Četvrtak, 18.02.2021.

15:24

Stručnjaci: Država je i previše popustila frilenserima, prostora za nove ustupke nema

Stručna javnost smatra da su radnici na internetu dobili dobru ponudu za plaćanje poreza na primanja iz inostranstva.

Izvor: Politika/Marijana Avakumoviæ

Struènjaci: Država je i previše popustila frilenserima, prostora za nove ustupke nema IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

65 Komentari

Sortiraj po:

Kole

pre 3 godine

Ja sam freelancer 14 godina. Ali sam i dva puta otvarao firmi. Kao freelancer nisam i necu nikada da platim porez dok se ova oblast ne uredi kao u Rusiji , Rumuniji i slicno. Retroaktivno nista Kao preduzetnik sam sve svoje obaveze platii. Da ne duzim, odlucio sam da napustim Srbiju. Bas zbog ovoga. I ovo je moj poziv svim freelancerima da ne pregovaraju i da sebi nadju neku bolju drzavu.

Ee

pre 3 godine

Zašto se govori samo o 5 godina? Koliko dugo postoji internet? Koliko je star ovaj poreski zakon? Porez nije prestao da se plaća pre 5 godina nego se nikada nije ni plaćao jer ovi u poreskoj nisu umeli da objasne ljudima šta da plaćaju i rekli im plaćaj samo porez na ekstraprofit... Ljudi su to i plaćali ono što im je poreska rekla... Sada državi fali pare i ona se setila i ide 5 godina unazad, a može da ide i 10 i 15 i 2 znači neko je samo rešio da im je 5 godina dosta para koje bi da namaknu... Što je proizvoljno i mimo zakona... Ako država nije slala rešenja poreska, slala opomene ne može ni da traži sada za 5 godina.

Gordana

pre 3 godine

Strucnjaci, zasto da neko plati zdravstveno osiguranje 5 godina unazad,kad nije imao zdravstvenu knjizicu, niti je mogao da je ima, s obrirom na sporadicnost uplata za rad preko Interneta? Logicno je, i Ustavno, da se doprinosi daju kad se prava koriste. Ovde nije bilo koriscenja prava. Samo se retroaktivno traze svi doprinosi, pored poreza.

Branko

pre 3 godine

Treba sve koji su doprineli ovom haosu ne radeći svoj posao u predhodnih pet godina staviti u isti položaj sa frilenserima. Odnosno da vrate pola nezasluženih prihoda u predhodnih 5 godina i to od novca kojeg će da zarade u privatnoj firmi koju će tek da formiraju, jer je logično da ih narod otpusti zbog štete koju su napravili.

Null

pre 3 godine

Neki dan bio dan drzavnosti, u Srbiji se ne radi. U prvom mesecu nova godina, bozic srpska nova godina.srbin sve poveze u neradne dane.To kod frilensera nema.I kada se u Srbiji spava. Frilenser mora biti budan stizu zahtevi iz drugih vremenskih zona.Frilenser nema prava na gresku,a Srbija mu ne moze pomoci ako dobije koji - na platformi.Sve u svemu teska kora kora hleba.

Nsn

pre 3 godine

Zašto niko ne pominje troškove poslovanja i kojim ludilom oni nisu izuzeti iz poreza? Šta, je l su frilenserima internet, kompjuter, oprema, softver, stuja, grejanje i ostalo besplatni jer hehe rade od kuće?
A tek ovo za plaćanje penzionog i zdravstvenog a da ih nemaš, to tek ne vredi ni komentarisati...
I manite me priče o neoporezivih 18000 dinara minimalca, kad u gradu bukvalno osnovni računi izađu više.

Djordje

pre 3 godine

Ja se slazem da su oni bili duzni da plate doprinose za penziono i zdravstveno i nisu ih platili. Medjutim, ako se moze retroaktivno potrazivati placanje doprinosa za penziono onda se mora omoguciti i retroaktivno upisivanje istih tih doprinosa za penzioni staz. Apsolutno je nerealno da se da novac a da se ne racuna u penziono.
Ovo pitanje ce se nazalost resavati na ulici protestima. Cak i na sudu drzava nikako ne moze biti u pravu jer cak i sud ako hoce da presudi u korist naplate mora da presudi i upis staza.

Лујан

pre 3 godine

Струка, а не зна да су људи радили без икаквих права, а сад им се тражи да плате све уназад? Срамота је да се неко назива струком а није упознат са овим проблемом који је створила држава. Да ли струка стварно мисли да би ико радио такав вид посла да је знао колики су намети и да плаћањем доприноса нема права на њих? Да ли струка зна да их је пореска доводила у заблуде да не морају плаћати порез? Уместо да се ти људи опљачкају и отерају из земље, држава која је створила овај проблем мора да престане са тим потраживањима јер ти људи те паре немају. Неко ко је зарађивао 300€ месечно би пола својих примања морао да даје држави и не би остао минималац. Од чега да живи? Зашто Србија нема закон као све околне земље? Зашто се овај вид посла није озаконио? Зашто нема пореских олакшица и неипорезивог дела до висине минималца као у свим земљама које су препознале фриленс? Људи су сами нашли посао без помоћи државе, уносили су девизе, имали су цео свет као конкуренцију, и сад неко уместо да способне људе подржи правилним законом како би наставили да раде и плаћају порез, хоће да их уништи. Срамота ме овакве струке и државе.

Ivan

pre 3 godine

Nek mi neko objasni zasto ja kao privatnik placam porez a frilanseri da ne placaju ? I ja sam da se ukinu porezi jer za svakih 100 din plate platim 60 din drzavi, pa onda ako nesto ostane 15% porez na dobit a ako hocu da podignem tu dobit sa racuna, 18% na iznos koji podizem... Da ne duzim ili ukinite porez svima ili nikome

Milan

pre 3 godine

Kada sam prijavio prihod od prodaje bitkoina pre tri godine u poreskoj su mi rekli da to ne podleže oporezivanju. Neće valjda sad unazad da mi naplate?

Reziel

pre 3 godine

Lagano tri meseca Grčka, pa dve nedelje etno selo Stanišići, pa nedelju dana Jahorina, pa mesec dana Tivat, pa mesec dana Herceg Novi, pa onda dve nedelje Berlin, pa malo Beograd, pa skoknete nedelju dana do Slovenačkih termi, pa onda opletete Bali mesec i po... Sve idete van sezone... Nagurate 185 dana van Srbije i ni ne plaćate porez. Većini frilensera samo internet treba. Verujte već u prva tri meseca ćete imati uokviren plan za preseljenje, pitanje da li ćete se i vratiti.

Miloje

pre 3 godine

Drzava potcenjuje snagu obicnih mladih ljudi koji su sve ove godine iznalazili nacine da prezive. To su pravi strucnjaci, a ne ovi uhlebljeni preko partija. Cesace se po glavi kada budu videli pravu snagu tih ljudi, a videce je uskoro po svemu sudeci...

Radoznao

pre 3 godine

Faktički radni odnos ( lažno samozapošljavanje) na osnovu 70% ili više prihoda od jednog klijenta je samo JEDAN od kriterijuma usled kojih se gubi mogućnost paušalnog oporezovanja. Da bi takva mogućnost otpala, mora se još ispuniti drugih četri uslova ( znači otpada paušalno oporezovanje ukoliko neko padne u pet od devet kriterijuma). Znači, ako je neko frilenser, taj posao radi od svoje kuće, sam sebi određuje radno vreme, itd. može biti preduzetnik-paušalac iako ima samo jednog klijenta.
I ma koliko sve nas mrzi da plaćamo poreze, test samostalnosti je uveden radi zaštite kako države ( fiskusa) tako i radnika. Zamislite sledeću situaciju: treba mi noćni čuvar, ali naravno, sa što manje troškova. Ako Želim da potrošim 100 mesečno na njega, ako ga primim u radni odnos, taj noćni čuvar će moći da mi radi 8 sati dnevno, 40 sati nedeljno ( max. 60 sa prekovremenim), i on će od tih para dobiti 56.000 dinara, ostalo su porezi i doprinosi. E sad, ja kao poslodavac imam problem, jer ako mi čuvar treba svaku noć 8 sati, meni će trebati DVA čuvara ( ako me uhvate da je radio preko 60 sati nedeljno, kazniće me). Onda, treba da mu obezbedim i platim 20 radnih dana godišnjeg, što znači da godišnje jedan mesec moram plaćati dvostruko ( i platu za onog što je na odmoru, i onog što zamenjuje). Da sve ovo izbegnem, dogovorim se sa čuvarem da otvori PR, i da isti rad meni pruži u formi usluga. Prvo, on će od tih 100k moći zadržati 80k, a drugo, moći će mi raditi i preko 60 dana nedeljno.

denverac

pre 3 godine

Moj drugar koji zarađuje oko $100,000 godišnje, jer je vrhunski svetski talenat a nikad nije hteo da se seli, uzeo Kanadske papire i seli se u Vankuver.

43% od ukupne sume može da bude manje nego nekih rezonskih 15-30% u zavisosti od toga koliko ljudi odluči da napusti zemlju.

Ej frilenseri donose državi besplatne pare iz inostranstva koje u Srbiji idu u ptrkšnju. To treba podržati a ne gušiti...

Xli

pre 3 godine

Promenice plocu jos malo kada vide da su prihodi iz inostranstva pali 700% a da pare nece naplatiti + da imaju odjednom mnogo vise ljudi na socijalnoj pomoci. Pravice freelancera od blata.

Aleksa

pre 3 godine

Ništa zato. Neka postupak pred sudom bude merodavan pa neka Ustavni sud kaže u oceni ustavnosti da li je moguće fizičkom licu naplatiti doprinose za penziono i zdravstveno osiguranje bez da to isto fizičko lice ostvari benefite koje plaćeni doprinosi sa sobom i donose. Pa ako Ustavni sud presudi i kaže da je takvo ponašanje države po Ustavu, onda svi oni imaju apsolutna prava da iz Srbije odu i potraže neku drugu državu kao mesto prebivališta logike i zdravog razuma.

