Gresni pop Milorad
pre 4 godine
Kad F-35 "primeti" da je u dometu S-400 sistema onda to moze da znaci samo jedno - da ima sekundu ili dve da se prekrsti.
Ostalo je sve imaginarno .
Sreda, 05.06.2019.
16:27
Ruski PVO sistem S-400 može da uoči američki borbeni avion F-35 sa udaljenosti od 20 milja (oko 32 kilometra).
Izvor: Sputnik
pre 4 godine
Kad F-35 "primeti" da je u dometu S-400 sistema onda to moze da znaci samo jedno - da ima sekundu ili dve da se prekrsti.
Ostalo je sve imaginarno .
pre 4 godine
Zato nikome ne sme Rusija da proda tu svoju internetsku prodpagandu pa 32km to je ništa pored raketa kakve ima F35?
pre 4 godine
Sve sami strucnjaci...
pre 4 godine
@ (Ivan, 05. jun 2019 19:38): u kom vremenu ti živiš? Danas postoje dronovi; pošalješ 100-tinu jeftinih dronova na S-400 i prateće sisteme i za male pare unistis ono sto Ruse košta čitavo bogatstvo. Izraelci (predpostavlja se) već isprobavaju ovo u Siriji. Posle uništenja tih raketnih sistema nastupa avijacija. Ti prijatelju sedi pored televizora i gledaj filmove o II Svetskom ratu nad Pacifikom i kamikazama. :)
(XXX, 05. jun 2019 22:47)
Pa da, i onda taj protivnik (a Rus to svakako moze, slozices se) taktickim raketama dalekog dometa (koje jednim klikom na dugme iz udobne fotelje lansira bacuska koji sjedi u podnozju Urala i ima sve na dlanu) pretvori u prah aerodrom / poligon s kojeg su poletjeli avioni / lansirani dronovi, sprzi logistiku i sisteme veze i pobrise sve tako da se vise nema odakle poletjeti. Ako vjerujes da je S-300 (400) neki usamljeni sistem koji nije pokriven cijelom mrezom zastite i kontra zastite (koja ukljucuje druge PV sisteme, avione, satelite, najraznovrsniji moguci raketni asortiman itd.) onda mogu samo da konstatujem da si indoktriniran holivudskim spektaklima gdje Ameri & co. rokaju bradate neprijatelje k'o u igrici, dok ovi bespomocno arlaucu s nozem ili motkom u ruci i srljaju u smrt.
pre 4 godine
S-400 nije testira nikada u borbi. Sirijci imaju S-300 ali kolko vidim Izraelci rade šta im se prohte. Potpuno besmislena diskusija koja postoji samo zbog razočaranih Rusofila.
(Ostoja, 05. jun 2019 19:08)
S300v4 se nijednom nije iskoristio u Siriji iz tri razloga:
1. Sa njim se ne obaraju krstarece i rakete nebo-zemlja jer je preskup sistem za to
2. Ne puca se iz njega na avione iz razloga jer Izrael nijednom nije usao u zonu Sirijske PVO.
3. Rakete koje Sirija posjeduje su na nivou S400, ali su im Rusi skratili dolet na svega 45km.
Ako se pitas zasto su to Rusi uradili, pa iz razloga jer testiraju sve moguce u Siriji, od oruzja do taktike. Za Ruse je Sirija idealan poligon.
(MadMax, 05. jun 2019 21:30)
Po međunarodnom pravu ako je neka zemlja napadnuta sa teritorija druge zemlje, ta zemlja ima pravo čak i uči na teritoriju zemlje sa koje je napadnuta da spriječi daljnje napade i osigura sigurnost svoje zemlje i ljudi. Po tom pravu i Izrael gađa ciljeve na teritoriju Sirije i to isto pravo daje i Sirijcima pravo da unište avion koji gađa ciljeve na njihovom teritoriju. Šta će ti PVO uopće ako kažeš da je skupo gađati? Šta je jeftinije trpiti štetu i gubit živote? Nažalost pokazalo se da S300 nemože skinuti ni Izraelske F16, kamoli nešto modernije.
pre 4 godine
Ne znaju Ameri vise ni posten softver da naprave za avione. Pogledajte sta su uradili na Boing 737 8-MAX... Da, imaju oni najveci budzet ali imaju i najvece troskove. Svi se ugradjuju, korumpcija cveta u vojnom sektoru. Plate su visoke. Petro dolar se polako ali sigurno gasi, a onda nece biti dovoljno samo da se stampa novac. Budjenje sledi i nece biti bas prijatno za naciju koja svoj visok zivotni standard u glavnom bazira na vojnoj moci i mobingu nejakih drzava u svetu.
pre 4 godine
Ali anketa :))))))
pre 4 godine
Ako je to tačno što kaže ovaj vojnik, onda je Turska ugasila, neće moći da je odbrani ni Ruska PVO od Grčke i Izraelske avijacije.
pre 4 godine
'А и о једном и о другом знамо колико и о екстензивном узгоју мошусног говечета на ширем подручју Тибета....'
Bravo majstore, ne pamtim kada sam se toliko nasmejao na jedan komentar
pre 4 godine
priča "ko je jači Zagor ili Blek?"
tema za decu....
(m/m, 5. jun 2019 18:59)
Slažem se, svaki odrastao čovek zna da bi ga Zagor izlemao ko vola u kupusu.
pre 4 godine
Ajd ja vama da postavim anketu: Koji je borbeni sistem opasniji: Babe ili Žabe? Jabuke ili Narandze? E tako i vi ...
pre 4 godine
S-400 nije testira nikada u borbi. Sirijci imaju S-300 ali kolko vidim Izraelci rade šta im se prohte. Potpuno besmislena diskusija koja postoji samo zbog razočaranih Rusofila.
(Ostoja, 5. jun 2019 19:08)
Prvo su tvrdili da izraelci ne smeju da lete jer je S300 aktivan. Nakon sto su im raketirali 2 ruska pvo sistema i kad je bilo jasno da jos uvek lete na Sirijom, e onda je odjednom S300 na popravku, pa jos nije aktiviran, pa zato sto su nad sredozemnim morem, a sirijska vojska se drzi uvek medjunarodnog prava pa pustaju jevreje da im bacaju bombe po glavama itd...
pre 4 godine
Možda i jeste, ali avion je beskoristan dok ne uključi radar, a kad ga uključi, vidiš ga kao na tacni, na mnooogo većoj udaljenosti od 32km. Takođe, avion je bezopasan sve dok ne otvori depo, tj izvuče rakete i pripremi za dejstvo. A čim otvori depo kompromituje mu se radarski obris, pa ga opet vidiš kao na tacni na udaljenosti mnoogo većoj od 32km. Aj ćao.
(Gorgonzola, 5. jun 2019 18:53)
Kakve to veze ima? Avion uključi radar, pokupi podatke i isključi ga. Dok odbrana ispali rakete i dok one stignu, avion više nije tamo gde je bio...
pre 4 godine
@ (Ivan, 05. jun 2019 19:38): u kom vremenu ti živiš? Danas postoje dronovi; pošalješ 100-tinu jeftinih dronova na S-400 i prateće sisteme i za male pare unistis ono sto Ruse košta čitavo bogatstvo. Izraelci (predpostavlja se) već isprobavaju ovo u Siriji. Posle uništenja tih raketnih sistema nastupa avijacija. Ti prijatelju sedi pored televizora i gledaj filmove o II Svetskom ratu nad Pacifikom i kamikazama. :)
pre 4 godine
Pa ok, jedna baterija ga uoči na 32km i prosledi metu svim drugim baterijama koje raspale po meti. A siguran sam da će Rusi nadograđivati i hardver i softver tako da uvek radi sve bolje i bolje.
Nisam od onih koji veliča Rusiju i Kinu a mrzi Ameriku, samo kažem da je lakše nadograditi/unaprediti PVO sisteme nego razviti potpuno nov avion. Taj F35 se razvija već 20 godina ako ne i više i još uvek njje spreman, za to vreme se promenilo već 2-3 generacije PVO.
pre 4 godine
Jadno je koliko se budala ovde lozi, kao 3 karte za Holivud da gledam... Izdelili se i sole pamet jedni drugima, jedni do besvesto vole Ruse, ne znaju ni oni zasto. Drugi ne vole prve jer se ovi toliko loze na Ruje. Treci se loze na Amere.
pre 4 godine
S-400 nije testira nikada u borbi. Sirijci imaju S-300 ali kolko vidim Izraelci rade šta im se prohte. Potpuno besmislena diskusija koja postoji samo zbog razočaranih Rusofila.
