1. Pa i prodavacica u pekari sav svoj novac potrosi u Srbiji, u cemu je problem ? Jel ce zemlja prestati da se vrti ako frilenseri odu iz zemlje ?
    (mars, 21. novembar 2020 12:34)

    Prodavacica nije unela u zemlju strani kapital(i to bez ikakve pomoci drzave) . Pokusao sam najprostije da ti objasnim koja je razlika.
    Nece zemlja prestati da se vrti ako mi odemo iz zemlje....
     (kejt_winslet, 21. novembar 2020 16:12)

    # Link komentara

  2. Pa i prodavacica u pekari sav svoj novac potrosi u Srbiji, u cemu je problem ? Jel ce zemlja prestati da se vrti ako frilenseri odu iz zemlje ?
    @mars"
    Vidi se da nisi upucen u ekonomiju pa cu pokusati da ti objasnim. Za drzavu su benefiti kada strani kapital ulazi u zemlju na bilo koji nacin. Zato drzave cesto subvencionisu izvoz. A frilenseri izvoze svoj rad. Ili pogledaj turisticke manifestacije, ili organizaciju svetskog prvenstva u fudbalu. Drzave se otimaju da uloze milijarde evra kako bi privuki turiste koji ce potrositi novac kod njih.
    Uzmi Exit za primer. Baka iz NS izda stan za Exit. Uzme npr 1000evra. Ne plati porez na to. Ali, za tih 1000evra kupi sve i svasta a na sve te kupovine drzava zaradi od poreza. Takodje firme cije je proizvode kupila od njenih para isplate radnike a od tih plata drzava opet uzme porez. Medju njima i ta iz pekare koju pominjes
    Ako uz to dodas da ti je IT jedina grana privrede koja u ovoj drzavi funkcionise koliko-toliko, taj "odlazak" frilensera bi bio katastrofalan. Zamisli da je moguce da svi gastarbajteri zaradjuju u inostranstvu a trose novac u Srbiji?
    (Nele, 21. novembar 2020 15:12)

    # Link komentara

  3. Jedino sto sam od ove zemlje dobio je produzeni vojni rok, tako da je ona meni duzna a ne obrnuto.
     (trt, 21. novembar 2020 13:51)

    # Link komentara

  4. Уз мало маште и добре воље, фриленсери могу да региструју своја предузећа у иностранству, у земљи која стимулише рад оваквих предузетника. Такође се може отворити и банковски рачун по истом принципу, а елекетронски новац не познаје границе, и може се користити чакми у Србији без икаквих додатних опорезивања.
    (оће то, 21. novembar 2020 12:37)

    # Link komentara

  5. Pa i prodavacica u pekari sav svoj novac potrosi u Srbiji, u cemu je problem ? Jel ce zemlja prestati da se vrti ako frilenseri odu iz zemlje ?
     (mars, 21. novembar 2020 12:34)

    # Link komentara

  6. @Vlada
    Vlado, nije tacno. Nama traze poreze i doprinose a da zauzvrat ne dobijemo nista. Da platimo zdravstveno ali da ne dobijemo knjizice, penzije isto necemo imati jer zakon ne poznaje nasu delatnost. Ja sam za to da se plati porez i da se regulise status. Hocu da imam pravo na kredit, bolovanje, pa i odmor. E sad ne zaradjuju svi dovoljno da ovo namire zato treba da se postave granice neoporezivog dela da neko ko zaradju 100-200$ bude oslobodjen. Ja zaradim oko 3-5000 E svakog meseca neto, na to platim jos 20% platformi na kojoj radim. E sad da li ti mislis da bi bilo normalno da ja drzavi od toga dam 2000 E? Drzava se inace potrudila da zabrani koriscenje platforme na kojoj radim, uplatu sredstava i jos svasta nesto. Srbija je u rangu nekih drzava koje ne mogu da se izgovore cak 95% africkih zemalja ima bolji status od nase po pitanju pristupa i protoka novca. Ako zatraze da platim ovo platicu sve i sigurno cu da se preselim ne sto sam ljut nego zbog isplativosti. Proveri i sam u Bih je porez 10% na dohodak iz inostranstva + imas prava na olaksice. Ne kazem tebi nego svima da ne zelite zlo jer se to vraca kao bumerang.
    (Xmen, 21. novembar 2020 12:08)

    # Link komentara

  7. @Mad Max....zamisli i ja kao i freelanceri sav svoj novac potrosim u Srbiji, dakle ode u potrosnju i porez kako si "mudro" rekao.

    Sta mislis da i mi ostali se vodimo tom devizom, ko bi placao puteve, bolnice, doktore, vaspitace itd?

    Ili neki i dalje veruju da nam to Vucic kupuje?
     (Vlada, 21. novembar 2020 10:16)

    # Link komentara

  8. Kako to funkcioniše sa robom evo primer. Kupim robu u Srbiji za 10000eura i prodam je recimo u Hrvatsku za 15000eura i šta mislite koliko sam zaradio? 5000Ne ni približno. Kad platim prevoz, carinu, bankarske provizije, pa onda svoju platu stavim recimo tih 1000eura pa na tu platu platim doprinose koji su oko 63% što je oko 630eura,pa takse na firmu razne, evo juče stigla nova ekološka 5000rsd, pa magacin zakup, pa porez na zakup magacina, pa na kraju mi izračunaju dobit koliko mi ostalo i onda još na to porez od 15%+ 15%retroaktivno na prošlu godinu. I onda dođe neki frilenser legne mu 5000eura,on ih podigne i kao što da nekom nešto platim, pa ja sam pametan, trošim pare u ovoj državi, a gde ja trošim u Hondurasu?
    (Biznismen, 21. novembar 2020 09:53)

    # Link komentara

  9. Baka Prasac na aparatima
     (sa x, 21. novembar 2020 02:16)

    # Link komentara

  10. Drugari frilenseri, treba vam 2500-3500 USD da dobijete stalni boravak u Panami. Nakon 3 godine dobijete pasos Paname. Ne morate ni otici tamo (preporucujem da ipak odete, Panama je predivna, uz to je stabilna poreska jurisdikcija), sve se resi pomocu pouzdanog advokata. Porez placate samo na zaradu koju ostvarite u Panami. Zarada ostvarena van Paname se ne oporezuje. Odjavite se iz Srbije i mirni ste. Pozdrav od Panamskog drzavljanina.
    (140 hiljada evra godisnje, 21. novembar 2020 02:13)

    # Link komentara

  11. Znaci mirni smo ako je uplata stigla iz EU ili SAD?
    (samo ne ofsor, 21. novembar 2020 00:55)

    # Link komentara

  12. Ja sam svoj problem resio. Dobijam pare na svoje ime, ali problem lopovske drzave je sto primam pare na racun koji ima instrukcije u Briselu, a karticu sam porucio da mi stigne kod druga u Nemackoj. U ocima zakona, ja dodirnih tacaka za racunima i porezima u Srbiji imam koliko Eskim sa Karibima. Srecno u naplati mojih para. Koliko ste ulozili u moju edukaciju, toliko ćete od mene i dobiti. 0!!!
     (koča, 21. novembar 2020 00:55)

