Četvrtak, 21.02.2019.

18:49

Izraelci napravili oružje koje uništava ruski S-300 i S-400 VIDEO

Kompanija „Izrael aerospejs indurstiz“ je predstavila model drona-kamikaze „Mini Harpi“, koji je predviđen za borbu protiv neprijateljske tehnike.

Izvor: Sputnik

Izraelci napravili oružje koje uništava ruski S-300 i S-400 VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

81 Komentari

Sortiraj po:

Bojan

pre 5 godina

Verovatno u slučaju zemalja kojima je S300 jedino stratesko oružje, ali ne bih se ja zezao sa zemljom koja radi sad i na S500, Kinzalu, lovcima 5.generacije, podmornicama koje mogu da se približe gde hoće, i na kraju projektilima Sarmat i Vojvoda.

NStulip

pre 5 godina

Ako napadate pvo a druga strana ne radi nista osim da se brani pvo ce biti unisten. svaki. a sada zamislite da napadnuta strana uzvrati rojem po mestu odakle je krenuo napad na nju.

Struja nije Plazmakeks

pre 5 godina

Nema odbrane..
(MarkoZD, 21. februar 2019 20:40)

Jedino što je problem kod tih drončića je domet. Treba ih doneti negde blizu a ne nastradati pre toga. Zbog toga je domet PVO sistema sve veći. U slučaju Sirije nema otvorenog sukoba pa nema ni otvaranja vatre na sve što mrdne na teritoriji Izraela. Ako do toga dođe onda će stvari biti bitno drugačije.

Molim te mi objasni.

pre 5 godina

@dunster

Izvini, ali konstantno gledam tvoje komentare na slicnim clancima. I nikako evo vec da izvalim sta tacno znaci dunster? Znaci glava me vec zabolila razmisljajuci o tome.

Don D.

pre 5 godina

Unistise vec silu S-300 ne mogi da stignu da snime toliko promotivnih crtaca i video klipova ....


Naravno da S300 moze da se unisti, simultanim i masovnm napadom? ali to je veoma veoma skup i samoubilacki potez.

Ovako ne moze da se unisti. Gluposti.

Biće bolje

pre 5 godina

U nekom realnom sukobu Izreal ne bi imao šanse protiv velikih sila, Hitlerova Nemačka je poklekla pred jednom Rusijom, i to u vreme kada su bili goloruki, danas bi gledali ratove zvezda i nedao bog nikome da krene neki globalni rat, to bi bio kraj ljudske civilizacije.

Nema nade za nas

pre 5 godina

Nego sta su izraelci i rusi uradili na polju elektricnih kola , baterija , neka robotika da pomaze obicnom coveku? Sve sto znamo( ljudi) je da trosimo znanje i pare na nove i bolje nacine da ubijamo jednindruge. Nismo daleko dogurali samo su buzdovani veci i mocniji.

jasno

pre 5 godina

Najlepse od svega je sto rusofili uporno pominju Pancir, rekordnom brzinom su zaboravili unistavanje Pancira od strane Izraelaca od pre 2 nedelje. Ah... rusofilska objektivnost.

jasno

pre 5 godina

@Davor
Ma jeste, maskirani, s ugasenim radarima... koja korist onda od S-400? A Pancir smo videli koliko je efikasan, sprdaju se Izraelci s tim.

Badji

pre 5 godina

Bez obzira na sve komentare, Izrael roka Siriju kada god pozeli, odakle god pozeli, cepaju rakete, unistavaju sve sto im preti, Sirija nemocno place i preti, ali je apsolutno nemocna pred superiornim Izraelom. Rusi, Sirijski saveznici, mogu samo nemocni da gledaju kako ih ovi gaze. Uostalom, i ruski avion su oborili, a Rusi nisu mrdnuli prstom. Zasto? Pa zato sto ne smeju. Rusi su slabi.
(Pera, 21. februar 2019 23:56)

Da, baš zato su Izraelci prestali da avionima ulaze na teritoriju Sirije, jer su Rusi i njihova tehnika slabi nego pucaju sa teritorije druge države. Rusi za sada poštuju međunarodno pravo ali doći će momenat kada će odlučiti da to više ne rade. Lično mislim da je krajnje vreme za to.

jasno

pre 5 godina

@blinkibile
Aaaa, dobra stara logika porazenih... “imamo mi mnogo bolje, ali necemo da pokazemo”. Ma jasno, imaju nego nece da se hvale, skromni su Rusi.

Veliki brat

pre 5 godina

@(MarkoZD, 21. februar 2019 20:40)

Sve je to OK, samo svi previđaju jednu prostu stvar: domet S-400 je oko 400km, dakle ne mogu avioni prići bliže da bi pustili te dronove. Dok dronovi pređu tih 400km, ima vremena da ih poskidaju drugim oružjima.

Ne pričam o malim raketama i sistemima baziranim na lansiranju manjih raketa koji će obarati te manje ciljeve. Dovoljno je istrnirati neki AI da upravlja baterijom od 100 ili 200 protivavionskih topova, neće nikakav "roj" tih dronova prići dovoljno blizu.

Koliko god da napreduje AI kod napadačkih oružja, napredovaće o kod oružja za odbranu.

To što mnogi misle da u Rusiji ili Kini mnogo kasne sa tim je priča za malu decu, nego u te dve države se vojna dostignuća u primeni AI nigde ne pominju u javnosti, niti se bilo šta od toga pušta u civilni sektor (kao u USA, kada vojna tehnika napreduje, ono što je njima prevaziđeno ugrađuju u tehniku za civilni sektor kako bi dodatno zaradili).

Isto kao u SAD, i u Rusiji ili Kini je dovoljan samo jedan mali genije da smisli nešto revolucionarno, samo što oni neće od toga praviti komercijalan proizvod, nego će to čuvati kao tajni adut u slučaju potencijalnog sukoba.

Pera

pre 5 godina

Bez obzira na sve komentare, Izrael roka Siriju kada god pozeli, odakle god pozeli, cepaju rakete, unistavaju sve sto im preti, Sirija nemocno place i preti, ali je apsolutno nemocna pred superiornim Izraelom. Rusi, Sirijski saveznici, mogu samo nemocni da gledaju kako ih ovi gaze. Uostalom, i ruski avion su oborili, a Rusi nisu mrdnuli prstom. Zasto? Pa zato sto ne smeju. Rusi su slabi.

Davor

pre 5 godina

Jeste ovi ce s400 da stave na poljanu i da cekaju dron.Pa u ratnim uslovima taj sistem ce biti maskiran a oko njega maskirani pancir sistemi koji ce da razbiju svaki dron.Ovo moze da upali ali bez bar 100ak dronova nema pojma da uspe.

dzoni

pre 5 godina

"Ali ako je jeftin, a PVO baterija ima recimo samo 16 raketa i napadne je 30-tak dronova onda su uspeli. "
Pa ne gadja S300 ili S400 dronove ..te rakete su skupe da bi se gadjali dronovi vec zato sluzi sistemi srednjeg i kratkog dometa tj BUK i Panzir.
Da je i Sirijski S300 tako lako unistiti Izrael bi to vec uradio.

Đole

pre 5 godina

Hvala na stotinu pluseva. Ovde mnogi greše stavljajući ovu priču u kontekst kao da će Izrael i Rusija da ratuju pa ako im Jevreji unište nekoliko diviziona S-400 onda će ih Rusi gađati raketama sa nuklearnim bojevim glavama. Ne! Ovde se radi o prodaji oružja. Male države nemaju dovoljno novca da kupe desetine diviziona S-300/400 i Pancira da ih štite pa je pojava ovih dronova nešto što može uticati na prihod koji Rusija ostvaruje izvozom naoružanja. Rojevi malih dronova koji međusobno komuniciraju su još u eksperimentalnoj fazi i o njima je pričao profesor Milinović, nađite snimak na youtube. Ipak, objavljeno je da je uspešno izveden test i da je desetine dronova komuniciralo sa MATICOM. Taj program vodi uspešno samo jedna država i njena zastrašujuća agencija DARPA - svi ostali godinama kasne. DARPA je izmislila internet, samovozeće automobile, egzoskelet, majku svih bombi i desetine drugih zastrašujućih sredstava koja mogu da unište planetu. Vrlo bitno je da mnogi nisu obavešteni o razlici u S-300 i S-400. Ovaj drugi, za razliku od prvog može koristiti i rakete kratkog dometa za sopstvenu odbranu. Druga bitna razlika je S-300 rakete se ručno ili poluautomatski navode, dok kod sistema S-400 je sve automatsko i radi se u režimu "ispali i zaboravi". Na vojniku je samo da odredi cilj i da pritisne dugme. Da ponovim, S-400 ima veoma važnu prednost da se sam brani za razliku od S-300!! Krstareće rakete nisu više tolika opasnost kao što su novi dronovi naoružani raketama!!!

aco

pre 5 godina

protiv ovih dronova posebno protiv rojeva dronova koristoi se artiljerija pa top sa specijalnom municijom takozvana celicna kisa, koja se rasprsi i kao kisa unistava sve sto dodirne a tako je gusta da je nemoguce da ne pogodi cilj, kao kisne kapi jednostavno moras da pokisnes.

