Nedelja, 20.10.2019.

08:57

Nacija u kreditima: Svaki zaduženi građanin u proseku duguje preko 10.000 evra

Kredite kod banaka u Crnoj Gori ima 119 hiljada građana. Oni su po poslednjim podacima Centralne banke (CBCG) ukupno zaduženi 1,3 milijarde evra.

Izvor: Investitor.me

Nacija u kreditima: Svaki zaduženi graðanin u proseku duguje preko 10.000 evra IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

22 Komentari

Sortiraj po:

dr.

pre 4 godine

sve te cifre su nebitne, bitno je da li mogu da otplaćuju kredit. Kod nas su glavni proizvodi banaka krediti za refinansiranje. Lol, uzmite kredit da otplatite kredit.

Hzhhgh

pre 4 godine

Pa to i nije tako lose. Prosecan Amerikanac duguje oko $40,000 ... Znaci negde oko 4 puta vise.
(miki, 20. oktobar 2019 10:36)
A plata 6 puta veća.

pex

pre 4 godine

Meni je to zaduzivanje neshvatljivo! Dugovati 10.000 evra je ravno samouvistvu! Preveliki prohtevi u odnosu na mogucnosti su okidac haosa u glavi koji vodi u duznicko ropstvo!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (necer, 20. oktobar 2019 10:01)

Zavisi koliko zaradjujes i kakva ti je perspektiva. Nekim ljudima je takav zivotni sticaj okolnosti da nemaju alternativu. Zaisi i od vaspitanja. Meni je nepojmljivo ako ne moras. To je robija, mentalni pritisak, menjanje stanja svesti slobodnog coveka. Znam mnoge koji uzimaju letovanja na kredit, automobile i slicno sto je meni nerazumljivo i nema opravdanja. Jedino kada razumem jeste kao investicija za posao ili za resavanje stambenog pitanja. Sve ostalo ( a tu spada i kupovina telefona na rate) je popustanje potrosackom mentalitetu i gubljenje slobode.

T

pre 4 godine

Koliko od toga su stambeni krediti? Ja imam kredit za stan, ali stan mogu uvek da prodam ispod cene i da otplatim dug. Ali zato ne uzimam kredit za auto ili letovanje jer je to potrošna roba.

necer

pre 4 godine

@reziel
To upravo i kazem, prohtevi su ti u neskladu sa prihodima. Ja imam radnju 31 godinu, dva auta i kucu i nikada se ni paru nisam zaduzio. Da si strpljiviji vozio bi bolji auto, tu razliku si dao na kamate. I da, slobodan sam covek, nikome ne dugujem i ako mi se danas ne radi necu da radim. Ti moras, dugujes...

ja

pre 4 godine

@ (Reziel, 20. oktobar 2019 10:47)

Relativizuješ apsolutne brojeve. Prosečan Crnogorac koji ima kredit je prosečno zadužen 10.000 evra, a prima prosečnu platu od 500 evra. Ima među njima i onih koji imaju platu 2.000 evra, al ima i onih koji duguju 100.000 evra...

Milan

pre 4 godine

Postoji ogromna razlika u zaduzenju 10.000€ gradjana Crne Gore i gradjana Srbije: ovi prvi zaduzeni su u LOKALNOJ (nacionalnoj) valuti!
(mikin, 20. oktobar 2019 09:46)

Potpuno nerazumevanje monetarnog sistema. Evro nije nacionalna valuta Crne Gore.

Objasnjenje

pre 4 godine

Postoji ogromna razlika u zaduzenju 10.000€ gradjana Crne Gore i gradjana Srbije: ovi prvi zaduzeni su u LOKALNOJ (nacionalnoj) valuti!
(mikin, 20. oktobar 2019 09:46)

Da, ali sa valutnom klauzulom.

Dejan

pre 4 godine

Amerikanci su najzaduženija nacija pa ne deluje da im je loše.
(Cile Mile, 20. oktobar 2019 09:38)

Prvo, nisu najzaduženiji, drugo, dobro si rekao - čini ti se.

Marko

pre 4 godine

(naravno, 20. oktobar 2019 09:29)
Ne znam sta si hteo ovim reci, pa isto ti je za cg? Sta cg nije ruralna? Procentualno odnos ruralnog i gradskih je isti kao u Srbiji. Inace imas podatak srbi su manje zaduzeni.

