Četvrtak, 13.12.2018.

09:41

"Plate programera u Srbiji duplirane za godinu" VIDEO

Plate programera u Srbiji, prema nezvaničnim podacima, duplirale su se za godinu dana, kaže Nevenka Rangelov iz Startita.

Izvor: B92

"Plate programera u Srbiji duplirane za godinu" VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

43 Komentari

Sortiraj po:

NS

pre 5 godina

@MaNemoj, blockchain developer sam, tu su plate mnogo veće nego u drugim IT sektorima (prosek je oko 100$ po satu, dakle čak sam i ispod proseka). Slažem se, u Srbiji tako nešto ne možeš naći, zato i radim remote.

MaNemoj

pre 5 godina

"Ne znam za domaće plate, nisam nikada radio u domaćim firmama, ali stranci odlično plaćaju. Trenutno radim kao developer u dve firme, jedna iz HK, druga iz Singapura, skupi se opušteno oko 12k$ mesečno, a čak ni ne radim više od 5-6 sati dnevno.

Skontao sam još davno da je azijsko tržište mnogo bolje što se tiče plata. Probao sam par puta u nemačkim i UK firmama da tražim tipa 5k$, uglavnom nikada nisam dobio odgovor na ponudu. A u HK-u npr. čak ni juniori nemaju platu manju od 4k$, čudno vas gledaju ako tražite ispod toga."


hahaha ja biuh voleo da je tkao kao sto kazes. Znam jednog senior programera koji zaradjuje oko 10k mesecno, ali on je 1 od 1000 senior programera koji zaradjuje tako, i ima 20 godina iskustva.
On programira od svoje 14. godine, na jako ozbiljnom nivou. ETF je zavrsio iz zezanja sa strane.

Ako si ti takav, svaka cast. Ali sumnjam. Te cifre u Srbiji neces naci. Za manje pare ljudi rade u Google, i Faceebook-u.

ivan

pre 5 godina

Evo konkretnih iznosa za Srbiju i Nemačku u mom slučaju. Sve je u evrima mesečno. Srbija: 1) 7 god. iskustva, 1170 neto (1930 bruto), 2) 8 god. iskustva, 1600 neto (2640 bruto), 3) 9 god. iskustva, 1700 neto (2800 bruto), 4) 10 god. iskustva, 1900 neto (3130 bruto). Nemačka: 1) 10 god. iskustva, 3260 neto (5670 bruto, poreska klasa I), 2) 10 god. iskustva, 3770 neto (5670 bruto, poreska klasa III), 3) 11 god. iskustva, 3970 neto (5900 bruto, poreska klasa III).

Najviše što pouzdano znam da neki kolega ima je 7300 bruto (4200 neto, poreska klasa IV). Tu i tamo se pojave oglasi za čak do 8000 bruto, ali tu morate već da imate pored izuzetnog stručnog znanja i nemački na C1 nivou.

NS

pre 5 godina

Ne znam za domaće plate, nisam nikada radio u domaćim firmama, ali stranci odlično plaćaju. Trenutno radim kao developer u dve firme, jedna iz HK, druga iz Singapura, skupi se opušteno oko 12k$ mesečno, a čak ni ne radim više od 5-6 sati dnevno.

Skontao sam još davno da je azijsko tržište mnogo bolje što se tiče plata. Probao sam par puta u nemačkim i UK firmama da tražim tipa 5k$, uglavnom nikada nisam dobio odgovor na ponudu. A u HK-u npr. čak ni juniori nemaju platu manju od 4k$, čudno vas gledaju ako tražite ispod toga.

Vlajko

pre 5 godina

Pozdrav svima, bilo bi mi drago da je ovo tačno. Elem, meni je plata u Srbiji bila 1200 eur neto 2017. godine, sada u inostranstvu imam mnogo više. Ali, nisu pare samo u pitanju. Sa tom platom u Srbiji sam mogao sasvim solidno da živim i da idem na letovanje/zimovanje... Kao i kod lekara, problem u Srbiji je organizacija i društvo i nesredjenost sistema. Kod mene je to takođe presudilo.

za neko preko

pre 5 godina

@neko preko - vidi, sa senior platom moze da se zivi bruka dobro ako se pomeris malo iz BG-a. Na primer, Backa Topola ili Subotica. Backa Topola - sve drzavne sluzbe su na deset koraka jedna od druge pa bilo kakva papirologija moze da se uradi ocas posla. Stanovi jeftini, iznajmljivanje jos jeftinije, dve osnovne skole super renovirane, dom zdravlja super, porodiliste vrhunsko, srednje skole vrhunske. Problem - bioskop i pozoriste losi, restorana ima mozda desetak, kafica 5 i to je to.
ALi za zivot dusu dalo ako ste programer.
Subotica jos bolja, ali malo skuplja za kupovinu stanova (novogradnja oko 900 evra kvadrat vrhunske zgrade). ALi ima vise da se radi u slobodno vreme.