12

pre 5 godina

Zasićivanje sistema. Amerikanci imaju jeftine letjelice koje čak i napola glume "stealth" i ispuštaju ih u stotinama iz transportnih aviona.
Pomiješani sa njima ili iza njih su pravi avioni.

dobra im reklama (toliko ljudi se divi sistemima za ubijanje da bi ih trebalo demokratizovati)

pre 5 godina

Nešto nisam siguran da bi dopro do bilo kog PVO sistema. Ali ako je jeftin, a PVO baterija ima recimo samo 16 raketa i napadne je 30-tak dronova onda su uspeli. Ali treba preživeti ometanje i jeftinije oblike PVO, kao protiavionski top ili mitraljeze, a možda i lasere (pa i PVO iz drugog svetskog rata su mu smrt- SAD su pokazale da se može odbraniti od samoubilačkih napada kamikaza). Ali ovi oportunistički udari po meti koja pojme nema da je posmatrana (SAD to rade i preko satelita) to može. Teško je naoružati dron (uspelo je samo SAD, ostali nemaju primere upotrebe naoružanih dronova), pa je kamikaza očigledno rešenje za ovaj problem.

smešne priče

pre 5 godina

@djole
prazne priče. Ne treba roj dronova za s 400, on je laka meta za krstareće niskoleteće projektile uz elektronsko zbunjivanje.O f15 i f35 neću da pričam..

Ante

pre 5 godina

Ono kad Rusi svaki dan izbacuju novo "super moćno" oružje. Na kompjuterskim simulacijama.
Pa Izraelci uzvrate. A daleko je sve to od prave istine, ono što je važno, nije za javnost, i od nje se krije.
Na koliko oružja USA radi, a ne pričaju ništa. Ili pričaju o nekim laserima i ostalim glupostima, da odvrate pažnju.
Rusi su nevjerovatno jaki u raketnoj tehnologiji, u to ne treba sumnjati. Ali ko misli da je USA i jedan korak iza nje, duboko se vara.. Ali ondje gdje je Rusija daleko iza USA, je stealth tehnologija, elektroničko ratovanje, radarski pokrivanje, ometanje, i najvažnije, mobilnost vojske.. Sve ono što je najvažnije u modernom ratovanju, dakle, ograničeni sukobi, brzina projekcije sile bilo gdje u svijetu, itd..
A da ne govorim o pokrivenosti bazama..
Sama nuklearna flota podmornica USA je dovoljna da su jači od cijelog svijeta zajedno. A gdje je ostalo..

vlad

pre 5 godina

"gooly" koje Mig-ove je Srbija platila 200 milona?
Rusi su poklonili avione a mi platili remont (ne unapređenje) i dovođenje novih aviona na standard već postojećih. Platili smo i kompletiranje kanabalizovanog našeg 4 aviona.
To je plaćeno i ništa drugo.
Tek krajem ove godine kreće modernizacija aviona na željeni standard.
Inače u tu cenu od oko 180 miliona je pored svega što sam napisao, uključena ta predstojeća modernizacija, novo naoružanje (v-v, v-z) i rezervni delovi za potpuno održavanje aviona do 2025. S obzirom koliko košta samo jedan borbeni komplet nove verzije Mig-ova 29 (a treba nam minimum 10) ova suma od 180 miliona je super povoljna cena pogotovo što te rakete mogu da koriste i Mig-ovi 35.
Tada je planirana nabavka novih aviona, verovatno Mig 35 a što da se možda ne nadamo i Su 30.
Bilo bi pošteno da se držite realnog pregleda situacije kada pišete o ovakvim temama...

MarkoZD

pre 5 godina

Imaju kauboji odnedavna oružje koje uništava S400, al ga ne reklamiraju. A pogotovo ne prodaju.
Inače, program tog oružja su izmislila dva obična studenta na Massacheuts sveučilištu, dobili neku nagradu, a zatim ih zaposlila vojska, i dali im vojsku znanstvenika. Naravno, radi se o dronovima, ustvari roju malih dronova, koji se izbacuju s F18, i zatim avion odlazi, a roj na stavlja sam. Ništa novo? E pa, itekako novo, i revolucionarno. Da, NASTAVLJA SAM, traži metu, odlučuje o meti, postavlja prioritet, slijede vođu roja, koji ako se uništi, preuzima drugi, a dolazi do toga da se čak i odvajaju u grupe rojeva i više vođa, usmjeravanjem na različite ciljeve.
Znam da izgleda blesavo na prvu ruku, ali ako malo razmislite, shvatite koja je to perverzija.. Nije ni čudo da su Rusi najviše zabrinuti upravo za to oružje.
Iskreno, trebali bi svi biti zabrinuti.. Jer jednom kad se prepusti ljudska kontrola oružja samom stroju, to će da krene na sve veća i strašnija oružja. Jer, najopasnije je što je najteže prekinuti međusobnu komunikaciju ovih dronova, jednom kad ih pošalješ, ne možeš ih zaustaviti, to je cijena njihove zaštite od PVO odbrane i električnog ometanja.
Inače, to su mali dronovi, maksimalne nosivosti 1kg eksploziva po svakom. Ali kad se stotine takvih zalete na cilj.. Nema odbrane..

Dunster 3

pre 5 godina

Au kakva ostrascenost, a sve dunster do dunstera. I Rusi i Ameri i Izrael prave razne vrste vrhunskog oruzja i u odredjenim kategorijama su vrlo izjednaceni u drugima nisu.
Sto se ovih dronova tice nisu to one ISIS igracke sa prikacenom minobacackom minom koji mali Safet tera preko daljinca nego sofisticirani uredjaji projektovani da lete poluautonomno na malim visinama prateci konture terena. U planu im je da u sledecoj generaciji sami autonomno sinhronizuju napad kao roj, slicno kao Ruske protivbrodske rakete serija P700 i P800 gde jedna ide visoko i izvidja za ceo roj, a ujedno i izigrava mamac. Kada nju skinu ide sledeca gore.
Sto se tice kompetentnosti za strucne komentare na ovu vest kod nas u zemlji ima 15-20 ljudi, ostali mogu samo da naklapaju i nagadjaj kao i ja uostalom.

Hezbolah

pre 5 godina

Skoro je jedan izraelski analiticar pricao da svi odbrambeni sistemi, pa tako i S 300 mogu biti unisteni svakako od strane mase raketa ili dronova. Samo je pitanje koliko je to isplativo u praksi. A Putin dobro da razmisli pre nego se ponovo slize sa onim izraelcem. Zapravo je sam kriv za te njihove napade po Siriji. Od kako se slizao, tako su krenuli.

