Nedelja, 26.01.2020.

09:05

Poleteo najveći dvomotorni putnički avion VIDEO

Predstavnik nove generacije širokotrupnih letelica Boing 777 X, uspešno je izveo svoj prvi let.

Izvor: Tanjug

Poleteo najveæi dvomotorni putnièki avion VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

28 Komentari

Sortiraj po:

Zoran

pre 4 godine

a onda piloti sa iskustvom idu na doobuku letenja ovim masinama...mada svaka domacica ili stjuardesa moze u kriticnim situacijama da bezbedno prizemlji avion, bar u filmovima ...
(ima li pilota u avionu, 26. januar 2020 13:38)

Da! To može samo u filmovima. Manja verovatnoća ja da će stjuardesa bezbedno da sleti nego da će instrumentarka sa 30 god. iskustva uspešno da začije grudni koš posle operacije srca.

Inače, piloti, a posebno kapetani, koji UVEK uzleću i prizemljuju letilicu, moraju za svaki tip aviona da imaju obuku kao i periodične trenaže za produžavanje licence za taj avion.

Boris

pre 4 godine

@đole, verujem vam. Međutim 7 godina nije puno manje od 10. Sa druge strane, u Srbiji se kapital brže obrće nego u razvijenim i stabilnim kapitalističkim zemljama, mnogo je više špekulativnog kapitala, velikih marži i brze zarade. Zato su i cene (osim u kafanama i restoranima) i kamate u Srbiji veće nego u npr. Nemačkoj.

đole

pre 4 godine

(Boris, 26. januar 2020 10:25)

Da ti odgovorim za tržni centar, pošto sam prilično blizak sa tom temom. Kod nas se svaki tržni centar pravi da se isplati za 5-7 godina, verovao ili ne. Ljudi nisu ni svesni koliko se u novca obrne i koliko invstitori zarade. Zbog toga se i toliko grade. U avioindustriji to sve ide mnogo sporije.

ima li pilota u avionu

pre 4 godine

a onda piloti sa iskustvom idu na doobuku letenja ovim masinama...mada svaka domacica ili stjuardesa moze u kriticnim situacijama da bezbedno prizemlji avion, bar u filmovima ...

luka

pre 4 godine

avion kosta 422 miliona, medjutim aviokompanije i lizing kuce ce ga platiti ne vise od 300-350 miliona. qatar i emirates koji su ga narucili, imaju veliku prvu klasu i biznis klasu koje stvaraju profit. prosecna cena karte po putniku na dugim relacijama ce biti 1500-2000$ zbog prve klase naravno. kad odbijemo troskove koriscenja, avion ce se isplatiti za 3 godine, a MEB3 ce ga koristiti barem 10 godina, nakon cega ce ga koristiti manje bogate kompanije. prosta racunica pokazuje da se isplati uloziti veliki novac u ovaj avion, jer ce doneti preko milijardu $ profita u toku svog zivotnog veka.

Oliver

pre 4 godine

777 ima sjajan safety record. Nema nijednu nesrecu sa fatalnim ishodima za dvadesetak godina koliko postoji. Nadajmo se da ova nova verzija 777 ostaje tako dobra. Bice velika steta ako se ugasi proizvodnja ikonicnog 747. Airbus je vec najavio obustavljanje proizvodnje dvospratnog A380. I ako ostanemo bez ta 2 aviona sa 4 motora,sta ce ostati? Avioni,dvomotorci,koji lice kao jaje jajetu. Avijacija nastavlja da nazaduje krupnim koracima u odnosu na sedamdesete i osamdesete kada smo imali concorde,tristar,spejs satl,a danas nemamo nista od toga. To je tuzno.

