Sreda, 13.01.2021.

13:36

Da li se i Srbiji sprema uvođenje naknade za čuvanje novca u banci?

U Sloveniji postoji velika verovatnoća da će se uvesti naknade za čuvanje novca.

Izvor: Politika/Jovana Rabrenoviæ

Da li se i Srbiji sprema uvoðenje naknade za èuvanje novca u banci? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

28 Komentari

Sortiraj po:

Ervin

pre 3 godine

Plaćam banci za paket ker preko nje primam platu, pa su ukinuli kamate na sredstva koja stoje u banci takozvana ne oročena sredstva i na njih smo imali neku simboličnu godišnju kamatu. A sad hoće i da naplate za to malo crkacice što imamo u bankama? Ne mislim da će statina uloge od 100 000 eura, brzo će to doći na sve uloge. U tom slučaju prelazim da primam platu na ruke i kraj priče. A banke nek vide šta će.

marica, kriv, razumevanje...

pre 3 godine

samo jos jedan pokazatelj dokle je stigla fiktivna zapadna ekonomija - do skoro osnovni i takoreci jedini produkt banaka je bio upravo plasiranje stednje onima kojima taj novac treba uz vracanje sa kamatom, dok su se sad izgleda preorjentisale na obicno dranje klijenata posto realne pare nikom nisu potrebne vec se svima vise isplati da koriste fiktivne iz kojekakvih berzanski izmisljenih produkata pa imamo apsurd da ceo svet duguje nekome, a u stvari duguju sami sebi jer su zamislili da ce u buducnosti da imaju nesto, a obzirom da to moze a verovatno nece da se desi opet ce doci do pucanja novog balona kao onaj od 2008, aamo ovaj ce biti jos gori jer nece biti vezan samo za jednu privrednu granu

Glasnik insajdera

pre 3 godine

Ok, hajde onda pitanje...
Pošto imaju viška para, ne mogu da ih plasiraju, da li to onda znači da će sami sebi naplaćivati lezarinu novca?
Samo pitam.

logicar

pre 3 godine

sasvim logicno... i zaposleni treba poslodavcu da placaju sto rade, sto da ne, mislim novac se svakako bere po potrebi tako da je svaki vid rada bahacenje cisto

Snorke

pre 3 godine

Za one koje ovakva praksa banaka u razvijenim zemljama zbunjuje: banke kada imaju previše novca a manjak plasmana dolaze u situaciju da i sa minimalnim kamatama posluju sa manjom zaradom (to je za njih kao da gube) i onda se uvodi negativna kamata za štedne uloge a minimalna kamata za tražioce kredita. Kod nas taj slučaj neće skoro (prvo, mi smo nerazvijeni, kao da nismo u evropi, a drugo, toliko ekonomski i svakojako drugačije tonemo da će mo biti još jadniji), inače će ponovo da prorade slamarice (za sirotinju, a bogate lopine će da se vrate na Kipar i kojekude).

Јабучило

pre 3 godine

Када они мени позајме новац одеру ме, а када располажу мојим новцем треба ја њима да платим?

Aristotel

pre 3 godine

Kakva je onda svrha i logika da postoje banke? Banke okrecu novac koji su gradjani ostavili na cuvanje.
Bolje je kupiti sef, ugraditi ga u zid kuce/stana i tamo cuvati pare.
Nema vise logike da ga cuvamo u bankama.

s4

pre 3 godine

odavno bankarski sistem je zreo da predje na islamsko bankarstvo gde nema kamata

nek se javi neki ekonomista koji to malo bolje zna oni i to uce na fakultetima.

ako sam ja dobro razumeo banke u islamskim drzavama daju novac za investicije ti njima ne placas kamatu nego dajes udeo u tvom projektu. vremenom mozed da otplatis taj udeo.

tu je onda banci u interesu da tvoj biznis uspe jer je ona direktni učesnik u tome a nema zagarantovanu kamatu pa je boli uvo i ako propadnes ona ce poslati izvsitelje da naplate.

nislija

pre 3 godine

Da li će ovo značiti i manje kamatne stope za kredite uzete kod banaka?
(mislilac, 13. januar 2021 14:24)
Ne, jer cilj banaka je da natera sve one sto cuvaju novac kod njih, da taj isti novac povuku, a da posluju sa kreditima jer tu banke i zaradjuju. Sada trenutno banke imaju previse novca, a nemaju gde da posluju, tj. da ulazu i da zaradjuju. Njima je cilj da se otarase viska para, a da ono sto im ostane uvale kao kredite sa kamatama.

