Utorak, 27.10.2020.

11:46

Poruka Malog influenserima: Platite porez, to nije hobi

"Nije sporno da <a href="https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2020&mm=10&dd=27&nav_id=1753790" class="text-link" target= "_blank">influenseri i frilenseri</a>, oni koji zarađuju prihode iz inostranstva, treba da plate porez", kazao je danas ministar Siniša Mali.

Izvor: B92

Poruka Malog influenserima: Platite porez, to nije hobi IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

36 Komentari

Sortiraj po:

Milutin

pre 3 godine

Evo objasnjenja za ljude sa skromnijom inteligencijom koji ne kapiraju zasto se frilenseri bune(ja inace nisam frilenser ali ih svakako podrzavam).
Drzava hoce da plate retroaktivno poreze(ovo nije sporno) i DOPRINOSE(ovo je itekako sporno!) unazad 5 godina a da nisu imali pravo na zdravstvenu knjizicu i nemaju pravo na radni staz unazad 5 godina(iako im se trazi da doprinose za ovo plate!!!). Da li bi IKO OD VAS koji niste frilenseri ikada platio drzavi za radni staz i zdravstvo a da to ne moze da koristi?!!

Trigger

pre 3 godine

Svakom ko ima milione pregleda na YT i sa njima ima zaključen ugovor isplaćuje se novac na račun. Poreska uprava samo treba da od svake banke ponaosob zahteva izveštaj o uplatama od strane YT na račune naših građana kao i njihove podatke. Onda - kuc-kuc na vrata Youtubera i ispitivanje porekla imovine. Sve čisto k'o suza. A i sami možete da sa par klikova vidite o kojim se mesečnim sumama radi. Ja sam gledao pre neki dan neke klipove sa dečijim pesmicama autora iz Šapca i Valjeva. Uzimaju oko 6-7.000 evra mesečno tax free. Oni su bar autori. A zamislite da na svoj kanal nakačite neke od popularnih izvođača. Narod klikće, vama raste broj pregleda, YT isplaćuje, a vi ne plaćate nikom ništa. E, pa mnogo ste mi pametni. Ali ne brinite, država neće umeti da vam naplati porez.

TNT

pre 3 godine

Dragi frilenseri, pokušajte malo da posmatrate stvari iz drugačijeg ugla. Postoje ljudi koji obavljaju identičnu delatnost kao i vi, ali su za istu uredno registrovani i konkurišu na slobodnom tržištu. Svakog meseca plaćaju ne male poreze i doprinose na zaradu, gomilu fiskalnih parafiskalnih nameta... ako i kada dođu do zarade kada se sve oduzme, i na dobit plaćaju porez. Zbog toga naravno cenom svoje usluge ne mogu vama da konkurišu, pošto vi nemate nikakve troškove sem neposrednih, pa tako obarate cenu takve usluge na njima neprihvatljiv nivo. To sve pored vas važi za sve majstore koji rade na crno, 90 % građevinskih firmi... Dakle nemojte glumiti nevinašca i smatrati da je tu prema vama država zla maćeha, a prema ostalima majka - to nije tako. Svuda u svetu se plaća porez na prihode, u svakoj normalnoj zemlji. A zašto kreću od vas a ne od npr. vodovodžija i električara, drugo je pitanje. Takođe, kako neko može sada da vam kaže - „dosada je bilo ovako, a sad ćemo da obračunamo kao da je bilo onako 5 godina unazad” je sramote društva u kome živimo. Nedostatak pravih informacija o tome kako i šta obračunati, uz (verovatno) prazne pretnje zatvorom su naravno još jedna sramota za vlast.

Dragan

pre 3 godine

Porez nije problem, PU trazi da ljudi plate PIO, zdravstveno, osiguranje od nezaposlenosti za 5 godina unazad a da ne priznate radni staz i nikakva prava jer niste prepoznali zanimanje! Dosta obmanjivanja javnosti da nece da plate! Recite istinu, hocemo 55% od svake devizne uplate

marica, kriv, razumevanje...

pre 3 godine

@advokat

mislis da ostali biznisi nemaju troskove poslovanja? sve je to ok sto si ti ispricao i sluzi za zamjavanje i izgovor - ti si placen dobio ne dobio spor, kad se spor zavrsi oduzmes od toga koliko si ukupno placen dokumentovane troskove i na razliku platis porez drzavi - stvar je jednostavna krajnje, samo nemoj pricati da vi radite pro bono i na vasu stetu, to je isto ko sto i taksisti voze dzabe

Advokat

pre 3 godine

Ma dodjite da budete advokat. Od koga da naplatim po tarifi kad narod nema za leba. Ako hoćeš kasu da imamo, u redu, onda po tarifi, a ne da se cenkaš sa mnom, pa PDV,pa da vidim gde ćeš da nadješ pare za advokata, a snadji se sam u propisima i praksi ako možeš. Posto bi morao da obračunam PDV u momentu fakturisanja, a ne naplate, morao bi unapred da me platiš, a ne po dobijenom sporu, jer ja moram da platim porez i hranim porodicu. Ne logu da ti smanjim na 50 eura zastuoanje, ako je po tarifi 24.000, jer je na taj iznos samo PDV 4.800, pa papir, toner, pa struja,lokal.Nismo svi milioneri. E mon prijatelju.