Misja

pre 4 godine

@Dragan Svaki dvomotorni avion mora da ima en-route pokrivanje adekvatnim alternativnim aerodromima do 60min leta. Preko toga je ETOPS (extended twin-engine operations) 120min, 180min i vise (Qantas ima 5.5h/330min ETOPS sertifikat za B787). Ovo znaci da ETOPS avioni mogu da lete maksimalno toliko vremena na jednom motoru preko teritorije gde nema adekvatnih alternacija (Atlantik, Pacifik, Rusija, Afrika ...). Moja kompanija koristi ETOPS 180 jer ne letimo preko Pacifika dvomotornim avionima.

Metropola

pre 4 godine

(Dragan, 26. januar 2020 10:47)... nista! Odradi se propisana procedura i sleti na najblizi aerodrom! Deo sertifikacije koju treba da dobije je i mogucnost da leti sa jednim motorom!

JBG

pre 4 godine

Jednostavno što se tiče kupovne cene!!! Pitate kad će se isplatiti 422 m USD?!, opcenito avioni imaju životnost 60.000 sati letenja ili 48.000 touch downa ili sletanja! Znaci sto je prije.. Tako da će avio kompanije zaraditi taj novac jako brzo i još nekoliko puta duplirat, da bi ga na kraju kupile banana države i još s njim letele.

Metropola

pre 4 godine

(miks76, 26. januar 2020 10:05)... ako u neki ram mozes miran da sednes, onda je to 777! I ne treba ga porediti sa 737 koji je napravljen jos dalekih 50-ih godina!

Bojan

pre 4 godine

(MS, 26. januar 2020 10:00)
Jeste, pod uslovom da ne troši gorivo, ne plaća aerodromske takse, ne plaća troškove osoblja (u vazduhu i na zemlji), i nema finansijskih troškova.

MS

pre 4 godine

"kosta 422 miliona $ a prima 426 putnika....sto mu dodje milion dolara po putniku...pa kad ce da se isplati...koliko treba da leti godina?"

Prosek cene karte po putniku $1,000. Uzevsi u obzir da su biznis i prva klasa vise, dakle $500,000 po letu. Znaci isplatice se za 844 dana letenja, tj. otprilike 2.5 godine. To nije lose.

dzoni

pre 4 godine

(zlajabgd, 26. januar 2020 09:34)
To Sam ja pisao jos pre 10 godina I dobijao I po 1000 minusa.. Svi su u komentarima bili u fazonu kod low costera se vozis po Evropi za 10 eura gde hoces.. Da bi samo isplatio avion avio kompanija mora da zaradi cisto milion dolara po putniku.
I da vozi apsolutno svaki Dan 2 puta dnevno 15 godina mora da zaradi 100$ cisto po putniku na svakom letu.. A na to dodas milion troskova koje avio kompanija ima.. Od goriva, Plata, odrzavanje aviona, placanja aerodroma, poreza I jos brdo drugih stvari.. I posle se Neko Cudi sto toliko avio kompanija bankrotira.

Sertifikat

pre 4 godine

To što je poleteo ne znači da je OK i da je spreman za isporuku krajnjim kupcima. Dobijanje sertifikata nije neki problem u USA obzirom na iskustvo sa MAX avionom gde su mu "progledali kroi da je z prste"

miks76

pre 4 godine

Ajd ti sedi prvi pa se vozi u njemu..neka hvala..prvih deset godina ne bih seo u ovaj avion,dok oni ne pronadju raznorazne greske i prebole decje bolesti

Kralj mača

pre 4 godine

Nadam se da će broj njihovih porudžbina nastaviti da se smanjuje. Kazna za ono što su uradili sa 737 MAX-om još nije adekvatna. Jedino tako će biti naterani da dovedu svoju sigurnost na visok nivo. Svakako, tu treba da uslede i brojni otkazi svim odgovornim licima, potpuno obeštećenje porodicama svih žrtava i slanje rukovodećeg odgovornog kadra u zatvor na dugogodišnju robiju, koji su zarad profita na 737 MAX-u svesno ugrozili sigurnost i živote putnika širom planete.

Bane

pre 4 godine

B777 i A321 su potpuno različite kategorije aviona i ne mogu se porediti u smislu jedan menja drugoga. B777 treba da leti npr iz Njujorka do Rima a A321 npr iz Londona do Atine.