(Ostoja, 05. jun 2019 19:08)
S300v4 se nijednom nije iskoristio u Siriji iz tri razloga:
1. Sa njim se ne obaraju krstarece i rakete nebo-zemlja jer je preskup sistem za to
2. Ne puca se iz njega na avione iz razloga jer Izrael nijednom nije usao u zonu Sirijske PVO.
3. Rakete koje Sirija posjeduje su na nivou S400, ali su im Rusi skratili dolet na svega 45km.
Ako se pitas zasto su to Rusi uradili, pa iz razloga jer testiraju sve moguce u Siriji, od oruzja do taktike. Za Ruse je Sirija idealan poligon.
pre 4 godine
Ljudi lupetaju svasta. Pa nama su sa mora probusili most u NS. A mi gledali i ne verujemo. Ne dao Bog da u stvarnosti iskusite sta je efikasnije. Ne biste imali kome da javite.
pre 4 godine
A kada su to oni skontali?
pre 4 godine
S-400 nije testira nikada u borbi. Sirijci imaju S-300 ali kolko vidim Izraelci rade šta im se prohte. Potpuno besmislena diskusija koja postoji samo zbog razočaranih Rusofila.
pre 4 godine
Neka testiraju.
pre 4 godine
Imajući sve podatke iz prethodnih naleta naša vojska mapira rutu i ispaljuje rakete u pravilnim intervalima pokrivajuci odredjenu putanju tako i obaraju avion. Nakon ovoga Ameri menjaju taktiku shvatajući da se ne bore protiv pećinskih ljudi.
(Hmhmhm, 05. jun 2019 17:37)
Prvi put u životu čujem za taktiku ispaljivanja navodjenih raketa “u pravilnim intervalima”. Otprilike kao kad bi fudbaler koji hoće da doda loptu šutirao stalno u istom pravcu, nadajući se da će saigrač kome je namenjena da naleti na nju u jednom trenutku.
pre 4 godine
Pazi američki general zna na koliko km S 400 vidi F35. Kad je taj amer testirao S400 pa da zna taj podatak. Ajde da pitamo kineze koji su izveli bojevo gađanje sa S400 i oborili su stelt rakete na koliko je to bilo km. Inace rakete koje se koriste za proveru PVO sistema su rakete koje imaju sistem za izbegavanje PVO i imaju mnogo manji radarski odraz nego stelt avioni pa su opet oborene.
pre 4 godine
Komentar u vezi glasanja... Kako da poredim babe i žabe, tj. Raketni pvo sistem sa avionom... To ne može.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Aleksandar, 5. jun 2019 18:43)
А и о једном и о другом знамо колико и о екстензивном узгоју мошусног говечета на ширем подручју Тибета....
pre 4 godine
Podatak da SAD nije napala mi jednu zemlju koja ima stariji S-300 dovoljno govori sam za sebe... Iskreno mislim da posle Japanskih kamikaza iz 2SR nema ludaka koji idu u samoubilačke misije na S-400 a pogotovo ne ludaka koji lete na avionima koji po komadu kostaju 100M$...
pre 4 godine
Амерички маркетинг
pre 4 godine
Zato se i zove F-35. Na 35 km je bezbedan.
pre 4 godine
A ovo za 35 km zna iz prve ruke. Ne vidi ga s 400 do te razdaljine zato sto ga dovuku za svaki slucaj na 35 km od dometa radara pa poleti a i sigurnije je da leti na kracim relacijama zbog sigurnosti probnih pilota... Ni mi nismo videli f117...
pre 4 godine
Problem za amerikance je što s400 može da obezbedi suverenitet turske od američke okupacije, a to ameri nikome ne dozvoljavaju.
(Dule, 5. jun 2019 18:24)
Pre bih rekao da su tursko-grcki odnosi u pitanju...
pre 4 godine
32 km sa srećom f 35
(niko bitan, 05. jun 2019 18:55)
S-400 je verovatno vidljiv pre.. Pošto on traži.. Nije to baš sigurno ni za S-400 ako već gledamo trezno a ne kroz rusofilske naočare..
pre 4 godine
Sputnjik ovo objavio?
pre 4 godine
Komentar u vezi glasanja... Kako da poredim babe i žabe, tj. Raketni pvo sistem sa avionom... To ne može.
pre 4 godine
Lozite malo raju?!? Ako ako i treba. Nego aj’ malo ovi sto reklamiraju F35 da sjednu u njega a i ovi strucnjaci sto komentarisu, pa neka se malo vozikaju na toj sigurnoj distanci dok S400 ispaljuje reda radi, cisto radi rekreacije.
pre 4 godine
Dali je moguce?
Zasto bre objavljujete ovakve vesti, nasekirace se ovi nasi rusofili,
pre 4 godine
@Hmhmhm
- Jugoslovenska PVO ispaljuje rakete u jednakim intervalima? Hahaha, pa koliko ti mislis da je to raketa nasa PVO imala u tom trenutku? Svako lansiranje kostalo je vojsku Jugoslavije pravo bogatstvo i prema raketama su se odnosili kao prema suvom zlatu.
pre 4 godine
@Milan87
Nije tacno da je PVO u prednosti, nije tako bar u prethodnih 40 godina.
S-500 uopste nije mnogo bolji od S-400, on je u sustini sistem cija je namena obaranje raketa, ne aviona. Dakle, nemoj da komentarises ono o cemu nista ne znas.
F-35 se takodje konstantno unapredjuje.
Sto se Turske tice, ovo pisu Rusi, ne Amerikanci.
Ove gluposti o F-117 i F-16 su prezvakane price. I puskom mozes oboriti avion ako leti dovoljno nisko.
Efikasnost NEVE i ostalih se pokazala dovoljno, 2 oborena aviona od hiljada i hiljada letova i porusene zemlje. Ocajno.
pre 4 godine
priča "ko je jači Zagor ili Blek?"
tema za decu....
pre 4 godine
32 km sa srećom f 35
pre 4 godine
Ja sam očigledno ne informisan, ali mi se čini da je F35avion a S400 obrambeni pvo sistem. Šta u tom slučaju znači uporediti to dvoje. Hoće li S400 srušiti F35 možda je to bolje pitanje. Odgovor će mo dobiti krog koju godinu.
pre 4 godine
Problem za amerikance je što s400 može da obezbedi suverenitet turske od američke okupacije, a to ameri nikome ne dozvoljavaju.
pre 4 godine
@only fools and horses Znači da su leteli bez pratnje aviona za elektronsko ometanje.
pre 4 godine
@Hmhmhm
" naša vojska mapira rutu i ispaljuje rakete u pravilnim intervalima pokrivajuci odredjenu putanju tako i obaraju avion"
Zar stvarno misliš da se to tako radi? :) :) :)
Kao neko ko je na Nevi radio dugo godina tvrdim da je F-117 za Nevu itekako vidljiv. Provereno u praksi i to ne jednom.
Čak bi i F-35 trebao da bude vidljiv na daljinama do 40km. Ovo s moje strane nije provereno, a ne bih ni da se nađem u situaciji da proveravam.
Neva je za svoje vreme bila čudo tehnike, a posebno se dobro pokazala prijemna antena - 2 antene postavljene pod uglom od 45 stepeni u odnosu na zemlju što Nevi omogućava da gađa niskoleteće ciljeve, kao i ciljeve koji su na zemlji ili vodi. Izuzetna osetljivost prijemnog dela omogućava Nevi da vidi ... pazi sad - pticu veličine vrane na udaljenosti od 1-2km. Provereno - čak i redovno korišćeno za potrebe podešavanja sistema. Rade čak i automatski zahvat i praćenje ( ptice ).
pre 4 godine
Nisam rusofil, ali radari i rakete spadaju pod primenjenu fiziku, a to jedna od retkih oblasti gde su Rusi uvek bili ispred zapada. Rusi su veoma inventivni, ali na zalost nisu veoma inovativni.
pre 4 godine
Možda i jeste, ali avion je beskoristan dok ne uključi radar, a kad ga uključi, vidiš ga kao na tacni, na mnooogo većoj udaljenosti od 32km. Takođe, avion je bezopasan sve dok ne otvori depo, tj izvuče rakete i pripremi za dejstvo. A čim otvori depo kompromituje mu se radarski obris, pa ga opet vidiš kao na tacni na udaljenosti mnoogo većoj od 32km. Aj ćao.
pre 4 godine
Pročitajte pravilno tekst. PVO uočava cilj tek na 20 milja. Da li mislite da je to bezbedno rastojanje PVO sistema od aviona, i koje nesumljivo zrači, te potencijalna meta već i pre te daljine. Ostali PVO sistemi koji štite vazdušni prostor i sam S400,ne mogu da uoče avion po radarskom odrazu. Jedini spas za S 400 je odbrana vazdušnog prostora sa avionima SU57 i to verovatno samo ako uoče F35 vizuelno.
pre 4 godine
Ако је тако онда нема проблема да Турска инсталира купљено нити да друге чланице НАТО-а направе нове наруџбине. А сумњам да јесте ...
pre 4 godine
Teško da ćemo imati prilike da vidimo na delu direktan sukob ova dva sistema, ali siguran sam da pored tehnike i umeće mora da se testira jer na kraju sve zavisi od čoveka. Kako svi oni nemaju nikakvog ratnog iskustva sem nekih sporadicnih akcijanja mnogo toga bi bilo na ispitu. Inače sto se tiče Neve i obaranja F117a isti je oboren upravo zbog ljudske lezernosti i podcenjivanja. Čvrsto verujući da im je avion nevidljiv sto i jeste i čvrsto verujući da su naši vojnici takođe iz kamenog doba kao i sistem Neva američka vojska pravi više gresaka u nizu. Prva greska je ta da se nisu obazirali na to da naša vojska skuplja informacije o poletanju iz Italije. Druga greska da su birali istu rutu leta neobazirući se da vojska skuplja i te podatke i beleži u kartama. Treća greska da su leteli nepotrebno nisko osećajući se sigurno jer očigledno nisu znali domet naših pvo sistema. Koliko god si nevidljiv ne rizikuješ ako ne moraš, a nisu morali. Imajući sve podatke iz prethodnih naleta naša vojska mapira rutu i ispaljuje rakete u pravilnim intervalima pokrivajuci odredjenu putanju tako i obaraju avion. Nakon ovoga Ameri menjaju taktiku shvatajući da se ne bore protiv pećinskih ljudi.
