Subota, 12.01.2019.

08:51

Države blagostanja: U ovim evropskim zemljama plate prelaze 3.000 evra

Najveće prosečne plate u državama Evropske unije imaju radnici u Danskoj i Luksemburgu, dok je najniža plata u Bugarskoj.

Izvor: Al Džazira

Države blagostanja: U ovim evropskim zemljama plate prelaze 3.000 evra IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

57 Komentari

Sortiraj po:

Norge Vs Srbija

pre 5 godina

@Brano

A sta ako je covek izracunao da u proseku mesecno placa 12.500 porez tokom svih 12 meseci ? Ja na 50.000 placam nesto malo vise od 16.000, i to placam kao sto ste rekli 10,5 meseci, a da bi poredili sa Srbijom i kako se u Srbiji placa porez na zaradu, ja onda placam mesecno svaki mesec oko 14.000(16000*10,5/12), sto znaci stopa poreza mi je oko 28%.

U Srbiji sam placao na 139.500 dinara bruto plate 40.200 porez svakog meseca ili ti 28,8%.

Meni je ovo prva godina u Norveskoj, za 11 meseci sam zaradio 539.000 bruto, platio porez 170.000 i kako sam proveravao skatteetaten preplatio sam porez za 26.000 (bez dodavanja odbitne stavke za strane radnike u prve dve godine rada u visini od 40.000).

Znate kad neko kaze besplatno zdravstvo to znaci da kad odete kod lekara ne placate neke dodatne enormne troskove. U Srbiji je isto besplatno zdravstvo (placate ga 5,15% vi od vaseg bruta i poslodavac jos 5,15% na vas bruto) pa kad odete kod lekara za nesto ozbiljnije on vam kaze "lista je cekanja mozete da zakazete za 6, 12 ili u Limburgu mesecu" a pritom vam da kontakt privatne klinike gde taj pregled mozete da uradite sutra ali to morate da platite. I gle cuda taj doktor radi tamo... Ili jos gori slucajevi kad su liste cekanja u pitanju, kaze ti doktor taj pregled/operacija kosta 600€ kod privatnika das meni 300€ ispod stola i ja ti to odradim za dva dana u drzavnoj bolnici...

Poreski sistem u Norveskoj nije idealan ali je svakako daleko bolji od "sistema" u Srbiji.

Brano

pre 5 godina

Norge,Norge plata ti je 43000 kruna bruto kazes .To je srednja plata u Norveskoj kazes da ti skidaju porez samo 12,5 hiljada mesecno znaci za godinu dana 130000 kruna imas 1 mesec bez poreza i 1 mesec gde placas polovinu poreza, malo brate malo ,kad lazes lazi uverljivije kazes da je zdravstvo dzabe kako si to izboksovao zar nije 8.1%od bruto zarade za vas radnike pogledaj selvangivelse tacka trygg ,a za nas prnzionere je 5,1%Nikad nisam mogao da razumem zasto lazete ljude ima jedan tip sa kanalom na yu tubu Zivot u Norveskoj koji kaze da je socijala ovde 3000 eura. Nemoj mi samo objasnjavati da mozes da umanjis porez znam ja to sigurno bolje od tebe radio sam taj posao godinama i kontrolisao n? hiljde skatter og avgifter meldinga tako da tvoja prica je laz i obmana naroda dole nazalost nisi jedini a zasto?To samo Bog zna

Alexa

pre 5 godina

Jeste. Ali nama kao podstanarima i zaposlenima (građevina i medicina) u Nišu crkne bojler star 35 godina - i dva meseca oskudevamo za osnovnu hranu. Dete šalješ bez užine u školu sa nasleđenim knjigama, odećom i obućom, a cene te hrane su i veće nego kod vas, a kvalitet manji. Da ne nabrajam ostale "pogodnosti" ovim azdisalim gastosima, koji su kao zaboravili šta je majka Srbija... mada ona nema veze sa "onom" koju oni pamte. Tišina tamo, ništa mi nije smešno.

Citalac

pre 5 godina

Jeste, bas se rastuzim kad vidim jednog mog drugara kad dodje iz Nemacke, jadnik se od pastete udebljao 20kg, vozi neku drljavu mecku cls 2018, on i cale rade 15 godina u Mercedesu, izrabljuju ih tamo za sitne pare, jedva su se nekako tamo skucili. Kad dodje nesretnik ovde kao nesto se k..ci pa 20 dana izvodi drustvo po kafanama i diskotekama, sve zivo placa a vidi mu se u onim pijanim ocima da zivi na proseku obicnog Srbina, i da se iza svih tih kola, skupih satova, markiranih kosulja, stotina evra potrosenih u kafani, krije jedan mali nesrecni decak, koji svaki dan ledja ostavlja u proizvodnom pogonu Mercedesa i zivi isto kao mi ovde, a mozda cak i gore. Evo suzu pustih.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (ls, 12. januar 2019 09:54)

E brate sta ti smatras zivotom i cemu ti tezis... c c c ... opste je poznato da mnogi tamo bas jedu pastetu da bi se ovde pokazali mesec dana. Zelim ti da tako zivis pa budi srecan u selu :D

iz CH

pre 5 godina

Dragi komentatori iz Srbije, ne pisite o platama I zivotu na zapadu kada to sa Srbijom nema nikakve veze. Zivim u Svajcarskoj vec 30 godina. Plate su uvek izrazene kao Brutto plata, samo porez placate na neto platu. Zena I ja zaradimo godisnje 144800.00fr (sto cetrdeset cetiri hiljade I Osama to) neto, jer na toliko placamo porez, doduse od toga nam odbiju zdravstveno osiguranje koje je 18000.00fr.(osamnaest hiljada godisnje za nas cetvoro jer Imamo I dva odrasla deteta, studenti kojima mi jos uvek sve placamo, deci troskove za studie it'd), komforan Stan placamo 2250.00fr. mesecno, tri auta koji su nam potreba ne luksuz, ferije itd. Na kraju kada se sve saubere I oduzme, saldo 0 (Nuala), jedino sigurna starost ako je docekamo. Ako jednu platu ne primis ne mozes ziveti. Ovo je realnost u CH a svuda je losije. Nigde nije med I mleko.

Polar bear

pre 5 godina

Sto više zarađujes to su ti prohtevi veci, počneš od Mazde 2, a završiš na CX7, poenta je koliko i na šta trosis, logično je da sto više zarađujes zelis biše, ali ako si pametan i zadovoljan si onim sto imaš, nema potrebe da juriš trendove i modu i onda si i sa prosečnom platom sasvim ok, pričam naravno o razvijenim evropski zemljama i severnoj americi.

Zoran Simic

pre 5 godina

Ja zivim u Kanadi vec 18 godina. Plate jesu vece, ali su troskovi toliko visoki da veliki broj ljudi zivi isto kao i u Srbiji. Nasi ljudi su odgovorniji, rade vise i vise stede. Na kraju se stvori neka kapitalna vrednost, ali se izgubi smisao zivota jer je sve vestacko, bez imalo duse. Covek se oseca usamljeno, ono sto smo imali u Srbiji, to nikakve pare ne mogu da kupe.

vrh drzave nam je tezak 1000 god robije

pre 5 godina

Za ove koji uporno insistiraju da su ovo bruto plate - PROSECNA BRUTO PLATA U DANSKOJ JE PREKO 5000 EURA! Prestanite da lazete i botujete!

Lopovska druzina

pre 5 godina

(Pera Cvećar, 12. januar 2019 13:33)

Ma vidi ti cinkarosa! Ti bre kao da u Švajcarskoj živiš. Tamo ljudi za sve što nije po zakonu odma zovu policiju ili inspekciju. Kakvi su? Pitam ih šta se to vas tiče, što ne gledate svoja posla? Kažu kome je u interesu da svako gleda svoja posla? Pa samo nekom ko ne radi po zakonu i tako potkrada i državu i sve nas. Lud narod. A vidi kako je nama dobro. Kradu svi jer ih niko ne cinkari.

ja

pre 5 godina

ovo su place u bruto iznosu ne neto.recimo 2 od 3 trecine privatnog sektora koji hrani i onaj drzavni u hrvatskoj je na minimlacu od 3000 kuna odnosno oko 400 eura.to je istina od tih 400 neto sezivi a ne od bruto osobnog dohotka.negdje je i manje jel radnici moraju vracati ostatak.prosjek raste gledajuci da mn9oge lopine imaju po 20.000 i vise i onda kao eto imate 6000 kn pa sto vam fali.

z

pre 5 godina

Nema nigde para. Samo je standard veci. Jedino ako ces ko budala da zivis na pasteti i stekas ceo zivot da napravis kucu s lavovima u Srbiji xD U Danskij se potrosi 3000, kao i 300 u Srbiji. Zato su tamo veci standardi i kvalitet ali ko je ovde gladan, tamo ima posla.
(Citalac, 12. januar 2019 09:00)

Mnogo ti je dobra logika,
U prevodu sto bedije to bolje?!?!?!

Za mene su 100 evra svuda isti, samo sto je covek siromasniji, daje im vecu vrednost.

max

pre 5 godina

Ne moze se gledati samo visina plate jer se razlikuju troskovi. Najbolji standard je po meni u Nemackoj. U Skandinaviji i Svajcarskoj su plate vece ali su veci i troskovi. Naravno sve zavisi i od toga sta radis i koliku platu imas.

Norge

pre 5 godina

Koliko god su skuplji troškovi idalje odnos troškova i zarade je drasticno nepovoljniji u Srbiji. Ja imam ravno osam puta veća primanja sada nego sto sam imao u Srbiji. Živim mnogo bolje iako sam platio kvadrat stana skuplje, auto skuplje, hranu nešto skuplje (varira od proizvoda do proizvoda), prevoz skuplje, gorivo skuplje, restoran skuplje... Zato su mi odmori jeftiniji nego u Srbiji, tehnika i odeća isto ili jeftinije, zdravstvo džabe samo participacija, školstvo džabe... To sto je skuplje nije osam puta skuplje pa samim tim uvek ostaje dobar deo plate za ono sto pozelis. Da ne pričam su nameti na platu manji. Na 43 hiljada bruto plate skinu 12,5 hiljada, a dobar deo ljudi prima izmedju 30 i 35 hiljada i skinu im izmedju 8,5 i 11 hiljada.

vrh drzave nam je tezak 1000 god robije

pre 5 godina

@Spearman Ma sta nam rece - u Danskoj se sa 3000 evra mesecno zivi bar 5x gore nego u Srbiji sa 400 (kazu da je tolika prosecna plata). Pa sto se ne vratis? Muka mi je nasih koji su otisli pa sad "pametuju" kako je u Srbiji bolje! Ako vas je strah da cemo da dodjemo, pa i mi da zivimo "lose" kao ti, ne sekiraj se, necemo svi!

Pera Cvećar

pre 5 godina

Nije plata sve. U Danskoj, Kanadi, Norveškoj... komšija ti preti, ti ga lepo prijaviš policiji i ne brineš... kod nas bi morao prvo da se raspitaš u kojoj je komšija stranci, koga zna, čiji je rođak, da nađeš vezu u policiji... inače ćeš na kraju ti morati da odgovaraš za nešto i gledaćeš svoje ime u tabloidima kao da si manijak ili ubica. Tamo završiš pošteno fakultet i onda se nadaš dobrom poslu kao logičnom nastavku, a ovde... Visoke su plate i u drugim državama u svetu, na bliskom istoku, JAR... ali opet, nema guranja da se tamo ide sa porodicom i počinje nov život. A u ove države koje pominjem svi bi da idu. Nije sve u parama.

moje iskustvo

pre 5 godina

 ja vise cenim i obracam paznju i na porodicu i vaspitanje dece. toga na zapadu nema. postajete robovi novca
(srba, 12. januar 2019 09:42) Na Zapadu se deca bolje vaspitana nego u Srbiji, dragi moj.
Naravno da su plate neto, za ove koji pitaju kako to ide, na platnoj listi je izraženo bruto, od čega neke takse plaća radnik (ali odbiju ih već, ne dobiješ na ruke), a neke poslodavac. Jednom godišnje radiš prijavu prihoda, možeš da priložio račune raznih troškova zdravstvenih, renoviranje stana itd, zavisi od zemlje) i onda ti se deo poreza vrati.
Nije tačno da stranci imaju drugačije plate.
Od svojih 14 plata komotno živim, imam veliki vlastiti stan, hranim se po restoranima i najmanje 500, a češće 700€ mesečno mi pretekne. Ni na čemu ne štedeći. I ne živim ni u jednoj od tih severnih zemalja.