Boris

pre 4 godine

Prvo, deklarisana cena ne znači mnogo, koliko avio kompanije i lizing kuće stvarno plaćaju avione je poslovna tajna, a popust može biti i 50%. Drugo, sasvim je prihvatljivo da se avion isplati tek posle deset godina upotrebe. To znači da će dvadesetak godina donositi profit, pošto avioni lete i po preko 30 godina. Šta mislite, koliko treba vremena da prođe da, recimo jedan tržni centar povrati pare koje su uložene u njegovu gradnju? Takođe desetak godina. Veliki kapital tako funkcioniše.

maki

pre 4 godine

@dzoni Pa da li stvarno mislis da ce neki novi low cost prevoznik da kupi ovaj avion? Ovakav avion kupuju prevoznici koji vec imaju pun budzet tipa qatar air, emirati, turkish air, a ryan air i wiz nema potrebe za ovolikim avionom koji je prekookeanski, pa zasto bi ikada karta za ovakav avion koji prima 450 putnika bila 10 evra???

Milan

pre 4 godine

Dvomotorni avioni imaju manju potrošnju goriva ali i puno više problema ako jedan motor otkaže. Doduše prethodni boing777 se pokazao vrlo pouzdanim, nadam se da nisu pravili iste greške kao kod povećanja boinga 737. Bar bi trebalo zabraniti prelaz pilota sa 777 na 777x bez obuke kao za sasvim nov avion jer je to u srcu problema sa 737max

dzoni

pre 4 godine

(zlajabgd, 26. januar 2020 09:34)
To Sam ja pisao jos pre 10 godina I dobijao I po 1000 minusa.. Svi su u komentarima bili u fazonu kod low costera se vozis po Evropi za 10 eura gde hoces.. Da bi samo isplatio avion avio kompanija mora da zaradi cisto milion dolara po putniku.
I da vozi apsolutno svaki Dan 2 puta dnevno 15 godina mora da zaradi 100$ cisto po putniku na svakom letu.. A na to dodas milion troskova koje avio kompanija ima.. Od goriva, Plata, odrzavanje aviona, placanja aerodroma, poreza I jos brdo drugih stvari.. I posle se Neko Cudi sto toliko avio kompanija bankrotira.

Milan

pre 4 godine

Dvomotorni avioni imaju manju potrošnju goriva ali i puno više problema ako jedan motor otkaže. Doduše prethodni boing777 se pokazao vrlo pouzdanim, nadam se da nisu pravili iste greške kao kod povećanja boinga 737. Bar bi trebalo zabraniti prelaz pilota sa 777 na 777x bez obuke kao za sasvim nov avion jer je to u srcu problema sa 737max

Boris

pre 4 godine

Prvo, deklarisana cena ne znači mnogo, koliko avio kompanije i lizing kuće stvarno plaćaju avione je poslovna tajna, a popust može biti i 50%. Drugo, sasvim je prihvatljivo da se avion isplati tek posle deset godina upotrebe. To znači da će dvadesetak godina donositi profit, pošto avioni lete i po preko 30 godina. Šta mislite, koliko treba vremena da prođe da, recimo jedan tržni centar povrati pare koje su uložene u njegovu gradnju? Takođe desetak godina. Veliki kapital tako funkcioniše.

JBG

pre 4 godine

Jednostavno što se tiče kupovne cene!!! Pitate kad će se isplatiti 422 m USD?!, opcenito avioni imaju životnost 60.000 sati letenja ili 48.000 touch downa ili sletanja! Znaci sto je prije.. Tako da će avio kompanije zaraditi taj novac jako brzo i još nekoliko puta duplirat, da bi ga na kraju kupile banana države i još s njim letele.

