Utorak, 01.01.2019.

18:04

Tržište nekretnina: Skočile cene stanova, najtraženija novogradnja

Od 2016. godine tržište nekretnina u Srbiji oseća pozitivan trend, a prema rečima stručnjaka, na to su uticali povoljni stambeni krediti.

Izvor: B92

Tržište nekretnina: Skoèile cene stanova, najtraženija novogradnja IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

24 Komentari

Sortiraj po:

Dule

pre 5 godina

Srbija ce u narednih 30 godina pasti na ispod 5 miliona stanovnika.
(Jerry, 02. januar 2019 08:37)

Ti sacekaj tih 30 godina pa da padnu cene, u medjuvremenu ja cu da kupim i zivim u novom stanu.

zzz

pre 5 godina

Po ko zna koji put ovakvi tekstoviKo forsira pricu o povecanju cene nekretnina.Verovatno agencije u sadejstvu sa investitorima.Veca cena veca provizija.Novoizgradjeni stanovi kod Hrama na Vracaru vec dosta dugo stoje neprodari.U pocetku cena bila 2500 evra m2 Sada je 2100 evra m2.Garazno mesto 10 hiljada. Cena izgradnje u Beogradu sa svim taksama u zavisnosti od lokacije 700- 1200 evra po m2.Da li cenu u proseku dizu Beograd na vodi i Kneza Milosa (bivsa americka ambasada)
(Dipl.ing, gradjevine, 01. januar 2019 23:09)
Evo ako mi nadjes i za 3000 kvadrat kod Hrama ja odmah kupujem 300 kvadrata. Nemoj da lupas. Kod hrama su svi stamovi rasprodati jos pre postavljanja temelja. I da ima jos 3 puta toliko opet ne bi bilo dovoljno. Znam ljude koji godinama traze tamo stan i ne mogu da nadju. Ni po kojoj ceni!

Vlada

pre 5 godina

@Beogradjanin
Dodao bih i odsustvo drugih prilika za ulaganje za dijasporu, koja šalje 4 milijarde EUR godišnje (ceo budžet je ispod 10 milijardi).

Beogradjanin

pre 5 godina

Ne kazu glavne stvari u vezi razloga za stalni rast cene m2 u Beogradu:
1. Enormno doseljavanje iz cele Srbije (posao, studije).
2. Ukidanje prodaje nelegalizovanih stanova (uglavnom su se takvi do sad prodavali u Beograd).
3. Investicije u smislu da u bankama postaje rizicno drzati novac (Kosovo i moguci konflikti, stanje kao 90 tih).
Na zalost, cene u Beogradu ce tek rasti, a isto ce biti obrnuto proporcionalno ceni m2 u ostatku Srbije (gde vec enormno pada)...

Moca

pre 5 godina

Ono što svi znaju ali niko neće da kaže: cene su visoke jer bukvalno svako ko ima para na potezu Subotica-Sarajevo-Podgorica-Skoplje kupuje stan u Beogradu. Na to dodajte i našu dijasporu i eto vam. Sa tim obimom tražnje jednostavno je nemoguće da cene idu na dole, štaviše, mogu samo da idu na više. Konačno, svakodnevno smo svedoci prenaseljenosti glavnog grada, vidi se po neviđenim gužvama u prevozu i saobraćaju uopšte.

Dipl.ing, gradjevine

pre 5 godina

Po ko zna koji put ovakvi tekstovi
Ko forsira pricu o povecanju cene nekretnina.Verovatno agencije u sadejstvu sa investitorima.Veca cena veca provizija.Novoizgradjeni stanovi kod Hrama na Vracaru vec dosta dugo stoje neprodari.U pocetku cena bila 2500 evra m2 Sada je 2100 evra m2.Garazno mesto 10 hiljada. Cena izgradnje u Beogradu sa svim taksama u zavisnosti od lokacije 700- 1200 evra po m2.Da li cenu u proseku dizu Beograd na vodi i Kneza Milosa (bivsa americka ambasada)

Vlada

pre 5 godina

Razlog skoka cena jeste sto pojedinci peru pare I sto se srbija seli u bg zbog posla. Mislite da smo mi greskom na listi zemalja gde se peru pare I podrzava terorizam. Sa ovom politikom iznude I straha sve ce to puci u jednom danu.