Како?

pre 3 godine

Лукави Бака Прасе се, непрекидно, хвали луксузним животом. И разни инфлуенсери. Па, како то? А порези се плаћају у односу на висину прихода. Моја бруто плата је, деценијама, опорезована, по, богами, не баш малој стопи. Посао је у јавној служби.

marica, kriv, razumevanje...

pre 3 godine

@panenko
neplaceni porez advokata sigurno prevazilazi neplacene dazbine influensera, a pretpostavljam da se secas sta se dogodilo kad su probali da naplate porez advokatima - ponajvise jer isti cine vecinu skupstine - a ovi frilenseri nisu svi influensiri, tih je zanemarljivo mali broj iako je njihova zarada verovatno obrnuta srazmerna broju svih tih ljudi i cisto sumnjam da ce na njih da udare, tj naplatice im porez isto ko i estradi ... ali ce zato ovi sto zaista nesto rade za uglavnom sitne pare biti glavni na udaru i pokusavace da im otmu od tih par stotina ili hiljada evra bar pola ako ne i vise ... inace generalno slazem se da svi moraju da placaju porez na zaradu kako je to zakonom definisano, ali takodje ne zaboravi da isti zakon definise i neoprezivi deo zarade, a to ovde niko ne pominje, samo pominju naplate na svaku transakciju iz inostranstva

Radojica

pre 3 godine

A kako to decenijama da nijedan MALINAR nije platio porez na odlicne zarade koje idu od 3000 - 20000 eura. To moze da zazmurite.

SRAM VAS BILO.

Nalogodavac

pre 3 godine

Zašto bi neko ko zarađuje u inostranstvu plaćao porez ovoj državi ako to već čini tamo gde je zaradio taj novac? Zašto bi iko plaćao dvema državama?

panenko

pre 3 godine

naplatite porez advokatima na ono sto zarade, ne pausal nego ovako kako hocete ovima … ako smete i mozete
(marica, kriv, razumevanje..., 27. oktobar 2020 12:52)

To je druga stvar, ovde govorimo o tome da Influenseri uopste ne placaju porez a advokati placaju, iako je pausalan. Ali se slazem da i advokatima treba podici srazmerno zaradi

davor

pre 3 godine

naplatite porez advokatima na ono sto zarade, ne pausal nego ovako kako hocete ovima … ako smete i mozete
(marica, kriv, razumevanje..., 27. oktobar 2020 12:52)

To je druga stvar, ovde govorimo o tome da Influenseri uopste ne placaju porez a advokati placaju, iako je pausalan. Ali se slazem da i advokatima treba podici srazmerno zaradi
(panenko, 27. oktobar 2020 14:24)

Advokatski pausal je manji nego jednog zanatlije kao npr Obucarska radnja. Advokat 1 da izadje na rociste ima da pokrije taj pausal.

Kultura u bušnim cipelama

pre 3 godine

sta je 200 evra ako nije hobi? zarada sigurno nije
(klaber, 27. oktobar 2020 11:58)

Sramota me, ali... Dodaj još 50, i eto moje plate. U Bg.

Mesec

pre 3 godine

Pa sada kada platite porez nije da bas zaradjujete 1000€ mesecno. Svakog poznanika kog sam video se hvalio ovom sumom...pa sada kada plati sve ima da bude i ispod moje plate. Svako ko radi i zaradjuje mora da plati porez na zaradu. Nema tu govora. Svako od njih mora da prijavi i plati sta treba. Meni se i mom poslodavcu sve odbija i nemamo bas neka prava. Sada lepo platite i firme da registrujete i pio i zdravstveno ma sve...pa da vidimo tih 1000€ mesecno.

Deki

pre 3 godine

Poreski inspektori NEMAJU POJMA i sigurno ne pomažu kad ih pitamo jer ne znaju ni oni šta i kako treba da se radi i tako već godinama. Dosta laži! Tražite da se plaća PIO kojeNE MOŽE d ase koristi kao i zdravsto a pravo na BOLOVANJE nema!

Stefan

pre 3 godine

Porez nije problem niti je ikad bio, problem su doprinosi koje niko ne ume da izracuna. Da ste uredili kao u BiH, 10% porez i 4% doprinosi za zdravstveno, naplata bi bila 99,7% a ne trenutnih 0,34%. Niko se ne pita kako je moguce da je od 300 ljudi samo 1 placao porez i doprinose a ostalih 299 nije? Da nisu mozda su dobijali pogresne informacije iz poreske uprave? Pravite kriminalce od sposobnih i postenih ljudi koji unose devize iz inostranstva, umesto da im kazete HVALA sto niste na birou i ne trazite socijalnu pomoc, vi ih napadate.

PunoImeIPrezime

pre 3 godine

Radi se opasno obmanjivanje naroda da se online zaradjuju neke ogromne pare. Ima takvih slucajeva, ali zanemarljiv broj. Vecina ljudi koji rade online uzimaju 500-600 dolara/eura i kada bi dali 50% drzavi ne bi im ostalo dovoljno da prezive. To su mahom mladi ljudi, skolovani ali bez posla, koji su se na neki nacin snasli da spoje kraj sa krajem. Ako se ova prica o oporezivanju stvarno izgura do kraja sledece godine ce prvo skociti nezaposlenost, pa ce opasti naplata PDV-a i na kraju ce porasti stopa samoubistava.