Tako da nije sve BG. Ima i severnije dobrih mesta za zivot.
NS ne preporucujem, postao je prezagusena selendra sa uskim ulicama a bez parkinga.

Laza

pre 5 godina

"Na plate preko 70000 dinara treba uvesti porez od 99.9% na deo preko te sume, od tog novca isplaćivati pomoć najsiromašnijima"

Ahahahahahaha! Samo su dve stvari beskonacne..
Ali drago mi je videti sta sve ljudima ovde pada na pamet.

maki1

pre 5 godina

Privantni stomatolozi, zaradjuju VISE. A manje rade. Milion ljudi iz diaspore , su tu. Nema zime za njih.

U Informatici moras svaki dan da UCIS, brez prestanka. Pa sad odi na odmor.
A raditi u inostranstvu nije samo NOVAC. Spases dete od BALKANA:

mare

pre 5 godina

@Ideja: kanite se pacenicke politike. Ko radi i uci, ne treba mu uzimati hleba iz usta. Treba zatreti korupciju, a porez staviti isti za sve, pa ko hoce da radi, neka ima, ko nece, neka zivi na osnovnim potrebama. Ne vidim zasto bi neko ko ne gleda zvezdu i zadrugu placao zivot nekom ko ih gleda i sl.

Nikon Sevast

pre 5 godina

Zaista ne ulazim u politiku programerske neto, bruto plate, itd. Znam samo jedno a to je da oni nemaju život. Džabe im plate kad su se istripovali da su baje u Srbiji.
(made in serbia, 13. decembar 2018 12:12)

Eto, saznao sam da nemam život! Radim osam sati dnevno ne radim prekovremeno ni vikendom, pet nedelja godišnjeg odmora, kao i skoro svi ostali iz IT-a. Hvala ti druže što si mi otvorio oči. Samo mi kaži, leba ti, kako ti živiš? Jesi li ti baja u Srbiji? Više ceniš mafijaše? E pa, znam da vas nerviramo sa visokim platama. I još dugo ćemo vas nervirati.

dragaN

pre 5 godina

U Srbiji ne može da se "živi fantastično" ni sa toliko para, jer osim para život čine i čekanja u redu, jeziva zdravstvena zaštita, porodilišta ko iz 1.sv. rata, štrokavi busevi u koje od gužve ne može da se uđe, nemogućnost vožnje bicikla, nepostojanje bazena i sportskih sadržaja, nikakvi normalni restorani, putevi težak krš, stanovi težak krš, (a skupi ko u Berlinu), narodni muzej ne radi 15 godina, loša kontrola kvaliteta hrane (otrovna polja pšenice npr.), frustrirani ljudi na svakom koraku (razumljivo). Tako da drugom vi tu priču pričajte. Pare nisu sve.
(neko preko, 13. decembar 2018 10:25)

Pa ne stiskaju se svi ko ti. Ja sa svojom programerskom platom ne moram da idem u te zdravstvene ustanove od pre Prvog svetskog rata, nego mogu da odem i u privatnu kliniku. I u pravu si, pare nisu sve. Vazno je i Sunce kog u Srbiji ima, a u Holandiji, Skandinaviji, Nemackoj ga neces videti. Kad si vec pomenuo Berlin, ne znam dal si primetio da je pun Arapa, pa prodji ako smes. Da, u pravu si, pare nisu sve.

made in serbia

pre 5 godina

Zaista ne ulazim u politiku programerske neto, bruto plate, itd. Znam samo jedno a to je da oni nemaju život. Džabe im plate kad su se istripovali da su baje u Srbiji.