Kralj mača

pre 4 godine

Nadam se da će broj njihovih porudžbina nastaviti da se smanjuje. Kazna za ono što su uradili sa 737 MAX-om još nije adekvatna. Jedino tako će biti naterani da dovedu svoju sigurnost na visok nivo. Svakako, tu treba da uslede i brojni otkazi svim odgovornim licima, potpuno obeštećenje porodicama svih žrtava i slanje rukovodećeg odgovornog kadra u zatvor na dugogodišnju robiju, koji su zarad profita na 737 MAX-u svesno ugrozili sigurnost i živote putnika širom planete.

Sertifikat

pre 4 godine

To što je poleteo ne znači da je OK i da je spreman za isporuku krajnjim kupcima. Dobijanje sertifikata nije neki problem u USA obzirom na iskustvo sa MAX avionom gde su mu "progledali kroi da je z prste"

miks76

pre 4 godine

Ajd ti sedi prvi pa se vozi u njemu..neka hvala..prvih deset godina ne bih seo u ovaj avion,dok oni ne pronadju raznorazne greske i prebole decje bolesti

Oliver

pre 4 godine

777 ima sjajan safety record. Nema nijednu nesrecu sa fatalnim ishodima za dvadesetak godina koliko postoji. Nadajmo se da ova nova verzija 777 ostaje tako dobra. Bice velika steta ako se ugasi proizvodnja ikonicnog 747. Airbus je vec najavio obustavljanje proizvodnje dvospratnog A380. I ako ostanemo bez ta 2 aviona sa 4 motora,sta ce ostati? Avioni,dvomotorci,koji lice kao jaje jajetu. Avijacija nastavlja da nazaduje krupnim koracima u odnosu na sedamdesete i osamdesete kada smo imali concorde,tristar,spejs satl,a danas nemamo nista od toga. To je tuzno.

maki

pre 4 godine

@dzoni Pa da li stvarno mislis da ce neki novi low cost prevoznik da kupi ovaj avion? Ovakav avion kupuju prevoznici koji vec imaju pun budzet tipa qatar air, emirati, turkish air, a ryan air i wiz nema potrebe za ovolikim avionom koji je prekookeanski, pa zasto bi ikada karta za ovakav avion koji prima 450 putnika bila 10 evra???

Misja

pre 4 godine

@Dragan Svaki dvomotorni avion mora da ima en-route pokrivanje adekvatnim alternativnim aerodromima do 60min leta. Preko toga je ETOPS (extended twin-engine operations) 120min, 180min i vise (Qantas ima 5.5h/330min ETOPS sertifikat za B787). Ovo znaci da ETOPS avioni mogu da lete maksimalno toliko vremena na jednom motoru preko teritorije gde nema adekvatnih alternacija (Atlantik, Pacifik, Rusija, Afrika ...). Moja kompanija koristi ETOPS 180 jer ne letimo preko Pacifika dvomotornim avionima.

MS

pre 4 godine

"kosta 422 miliona $ a prima 426 putnika....sto mu dodje milion dolara po putniku...pa kad ce da se isplati...koliko treba da leti godina?"

Prosek cene karte po putniku $1,000. Uzevsi u obzir da su biznis i prva klasa vise, dakle $500,000 po letu. Znaci isplatice se za 844 dana letenja, tj. otprilike 2.5 godine. To nije lose.

Bane

pre 4 godine

B777 i A321 su potpuno različite kategorije aviona i ne mogu se porediti u smislu jedan menja drugoga. B777 treba da leti npr iz Njujorka do Rima a A321 npr iz Londona do Atine.

đole

pre 4 godine

(Boris, 26. januar 2020 10:25)

Da ti odgovorim za tržni centar, pošto sam prilično blizak sa tom temom. Kod nas se svaki tržni centar pravi da se isplati za 5-7 godina, verovao ili ne. Ljudi nisu ni svesni koliko se u novca obrne i koliko invstitori zarade. Zbog toga se i toliko grade. U avioindustriji to sve ide mnogo sporije.