Srbi su majstori dezinformacije

pre 5 godina

@Spearman
Moda si bio u DK ali informisan nisi. I još širiš neistine.
Naravno da i poslodavac u DK ima poreze po zaposlenom kao i u svim evropskim zemljama. Procenat može negde biti veći negde manji ali svi poslodavci plaćaju prihode po zaposlenom. Naravno i svi zaposleni plaćaju porez na platu koju prime. A u nekim zemljama se i beneficije (korišćenje auta od firme, mobilnog telefona, besplatan ili subvencioniranje topli ili hladni obrok...) sve to se računa u prihode kao i kamate na ušteđevinu, akcije, kapital. Samo tako de države mogu da uberu dovoljno novca da bi obezbedile visoki standard. Porezi su uglavnom progresivni. Svaka plata je uvek izražena u bruto sumi pre plaćanja poreza koji varira od više faktora.

Valentino

pre 5 godina

Verovatno sam promašio temu ali shvatite da život na zapadu ima svojih prednosti i mana, isto kao i u Srbiji. Nije težak a nije ni lak, nije idealan a nije ni pakao.
(Aca, 12. januar 2019 11:58)

Mnogo si toga i dobroga napisao, ali u krivu si sto kazes da su ono bruto zarade. Netocno, navedeno su neto zarade. Ili mislis da je prosjecna placa u Bugarskoj zaista 320 eura?

Spearman

pre 5 godina

Da malo pojasnim oko Danske na osnovu licnost iskustva. Plate jesu velike i razlike izmedju visokih pozicija i niskih su relativno male. Plata se uvek predstavlja bruto, pre poreza, jer koliki porez ce neko platiti zavisi od puno stvari: da li je supruznik zaposlen, koliko se putuje do posla, da li firma obezbedjuje obrok, da li se od firme dobija mobilni telefon, itd. Ovo poslednje se uopste ne isplati jer danska drzava ne ostavlja nigde prostor za mahinacije. Ako ti firma da besplatan telefon, to se oporezuje toliko da ti se uopste ne isplati. Kad ti firma plati bruto platu, to su ukupno svi troskovi koje firma ima za radnika. Poreze i doprinose placa radnik. Jednosoban stan u Kopenhagenu kosta najmanje 1000 eura mesecno (u predradju). Na nove automobile je porez 180%. Dakle ako auto kosta 20000 eura, placa se 38000. To drzava radi da bi ljudi vozili bicikl umesto auta. Mnogo ljudi placa oko 500-700 eura mesecno lizing za auto. Porezi na imovinu su astronomski i zavise mnogo od kraja gde se zivi. Ako zivis u blizini necega lepog, recimo jezera ili parka prirode, porez na kucu je ogroman. Ako posedujes nekretninu, mesecne dazbine za odrzavanje i poreze su 2 do 3 puta vece od cene iznajmljivanja stana u Srbiji. Danska je poseban slucaj, skuplja od Svedske, mnogo puta skuplja od Nemacke, ali imaju najmanje korumpirano drustvo na svetu. Skolstvo i zdravstvo su potpuno besplatni, a Danci vole da placaju poreze na svaku krunu sto zarade i misle da treba da budu i veci.

Koza

pre 5 godina

(Citalac, 12. januar 2019 09:00)

Pa to je i sustina. Bolje imati platu 3000 evra i troskove 2500 nego platu 300 evra i troskove 250. U oba slucaja je odnos plata/trosak isti. Samo sto u prvom slucaju za godinu dana usteis 6000 evra i mozes da odes na more, zimovanje i da ti ostane par hiljada eura za garderobu dok u drugom slucaju ustedis 600 evra i sve ih potrosis na jedno letovanje. To je standard.

igor sulic

pre 5 godina

Ovo su neto place, a ne bruto!Najjaci standard ima svicarska pa njemacka!To je najbitnije jer u njemackoj ako ubodete jeftin stan, sve ostalo je smijesno.Politiku jeftine hrane drze od rata i u to nitko ne dira!Od bitnih stvari skuplje je jos samo osiguranje za auto, sve ostalo je isto ili jeftinije!U Münchenu je prosjek 2500 e ali treba doci so njega!Za taj neto treba vam 3300 bruto min!

darwinove nagrade

pre 5 godina

razlika u ekonomiji izmedju holandije i srb je oko 3puta.

najskuplje su rucne delatnosti. servis i odrzavanje, kao i mesecna rezija, rata za stan ili renta su 3-4 puta vece nego u srb, vrtic za jedno dete je 1600 eur. da ne pricamo o dva. onda je jasno sto jedan roditelj obicno radi puno a drugi pola radnog vremena.
istina je da je tehnika u tim okvirima jeftinija ali niko ne kupuje ves masinu, tv i frizider ili laptop svakog meseca. tacno je da za to treba jedna plata umesto tri ali kad se sabere i oduzme na kraju meseca sa tih mega 3000 ostanu kokice.

dakle sl. put kad uporedite plate, nemojte da zaboravite da uporedite i ekonomije.

Usamljeni vuk

pre 5 godina

@srba
E moj srbo, pa ako ti novac nije potreban ti od paznje i ljubavi kupi sebi i svojoj porodici hranu ,garderobu, auto. Nemojmo da se zavaravamo , dobra plata je preduslov za kvalitetan zivot. Ja mogu da volim i postujem porodicu i sa dobrom platom.

Dex

pre 5 godina

Trtmrt, ja mnogo vise potrosim u Srbiji nego u Namackoj, gde bi mi bilo podnosljivo i s duplo manjom platom. Nema tu vestackog balansiranja, u nekim zemljama se zivi bolje nego u nekim drugima. Kad za poredjenje uzmemo Srbiju, Bugarsku, Moldaviju i slicne, onda sve gubi smisla, jer su razlike mega velike; ne moze se sve porediti. I to nikakva relativizacija ne moze promeniti, dovoljno je ziveti u razvijenoj zemlji bar nekoliko meseci i uveriti se.

neobavesten

pre 5 godina

Nema veze kolika je plata, bitan je standard i sta se za tu platu moze priustiti, kao sto neko rece u komentarima. Bio sam na poslovnom putu u kopenhagen pre mesec dana, i ajde da platim dinarskom karticom hamburger i pivo u kafeu, 4400 dinara...znaci 38€ otprilike me je kostalo nesto sto cu u rodnom gradu platiti 8€ maximum. Kao sto rekoh, nije sve u plati. Putujem dosta evropom i generalno svuda se ljudi zale jer kako su plate vece dosta su vece i troskovi, prohtevi se povecavaju itd, ali naravno ovo kod nas je lose bas jer ne vidim da ce se situacija drasticno poboljsati za prosecnog srbina u narednih 7-8 godina minimum.

C i n i k

pre 5 godina

Dobro da nismo jos u Eu,drzali bi zauvek fenjer ubedljivo.GR za koju ovde stalno pisu da je u "krizi" ima 917 e prosek a Bugarskih 457 e je nize i od Bosne ili CG...
Ovakve vesti te nekad prosto dotuku,a ako ih uporedite sa svakodnevnim lazima rezima o zlatnom dobu onda je sigurno jos i gore, jer kolicina lazi koja se svakodnevno plasira uglavnom neukom narodu je na nivou Gebelsa,ilustracije radi,i kad je vec bilo jasno da je fasizam puko i da su saveznici pred Berlinom,propaganda je ubedjivala nemacki narod po sklonistima da samo sto nisu pobedili,to je taj bolesni sistem lazi i prevara.
Ista nam se stvar desava..

Sloba

pre 5 godina

čitalac
U Holandiji u 75% jedan supružnik radi puno radno vreme a drugi pola da bi imali vremena za decu. Ja radim 4 a zena 3 dana nedeljno tako da ima vremena i za druge stvari osim posla. I to je kvalitet života.

Prvog dana revolucije...

pre 5 godina

Може питање за некога у Данској. Ово што говоре да је просек такав и такав, јел то бруто или нето. И још, да ли вам у фирми сами одбијају порез, или ви плаћате посче, кад подигнете плату? Можда је питање чудно, ал у Србији сам радио само нешто кратко у државној служби и непријатно много код приватника који се није цимао на порезе и доприносе, иф ју ноу ват ај мин...

Rade

pre 5 godina

nasli ste da pisete o drzavama u kojima su cene paprene izivot skup. Samo u Danskoj necete da vidite kako se voze 5 i 7 BMW po ulicama, nego furaju bicikle. A kad udjete u restoean padne vam mrak na oci. Da vidim dalicete i tada da pricate i divite se njihovim platama od 3000 eur. A da zaboravio sam da i. je porez na lukzuz tj automobile 100% a i alkohol im je papren...

Aca

pre 5 godina

A zasto ne napišete da su gore navedene cifre bruto zarade (pre poreza) dok su neto zarade (posle poreza) 30-ak procenata niže? Ljudi u Srbiji dobijaju pogrešnu sliku o zaradama zahvaljujući nepotpunim informacijama. Jeste da su zarade visoke ali su i kirije za stan, mesečna karta za prevoz takodje visoke.
Ne, ne jedemo paštete da bi uštedeli za godišnji odmor i ne zidamo kuće sa lavovima i bakarnim olucima kao što mnogi misle već imamo rodbinu u Srbiji kojima ekonomski pomažemo koliko i kad možemo.
Da, voze se novija kola koja su kupljena na kredit koji otplaćujemo godinama jer su popravke starijih automobila jako skupe a uz to nam država vraća 30% od plaćene godišnje kamate preko poreza.
Ne, duša nam nije prazna kao što mislite i novac nam nije prioritet već nam je bitno da ekonomski pomognemo roditeljima i bližnjima u Srbiji. Nažalost mnogi u Srbiji imaju iskrivljenu i pogrešnu sliku o Srbima na zapadu i samom životu na zapadu a to ste čuli od onih Srba koji traže pomoć tumača nakon 20 i više godina provedenih u zemlji u kojoj žive i koji od čistača ili perača sudova, drugi posao nisu radili a godišnji odmor provode u rodnom zavičaju i pričaju kako je život na zapadu težak (a zidaju kuće sa lavovima) kako je "duša prazna" (a nisu pročitali ni jednu knjigu) i verujem da su kao Jevreji kada im neko zatraži ekonomsku pomoć.
Verovatno sam promašio temu ali shvatite da život na zapadu ima svojih prednosti i mana, isto kao i u Srbiji. Nije težak a nije ni lak, nije idealan a nije ni pakao.

maki

pre 5 godina

Troskovi zivota su svuda skupi. Sada, ZAVISI koliko zaradjujes, ma gde bio.

A vrlo je vazna zivotna sredina. Onomad, da se poguse u Beogradu, i drugim mestima. To je samo pocetak. A bice velikog problema i sa piacom vodom. O gradskom saobracaju da ne govorimo.

To je vazno za kvalitetan zivot. Pa ti zaradjivao 5000€ u nekoj zemlji gde nemas zastitu zivotne sredine.