Bojan

pre 5 godina

Na plate preko 70000 dinara treba uvesti porez od 99.9% na deo preko te sume, od tog novca isplaćivati pomoć najsiromašnijima.
(Ideja, 13. decembar 2018 11:40)

Pa 'ajde onda da svi budemo najsiromašniji i ne radimo ništa i da nam neko isplaćuje pomoc.

grabs popcorn

pre 5 godina

Radim u IT vec preko 10god, i stvarno me uhvati jeza kada cujem ove izmisljotine. Da predjem na stvar plate su sledece: juniori od 350-600e( radno iskustvo od 0-2god), seniori ( 3-6god) plata je od 800- 1200e. Vec preko sa iskustvo zavisi koja ste oblast i koliko je dobro poznajete ali neki vrh je 1500e. Pritom u Srbiji je dosta firmi u IT neplaca ni socijalno ni penziono, vec daje bruto plate.
(ProgramerMirko, 13. decembar 2018 10:11)

Svuda u svetu se dogovara bruto plata samo je to u srbiji tabu tema. Bruto plata od 2300€ pa ti vidi hoćeš li da primaš 1300€ a ostalo na doprinose ili ćeš da registruješ paušal firmu pa da ti ostane 2100€ čisto.

ola

pre 5 godina

U Srbiji ne može da se "živi fantastično" ni sa toliko para, jer osim para život čine i čekanja u redu, jeziva zdravstvena zaštita, porodilišta ko iz 1.sv. rata, štrokavi busevi u koje od gužve ne može da se uđe, nemogućnost vožnje bicikla, nepostojanje bazena i sportskih sadržaja, nikakvi normalni restorani, putevi težak krš, stanovi težak krš, (a skupi ko u Berlinu), narodni muzej ne radi 15 godina, loša kontrola kvaliteta hrane (otrovna polja pšenice npr.), frustrirani ljudi na svakom koraku (razumljivo). Tako da drugom vi tu priču pričajte. Pare nisu sve.
(neko preko, 13. decembar 2018 10:25) ima dosta ovde istine ali evo i nekih cinjenica. Narodni muzej se otvorio ove godine. Kao neko ko dosta putuje, BG ima dosta dobrih restorana, ne zaostaje po tom pitanju sa drugim zemljama. Sto se tice zdravstva kako gde. U Londonu moja sestra koja ima problem sa rukom ne moze vec mesecima da zakaze snimanje jer nije hitan slucaj. Sto se tice stanova ima i dobrih ima i krs. Najgori je saobracaj, putevi puni rupa, nema glavne zeleznicke i autobuske stanuce, GSP ne funkcionise, nema metroa, nepismeni su na svim nivoima od vlasti do skola.

ProgramerSlavko

pre 5 godina

(ProgramerMirko, 13. decembar 2018 10:11)

Al se nalupeta covek za sve pare. U Bg-u ne mozes naci iole solidnog seniora za manje od 2k neto.

To sto su se neki od vas zaglavili u krs firmi ili zastareloj tehnologiji, ne znaci da ste neki reprezentativan primer.

zicer

pre 5 godina

@roko

pa moraju negde te plate da potrose. dolaze plate iz vana u zemlju i kod nas se trose sto je jako bitno za ekonomiju kao i gastrabajteri.

Senior

pre 5 godina

Radim u jednoj od najvecih softwerskih kuca u zemlji i odgovorno tvrdim da vecu glupost odavno nisam procitao. Seniori imaju oko 1300 i to ako su zaista dobri. Sa druge strane, rukovodstvo puca plate preko 2000 ali oni su daleko od programera - sve neke prisipetlje i japi menadzeri.

rale

pre 5 godina

Prikazane plate su realne ali niko ne prikazuje drugu stranu price o programiranju i svi povezuju veliku platu sa sjajnim zivotom. Kakav je to sjajni zivot kad si konstatno vezan za racunar i projekte i kada ti tovare na vrat po pet projekata odjednom? Programiranje koje se placa ovde je najdosadniji i najnapornije programiranje - odrzavanje trash legacy aplikacija i sistema za strance i outsourcing sitnih i jeftinih projekata. Skoro niko (uz cast izuzecima) ne pravi svoje proizvode i ne izbacuje zaokruzene proizvode na trziste.

rada

pre 5 godina

@neko preko

Dosta toga sto si napisao stoji, ali ono za sport i sportski sadrzaj...nikako ne stoji, pa da li bas sve mora da bude servirano, izadji covece negde napolje pa si nadji 'sport i sportski sadrzaj'!