Sanja

pre 3 godine

Ja mogu samo da odem ispred ministarstva finansija i da se zapalim, ja da sam zaradjivala jedva 200 evra mesecno i to mi je bio glavni prihod, sada im platim sve kamate i poreze nemam, mogu samo da se zapalim ispred njihovog ministarstva.

PEtar

pre 3 godine

Doo firme ne plaćaju porez na prihod iz inostranstva!
Plus imaju još i odbitke za troškove...
Rešen je problem sa sezonskim radnicima, kako porez plaćaju seoska domaćinstva?
Po meni bi trebalo staviti mogućnost da se ljudi registruju kao frilenseri, da im se otvori poseban račun za prihode iz inostranstva. Skinuti ih za biroa za nezaposlene, odrediti neki minimalni doprinos za zdravstveno u 3-4 rate godišnje, do 500 eura ih osloboditi bilo kakvog nameta...
Ako zarade od 6000-12000 godišnje i prikažu da su potrošili preko 6000 eur u zemlji sa fiskalnim računima, dati im godinu dana radnog staža i besplatno zdravstveno za sledeću godinu....winwin situacija...

Milosh

pre 3 godine

Ako ne povlacim pare u Srbiju kako ces naplatiti porez? To je kao da hoces da naplatis porez gastarbajterima. Onda gastarbajteri nece ni donositi novac u domace banke. Radis u inostranstvu isplate te u inostranstvu. Trosice se preko interneta illi povezati karticom pa EU bankomati u okruzenju. Prihodi za domaci bankarski sektor idu nizbrdo pratite statistiku o prilivu narednih meseci ako je objave

justis

pre 3 godine

Kako se obracunava porez za influensera ili freelancera?! Prvo to da se resi valjda posto sad i da hoce da plate ne zna se koliko i na osnovu cega se racuna

Onimatopeja

pre 3 godine

FRILENSERI - pitajte mMalig da li svi koji nude usluge preko oglasa plaćaju poreze i doprinose, da li komšija koji vam popravi bojler, majstor ispred zgrade koji vam popravi kola, klinci što nose starima namirnice, pevači po svadbama i splavovima, itd. itd. plaćaju poreze i doprinose. Da li organizatori i učesnici rijalitija plaćaju poreze i doprinose. Da li večernji treneri po školama plaćaju poreze i doprinose. Da li lica koja angažuju gore navedena lica (ja, vi, škole, TV stanice, ugostitelji, itd) plaćaju svoje obaveze. A i vi novinari bi mogli malo da se potrudite ovu temu da

Srđan

pre 3 godine

Pokažite mi jednog frilensera, influensera, blogera, vlogera, tiktokera, jutjubera na listi najvećih poreskih dužnika u Srbiji. Samo jednog. Licemerno je juriti ove dužnike, od kojih, siguran sam, 90% ima tek nešto veći prihod od prosečne plate, dok na listi najvećih dužnika imamo firme i preduzetnike sa stotinama miliona dinara duga, i dok se ta lista iz godine u godinu neznatno menja (tj dok poreska ne radi mnogo da te dugove naplati).

Јован

pre 3 godine

Амнестирајте нас за дуг. Пореска нам је говорила да то не треба да се плати, да нисмо регистровани као професија и да ако су нам приходи испод одређене границе, онда не морамо да плаћамо порез. Сад хоћете да нам наплатите уназад све што ће нас уништити. А никаква права на пензионо осигурање, стаж и здравствено немамо. И

Srđan

pre 3 godine

Pokažite mi jednog frilensera, influensera, blogera, vlogera, tiktokera, jutjubera na listi najvećih poreskih dužnika u Srbiji. Samo jednog. Licemerno je juriti ove dužnike, od kojih, siguran sam, 90% ima tek nešto veći prihod od prosečne plate, dok na listi najvećih dužnika imamo firme i preduzetnike sa stotinama miliona dinara duga, i dok se ta lista iz godine u godinu neznatno menja (tj dok poreska ne radi mnogo da te dugove naplati).

Stefan

pre 3 godine

Porez nije problem niti je ikad bio, problem su doprinosi koje niko ne ume da izracuna. Da ste uredili kao u BiH, 10% porez i 4% doprinosi za zdravstveno, naplata bi bila 99,7% a ne trenutnih 0,34%. Niko se ne pita kako je moguce da je od 300 ljudi samo 1 placao porez i doprinose a ostalih 299 nije? Da nisu mozda su dobijali pogresne informacije iz poreske uprave? Pravite kriminalce od sposobnih i postenih ljudi koji unose devize iz inostranstva, umesto da im kazete HVALA sto niste na birou i ne trazite socijalnu pomoc, vi ih napadate.

