1. Не знам одакле људима идеја да војска и полиција имају обавезу да примају плату преко Комерцијалне банке. Случајно радим у Министарству одбране и један сам од ретких који имају одвојен рачун код ње. Већина мојих колега је у другим банкама или Поштанској штедионици. Ја сам свој отворио још пре 15 година, док сам радио у Скупштини. Једини критеријум за избор банке тада ми је била близина најближе филијале мом послу (Трг Николе Пашића) и разграната мрежа банкомата. Колико ми je познато, војска је некада инсистирала на Поштанској штедионици и Српској банци, али на Комерцијалној банци никада. Последњих година нема никаквог условљавања, посебно откад су официри кренули масовно да узимају стамбене кредите, па сами бирају банке које им нуде најповољније услове за њих и преносе плате у њих (што је један од услова за стамбени кредит).
     (Nije tačno, 8. decembar 2019 21:21)

    # Link komentara

  2. Pozivam akcionare da se uclane u udruzenje akcionara i tako pokusamo da nekako dobijemo ono sto je nase-odavno izglasane na skupstini dividende,za poslednjih 6 godina.
    (Akcionar, 8. decembar 2019 16:10)

    # Link komentara

  3. Pa nije drustvo po automatizmu u obavezi da isplati dividende svojim akcionarima, nego se na skupstini akcionara donosi odluka za sta ce biti opredeljena dobit tekuce godine. Mogu da donesu odluku da isplate dividende a mogu da povecaju kapital. Uglavnom vecinski akcionar, u ovom slucaju drzava sa koliko pomenuse u tekstu, 83% cini mi se, ima vecinski i uprsvljacki paket i verovatno podize kapital da bi postigao bolju cenu pri prodaji.

    Kod komercijalne je drugi problem. Okosnica njenog poslovanja je retail, odnosno rad sa stanovnistvom, medjutim kada potencijalni kupac malo zagrebe po povrsini shvati da je njihov rad sa stanovnistvom posledica opet odluke drzave da policiji, vojsci i sl. isplacuje zarade preko komercijalne banke. Buduci kupac je svestan da to sto sada kupuje moze sutra lako da nestane jednim potezom olovke kada drzava kaze e sada cemo plate vojsci, policiji i sl. isplacivati preko Postanske stedionice.

    E,zato postoje obicne i PRIORITETNE akcije ,koje bi trebale SVAKE godine da imaju dividendu a za obicne ,slazem se odlucuje skupstina akcionara. Samo ukoliko je banka u minusu te godine,se naravno ne daje dividenda,jel je minus. Vojska i policija nemaju obavezu da preko bilo koje banke primaju platu,to su zablude. Bilo nekad samo za policiju. Lako proverljivo. Slazem se,vlasnik skuplja kapital da bi celu banku bolje prodao,ali to ide na ustrb akcionara,bar ovih sa "prioritetnim" akcijama. I to nije u redu. Nisu takva pravila igre,a pisao ih sam vlasnik.
    (Popcorn, 8. decembar 2019 14:25)

    # Link komentara

  4. Na skupštini akcionara je odluka o isplati bonusa i dividendi doneta poodavno. Odluka je objavljena na sajtu banke. Upravo se radi o tome da izvori sredstava banke (depoziti), koji su po dospeću kratkoročni usklade sa kreditima koji su uglavnom srednje do dugoročni. Postoji velika ročna neuskladjenost, a stres scenariji pokazuju da bi se u slučaju neke velike krize banka našla u krizi likvidnosti - što se već jednom desilo, klijenti su povukli odjednom svoje depozite, banka je nekako uspela iz rezervi da pokrije taj odliv, ali rizik je i dalje tu. Banke koje imaju matice u inostranstvu svoje izvore pozajmljuju od matica po znatno nižoj ceni nego što je cena depozita, pa se onda postavlja pitanje šta ako se sutra ponovi kriza kao ona iz 2007-2008, klijenti povuku svoje depozite, kako bi se komercijalna u toj situaciji izvukla bez dokapitalizacije, i ko bi je dokapitalizovao. Država? Mogu da zamislim kuknjavu "što mi da ih vadimo, bankari, zelenaši, itd.