Reziel

pre 4 godine

@ necer
Dug od 10.000eur jednak dužničkom ropstvu? Ti druže ne shvataš kako funkcioniše savremeni svet. Ja sam u jednom trenutku dugovao 28.000 eura za automobil, kupio sam nov na kredit. Inače imam primanja oko 2.000eur, i rata je sa kaskom bila oko 400 eura. Živeo sam sam, bolelo me uvo mogao sam i još da se zadužim. Otplatio kredit i ukupno oko 2.500 na kamatu. Sve lagano. A mogao sam i da "stedim" pa da za pet godina skupim za taj auto. Samo što sam ja želeo odmah da ga vozim, dok sam mlad. Tako da kredit može biti i relativno racionalna upotreba novca, sve zavisi od primanja.

necer

pre 4 godine

Meni je to zaduzivanje neshvatljivo! Dugovati 10.000 evra je ravno samouvistvu! Preveliki prohtevi u odnosu na mogucnosti su okidac haosa u glavi koji vodi u duznicko ropstvo!

naravno

pre 4 godine

Nadjite takve podatke za Srbiju, videce te da su zaduzenja samo zaduzenih po glavi stanovnika veca, a moze se ocekivati i drasticno veca jer mnogo (vecina) stanovnika Srbije uopste ne koristi kredite, jer je stanovnistvo veciniski ruralno jos uvek, makar se preselilo i u gradove. Manipulacija podacima uvek je moguca, na primer brojis taki automobile po stanovniku ali samo u Beogradu i Novom Sadu.

mikin

pre 4 godine

Postoji ogromna razlika u zaduzenju 10.000€ gradjana Crne Gore i gradjana Srbije: ovi prvi zaduzeni su u LOKALNOJ (nacionalnoj) valuti!

Reziel

pre 4 godine

@ necer
Dug od 10.000eur jednak dužničkom ropstvu? Ti druže ne shvataš kako funkcioniše savremeni svet. Ja sam u jednom trenutku dugovao 28.000 eura za automobil, kupio sam nov na kredit. Inače imam primanja oko 2.000eur, i rata je sa kaskom bila oko 400 eura. Živeo sam sam, bolelo me uvo mogao sam i još da se zadužim. Otplatio kredit i ukupno oko 2.500 na kamatu. Sve lagano. A mogao sam i da "stedim" pa da za pet godina skupim za taj auto. Samo što sam ja želeo odmah da ga vozim, dok sam mlad. Tako da kredit može biti i relativno racionalna upotreba novca, sve zavisi od primanja.

naravno

pre 4 godine

Nadjite takve podatke za Srbiju, videce te da su zaduzenja samo zaduzenih po glavi stanovnika veca, a moze se ocekivati i drasticno veca jer mnogo (vecina) stanovnika Srbije uopste ne koristi kredite, jer je stanovnistvo veciniski ruralno jos uvek, makar se preselilo i u gradove. Manipulacija podacima uvek je moguca, na primer brojis taki automobile po stanovniku ali samo u Beogradu i Novom Sadu.

Milan

pre 4 godine

Postoji ogromna razlika u zaduzenju 10.000€ gradjana Crne Gore i gradjana Srbije: ovi prvi zaduzeni su u LOKALNOJ (nacionalnoj) valuti!
(mikin, 20. oktobar 2019 09:46)

Potpuno nerazumevanje monetarnog sistema. Evro nije nacionalna valuta Crne Gore.

necer

pre 4 godine

Meni je to zaduzivanje neshvatljivo! Dugovati 10.000 evra je ravno samouvistvu! Preveliki prohtevi u odnosu na mogucnosti su okidac haosa u glavi koji vodi u duznicko ropstvo!

Marko

pre 4 godine

(naravno, 20. oktobar 2019 09:29)
Ne znam sta si hteo ovim reci, pa isto ti je za cg? Sta cg nije ruralna? Procentualno odnos ruralnog i gradskih je isti kao u Srbiji. Inace imas podatak srbi su manje zaduzeni.

mikin

pre 4 godine

Postoji ogromna razlika u zaduzenju 10.000€ gradjana Crne Gore i gradjana Srbije: ovi prvi zaduzeni su u LOKALNOJ (nacionalnoj) valuti!