Đole

pre 5 godina

Pa to je već poznato, tako je u Siriji uništen jedan Pancir S1. Ovaj dron u konstruktivnom smislu je 99 odsto sličan drugim dronovima. Jedina bitna razlika je do perfekcije dovedeno lansiranje iz konternera i taktička upotreba. Naime, pre dejstva ovog drona potrebno je putem slike iz satelita ili "velikog" drona odrediti približnu lokaciju sistema S-400. Kada se dobiju kordinate sa kamiona se lansira na desetine ovih dronova. Da bi se uništio sistem S-400 potrebno je najmanje 100 a ako ga brani i jedan Pancir S1 i 200 stotine ovih dronova. Ta taktika je u vojnim operacijama često sa drugim sredstvima korišćena i zove se "taktika zasićenja". S-400 i Pancir S1 će se braniti i obsarati ove dronove ali u jednom trenutku neće se moći odbraniti od velikog roja. Sve se svodi na odnos broja raketa onog ko se brani i broja dronova u jedinici vremena. Sto ili dve stotine ovih dronova su jeftinji od jednog sistema S-400 i zato ga Izraelci sa ponosom reklamiraju ali je najtragičnije što će protiv ruskih sistema biti upotrebljena ruska taktika izmišljena primenom sistema Kaćuša još u WW2. Naravno, već je pripremljeno oružje koje će se boriti protiv rojeva ovakvih i sličnih dronova - zove se lasersko oružje. Pre dva dana su Kinezi na štandu u blizini srpskog štanda na IDEX 2019 presdstavili laser na kamionskoj platformi 8x8 ali mu je maksimalni domet samo 4 km. Nisu objavili koliko dronova može njihov laser da uništi u jednoj minuti.

pile u dunstu

pre 5 godina

Imaju neke šanse jedino ako se "jato" nekoliko ovakvih dronova, leteći na jako maloj visini, istovremeno prišunja raketnom sistemu iz različitih pravaca. Ovi dronovi su samonavođeni na radarsko zračenje, tako da je priča o daljini veze sa operaterom laž.

XXL

pre 5 godina

Pa jes' vala izraelci sede sa džoistkom i gađaju S-300 i S-400 dok se rusi češljaju. Gluposti. Preorali bi im Izraei za sat vremena kada bi bili u direktnom ratnom sukobu.

Gradjanin

pre 5 godina

Jeste. Na simulatoru je tako, al' uzivo je nesti drugo. Samo ovaj dron treba da stigne do radara koji navode S 300 ili S 400. a to je malo teze

Gradjanin M

pre 5 godina

Dzaba sve cak i da je snimak uzivo prikazivao kako dron unistava s-300 s-400 Srbi opet ne bi verovali, jer boze moj to je Rusko oruzije.
Svaki komentr je suvisan, narod u Srbiji misli da svet spava dok Rusi prave oruzije.
Ako su izraelci u stanju da naprave ovako nesto sta li tek mogu Amerikanci?

gooly

pre 5 godina

Mislim da ne postoji građanin Srbije koji nije čuo za S-300 i S-400. Toliko nam je puta obećan jedan od ta dva sistema, da smo dočekali da naprave i dron koji može da ih uništi, a da ih mi još uvek ne posedujemo. Slično kao i sa Migovima koje platismo 200 i kusur miliona, ljudi izmislili stelt avione pre nekoliko decenija, mi sad kupujemo Mig.

goxy

pre 5 godina

Propelerom na S-400... Pokusavali su i teroristi nesto slicno, sa kupovnim dronovima, da se prisunjaju ruskim PVO u Siriji, pa ih uhvate daleko pre toga sistemi srednjeg i malog dometa, kao sto je Pantsir, cija i jeste osnovna uloga da otkrije i vrapca i neutralise ako se priblizava, a ne ovu smejuriju od drona.

dsadasd

pre 5 godina

Hahhahah ja mislio nesto ozbiljno, kad ono lose animiran crtani.
Ceo svet se plasi Ruski protiv vazdusnih raketa, kad odjednom Izrael iz vedra neba kao naprave bas protiv toga specificno.
A i vidim koliko Izrael je puta naprao Siriju od kada je dovezen Ruski protiv vazdusni sistem. 3 puta i to sve van dometa gde nije postavljen. Pre toga svake sedmice barem 2 napada.

Samo napred Izrael, Amerika ne moze zauvek da vas brani

Igor

pre 5 godina

Još samo da zaobiđe sve ostale odbrambene sisteme koji obezbeđuju sisteme S-300 i S-400 kao što su pancir i neki drugi, a i same S-300 i S-400.

miki

pre 5 godina

Nisam rusofil, ali ocekivati da sistem veceg dometa, kao S400 bude bez debele zastite manjih sistema, koji bi oborili dron, je blesava. Izraelci nisu za sada unistili ni vece sisteme Sirijaca. Uglavnom stradaju Pancir ili neki drugi manji sistem koji uniste masovnim napadom. Jednostavno napadaju dok se ne isprazne.

nisamneznamkakosamzavrsioosnovnuskolu

pre 5 godina

da Nije bilo Rusa englezi nikada ne bi dozvolili stvaranje države Izrael!
Izrael pravi velike greške radeći kontra Rusiji a englezi samo čekaju.

šimiken

pre 5 godina

Jeste,protivnicka vojska gleda i ništa ne preduzima. Čekaju da ih strefi harpi. Svaki s 300 ili 400 ima tri prstena odbrane buk pancir i igla, za ovo treće nisam siguran da se tako zove.

matori

pre 5 godina

Kako da uniste nesto sto nikada nije upotrebljeno van poligona? Niko zivi ne zna koliko su S-ovi efikasni u realnim uslovima.Ja se raspisao kad ono Sputnjik.

F16 leti po burek

pre 5 godina

U zaštiti PVO sistema S-300 i S-400 se između ostalog koristi Krasuha sistem za radioelektronsku borbu koji uz pomoć specijalnih talasa ometa i uništava neprijateljsku opremu, pa i ovakve dronove. Taj sistem inače nije na prodaju, a njegova tehnika je vojna tajna, ovakav dron bi mogao da ima uspeha eventualno protin nezaštićenog PVO sistem, što nije slučaj sa ozbiljnim armijama, naročito ne ruskom.

xxx

pre 5 godina

Drzi vezu sa operaterom do 100 kilometara a trebao bi da unisti unisti mobilni radar s-400 koji se sama rec kaze ispaljuje sa daljine od 400 kilometara. Prosto receno fali mu jos 300 kilometara da bi bio uspesan tj taj ruski radar jednostavno nije u dometu tog drona.

erik

pre 5 godina

Ovo je smešno jedan ovakav dron košta najmanje 1 milion dolara ako. Ne i vise pa će gađaju 2 vojnika. Smešno drugo s 300 i s 400 sistemi se čuvaju sa pancir s 1 sistem koji baš ovakve dronove uništava. Mnogo su smešni. Izraelci

F16 leti po burek

pre 5 godina

U zaštiti PVO sistema S-300 i S-400 se između ostalog koristi Krasuha sistem za radioelektronsku borbu koji uz pomoć specijalnih talasa ometa i uništava neprijateljsku opremu, pa i ovakve dronove. Taj sistem inače nije na prodaju, a njegova tehnika je vojna tajna, ovakav dron bi mogao da ima uspeha eventualno protin nezaštićenog PVO sistem, što nije slučaj sa ozbiljnim armijama, naročito ne ruskom.

šimiken

pre 5 godina

Jeste,protivnicka vojska gleda i ništa ne preduzima. Čekaju da ih strefi harpi. Svaki s 300 ili 400 ima tri prstena odbrane buk pancir i igla, za ovo treće nisam siguran da se tako zove.

XXL

pre 5 godina

Pa jes' vala izraelci sede sa džoistkom i gađaju S-300 i S-400 dok se rusi češljaju. Gluposti. Preorali bi im Izraei za sat vremena kada bi bili u direktnom ratnom sukobu.

xxx

pre 5 godina

Drzi vezu sa operaterom do 100 kilometara a trebao bi da unisti unisti mobilni radar s-400 koji se sama rec kaze ispaljuje sa daljine od 400 kilometara. Prosto receno fali mu jos 300 kilometara da bi bio uspesan tj taj ruski radar jednostavno nije u dometu tog drona.

Gradjanin

pre 5 godina

Jeste. Na simulatoru je tako, al' uzivo je nesti drugo. Samo ovaj dron treba da stigne do radara koji navode S 300 ili S 400. a to je malo teze

dzoni

pre 5 godina

"Ali ako je jeftin, a PVO baterija ima recimo samo 16 raketa i napadne je 30-tak dronova onda su uspeli. "
Pa ne gadja S300 ili S400 dronove ..te rakete su skupe da bi se gadjali dronovi vec zato sluzi sistemi srednjeg i kratkog dometa tj BUK i Panzir.
Da je i Sirijski S300 tako lako unistiti Izrael bi to vec uradio.