    # Link komentara

  13. Ako ima zabrinutih, i treba da budu.
    I da samo ostanu na tome.
    i to je to.
    Dim, dim... i nista vise.
     (dj, 21. novembar 2020 00:46)

    # Link komentara

  14. ima leka apoteka.
    Zabrinuti treba samo da pitaju..
    Ili - nek procitaju clanak opet
    btw, prilikom otvaranja racuna u bilo kojoj banci - stoji napomena kad popunjavate: poverljivo
    Aha.
     (djokica, 21. novembar 2020 00:44)

    # Link komentara

  15. Moj prijatelj je otišao u poresku sa namerom da se raspita koja je procedura za otvaranje firme. Prvo što su ga pitali bilo je: "Šta je, hoćeš da pereš pare a?"
    Toliko o tome. Hvala lepo i prijatno.
     (stručnjak, 20. novembar 2020 23:37)

    # Link komentara

  16. Isto tako država mora da ti obezbedi normalan život, lečenje, vazduh koji dišeš itd. minimalac koji pokriva potrošačku korpu! E onda može da očekuje da se plaća najskuplje gorivo u regionu, jednu od najskupljih putarina u evropi i na kraju porez da se plati.
     (spartanac, 20. novembar 2020 23:31)

    # Link komentara

  17. Moze platicemo porez, al da vidimo sta drzava daje za to. Hocu da vidim kako ce drzava kao radnika da me zastiti kod Upworka.
    Svi vi koji kazete da treba da platimo porez jer i radnici u Srbiji placaju, znajte da radnik u Srbiji kad ode na bolovanje, na godisnji, ima i tad po zakonu u Srbiji obezbedjena primanja, a kad se vrati sa odsustva i dalje ga ceka posao.
    E pa ako drzava hoce porez, neka nadje nacin da nam obezbedi ista prava kao i svakom radniku u Srbiji.
    Da kao radniku, jer mi nismo direktori, vlasnici, veliki poslodavci, mi smo obicni radnici na internetu, koji se samo trudimo da prezivimo od danas do sutra.
     (i_tako, 20. novembar 2020 23:28)

    # Link komentara

  18. nisam zloban, nego pravičan.
    Ja placam sve poreze drzavi vec godinama, a radim za inostranu firmu i imam jacu platu.
    Zbog cega bi se frilenseri razlikovali od nas? Dakle, svesno ste izbegavali poreze, ali izgleda da vise necete moci.
     (Radmilo, 20. novembar 2020 23:13)

    # Link komentara

  19. Jel baš toliko ne razumete?
    Nije PDV jedini porez, pošto neki kažu potrošimo ovde. RFZO i PIO su takodje obavezni doprinosi kao i porez na zaradu 10%.
    Kažetr takodje koristimo orivatno zdravstvo. Ajd obavite operacije u privatnom zdravstvu, iole složenije. Ili sada, nema privatne poliklinike koja prima Covid pacijente. Zar se toliko ne razume?
    Lokalna opština prim uplatr od poreza na zarade. Pravi ulice, vodovod, parkove, škole, vrtiće. Šta vi uopšte radite ako osnove društvenog funkcionisanja ne znate?
    Neko reče da je porez, parafraziram, onomatopeja ropstva. U redu, predloži drugi sistem koji bi bio jeftiniji. Da li bi svaki park, svaka ulica bila privatna pa platiš ulaz? Ko bi to napravio i koliko bi koštalo. Da li je realno da se "slobodni pojedinci" dogovore oko zajedničkog finansiranja javnih dobara u lokalnoj zajednici? Svaki put, za svaki projekat? Nekako već jesu, to se zove porez. Komentator koji infantilno poredi ovu nesavršenu demokratiju sa ropstvom samo bi da uživa u plodovima tudjeg rada i životu bez obaveza. Može i to, no samo dok si dete.
     (Papillon, 20. novembar 2020 23:01)

    # Link komentara

  20. Naravno da moraju da plate pa i retroaktivno, pa to je valjda normalno. Porez mora da se plati to nije sporno. Može se samo pregovarati o visini, ali to samo za dalje, retroaktivno se mora platiti po sadašnjem zakonu. Što su ljudi koji rade u zemlji i primaju plate u zemlji budale pa oni plaćaju a drugi su pametni dobiju 1000eura recimo i da ne plate ništa. Pa šta mislite zašto Đoković nije prijavljen da živi u Srbiji, pa samo zbog poreza. Znači svi znaju da moraju da plate porez, šta je tu sporno. Nisi plaćao 5 godina, nakupilo se, pa sad plati sve i kamatu, što nisi plaćao. Šta da mi ostali nismo plaćali, pa od čega bi se išta napravilo u ovoj državi.Zamisli nisi struju plaćao 5 godina i sad te pitaju, a ti kažeš evo od sledećeg računa ću,manemoj.
    (Bankar, 20. novembar 2020 22:56)

    # Link komentara

  21. Očigledno je da im treba novac pa se dosetili sad.
    Odakle im ideja da traze nesto unazad!?!?
    Ljudi se sami snašli, pošteno rade, ne terete državu i sad ta ista trazi pare! Ma ‘ajte molim vas!
    (Tina, 20. novembar 2020 22:51)

    # Link komentara

  22. Tamo neki nazva svakoga ko nije u IT-u da je polupismen, a vecina nezna najosnovnije stvari vezane za poreski sistem.
    (uncle tom, 20. novembar 2020 21:49)

    Ti i jesi polupismen. Ne zna se pise odvojeno.
     (kejt_winslet, 20. novembar 2020 22:50)

    # Link komentara

  23. Lupajte minuse. Tuzno je sto se na svaku slicnu vest pojavi bezbroj komentara sa hiljadu i jednim izgovorom zasto se krsi zakon. Te korumpirani politicari, te nista drzava nije uradila za mene, losi su putevi, skupa mi autobuska karta a ne radi klima, ...
    Ako mislite da je zakon los borite se tako sto cete da ga promenite a ne tako sto cete da ga krsite. Ali ne, javljate se tek kada vas neko lupi po dzepu. A posle se cudite ko i kako nam kroji kapu.
     (uncle tom, 20. novembar 2020 22:32)

    # Link komentara

  24. Opcije:
    1.Estonija e-citizenship
    Dobije se online, kosta 50e i mozete otvoriti firmu za 5 min. Ima troskova, ali znate sta placate i radite neometano.
    2. Bugarska - daleko bolji uslovi
    3. Makedonija - po zadnjim informacijama za freelancere nikada bolji uslovi.
    Porez se placa u drzavi u kojoj je napravljen promet, tako da ajmo svi tamo, pa da vidimo od cega ce rasti bdp kao do sada.
    Mislim da vlast pojma nema sa cim se igra! Pisaju u jedini bunar iz kog godinama cela Srbija pije vodu.
    (objektivno, 20. novembar 2020 22:32)

    # Link komentara

  25. Porez mora da se plaća. Mi smo normalna i pravna država. Najbolje bi bilo da se osnuje sindikat slobodnjaka i da odu na pregovore sa predstavnicima PU. Da se postigne kompromis koji će da odgovara obema stranama, da se spremi zakon koji izglasa Narodna skupština i to je to.
     (qwertza, 20. novembar 2020 22:18)