Nikola

pre 5 godina

Ovo su bruto plate, dugo sam u poslu kod nas, i plate se jesu povecale, i to tako da je u proseku broj godina iskustva x 350e. Znaci, 10 god iskustva, ~3500e.
Pricam o bruto platama.

Ne znam kolike su plate u Nemackoj, ako ima info ?

Ivan

pre 5 godina

Ja se izvinjavam ako ću uvrediti nekofa ali kao neko ko radi kao WP developer mogu da kažem da su unovom tekstu izrečene neopisive i notorne laži i hiperbolisanje. Senior u Srbiji može imati 2000€ i toje retkost ako gledamo neto. Stvarno ste preterali sa ulepšavanjem stvarnosti.Dajete lažnu nadu ljudima koji tek ulaze u svet IT-ja da se može zaraditi ogroman novac bez mnogo znoja i rada a realnost je da ćete provesti hiljade sati i par godina vežbanja dok ne dosegnete određen nivo znanja i mogućnost dobre zarade.

vlada

pre 5 godina

(Ideja, 13. decembar 2018 11:40)
a najbolje je da i ovaj deo do 70000 šaljemo onima koji neće da rade... Veću budalaštinu nisam odavno pročitao. Ovo je ipak komentar za Informer.

DMiroslav

pre 5 godina

HA HA HA. Jedno je raditi za strane firme a drugo za privatnu firmu koja pruza usluge firmama. Kada bih Vam napisao koliko mi ostaje kada poplacam sve poreze i doprinose verovatno bi plakali (mozda i smejali). Realnost je nesto drugo. Znam tacno koliko imaju u pojedinim bankama ali mi to nista ne znaci

добар дан

pre 5 godina

(neko preko, 13. decembar 2018 10:25)
баш ха претера сад као да ниси био у Србији од 1. светског рата

Bojan

pre 5 godina

U Srbiji ne može da se "živi fantastično" ni sa toliko para, jer osim para život čine i čekanja u redu, jeziva zdravstvena zaštita, porodilišta ko iz 1.sv. rata, štrokavi busevi u koje od gužve ne može da se uđe, nemogućnost vožnje bicikla, nepostojanje bazena i sportskih sadržaja, nikakvi normalni restorani, putevi težak krš, stanovi težak krš, (a skupi ko u Berlinu), narodni muzej ne radi 15 godina, loša kontrola kvaliteta hrane (otrovna polja pšenice npr.), frustrirani ljudi na svakom koraku (razumljivo). Tako da drugom vi tu priču pričajte. Pare nisu sve.
(neko preko, 13. decembar 2018 10:25)

Pa vidiš, ima nas koji smo se vratili u Srbiju i koji mnogo toga o čemu pišeš ne vide, za razliku od tebe, koji si 'negde preko'. Ako ti je jedini uspeh u životu to što nisi više ovde, onda sa srećom.

Sa seniorskom platom u Srbiji se živi kvalitetnije nego na zapadu (da, sa ovom iz teksta). Sa babama i dedama, na domaćem terenu, svakom klincu u Srbiji je carstvo. Dosta sa kuknjavom, vraćajte se nazad. I ne čitajte tabloide, jer skoro niko ovde stvarno ne živi te njihove naslovne strane (crne ili bele, sasvim je svejedno).

Marko

pre 5 godina

"... kada se uporedi standard (Berlin) ..., bla, bla, bla ...".
Pa ako se uporede Berlin i Beograd po standardu, Beograd gotovo izadje skuplji za zivot (namirnice, gorivo, ...)!

roko

pre 5 godina

Kakve bajke. Sve vreme se prica o platama, a niko ne postavlja sustinsko pitanje: sta zaposleni u IT sektoru proizvode, za koga rade i kome izvoze? Da otkrijem toplu vodu: u pitanju je klasican autsorsing (strane kompanije regrutuju zaposlene da rade za njih, nista od tih proizvoda ne ostaje u Srbiji). Polako dolazi do apsurda koji mnogi programeri - a posebno oni priuceni sa IT akademija i slicnih kurseva-skola - ne vide: tacka zasicenja u smislu visine plate je veoma blizu jer je glavni razlog za dolazak stranih kompanija jeftinija radna snaga. Ako se plata izjednacava sa zapadnoevropskom, neminovno je postaviti pitanje isplativosti - tj. zasto bi zaposlenog iz zemlje treceg sveta koji ne govori ili natuca neki jezik placali kao izvornog govornika? Indija, Filipini, pa i Vijetnam- eto sve (skoro pa) maternji govornici engleskog, spremni da rade za mnogo manje novca. Naravno, na ovo ce neko odmah povuci argument o 'strucnosti' nasih ITjevaca baziran na pojedinacnim uspesima (dakle incidentima) izvanrednih studenata ETF-a, PMF-a i samoukih svetski poznatih hakera starije generacije. Iz licnog iskustva mogu da potvrdim da su radna etika i odanost nasih programera daleko ispod nivoa onih kojih se pridrzavaju svi istocno od nas. Mozda je vreme da shvate da ne treba da imaju 6-7x vece plate od lekara: a ovo se posebno odnosi na nezasite zanatlije sa gorepomenutih kurseva. P.S. Pre 3 g. mi je programer u Beogradu trazio platu od 65e po satu za puno radno vreme. Pa vi racunajte.