Polidor

pre 5 godina

Naravno, morao je neko da pomene kako su tamo veci troskovi zivota. U tim, normalnim, zemljama su skuplji stanovi, i usluzne delatnosti. Hrana, tehnika i kozmetika su jeftinii ili barem na istom nivou. Ovo kako mi zivimo je prezivljavanje. Vecina zivi sa roditeljima. Kad se nesto kupuje gleda se da se ustedi. U normalnim zemljama svako ima svoj stan i namirnice kupuje bez stresa. Itd. Ne mogu vise na ovu temu. Svako ko je otisao ne vraca se vise ovde.

Раде

pre 5 godina

Израз "благостање" није адекватан за ову анализу. Плата од три хиљаде евра је у многим земљама социјална граница. Али, да се живи мирније него у Србији када су у питању основне потребе овај наслов може да пије воду. Тамо је све уређеније, квалитетније, неке ствари и не могу да се пореде као што је здравство, култура, образовање... Код нас је све на ивици беде са средњевековним условима. Да би ова информација, посебно наслов, могли да прођу неопходно је узети све параметре, пре свега, потрошачку корпу, затим стан, осигурања, трошкове за ауто, телефон, превоз, па онда извући закључке. Ја бих у оваквим поређењима узео у обзир и стабилност и уређеност система, посебно огромну разлику у понашању политичара и њихову готово непримећеност у медијима. Овде је то иритирајуће, а у Швајцарској, на пример, готово и неприметиш када дође до смене на челу "председништва" државе. Приземни ријалити програми као средство манипулације не постоје, а поготово не мешање политике у рад привреде и јавних служби, посебно урбаниста, је незамислив...

Nikola

pre 5 godina

Neko reče da u Danskoj potrošiš 3000 kao u Srbiji 300. Nije baš.... Automobili, tehnika, telefoni, imaju skoro iste cene tamo i ovde. Takođe, letovanje bilo gde te isto košta ako dolaziš iz Danske, Srbije, Rumunije.... A, ako ćeš se štekati i uštedeti nekih 20% plate mesečno, u Srbiji je to 60 evra, a u Danskoj 600... Ne zanosite se tom pričom o skupom životu. Skup je luksuz, normalan život u normalnim zemljama na zapadu nije.

Citalac

pre 5 godina

Dakle rekao sam da je standard veci i lepse je. Bio sam na Zapadu, probao. Srbin mora mnogo da guli za mnogo manje pare, jer prosecna plata nije i plata stranaca. Cast medicinarima, vozacima, majstorima, ali ja te poslove ne bih radio ni za vece pare.

Dakle malo vise para ima na Zapadu, ali manje socijalizacije. Sve u svemu kakvi smo odlicno nam je.

Da nismo nepismeni i bar malo korupciju i glupost da suzbijemo, dolazili bi Danci kod nas da zive.

A sad akd svi da gledate Zadrugu.

mix

pre 5 godina

e moji srbi na sta su nam spale "prave" vrednosti zivota. sramota kome je novac sininim za blagostanje. ja vise cenim i obracam paznju i na porodicu i vaspitanje dece. toga na zapadu nema. postajete robovi novca
(srba, 12. januar 2019 09:42)
E moj Srbo.Vidi se da dalje od svog "sela" niste mrdnuli.Na zapadu nema vaspitanja dece,ko vas je to slagao.
Nasa deca se od malih nogu uce da psuju,gledaju od starijih kako se baca djubre svuda ko gde stigne.
Ali gladan narod i ne moze bolje da se ponasa i da ima vremena da vaspitava decu,kada roditelji rade od jutra do sutra da ih prehrane.

miki

pre 5 godina

dosta tih zemalja ima 13 I 14 platu, jos ja tu plstu idu manji porezi pa se dobije par hiljada godisnje.

tako da u svi drugim zemlja se isplati ziveti porodično.

od jedne plate se zivi a druga odvaja.


kod nas od svih plata zajedno ne mozes da zivis a ji da odvojis. ovo je nasa realnost bez obzira na jaku zelju za nekim promenama.

Jasnica

pre 5 godina

Živim u Luksemburgu i da, plate jesu visoke ali i troškovi ih prate. Dvosoban stan je oko 2000€ mesečno. Takođe i sve ostalo je skuplje nego u okolnim zemljama. Ali je i dalje bolje nego u državama u okruženju.
Kao i iza svake statistike u pozadini su stvari drugačije. Dobar procenat zaposlenih radi za 2000-2500 ali ima i značajan broj ljudi koji zarađuju preko 6-7000 pa i preko 10 000 mesečno i to "gura" statistiku na gore. Razlike su sve veće i bogati su sve bogatiji.
Ceo svet je u istom čabru. Živeli!

srba

pre 5 godina

e moji srbi na sta su nam spale "prave" vrednosti zivota. sramota kome je novac sininim za blagostanje. ja vise cenim i obracam paznju i na porodicu i vaspitanje dece. toga na zapadu nema. postajete robovi novca

Janković M

pre 5 godina

(Citalac, 12. januar 2019 09:00)

Kako to misliš ko je ovde gladan tamo ima posla? Da nisi mislio da svako može da se spakuje i ode u Dansku da radi? Dobar dan ja znam engleski jezik malo bi vozio GSP ili bar kamion...

Citalac

pre 5 godina

Nema nigde para. Samo je standard veci. Jedino ako ces ko budala da zivis na pasteti i stekas ceo zivot da napravis kucu s lavovima u Srbiji xD U Danskij se potrosi 3000, kao i 300 u Srbiji. Zato su tamo veci standardi i kvalitet ali ko je ovde gladan, tamo ima posla.

ls

pre 5 godina

Nema nigde para. Samo je standard veci. Jedino ako ces ko budala da zivis na pasteti i stekas ceo zivot da napravis kucu s lavovima u Srbiji xD U Danskij se potrosi 3000, kao i 300 u Srbiji. Zato su tamo veci standardi i kvalitet ali ko je ovde gladan, tamo ima posla.
(Citalac, 12. januar 2019 09:00)

Jeste, bas se rastuzim kad vidim jednog mog drugara kad dodje iz Nemacke, jadnik se od pastete udebljao 20kg, vozi neku drljavu mecku cls 2018, on i cale rade 15 godina u Mercedesu, izrabljuju ih tamo za sitne pare, jedva su se nekako tamo skucili. Kad dodje nesretnik ovde kao nesto se k..ci pa 20 dana izvodi drustvo po kafanama i diskotekama, sve zivo placa a vidi mu se u onim pijanim ocima da zivi na proseku obicnog Srbina, i da se iza svih tih kola, skupih satova, markiranih kosulja, stotina evra potrosenih u kafani, krije jedan mali nesrecni decak, koji svaki dan ledja ostavlja u proizvodnom pogonu Mercedesa i zivi isto kao mi ovde, a mozda cak i gore. Evo suzu pustih.

iz Srbije...

pre 5 godina

Citalac, slažem se. Sistem društva i način života jeste takav da se cela plata potroši i plus uvek bude malo u kreditu. S tim što se u bogatoj Evropi voze nova kola, živi se u lepom stanu, ide se na letovanje i zimovanje. U Srbiji nažalost prosečan radnik preživljava. Nisu radnici u Evropi bogati ali žive lepo, to je osnovna razlika.

Trtmrt

pre 5 godina

Pa i troškovi života su mnogostruko veći
Plata je samo jedan pokazatelj
Moraju se svi parametri uzeti u obzir
To sto su Plate i uslovi rada mizerni u Srbiji Bosni Makedoniji a troškovi života visoki to je drugi par opanaka
Ali kakav narod takva vlast

Kosta

pre 5 godina

Švajcarska nije u EU pa je zato nema na spisku.
Prema ovoj analizi, prosečna plata u Estoniji iznosi 957 evra, u Letoniji 738 evra, a u Litvaniji 693 evra.

Od ostalih zemalja EU-a prosečna plata u Portugalu iznosi 925 evra, a u Grčkoj 917 evra.

Najniže prosečne plate u EU su zabeležene u Bugarskoj - 457 evra,a stepenicu ispred njih je Rumunija, gde prosečan radnik zaradi 565 evra.

Koja smo mi beda. A slušaš ove sto svi od reda imaju tetku u Kanadi kako nam je zlatno doba. Kako li spavaju noću? Da li idu kod rodbine na slave i veselja? Imaju li obraza da se pojave kad svi znaju da kradu na olovku. Kako ih nije stid?

iz Srbije...

pre 5 godina

Citalac, slažem se. Sistem društva i način života jeste takav da se cela plata potroši i plus uvek bude malo u kreditu. S tim što se u bogatoj Evropi voze nova kola, živi se u lepom stanu, ide se na letovanje i zimovanje. U Srbiji nažalost prosečan radnik preživljava. Nisu radnici u Evropi bogati ali žive lepo, to je osnovna razlika.

Kosta

pre 5 godina

Švajcarska nije u EU pa je zato nema na spisku.
Prema ovoj analizi, prosečna plata u Estoniji iznosi 957 evra, u Letoniji 738 evra, a u Litvaniji 693 evra.

Od ostalih zemalja EU-a prosečna plata u Portugalu iznosi 925 evra, a u Grčkoj 917 evra.

Najniže prosečne plate u EU su zabeležene u Bugarskoj - 457 evra,a stepenicu ispred njih je Rumunija, gde prosečan radnik zaradi 565 evra.

Koja smo mi beda. A slušaš ove sto svi od reda imaju tetku u Kanadi kako nam je zlatno doba. Kako li spavaju noću? Da li idu kod rodbine na slave i veselja? Imaju li obraza da se pojave kad svi znaju da kradu na olovku. Kako ih nije stid?

Trtmrt

pre 5 godina

Pa i troškovi života su mnogostruko veći
Plata je samo jedan pokazatelj
Moraju se svi parametri uzeti u obzir
To sto su Plate i uslovi rada mizerni u Srbiji Bosni Makedoniji a troškovi života visoki to je drugi par opanaka
Ali kakav narod takva vlast

Nikola

pre 5 godina

Neko reče da u Danskoj potrošiš 3000 kao u Srbiji 300. Nije baš.... Automobili, tehnika, telefoni, imaju skoro iste cene tamo i ovde. Takođe, letovanje bilo gde te isto košta ako dolaziš iz Danske, Srbije, Rumunije.... A, ako ćeš se štekati i uštedeti nekih 20% plate mesečno, u Srbiji je to 60 evra, a u Danskoj 600... Ne zanosite se tom pričom o skupom životu. Skup je luksuz, normalan život u normalnim zemljama na zapadu nije.

Citalac

pre 5 godina

Nema nigde para. Samo je standard veci. Jedino ako ces ko budala da zivis na pasteti i stekas ceo zivot da napravis kucu s lavovima u Srbiji xD U Danskij se potrosi 3000, kao i 300 u Srbiji. Zato su tamo veci standardi i kvalitet ali ko je ovde gladan, tamo ima posla.

Koza

pre 5 godina

(Citalac, 12. januar 2019 09:00)

Pa to je i sustina. Bolje imati platu 3000 evra i troskove 2500 nego platu 300 evra i troskove 250. U oba slucaja je odnos plata/trosak isti. Samo sto u prvom slucaju za godinu dana usteis 6000 evra i mozes da odes na more, zimovanje i da ti ostane par hiljada eura za garderobu dok u drugom slucaju ustedis 600 evra i sve ih potrosis na jedno letovanje. To je standard.

Janković M

pre 5 godina

(Citalac, 12. januar 2019 09:00)

Kako to misliš ko je ovde gladan tamo ima posla? Da nisi mislio da svako može da se spakuje i ode u Dansku da radi? Dobar dan ja znam engleski jezik malo bi vozio GSP ili bar kamion...

mix

pre 5 godina

e moji srbi na sta su nam spale "prave" vrednosti zivota. sramota kome je novac sininim za blagostanje. ja vise cenim i obracam paznju i na porodicu i vaspitanje dece. toga na zapadu nema. postajete robovi novca
(srba, 12. januar 2019 09:42)
E moj Srbo.Vidi se da dalje od svog "sela" niste mrdnuli.Na zapadu nema vaspitanja dece,ko vas je to slagao.
Nasa deca se od malih nogu uce da psuju,gledaju od starijih kako se baca djubre svuda ko gde stigne.
Ali gladan narod i ne moze bolje da se ponasa i da ima vremena da vaspitava decu,kada roditelji rade od jutra do sutra da ih prehrane.