pre 4 godine
A, najjace, sve vesti o ovome sa ruskih portala. :D
pre 4 godine
Evo anketa koja sve kaze. Sad da pitam 99% ljudi sto su glasali ne znaju S400 ili F35 ni da nacrtaju a kamoli da znaju nesto o njima osim toga sto su procitali nq b92 i u komentarima. Ali ipak znaju sta je bolje jelte, nije to tesko odluciti samo treba videti sta je rusko (to je bolje naravno) a sta je americko sranje, jel tako
pre 4 godine
Izrael je snaga koja testira Ruske sisteme u Siriji. imaju sve sto je Amerika napravila, cak vise svoje modifikovane sisteme nego po Americkim specifikacijama. Oni lete, provlace se tu i tamo, peckaju,Ruske posade čekaju. vec se sigurno zna šta ko od njih (ovi dole i oni gore) moze i zna....Dolazi vreme da ce ili Izrael objaviti unistenje prve baterije S400 ili kada ce Sirija objaviti obaranje Izraelskih aviona
pre 4 godine
...uparivanju f-35 i s-400 protivi se amerika...
...rusi izgleda nemaju problem sa tim...
...to pruza malo drugaciji pogled na f-35...
pre 4 godine
Za PVO problem mogu da budu samo krstarece i druge rakete raznih dometa...
(Milan87, 5. jun 2019 17:23)
I dronovi. Nema odbrane od stotina/hiljada napadaca
pre 4 godine
Pa i tad kad ga primeti, F35ici nema spasa.
pre 4 godine
Ako je tako, F22 verovatno "vidi" tek kada proleti iznad.
F35 je prilicno forsirana prica, ali F22 je nesto drugacije.
Skup, sofisticiran i neshvatljivo ispred bilo kod drugog lovackog aviona.
pre 4 godine
Pa najbolje da probaju na kojoj daljini je efikasan S-400.
pre 4 godine
Aha. Isto tako su ameri mislili da je F117 nevidljiv za nas praistorijski sistem S 125 Neva iz 60 ih godina... Pa se pokazalo koliko su bili u pravu.
(Nemanja, 5. jun 2019 16:36)
Nijedan avion ne moze biti nevidljiv na svim ucestanostima i iz svih pravaca. Tako da je F-117 "napipan" starim sovjetskim radarom P-12M koji je modernizovan kod nas. Taj radar zraci na oko 150MHz, ucestanost na kojoj F-117 nije nevidljiv. Jednostavno nije bilo predvidjeno da ce se skrivati od tako zastarelog radara (uveden u naoruzanje 1958.). Ostatak operacije obaranja je obavljen zahvaljujuci povoljnim vremenskim prilikama i obucenosti PVO ekipe.
pre 4 godine
Ovo su gluposti, vest o ovim parametrima bas sad servirana, kada Turska ima jos 5 dana da razmisli da li ce od Rusije da kupi s400 ili ce biti clanica u americkom projektu F-35. I vest kako je bas s400 jako malo upotrebljiv u eventulnoj borbi sa F-35. Ja ne znam ko u ovo moze da poveruje. Drugo Rusija je pre nekoliko meseci zavrsila testiranje sistema s500, koji je zaprvo modifikacija s400 sa istovremenim vecim brojem pracenja ciljeva, vecim radarskim spektrom i vecom daljinom dejstva. Tako da Rusija nikako nije ugrozena, mada se to i ne dovodi u pitanje. Ispostavilo se 1999. godine u bombardovanju nase zemlje i da Neva s125 (uveden u upotrebu SSSR krajem 60' godina), moze da obori f117 i F16, tada najboljih americkih visenamenski borbenih aviona. Uvek su PVO sistemi istih generacija kao i avioni u prednosti nad avionima. Za PVO problem mogu da budu samo krstarece i druge rakete raznih dometa...
pre 4 godine
@nemanja Zašto misliš da Amerikanci nisu znali da Neva ne vidi F-117? Neva je zastareo sistem koji se suviše lako ometa i radi na frekvenciji koja je irelevantna za savremeno ratovanje. Amerikanci su se džekirali i ispali glupi - kao što obično biva kad se neko džekira.
(T, 05. jun 2019 16:52)
Aha, znači znali su ali su se džekirali? Kao i za B-2 koji je možda pogođen a možda i nije ali su 2 otpisali sa stanja u periodu posle bombardovanja.
Ne gospodine F-117 je bio avion jako loših letačkih i manevarskih sposobnosti ali su mislili da ta radarska nevidljivost sve to nadomeštava i shodno tome su se ponašali naizgled bahato. Kada je oboren od naše nejake i zastarele PVO (interesantno je da oni nisu ni priznavali da je oboren) sva ta priča i samohvaljenje je pala u vodu (ili može da se kaže da je pala u Buđanovce) pa su morali da nalože svim istočnoevropskim zemljama da unište stare sovjetske radare ali i to nije pomoglo 117tici koja je vrlo brzo otišla u istoriju.
pre 4 godine
@nemanja Zašto misliš da Amerikanci nisu znali da Neva ne vidi F-117? Neva je zastareo sistem koji se suviše lako ometa i radi na frekvenciji koja je irelevantna za savremeno ratovanje. Amerikanci su se džekirali i ispali glupi - kao što obično biva kad se neko džekira.
pre 4 godine
Budjanovci likes this.
pre 4 godine
To su nagadjanja ne bi se amerikanci toliko uzjagunili da s-400 nema vrhunske performanse.
pre 4 godine
Samo ne razumem da li kontaju da i taj S-400 stiti neki drugi sistem...
pre 4 godine
Aha. Isto tako su ameri mislili da je F117 nevidljiv za nas praistorijski sistem S 125 Neva iz 60 ih godina... Pa se pokazalo koliko su bili u pravu.
pre 4 godine
Aha. Isto tako su ameri mislili da je F117 nevidljiv za nas praistorijski sistem S 125 Neva iz 60 ih godina... Pa se pokazalo koliko su bili u pravu.
pre 4 godine
Budjanovci likes this.
pre 4 godine
To su nagadjanja ne bi se amerikanci toliko uzjagunili da s-400 nema vrhunske performanse.
pre 4 godine
Aha. Isto tako su ameri mislili da je F117 nevidljiv za nas praistorijski sistem S 125 Neva iz 60 ih godina... Pa se pokazalo koliko su bili u pravu.
(Nemanja, 5. jun 2019 16:36)
Nijedan avion ne moze biti nevidljiv na svim ucestanostima i iz svih pravaca. Tako da je F-117 "napipan" starim sovjetskim radarom P-12M koji je modernizovan kod nas. Taj radar zraci na oko 150MHz, ucestanost na kojoj F-117 nije nevidljiv. Jednostavno nije bilo predvidjeno da ce se skrivati od tako zastarelog radara (uveden u naoruzanje 1958.). Ostatak operacije obaranja je obavljen zahvaljujuci povoljnim vremenskim prilikama i obucenosti PVO ekipe.
pre 4 godine
Komentar u vezi glasanja... Kako da poredim babe i žabe, tj. Raketni pvo sistem sa avionom... To ne može.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Aleksandar, 5. jun 2019 18:43)
А и о једном и о другом знамо колико и о екстензивном узгоју мошусног говечета на ширем подручју Тибета....
pre 4 godine
@nemanja Zašto misliš da Amerikanci nisu znali da Neva ne vidi F-117? Neva je zastareo sistem koji se suviše lako ometa i radi na frekvenciji koja je irelevantna za savremeno ratovanje. Amerikanci su se džekirali i ispali glupi - kao što obično biva kad se neko džekira.
pre 4 godine
Zato se i zove F-35. Na 35 km je bezbedan.
pre 4 godine
@Hmhmhm
" naša vojska mapira rutu i ispaljuje rakete u pravilnim intervalima pokrivajuci odredjenu putanju tako i obaraju avion"
Zar stvarno misliš da se to tako radi? :) :) :)
Kao neko ko je na Nevi radio dugo godina tvrdim da je F-117 za Nevu itekako vidljiv. Provereno u praksi i to ne jednom.
Čak bi i F-35 trebao da bude vidljiv na daljinama do 40km. Ovo s moje strane nije provereno, a ne bih ni da se nađem u situaciji da proveravam.