Onimatopeja

pre 3 godine

FRILENSERI - pitajte mMalig da li svi koji nude usluge preko oglasa plaćaju poreze i doprinose, da li komšija koji vam popravi bojler, majstor ispred zgrade koji vam popravi kola, klinci što nose starima namirnice, pevači po svadbama i splavovima, itd. itd. plaćaju poreze i doprinose. Da li organizatori i učesnici rijalitija plaćaju poreze i doprinose. Da li večernji treneri po školama plaćaju poreze i doprinose. Da li lica koja angažuju gore navedena lica (ja, vi, škole, TV stanice, ugostitelji, itd) plaćaju svoje obaveze. A i vi novinari bi mogli malo da se potrudite ovu temu da

Јован

pre 3 godine

Амнестирајте нас за дуг. Пореска нам је говорила да то не треба да се плати, да нисмо регистровани као професија и да ако су нам приходи испод одређене границе, онда не морамо да плаћамо порез. Сад хоћете да нам наплатите уназад све што ће нас уништити. А никаква права на пензионо осигурање, стаж и здравствено немамо. И

PunoImeIPrezime

pre 3 godine

Radi se opasno obmanjivanje naroda da se online zaradjuju neke ogromne pare. Ima takvih slucajeva, ali zanemarljiv broj. Vecina ljudi koji rade online uzimaju 500-600 dolara/eura i kada bi dali 50% drzavi ne bi im ostalo dovoljno da prezive. To su mahom mladi ljudi, skolovani ali bez posla, koji su se na neki nacin snasli da spoje kraj sa krajem. Ako se ova prica o oporezivanju stvarno izgura do kraja sledece godine ce prvo skociti nezaposlenost, pa ce opasti naplata PDV-a i na kraju ce porasti stopa samoubistava.

Milosh

pre 3 godine

Ako ne povlacim pare u Srbiju kako ces naplatiti porez? To je kao da hoces da naplatis porez gastarbajterima. Onda gastarbajteri nece ni donositi novac u domace banke. Radis u inostranstvu isplate te u inostranstvu. Trosice se preko interneta illi povezati karticom pa EU bankomati u okruzenju. Prihodi za domaci bankarski sektor idu nizbrdo pratite statistiku o prilivu narednih meseci ako je objave

Sanja

pre 3 godine

Ja mogu samo da odem ispred ministarstva finansija i da se zapalim, ja da sam zaradjivala jedva 200 evra mesecno i to mi je bio glavni prihod, sada im platim sve kamate i poreze nemam, mogu samo da se zapalim ispred njihovog ministarstva.

Deki

pre 3 godine

Poreski inspektori NEMAJU POJMA i sigurno ne pomažu kad ih pitamo jer ne znaju ni oni šta i kako treba da se radi i tako već godinama. Dosta laži! Tražite da se plaća PIO kojeNE MOŽE d ase koristi kao i zdravsto a pravo na BOLOVANJE nema!

PEtar

pre 3 godine

Doo firme ne plaćaju porez na prihod iz inostranstva!
Plus imaju još i odbitke za troškove...
Rešen je problem sa sezonskim radnicima, kako porez plaćaju seoska domaćinstva?
Po meni bi trebalo staviti mogućnost da se ljudi registruju kao frilenseri, da im se otvori poseban račun za prihode iz inostranstva. Skinuti ih za biroa za nezaposlene, odrediti neki minimalni doprinos za zdravstveno u 3-4 rate godišnje, do 500 eura ih osloboditi bilo kakvog nameta...
Ako zarade od 6000-12000 godišnje i prikažu da su potrošili preko 6000 eur u zemlji sa fiskalnim računima, dati im godinu dana radnog staža i besplatno zdravstveno za sledeću godinu....winwin situacija...

justis

pre 3 godine

Kako se obracunava porez za influensera ili freelancera?! Prvo to da se resi valjda posto sad i da hoce da plate ne zna se koliko i na osnovu cega se racuna

Nalogodavac

pre 3 godine

Zašto bi neko ko zarađuje u inostranstvu plaćao porez ovoj državi ako to već čini tamo gde je zaradio taj novac? Zašto bi iko plaćao dvema državama?

Kultura u bušnim cipelama

pre 3 godine

sta je 200 evra ako nije hobi? zarada sigurno nije
(klaber, 27. oktobar 2020 11:58)

Sramota me, ali... Dodaj još 50, i eto moje plate. U Bg.

Radojica

pre 3 godine

A kako to decenijama da nijedan MALINAR nije platio porez na odlicne zarade koje idu od 3000 - 20000 eura. To moze da zazmurite.

SRAM VAS BILO.

davor

pre 3 godine

naplatite porez advokatima na ono sto zarade, ne pausal nego ovako kako hocete ovima … ako smete i mozete
(marica, kriv, razumevanje..., 27. oktobar 2020 12:52)

To je druga stvar, ovde govorimo o tome da Influenseri uopste ne placaju porez a advokati placaju, iako je pausalan. Ali se slazem da i advokatima treba podici srazmerno zaradi
(panenko, 27. oktobar 2020 14:24)

Advokatski pausal je manji nego jednog zanatlije kao npr Obucarska radnja. Advokat 1 da izadje na rociste ima da pokrije taj pausal.

