1. Da procitam pazljivije.Decko ima sestru i zeta u inostranstvu,dakle,izvor prihoda obezbedjen.Upisao volontersku specijalizaciju,dakle,sam sebe finansira,tj situiran je.Da nema "dobra ledja" tj te bocne izvore prihoda a da mu je ponudjen posao i spec u Nem,vraga bi se vratio.Osim ako je neki zaludjeni patriota ili tezak sonja koji ne moze da se snadje s jezikom i okruzenjem ili je taj visok prosek imao zahvaljujuci vezama i vezicama a ne zbog znanja.U Nemacku odlaze ljudi koji imaju stalan posao,ej,u drzavnoj ustanovi,narocito m.sestre i vozaci!Gomila klinaca koji su zavrsili medicinu i staz odose tamo,jer ovde nisu imali posao.A drzava nastavlja da pravi nove lekare a ni staru turu nije zaposlila!
    (analiza, 17. februar 2019 16:42)

    # Link komentara

  2. Pametan zivi gde mu odgovara, a glup tamo gde se rodio!
    (Jova, 17. februar 2019 14:51)

    # Link komentara

  3. Niti je Nemačka nešto izgubila, niti je Srbija nešto dobila...
    (Corvus, 17. februar 2019 13:39)

    # Link komentara

  4. je li ovo neka kampanja Vecernjih Novosti za mlade lekare? Prosli put je bila neka cura sto je ostala, zanimljivo isto ovako bez pravog objasnjenja, osim da joj se ne ide iz rodne grude. Je li ovo aktivnost tog tima za sprecavanje migracija mladih? Tekst i zvuci kao da ga je smislio Lav Pajkic...
     (NNN, 17. februar 2019 08:18)

    # Link komentara

  5. Ovo nije vest o tome da je ovde bolje, nego o tome da si ti prejadan (bolje i da ne znamo kako si završio faks i kako si stvarno dobio diplomu).
    (Honduras, 17. februar 2019 07:39)

    # Link komentara

  6. @ razmislite,

    Prošao sam privatno i pogotovo poslovno ceo svet, zapad je uređen i vredni ljudi koji poštuju zakone i pravila društva gde žive imaju dostojan život. Truo je istok, i to baš.
    (NL u srcu, 17. februar 2019 00:25)

    # Link komentara

  7. @DjM,

    Mislio si gastarbajter će uvek biti u Srbiji, to bi bilo tačno. Ako si uspešan u Nemačkoj ili bilo gde na zapadu, govoriš jezik i doprinosiš društvu van radnog vremena, onda pripadaš tamo....gastarbajteri su oni sto su otišli iz Srbije a Srbija nije iz njih. Bitna razlika.
    (NL u srcu, 17. februar 2019 00:17)

    # Link komentara

  8. Za lekare treba samo B1, lažete u ovim komentarima neviđeno. I nije nama nikada frka da odemo odavde.
    (Ne treba C1, 16. februar 2019 12:23)

    Treba C1, od pre 2 godine, ako želiš da radiš kao lekar. Ako planiraš da budeš med. sestra, ili hausmajstor, onda je dosta B1.
     (prof Zmiuga., 16. februar 2019 20:56)

    # Link komentara

  9. @ Potpisujem

    Prijatelju, biram šta je najbolje za mene i moju porodicu, ženu, decu, jednog dana bože zdravlja unučiće. Rođen sam 1977, od kad sam završio osnovnu školu svi pričaju biće bolje, biće bolje. Evo 35god. kasnije, nije bolje, šta više ja mislim da je gore. Nemam taj luksuz i ne mogu sebi da dozvolim da deci govorim biće bolje, biće bolje, jer znam da neće!!!!
    (DusanNBGD, 16. februar 2019 14:01)

    Sve ja tebe prijatelju razumem ali to ne menja činjenicu da je lakše otići. O ispravnosti može već da se diskutuje a za mene nije ispravno. Sve to što si naveo i ja u tome živim ali ne razmišljam kao ti uz, dužno poštovanje. Mi čekamo da neko radi za nas i oni da nam naprave bolju zemlju i svet. A mi kao pojedinci, ništa ne radimo na tome.
     (lune, 16. februar 2019 18:34)

    # Link komentara

  10. Ne treba osuđivati lekara koji je ostao da leči svoj narod, a sa druge strane ne treba se ni diviti onima koji su otišli rukovođeni isključivo ličnim interesom. Bez obzira na profesiju i novac oni će uvek biti gastarbajteri !!!
    (DjM, 16. februar 2019 18:24)

    # Link komentara

  11. Po izveštaju iz lekarske komore, iz Srbije je od 2012.godine otislo 51000 lekara, a ukupno 61000 visoko obrazovanog kadra. Dakle, ako medicinu u Srbiji "spasu" ova dvojica lekara (ovaj, čija je trenutna vest koju komentarišem, i još jedan koji je bio prethodno objavljen u intervjuju B92), i ako su vama dovljna njih dvojica, onda ste uspeli. Bravo! Mi sa prosekom 9.8, nemamo nikakvu nameru da se nakon 5 godina specijakizacije (ukupno školovanje od početka medicinskog fakulteta iznosi 11 godina), i posle svih integracionih obaveza koje prolazimo dok se uklopimo u nemački sistem, ne pada nam napamet da se vraćamo u Srbiju, i da "prenosim" znanje , za koje sam se mnogo namučila da ga steknem, za 80 000 dinara. Država SRBIJA nije imala obzira da mi ponudi radno mesto, s obzirom na prosek ocena, koji sam gore navela, doktorskih studija, i završene tri godine specijalizacije iz oblasti interna medicina na KC Srbije (inače sam nišlijka, ali tu pa tek nije bilo šanse za posao). Kada plata lekara u Srbiji bude bila 2200evra, onda možete se nadati svojim stručnjacima da se vrate nazad, do tada ćete nažalost biti žrtve lekarskih grešaka, ljudi zapošljenih preko veze, i skupljaćete novac za lečenje u inostranstvu, jer lekar specijalista se tamo plaća 5000evra pa na gore. Do tada, rodoljubi neka se vraćaju, ja ću slati slike sa Alpa i Kariba.
    (Vera Djordjevic, 16. februar 2019 17:17)