Metropola

pre 4 godine

(Dragan, 26. januar 2020 10:47)... nista! Odradi se propisana procedura i sleti na najblizi aerodrom! Deo sertifikacije koju treba da dobije je i mogucnost da leti sa jednim motorom!

luka

pre 4 godine

avion kosta 422 miliona, medjutim aviokompanije i lizing kuce ce ga platiti ne vise od 300-350 miliona. qatar i emirates koji su ga narucili, imaju veliku prvu klasu i biznis klasu koje stvaraju profit. prosecna cena karte po putniku na dugim relacijama ce biti 1500-2000$ zbog prve klase naravno. kad odbijemo troskove koriscenja, avion ce se isplatiti za 3 godine, a MEB3 ce ga koristiti barem 10 godina, nakon cega ce ga koristiti manje bogate kompanije. prosta racunica pokazuje da se isplati uloziti veliki novac u ovaj avion, jer ce doneti preko milijardu $ profita u toku svog zivotnog veka.

Boris

pre 4 godine

@đole, verujem vam. Međutim 7 godina nije puno manje od 10. Sa druge strane, u Srbiji se kapital brže obrće nego u razvijenim i stabilnim kapitalističkim zemljama, mnogo je više špekulativnog kapitala, velikih marži i brze zarade. Zato su i cene (osim u kafanama i restoranima) i kamate u Srbiji veće nego u npr. Nemačkoj.

ima li pilota u avionu

pre 4 godine

a onda piloti sa iskustvom idu na doobuku letenja ovim masinama...mada svaka domacica ili stjuardesa moze u kriticnim situacijama da bezbedno prizemlji avion, bar u filmovima ...

Bojan

pre 4 godine

(MS, 26. januar 2020 10:00)
Jeste, pod uslovom da ne troši gorivo, ne plaća aerodromske takse, ne plaća troškove osoblja (u vazduhu i na zemlji), i nema finansijskih troškova.

Metropola

pre 4 godine

(miks76, 26. januar 2020 10:05)... ako u neki ram mozes miran da sednes, onda je to 777! I ne treba ga porediti sa 737 koji je napravljen jos dalekih 50-ih godina!

Zoran

pre 4 godine

a onda piloti sa iskustvom idu na doobuku letenja ovim masinama...mada svaka domacica ili stjuardesa moze u kriticnim situacijama da bezbedno prizemlji avion, bar u filmovima ...
(ima li pilota u avionu, 26. januar 2020 13:38)

Da! To može samo u filmovima. Manja verovatnoća ja da će stjuardesa bezbedno da sleti nego da će instrumentarka sa 30 god. iskustva uspešno da začije grudni koš posle operacije srca.

Inače, piloti, a posebno kapetani, koji UVEK uzleću i prizemljuju letilicu, moraju za svaki tip aviona da imaju obuku kao i periodične trenaže za produžavanje licence za taj avion.

MS

pre 4 godine

"kosta 422 miliona $ a prima 426 putnika....sto mu dodje milion dolara po putniku...pa kad ce da se isplati...koliko treba da leti godina?"

Prosek cene karte po putniku $1,000. Uzevsi u obzir da su biznis i prva klasa vise, dakle $500,000 po letu. Znaci isplatice se za 844 dana letenja, tj. otprilike 2.5 godine. To nije lose.

miks76

pre 4 godine

Ajd ti sedi prvi pa se vozi u njemu..neka hvala..prvih deset godina ne bih seo u ovaj avion,dok oni ne pronadju raznorazne greske i prebole decje bolesti

Sertifikat

pre 4 godine

To što je poleteo ne znači da je OK i da je spreman za isporuku krajnjim kupcima. Dobijanje sertifikata nije neki problem u USA obzirom na iskustvo sa MAX avionom gde su mu "progledali kroi da je z prste"

dzoni

pre 4 godine

(zlajabgd, 26. januar 2020 09:34)
To Sam ja pisao jos pre 10 godina I dobijao I po 1000 minusa.. Svi su u komentarima bili u fazonu kod low costera se vozis po Evropi za 10 eura gde hoces.. Da bi samo isplatio avion avio kompanija mora da zaradi cisto milion dolara po putniku.
I da vozi apsolutno svaki Dan 2 puta dnevno 15 godina mora da zaradi 100$ cisto po putniku na svakom letu.. A na to dodas milion troskova koje avio kompanija ima.. Od goriva, Plata, odrzavanje aviona, placanja aerodroma, poreza I jos brdo drugih stvari.. I posle se Neko Cudi sto toliko avio kompanija bankrotira.

