Nedelja, 03.02.2019.

08:46

U maju stižu delovi monumentalne skupture koja će krasiti Savski trg

Skoro polovina radova na spomeniku osnivaču srpske srednjovekovne države Stefanu Nemanji završena je i izlivena u bronzi.

Izvor: Tanjug

U maju stižu delovi monumentalne skupture koja æe krasiti Savski trg IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

82 Komentari

Sortiraj po:

s.

pre 5 godina

Kome treba ovaj kiceraj ?!
(Bacanje para, 3. februar 2019 10:23)

Pa Vučiću, on sve zna i za sve se pita.
Ne misliš valjda da neko može samostalno da odlučuje u Srbiji?

s.

pre 5 godina

Ovo nije Stefan Nemanja. Ovo je neki ruski oligarh.
(Dragan, 3. februar 2019 21:22)

Verovatno Putinesku, samo ne smeju da kažu, pa kao...

Ivana

pre 5 godina

Umesto na Skoplje, treba se ugledati na Prag i podizati savremene i interesantne spomenike. Imiticaijama nećemo nadoknaditi ono što smo propustili u prošlosti. Samo će nam se smejati.

Srboljub

pre 5 godina

Dajte jedan valjan razlog da nosi u ruci ruski krst. Dalje i pre svega, čemu uopšte ovakav retro pristup? Pa pogledajte razvijen, u svoju istoriju, ali i budućnost, siguran svet: gde se dižu ovakvi spomenici, kao nakaradni, parodični odgovori na real-socijalističke i, još grđe, nacional-socijalističke skuplture prve polovine XX veka? Dobro, osim u Skoplju. Šta predstavlja ovako megalomanski zamišljen: trijumf volje, trijumf pravoslavne volje, trijumf pravoslavne rusofiličarsko-gubernatorska volje? Kakvi pajaci! Pajaci i štetočine, na svim poljima.

demos

pre 5 godina

Eto koliko kasnimo za zapadnim svetom. Oni su postavljali ovakve spomenike pre 150-200 godina. Nego, malo sam razočaran. Mislio sam da će i Nemanju prikazati kako meditira u tramvaju, k'o našeg Paju.

C i n i k

pre 5 godina

Stefan Nemanja bio je Srbin a ne ruja,sramotno je i bezobrazno da mu stavljate u ruke ruski krst!
Gde,na kojoj slici dokumentu ili spisima postoji i naznaka da je ikada u ruci imao ruski krst!?
Uzasno je sta rezim pokusava!
Taj krst nece zauvek biti takav to da znate rusofili,kad rezim padne Stefan Nemanja ce drzati srpski krst, kao sto i dolikuje!

Boske

pre 5 godina

Stefan Nemanja nije osnivac srpske drzave, on je "samo" zacetnik vrlo znacajne srpske dinastije Nemanjica. Srpska drzava je (ponovo) osnovana jos u petom vijeku nove ere, odmah posle raspada Zapadnog rimskog carstva i imala vise desetina kraljeva do Nemanjinog dolaska na scenu. Jos puno spomenika iz srpske istorije ceka na postavljanje, sirom Srbije, Crne Gore i Srpske.

gorko

pre 5 godina

Cekaj,cekaj,pa za pobednicko resenje se saznalo tek pre dva tri dana a spomenik vec pola izliven. 
Opet lepa SNS namestaljka kao i sve ostalo.
(Novogodisnji pajac, 03. februar 2019 09:34)

Konkurs za spomenik je bio prosle, pretprosle godine.
Ovo sto je bilo pre neki dan je konkurs za trg.

hm

pre 5 godina

Srbija sve vise podseca na Portoriko. Samo oni zele da budu kolonija bogatog SAD-a, a Srbija zeli biti kolonija siromasne Rusije. A imamo i jos nesto zajednicko sa njima. Americku bazu i osiromasen uranijum. Tko zna sta ameri utrpase u taj uranijum. Pa sto bre ruski krst ? Zar mi vise nemamo svoje vajare pa moraju ruski da rade ? I cemu ova megalomanija u poslednje vreme kao u Skoplju ? Sto je narod siromasniji to se vise oci "mazu" raznim svinjarijama.

Aleksandar

pre 5 godina

Film "Skoplje 2" u režiji srpskih vlasti. S jedne strane je sve okićeno i šareno, a s druge strane su sivilo, beda i siromaštvo u porastu.