    # Link komentara

  12. Lekar sam, dobio sam posao u jednoj Nemackoj klinici, pre toga sam nekoliko meseci hospitirao. Tezak je to proces, svasta mora da se prodje ali mislim da se isplati. Puno volim svoju zemlju i planiram da se posle zavrsene specijalizacije vratim, to je i najveci razlog mog odlaska. Da se razumemo, treba biti realan i reci da nam je zemlja, osim u par kolektivnih sportova u nimalo zavidnom stanju. Ovde, u toj Nemackoj, za sve postoji program koji se postuje, konkretno u medicini postoje vodici koji prate najnovije standarde i svi moraju da rade po njima, radna etika je besprekorna, specijalisti su motivisani, uglavnom, ima i ovde losih lekara, da pokazuju, plate su visoke, iako novac ne treba da bude odlucujuci faktor za mladog ambicioznog coveka, bez njega se ne moze. Dakle, moje misljenje je da kolege lekari, i drugi akademski gradjani trebaju da idu na taj truli zapad, izgrade sebe, pritom lepo i zarade i onda nakon desetak godina kao jos mladi ljudi, ako je moguce sa porodicim dodju u ovu nasu Srbiju i doprinesu njenom Razvoju. Prihvatimo cinjenicu da su dosta ispred nas, nisu pametniji, to tvrdim ali su puno ispred, zato zavrnite rukave i napred!To je patriotizam po meni, a ne SNS clanska karta, volontiranje na grbaci roditelja ili volonterske specijalizacije na kojima se nista ne nauci. Pozdrav!
    (Razmislite, 16. februar 2019 15:09)

    # Link komentara

  13. Za dve, najviše dve i po godine će Nemci početi kod nas da se doseljavaju.
    (Sibirac, 16. februar 2019 14:48)

    # Link komentara

  14. @ Potpisujem

    Prijatelju, biram šta je najbolje za mene i moju porodicu, ženu, decu, jednog dana bože zdravlja unučiće. Rođen sam 1977, od kad sam završio osnovnu školu svi pričaju biće bolje, biće bolje. Evo 35god. kasnije, nije bolje, šta više ja mislim da je gore. Nemam taj luksuz i ne mogu sebi da dozvolim da deci govorim biće bolje, biće bolje, jer znam da neće!!!!
     (DusanNBGD, 16. februar 2019 14:01)

    # Link komentara

  15. Zaista smesno..
     (fatman, 16. februar 2019 13:44)

    # Link komentara

  16. @Samo kazem: Sve receno. Nasa posla. U Nemackoj se svaki cent odradi a pacijent je na prvom mestu.
     (Una, 16. februar 2019 13:27)

    # Link komentara

  17. Ode 1000 jedan se vrati...
    (luka, 16. februar 2019 13:23)

    # Link komentara

  18. Specijalizacija se ne priznaje automatski,ali se u zavisnosti od radnog iskustva,znanja,stecenih vestina i kvalifikacija,cak i u Srbiji,moze dobiti priznanje iste i bez polaganja ispita. Nakon dobijanja aprobacije,i podnosenja zahteva za priznanje,moze procedura i dopisivanje sa nadleznim komorama u yavisnosti od BR da potraje,ali je moguce i to zavrsiti. A za to vreme se zaradjuje i zivi vrlo pristojno i opusteno. Radi se,sto je normalno,ali pravila su ta koja su. Kome se ne svidja plata od 6000+ EUR ,uvek ima super varijantu od 90 000 RSD...
    (GuyFawkes, 16. februar 2019 11:37)


    hahahahaha, kojih bre 6 hiljada eura, ja sam evo lekar i bilo mi je ranije kao mlađem u planu da se oprobam negde u inostranstvu, pa i u Nemačkoj, ali kad sam čuo kolike su im plate odmah sam odustao. U Danskoj su plate za ortopeda sa svim dodacima ne veće od 5 hiljada eura, a imaju neuporedivo bolji standard od Nemačke. Plate za lekare u Nemačkoj ne prelaze 3,5 do 4 hiljade eura, a kad platite sve troškove ostane vam isto onoliko koliko bi vam ostalo i ovde da nemate nikakvih troškova, to jest da možete da uštedite celu jednu platu, što je slučaj sa mnom.
    Meni je supruga farmaceut imamo i svoju apoteku, zarađujemo viđe hiljada eura mesečno i ne pada nam na pamet bilo kakva Nemačka, to je za nas prosek.
    (dr Stanković, 16. februar 2019 13:12)

    # Link komentara

  19. Bolje prvi u selu nego poslednji u gradu...
     (wc, 16. februar 2019 13:07)

    # Link komentara

  20. Nije to ništa, očekuje se i navala lekara Nemaca u Srbiju. Tamo je sve trulo a mi lideri u regionu.
    (Trpinjac, 16. februar 2019 12:54)

    # Link komentara

  21. Pošten doktor u Srbiji veoma teško živi. Plata mu je od 75000 din pa naviše. To je premalo (ako ima porodicu, razne rate itd). Dobro žive samo korumpirani i stranački opredeljeni. Dalje, doktor u Srbiji ujutru u viziti stavi ruke u džepove i govori sestri šta da radi. U Nemačkoj dosta sestrinskog posla npr.iv inekcije, im. inekcije, vađenje krvi..radi doktor. Dakle, teže je..za one (a ima ih dosta), kojima to nije problem, život u Nemačkoj je odlično rešenje. Tu su odlične plate, prekovremeni sati, nedelje, noćni rad, praznici itd.. Naši su ovde i mnogo ljubazniji.. Mogućnost napredovanja, seminara po svetu..(što u Srbiji dobijaju samo povlašćeni ali ne po znanju).. Za decu nažalost, ovde je "zdravije" nego u Srbiji u kojoj su idoli Karleuše, Kije, Mije itd..i mnogo loši političari (sve opcije). Kad dođem u Srbiju, a to uvek jedva čekam), već treći dan želim nazad. Dakle, ovaj dečkić ima ozbiljan feler koji nije hteo podeliti s nama. On za 3 nedelje jednostavno nije mogao znati ni da li oni njega prihvataju, a kamoli šta drugo..
    (Neveseli, 16. februar 2019 12:50)