Oliver

pre 4 godine

777 ima sjajan safety record. Nema nijednu nesrecu sa fatalnim ishodima za dvadesetak godina koliko postoji. Nadajmo se da ova nova verzija 777 ostaje tako dobra. Bice velika steta ako se ugasi proizvodnja ikonicnog 747. Airbus je vec najavio obustavljanje proizvodnje dvospratnog A380. I ako ostanemo bez ta 2 aviona sa 4 motora,sta ce ostati? Avioni,dvomotorci,koji lice kao jaje jajetu. Avijacija nastavlja da nazaduje krupnim koracima u odnosu na sedamdesete i osamdesete kada smo imali concorde,tristar,spejs satl,a danas nemamo nista od toga. To je tuzno.

Milan

pre 4 godine

Dvomotorni avioni imaju manju potrošnju goriva ali i puno više problema ako jedan motor otkaže. Doduše prethodni boing777 se pokazao vrlo pouzdanim, nadam se da nisu pravili iste greške kao kod povećanja boinga 737. Bar bi trebalo zabraniti prelaz pilota sa 777 na 777x bez obuke kao za sasvim nov avion jer je to u srcu problema sa 737max

ima li pilota u avionu

pre 4 godine

a onda piloti sa iskustvom idu na doobuku letenja ovim masinama...mada svaka domacica ili stjuardesa moze u kriticnim situacijama da bezbedno prizemlji avion, bar u filmovima ...

Kralj mača

pre 4 godine

Nadam se da će broj njihovih porudžbina nastaviti da se smanjuje. Kazna za ono što su uradili sa 737 MAX-om još nije adekvatna. Jedino tako će biti naterani da dovedu svoju sigurnost na visok nivo. Svakako, tu treba da uslede i brojni otkazi svim odgovornim licima, potpuno obeštećenje porodicama svih žrtava i slanje rukovodećeg odgovornog kadra u zatvor na dugogodišnju robiju, koji su zarad profita na 737 MAX-u svesno ugrozili sigurnost i živote putnika širom planete.

luka

pre 4 godine

avion kosta 422 miliona, medjutim aviokompanije i lizing kuce ce ga platiti ne vise od 300-350 miliona. qatar i emirates koji su ga narucili, imaju veliku prvu klasu i biznis klasu koje stvaraju profit. prosecna cena karte po putniku na dugim relacijama ce biti 1500-2000$ zbog prve klase naravno. kad odbijemo troskove koriscenja, avion ce se isplatiti za 3 godine, a MEB3 ce ga koristiti barem 10 godina, nakon cega ce ga koristiti manje bogate kompanije. prosta racunica pokazuje da se isplati uloziti veliki novac u ovaj avion, jer ce doneti preko milijardu $ profita u toku svog zivotnog veka.

Bojan

pre 4 godine

(MS, 26. januar 2020 10:00)
Jeste, pod uslovom da ne troši gorivo, ne plaća aerodromske takse, ne plaća troškove osoblja (u vazduhu i na zemlji), i nema finansijskih troškova.

Boris

pre 4 godine

@đole, verujem vam. Međutim 7 godina nije puno manje od 10. Sa druge strane, u Srbiji se kapital brže obrće nego u razvijenim i stabilnim kapitalističkim zemljama, mnogo je više špekulativnog kapitala, velikih marži i brze zarade. Zato su i cene (osim u kafanama i restoranima) i kamate u Srbiji veće nego u npr. Nemačkoj.