Vlada

pre 3 godine

Kladio sam se preko interneta. odneo im papire da sam od 2015 zaradio oko 22000 evra a da sam uplatio oko 17000 evra. Znaci u plusu sam oko 5000 evra. Porez ce mi biti oko 6300 evra jer se ne racunaju uplate. Kad sam rekao da to nije OK, sto mi nisu obracunali uplatu, rekli su mi da sam fizicko lice i da nemam pravo na troskove. E to su vam strucnjaci. Znaci kladite se na 100 Evra po kvoti 1,1 i dobijete 110 a oni vam obracunaju porez 22 evra i na kraju vam ostane 88. Vecina nas nije znala da je to oporezivo. Raspisuju porez po zakonu od 2001 god koji nisu primenjivali do 2020. Da su mi uputili bilo kakvu opomenu, kao sto mi upucuju za stan kad ne platim na vreme, pa ne bi mi palo na pamet da se kladim. Platicu porez, a onda cu da tuzim sve nacelnike poreske uprave od 2015 sto nista nisu radili i uputili mi bilo kakvu opomenu za neplaceni porez. Logicno da cu izgubiti taj proces jer ce reci da je to bila moja duznost. E a onda cu da tuzim te nacelnike zasto nisu naplacivali porez od 2001 god. i odstetili su drzavu za nenaplatu poreza od radnika sa interneta od vise milijardi evra i da zbog nerada poreske uprave nije napravljeno hiljade km autoputeva i par stotina vrtica i skola.

Dragana N

pre 3 godine

Ne znam kako vas, ali mene je sve ovo istinski pocelo da plasi. Strah me od lopova, od tajkuna, reketasa, izvrsilaca, ali je najtuznije sto sam pocela da osecam strah od sopstvene drzave, koja je tu zbog mene, a ne ja zbog nje. No, sve su prilike da sam ja tu zbog nje.

Loznica, Tršić, Tronoša, Banja Koviljača najlepša mesta na svetu

pre 3 godine

A šta kažu stručnjaci za neplaćanje poreza multimilionera i političara u ovoj zemlji?

Dusan

pre 3 godine

A da li je ikada neki od pevaca platio porez na tezge u inostranstvu. Oni kupuje stanove po Beogradu na vodi i niko da proveri odakle te pare i da li je placen porez. Kao i sve u ovoj zemlji i ovo je naopako

Mk

pre 3 godine

U Makedoniji je vec 10 godina zakon za frilensere da placaju izmedju 8 i 14% porez i ostalo, i to zavisi da li hoce drzavnu penziju ili zele sami da uplacuju. Zdravstvene usluge imaju pravo svi da koriste, bez obzira da li su na birou ili ne. Kod nas te ne pitaju gde ces da placas penziono...

Nebojsa

pre 3 godine

Drzava nije "nista ponudila" freelancer-ima, vec je zakazala u pisanju i sporvodjenu normalnih zakona. Kategorija freelancer-a postoji u svakoj normalnoj drzavi. Vi sto govorite da treba neko da otvori D.O.O ne shvatate da je to kao osobi koja hoce da ode na godisnji na more kazete da moze na kredit da kupi kucu na moru. Dakle, ne zeli ili ne moze svako da otvara D.O.O jer je velika razlika izmedju to dvoje. U Nemackoj za otvaranje GmbH (DOO) treba da uplatite 25 hiljada eura dok za freelance poslove ne morate. Da ne pricam da postoji jos par drugacijih nacina za otvaranje vlastitog biznisa sa razlicitim poreskim odredbama. Ovo je u Srbiji najobicnija otimacina i nemar. OVo da vise od 70% ne dolazi od jednog klijenta je ogromna glupost. Neka ti genijalci koji pisu ovakve glupave zakone otvore svoj biznis i pokazu ljudima kako se to radi. Svako ko je pocinjao zna da prvo nadjes jednog klijenta po polako drugog itd... Ne znam sta da vam kazem, posto ne zivim u Srbiji, ali da je situacija gadna, stvarno je gadna.

Zoki

pre 3 godine

Koliko vidim, ovde su osnovni problem doprinosi za socijalno i zdravstveno osiguranje - a ne porez sam po sebi. Da li će frilenseri dobiti retroaktivno 5 godina radnog staža? Da li mogu da donesu račune za zdravstvene usluge koje su platili tokom prethodnih 5 godina, pa tražiti da im država to nadoknadi? Mislim da bi kompromis bio da se oslobode retroaktivnog plaćanja zdravstvenog osiguranja, a da im se retroaktivno upiše tih 5 godina staža.

Djordje Jovanovic

pre 3 godine

Neverovatno je da se u predlogu poreske uprave ne pominju niti razmatraju obveznici koji su se odazvali pozivu poreske uprave i prijavili – samooperezovali u Oktobru i platili skoro duplo više u odnosu na ono što se sada nudi. PU je pre svega morala da ovim ljudima „vrati kusur“ a tek onda da ugovara način otplate sa ostalima! Ovo ne samo da je sasvim nepravedno već je i kontraproduktivno jer ko će sada da prihvati ovu novu ponudu ako se ćutanjem povećava šansa da se dobije još bolja?

aleksandar

pre 3 godine

Ja nisam freelaner.. Ne treba ni dinara da plate drzavi ljudi zaradjuju novac tako sto unose novac u zemlju, a porez plate bukvalno kroz bilo koju kupovinu bilo cega... Ponavljam ljudi donose novac u zemlju nisu ovde zaradili nista i opet nevaljaju...

Barry Ferguson

pre 3 godine

Nema sta, pravi strucnjaci. Odmah se vidi da razumeju u tematiku. Zbog takvih strucnjaka i jesmo ovde gde jesmo i zivimo kako zivimo.

srebroljub

pre 3 godine

Ne kolješ bika zbog kilo mesa.. sad i da naplate nešto, posledice će biti više siromašnih, a drugi će da se snađu kao što se snalaze i tajkuni preko offshore ostrva, pa kad ne budu mogli da dižu pare u srbiji jednostavno će da odu odavde i nema ni poreza ni pdv pa će da padne potrošnja i gdp, manji prihodi od poreza veći porezi i dugovi...
Nažalost država misli da su građani tu zbog nje a ne ona zbog građana..

razum

pre 3 godine

Porez treba da se plati ali ne i doprinosi za penziono. Penzija nije obavezna! To mora biti opciono. Ko hoce jednog dana drzavnu penziju neka uplacuje - ko nece ne mora.

Marko

pre 3 godine

"Prostora za ustupke nema" - istu pricu su pricali i u oktobru/novembru. Cinjenica ostaje da drzavni organi nisu radili svoj posao i da su ljudi bili svesni visine ovih obaveza, verovatno vecina nikada ne bi ni pocela da radi na ovaj nacin.

Takodje, manite se prica kako bi oprostaj duga bio "nepravedan prema drugim poreskim obveznicima". Jeste, bilo bi nepravedno, ali za to je kriva drzava, zato sto nije regulisala ovaj nacin rada i zato sto drzavni organi nisu radili svoj posao. Ne treba i nece obicni ljudi ispastati zbog nerada i nehata poreske uprave i vlade.

rale

pre 3 godine

Kada će ova država da uvede porez na “dohodak” i batali ove specijalne kategorije? Ovde te porez za pekara, apotekara, programera ... aman bre dokle. Uvedeš progresivnu stopu poreza kao na zapadu (jer svi hoćemo tamo jelte) i onda nema više ... čiko ja sam pekar a ja apotekar. Ko koliko pravi dereš ga po tablici i kraj priče. Svi programeri hoće zapad a kada treba da plate porez onda niko neće da plati 40-50% poreza, što je prilično normalan porez na zapadu.

srdjan beljin

pre 3 godine

Ne treba da plate nista u nazad,nisu bili drzavi na teretu a sad bi da im otmu pare.
Uvedite pravila i novu por.politiku i od 1kanuara 2021 toliko i toliko a ne unazad i ne bez ilakvih najava.

nula

pre 3 godine

Penziono osiguranje nije porez !
Država hoće da naplati penziono osiguranje a za to frilenseri ne dobijaju ništa, staž nije mogao da se upiše pa niko nije ni plaćao.

Rob Sinji

pre 3 godine

Dokle gora ozeleni svakakvijeh jada će biti po svetu a možda i kod nas.
A ove stručnjake za otimačinu koji naplaćuju penziono a ne daju penziju i zdravstveno a ne daju lečenje treba što skorije nazvati nekim drugačijim imenom.

Jasta pobro

pre 3 godine

A pevaci i pevacice?????
Milionski stanovi i kuce,kola od 20 000 eura pa do 400 000.
Ovi youtuberi da nepricam...
Tu su pare a ne ovi frilenseri.

Milan

pre 3 godine

Kakav je ustupak priznavanje 43% kada vecina nas zaista ima pravo na ovo po zakonu? Dizajnerima, prevodiocima, arhitektama, proizvodjacima audio/vizuelnih dela itd se ovo priznaje kao autorsko delo. Takodje kamata je jako diskutabilna jer se po zakonu obracunava od donosenja resenja, a poreska godinama nije radila svoj posao. Jedini pravi ustupak je otplata na 10 godina. Najveci problem su doprinosi na cije benefite, radnici kojima je ovo osnovna delatnost, nemaju nikakva prava.

Dude

pre 3 godine

Naravno daje drzava u pravu i zakoni su legalni, ali u sirem kontestu drzava nije resila korupciju i sistematski su gradjanski dohodci i budiucnost osiromaseni i plackani od strane tajkuna i korumpiranih sluzbenika zarad pijavica iz zemlje i spoljasnosti. Niko nije odgovarao. Ucene od korumpiranih poreznika su nasiroko poznate. Uloga tajkuna koji su donbrostojece firme unistili zarad zarade i ljude izbacili na ulicu su poznate. Koliko ljudi se razbolelo i plano na zdravstveni teret drzave od toga? Opet sve narod placa uz velike napore, svi se pozivaju na zakone, a niko nije odgovara za sve ove godine. Ni sudije, ni advokati, ni sluzbenici, ni tajkuni sem banalnih primera, a njima s enude olaksice jos za porekolo imovine. Ako ne doakzete uzima se 75%. Znaci neko ukrade 10 miliona i zadrzi 2.5 umesto da bude kaznjen sa 200% ovako se salje poruka da je drzava slaba. RESTARTOVATI ceo sistem od nule da bi se ljudi pokrenuli i verovali sistemu, a to sto su poceli da se snalaze preko intereneta je bilo prezivaljvanje pravih frilensera.

marica, kriv, razumevanje...

pre 3 godine

dobra ponuda je da daju 40 odsto svojih primanja + doadatnih 10 posto zbog zaostalog duga samo na ime poreza??? sta je tu dobro kad je regularno zaposlenom u Srbiji za 30 posto od plate placen porez, obezbedjeno zdravstveno i penziono (ma kakvi oni bili) ... vise lici na cisto otimanje ... porez i sve druge dazbine treba da plate, ali isto kao i bilo koji drugi zaposleni uz ista prava i olaksice koje imaju drugi zaposleni, tj. neoporezivi deo zarade od 18000 dinara mesecno itd.