    # Link komentara

  22. Za lekare treba samo B1, lažete u ovim komentarima neviđeno. I nije nama nikada frka da odemo odavde. Neki odu, vrate se, pa ponovo odu. Za inostranstvo lekarima nikad nije kasno. I ne treba nama odmah nostrifikacija, to za godinu, dve a nekima to se uz posao prizna uz laki test i lakši napor.
    (Ne treba C1, 16. februar 2019 12:23)

    # Link komentara

  23. Ne vidim razlog da neko ne veruje u istinitost ove price.Ljudi su razliciti kao i situacije,prilike a i osecanja.Ne moze se generalizovati.Neko jednostavno ne bi mogao da zivi preko,neko se ne bi snasao,nekom je nostalgija za zavicajem,rodjacima,drustvom veca i vaznija nego materijalni dobitak i bolji zivot preko.Nekom je bitnije da to malo podeli sa svojima nego mnogo sa tudjinima.Onaj ko ima srecu da to iskustvo ima sa porodicom,super.Moj komsija odlazi preko da radi i dolazi u posetu zeni i detetu od 2 god.svaka tri meseca po nedelju dana.Za tih 7 dana tri dana arlaucu i svadjaju se.Jel to zivot?
    Da imam u Srbiji platu ispod 1000evra,verovatno bi razmisljao o odlasku iako me mnoge druge lose stvari izludjuju svakodnevno pocevsi od ove nakaradne vlasti i njihovog bahacenja.
     (Novogodisnji pajac, 16. februar 2019 12:21)

    # Link komentara

  24. Moj brat zavrsio specijalizaciju za Radiologa. U Srbiji je imao 76.000 din u Nemackoj sada posle godinu ipo dana ima 9000€ platu.Sta mislite da li mu je bolje ili gore?:D

    Poceli su da pumpaju javno mnjenje kako je tamo lose... tamo se radi ali i zaradi.Nigde ne padaju pare sa neba!!!Ko to misli bolje neka ni ne krece na put.Ostanite kuci i taljajte za 600€ doktori moji.
     (Zune, 16. februar 2019 12:19)

    # Link komentara

  25. Ne bih se ja vracao iz Nemacke nikad.
     (Bodibond, 16. februar 2019 11:59)

    # Link komentara

  26. Radio je u Nemackoj citave 3 nedelje i odlucio da se vrati, a u Srbiji je samo volonter? Bas je neki inteligentan lik. Da vam objasnim sta je volonterska specijalizacija, to znaci da covek radi u bolnici ili domu zdravlja za 0 dinara mesecno, i ne samo da nema nikakvu zaradu, vec iz svog dzepa placa specijalizaciju koja nije ni malo jeftina. I tako ce da zivi 4-5 godina sve dok ne zavrsi specijalizaciju, i nakon toga mu niko ne garantuje da ce ga zaposliti ovde u Srbiji kao specijalistu. Svakakvih ljudi ima. Sa druge strane, nasuprot njemu je moj dobar prijatelj koji je zavrsio Medicinski fakultet u Beogradu u roku sa odlicnim prosekom, dobio u Srbiji stalan posao i specijalizaciju za relativno kratko vreme. Covek je veoma inteligentan, sposoban, vredan, shvatio je da ne zeli da zivi u Srbiji i da rmbaci za 60000 din mesecno, onda je naucio C1 nemacki za godinu dana, polozio za sertifikat, nasao posao u Nemackoj, dao otkaz ovde u Srbiji. Eno ga u Nemackoj, zivi odlicno, kaze da mu ne pada na pamet da se vrati.
     (Svetski Mega Car, 16. februar 2019 11:58)

    # Link komentara

  27. Nije posle tri nedelje nego posle godinu dana. Ja sam se vratio posle sedam godina. Isto je, svi se kad tad vrate a ljudi ne mogu da razumeju dok ne odu da žive tamo. Jednostavno to je tako.
    (Alex, 16. februar 2019 09:05)

    Ja guram desetu godinu i još uvek ni ne razmišljam o povratku. Nostalgiju sam imao milion puta, ali na sreću nije Nemačka preko sveta, pa se vidjam redovno sa porodicom i prijateljima. Iz mog iskustva gledano, postoje oni koji se snadju i oni koji se ne snadju pa se vraćaju. Nisu uspeli da dobiju posao kome su se nadali, dovoljno visoku platu, da zasnuju ili zadrže porodicu i sl.
    (Leandro, 16. februar 2019 11:56)

    # Link komentara

  28. Zasto uopste kao lekari idete u Nemacku? Jeste, plate su daleko vece, ali je grozna klima, ljudi su sitnicavi, cela atmosfera je nekako dosadna i sterilna. Plus su odbijanja od plate za davanja raznoraznim neradnicima, migrantima i socijalnim slucajevima bezobrazno visoka. Dodjite u SAD, pa da vidite kako se zivi i koliko se zaradjuje kao lekar i kakav ce vam biti socijalni status i koliko cete biti uvazeni. Evropa je, po meni, totalno prevazidjena i nista joj se lepo ne pise, pogotovo otkad su je mudri Britanci napustili, a Nemci preuzeli kontrolu.
    (David Alkalaj, 16. februar 2019 11:53)