nislija

pre 3 godine

Kako to da ista vrsta robe u ovom slucaju novac ne vredi nista kada se polaze banci na stednju a vredi mnogo kada se uzima od banke kao kredit. Zar novac ne bi morao kao svaka druga roba da ima cenu kakvu odredi trziste. Na ovaj nacin banke zloupotrebljavaju monopol na finansijske usluge.
(Lili, 13. januar 2021 14:45)
Prosto. Kada uzgajas jagnjad i posle ih prodajes, cenu kg mesa ti odredjujes, pa prodas ili ne. Tako i banke, zavisno od njihovih ulaganja i troskova, hartija od vrednosti itd., odredjuju cenu novca. Sada je nepovoljno drzati pare u banci, daleko je bolje ulagati u nekretnine, naravno ko moze, jer kasnije prilikom prodaje moze da se zaradi daleko vise nego sto banke daju kamate, a umedjuvremenu moze i renta da se uzima.

Jaa

pre 3 godine

Ovo bi bilo super! Onda ja kao vlasnik firme ponudim fizičkim licima kamatu od 1-1.5%,potpišemo ugovor i oni me kreditiraju. Zašto banci 3-5% kad može i ovako? A kad mi prestanemo da uzimamo kredite eto ponovo kamata na štednju.

Lili

pre 3 godine

Kako to da ista vrsta robe u ovom slucaju novac ne vredi nista kada se polaze banci na stednju a vredi mnogo kada se uzima od banke kao kredit. Zar novac ne bi morao kao svaka druga roba da ima cenu kakvu odredi trziste. Na ovaj nacin banke zloupotrebljavaju monopol na finansijske usluge.

Jaa

pre 3 godine

Ovo bi bilo super! Onda ja kao vlasnik firme ponudim fizičkim licima kamatu od 1-1.5%,potpišemo ugovor i oni me kreditiraju. Zašto banci 3-5% kad može i ovako? A kad mi prestanemo da uzimamo kredite eto ponovo kamata na štednju.

Lili

pre 3 godine

Kako to da ista vrsta robe u ovom slucaju novac ne vredi nista kada se polaze banci na stednju a vredi mnogo kada se uzima od banke kao kredit. Zar novac ne bi morao kao svaka druga roba da ima cenu kakvu odredi trziste. Na ovaj nacin banke zloupotrebljavaju monopol na finansijske usluge.

Јабучило

pre 3 godine

Када они мени позајме новац одеру ме, а када располажу мојим новцем треба ја њима да платим?

logicar

pre 3 godine

sasvim logicno... i zaposleni treba poslodavcu da placaju sto rade, sto da ne, mislim novac se svakako bere po potrebi tako da je svaki vid rada bahacenje cisto

Ervin

pre 3 godine

Plaćam banci za paket ker preko nje primam platu, pa su ukinuli kamate na sredstva koja stoje u banci takozvana ne oročena sredstva i na njih smo imali neku simboličnu godišnju kamatu. A sad hoće i da naplate za to malo crkacice što imamo u bankama? Ne mislim da će statina uloge od 100 000 eura, brzo će to doći na sve uloge. U tom slučaju prelazim da primam platu na ruke i kraj priče. A banke nek vide šta će.

Aristotel

pre 3 godine

Kakva je onda svrha i logika da postoje banke? Banke okrecu novac koji su gradjani ostavili na cuvanje.
Bolje je kupiti sef, ugraditi ga u zid kuce/stana i tamo cuvati pare.
Nema vise logike da ga cuvamo u bankama.

nislija

pre 3 godine

Da li će ovo značiti i manje kamatne stope za kredite uzete kod banaka?
(mislilac, 13. januar 2021 14:24)
Ne, jer cilj banaka je da natera sve one sto cuvaju novac kod njih, da taj isti novac povuku, a da posluju sa kreditima jer tu banke i zaradjuju. Sada trenutno banke imaju previse novca, a nemaju gde da posluju, tj. da ulazu i da zaradjuju. Njima je cilj da se otarase viska para, a da ono sto im ostane uvale kao kredite sa kamatama.