Don Giovanni

pre 5 godina

jel to onaj Stefan Nemanja sto se okrunio u Vatikanu i priznavao vrhovnu vlast katoličkog Pape?
(Muzičar, 3. februar 2019 11:14)

Da, baš taj, koji je posle za sredio još jednu krunu i od Vizantije. Neka se nađe, od viška kruna glava ne boli. Ko uspe da je zadrži na ramenima...

Srpski vladari oduvek dobro vladali umetnošću sedenja na dve stolice, što iammo prilike da vidimo i u ovo vreme.

Dragan

pre 5 godina

Au covece pa ovi ce od Beograda da naprave Skoplje. Ko to smislja, ko je iza ovih gluposti u 21 veku meni nije jasno ali cini mi se ista ekipa. Kao da nema sta pametnije da se radi na Balkanu, sve ostalo je sredjeno, samo par spomenika fali.

Spomenici

pre 5 godina

@Slovenac.. Ocigledno nisi dovoljno upoznao Beograd. Spomenik Cara Dusana se nalazi ispred Palate pravde a spomenik Svetog Save je kod Hrama Svetog Save.

Joca

pre 5 godina

Ovi što im se ne sviđa što je spomenik u BG slobodno nek ga nose. Mi Beograđani pod privremenom okupacijom ovo ruglo poklanjamo gratis.
Inače spomenik caru Dušanu stoji ispred palate pravde, a Svetom Savi kod hrama. Da bi ih Slovenci videli verovatno treba da se premeste ispred nekog splava, pošto samo zbog toga izgleda dolaze.

bgd

pre 5 godina

(Slovenac, 03. februar 2019 10:02)
Nema jer se pre 150 god znalo da Nemanjići nisu osnovali državu i da smo vi i mi isti narod. U međuvremenu crkva je odlučula da je naša država nastala od Nemanjića pošto su nas oni prebacili u pravoslavlje i pošto su osnovali tu istu crkvu. Ovaj spomenik je nastavak novokoponovane revizije istorije koja se dešava zadnjih 25 god (od statua Aleksandra Makedonskog, do novih izmišljenica u hrvatskom rečniku) forsirane i finansirane od strane naših prijatelja u koje se kunemo (od Nemaca do Rusa)

Srbin

pre 5 godina

Znaci do sad niste imali spomenik utemeljitelju srbske drzave? U biti me ni ne cudi Jer ako razmislim dobro, ne secam se da sam video uBG ni spomenike Dusanu Silnom ili Svetom Savi naprimer. Sto bi svaka normalna drzava odmah postavila, kad se izvuce iz jarma tudjinskog. znaci pre 150 godina u vasem slucaju.
(Slovenac, 03. februar 2019 10:02)

Spomenik Caru Dusanu postoji ispred palate pravde (mada mislim da je sad privremeno sklonjen zbg rekonstrukcija) a spomenik svetim savi gde ces veci od hrama.

Lacerta

pre 5 godina

Da li će OVO (kič čudo) biti visoko 28 metara, kako je Vesić najavio?

Zašto Stefan Nemanja drži u ruci ruski krst? Zbog veoma bliskih i jakih veza sa tadašnjom Rusijom?

Šta, nije bilo nikakvih veza, nego smo to izmislili jer ih danas imamo, pa šta fali ako to stavimo u bronzu? Ionako se spomenik pravi danas, za današnju upotrebu, koga briga za istorijeke činjenice? A, onda u redu...

Kako Stefanu Nemanji uspeva da stoji uspravno na napuklom vizantijskom šlemu? Živ čovek to ne bi mogao ni na celom i ispravnom šlemu!

Mada, ko bi ga znao, ako može bronzani Patrijarh da lebdi, zašto ne bi bronzani Stefan Nemanja mogao da stoji na napuklom šlemu, ako treba čak i na prstima, kao balerina?

Bgd

pre 5 godina

Danas ću obići radove na novoj autobuskoj stanici. Kažu da su doneli još jednu lopatu da ubrzaju radove. Posle toga idem do Prokopa, najmodernije železničke stanice u ovom delu Evrope.

messs

pre 5 godina

konzervativna Srbija nastavlja krupnim koracima u prošlost...a tamo ssmo iste stvari-siromaštvo, neznanje, zaostalost, autokratija, nasilje...sve do poslednjeg Srbina..