    # Link komentara

  29. Domovina je tamo gde mi je dobro( mislim da je ovo još od starih Latina).
    (Pop)

    Ubi bene, ibi patria.
    Nije istina da se svi, kad-tad, vrate. Ja se neću nikada vratiti. Nisam u Nemačkoj. A nisam ni među "svojima", kako napisa neko, smeta mi đubre po ulicama, dim po restoranima, beli luk po tramvajima. O sistemu da i ne govorim.
     (J., 16. februar 2019 11:47)

    # Link komentara

  30. E to je čovek. Realno kad sagledamo, on je prešao preko površnih stvari kojima se većina ljudi raspamećuje a bazirane na novcu. Došao je da pomogne našim ljudima kojima treba pomoć. Nemcima je super, njima pomoć ne treba. Ja živim na relaciji tamo vamo, imam priliku da ostanem tamo ali ne želim. Gledam polako da se stacioniram vamo. Jeste ovde loše, prljavo, blato, nema baš para ali je ispravno i ne ide mi se kod onih ljudi, previše nisu za mene a ni za nas. Kako rekoše u Hari Poteru: "doći će vreme kad treba da biramo šta je ispravno a šta lako". Velika većina ljudi nažalost, bira "lako".
     (potpisujem, 16. februar 2019 11:47)

    # Link komentara

  31. Postoje ljudi koji nemaju hrabrosti, ne zele da zrtvuju konfort svog zivota, ili jednostavno ne zele da budu veciti stranci i gradjani drugog reda. Ne treba ih osudjivati zbog toga, jednostavno imaju drugacije misljenje, i drugaciju percepciju zivota i puno pravo na svoje misljenje i izbor. Ja sam izabrao da zivim preko sa svim prednostima i manama takvog zivota, i nemam nista protiv ljudi kojima je jedini izbor Srbija. Vlast nas je naterala da se delimo na prijatelje i neprijatelje, na dobre i lose, a jedini kriterijum je da zive i misle drugacije od nas, i to je bolest koju moramo iskoreniti.
    (Zoran, 16. februar 2019 11:43)

    # Link komentara

  32. @Alex
    Ja se vratio posle 35 godina. To mi je najveca greska u zivotu.
     (jasdf, 16. februar 2019 11:40)

    # Link komentara

  33. Упадљиво је колико има коментара где се коментатор представи да је отишао у иностранство и са горчином се изјашњава о лошем стању у Србији и са прекором или презиром тумачи мотиве оних који су се вратили, и оних који тврде да у иностранству није толико боље ("вратио се јер није способан, воли мамину кухињу, учланио се у владајућу странку...").
    Нешто мислим, (живот ми је реално лош, сматрам себе губитником "транзиције") али да сам ја отишао у иностранство и да ми је живот тамо толико бољи него овде, да сам најзад успео и да најзад живим лепо и са позитивном перспективом, да сам поштован и безбедан...мислим да ми тада ни на крај памети не би било да читам портале из Србије и да пишем огорчене коментаре.
    (Терапија, 16. februar 2019 11:38)

    # Link komentara

  34. Mene kad pitaju kako je preko ja kazem lepo je u raju ali ekipa je u paklu, pa sad ko sta voli.
    (Programercina, 16. februar 2019 11:38)

    # Link komentara

  35. @Bundes_Republik_Deutschland

    Specijalizacija se ne priznaje automatski,ali se u zavisnosti od radnog iskustva,znanja,stecenih vestina i kvalifikacija,cak i u Srbiji,moze dobiti priznanje iste i bez polaganja ispita. Nakon dobijanja aprobacije,i podnosenja zahteva za priznanje,moze procedura i dopisivanje sa nadleznim komorama u yavisnosti od BR da potraje,ali je moguce i to zavrsiti. A za to vreme se zaradjuje i zivi vrlo pristojno i opusteno. Radi se,sto je normalno,ali pravila su ta koja su. Kome se ne svidja plata od 6000+ EUR ,uvek ima super varijantu od 90 000 RSD...
    (GuyFawkes, 16. februar 2019 11:37)

    # Link komentara

  36. Ima ovakvih vesti u poslednje vreme na B92, a komentari su očekivani (i sam slično razmišljam).

    Međutim, to me podsetilo da imam daljeg rođaka (ex-Yu) koji je završio doktorsku specijalizaciju u USA i odbio sve moguće, vratio se u svoj mali grad i tamo oženio, dobio decu itd. Nudili mu razni stipendije, ali ih je odbio. E, sad, da je sirotinja, nije i svakako bi drugačije bilo da je tako, ali nisu ni neki bogataši.

    Znači, nisu ovakve priče čista izmišljotina, ima raznih slučajeva i svaki je za sebe.
    (Darko, 16. februar 2019 11:37)

    # Link komentara

  37. Posle samo tri nedelje je sve shvatio :) Ja nisam bio siguran ni posle 5 godina a struka mi je daleko placenija u Srbiji nego medicina.
    (Nenad-EU, 16. februar 2019 11:37)

    # Link komentara

  38. Od nas cetvorice koji smo bili nerazdvojni,dvojica su u inostranstvu(Nem.i SAD),obojici je bilo tesko prvih godinu dana,Nemac je bio bez porodice,zena I dete u Srbiji I samo mu je zbog toga bilo tesko,ovaj drugi je porodicno otisao I trebalo mu je vreme da se prilagodi.Nas dvojica sto smo ostali,zivimo 100km jedan od drugog a manje se vidjamo nego sa strancima,non stop posao,jurba,zurba,deca,hocu da kazem,rade oni puno u inostranstvu ali mi ovde ako hoces da posteno radis I pristojno zivis,nemas vremena ni sa svojim ukucanima da popricas I imas jedan obican rucak sa zenom I decom.
     (kralj, 16. februar 2019 11:28)

    # Link komentara

  39. Незадовољни собом и приликама у својој земљи, ми често хвалимо друге земље и народе, стварамо од њих недостижне узоре. При том и претерујемо, хвалећи их више него што заслужују и приписујући им својства и одлике којих немају. Тако да све што говоримо одговара мање стварној слици дотичне земље, а више идеалисаном лику наше отаџбине, каквом бисмо хтели да је видимо.
    Све то, разуме се, није ни тачно ни право, ни здраво, јер тако многи од нас ствара себи, негде на средини између оне идеалисане земље и своје несавршене, неку трећу непостојећу домовину у коју се склања кад год се у једној од оне две (или у обе одједном) разочара. Такав човек живи немирно и некорисно, час као избеглица и исељеник, а час као повратник. И није срећан.