Vladimir

pre 5 godina

Izgleda da niko nije napisao pravi razlog povecanje prodaje i traznje za stanovima. Ja mislim da je razlog u tome sto banke vise stedisama ne daju kamatu na deviznu stednju. Nekad je bilo 4,5 pa i 6% na godisnjem nivou.Pa neko ko ima malo vecu sumu deviza, mogao je da zivi samo od kamate. Danas su kamate na stednju ispod pola procenta, negde valjda oko 0,25%. A inflacija svih vodecih valuta je veca godisnje.Mislim da je oko 2% inflacija dolara, franka, evra. Racunica je laka i prosta.Ko drzi kesh novac u bankama, taj je na gubitku jer ne samo da nema kamatu, vec ne pokriva ni inflaciju. Mi svi znamo za inflaciju dinara ali ne zaboravimo da i najjace svetske valute imaju inflaciju.Malu ali je imaju. I ko danas stavi u banku sto hiljada evra, za 5 godina ce mu to vredeti znatno manje. Tako da su ljudi koji imaju novca, da bi nekako zastitili taj novac, povukli ga iz banaka i resili da kupe nekretninu kao neku vrstu sigurnosti.A mogu malo i zaraditi ako je rentiraju, ili eventualno preprodati za vecu sumu kasnije. Ipak mislim za par godina kada se ispuca taj novac podignut iz banaka,da ce i jagma za nekretninama biti manja a i cene ce da padnu.Po meni, ko ima novca, mislim da nije dobar trenutak da kupuje nekretninu,ako ne mora.

Hmmm

pre 5 godina

Nadjite mi u Knez Mihailovoj salonac od 120 kvadrata za 1300 eura po kvm I odmah cu ga kupiti!!!
Kad sledece godine ECB poveca kamatnu stopu, pa kad krene da se povecava rata, opet ce biti problema sa otplatom rata. Ima banke da oduzimaju stanove, da ih prodaju I eto pada cena.
Kome je rata kredita vece opterecenje od 25% ukupnih prihoda, bolje je da iznajmljuje po manjoj ceni.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (TAG, 1. januar 2019 18:54)

Da, evo Evropa ima ogromnu inflaciju i ne mogu da zaustave rast BDP-a. Morace ECB da poveca ref. kamatnu stopu za nekoliko procenata. Stopa ide maksimalno 0,25 za 2019. Ako krene recesija u nekoj od velikih ekonomija mozda ni toliko. Ovo o cemu pricate je dugorocniji proces.

Kosta

pre 5 godina

Novogradnja je bofl. Ne samo da je problem imati posla sa investitorima koji su hohstapleri, koji prodaju isti stan vecem broju lica, koji prodaju stan koji su stavili pod hipoteku, koji prodaju stan koji su gradili bez gradjevinske dozvole vec i sam kvalitet gradnje je problematican. Gledam pre neki dan jednu novu zgradu u Takovskoj ulici, izgleda kao da je oblozena mermerom ali se na jednom nestu ta obloga pocepala pa se vidi da je to imitacuja i to totalno nekvalitetna imitacija, najobicnije pleh koji je zalepljen na zid i koji izigrava mermer. Ispod tog pleha nikakve izolacije nema, direktno zalepljen na ciglu.

jedan od mnogih

pre 5 godina

nece EURIBOR toliko povecati rate, bice to do 20ak evra po rati...ono sto ce nas satrti je ova vlast loja gasi sve osim Beograda sa nesto sirom okolinom
a text je placen jer nije istinit

Robo

pre 5 godina

@ "... U Kneza Miloša stari salonci od 120 kvadrata su kupovani za 1.300 evra po kvadratu."
Ko kaže? Evo, ja odavno tražim salonac u Kneza Miloša i za 1300 evra po kvadradu jednostavno nema stana u ponudi.
A ukoliko nadjete novogradnju u krugu dvojke za 2500 evra po kvadratu... svaka čast, ja tako nešto nisam našao.
I mnogi se pitaju ko to kupuje nekretnine po ovim cenama u Beogradu? Odgovor je... pa onaj koji imaju! Nisu svi Srbi siromašni, naprotiv... ima puno bogatih, da ne spominjem dijasporu.