    # Link komentara

  26. Neka prvo pocnu od starleta.
    (100%, 20. novembar 2020 22:16)

    # Link komentara

  27. Radi se o tome da vlast češlja samo one grupacije za koje zna da su protiv nje. A kako zna? Pa freelenseri su obrazovani i pametni ljudi, većina mladi...dakle ljudi koji nikada ne bi na izborima podržali ovakvu vlast.
    Ovo je njena osveta...čuli ste Dodiga neki dan...kažnjava Banjalučane zato što nisu glasali za njega...isto se dešava i ovde...dok splavovi i kockarnice rade li rade...
     (Boss po trnju..., 20. novembar 2020 22:14)

    # Link komentara

  28. Mi pricamo o 1000 do 3000 evra mesecno sto je na zalost za vecinu nedostizna cifra u Srbiji, zapravo tih isto 1000 3000 evra je takva sirotinjska cifra da smo mi kolektivno ubijeni u pojam sta znaci "zdrava" plata i normalan zivot.
    (Marko, 20. novembar 2020 22:11)

    # Link komentara

  29. Stvarno ne razumem paniku. Ako svi u Srbiji plaćaju poreze i doprinose na zarade, onda to treba da rade i oni koji zaradu ostvaruju u inostranstvu. Ukoliko su zaradu ostvarili u zemlji sa kojom Srbija ima ugovor o izbegavanju dvostrukog oporezivanja mogu da uzmu potvrdu i to je to. Inace svako ko je rezident Srbije ovde placa porez, tako da to nije ništa neobično. I što je najbitnije, nije ovo nikakav novi zakon, ovako je oduvek, ali su se neki pravili pametni i umesto da otvore firme primali su novac na dvoj racun i mislili da su oni koji placaju porez glupi
    (Vladimir Dj, 20. novembar 2020 22:03)

    # Link komentara

  30. ...borba protiv mafije.
    (to je ta..., 20. novembar 2020 21:57)

    # Link komentara

  31. Poreskoj bi bolje bilo da juri velike dužnike, a pošto nesme daj šta daš.
    (Daca, 20. novembar 2020 21:54)

    # Link komentara

  32. Stvarno preteraste. Poreski zakon je oduvek predvidjao da se porez placa na svaki prihod.
    Tamo neki nazva svakoga ko nije u IT-u da je polupismen, a vecina nezna najosnovnije stvari vezane za poreski sistem. A na svaki predlog da se otvori agencija i placa pausal dobije se gomila minusa.
    Ja nemam razumevanja ni za koga ko uzima 1000+ evra mesecno a ne placa poreze i doprinose.
    Ako necete samo da glumite intelektualnu elitu onda izadjite sa platformom i probajte da zastitite one koji zaradjuju dosta manje sume i kojima je ovo jedini izvor prihoda.
     (uncle tom, 20. novembar 2020 21:49)

    # Link komentara

  33. Da budemo realni sa pravne strane freelanceri nisu u pravu, medjutim nije ni drzava u potpunosti u pravu. Nije realno uzeti nekome vise od 50 posto zarade (kao i regularno zaposlenim licima) a da pri tom taj neko u tih preko 50% nema placene doprinose za zdravstveno, penziono i sve ostalo sto inace ide za regularno zaposlenog. Ako se uzima ista procentualna kolicina novca onda i iste usluge moraju biti ukljucene u to.
    Zasto bi freelanceri dali preko 50 posto za porez a da ne dobiju nista dok drugi zaposleni za iste te pare dobije sve (penziono, zdravsteno itd...)

    Svakako je neophodno uvesti red ali na pravi nacin.
    (Djordje, 20. novembar 2020 21:45)

    # Link komentara

  34. Treba da plate porez, ali samo od danasnjeg dana ili nekog dana u buducnosti. Dan jedan ne treba da im se naplati retroaktivno.

    Treba otpustiti sve iz drzavnog aparata koji nisu ranije krenuli u naplatu ovih potrazivanja jer su ocito nesposobni i nestrucni. Sta ih je sprecavalo?

    A ako je postojao plan da se ljudi puste pa naknadno da im se naplacuje, to je onda kriminal i pohapsiti sve koji su to isplanirali. Ti ljudi su te pare potrosili i sad da plate nemaju. Malo je onih koji su tako zaradili velike pare, pa je bolje njih osloboditi nego tolike ljude i porodice zaviti u crno.

    Ili smo zaista dotakli dno, pa se cedi suva drenovina?
     (pera, 20. novembar 2020 21:22)

    # Link komentara

  35. Mogu da me cesljaju do mile volje, od mene dinar nece dobiti. Inace, ja radim za dzabe, sve uplate koje sam primio su od tetke. Tako, da...
     (dokle bre?, 20. novembar 2020 21:12)

    # Link komentara

  36. dal cete udariti na sve koji imaju uplate iz poreskih rajeva?,smete li?
     (Nikola, 20. novembar 2020 21:01)

    # Link komentara

  37. Vi sto se hvalite da ste drzavljani Republike Srbije a imate otvoren racun u banci koja je u inostranstvu, odmah da vas obavestim da je po zakonu o deviznom poslovanju to strogo zabranjeno. Pa se vi hvalite i dalje kako ste za..... drzavu.
     (Bankar, 20. novembar 2020 20:59)

    # Link komentara

  38. A, moj komšija pokrio 180 kvadrata kuće od prodaje kafe, čokolada, toalet papira, žvaka na ulici...
    Pa svaki prodavac krompira na ulici utaji poreza više od 10 prosečnih frilensera.
     (LIRIM, 20. novembar 2020 20:59)

    # Link komentara

  39. Neću da finansiram sendviče I gorivo za autobuse.
     (polon, 20. novembar 2020 20:57)

    # Link komentara

  40. Ко у овим тешким временима прозива људе која јури послове, јури рокове, јури неку цркавицу да изгура месец по месец?

    Држава лаже чим зине. 30 година колико знам за себе.

    Више од 90% људи који зарађује озбиљан новац путем интернета плаћа намете.

    Исто тако, више од 90% фриленсера зарађује мале износе, често су нередовни.

    Замислите да сте 3 године радили за 500 евра без икаквих права радника. Да вам нико није помогао да нађете посао. Да сами плаћате радне трошкове и опрему. Нема стаж, нема здравствено. И одједном, оп, дај 9000 евра, толико си дужан држави. Да ли је то нормално? Да ли сте ушли некада у маркет и платили нешто што нисте купили(здравствено и ПИО)?