Da li je moguce

pre 3 godine

Naravno da nijedan frilenser neće prihvatiti ovu ponudu. Ili će vlast koja je postavljena od strane gradjana slušati njihove potrebe koje se tiču preživljavanja ili će ostati uskoro bez istih. Mnoge države nam nude sjajne povlastice, što bi se patili u Srbiji sa ljudima na vlasti kojima nije stalo do sopstvenih gradjana!

P.S. Mnogi su danas strucnjaci u Srbiji...

Miloš

pre 3 godine

Ja sam ono što se danas moderno zove frilenser već 20 godina, što u zemlji, što u inostranstvu. Unosim devize, finansiram frizere i slična priča. Na svaki honorar sam platio porez i pripadajuće doprinose. Svaki. Ostavio sam ozbiljnu količinu novca državi, a opet procentualno manje (i to ne malo manje) nego da sam taj novac ostvarivao kao redovnu mesečnu zaradu, poput većine zaposlenih u Srbiji.

Da li bih voleo da mi neko danas kaže evo ti tvojih xxx hiljada evra nazad? Naravno. Da li je to pošteno i realno? Nije. Da li bih se osećao kao budala da nekome ko je u identičnoj situaciji kao i ja, samo nije plaćao poreze i doprinose ni na šta, država kaže važi, opraštamo ti sve i da li bih nastavio da plaćam sve kao i do sada? Zaključite sami.

abc

pre 3 godine

@Milojko

Nisi u pravu, mozes da budes pausalac a mozes i da otvoris D.O.O. i da sebi isplacujes platu a tvoj D.O.O. da fakturise inostranom klijentu. Nista nije ni tesko ni komplikovano, oba resenja imaju svoje prednosti i mane.

Vrle

pre 3 godine

Ma divota od drzave, daju podsticaje od 10000 EUR za radna mesta od 250 EUR, a hoce da deru ljude koji bez njihove podrske zaradjuju mnogo bolje plate!!! Mozda bi trebali da pokusaju obrnuto!!!

Lakmus

pre 3 godine

Saglasan sam sa strucnjacima, drzava stvarno i previse popusta frilenserima.

Imam predlog, da ovi strucnjaci sledecih 15 godina uplacuju penziono i zdravstvstveno, a da im se to ne racuna u radni staz, niti da imaju prava da koriste benefite iz oblasti zdravstva. Porez neka im ostane 10 %, ne mora 20 % kao frilenserima.

Kad strucnjaci to izmole od drzave, ja cu da im aplaudiram na principijelnosti.

Voke

pre 3 godine

Molim sve da pre komentarisao ja pročitaju naš zakon o porezima i doprinosima, zatim zakon o zastarevanju duga tj član o tome. Pa zatim ako žele da saznaju kako je u inostranstvu pa da komentarišu.
A onima koji su i crkvu upetljali u ovo, želim da se porezi za crkvu skupljaju kao u Nemačkoj...

Deyan X

pre 3 godine

Ja sam 2017 ulozio 100000 din na kriptovalute, i trenutno sam u blagom minusu, i gledam samo kako da izvučem svoj novac nazad.
Da li ja kada, npr podignem 100000 din nazad, moram da platim porez? Jer realno ne da cu biti na 0 nego i u minusu

Stručnjak

pre 3 godine

Zamislite čoveka koji je zarađivao 1000 evra mesečno, supruga nezaposlena, ima dvoje male dece i plaća kiriju za stan. Realno nikakva cifra obzirom na situaciju u kojoj je. Ali ispada da je za 5 godina zaradio 60.000 i sad pola te cifre duguje za porez. Odakle 30.000 evra? Da ima kupio bi stan, a ne da gazdi plaća kiriju.

Zacvo

pre 3 godine

@milojko
Možeš da budeš paušalac. To da ne možeš da bude više od 70% od istog poslodavca je samo jedan od 11 uslova. Moraš da ispuniš 6, da bi bio paušalac tako da je moguće da 5 ne ispuniš.
Proveri uslove pa vidi. Ukoliko ipak ne može mora ta dirma da otvoru predstavništvo u Srbiji

Rookie

pre 3 godine

Ako je ovo po nekom starom zakonu, ko je odgovoran sto poraz nije naplacivan 20g unazad, sto je drzava ostala uskracena za milijarde eura prihoda? Koga treba tuziti sto nije radio svoj posao i stvorio utisak da se ovakva vrsta prihoda ne oporezuje?

Da li ce mozda i neke drugi porezi krenuti da se naplacuju jednom u 5 godina, naravno sa kamatom?

Zacvo

pre 3 godine

@milojko
Možeš da budeš paušalac. To da ne možeš da bude više od 70% od istog poslodavca je samo jedan od 11 uslova. Moraš da ispuniš 6, da bi bio paušalac tako da je moguće da 5 ne ispuniš.
Proveri uslove pa vidi. Ukoliko ipak ne može mora ta dirma da otvoru predstavništvo u Srbiji

Milojko

pre 3 godine

Evo ja sad recimo imam priliku da se vratim u Bg i radim za poslodavca iz EU za istu platu za koju radim i ovde (u EU).

Postoji li poreska kategorija u koju spadam s obzirom da pausalac ne mogu da budem jer je jedan od uslova da be sme vise od 70% primanja da bude od jednog klijenta, freelancer ocigledno ne moze jer ta kategorija kod nas ne postoji. D.O.O da otvaram ne pada mi na pamet, dakle sta preostaje za IT strucnjake koji rade za inostranstvo??

Mnogo pametuju a slabo sta rade da bi olaksali poslovanje, sto bi bar u teoriji trebalo da im bude posao (jedan od)...

lazy

pre 3 godine

pa naravno...zato se svi dobro sećamo šta se desilo kada su pokušali advokatima da naplate porez. Crkva takođe nema nikakvih prihoda pošto svi prihoi idu direktno Bogu (kako god se on zvao)!

Dositej

pre 3 godine

Da li bilo ko placa 50 posto poreza !!! Po meni ovo ne sme da bude vise od 10 posto.

A prica o 5 godina unazad deluje kao potez ocajnika.

Podvuci crtu, definisati pravila, stvoriti IT ambijent za uspesno poslovanje i pomoci im kao sto drzava radi prema malinarima.

Sve ostalo je van svakog razuma da tu populaciju gde ima najvise nezaposlenih i mladih na ovakav nacin prozivate.

@Milojko

pre 3 godine

Možete da budete paušalac, jer je uslov koji pominjete samo jedan od 10. Ako nemate fiksno radno vreme, i ako možete da uzmete odmor kad hoćete, ne radite u prostorijama klijenta, itd., onda niste u situaciji da klijent treba da vas zaposli i da ne možete da budete paušalac.

Stručnjak

pre 3 godine

Zamislite čoveka koji je zarađivao 1000 evra mesečno, supruga nezaposlena, ima dvoje male dece i plaća kiriju za stan. Realno nikakva cifra obzirom na situaciju u kojoj je. Ali ispada da je za 5 godina zaradio 60.000 i sad pola te cifre duguje za porez. Odakle 30.000 evra? Da ima kupio bi stan, a ne da gazdi plaća kiriju.

Vrle

pre 3 godine

Ma divota od drzave, daju podsticaje od 10000 EUR za radna mesta od 250 EUR, a hoce da deru ljude koji bez njihove podrske zaradjuju mnogo bolje plate!!! Mozda bi trebali da pokusaju obrnuto!!!

Jasta pobro

pre 3 godine

A pevaci i pevacice?????
Milionski stanovi i kuce,kola od 20 000 eura pa do 400 000.
Ovi youtuberi da nepricam...
Tu su pare a ne ovi frilenseri.

Rookie

pre 3 godine

Ako je ovo po nekom starom zakonu, ko je odgovoran sto poraz nije naplacivan 20g unazad, sto je drzava ostala uskracena za milijarde eura prihoda? Koga treba tuziti sto nije radio svoj posao i stvorio utisak da se ovakva vrsta prihoda ne oporezuje?

Da li ce mozda i neke drugi porezi krenuti da se naplacuju jednom u 5 godina, naravno sa kamatom?

aleksandar

pre 3 godine

Ja nisam freelaner.. Ne treba ni dinara da plate drzavi ljudi zaradjuju novac tako sto unose novac u zemlju, a porez plate bukvalno kroz bilo koju kupovinu bilo cega... Ponavljam ljudi donose novac u zemlju nisu ovde zaradili nista i opet nevaljaju...

Milojko

pre 3 godine

Evo ja sad recimo imam priliku da se vratim u Bg i radim za poslodavca iz EU za istu platu za koju radim i ovde (u EU).

Postoji li poreska kategorija u koju spadam s obzirom da pausalac ne mogu da budem jer je jedan od uslova da be sme vise od 70% primanja da bude od jednog klijenta, freelancer ocigledno ne moze jer ta kategorija kod nas ne postoji. D.O.O da otvaram ne pada mi na pamet, dakle sta preostaje za IT strucnjake koji rade za inostranstvo??

Mnogo pametuju a slabo sta rade da bi olaksali poslovanje, sto bi bar u teoriji trebalo da im bude posao (jedan od)...

lazy

pre 3 godine

pa naravno...zato se svi dobro sećamo šta se desilo kada su pokušali advokatima da naplate porez. Crkva takođe nema nikakvih prihoda pošto svi prihoi idu direktno Bogu (kako god se on zvao)!

Lakmus

pre 3 godine

Saglasan sam sa strucnjacima, drzava stvarno i previse popusta frilenserima.

Imam predlog, da ovi strucnjaci sledecih 15 godina uplacuju penziono i zdravstvstveno, a da im se to ne racuna u radni staz, niti da imaju prava da koriste benefite iz oblasti zdravstva. Porez neka im ostane 10 %, ne mora 20 % kao frilenserima.