    Ivo Andrić-nesrećni ljudi
    (petrović, 16. februar 2019 11:26)

    # Link komentara

  40. Nema mesta cudjenju. Kad si lekar u Vlasotince, onda si lokalni bog, sve zavrsavas na osmeh. Ljudi se i sami nuude, sta god trebd a ucine za doktora.
    Ajde da te majstor eza na tehnickom, a sutra dodje kod tebe? Ajde da ti se salterusa zameri, a sutra dodje kod tebe? Ajde da ti policajac naplati saobracajni prekrsaj, pa sutra dodje kod tebe u ordinaciju.
    Jos ako ovaj "doktor" ima bliske veze sa vladajucom partijom, pa nema brige za njega... Umalim sredinama, gde se svi znaju, to je tako.

    A u Nemackoj, pa tamo je malo drugacije - prvo da naucis da je pacijent bog, a ne ti, pa onda da nema poklona, nema preko veze i preko reda, i ima da se odradi posao do zadnjeg centa.

    I nije svako sposoban da zivi van zajednice gde se rodio i odrastao. To sto je bio najbolji student pokazuje samo da je vrhunski sposoban da reporodukuje procitano, nauceno... Da li je to zaista pretoceno u znanje i dali ce to pomoci da bolje leci narod iz Vlasotinca, to cemo tek videti.

    Neznam kako ce ga leciti bez opreme, lekova, materijala u urusenim ordiancijama, ali ako on kaze da je bolje, valjda on zna - ja nisam bio u Vlasotince skoro.

    Neznam kako ce mu se deca obrazovati u skolama bez fiskulturne sale i toaleta, i jos mnogo toga kad dodje na red.

    I da se razumemo, niko njega ne osudjuje sto se vratio, ali dajte nam potpunu pricu, a ne atipicne primere koji se dobro snalaze lokalno bez puno muke, pa im rad u Nemackoj dodje ko robija.
    (Samo kazem, 16. februar 2019 10:50)

    # Link komentara

  41. Naslov nije tačan, odnosno navod iz naslova.
    Živim u Nemačkoj od 91. kada sam kao i stotine hiljada drugih mladih i pametnih pobeglo od zla zvanog Milošević i njegovog režima, i apsolutno znam da ovo nije tačno.
    Prošle godine upoznao sam mladoga lekara iz Beograda (ima 36 godina), početna plata sa noćnim smenamu mu je 3 600 eur.Ponavljam, početna, jer će ta plata sa godinama rada i iskustva rasti.
    Nadam se da ćete objaviti komentar, jer je istina, iako vaši admini imaju vrlo čudne kriterijume za objavu istih.
    Pozdrav!
     (Vlatko, 16. februar 2019 10:37)

    # Link komentara

  42. Kad odes u Nemacku, prva godina je najteza. Treba vremena da se malo snadjes, troskovi su dosta veci nego sto treba da budu, ali posle živiš kao covek...
     (koča, 16. februar 2019 10:34)

    # Link komentara

  43. Cudan tekst. Nesto tu ne stima. Ja sam vec 11 godina u Nemačkoj u IT (SAP) konsaltingu. 40 godina star. Zena i malo dete. Vuce me nostalgija stalno jer su roditelji i stari ortaci u Srbiji. Vuce me i moje stari kraj. Ali zivot se menja, starimo, nismo isti vise, kada dobijete dete mislite gde ce njemu biti bolje i kraj. Nostalgije lecimo time sto dolazimo 3 puta godisnje u Srbiju. Ali ubrzo svhati covek da su emocije jedno, a realnost drugo. Narod je jako napacen i svuda su pipci SNS hobotnice ili Hidre kako hocete. Zalosno jako zalosno. Ja sam bio 5.okt u Beogradu pred skupstinom i celu noc napolju spreman da dam svoj zivot ako treba za promene. Sada je to na mladjim generacijama, ta borba za bolje sutra. Podrzavam proteste i neretko imam potrebu da sve bacim u vodu i pridruzim se mojim sunarodnicima. Ali koreni su ovde vec pusteni, bar za neko vreme jos. Sa srecom zemljaci i nadam se da cete osloboditi smrtonosnog naprednjackog zagrljaja i bez moje pomoci. Volim vas sve i zelim nam svima gde god da smo srecu i slogu. Jedan Srbin.
     (xyz, 16. februar 2019 10:26)

    # Link komentara

  44. E da je njenu ponudjen posao doktora ne bi se vratio sigurno.
     (Vladisav, 16. februar 2019 10:21)

    # Link komentara

  45. Odakle pare za sve to, volontira, putni troskovi, osnovne zivotne potrpstine, stan, hrana....I dalhe na grbaci roditelja. A bracni status, zena, deca....sve to uz volontiranje. Kakva smejurija.
    (mornarpopaj1966, 16. februar 2019 10:14)

    # Link komentara

  46. Jedna lasta ne čini proleće!
     (Darko, 16. februar 2019 10:05)

    # Link komentara

  47. Tesko je boriti se sam, pogotovo u inostranstvu. Nema mame, nema tate, nema drugara sa ćoška! Radi se, nema zezanja. Ali zato brale ne oskudeva covek ni u cemu, a ako Bog da nece mu niko otimati penziju kao u Srbiji!
    (Taki, 16. februar 2019 10:05)

    # Link komentara

  48. Само му је фалила нострификација ,знање језика (ц 1) и да сам конкурише за специјализацију.
    Врло тешко остварљиво за три недеље.
     (Nash Chovek, 16. februar 2019 10:04)