Alex

pre 5 godina

Bitno je da spomenik pokazuje da smo nastali "na razvalinama "Vizantije"", došavši niotkuda u 6. veku i uništivši tu staru civilizaciju. Jel moglo bez tog postolja?? Kad već niste postavili neku skulpturu iz Lepenskog Vira ili Vinče.

veteran

pre 5 godina

Ustanite ljudi, ne dozvolimo da nam najgori namecu kic na trgove. Ne dozvolimo sns da nas ponizava i na ovaj nacin! Stiti cemo telima trg da ne mogu ovo ruglo da postave!

Slovenac

pre 5 godina

Znaci do sad niste imali spomenik utemeljitelju srbske drzave? U biti me ni ne cudi Jer ako razmislim dobro, ne secam se da sam video uBG ni spomenike Dusanu Silnom ili Svetom Savi naprimer. Sto bi svaka normalna drzava odmah postavila, kad se izvuce iz jarma tudjinskog. znaci pre 150 godina u vasem slucaju.

idem da popravim potok

pre 5 godina

Stefan Nemanja je bio monah. Da li vi to ljudi shvatate? Monaštvo podrazumeva umerenost u jelu, piću, mislima, svim oblicima ponašanja. Pa tako i skromnost , i odsustvo i grama ega i idolopoklonstva što će ovaj spomenik predstavljati. Počinjemo da ličimo na Rim sa njegovim grandioznim ( čitaj megalomanskim ) spomenicima . Nije opterećen monah taštinom, već su to političari, pevači, rijaliti zvezde, prvoborci, koji, kao što životinje u svojim primitivnim nagonima zapišavaju prostor da bi ga obeležili , sade spomenike , lepe plakate, ne skidaju se sa tv-a zaneseni u svojoj (ne)bitnosti

Leka

pre 5 godina

Spomenik se radi po resenju koje je proslo konkurs pre godinu i vise, i njegov izgled nema veze sa trgom, delegacija je bila samo da upozna autora sa izabranim resenjem trga. Drugo, ovo je nasa istorija, prava i istinita, i poredjenje sa Skopljem i njihovom fake antickom istorijom je smesno, i po nas stetno. Trece, spomenik osnivacu srpske drzave i crkve nema nikakve veze za klerikalnom drzavom.

Novogodisnji pajac

pre 5 godina

Cekaj,cekaj,pa za pobednicko resenje se saznalo tek pre dva tri dana a spomenik vec pola izliven.
Opet lepa SNS namestaljka kao i sve ostalo.

nisam_ciko_ja

pre 5 godina

Skoro polovina radova na spomeniku osnivaču srpske srednjovekovne države Stefanu Nemanji završena je i izlivena u bronzi
Zoki kaže, će teramo u bronzu kod Ljubiše livca.

lune

pre 5 godina

Osnivaču srednjevekovme države spomenik, normalno u Beogradu. Oću da se odcepim od Beograda. Centralizacija nikom ne odgovora, ni Beograđanima.

ja

pre 5 godina

Samo jedno pitanje bih postavio. Koliko sam video, Stefan Nemanja u ruci drži krst koji je u skladu sa ruskom crkvenom tradicijom, sto se može videti na ruskim hramovima. Toga nema u Srbiji, čak ni na Svetoj Gori, gde je monah Simeon proveo svoje poslednje dane.. Da li se spomenik pravi da bi bio u duhu srpske duhovne/nacionalne tradicije ili ruske?

Novogodisnji pajac

pre 5 godina

Cekaj,cekaj,pa za pobednicko resenje se saznalo tek pre dva tri dana a spomenik vec pola izliven.
Opet lepa SNS namestaljka kao i sve ostalo.

ja

pre 5 godina

Samo jedno pitanje bih postavio. Koliko sam video, Stefan Nemanja u ruci drži krst koji je u skladu sa ruskom crkvenom tradicijom, sto se može videti na ruskim hramovima. Toga nema u Srbiji, čak ni na Svetoj Gori, gde je monah Simeon proveo svoje poslednje dane.. Da li se spomenik pravi da bi bio u duhu srpske duhovne/nacionalne tradicije ili ruske?

veteran

pre 5 godina

Ustanite ljudi, ne dozvolimo da nam najgori namecu kic na trgove. Ne dozvolimo sns da nas ponizava i na ovaj nacin! Stiti cemo telima trg da ne mogu ovo ruglo da postave!