Kad strucnjaci to izmole od drzave, ja cu da im aplaudiram na principijelnosti.

Dositej

pre 3 godine

Da li bilo ko placa 50 posto poreza !!! Po meni ovo ne sme da bude vise od 10 posto.

A prica o 5 godina unazad deluje kao potez ocajnika.

Podvuci crtu, definisati pravila, stvoriti IT ambijent za uspesno poslovanje i pomoci im kao sto drzava radi prema malinarima.

Sve ostalo je van svakog razuma da tu populaciju gde ima najvise nezaposlenih i mladih na ovakav nacin prozivate.

Loznica, Tršić, Tronoša, Banja Koviljača najlepša mesta na svetu

pre 3 godine

A šta kažu stručnjaci za neplaćanje poreza multimilionera i političara u ovoj zemlji?

nula

pre 3 godine

Penziono osiguranje nije porez !
Država hoće da naplati penziono osiguranje a za to frilenseri ne dobijaju ništa, staž nije mogao da se upiše pa niko nije ni plaćao.

Miloje

pre 3 godine

Drzava potcenjuje snagu obicnih mladih ljudi koji su sve ove godine iznalazili nacine da prezive. To su pravi strucnjaci, a ne ovi uhlebljeni preko partija. Cesace se po glavi kada budu videli pravu snagu tih ljudi, a videce je uskoro po svemu sudeci...

Dragana N

pre 3 godine

Ne znam kako vas, ali mene je sve ovo istinski pocelo da plasi. Strah me od lopova, od tajkuna, reketasa, izvrsilaca, ali je najtuznije sto sam pocela da osecam strah od sopstvene drzave, koja je tu zbog mene, a ne ja zbog nje. No, sve su prilike da sam ja tu zbog nje.

Nebojsa

pre 3 godine

Drzava nije "nista ponudila" freelancer-ima, vec je zakazala u pisanju i sporvodjenu normalnih zakona. Kategorija freelancer-a postoji u svakoj normalnoj drzavi. Vi sto govorite da treba neko da otvori D.O.O ne shvatate da je to kao osobi koja hoce da ode na godisnji na more kazete da moze na kredit da kupi kucu na moru. Dakle, ne zeli ili ne moze svako da otvara D.O.O jer je velika razlika izmedju to dvoje. U Nemackoj za otvaranje GmbH (DOO) treba da uplatite 25 hiljada eura dok za freelance poslove ne morate. Da ne pricam da postoji jos par drugacijih nacina za otvaranje vlastitog biznisa sa razlicitim poreskim odredbama. Ovo je u Srbiji najobicnija otimacina i nemar. OVo da vise od 70% ne dolazi od jednog klijenta je ogromna glupost. Neka ti genijalci koji pisu ovakve glupave zakone otvore svoj biznis i pokazu ljudima kako se to radi. Svako ko je pocinjao zna da prvo nadjes jednog klijenta po polako drugog itd... Ne znam sta da vam kazem, posto ne zivim u Srbiji, ali da je situacija gadna, stvarno je gadna.

Dusan

pre 3 godine

A da li je ikada neki od pevaca platio porez na tezge u inostranstvu. Oni kupuje stanove po Beogradu na vodi i niko da proveri odakle te pare i da li je placen porez. Kao i sve u ovoj zemlji i ovo je naopako

Mk

pre 3 godine

U Makedoniji je vec 10 godina zakon za frilensere da placaju izmedju 8 i 14% porez i ostalo, i to zavisi da li hoce drzavnu penziju ili zele sami da uplacuju. Zdravstvene usluge imaju pravo svi da koriste, bez obzira da li su na birou ili ne. Kod nas te ne pitaju gde ces da placas penziono...

Aleksa

pre 3 godine

Ništa zato. Neka postupak pred sudom bude merodavan pa neka Ustavni sud kaže u oceni ustavnosti da li je moguće fizičkom licu naplatiti doprinose za penziono i zdravstveno osiguranje bez da to isto fizičko lice ostvari benefite koje plaćeni doprinosi sa sobom i donose. Pa ako Ustavni sud presudi i kaže da je takvo ponašanje države po Ustavu, onda svi oni imaju apsolutna prava da iz Srbije odu i potraže neku drugu državu kao mesto prebivališta logike i zdravog razuma.

Xli

pre 3 godine

Promenice plocu jos malo kada vide da su prihodi iz inostranstva pali 700% a da pare nece naplatiti + da imaju odjednom mnogo vise ljudi na socijalnoj pomoci. Pravice freelancera od blata.

Лујан

pre 3 godine

Струка, а не зна да су људи радили без икаквих права, а сад им се тражи да плате све уназад? Срамота је да се неко назива струком а није упознат са овим проблемом који је створила држава. Да ли струка стварно мисли да би ико радио такав вид посла да је знао колики су намети и да плаћањем доприноса нема права на њих? Да ли струка зна да их је пореска доводила у заблуде да не морају плаћати порез? Уместо да се ти људи опљачкају и отерају из земље, држава која је створила овај проблем мора да престане са тим потраживањима јер ти људи те паре немају. Неко ко је зарађивао 300€ месечно би пола својих примања морао да даје држави и не би остао минималац. Од чега да живи? Зашто Србија нема закон као све околне земље? Зашто се овај вид посла није озаконио? Зашто нема пореских олакшица и неипорезивог дела до висине минималца као у свим земљама које су препознале фриленс? Људи су сами нашли посао без помоћи државе, уносили су девизе, имали су цео свет као конкуренцију, и сад неко уместо да способне људе подржи правилним законом како би наставили да раде и плаћају порез, хоће да их уништи. Срамота ме овакве струке и државе.

razum

pre 3 godine

Porez treba da se plati ali ne i doprinosi za penziono. Penzija nije obavezna! To mora biti opciono. Ko hoce jednog dana drzavnu penziju neka uplacuje - ko nece ne mora.

Nsn

pre 3 godine

Zašto niko ne pominje troškove poslovanja i kojim ludilom oni nisu izuzeti iz poreza? Šta, je l su frilenserima internet, kompjuter, oprema, softver, stuja, grejanje i ostalo besplatni jer hehe rade od kuće?
A tek ovo za plaćanje penzionog i zdravstvenog a da ih nemaš, to tek ne vredi ni komentarisati...
I manite me priče o neoporezivih 18000 dinara minimalca, kad u gradu bukvalno osnovni računi izađu više.

Zoki

pre 3 godine

Koliko vidim, ovde su osnovni problem doprinosi za socijalno i zdravstveno osiguranje - a ne porez sam po sebi. Da li će frilenseri dobiti retroaktivno 5 godina radnog staža? Da li mogu da donesu račune za zdravstvene usluge koje su platili tokom prethodnih 5 godina, pa tražiti da im država to nadoknadi? Mislim da bi kompromis bio da se oslobode retroaktivnog plaćanja zdravstvenog osiguranja, a da im se retroaktivno upiše tih 5 godina staža.

Reziel

pre 3 godine

Lagano tri meseca Grčka, pa dve nedelje etno selo Stanišići, pa nedelju dana Jahorina, pa mesec dana Tivat, pa mesec dana Herceg Novi, pa onda dve nedelje Berlin, pa malo Beograd, pa skoknete nedelju dana do Slovenačkih termi, pa onda opletete Bali mesec i po... Sve idete van sezone... Nagurate 185 dana van Srbije i ni ne plaćate porez. Većini frilensera samo internet treba. Verujte već u prva tri meseca ćete imati uokviren plan za preseljenje, pitanje da li ćete se i vratiti.

Branko

pre 3 godine

Treba sve koji su doprineli ovom haosu ne radeći svoj posao u predhodnih pet godina staviti u isti položaj sa frilenserima. Odnosno da vrate pola nezasluženih prihoda u predhodnih 5 godina i to od novca kojeg će da zarade u privatnoj firmi koju će tek da formiraju, jer je logično da ih narod otpusti zbog štete koju su napravili.

Djordje

pre 3 godine

Ja se slazem da su oni bili duzni da plate doprinose za penziono i zdravstveno i nisu ih platili. Medjutim, ako se moze retroaktivno potrazivati placanje doprinosa za penziono onda se mora omoguciti i retroaktivno upisivanje istih tih doprinosa za penzioni staz. Apsolutno je nerealno da se da novac a da se ne racuna u penziono.
Ovo pitanje ce se nazalost resavati na ulici protestima. Cak i na sudu drzava nikako ne moze biti u pravu jer cak i sud ako hoce da presudi u korist naplate mora da presudi i upis staza.

srdjan beljin

pre 3 godine

Ne treba da plate nista u nazad,nisu bili drzavi na teretu a sad bi da im otmu pare.
Uvedite pravila i novu por.politiku i od 1kanuara 2021 toliko i toliko a ne unazad i ne bez ilakvih najava.

Null

pre 3 godine

Neki dan bio dan drzavnosti, u Srbiji se ne radi. U prvom mesecu nova godina, bozic srpska nova godina.srbin sve poveze u neradne dane.To kod frilensera nema.I kada se u Srbiji spava. Frilenser mora biti budan stizu zahtevi iz drugih vremenskih zona.Frilenser nema prava na gresku,a Srbija mu ne moze pomoci ako dobije koji - na platformi.Sve u svemu teska kora kora hleba.

Rob Sinji

pre 3 godine

Dokle gora ozeleni svakakvijeh jada će biti po svetu a možda i kod nas.
A ove stručnjake za otimačinu koji naplaćuju penziono a ne daju penziju i zdravstveno a ne daju lečenje treba što skorije nazvati nekim drugačijim imenom.

Barry Ferguson

pre 3 godine

Nema sta, pravi strucnjaci. Odmah se vidi da razumeju u tematiku. Zbog takvih strucnjaka i jesmo ovde gde jesmo i zivimo kako zivimo.

srebroljub

pre 3 godine

Ne kolješ bika zbog kilo mesa.. sad i da naplate nešto, posledice će biti više siromašnih, a drugi će da se snađu kao što se snalaze i tajkuni preko offshore ostrva, pa kad ne budu mogli da dižu pare u srbiji jednostavno će da odu odavde i nema ni poreza ni pdv pa će da padne potrošnja i gdp, manji prihodi od poreza veći porezi i dugovi...
Nažalost država misli da su građani tu zbog nje a ne ona zbog građana..

denverac

pre 3 godine

Moj drugar koji zarađuje oko $100,000 godišnje, jer je vrhunski svetski talenat a nikad nije hteo da se seli, uzeo Kanadske papire i seli se u Vankuver.