Sloba

pre 5 godina

čitalac
U Holandiji u 75% jedan supružnik radi puno radno vreme a drugi pola da bi imali vremena za decu. Ja radim 4 a zena 3 dana nedeljno tako da ima vremena i za druge stvari osim posla. I to je kvalitet života.

Pera Cvećar

pre 5 godina

Nije plata sve. U Danskoj, Kanadi, Norveškoj... komšija ti preti, ti ga lepo prijaviš policiji i ne brineš... kod nas bi morao prvo da se raspitaš u kojoj je komšija stranci, koga zna, čiji je rođak, da nađeš vezu u policiji... inače ćeš na kraju ti morati da odgovaraš za nešto i gledaćeš svoje ime u tabloidima kao da si manijak ili ubica. Tamo završiš pošteno fakultet i onda se nadaš dobrom poslu kao logičnom nastavku, a ovde... Visoke su plate i u drugim državama u svetu, na bliskom istoku, JAR... ali opet, nema guranja da se tamo ide sa porodicom i počinje nov život. A u ove države koje pominjem svi bi da idu. Nije sve u parama.

Aca

pre 5 godina

A zasto ne napišete da su gore navedene cifre bruto zarade (pre poreza) dok su neto zarade (posle poreza) 30-ak procenata niže? Ljudi u Srbiji dobijaju pogrešnu sliku o zaradama zahvaljujući nepotpunim informacijama. Jeste da su zarade visoke ali su i kirije za stan, mesečna karta za prevoz takodje visoke.
Ne, ne jedemo paštete da bi uštedeli za godišnji odmor i ne zidamo kuće sa lavovima i bakarnim olucima kao što mnogi misle već imamo rodbinu u Srbiji kojima ekonomski pomažemo koliko i kad možemo.
Da, voze se novija kola koja su kupljena na kredit koji otplaćujemo godinama jer su popravke starijih automobila jako skupe a uz to nam država vraća 30% od plaćene godišnje kamate preko poreza.
Ne, duša nam nije prazna kao što mislite i novac nam nije prioritet već nam je bitno da ekonomski pomognemo roditeljima i bližnjima u Srbiji. Nažalost mnogi u Srbiji imaju iskrivljenu i pogrešnu sliku o Srbima na zapadu i samom životu na zapadu a to ste čuli od onih Srba koji traže pomoć tumača nakon 20 i više godina provedenih u zemlji u kojoj žive i koji od čistača ili perača sudova, drugi posao nisu radili a godišnji odmor provode u rodnom zavičaju i pričaju kako je život na zapadu težak (a zidaju kuće sa lavovima) kako je "duša prazna" (a nisu pročitali ni jednu knjigu) i verujem da su kao Jevreji kada im neko zatraži ekonomsku pomoć.
Verovatno sam promašio temu ali shvatite da život na zapadu ima svojih prednosti i mana, isto kao i u Srbiji. Nije težak a nije ni lak, nije idealan a nije ni pakao.

ls

pre 5 godina

Nema nigde para. Samo je standard veci. Jedino ako ces ko budala da zivis na pasteti i stekas ceo zivot da napravis kucu s lavovima u Srbiji xD U Danskij se potrosi 3000, kao i 300 u Srbiji. Zato su tamo veci standardi i kvalitet ali ko je ovde gladan, tamo ima posla.
(Citalac, 12. januar 2019 09:00)

Jeste, bas se rastuzim kad vidim jednog mog drugara kad dodje iz Nemacke, jadnik se od pastete udebljao 20kg, vozi neku drljavu mecku cls 2018, on i cale rade 15 godina u Mercedesu, izrabljuju ih tamo za sitne pare, jedva su se nekako tamo skucili. Kad dodje nesretnik ovde kao nesto se k..ci pa 20 dana izvodi drustvo po kafanama i diskotekama, sve zivo placa a vidi mu se u onim pijanim ocima da zivi na proseku obicnog Srbina, i da se iza svih tih kola, skupih satova, markiranih kosulja, stotina evra potrosenih u kafani, krije jedan mali nesrecni decak, koji svaki dan ledja ostavlja u proizvodnom pogonu Mercedesa i zivi isto kao mi ovde, a mozda cak i gore. Evo suzu pustih.

Spearman

pre 5 godina

Da malo pojasnim oko Danske na osnovu licnost iskustva. Plate jesu velike i razlike izmedju visokih pozicija i niskih su relativno male. Plata se uvek predstavlja bruto, pre poreza, jer koliki porez ce neko platiti zavisi od puno stvari: da li je supruznik zaposlen, koliko se putuje do posla, da li firma obezbedjuje obrok, da li se od firme dobija mobilni telefon, itd. Ovo poslednje se uopste ne isplati jer danska drzava ne ostavlja nigde prostor za mahinacije. Ako ti firma da besplatan telefon, to se oporezuje toliko da ti se uopste ne isplati. Kad ti firma plati bruto platu, to su ukupno svi troskovi koje firma ima za radnika. Poreze i doprinose placa radnik. Jednosoban stan u Kopenhagenu kosta najmanje 1000 eura mesecno (u predradju). Na nove automobile je porez 180%. Dakle ako auto kosta 20000 eura, placa se 38000. To drzava radi da bi ljudi vozili bicikl umesto auta. Mnogo ljudi placa oko 500-700 eura mesecno lizing za auto. Porezi na imovinu su astronomski i zavise mnogo od kraja gde se zivi. Ako zivis u blizini necega lepog, recimo jezera ili parka prirode, porez na kucu je ogroman. Ako posedujes nekretninu, mesecne dazbine za odrzavanje i poreze su 2 do 3 puta vece od cene iznajmljivanja stana u Srbiji. Danska je poseban slucaj, skuplja od Svedske, mnogo puta skuplja od Nemacke, ali imaju najmanje korumpirano drustvo na svetu. Skolstvo i zdravstvo su potpuno besplatni, a Danci vole da placaju poreze na svaku krunu sto zarade i misle da treba da budu i veci.

Polidor

pre 5 godina

Naravno, morao je neko da pomene kako su tamo veci troskovi zivota. U tim, normalnim, zemljama su skuplji stanovi, i usluzne delatnosti. Hrana, tehnika i kozmetika su jeftinii ili barem na istom nivou. Ovo kako mi zivimo je prezivljavanje. Vecina zivi sa roditeljima. Kad se nesto kupuje gleda se da se ustedi. U normalnim zemljama svako ima svoj stan i namirnice kupuje bez stresa. Itd. Ne mogu vise na ovu temu. Svako ko je otisao ne vraca se vise ovde.

Jasnica

pre 5 godina

Živim u Luksemburgu i da, plate jesu visoke ali i troškovi ih prate. Dvosoban stan je oko 2000€ mesečno. Takođe i sve ostalo je skuplje nego u okolnim zemljama. Ali je i dalje bolje nego u državama u okruženju.
Kao i iza svake statistike u pozadini su stvari drugačije. Dobar procenat zaposlenih radi za 2000-2500 ali ima i značajan broj ljudi koji zarađuju preko 6-7000 pa i preko 10 000 mesečno i to "gura" statistiku na gore. Razlike su sve veće i bogati su sve bogatiji.
Ceo svet je u istom čabru. Živeli!

Norge

pre 5 godina

Koliko god su skuplji troškovi idalje odnos troškova i zarade je drasticno nepovoljniji u Srbiji. Ja imam ravno osam puta veća primanja sada nego sto sam imao u Srbiji. Živim mnogo bolje iako sam platio kvadrat stana skuplje, auto skuplje, hranu nešto skuplje (varira od proizvoda do proizvoda), prevoz skuplje, gorivo skuplje, restoran skuplje... Zato su mi odmori jeftiniji nego u Srbiji, tehnika i odeća isto ili jeftinije, zdravstvo džabe samo participacija, školstvo džabe... To sto je skuplje nije osam puta skuplje pa samim tim uvek ostaje dobar deo plate za ono sto pozelis. Da ne pričam su nameti na platu manji. Na 43 hiljada bruto plate skinu 12,5 hiljada, a dobar deo ljudi prima izmedju 30 i 35 hiljada i skinu im izmedju 8,5 i 11 hiljada.

Раде

pre 5 godina

Израз "благостање" није адекватан за ову анализу. Плата од три хиљаде евра је у многим земљама социјална граница. Али, да се живи мирније него у Србији када су у питању основне потребе овај наслов може да пије воду. Тамо је све уређеније, квалитетније, неке ствари и не могу да се пореде као што је здравство, култура, образовање... Код нас је све на ивици беде са средњевековним условима. Да би ова информација, посебно наслов, могли да прођу неопходно је узети све параметре, пре свега, потрошачку корпу, затим стан, осигурања, трошкове за ауто, телефон, превоз, па онда извући закључке. Ја бих у оваквим поређењима узео у обзир и стабилност и уређеност система, посебно огромну разлику у понашању политичара и њихову готово непримећеност у медијима. Овде је то иритирајуће, а у Швајцарској, на пример, готово и неприметиш када дође до смене на челу "председништва" државе. Приземни ријалити програми као средство манипулације не постоје, а поготово не мешање политике у рад привреде и јавних служби, посебно урбаниста, је незамислив...

vrh drzave nam je tezak 1000 god robije

pre 5 godina

@Spearman Ma sta nam rece - u Danskoj se sa 3000 evra mesecno zivi bar 5x gore nego u Srbiji sa 400 (kazu da je tolika prosecna plata). Pa sto se ne vratis? Muka mi je nasih koji su otisli pa sad "pametuju" kako je u Srbiji bolje! Ako vas je strah da cemo da dodjemo, pa i mi da zivimo "lose" kao ti, ne sekiraj se, necemo svi!

miki

pre 5 godina

dosta tih zemalja ima 13 I 14 platu, jos ja tu plstu idu manji porezi pa se dobije par hiljada godisnje.

tako da u svi drugim zemlja se isplati ziveti porodično.

od jedne plate se zivi a druga odvaja.


kod nas od svih plata zajedno ne mozes da zivis a ji da odvojis. ovo je nasa realnost bez obzira na jaku zelju za nekim promenama.

Usamljeni vuk

pre 5 godina

@srba
E moj srbo, pa ako ti novac nije potreban ti od paznje i ljubavi kupi sebi i svojoj porodici hranu ,garderobu, auto. Nemojmo da se zavaravamo , dobra plata je preduslov za kvalitetan zivot. Ja mogu da volim i postujem porodicu i sa dobrom platom.

vrh drzave nam je tezak 1000 god robije

pre 5 godina

Za ove koji uporno insistiraju da su ovo bruto plate - PROSECNA BRUTO PLATA U DANSKOJ JE PREKO 5000 EURA! Prestanite da lazete i botujete!