Neva je za svoje vreme bila čudo tehnike, a posebno se dobro pokazala prijemna antena - 2 antene postavljene pod uglom od 45 stepeni u odnosu na zemlju što Nevi omogućava da gađa niskoleteće ciljeve, kao i ciljeve koji su na zemlji ili vodi. Izuzetna osetljivost prijemnog dela omogućava Nevi da vidi ... pazi sad - pticu veličine vrane na udaljenosti od 1-2km. Provereno - čak i redovno korišćeno za potrebe podešavanja sistema. Rade čak i automatski zahvat i praćenje ( ptice ).
pre 4 godine
Samo ne razumem da li kontaju da i taj S-400 stiti neki drugi sistem...
pre 4 godine
@nemanja Zašto misliš da Amerikanci nisu znali da Neva ne vidi F-117? Neva je zastareo sistem koji se suviše lako ometa i radi na frekvenciji koja je irelevantna za savremeno ratovanje. Amerikanci su se džekirali i ispali glupi - kao što obično biva kad se neko džekira.
(T, 05. jun 2019 16:52)
Aha, znači znali su ali su se džekirali? Kao i za B-2 koji je možda pogođen a možda i nije ali su 2 otpisali sa stanja u periodu posle bombardovanja.
Ne gospodine F-117 je bio avion jako loših letačkih i manevarskih sposobnosti ali su mislili da ta radarska nevidljivost sve to nadomeštava i shodno tome su se ponašali naizgled bahato. Kada je oboren od naše nejake i zastarele PVO (interesantno je da oni nisu ni priznavali da je oboren) sva ta priča i samohvaljenje je pala u vodu (ili može da se kaže da je pala u Buđanovce) pa su morali da nalože svim istočnoevropskim zemljama da unište stare sovjetske radare ali i to nije pomoglo 117tici koja je vrlo brzo otišla u istoriju.
pre 4 godine
priča "ko je jači Zagor ili Blek?"
tema za decu....
pre 4 godine
Izrael je snaga koja testira Ruske sisteme u Siriji. imaju sve sto je Amerika napravila, cak vise svoje modifikovane sisteme nego po Americkim specifikacijama. Oni lete, provlace se tu i tamo, peckaju,Ruske posade čekaju. vec se sigurno zna šta ko od njih (ovi dole i oni gore) moze i zna....Dolazi vreme da ce ili Izrael objaviti unistenje prve baterije S400 ili kada ce Sirija objaviti obaranje Izraelskih aviona
pre 4 godine
Imajući sve podatke iz prethodnih naleta naša vojska mapira rutu i ispaljuje rakete u pravilnim intervalima pokrivajuci odredjenu putanju tako i obaraju avion. Nakon ovoga Ameri menjaju taktiku shvatajući da se ne bore protiv pećinskih ljudi.
(Hmhmhm, 05. jun 2019 17:37)
Prvi put u životu čujem za taktiku ispaljivanja navodjenih raketa “u pravilnim intervalima”. Otprilike kao kad bi fudbaler koji hoće da doda loptu šutirao stalno u istom pravcu, nadajući se da će saigrač kome je namenjena da naleti na nju u jednom trenutku.
pre 4 godine
Evo anketa koja sve kaze. Sad da pitam 99% ljudi sto su glasali ne znaju S400 ili F35 ni da nacrtaju a kamoli da znaju nesto o njima osim toga sto su procitali nq b92 i u komentarima. Ali ipak znaju sta je bolje jelte, nije to tesko odluciti samo treba videti sta je rusko (to je bolje naravno) a sta je americko sranje, jel tako
pre 4 godine
Pazi američki general zna na koliko km S 400 vidi F35. Kad je taj amer testirao S400 pa da zna taj podatak. Ajde da pitamo kineze koji su izveli bojevo gađanje sa S400 i oborili su stelt rakete na koliko je to bilo km. Inace rakete koje se koriste za proveru PVO sistema su rakete koje imaju sistem za izbegavanje PVO i imaju mnogo manji radarski odraz nego stelt avioni pa su opet oborene.
pre 4 godine
@Hmhmhm
- Jugoslovenska PVO ispaljuje rakete u jednakim intervalima? Hahaha, pa koliko ti mislis da je to raketa nasa PVO imala u tom trenutku? Svako lansiranje kostalo je vojsku Jugoslavije pravo bogatstvo i prema raketama su se odnosili kao prema suvom zlatu.
pre 4 godine
Možda i jeste, ali avion je beskoristan dok ne uključi radar, a kad ga uključi, vidiš ga kao na tacni, na mnooogo većoj udaljenosti od 32km. Takođe, avion je bezopasan sve dok ne otvori depo, tj izvuče rakete i pripremi za dejstvo. A čim otvori depo kompromituje mu se radarski obris, pa ga opet vidiš kao na tacni na udaljenosti mnoogo većoj od 32km. Aj ćao.
pre 4 godine
Pa najbolje da probaju na kojoj daljini je efikasan S-400.
pre 4 godine
Jadno je koliko se budala ovde lozi, kao 3 karte za Holivud da gledam... Izdelili se i sole pamet jedni drugima, jedni do besvesto vole Ruse, ne znaju ni oni zasto. Drugi ne vole prve jer se ovi toliko loze na Ruje. Treci se loze na Amere.
pre 4 godine
...uparivanju f-35 i s-400 protivi se amerika...
...rusi izgleda nemaju problem sa tim...
...to pruza malo drugaciji pogled na f-35...
pre 4 godine
Podatak da SAD nije napala mi jednu zemlju koja ima stariji S-300 dovoljno govori sam za sebe... Iskreno mislim da posle Japanskih kamikaza iz 2SR nema ludaka koji idu u samoubilačke misije na S-400 a pogotovo ne ludaka koji lete na avionima koji po komadu kostaju 100M$...
pre 4 godine
S-400 nije testira nikada u borbi. Sirijci imaju S-300 ali kolko vidim Izraelci rade šta im se prohte. Potpuno besmislena diskusija koja postoji samo zbog razočaranih Rusofila.
pre 4 godine
Lozite malo raju?!? Ako ako i treba. Nego aj’ malo ovi sto reklamiraju F35 da sjednu u njega a i ovi strucnjaci sto komentarisu, pa neka se malo vozikaju na toj sigurnoj distanci dok S400 ispaljuje reda radi, cisto radi rekreacije.
pre 4 godine
Ovo su gluposti, vest o ovim parametrima bas sad servirana, kada Turska ima jos 5 dana da razmisli da li ce od Rusije da kupi s400 ili ce biti clanica u americkom projektu F-35. I vest kako je bas s400 jako malo upotrebljiv u eventulnoj borbi sa F-35. Ja ne znam ko u ovo moze da poveruje. Drugo Rusija je pre nekoliko meseci zavrsila testiranje sistema s500, koji je zaprvo modifikacija s400 sa istovremenim vecim brojem pracenja ciljeva, vecim radarskim spektrom i vecom daljinom dejstva. Tako da Rusija nikako nije ugrozena, mada se to i ne dovodi u pitanje. Ispostavilo se 1999. godine u bombardovanju nase zemlje i da Neva s125 (uveden u upotrebu SSSR krajem 60' godina), moze da obori f117 i F16, tada najboljih americkih visenamenski borbenih aviona. Uvek su PVO sistemi istih generacija kao i avioni u prednosti nad avionima. Za PVO problem mogu da budu samo krstarece i druge rakete raznih dometa...
pre 4 godine
Teško da ćemo imati prilike da vidimo na delu direktan sukob ova dva sistema, ali siguran sam da pored tehnike i umeće mora da se testira jer na kraju sve zavisi od čoveka. Kako svi oni nemaju nikakvog ratnog iskustva sem nekih sporadicnih akcijanja mnogo toga bi bilo na ispitu. Inače sto se tiče Neve i obaranja F117a isti je oboren upravo zbog ljudske lezernosti i podcenjivanja. Čvrsto verujući da im je avion nevidljiv sto i jeste i čvrsto verujući da su naši vojnici takođe iz kamenog doba kao i sistem Neva američka vojska pravi više gresaka u nizu. Prva greska je ta da se nisu obazirali na to da naša vojska skuplja informacije o poletanju iz Italije. Druga greska da su birali istu rutu leta neobazirući se da vojska skuplja i te podatke i beleži u kartama. Treća greska da su leteli nepotrebno nisko osećajući se sigurno jer očigledno nisu znali domet naših pvo sistema. Koliko god si nevidljiv ne rizikuješ ako ne moraš, a nisu morali. Imajući sve podatke iz prethodnih naleta naša vojska mapira rutu i ispaljuje rakete u pravilnim intervalima pokrivajuci odredjenu putanju tako i obaraju avion. Nakon ovoga Ameri menjaju taktiku shvatajući da se ne bore protiv pećinskih ljudi.
pre 4 godine
Ljudi lupetaju svasta. Pa nama su sa mora probusili most u NS. A mi gledali i ne verujemo. Ne dao Bog da u stvarnosti iskusite sta je efikasnije. Ne biste imali kome da javite.
pre 4 godine
Амерички маркетинг
pre 4 godine
@Milan87
Nije tacno da je PVO u prednosti, nije tako bar u prethodnih 40 godina.
S-500 uopste nije mnogo bolji od S-400, on je u sustini sistem cija je namena obaranje raketa, ne aviona. Dakle, nemoj da komentarises ono o cemu nista ne znas.