43% od ukupne sume može da bude manje nego nekih rezonskih 15-30% u zavisosti od toga koliko ljudi odluči da napusti zemlju.

Ej frilenseri donose državi besplatne pare iz inostranstva koje u Srbiji idu u ptrkšnju. To treba podržati a ne gušiti...

Da li je moguce

pre 3 godine

Naravno da nijedan frilenser neće prihvatiti ovu ponudu. Ili će vlast koja je postavljena od strane gradjana slušati njihove potrebe koje se tiču preživljavanja ili će ostati uskoro bez istih. Mnoge države nam nude sjajne povlastice, što bi se patili u Srbiji sa ljudima na vlasti kojima nije stalo do sopstvenih gradjana!

P.S. Mnogi su danas strucnjaci u Srbiji...

Gordana

pre 3 godine

Strucnjaci, zasto da neko plati zdravstveno osiguranje 5 godina unazad,kad nije imao zdravstvenu knjizicu, niti je mogao da je ima, s obrirom na sporadicnost uplata za rad preko Interneta? Logicno je, i Ustavno, da se doprinosi daju kad se prava koriste. Ovde nije bilo koriscenja prava. Samo se retroaktivno traze svi doprinosi, pored poreza.

Kole

pre 3 godine

Ja sam freelancer 14 godina. Ali sam i dva puta otvarao firmi. Kao freelancer nisam i necu nikada da platim porez dok se ova oblast ne uredi kao u Rusiji , Rumuniji i slicno. Retroaktivno nista Kao preduzetnik sam sve svoje obaveze platii. Da ne duzim, odlucio sam da napustim Srbiju. Bas zbog ovoga. I ovo je moj poziv svim freelancerima da ne pregovaraju i da sebi nadju neku bolju drzavu.

Ee

pre 3 godine

Zašto se govori samo o 5 godina? Koliko dugo postoji internet? Koliko je star ovaj poreski zakon? Porez nije prestao da se plaća pre 5 godina nego se nikada nije ni plaćao jer ovi u poreskoj nisu umeli da objasne ljudima šta da plaćaju i rekli im plaćaj samo porez na ekstraprofit... Ljudi su to i plaćali ono što im je poreska rekla... Sada državi fali pare i ona se setila i ide 5 godina unazad, a može da ide i 10 i 15 i 2 znači neko je samo rešio da im je 5 godina dosta para koje bi da namaknu... Što je proizvoljno i mimo zakona... Ako država nije slala rešenja poreska, slala opomene ne može ni da traži sada za 5 godina.

Vlada

pre 3 godine

Kladio sam se preko interneta. odneo im papire da sam od 2015 zaradio oko 22000 evra a da sam uplatio oko 17000 evra. Znaci u plusu sam oko 5000 evra. Porez ce mi biti oko 6300 evra jer se ne racunaju uplate. Kad sam rekao da to nije OK, sto mi nisu obracunali uplatu, rekli su mi da sam fizicko lice i da nemam pravo na troskove. E to su vam strucnjaci. Znaci kladite se na 100 Evra po kvoti 1,1 i dobijete 110 a oni vam obracunaju porez 22 evra i na kraju vam ostane 88. Vecina nas nije znala da je to oporezivo. Raspisuju porez po zakonu od 2001 god koji nisu primenjivali do 2020. Da su mi uputili bilo kakvu opomenu, kao sto mi upucuju za stan kad ne platim na vreme, pa ne bi mi palo na pamet da se kladim. Platicu porez, a onda cu da tuzim sve nacelnike poreske uprave od 2015 sto nista nisu radili i uputili mi bilo kakvu opomenu za neplaceni porez. Logicno da cu izgubiti taj proces jer ce reci da je to bila moja duznost. E a onda cu da tuzim te nacelnike zasto nisu naplacivali porez od 2001 god. i odstetili su drzavu za nenaplatu poreza od radnika sa interneta od vise milijardi evra i da zbog nerada poreske uprave nije napravljeno hiljade km autoputeva i par stotina vrtica i skola.

Milan

pre 3 godine

Kada sam prijavio prihod od prodaje bitkoina pre tri godine u poreskoj su mi rekli da to ne podleže oporezivanju. Neće valjda sad unazad da mi naplate?

Marko

pre 3 godine

"Prostora za ustupke nema" - istu pricu su pricali i u oktobru/novembru. Cinjenica ostaje da drzavni organi nisu radili svoj posao i da su ljudi bili svesni visine ovih obaveza, verovatno vecina nikada ne bi ni pocela da radi na ovaj nacin.

Takodje, manite se prica kako bi oprostaj duga bio "nepravedan prema drugim poreskim obveznicima". Jeste, bilo bi nepravedno, ali za to je kriva drzava, zato sto nije regulisala ovaj nacin rada i zato sto drzavni organi nisu radili svoj posao. Ne treba i nece obicni ljudi ispastati zbog nerada i nehata poreske uprave i vlade.

Milan

pre 3 godine

Kakav je ustupak priznavanje 43% kada vecina nas zaista ima pravo na ovo po zakonu? Dizajnerima, prevodiocima, arhitektama, proizvodjacima audio/vizuelnih dela itd se ovo priznaje kao autorsko delo. Takodje kamata je jako diskutabilna jer se po zakonu obracunava od donosenja resenja, a poreska godinama nije radila svoj posao. Jedini pravi ustupak je otplata na 10 godina. Najveci problem su doprinosi na cije benefite, radnici kojima je ovo osnovna delatnost, nemaju nikakva prava.

Deyan X

pre 3 godine

Ja sam 2017 ulozio 100000 din na kriptovalute, i trenutno sam u blagom minusu, i gledam samo kako da izvučem svoj novac nazad.
Da li ja kada, npr podignem 100000 din nazad, moram da platim porez? Jer realno ne da cu biti na 0 nego i u minusu

marica, kriv, razumevanje...

pre 3 godine

dobra ponuda je da daju 40 odsto svojih primanja + doadatnih 10 posto zbog zaostalog duga samo na ime poreza??? sta je tu dobro kad je regularno zaposlenom u Srbiji za 30 posto od plate placen porez, obezbedjeno zdravstveno i penziono (ma kakvi oni bili) ... vise lici na cisto otimanje ... porez i sve druge dazbine treba da plate, ali isto kao i bilo koji drugi zaposleni uz ista prava i olaksice koje imaju drugi zaposleni, tj. neoporezivi deo zarade od 18000 dinara mesecno itd.

Djordje Jovanovic

pre 3 godine

Neverovatno je da se u predlogu poreske uprave ne pominju niti razmatraju obveznici koji su se odazvali pozivu poreske uprave i prijavili – samooperezovali u Oktobru i platili skoro duplo više u odnosu na ono što se sada nudi. PU je pre svega morala da ovim ljudima „vrati kusur“ a tek onda da ugovara način otplate sa ostalima! Ovo ne samo da je sasvim nepravedno već je i kontraproduktivno jer ko će sada da prihvati ovu novu ponudu ako se ćutanjem povećava šansa da se dobije još bolja?

Voke

pre 3 godine

Molim sve da pre komentarisao ja pročitaju naš zakon o porezima i doprinosima, zatim zakon o zastarevanju duga tj član o tome. Pa zatim ako žele da saznaju kako je u inostranstvu pa da komentarišu.
A onima koji su i crkvu upetljali u ovo, želim da se porezi za crkvu skupljaju kao u Nemačkoj...

Dude

pre 3 godine

Naravno daje drzava u pravu i zakoni su legalni, ali u sirem kontestu drzava nije resila korupciju i sistematski su gradjanski dohodci i budiucnost osiromaseni i plackani od strane tajkuna i korumpiranih sluzbenika zarad pijavica iz zemlje i spoljasnosti. Niko nije odgovarao. Ucene od korumpiranih poreznika su nasiroko poznate. Uloga tajkuna koji su donbrostojece firme unistili zarad zarade i ljude izbacili na ulicu su poznate. Koliko ljudi se razbolelo i plano na zdravstveni teret drzave od toga? Opet sve narod placa uz velike napore, svi se pozivaju na zakone, a niko nije odgovara za sve ove godine. Ni sudije, ni advokati, ni sluzbenici, ni tajkuni sem banalnih primera, a njima s enude olaksice jos za porekolo imovine. Ako ne doakzete uzima se 75%. Znaci neko ukrade 10 miliona i zadrzi 2.5 umesto da bude kaznjen sa 200% ovako se salje poruka da je drzava slaba. RESTARTOVATI ceo sistem od nule da bi se ljudi pokrenuli i verovali sistemu, a to sto su poceli da se snalaze preko intereneta je bilo prezivaljvanje pravih frilensera.

Ivan

pre 3 godine

Nek mi neko objasni zasto ja kao privatnik placam porez a frilanseri da ne placaju ? I ja sam da se ukinu porezi jer za svakih 100 din plate platim 60 din drzavi, pa onda ako nesto ostane 15% porez na dobit a ako hocu da podignem tu dobit sa racuna, 18% na iznos koji podizem... Da ne duzim ili ukinite porez svima ili nikome

rale

pre 3 godine

Kada će ova država da uvede porez na “dohodak” i batali ove specijalne kategorije? Ovde te porez za pekara, apotekara, programera ... aman bre dokle. Uvedeš progresivnu stopu poreza kao na zapadu (jer svi hoćemo tamo jelte) i onda nema više ... čiko ja sam pekar a ja apotekar. Ko koliko pravi dereš ga po tablici i kraj priče. Svi programeri hoće zapad a kada treba da plate porez onda niko neće da plati 40-50% poreza, što je prilično normalan porez na zapadu.

abc

pre 3 godine

@Milojko

Nisi u pravu, mozes da budes pausalac a mozes i da otvoris D.O.O. i da sebi isplacujes platu a tvoj D.O.O. da fakturise inostranom klijentu. Nista nije ni tesko ni komplikovano, oba resenja imaju svoje prednosti i mane.

@Milojko

pre 3 godine

Možete da budete paušalac, jer je uslov koji pominjete samo jedan od 10. Ako nemate fiksno radno vreme, i ako možete da uzmete odmor kad hoćete, ne radite u prostorijama klijenta, itd., onda niste u situaciji da klijent treba da vas zaposli i da ne možete da budete paušalac.