Alex

pre 5 godina

Bitno je da spomenik pokazuje da smo nastali "na razvalinama "Vizantije"", došavši niotkuda u 6. veku i uništivši tu staru civilizaciju. Jel moglo bez tog postolja?? Kad već niste postavili neku skulpturu iz Lepenskog Vira ili Vinče.

lune

pre 5 godina

Osnivaču srednjevekovme države spomenik, normalno u Beogradu. Oću da se odcepim od Beograda. Centralizacija nikom ne odgovora, ni Beograđanima.

Slovenac

pre 5 godina

Znaci do sad niste imali spomenik utemeljitelju srbske drzave? U biti me ni ne cudi Jer ako razmislim dobro, ne secam se da sam video uBG ni spomenike Dusanu Silnom ili Svetom Savi naprimer. Sto bi svaka normalna drzava odmah postavila, kad se izvuce iz jarma tudjinskog. znaci pre 150 godina u vasem slucaju.

nisam_ciko_ja

pre 5 godina

Skoro polovina radova na spomeniku osnivaču srpske srednjovekovne države Stefanu Nemanji završena je i izlivena u bronzi
Zoki kaže, će teramo u bronzu kod Ljubiše livca.

Bgd

pre 5 godina

Danas ću obići radove na novoj autobuskoj stanici. Kažu da su doneli još jednu lopatu da ubrzaju radove. Posle toga idem do Prokopa, najmodernije železničke stanice u ovom delu Evrope.

Joca

pre 5 godina

Ovi što im se ne sviđa što je spomenik u BG slobodno nek ga nose. Mi Beograđani pod privremenom okupacijom ovo ruglo poklanjamo gratis.
Inače spomenik caru Dušanu stoji ispred palate pravde, a Svetom Savi kod hrama. Da bi ih Slovenci videli verovatno treba da se premeste ispred nekog splava, pošto samo zbog toga izgleda dolaze.

Leka

pre 5 godina

Spomenik se radi po resenju koje je proslo konkurs pre godinu i vise, i njegov izgled nema veze sa trgom, delegacija je bila samo da upozna autora sa izabranim resenjem trga. Drugo, ovo je nasa istorija, prava i istinita, i poredjenje sa Skopljem i njihovom fake antickom istorijom je smesno, i po nas stetno. Trece, spomenik osnivacu srpske drzave i crkve nema nikakve veze za klerikalnom drzavom.

idem da popravim potok

pre 5 godina

Stefan Nemanja je bio monah. Da li vi to ljudi shvatate? Monaštvo podrazumeva umerenost u jelu, piću, mislima, svim oblicima ponašanja. Pa tako i skromnost , i odsustvo i grama ega i idolopoklonstva što će ovaj spomenik predstavljati. Počinjemo da ličimo na Rim sa njegovim grandioznim ( čitaj megalomanskim ) spomenicima . Nije opterećen monah taštinom, već su to političari, pevači, rijaliti zvezde, prvoborci, koji, kao što životinje u svojim primitivnim nagonima zapišavaju prostor da bi ga obeležili , sade spomenike , lepe plakate, ne skidaju se sa tv-a zaneseni u svojoj (ne)bitnosti

Aleksandar

pre 5 godina

Film "Skoplje 2" u režiji srpskih vlasti. S jedne strane je sve okićeno i šareno, a s druge strane su sivilo, beda i siromaštvo u porastu.

Don Giovanni

pre 5 godina

jel to onaj Stefan Nemanja sto se okrunio u Vatikanu i priznavao vrhovnu vlast katoličkog Pape?
(Muzičar, 3. februar 2019 11:14)

Da, baš taj, koji je posle za sredio još jednu krunu i od Vizantije. Neka se nađe, od viška kruna glava ne boli. Ko uspe da je zadrži na ramenima...

Srpski vladari oduvek dobro vladali umetnošću sedenja na dve stolice, što iammo prilike da vidimo i u ovo vreme.

Dragan

pre 5 godina

Au covece pa ovi ce od Beograda da naprave Skoplje. Ko to smislja, ko je iza ovih gluposti u 21 veku meni nije jasno ali cini mi se ista ekipa. Kao da nema sta pametnije da se radi na Balkanu, sve ostalo je sredjeno, samo par spomenika fali.

messs

pre 5 godina

konzervativna Srbija nastavlja krupnim koracima u prošlost...a tamo ssmo iste stvari-siromaštvo, neznanje, zaostalost, autokratija, nasilje...sve do poslednjeg Srbina..