ProgramerMirko

pre 5 godina

Radim u IT vec preko 10god, i stvarno me uhvati jeza kada cujem ove izmisljotine. Da predjem na stvar plate su sledece: juniori od 350-600e( radno iskustvo od 0-2god), seniori ( 3-6god) plata je od 800- 1200e. Vec preko sa iskustvo zavisi koja ste oblast i koliko je dobro poznajete ali neki vrh je 1500e. Pritom u Srbiji je dosta firmi u IT neplaca ni socijalno ni penziono, vec daje bruto plate.

Wumbo

pre 5 godina

Ovo je daleko od realnosti, narocito brojka koja se spominje za prosecnu platu. Pa jos na tu brojku kazu da su se plate skoro udvostrucile u zadnjih godinu dana...

Djunta

pre 5 godina

Ja sam programer u Nemackoj i nije bas sjajno. Mentalitet, energija, duh, jezik. To je ono sto sam izgubio dosavsi u Nemacku. Ono sto sam dobio da je da ne moram vise da gledam krmke na TV i u BMW-u. I farme i zadruge i stale. I ne moram da gledam neke patriote kako zbog svoje pohlepne zadnjice guraju drzavu u pakao. E sad da li sam u sumi u plusu ili minusu zbog odlaska to je tesko reci. Najverovatnije u plusu.

neko preko

pre 5 godina

U Srbiji ne može da se "živi fantastično" ni sa toliko para, jer osim para život čine i čekanja u redu, jeziva zdravstvena zaštita, porodilišta ko iz 1.sv. rata, štrokavi busevi u koje od gužve ne može da se uđe, nemogućnost vožnje bicikla, nepostojanje bazena i sportskih sadržaja, nikakvi normalni restorani, putevi težak krš, stanovi težak krš, (a skupi ko u Berlinu), narodni muzej ne radi 15 godina, loša kontrola kvaliteta hrane (otrovna polja pšenice npr.), frustrirani ljudi na svakom koraku (razumljivo). Tako da drugom vi tu priču pričajte. Pare nisu sve.

milija

pre 5 godina

Čijim podacima operiše ova mlada dama. 70-80% programera u Srbiji ima platu u Srbiji 200% manju nego u Evropi i to se zna. Poslodavcu iz npr. Nemačke više odgovara da radiš iz Srbije nego da te privede u Nemačku jer bi morao da te plati malo manje od Nemca. Svi stručnjaci i svi jako dobro znaju šta se dešava u tom sektoru to je svima hit tema.

Bravo

pre 5 godina

Bravo!!! Ukoliko je ovo istina bas mi je drago. Nisam programer, niti cu ikad biti, ali nisam ni zavidan. Dobro je sto ljudi zaradjuju i sto ne zavise od domacih politicara i da li ce da im vrate 3, 5 ili 8%

Djunta

pre 5 godina

Ja sam programer u Nemackoj i nije bas sjajno. Mentalitet, energija, duh, jezik. To je ono sto sam izgubio dosavsi u Nemacku. Ono sto sam dobio da je da ne moram vise da gledam krmke na TV i u BMW-u. I farme i zadruge i stale. I ne moram da gledam neke patriote kako zbog svoje pohlepne zadnjice guraju drzavu u pakao. E sad da li sam u sumi u plusu ili minusu zbog odlaska to je tesko reci. Najverovatnije u plusu.