vrh drzave nam je tezak 1000 god robije

pre 5 godina

Ovi mozda vazi za Beograd, ostatak Srbije pocinje da lici na napustenu planetu - sela su vec pogasena (mozda svako deseto ima stanovnika mladjeg od 40 godina), varosice do 5000 stanovnika nekada sada na spavanju imaju manje od 1000 dusa, a polako se prazne i gradovi do 50000 stanovnika! Ista sudbina ceka i Nis, Kragujevac i par godina kasnije Novi Sad...

realno

pre 5 godina

Da vidim kome ce dabizdaju tolike stanove jer to masovno nisu stanovi u kojima se zivi.Ok stan na dan ce pojesti neke stanove pocentru ali NBG nije za rentu nego zivot

neki čovek

pre 5 godina

Cene su još veće od ovih u tekstu, recimo novogradnja na Novom Beogradu prelazi i 2000 EUR, tako da ni učešće od 20% nije nimalo mala cifra. Sa druge strane, opterećenje kod kredita predstavljaju i nameti. Ako uračunate trošak premije kod NKOSK, notara, upisa hipoteke i poreza od 2,5% ako vam nije prvi stan, to izađe na nekih 4000 EUR za stan na kredit koji košta 70000. Koji realan trošak pokriva cifra od preko 53000 dinara koliko košta upis hipoteke???

Zoran

pre 5 godina

Kao sto vec napisah, za najvise 10 godina ce se stanovi u centru prodavati za manje od 1000 Evra po kvadratu. Srbi glume zapad a Balkanska su prcija.

peki

pre 5 godina

Hoce li mi neko objasniti ko toliko kupuje,ko su ljudi koji su spremni da placaju do kraja zivota i rade za banku da bi ziveli u kavezu od 60 ak kvadrata?

TAG

pre 5 godina

Nadjite mi u Knez Mihailovoj salonac od 120 kvadrata za 1300 eura po kvm I odmah cu ga kupiti!!!
Kad sledece godine ECB poveca kamatnu stopu, pa kad krene da se povecava rata, opet ce biti problema sa otplatom rata. Ima banke da oduzimaju stanove, da ih prodaju I eto pada cena.
Kome je rata kredita vece opterecenje od 25% ukupnih prihoda, bolje je da iznajmljuje po manjoj ceni.

Vesna

pre 5 godina

Upravo zbog toga je cena novogradnje otišla nebu pod oblake. Cena najviše zavisi od lokacije, a prodaje se Konjarnik, Zemun, Banjica po 2000 eura. Sa ovakvim saobraćajem i prevozom, to i nije top lokacija ...

Kobster

pre 5 godina

Problem sa ratom je sto morate imati 20% vrednosti nekretnine u kesu za ucesce, plus jos koju hiljadarku za proratne troskove. Takodje, rocnost kredita je uglavnom 30 godina. Veliki je rizik. Pogotovu imajuci u vidu da ECB najavljuje povecanje kamatnih stopa, pa time i skuplje kredite pocevsi od ove godine. Rata kredita je i znacajno veca od mesecne kirije.
Sa druge strane, placanjem kirije vam nikada nece ostati stan, bicete prinudjeni da je placate i u penziji, a verovatno i da se preselite u manje mesto sa jeftinijim kirijama. Takodje postoji rizik neprijatnih stanodavaca, koji ne shvataju da kada platite kiriju, ne zelite kontakt sa njima do sledeceg meseca.

vrh drzave nam je tezak 1000 god robije

pre 5 godina

Ovi mozda vazi za Beograd, ostatak Srbije pocinje da lici na napustenu planetu - sela su vec pogasena (mozda svako deseto ima stanovnika mladjeg od 40 godina), varosice do 5000 stanovnika nekada sada na spavanju imaju manje od 1000 dusa, a polako se prazne i gradovi do 50000 stanovnika! Ista sudbina ceka i Nis, Kragujevac i par godina kasnije Novi Sad...

peki

pre 5 godina

Hoce li mi neko objasniti ko toliko kupuje,ko su ljudi koji su spremni da placaju do kraja zivota i rade za banku da bi ziveli u kavezu od 60 ak kvadrata?

Kobster

pre 5 godina

Problem sa ratom je sto morate imati 20% vrednosti nekretnine u kesu za ucesce, plus jos koju hiljadarku za proratne troskove. Takodje, rocnost kredita je uglavnom 30 godina. Veliki je rizik. Pogotovu imajuci u vidu da ECB najavljuje povecanje kamatnih stopa, pa time i skuplje kredite pocevsi od ove godine. Rata kredita je i znacajno veca od mesecne kirije.
Sa druge strane, placanjem kirije vam nikada nece ostati stan, bicete prinudjeni da je placate i u penziji, a verovatno i da se preselite u manje mesto sa jeftinijim kirijama. Takodje postoji rizik neprijatnih stanodavaca, koji ne shvataju da kada platite kiriju, ne zelite kontakt sa njima do sledeceg meseca.