C i n i k

pre 5 godina

Dobro da nismo jos u Eu,drzali bi zauvek fenjer ubedljivo.GR za koju ovde stalno pisu da je u "krizi" ima 917 e prosek a Bugarskih 457 e je nize i od Bosne ili CG...
Ovakve vesti te nekad prosto dotuku,a ako ih uporedite sa svakodnevnim lazima rezima o zlatnom dobu onda je sigurno jos i gore, jer kolicina lazi koja se svakodnevno plasira uglavnom neukom narodu je na nivou Gebelsa,ilustracije radi,i kad je vec bilo jasno da je fasizam puko i da su saveznici pred Berlinom,propaganda je ubedjivala nemacki narod po sklonistima da samo sto nisu pobedili,to je taj bolesni sistem lazi i prevara.
Ista nam se stvar desava..

igor sulic

pre 5 godina

Ovo su neto place, a ne bruto!Najjaci standard ima svicarska pa njemacka!To je najbitnije jer u njemackoj ako ubodete jeftin stan, sve ostalo je smijesno.Politiku jeftine hrane drze od rata i u to nitko ne dira!Od bitnih stvari skuplje je jos samo osiguranje za auto, sve ostalo je isto ili jeftinije!U Münchenu je prosjek 2500 e ali treba doci so njega!Za taj neto treba vam 3300 bruto min!

srba

pre 5 godina

e moji srbi na sta su nam spale "prave" vrednosti zivota. sramota kome je novac sininim za blagostanje. ja vise cenim i obracam paznju i na porodicu i vaspitanje dece. toga na zapadu nema. postajete robovi novca

moje iskustvo

pre 5 godina

 ja vise cenim i obracam paznju i na porodicu i vaspitanje dece. toga na zapadu nema. postajete robovi novca
(srba, 12. januar 2019 09:42) Na Zapadu se deca bolje vaspitana nego u Srbiji, dragi moj.
Naravno da su plate neto, za ove koji pitaju kako to ide, na platnoj listi je izraženo bruto, od čega neke takse plaća radnik (ali odbiju ih već, ne dobiješ na ruke), a neke poslodavac. Jednom godišnje radiš prijavu prihoda, možeš da priložio račune raznih troškova zdravstvenih, renoviranje stana itd, zavisi od zemlje) i onda ti se deo poreza vrati.
Nije tačno da stranci imaju drugačije plate.
Od svojih 14 plata komotno živim, imam veliki vlastiti stan, hranim se po restoranima i najmanje 500, a češće 700€ mesečno mi pretekne. Ni na čemu ne štedeći. I ne živim ni u jednoj od tih severnih zemalja.

neobavesten

pre 5 godina

Nema veze kolika je plata, bitan je standard i sta se za tu platu moze priustiti, kao sto neko rece u komentarima. Bio sam na poslovnom putu u kopenhagen pre mesec dana, i ajde da platim dinarskom karticom hamburger i pivo u kafeu, 4400 dinara...znaci 38€ otprilike me je kostalo nesto sto cu u rodnom gradu platiti 8€ maximum. Kao sto rekoh, nije sve u plati. Putujem dosta evropom i generalno svuda se ljudi zale jer kako su plate vece dosta su vece i troskovi, prohtevi se povecavaju itd, ali naravno ovo kod nas je lose bas jer ne vidim da ce se situacija drasticno poboljsati za prosecnog srbina u narednih 7-8 godina minimum.

Lopovska druzina

pre 5 godina

(Pera Cvećar, 12. januar 2019 13:33)

Ma vidi ti cinkarosa! Ti bre kao da u Švajcarskoj živiš. Tamo ljudi za sve što nije po zakonu odma zovu policiju ili inspekciju. Kakvi su? Pitam ih šta se to vas tiče, što ne gledate svoja posla? Kažu kome je u interesu da svako gleda svoja posla? Pa samo nekom ko ne radi po zakonu i tako potkrada i državu i sve nas. Lud narod. A vidi kako je nama dobro. Kradu svi jer ih niko ne cinkari.

Citalac

pre 5 godina

Dakle rekao sam da je standard veci i lepse je. Bio sam na Zapadu, probao. Srbin mora mnogo da guli za mnogo manje pare, jer prosecna plata nije i plata stranaca. Cast medicinarima, vozacima, majstorima, ali ja te poslove ne bih radio ni za vece pare.

Dakle malo vise para ima na Zapadu, ali manje socijalizacije. Sve u svemu kakvi smo odlicno nam je.

Da nismo nepismeni i bar malo korupciju i glupost da suzbijemo, dolazili bi Danci kod nas da zive.

A sad akd svi da gledate Zadrugu.

maki

pre 5 godina

Troskovi zivota su svuda skupi. Sada, ZAVISI koliko zaradjujes, ma gde bio.

A vrlo je vazna zivotna sredina. Onomad, da se poguse u Beogradu, i drugim mestima. To je samo pocetak. A bice velikog problema i sa piacom vodom. O gradskom saobracaju da ne govorimo.

To je vazno za kvalitetan zivot. Pa ti zaradjivao 5000€ u nekoj zemlji gde nemas zastitu zivotne sredine.

Valentino

pre 5 godina

Verovatno sam promašio temu ali shvatite da život na zapadu ima svojih prednosti i mana, isto kao i u Srbiji. Nije težak a nije ni lak, nije idealan a nije ni pakao.
(Aca, 12. januar 2019 11:58)

Mnogo si toga i dobroga napisao, ali u krivu si sto kazes da su ono bruto zarade. Netocno, navedeno su neto zarade. Ili mislis da je prosjecna placa u Bugarskoj zaista 320 eura?

Dex

pre 5 godina

Trtmrt, ja mnogo vise potrosim u Srbiji nego u Namackoj, gde bi mi bilo podnosljivo i s duplo manjom platom. Nema tu vestackog balansiranja, u nekim zemljama se zivi bolje nego u nekim drugima. Kad za poredjenje uzmemo Srbiju, Bugarsku, Moldaviju i slicne, onda sve gubi smisla, jer su razlike mega velike; ne moze se sve porediti. I to nikakva relativizacija ne moze promeniti, dovoljno je ziveti u razvijenoj zemlji bar nekoliko meseci i uveriti se.

Zoran Simic

pre 5 godina

Ja zivim u Kanadi vec 18 godina. Plate jesu vece, ali su troskovi toliko visoki da veliki broj ljudi zivi isto kao i u Srbiji. Nasi ljudi su odgovorniji, rade vise i vise stede. Na kraju se stvori neka kapitalna vrednost, ali se izgubi smisao zivota jer je sve vestacko, bez imalo duse. Covek se oseca usamljeno, ono sto smo imali u Srbiji, to nikakve pare ne mogu da kupe.

max

pre 5 godina

Ne moze se gledati samo visina plate jer se razlikuju troskovi. Najbolji standard je po meni u Nemackoj. U Skandinaviji i Svajcarskoj su plate vece ali su veci i troskovi. Naravno sve zavisi i od toga sta radis i koliku platu imas.

Rade

pre 5 godina

nasli ste da pisete o drzavama u kojima su cene paprene izivot skup. Samo u Danskoj necete da vidite kako se voze 5 i 7 BMW po ulicama, nego furaju bicikle. A kad udjete u restoean padne vam mrak na oci. Da vidim dalicete i tada da pricate i divite se njihovim platama od 3000 eur. A da zaboravio sam da i. je porez na lukzuz tj automobile 100% a i alkohol im je papren...

z

pre 5 godina

Nema nigde para. Samo je standard veci. Jedino ako ces ko budala da zivis na pasteti i stekas ceo zivot da napravis kucu s lavovima u Srbiji xD U Danskij se potrosi 3000, kao i 300 u Srbiji. Zato su tamo veci standardi i kvalitet ali ko je ovde gladan, tamo ima posla.
(Citalac, 12. januar 2019 09:00)

Mnogo ti je dobra logika,
U prevodu sto bedije to bolje?!?!?!

Za mene su 100 evra svuda isti, samo sto je covek siromasniji, daje im vecu vrednost.

Polar bear

pre 5 godina

Sto više zarađujes to su ti prohtevi veci, počneš od Mazde 2, a završiš na CX7, poenta je koliko i na šta trosis, logično je da sto više zarađujes zelis biše, ali ako si pametan i zadovoljan si onim sto imaš, nema potrebe da juriš trendove i modu i onda si i sa prosečnom platom sasvim ok, pričam naravno o razvijenim evropski zemljama i severnoj americi.

Prvog dana revolucije...

pre 5 godina

Може питање за некога у Данској. Ово што говоре да је просек такав и такав, јел то бруто или нето. И још, да ли вам у фирми сами одбијају порез, или ви плаћате посче, кад подигнете плату? Можда је питање чудно, ал у Србији сам радио само нешто кратко у државној служби и непријатно много код приватника који се није цимао на порезе и доприносе, иф ју ноу ват ај мин...

Alexa

pre 5 godina

Jeste. Ali nama kao podstanarima i zaposlenima (građevina i medicina) u Nišu crkne bojler star 35 godina - i dva meseca oskudevamo za osnovnu hranu. Dete šalješ bez užine u školu sa nasleđenim knjigama, odećom i obućom, a cene te hrane su i veće nego kod vas, a kvalitet manji. Da ne nabrajam ostale "pogodnosti" ovim azdisalim gastosima, koji su kao zaboravili šta je majka Srbija... mada ona nema veze sa "onom" koju oni pamte. Tišina tamo, ništa mi nije smešno.

Srbi su majstori dezinformacije

pre 5 godina

@Spearman
Moda si bio u DK ali informisan nisi. I još širiš neistine.
Naravno da i poslodavac u DK ima poreze po zaposlenom kao i u svim evropskim zemljama. Procenat može negde biti veći negde manji ali svi poslodavci plaćaju prihode po zaposlenom. Naravno i svi zaposleni plaćaju porez na platu koju prime. A u nekim zemljama se i beneficije (korišćenje auta od firme, mobilnog telefona, besplatan ili subvencioniranje topli ili hladni obrok...) sve to se računa u prihode kao i kamate na ušteđevinu, akcije, kapital. Samo tako de države mogu da uberu dovoljno novca da bi obezbedile visoki standard. Porezi su uglavnom progresivni. Svaka plata je uvek izražena u bruto sumi pre plaćanja poreza koji varira od više faktora.

darwinove nagrade

pre 5 godina

razlika u ekonomiji izmedju holandije i srb je oko 3puta.

najskuplje su rucne delatnosti. servis i odrzavanje, kao i mesecna rezija, rata za stan ili renta su 3-4 puta vece nego u srb, vrtic za jedno dete je 1600 eur. da ne pricamo o dva. onda je jasno sto jedan roditelj obicno radi puno a drugi pola radnog vremena.
istina je da je tehnika u tim okvirima jeftinija ali niko ne kupuje ves masinu, tv i frizider ili laptop svakog meseca. tacno je da za to treba jedna plata umesto tri ali kad se sabere i oduzme na kraju meseca sa tih mega 3000 ostanu kokice.

dakle sl. put kad uporedite plate, nemojte da zaboravite da uporedite i ekonomije.

iz CH

pre 5 godina

Dragi komentatori iz Srbije, ne pisite o platama I zivotu na zapadu kada to sa Srbijom nema nikakve veze. Zivim u Svajcarskoj vec 30 godina. Plate su uvek izrazene kao Brutto plata, samo porez placate na neto platu. Zena I ja zaradimo godisnje 144800.00fr (sto cetrdeset cetiri hiljade I Osama to) neto, jer na toliko placamo porez, doduse od toga nam odbiju zdravstveno osiguranje koje je 18000.00fr.(osamnaest hiljada godisnje za nas cetvoro jer Imamo I dva odrasla deteta, studenti kojima mi jos uvek sve placamo, deci troskove za studie it'd), komforan Stan placamo 2250.00fr. mesecno, tri auta koji su nam potreba ne luksuz, ferije itd. Na kraju kada se sve saubere I oduzme, saldo 0 (Nuala), jedino sigurna starost ako je docekamo. Ako jednu platu ne primis ne mozes ziveti. Ovo je realnost u CH a svuda je losije. Nigde nije med I mleko.

ja

pre 5 godina

ovo su place u bruto iznosu ne neto.recimo 2 od 3 trecine privatnog sektora koji hrani i onaj drzavni u hrvatskoj je na minimlacu od 3000 kuna odnosno oko 400 eura.to je istina od tih 400 neto sezivi a ne od bruto osobnog dohotka.negdje je i manje jel radnici moraju vracati ostatak.prosjek raste gledajuci da mn9oge lopine imaju po 20.000 i vise i onda kao eto imate 6000 kn pa sto vam fali.