Srbin

pre 5 godina

Znaci do sad niste imali spomenik utemeljitelju srbske drzave? U biti me ni ne cudi Jer ako razmislim dobro, ne secam se da sam video uBG ni spomenike Dusanu Silnom ili Svetom Savi naprimer. Sto bi svaka normalna drzava odmah postavila, kad se izvuce iz jarma tudjinskog. znaci pre 150 godina u vasem slucaju.
(Slovenac, 03. februar 2019 10:02)

Spomenik Caru Dusanu postoji ispred palate pravde (mada mislim da je sad privremeno sklonjen zbg rekonstrukcija) a spomenik svetim savi gde ces veci od hrama.

hm

pre 5 godina

Srbija sve vise podseca na Portoriko. Samo oni zele da budu kolonija bogatog SAD-a, a Srbija zeli biti kolonija siromasne Rusije. A imamo i jos nesto zajednicko sa njima. Americku bazu i osiromasen uranijum. Tko zna sta ameri utrpase u taj uranijum. Pa sto bre ruski krst ? Zar mi vise nemamo svoje vajare pa moraju ruski da rade ? I cemu ova megalomanija u poslednje vreme kao u Skoplju ? Sto je narod siromasniji to se vise oci "mazu" raznim svinjarijama.

Spomenici

pre 5 godina

@Slovenac.. Ocigledno nisi dovoljno upoznao Beograd. Spomenik Cara Dusana se nalazi ispred Palate pravde a spomenik Svetog Save je kod Hrama Svetog Save.

C i n i k

pre 5 godina

Stefan Nemanja bio je Srbin a ne ruja,sramotno je i bezobrazno da mu stavljate u ruke ruski krst!
Gde,na kojoj slici dokumentu ili spisima postoji i naznaka da je ikada u ruci imao ruski krst!?
Uzasno je sta rezim pokusava!
Taj krst nece zauvek biti takav to da znate rusofili,kad rezim padne Stefan Nemanja ce drzati srpski krst, kao sto i dolikuje!

Lacerta

pre 5 godina

Da li će OVO (kič čudo) biti visoko 28 metara, kako je Vesić najavio?

Zašto Stefan Nemanja drži u ruci ruski krst? Zbog veoma bliskih i jakih veza sa tadašnjom Rusijom?

Šta, nije bilo nikakvih veza, nego smo to izmislili jer ih danas imamo, pa šta fali ako to stavimo u bronzu? Ionako se spomenik pravi danas, za današnju upotrebu, koga briga za istorijeke činjenice? A, onda u redu...

Kako Stefanu Nemanji uspeva da stoji uspravno na napuklom vizantijskom šlemu? Živ čovek to ne bi mogao ni na celom i ispravnom šlemu!

Mada, ko bi ga znao, ako može bronzani Patrijarh da lebdi, zašto ne bi bronzani Stefan Nemanja mogao da stoji na napuklom šlemu, ako treba čak i na prstima, kao balerina?

bgd

pre 5 godina

(Slovenac, 03. februar 2019 10:02)
Nema jer se pre 150 god znalo da Nemanjići nisu osnovali državu i da smo vi i mi isti narod. U međuvremenu crkva je odlučula da je naša država nastala od Nemanjića pošto su nas oni prebacili u pravoslavlje i pošto su osnovali tu istu crkvu. Ovaj spomenik je nastavak novokoponovane revizije istorije koja se dešava zadnjih 25 god (od statua Aleksandra Makedonskog, do novih izmišljenica u hrvatskom rečniku) forsirane i finansirane od strane naših prijatelja u koje se kunemo (od Nemaca do Rusa)

Boske

pre 5 godina

Stefan Nemanja nije osnivac srpske drzave, on je "samo" zacetnik vrlo znacajne srpske dinastije Nemanjica. Srpska drzava je (ponovo) osnovana jos u petom vijeku nove ere, odmah posle raspada Zapadnog rimskog carstva i imala vise desetina kraljeva do Nemanjinog dolaska na scenu. Jos puno spomenika iz srpske istorije ceka na postavljanje, sirom Srbije, Crne Gore i Srpske.

demos

pre 5 godina

Eto koliko kasnimo za zapadnim svetom. Oni su postavljali ovakve spomenike pre 150-200 godina. Nego, malo sam razočaran. Mislio sam da će i Nemanju prikazati kako meditira u tramvaju, k'o našeg Paju.