Dragan

pre 3 godine

Porez nije problem, PU trazi da ljudi plate PIO, zdravstveno, osiguranje od nezaposlenosti za 5 godina unazad a da ne priznate radni staz i nikakva prava jer niste prepoznali zanimanje! Dosta obmanjivanja javnosti da nece da plate! Recite istinu, hocemo 55% od svake devizne uplate

marica, kriv, razumevanje...

pre 3 godine

@panenko
neplaceni porez advokata sigurno prevazilazi neplacene dazbine influensera, a pretpostavljam da se secas sta se dogodilo kad su probali da naplate porez advokatima - ponajvise jer isti cine vecinu skupstine - a ovi frilenseri nisu svi influensiri, tih je zanemarljivo mali broj iako je njihova zarada verovatno obrnuta srazmerna broju svih tih ljudi i cisto sumnjam da ce na njih da udare, tj naplatice im porez isto ko i estradi ... ali ce zato ovi sto zaista nesto rade za uglavnom sitne pare biti glavni na udaru i pokusavace da im otmu od tih par stotina ili hiljada evra bar pola ako ne i vise ... inace generalno slazem se da svi moraju da placaju porez na zaradu kako je to zakonom definisano, ali takodje ne zaboravi da isti zakon definise i neoprezivi deo zarade, a to ovde niko ne pominje, samo pominju naplate na svaku transakciju iz inostranstva

marica, kriv, razumevanje...

pre 3 godine

@advokat

mislis da ostali biznisi nemaju troskove poslovanja? sve je to ok sto si ti ispricao i sluzi za zamjavanje i izgovor - ti si placen dobio ne dobio spor, kad se spor zavrsi oduzmes od toga koliko si ukupno placen dokumentovane troskove i na razliku platis porez drzavi - stvar je jednostavna krajnje, samo nemoj pricati da vi radite pro bono i na vasu stetu, to je isto ko sto i taksisti voze dzabe

panenko

pre 3 godine

naplatite porez advokatima na ono sto zarade, ne pausal nego ovako kako hocete ovima … ako smete i mozete
(marica, kriv, razumevanje..., 27. oktobar 2020 12:52)

To je druga stvar, ovde govorimo o tome da Influenseri uopste ne placaju porez a advokati placaju, iako je pausalan. Ali se slazem da i advokatima treba podici srazmerno zaradi

Како?

pre 3 godine

Лукави Бака Прасе се, непрекидно, хвали луксузним животом. И разни инфлуенсери. Па, како то? А порези се плаћају у односу на висину прихода. Моја бруто плата је, деценијама, опорезована, по, богами, не баш малој стопи. Посао је у јавној служби.

Mesec

pre 3 godine

Pa sada kada platite porez nije da bas zaradjujete 1000€ mesecno. Svakog poznanika kog sam video se hvalio ovom sumom...pa sada kada plati sve ima da bude i ispod moje plate. Svako ko radi i zaradjuje mora da plati porez na zaradu. Nema tu govora. Svako od njih mora da prijavi i plati sta treba. Meni se i mom poslodavcu sve odbija i nemamo bas neka prava. Sada lepo platite i firme da registrujete i pio i zdravstveno ma sve...pa da vidimo tih 1000€ mesecno.

Advokat

pre 3 godine

Ma dodjite da budete advokat. Od koga da naplatim po tarifi kad narod nema za leba. Ako hoćeš kasu da imamo, u redu, onda po tarifi, a ne da se cenkaš sa mnom, pa PDV,pa da vidim gde ćeš da nadješ pare za advokata, a snadji se sam u propisima i praksi ako možeš. Posto bi morao da obračunam PDV u momentu fakturisanja, a ne naplate, morao bi unapred da me platiš, a ne po dobijenom sporu, jer ja moram da platim porez i hranim porodicu. Ne logu da ti smanjim na 50 eura zastuoanje, ako je po tarifi 24.000, jer je na taj iznos samo PDV 4.800, pa papir, toner, pa struja,lokal.Nismo svi milioneri. E mon prijatelju.

TNT

pre 3 godine

Dragi frilenseri, pokušajte malo da posmatrate stvari iz drugačijeg ugla. Postoje ljudi koji obavljaju identičnu delatnost kao i vi, ali su za istu uredno registrovani i konkurišu na slobodnom tržištu. Svakog meseca plaćaju ne male poreze i doprinose na zaradu, gomilu fiskalnih parafiskalnih nameta... ako i kada dođu do zarade kada se sve oduzme, i na dobit plaćaju porez. Zbog toga naravno cenom svoje usluge ne mogu vama da konkurišu, pošto vi nemate nikakve troškove sem neposrednih, pa tako obarate cenu takve usluge na njima neprihvatljiv nivo. To sve pored vas važi za sve majstore koji rade na crno, 90 % građevinskih firmi... Dakle nemojte glumiti nevinašca i smatrati da je tu prema vama država zla maćeha, a prema ostalima majka - to nije tako. Svuda u svetu se plaća porez na prihode, u svakoj normalnoj zemlji. A zašto kreću od vas a ne od npr. vodovodžija i električara, drugo je pitanje. Takođe, kako neko može sada da vam kaže - „dosada je bilo ovako, a sad ćemo da obračunamo kao da je bilo onako 5 godina unazad” je sramote društva u kome živimo. Nedostatak pravih informacija o tome kako i šta obračunati, uz (verovatno) prazne pretnje zatvorom su naravno još jedna sramota za vlast.