Citalac

pre 5 godina

Jeste, bas se rastuzim kad vidim jednog mog drugara kad dodje iz Nemacke, jadnik se od pastete udebljao 20kg, vozi neku drljavu mecku cls 2018, on i cale rade 15 godina u Mercedesu, izrabljuju ih tamo za sitne pare, jedva su se nekako tamo skucili. Kad dodje nesretnik ovde kao nesto se k..ci pa 20 dana izvodi drustvo po kafanama i diskotekama, sve zivo placa a vidi mu se u onim pijanim ocima da zivi na proseku obicnog Srbina, i da se iza svih tih kola, skupih satova, markiranih kosulja, stotina evra potrosenih u kafani, krije jedan mali nesrecni decak, koji svaki dan ledja ostavlja u proizvodnom pogonu Mercedesa i zivi isto kao mi ovde, a mozda cak i gore. Evo suzu pustih.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (ls, 12. januar 2019 09:54)

E brate sta ti smatras zivotom i cemu ti tezis... c c c ... opste je poznato da mnogi tamo bas jedu pastetu da bi se ovde pokazali mesec dana. Zelim ti da tako zivis pa budi srecan u selu :D

Norge Vs Srbija

pre 5 godina

@Brano

A sta ako je covek izracunao da u proseku mesecno placa 12.500 porez tokom svih 12 meseci ? Ja na 50.000 placam nesto malo vise od 16.000, i to placam kao sto ste rekli 10,5 meseci, a da bi poredili sa Srbijom i kako se u Srbiji placa porez na zaradu, ja onda placam mesecno svaki mesec oko 14.000(16000*10,5/12), sto znaci stopa poreza mi je oko 28%.

U Srbiji sam placao na 139.500 dinara bruto plate 40.200 porez svakog meseca ili ti 28,8%.

Meni je ovo prva godina u Norveskoj, za 11 meseci sam zaradio 539.000 bruto, platio porez 170.000 i kako sam proveravao skatteetaten preplatio sam porez za 26.000 (bez dodavanja odbitne stavke za strane radnike u prve dve godine rada u visini od 40.000).

Znate kad neko kaze besplatno zdravstvo to znaci da kad odete kod lekara ne placate neke dodatne enormne troskove. U Srbiji je isto besplatno zdravstvo (placate ga 5,15% vi od vaseg bruta i poslodavac jos 5,15% na vas bruto) pa kad odete kod lekara za nesto ozbiljnije on vam kaze "lista je cekanja mozete da zakazete za 6, 12 ili u Limburgu mesecu" a pritom vam da kontakt privatne klinike gde taj pregled mozete da uradite sutra ali to morate da platite. I gle cuda taj doktor radi tamo... Ili jos gori slucajevi kad su liste cekanja u pitanju, kaze ti doktor taj pregled/operacija kosta 600€ kod privatnika das meni 300€ ispod stola i ja ti to odradim za dva dana u drzavnoj bolnici...

Poreski sistem u Norveskoj nije idealan ali je svakako daleko bolji od "sistema" u Srbiji.

Brano

pre 5 godina

Norge,Norge plata ti je 43000 kruna bruto kazes .To je srednja plata u Norveskoj kazes da ti skidaju porez samo 12,5 hiljada mesecno znaci za godinu dana 130000 kruna imas 1 mesec bez poreza i 1 mesec gde placas polovinu poreza, malo brate malo ,kad lazes lazi uverljivije kazes da je zdravstvo dzabe kako si to izboksovao zar nije 8.1%od bruto zarade za vas radnike pogledaj selvangivelse tacka trygg ,a za nas prnzionere je 5,1%Nikad nisam mogao da razumem zasto lazete ljude ima jedan tip sa kanalom na yu tubu Zivot u Norveskoj koji kaze da je socijala ovde 3000 eura. Nemoj mi samo objasnjavati da mozes da umanjis porez znam ja to sigurno bolje od tebe radio sam taj posao godinama i kontrolisao n? hiljde skatter og avgifter meldinga tako da tvoja prica je laz i obmana naroda dole nazalost nisi jedini a zasto?To samo Bog zna

srba

pre 5 godina

e moji srbi na sta su nam spale "prave" vrednosti zivota. sramota kome je novac sininim za blagostanje. ja vise cenim i obracam paznju i na porodicu i vaspitanje dece. toga na zapadu nema. postajete robovi novca

Citalac

pre 5 godina

Nema nigde para. Samo je standard veci. Jedino ako ces ko budala da zivis na pasteti i stekas ceo zivot da napravis kucu s lavovima u Srbiji xD U Danskij se potrosi 3000, kao i 300 u Srbiji. Zato su tamo veci standardi i kvalitet ali ko je ovde gladan, tamo ima posla.

Zoran Simic

pre 5 godina

Ja zivim u Kanadi vec 18 godina. Plate jesu vece, ali su troskovi toliko visoki da veliki broj ljudi zivi isto kao i u Srbiji. Nasi ljudi su odgovorniji, rade vise i vise stede. Na kraju se stvori neka kapitalna vrednost, ali se izgubi smisao zivota jer je sve vestacko, bez imalo duse. Covek se oseca usamljeno, ono sto smo imali u Srbiji, to nikakve pare ne mogu da kupe.

Rade

pre 5 godina

nasli ste da pisete o drzavama u kojima su cene paprene izivot skup. Samo u Danskoj necete da vidite kako se voze 5 i 7 BMW po ulicama, nego furaju bicikle. A kad udjete u restoean padne vam mrak na oci. Da vidim dalicete i tada da pricate i divite se njihovim platama od 3000 eur. A da zaboravio sam da i. je porez na lukzuz tj automobile 100% a i alkohol im je papren...

iz CH

pre 5 godina

Dragi komentatori iz Srbije, ne pisite o platama I zivotu na zapadu kada to sa Srbijom nema nikakve veze. Zivim u Svajcarskoj vec 30 godina. Plate su uvek izrazene kao Brutto plata, samo porez placate na neto platu. Zena I ja zaradimo godisnje 144800.00fr (sto cetrdeset cetiri hiljade I Osama to) neto, jer na toliko placamo porez, doduse od toga nam odbiju zdravstveno osiguranje koje je 18000.00fr.(osamnaest hiljada godisnje za nas cetvoro jer Imamo I dva odrasla deteta, studenti kojima mi jos uvek sve placamo, deci troskove za studie it'd), komforan Stan placamo 2250.00fr. mesecno, tri auta koji su nam potreba ne luksuz, ferije itd. Na kraju kada se sve saubere I oduzme, saldo 0 (Nuala), jedino sigurna starost ako je docekamo. Ako jednu platu ne primis ne mozes ziveti. Ovo je realnost u CH a svuda je losije. Nigde nije med I mleko.

Citalac

pre 5 godina

Dakle rekao sam da je standard veci i lepse je. Bio sam na Zapadu, probao. Srbin mora mnogo da guli za mnogo manje pare, jer prosecna plata nije i plata stranaca. Cast medicinarima, vozacima, majstorima, ali ja te poslove ne bih radio ni za vece pare.

Dakle malo vise para ima na Zapadu, ali manje socijalizacije. Sve u svemu kakvi smo odlicno nam je.

Da nismo nepismeni i bar malo korupciju i glupost da suzbijemo, dolazili bi Danci kod nas da zive.

A sad akd svi da gledate Zadrugu.

Citalac

pre 5 godina

Jeste, bas se rastuzim kad vidim jednog mog drugara kad dodje iz Nemacke, jadnik se od pastete udebljao 20kg, vozi neku drljavu mecku cls 2018, on i cale rade 15 godina u Mercedesu, izrabljuju ih tamo za sitne pare, jedva su se nekako tamo skucili. Kad dodje nesretnik ovde kao nesto se k..ci pa 20 dana izvodi drustvo po kafanama i diskotekama, sve zivo placa a vidi mu se u onim pijanim ocima da zivi na proseku obicnog Srbina, i da se iza svih tih kola, skupih satova, markiranih kosulja, stotina evra potrosenih u kafani, krije jedan mali nesrecni decak, koji svaki dan ledja ostavlja u proizvodnom pogonu Mercedesa i zivi isto kao mi ovde, a mozda cak i gore. Evo suzu pustih.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (ls, 12. januar 2019 09:54)

E brate sta ti smatras zivotom i cemu ti tezis... c c c ... opste je poznato da mnogi tamo bas jedu pastetu da bi se ovde pokazali mesec dana. Zelim ti da tako zivis pa budi srecan u selu :D

darwinove nagrade

pre 5 godina

razlika u ekonomiji izmedju holandije i srb je oko 3puta.

najskuplje su rucne delatnosti. servis i odrzavanje, kao i mesecna rezija, rata za stan ili renta su 3-4 puta vece nego u srb, vrtic za jedno dete je 1600 eur. da ne pricamo o dva. onda je jasno sto jedan roditelj obicno radi puno a drugi pola radnog vremena.
istina je da je tehnika u tim okvirima jeftinija ali niko ne kupuje ves masinu, tv i frizider ili laptop svakog meseca. tacno je da za to treba jedna plata umesto tri ali kad se sabere i oduzme na kraju meseca sa tih mega 3000 ostanu kokice.

dakle sl. put kad uporedite plate, nemojte da zaboravite da uporedite i ekonomije.

ja

pre 5 godina

ovo su place u bruto iznosu ne neto.recimo 2 od 3 trecine privatnog sektora koji hrani i onaj drzavni u hrvatskoj je na minimlacu od 3000 kuna odnosno oko 400 eura.to je istina od tih 400 neto sezivi a ne od bruto osobnog dohotka.negdje je i manje jel radnici moraju vracati ostatak.prosjek raste gledajuci da mn9oge lopine imaju po 20.000 i vise i onda kao eto imate 6000 kn pa sto vam fali.

Trtmrt

pre 5 godina

Pa i troškovi života su mnogostruko veći
Plata je samo jedan pokazatelj
Moraju se svi parametri uzeti u obzir
To sto su Plate i uslovi rada mizerni u Srbiji Bosni Makedoniji a troškovi života visoki to je drugi par opanaka
Ali kakav narod takva vlast

ls

pre 5 godina

Nema nigde para. Samo je standard veci. Jedino ako ces ko budala da zivis na pasteti i stekas ceo zivot da napravis kucu s lavovima u Srbiji xD U Danskij se potrosi 3000, kao i 300 u Srbiji. Zato su tamo veci standardi i kvalitet ali ko je ovde gladan, tamo ima posla.
(Citalac, 12. januar 2019 09:00)

Jeste, bas se rastuzim kad vidim jednog mog drugara kad dodje iz Nemacke, jadnik se od pastete udebljao 20kg, vozi neku drljavu mecku cls 2018, on i cale rade 15 godina u Mercedesu, izrabljuju ih tamo za sitne pare, jedva su se nekako tamo skucili. Kad dodje nesretnik ovde kao nesto se k..ci pa 20 dana izvodi drustvo po kafanama i diskotekama, sve zivo placa a vidi mu se u onim pijanim ocima da zivi na proseku obicnog Srbina, i da se iza svih tih kola, skupih satova, markiranih kosulja, stotina evra potrosenih u kafani, krije jedan mali nesrecni decak, koji svaki dan ledja ostavlja u proizvodnom pogonu Mercedesa i zivi isto kao mi ovde, a mozda cak i gore. Evo suzu pustih.

Nikola

pre 5 godina

Neko reče da u Danskoj potrošiš 3000 kao u Srbiji 300. Nije baš.... Automobili, tehnika, telefoni, imaju skoro iste cene tamo i ovde. Takođe, letovanje bilo gde te isto košta ako dolaziš iz Danske, Srbije, Rumunije.... A, ako ćeš se štekati i uštedeti nekih 20% plate mesečno, u Srbiji je to 60 evra, a u Danskoj 600... Ne zanosite se tom pričom o skupom životu. Skup je luksuz, normalan život u normalnim zemljama na zapadu nije.