Zoran

pre 5 godina

Kao sto vec napisah, za najvise 10 godina ce se stanovi u centru prodavati za manje od 1000 Evra po kvadratu. Srbi glume zapad a Balkanska su prcija.

jedan od mnogih

pre 5 godina

nece EURIBOR toliko povecati rate, bice to do 20ak evra po rati...ono sto ce nas satrti je ova vlast loja gasi sve osim Beograda sa nesto sirom okolinom
a text je placen jer nije istinit

Kosta

pre 5 godina

Novogradnja je bofl. Ne samo da je problem imati posla sa investitorima koji su hohstapleri, koji prodaju isti stan vecem broju lica, koji prodaju stan koji su stavili pod hipoteku, koji prodaju stan koji su gradili bez gradjevinske dozvole vec i sam kvalitet gradnje je problematican. Gledam pre neki dan jednu novu zgradu u Takovskoj ulici, izgleda kao da je oblozena mermerom ali se na jednom nestu ta obloga pocepala pa se vidi da je to imitacuja i to totalno nekvalitetna imitacija, najobicnije pleh koji je zalepljen na zid i koji izigrava mermer. Ispod tog pleha nikakve izolacije nema, direktno zalepljen na ciglu.

Vesna

pre 5 godina

Upravo zbog toga je cena novogradnje otišla nebu pod oblake. Cena najviše zavisi od lokacije, a prodaje se Konjarnik, Zemun, Banjica po 2000 eura. Sa ovakvim saobraćajem i prevozom, to i nije top lokacija ...

TAG

pre 5 godina

Nadjite mi u Knez Mihailovoj salonac od 120 kvadrata za 1300 eura po kvm I odmah cu ga kupiti!!!
Kad sledece godine ECB poveca kamatnu stopu, pa kad krene da se povecava rata, opet ce biti problema sa otplatom rata. Ima banke da oduzimaju stanove, da ih prodaju I eto pada cena.
Kome je rata kredita vece opterecenje od 25% ukupnih prihoda, bolje je da iznajmljuje po manjoj ceni.

Robo

pre 5 godina

@ "... U Kneza Miloša stari salonci od 120 kvadrata su kupovani za 1.300 evra po kvadratu."
Ko kaže? Evo, ja odavno tražim salonac u Kneza Miloša i za 1300 evra po kvadradu jednostavno nema stana u ponudi.
A ukoliko nadjete novogradnju u krugu dvojke za 2500 evra po kvadratu... svaka čast, ja tako nešto nisam našao.
I mnogi se pitaju ko to kupuje nekretnine po ovim cenama u Beogradu? Odgovor je... pa onaj koji imaju! Nisu svi Srbi siromašni, naprotiv... ima puno bogatih, da ne spominjem dijasporu.

neki čovek

pre 5 godina

Cene su još veće od ovih u tekstu, recimo novogradnja na Novom Beogradu prelazi i 2000 EUR, tako da ni učešće od 20% nije nimalo mala cifra. Sa druge strane, opterećenje kod kredita predstavljaju i nameti. Ako uračunate trošak premije kod NKOSK, notara, upisa hipoteke i poreza od 2,5% ako vam nije prvi stan, to izađe na nekih 4000 EUR za stan na kredit koji košta 70000. Koji realan trošak pokriva cifra od preko 53000 dinara koliko košta upis hipoteke???

realno

pre 5 godina

Da vidim kome ce dabizdaju tolike stanove jer to masovno nisu stanovi u kojima se zivi.Ok stan na dan ce pojesti neke stanove pocentru ali NBG nije za rentu nego zivot

Hmmm

pre 5 godina

Nadjite mi u Knez Mihailovoj salonac od 120 kvadrata za 1300 eura po kvm I odmah cu ga kupiti!!!
Kad sledece godine ECB poveca kamatnu stopu, pa kad krene da se povecava rata, opet ce biti problema sa otplatom rata. Ima banke da oduzimaju stanove, da ih prodaju I eto pada cena.
Kome je rata kredita vece opterecenje od 25% ukupnih prihoda, bolje je da iznajmljuje po manjoj ceni.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (TAG, 1. januar 2019 18:54)

Da, evo Evropa ima ogromnu inflaciju i ne mogu da zaustave rast BDP-a. Morace ECB da poveca ref. kamatnu stopu za nekoliko procenata. Stopa ide maksimalno 0,25 za 2019. Ako krene recesija u nekoj od velikih ekonomija mozda ni toliko. Ovo o cemu pricate je dugorocniji proces.