ProgramerMirko

pre 5 godina

Radim u IT vec preko 10god, i stvarno me uhvati jeza kada cujem ove izmisljotine. Da predjem na stvar plate su sledece: juniori od 350-600e( radno iskustvo od 0-2god), seniori ( 3-6god) plata je od 800- 1200e. Vec preko sa iskustvo zavisi koja ste oblast i koliko je dobro poznajete ali neki vrh je 1500e. Pritom u Srbiji je dosta firmi u IT neplaca ni socijalno ni penziono, vec daje bruto plate.

neko preko

pre 5 godina

U Srbiji ne može da se "živi fantastično" ni sa toliko para, jer osim para život čine i čekanja u redu, jeziva zdravstvena zaštita, porodilišta ko iz 1.sv. rata, štrokavi busevi u koje od gužve ne može da se uđe, nemogućnost vožnje bicikla, nepostojanje bazena i sportskih sadržaja, nikakvi normalni restorani, putevi težak krš, stanovi težak krš, (a skupi ko u Berlinu), narodni muzej ne radi 15 godina, loša kontrola kvaliteta hrane (otrovna polja pšenice npr.), frustrirani ljudi na svakom koraku (razumljivo). Tako da drugom vi tu priču pričajte. Pare nisu sve.

Marko

pre 5 godina

"... kada se uporedi standard (Berlin) ..., bla, bla, bla ...".
Pa ako se uporede Berlin i Beograd po standardu, Beograd gotovo izadje skuplji za zivot (namirnice, gorivo, ...)!

milija

pre 5 godina

Čijim podacima operiše ova mlada dama. 70-80% programera u Srbiji ima platu u Srbiji 200% manju nego u Evropi i to se zna. Poslodavcu iz npr. Nemačke više odgovara da radiš iz Srbije nego da te privede u Nemačku jer bi morao da te plati malo manje od Nemca. Svi stručnjaci i svi jako dobro znaju šta se dešava u tom sektoru to je svima hit tema.

Wumbo

pre 5 godina

Ovo je daleko od realnosti, narocito brojka koja se spominje za prosecnu platu. Pa jos na tu brojku kazu da su se plate skoro udvostrucile u zadnjih godinu dana...

Bravo

pre 5 godina

Bravo!!! Ukoliko je ovo istina bas mi je drago. Nisam programer, niti cu ikad biti, ali nisam ni zavidan. Dobro je sto ljudi zaradjuju i sto ne zavise od domacih politicara i da li ce da im vrate 3, 5 ili 8%

Bojan

pre 5 godina

Na plate preko 70000 dinara treba uvesti porez od 99.9% na deo preko te sume, od tog novca isplaćivati pomoć najsiromašnijima.
(Ideja, 13. decembar 2018 11:40)

Pa 'ajde onda da svi budemo najsiromašniji i ne radimo ništa i da nam neko isplaćuje pomoc.

roko

pre 5 godina

Kakve bajke. Sve vreme se prica o platama, a niko ne postavlja sustinsko pitanje: sta zaposleni u IT sektoru proizvode, za koga rade i kome izvoze? Da otkrijem toplu vodu: u pitanju je klasican autsorsing (strane kompanije regrutuju zaposlene da rade za njih, nista od tih proizvoda ne ostaje u Srbiji). Polako dolazi do apsurda koji mnogi programeri - a posebno oni priuceni sa IT akademija i slicnih kurseva-skola - ne vide: tacka zasicenja u smislu visine plate je veoma blizu jer je glavni razlog za dolazak stranih kompanija jeftinija radna snaga. Ako se plata izjednacava sa zapadnoevropskom, neminovno je postaviti pitanje isplativosti - tj. zasto bi zaposlenog iz zemlje treceg sveta koji ne govori ili natuca neki jezik placali kao izvornog govornika? Indija, Filipini, pa i Vijetnam- eto sve (skoro pa) maternji govornici engleskog, spremni da rade za mnogo manje novca. Naravno, na ovo ce neko odmah povuci argument o 'strucnosti' nasih ITjevaca baziran na pojedinacnim uspesima (dakle incidentima) izvanrednih studenata ETF-a, PMF-a i samoukih svetski poznatih hakera starije generacije. Iz licnog iskustva mogu da potvrdim da su radna etika i odanost nasih programera daleko ispod nivoa onih kojih se pridrzavaju svi istocno od nas. Mozda je vreme da shvate da ne treba da imaju 6-7x vece plate od lekara: a ovo se posebno odnosi na nezasite zanatlije sa gorepomenutih kurseva. P.S. Pre 3 g. mi je programer u Beogradu trazio platu od 65e po satu za puno radno vreme. Pa vi racunajte.