Dunster 3

pre 5 godina

Au kakva ostrascenost, a sve dunster do dunstera. I Rusi i Ameri i Izrael prave razne vrste vrhunskog oruzja i u odredjenim kategorijama su vrlo izjednaceni u drugima nisu.
Sto se ovih dronova tice nisu to one ISIS igracke sa prikacenom minobacackom minom koji mali Safet tera preko daljinca nego sofisticirani uredjaji projektovani da lete poluautonomno na malim visinama prateci konture terena. U planu im je da u sledecoj generaciji sami autonomno sinhronizuju napad kao roj, slicno kao Ruske protivbrodske rakete serija P700 i P800 gde jedna ide visoko i izvidja za ceo roj, a ujedno i izigrava mamac. Kada nju skinu ide sledeca gore.
Sto se tice kompetentnosti za strucne komentare na ovu vest kod nas u zemlji ima 15-20 ljudi, ostali mogu samo da naklapaju i nagadjaj kao i ja uostalom.

gooly

pre 5 godina

Mislim da ne postoji građanin Srbije koji nije čuo za S-300 i S-400. Toliko nam je puta obećan jedan od ta dva sistema, da smo dočekali da naprave i dron koji može da ih uništi, a da ih mi još uvek ne posedujemo. Slično kao i sa Migovima koje platismo 200 i kusur miliona, ljudi izmislili stelt avione pre nekoliko decenija, mi sad kupujemo Mig.

Đole

pre 5 godina

Pa to je već poznato, tako je u Siriji uništen jedan Pancir S1. Ovaj dron u konstruktivnom smislu je 99 odsto sličan drugim dronovima. Jedina bitna razlika je do perfekcije dovedeno lansiranje iz konternera i taktička upotreba. Naime, pre dejstva ovog drona potrebno je putem slike iz satelita ili "velikog" drona odrediti približnu lokaciju sistema S-400. Kada se dobiju kordinate sa kamiona se lansira na desetine ovih dronova. Da bi se uništio sistem S-400 potrebno je najmanje 100 a ako ga brani i jedan Pancir S1 i 200 stotine ovih dronova. Ta taktika je u vojnim operacijama često sa drugim sredstvima korišćena i zove se "taktika zasićenja". S-400 i Pancir S1 će se braniti i obsarati ove dronove ali u jednom trenutku neće se moći odbraniti od velikog roja. Sve se svodi na odnos broja raketa onog ko se brani i broja dronova u jedinici vremena. Sto ili dve stotine ovih dronova su jeftinji od jednog sistema S-400 i zato ga Izraelci sa ponosom reklamiraju ali je najtragičnije što će protiv ruskih sistema biti upotrebljena ruska taktika izmišljena primenom sistema Kaćuša još u WW2. Naravno, već je pripremljeno oružje koje će se boriti protiv rojeva ovakvih i sličnih dronova - zove se lasersko oružje. Pre dva dana su Kinezi na štandu u blizini srpskog štanda na IDEX 2019 presdstavili laser na kamionskoj platformi 8x8 ali mu je maksimalni domet samo 4 km. Nisu objavili koliko dronova može njihov laser da uništi u jednoj minuti.

Igor

pre 5 godina

Još samo da zaobiđe sve ostale odbrambene sisteme koji obezbeđuju sisteme S-300 i S-400 kao što su pancir i neki drugi, a i same S-300 i S-400.

Đole

pre 5 godina

Hvala na stotinu pluseva. Ovde mnogi greše stavljajući ovu priču u kontekst kao da će Izrael i Rusija da ratuju pa ako im Jevreji unište nekoliko diviziona S-400 onda će ih Rusi gađati raketama sa nuklearnim bojevim glavama. Ne! Ovde se radi o prodaji oružja. Male države nemaju dovoljno novca da kupe desetine diviziona S-300/400 i Pancira da ih štite pa je pojava ovih dronova nešto što može uticati na prihod koji Rusija ostvaruje izvozom naoružanja. Rojevi malih dronova koji međusobno komuniciraju su još u eksperimentalnoj fazi i o njima je pričao profesor Milinović, nađite snimak na youtube. Ipak, objavljeno je da je uspešno izveden test i da je desetine dronova komuniciralo sa MATICOM. Taj program vodi uspešno samo jedna država i njena zastrašujuća agencija DARPA - svi ostali godinama kasne. DARPA je izmislila internet, samovozeće automobile, egzoskelet, majku svih bombi i desetine drugih zastrašujućih sredstava koja mogu da unište planetu. Vrlo bitno je da mnogi nisu obavešteni o razlici u S-300 i S-400. Ovaj drugi, za razliku od prvog može koristiti i rakete kratkog dometa za sopstvenu odbranu. Druga bitna razlika je S-300 rakete se ručno ili poluautomatski navode, dok kod sistema S-400 je sve automatsko i radi se u režimu "ispali i zaboravi". Na vojniku je samo da odredi cilj i da pritisne dugme. Da ponovim, S-400 ima veoma važnu prednost da se sam brani za razliku od S-300!! Krstareće rakete nisu više tolika opasnost kao što su novi dronovi naoružani raketama!!!

Pera

pre 5 godina

Bez obzira na sve komentare, Izrael roka Siriju kada god pozeli, odakle god pozeli, cepaju rakete, unistavaju sve sto im preti, Sirija nemocno place i preti, ali je apsolutno nemocna pred superiornim Izraelom. Rusi, Sirijski saveznici, mogu samo nemocni da gledaju kako ih ovi gaze. Uostalom, i ruski avion su oborili, a Rusi nisu mrdnuli prstom. Zasto? Pa zato sto ne smeju. Rusi su slabi.

aco

pre 5 godina

protiv ovih dronova posebno protiv rojeva dronova koristoi se artiljerija pa top sa specijalnom municijom takozvana celicna kisa, koja se rasprsi i kao kisa unistava sve sto dodirne a tako je gusta da je nemoguce da ne pogodi cilj, kao kisne kapi jednostavno moras da pokisnes.

erik

pre 5 godina

Ovo je smešno jedan ovakav dron košta najmanje 1 milion dolara ako. Ne i vise pa će gađaju 2 vojnika. Smešno drugo s 300 i s 400 sistemi se čuvaju sa pancir s 1 sistem koji baš ovakve dronove uništava. Mnogo su smešni. Izraelci

miki

pre 5 godina

Nisam rusofil, ali ocekivati da sistem veceg dometa, kao S400 bude bez debele zastite manjih sistema, koji bi oborili dron, je blesava. Izraelci nisu za sada unistili ni vece sisteme Sirijaca. Uglavnom stradaju Pancir ili neki drugi manji sistem koji uniste masovnim napadom. Jednostavno napadaju dok se ne isprazne.

nisamneznamkakosamzavrsioosnovnuskolu

pre 5 godina

da Nije bilo Rusa englezi nikada ne bi dozvolili stvaranje države Izrael!
Izrael pravi velike greške radeći kontra Rusiji a englezi samo čekaju.

Davor

pre 5 godina

Jeste ovi ce s400 da stave na poljanu i da cekaju dron.Pa u ratnim uslovima taj sistem ce biti maskiran a oko njega maskirani pancir sistemi koji ce da razbiju svaki dron.Ovo moze da upali ali bez bar 100ak dronova nema pojma da uspe.

dsadasd

pre 5 godina

Hahhahah ja mislio nesto ozbiljno, kad ono lose animiran crtani.
Ceo svet se plasi Ruski protiv vazdusnih raketa, kad odjednom Izrael iz vedra neba kao naprave bas protiv toga specificno.
A i vidim koliko Izrael je puta naprao Siriju od kada je dovezen Ruski protiv vazdusni sistem. 3 puta i to sve van dometa gde nije postavljen. Pre toga svake sedmice barem 2 napada.