Milutin

pre 3 godine

Evo objasnjenja za ljude sa skromnijom inteligencijom koji ne kapiraju zasto se frilenseri bune(ja inace nisam frilenser ali ih svakako podrzavam).
Drzava hoce da plate retroaktivno poreze(ovo nije sporno) i DOPRINOSE(ovo je itekako sporno!) unazad 5 godina a da nisu imali pravo na zdravstvenu knjizicu i nemaju pravo na radni staz unazad 5 godina(iako im se trazi da doprinose za ovo plate!!!). Da li bi IKO OD VAS koji niste frilenseri ikada platio drzavi za radni staz i zdravstvo a da to ne moze da koristi?!!

Trigger

pre 3 godine

Svakom ko ima milione pregleda na YT i sa njima ima zaključen ugovor isplaćuje se novac na račun. Poreska uprava samo treba da od svake banke ponaosob zahteva izveštaj o uplatama od strane YT na račune naših građana kao i njihove podatke. Onda - kuc-kuc na vrata Youtubera i ispitivanje porekla imovine. Sve čisto k'o suza. A i sami možete da sa par klikova vidite o kojim se mesečnim sumama radi. Ja sam gledao pre neki dan neke klipove sa dečijim pesmicama autora iz Šapca i Valjeva. Uzimaju oko 6-7.000 evra mesečno tax free. Oni su bar autori. A zamislite da na svoj kanal nakačite neke od popularnih izvođača. Narod klikće, vama raste broj pregleda, YT isplaćuje, a vi ne plaćate nikom ništa. E, pa mnogo ste mi pametni. Ali ne brinite, država neće umeti da vam naplati porez.

Mesec

pre 3 godine

Pa sada kada platite porez nije da bas zaradjujete 1000€ mesecno. Svakog poznanika kog sam video se hvalio ovom sumom...pa sada kada plati sve ima da bude i ispod moje plate. Svako ko radi i zaradjuje mora da plati porez na zaradu. Nema tu govora. Svako od njih mora da prijavi i plati sta treba. Meni se i mom poslodavcu sve odbija i nemamo bas neka prava. Sada lepo platite i firme da registrujete i pio i zdravstveno ma sve...pa da vidimo tih 1000€ mesecno.

Advokat

pre 3 godine

Ma dodjite da budete advokat. Od koga da naplatim po tarifi kad narod nema za leba. Ako hoćeš kasu da imamo, u redu, onda po tarifi, a ne da se cenkaš sa mnom, pa PDV,pa da vidim gde ćeš da nadješ pare za advokata, a snadji se sam u propisima i praksi ako možeš. Posto bi morao da obračunam PDV u momentu fakturisanja, a ne naplate, morao bi unapred da me platiš, a ne po dobijenom sporu, jer ja moram da platim porez i hranim porodicu. Ne logu da ti smanjim na 50 eura zastuoanje, ako je po tarifi 24.000, jer je na taj iznos samo PDV 4.800, pa papir, toner, pa struja,lokal.Nismo svi milioneri. E mon prijatelju.

TNT

pre 3 godine

Dragi frilenseri, pokušajte malo da posmatrate stvari iz drugačijeg ugla. Postoje ljudi koji obavljaju identičnu delatnost kao i vi, ali su za istu uredno registrovani i konkurišu na slobodnom tržištu. Svakog meseca plaćaju ne male poreze i doprinose na zaradu, gomilu fiskalnih parafiskalnih nameta... ako i kada dođu do zarade kada se sve oduzme, i na dobit plaćaju porez. Zbog toga naravno cenom svoje usluge ne mogu vama da konkurišu, pošto vi nemate nikakve troškove sem neposrednih, pa tako obarate cenu takve usluge na njima neprihvatljiv nivo. To sve pored vas važi za sve majstore koji rade na crno, 90 % građevinskih firmi... Dakle nemojte glumiti nevinašca i smatrati da je tu prema vama država zla maćeha, a prema ostalima majka - to nije tako. Svuda u svetu se plaća porez na prihode, u svakoj normalnoj zemlji. A zašto kreću od vas a ne od npr. vodovodžija i električara, drugo je pitanje. Takođe, kako neko može sada da vam kaže - „dosada je bilo ovako, a sad ćemo da obračunamo kao da je bilo onako 5 godina unazad” je sramote društva u kome živimo. Nedostatak pravih informacija o tome kako i šta obračunati, uz (verovatno) prazne pretnje zatvorom su naravno još jedna sramota za vlast.