F-35 se takodje konstantno unapredjuje.
Sto se Turske tice, ovo pisu Rusi, ne Amerikanci.
Ove gluposti o F-117 i F-16 su prezvakane price. I puskom mozes oboriti avion ako leti dovoljno nisko.
Efikasnost NEVE i ostalih se pokazala dovoljno, 2 oborena aviona od hiljada i hiljada letova i porusene zemlje. Ocajno.
pre 4 godine
32 km sa srećom f 35
(niko bitan, 05. jun 2019 18:55)
S-400 je verovatno vidljiv pre.. Pošto on traži.. Nije to baš sigurno ni za S-400 ako već gledamo trezno a ne kroz rusofilske naočare..
pre 4 godine
Za PVO problem mogu da budu samo krstarece i druge rakete raznih dometa...
(Milan87, 5. jun 2019 17:23)
I dronovi. Nema odbrane od stotina/hiljada napadaca
pre 4 godine
Dali je moguce?
Zasto bre objavljujete ovakve vesti, nasekirace se ovi nasi rusofili,
pre 4 godine
A ovo za 35 km zna iz prve ruke. Ne vidi ga s 400 do te razdaljine zato sto ga dovuku za svaki slucaj na 35 km od dometa radara pa poleti a i sigurnije je da leti na kracim relacijama zbog sigurnosti probnih pilota... Ni mi nismo videli f117...
pre 4 godine
Pa ok, jedna baterija ga uoči na 32km i prosledi metu svim drugim baterijama koje raspale po meti. A siguran sam da će Rusi nadograđivati i hardver i softver tako da uvek radi sve bolje i bolje.
Nisam od onih koji veliča Rusiju i Kinu a mrzi Ameriku, samo kažem da je lakše nadograditi/unaprediti PVO sisteme nego razviti potpuno nov avion. Taj F35 se razvija već 20 godina ako ne i više i još uvek njje spreman, za to vreme se promenilo već 2-3 generacije PVO.
pre 4 godine
Nisam rusofil, ali radari i rakete spadaju pod primenjenu fiziku, a to jedna od retkih oblasti gde su Rusi uvek bili ispred zapada. Rusi su veoma inventivni, ali na zalost nisu veoma inovativni.
pre 4 godine
A, najjace, sve vesti o ovome sa ruskih portala. :D
pre 4 godine
Ako je tako, F22 verovatno "vidi" tek kada proleti iznad.
F35 je prilicno forsirana prica, ali F22 je nesto drugacije.
Skup, sofisticiran i neshvatljivo ispred bilo kod drugog lovackog aviona.
pre 4 godine
Problem za amerikance je što s400 može da obezbedi suverenitet turske od američke okupacije, a to ameri nikome ne dozvoljavaju.
pre 4 godine
S-400 nije testira nikada u borbi. Sirijci imaju S-300 ali kolko vidim Izraelci rade šta im se prohte. Potpuno besmislena diskusija koja postoji samo zbog razočaranih Rusofila.
(Ostoja, 05. jun 2019 19:08)
S300v4 se nijednom nije iskoristio u Siriji iz tri razloga:
1. Sa njim se ne obaraju krstarece i rakete nebo-zemlja jer je preskup sistem za to
2. Ne puca se iz njega na avione iz razloga jer Izrael nijednom nije usao u zonu Sirijske PVO.
3. Rakete koje Sirija posjeduje su na nivou S400, ali su im Rusi skratili dolet na svega 45km.
Ako se pitas zasto su to Rusi uradili, pa iz razloga jer testiraju sve moguce u Siriji, od oruzja do taktike. Za Ruse je Sirija idealan poligon.
pre 4 godine
Ако је тако онда нема проблема да Турска инсталира купљено нити да друге чланице НАТО-а направе нове наруџбине. А сумњам да јесте ...
pre 4 godine
Komentar u vezi glasanja... Kako da poredim babe i žabe, tj. Raketni pvo sistem sa avionom... To ne može.
pre 4 godine
Ja sam očigledno ne informisan, ali mi se čini da je F35avion a S400 obrambeni pvo sistem. Šta u tom slučaju znači uporediti to dvoje. Hoće li S400 srušiti F35 možda je to bolje pitanje. Odgovor će mo dobiti krog koju godinu.
pre 4 godine
Problem za amerikance je što s400 može da obezbedi suverenitet turske od američke okupacije, a to ameri nikome ne dozvoljavaju.
(Dule, 5. jun 2019 18:24)
Pre bih rekao da su tursko-grcki odnosi u pitanju...
pre 4 godine
@ (Ivan, 05. jun 2019 19:38): u kom vremenu ti živiš? Danas postoje dronovi; pošalješ 100-tinu jeftinih dronova na S-400 i prateće sisteme i za male pare unistis ono sto Ruse košta čitavo bogatstvo. Izraelci (predpostavlja se) već isprobavaju ovo u Siriji. Posle uništenja tih raketnih sistema nastupa avijacija. Ti prijatelju sedi pored televizora i gledaj filmove o II Svetskom ratu nad Pacifikom i kamikazama. :)
pre 4 godine
Pa i tad kad ga primeti, F35ici nema spasa.
pre 4 godine
S-400 nije testira nikada u borbi. Sirijci imaju S-300 ali kolko vidim Izraelci rade šta im se prohte. Potpuno besmislena diskusija koja postoji samo zbog razočaranih Rusofila.
(Ostoja, 5. jun 2019 19:08)
Prvo su tvrdili da izraelci ne smeju da lete jer je S300 aktivan. Nakon sto su im raketirali 2 ruska pvo sistema i kad je bilo jasno da jos uvek lete na Sirijom, e onda je odjednom S300 na popravku, pa jos nije aktiviran, pa zato sto su nad sredozemnim morem, a sirijska vojska se drzi uvek medjunarodnog prava pa pustaju jevreje da im bacaju bombe po glavama itd...
pre 4 godine
A kada su to oni skontali?
pre 4 godine
Neka testiraju.
pre 4 godine
Sputnjik ovo objavio?
pre 4 godine
Možda i jeste, ali avion je beskoristan dok ne uključi radar, a kad ga uključi, vidiš ga kao na tacni, na mnooogo većoj udaljenosti od 32km. Takođe, avion je bezopasan sve dok ne otvori depo, tj izvuče rakete i pripremi za dejstvo. A čim otvori depo kompromituje mu se radarski obris, pa ga opet vidiš kao na tacni na udaljenosti mnoogo većoj od 32km. Aj ćao.
(Gorgonzola, 5. jun 2019 18:53)
Kakve to veze ima? Avion uključi radar, pokupi podatke i isključi ga. Dok odbrana ispali rakete i dok one stignu, avion više nije tamo gde je bio...
pre 4 godine
priča "ko je jači Zagor ili Blek?"
tema za decu....
(m/m, 5. jun 2019 18:59)
Slažem se, svaki odrastao čovek zna da bi ga Zagor izlemao ko vola u kupusu.
pre 4 godine
32 km sa srećom f 35
pre 4 godine
Pročitajte pravilno tekst. PVO uočava cilj tek na 20 milja. Da li mislite da je to bezbedno rastojanje PVO sistema od aviona, i koje nesumljivo zrači, te potencijalna meta već i pre te daljine. Ostali PVO sistemi koji štite vazdušni prostor i sam S400,ne mogu da uoče avion po radarskom odrazu. Jedini spas za S 400 je odbrana vazdušnog prostora sa avionima SU57 i to verovatno samo ako uoče F35 vizuelno.
pre 4 godine
@ (Ivan, 05. jun 2019 19:38): u kom vremenu ti živiš? Danas postoje dronovi; pošalješ 100-tinu jeftinih dronova na S-400 i prateće sisteme i za male pare unistis ono sto Ruse košta čitavo bogatstvo. Izraelci (predpostavlja se) već isprobavaju ovo u Siriji. Posle uništenja tih raketnih sistema nastupa avijacija. Ti prijatelju sedi pored televizora i gledaj filmove o II Svetskom ratu nad Pacifikom i kamikazama. :)
(XXX, 05. jun 2019 22:47)
Pa da, i onda taj protivnik (a Rus to svakako moze, slozices se) taktickim raketama dalekog dometa (koje jednim klikom na dugme iz udobne fotelje lansira bacuska koji sjedi u podnozju Urala i ima sve na dlanu) pretvori u prah aerodrom / poligon s kojeg su poletjeli avioni / lansirani dronovi, sprzi logistiku i sisteme veze i pobrise sve tako da se vise nema odakle poletjeti. Ako vjerujes da je S-300 (400) neki usamljeni sistem koji nije pokriven cijelom mrezom zastite i kontra zastite (koja ukljucuje druge PV sisteme, avione, satelite, najraznovrsniji moguci raketni asortiman itd.) onda mogu samo da konstatujem da si indoktriniran holivudskim spektaklima gdje Ameri & co. rokaju bradate neprijatelje k'o u igrici, dok ovi bespomocno arlaucu s nozem ili motkom u ruci i srljaju u smrt.
pre 4 godine
@only fools and horses Znači da su leteli bez pratnje aviona za elektronsko ometanje.
pre 4 godine
'А и о једном и о другом знамо колико и о екстензивном узгоју мошусног говечета на ширем подручју Тибета....'