Samo napred Izrael, Amerika ne moze zauvek da vas brani

MarkoZD

pre 5 godina

Imaju kauboji odnedavna oružje koje uništava S400, al ga ne reklamiraju. A pogotovo ne prodaju.
Inače, program tog oružja su izmislila dva obična studenta na Massacheuts sveučilištu, dobili neku nagradu, a zatim ih zaposlila vojska, i dali im vojsku znanstvenika. Naravno, radi se o dronovima, ustvari roju malih dronova, koji se izbacuju s F18, i zatim avion odlazi, a roj na stavlja sam. Ništa novo? E pa, itekako novo, i revolucionarno. Da, NASTAVLJA SAM, traži metu, odlučuje o meti, postavlja prioritet, slijede vođu roja, koji ako se uništi, preuzima drugi, a dolazi do toga da se čak i odvajaju u grupe rojeva i više vođa, usmjeravanjem na različite ciljeve.
Znam da izgleda blesavo na prvu ruku, ali ako malo razmislite, shvatite koja je to perverzija.. Nije ni čudo da su Rusi najviše zabrinuti upravo za to oružje.
Iskreno, trebali bi svi biti zabrinuti.. Jer jednom kad se prepusti ljudska kontrola oružja samom stroju, to će da krene na sve veća i strašnija oružja. Jer, najopasnije je što je najteže prekinuti međusobnu komunikaciju ovih dronova, jednom kad ih pošalješ, ne možeš ih zaustaviti, to je cijena njihove zaštite od PVO odbrane i električnog ometanja.
Inače, to su mali dronovi, maksimalne nosivosti 1kg eksploziva po svakom. Ali kad se stotine takvih zalete na cilj.. Nema odbrane..

goxy

pre 5 godina

Propelerom na S-400... Pokusavali su i teroristi nesto slicno, sa kupovnim dronovima, da se prisunjaju ruskim PVO u Siriji, pa ih uhvate daleko pre toga sistemi srednjeg i malog dometa, kao sto je Pantsir, cija i jeste osnovna uloga da otkrije i vrapca i neutralise ako se priblizava, a ne ovu smejuriju od drona.

vlad

pre 5 godina

"gooly" koje Mig-ove je Srbija platila 200 milona?
Rusi su poklonili avione a mi platili remont (ne unapređenje) i dovođenje novih aviona na standard već postojećih. Platili smo i kompletiranje kanabalizovanog našeg 4 aviona.
To je plaćeno i ništa drugo.
Tek krajem ove godine kreće modernizacija aviona na željeni standard.
Inače u tu cenu od oko 180 miliona je pored svega što sam napisao, uključena ta predstojeća modernizacija, novo naoružanje (v-v, v-z) i rezervni delovi za potpuno održavanje aviona do 2025. S obzirom koliko košta samo jedan borbeni komplet nove verzije Mig-ova 29 (a treba nam minimum 10) ova suma od 180 miliona je super povoljna cena pogotovo što te rakete mogu da koriste i Mig-ovi 35.
Tada je planirana nabavka novih aviona, verovatno Mig 35 a što da se možda ne nadamo i Su 30.
Bilo bi pošteno da se držite realnog pregleda situacije kada pišete o ovakvim temama...

matori

pre 5 godina

Kako da uniste nesto sto nikada nije upotrebljeno van poligona? Niko zivi ne zna koliko su S-ovi efikasni u realnim uslovima.Ja se raspisao kad ono Sputnjik.

Gradjanin M

pre 5 godina

Dzaba sve cak i da je snimak uzivo prikazivao kako dron unistava s-300 s-400 Srbi opet ne bi verovali, jer boze moj to je Rusko oruzije.
Svaki komentr je suvisan, narod u Srbiji misli da svet spava dok Rusi prave oruzije.
Ako su izraelci u stanju da naprave ovako nesto sta li tek mogu Amerikanci?

Ante

pre 5 godina

Ono kad Rusi svaki dan izbacuju novo "super moćno" oružje. Na kompjuterskim simulacijama.
Pa Izraelci uzvrate. A daleko je sve to od prave istine, ono što je važno, nije za javnost, i od nje se krije.
Na koliko oružja USA radi, a ne pričaju ništa. Ili pričaju o nekim laserima i ostalim glupostima, da odvrate pažnju.
Rusi su nevjerovatno jaki u raketnoj tehnologiji, u to ne treba sumnjati. Ali ko misli da je USA i jedan korak iza nje, duboko se vara.. Ali ondje gdje je Rusija daleko iza USA, je stealth tehnologija, elektroničko ratovanje, radarski pokrivanje, ometanje, i najvažnije, mobilnost vojske.. Sve ono što je najvažnije u modernom ratovanju, dakle, ograničeni sukobi, brzina projekcije sile bilo gdje u svijetu, itd..
A da ne govorim o pokrivenosti bazama..
Sama nuklearna flota podmornica USA je dovoljna da su jači od cijelog svijeta zajedno. A gdje je ostalo..

Hezbolah

pre 5 godina

Skoro je jedan izraelski analiticar pricao da svi odbrambeni sistemi, pa tako i S 300 mogu biti unisteni svakako od strane mase raketa ili dronova. Samo je pitanje koliko je to isplativo u praksi. A Putin dobro da razmisli pre nego se ponovo slize sa onim izraelcem. Zapravo je sam kriv za te njihove napade po Siriji. Od kako se slizao, tako su krenuli.

Veliki brat

pre 5 godina

@(MarkoZD, 21. februar 2019 20:40)

Sve je to OK, samo svi previđaju jednu prostu stvar: domet S-400 je oko 400km, dakle ne mogu avioni prići bliže da bi pustili te dronove. Dok dronovi pređu tih 400km, ima vremena da ih poskidaju drugim oružjima.

Ne pričam o malim raketama i sistemima baziranim na lansiranju manjih raketa koji će obarati te manje ciljeve. Dovoljno je istrnirati neki AI da upravlja baterijom od 100 ili 200 protivavionskih topova, neće nikakav "roj" tih dronova prići dovoljno blizu.

Koliko god da napreduje AI kod napadačkih oružja, napredovaće o kod oružja za odbranu.

To što mnogi misle da u Rusiji ili Kini mnogo kasne sa tim je priča za malu decu, nego u te dve države se vojna dostignuća u primeni AI nigde ne pominju u javnosti, niti se bilo šta od toga pušta u civilni sektor (kao u USA, kada vojna tehnika napreduje, ono što je njima prevaziđeno ugrađuju u tehniku za civilni sektor kako bi dodatno zaradili).

Isto kao u SAD, i u Rusiji ili Kini je dovoljan samo jedan mali genije da smisli nešto revolucionarno, samo što oni neće od toga praviti komercijalan proizvod, nego će to čuvati kao tajni adut u slučaju potencijalnog sukoba.

jasno

pre 5 godina

@blinkibile
Aaaa, dobra stara logika porazenih... “imamo mi mnogo bolje, ali necemo da pokazemo”. Ma jasno, imaju nego nece da se hvale, skromni su Rusi.

pile u dunstu

pre 5 godina

Imaju neke šanse jedino ako se "jato" nekoliko ovakvih dronova, leteći na jako maloj visini, istovremeno prišunja raketnom sistemu iz različitih pravaca. Ovi dronovi su samonavođeni na radarsko zračenje, tako da je priča o daljini veze sa operaterom laž.

Nema nade za nas

pre 5 godina

Nego sta su izraelci i rusi uradili na polju elektricnih kola , baterija , neka robotika da pomaze obicnom coveku? Sve sto znamo( ljudi) je da trosimo znanje i pare na nove i bolje nacine da ubijamo jednindruge. Nismo daleko dogurali samo su buzdovani veci i mocniji.

Badji

pre 5 godina

Bez obzira na sve komentare, Izrael roka Siriju kada god pozeli, odakle god pozeli, cepaju rakete, unistavaju sve sto im preti, Sirija nemocno place i preti, ali je apsolutno nemocna pred superiornim Izraelom. Rusi, Sirijski saveznici, mogu samo nemocni da gledaju kako ih ovi gaze. Uostalom, i ruski avion su oborili, a Rusi nisu mrdnuli prstom. Zasto? Pa zato sto ne smeju. Rusi su slabi.
(Pera, 21. februar 2019 23:56)

Da, baš zato su Izraelci prestali da avionima ulaze na teritoriju Sirije, jer su Rusi i njihova tehnika slabi nego pucaju sa teritorije druge države. Rusi za sada poštuju međunarodno pravo ali doći će momenat kada će odlučiti da to više ne rade. Lično mislim da je krajnje vreme za to.

12

pre 5 godina

Zasićivanje sistema. Amerikanci imaju jeftine letjelice koje čak i napola glume "stealth" i ispuštaju ih u stotinama iz transportnih aviona.
Pomiješani sa njima ili iza njih su pravi avioni.

dobra im reklama (toliko ljudi se divi sistemima za ubijanje da bi ih trebalo demokratizovati)

pre 5 godina

Nešto nisam siguran da bi dopro do bilo kog PVO sistema. Ali ako je jeftin, a PVO baterija ima recimo samo 16 raketa i napadne je 30-tak dronova onda su uspeli. Ali treba preživeti ometanje i jeftinije oblike PVO, kao protiavionski top ili mitraljeze, a možda i lasere (pa i PVO iz drugog svetskog rata su mu smrt- SAD su pokazale da se može odbraniti od samoubilačkih napada kamikaza). Ali ovi oportunistički udari po meti koja pojme nema da je posmatrana (SAD to rade i preko satelita) to može. Teško je naoružati dron (uspelo je samo SAD, ostali nemaju primere upotrebe naoružanih dronova), pa je kamikaza očigledno rešenje za ovaj problem.