Miloš

pre 3 godine

Ja sam ono što se danas moderno zove frilenser već 20 godina, što u zemlji, što u inostranstvu. Unosim devize, finansiram frizere i slična priča. Na svaki honorar sam platio porez i pripadajuće doprinose. Svaki. Ostavio sam ozbiljnu količinu novca državi, a opet procentualno manje (i to ne malo manje) nego da sam taj novac ostvarivao kao redovnu mesečnu zaradu, poput većine zaposlenih u Srbiji.

Da li bih voleo da mi neko danas kaže evo ti tvojih xxx hiljada evra nazad? Naravno. Da li je to pošteno i realno? Nije. Da li bih se osećao kao budala da nekome ko je u identičnoj situaciji kao i ja, samo nije plaćao poreze i doprinose ni na šta, država kaže važi, opraštamo ti sve i da li bih nastavio da plaćam sve kao i do sada? Zaključite sami.

Radoznao

pre 3 godine

Faktički radni odnos ( lažno samozapošljavanje) na osnovu 70% ili više prihoda od jednog klijenta je samo JEDAN od kriterijuma usled kojih se gubi mogućnost paušalnog oporezovanja. Da bi takva mogućnost otpala, mora se još ispuniti drugih četri uslova ( znači otpada paušalno oporezovanje ukoliko neko padne u pet od devet kriterijuma). Znači, ako je neko frilenser, taj posao radi od svoje kuće, sam sebi određuje radno vreme, itd. može biti preduzetnik-paušalac iako ima samo jednog klijenta.
I ma koliko sve nas mrzi da plaćamo poreze, test samostalnosti je uveden radi zaštite kako države ( fiskusa) tako i radnika. Zamislite sledeću situaciju: treba mi noćni čuvar, ali naravno, sa što manje troškova. Ako Želim da potrošim 100 mesečno na njega, ako ga primim u radni odnos, taj noćni čuvar će moći da mi radi 8 sati dnevno, 40 sati nedeljno ( max. 60 sa prekovremenim), i on će od tih para dobiti 56.000 dinara, ostalo su porezi i doprinosi. E sad, ja kao poslodavac imam problem, jer ako mi čuvar treba svaku noć 8 sati, meni će trebati DVA čuvara ( ako me uhvate da je radio preko 60 sati nedeljno, kazniće me). Onda, treba da mu obezbedim i platim 20 radnih dana godišnjeg, što znači da godišnje jedan mesec moram plaćati dvostruko ( i platu za onog što je na odmoru, i onog što zamenjuje). Da sve ovo izbegnem, dogovorim se sa čuvarem da otvori PR, i da isti rad meni pruži u formi usluga. Prvo, on će od tih 100k moći zadržati 80k, a drugo, moći će mi raditi i preko 60 dana nedeljno.

Zacvo

pre 3 godine

@milojko
Možeš da budeš paušalac. To da ne možeš da bude više od 70% od istog poslodavca je samo jedan od 11 uslova. Moraš da ispuniš 6, da bi bio paušalac tako da je moguće da 5 ne ispuniš.
Proveri uslove pa vidi. Ukoliko ipak ne može mora ta dirma da otvoru predstavništvo u Srbiji

Zacvo

pre 3 godine

@milojko
Možeš da budeš paušalac. To da ne možeš da bude više od 70% od istog poslodavca je samo jedan od 11 uslova. Moraš da ispuniš 6, da bi bio paušalac tako da je moguće da 5 ne ispuniš.
Proveri uslove pa vidi. Ukoliko ipak ne može mora ta dirma da otvoru predstavništvo u Srbiji

Ivan

pre 3 godine

Nek mi neko objasni zasto ja kao privatnik placam porez a frilanseri da ne placaju ? I ja sam da se ukinu porezi jer za svakih 100 din plate platim 60 din drzavi, pa onda ako nesto ostane 15% porez na dobit a ako hocu da podignem tu dobit sa racuna, 18% na iznos koji podizem... Da ne duzim ili ukinite porez svima ili nikome

rale

pre 3 godine

Kada će ova država da uvede porez na “dohodak” i batali ove specijalne kategorije? Ovde te porez za pekara, apotekara, programera ... aman bre dokle. Uvedeš progresivnu stopu poreza kao na zapadu (jer svi hoćemo tamo jelte) i onda nema više ... čiko ja sam pekar a ja apotekar. Ko koliko pravi dereš ga po tablici i kraj priče. Svi programeri hoće zapad a kada treba da plate porez onda niko neće da plati 40-50% poreza, što je prilično normalan porez na zapadu.

abc

pre 3 godine

@Milojko

Nisi u pravu, mozes da budes pausalac a mozes i da otvoris D.O.O. i da sebi isplacujes platu a tvoj D.O.O. da fakturise inostranom klijentu. Nista nije ni tesko ni komplikovano, oba resenja imaju svoje prednosti i mane.

Miloš

pre 3 godine

Ja sam ono što se danas moderno zove frilenser već 20 godina, što u zemlji, što u inostranstvu. Unosim devize, finansiram frizere i slična priča. Na svaki honorar sam platio porez i pripadajuće doprinose. Svaki. Ostavio sam ozbiljnu količinu novca državi, a opet procentualno manje (i to ne malo manje) nego da sam taj novac ostvarivao kao redovnu mesečnu zaradu, poput većine zaposlenih u Srbiji.

Da li bih voleo da mi neko danas kaže evo ti tvojih xxx hiljada evra nazad? Naravno. Da li je to pošteno i realno? Nije. Da li bih se osećao kao budala da nekome ko je u identičnoj situaciji kao i ja, samo nije plaćao poreze i doprinose ni na šta, država kaže važi, opraštamo ti sve i da li bih nastavio da plaćam sve kao i do sada? Zaključite sami.

Zacvo

pre 3 godine

@milojko
Možeš da budeš paušalac. To da ne možeš da bude više od 70% od istog poslodavca je samo jedan od 11 uslova. Moraš da ispuniš 6, da bi bio paušalac tako da je moguće da 5 ne ispuniš.
Proveri uslove pa vidi. Ukoliko ipak ne može mora ta dirma da otvoru predstavništvo u Srbiji

Zacvo

pre 3 godine

@milojko
Možeš da budeš paušalac. To da ne možeš da bude više od 70% od istog poslodavca je samo jedan od 11 uslova. Moraš da ispuniš 6, da bi bio paušalac tako da je moguće da 5 ne ispuniš.
Proveri uslove pa vidi. Ukoliko ipak ne može mora ta dirma da otvoru predstavništvo u Srbiji

Radoznao

pre 3 godine

Faktički radni odnos ( lažno samozapošljavanje) na osnovu 70% ili više prihoda od jednog klijenta je samo JEDAN od kriterijuma usled kojih se gubi mogućnost paušalnog oporezovanja. Da bi takva mogućnost otpala, mora se još ispuniti drugih četri uslova ( znači otpada paušalno oporezovanje ukoliko neko padne u pet od devet kriterijuma). Znači, ako je neko frilenser, taj posao radi od svoje kuće, sam sebi određuje radno vreme, itd. može biti preduzetnik-paušalac iako ima samo jednog klijenta.
I ma koliko sve nas mrzi da plaćamo poreze, test samostalnosti je uveden radi zaštite kako države ( fiskusa) tako i radnika. Zamislite sledeću situaciju: treba mi noćni čuvar, ali naravno, sa što manje troškova. Ako Želim da potrošim 100 mesečno na njega, ako ga primim u radni odnos, taj noćni čuvar će moći da mi radi 8 sati dnevno, 40 sati nedeljno ( max. 60 sa prekovremenim), i on će od tih para dobiti 56.000 dinara, ostalo su porezi i doprinosi. E sad, ja kao poslodavac imam problem, jer ako mi čuvar treba svaku noć 8 sati, meni će trebati DVA čuvara ( ako me uhvate da je radio preko 60 sati nedeljno, kazniće me). Onda, treba da mu obezbedim i platim 20 radnih dana godišnjeg, što znači da godišnje jedan mesec moram plaćati dvostruko ( i platu za onog što je na odmoru, i onog što zamenjuje). Da sve ovo izbegnem, dogovorim se sa čuvarem da otvori PR, i da isti rad meni pruži u formi usluga. Prvo, on će od tih 100k moći zadržati 80k, a drugo, moći će mi raditi i preko 60 dana nedeljno.

@Milojko

pre 3 godine

Možete da budete paušalac, jer je uslov koji pominjete samo jedan od 10. Ako nemate fiksno radno vreme, i ako možete da uzmete odmor kad hoćete, ne radite u prostorijama klijenta, itd., onda niste u situaciji da klijent treba da vas zaposli i da ne možete da budete paušalac.

Voke

pre 3 godine

Molim sve da pre komentarisao ja pročitaju naš zakon o porezima i doprinosima, zatim zakon o zastarevanju duga tj član o tome. Pa zatim ako žele da saznaju kako je u inostranstvu pa da komentarišu.
A onima koji su i crkvu upetljali u ovo, želim da se porezi za crkvu skupljaju kao u Nemačkoj...

aleksandar

pre 3 godine

Ja nisam freelaner.. Ne treba ni dinara da plate drzavi ljudi zaradjuju novac tako sto unose novac u zemlju, a porez plate bukvalno kroz bilo koju kupovinu bilo cega... Ponavljam ljudi donose novac u zemlju nisu ovde zaradili nista i opet nevaljaju...

Lakmus

pre 3 godine

Saglasan sam sa strucnjacima, drzava stvarno i previse popusta frilenserima.

Imam predlog, da ovi strucnjaci sledecih 15 godina uplacuju penziono i zdravstvstveno, a da im se to ne racuna u radni staz, niti da imaju prava da koriste benefite iz oblasti zdravstva. Porez neka im ostane 10 %, ne mora 20 % kao frilenserima.

Kad strucnjaci to izmole od drzave, ja cu da im aplaudiram na principijelnosti.

Stručnjak

pre 3 godine

Zamislite čoveka koji je zarađivao 1000 evra mesečno, supruga nezaposlena, ima dvoje male dece i plaća kiriju za stan. Realno nikakva cifra obzirom na situaciju u kojoj je. Ali ispada da je za 5 godina zaradio 60.000 i sad pola te cifre duguje za porez. Odakle 30.000 evra? Da ima kupio bi stan, a ne da gazdi plaća kiriju.