Bravo majstore, ne pamtim kada sam se toliko nasmejao na jedan komentar
pre 4 godine
Ajd ja vama da postavim anketu: Koji je borbeni sistem opasniji: Babe ili Žabe? Jabuke ili Narandze? E tako i vi ...
pre 4 godine
Ne znaju Ameri vise ni posten softver da naprave za avione. Pogledajte sta su uradili na Boing 737 8-MAX... Da, imaju oni najveci budzet ali imaju i najvece troskove. Svi se ugradjuju, korumpcija cveta u vojnom sektoru. Plate su visoke. Petro dolar se polako ali sigurno gasi, a onda nece biti dovoljno samo da se stampa novac. Budjenje sledi i nece biti bas prijatno za naciju koja svoj visok zivotni standard u glavnom bazira na vojnoj moci i mobingu nejakih drzava u svetu.
pre 4 godine
Ali anketa :))))))
pre 4 godine
S-400 nije testira nikada u borbi. Sirijci imaju S-300 ali kolko vidim Izraelci rade šta im se prohte. Potpuno besmislena diskusija koja postoji samo zbog razočaranih Rusofila.
(Ostoja, 05. jun 2019 19:08)
S300v4 se nijednom nije iskoristio u Siriji iz tri razloga:
1. Sa njim se ne obaraju krstarece i rakete nebo-zemlja jer je preskup sistem za to
2. Ne puca se iz njega na avione iz razloga jer Izrael nijednom nije usao u zonu Sirijske PVO.
3. Rakete koje Sirija posjeduje su na nivou S400, ali su im Rusi skratili dolet na svega 45km.
Ako se pitas zasto su to Rusi uradili, pa iz razloga jer testiraju sve moguce u Siriji, od oruzja do taktike. Za Ruse je Sirija idealan poligon.
(MadMax, 05. jun 2019 21:30)
Po međunarodnom pravu ako je neka zemlja napadnuta sa teritorija druge zemlje, ta zemlja ima pravo čak i uči na teritoriju zemlje sa koje je napadnuta da spriječi daljnje napade i osigura sigurnost svoje zemlje i ljudi. Po tom pravu i Izrael gađa ciljeve na teritoriju Sirije i to isto pravo daje i Sirijcima pravo da unište avion koji gađa ciljeve na njihovom teritoriju. Šta će ti PVO uopće ako kažeš da je skupo gađati? Šta je jeftinije trpiti štetu i gubit živote? Nažalost pokazalo se da S300 nemože skinuti ni Izraelske F16, kamoli nešto modernije.
pre 4 godine
Sve sami strucnjaci...
pre 4 godine
Zato nikome ne sme Rusija da proda tu svoju internetsku prodpagandu pa 32km to je ništa pored raketa kakve ima F35?
pre 4 godine
Ako je to tačno što kaže ovaj vojnik, onda je Turska ugasila, neće moći da je odbrani ni Ruska PVO od Grčke i Izraelske avijacije.
pre 4 godine
Kad F-35 "primeti" da je u dometu S-400 sistema onda to moze da znaci samo jedno - da ima sekundu ili dve da se prekrsti.
Ostalo je sve imaginarno .
pre 4 godine
@ (Ivan, 05. jun 2019 19:38): u kom vremenu ti živiš? Danas postoje dronovi; pošalješ 100-tinu jeftinih dronova na S-400 i prateće sisteme i za male pare unistis ono sto Ruse košta čitavo bogatstvo. Izraelci (predpostavlja se) već isprobavaju ovo u Siriji. Posle uništenja tih raketnih sistema nastupa avijacija. Ti prijatelju sedi pored televizora i gledaj filmove o II Svetskom ratu nad Pacifikom i kamikazama. :)
pre 4 godine
@Milan87
Nije tacno da je PVO u prednosti, nije tako bar u prethodnih 40 godina.
S-500 uopste nije mnogo bolji od S-400, on je u sustini sistem cija je namena obaranje raketa, ne aviona. Dakle, nemoj da komentarises ono o cemu nista ne znas.
F-35 se takodje konstantno unapredjuje.
Sto se Turske tice, ovo pisu Rusi, ne Amerikanci.
Ove gluposti o F-117 i F-16 su prezvakane price. I puskom mozes oboriti avion ako leti dovoljno nisko.
Efikasnost NEVE i ostalih se pokazala dovoljno, 2 oborena aviona od hiljada i hiljada letova i porusene zemlje. Ocajno.
pre 4 godine
Dali je moguce?
Zasto bre objavljujete ovakve vesti, nasekirace se ovi nasi rusofili,
pre 4 godine
S-400 nije testira nikada u borbi. Sirijci imaju S-300 ali kolko vidim Izraelci rade šta im se prohte. Potpuno besmislena diskusija koja postoji samo zbog razočaranih Rusofila.
pre 4 godine
Pročitajte pravilno tekst. PVO uočava cilj tek na 20 milja. Da li mislite da je to bezbedno rastojanje PVO sistema od aviona, i koje nesumljivo zrači, te potencijalna meta već i pre te daljine. Ostali PVO sistemi koji štite vazdušni prostor i sam S400,ne mogu da uoče avion po radarskom odrazu. Jedini spas za S 400 je odbrana vazdušnog prostora sa avionima SU57 i to verovatno samo ako uoče F35 vizuelno.
pre 4 godine
Ako je tako, F22 verovatno "vidi" tek kada proleti iznad.
F35 je prilicno forsirana prica, ali F22 je nesto drugacije.
Skup, sofisticiran i neshvatljivo ispred bilo kod drugog lovackog aviona.
pre 4 godine
Aha. Isto tako su ameri mislili da je F117 nevidljiv za nas praistorijski sistem S 125 Neva iz 60 ih godina... Pa se pokazalo koliko su bili u pravu.
pre 4 godine
Možda i jeste, ali avion je beskoristan dok ne uključi radar, a kad ga uključi, vidiš ga kao na tacni, na mnooogo većoj udaljenosti od 32km. Takođe, avion je bezopasan sve dok ne otvori depo, tj izvuče rakete i pripremi za dejstvo. A čim otvori depo kompromituje mu se radarski obris, pa ga opet vidiš kao na tacni na udaljenosti mnoogo većoj od 32km. Aj ćao.
(Gorgonzola, 5. jun 2019 18:53)
Kakve to veze ima? Avion uključi radar, pokupi podatke i isključi ga. Dok odbrana ispali rakete i dok one stignu, avion više nije tamo gde je bio...
pre 4 godine
Evo anketa koja sve kaze. Sad da pitam 99% ljudi sto su glasali ne znaju S400 ili F35 ni da nacrtaju a kamoli da znaju nesto o njima osim toga sto su procitali nq b92 i u komentarima. Ali ipak znaju sta je bolje jelte, nije to tesko odluciti samo treba videti sta je rusko (to je bolje naravno) a sta je americko sranje, jel tako
pre 4 godine
Podatak da SAD nije napala mi jednu zemlju koja ima stariji S-300 dovoljno govori sam za sebe... Iskreno mislim da posle Japanskih kamikaza iz 2SR nema ludaka koji idu u samoubilačke misije na S-400 a pogotovo ne ludaka koji lete na avionima koji po komadu kostaju 100M$...
pre 4 godine
To su nagadjanja ne bi se amerikanci toliko uzjagunili da s-400 nema vrhunske performanse.
pre 4 godine
Teško da ćemo imati prilike da vidimo na delu direktan sukob ova dva sistema, ali siguran sam da pored tehnike i umeće mora da se testira jer na kraju sve zavisi od čoveka. Kako svi oni nemaju nikakvog ratnog iskustva sem nekih sporadicnih akcijanja mnogo toga bi bilo na ispitu. Inače sto se tiče Neve i obaranja F117a isti je oboren upravo zbog ljudske lezernosti i podcenjivanja. Čvrsto verujući da im je avion nevidljiv sto i jeste i čvrsto verujući da su naši vojnici takođe iz kamenog doba kao i sistem Neva američka vojska pravi više gresaka u nizu. Prva greska je ta da se nisu obazirali na to da naša vojska skuplja informacije o poletanju iz Italije. Druga greska da su birali istu rutu leta neobazirući se da vojska skuplja i te podatke i beleži u kartama. Treća greska da su leteli nepotrebno nisko osećajući se sigurno jer očigledno nisu znali domet naših pvo sistema. Koliko god si nevidljiv ne rizikuješ ako ne moraš, a nisu morali. Imajući sve podatke iz prethodnih naleta naša vojska mapira rutu i ispaljuje rakete u pravilnim intervalima pokrivajuci odredjenu putanju tako i obaraju avion. Nakon ovoga Ameri menjaju taktiku shvatajući da se ne bore protiv pećinskih ljudi.
pre 4 godine
@nemanja Zašto misliš da Amerikanci nisu znali da Neva ne vidi F-117? Neva je zastareo sistem koji se suviše lako ometa i radi na frekvenciji koja je irelevantna za savremeno ratovanje. Amerikanci su se džekirali i ispali glupi - kao što obično biva kad se neko džekira.
pre 4 godine
Pazi američki general zna na koliko km S 400 vidi F35. Kad je taj amer testirao S400 pa da zna taj podatak. Ajde da pitamo kineze koji su izveli bojevo gađanje sa S400 i oborili su stelt rakete na koliko je to bilo km. Inace rakete koje se koriste za proveru PVO sistema su rakete koje imaju sistem za izbegavanje PVO i imaju mnogo manji radarski odraz nego stelt avioni pa su opet oborene.
pre 4 godine
32 km sa srećom f 35
(niko bitan, 05. jun 2019 18:55)
S-400 je verovatno vidljiv pre.. Pošto on traži.. Nije to baš sigurno ni za S-400 ako već gledamo trezno a ne kroz rusofilske naočare..
pre 4 godine
Амерички маркетинг
pre 4 godine
Pa i tad kad ga primeti, F35ici nema spasa.
pre 4 godine
A, najjace, sve vesti o ovome sa ruskih portala. :D
pre 4 godine
S-400 nije testira nikada u borbi. Sirijci imaju S-300 ali kolko vidim Izraelci rade šta im se prohte. Potpuno besmislena diskusija koja postoji samo zbog razočaranih Rusofila.