Biće bolje

pre 5 godina

U nekom realnom sukobu Izreal ne bi imao šanse protiv velikih sila, Hitlerova Nemačka je poklekla pred jednom Rusijom, i to u vreme kada su bili goloruki, danas bi gledali ratove zvezda i nedao bog nikome da krene neki globalni rat, to bi bio kraj ljudske civilizacije.

smešne priče

pre 5 godina

@djole
prazne priče. Ne treba roj dronova za s 400, on je laka meta za krstareće niskoleteće projektile uz elektronsko zbunjivanje.O f15 i f35 neću da pričam..

jasno

pre 5 godina

Najlepse od svega je sto rusofili uporno pominju Pancir, rekordnom brzinom su zaboravili unistavanje Pancira od strane Izraelaca od pre 2 nedelje. Ah... rusofilska objektivnost.

Don D.

pre 5 godina

Unistise vec silu S-300 ne mogi da stignu da snime toliko promotivnih crtaca i video klipova ....


Naravno da S300 moze da se unisti, simultanim i masovnm napadom? ali to je veoma veoma skup i samoubilacki potez.

Ovako ne moze da se unisti. Gluposti.

jasno

pre 5 godina

@Davor
Ma jeste, maskirani, s ugasenim radarima... koja korist onda od S-400? A Pancir smo videli koliko je efikasan, sprdaju se Izraelci s tim.

NStulip

pre 5 godina

Ako napadate pvo a druga strana ne radi nista osim da se brani pvo ce biti unisten. svaki. a sada zamislite da napadnuta strana uzvrati rojem po mestu odakle je krenuo napad na nju.

Struja nije Plazmakeks

pre 5 godina

Nema odbrane..
(MarkoZD, 21. februar 2019 20:40)

Jedino što je problem kod tih drončića je domet. Treba ih doneti negde blizu a ne nastradati pre toga. Zbog toga je domet PVO sistema sve veći. U slučaju Sirije nema otvorenog sukoba pa nema ni otvaranja vatre na sve što mrdne na teritoriji Izraela. Ako do toga dođe onda će stvari biti bitno drugačije.

Molim te mi objasni.

pre 5 godina

@dunster

Izvini, ali konstantno gledam tvoje komentare na slicnim clancima. I nikako evo vec da izvalim sta tacno znaci dunster? Znaci glava me vec zabolila razmisljajuci o tome.

Bojan

pre 5 godina

Verovatno u slučaju zemalja kojima je S300 jedino stratesko oružje, ali ne bih se ja zezao sa zemljom koja radi sad i na S500, Kinzalu, lovcima 5.generacije, podmornicama koje mogu da se približe gde hoće, i na kraju projektilima Sarmat i Vojvoda.

Pera

pre 5 godina

Bez obzira na sve komentare, Izrael roka Siriju kada god pozeli, odakle god pozeli, cepaju rakete, unistavaju sve sto im preti, Sirija nemocno place i preti, ali je apsolutno nemocna pred superiornim Izraelom. Rusi, Sirijski saveznici, mogu samo nemocni da gledaju kako ih ovi gaze. Uostalom, i ruski avion su oborili, a Rusi nisu mrdnuli prstom. Zasto? Pa zato sto ne smeju. Rusi su slabi.

Gradjanin M

pre 5 godina

Dzaba sve cak i da je snimak uzivo prikazivao kako dron unistava s-300 s-400 Srbi opet ne bi verovali, jer boze moj to je Rusko oruzije.
Svaki komentr je suvisan, narod u Srbiji misli da svet spava dok Rusi prave oruzije.
Ako su izraelci u stanju da naprave ovako nesto sta li tek mogu Amerikanci?

smešne priče

pre 5 godina

@djole
prazne priče. Ne treba roj dronova za s 400, on je laka meta za krstareće niskoleteće projektile uz elektronsko zbunjivanje.O f15 i f35 neću da pričam..

Ante

pre 5 godina

Ono kad Rusi svaki dan izbacuju novo "super moćno" oružje. Na kompjuterskim simulacijama.
Pa Izraelci uzvrate. A daleko je sve to od prave istine, ono što je važno, nije za javnost, i od nje se krije.
Na koliko oružja USA radi, a ne pričaju ništa. Ili pričaju o nekim laserima i ostalim glupostima, da odvrate pažnju.
Rusi su nevjerovatno jaki u raketnoj tehnologiji, u to ne treba sumnjati. Ali ko misli da je USA i jedan korak iza nje, duboko se vara.. Ali ondje gdje je Rusija daleko iza USA, je stealth tehnologija, elektroničko ratovanje, radarski pokrivanje, ometanje, i najvažnije, mobilnost vojske.. Sve ono što je najvažnije u modernom ratovanju, dakle, ograničeni sukobi, brzina projekcije sile bilo gdje u svijetu, itd..
A da ne govorim o pokrivenosti bazama..
Sama nuklearna flota podmornica USA je dovoljna da su jači od cijelog svijeta zajedno. A gdje je ostalo..

gooly

pre 5 godina

Mislim da ne postoji građanin Srbije koji nije čuo za S-300 i S-400. Toliko nam je puta obećan jedan od ta dva sistema, da smo dočekali da naprave i dron koji može da ih uništi, a da ih mi još uvek ne posedujemo. Slično kao i sa Migovima koje platismo 200 i kusur miliona, ljudi izmislili stelt avione pre nekoliko decenija, mi sad kupujemo Mig.

XXL

pre 5 godina

Pa jes' vala izraelci sede sa džoistkom i gađaju S-300 i S-400 dok se rusi češljaju. Gluposti. Preorali bi im Izraei za sat vremena kada bi bili u direktnom ratnom sukobu.

MarkoZD

pre 5 godina

Imaju kauboji odnedavna oružje koje uništava S400, al ga ne reklamiraju. A pogotovo ne prodaju.
Inače, program tog oružja su izmislila dva obična studenta na Massacheuts sveučilištu, dobili neku nagradu, a zatim ih zaposlila vojska, i dali im vojsku znanstvenika. Naravno, radi se o dronovima, ustvari roju malih dronova, koji se izbacuju s F18, i zatim avion odlazi, a roj na stavlja sam. Ništa novo? E pa, itekako novo, i revolucionarno. Da, NASTAVLJA SAM, traži metu, odlučuje o meti, postavlja prioritet, slijede vođu roja, koji ako se uništi, preuzima drugi, a dolazi do toga da se čak i odvajaju u grupe rojeva i više vođa, usmjeravanjem na različite ciljeve.
Znam da izgleda blesavo na prvu ruku, ali ako malo razmislite, shvatite koja je to perverzija.. Nije ni čudo da su Rusi najviše zabrinuti upravo za to oružje.
Iskreno, trebali bi svi biti zabrinuti.. Jer jednom kad se prepusti ljudska kontrola oružja samom stroju, to će da krene na sve veća i strašnija oružja. Jer, najopasnije je što je najteže prekinuti međusobnu komunikaciju ovih dronova, jednom kad ih pošalješ, ne možeš ih zaustaviti, to je cijena njihove zaštite od PVO odbrane i električnog ometanja.
Inače, to su mali dronovi, maksimalne nosivosti 1kg eksploziva po svakom. Ali kad se stotine takvih zalete na cilj.. Nema odbrane..

matori

pre 5 godina

Kako da uniste nesto sto nikada nije upotrebljeno van poligona? Niko zivi ne zna koliko su S-ovi efikasni u realnim uslovima.Ja se raspisao kad ono Sputnjik.

jasno

pre 5 godina

@blinkibile
Aaaa, dobra stara logika porazenih... “imamo mi mnogo bolje, ali necemo da pokazemo”. Ma jasno, imaju nego nece da se hvale, skromni su Rusi.

erik

pre 5 godina

Ovo je smešno jedan ovakav dron košta najmanje 1 milion dolara ako. Ne i vise pa će gađaju 2 vojnika. Smešno drugo s 300 i s 400 sistemi se čuvaju sa pancir s 1 sistem koji baš ovakve dronove uništava. Mnogo su smešni. Izraelci

xxx

pre 5 godina

Drzi vezu sa operaterom do 100 kilometara a trebao bi da unisti unisti mobilni radar s-400 koji se sama rec kaze ispaljuje sa daljine od 400 kilometara. Prosto receno fali mu jos 300 kilometara da bi bio uspesan tj taj ruski radar jednostavno nije u dometu tog drona.