Objasnjenje

pre 4 godine

Postoji ogromna razlika u zaduzenju 10.000€ gradjana Crne Gore i gradjana Srbije: ovi prvi zaduzeni su u LOKALNOJ (nacionalnoj) valuti!
(mikin, 20. oktobar 2019 09:46)

Da, ali sa valutnom klauzulom.

Dejan

pre 4 godine

Amerikanci su najzaduženija nacija pa ne deluje da im je loše.
(Cile Mile, 20. oktobar 2019 09:38)

Prvo, nisu najzaduženiji, drugo, dobro si rekao - čini ti se.

pex

pre 4 godine

Meni je to zaduzivanje neshvatljivo! Dugovati 10.000 evra je ravno samouvistvu! Preveliki prohtevi u odnosu na mogucnosti su okidac haosa u glavi koji vodi u duznicko ropstvo!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (necer, 20. oktobar 2019 10:01)

Zavisi koliko zaradjujes i kakva ti je perspektiva. Nekim ljudima je takav zivotni sticaj okolnosti da nemaju alternativu. Zaisi i od vaspitanja. Meni je nepojmljivo ako ne moras. To je robija, mentalni pritisak, menjanje stanja svesti slobodnog coveka. Znam mnoge koji uzimaju letovanja na kredit, automobile i slicno sto je meni nerazumljivo i nema opravdanja. Jedino kada razumem jeste kao investicija za posao ili za resavanje stambenog pitanja. Sve ostalo ( a tu spada i kupovina telefona na rate) je popustanje potrosackom mentalitetu i gubljenje slobode.

Hzhhgh

pre 4 godine

Pa to i nije tako lose. Prosecan Amerikanac duguje oko $40,000 ... Znaci negde oko 4 puta vise.
(miki, 20. oktobar 2019 10:36)
A plata 6 puta veća.

dr.

pre 4 godine

sve te cifre su nebitne, bitno je da li mogu da otplaćuju kredit. Kod nas su glavni proizvodi banaka krediti za refinansiranje. Lol, uzmite kredit da otplatite kredit.

T

pre 4 godine

Koliko od toga su stambeni krediti? Ja imam kredit za stan, ali stan mogu uvek da prodam ispod cene i da otplatim dug. Ali zato ne uzimam kredit za auto ili letovanje jer je to potrošna roba.

necer

pre 4 godine

@reziel
To upravo i kazem, prohtevi su ti u neskladu sa prihodima. Ja imam radnju 31 godinu, dva auta i kucu i nikada se ni paru nisam zaduzio. Da si strpljiviji vozio bi bolji auto, tu razliku si dao na kamate. I da, slobodan sam covek, nikome ne dugujem i ako mi se danas ne radi necu da radim. Ti moras, dugujes...

ja

pre 4 godine

@ (Reziel, 20. oktobar 2019 10:47)

Relativizuješ apsolutne brojeve. Prosečan Crnogorac koji ima kredit je prosečno zadužen 10.000 evra, a prima prosečnu platu od 500 evra. Ima među njima i onih koji imaju platu 2.000 evra, al ima i onih koji duguju 100.000 evra...

necer

pre 4 godine

Meni je to zaduzivanje neshvatljivo! Dugovati 10.000 evra je ravno samouvistvu! Preveliki prohtevi u odnosu na mogucnosti su okidac haosa u glavi koji vodi u duznicko ropstvo!

mikin

pre 4 godine

Postoji ogromna razlika u zaduzenju 10.000€ gradjana Crne Gore i gradjana Srbije: ovi prvi zaduzeni su u LOKALNOJ (nacionalnoj) valuti!

naravno

pre 4 godine

Nadjite takve podatke za Srbiju, videce te da su zaduzenja samo zaduzenih po glavi stanovnika veca, a moze se ocekivati i drasticno veca jer mnogo (vecina) stanovnika Srbije uopste ne koristi kredite, jer je stanovnistvo veciniski ruralno jos uvek, makar se preselilo i u gradove. Manipulacija podacima uvek je moguca, na primer brojis taki automobile po stanovniku ali samo u Beogradu i Novom Sadu.

Dejan

pre 4 godine

Amerikanci su najzaduženija nacija pa ne deluje da im je loše.
(Cile Mile, 20. oktobar 2019 09:38)

Prvo, nisu najzaduženiji, drugo, dobro si rekao - čini ti se.