Ivan

pre 5 godina

Ja se izvinjavam ako ću uvrediti nekofa ali kao neko ko radi kao WP developer mogu da kažem da su unovom tekstu izrečene neopisive i notorne laži i hiperbolisanje. Senior u Srbiji može imati 2000€ i toje retkost ako gledamo neto. Stvarno ste preterali sa ulepšavanjem stvarnosti.Dajete lažnu nadu ljudima koji tek ulaze u svet IT-ja da se može zaraditi ogroman novac bez mnogo znoja i rada a realnost je da ćete provesti hiljade sati i par godina vežbanja dok ne dosegnete određen nivo znanja i mogućnost dobre zarade.

vlada

pre 5 godina

(Ideja, 13. decembar 2018 11:40)
a najbolje je da i ovaj deo do 70000 šaljemo onima koji neće da rade... Veću budalaštinu nisam odavno pročitao. Ovo je ipak komentar za Informer.

grabs popcorn

pre 5 godina

Radim u IT vec preko 10god, i stvarno me uhvati jeza kada cujem ove izmisljotine. Da predjem na stvar plate su sledece: juniori od 350-600e( radno iskustvo od 0-2god), seniori ( 3-6god) plata je od 800- 1200e. Vec preko sa iskustvo zavisi koja ste oblast i koliko je dobro poznajete ali neki vrh je 1500e. Pritom u Srbiji je dosta firmi u IT neplaca ni socijalno ni penziono, vec daje bruto plate.
(ProgramerMirko, 13. decembar 2018 10:11)

Svuda u svetu se dogovara bruto plata samo je to u srbiji tabu tema. Bruto plata od 2300€ pa ti vidi hoćeš li da primaš 1300€ a ostalo na doprinose ili ćeš da registruješ paušal firmu pa da ti ostane 2100€ čisto.

Senior

pre 5 godina

Radim u jednoj od najvecih softwerskih kuca u zemlji i odgovorno tvrdim da vecu glupost odavno nisam procitao. Seniori imaju oko 1300 i to ako su zaista dobri. Sa druge strane, rukovodstvo puca plate preko 2000 ali oni su daleko od programera - sve neke prisipetlje i japi menadzeri.

ola

pre 5 godina

U Srbiji ne može da se "živi fantastično" ni sa toliko para, jer osim para život čine i čekanja u redu, jeziva zdravstvena zaštita, porodilišta ko iz 1.sv. rata, štrokavi busevi u koje od gužve ne može da se uđe, nemogućnost vožnje bicikla, nepostojanje bazena i sportskih sadržaja, nikakvi normalni restorani, putevi težak krš, stanovi težak krš, (a skupi ko u Berlinu), narodni muzej ne radi 15 godina, loša kontrola kvaliteta hrane (otrovna polja pšenice npr.), frustrirani ljudi na svakom koraku (razumljivo). Tako da drugom vi tu priču pričajte. Pare nisu sve.
(neko preko, 13. decembar 2018 10:25) ima dosta ovde istine ali evo i nekih cinjenica. Narodni muzej se otvorio ove godine. Kao neko ko dosta putuje, BG ima dosta dobrih restorana, ne zaostaje po tom pitanju sa drugim zemljama. Sto se tice zdravstva kako gde. U Londonu moja sestra koja ima problem sa rukom ne moze vec mesecima da zakaze snimanje jer nije hitan slucaj. Sto se tice stanova ima i dobrih ima i krs. Najgori je saobracaj, putevi puni rupa, nema glavne zeleznicke i autobuske stanuce, GSP ne funkcionise, nema metroa, nepismeni su na svim nivoima od vlasti do skola.

ProgramerSlavko

pre 5 godina

(ProgramerMirko, 13. decembar 2018 10:11)

Al se nalupeta covek za sve pare. U Bg-u ne mozes naci iole solidnog seniora za manje od 2k neto.