Vlada

pre 5 godina

Razlog skoka cena jeste sto pojedinci peru pare I sto se srbija seli u bg zbog posla. Mislite da smo mi greskom na listi zemalja gde se peru pare I podrzava terorizam. Sa ovom politikom iznude I straha sve ce to puci u jednom danu.

Moca

pre 5 godina

Ono što svi znaju ali niko neće da kaže: cene su visoke jer bukvalno svako ko ima para na potezu Subotica-Sarajevo-Podgorica-Skoplje kupuje stan u Beogradu. Na to dodajte i našu dijasporu i eto vam. Sa tim obimom tražnje jednostavno je nemoguće da cene idu na dole, štaviše, mogu samo da idu na više. Konačno, svakodnevno smo svedoci prenaseljenosti glavnog grada, vidi se po neviđenim gužvama u prevozu i saobraćaju uopšte.

Beogradjanin

pre 5 godina

Ne kazu glavne stvari u vezi razloga za stalni rast cene m2 u Beogradu:
1. Enormno doseljavanje iz cele Srbije (posao, studije).
2. Ukidanje prodaje nelegalizovanih stanova (uglavnom su se takvi do sad prodavali u Beograd).
3. Investicije u smislu da u bankama postaje rizicno drzati novac (Kosovo i moguci konflikti, stanje kao 90 tih).
Na zalost, cene u Beogradu ce tek rasti, a isto ce biti obrnuto proporcionalno ceni m2 u ostatku Srbije (gde vec enormno pada)...

Vladimir

pre 5 godina

Izgleda da niko nije napisao pravi razlog povecanje prodaje i traznje za stanovima. Ja mislim da je razlog u tome sto banke vise stedisama ne daju kamatu na deviznu stednju. Nekad je bilo 4,5 pa i 6% na godisnjem nivou.Pa neko ko ima malo vecu sumu deviza, mogao je da zivi samo od kamate. Danas su kamate na stednju ispod pola procenta, negde valjda oko 0,25%. A inflacija svih vodecih valuta je veca godisnje.Mislim da je oko 2% inflacija dolara, franka, evra. Racunica je laka i prosta.Ko drzi kesh novac u bankama, taj je na gubitku jer ne samo da nema kamatu, vec ne pokriva ni inflaciju. Mi svi znamo za inflaciju dinara ali ne zaboravimo da i najjace svetske valute imaju inflaciju.Malu ali je imaju. I ko danas stavi u banku sto hiljada evra, za 5 godina ce mu to vredeti znatno manje. Tako da su ljudi koji imaju novca, da bi nekako zastitili taj novac, povukli ga iz banaka i resili da kupe nekretninu kao neku vrstu sigurnosti.A mogu malo i zaraditi ako je rentiraju, ili eventualno preprodati za vecu sumu kasnije. Ipak mislim za par godina kada se ispuca taj novac podignut iz banaka,da ce i jagma za nekretninama biti manja a i cene ce da padnu.Po meni, ko ima novca, mislim da nije dobar trenutak da kupuje nekretninu,ako ne mora.

Dipl.ing, gradjevine

pre 5 godina

Po ko zna koji put ovakvi tekstovi
Ko forsira pricu o povecanju cene nekretnina.Verovatno agencije u sadejstvu sa investitorima.Veca cena veca provizija.Novoizgradjeni stanovi kod Hrama na Vracaru vec dosta dugo stoje neprodari.U pocetku cena bila 2500 evra m2 Sada je 2100 evra m2.Garazno mesto 10 hiljada. Cena izgradnje u Beogradu sa svim taksama u zavisnosti od lokacije 700- 1200 evra po m2.Da li cenu u proseku dizu Beograd na vodi i Kneza Milosa (bivsa americka ambasada)

Dule

pre 5 godina

Srbija ce u narednih 30 godina pasti na ispod 5 miliona stanovnika.
(Jerry, 02. januar 2019 08:37)

Ti sacekaj tih 30 godina pa da padnu cene, u medjuvremenu ja cu da kupim i zivim u novom stanu.