JBG

pre 4 godine

Jednostavno što se tiče kupovne cene!!! Pitate kad će se isplatiti 422 m USD?!, opcenito avioni imaju životnost 60.000 sati letenja ili 48.000 touch downa ili sletanja! Znaci sto je prije.. Tako da će avio kompanije zaraditi taj novac jako brzo i još nekoliko puta duplirat, da bi ga na kraju kupile banana države i još s njim letele.

Metropola

pre 4 godine

(miks76, 26. januar 2020 10:05)... ako u neki ram mozes miran da sednes, onda je to 777! I ne treba ga porediti sa 737 koji je napravljen jos dalekih 50-ih godina!

Boris

pre 4 godine

Prvo, deklarisana cena ne znači mnogo, koliko avio kompanije i lizing kuće stvarno plaćaju avione je poslovna tajna, a popust može biti i 50%. Drugo, sasvim je prihvatljivo da se avion isplati tek posle deset godina upotrebe. To znači da će dvadesetak godina donositi profit, pošto avioni lete i po preko 30 godina. Šta mislite, koliko treba vremena da prođe da, recimo jedan tržni centar povrati pare koje su uložene u njegovu gradnju? Takođe desetak godina. Veliki kapital tako funkcioniše.

Misja

pre 4 godine

@Dragan Svaki dvomotorni avion mora da ima en-route pokrivanje adekvatnim alternativnim aerodromima do 60min leta. Preko toga je ETOPS (extended twin-engine operations) 120min, 180min i vise (Qantas ima 5.5h/330min ETOPS sertifikat za B787). Ovo znaci da ETOPS avioni mogu da lete maksimalno toliko vremena na jednom motoru preko teritorije gde nema adekvatnih alternacija (Atlantik, Pacifik, Rusija, Afrika ...). Moja kompanija koristi ETOPS 180 jer ne letimo preko Pacifika dvomotornim avionima.

Bane

pre 4 godine

B777 i A321 su potpuno različite kategorije aviona i ne mogu se porediti u smislu jedan menja drugoga. B777 treba da leti npr iz Njujorka do Rima a A321 npr iz Londona do Atine.

maki

pre 4 godine

@dzoni Pa da li stvarno mislis da ce neki novi low cost prevoznik da kupi ovaj avion? Ovakav avion kupuju prevoznici koji vec imaju pun budzet tipa qatar air, emirati, turkish air, a ryan air i wiz nema potrebe za ovolikim avionom koji je prekookeanski, pa zasto bi ikada karta za ovakav avion koji prima 450 putnika bila 10 evra???

Metropola

pre 4 godine

(Dragan, 26. januar 2020 10:47)... nista! Odradi se propisana procedura i sleti na najblizi aerodrom! Deo sertifikacije koju treba da dobije je i mogucnost da leti sa jednim motorom!

đole

pre 4 godine

(Boris, 26. januar 2020 10:25)

Da ti odgovorim za tržni centar, pošto sam prilično blizak sa tom temom. Kod nas se svaki tržni centar pravi da se isplati za 5-7 godina, verovao ili ne. Ljudi nisu ni svesni koliko se u novca obrne i koliko invstitori zarade. Zbog toga se i toliko grade. U avioindustriji to sve ide mnogo sporije.

Zoran

pre 4 godine

a onda piloti sa iskustvom idu na doobuku letenja ovim masinama...mada svaka domacica ili stjuardesa moze u kriticnim situacijama da bezbedno prizemlji avion, bar u filmovima ...
(ima li pilota u avionu, 26. januar 2020 13:38)

Da! To može samo u filmovima. Manja verovatnoća ja da će stjuardesa bezbedno da sleti nego da će instrumentarka sa 30 god. iskustva uspešno da začije grudni koš posle operacije srca.

Inače, piloti, a posebno kapetani, koji UVEK uzleću i prizemljuju letilicu, moraju za svaki tip aviona da imaju obuku kao i periodične trenaže za produžavanje licence za taj avion.