Aca

pre 5 godina

A zasto ne napišete da su gore navedene cifre bruto zarade (pre poreza) dok su neto zarade (posle poreza) 30-ak procenata niže? Ljudi u Srbiji dobijaju pogrešnu sliku o zaradama zahvaljujući nepotpunim informacijama. Jeste da su zarade visoke ali su i kirije za stan, mesečna karta za prevoz takodje visoke.
Ne, ne jedemo paštete da bi uštedeli za godišnji odmor i ne zidamo kuće sa lavovima i bakarnim olucima kao što mnogi misle već imamo rodbinu u Srbiji kojima ekonomski pomažemo koliko i kad možemo.
Da, voze se novija kola koja su kupljena na kredit koji otplaćujemo godinama jer su popravke starijih automobila jako skupe a uz to nam država vraća 30% od plaćene godišnje kamate preko poreza.
Ne, duša nam nije prazna kao što mislite i novac nam nije prioritet već nam je bitno da ekonomski pomognemo roditeljima i bližnjima u Srbiji. Nažalost mnogi u Srbiji imaju iskrivljenu i pogrešnu sliku o Srbima na zapadu i samom životu na zapadu a to ste čuli od onih Srba koji traže pomoć tumača nakon 20 i više godina provedenih u zemlji u kojoj žive i koji od čistača ili perača sudova, drugi posao nisu radili a godišnji odmor provode u rodnom zavičaju i pričaju kako je život na zapadu težak (a zidaju kuće sa lavovima) kako je "duša prazna" (a nisu pročitali ni jednu knjigu) i verujem da su kao Jevreji kada im neko zatraži ekonomsku pomoć.
Verovatno sam promašio temu ali shvatite da život na zapadu ima svojih prednosti i mana, isto kao i u Srbiji. Nije težak a nije ni lak, nije idealan a nije ni pakao.

Janković M

pre 5 godina

(Citalac, 12. januar 2019 09:00)

Kako to misliš ko je ovde gladan tamo ima posla? Da nisi mislio da svako može da se spakuje i ode u Dansku da radi? Dobar dan ja znam engleski jezik malo bi vozio GSP ili bar kamion...

neobavesten

pre 5 godina

Nema veze kolika je plata, bitan je standard i sta se za tu platu moze priustiti, kao sto neko rece u komentarima. Bio sam na poslovnom putu u kopenhagen pre mesec dana, i ajde da platim dinarskom karticom hamburger i pivo u kafeu, 4400 dinara...znaci 38€ otprilike me je kostalo nesto sto cu u rodnom gradu platiti 8€ maximum. Kao sto rekoh, nije sve u plati. Putujem dosta evropom i generalno svuda se ljudi zale jer kako su plate vece dosta su vece i troskovi, prohtevi se povecavaju itd, ali naravno ovo kod nas je lose bas jer ne vidim da ce se situacija drasticno poboljsati za prosecnog srbina u narednih 7-8 godina minimum.

vrh drzave nam je tezak 1000 god robije

pre 5 godina

@Spearman Ma sta nam rece - u Danskoj se sa 3000 evra mesecno zivi bar 5x gore nego u Srbiji sa 400 (kazu da je tolika prosecna plata). Pa sto se ne vratis? Muka mi je nasih koji su otisli pa sad "pametuju" kako je u Srbiji bolje! Ako vas je strah da cemo da dodjemo, pa i mi da zivimo "lose" kao ti, ne sekiraj se, necemo svi!

Jasnica

pre 5 godina

Živim u Luksemburgu i da, plate jesu visoke ali i troškovi ih prate. Dvosoban stan je oko 2000€ mesečno. Takođe i sve ostalo je skuplje nego u okolnim zemljama. Ali je i dalje bolje nego u državama u okruženju.
Kao i iza svake statistike u pozadini su stvari drugačije. Dobar procenat zaposlenih radi za 2000-2500 ali ima i značajan broj ljudi koji zarađuju preko 6-7000 pa i preko 10 000 mesečno i to "gura" statistiku na gore. Razlike su sve veće i bogati su sve bogatiji.
Ceo svet je u istom čabru. Živeli!

Kosta

pre 5 godina

Švajcarska nije u EU pa je zato nema na spisku.
Prema ovoj analizi, prosečna plata u Estoniji iznosi 957 evra, u Letoniji 738 evra, a u Litvaniji 693 evra.

Od ostalih zemalja EU-a prosečna plata u Portugalu iznosi 925 evra, a u Grčkoj 917 evra.

Najniže prosečne plate u EU su zabeležene u Bugarskoj - 457 evra,a stepenicu ispred njih je Rumunija, gde prosečan radnik zaradi 565 evra.

Koja smo mi beda. A slušaš ove sto svi od reda imaju tetku u Kanadi kako nam je zlatno doba. Kako li spavaju noću? Da li idu kod rodbine na slave i veselja? Imaju li obraza da se pojave kad svi znaju da kradu na olovku. Kako ih nije stid?

vrh drzave nam je tezak 1000 god robije

pre 5 godina

Za ove koji uporno insistiraju da su ovo bruto plate - PROSECNA BRUTO PLATA U DANSKOJ JE PREKO 5000 EURA! Prestanite da lazete i botujete!

iz Srbije...

pre 5 godina

Citalac, slažem se. Sistem društva i način života jeste takav da se cela plata potroši i plus uvek bude malo u kreditu. S tim što se u bogatoj Evropi voze nova kola, živi se u lepom stanu, ide se na letovanje i zimovanje. U Srbiji nažalost prosečan radnik preživljava. Nisu radnici u Evropi bogati ali žive lepo, to je osnovna razlika.

moje iskustvo

pre 5 godina

 ja vise cenim i obracam paznju i na porodicu i vaspitanje dece. toga na zapadu nema. postajete robovi novca
(srba, 12. januar 2019 09:42) Na Zapadu se deca bolje vaspitana nego u Srbiji, dragi moj.
Naravno da su plate neto, za ove koji pitaju kako to ide, na platnoj listi je izraženo bruto, od čega neke takse plaća radnik (ali odbiju ih već, ne dobiješ na ruke), a neke poslodavac. Jednom godišnje radiš prijavu prihoda, možeš da priložio račune raznih troškova zdravstvenih, renoviranje stana itd, zavisi od zemlje) i onda ti se deo poreza vrati.
Nije tačno da stranci imaju drugačije plate.
Od svojih 14 plata komotno živim, imam veliki vlastiti stan, hranim se po restoranima i najmanje 500, a češće 700€ mesečno mi pretekne. Ni na čemu ne štedeći. I ne živim ni u jednoj od tih severnih zemalja.

mix

pre 5 godina

e moji srbi na sta su nam spale "prave" vrednosti zivota. sramota kome je novac sininim za blagostanje. ja vise cenim i obracam paznju i na porodicu i vaspitanje dece. toga na zapadu nema. postajete robovi novca
(srba, 12. januar 2019 09:42)
E moj Srbo.Vidi se da dalje od svog "sela" niste mrdnuli.Na zapadu nema vaspitanja dece,ko vas je to slagao.
Nasa deca se od malih nogu uce da psuju,gledaju od starijih kako se baca djubre svuda ko gde stigne.
Ali gladan narod i ne moze bolje da se ponasa i da ima vremena da vaspitava decu,kada roditelji rade od jutra do sutra da ih prehrane.

Koza

pre 5 godina

(Citalac, 12. januar 2019 09:00)

Pa to je i sustina. Bolje imati platu 3000 evra i troskove 2500 nego platu 300 evra i troskove 250. U oba slucaja je odnos plata/trosak isti. Samo sto u prvom slucaju za godinu dana usteis 6000 evra i mozes da odes na more, zimovanje i da ti ostane par hiljada eura za garderobu dok u drugom slucaju ustedis 600 evra i sve ih potrosis na jedno letovanje. To je standard.

C i n i k

pre 5 godina

Dobro da nismo jos u Eu,drzali bi zauvek fenjer ubedljivo.GR za koju ovde stalno pisu da je u "krizi" ima 917 e prosek a Bugarskih 457 e je nize i od Bosne ili CG...
Ovakve vesti te nekad prosto dotuku,a ako ih uporedite sa svakodnevnim lazima rezima o zlatnom dobu onda je sigurno jos i gore, jer kolicina lazi koja se svakodnevno plasira uglavnom neukom narodu je na nivou Gebelsa,ilustracije radi,i kad je vec bilo jasno da je fasizam puko i da su saveznici pred Berlinom,propaganda je ubedjivala nemacki narod po sklonistima da samo sto nisu pobedili,to je taj bolesni sistem lazi i prevara.
Ista nam se stvar desava..

Prvog dana revolucije...

pre 5 godina

Може питање за некога у Данској. Ово што говоре да је просек такав и такав, јел то бруто или нето. И још, да ли вам у фирми сами одбијају порез, или ви плаћате посче, кад подигнете плату? Можда је питање чудно, ал у Србији сам радио само нешто кратко у државној служби и непријатно много код приватника који се није цимао на порезе и доприносе, иф ју ноу ват ај мин...

Polidor

pre 5 godina

Naravno, morao je neko da pomene kako su tamo veci troskovi zivota. U tim, normalnim, zemljama su skuplji stanovi, i usluzne delatnosti. Hrana, tehnika i kozmetika su jeftinii ili barem na istom nivou. Ovo kako mi zivimo je prezivljavanje. Vecina zivi sa roditeljima. Kad se nesto kupuje gleda se da se ustedi. U normalnim zemljama svako ima svoj stan i namirnice kupuje bez stresa. Itd. Ne mogu vise na ovu temu. Svako ko je otisao ne vraca se vise ovde.

Spearman

pre 5 godina

Da malo pojasnim oko Danske na osnovu licnost iskustva. Plate jesu velike i razlike izmedju visokih pozicija i niskih su relativno male. Plata se uvek predstavlja bruto, pre poreza, jer koliki porez ce neko platiti zavisi od puno stvari: da li je supruznik zaposlen, koliko se putuje do posla, da li firma obezbedjuje obrok, da li se od firme dobija mobilni telefon, itd. Ovo poslednje se uopste ne isplati jer danska drzava ne ostavlja nigde prostor za mahinacije. Ako ti firma da besplatan telefon, to se oporezuje toliko da ti se uopste ne isplati. Kad ti firma plati bruto platu, to su ukupno svi troskovi koje firma ima za radnika. Poreze i doprinose placa radnik. Jednosoban stan u Kopenhagenu kosta najmanje 1000 eura mesecno (u predradju). Na nove automobile je porez 180%. Dakle ako auto kosta 20000 eura, placa se 38000. To drzava radi da bi ljudi vozili bicikl umesto auta. Mnogo ljudi placa oko 500-700 eura mesecno lizing za auto. Porezi na imovinu su astronomski i zavise mnogo od kraja gde se zivi. Ako zivis u blizini necega lepog, recimo jezera ili parka prirode, porez na kucu je ogroman. Ako posedujes nekretninu, mesecne dazbine za odrzavanje i poreze su 2 do 3 puta vece od cene iznajmljivanja stana u Srbiji. Danska je poseban slucaj, skuplja od Svedske, mnogo puta skuplja od Nemacke, ali imaju najmanje korumpirano drustvo na svetu. Skolstvo i zdravstvo su potpuno besplatni, a Danci vole da placaju poreze na svaku krunu sto zarade i misle da treba da budu i veci.

miki

pre 5 godina

dosta tih zemalja ima 13 I 14 platu, jos ja tu plstu idu manji porezi pa se dobije par hiljada godisnje.

tako da u svi drugim zemlja se isplati ziveti porodično.

od jedne plate se zivi a druga odvaja.


kod nas od svih plata zajedno ne mozes da zivis a ji da odvojis. ovo je nasa realnost bez obzira na jaku zelju za nekim promenama.

max

pre 5 godina

Ne moze se gledati samo visina plate jer se razlikuju troskovi. Najbolji standard je po meni u Nemackoj. U Skandinaviji i Svajcarskoj su plate vece ali su veci i troskovi. Naravno sve zavisi i od toga sta radis i koliku platu imas.