Srboljub

pre 5 godina

Dajte jedan valjan razlog da nosi u ruci ruski krst. Dalje i pre svega, čemu uopšte ovakav retro pristup? Pa pogledajte razvijen, u svoju istoriju, ali i budućnost, siguran svet: gde se dižu ovakvi spomenici, kao nakaradni, parodični odgovori na real-socijalističke i, još grđe, nacional-socijalističke skuplture prve polovine XX veka? Dobro, osim u Skoplju. Šta predstavlja ovako megalomanski zamišljen: trijumf volje, trijumf pravoslavne volje, trijumf pravoslavne rusofiličarsko-gubernatorska volje? Kakvi pajaci! Pajaci i štetočine, na svim poljima.

Ivana

pre 5 godina

Umesto na Skoplje, treba se ugledati na Prag i podizati savremene i interesantne spomenike. Imiticaijama nećemo nadoknaditi ono što smo propustili u prošlosti. Samo će nam se smejati.

gorko

pre 5 godina

Cekaj,cekaj,pa za pobednicko resenje se saznalo tek pre dva tri dana a spomenik vec pola izliven. 
Opet lepa SNS namestaljka kao i sve ostalo.
(Novogodisnji pajac, 03. februar 2019 09:34)

Konkurs za spomenik je bio prosle, pretprosle godine.
Ovo sto je bilo pre neki dan je konkurs za trg.

s.

pre 5 godina

Ovo nije Stefan Nemanja. Ovo je neki ruski oligarh.
(Dragan, 3. februar 2019 21:22)

Verovatno Putinesku, samo ne smeju da kažu, pa kao...

s.

pre 5 godina

Kome treba ovaj kiceraj ?!
(Bacanje para, 3. februar 2019 10:23)

Pa Vučiću, on sve zna i za sve se pita.
Ne misliš valjda da neko može samostalno da odlučuje u Srbiji?

Leka

pre 5 godina

Spomenik se radi po resenju koje je proslo konkurs pre godinu i vise, i njegov izgled nema veze sa trgom, delegacija je bila samo da upozna autora sa izabranim resenjem trga. Drugo, ovo je nasa istorija, prava i istinita, i poredjenje sa Skopljem i njihovom fake antickom istorijom je smesno, i po nas stetno. Trece, spomenik osnivacu srpske drzave i crkve nema nikakve veze za klerikalnom drzavom.

Slovenac

pre 5 godina

Znaci do sad niste imali spomenik utemeljitelju srbske drzave? U biti me ni ne cudi Jer ako razmislim dobro, ne secam se da sam video uBG ni spomenike Dusanu Silnom ili Svetom Savi naprimer. Sto bi svaka normalna drzava odmah postavila, kad se izvuce iz jarma tudjinskog. znaci pre 150 godina u vasem slucaju.

veteran

pre 5 godina

Ustanite ljudi, ne dozvolimo da nam najgori namecu kic na trgove. Ne dozvolimo sns da nas ponizava i na ovaj nacin! Stiti cemo telima trg da ne mogu ovo ruglo da postave!

Alex

pre 5 godina

Bitno je da spomenik pokazuje da smo nastali "na razvalinama "Vizantije"", došavši niotkuda u 6. veku i uništivši tu staru civilizaciju. Jel moglo bez tog postolja?? Kad već niste postavili neku skulpturu iz Lepenskog Vira ili Vinče.

Novogodisnji pajac

pre 5 godina

Cekaj,cekaj,pa za pobednicko resenje se saznalo tek pre dva tri dana a spomenik vec pola izliven.
Opet lepa SNS namestaljka kao i sve ostalo.

ja

pre 5 godina

Samo jedno pitanje bih postavio. Koliko sam video, Stefan Nemanja u ruci drži krst koji je u skladu sa ruskom crkvenom tradicijom, sto se može videti na ruskim hramovima. Toga nema u Srbiji, čak ni na Svetoj Gori, gde je monah Simeon proveo svoje poslednje dane.. Da li se spomenik pravi da bi bio u duhu srpske duhovne/nacionalne tradicije ili ruske?

lune

pre 5 godina

Osnivaču srednjevekovme države spomenik, normalno u Beogradu. Oću da se odcepim od Beograda. Centralizacija nikom ne odgovora, ni Beograđanima.