Vlada

pre 5 godina

@Beogradjanin
Dodao bih i odsustvo drugih prilika za ulaganje za dijasporu, koja šalje 4 milijarde EUR godišnje (ceo budžet je ispod 10 milijardi).

zzz

pre 5 godina

Po ko zna koji put ovakvi tekstoviKo forsira pricu o povecanju cene nekretnina.Verovatno agencije u sadejstvu sa investitorima.Veca cena veca provizija.Novoizgradjeni stanovi kod Hrama na Vracaru vec dosta dugo stoje neprodari.U pocetku cena bila 2500 evra m2 Sada je 2100 evra m2.Garazno mesto 10 hiljada. Cena izgradnje u Beogradu sa svim taksama u zavisnosti od lokacije 700- 1200 evra po m2.Da li cenu u proseku dizu Beograd na vodi i Kneza Milosa (bivsa americka ambasada)
(Dipl.ing, gradjevine, 01. januar 2019 23:09)
Evo ako mi nadjes i za 3000 kvadrat kod Hrama ja odmah kupujem 300 kvadrata. Nemoj da lupas. Kod hrama su svi stamovi rasprodati jos pre postavljanja temelja. I da ima jos 3 puta toliko opet ne bi bilo dovoljno. Znam ljude koji godinama traze tamo stan i ne mogu da nadju. Ni po kojoj ceni!

Zoran

pre 5 godina

Kao sto vec napisah, za najvise 10 godina ce se stanovi u centru prodavati za manje od 1000 Evra po kvadratu. Srbi glume zapad a Balkanska su prcija.

peki

pre 5 godina

Hoce li mi neko objasniti ko toliko kupuje,ko su ljudi koji su spremni da placaju do kraja zivota i rade za banku da bi ziveli u kavezu od 60 ak kvadrata?

TAG

pre 5 godina

Nadjite mi u Knez Mihailovoj salonac od 120 kvadrata za 1300 eura po kvm I odmah cu ga kupiti!!!
Kad sledece godine ECB poveca kamatnu stopu, pa kad krene da se povecava rata, opet ce biti problema sa otplatom rata. Ima banke da oduzimaju stanove, da ih prodaju I eto pada cena.
Kome je rata kredita vece opterecenje od 25% ukupnih prihoda, bolje je da iznajmljuje po manjoj ceni.

Robo

pre 5 godina

@ "... U Kneza Miloša stari salonci od 120 kvadrata su kupovani za 1.300 evra po kvadratu."
Ko kaže? Evo, ja odavno tražim salonac u Kneza Miloša i za 1300 evra po kvadradu jednostavno nema stana u ponudi.
A ukoliko nadjete novogradnju u krugu dvojke za 2500 evra po kvadratu... svaka čast, ja tako nešto nisam našao.
I mnogi se pitaju ko to kupuje nekretnine po ovim cenama u Beogradu? Odgovor je... pa onaj koji imaju! Nisu svi Srbi siromašni, naprotiv... ima puno bogatih, da ne spominjem dijasporu.

Kosta

pre 5 godina

Novogradnja je bofl. Ne samo da je problem imati posla sa investitorima koji su hohstapleri, koji prodaju isti stan vecem broju lica, koji prodaju stan koji su stavili pod hipoteku, koji prodaju stan koji su gradili bez gradjevinske dozvole vec i sam kvalitet gradnje je problematican. Gledam pre neki dan jednu novu zgradu u Takovskoj ulici, izgleda kao da je oblozena mermerom ali se na jednom nestu ta obloga pocepala pa se vidi da je to imitacuja i to totalno nekvalitetna imitacija, najobicnije pleh koji je zalepljen na zid i koji izigrava mermer. Ispod tog pleha nikakve izolacije nema, direktno zalepljen na ciglu.