(Ostoja, 5. jun 2019 19:08)
Prvo su tvrdili da izraelci ne smeju da lete jer je S300 aktivan. Nakon sto su im raketirali 2 ruska pvo sistema i kad je bilo jasno da jos uvek lete na Sirijom, e onda je odjednom S300 na popravku, pa jos nije aktiviran, pa zato sto su nad sredozemnim morem, a sirijska vojska se drzi uvek medjunarodnog prava pa pustaju jevreje da im bacaju bombe po glavama itd...
pre 4 godine
Problem za amerikance je što s400 može da obezbedi suverenitet turske od američke okupacije, a to ameri nikome ne dozvoljavaju.
pre 4 godine
Možda i jeste, ali avion je beskoristan dok ne uključi radar, a kad ga uključi, vidiš ga kao na tacni, na mnooogo većoj udaljenosti od 32km. Takođe, avion je bezopasan sve dok ne otvori depo, tj izvuče rakete i pripremi za dejstvo. A čim otvori depo kompromituje mu se radarski obris, pa ga opet vidiš kao na tacni na udaljenosti mnoogo većoj od 32km. Aj ćao.
pre 4 godine
Budjanovci likes this.
pre 4 godine
S-400 nije testira nikada u borbi. Sirijci imaju S-300 ali kolko vidim Izraelci rade šta im se prohte. Potpuno besmislena diskusija koja postoji samo zbog razočaranih Rusofila.
(Ostoja, 05. jun 2019 19:08)
S300v4 se nijednom nije iskoristio u Siriji iz tri razloga:
1. Sa njim se ne obaraju krstarece i rakete nebo-zemlja jer je preskup sistem za to
2. Ne puca se iz njega na avione iz razloga jer Izrael nijednom nije usao u zonu Sirijske PVO.
3. Rakete koje Sirija posjeduje su na nivou S400, ali su im Rusi skratili dolet na svega 45km.
Ako se pitas zasto su to Rusi uradili, pa iz razloga jer testiraju sve moguce u Siriji, od oruzja do taktike. Za Ruse je Sirija idealan poligon.
pre 4 godine
Ovo su gluposti, vest o ovim parametrima bas sad servirana, kada Turska ima jos 5 dana da razmisli da li ce od Rusije da kupi s400 ili ce biti clanica u americkom projektu F-35. I vest kako je bas s400 jako malo upotrebljiv u eventulnoj borbi sa F-35. Ja ne znam ko u ovo moze da poveruje. Drugo Rusija je pre nekoliko meseci zavrsila testiranje sistema s500, koji je zaprvo modifikacija s400 sa istovremenim vecim brojem pracenja ciljeva, vecim radarskim spektrom i vecom daljinom dejstva. Tako da Rusija nikako nije ugrozena, mada se to i ne dovodi u pitanje. Ispostavilo se 1999. godine u bombardovanju nase zemlje i da Neva s125 (uveden u upotrebu SSSR krajem 60' godina), moze da obori f117 i F16, tada najboljih americkih visenamenski borbenih aviona. Uvek su PVO sistemi istih generacija kao i avioni u prednosti nad avionima. Za PVO problem mogu da budu samo krstarece i druge rakete raznih dometa...
pre 4 godine
A ovo za 35 km zna iz prve ruke. Ne vidi ga s 400 do te razdaljine zato sto ga dovuku za svaki slucaj na 35 km od dometa radara pa poleti a i sigurnije je da leti na kracim relacijama zbog sigurnosti probnih pilota... Ni mi nismo videli f117...
pre 4 godine
Samo ne razumem da li kontaju da i taj S-400 stiti neki drugi sistem...
pre 4 godine
Nisam rusofil, ali radari i rakete spadaju pod primenjenu fiziku, a to jedna od retkih oblasti gde su Rusi uvek bili ispred zapada. Rusi su veoma inventivni, ali na zalost nisu veoma inovativni.
pre 4 godine
@nemanja Zašto misliš da Amerikanci nisu znali da Neva ne vidi F-117? Neva je zastareo sistem koji se suviše lako ometa i radi na frekvenciji koja je irelevantna za savremeno ratovanje. Amerikanci su se džekirali i ispali glupi - kao što obično biva kad se neko džekira.
(T, 05. jun 2019 16:52)
Aha, znači znali su ali su se džekirali? Kao i za B-2 koji je možda pogođen a možda i nije ali su 2 otpisali sa stanja u periodu posle bombardovanja.
Ne gospodine F-117 je bio avion jako loših letačkih i manevarskih sposobnosti ali su mislili da ta radarska nevidljivost sve to nadomeštava i shodno tome su se ponašali naizgled bahato. Kada je oboren od naše nejake i zastarele PVO (interesantno je da oni nisu ni priznavali da je oboren) sva ta priča i samohvaljenje je pala u vodu (ili može da se kaže da je pala u Buđanovce) pa su morali da nalože svim istočnoevropskim zemljama da unište stare sovjetske radare ali i to nije pomoglo 117tici koja je vrlo brzo otišla u istoriju.
pre 4 godine
Izrael je snaga koja testira Ruske sisteme u Siriji. imaju sve sto je Amerika napravila, cak vise svoje modifikovane sisteme nego po Americkim specifikacijama. Oni lete, provlace se tu i tamo, peckaju,Ruske posade čekaju. vec se sigurno zna šta ko od njih (ovi dole i oni gore) moze i zna....Dolazi vreme da ce ili Izrael objaviti unistenje prve baterije S400 ili kada ce Sirija objaviti obaranje Izraelskih aviona
pre 4 godine
Za PVO problem mogu da budu samo krstarece i druge rakete raznih dometa...
(Milan87, 5. jun 2019 17:23)
I dronovi. Nema odbrane od stotina/hiljada napadaca
pre 4 godine
...uparivanju f-35 i s-400 protivi se amerika...
...rusi izgleda nemaju problem sa tim...
...to pruza malo drugaciji pogled na f-35...
pre 4 godine
Lozite malo raju?!? Ako ako i treba. Nego aj’ malo ovi sto reklamiraju F35 da sjednu u njega a i ovi strucnjaci sto komentarisu, pa neka se malo vozikaju na toj sigurnoj distanci dok S400 ispaljuje reda radi, cisto radi rekreacije.
pre 4 godine
Sputnjik ovo objavio?
pre 4 godine
@Hmhmhm
" naša vojska mapira rutu i ispaljuje rakete u pravilnim intervalima pokrivajuci odredjenu putanju tako i obaraju avion"
Zar stvarno misliš da se to tako radi? :) :) :)
Kao neko ko je na Nevi radio dugo godina tvrdim da je F-117 za Nevu itekako vidljiv. Provereno u praksi i to ne jednom.
Čak bi i F-35 trebao da bude vidljiv na daljinama do 40km. Ovo s moje strane nije provereno, a ne bih ni da se nađem u situaciji da proveravam.
Neva je za svoje vreme bila čudo tehnike, a posebno se dobro pokazala prijemna antena - 2 antene postavljene pod uglom od 45 stepeni u odnosu na zemlju što Nevi omogućava da gađa niskoleteće ciljeve, kao i ciljeve koji su na zemlji ili vodi. Izuzetna osetljivost prijemnog dela omogućava Nevi da vidi ... pazi sad - pticu veličine vrane na udaljenosti od 1-2km. Provereno - čak i redovno korišćeno za potrebe podešavanja sistema. Rade čak i automatski zahvat i praćenje ( ptice ).
pre 4 godine
Zato se i zove F-35. Na 35 km je bezbedan.
pre 4 godine
Pa ok, jedna baterija ga uoči na 32km i prosledi metu svim drugim baterijama koje raspale po meti. A siguran sam da će Rusi nadograđivati i hardver i softver tako da uvek radi sve bolje i bolje.