Null

pre 3 godine

Neki dan bio dan drzavnosti, u Srbiji se ne radi. U prvom mesecu nova godina, bozic srpska nova godina.srbin sve poveze u neradne dane.To kod frilensera nema.I kada se u Srbiji spava. Frilenser mora biti budan stizu zahtevi iz drugih vremenskih zona.Frilenser nema prava na gresku,a Srbija mu ne moze pomoci ako dobije koji - na platformi.Sve u svemu teska kora kora hleba.

Kole

pre 3 godine

Ja sam freelancer 14 godina. Ali sam i dva puta otvarao firmi. Kao freelancer nisam i necu nikada da platim porez dok se ova oblast ne uredi kao u Rusiji , Rumuniji i slicno. Retroaktivno nista Kao preduzetnik sam sve svoje obaveze platii. Da ne duzim, odlucio sam da napustim Srbiju. Bas zbog ovoga. I ovo je moj poziv svim freelancerima da ne pregovaraju i da sebi nadju neku bolju drzavu.

Dositej

pre 3 godine

Da li bilo ko placa 50 posto poreza !!! Po meni ovo ne sme da bude vise od 10 posto.

A prica o 5 godina unazad deluje kao potez ocajnika.

Podvuci crtu, definisati pravila, stvoriti IT ambijent za uspesno poslovanje i pomoci im kao sto drzava radi prema malinarima.

Sve ostalo je van svakog razuma da tu populaciju gde ima najvise nezaposlenih i mladih na ovakav nacin prozivate.

lazy

pre 3 godine

pa naravno...zato se svi dobro sećamo šta se desilo kada su pokušali advokatima da naplate porez. Crkva takođe nema nikakvih prihoda pošto svi prihoi idu direktno Bogu (kako god se on zvao)!

Vrle

pre 3 godine

Ma divota od drzave, daju podsticaje od 10000 EUR za radna mesta od 250 EUR, a hoce da deru ljude koji bez njihove podrske zaradjuju mnogo bolje plate!!! Mozda bi trebali da pokusaju obrnuto!!!

Milojko

pre 3 godine

Evo ja sad recimo imam priliku da se vratim u Bg i radim za poslodavca iz EU za istu platu za koju radim i ovde (u EU).

Postoji li poreska kategorija u koju spadam s obzirom da pausalac ne mogu da budem jer je jedan od uslova da be sme vise od 70% primanja da bude od jednog klijenta, freelancer ocigledno ne moze jer ta kategorija kod nas ne postoji. D.O.O da otvaram ne pada mi na pamet, dakle sta preostaje za IT strucnjake koji rade za inostranstvo??

Mnogo pametuju a slabo sta rade da bi olaksali poslovanje, sto bi bar u teoriji trebalo da im bude posao (jedan od)...

denverac

pre 3 godine

Moj drugar koji zarađuje oko $100,000 godišnje, jer je vrhunski svetski talenat a nikad nije hteo da se seli, uzeo Kanadske papire i seli se u Vankuver.

43% od ukupne sume može da bude manje nego nekih rezonskih 15-30% u zavisosti od toga koliko ljudi odluči da napusti zemlju.

Ej frilenseri donose državi besplatne pare iz inostranstva koje u Srbiji idu u ptrkšnju. To treba podržati a ne gušiti...

Reziel

pre 3 godine

Lagano tri meseca Grčka, pa dve nedelje etno selo Stanišići, pa nedelju dana Jahorina, pa mesec dana Tivat, pa mesec dana Herceg Novi, pa onda dve nedelje Berlin, pa malo Beograd, pa skoknete nedelju dana do Slovenačkih termi, pa onda opletete Bali mesec i po... Sve idete van sezone... Nagurate 185 dana van Srbije i ni ne plaćate porez. Većini frilensera samo internet treba. Verujte već u prva tri meseca ćete imati uokviren plan za preseljenje, pitanje da li ćete se i vratiti.

srdjan beljin

pre 3 godine

Ne treba da plate nista u nazad,nisu bili drzavi na teretu a sad bi da im otmu pare.
Uvedite pravila i novu por.politiku i od 1kanuara 2021 toliko i toliko a ne unazad i ne bez ilakvih najava.

razum

pre 3 godine

Porez treba da se plati ali ne i doprinosi za penziono. Penzija nije obavezna! To mora biti opciono. Ko hoce jednog dana drzavnu penziju neka uplacuje - ko nece ne mora.

Ee

pre 3 godine

Zašto se govori samo o 5 godina? Koliko dugo postoji internet? Koliko je star ovaj poreski zakon? Porez nije prestao da se plaća pre 5 godina nego se nikada nije ni plaćao jer ovi u poreskoj nisu umeli da objasne ljudima šta da plaćaju i rekli im plaćaj samo porez na ekstraprofit... Ljudi su to i plaćali ono što im je poreska rekla... Sada državi fali pare i ona se setila i ide 5 godina unazad, a može da ide i 10 i 15 i 2 znači neko je samo rešio da im je 5 godina dosta para koje bi da namaknu... Što je proizvoljno i mimo zakona... Ako država nije slala rešenja poreska, slala opomene ne može ni da traži sada za 5 godina.

Gordana

pre 3 godine

Strucnjaci, zasto da neko plati zdravstveno osiguranje 5 godina unazad,kad nije imao zdravstvenu knjizicu, niti je mogao da je ima, s obrirom na sporadicnost uplata za rad preko Interneta? Logicno je, i Ustavno, da se doprinosi daju kad se prava koriste. Ovde nije bilo koriscenja prava. Samo se retroaktivno traze svi doprinosi, pored poreza.

Xli

pre 3 godine

Promenice plocu jos malo kada vide da su prihodi iz inostranstva pali 700% a da pare nece naplatiti + da imaju odjednom mnogo vise ljudi na socijalnoj pomoci. Pravice freelancera od blata.

Rookie

pre 3 godine

Ako je ovo po nekom starom zakonu, ko je odgovoran sto poraz nije naplacivan 20g unazad, sto je drzava ostala uskracena za milijarde eura prihoda? Koga treba tuziti sto nije radio svoj posao i stvorio utisak da se ovakva vrsta prihoda ne oporezuje?

Da li ce mozda i neke drugi porezi krenuti da se naplacuju jednom u 5 godina, naravno sa kamatom?

Djordje Jovanovic

pre 3 godine

Neverovatno je da se u predlogu poreske uprave ne pominju niti razmatraju obveznici koji su se odazvali pozivu poreske uprave i prijavili – samooperezovali u Oktobru i platili skoro duplo više u odnosu na ono što se sada nudi. PU je pre svega morala da ovim ljudima „vrati kusur“ a tek onda da ugovara način otplate sa ostalima! Ovo ne samo da je sasvim nepravedno već je i kontraproduktivno jer ko će sada da prihvati ovu novu ponudu ako se ćutanjem povećava šansa da se dobije još bolja?

Zoki

pre 3 godine

Koliko vidim, ovde su osnovni problem doprinosi za socijalno i zdravstveno osiguranje - a ne porez sam po sebi. Da li će frilenseri dobiti retroaktivno 5 godina radnog staža? Da li mogu da donesu račune za zdravstvene usluge koje su platili tokom prethodnih 5 godina, pa tražiti da im država to nadoknadi? Mislim da bi kompromis bio da se oslobode retroaktivnog plaćanja zdravstvenog osiguranja, a da im se retroaktivno upiše tih 5 godina staža.

Da li je moguce

pre 3 godine

Naravno da nijedan frilenser neće prihvatiti ovu ponudu. Ili će vlast koja je postavljena od strane gradjana slušati njihove potrebe koje se tiču preživljavanja ili će ostati uskoro bez istih. Mnoge države nam nude sjajne povlastice, što bi se patili u Srbiji sa ljudima na vlasti kojima nije stalo do sopstvenih gradjana!

P.S. Mnogi su danas strucnjaci u Srbiji...

nula

pre 3 godine

Penziono osiguranje nije porez !
Država hoće da naplati penziono osiguranje a za to frilenseri ne dobijaju ništa, staž nije mogao da se upiše pa niko nije ni plaćao.

Nsn

pre 3 godine

Zašto niko ne pominje troškove poslovanja i kojim ludilom oni nisu izuzeti iz poreza? Šta, je l su frilenserima internet, kompjuter, oprema, softver, stuja, grejanje i ostalo besplatni jer hehe rade od kuće?
A tek ovo za plaćanje penzionog i zdravstvenog a da ih nemaš, to tek ne vredi ni komentarisati...
I manite me priče o neoporezivih 18000 dinara minimalca, kad u gradu bukvalno osnovni računi izađu više.

Deyan X

pre 3 godine

Ja sam 2017 ulozio 100000 din na kriptovalute, i trenutno sam u blagom minusu, i gledam samo kako da izvučem svoj novac nazad.
Da li ja kada, npr podignem 100000 din nazad, moram da platim porez? Jer realno ne da cu biti na 0 nego i u minusu

Dragana N

pre 3 godine

Ne znam kako vas, ali mene je sve ovo istinski pocelo da plasi. Strah me od lopova, od tajkuna, reketasa, izvrsilaca, ali je najtuznije sto sam pocela da osecam strah od sopstvene drzave, koja je tu zbog mene, a ne ja zbog nje. No, sve su prilike da sam ja tu zbog nje.

Marko

pre 3 godine

"Prostora za ustupke nema" - istu pricu su pricali i u oktobru/novembru. Cinjenica ostaje da drzavni organi nisu radili svoj posao i da su ljudi bili svesni visine ovih obaveza, verovatno vecina nikada ne bi ni pocela da radi na ovaj nacin.

Takodje, manite se prica kako bi oprostaj duga bio "nepravedan prema drugim poreskim obveznicima". Jeste, bilo bi nepravedno, ali za to je kriva drzava, zato sto nije regulisala ovaj nacin rada i zato sto drzavni organi nisu radili svoj posao. Ne treba i nece obicni ljudi ispastati zbog nerada i nehata poreske uprave i vlade.

Miloje

pre 3 godine

Drzava potcenjuje snagu obicnih mladih ljudi koji su sve ove godine iznalazili nacine da prezive. To su pravi strucnjaci, a ne ovi uhlebljeni preko partija. Cesace se po glavi kada budu videli pravu snagu tih ljudi, a videce je uskoro po svemu sudeci...