    A da je u obavezi da isplati dividende za preferencijalne akcije i bonus zaposlenima, u obavezi je itekako, inače slede tužbe.
    (Bora, 8. decembar 2019 14:11)

    # Link komentara

  5. (Bane, 8. decembar 2019 12:12)

    Poznajete materiju ali ne i situaciju oko Komercijalne i dividendi. Oni su svake godine donosili odluke o isplati dividendi vlasnicima običnih akcija a za prioritetne su statutom banke obavezni. Ono dalje sto navodite je delimično tačno a sve može da se utanači između države i kupca. Na primer da država garantuje kupcu da će još 5 ili 10 godina isplatu plata pomenutima vršiti preko Komercijalne banke. Ono sto su činjenice je da banka ne isplaćuje dividende a hvali se rezultatima. Kao ne da im Cica (nbs) Čisto nepostovanje suvlasnuka to jest malih akcionara. Zato će uskoro da ugase Beogradsku berzu bas kao sto su predlagali pre dve godine.
    (Šira analiza, 8. decembar 2019 14:06)

    # Link komentara

  6. Sve je to super,ali zasto se onda ne isplacuju dividende ne obicnim akcionarima,nego ni PRIORITETNIM,i to vec godinama?! Tako bi mogao svako,ne ispunjavam obaveze (ne isplacujem dugovanja)i pricam kako super vodim firmu,banku sta god. Na tudjem teretu. I banci kriva nbs,nbs-u kriva banka a samo akcionarima nista. I,ko je zapravo odgovoran?
    (Popcorn, 08. decembar 2019 09:44)

    Pa nije drustvo po automatizmu u obavezi da isplati dividende svojim akcionarima, nego se na skupstini akcionara donosi odluka za sta ce biti opredeljena dobit tekuce godine. Mogu da donesu odluku da isplate dividende a mogu da povecaju kapital. Uglavnom vecinski akcionar, u ovom slucaju drzava sa koliko pomenuse u tekstu, 83% cini mi se, ima vecinski i uprsvljacki paket i verovatno podize kapital da bi postigao bolju cenu pri prodaji.

    Kod komercijalne je drugi problem. Okosnica njenog poslovanja je retail, odnosno rad sa stanovnistvom, medjutim kada potencijalni kupac malo zagrebe po povrsini shvati da je njihov rad sa stanovnistvom posledica opet odluke drzave da policiji, vojsci i sl. isplacuje zarade preko komercijalne banke. Buduci kupac je svestan da to sto sada kupuje moze sutra lako da nestane jednim potezom olovke kada drzava kaze e sada cemo plate vojsci, policiji i sl. isplacivati preko Postanske stedionice.
     (Bane, 8. decembar 2019 12:12)

    # Link komentara

  7. iznesite uporednu analizu profit/triskovi zarada u odnosu na strane banke pa se onda javite.
    (stefan, 8. decembar 2019 11:02)

    # Link komentara

  8. Da stvarno hoćete jaku državu, čuvali biste Komercijalnu banku i Poštansku štedionicu kao oci u glavi. Umesto da ih spojite i napravite snažan srpski brend sa najvec
    ćim brojem korisnika vi hoćete da prodate. Podseticu da svi državni sluzžbenici moraju da budu u Poštanskoj štedionici, a ogroman broj penzionera je tamo. Pogledajte jedju Madjarsku banku kako se širi na Balkan, razvaljuju, a mi prodajemo. Molim vas objavite komentar.
     (Kibo, 8. decembar 2019 10:42)

    # Link komentara

  9. Država već ima banku u 100%-nom vlasništvu preko koje moze da posluje a to je Banka Poštanska štedionica...KomBanka je odavno zrela za prodaju a sada je pravo vreme za to..!
     (rajkonen, 8. decembar 2019 09:55)

    # Link komentara

  10. Niste sjajni, "sumnjivi" ste, nešto se pozitivnije dešava, ali alternativa vama je "ubi bože"...
     (noedlučan, 8. decembar 2019 09:46)

    # Link komentara

  11. Sve je to super,ali zasto se onda ne isplacuju dividende ne obicnim akcionarima,nego ni PRIORITETNIM,i to vec godinama?! Tako bi mogao svako,ne ispunjavam obaveze (ne isplacujem dugovanja)i pricam kako super vodim firmu,banku sta god. Na tudjem teretu. I banci kriva nbs,nbs-u kriva banka a samo akcionarima nista. I,ko je zapravo odgovoran?
    (Popcorn, 8. decembar 2019 09:44)

    # Link komentara

  12. Procenti,procenti,recite konkretne cifre.
    Jeste da procenti lepse zvuce,ali nas zanima koliko smo zaglibili u parama ne u procentima.
     (neko od onih 5000000, 8. decembar 2019 09:28)

    # Link komentara

  13. ..."Ne zavisi da li je drzavna ili privatna nego od strucnosti...menadzerskog tima"...
    Pazi sad "naknadne pameti", posto vec sve prodadosmo sto imadosmo!?
     (Desa, 8. decembar 2019 09:16)

    # Link komentara