Glasnik insajdera

pre 3 godine

Ok, hajde onda pitanje...
Pošto imaju viška para, ne mogu da ih plasiraju, da li to onda znači da će sami sebi naplaćivati lezarinu novca?
Samo pitam.

marica, kriv, razumevanje...

pre 3 godine

samo jos jedan pokazatelj dokle je stigla fiktivna zapadna ekonomija - do skoro osnovni i takoreci jedini produkt banaka je bio upravo plasiranje stednje onima kojima taj novac treba uz vracanje sa kamatom, dok su se sad izgleda preorjentisale na obicno dranje klijenata posto realne pare nikom nisu potrebne vec se svima vise isplati da koriste fiktivne iz kojekakvih berzanski izmisljenih produkata pa imamo apsurd da ceo svet duguje nekome, a u stvari duguju sami sebi jer su zamislili da ce u buducnosti da imaju nesto, a obzirom da to moze a verovatno nece da se desi opet ce doci do pucanja novog balona kao onaj od 2008, aamo ovaj ce biti jos gori jer nece biti vezan samo za jednu privrednu granu

s4

pre 3 godine

odavno bankarski sistem je zreo da predje na islamsko bankarstvo gde nema kamata

nek se javi neki ekonomista koji to malo bolje zna oni i to uce na fakultetima.

ako sam ja dobro razumeo banke u islamskim drzavama daju novac za investicije ti njima ne placas kamatu nego dajes udeo u tvom projektu. vremenom mozed da otplatis taj udeo.

tu je onda banci u interesu da tvoj biznis uspe jer je ona direktni učesnik u tome a nema zagarantovanu kamatu pa je boli uvo i ako propadnes ona ce poslati izvsitelje da naplate.

Snorke

pre 3 godine

Za one koje ovakva praksa banaka u razvijenim zemljama zbunjuje: banke kada imaju previše novca a manjak plasmana dolaze u situaciju da i sa minimalnim kamatama posluju sa manjom zaradom (to je za njih kao da gube) i onda se uvodi negativna kamata za štedne uloge a minimalna kamata za tražioce kredita. Kod nas taj slučaj neće skoro (prvo, mi smo nerazvijeni, kao da nismo u evropi, a drugo, toliko ekonomski i svakojako drugačije tonemo da će mo biti još jadniji), inače će ponovo da prorade slamarice (za sirotinju, a bogate lopine će da se vrate na Kipar i kojekude).

nislija

pre 3 godine

Kako to da ista vrsta robe u ovom slucaju novac ne vredi nista kada se polaze banci na stednju a vredi mnogo kada se uzima od banke kao kredit. Zar novac ne bi morao kao svaka druga roba da ima cenu kakvu odredi trziste. Na ovaj nacin banke zloupotrebljavaju monopol na finansijske usluge.
(Lili, 13. januar 2021 14:45)
Prosto. Kada uzgajas jagnjad i posle ih prodajes, cenu kg mesa ti odredjujes, pa prodas ili ne. Tako i banke, zavisno od njihovih ulaganja i troskova, hartija od vrednosti itd., odredjuju cenu novca. Sada je nepovoljno drzati pare u banci, daleko je bolje ulagati u nekretnine, naravno ko moze, jer kasnije prilikom prodaje moze da se zaradi daleko vise nego sto banke daju kamate, a umedjuvremenu moze i renta da se uzima.

nislija

pre 3 godine

Kako to da ista vrsta robe u ovom slucaju novac ne vredi nista kada se polaze banci na stednju a vredi mnogo kada se uzima od banke kao kredit. Zar novac ne bi morao kao svaka druga roba da ima cenu kakvu odredi trziste. Na ovaj nacin banke zloupotrebljavaju monopol na finansijske usluge.
(Lili, 13. januar 2021 14:45)
Prosto. Kada uzgajas jagnjad i posle ih prodajes, cenu kg mesa ti odredjujes, pa prodas ili ne. Tako i banke, zavisno od njihovih ulaganja i troskova, hartija od vrednosti itd., odredjuju cenu novca. Sada je nepovoljno drzati pare u banci, daleko je bolje ulagati u nekretnine, naravno ko moze, jer kasnije prilikom prodaje moze da se zaradi daleko vise nego sto banke daju kamate, a umedjuvremenu moze i renta da se uzima.

nislija

pre 3 godine

Da li će ovo značiti i manje kamatne stope za kredite uzete kod banaka?
(mislilac, 13. januar 2021 14:24)
Ne, jer cilj banaka je da natera sve one sto cuvaju novac kod njih, da taj isti novac povuku, a da posluju sa kreditima jer tu banke i zaradjuju. Sada trenutno banke imaju previse novca, a nemaju gde da posluju, tj. da ulazu i da zaradjuju. Njima je cilj da se otarase viska para, a da ono sto im ostane uvale kao kredite sa kamatama.