Trigger

pre 3 godine

Svakom ko ima milione pregleda na YT i sa njima ima zaključen ugovor isplaćuje se novac na račun. Poreska uprava samo treba da od svake banke ponaosob zahteva izveštaj o uplatama od strane YT na račune naših građana kao i njihove podatke. Onda - kuc-kuc na vrata Youtubera i ispitivanje porekla imovine. Sve čisto k'o suza. A i sami možete da sa par klikova vidite o kojim se mesečnim sumama radi. Ja sam gledao pre neki dan neke klipove sa dečijim pesmicama autora iz Šapca i Valjeva. Uzimaju oko 6-7.000 evra mesečno tax free. Oni su bar autori. A zamislite da na svoj kanal nakačite neke od popularnih izvođača. Narod klikće, vama raste broj pregleda, YT isplaćuje, a vi ne plaćate nikom ništa. E, pa mnogo ste mi pametni. Ali ne brinite, država neće umeti da vam naplati porez.

Како?

pre 3 godine

Лукави Бака Прасе се, непрекидно, хвали луксузним животом. И разни инфлуенсери. Па, како то? А порези се плаћају у односу на висину прихода. Моја бруто плата је, деценијама, опорезована, по, богами, не баш малој стопи. Посао је у јавној служби.

panenko

pre 3 godine

naplatite porez advokatima na ono sto zarade, ne pausal nego ovako kako hocete ovima … ako smete i mozete
(marica, kriv, razumevanje..., 27. oktobar 2020 12:52)

To je druga stvar, ovde govorimo o tome da Influenseri uopste ne placaju porez a advokati placaju, iako je pausalan. Ali se slazem da i advokatima treba podici srazmerno zaradi

Srđan

pre 3 godine

Pokažite mi jednog frilensera, influensera, blogera, vlogera, tiktokera, jutjubera na listi najvećih poreskih dužnika u Srbiji. Samo jednog. Licemerno je juriti ove dužnike, od kojih, siguran sam, 90% ima tek nešto veći prihod od prosečne plate, dok na listi najvećih dužnika imamo firme i preduzetnike sa stotinama miliona dinara duga, i dok se ta lista iz godine u godinu neznatno menja (tj dok poreska ne radi mnogo da te dugove naplati).

PunoImeIPrezime

pre 3 godine

Radi se opasno obmanjivanje naroda da se online zaradjuju neke ogromne pare. Ima takvih slucajeva, ali zanemarljiv broj. Vecina ljudi koji rade online uzimaju 500-600 dolara/eura i kada bi dali 50% drzavi ne bi im ostalo dovoljno da prezive. To su mahom mladi ljudi, skolovani ali bez posla, koji su se na neki nacin snasli da spoje kraj sa krajem. Ako se ova prica o oporezivanju stvarno izgura do kraja sledece godine ce prvo skociti nezaposlenost, pa ce opasti naplata PDV-a i na kraju ce porasti stopa samoubistava.

Nalogodavac

pre 3 godine

Zašto bi neko ko zarađuje u inostranstvu plaćao porez ovoj državi ako to već čini tamo gde je zaradio taj novac? Zašto bi iko plaćao dvema državama?

Onimatopeja

pre 3 godine

FRILENSERI - pitajte mMalig da li svi koji nude usluge preko oglasa plaćaju poreze i doprinose, da li komšija koji vam popravi bojler, majstor ispred zgrade koji vam popravi kola, klinci što nose starima namirnice, pevači po svadbama i splavovima, itd. itd. plaćaju poreze i doprinose. Da li organizatori i učesnici rijalitija plaćaju poreze i doprinose. Da li večernji treneri po školama plaćaju poreze i doprinose. Da li lica koja angažuju gore navedena lica (ja, vi, škole, TV stanice, ugostitelji, itd) plaćaju svoje obaveze. A i vi novinari bi mogli malo da se potrudite ovu temu da

Јован

pre 3 godine

Амнестирајте нас за дуг. Пореска нам је говорила да то не треба да се плати, да нисмо регистровани као професија и да ако су нам приходи испод одређене границе, онда не морамо да плаћамо порез. Сад хоћете да нам наплатите уназад све што ће нас уништити. А никаква права на пензионо осигурање, стаж и здравствено немамо. И

Radojica

pre 3 godine

A kako to decenijama da nijedan MALINAR nije platio porez na odlicne zarade koje idu od 3000 - 20000 eura. To moze da zazmurite.

SRAM VAS BILO.

PEtar

pre 3 godine

Doo firme ne plaćaju porez na prihod iz inostranstva!
Plus imaju još i odbitke za troškove...
Rešen je problem sa sezonskim radnicima, kako porez plaćaju seoska domaćinstva?
Po meni bi trebalo staviti mogućnost da se ljudi registruju kao frilenseri, da im se otvori poseban račun za prihode iz inostranstva. Skinuti ih za biroa za nezaposlene, odrediti neki minimalni doprinos za zdravstveno u 3-4 rate godišnje, do 500 eura ih osloboditi bilo kakvog nameta...
Ako zarade od 6000-12000 godišnje i prikažu da su potrošili preko 6000 eur u zemlji sa fiskalnim računima, dati im godinu dana radnog staža i besplatno zdravstveno za sledeću godinu....winwin situacija...