F16 leti po burek

pre 5 godina

U zaštiti PVO sistema S-300 i S-400 se između ostalog koristi Krasuha sistem za radioelektronsku borbu koji uz pomoć specijalnih talasa ometa i uništava neprijateljsku opremu, pa i ovakve dronove. Taj sistem inače nije na prodaju, a njegova tehnika je vojna tajna, ovakav dron bi mogao da ima uspeha eventualno protin nezaštićenog PVO sistem, što nije slučaj sa ozbiljnim armijama, naročito ne ruskom.

jasno

pre 5 godina

Najlepse od svega je sto rusofili uporno pominju Pancir, rekordnom brzinom su zaboravili unistavanje Pancira od strane Izraelaca od pre 2 nedelje. Ah... rusofilska objektivnost.

nisamneznamkakosamzavrsioosnovnuskolu

pre 5 godina

da Nije bilo Rusa englezi nikada ne bi dozvolili stvaranje države Izrael!
Izrael pravi velike greške radeći kontra Rusiji a englezi samo čekaju.

vlad

pre 5 godina

"gooly" koje Mig-ove je Srbija platila 200 milona?
Rusi su poklonili avione a mi platili remont (ne unapređenje) i dovođenje novih aviona na standard već postojećih. Platili smo i kompletiranje kanabalizovanog našeg 4 aviona.
To je plaćeno i ništa drugo.
Tek krajem ove godine kreće modernizacija aviona na željeni standard.
Inače u tu cenu od oko 180 miliona je pored svega što sam napisao, uključena ta predstojeća modernizacija, novo naoružanje (v-v, v-z) i rezervni delovi za potpuno održavanje aviona do 2025. S obzirom koliko košta samo jedan borbeni komplet nove verzije Mig-ova 29 (a treba nam minimum 10) ova suma od 180 miliona je super povoljna cena pogotovo što te rakete mogu da koriste i Mig-ovi 35.
Tada je planirana nabavka novih aviona, verovatno Mig 35 a što da se možda ne nadamo i Su 30.
Bilo bi pošteno da se držite realnog pregleda situacije kada pišete o ovakvim temama...

šimiken

pre 5 godina

Jeste,protivnicka vojska gleda i ništa ne preduzima. Čekaju da ih strefi harpi. Svaki s 300 ili 400 ima tri prstena odbrane buk pancir i igla, za ovo treće nisam siguran da se tako zove.

goxy

pre 5 godina

Propelerom na S-400... Pokusavali su i teroristi nesto slicno, sa kupovnim dronovima, da se prisunjaju ruskim PVO u Siriji, pa ih uhvate daleko pre toga sistemi srednjeg i malog dometa, kao sto je Pantsir, cija i jeste osnovna uloga da otkrije i vrapca i neutralise ako se priblizava, a ne ovu smejuriju od drona.

12

pre 5 godina

Zasićivanje sistema. Amerikanci imaju jeftine letjelice koje čak i napola glume "stealth" i ispuštaju ih u stotinama iz transportnih aviona.
Pomiješani sa njima ili iza njih su pravi avioni.

dsadasd

pre 5 godina

Hahhahah ja mislio nesto ozbiljno, kad ono lose animiran crtani.
Ceo svet se plasi Ruski protiv vazdusnih raketa, kad odjednom Izrael iz vedra neba kao naprave bas protiv toga specificno.
A i vidim koliko Izrael je puta naprao Siriju od kada je dovezen Ruski protiv vazdusni sistem. 3 puta i to sve van dometa gde nije postavljen. Pre toga svake sedmice barem 2 napada.

Samo napred Izrael, Amerika ne moze zauvek da vas brani

Hezbolah

pre 5 godina

Skoro je jedan izraelski analiticar pricao da svi odbrambeni sistemi, pa tako i S 300 mogu biti unisteni svakako od strane mase raketa ili dronova. Samo je pitanje koliko je to isplativo u praksi. A Putin dobro da razmisli pre nego se ponovo slize sa onim izraelcem. Zapravo je sam kriv za te njihove napade po Siriji. Od kako se slizao, tako su krenuli.

Igor

pre 5 godina

Još samo da zaobiđe sve ostale odbrambene sisteme koji obezbeđuju sisteme S-300 i S-400 kao što su pancir i neki drugi, a i same S-300 i S-400.

jasno

pre 5 godina

@Davor
Ma jeste, maskirani, s ugasenim radarima... koja korist onda od S-400? A Pancir smo videli koliko je efikasan, sprdaju se Izraelci s tim.

Gradjanin

pre 5 godina

Jeste. Na simulatoru je tako, al' uzivo je nesti drugo. Samo ovaj dron treba da stigne do radara koji navode S 300 ili S 400. a to je malo teze

dzoni

pre 5 godina

"Ali ako je jeftin, a PVO baterija ima recimo samo 16 raketa i napadne je 30-tak dronova onda su uspeli. "
Pa ne gadja S300 ili S400 dronove ..te rakete su skupe da bi se gadjali dronovi vec zato sluzi sistemi srednjeg i kratkog dometa tj BUK i Panzir.
Da je i Sirijski S300 tako lako unistiti Izrael bi to vec uradio.

Davor

pre 5 godina

Jeste ovi ce s400 da stave na poljanu i da cekaju dron.Pa u ratnim uslovima taj sistem ce biti maskiran a oko njega maskirani pancir sistemi koji ce da razbiju svaki dron.Ovo moze da upali ali bez bar 100ak dronova nema pojma da uspe.

aco

pre 5 godina

protiv ovih dronova posebno protiv rojeva dronova koristoi se artiljerija pa top sa specijalnom municijom takozvana celicna kisa, koja se rasprsi i kao kisa unistava sve sto dodirne a tako je gusta da je nemoguce da ne pogodi cilj, kao kisne kapi jednostavno moras da pokisnes.

Đole

pre 5 godina

Pa to je već poznato, tako je u Siriji uništen jedan Pancir S1. Ovaj dron u konstruktivnom smislu je 99 odsto sličan drugim dronovima. Jedina bitna razlika je do perfekcije dovedeno lansiranje iz konternera i taktička upotreba. Naime, pre dejstva ovog drona potrebno je putem slike iz satelita ili "velikog" drona odrediti približnu lokaciju sistema S-400. Kada se dobiju kordinate sa kamiona se lansira na desetine ovih dronova. Da bi se uništio sistem S-400 potrebno je najmanje 100 a ako ga brani i jedan Pancir S1 i 200 stotine ovih dronova. Ta taktika je u vojnim operacijama često sa drugim sredstvima korišćena i zove se "taktika zasićenja". S-400 i Pancir S1 će se braniti i obsarati ove dronove ali u jednom trenutku neće se moći odbraniti od velikog roja. Sve se svodi na odnos broja raketa onog ko se brani i broja dronova u jedinici vremena. Sto ili dve stotine ovih dronova su jeftinji od jednog sistema S-400 i zato ga Izraelci sa ponosom reklamiraju ali je najtragičnije što će protiv ruskih sistema biti upotrebljena ruska taktika izmišljena primenom sistema Kaćuša još u WW2. Naravno, već je pripremljeno oružje koje će se boriti protiv rojeva ovakvih i sličnih dronova - zove se lasersko oružje. Pre dva dana su Kinezi na štandu u blizini srpskog štanda na IDEX 2019 presdstavili laser na kamionskoj platformi 8x8 ali mu je maksimalni domet samo 4 km. Nisu objavili koliko dronova može njihov laser da uništi u jednoj minuti.

Veliki brat

pre 5 godina

@(MarkoZD, 21. februar 2019 20:40)

Sve je to OK, samo svi previđaju jednu prostu stvar: domet S-400 je oko 400km, dakle ne mogu avioni prići bliže da bi pustili te dronove. Dok dronovi pređu tih 400km, ima vremena da ih poskidaju drugim oružjima.

Ne pričam o malim raketama i sistemima baziranim na lansiranju manjih raketa koji će obarati te manje ciljeve. Dovoljno je istrnirati neki AI da upravlja baterijom od 100 ili 200 protivavionskih topova, neće nikakav "roj" tih dronova prići dovoljno blizu.