    # Link komentara

  49. Ljudi... Dok san ziveo u Srb, Ja sam svake 5te god isao na more! 3 god sam u Norwey i putovo sam vise nego za 32 god zivots u Srbiji! O cemu mi pricamo onda!?
     (djuka10, 16. februar 2019 09:59)

    # Link komentara

  50. naslov treba da glasi..kriza u nemackoj..zdravo...
     (cinik, 16. februar 2019 09:58)

    # Link komentara

  51. Znači braćo zaključak je ovakav : U Nemackoj je bolje ali je u Srbiji gore ! Zato se čovek lekar vratio!
     (holivudski frizer, 16. februar 2019 09:56)

    # Link komentara

  52. Da li je realno da neko veruje u ove bajke? A veruju. Moji roditelji, iako im je sin otisao da se nikada ne vrati. Zapitajte se malo...
    (Guest, 16. februar 2019 09:53)

    # Link komentara

  53. @(Znam..., 16. februar 2019 08:38)

    Specijalizacija se ne priznaje u Nemačkoj. Verovatno nije mogao da položi aprobaciju i Fachkenntnisse prüfung. Inače mi nije jasno kako ljudi pristaju da volontiraju sa završenim medicinskim fakultetom. Imam drugaricu koja je završila kao i ja i još volontira a to je od 2010. godine. Ja sam u Nemačkoj od 2013. i trenutna plata mi je 5800 neto.
    (Bundes_Republik_Deutschland, 16. februar 2019 09:51)

    # Link komentara

  54. ...pa ne bih otisao preko pa sve i da mi je cela Vuciceva familija na vlasti u selu...pa ne dam ovu moju grudu ni za kakve pare na svetu,pa nek' sam seljak i slepac sto puta! Pa ovu slobodu nema niko nigde na svetu...i da jos pojasnim malo...nisam jedinac,iz Srema sam,imam sestru na Kosovu,i JA vodim brigu o "matorcima"...
     (dragan, 16. februar 2019 09:48)

    # Link komentara

  55. Ako su Vecernje novosti to napisale ja ne sumnjam u istinitost teksta.
     (bobo, 16. februar 2019 09:45)

    # Link komentara

  56. Sta je ru senzacionalno. Ja doduse nisam lekar, to je struka za posebne ljude, zavrsio sam ETF, za koji u narodu kruzi onaj slogan diplomiraj, pa emigriraj. Mada mnogi odu i bez diplome, jer ipak nije tehnika medicina gde se igras zivim ljudima. Aii iz svake generacije se poneko i vrati. Iz moje se vratilo njih nekoliko, uglavnom ljudi bez ambicije kojima je blejanje vaznije od smislenog posla, ili samci koji su imali sjajne poslove a nisu stekli porodice do 45. godine zivota. Neki od njih su se odmah uclanili tamo gde treba (tada je to bio zuti DS), danas su svi ti naravno preleteli u SNS, imaju drzavne poslove na dobrim pozicijama gde mogu da bleje do mile volje. Svi oni imaju nekretnine od dede, veze i vezice u svim sluzbama da sve mogu da zavrse na mala vrata preko reda, rodbinu na selu da im dotura
    hranu i njima je super, oni me svaki put podsete da ja daleko od otadzbine jedem plasticne jabuke bez ukusa za 5 puta skuplje pare ... ova jedna se vratila posle doktorata u Americi, tamo je bila pocela i da radi ali nije mogla da izdrzi bez mame i tate pa se sa 35 godina vratila da bude profesor u Beogradu, bila je i politicki aktivna jedno vreme. Jedan drugi, stariji kolega, doziveo dramu od razvoda u Americi, od stresa izgubio vid skoro sasvim, pa se vratio, jer nije tamo imao nikoga da brine o njemu. Ali sve to je mozda 5-6 ljudi (i to kakvih) od 300 koliko diplomira elektrotehniku svake godine, pa vi racunajte!
    (Paya, 16. februar 2019 09:45)

    # Link komentara

  57. Zestoka kampanja drzave da se spreci odlazak u Nemacku!
     (Cika Kure, 16. februar 2019 09:39)

    # Link komentara

  58. Jedinac 100%.
    (Aleksandar, 16. februar 2019 09:30)

    # Link komentara

  59. Poenta teksta i isecenog video materijala koji je pusten na rts nije bila ta da je Dalibor rekao da je ovde bolje, naprotiv, ali mediji izvrnu pricu na svoj nacin. Ovo je trebalo da bude apel drzavi da sve ljude koji rade volonterski ,da li u hitnoj pomoci, na prijemnim sluzbama u bolnicama ili su na volonterskim specijalizavijama, nekako zaposli i zadrzi u zemlji. Ps. On odlicno zna nemacki i odlican je lekar, ali iz privatnih razloga tada nije prihvatio posao tamo, ali ce zasigurno otici...
     (radezec, 16. februar 2019 09:27)

    # Link komentara

  60. Da bi mogao da proceni gde je bolje morao bi prvo tamo da se zaposli i provede godinu, dve. Otisao kod sestre u goste na 3 nedelje, uhvatila ga nostalgija pa kuci, nije bas realno za davati procene.
     (samotoliko, 16. februar 2019 09:26)

    # Link komentara

  61. Njega je zezao C2,kskva crna nostalgija
    (nex, 16. februar 2019 09:24)

    # Link komentara

  62. Naviklo to na domaću 'ranu , a sigurno živi sa matorima pa ne mora da plaća komunalije. Dobro nam se ti vratio.
     (Djole, 16. februar 2019 09:15)

    # Link komentara

  63. Juce u Novom Sadu vozim se busom br. 7A, od zeleznicke ka Karadjordju. Ne moze igla da srane, jedni na drugina stojimo. Covek pored mene prica sa nekom zenom kao odgovor sto mu je ona rekla da su joj deca otisla u inostranstvo. Citiram "nije ovde lose, samo da su jos malo vece plate, a i to ce nam dati Vucic i onda ce svi polako da se vracaju". Ponavljam to prica dok smo jedni drugima na glavama.
     (Minja, 16. februar 2019 09:12)