Nisam od onih koji veliča Rusiju i Kinu a mrzi Ameriku, samo kažem da je lakše nadograditi/unaprediti PVO sisteme nego razviti potpuno nov avion. Taj F35 se razvija već 20 godina ako ne i više i još uvek njje spreman, za to vreme se promenilo već 2-3 generacije PVO.
pre 4 godine
Imajući sve podatke iz prethodnih naleta naša vojska mapira rutu i ispaljuje rakete u pravilnim intervalima pokrivajuci odredjenu putanju tako i obaraju avion. Nakon ovoga Ameri menjaju taktiku shvatajući da se ne bore protiv pećinskih ljudi.
(Hmhmhm, 05. jun 2019 17:37)
Prvi put u životu čujem za taktiku ispaljivanja navodjenih raketa “u pravilnim intervalima”. Otprilike kao kad bi fudbaler koji hoće da doda loptu šutirao stalno u istom pravcu, nadajući se da će saigrač kome je namenjena da naleti na nju u jednom trenutku.
pre 4 godine
Aha. Isto tako su ameri mislili da je F117 nevidljiv za nas praistorijski sistem S 125 Neva iz 60 ih godina... Pa se pokazalo koliko su bili u pravu.
(Nemanja, 5. jun 2019 16:36)
Nijedan avion ne moze biti nevidljiv na svim ucestanostima i iz svih pravaca. Tako da je F-117 "napipan" starim sovjetskim radarom P-12M koji je modernizovan kod nas. Taj radar zraci na oko 150MHz, ucestanost na kojoj F-117 nije nevidljiv. Jednostavno nije bilo predvidjeno da ce se skrivati od tako zastarelog radara (uveden u naoruzanje 1958.). Ostatak operacije obaranja je obavljen zahvaljujuci povoljnim vremenskim prilikama i obucenosti PVO ekipe.
pre 4 godine
32 km sa srećom f 35
pre 4 godine
Ако је тако онда нема проблема да Турска инсталира купљено нити да друге чланице НАТО-а направе нове наруџбине. А сумњам да јесте ...
pre 4 godine
Ljudi lupetaju svasta. Pa nama su sa mora probusili most u NS. A mi gledali i ne verujemo. Ne dao Bog da u stvarnosti iskusite sta je efikasnije. Ne biste imali kome da javite.
pre 4 godine
@Hmhmhm
- Jugoslovenska PVO ispaljuje rakete u jednakim intervalima? Hahaha, pa koliko ti mislis da je to raketa nasa PVO imala u tom trenutku? Svako lansiranje kostalo je vojsku Jugoslavije pravo bogatstvo i prema raketama su se odnosili kao prema suvom zlatu.
pre 4 godine
S-400 nije testira nikada u borbi. Sirijci imaju S-300 ali kolko vidim Izraelci rade šta im se prohte. Potpuno besmislena diskusija koja postoji samo zbog razočaranih Rusofila.
(Ostoja, 05. jun 2019 19:08)
S300v4 se nijednom nije iskoristio u Siriji iz tri razloga:
1. Sa njim se ne obaraju krstarece i rakete nebo-zemlja jer je preskup sistem za to
2. Ne puca se iz njega na avione iz razloga jer Izrael nijednom nije usao u zonu Sirijske PVO.
3. Rakete koje Sirija posjeduje su na nivou S400, ali su im Rusi skratili dolet na svega 45km.
Ako se pitas zasto su to Rusi uradili, pa iz razloga jer testiraju sve moguce u Siriji, od oruzja do taktike. Za Ruse je Sirija idealan poligon.
(MadMax, 05. jun 2019 21:30)
Po međunarodnom pravu ako je neka zemlja napadnuta sa teritorija druge zemlje, ta zemlja ima pravo čak i uči na teritoriju zemlje sa koje je napadnuta da spriječi daljnje napade i osigura sigurnost svoje zemlje i ljudi. Po tom pravu i Izrael gađa ciljeve na teritoriju Sirije i to isto pravo daje i Sirijcima pravo da unište avion koji gađa ciljeve na njihovom teritoriju. Šta će ti PVO uopće ako kažeš da je skupo gađati? Šta je jeftinije trpiti štetu i gubit živote? Nažalost pokazalo se da S300 nemože skinuti ni Izraelske F16, kamoli nešto modernije.
pre 4 godine
Problem za amerikance je što s400 može da obezbedi suverenitet turske od američke okupacije, a to ameri nikome ne dozvoljavaju.
(Dule, 5. jun 2019 18:24)
Pre bih rekao da su tursko-grcki odnosi u pitanju...
pre 4 godine
Jadno je koliko se budala ovde lozi, kao 3 karte za Holivud da gledam... Izdelili se i sole pamet jedni drugima, jedni do besvesto vole Ruse, ne znaju ni oni zasto. Drugi ne vole prve jer se ovi toliko loze na Ruje. Treci se loze na Amere.
pre 4 godine
Zato nikome ne sme Rusija da proda tu svoju internetsku prodpagandu pa 32km to je ništa pored raketa kakve ima F35?
pre 4 godine
Ja sam očigledno ne informisan, ali mi se čini da je F35avion a S400 obrambeni pvo sistem. Šta u tom slučaju znači uporediti to dvoje. Hoće li S400 srušiti F35 možda je to bolje pitanje. Odgovor će mo dobiti krog koju godinu.
pre 4 godine
priča "ko je jači Zagor ili Blek?"
tema za decu....
pre 4 godine
Komentar u vezi glasanja... Kako da poredim babe i žabe, tj. Raketni pvo sistem sa avionom... To ne može.
pre 4 godine
Ako je to tačno što kaže ovaj vojnik, onda je Turska ugasila, neće moći da je odbrani ni Ruska PVO od Grčke i Izraelske avijacije.
pre 4 godine
Neka testiraju.
pre 4 godine
@ (Ivan, 05. jun 2019 19:38): u kom vremenu ti živiš? Danas postoje dronovi; pošalješ 100-tinu jeftinih dronova na S-400 i prateće sisteme i za male pare unistis ono sto Ruse košta čitavo bogatstvo. Izraelci (predpostavlja se) već isprobavaju ovo u Siriji. Posle uništenja tih raketnih sistema nastupa avijacija. Ti prijatelju sedi pored televizora i gledaj filmove o II Svetskom ratu nad Pacifikom i kamikazama. :)
(XXX, 05. jun 2019 22:47)
Pa da, i onda taj protivnik (a Rus to svakako moze, slozices se) taktickim raketama dalekog dometa (koje jednim klikom na dugme iz udobne fotelje lansira bacuska koji sjedi u podnozju Urala i ima sve na dlanu) pretvori u prah aerodrom / poligon s kojeg su poletjeli avioni / lansirani dronovi, sprzi logistiku i sisteme veze i pobrise sve tako da se vise nema odakle poletjeti. Ako vjerujes da je S-300 (400) neki usamljeni sistem koji nije pokriven cijelom mrezom zastite i kontra zastite (koja ukljucuje druge PV sisteme, avione, satelite, najraznovrsniji moguci raketni asortiman itd.) onda mogu samo da konstatujem da si indoktriniran holivudskim spektaklima gdje Ameri & co. rokaju bradate neprijatelje k'o u igrici, dok ovi bespomocno arlaucu s nozem ili motkom u ruci i srljaju u smrt.
pre 4 godine
Pa najbolje da probaju na kojoj daljini je efikasan S-400.
pre 4 godine
Komentar u vezi glasanja... Kako da poredim babe i žabe, tj. Raketni pvo sistem sa avionom... To ne može.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Aleksandar, 5. jun 2019 18:43)
А и о једном и о другом знамо колико и о екстензивном узгоју мошусног говечета на ширем подручју Тибета....
pre 4 godine
A kada su to oni skontali?
pre 4 godine
Ne znaju Ameri vise ni posten softver da naprave za avione. Pogledajte sta su uradili na Boing 737 8-MAX... Da, imaju oni najveci budzet ali imaju i najvece troskove. Svi se ugradjuju, korumpcija cveta u vojnom sektoru. Plate su visoke. Petro dolar se polako ali sigurno gasi, a onda nece biti dovoljno samo da se stampa novac. Budjenje sledi i nece biti bas prijatno za naciju koja svoj visok zivotni standard u glavnom bazira na vojnoj moci i mobingu nejakih drzava u svetu.
pre 4 godine
@only fools and horses Znači da su leteli bez pratnje aviona za elektronsko ometanje.
pre 4 godine
Ajd ja vama da postavim anketu: Koji je borbeni sistem opasniji: Babe ili Žabe? Jabuke ili Narandze? E tako i vi ...
pre 4 godine
Sve sami strucnjaci...
pre 4 godine
priča "ko je jači Zagor ili Blek?"
tema za decu....
(m/m, 5. jun 2019 18:59)
Slažem se, svaki odrastao čovek zna da bi ga Zagor izlemao ko vola u kupusu.
pre 4 godine
'А и о једном и о другом знамо колико и о екстензивном узгоју мошусног говечета на ширем подручју Тибета....'
Bravo majstore, ne pamtim kada sam se toliko nasmejao na jedan komentar
pre 4 godine
Ali anketa :))))))
pre 4 godine
Kad F-35 "primeti" da je u dometu S-400 sistema onda to moze da znaci samo jedno - da ima sekundu ili dve da se prekrsti.
Ostalo je sve imaginarno .
63 Komentari
Sortiraj po: