Ponedeljak, 07.01.2019.

13:11

Pakujete li se i vi za Nemačku? Čekajte, rano je

Nemačka je otvorila vrata za naše radnike, ali to ne znači da možete odmah da pakujete kofere. Taj posao odložite jer vam još treba viza za obećanu zemlju.

Izvor: B92

Pakujete li se i vi za Nemaèku? Èekajte, rano je IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

62 Komentari

Sortiraj po:

stranac

pre 5 godina

tek kad si vec ziveo u nemackoj, pa onda dodjes u ovu rupu srbiju na nekoliko godina, onda shvatis da ovo u srbiji nije zivot, dostojan za normalne, obrazovane, postene ljude!

stranac

pre 5 godina

tek kad si vec ziveo u nemackoj, pa onda dodjes u ovu rupu srbiju na nekoliko godina, onda shvatis da ovo u srbiji nije zivot, dostojan za normalne, obrazovane, postene ljude!

day

pre 5 godina

Ne postoji univerzalan odgovor na pitanje ici ili ostati. Generalno, onaj koji nema posla ili radi za bednih 300-400€ treba da ide. Nesporno je da ovde nikada nece biti bolje, bar ne za naseg ovozemaljskog zivota. S druge strane, tamo cete uvek biti tudji sluga, da, dobro je rekao jedan komentator - sluga. Gradjanin drugog reda, prezren od strane Nemca kao nizi drustveni sloj, bez socijalnog zivota, ucauren u svakodnevnicu melanholije, nostalgije i evociranja uspomena iz proslosti. Naknada za dusevnu prazninu ce biti materijalna sigurnost, izvesnost i zivot u sistemu vladavine prava, funkcionisanja institucija i postovanja zakona.

Ako nista drugo, jedna od osnovnih prednosti ovog vremena u kom zivimo je sto svako ima slobodu da sam odluci sta od gore navedenog da izabere i kako da prozivi ovaj zivot.

svako ima svoju priču

pre 5 godina

Dosta mojih bliskih rodjaka i prijatelja je otišlo za Nemačku ,Austriju i Norvešku i primetio sam da su uglavnom svi zadovoljni ali retko ko je srećan ,što se otkrije posle x dolazaka,ne odmah.Zadnjih deset godina i moja porodica je bila u dilemi šta raditi:ostati ili otići.Pošto i ja i supruga radimo kod privatnika "krvavo" i imamo malo jače zvanične srpske plate sve više nam je sa godinama entuzijazam odlaska splašnjavao,standard nam je stidljivo rastao,rešeno stambeno pitanje, deca krenula u školu ,druženja,rodjendani,letovanje/zimovanje,ulazimo u četrdesete,roditelju obolevaju i kad sve saberemo i oduzmemo...mi ostajemo.Ne nagovaram nikog ni da ostane ni da ode,jednostavno mislim da je nama ovde bolje i lepše i pored sve "magle" koja nas obavija.
Batalite pluseve/minuse ,pročitajte samo ,ima raznih razmišljanja i sudbina.

lemi

pre 5 godina

Ne radimo mi ni za Nemce ni za Sreb, niti Ruse ili Amerikance.
Radimo za sebe i za svoju porodicu.
Svaki covek treba da ide tamo gde mu je lakse i gde misli da ce sebi i svojoj porodici obezbediti bolji i laksi zivot.
A patriotske i rodoljubive price ostavite za one koji se i dan danas pale na pricu o Kosovu, politici, Srbima kao nebeskom narodu...,takvih ce uvek biti.
Svaki ekonomski jaci i samostalniji pojedinac ce vise znaciti svojoj matici nego kao sirotinja.
A mi smo na Balkanu u velikom procentu sirotinja.

s..nikolić /austrija

pre 5 godina

Prestanite više sa tim " Idu da budu SLUGE nemcima, švabi" ! Gazde i SLUGE postoje u srbiji, na zapadu poslodavac i radnik? radnik koji a svoja prava ali u stvarnosti! Za ta prava se borio i još uvek bori sindikat! Vi koji nemate pojma kako u nemačkoj, austriji, švajcarskoj sistem funkcioniše prestanite jednom za dezinformacijama ! Kao priučeni metalac nakon 38 godina "služenja" švabi imam penziju kao dva ili tri lekara u srbiji , odnosno kao dve penzije vođinog tate ! Čovek iz okoline kladova dobro situiran , preko pedeset godina star , ode i on sa dvoje dece za beč! Ovo je tek početak naglog odlaska, sa stručnom spremom ili bez nje ! A vučić i njegovi botovi neka se česaju po glavi i na ostalim mestima i pitaju ZAŠTO!

Stryker

pre 5 godina

Juce Sam bio u SPC u Los Angelesu, zlosno to gledati , vecinom su srbi koji su rodeni ovde kao moj sin I nwmaju zivoga pojma o srbiji, sluzba na engleskome, neznaju Ni da kazu " Sretno Badnje Vece" vec mi kazu na engleskome " Merry Christmas" a ja oh ignorisem, cak nema ni Bozijega hleba vec neki przeni hleb iz,radnje. Zalosno,jedva cekam 2025 kada odem u penziju I da se vratim svome narodu I svojoj kulturi a sinu Kuca I kola I sve ovo u americi. Zivim u americi sa srpskim duhom ali u amerckim cipelama.

dr.kadzija

pre 5 godina

Ljudi, sto pre idite. Ako vam se Nemacka bas i ne dopadne, uvek imate mogucmost da odete u neku drugu zemlju...Vazno je krenuti, a posle je lakse. Ni jednog trenutka se nisam pokajao.

ss

pre 5 godina

Nek se javi neko ko je zaista upucen u temu...verujem da ima mnogo ljudi koji bi da znaju vise.. ali zaista kako stvari stoje u realnosti. A ne ove novinarske interpretacije.

Ja imam srednju medicinsku skolu, ali bez prakse...i polozenog drzavnog ispita...eto..sta ovo za mene npr znaci?

Pratim temu.


Druze, ja sam kao ti, samo sto uskoro odlazim.... Zavrsio sam medicinsku skolu i poceo da ucim jezik preko agencije...Od A1 do B2 nivoa i sada sam polozio nostrfikaciju, cekam jos vizu i odlazim....
Hocu da ti kazem da se ne obazires mnogo na zakone vec da pocnes sa ucenjem nemackog....A to trebas poceti u nekoj agenciji koja je za to zaduzena, takvih ima od triple wina do ekspertkse migracije... Oni ce te uputiti u sve....Da bi isao u Nemacku sa medicinskom skolu moras imati B2 nivo poloizen

Ivan

pre 5 godina

Pokazatelj koliko je lose postalo kod nas je ova vest. Obrazovani ljudi iz Srbije beze u Nemacku da budu sluge nemcima. I jos nam se servira da treba da budemo srecni zbog toga.Dozvolili smo da nam bude takvo stanje u drustvu, da svako ko nesto zaista zna da radi, ceka i trazi priliku da ode odavde. Kao neko ko je izuzetno patriotski nastrojen mogu da kazem da je Srbija, i mi srbi koji je cinimo, da smo svi zajedno, dozvolili da postanemo drustvo bez buducnosti. Srbija je mogla da bude najbolje mesto za zivot svih ljudi koji odlaze, ali na zalost nije. I ja ovaj komentar pisem iz inostranstva. I jos jedna uzasna stvar je sto ljudi uglavnom odlaze izuzetno ljuti, sa zeljom da se nikada ne vrate. I njihova deca vec nemaju vise nikakve veze sa Srbijom. Razvijamo i podupiremo napredak tudjih drzava i drugih naroda. I gubimo sebe bespovratno. Tuzna vremena za nekada veliki srpski narod. Oprostite za ovako pesimisticki komentar na Bozic)

Javor

pre 5 godina

Ostati u zemlji u kojoj na svakom koraku sistem radi protiv vas ili pokušati novi život u zemlji u kojoj sistem vodi računa o tebi. To je dilema. Ovde smo rođeni, jer su naši roditelji dali ovoj zemlji šansu. Zbog te odluke kažnjeni su prestrogo - svojim životima, ratovima devedesetih, hiperinflacijom za Ginisov rekord, Jezdom i Dafinom, mrakom i beznađem, Miloševićem i Vučućem, turbofolkom, zemljom u kojoj su najveći bednici poput urednika Informera i Kurira, ljudi koji oblikuju javno mnenje, u kojoj su školovani ljudi degradirani na nivo bednika, sa platom tek 150 evra većom od nekog ko je jedva srednju završio...

Nakon Miloševića, dočekasmo Vučića. Neka hvala. Daću šansu Srbiji da se možda vratim u nju, kad Vučić sredi sve šta je obećao. Do tada idem da radim, učim i stvaram, tamo gde se to ceni. Nemam živaca da se više borim protiv sistema.

Goran

pre 5 godina

Mene ne zanima previše POSAO u Nemačkoj ... posao imam i ovde, a kada uporedim neto primanja sa troškoima života - nije meni loše uopšte. Ono zbog čega moja deca i ja učimo nemački je to što u Srbiji više nema normalnog života. Izvinite, dragi sunarodnici, ali postali smo mnogo loša stoka.

Miks ultramoderne retrospektive

pre 5 godina

“ Pakujete li se i vi za Nemačku? Čekajte, rano je“ Naprotiv, ne čekajte ni dana, nego što pre! Život ne čeka! Pozdrav iz Nemačke :)

Petar

pre 5 godina

Ljudi koji su zbilja materijalno ugrozeni, treba da odu,probaju,Srbija nece nigde i ovde se uvek mogu vratiti.Medjutim za gotovo 99% svih nas, problem je zajednicki,a to je neuredjena drzava, korupcija, partijska zaposljavanja, drzavno sponzorisane privatne firme,nepostovanje zakona,sudovi ne rade,osecaj da nam drzava nije saveznik,nego tlacitelj, mnogo nedodirljivih i bahatih mafijasa.Sto se tice Nemacke i ostalih zapadno evropskih drustava, drzavne sluzbe ce vas prihvatiti i tretirati prema zakonu,ali drustvena integracija i socijalizacija ce ici vrlo,vrlo sporo.Narodi Evrope nemaju zajednicki evropski identitet,vi cete biti veciti stranci,gotovo svi gradovi bez izuzetaka su getoizirani,Turci,Arapi,istocno Evropljani,itd
Sansu za potpuno normalan zivot imace vasa deca koja budu rodjena tamo,imaju prijatelje iz detinjstva,skole.Licno kad bih mogao da biram,izabrao bih ili emigrantske zemlje/kontinente,USA,Novi Zeland,Australija ili jug Evrope.Nije sve u novcu, a to cete shvatiti kad zadovoljite finansijske apetite.Srecna Vam 2019. i samo hrabro da nadjete svoj mir,srecu i zadovoljstvo.

Laki-Ns

pre 5 godina

(smuki, 07. januar 2019 15:12)

Ubedljivo najbolji komentar ?. Bio u Nemackoj, probao, ne ide.Vratio se. Neka svako proba pa neka vidi. A iskustva drugih zaboravite. Nazalost, najbolje (doduse i najgluplje) se uci na sopstvenoj kozi

Пачавра

pre 5 godina

Ја сам лекар у Србији, имам сталан посао, плату од које могу да живим. Али немам могућности да напредујем у струци. Медицина сваки дан иде напред а ја цупкам у месту. Прође ми живот а не могу да добијем специјализацију коју желим. Само у Србији се запослиш у Дому здравља и ту мораш да дочекаш пензију. Нема шансе да пређеш на виши ниво. А итекако имам шта да пружим овој држави. Ако ме овде не цене, негде другде хоће. Није све у плати, знање и едукација изнад свега.

IT na TI

pre 5 godina

Moze li neko da kaze da li se moze dobiti posao bez tog cekanja iz ambasade???
Ja posao znam, ne treba mi diploma za njega(iako je imam, IT je u pitanju) dokazacu se za 1h razgovora.
Molim nekog ko se razume u temu da odgovori.
Usput rodjena sestra uskoro dobija nemacki pasos mada to nije mnogo bitno.

Коврџави јеж

pre 5 godina

После одласка у Минхен, и три месеца рада, са платом која је таква да сам у Србији радио за њу осам месеци, поново се враћам у Немачку.
Овога пута само с том разликом да ми је Немачка фирма понудила посао.
Да ли ћу радити за Немце или Српског послодавца - то размислите сами...

lekar

pre 5 godina

ja sam lekar u srbiji i pre bih otisao u nemacku da metem ulice nego da ovde radim za istu tu platu. pa vi sami procenite u kakvom je stanju i koliko zaostaje nase zdravstvo uz sve pompezne najave i obecanja. imam i posao za stalno u srbiji. nije sve u parama. potrebne su reforme i reorganizacija u svim sferama drustva. ali svaka vlada trubi istu pricu o nekim investicijama , fabrikama, kosovu itd. prvo uredite sistem posle ce doci sami kad vide da smo ozbiljna zemlja sa civilizovanim stanovnistvom. ali posto od toga nema nista mislim da cemo pre ostati bez stanovnika dok ne promenimo ovaj parazitski poredak.

Novogodisnji pajac

pre 5 godina

Taj tim za sprecavanje odlaska ce imati pune ruke posla.Za pocetak treba da spreci bahacenje lokalnih sns serifa,da skloni kriminalce sa ulica,da zatvori sns batinase sa birackih mesta,da obnovi biracke spiskove,da omoguci Tijanin zakon,da oslobodi medije,da iskoreni nepotizam i stranacko zaposljavanje,da uredi da navodni predsednik svih gradjana ne vodi lokalne izborne kampanje i ne bude vodja nijedne stranke,da iakoreni korupciju,da obezbedi zakon o poreklu imovine svih politicara i vlasti i opozicije a i svih gradjana,da obezbedi t.j.spreci kupovinu glasova za 2000din.od drzavnih para,da spreci da zaposleni u javnim preduzecima moraju da idu na mitinge vlasajucih stranaka,da se omogucavanje kredita ne ucenjuje clanstvom u vladajucoj stranci....itd.Kada to obezbedite mozete se pozabaviti i primanjima i standardom.Ja sa platom od 2500evra u Srbiji planiram da odem zbog svega gore navedenog.Novac nije razlog,samo necu da budem deo stada koje vlast ovde gaji.Naravno da i nisam deo stada ali je tesko gledati ovce koje idu na sisanje i "klanje" svakodnevno.

drogaNE

pre 5 godina

Ljudi prosto je...Drzava je jako losa,i ne samo nasa,vec gotovo sve EX-Yu.Ovde se ljudi ubijaju od posla za 250-500 eu.A kada pogledas,to je nista.Moze drzava praviti timove za sve i svasta,i nista nece dobiti.Od 91 do 2019,svi su samo krali,a standard padao.U Srbiji,imate primere i to preko 70%,da dva clana porodice rade,i da jedva krpe kraj sa krajem.E to nije normalno.Pa nije ovo 12 vek ,pa samo da imas pojesti.E zato ljudi idu.

lelemud

pre 5 godina

ovako-Srbija ima jos tacno godinu dana da se izvuce iz rupe u kojoj je vec 30 godina.Ja, sa mojih 40 i nesto godina i mojom porodicom se spremam za sledecu godinu i palim prvo ja pa ostali za mnom. Zasto idem? zato sto se tamo rad ceni i placa, zato sto znam jezik i jedini razlog sto to nisam uradio zadnjih 20 godina je sto sam se nadao da ce bar priblizno biti ko na zapadu. A bio sam vec tamo, i tacno je ma nije med i mleko,pogotovo kad imate posla sa nasim ljudima. Vece su sanse da te zezne nas covek nego nemac, imam iskustva i to vise puta.Ali i ovo ovde kod nas vise nije normalno, i ja vise nemam ni vremena ni volje da cekam kad ce nam biti bolje.

Masan

pre 5 godina

Za iole placeniji posao je obavezno dobro poznavanje nemackog jezika ili da radite kod 'Jugoslovena'. Radim u IT firmi i kad sam poceo posalju me u sediste u Nemackoj na 3 meseca na trening iliti boarding proces. Verujte mi da sam se jedva vratio u BG. Sistem je do te mere uredjen da samo lud covek moze da kaze da mu je bolje u Srbiji. Od recepcionarke u firmi do CEO-a, od cistacice u zgradi do kasirke i susedstva. I sad ucim nemacki jezik pa cu poceti da trazim posao gore. I ovde nije stvar u lovi, jer sam ja i ovde dobro placen (2k€ na belo), ali je sve ostalo bolje gore. Plus, i supruga ce svakako imati visestruko veca primanja. Znam dosta nasih koji na crno cuvaju babe za 1300 1400e, i to su sve med radnici koji za 300e rade kod kuce. Apsolutno ne vidim razlog da se ostaje u Srbiji jer je gore em sistem bolji, em bolja primanja. A nostalgija,1 mesecno sam dolazio na 2 dana i kad vidim kakav je crnjak ovde jer ljudi tesko zive, kukaju a ne rade nista po tom pitanju, odmah me ista prodje. Sta ce za nas biti bolje nadam se dogodine jeste procedura i ogranicenja oko dobijanja radne dozvole. Do sada su uglavnom isli ljudi sa liste deficitarnih zanimanja (IT, med itd) i morali su imati recimo 45.000 evra bruto/god najmanje ugovor od poslodavca itd. Srbija je sledeca Rumunija kad se granice otvore. Ostace samo penzioneri i sendvicari.

Mina

pre 5 godina

Nije ovo sansa za mlade vec za nas ni mladi ni stari...znaci mnogo do penzije a opet ovde niko nece da te primi ...jos uvek.tako da je ovo velika sansa za nas jer smo ipak jos yvek radno sppsobni a imamo skustvo..zato odo ja na par godina ali naravno vracam se ..tad ce mi opet ova moja zemlja biti lepa kad je se uzelim ponovo ..do tad aufiderzen

NemanjaBB

pre 5 godina

Brat mi je otisao 1.juna.
Ovde imamo stan i kucu, kola, ok posao, ali samo OKEJ. Da kucu i stan nisu zaradili nasi roditelji, ziveli bi kao slepci slepavi,E zato idem i ja. Do nekog boljeg vremena..

DMD

pre 5 godina

Mladi ljudi treba da idu po svetu i upoznaju razne kulture i vide razlike ali ne treba da žive u ubeđenju da će se vani obogatiti ( retki su to slučajevi ). Ja sam živio i radio u nekoliko država i verujte mi radnik je uvek radnik. Od plate može da se živi ali čim malo iskočiš iz okvira odmah imaš problem. Kada se dođe u Srbiju pričaju se bajke a onda se kupuju šamponi i nose sa sobom u to takozvano inostrano izobilje. I stoga prestanemo da se lažemo, bolje jeste ali ne baš toliko

gringo

pre 5 godina

Ako uspemo da promenimo partokratski sistem (ukinemo sve politicke stranek), nemci bi nama dolazili. I njih gusi partokratija samo kod njih ima puno vise novca nego ovde.

samo onako

pre 5 godina

Pišem iz Norveške, dođe na slično mada je trenutno bolja matematika živeti u Nemačkoj, to tvrdim!
Dalje, svi koji su u Srbiji prosta radna snaga i teško žive materijalno plus nezadovoljni ambijentom prepunim korupcije, kriminala i nepravde, preporučujem da pokušaju da odu preko i prosto sami vide dal je tako bolje ili ne....
Nešto dobiješ, nešto izgubiš...
Dobitak je jasnija perspektiva i više materijalnih mogućnosti, bezbedniji i ravnopravniji život koji preko više vredi!...
Gubitak je napuštanje svoje kuće, porodice, prijatelja, i slobode koju preko nećete naći u tolikoj količini jer ovde nema "pomoć prijatelja".
Česta apatija, melanholija i nedostatak društveno socijalnog života.
Više si zadovoljan, manje si srećan !
Nije greška probati ....

Nikola

pre 5 godina

Ko ima neki trazen fakultet, doktor, IT ili nesto slicno ima smisla doci ali uz velike zivce dok se nostrifikuje diploma itd.
(Sone, 07. januar 2019 13:49)

Evo Sone, iz pozicije jednog lekara koji već 4 godine radi u Nemačkoj, da ti kažem da je mene koštalo otprilike 0 živaca za tu "nostrifikaciju" diplome.

Naime, za lekare je trenutno situacija takva, a biće tako još godinama ispred nas, da svako ko želi da dođe i ne zanosi se idejama da odmah radi u Charité-u i sličnim top klinikama u Nemačkoj, treba "samo" da nauči nemački jezik (što realno može za 6-12 meseci) i da ima malo strpljenja i to je to, može čak i specijalizaciju da bira. Ovaj zakon tu ništa bitno neće izmeniti (dozvola od Arbeitsamta je i do sada bila formalnost, a u ambasadi se čeka i čekaće se). Nostrifikacija je takva da se pošalje plan i program i još par dokumenata i čeka se godinu do dve da bi stigla. Ispit po pravilu medicinari iz Srbije ne polažu više (ali ajde, to zavisi i od pokrajine u kojoj neko radi). I to sve dok radiš, zarađuješ, teče spezijalizacija i normalno živiš.

Sve u svemu, za lekare ovaj zakon ništa ne menja, nama je put otvoren već odavno, samo jezik, malo strpljenja i ćao... I već posle 2-3 godine imate status koji se ni po čemu ne razlikuje od nemačkih lekara. Ako dobro radite svoj posao naravno.

u pravu si

pre 5 godina

Vazne su pare al zivot je vazniji, govorim iz iskustva.,
(Arlok, 7. januar 2019 14:28)
Pa to sto si ti isao samo zbog para je tvoja stvar, zasto ti onako srBski svima nameces i imputiras da je svima isti motiv? Ja u stvari od svih koji su otisli ama bas ni jednog ne znam da je otisao zbog para. Svi koje ja znam da su otisli, otisli su zbog ovdasnjeg mentaliteta, zbog tog negativizma, kao sto je tvoj, zbog strahovitog konformizma i straha da se neko ne razlikuje, koji vec polako pocinje da nalikuje na fasizam, i tih stvari. Pare i ne pominju. Neki cak rade i "nize" poslove nego sto su ovde, ali nikad srecniji u zivotu nisu bili. Zive u uredjenom svetu gde nema divljanja i mahnitanja, nego se ceni red, i direktnost, gde im niko ne ispira mozak po ceo dan "sta treba" i "kako treba" , niko im na silu ne namece "identitet" i sve ostalo sto je tu svakodnevno silovanje u mozak po ceo dan, celog zivota, jednostavno su slobodni da imaju izbor i niko ih ne proganja ako misle svojom, a ne glavom "drustva" , "naroda" i tako dalje. Naprotiv, tamo se podstice drugacije razmisljanje i razlicitost. Znaci na kraju, tacno u pravu si, zivot je vazniji.

Микица

pre 5 godina

Ала Немци опет крше правила ЕУ... И још спомињу само Немце...

Право стање је да прво морају да докажу да нико у ЕУ није заинтересован за тај посао.

Биће занимљиво колико ће ЕУ да потраје...

Milisav

pre 5 godina

Zivimo u Nemackoj vec 6 godina. Suprug i ja radimo u svojoj struci sa svojim fakultetskim diplomama, i sa te strane smo vrlo zadovoljni. Cak nam i nemci dolaze na Bozic, rodjendane da sa nama proslave. Klinci su se lepo snasli takodje, jezik nikakav problem, pricaju dva:) Jedino sto mogu da kazem je da je ovde bolje a tamo kod nas lepse!!!

smuki

pre 5 godina

Niti ce svi otici, niti ce svi ostati a neki ce se i vratiti. I treba da odu vide pa neka sami donesu zakljucak. Mlade ne treba sputavati u nicemu. A price kako je tamo jer sam cuo preko prijatelja od rodjaka batalite. Dok svako to ne oseti na svojoj kozi nista ne vredi.

Neko iz Nemačke

pre 5 godina

Suština jeste ta da su radnici preko potrebni, Nemci su mlakonje kao ova naša mladež koja sisa mamu i tatu za pare, neće da rade a po ceo dan po kafićima sede.
Došao sam ovde pre dva meseca, posao kao posao, radi se 10 sati smeta, ali se radi za 10x veće pare nego u Srbiji. Ako će neko da me jaše celog dana onda neka me jaše za veće pare i manje stresa a ne za 30.000 dinara od jutra do sutra da se radi, pa kad pitaš za odmor još da se ljute.

Posla ima, ima ga koliko ti duša želi, vrata jesu otvorena kao što kažu ali procedura je ista, ja sam svoju vizu čekao 14 meseci uključujući termin, i finalnu proveru ukupno.

Ko hoće da radi, može. Ko neće nego samo hoće da gladi .... Neka bolje ostane kući. Što se posla tiče, jako su profesionalni i poštuju radnika 3x više nego kod nas. Umoran sam od gluposti kako su ''strankom'' dobili posao, kako je sve to lepo i super i da su sada postali nedostižni zbog stranke jer su bolji od svih nas. Nisam znao da je lizanje nečije zadnjice za posao cenjeni uspeh, ali eto dragi moji, ne bežimo mi odatle jer nam treba pare, treba nam promena života, da pobegnemo od degena koji nas samo sputavaju... Umorni smo od politike, mržnje, provokacija i pričanja gluposti celog i SVAKOG dana.... Ne znam kako se još Vas nije umorilo od svega toga.
Znajte odma, start nije lak, NIMALO, niti će ikome da bude lak, ali trud se isplati, i to MNOGO.

Aj u zdravlje pa ko prvi dođe nek svrati na pivo.

Blue

pre 5 godina

Iz mog kraja svakog dana jedan autobus pun odvozi noi kontigent domace pameti i vraca one koji su se tamo snasli na odmor.....

Zbogom pameti.

Srecan Bozic.

Arlok

pre 5 godina

mehaničari, građevinari, radnici za negu i pomoć...Ajde sad makar malo iskreno. Zar nije bolje ovde otvoriti market, neki servis ili makar raditi freelancing (cak i najprostiji logo ili web dizajn) ?
Tesko da bi bili ispod 500 evra, jedino ako ste tezak neradnik. Vazne su pare al zivot je vazniji, govorim iz iskustva. Neka je svima sa srecom i ko se muci ovde i ko se muci tamo, ali ne bi vise isao preko ni za 10000e.

Krusevac

pre 5 godina

"Srbija je čak pripremila i stručni tim koji će da se bavi sprečavanjem odlaska mladih".
Kako misle da sprece? Oni izgleda samo znaju da koce, osporavaju, rade negativne stvari.
Treba da se rese korupcije na svim nivoima, negativne selekcije...
Nije samo plata razlog odlaska. Ljudi zele sa se trud i rad plati a ne poltronstvo i stranacka pripadnost.

seljadin

pre 5 godina

pogledajte Rumuniju, kad ih je bilo 23 miliona plate su bile 100 evra, sad kad ih je 18 miliona, plate su skocile 6 puta, isto se desava svuda na istoku evrope, rast nije 600% eknomije, daleko je manji, ali je zato ponuda-potraznja odredila cenu rada. Isto ce biti bolje i u Srbiji, sto vise ode, oni koji ostaju ce imati daleko vece plate, jer ce firme morati platiti vise radnika, pa necete gledati onaj "film" kad gazda vozi automobil od 100.000 evra, a radnici mu na minimalcu . To mi je pricao jedan Rumun da je bio slucaj i kod njih dok narod masovno nije otisao, on nije otisao, ostao je ali radi za 1500 evra, sto je nekada bilo nezamislivo.

aca

pre 5 godina

Taman posla, pa meni je ovde odlicno. Zavrsio sam fakultet, radim kod privatnika, za pola dnevnice sam kupio onaj dan par carapa, sto znaci da mi ostalo pola da potrosim kako mi volja. Zasto bi cekao neku vizu da me izrabljuje Nemac kad je ovde svakim danom sve bolje! Srecan Bozic!

Sone

pre 5 godina

Svi bi u Nemacku a jedan od retkih gledam kako iz Nemacke za Srbiju, zasto? Nije u Nemackoj lako, nije ni sve tako bajno kako neki misle. Posla ima ali to su cesto neatraktivni poslovi za same svabe , sljakerski poslovi koje svabe nece da rade pa tu uskacu stranci. Takvi poslovi nisu dobro placeni. Ko ima neki trazen fakultet, doktor, IT ili nesto slicno ima smisla doci ali uz velike zivce dok se nostrifikuje diploma itd. Ja licno bih probao da ne budem sljaker, to covek moze uvek, zato razmisljam da se vratim u Srbiju... Jos kad bi me svabe malo podrzale i dale sansu sve bi bilo lakse...

Radijator

pre 5 godina

Nek se javi neko ko je zaista upucen u temu...verujem da ima mnogo ljudi koji bi da znaju vise.. ali zaista kako stvari stoje u realnosti. A ne ove novinarske interpretacije.

Ja imam srednju medicinsku skolu, ali bez prakse...i polozenog drzavnog ispita...eto..sta ovo za mene npr znaci?

Pratim temu.

Kasopi

pre 5 godina

"Srbija je čak pripremila i stručni tim koji će da se bavi sprečavanjem odlaska mladih"

U svemu što rade oseća se represija. Niko mlade ne treba da SPREČAVA da odu jer njihovo pravo je da idu gde hoće. Tim koji je sastavljen trebalo bi da se bavi pronalaženjem stimulativnih rešenja da mladi sami odluče da ostanu.

Krusevac

pre 5 godina

"Srbija je čak pripremila i stručni tim koji će da se bavi sprečavanjem odlaska mladih".
Kako misle da sprece? Oni izgleda samo znaju da koce, osporavaju, rade negativne stvari.
Treba da se rese korupcije na svim nivoima, negativne selekcije...
Nije samo plata razlog odlaska. Ljudi zele sa se trud i rad plati a ne poltronstvo i stranacka pripadnost.

aca

pre 5 godina

Taman posla, pa meni je ovde odlicno. Zavrsio sam fakultet, radim kod privatnika, za pola dnevnice sam kupio onaj dan par carapa, sto znaci da mi ostalo pola da potrosim kako mi volja. Zasto bi cekao neku vizu da me izrabljuje Nemac kad je ovde svakim danom sve bolje! Srecan Bozic!

Blue

pre 5 godina

Iz mog kraja svakog dana jedan autobus pun odvozi noi kontigent domace pameti i vraca one koji su se tamo snasli na odmor.....

Zbogom pameti.

Srecan Bozic.

Kasopi

pre 5 godina

"Srbija je čak pripremila i stručni tim koji će da se bavi sprečavanjem odlaska mladih"

U svemu što rade oseća se represija. Niko mlade ne treba da SPREČAVA da odu jer njihovo pravo je da idu gde hoće. Tim koji je sastavljen trebalo bi da se bavi pronalaženjem stimulativnih rešenja da mladi sami odluče da ostanu.

Goran

pre 5 godina

Mene ne zanima previše POSAO u Nemačkoj ... posao imam i ovde, a kada uporedim neto primanja sa troškoima života - nije meni loše uopšte. Ono zbog čega moja deca i ja učimo nemački je to što u Srbiji više nema normalnog života. Izvinite, dragi sunarodnici, ali postali smo mnogo loša stoka.

drogaNE

pre 5 godina

Ljudi prosto je...Drzava je jako losa,i ne samo nasa,vec gotovo sve EX-Yu.Ovde se ljudi ubijaju od posla za 250-500 eu.A kada pogledas,to je nista.Moze drzava praviti timove za sve i svasta,i nista nece dobiti.Od 91 do 2019,svi su samo krali,a standard padao.U Srbiji,imate primere i to preko 70%,da dva clana porodice rade,i da jedva krpe kraj sa krajem.E to nije normalno.Pa nije ovo 12 vek ,pa samo da imas pojesti.E zato ljudi idu.

Пачавра

pre 5 godina

Ја сам лекар у Србији, имам сталан посао, плату од које могу да живим. Али немам могућности да напредујем у струци. Медицина сваки дан иде напред а ја цупкам у месту. Прође ми живот а не могу да добијем специјализацију коју желим. Само у Србији се запослиш у Дому здравља и ту мораш да дочекаш пензију. Нема шансе да пређеш на виши ниво. А итекако имам шта да пружим овој држави. Ако ме овде не цене, негде другде хоће. Није све у плати, знање и едукација изнад свега.

lekar

pre 5 godina

ja sam lekar u srbiji i pre bih otisao u nemacku da metem ulice nego da ovde radim za istu tu platu. pa vi sami procenite u kakvom je stanju i koliko zaostaje nase zdravstvo uz sve pompezne najave i obecanja. imam i posao za stalno u srbiji. nije sve u parama. potrebne su reforme i reorganizacija u svim sferama drustva. ali svaka vlada trubi istu pricu o nekim investicijama , fabrikama, kosovu itd. prvo uredite sistem posle ce doci sami kad vide da smo ozbiljna zemlja sa civilizovanim stanovnistvom. ali posto od toga nema nista mislim da cemo pre ostati bez stanovnika dok ne promenimo ovaj parazitski poredak.

Novogodisnji pajac

pre 5 godina

Taj tim za sprecavanje odlaska ce imati pune ruke posla.Za pocetak treba da spreci bahacenje lokalnih sns serifa,da skloni kriminalce sa ulica,da zatvori sns batinase sa birackih mesta,da obnovi biracke spiskove,da omoguci Tijanin zakon,da oslobodi medije,da iskoreni nepotizam i stranacko zaposljavanje,da uredi da navodni predsednik svih gradjana ne vodi lokalne izborne kampanje i ne bude vodja nijedne stranke,da iakoreni korupciju,da obezbedi zakon o poreklu imovine svih politicara i vlasti i opozicije a i svih gradjana,da obezbedi t.j.spreci kupovinu glasova za 2000din.od drzavnih para,da spreci da zaposleni u javnim preduzecima moraju da idu na mitinge vlasajucih stranaka,da se omogucavanje kredita ne ucenjuje clanstvom u vladajucoj stranci....itd.Kada to obezbedite mozete se pozabaviti i primanjima i standardom.Ja sa platom od 2500evra u Srbiji planiram da odem zbog svega gore navedenog.Novac nije razlog,samo necu da budem deo stada koje vlast ovde gaji.Naravno da i nisam deo stada ali je tesko gledati ovce koje idu na sisanje i "klanje" svakodnevno.

Miks ultramoderne retrospektive

pre 5 godina

“ Pakujete li se i vi za Nemačku? Čekajte, rano je“ Naprotiv, ne čekajte ni dana, nego što pre! Život ne čeka! Pozdrav iz Nemačke :)

Коврџави јеж

pre 5 godina

После одласка у Минхен, и три месеца рада, са платом која је таква да сам у Србији радио за њу осам месеци, поново се враћам у Немачку.
Овога пута само с том разликом да ми је Немачка фирма понудила посао.
Да ли ћу радити за Немце или Српског послодавца - то размислите сами...

Masan

pre 5 godina

Za iole placeniji posao je obavezno dobro poznavanje nemackog jezika ili da radite kod 'Jugoslovena'. Radim u IT firmi i kad sam poceo posalju me u sediste u Nemackoj na 3 meseca na trening iliti boarding proces. Verujte mi da sam se jedva vratio u BG. Sistem je do te mere uredjen da samo lud covek moze da kaze da mu je bolje u Srbiji. Od recepcionarke u firmi do CEO-a, od cistacice u zgradi do kasirke i susedstva. I sad ucim nemacki jezik pa cu poceti da trazim posao gore. I ovde nije stvar u lovi, jer sam ja i ovde dobro placen (2k€ na belo), ali je sve ostalo bolje gore. Plus, i supruga ce svakako imati visestruko veca primanja. Znam dosta nasih koji na crno cuvaju babe za 1300 1400e, i to su sve med radnici koji za 300e rade kod kuce. Apsolutno ne vidim razlog da se ostaje u Srbiji jer je gore em sistem bolji, em bolja primanja. A nostalgija,1 mesecno sam dolazio na 2 dana i kad vidim kakav je crnjak ovde jer ljudi tesko zive, kukaju a ne rade nista po tom pitanju, odmah me ista prodje. Sta ce za nas biti bolje nadam se dogodine jeste procedura i ogranicenja oko dobijanja radne dozvole. Do sada su uglavnom isli ljudi sa liste deficitarnih zanimanja (IT, med itd) i morali su imati recimo 45.000 evra bruto/god najmanje ugovor od poslodavca itd. Srbija je sledeca Rumunija kad se granice otvore. Ostace samo penzioneri i sendvicari.

NemanjaBB

pre 5 godina

Brat mi je otisao 1.juna.
Ovde imamo stan i kucu, kola, ok posao, ali samo OKEJ. Da kucu i stan nisu zaradili nasi roditelji, ziveli bi kao slepci slepavi,E zato idem i ja. Do nekog boljeg vremena..

lelemud

pre 5 godina

ovako-Srbija ima jos tacno godinu dana da se izvuce iz rupe u kojoj je vec 30 godina.Ja, sa mojih 40 i nesto godina i mojom porodicom se spremam za sledecu godinu i palim prvo ja pa ostali za mnom. Zasto idem? zato sto se tamo rad ceni i placa, zato sto znam jezik i jedini razlog sto to nisam uradio zadnjih 20 godina je sto sam se nadao da ce bar priblizno biti ko na zapadu. A bio sam vec tamo, i tacno je ma nije med i mleko,pogotovo kad imate posla sa nasim ljudima. Vece su sanse da te zezne nas covek nego nemac, imam iskustva i to vise puta.Ali i ovo ovde kod nas vise nije normalno, i ja vise nemam ni vremena ni volje da cekam kad ce nam biti bolje.

Javor

pre 5 godina

Ostati u zemlji u kojoj na svakom koraku sistem radi protiv vas ili pokušati novi život u zemlji u kojoj sistem vodi računa o tebi. To je dilema. Ovde smo rođeni, jer su naši roditelji dali ovoj zemlji šansu. Zbog te odluke kažnjeni su prestrogo - svojim životima, ratovima devedesetih, hiperinflacijom za Ginisov rekord, Jezdom i Dafinom, mrakom i beznađem, Miloševićem i Vučućem, turbofolkom, zemljom u kojoj su najveći bednici poput urednika Informera i Kurira, ljudi koji oblikuju javno mnenje, u kojoj su školovani ljudi degradirani na nivo bednika, sa platom tek 150 evra većom od nekog ko je jedva srednju završio...

Nakon Miloševića, dočekasmo Vučića. Neka hvala. Daću šansu Srbiji da se možda vratim u nju, kad Vučić sredi sve šta je obećao. Do tada idem da radim, učim i stvaram, tamo gde se to ceni. Nemam živaca da se više borim protiv sistema.

Neko iz Nemačke

pre 5 godina

Suština jeste ta da su radnici preko potrebni, Nemci su mlakonje kao ova naša mladež koja sisa mamu i tatu za pare, neće da rade a po ceo dan po kafićima sede.
Došao sam ovde pre dva meseca, posao kao posao, radi se 10 sati smeta, ali se radi za 10x veće pare nego u Srbiji. Ako će neko da me jaše celog dana onda neka me jaše za veće pare i manje stresa a ne za 30.000 dinara od jutra do sutra da se radi, pa kad pitaš za odmor još da se ljute.

Posla ima, ima ga koliko ti duša želi, vrata jesu otvorena kao što kažu ali procedura je ista, ja sam svoju vizu čekao 14 meseci uključujući termin, i finalnu proveru ukupno.

Ko hoće da radi, može. Ko neće nego samo hoće da gladi .... Neka bolje ostane kući. Što se posla tiče, jako su profesionalni i poštuju radnika 3x više nego kod nas. Umoran sam od gluposti kako su ''strankom'' dobili posao, kako je sve to lepo i super i da su sada postali nedostižni zbog stranke jer su bolji od svih nas. Nisam znao da je lizanje nečije zadnjice za posao cenjeni uspeh, ali eto dragi moji, ne bežimo mi odatle jer nam treba pare, treba nam promena života, da pobegnemo od degena koji nas samo sputavaju... Umorni smo od politike, mržnje, provokacija i pričanja gluposti celog i SVAKOG dana.... Ne znam kako se još Vas nije umorilo od svega toga.
Znajte odma, start nije lak, NIMALO, niti će ikome da bude lak, ali trud se isplati, i to MNOGO.

Aj u zdravlje pa ko prvi dođe nek svrati na pivo.

Radijator

pre 5 godina

Nek se javi neko ko je zaista upucen u temu...verujem da ima mnogo ljudi koji bi da znaju vise.. ali zaista kako stvari stoje u realnosti. A ne ove novinarske interpretacije.

Ja imam srednju medicinsku skolu, ali bez prakse...i polozenog drzavnog ispita...eto..sta ovo za mene npr znaci?

Pratim temu.

Petar

pre 5 godina

Ljudi koji su zbilja materijalno ugrozeni, treba da odu,probaju,Srbija nece nigde i ovde se uvek mogu vratiti.Medjutim za gotovo 99% svih nas, problem je zajednicki,a to je neuredjena drzava, korupcija, partijska zaposljavanja, drzavno sponzorisane privatne firme,nepostovanje zakona,sudovi ne rade,osecaj da nam drzava nije saveznik,nego tlacitelj, mnogo nedodirljivih i bahatih mafijasa.Sto se tice Nemacke i ostalih zapadno evropskih drustava, drzavne sluzbe ce vas prihvatiti i tretirati prema zakonu,ali drustvena integracija i socijalizacija ce ici vrlo,vrlo sporo.Narodi Evrope nemaju zajednicki evropski identitet,vi cete biti veciti stranci,gotovo svi gradovi bez izuzetaka su getoizirani,Turci,Arapi,istocno Evropljani,itd
Sansu za potpuno normalan zivot imace vasa deca koja budu rodjena tamo,imaju prijatelje iz detinjstva,skole.Licno kad bih mogao da biram,izabrao bih ili emigrantske zemlje/kontinente,USA,Novi Zeland,Australija ili jug Evrope.Nije sve u novcu, a to cete shvatiti kad zadovoljite finansijske apetite.Srecna Vam 2019. i samo hrabro da nadjete svoj mir,srecu i zadovoljstvo.

samo onako

pre 5 godina

Pišem iz Norveške, dođe na slično mada je trenutno bolja matematika živeti u Nemačkoj, to tvrdim!
Dalje, svi koji su u Srbiji prosta radna snaga i teško žive materijalno plus nezadovoljni ambijentom prepunim korupcije, kriminala i nepravde, preporučujem da pokušaju da odu preko i prosto sami vide dal je tako bolje ili ne....
Nešto dobiješ, nešto izgubiš...
Dobitak je jasnija perspektiva i više materijalnih mogućnosti, bezbedniji i ravnopravniji život koji preko više vredi!...
Gubitak je napuštanje svoje kuće, porodice, prijatelja, i slobode koju preko nećete naći u tolikoj količini jer ovde nema "pomoć prijatelja".
Česta apatija, melanholija i nedostatak društveno socijalnog života.
Više si zadovoljan, manje si srećan !
Nije greška probati ....

Milisav

pre 5 godina

Zivimo u Nemackoj vec 6 godina. Suprug i ja radimo u svojoj struci sa svojim fakultetskim diplomama, i sa te strane smo vrlo zadovoljni. Cak nam i nemci dolaze na Bozic, rodjendane da sa nama proslave. Klinci su se lepo snasli takodje, jezik nikakav problem, pricaju dva:) Jedino sto mogu da kazem je da je ovde bolje a tamo kod nas lepse!!!

Nikola

pre 5 godina

Ko ima neki trazen fakultet, doktor, IT ili nesto slicno ima smisla doci ali uz velike zivce dok se nostrifikuje diploma itd.
(Sone, 07. januar 2019 13:49)

Evo Sone, iz pozicije jednog lekara koji već 4 godine radi u Nemačkoj, da ti kažem da je mene koštalo otprilike 0 živaca za tu "nostrifikaciju" diplome.

Naime, za lekare je trenutno situacija takva, a biće tako još godinama ispred nas, da svako ko želi da dođe i ne zanosi se idejama da odmah radi u Charité-u i sličnim top klinikama u Nemačkoj, treba "samo" da nauči nemački jezik (što realno može za 6-12 meseci) i da ima malo strpljenja i to je to, može čak i specijalizaciju da bira. Ovaj zakon tu ništa bitno neće izmeniti (dozvola od Arbeitsamta je i do sada bila formalnost, a u ambasadi se čeka i čekaće se). Nostrifikacija je takva da se pošalje plan i program i još par dokumenata i čeka se godinu do dve da bi stigla. Ispit po pravilu medicinari iz Srbije ne polažu više (ali ajde, to zavisi i od pokrajine u kojoj neko radi). I to sve dok radiš, zarađuješ, teče spezijalizacija i normalno živiš.

Sve u svemu, za lekare ovaj zakon ništa ne menja, nama je put otvoren već odavno, samo jezik, malo strpljenja i ćao... I već posle 2-3 godine imate status koji se ni po čemu ne razlikuje od nemačkih lekara. Ako dobro radite svoj posao naravno.

seljadin

pre 5 godina

pogledajte Rumuniju, kad ih je bilo 23 miliona plate su bile 100 evra, sad kad ih je 18 miliona, plate su skocile 6 puta, isto se desava svuda na istoku evrope, rast nije 600% eknomije, daleko je manji, ali je zato ponuda-potraznja odredila cenu rada. Isto ce biti bolje i u Srbiji, sto vise ode, oni koji ostaju ce imati daleko vece plate, jer ce firme morati platiti vise radnika, pa necete gledati onaj "film" kad gazda vozi automobil od 100.000 evra, a radnici mu na minimalcu . To mi je pricao jedan Rumun da je bio slucaj i kod njih dok narod masovno nije otisao, on nije otisao, ostao je ali radi za 1500 evra, sto je nekada bilo nezamislivo.

Ivan

pre 5 godina

Pokazatelj koliko je lose postalo kod nas je ova vest. Obrazovani ljudi iz Srbije beze u Nemacku da budu sluge nemcima. I jos nam se servira da treba da budemo srecni zbog toga.Dozvolili smo da nam bude takvo stanje u drustvu, da svako ko nesto zaista zna da radi, ceka i trazi priliku da ode odavde. Kao neko ko je izuzetno patriotski nastrojen mogu da kazem da je Srbija, i mi srbi koji je cinimo, da smo svi zajedno, dozvolili da postanemo drustvo bez buducnosti. Srbija je mogla da bude najbolje mesto za zivot svih ljudi koji odlaze, ali na zalost nije. I ja ovaj komentar pisem iz inostranstva. I jos jedna uzasna stvar je sto ljudi uglavnom odlaze izuzetno ljuti, sa zeljom da se nikada ne vrate. I njihova deca vec nemaju vise nikakve veze sa Srbijom. Razvijamo i podupiremo napredak tudjih drzava i drugih naroda. I gubimo sebe bespovratno. Tuzna vremena za nekada veliki srpski narod. Oprostite za ovako pesimisticki komentar na Bozic)

u pravu si

pre 5 godina

Vazne su pare al zivot je vazniji, govorim iz iskustva.,
(Arlok, 7. januar 2019 14:28)
Pa to sto si ti isao samo zbog para je tvoja stvar, zasto ti onako srBski svima nameces i imputiras da je svima isti motiv? Ja u stvari od svih koji su otisli ama bas ni jednog ne znam da je otisao zbog para. Svi koje ja znam da su otisli, otisli su zbog ovdasnjeg mentaliteta, zbog tog negativizma, kao sto je tvoj, zbog strahovitog konformizma i straha da se neko ne razlikuje, koji vec polako pocinje da nalikuje na fasizam, i tih stvari. Pare i ne pominju. Neki cak rade i "nize" poslove nego sto su ovde, ali nikad srecniji u zivotu nisu bili. Zive u uredjenom svetu gde nema divljanja i mahnitanja, nego se ceni red, i direktnost, gde im niko ne ispira mozak po ceo dan "sta treba" i "kako treba" , niko im na silu ne namece "identitet" i sve ostalo sto je tu svakodnevno silovanje u mozak po ceo dan, celog zivota, jednostavno su slobodni da imaju izbor i niko ih ne proganja ako misle svojom, a ne glavom "drustva" , "naroda" i tako dalje. Naprotiv, tamo se podstice drugacije razmisljanje i razlicitost. Znaci na kraju, tacno u pravu si, zivot je vazniji.

smuki

pre 5 godina

Niti ce svi otici, niti ce svi ostati a neki ce se i vratiti. I treba da odu vide pa neka sami donesu zakljucak. Mlade ne treba sputavati u nicemu. A price kako je tamo jer sam cuo preko prijatelja od rodjaka batalite. Dok svako to ne oseti na svojoj kozi nista ne vredi.

Mina

pre 5 godina

Nije ovo sansa za mlade vec za nas ni mladi ni stari...znaci mnogo do penzije a opet ovde niko nece da te primi ...jos uvek.tako da je ovo velika sansa za nas jer smo ipak jos yvek radno sppsobni a imamo skustvo..zato odo ja na par godina ali naravno vracam se ..tad ce mi opet ova moja zemlja biti lepa kad je se uzelim ponovo ..do tad aufiderzen

Arlok

pre 5 godina

mehaničari, građevinari, radnici za negu i pomoć...Ajde sad makar malo iskreno. Zar nije bolje ovde otvoriti market, neki servis ili makar raditi freelancing (cak i najprostiji logo ili web dizajn) ?
Tesko da bi bili ispod 500 evra, jedino ako ste tezak neradnik. Vazne su pare al zivot je vazniji, govorim iz iskustva. Neka je svima sa srecom i ko se muci ovde i ko se muci tamo, ali ne bi vise isao preko ni za 10000e.

Laki-Ns

pre 5 godina

(smuki, 07. januar 2019 15:12)

Ubedljivo najbolji komentar ?. Bio u Nemackoj, probao, ne ide.Vratio se. Neka svako proba pa neka vidi. A iskustva drugih zaboravite. Nazalost, najbolje (doduse i najgluplje) se uci na sopstvenoj kozi

Sone

pre 5 godina

Svi bi u Nemacku a jedan od retkih gledam kako iz Nemacke za Srbiju, zasto? Nije u Nemackoj lako, nije ni sve tako bajno kako neki misle. Posla ima ali to su cesto neatraktivni poslovi za same svabe , sljakerski poslovi koje svabe nece da rade pa tu uskacu stranci. Takvi poslovi nisu dobro placeni. Ko ima neki trazen fakultet, doktor, IT ili nesto slicno ima smisla doci ali uz velike zivce dok se nostrifikuje diploma itd. Ja licno bih probao da ne budem sljaker, to covek moze uvek, zato razmisljam da se vratim u Srbiju... Jos kad bi me svabe malo podrzale i dale sansu sve bi bilo lakse...

gringo

pre 5 godina

Ako uspemo da promenimo partokratski sistem (ukinemo sve politicke stranek), nemci bi nama dolazili. I njih gusi partokratija samo kod njih ima puno vise novca nego ovde.

lemi

pre 5 godina

Ne radimo mi ni za Nemce ni za Sreb, niti Ruse ili Amerikance.
Radimo za sebe i za svoju porodicu.
Svaki covek treba da ide tamo gde mu je lakse i gde misli da ce sebi i svojoj porodici obezbediti bolji i laksi zivot.
A patriotske i rodoljubive price ostavite za one koji se i dan danas pale na pricu o Kosovu, politici, Srbima kao nebeskom narodu...,takvih ce uvek biti.
Svaki ekonomski jaci i samostalniji pojedinac ce vise znaciti svojoj matici nego kao sirotinja.
A mi smo na Balkanu u velikom procentu sirotinja.

DMD

pre 5 godina

Mladi ljudi treba da idu po svetu i upoznaju razne kulture i vide razlike ali ne treba da žive u ubeđenju da će se vani obogatiti ( retki su to slučajevi ). Ja sam živio i radio u nekoliko država i verujte mi radnik je uvek radnik. Od plate može da se živi ali čim malo iskočiš iz okvira odmah imaš problem. Kada se dođe u Srbiju pričaju se bajke a onda se kupuju šamponi i nose sa sobom u to takozvano inostrano izobilje. I stoga prestanemo da se lažemo, bolje jeste ali ne baš toliko

s..nikolić /austrija

pre 5 godina

Prestanite više sa tim " Idu da budu SLUGE nemcima, švabi" ! Gazde i SLUGE postoje u srbiji, na zapadu poslodavac i radnik? radnik koji a svoja prava ali u stvarnosti! Za ta prava se borio i još uvek bori sindikat! Vi koji nemate pojma kako u nemačkoj, austriji, švajcarskoj sistem funkcioniše prestanite jednom za dezinformacijama ! Kao priučeni metalac nakon 38 godina "služenja" švabi imam penziju kao dva ili tri lekara u srbiji , odnosno kao dve penzije vođinog tate ! Čovek iz okoline kladova dobro situiran , preko pedeset godina star , ode i on sa dvoje dece za beč! Ovo je tek početak naglog odlaska, sa stručnom spremom ili bez nje ! A vučić i njegovi botovi neka se česaju po glavi i na ostalim mestima i pitaju ZAŠTO!

IT na TI

pre 5 godina

Moze li neko da kaze da li se moze dobiti posao bez tog cekanja iz ambasade???
Ja posao znam, ne treba mi diploma za njega(iako je imam, IT je u pitanju) dokazacu se za 1h razgovora.
Molim nekog ko se razume u temu da odgovori.
Usput rodjena sestra uskoro dobija nemacki pasos mada to nije mnogo bitno.

dr.kadzija

pre 5 godina

Ljudi, sto pre idite. Ako vam se Nemacka bas i ne dopadne, uvek imate mogucmost da odete u neku drugu zemlju...Vazno je krenuti, a posle je lakse. Ni jednog trenutka se nisam pokajao.

Микица

pre 5 godina

Ала Немци опет крше правила ЕУ... И још спомињу само Немце...

Право стање је да прво морају да докажу да нико у ЕУ није заинтересован за тај посао.

Биће занимљиво колико ће ЕУ да потраје...

svako ima svoju priču

pre 5 godina

Dosta mojih bliskih rodjaka i prijatelja je otišlo za Nemačku ,Austriju i Norvešku i primetio sam da su uglavnom svi zadovoljni ali retko ko je srećan ,što se otkrije posle x dolazaka,ne odmah.Zadnjih deset godina i moja porodica je bila u dilemi šta raditi:ostati ili otići.Pošto i ja i supruga radimo kod privatnika "krvavo" i imamo malo jače zvanične srpske plate sve više nam je sa godinama entuzijazam odlaska splašnjavao,standard nam je stidljivo rastao,rešeno stambeno pitanje, deca krenula u školu ,druženja,rodjendani,letovanje/zimovanje,ulazimo u četrdesete,roditelju obolevaju i kad sve saberemo i oduzmemo...mi ostajemo.Ne nagovaram nikog ni da ostane ni da ode,jednostavno mislim da je nama ovde bolje i lepše i pored sve "magle" koja nas obavija.
Batalite pluseve/minuse ,pročitajte samo ,ima raznih razmišljanja i sudbina.

ss

pre 5 godina

Nek se javi neko ko je zaista upucen u temu...verujem da ima mnogo ljudi koji bi da znaju vise.. ali zaista kako stvari stoje u realnosti. A ne ove novinarske interpretacije.

Ja imam srednju medicinsku skolu, ali bez prakse...i polozenog drzavnog ispita...eto..sta ovo za mene npr znaci?

Pratim temu.


Druze, ja sam kao ti, samo sto uskoro odlazim.... Zavrsio sam medicinsku skolu i poceo da ucim jezik preko agencije...Od A1 do B2 nivoa i sada sam polozio nostrfikaciju, cekam jos vizu i odlazim....
Hocu da ti kazem da se ne obazires mnogo na zakone vec da pocnes sa ucenjem nemackog....A to trebas poceti u nekoj agenciji koja je za to zaduzena, takvih ima od triple wina do ekspertkse migracije... Oni ce te uputiti u sve....Da bi isao u Nemacku sa medicinskom skolu moras imati B2 nivo poloizen

Stryker

pre 5 godina

Juce Sam bio u SPC u Los Angelesu, zlosno to gledati , vecinom su srbi koji su rodeni ovde kao moj sin I nwmaju zivoga pojma o srbiji, sluzba na engleskome, neznaju Ni da kazu " Sretno Badnje Vece" vec mi kazu na engleskome " Merry Christmas" a ja oh ignorisem, cak nema ni Bozijega hleba vec neki przeni hleb iz,radnje. Zalosno,jedva cekam 2025 kada odem u penziju I da se vratim svome narodu I svojoj kulturi a sinu Kuca I kola I sve ovo u americi. Zivim u americi sa srpskim duhom ali u amerckim cipelama.

day

pre 5 godina

Ne postoji univerzalan odgovor na pitanje ici ili ostati. Generalno, onaj koji nema posla ili radi za bednih 300-400€ treba da ide. Nesporno je da ovde nikada nece biti bolje, bar ne za naseg ovozemaljskog zivota. S druge strane, tamo cete uvek biti tudji sluga, da, dobro je rekao jedan komentator - sluga. Gradjanin drugog reda, prezren od strane Nemca kao nizi drustveni sloj, bez socijalnog zivota, ucauren u svakodnevnicu melanholije, nostalgije i evociranja uspomena iz proslosti. Naknada za dusevnu prazninu ce biti materijalna sigurnost, izvesnost i zivot u sistemu vladavine prava, funkcionisanja institucija i postovanja zakona.

Ako nista drugo, jedna od osnovnih prednosti ovog vremena u kom zivimo je sto svako ima slobodu da sam odluci sta od gore navedenog da izabere i kako da prozivi ovaj zivot.

stranac

pre 5 godina

tek kad si vec ziveo u nemackoj, pa onda dodjes u ovu rupu srbiju na nekoliko godina, onda shvatis da ovo u srbiji nije zivot, dostojan za normalne, obrazovane, postene ljude!

stranac

pre 5 godina

tek kad si vec ziveo u nemackoj, pa onda dodjes u ovu rupu srbiju na nekoliko godina, onda shvatis da ovo u srbiji nije zivot, dostojan za normalne, obrazovane, postene ljude!

Arlok

pre 5 godina

mehaničari, građevinari, radnici za negu i pomoć...Ajde sad makar malo iskreno. Zar nije bolje ovde otvoriti market, neki servis ili makar raditi freelancing (cak i najprostiji logo ili web dizajn) ?
Tesko da bi bili ispod 500 evra, jedino ako ste tezak neradnik. Vazne su pare al zivot je vazniji, govorim iz iskustva. Neka je svima sa srecom i ko se muci ovde i ko se muci tamo, ali ne bi vise isao preko ni za 10000e.

Sone

pre 5 godina

Svi bi u Nemacku a jedan od retkih gledam kako iz Nemacke za Srbiju, zasto? Nije u Nemackoj lako, nije ni sve tako bajno kako neki misle. Posla ima ali to su cesto neatraktivni poslovi za same svabe , sljakerski poslovi koje svabe nece da rade pa tu uskacu stranci. Takvi poslovi nisu dobro placeni. Ko ima neki trazen fakultet, doktor, IT ili nesto slicno ima smisla doci ali uz velike zivce dok se nostrifikuje diploma itd. Ja licno bih probao da ne budem sljaker, to covek moze uvek, zato razmisljam da se vratim u Srbiju... Jos kad bi me svabe malo podrzale i dale sansu sve bi bilo lakse...

DMD

pre 5 godina

Mladi ljudi treba da idu po svetu i upoznaju razne kulture i vide razlike ali ne treba da žive u ubeđenju da će se vani obogatiti ( retki su to slučajevi ). Ja sam živio i radio u nekoliko država i verujte mi radnik je uvek radnik. Od plate može da se živi ali čim malo iskočiš iz okvira odmah imaš problem. Kada se dođe u Srbiju pričaju se bajke a onda se kupuju šamponi i nose sa sobom u to takozvano inostrano izobilje. I stoga prestanemo da se lažemo, bolje jeste ali ne baš toliko

Микица

pre 5 godina

Ала Немци опет крше правила ЕУ... И још спомињу само Немце...

Право стање је да прво морају да докажу да нико у ЕУ није заинтересован за тај посао.

Биће занимљиво колико ће ЕУ да потраје...

IT na TI

pre 5 godina

Moze li neko da kaze da li se moze dobiti posao bez tog cekanja iz ambasade???
Ja posao znam, ne treba mi diploma za njega(iako je imam, IT je u pitanju) dokazacu se za 1h razgovora.
Molim nekog ko se razume u temu da odgovori.
Usput rodjena sestra uskoro dobija nemacki pasos mada to nije mnogo bitno.

aca

pre 5 godina

Taman posla, pa meni je ovde odlicno. Zavrsio sam fakultet, radim kod privatnika, za pola dnevnice sam kupio onaj dan par carapa, sto znaci da mi ostalo pola da potrosim kako mi volja. Zasto bi cekao neku vizu da me izrabljuje Nemac kad je ovde svakim danom sve bolje! Srecan Bozic!

Stryker

pre 5 godina

Juce Sam bio u SPC u Los Angelesu, zlosno to gledati , vecinom su srbi koji su rodeni ovde kao moj sin I nwmaju zivoga pojma o srbiji, sluzba na engleskome, neznaju Ni da kazu " Sretno Badnje Vece" vec mi kazu na engleskome " Merry Christmas" a ja oh ignorisem, cak nema ni Bozijega hleba vec neki przeni hleb iz,radnje. Zalosno,jedva cekam 2025 kada odem u penziju I da se vratim svome narodu I svojoj kulturi a sinu Kuca I kola I sve ovo u americi. Zivim u americi sa srpskim duhom ali u amerckim cipelama.

Miks ultramoderne retrospektive

pre 5 godina

“ Pakujete li se i vi za Nemačku? Čekajte, rano je“ Naprotiv, ne čekajte ni dana, nego što pre! Život ne čeka! Pozdrav iz Nemačke :)

lekar

pre 5 godina

ja sam lekar u srbiji i pre bih otisao u nemacku da metem ulice nego da ovde radim za istu tu platu. pa vi sami procenite u kakvom je stanju i koliko zaostaje nase zdravstvo uz sve pompezne najave i obecanja. imam i posao za stalno u srbiji. nije sve u parama. potrebne su reforme i reorganizacija u svim sferama drustva. ali svaka vlada trubi istu pricu o nekim investicijama , fabrikama, kosovu itd. prvo uredite sistem posle ce doci sami kad vide da smo ozbiljna zemlja sa civilizovanim stanovnistvom. ali posto od toga nema nista mislim da cemo pre ostati bez stanovnika dok ne promenimo ovaj parazitski poredak.

Goran

pre 5 godina

Mene ne zanima previše POSAO u Nemačkoj ... posao imam i ovde, a kada uporedim neto primanja sa troškoima života - nije meni loše uopšte. Ono zbog čega moja deca i ja učimo nemački je to što u Srbiji više nema normalnog života. Izvinite, dragi sunarodnici, ali postali smo mnogo loša stoka.

Blue

pre 5 godina

Iz mog kraja svakog dana jedan autobus pun odvozi noi kontigent domace pameti i vraca one koji su se tamo snasli na odmor.....

Zbogom pameti.

Srecan Bozic.

u pravu si

pre 5 godina

Vazne su pare al zivot je vazniji, govorim iz iskustva.,
(Arlok, 7. januar 2019 14:28)
Pa to sto si ti isao samo zbog para je tvoja stvar, zasto ti onako srBski svima nameces i imputiras da je svima isti motiv? Ja u stvari od svih koji su otisli ama bas ni jednog ne znam da je otisao zbog para. Svi koje ja znam da su otisli, otisli su zbog ovdasnjeg mentaliteta, zbog tog negativizma, kao sto je tvoj, zbog strahovitog konformizma i straha da se neko ne razlikuje, koji vec polako pocinje da nalikuje na fasizam, i tih stvari. Pare i ne pominju. Neki cak rade i "nize" poslove nego sto su ovde, ali nikad srecniji u zivotu nisu bili. Zive u uredjenom svetu gde nema divljanja i mahnitanja, nego se ceni red, i direktnost, gde im niko ne ispira mozak po ceo dan "sta treba" i "kako treba" , niko im na silu ne namece "identitet" i sve ostalo sto je tu svakodnevno silovanje u mozak po ceo dan, celog zivota, jednostavno su slobodni da imaju izbor i niko ih ne proganja ako misle svojom, a ne glavom "drustva" , "naroda" i tako dalje. Naprotiv, tamo se podstice drugacije razmisljanje i razlicitost. Znaci na kraju, tacno u pravu si, zivot je vazniji.

Masan

pre 5 godina

Za iole placeniji posao je obavezno dobro poznavanje nemackog jezika ili da radite kod 'Jugoslovena'. Radim u IT firmi i kad sam poceo posalju me u sediste u Nemackoj na 3 meseca na trening iliti boarding proces. Verujte mi da sam se jedva vratio u BG. Sistem je do te mere uredjen da samo lud covek moze da kaze da mu je bolje u Srbiji. Od recepcionarke u firmi do CEO-a, od cistacice u zgradi do kasirke i susedstva. I sad ucim nemacki jezik pa cu poceti da trazim posao gore. I ovde nije stvar u lovi, jer sam ja i ovde dobro placen (2k€ na belo), ali je sve ostalo bolje gore. Plus, i supruga ce svakako imati visestruko veca primanja. Znam dosta nasih koji na crno cuvaju babe za 1300 1400e, i to su sve med radnici koji za 300e rade kod kuce. Apsolutno ne vidim razlog da se ostaje u Srbiji jer je gore em sistem bolji, em bolja primanja. A nostalgija,1 mesecno sam dolazio na 2 dana i kad vidim kakav je crnjak ovde jer ljudi tesko zive, kukaju a ne rade nista po tom pitanju, odmah me ista prodje. Sta ce za nas biti bolje nadam se dogodine jeste procedura i ogranicenja oko dobijanja radne dozvole. Do sada su uglavnom isli ljudi sa liste deficitarnih zanimanja (IT, med itd) i morali su imati recimo 45.000 evra bruto/god najmanje ugovor od poslodavca itd. Srbija je sledeca Rumunija kad se granice otvore. Ostace samo penzioneri i sendvicari.

Javor

pre 5 godina

Ostati u zemlji u kojoj na svakom koraku sistem radi protiv vas ili pokušati novi život u zemlji u kojoj sistem vodi računa o tebi. To je dilema. Ovde smo rođeni, jer su naši roditelji dali ovoj zemlji šansu. Zbog te odluke kažnjeni su prestrogo - svojim životima, ratovima devedesetih, hiperinflacijom za Ginisov rekord, Jezdom i Dafinom, mrakom i beznađem, Miloševićem i Vučućem, turbofolkom, zemljom u kojoj su najveći bednici poput urednika Informera i Kurira, ljudi koji oblikuju javno mnenje, u kojoj su školovani ljudi degradirani na nivo bednika, sa platom tek 150 evra većom od nekog ko je jedva srednju završio...

Nakon Miloševića, dočekasmo Vučića. Neka hvala. Daću šansu Srbiji da se možda vratim u nju, kad Vučić sredi sve šta je obećao. Do tada idem da radim, učim i stvaram, tamo gde se to ceni. Nemam živaca da se više borim protiv sistema.

Laki-Ns

pre 5 godina

(smuki, 07. januar 2019 15:12)

Ubedljivo najbolji komentar ?. Bio u Nemackoj, probao, ne ide.Vratio se. Neka svako proba pa neka vidi. A iskustva drugih zaboravite. Nazalost, najbolje (doduse i najgluplje) se uci na sopstvenoj kozi

seljadin

pre 5 godina

pogledajte Rumuniju, kad ih je bilo 23 miliona plate su bile 100 evra, sad kad ih je 18 miliona, plate su skocile 6 puta, isto se desava svuda na istoku evrope, rast nije 600% eknomije, daleko je manji, ali je zato ponuda-potraznja odredila cenu rada. Isto ce biti bolje i u Srbiji, sto vise ode, oni koji ostaju ce imati daleko vece plate, jer ce firme morati platiti vise radnika, pa necete gledati onaj "film" kad gazda vozi automobil od 100.000 evra, a radnici mu na minimalcu . To mi je pricao jedan Rumun da je bio slucaj i kod njih dok narod masovno nije otisao, on nije otisao, ostao je ali radi za 1500 evra, sto je nekada bilo nezamislivo.

NemanjaBB

pre 5 godina

Brat mi je otisao 1.juna.
Ovde imamo stan i kucu, kola, ok posao, ali samo OKEJ. Da kucu i stan nisu zaradili nasi roditelji, ziveli bi kao slepci slepavi,E zato idem i ja. Do nekog boljeg vremena..

Krusevac

pre 5 godina

"Srbija je čak pripremila i stručni tim koji će da se bavi sprečavanjem odlaska mladih".
Kako misle da sprece? Oni izgleda samo znaju da koce, osporavaju, rade negativne stvari.
Treba da se rese korupcije na svim nivoima, negativne selekcije...
Nije samo plata razlog odlaska. Ljudi zele sa se trud i rad plati a ne poltronstvo i stranacka pripadnost.

Коврџави јеж

pre 5 godina

После одласка у Минхен, и три месеца рада, са платом која је таква да сам у Србији радио за њу осам месеци, поново се враћам у Немачку.
Овога пута само с том разликом да ми је Немачка фирма понудила посао.
Да ли ћу радити за Немце или Српског послодавца - то размислите сами...

Ivan

pre 5 godina

Pokazatelj koliko je lose postalo kod nas je ova vest. Obrazovani ljudi iz Srbije beze u Nemacku da budu sluge nemcima. I jos nam se servira da treba da budemo srecni zbog toga.Dozvolili smo da nam bude takvo stanje u drustvu, da svako ko nesto zaista zna da radi, ceka i trazi priliku da ode odavde. Kao neko ko je izuzetno patriotski nastrojen mogu da kazem da je Srbija, i mi srbi koji je cinimo, da smo svi zajedno, dozvolili da postanemo drustvo bez buducnosti. Srbija je mogla da bude najbolje mesto za zivot svih ljudi koji odlaze, ali na zalost nije. I ja ovaj komentar pisem iz inostranstva. I jos jedna uzasna stvar je sto ljudi uglavnom odlaze izuzetno ljuti, sa zeljom da se nikada ne vrate. I njihova deca vec nemaju vise nikakve veze sa Srbijom. Razvijamo i podupiremo napredak tudjih drzava i drugih naroda. I gubimo sebe bespovratno. Tuzna vremena za nekada veliki srpski narod. Oprostite za ovako pesimisticki komentar na Bozic)

Radijator

pre 5 godina

Nek se javi neko ko je zaista upucen u temu...verujem da ima mnogo ljudi koji bi da znaju vise.. ali zaista kako stvari stoje u realnosti. A ne ove novinarske interpretacije.

Ja imam srednju medicinsku skolu, ali bez prakse...i polozenog drzavnog ispita...eto..sta ovo za mene npr znaci?

Pratim temu.

Kasopi

pre 5 godina

"Srbija je čak pripremila i stručni tim koji će da se bavi sprečavanjem odlaska mladih"

U svemu što rade oseća se represija. Niko mlade ne treba da SPREČAVA da odu jer njihovo pravo je da idu gde hoće. Tim koji je sastavljen trebalo bi da se bavi pronalaženjem stimulativnih rešenja da mladi sami odluče da ostanu.

Milisav

pre 5 godina

Zivimo u Nemackoj vec 6 godina. Suprug i ja radimo u svojoj struci sa svojim fakultetskim diplomama, i sa te strane smo vrlo zadovoljni. Cak nam i nemci dolaze na Bozic, rodjendane da sa nama proslave. Klinci su se lepo snasli takodje, jezik nikakav problem, pricaju dva:) Jedino sto mogu da kazem je da je ovde bolje a tamo kod nas lepse!!!

Пачавра

pre 5 godina

Ја сам лекар у Србији, имам сталан посао, плату од које могу да живим. Али немам могућности да напредујем у струци. Медицина сваки дан иде напред а ја цупкам у месту. Прође ми живот а не могу да добијем специјализацију коју желим. Само у Србији се запослиш у Дому здравља и ту мораш да дочекаш пензију. Нема шансе да пређеш на виши ниво. А итекако имам шта да пружим овој држави. Ако ме овде не цене, негде другде хоће. Није све у плати, знање и едукација изнад свега.

Petar

pre 5 godina

Ljudi koji su zbilja materijalno ugrozeni, treba da odu,probaju,Srbija nece nigde i ovde se uvek mogu vratiti.Medjutim za gotovo 99% svih nas, problem je zajednicki,a to je neuredjena drzava, korupcija, partijska zaposljavanja, drzavno sponzorisane privatne firme,nepostovanje zakona,sudovi ne rade,osecaj da nam drzava nije saveznik,nego tlacitelj, mnogo nedodirljivih i bahatih mafijasa.Sto se tice Nemacke i ostalih zapadno evropskih drustava, drzavne sluzbe ce vas prihvatiti i tretirati prema zakonu,ali drustvena integracija i socijalizacija ce ici vrlo,vrlo sporo.Narodi Evrope nemaju zajednicki evropski identitet,vi cete biti veciti stranci,gotovo svi gradovi bez izuzetaka su getoizirani,Turci,Arapi,istocno Evropljani,itd
Sansu za potpuno normalan zivot imace vasa deca koja budu rodjena tamo,imaju prijatelje iz detinjstva,skole.Licno kad bih mogao da biram,izabrao bih ili emigrantske zemlje/kontinente,USA,Novi Zeland,Australija ili jug Evrope.Nije sve u novcu, a to cete shvatiti kad zadovoljite finansijske apetite.Srecna Vam 2019. i samo hrabro da nadjete svoj mir,srecu i zadovoljstvo.

drogaNE

pre 5 godina

Ljudi prosto je...Drzava je jako losa,i ne samo nasa,vec gotovo sve EX-Yu.Ovde se ljudi ubijaju od posla za 250-500 eu.A kada pogledas,to je nista.Moze drzava praviti timove za sve i svasta,i nista nece dobiti.Od 91 do 2019,svi su samo krali,a standard padao.U Srbiji,imate primere i to preko 70%,da dva clana porodice rade,i da jedva krpe kraj sa krajem.E to nije normalno.Pa nije ovo 12 vek ,pa samo da imas pojesti.E zato ljudi idu.

samo onako

pre 5 godina

Pišem iz Norveške, dođe na slično mada je trenutno bolja matematika živeti u Nemačkoj, to tvrdim!
Dalje, svi koji su u Srbiji prosta radna snaga i teško žive materijalno plus nezadovoljni ambijentom prepunim korupcije, kriminala i nepravde, preporučujem da pokušaju da odu preko i prosto sami vide dal je tako bolje ili ne....
Nešto dobiješ, nešto izgubiš...
Dobitak je jasnija perspektiva i više materijalnih mogućnosti, bezbedniji i ravnopravniji život koji preko više vredi!...
Gubitak je napuštanje svoje kuće, porodice, prijatelja, i slobode koju preko nećete naći u tolikoj količini jer ovde nema "pomoć prijatelja".
Česta apatija, melanholija i nedostatak društveno socijalnog života.
Više si zadovoljan, manje si srećan !
Nije greška probati ....

lelemud

pre 5 godina

ovako-Srbija ima jos tacno godinu dana da se izvuce iz rupe u kojoj je vec 30 godina.Ja, sa mojih 40 i nesto godina i mojom porodicom se spremam za sledecu godinu i palim prvo ja pa ostali za mnom. Zasto idem? zato sto se tamo rad ceni i placa, zato sto znam jezik i jedini razlog sto to nisam uradio zadnjih 20 godina je sto sam se nadao da ce bar priblizno biti ko na zapadu. A bio sam vec tamo, i tacno je ma nije med i mleko,pogotovo kad imate posla sa nasim ljudima. Vece su sanse da te zezne nas covek nego nemac, imam iskustva i to vise puta.Ali i ovo ovde kod nas vise nije normalno, i ja vise nemam ni vremena ni volje da cekam kad ce nam biti bolje.

Novogodisnji pajac

pre 5 godina

Taj tim za sprecavanje odlaska ce imati pune ruke posla.Za pocetak treba da spreci bahacenje lokalnih sns serifa,da skloni kriminalce sa ulica,da zatvori sns batinase sa birackih mesta,da obnovi biracke spiskove,da omoguci Tijanin zakon,da oslobodi medije,da iskoreni nepotizam i stranacko zaposljavanje,da uredi da navodni predsednik svih gradjana ne vodi lokalne izborne kampanje i ne bude vodja nijedne stranke,da iakoreni korupciju,da obezbedi zakon o poreklu imovine svih politicara i vlasti i opozicije a i svih gradjana,da obezbedi t.j.spreci kupovinu glasova za 2000din.od drzavnih para,da spreci da zaposleni u javnim preduzecima moraju da idu na mitinge vlasajucih stranaka,da se omogucavanje kredita ne ucenjuje clanstvom u vladajucoj stranci....itd.Kada to obezbedite mozete se pozabaviti i primanjima i standardom.Ja sa platom od 2500evra u Srbiji planiram da odem zbog svega gore navedenog.Novac nije razlog,samo necu da budem deo stada koje vlast ovde gaji.Naravno da i nisam deo stada ali je tesko gledati ovce koje idu na sisanje i "klanje" svakodnevno.

Mina

pre 5 godina

Nije ovo sansa za mlade vec za nas ni mladi ni stari...znaci mnogo do penzije a opet ovde niko nece da te primi ...jos uvek.tako da je ovo velika sansa za nas jer smo ipak jos yvek radno sppsobni a imamo skustvo..zato odo ja na par godina ali naravno vracam se ..tad ce mi opet ova moja zemlja biti lepa kad je se uzelim ponovo ..do tad aufiderzen

s..nikolić /austrija

pre 5 godina

Prestanite više sa tim " Idu da budu SLUGE nemcima, švabi" ! Gazde i SLUGE postoje u srbiji, na zapadu poslodavac i radnik? radnik koji a svoja prava ali u stvarnosti! Za ta prava se borio i još uvek bori sindikat! Vi koji nemate pojma kako u nemačkoj, austriji, švajcarskoj sistem funkcioniše prestanite jednom za dezinformacijama ! Kao priučeni metalac nakon 38 godina "služenja" švabi imam penziju kao dva ili tri lekara u srbiji , odnosno kao dve penzije vođinog tate ! Čovek iz okoline kladova dobro situiran , preko pedeset godina star , ode i on sa dvoje dece za beč! Ovo je tek početak naglog odlaska, sa stručnom spremom ili bez nje ! A vučić i njegovi botovi neka se česaju po glavi i na ostalim mestima i pitaju ZAŠTO!

smuki

pre 5 godina

Niti ce svi otici, niti ce svi ostati a neki ce se i vratiti. I treba da odu vide pa neka sami donesu zakljucak. Mlade ne treba sputavati u nicemu. A price kako je tamo jer sam cuo preko prijatelja od rodjaka batalite. Dok svako to ne oseti na svojoj kozi nista ne vredi.

Nikola

pre 5 godina

Ko ima neki trazen fakultet, doktor, IT ili nesto slicno ima smisla doci ali uz velike zivce dok se nostrifikuje diploma itd.
(Sone, 07. januar 2019 13:49)

Evo Sone, iz pozicije jednog lekara koji već 4 godine radi u Nemačkoj, da ti kažem da je mene koštalo otprilike 0 živaca za tu "nostrifikaciju" diplome.

Naime, za lekare je trenutno situacija takva, a biće tako još godinama ispred nas, da svako ko želi da dođe i ne zanosi se idejama da odmah radi u Charité-u i sličnim top klinikama u Nemačkoj, treba "samo" da nauči nemački jezik (što realno može za 6-12 meseci) i da ima malo strpljenja i to je to, može čak i specijalizaciju da bira. Ovaj zakon tu ništa bitno neće izmeniti (dozvola od Arbeitsamta je i do sada bila formalnost, a u ambasadi se čeka i čekaće se). Nostrifikacija je takva da se pošalje plan i program i još par dokumenata i čeka se godinu do dve da bi stigla. Ispit po pravilu medicinari iz Srbije ne polažu više (ali ajde, to zavisi i od pokrajine u kojoj neko radi). I to sve dok radiš, zarađuješ, teče spezijalizacija i normalno živiš.

Sve u svemu, za lekare ovaj zakon ništa ne menja, nama je put otvoren već odavno, samo jezik, malo strpljenja i ćao... I već posle 2-3 godine imate status koji se ni po čemu ne razlikuje od nemačkih lekara. Ako dobro radite svoj posao naravno.

gringo

pre 5 godina

Ako uspemo da promenimo partokratski sistem (ukinemo sve politicke stranek), nemci bi nama dolazili. I njih gusi partokratija samo kod njih ima puno vise novca nego ovde.

Neko iz Nemačke

pre 5 godina

Suština jeste ta da su radnici preko potrebni, Nemci su mlakonje kao ova naša mladež koja sisa mamu i tatu za pare, neće da rade a po ceo dan po kafićima sede.
Došao sam ovde pre dva meseca, posao kao posao, radi se 10 sati smeta, ali se radi za 10x veće pare nego u Srbiji. Ako će neko da me jaše celog dana onda neka me jaše za veće pare i manje stresa a ne za 30.000 dinara od jutra do sutra da se radi, pa kad pitaš za odmor još da se ljute.

Posla ima, ima ga koliko ti duša želi, vrata jesu otvorena kao što kažu ali procedura je ista, ja sam svoju vizu čekao 14 meseci uključujući termin, i finalnu proveru ukupno.

Ko hoće da radi, može. Ko neće nego samo hoće da gladi .... Neka bolje ostane kući. Što se posla tiče, jako su profesionalni i poštuju radnika 3x više nego kod nas. Umoran sam od gluposti kako su ''strankom'' dobili posao, kako je sve to lepo i super i da su sada postali nedostižni zbog stranke jer su bolji od svih nas. Nisam znao da je lizanje nečije zadnjice za posao cenjeni uspeh, ali eto dragi moji, ne bežimo mi odatle jer nam treba pare, treba nam promena života, da pobegnemo od degena koji nas samo sputavaju... Umorni smo od politike, mržnje, provokacija i pričanja gluposti celog i SVAKOG dana.... Ne znam kako se još Vas nije umorilo od svega toga.
Znajte odma, start nije lak, NIMALO, niti će ikome da bude lak, ali trud se isplati, i to MNOGO.

Aj u zdravlje pa ko prvi dođe nek svrati na pivo.

svako ima svoju priču

pre 5 godina

Dosta mojih bliskih rodjaka i prijatelja je otišlo za Nemačku ,Austriju i Norvešku i primetio sam da su uglavnom svi zadovoljni ali retko ko je srećan ,što se otkrije posle x dolazaka,ne odmah.Zadnjih deset godina i moja porodica je bila u dilemi šta raditi:ostati ili otići.Pošto i ja i supruga radimo kod privatnika "krvavo" i imamo malo jače zvanične srpske plate sve više nam je sa godinama entuzijazam odlaska splašnjavao,standard nam je stidljivo rastao,rešeno stambeno pitanje, deca krenula u školu ,druženja,rodjendani,letovanje/zimovanje,ulazimo u četrdesete,roditelju obolevaju i kad sve saberemo i oduzmemo...mi ostajemo.Ne nagovaram nikog ni da ostane ni da ode,jednostavno mislim da je nama ovde bolje i lepše i pored sve "magle" koja nas obavija.
Batalite pluseve/minuse ,pročitajte samo ,ima raznih razmišljanja i sudbina.

lemi

pre 5 godina

Ne radimo mi ni za Nemce ni za Sreb, niti Ruse ili Amerikance.
Radimo za sebe i za svoju porodicu.
Svaki covek treba da ide tamo gde mu je lakse i gde misli da ce sebi i svojoj porodici obezbediti bolji i laksi zivot.
A patriotske i rodoljubive price ostavite za one koji se i dan danas pale na pricu o Kosovu, politici, Srbima kao nebeskom narodu...,takvih ce uvek biti.
Svaki ekonomski jaci i samostalniji pojedinac ce vise znaciti svojoj matici nego kao sirotinja.
A mi smo na Balkanu u velikom procentu sirotinja.

day

pre 5 godina

Ne postoji univerzalan odgovor na pitanje ici ili ostati. Generalno, onaj koji nema posla ili radi za bednih 300-400€ treba da ide. Nesporno je da ovde nikada nece biti bolje, bar ne za naseg ovozemaljskog zivota. S druge strane, tamo cete uvek biti tudji sluga, da, dobro je rekao jedan komentator - sluga. Gradjanin drugog reda, prezren od strane Nemca kao nizi drustveni sloj, bez socijalnog zivota, ucauren u svakodnevnicu melanholije, nostalgije i evociranja uspomena iz proslosti. Naknada za dusevnu prazninu ce biti materijalna sigurnost, izvesnost i zivot u sistemu vladavine prava, funkcionisanja institucija i postovanja zakona.

Ako nista drugo, jedna od osnovnih prednosti ovog vremena u kom zivimo je sto svako ima slobodu da sam odluci sta od gore navedenog da izabere i kako da prozivi ovaj zivot.

stranac

pre 5 godina

tek kad si vec ziveo u nemackoj, pa onda dodjes u ovu rupu srbiju na nekoliko godina, onda shvatis da ovo u srbiji nije zivot, dostojan za normalne, obrazovane, postene ljude!

stranac

pre 5 godina

tek kad si vec ziveo u nemackoj, pa onda dodjes u ovu rupu srbiju na nekoliko godina, onda shvatis da ovo u srbiji nije zivot, dostojan za normalne, obrazovane, postene ljude!

dr.kadzija

pre 5 godina

Ljudi, sto pre idite. Ako vam se Nemacka bas i ne dopadne, uvek imate mogucmost da odete u neku drugu zemlju...Vazno je krenuti, a posle je lakse. Ni jednog trenutka se nisam pokajao.

ss

pre 5 godina

Nek se javi neko ko je zaista upucen u temu...verujem da ima mnogo ljudi koji bi da znaju vise.. ali zaista kako stvari stoje u realnosti. A ne ove novinarske interpretacije.

Ja imam srednju medicinsku skolu, ali bez prakse...i polozenog drzavnog ispita...eto..sta ovo za mene npr znaci?

Pratim temu.


Druze, ja sam kao ti, samo sto uskoro odlazim.... Zavrsio sam medicinsku skolu i poceo da ucim jezik preko agencije...Od A1 do B2 nivoa i sada sam polozio nostrfikaciju, cekam jos vizu i odlazim....
Hocu da ti kazem da se ne obazires mnogo na zakone vec da pocnes sa ucenjem nemackog....A to trebas poceti u nekoj agenciji koja je za to zaduzena, takvih ima od triple wina do ekspertkse migracije... Oni ce te uputiti u sve....Da bi isao u Nemacku sa medicinskom skolu moras imati B2 nivo poloizen