Раде

pre 5 godina

Израз "благостање" није адекватан за ову анализу. Плата од три хиљаде евра је у многим земљама социјална граница. Али, да се живи мирније него у Србији када су у питању основне потребе овај наслов може да пије воду. Тамо је све уређеније, квалитетније, неке ствари и не могу да се пореде као што је здравство, култура, образовање... Код нас је све на ивици беде са средњевековним условима. Да би ова информација, посебно наслов, могли да прођу неопходно је узети све параметре, пре свега, потрошачку корпу, затим стан, осигурања, трошкове за ауто, телефон, превоз, па онда извући закључке. Ја бих у оваквим поређењима узео у обзир и стабилност и уређеност система, посебно огромну разлику у понашању политичара и њихову готово непримећеност у медијима. Овде је то иритирајуће, а у Швајцарској, на пример, готово и неприметиш када дође до смене на челу "председништва" државе. Приземни ријалити програми као средство манипулације не постоје, а поготово не мешање политике у рад привреде и јавних служби, посебно урбаниста, је незамислив...

Usamljeni vuk

pre 5 godina

@srba
E moj srbo, pa ako ti novac nije potreban ti od paznje i ljubavi kupi sebi i svojoj porodici hranu ,garderobu, auto. Nemojmo da se zavaravamo , dobra plata je preduslov za kvalitetan zivot. Ja mogu da volim i postujem porodicu i sa dobrom platom.

Dex

pre 5 godina

Trtmrt, ja mnogo vise potrosim u Srbiji nego u Namackoj, gde bi mi bilo podnosljivo i s duplo manjom platom. Nema tu vestackog balansiranja, u nekim zemljama se zivi bolje nego u nekim drugima. Kad za poredjenje uzmemo Srbiju, Bugarsku, Moldaviju i slicne, onda sve gubi smisla, jer su razlike mega velike; ne moze se sve porediti. I to nikakva relativizacija ne moze promeniti, dovoljno je ziveti u razvijenoj zemlji bar nekoliko meseci i uveriti se.

igor sulic

pre 5 godina

Ovo su neto place, a ne bruto!Najjaci standard ima svicarska pa njemacka!To je najbitnije jer u njemackoj ako ubodete jeftin stan, sve ostalo je smijesno.Politiku jeftine hrane drze od rata i u to nitko ne dira!Od bitnih stvari skuplje je jos samo osiguranje za auto, sve ostalo je isto ili jeftinije!U Münchenu je prosjek 2500 e ali treba doci so njega!Za taj neto treba vam 3300 bruto min!

Norge

pre 5 godina

Koliko god su skuplji troškovi idalje odnos troškova i zarade je drasticno nepovoljniji u Srbiji. Ja imam ravno osam puta veća primanja sada nego sto sam imao u Srbiji. Živim mnogo bolje iako sam platio kvadrat stana skuplje, auto skuplje, hranu nešto skuplje (varira od proizvoda do proizvoda), prevoz skuplje, gorivo skuplje, restoran skuplje... Zato su mi odmori jeftiniji nego u Srbiji, tehnika i odeća isto ili jeftinije, zdravstvo džabe samo participacija, školstvo džabe... To sto je skuplje nije osam puta skuplje pa samim tim uvek ostaje dobar deo plate za ono sto pozelis. Da ne pričam su nameti na platu manji. Na 43 hiljada bruto plate skinu 12,5 hiljada, a dobar deo ljudi prima izmedju 30 i 35 hiljada i skinu im izmedju 8,5 i 11 hiljada.

z

pre 5 godina

Nema nigde para. Samo je standard veci. Jedino ako ces ko budala da zivis na pasteti i stekas ceo zivot da napravis kucu s lavovima u Srbiji xD U Danskij se potrosi 3000, kao i 300 u Srbiji. Zato su tamo veci standardi i kvalitet ali ko je ovde gladan, tamo ima posla.
(Citalac, 12. januar 2019 09:00)

Mnogo ti je dobra logika,
U prevodu sto bedije to bolje?!?!?!

Za mene su 100 evra svuda isti, samo sto je covek siromasniji, daje im vecu vrednost.

Pera Cvećar

pre 5 godina

Nije plata sve. U Danskoj, Kanadi, Norveškoj... komšija ti preti, ti ga lepo prijaviš policiji i ne brineš... kod nas bi morao prvo da se raspitaš u kojoj je komšija stranci, koga zna, čiji je rođak, da nađeš vezu u policiji... inače ćeš na kraju ti morati da odgovaraš za nešto i gledaćeš svoje ime u tabloidima kao da si manijak ili ubica. Tamo završiš pošteno fakultet i onda se nadaš dobrom poslu kao logičnom nastavku, a ovde... Visoke su plate i u drugim državama u svetu, na bliskom istoku, JAR... ali opet, nema guranja da se tamo ide sa porodicom i počinje nov život. A u ove države koje pominjem svi bi da idu. Nije sve u parama.

Lopovska druzina

pre 5 godina

(Pera Cvećar, 12. januar 2019 13:33)

Ma vidi ti cinkarosa! Ti bre kao da u Švajcarskoj živiš. Tamo ljudi za sve što nije po zakonu odma zovu policiju ili inspekciju. Kakvi su? Pitam ih šta se to vas tiče, što ne gledate svoja posla? Kažu kome je u interesu da svako gleda svoja posla? Pa samo nekom ko ne radi po zakonu i tako potkrada i državu i sve nas. Lud narod. A vidi kako je nama dobro. Kradu svi jer ih niko ne cinkari.

Valentino

pre 5 godina

Verovatno sam promašio temu ali shvatite da život na zapadu ima svojih prednosti i mana, isto kao i u Srbiji. Nije težak a nije ni lak, nije idealan a nije ni pakao.
(Aca, 12. januar 2019 11:58)

Mnogo si toga i dobroga napisao, ali u krivu si sto kazes da su ono bruto zarade. Netocno, navedeno su neto zarade. Ili mislis da je prosjecna placa u Bugarskoj zaista 320 eura?

Srbi su majstori dezinformacije

pre 5 godina

@Spearman
Moda si bio u DK ali informisan nisi. I još širiš neistine.
Naravno da i poslodavac u DK ima poreze po zaposlenom kao i u svim evropskim zemljama. Procenat može negde biti veći negde manji ali svi poslodavci plaćaju prihode po zaposlenom. Naravno i svi zaposleni plaćaju porez na platu koju prime. A u nekim zemljama se i beneficije (korišćenje auta od firme, mobilnog telefona, besplatan ili subvencioniranje topli ili hladni obrok...) sve to se računa u prihode kao i kamate na ušteđevinu, akcije, kapital. Samo tako de države mogu da uberu dovoljno novca da bi obezbedile visoki standard. Porezi su uglavnom progresivni. Svaka plata je uvek izražena u bruto sumi pre plaćanja poreza koji varira od više faktora.

Alexa

pre 5 godina

Jeste. Ali nama kao podstanarima i zaposlenima (građevina i medicina) u Nišu crkne bojler star 35 godina - i dva meseca oskudevamo za osnovnu hranu. Dete šalješ bez užine u školu sa nasleđenim knjigama, odećom i obućom, a cene te hrane su i veće nego kod vas, a kvalitet manji. Da ne nabrajam ostale "pogodnosti" ovim azdisalim gastosima, koji su kao zaboravili šta je majka Srbija... mada ona nema veze sa "onom" koju oni pamte. Tišina tamo, ništa mi nije smešno.

maki

pre 5 godina

Troskovi zivota su svuda skupi. Sada, ZAVISI koliko zaradjujes, ma gde bio.

A vrlo je vazna zivotna sredina. Onomad, da se poguse u Beogradu, i drugim mestima. To je samo pocetak. A bice velikog problema i sa piacom vodom. O gradskom saobracaju da ne govorimo.

To je vazno za kvalitetan zivot. Pa ti zaradjivao 5000€ u nekoj zemlji gde nemas zastitu zivotne sredine.

Sloba

pre 5 godina

čitalac
U Holandiji u 75% jedan supružnik radi puno radno vreme a drugi pola da bi imali vremena za decu. Ja radim 4 a zena 3 dana nedeljno tako da ima vremena i za druge stvari osim posla. I to je kvalitet života.

Polar bear

pre 5 godina

Sto više zarađujes to su ti prohtevi veci, počneš od Mazde 2, a završiš na CX7, poenta je koliko i na šta trosis, logično je da sto više zarađujes zelis biše, ali ako si pametan i zadovoljan si onim sto imaš, nema potrebe da juriš trendove i modu i onda si i sa prosečnom platom sasvim ok, pričam naravno o razvijenim evropski zemljama i severnoj americi.

Brano

pre 5 godina

Norge,Norge plata ti je 43000 kruna bruto kazes .To je srednja plata u Norveskoj kazes da ti skidaju porez samo 12,5 hiljada mesecno znaci za godinu dana 130000 kruna imas 1 mesec bez poreza i 1 mesec gde placas polovinu poreza, malo brate malo ,kad lazes lazi uverljivije kazes da je zdravstvo dzabe kako si to izboksovao zar nije 8.1%od bruto zarade za vas radnike pogledaj selvangivelse tacka trygg ,a za nas prnzionere je 5,1%Nikad nisam mogao da razumem zasto lazete ljude ima jedan tip sa kanalom na yu tubu Zivot u Norveskoj koji kaze da je socijala ovde 3000 eura. Nemoj mi samo objasnjavati da mozes da umanjis porez znam ja to sigurno bolje od tebe radio sam taj posao godinama i kontrolisao n? hiljde skatter og avgifter meldinga tako da tvoja prica je laz i obmana naroda dole nazalost nisi jedini a zasto?To samo Bog zna

Norge Vs Srbija

pre 5 godina

@Brano

A sta ako je covek izracunao da u proseku mesecno placa 12.500 porez tokom svih 12 meseci ? Ja na 50.000 placam nesto malo vise od 16.000, i to placam kao sto ste rekli 10,5 meseci, a da bi poredili sa Srbijom i kako se u Srbiji placa porez na zaradu, ja onda placam mesecno svaki mesec oko 14.000(16000*10,5/12), sto znaci stopa poreza mi je oko 28%.

U Srbiji sam placao na 139.500 dinara bruto plate 40.200 porez svakog meseca ili ti 28,8%.

Meni je ovo prva godina u Norveskoj, za 11 meseci sam zaradio 539.000 bruto, platio porez 170.000 i kako sam proveravao skatteetaten preplatio sam porez za 26.000 (bez dodavanja odbitne stavke za strane radnike u prve dve godine rada u visini od 40.000).

Znate kad neko kaze besplatno zdravstvo to znaci da kad odete kod lekara ne placate neke dodatne enormne troskove. U Srbiji je isto besplatno zdravstvo (placate ga 5,15% vi od vaseg bruta i poslodavac jos 5,15% na vas bruto) pa kad odete kod lekara za nesto ozbiljnije on vam kaze "lista je cekanja mozete da zakazete za 6, 12 ili u Limburgu mesecu" a pritom vam da kontakt privatne klinike gde taj pregled mozete da uradite sutra ali to morate da platite. I gle cuda taj doktor radi tamo... Ili jos gori slucajevi kad su liste cekanja u pitanju, kaze ti doktor taj pregled/operacija kosta 600€ kod privatnika das meni 300€ ispod stola i ja ti to odradim za dva dana u drzavnoj bolnici...

Poreski sistem u Norveskoj nije idealan ali je svakako daleko bolji od "sistema" u Srbiji.