Milan

pre 4 godine

Postoji ogromna razlika u zaduzenju 10.000€ gradjana Crne Gore i gradjana Srbije: ovi prvi zaduzeni su u LOKALNOJ (nacionalnoj) valuti!
(mikin, 20. oktobar 2019 09:46)

Potpuno nerazumevanje monetarnog sistema. Evro nije nacionalna valuta Crne Gore.

Reziel

pre 4 godine

@ necer
Dug od 10.000eur jednak dužničkom ropstvu? Ti druže ne shvataš kako funkcioniše savremeni svet. Ja sam u jednom trenutku dugovao 28.000 eura za automobil, kupio sam nov na kredit. Inače imam primanja oko 2.000eur, i rata je sa kaskom bila oko 400 eura. Živeo sam sam, bolelo me uvo mogao sam i još da se zadužim. Otplatio kredit i ukupno oko 2.500 na kamatu. Sve lagano. A mogao sam i da "stedim" pa da za pet godina skupim za taj auto. Samo što sam ja želeo odmah da ga vozim, dok sam mlad. Tako da kredit može biti i relativno racionalna upotreba novca, sve zavisi od primanja.

Objasnjenje

pre 4 godine

Postoji ogromna razlika u zaduzenju 10.000€ gradjana Crne Gore i gradjana Srbije: ovi prvi zaduzeni su u LOKALNOJ (nacionalnoj) valuti!
(mikin, 20. oktobar 2019 09:46)

Da, ali sa valutnom klauzulom.

necer

pre 4 godine

@reziel
To upravo i kazem, prohtevi su ti u neskladu sa prihodima. Ja imam radnju 31 godinu, dva auta i kucu i nikada se ni paru nisam zaduzio. Da si strpljiviji vozio bi bolji auto, tu razliku si dao na kamate. I da, slobodan sam covek, nikome ne dugujem i ako mi se danas ne radi necu da radim. Ti moras, dugujes...

Marko

pre 4 godine

(naravno, 20. oktobar 2019 09:29)
Ne znam sta si hteo ovim reci, pa isto ti je za cg? Sta cg nije ruralna? Procentualno odnos ruralnog i gradskih je isti kao u Srbiji. Inace imas podatak srbi su manje zaduzeni.

pex

pre 4 godine

Meni je to zaduzivanje neshvatljivo! Dugovati 10.000 evra je ravno samouvistvu! Preveliki prohtevi u odnosu na mogucnosti su okidac haosa u glavi koji vodi u duznicko ropstvo!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (necer, 20. oktobar 2019 10:01)

Zavisi koliko zaradjujes i kakva ti je perspektiva. Nekim ljudima je takav zivotni sticaj okolnosti da nemaju alternativu. Zaisi i od vaspitanja. Meni je nepojmljivo ako ne moras. To je robija, mentalni pritisak, menjanje stanja svesti slobodnog coveka. Znam mnoge koji uzimaju letovanja na kredit, automobile i slicno sto je meni nerazumljivo i nema opravdanja. Jedino kada razumem jeste kao investicija za posao ili za resavanje stambenog pitanja. Sve ostalo ( a tu spada i kupovina telefona na rate) je popustanje potrosackom mentalitetu i gubljenje slobode.

dr.

pre 4 godine

sve te cifre su nebitne, bitno je da li mogu da otplaćuju kredit. Kod nas su glavni proizvodi banaka krediti za refinansiranje. Lol, uzmite kredit da otplatite kredit.

ja

pre 4 godine

@ (Reziel, 20. oktobar 2019 10:47)

Relativizuješ apsolutne brojeve. Prosečan Crnogorac koji ima kredit je prosečno zadužen 10.000 evra, a prima prosečnu platu od 500 evra. Ima među njima i onih koji imaju platu 2.000 evra, al ima i onih koji duguju 100.000 evra...

T

pre 4 godine

Koliko od toga su stambeni krediti? Ja imam kredit za stan, ali stan mogu uvek da prodam ispod cene i da otplatim dug. Ali zato ne uzimam kredit za auto ili letovanje jer je to potrošna roba.

Hzhhgh

pre 4 godine

Pa to i nije tako lose. Prosecan Amerikanac duguje oko $40,000 ... Znaci negde oko 4 puta vise.
(miki, 20. oktobar 2019 10:36)
A plata 6 puta veća.