    Најгоре од свега је то што је то маса људи која се снашла и чију је вредност неко препознао и то преко баре, јер у овој бари муљатора се изгледа цени само јахање по човеку, чојству и свему што је људско.
    (Р, 20. novembar 2020 20:56)

    # Link komentara

  41. Sramota je da se radi linč ljudi koji nisu dobili posao u svojoj drzavi, vec su sami se izborili da ne budu teret drzavi tako sto ce neku crkavicu od 600 evra zaradjivati u inostranstvu.
    Drugo sramota je da privatne radnje se zaluzu da se oni oporezuju zaboravljajuci da oni rade i srbiji i pare dobijaju od srpskih musterija.
    Trece, sramota je da drzava juri da oporezuje odbacene umove a pri tome joj nije palo na pamet da ovi privatnici u srbiji ne izdaju racune.Nijoj je palo napamet da oporezuje gradjevinsku mafiju, It srpsku mafiju...
    Desice se na kraju ulica!!!
     (maks, 20. novembar 2020 20:54)

    # Link komentara

  42. Na stranu sva priča oko toga je li ovo pravedno za frilensere ili ne, ali sam naslov me izritirao. Poreska uprava "češlja" račune! A toliko tajkuna, kriminalaca, korumpiranih političara je ukralo i oštetilo ovu državu za milijarde svih ovih godina, trebalo bi Poreska da njih češlja dan noć nego kidiše samo na one na koje sme i tu izigrava neku vlast. Tamo gde nema pravde ni zakona nema ni države!
    (Markoni, 20. novembar 2020 20:52)

    # Link komentara

  43. Sad će ovi od 300 evra da likuju što će se uzeti 50% ovima od 3000 evra jer zbog njih su njima takve plate i da nije programerske pohlepe i oni bi imali ako ne 3000 a onda barem 1500 evra plate jer svim srcem veruju da živimo u zlatnom dobu i najboljoj ekonomiji Evrope.
     (ns, 20. novembar 2020 20:43)

    # Link komentara

  44. Neko tamo,


    Frilenseri većinom uopšte NISU na birou kao nezaposleni jer se time treba baviti i non stop ići tamo, to niko ne radi. Većinom uopšte ne koriste državno već privatno zdravstvo, što ruku na srce, radi i većina građana svejedno.
    (Maja, 20. novembar 2020 20:38)

    # Link komentara

  45. Pišu ljudi u komentarima da su frilenseri obrazovani. Da jesu obrazovani znali bi da su obveznici plaćanja poreza i doprinosa i uredno bi ih plaćali. Ovako su samo zanatlije koje izbegavaju svoje zakonske obaveze, kao i estrada, radnici na crno i ostali koji izbegavaju plaćanje poreza pa zbog toga ima sve manje i manje novca u zajedničkoj kasi.
     (Dežurni kritičar, 20. novembar 2020 20:30)

    # Link komentara

  46. Polazite od pretpostavke da su svi frilenseri programeri i da zarađuju 2-3 hiljade eura mesečno što je pogrešno.

    Ima ljudi koji zarade mnogo, ali takvi su u manjini. Najveći broj ljudi sastavlja kraj sa krajem i jedva da imaju da prežive. Ovi što drže časove engleskog, matematike, rade domaće zadatke Amerikancima i slično ne uhvate više od 30-40 hiljada dinara. Kada im sajt uzme procenat, pa pejpal, pa konverzija u dinare jedva se pokrpe. Treba država da je srećna što nisu na socijali.

    Ne kažem da nešto ne treba da plate, ali najveće dužnike niko ne dira, da ne spominjem koji su svi znamo.
    (Locutus, 20. novembar 2020 20:25)

    # Link komentara

  47. Pravo da se bude rob ne postoji!
    Uputstvo za izlazak iz ropstva: Mark Passio - Seminar Prirodnog zakona. Predavanje ima tri dela i treba pogledati svaki. od početka do kraja.
    Pogledajte i Državizam: Najopasnija religija i Larken Rose: Potpuna i neosporiva istina-poruka glasačkom stadu.
    Vladavina (vlast, vlada) je ropstvo! Državizam je satanistički kult koji se u potpunosti bazira na nasilju. Verovanje u autoritet ljudi na vlasti je stanje obolele psihe koja veruje u legitimnost ropstva. Niko nema prava da vlada, niko!
    Prava koja niko od nas nema se ne mogu prenositi drugima.
    Porez je eufemizam za krađu, nasilje i ropstvo.
    (Sloboda, 20. novembar 2020 20:18)

    # Link komentara

  48. Ne razumem sto ti ljudi jednostavno nisu osnivali firme ako su vec zaradjivali dobro.
     (pertinaks, 20. novembar 2020 20:09)

    # Link komentara

  49. ... gospodo slobodnjaci, pojam zdrave konkurencije je neprikosnoven u poslovnom svetu... i nemojte misliti da paušalcima ili "knjigašim" iz istih oblasti kojima se i vi bavite, cvetaju ruže... samo, mi plaćamo poreze i ostaje nam manje keša u džepovima, zato što smo budale? Plaćajte poreze na prihode, a vrednost svojih poslova kalkulišite tako da bidete zadovoljni netto prihodom... e, da li ćete onda biti jeftiniji od ostalih, pa u tome i jeste poenta... uzimate postenom svetu poslove jer dajete jeftinije ponude na uštrb poreza... neće moći više..
     (Karakondžula, 20. novembar 2020 19:58)

    # Link komentara

  50. i Nadal i Federer placaju poreze i u zemlji gde osvoje turnir i u zemlji gde zive...tako da to sto je negde placen porez u inostranstvu (a pitanje i da li je uopste) ne znaci da ne treba da se plati ovde porez na zaradu. Podrzavam da se naplacuje porez apsolutno, ono sto ne podrzavam je retroaktivno naplacivanje poreza i cinjenica da hoce da naplacuju poreze a da se ne zna ni osnovica. Stvorila se slika da frinelseri zaradjuju milione a pritom nece da plate poreze...ali ako mozemo mi da placamo pa i na najmanje sume, mogu i oni, nema razloga da se kuka. Neko je napisao advokati isto...njih treba debelo osuriti, prevaranti najstrasniji, ali uci u trag prilivu je nemoguce
     (prki-bradonja, 20. novembar 2020 19:53)

    # Link komentara

  51. @Blek-Cikago
    Ne placas porez jer postoji ugovor o izbjegavanju dvostrukog oporezivanja izmedju Srbije i Velike Britanije
    [link]
    (Sasha, 20. novembar 2020 19:51)

    # Link komentara

  52. Niko nije protiv plaćanja poreza ali da se ne traži retroaktivno unazad pet godina. Zakon postoji od 2001 godine. Ne može se meriti ovaj rad od pre 20 godina i danas. Drugo zakon o radu ne prepoznaje ovu delatnost. Niko danas nema par desetina hiljada evra da plati porez. Ako ovi ustraju u ovome nateraće ljude da otvaraju ne rezidentne račune u inostranstvu i da putem kartica podižu sredstva u Srbiji
     (Free elaence, 20. novembar 2020 19:46)

    # Link komentara

  53. Najveći broj ljudi koji rade kao freelanceri zaradi do 700-800$ mesečno, što znači da podignu od 65-75000 dinara. Gotovo sav taj novac se potroši u Srbiji, i samim tim je oporezovan.