s4

pre 3 godine

odavno bankarski sistem je zreo da predje na islamsko bankarstvo gde nema kamata

nek se javi neki ekonomista koji to malo bolje zna oni i to uce na fakultetima.

ako sam ja dobro razumeo banke u islamskim drzavama daju novac za investicije ti njima ne placas kamatu nego dajes udeo u tvom projektu. vremenom mozed da otplatis taj udeo.

tu je onda banci u interesu da tvoj biznis uspe jer je ona direktni učesnik u tome a nema zagarantovanu kamatu pa je boli uvo i ako propadnes ona ce poslati izvsitelje da naplate.

marica, kriv, razumevanje...

pre 3 godine

samo jos jedan pokazatelj dokle je stigla fiktivna zapadna ekonomija - do skoro osnovni i takoreci jedini produkt banaka je bio upravo plasiranje stednje onima kojima taj novac treba uz vracanje sa kamatom, dok su se sad izgleda preorjentisale na obicno dranje klijenata posto realne pare nikom nisu potrebne vec se svima vise isplati da koriste fiktivne iz kojekakvih berzanski izmisljenih produkata pa imamo apsurd da ceo svet duguje nekome, a u stvari duguju sami sebi jer su zamislili da ce u buducnosti da imaju nesto, a obzirom da to moze a verovatno nece da se desi opet ce doci do pucanja novog balona kao onaj od 2008, aamo ovaj ce biti jos gori jer nece biti vezan samo za jednu privrednu granu

Lili

pre 3 godine

Kako to da ista vrsta robe u ovom slucaju novac ne vredi nista kada se polaze banci na stednju a vredi mnogo kada se uzima od banke kao kredit. Zar novac ne bi morao kao svaka druga roba da ima cenu kakvu odredi trziste. Na ovaj nacin banke zloupotrebljavaju monopol na finansijske usluge.

logicar

pre 3 godine

sasvim logicno... i zaposleni treba poslodavcu da placaju sto rade, sto da ne, mislim novac se svakako bere po potrebi tako da je svaki vid rada bahacenje cisto

Aristotel

pre 3 godine

Kakva je onda svrha i logika da postoje banke? Banke okrecu novac koji su gradjani ostavili na cuvanje.
Bolje je kupiti sef, ugraditi ga u zid kuce/stana i tamo cuvati pare.
Nema vise logike da ga cuvamo u bankama.

Ervin

pre 3 godine

Plaćam banci za paket ker preko nje primam platu, pa su ukinuli kamate na sredstva koja stoje u banci takozvana ne oročena sredstva i na njih smo imali neku simboličnu godišnju kamatu. A sad hoće i da naplate za to malo crkacice što imamo u bankama? Ne mislim da će statina uloge od 100 000 eura, brzo će to doći na sve uloge. U tom slučaju prelazim da primam platu na ruke i kraj priče. A banke nek vide šta će.

Јабучило

pre 3 godine

Када они мени позајме новац одеру ме, а када располажу мојим новцем треба ја њима да платим?

Jaa

pre 3 godine

Ovo bi bilo super! Onda ja kao vlasnik firme ponudim fizičkim licima kamatu od 1-1.5%,potpišemo ugovor i oni me kreditiraju. Zašto banci 3-5% kad može i ovako? A kad mi prestanemo da uzimamo kredite eto ponovo kamata na štednju.

Glasnik insajdera

pre 3 godine

Ok, hajde onda pitanje...
Pošto imaju viška para, ne mogu da ih plasiraju, da li to onda znači da će sami sebi naplaćivati lezarinu novca?
Samo pitam.

Snorke

pre 3 godine

Za one koje ovakva praksa banaka u razvijenim zemljama zbunjuje: banke kada imaju previše novca a manjak plasmana dolaze u situaciju da i sa minimalnim kamatama posluju sa manjom zaradom (to je za njih kao da gube) i onda se uvodi negativna kamata za štedne uloge a minimalna kamata za tražioce kredita. Kod nas taj slučaj neće skoro (prvo, mi smo nerazvijeni, kao da nismo u evropi, a drugo, toliko ekonomski i svakojako drugačije tonemo da će mo biti još jadniji), inače će ponovo da prorade slamarice (za sirotinju, a bogate lopine će da se vrate na Kipar i kojekude).