idem da popravim potok

pre 5 godina

Stefan Nemanja je bio monah. Da li vi to ljudi shvatate? Monaštvo podrazumeva umerenost u jelu, piću, mislima, svim oblicima ponašanja. Pa tako i skromnost , i odsustvo i grama ega i idolopoklonstva što će ovaj spomenik predstavljati. Počinjemo da ličimo na Rim sa njegovim grandioznim ( čitaj megalomanskim ) spomenicima . Nije opterećen monah taštinom, već su to političari, pevači, rijaliti zvezde, prvoborci, koji, kao što životinje u svojim primitivnim nagonima zapišavaju prostor da bi ga obeležili , sade spomenike , lepe plakate, ne skidaju se sa tv-a zaneseni u svojoj (ne)bitnosti

messs

pre 5 godina

konzervativna Srbija nastavlja krupnim koracima u prošlost...a tamo ssmo iste stvari-siromaštvo, neznanje, zaostalost, autokratija, nasilje...sve do poslednjeg Srbina..

bgd

pre 5 godina

(Slovenac, 03. februar 2019 10:02)
Nema jer se pre 150 god znalo da Nemanjići nisu osnovali državu i da smo vi i mi isti narod. U međuvremenu crkva je odlučula da je naša država nastala od Nemanjića pošto su nas oni prebacili u pravoslavlje i pošto su osnovali tu istu crkvu. Ovaj spomenik je nastavak novokoponovane revizije istorije koja se dešava zadnjih 25 god (od statua Aleksandra Makedonskog, do novih izmišljenica u hrvatskom rečniku) forsirane i finansirane od strane naših prijatelja u koje se kunemo (od Nemaca do Rusa)

Boske

pre 5 godina

Stefan Nemanja nije osnivac srpske drzave, on je "samo" zacetnik vrlo znacajne srpske dinastije Nemanjica. Srpska drzava je (ponovo) osnovana jos u petom vijeku nove ere, odmah posle raspada Zapadnog rimskog carstva i imala vise desetina kraljeva do Nemanjinog dolaska na scenu. Jos puno spomenika iz srpske istorije ceka na postavljanje, sirom Srbije, Crne Gore i Srpske.

nisam_ciko_ja

pre 5 godina

Skoro polovina radova na spomeniku osnivaču srpske srednjovekovne države Stefanu Nemanji završena je i izlivena u bronzi
Zoki kaže, će teramo u bronzu kod Ljubiše livca.

Joca

pre 5 godina

Ovi što im se ne sviđa što je spomenik u BG slobodno nek ga nose. Mi Beograđani pod privremenom okupacijom ovo ruglo poklanjamo gratis.
Inače spomenik caru Dušanu stoji ispred palate pravde, a Svetom Savi kod hrama. Da bi ih Slovenci videli verovatno treba da se premeste ispred nekog splava, pošto samo zbog toga izgleda dolaze.

hm

pre 5 godina

Srbija sve vise podseca na Portoriko. Samo oni zele da budu kolonija bogatog SAD-a, a Srbija zeli biti kolonija siromasne Rusije. A imamo i jos nesto zajednicko sa njima. Americku bazu i osiromasen uranijum. Tko zna sta ameri utrpase u taj uranijum. Pa sto bre ruski krst ? Zar mi vise nemamo svoje vajare pa moraju ruski da rade ? I cemu ova megalomanija u poslednje vreme kao u Skoplju ? Sto je narod siromasniji to se vise oci "mazu" raznim svinjarijama.

Dragan

pre 5 godina

Au covece pa ovi ce od Beograda da naprave Skoplje. Ko to smislja, ko je iza ovih gluposti u 21 veku meni nije jasno ali cini mi se ista ekipa. Kao da nema sta pametnije da se radi na Balkanu, sve ostalo je sredjeno, samo par spomenika fali.

Don Giovanni

pre 5 godina

jel to onaj Stefan Nemanja sto se okrunio u Vatikanu i priznavao vrhovnu vlast katoličkog Pape?
(Muzičar, 3. februar 2019 11:14)

Da, baš taj, koji je posle za sredio još jednu krunu i od Vizantije. Neka se nađe, od viška kruna glava ne boli. Ko uspe da je zadrži na ramenima...

Srpski vladari oduvek dobro vladali umetnošću sedenja na dve stolice, što iammo prilike da vidimo i u ovo vreme.

gorko

pre 5 godina

Cekaj,cekaj,pa za pobednicko resenje se saznalo tek pre dva tri dana a spomenik vec pola izliven. 
Opet lepa SNS namestaljka kao i sve ostalo.
(Novogodisnji pajac, 03. februar 2019 09:34)

Konkurs za spomenik je bio prosle, pretprosle godine.
Ovo sto je bilo pre neki dan je konkurs za trg.

demos

pre 5 godina

Eto koliko kasnimo za zapadnim svetom. Oni su postavljali ovakve spomenike pre 150-200 godina. Nego, malo sam razočaran. Mislio sam da će i Nemanju prikazati kako meditira u tramvaju, k'o našeg Paju.