    Izvini, ali gomila malih preduzetnika, poput frizera, auto mehanicara, limara, taksista, vodoinstalatera, elektricara itd, zaradjuje toliko, a u ovoj situaciji ni toliko, pa uredno moraju da imaju radnje i placaju poreze! Pored toga imaju i razne druge troskove te iste radnje, a takodje taj svoj zaradjeni novac, trose, pogodi gde, pa ovde u Srbiji! Ja sam samostalni preduzetnik, porez placam pausalno, i ne razumem, zasto ja to moram, a neko drugi ne mora?
     (gagi, 20. novembar 2020 19:38)

    # Link komentara

  54. Malo pojašnjenja jer vidim da su "ajtijevci" prilično glasni sa slabim argumentima. Prvo, na svaku uslugu koja je izvršena na teritoriji Srbije i "izvozi" se u inostranstvo se plaća PDV. Dakle to što vas je angazovao Mike iz Londona ne znači da ne treba da platite porez ovde. Drugo, taj "živi keš" dobijaju svi radnici čije firme se bave spoljnom trgovinom. Pa opet se na te plate radnicima obračunava porez. Nemam ništa protiv frilensera ali malo se informišite o pravima o obavezama pa se sa boljim argumetima borite i nađite najbolje rešenje.
     (Maca, 20. novembar 2020 19:37)

    # Link komentara

  55. Porez mora da se plati... Ovu državu u finansijskom životu održavaju privatna mala,srednja i velika preduzeća, paušalci itd. Mi kao građani pored poreza na vazduh plaćamo i porez na dostojanstvo. Porez na dodatnu vrednost je najveća pljačka svetskih hoštaplera a čiji model su preuzeli naravno i naši doškolovani stručnjaci. Inače taj PDV i redovni porezi i kamate obezbeđuju isključivo plate radnicima državnih privrednih i vanprivrednih preduzeća kao i penzije penzionerima i socijalna davanja. Dakle i Vi freelancer-i ste takođe sada uvučeni u prinudno obezbeđenje dohodka državne radničke klase (privilegovane uz partijske knjižice u zadnjih 50-60 godina).
    Em im obezbeđuješ parče leba em te deru ko roba. Takvi ovde najviše minusa i lupaju.
    (Sale, 20. novembar 2020 19:35)

    # Link komentara

  56. i treba da placacaju, kao sto i ja placam i to dobrih tridesetak hiljada mesecno u proseku, sad ce naravno da se nadje neko patan i da kaze 'ali bilo je prometa znaci i zarade' i jeste bilo prometa ali toliko poreza ima i troskova oko firme da mali procenat na kraju ostaje posebno u proizvodnji. Stoga ako vec zivite u ovoj drzavi i koristite njene puteve, zdravstvo, policiju, vatrogasce i ostale sisteme onda treba to i da platite jer je tako u sakoj zemlji u evropi u koju tako ocajnicki hocete da pobegnete, e sad, dali bas 40% i dali toliko unazad iako drzava nije imala reseno to pitanje, to je vec nesto drugo
     (Vani, 20. novembar 2020 19:33)

    # Link komentara

  57. "Gotovo sav taj novac se potroši u Srbiji, i samim tim je oporezovan".

    Tom logikom niko u Srbiji ne bi trebao da plaća porez na dobit i ostale naknade moraju da plate imaju sva preduzeća i preduzetnici. Da se razumemo protiv sam retroaktivne naplate i poreska stopa koju je država smislila za ovu delatnost je previsoka, ali nije u redu da ne plaćaju ništa i da se prave ludi kako nisu znali šta je njihova obaveza.
     (Marko, 20. novembar 2020 19:31)

    # Link komentara

  58. a u skupstini kafa 7 dinara.
    (Belmont, 20. novembar 2020 19:31)

    # Link komentara

  59. Ja radim za kompaniju iz USA, stigla mi je kartica od USA banke, sa imenom USA drzavljanina(kolega koji se dobrovoljno javio da stoji njegovo ime kao korisnik a bas covek), debitna kartica. Podizem na bankomatu i nigde se ne pominje moje ime. A karticu nogu da koristim najnormalnije. Drzavo,zakinucu te gde god mogu!!!
     (Urke, 20. novembar 2020 19:30)

    # Link komentara

  60. Predlazem vam da napravite svoju stranku kako bi zastitili svoje interese, i onda vi cesljajte njihove racune.
    Ozbiljan sam.
     (lorD, 20. novembar 2020 19:30)

    # Link komentara

  61. Zamislite ovo iz ugla jednog srandardnog freelancera - daje časove engleskog ili crtka nešto za 99 design i slično.

    On uzme 40.000 din max mesečno. To sve potroši na račune (u ovoj državi) i hranu (kojoj pdv ide ovoj državi).

    Sad se od njega očekuje da da pola (20.000) državi. On će najverovatnije da prestane da radi jer nema matematiku - neće imati primanja, jer nema smisla da radi 8 sati dnevno za 20.000. Ako nađe drugi posao - juhu, ali verovatno neće, kao što svi znamo.

    Onda neće imati za račune i hranu. Onda će, nakon nekog vremena, doći izvršitelji i "samo raditi svoj posao".

    Eto gde i za koga ovo sve vodi.
    (Juhu, 20. novembar 2020 19:17)

    # Link komentara

  62. Koliko ovde samoproklamovanih "obrazovanih", elite koja nema pojma o porezima, doprinosima i poreskom sistemu pa se pitam kako sebe računaju u obrazovane sa toliko neznanja. Ili si obrazovan samo ako se razumeš u IT?
    Elem, nije normalno da se naplaćuje zdravstveno osiguranje retroaktivno ali sam za to da ako si ti, ili tvoji članovi porodice koji nisu osigurani po drugom osnovu koristili državno zdravstvo, naplati to. Porez je drugo i on se treba naplatiti.Da ne sada objašnjavam razliku doprinosa i poreza. Pitanje je da li porez naplatiti za 5 godina ubazad Mnogo je jer se ovca jednom dere ali 100 puta šiša.
     (šljus, 20. novembar 2020 19:15)

    # Link komentara

  63. Pitanje: Hoće li proizvođači malina da plate 50 posto poreza? Proizvođači kupusa? Duvana? Pšenice? Zašto su oni bolji od ostalih?
     (NoName, 20. novembar 2020 19:10)

    # Link komentara

  64. Ako ćemo iskreno i pošteno, tako i treba. Samo je to trebalo biti predočeno istim odavno, a ne sad da sabiraju sve što su propustili u finanansijskoj. Radim vec 5 godina kao Inženjer, i uredno mi se 5 godina odbija porez od plate, i smatram da svi mi trebamo plaćati porez, kao i frilenseri. Ali, tu dolazimo do stare priče, zašto uvek država udara na najmekanije građane i društvo?! Kada će estrada početi da plaća porez?! Žive u vilama, stanovima, kućama, bazeni i ludila?! Sve na oči gradjana i države jer se sve vidi na klipovima, tv-u? Zašto gospodo prvo ne udarite na njih jer to su mnogo ozbiljniji iznosi od ovih koje trebaju da plate frilenseri. Drugo, prodavci automobila ozbiljne iznose ne plaćaju državi Jednak zakon za sve! Jer samo ja koliko vidim samo oni koji utaje porez mogu sebi priuštiti i dobar auto i stan. Država treba dobro da razmisli, a ne da pere mozak preko svojih medija građanima Srbije i da ima ciljanu grupu. Gospodo, pa nismo mi glupi to zapamtite. Pozdrav za frilensere.
     (Nikola, 20. novembar 2020 19:09)

    # Link komentara

  65. Ako vala.
     (NikolaBg, 20. novembar 2020 19:06)

    # Link komentara

  66. Ono sto sigurno znam je da porez za fizicka lica zastareva za 5 godina, zato i potrazuju 5 godina. E sad kad prodajes neku robu na stranom trzistu traze potvrdu da nisi njihov drzavljanin i da nemas prebivaliste ako neces da ti naplate porez. Znaci porez treba da se plati ovde pretpostavljam. E sad koliki to je drugo pitanje. Jedino nije jasno sta kad imas novac na nekom racunu tipa paypal, yo je valjda novac koji nije usao u nasu zemlju?
    (ST, 20. novembar 2020 19:01)

    # Link komentara

  67. Ako kao svojevrstan freelancer pružam verske usluge online oslobođen sam poreza, jel tako?
    (Pan5er, 20. novembar 2020 19:00)

    # Link komentara

  68. Porez se plaća po rezidensu, dakle, to što uzimaju platforme i banke nije porez, već njihov fee.

    To što se posle plati PDV dok se troši novac u Srbiji, to plaćaju i svi drugi u Srbiji npr. i oni koji rade i plaćaju o poreze i doprinose na zaradu.