    # Link komentara

  64. Nije posle tri nedelje nego posle godinu dana. Ja sam se vratio posle sedam godina. Isto je, svi se kad tad vrate a ljudi ne mogu da razumeju dok ne odu da žive tamo. Jednostavno to je tako.
    (Alex, 16. februar 2019 09:05)

    # Link komentara

  65. Zauzimao termin džabe.
     (brza fotografija, 16. februar 2019 09:05)

    # Link komentara

  66. Svaka čast Nije ovde baš tako loše kao što mnogi žele da predstave .Imam troje dece i ni jedno nepomišlja da ide u inostranstvo.
     (Tako mi svih Darkvudskih sekira, 16. februar 2019 09:04)

    # Link komentara

  67. Tri godine je bio najbolji student a sada radi bez ugovora sa RFZO vec je na ,,projektnom" finansiranju I sam placa specijalizaciju koju pohadja u slobodno vreme?
     (tt, 16. februar 2019 09:04)

    # Link komentara

  68. Ма да, каква Немачка, Власотинце је закон. У Франкфурту не може да те посети председник, а овде ти на ноге дође.Само то је довољно да остане овде, а где су још бројне друге предности ( којих тренутно не могу да се сетим).Јел ово почела кампања "Остајте овде ( ако баш морате)"?
    (Света Бг, 16. februar 2019 09:04)

    # Link komentara

  69. Domovina je tamo gde mi je dobro( mislim da je ovo još od starih Latina).
    (Pop, 16. februar 2019 09:03)

    # Link komentara

  70. Rubrika: mladi se u hordama vracaju iz inostranstva.

    Ma dajte ljudi
     (Mr M, 16. februar 2019 09:02)

    # Link komentara

  71. Ovde jeste lepše medju svojima i samo da je malo vise pravde u ovoj državi bilo bi mnogo više ovakvih primera. Nije sve samo u novcu vec vise u sigurnosti i sistemu.
     (Tek onako usput..., 16. februar 2019 09:01)

    # Link komentara

  72. Malo malo pa vest kako je u Srbiji lepse nego bilo gde.
    Svi se vracaju u idilu i blagostanje..
    Mora biti.
    Nije samo novac zbog cega ljudi odlaze vec mnogo toga.
    Ovaj sto se navodno vratio posle 3 nedelje jednostavno nije navikao da ide dalje od kuce i mamine kuhinje.
    Nazalost kasnije ce to shvatiti na tezi nacin mada za njega nikada nije kasno.
    Nema tih para na ovom svetu da bih se vratio u Srbiju, jednostavno ne zelim da se budim u vučićevoj drzavi.
    (Goran, 16. februar 2019 09:00)

    # Link komentara

  73. Hocemo li sada da intervjuisemo svakog povratnika iz inostranstva?! Sta je sa stotinama hiljada onih, kojima ne pada na pamet da se vrate u Srbistan? Nesto slabo ima tekstova o njima u poslednje vreme...
     (Pera Magic Mitic, 16. februar 2019 08:58)

    # Link komentara

  74. Svaka Cast,i ja sam jedan od onih"Zarobljenih"koji sanja da se vrati.
    (Luka, 16. februar 2019 08:57)

    # Link komentara

  75. Opet isti tekst o lekaru koji ima zagarantovan posao u državnoj ustanovi i koji je uzeo neplaćeno odsustvo mesec dana da eksperimentiše u inostranstvu. Providni ste. Ovaj cirkularni tekst ide od medija do medija i verovatno je finansiran od strane vlade Srbije. Moja žena lekar u struci u državnoj ustanovi ne može da radi već 9 godina, menjala je koleginicu manje od godinu dana i putovala je svako jutro 80 kilometara. Kada su trebali da je zaposle za stalno samo joj nisu produžili ugovor i to je to. Još nismo otišli u inostranstvo, oboje radimo sa srednjom školom i mučimo se. Sada ozbiljno razmišljamo da odemo u inostranstvo jer je to jedino rešenje da ne živimo kao bednici do kraja života već normalno. Život je jedan, ne dajmo ga lopovima da nas vrte kako žele. Ja sam samo 1 od 5 miliona koji isto razmišlja.
    (U inostranstvo nego šta, 16. februar 2019 08:57)

    # Link komentara

  76. Tamo je sve po zakonu i ako pogresis gotov si sa svojom profesijom.Ovde je sve drugacije sve labavo nema ostro .
    (Montenegro, 16. februar 2019 08:57)

    # Link komentara

  77. Kasno si otisao. Najbolje vec popunjeno. A nostrifikacija, nocna mora.
     (igor, 16. februar 2019 08:56)

    # Link komentara

  78. I kad jednog dana sa platom od 600-700 eura budes trebao da zasnujes porodicu i obezbedis sve sto treba, shvatices da si kratak 1000e mesecno.
     (betmen, 16. februar 2019 08:56)

    # Link komentara

  79. Znači nije probao kako je, pošto to za tri nedelje nije ni mogao... Čovek se predomislio, a to i nije neka vest...
     (Struja nije Plazmakeks, 16. februar 2019 08:56)

    # Link komentara

  80. Relacija Nis-Vlasotince je VRH!
     (no_fear, 16. februar 2019 08:53)

    # Link komentara

  81. Bolje biti prvi u selu (bez uvrede) nego poslednji u gradu. Kiselo je grozdje..Postujem odluku ali ne napisase da li Dalibor zna nemacki. To je (uglavnom) jedina prepreka za nase. Kad to savladas, nije tesko biti „bolji“ od njih - ni po znanju ni zalaganju. Da je malo radio i ziveo tamo, nisam siguran da bi bas bio zadovoljan sa volonterskom specijalizacijom u SRB. To sto mu je sestra tamo ne iskoristiti, je po meni steta. Al, nije kasno da se opet predomisli...
    (PhD, 16. februar 2019 08:52)