C i n i k

pre 5 godina

Stefan Nemanja bio je Srbin a ne ruja,sramotno je i bezobrazno da mu stavljate u ruke ruski krst!
Gde,na kojoj slici dokumentu ili spisima postoji i naznaka da je ikada u ruci imao ruski krst!?
Uzasno je sta rezim pokusava!
Taj krst nece zauvek biti takav to da znate rusofili,kad rezim padne Stefan Nemanja ce drzati srpski krst, kao sto i dolikuje!

Srboljub

pre 5 godina

Dajte jedan valjan razlog da nosi u ruci ruski krst. Dalje i pre svega, čemu uopšte ovakav retro pristup? Pa pogledajte razvijen, u svoju istoriju, ali i budućnost, siguran svet: gde se dižu ovakvi spomenici, kao nakaradni, parodični odgovori na real-socijalističke i, još grđe, nacional-socijalističke skuplture prve polovine XX veka? Dobro, osim u Skoplju. Šta predstavlja ovako megalomanski zamišljen: trijumf volje, trijumf pravoslavne volje, trijumf pravoslavne rusofiličarsko-gubernatorska volje? Kakvi pajaci! Pajaci i štetočine, na svim poljima.

Ivana

pre 5 godina

Umesto na Skoplje, treba se ugledati na Prag i podizati savremene i interesantne spomenike. Imiticaijama nećemo nadoknaditi ono što smo propustili u prošlosti. Samo će nam se smejati.

Lacerta

pre 5 godina

Da li će OVO (kič čudo) biti visoko 28 metara, kako je Vesić najavio?

Zašto Stefan Nemanja drži u ruci ruski krst? Zbog veoma bliskih i jakih veza sa tadašnjom Rusijom?

Šta, nije bilo nikakvih veza, nego smo to izmislili jer ih danas imamo, pa šta fali ako to stavimo u bronzu? Ionako se spomenik pravi danas, za današnju upotrebu, koga briga za istorijeke činjenice? A, onda u redu...

Kako Stefanu Nemanji uspeva da stoji uspravno na napuklom vizantijskom šlemu? Živ čovek to ne bi mogao ni na celom i ispravnom šlemu!

Mada, ko bi ga znao, ako može bronzani Patrijarh da lebdi, zašto ne bi bronzani Stefan Nemanja mogao da stoji na napuklom šlemu, ako treba čak i na prstima, kao balerina?

Srbin

pre 5 godina

Znaci do sad niste imali spomenik utemeljitelju srbske drzave? U biti me ni ne cudi Jer ako razmislim dobro, ne secam se da sam video uBG ni spomenike Dusanu Silnom ili Svetom Savi naprimer. Sto bi svaka normalna drzava odmah postavila, kad se izvuce iz jarma tudjinskog. znaci pre 150 godina u vasem slucaju.
(Slovenac, 03. februar 2019 10:02)

Spomenik Caru Dusanu postoji ispred palate pravde (mada mislim da je sad privremeno sklonjen zbg rekonstrukcija) a spomenik svetim savi gde ces veci od hrama.

Aleksandar

pre 5 godina

Film "Skoplje 2" u režiji srpskih vlasti. S jedne strane je sve okićeno i šareno, a s druge strane su sivilo, beda i siromaštvo u porastu.

Spomenici

pre 5 godina

@Slovenac.. Ocigledno nisi dovoljno upoznao Beograd. Spomenik Cara Dusana se nalazi ispred Palate pravde a spomenik Svetog Save je kod Hrama Svetog Save.

Bgd

pre 5 godina

Danas ću obići radove na novoj autobuskoj stanici. Kažu da su doneli još jednu lopatu da ubrzaju radove. Posle toga idem do Prokopa, najmodernije železničke stanice u ovom delu Evrope.

s.

pre 5 godina

Kome treba ovaj kiceraj ?!
(Bacanje para, 3. februar 2019 10:23)

Pa Vučiću, on sve zna i za sve se pita.
Ne misliš valjda da neko može samostalno da odlučuje u Srbiji?

s.

pre 5 godina

Ovo nije Stefan Nemanja. Ovo je neki ruski oligarh.
(Dragan, 3. februar 2019 21:22)

Verovatno Putinesku, samo ne smeju da kažu, pa kao...