Dipl.ing, gradjevine

pre 5 godina

Po ko zna koji put ovakvi tekstovi
Ko forsira pricu o povecanju cene nekretnina.Verovatno agencije u sadejstvu sa investitorima.Veca cena veca provizija.Novoizgradjeni stanovi kod Hrama na Vracaru vec dosta dugo stoje neprodari.U pocetku cena bila 2500 evra m2 Sada je 2100 evra m2.Garazno mesto 10 hiljada. Cena izgradnje u Beogradu sa svim taksama u zavisnosti od lokacije 700- 1200 evra po m2.Da li cenu u proseku dizu Beograd na vodi i Kneza Milosa (bivsa americka ambasada)

vrh drzave nam je tezak 1000 god robije

pre 5 godina

Ovi mozda vazi za Beograd, ostatak Srbije pocinje da lici na napustenu planetu - sela su vec pogasena (mozda svako deseto ima stanovnika mladjeg od 40 godina), varosice do 5000 stanovnika nekada sada na spavanju imaju manje od 1000 dusa, a polako se prazne i gradovi do 50000 stanovnika! Ista sudbina ceka i Nis, Kragujevac i par godina kasnije Novi Sad...

zzz

pre 5 godina

Po ko zna koji put ovakvi tekstoviKo forsira pricu o povecanju cene nekretnina.Verovatno agencije u sadejstvu sa investitorima.Veca cena veca provizija.Novoizgradjeni stanovi kod Hrama na Vracaru vec dosta dugo stoje neprodari.U pocetku cena bila 2500 evra m2 Sada je 2100 evra m2.Garazno mesto 10 hiljada. Cena izgradnje u Beogradu sa svim taksama u zavisnosti od lokacije 700- 1200 evra po m2.Da li cenu u proseku dizu Beograd na vodi i Kneza Milosa (bivsa americka ambasada)
(Dipl.ing, gradjevine, 01. januar 2019 23:09)
Evo ako mi nadjes i za 3000 kvadrat kod Hrama ja odmah kupujem 300 kvadrata. Nemoj da lupas. Kod hrama su svi stamovi rasprodati jos pre postavljanja temelja. I da ima jos 3 puta toliko opet ne bi bilo dovoljno. Znam ljude koji godinama traze tamo stan i ne mogu da nadju. Ni po kojoj ceni!

realno

pre 5 godina

Da vidim kome ce dabizdaju tolike stanove jer to masovno nisu stanovi u kojima se zivi.Ok stan na dan ce pojesti neke stanove pocentru ali NBG nije za rentu nego zivot

Vesna

pre 5 godina

Upravo zbog toga je cena novogradnje otišla nebu pod oblake. Cena najviše zavisi od lokacije, a prodaje se Konjarnik, Zemun, Banjica po 2000 eura. Sa ovakvim saobraćajem i prevozom, to i nije top lokacija ...

jedan od mnogih

pre 5 godina

nece EURIBOR toliko povecati rate, bice to do 20ak evra po rati...ono sto ce nas satrti je ova vlast loja gasi sve osim Beograda sa nesto sirom okolinom
a text je placen jer nije istinit

Beogradjanin

pre 5 godina

Ne kazu glavne stvari u vezi razloga za stalni rast cene m2 u Beogradu:
1. Enormno doseljavanje iz cele Srbije (posao, studije).
2. Ukidanje prodaje nelegalizovanih stanova (uglavnom su se takvi do sad prodavali u Beograd).
3. Investicije u smislu da u bankama postaje rizicno drzati novac (Kosovo i moguci konflikti, stanje kao 90 tih).
Na zalost, cene u Beogradu ce tek rasti, a isto ce biti obrnuto proporcionalno ceni m2 u ostatku Srbije (gde vec enormno pada)...

Kobster

pre 5 godina

Problem sa ratom je sto morate imati 20% vrednosti nekretnine u kesu za ucesce, plus jos koju hiljadarku za proratne troskove. Takodje, rocnost kredita je uglavnom 30 godina. Veliki je rizik. Pogotovu imajuci u vidu da ECB najavljuje povecanje kamatnih stopa, pa time i skuplje kredite pocevsi od ove godine. Rata kredita je i znacajno veca od mesecne kirije.
Sa druge strane, placanjem kirije vam nikada nece ostati stan, bicete prinudjeni da je placate i u penziji, a verovatno i da se preselite u manje mesto sa jeftinijim kirijama. Takodje postoji rizik neprijatnih stanodavaca, koji ne shvataju da kada platite kiriju, ne zelite kontakt sa njima do sledeceg meseca.

Hmmm

pre 5 godina

Nadjite mi u Knez Mihailovoj salonac od 120 kvadrata za 1300 eura po kvm I odmah cu ga kupiti!!!
Kad sledece godine ECB poveca kamatnu stopu, pa kad krene da se povecava rata, opet ce biti problema sa otplatom rata. Ima banke da oduzimaju stanove, da ih prodaju I eto pada cena.
Kome je rata kredita vece opterecenje od 25% ukupnih prihoda, bolje je da iznajmljuje po manjoj ceni.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (TAG, 1. januar 2019 18:54)

Da, evo Evropa ima ogromnu inflaciju i ne mogu da zaustave rast BDP-a. Morace ECB da poveca ref. kamatnu stopu za nekoliko procenata. Stopa ide maksimalno 0,25 za 2019. Ako krene recesija u nekoj od velikih ekonomija mozda ni toliko. Ovo o cemu pricate je dugorocniji proces.

Dule

pre 5 godina

Srbija ce u narednih 30 godina pasti na ispod 5 miliona stanovnika.
(Jerry, 02. januar 2019 08:37)

Ti sacekaj tih 30 godina pa da padnu cene, u medjuvremenu ja cu da kupim i zivim u novom stanu.

neki čovek

pre 5 godina

Cene su još veće od ovih u tekstu, recimo novogradnja na Novom Beogradu prelazi i 2000 EUR, tako da ni učešće od 20% nije nimalo mala cifra. Sa druge strane, opterećenje kod kredita predstavljaju i nameti. Ako uračunate trošak premije kod NKOSK, notara, upisa hipoteke i poreza od 2,5% ako vam nije prvi stan, to izađe na nekih 4000 EUR za stan na kredit koji košta 70000. Koji realan trošak pokriva cifra od preko 53000 dinara koliko košta upis hipoteke???

Vlada

pre 5 godina

Razlog skoka cena jeste sto pojedinci peru pare I sto se srbija seli u bg zbog posla. Mislite da smo mi greskom na listi zemalja gde se peru pare I podrzava terorizam. Sa ovom politikom iznude I straha sve ce to puci u jednom danu.

Moca

pre 5 godina

Ono što svi znaju ali niko neće da kaže: cene su visoke jer bukvalno svako ko ima para na potezu Subotica-Sarajevo-Podgorica-Skoplje kupuje stan u Beogradu. Na to dodajte i našu dijasporu i eto vam. Sa tim obimom tražnje jednostavno je nemoguće da cene idu na dole, štaviše, mogu samo da idu na više. Konačno, svakodnevno smo svedoci prenaseljenosti glavnog grada, vidi se po neviđenim gužvama u prevozu i saobraćaju uopšte.

Vladimir

pre 5 godina

Izgleda da niko nije napisao pravi razlog povecanje prodaje i traznje za stanovima. Ja mislim da je razlog u tome sto banke vise stedisama ne daju kamatu na deviznu stednju. Nekad je bilo 4,5 pa i 6% na godisnjem nivou.Pa neko ko ima malo vecu sumu deviza, mogao je da zivi samo od kamate. Danas su kamate na stednju ispod pola procenta, negde valjda oko 0,25%. A inflacija svih vodecih valuta je veca godisnje.Mislim da je oko 2% inflacija dolara, franka, evra. Racunica je laka i prosta.Ko drzi kesh novac u bankama, taj je na gubitku jer ne samo da nema kamatu, vec ne pokriva ni inflaciju. Mi svi znamo za inflaciju dinara ali ne zaboravimo da i najjace svetske valute imaju inflaciju.Malu ali je imaju. I ko danas stavi u banku sto hiljada evra, za 5 godina ce mu to vredeti znatno manje. Tako da su ljudi koji imaju novca, da bi nekako zastitili taj novac, povukli ga iz banaka i resili da kupe nekretninu kao neku vrstu sigurnosti.A mogu malo i zaraditi ako je rentiraju, ili eventualno preprodati za vecu sumu kasnije. Ipak mislim za par godina kada se ispuca taj novac podignut iz banaka,da ce i jagma za nekretninama biti manja a i cene ce da padnu.Po meni, ko ima novca, mislim da nije dobar trenutak da kupuje nekretninu,ako ne mora.

Vlada

pre 5 godina

@Beogradjanin
Dodao bih i odsustvo drugih prilika za ulaganje za dijasporu, koja šalje 4 milijarde EUR godišnje (ceo budžet je ispod 10 milijardi).