Milosh

pre 3 godine

Ako ne povlacim pare u Srbiju kako ces naplatiti porez? To je kao da hoces da naplatis porez gastarbajterima. Onda gastarbajteri nece ni donositi novac u domace banke. Radis u inostranstvu isplate te u inostranstvu. Trosice se preko interneta illi povezati karticom pa EU bankomati u okruzenju. Prihodi za domaci bankarski sektor idu nizbrdo pratite statistiku o prilivu narednih meseci ako je objave

Kultura u bušnim cipelama

pre 3 godine

sta je 200 evra ako nije hobi? zarada sigurno nije
(klaber, 27. oktobar 2020 11:58)

Sramota me, ali... Dodaj još 50, i eto moje plate. U Bg.

Sanja

pre 3 godine

Ja mogu samo da odem ispred ministarstva finansija i da se zapalim, ja da sam zaradjivala jedva 200 evra mesecno i to mi je bio glavni prihod, sada im platim sve kamate i poreze nemam, mogu samo da se zapalim ispred njihovog ministarstva.

Deki

pre 3 godine

Poreski inspektori NEMAJU POJMA i sigurno ne pomažu kad ih pitamo jer ne znaju ni oni šta i kako treba da se radi i tako već godinama. Dosta laži! Tražite da se plaća PIO kojeNE MOŽE d ase koristi kao i zdravsto a pravo na BOLOVANJE nema!

Stefan

pre 3 godine

Porez nije problem niti je ikad bio, problem su doprinosi koje niko ne ume da izracuna. Da ste uredili kao u BiH, 10% porez i 4% doprinosi za zdravstveno, naplata bi bila 99,7% a ne trenutnih 0,34%. Niko se ne pita kako je moguce da je od 300 ljudi samo 1 placao porez i doprinose a ostalih 299 nije? Da nisu mozda su dobijali pogresne informacije iz poreske uprave? Pravite kriminalce od sposobnih i postenih ljudi koji unose devize iz inostranstva, umesto da im kazete HVALA sto niste na birou i ne trazite socijalnu pomoc, vi ih napadate.

justis

pre 3 godine

Kako se obracunava porez za influensera ili freelancera?! Prvo to da se resi valjda posto sad i da hoce da plate ne zna se koliko i na osnovu cega se racuna

marica, kriv, razumevanje...

pre 3 godine

@advokat

mislis da ostali biznisi nemaju troskove poslovanja? sve je to ok sto si ti ispricao i sluzi za zamjavanje i izgovor - ti si placen dobio ne dobio spor, kad se spor zavrsi oduzmes od toga koliko si ukupno placen dokumentovane troskove i na razliku platis porez drzavi - stvar je jednostavna krajnje, samo nemoj pricati da vi radite pro bono i na vasu stetu, to je isto ko sto i taksisti voze dzabe

Dragan

pre 3 godine

Porez nije problem, PU trazi da ljudi plate PIO, zdravstveno, osiguranje od nezaposlenosti za 5 godina unazad a da ne priznate radni staz i nikakva prava jer niste prepoznali zanimanje! Dosta obmanjivanja javnosti da nece da plate! Recite istinu, hocemo 55% od svake devizne uplate

davor

pre 3 godine

naplatite porez advokatima na ono sto zarade, ne pausal nego ovako kako hocete ovima … ako smete i mozete
(marica, kriv, razumevanje..., 27. oktobar 2020 12:52)

To je druga stvar, ovde govorimo o tome da Influenseri uopste ne placaju porez a advokati placaju, iako je pausalan. Ali se slazem da i advokatima treba podici srazmerno zaradi
(panenko, 27. oktobar 2020 14:24)

Advokatski pausal je manji nego jednog zanatlije kao npr Obucarska radnja. Advokat 1 da izadje na rociste ima da pokrije taj pausal.

marica, kriv, razumevanje...

pre 3 godine

@panenko
neplaceni porez advokata sigurno prevazilazi neplacene dazbine influensera, a pretpostavljam da se secas sta se dogodilo kad su probali da naplate porez advokatima - ponajvise jer isti cine vecinu skupstine - a ovi frilenseri nisu svi influensiri, tih je zanemarljivo mali broj iako je njihova zarada verovatno obrnuta srazmerna broju svih tih ljudi i cisto sumnjam da ce na njih da udare, tj naplatice im porez isto ko i estradi ... ali ce zato ovi sto zaista nesto rade za uglavnom sitne pare biti glavni na udaru i pokusavace da im otmu od tih par stotina ili hiljada evra bar pola ako ne i vise ... inace generalno slazem se da svi moraju da placaju porez na zaradu kako je to zakonom definisano, ali takodje ne zaboravi da isti zakon definise i neoprezivi deo zarade, a to ovde niko ne pominje, samo pominju naplate na svaku transakciju iz inostranstva

Milutin

pre 3 godine

Evo objasnjenja za ljude sa skromnijom inteligencijom koji ne kapiraju zasto se frilenseri bune(ja inace nisam frilenser ali ih svakako podrzavam).
Drzava hoce da plate retroaktivno poreze(ovo nije sporno) i DOPRINOSE(ovo je itekako sporno!) unazad 5 godina a da nisu imali pravo na zdravstvenu knjizicu i nemaju pravo na radni staz unazad 5 godina(iako im se trazi da doprinose za ovo plate!!!). Da li bi IKO OD VAS koji niste frilenseri ikada platio drzavi za radni staz i zdravstvo a da to ne moze da koristi?!!