    Doprinosi su možda druga priča, kao i kamate.

    Jedino ko nije rezident Srbije, a platio je taj porez u drugoj državi gde je rezident i Srbija sa tom državom ima ugovor o izbegavanju duplog oporezivanja, može da se pozove na to.

    Sad, nije fer što npr. razni pevači ne plaćaju porez na svoje zarade, ili što se krade, ali to država neće uvažiti, sa tim argument ne vredi izlaziti pred njih.
     (Milovan, 20. novembar 2020 18:53)

    # Link komentara

  69. Evo ja sam jedan od tih. Prodao sam ono malo imovine što imam u Srbiji i preselio poslovanje u Vidin. Sada sam podstanar u Srbiji, a plaćam šta treba u tuđini. Sve najbolje.
    (Sve najbolje., 20. novembar 2020 18:51)

    # Link komentara

  70. Hahaha, kako će svi da zapale u bugarsku i mađarsku hahahaha
    (Šta god, 20. novembar 2020 18:47)

    # Link komentara

  71. @Blek - Chicago

    Postoji sporazum o izbegavanju dvostrukog oporezivanja. Neka ti poslodavac dostavi dokaze da je uplatio poreze u VB i trebalo bi da si u redu.
    (draganče, 20. novembar 2020 18:46)

    # Link komentara

  72. Tuzno i zalosno,ogorcen sam na svoju zemlju,kako vas nije sramota,i to hocete da oporezujete.Jedina industrija koja pokrece privredu.I to oporezovacete mlade ove zemlje,moj tata se sigurno nije bavio IT,jer ne zna ni da upali kom kao i 80% njegove generacije.
     (Mladen, 20. novembar 2020 18:40)

    # Link komentara

  73. Najveći broj ljudi koji rade kao freelanceri zaradi do 700-800$ mesečno, što znači da podignu od 65-75000 dinara. Gotovo sav taj novac se potroši u Srbiji, i samim tim je oporezovan. Freelenceri su zapravo ogromni izvoznici i prave zdrav novac. Kina je napravila ekonomski bum zato što je maksimalno stimulisala izvoz i dovlačenje svežeg i zdravog novca. Freelenceri nisu glupi i neobrazovani ljudi da im nije jasno šta znači penzija i zdravstveno osiguranje. Oni koji su napravili ozbiljan posao su već sami rešili te stavke. Država treba da izađe sa rešenjima koja će stimulisati ovakav rad a ne da se obračunavaju porezi od gotovo 50%. Rešenje može biti registrovanje agencija sa malom ili nultom stopom poreza i uplatom doprinosa prema prihodu sa grejs periodom od godinu ili dve. Represalijama će se samo dovesti da ti ljudi napuste državu ili ostanu bez prihoda, a samim tim će država ostati bez ičega.
    (Mad_Max, 20. novembar 2020 18:33)

    # Link komentara

  74. Koliko god podržavao legalizaciju privrednik tokova i naplatu poreza, bojim se da je država ovim pucala sama sebi u nogu. Kratkoročno, naplatiće taj zaostali porez, mada ne sav. Dugoročno, nateraće ljude da potraže način da se zaštite od slične situacije u budućnosti. Neko će se jednostavno odseliti u inostranstvo, baš kao što su se odselile hiljade drugih. Neko će jednostavno preseliti biznis u inostranstvo, a u Srbiju prebacivati samo onoliko novca koliko mora. 90% stvari u Srbiji može da se plati stranim kreditnim karticama. U Srbiju će prebaciti samo onoliko koliko im treba da pokriju tih preostalih 10%, ako je i toliko. Nisam siguran kome je sve ovo bilo potrebno i zašto. Srbiji je potrebna reforma poreskog sistema i način da se ljudi motivišu da ostanu u zemlji.
    (Zoki, 20. novembar 2020 18:31)

    # Link komentara

  75. Božijoj administraciji porez da naplatite. A ove ostavite na miru.
     (Miki, 20. novembar 2020 18:28)

    # Link komentara

  76. Niti mi ide staž, niti sam zdravstveno osiguran, imam 29 godina i ni dana radnog staža, iako sa malim prekidima radim od 22-e godine, kad mi je otac izvršio samoubistvo, kad sam bio na trećoj godini studija. Od tada sam bio zdravstveno osiguran jer sam primao porodičnu penziju od 6054 dinara, do 26-e godine, a obavljao sam razne poslove preko omladinske zadruge u cilju preživljavanja i završavanja fakulteta, primanja su bila oko 15-20 hiljada. Kada sam napunio 26 izgubio sam pravo na zdravstveno,i na porodičnu penziju(samo da napomenem da mi je otac bio poljoprivredni inženjer kome je u mutno vreme od 90-2000 pojedeno 10 godina staža pa stoga njegova penzija iznosi 9000 pa se umanji za 30%) i pravo da ostanem na tom poslu. Onda sam prešao na drugi posao preko zadruge, pa kada sam video da od 25000 nema života onda sam prešao u fast fud radnju gde sam zarađivao oko 40000(opet bez prijave, i zdravstvenog). Tu sam proveo 7 meseci i onda sam preko drugara našao online posao gde mi je plata poslednje dve godine oko 90000. Jedino što sam znao je da postoji opcija da plaćam sam sebi doprinose i zdravstveno, pojma nisam imao da je to po određenom zakonu obaveza sa sve porezom. U međuvremenu, dakle od 2013 do danas, jer nikako nisam stigao ni našao koncentracije da završim fakultet platio školarinu ekonomskom fakultetu u vrednosti od oko 450000 (do2013 sam bio na budžetu) i sutra ako mi poreznik pošalje rešenje, po ovim propisima koji se spominju bi trebalo da platim jedno 800-900 hiljada.Od toga je zdravstveno jedno 200000 a da sam u prethodne 3 godine izgoreo ruku na palačinkari ili mi pokretna traka zgnječila ruku ili dobio neki psihički poremećaj jer radim do 6 ujutru poslednje dve godine morao bih da idem kod privatnog doktora i da platim. Druga stvar je staž koji mi niko neće priznati i za koga nikog nije bilo briga dok sam radio druge poslove a iskreno ni mene nije briga jer penziju da doživim verovatno neću a da je i doživim mogu da se nadam 9000 dinara kao što je moj otac mogao da dobije da je dočekao. Sve u svemu ,nisam ovo sve pisao kao žalopojku, niti očekujem neko sažaljenje niti bi trebalo da ga bude, nego samo kao odgovor na ove komentare tipa ako, tako im i treba i slično. Trebalo bi da bude malo više razumevanja među ljudima, a ne da se delimo još više svakim danom
     (nn, 20. novembar 2020 18:25)