    # Link komentara

  82. Hiljadu ode, jedan se vrati...
    (Aca, 16. februar 2019 08:52)

    # Link komentara

  83. Čim sam pročitao daleko od rodne grude, shvatio sam poentu ovog texta..
     (jedanjedinibgd, 16. februar 2019 08:51)

    # Link komentara

  84. Heheheeeee......ahaaaaaa....
    Realno, što se lepote tiče, ne pravim razliku između Nemačke i Srbije.
    Priroda predivna i tu i tamo.
    A zamisli, uz sve to, Nemačka uređena država, sa normalnim narodom!
     (Pedu, 16. februar 2019 08:50)

    # Link komentara

  85. Ne bi me iznenadilo da se ova vest, narednih dana, zavrti po svim medijima i da to bude krunski dokaz teze da se Srbija, eto, stvarno nalazi u ZLATNOM dobu...
     (Das, 16. februar 2019 08:50)

    # Link komentara

  86. Nekad su se srpski mladici skolovali u Parizu, Nemackoj, da bi posle bili lekari u Srbiji, danas se skoluju u Srbiji da bi bili lekari u Nemackoj, cast izuzecima!
     (iza ugla, 16. februar 2019 08:50)

    # Link komentara

  87. Tebi svaka čast ali jedna lasta ne čini proleće.Ne treba se fokusirati na tvom primeru koji može biti motivisan i izazvan ko zna čim(ljubav prema zemlji je jedan od njih a može biti i loše iskustvo na novom poslu,razdvojenost od porodice itd)nego na činjenici da hiljade odlaze.
    (Dejan, 16. februar 2019 08:49)

    # Link komentara

  88. Apsolutno tačno. U Nemačkoj ne možeš da napreduješ bez truda i znanja samo zato što si član partije.
     (Lezi lebe da te jedem, 16. februar 2019 08:48)

    # Link komentara

  89. "Zeleno grožđe"
    Nisam baš siguran da se on predomislio... falio mu neki papir ili nije dobro znao jezik.
     (Bane17, 16. februar 2019 08:48)

    # Link komentara

  90. Nek' mu je sa srećom!
    (Nije ni probao, uplašio se!, 16. februar 2019 08:47)

    # Link komentara

  91. 5. tekst koji govori ... ne idite, lepse je u domovini.

    Slazem se, da je lepse u domovini ali .... nesigurnost koja vlada, poremecen sistem vrednosti, za normalne stvari treba veza (stranacka), korupcija od-do, tera ovaj narod vani.

    Sam primer, koliko je vlast losa ... uvela je privatne sudske izvrsitelje a nije uvela Zakon o licnom minimumu i Zakon o licnom stecaju i bankrotu.
    Te stvari, teraju narod iz zemlje ... da bi ste napunili dzep, stranackoj vojsci, ugnjetavate obican svet.Radite u interesu geadjana, napravimo gradjansko drustvo ( inace Srbija je bila druga drzava u Evropi koja je uvela gradjansko drustvo) i bila bi ovo zemlja sa manama i vrlinama ali nasa zemlja.Ovako, ovo je zemlja politickih feudalaca, prva u Evropi kao takva!
     (Che Gevara, 16. februar 2019 08:46)

    # Link komentara

  92. Ne radi se o novcu druze, ceo aistem nam ne funkcioniše. Korupcija, bahatost, nepravda...
    Treba da razmislis u kom okruzenju zelis da ti deca rastu.
     (bujab, 16. februar 2019 08:46)

    # Link komentara

  93. Lepo,e sad pronadjite nekog od mnogobrojnih lekara koji su otisli i tamo ostali.Poslusajte i njihove argumente.
     (Miško, 16. februar 2019 08:46)

    # Link komentara

  94. Za tri nedelje je stvarno detaljno mogao da proceni gde je bolje :)
     (Sumnjičav, 16. februar 2019 08:45)

    # Link komentara

  95. I njemu je potreban lekar.
     (Dejan, 16. februar 2019 08:45)

    # Link komentara

  96. Jedan u milion. Svi koji odu su prezadovoljni.
    Tamo odmah dobijes specijalizaciju,a ovde je uzeo volontersku sto znaci da sam sebi placa. To malo ko moze da priusti sebi.
    (Vera, 16. februar 2019 08:43)

    # Link komentara

  97. Naravno da ovo jeste vest jer se 99,9% onih koji odu - ne vrate. Da ste vi neki novinari, vi biste sa njim uradili ljudski intervju, pa da cujemo za razloge, evo ja prvi bih voleo to da procitam.
    (Utisak nedelje, ponovo od aprila, na jednoj televiziji., 16. februar 2019 08:43)

    # Link komentara

  98. i mom komsiji je dobro ovde radi u zelezari plata 60 000 , izdaje lokal kladionici 400 evra i manji frizeru 250 e. zena mu radi u posti .. ali nije svima tako
     (sale, 16. februar 2019 08:42)

    # Link komentara

  99. Najgluplja odluka u zivotu. Nadam se da se nece kajati jednog dana
    (555, 16. februar 2019 08:41)

    # Link komentara

  100. Ovo jeste vest :)
     (Pedja, 16. februar 2019 08:41)

    # Link komentara

  101. Da,da...u realnom zivotu ljudi bas cesto biraju Vlasotince umesto Lajpciga.
    Grohotom se nasmejah.
    (Milan, 16. februar 2019 08:40)

    # Link komentara

  102. Ovo ko oni tekstovi u tinejdž magazinima gde je sve izmišljeno kako bi usplahirenim tinejdžerima dalo neku utehu i laku moralnu pridiku.
    (tocka, 16. februar 2019 08:38)

    # Link komentara

  103. Polako, ima vremena. Bolje je otici sa specijalizacijom.
    (Znam..., 16. februar 2019 08:38)

    # Link komentara

  104. U Nemačkoj je bolje, ali u Srbiji je lepše.
     (marko, 16. februar 2019 08:37)

    # Link komentara