Jasta pobro

pre 3 godine

A pevaci i pevacice?????
Milionski stanovi i kuce,kola od 20 000 eura pa do 400 000.
Ovi youtuberi da nepricam...
Tu su pare a ne ovi frilenseri.

Nebojsa

pre 3 godine

Drzava nije "nista ponudila" freelancer-ima, vec je zakazala u pisanju i sporvodjenu normalnih zakona. Kategorija freelancer-a postoji u svakoj normalnoj drzavi. Vi sto govorite da treba neko da otvori D.O.O ne shvatate da je to kao osobi koja hoce da ode na godisnji na more kazete da moze na kredit da kupi kucu na moru. Dakle, ne zeli ili ne moze svako da otvara D.O.O jer je velika razlika izmedju to dvoje. U Nemackoj za otvaranje GmbH (DOO) treba da uplatite 25 hiljada eura dok za freelance poslove ne morate. Da ne pricam da postoji jos par drugacijih nacina za otvaranje vlastitog biznisa sa razlicitim poreskim odredbama. Ovo je u Srbiji najobicnija otimacina i nemar. OVo da vise od 70% ne dolazi od jednog klijenta je ogromna glupost. Neka ti genijalci koji pisu ovakve glupave zakone otvore svoj biznis i pokazu ljudima kako se to radi. Svako ko je pocinjao zna da prvo nadjes jednog klijenta po polako drugog itd... Ne znam sta da vam kazem, posto ne zivim u Srbiji, ali da je situacija gadna, stvarno je gadna.

Vlada

pre 3 godine

Kladio sam se preko interneta. odneo im papire da sam od 2015 zaradio oko 22000 evra a da sam uplatio oko 17000 evra. Znaci u plusu sam oko 5000 evra. Porez ce mi biti oko 6300 evra jer se ne racunaju uplate. Kad sam rekao da to nije OK, sto mi nisu obracunali uplatu, rekli su mi da sam fizicko lice i da nemam pravo na troskove. E to su vam strucnjaci. Znaci kladite se na 100 Evra po kvoti 1,1 i dobijete 110 a oni vam obracunaju porez 22 evra i na kraju vam ostane 88. Vecina nas nije znala da je to oporezivo. Raspisuju porez po zakonu od 2001 god koji nisu primenjivali do 2020. Da su mi uputili bilo kakvu opomenu, kao sto mi upucuju za stan kad ne platim na vreme, pa ne bi mi palo na pamet da se kladim. Platicu porez, a onda cu da tuzim sve nacelnike poreske uprave od 2015 sto nista nisu radili i uputili mi bilo kakvu opomenu za neplaceni porez. Logicno da cu izgubiti taj proces jer ce reci da je to bila moja duznost. E a onda cu da tuzim te nacelnike zasto nisu naplacivali porez od 2001 god. i odstetili su drzavu za nenaplatu poreza od radnika sa interneta od vise milijardi evra i da zbog nerada poreske uprave nije napravljeno hiljade km autoputeva i par stotina vrtica i skola.

Branko

pre 3 godine

Treba sve koji su doprineli ovom haosu ne radeći svoj posao u predhodnih pet godina staviti u isti položaj sa frilenserima. Odnosno da vrate pola nezasluženih prihoda u predhodnih 5 godina i to od novca kojeg će da zarade u privatnoj firmi koju će tek da formiraju, jer je logično da ih narod otpusti zbog štete koju su napravili.

Milan

pre 3 godine

Kakav je ustupak priznavanje 43% kada vecina nas zaista ima pravo na ovo po zakonu? Dizajnerima, prevodiocima, arhitektama, proizvodjacima audio/vizuelnih dela itd se ovo priznaje kao autorsko delo. Takodje kamata je jako diskutabilna jer se po zakonu obracunava od donosenja resenja, a poreska godinama nije radila svoj posao. Jedini pravi ustupak je otplata na 10 godina. Najveci problem su doprinosi na cije benefite, radnici kojima je ovo osnovna delatnost, nemaju nikakva prava.

Loznica, Tršić, Tronoša, Banja Koviljača najlepša mesta na svetu

pre 3 godine

A šta kažu stručnjaci za neplaćanje poreza multimilionera i političara u ovoj zemlji?

Лујан

pre 3 godine

Струка, а не зна да су људи радили без икаквих права, а сад им се тражи да плате све уназад? Срамота је да се неко назива струком а није упознат са овим проблемом који је створила држава. Да ли струка стварно мисли да би ико радио такав вид посла да је знао колики су намети и да плаћањем доприноса нема права на њих? Да ли струка зна да их је пореска доводила у заблуде да не морају плаћати порез? Уместо да се ти људи опљачкају и отерају из земље, држава која је створила овај проблем мора да престане са тим потраживањима јер ти људи те паре немају. Неко ко је зарађивао 300€ месечно би пола својих примања морао да даје држави и не би остао минималац. Од чега да живи? Зашто Србија нема закон као све околне земље? Зашто се овај вид посла није озаконио? Зашто нема пореских олакшица и неипорезивог дела до висине минималца као у свим земљама које су препознале фриленс? Људи су сами нашли посао без помоћи државе, уносили су девизе, имали су цео свет као конкуренцију, и сад неко уместо да способне људе подржи правилним законом како би наставили да раде и плаћају порез, хоће да их уништи. Срамота ме овакве струке и државе.

Aleksa

pre 3 godine

Ništa zato. Neka postupak pred sudom bude merodavan pa neka Ustavni sud kaže u oceni ustavnosti da li je moguće fizičkom licu naplatiti doprinose za penziono i zdravstveno osiguranje bez da to isto fizičko lice ostvari benefite koje plaćeni doprinosi sa sobom i donose. Pa ako Ustavni sud presudi i kaže da je takvo ponašanje države po Ustavu, onda svi oni imaju apsolutna prava da iz Srbije odu i potraže neku drugu državu kao mesto prebivališta logike i zdravog razuma.

Djordje

pre 3 godine

Ja se slazem da su oni bili duzni da plate doprinose za penziono i zdravstveno i nisu ih platili. Medjutim, ako se moze retroaktivno potrazivati placanje doprinosa za penziono onda se mora omoguciti i retroaktivno upisivanje istih tih doprinosa za penzioni staz. Apsolutno je nerealno da se da novac a da se ne racuna u penziono.
Ovo pitanje ce se nazalost resavati na ulici protestima. Cak i na sudu drzava nikako ne moze biti u pravu jer cak i sud ako hoce da presudi u korist naplate mora da presudi i upis staza.

srebroljub

pre 3 godine

Ne kolješ bika zbog kilo mesa.. sad i da naplate nešto, posledice će biti više siromašnih, a drugi će da se snađu kao što se snalaze i tajkuni preko offshore ostrva, pa kad ne budu mogli da dižu pare u srbiji jednostavno će da odu odavde i nema ni poreza ni pdv pa će da padne potrošnja i gdp, manji prihodi od poreza veći porezi i dugovi...
Nažalost država misli da su građani tu zbog nje a ne ona zbog građana..

Rob Sinji

pre 3 godine

Dokle gora ozeleni svakakvijeh jada će biti po svetu a možda i kod nas.
A ove stručnjake za otimačinu koji naplaćuju penziono a ne daju penziju i zdravstveno a ne daju lečenje treba što skorije nazvati nekim drugačijim imenom.

Mk

pre 3 godine

U Makedoniji je vec 10 godina zakon za frilensere da placaju izmedju 8 i 14% porez i ostalo, i to zavisi da li hoce drzavnu penziju ili zele sami da uplacuju. Zdravstvene usluge imaju pravo svi da koriste, bez obzira da li su na birou ili ne. Kod nas te ne pitaju gde ces da placas penziono...

Milan

pre 3 godine

Kada sam prijavio prihod od prodaje bitkoina pre tri godine u poreskoj su mi rekli da to ne podleže oporezivanju. Neće valjda sad unazad da mi naplate?

marica, kriv, razumevanje...

pre 3 godine

dobra ponuda je da daju 40 odsto svojih primanja + doadatnih 10 posto zbog zaostalog duga samo na ime poreza??? sta je tu dobro kad je regularno zaposlenom u Srbiji za 30 posto od plate placen porez, obezbedjeno zdravstveno i penziono (ma kakvi oni bili) ... vise lici na cisto otimanje ... porez i sve druge dazbine treba da plate, ali isto kao i bilo koji drugi zaposleni uz ista prava i olaksice koje imaju drugi zaposleni, tj. neoporezivi deo zarade od 18000 dinara mesecno itd.

Dude

pre 3 godine

Naravno daje drzava u pravu i zakoni su legalni, ali u sirem kontestu drzava nije resila korupciju i sistematski su gradjanski dohodci i budiucnost osiromaseni i plackani od strane tajkuna i korumpiranih sluzbenika zarad pijavica iz zemlje i spoljasnosti. Niko nije odgovarao. Ucene od korumpiranih poreznika su nasiroko poznate. Uloga tajkuna koji su donbrostojece firme unistili zarad zarade i ljude izbacili na ulicu su poznate. Koliko ljudi se razbolelo i plano na zdravstveni teret drzave od toga? Opet sve narod placa uz velike napore, svi se pozivaju na zakone, a niko nije odgovara za sve ove godine. Ni sudije, ni advokati, ni sluzbenici, ni tajkuni sem banalnih primera, a njima s enude olaksice jos za porekolo imovine. Ako ne doakzete uzima se 75%. Znaci neko ukrade 10 miliona i zadrzi 2.5 umesto da bude kaznjen sa 200% ovako se salje poruka da je drzava slaba. RESTARTOVATI ceo sistem od nule da bi se ljudi pokrenuli i verovali sistemu, a to sto su poceli da se snalaze preko intereneta je bilo prezivaljvanje pravih frilensera.

Barry Ferguson

pre 3 godine

Nema sta, pravi strucnjaci. Odmah se vidi da razumeju u tematiku. Zbog takvih strucnjaka i jesmo ovde gde jesmo i zivimo kako zivimo.

Dusan

pre 3 godine

A da li je ikada neki od pevaca platio porez na tezge u inostranstvu. Oni kupuje stanove po Beogradu na vodi i niko da proveri odakle te pare i da li je placen porez. Kao i sve u ovoj zemlji i ovo je naopako