    # Link komentara

  77. Слажем се да фриленсери требају да плате неку врсту пореза, али не толико колико је неко из државне фотеље предвидео, јер је заиста превише. Срамота је да чешљају приливе 5 година уназад, да би још мало попунили рупе у буџету, а онда се хвале највећим растом у Европи.
    Као што неко рече, фриленсери незапослени на бироу, бесплатна здравствена књижица, то лечење неко радећи на каси, њиви, скели...покрива и из тог разлога би фриленсери требали да плаћају неку врсту пореза, да задовоље трошкове државе према њима.
     (Neko tamo, 20. novembar 2020 18:22)

    # Link komentara

  78. Ako kojim slucajem krenu da dizu krivicne prijave, zbog neplacanja poreza za poslednje 5 godine (mada i ovde se mozemo pitati zasto bas 5 a ne 10 ili 30g), gde upravnici PU nisu ni znali kako da obracunaju, protiv svih frelancera koji su na neki nacin, legalno radeci IT poslove za strance, uneli neke pare u Srbiju spremite vise zatvorskih kapaciteta nego sto vam sada treba za kovid pacijente jer ljudi nemaju te pare.

    Ostaje ili da uzmu kredit (ups cekaj oni nisu zaposleni kako da uzmu kredit), ili da izdrze visegodisnje zatvorske kazne ili, sto je najverovatnije, da zapale odavde sa svojim porodicama. Srbija zbog bahatosti i nemanja sluha ostace bez stotine miliona deviznih priliva svake godine.

    A zlobnicima koji ne razumeju kako stvari funkcionisu u ovom privrednom segmentu (i kojima je sef nadzora za motanje kablova maksimalan kadrovski domet koji mogu dostici) ostace zauvek penjava ljuborna usta kojim mogu samo da laju.

    Samo njima da kazem da neki programeri koji rade po nasim firmamam imaju i preko 3000e neto plate pa vama opet samo ljubomora, i puna usta, ostaju.

    Kao posledica ce se javiti da ce vecina frelancera otici preko gde su dosta vece plate i u neto iznosima a drzava ce ostati uskracena i za tih 20% PDV-a.

    Ako ste nesposobni da napisete zakon, samo prepisite neki koji vec postoji iz EU.

    Inace Srbija ostaje, realno, zemlja opanaka i motike (modernih motaca kablova) a ne IT gigant kako je drzava, maskiranim IT tehnoloskim parkovima, predstavlja.
    (Smuki, 20. novembar 2020 18:22)

    # Link komentara

  79. Drugo nismo ni ocekivali. Ovi odozgo su eksperti samo za jednu stvar. Cedjenje suve drenovine. Retroaktivna primena zakona je koliko znam neustavna. Oko sokolovo je nezakonito takodje, dok se ne promeni zakon. Ok zakon na stranu to kod nas nikad i nije bio neki faktor, sustina je bitna a to je da mora da postoji zelja da se nadje prihvatljivo resenje i da se jasno ukaze kako se posluje na dalje. Ozbiljnoj drzavi ne bi smelo da bude u interesu da unistava privrednu granu koja dobro posluje. Takodje, domaci monetarni sistem dobija mnogo uvozom deviza, tu treba ulagati a ne unistavati. Ne znam, porez mora da se placa al ovo svakako nije nacin.
     (Sofronije, 20. novembar 2020 18:22)

    # Link komentara

  80. Stvarno su mogli da otvore agencije i plaćaju porez paušalno, stvarno nije ogroman izdatak. Ovako samo prave budalama one koji plaćaju porez. Svima bi bilo bolje da svi plaćaju.
    (Gmaz, 20. novembar 2020 18:18)

    # Link komentara

  81. Svi po zakonu moraju da plate porez. Nisam znao nije opravdanje. Takodje mislim da advokati isto treba da plate porez na promet, ali drzava sa njima ne moze da izadje na kraj. Takodje poreza su oslobodjeni sluzbeni automobili, a i za to treba da se plati porez...ima tu jos mnogo mnogo njih koji ne placaju porez, ali za sada je najlakse da se obracunaju sa ovim ljudima.
     (Mesec, 20. novembar 2020 18:18)

    # Link komentara

  82. Ima toliko nacina da se ovo zaobidje, terate ljude za badava iz zemlje praznom pricom.
    (Pero, 20. novembar 2020 18:17)

    # Link komentara

  83. Procitah da ce frilenseri da prave neke digitalne proteste.I treba drzava da vam uzme sve pare kad se bavite digitalnim protestima.Jadni ste i nesposobni.
     (Srbin, 20. novembar 2020 18:15)

    # Link komentara

  84. Ударају на ситу.... Змија се бије у главу...... Политичаре, тајкуне, назови бизнисмене, шпекуланте
     (ИБАРСКА ЛАСИЦА, 20. novembar 2020 18:11)

    # Link komentara

  85. Ozbiljno pitanje: Ako recimo ja živim u Srbiji a radim za kompaniju koja je van Srbije (recimo London) i ta kompanija mi daje platu i obračunava pozez i doprinose tamo a šalje mi neto platu u banku, da li treba ponovo da platim porez opet i u Srbiji?
    (Blek - Chicago, 20. novembar 2020 18:09)

    # Link komentara

  86. Realno je da plate zdravstveno osiguranje svi koji rade u inostranstvu jer i kad odu u penziju leče se ovde ili su ovde školovani lečeni i otišli tamo ali i državi je dobro jer to je čist devizni priliv ti ljudi taj novac potroše ovde i plate 20% pdv ali bi zdravstveno morao svako da plati ostalo kako ko hoće.
     (Jovan, 20. novembar 2020 18:06)

    # Link komentara

  87. Sami našli posao u drugoj državi, nikoga ne ugrožavaju na tržištu rada u Srbiji, smanjili nezaposlenost sa kojom se vlast hvali,..E sad se tek pojavljuje država i to da uzme harač. Zato put pod noge, živi u državii koja će o tebi da brine i poštuje te kao građanina.
     (Grr, 20. novembar 2020 18:04)

    # Link komentara

  88. Neko spomenu da je konacno doslo na red da se stane na put programerskoj bagri. Da se sve gradi iz dzepa postenog naroda. Nije problem, slazem se, svi treba da placaju porez. Nego sto ne placaju normalan porez estradni umetnici? Sto je advokatima dozvoljeno da deru narod a da budu pausalci? Hajde da sve bude jednako.
     (cek da vidim, 20. novembar 2020 18:01)

