen.i kada je proizveden?jos u proslom veku,i dan danas posle skoro pola veka leti i sposoban je za ravnomernu borbu sa danasnjim novim avionima.pogotovo ako ga modifikujes sa novim radarima,pametnim raketama,tehnologijom...a manevarske sposobnpsti su i dalje fantasticne.

    mnogi nemaju pojma da su SUHOJI napravljeni po modelu MIG-29.pa vi razmislite koliko je 29-ka dobar avion.a 29 je jos i manji i okretniji!!!

    dajte Migu 29 najnoviji radar,najbolje rakete,najnoviju tehnologiju...stavite ga jedan na jedan sa nasavremenijim borbrnim avionima danasnjice,i sta bi se desilo?svi bi popadali ko muve!!!

    tako da ako napravite avion sa neverovatnim manevarskim sposobnostima godine nisu problem.primer vam je MIG-29.od koga su nastali SUHOJI...sta mislite zasto NATO avioni kada sretnu Suhoja beze ko djavo od krsta???pa zato sto bi bili oboreni ako bi doslo do borbe!!

    manevarska sposobnost aviona je najbitnija stvar...pa tek posle tehnologija,koju mozes da upgrejdujes.i tu su migovi tj.suhoji NO1
    (zox, 6. jun 2021 12:32)

    # Link komentara

  30. Kod rusa svakog cetvrtka neko novo oruzlje najnovije generacije..ne stignu ni da smisle koliko je napredno u odnosu na zapad..
    (Lala, 6. jun 2021 12:29)

    # Link komentara

  31. Tri daleko tehnološki najnaprednija aviona današnjice su :
    1. F 35
    2. F 22 Raptor
    3. Rafal
    .. pa nekoliko praznih mjesta a onda :
    4. EuroFighter
    5. F 16 (modifikovana verzija)
    (Arch Enemy, 06. jun 2021 11:43)

    1. ne koristi se zbog puno problema
    2. preskup
    3. hahahah
    4. hahahah
    5. za penziju
    (m, 6. jun 2021 12:06)

    # Link komentara

  32. Sve se menja veoma brzo.
    Pre dvadeset i kusur godina, kada su nas bombardovali, naoružani dronovi su bili tek u najavi. Sada je njihova pojava nešto najnormalnije. U kom pravcu će se sve razvijati, mislim da nikakav Žil Vern ne može da predvidi.
    (izhlapjeli starac, 6. jun 2021 11:50)

    # Link komentara

  33. 2040 god. (??)
    (Aleksa78, 6. jun 2021 11:48)

    # Link komentara

  34. Razvoj aviona je biznis, nauka, tehnologija...
    Kada su politicari na celu timova koji ugovaraju nesto ovog tipa, propast je zagarantovana.
    (Lanmi, 6. jun 2021 11:45)

    # Link komentara

  35. Tri daleko tehnološki najnaprednija aviona današnjice su :
    1. F 35
    2. F 22 Raptor
    3. Rafal
    .. pa nekoliko praznih mjesta a onda :
    4. EuroFighter
    5. F 16 (modifikovana verzija)
    (Arch Enemy, 6. jun 2021 11:43)

    # Link komentara

  36. Napad u brišućem letu na džepove poreskih obveznika!
    (ne mora ni da poleti, 6. jun 2021 11:41)

    # Link komentara

  37. @grobarcina.
    A sto bi ga uvodili u upotrebu kad im ne treba? Stalno se doradjuje i poboljsava.
    (ssss, 6. jun 2021 11:36)

    # Link komentara

  38. Razvoj aviona je san snova.

    Ratovati se nece.
    Ako nekim suludim spletom dodje do rata, rakete obaraju u roku od odmah.
    Avion 200+ miliona / komad
    raketa 100 hiljada

    San snova za razne kombinacije, uhljebljenja, konsultantske usluge.
    (Vladan, 6. jun 2021 11:23)

    # Link komentara

  39. sta zna dete sta je 100 milijardi
    (srb, 6. jun 2021 11:06)

    # Link komentara

  40. Nemci bi i jare i pare. Pa napravite novi motor zajedno... al bi to bilo samo iz razloga što ne mogu da izaberu jedan od postojećih. Gube vreme i novac. Ako Nemci hoće taj avion da bi sebe razvijali a ne iz opšteg interesa da bi se zajedno štitili, bolje da nisu ni ulazili u priču.
    (Vuk, 6. jun 2021 10:51)

    # Link komentara

  41. Treba da rade kao Rusi. Naprave desetak komada i odmah prelaze na novi model. To je veoma isplativ sistem.
    (uvekljubazan, 6. jun 2021 10:47)

    # Link komentara

  42. Jeste kako da ne a samo će ruski biti moderni pogotovo ovi 5 generacije koji nikako da uvedu u upotrebu
    (Grobarčina, 6. jun 2021 10:43)

    # Link komentara