Koliko god da napreduje AI kod napadačkih oružja, napredovaće o kod oružja za odbranu.

To što mnogi misle da u Rusiji ili Kini mnogo kasne sa tim je priča za malu decu, nego u te dve države se vojna dostignuća u primeni AI nigde ne pominju u javnosti, niti se bilo šta od toga pušta u civilni sektor (kao u USA, kada vojna tehnika napreduje, ono što je njima prevaziđeno ugrađuju u tehniku za civilni sektor kako bi dodatno zaradili).

Isto kao u SAD, i u Rusiji ili Kini je dovoljan samo jedan mali genije da smisli nešto revolucionarno, samo što oni neće od toga praviti komercijalan proizvod, nego će to čuvati kao tajni adut u slučaju potencijalnog sukoba.

miki

pre 5 godina

Nisam rusofil, ali ocekivati da sistem veceg dometa, kao S400 bude bez debele zastite manjih sistema, koji bi oborili dron, je blesava. Izraelci nisu za sada unistili ni vece sisteme Sirijaca. Uglavnom stradaju Pancir ili neki drugi manji sistem koji uniste masovnim napadom. Jednostavno napadaju dok se ne isprazne.

Badji

pre 5 godina

Bez obzira na sve komentare, Izrael roka Siriju kada god pozeli, odakle god pozeli, cepaju rakete, unistavaju sve sto im preti, Sirija nemocno place i preti, ali je apsolutno nemocna pred superiornim Izraelom. Rusi, Sirijski saveznici, mogu samo nemocni da gledaju kako ih ovi gaze. Uostalom, i ruski avion su oborili, a Rusi nisu mrdnuli prstom. Zasto? Pa zato sto ne smeju. Rusi su slabi.
(Pera, 21. februar 2019 23:56)

Da, baš zato su Izraelci prestali da avionima ulaze na teritoriju Sirije, jer su Rusi i njihova tehnika slabi nego pucaju sa teritorije druge države. Rusi za sada poštuju međunarodno pravo ali doći će momenat kada će odlučiti da to više ne rade. Lično mislim da je krajnje vreme za to.

pile u dunstu

pre 5 godina

Imaju neke šanse jedino ako se "jato" nekoliko ovakvih dronova, leteći na jako maloj visini, istovremeno prišunja raketnom sistemu iz različitih pravaca. Ovi dronovi su samonavođeni na radarsko zračenje, tako da je priča o daljini veze sa operaterom laž.

dobra im reklama (toliko ljudi se divi sistemima za ubijanje da bi ih trebalo demokratizovati)

pre 5 godina

Nešto nisam siguran da bi dopro do bilo kog PVO sistema. Ali ako je jeftin, a PVO baterija ima recimo samo 16 raketa i napadne je 30-tak dronova onda su uspeli. Ali treba preživeti ometanje i jeftinije oblike PVO, kao protiavionski top ili mitraljeze, a možda i lasere (pa i PVO iz drugog svetskog rata su mu smrt- SAD su pokazale da se može odbraniti od samoubilačkih napada kamikaza). Ali ovi oportunistički udari po meti koja pojme nema da je posmatrana (SAD to rade i preko satelita) to može. Teško je naoružati dron (uspelo je samo SAD, ostali nemaju primere upotrebe naoružanih dronova), pa je kamikaza očigledno rešenje za ovaj problem.

Đole

pre 5 godina

Hvala na stotinu pluseva. Ovde mnogi greše stavljajući ovu priču u kontekst kao da će Izrael i Rusija da ratuju pa ako im Jevreji unište nekoliko diviziona S-400 onda će ih Rusi gađati raketama sa nuklearnim bojevim glavama. Ne! Ovde se radi o prodaji oružja. Male države nemaju dovoljno novca da kupe desetine diviziona S-300/400 i Pancira da ih štite pa je pojava ovih dronova nešto što može uticati na prihod koji Rusija ostvaruje izvozom naoružanja. Rojevi malih dronova koji međusobno komuniciraju su još u eksperimentalnoj fazi i o njima je pričao profesor Milinović, nađite snimak na youtube. Ipak, objavljeno je da je uspešno izveden test i da je desetine dronova komuniciralo sa MATICOM. Taj program vodi uspešno samo jedna država i njena zastrašujuća agencija DARPA - svi ostali godinama kasne. DARPA je izmislila internet, samovozeće automobile, egzoskelet, majku svih bombi i desetine drugih zastrašujućih sredstava koja mogu da unište planetu. Vrlo bitno je da mnogi nisu obavešteni o razlici u S-300 i S-400. Ovaj drugi, za razliku od prvog može koristiti i rakete kratkog dometa za sopstvenu odbranu. Druga bitna razlika je S-300 rakete se ručno ili poluautomatski navode, dok kod sistema S-400 je sve automatsko i radi se u režimu "ispali i zaboravi". Na vojniku je samo da odredi cilj i da pritisne dugme. Da ponovim, S-400 ima veoma važnu prednost da se sam brani za razliku od S-300!! Krstareće rakete nisu više tolika opasnost kao što su novi dronovi naoružani raketama!!!

Dunster 3

pre 5 godina

Au kakva ostrascenost, a sve dunster do dunstera. I Rusi i Ameri i Izrael prave razne vrste vrhunskog oruzja i u odredjenim kategorijama su vrlo izjednaceni u drugima nisu.
Sto se ovih dronova tice nisu to one ISIS igracke sa prikacenom minobacackom minom koji mali Safet tera preko daljinca nego sofisticirani uredjaji projektovani da lete poluautonomno na malim visinama prateci konture terena. U planu im je da u sledecoj generaciji sami autonomno sinhronizuju napad kao roj, slicno kao Ruske protivbrodske rakete serija P700 i P800 gde jedna ide visoko i izvidja za ceo roj, a ujedno i izigrava mamac. Kada nju skinu ide sledeca gore.
Sto se tice kompetentnosti za strucne komentare na ovu vest kod nas u zemlji ima 15-20 ljudi, ostali mogu samo da naklapaju i nagadjaj kao i ja uostalom.

Nema nade za nas

pre 5 godina

Nego sta su izraelci i rusi uradili na polju elektricnih kola , baterija , neka robotika da pomaze obicnom coveku? Sve sto znamo( ljudi) je da trosimo znanje i pare na nove i bolje nacine da ubijamo jednindruge. Nismo daleko dogurali samo su buzdovani veci i mocniji.

Don D.

pre 5 godina

Unistise vec silu S-300 ne mogi da stignu da snime toliko promotivnih crtaca i video klipova ....


Naravno da S300 moze da se unisti, simultanim i masovnm napadom? ali to je veoma veoma skup i samoubilacki potez.

Ovako ne moze da se unisti. Gluposti.

Biće bolje

pre 5 godina

U nekom realnom sukobu Izreal ne bi imao šanse protiv velikih sila, Hitlerova Nemačka je poklekla pred jednom Rusijom, i to u vreme kada su bili goloruki, danas bi gledali ratove zvezda i nedao bog nikome da krene neki globalni rat, to bi bio kraj ljudske civilizacije.

Molim te mi objasni.

pre 5 godina

@dunster

Izvini, ali konstantno gledam tvoje komentare na slicnim clancima. I nikako evo vec da izvalim sta tacno znaci dunster? Znaci glava me vec zabolila razmisljajuci o tome.

Struja nije Plazmakeks

pre 5 godina

Nema odbrane..
(MarkoZD, 21. februar 2019 20:40)

Jedino što je problem kod tih drončića je domet. Treba ih doneti negde blizu a ne nastradati pre toga. Zbog toga je domet PVO sistema sve veći. U slučaju Sirije nema otvorenog sukoba pa nema ni otvaranja vatre na sve što mrdne na teritoriji Izraela. Ako do toga dođe onda će stvari biti bitno drugačije.

NStulip

pre 5 godina

Ako napadate pvo a druga strana ne radi nista osim da se brani pvo ce biti unisten. svaki. a sada zamislite da napadnuta strana uzvrati rojem po mestu odakle je krenuo napad na nju.

Bojan

pre 5 godina

Verovatno u slučaju zemalja kojima je S300 jedino stratesko oružje, ali ne bih se ja zezao sa zemljom koja radi sad i na S500, Kinzalu, lovcima 5.generacije, podmornicama koje mogu da se približe gde hoće, i na kraju projektilima Sarmat i Vojvoda.