    # Link komentara

  89. Malo da pojasnimo ljudima koji ne znaju o tome nista kako to sve funkcionise. Vecina ozbiljnih frilensera uzima oko 1000-2000 americkih dolara mesecno. Ali njima porez na tu sumu uzima upWork(platforma na kojoj su zaposleni), PayPal uzima svoj porez, banka uzma svoje + konverzija u evre pa u dinare. Na kraju ode makar 30% od te sume. Znaci porez se placa, ali ne drzavi Srbiji jer drzava Srbija sa tim nema nista. Ti ljudi redovno placaju racune i poreze u ovoj drzavi za sve sto od te drzave koriste. PDV placaju na sve sto kupuju u ovoj drzavi, i sada jos drzava hoce da uzme 40% za nesto sa cim nema nikakve veze. A frilenseri unose ziv kes u ovu drzavu, sve sto zarade je cist priliv novca iz inostranstva. Placaju stranci Srbe da za njih naprave, sajt ili smesan video. Nisu ti ljudi nasli posao u Srbiji preko biroa da ih neko ovde oporezuje. Obicni ljudi mozda ne shvataju, ali ti ljudi unose ziv novac u ovu drzavu i tu ulazu isti. Ako jos drzava Srbija odluci da oporezuje sa 40% jednog frelilensera, taj freelenser od zaradjenih 2000$ moze da dobije samo 30% od te sume, odnosno 600$, sto je 500 evra, a to je jako mala plata za jednog programera, a na takvu pljacku niko nece da pristane.
     (Mareje care sad je startuj, 20. novembar 2020 17:54)

    # Link komentara

  90. Dakle država će da češlja koliko miliona računa? Šou...posao... mislim mogu da iscimaju nekog freelensera da im iščuka kod za automatsko pronalaženje uplata iz inostranstva...bedna je ovo država
     (otac, 20. novembar 2020 17:51)

    # Link komentara

  91. Ukinite internet, oduzmite kompjutere i ugasite svetlo.
    (Dark, 20. novembar 2020 17:45)

    # Link komentara

  92. A da se pogledaju finansiske transakcije prema poreskim rajevima '90ti. bilo bi tu love za ceo godišnji bužet R.Srbije. A možda bi videli tačan iznos transakcije od tetke iz Kanade.
     (Rajko, 20. novembar 2020 17:42)

    # Link komentara

  93. Drzava maceha prema svom narodu. Frilenseri koji zaradjuju dodatno preko potrebni dinar da zive normalno se preko medija fakticki izjednacuju sa mafijom. Ni dinar drzavi da date !!!
     (Maksa, 20. novembar 2020 17:33)

    # Link komentara

  94. Šta sad, država kasno razumela kako sve funkcioniše i da je tu dobra lova, ajde da uzmemo pare besplatno opet od ljudi. Kazna zato što su se pojedinci snašli i zaradili od svog intelekta. U državi gde se takvim najmanje daje, a najviše uzima. Nešto ne vidim da češljaju neke druge pojedince pa i grupe, kao IT. Ima svi da odu, I mi ostali ostajemo u mulju sa muljem.
     (Goran, 20. novembar 2020 17:25)

    # Link komentara

  95. Frilenseri koje ja poznajem imaju racune i platne karte iz stranih zemalja, kao i Paypal ili slicne racune takodje registrovane u stranim zemljama.
    (Rascia, 20. novembar 2020 17:21)

    # Link komentara

  96. Hakovanje hakeri, to vam je protest.
    Ne sumnjam u znanje a ima vas na hiljade....
     (bidermajer, 20. novembar 2020 17:17)

    # Link komentara

  97. Kad ćete da pročešljate crkvenu bratiju? Porez ne plaćaju, a cenovnik imaju...
     (Cile Mile, 20. novembar 2020 17:17)

    # Link komentara

  98. U redu je da se frilenserima obracunava porez kao i svima ostalima, ali da se obracuna i naplati retroaktivno, odjednom, za poslednjih 5 godina, tokom kojih bukvalno nije bilo nacina da ti ljudi saznaju koliko treba da plate, to je vec bolesno. Te pare su potrosene, ko moze to sad da plati? Pricamo o iznosu jednakom jednogodisnjoj zaradi, ili cak i vise.

    Treba da im oproste za sve do sada (sami su krivi) i da im obracunavaju porez od ove, 2020 godine.
    (Pfff, 20. novembar 2020 17:17)

    # Link komentara

  99. sedeo tako neko besposlen u nekom ministarstvu ili poreskoj i trazio na upworku da zaradi neku paricu za neki data mining ili neko sredjivanje excel tabela. onda mu je palo na pamet da pogleda koliko je moguce da se zaradi na upworku ako si iz Srbije, pa je kliknuo da pogleda. onda je video da tu ima ljudi koji godisnje zaradjuju i preko 10k evra i onda mu je sinulo. pa nisam ja najgori... sad cu da ih oderem... i javio sinisi ili nekom drugaru i tako...
     (eto tako je to bilo..., 20. novembar 2020 17:15)

    # Link komentara

  100. ...a zasto nisu "cesljali" home+...???
    ...zasto ne "cesljaju" sve one firme koje ne uplacuju doprinose i sve one koje po apr-u godinama posluju bez dobitka ili su u minusu...???
    ...zasto ne "cesljaju" estradu, koja jz jedan koncert uzme 3x vise od ovih ljudi...???
    ...jedna se hvalila da je skoro u rimu na svadbi fasovala 100K €, kuca ovde, kuca onde, dva stan tu, tri tamo...
    ...koliko ona tetaka ima u kanadi...
    (kraja, 20. novembar 2020 17:15)

    # Link komentara

  101. Kad ce racuni politicara i ostalih satelita doci na red? Nikad, a mozda ni tad.
     (Che, 20. novembar 2020 17:12)

    # Link komentara

  102. Ovim ce vlast dobiti ogromnu podrsku i politicke poene kod obicnog sveta. Obican polupismeni svet najvise mrzi obrazovane ljude koji su van njihovog domasaja shvatanja. Kako se taj mrski programer usudjuje da nesto zaradi! Tako je predsednice: udri, otmi, podeli sirotinji!
    (Nikon Sevast, 20. novembar 2020 17:10)

    # Link komentara

  103. Drzava radi sve sto je u njenoj moci da naudi ljudima...
    (besna glista, 20. novembar 2020 17:07)

    # Link komentara

  104. Cudno, Kipar nije na listi.
    (DEDA CVETKO, 20. novembar 2020 17:05)

    # Link komentara

  105. Končno!!
    Došao je red da se porez uzme i od programera koji su godinama bezobzirno podkradali državu, a vozili se putevima koji su pravljeni od poreza poljoprivrednika, radnika u trgovinama i ostalih slabo plaćenih profesija.

    I na ovome ne traba stati. Kaada se napravi registar ovih djelatnika onda ih treba oporezovati punom stopom, kao i sve ostale jer i dalje su u povlaštenom položaju.
    Pravda je spora ali dostižna!
    (ExRadex, 20. novembar 2020 17:04)

    # Link komentara

  106. Hahahah zamisli pojedinci su ustanovili da su izbegli plaćanje poreza u iznosu od 11.000e pa im je sad to problem. Zamisli...
     (Ankh, 20. novembar 2020 17:04)

    # Link komentara

  107. pa normalno je platiti porez... a doprinosi? imas priliv iz inostranstva a ovamo si prijavljen kao nezaposleno lice i imas zdravstvenu knjizicu... a sto onda mi ovde uplacujemo ili nas poslodavac doprinose?
     (zoks, 20. novembar 2020 16:57)

    # Link komentara

  108. Krajnje vreme je bilo
     (dulence, 20. novembar 2020 16:56)

    # Link komentara