To sto su se neki od vas zaglavili u krs firmi ili zastareloj tehnologiji, ne znaci da ste neki reprezentativan primer.

dragaN

pre 5 godina

U Srbiji ne može da se "živi fantastično" ni sa toliko para, jer osim para život čine i čekanja u redu, jeziva zdravstvena zaštita, porodilišta ko iz 1.sv. rata, štrokavi busevi u koje od gužve ne može da se uđe, nemogućnost vožnje bicikla, nepostojanje bazena i sportskih sadržaja, nikakvi normalni restorani, putevi težak krš, stanovi težak krš, (a skupi ko u Berlinu), narodni muzej ne radi 15 godina, loša kontrola kvaliteta hrane (otrovna polja pšenice npr.), frustrirani ljudi na svakom koraku (razumljivo). Tako da drugom vi tu priču pričajte. Pare nisu sve.
(neko preko, 13. decembar 2018 10:25)

Pa ne stiskaju se svi ko ti. Ja sa svojom programerskom platom ne moram da idem u te zdravstvene ustanove od pre Prvog svetskog rata, nego mogu da odem i u privatnu kliniku. I u pravu si, pare nisu sve. Vazno je i Sunce kog u Srbiji ima, a u Holandiji, Skandinaviji, Nemackoj ga neces videti. Kad si vec pomenuo Berlin, ne znam dal si primetio da je pun Arapa, pa prodji ako smes. Da, u pravu si, pare nisu sve.

rale

pre 5 godina

Prikazane plate su realne ali niko ne prikazuje drugu stranu price o programiranju i svi povezuju veliku platu sa sjajnim zivotom. Kakav je to sjajni zivot kad si konstatno vezan za racunar i projekte i kada ti tovare na vrat po pet projekata odjednom? Programiranje koje se placa ovde je najdosadniji i najnapornije programiranje - odrzavanje trash legacy aplikacija i sistema za strance i outsourcing sitnih i jeftinih projekata. Skoro niko (uz cast izuzecima) ne pravi svoje proizvode i ne izbacuje zaokruzene proizvode na trziste.

Nikon Sevast

pre 5 godina

Zaista ne ulazim u politiku programerske neto, bruto plate, itd. Znam samo jedno a to je da oni nemaju život. Džabe im plate kad su se istripovali da su baje u Srbiji.
(made in serbia, 13. decembar 2018 12:12)

Eto, saznao sam da nemam život! Radim osam sati dnevno ne radim prekovremeno ni vikendom, pet nedelja godišnjeg odmora, kao i skoro svi ostali iz IT-a. Hvala ti druže što si mi otvorio oči. Samo mi kaži, leba ti, kako ti živiš? Jesi li ti baja u Srbiji? Više ceniš mafijaše? E pa, znam da vas nerviramo sa visokim platama. I još dugo ćemo vas nervirati.

Laza

pre 5 godina

"Na plate preko 70000 dinara treba uvesti porez od 99.9% na deo preko te sume, od tog novca isplaćivati pomoć najsiromašnijima"

Ahahahahahaha! Samo su dve stvari beskonacne..
Ali drago mi je videti sta sve ljudima ovde pada na pamet.

Bojan

pre 5 godina

U Srbiji ne može da se "živi fantastično" ni sa toliko para, jer osim para život čine i čekanja u redu, jeziva zdravstvena zaštita, porodilišta ko iz 1.sv. rata, štrokavi busevi u koje od gužve ne može da se uđe, nemogućnost vožnje bicikla, nepostojanje bazena i sportskih sadržaja, nikakvi normalni restorani, putevi težak krš, stanovi težak krš, (a skupi ko u Berlinu), narodni muzej ne radi 15 godina, loša kontrola kvaliteta hrane (otrovna polja pšenice npr.), frustrirani ljudi na svakom koraku (razumljivo). Tako da drugom vi tu priču pričajte. Pare nisu sve.
(neko preko, 13. decembar 2018 10:25)

Pa vidiš, ima nas koji smo se vratili u Srbiju i koji mnogo toga o čemu pišeš ne vide, za razliku od tebe, koji si 'negde preko'. Ako ti je jedini uspeh u životu to što nisi više ovde, onda sa srećom.

Sa seniorskom platom u Srbiji se živi kvalitetnije nego na zapadu (da, sa ovom iz teksta). Sa babama i dedama, na domaćem terenu, svakom klincu u Srbiji je carstvo. Dosta sa kuknjavom, vraćajte se nazad. I ne čitajte tabloide, jer skoro niko ovde stvarno ne živi te njihove naslovne strane (crne ili bele, sasvim je svejedno).

Nikola

pre 5 godina

Ovo su bruto plate, dugo sam u poslu kod nas, i plate se jesu povecale, i to tako da je u proseku broj godina iskustva x 350e. Znaci, 10 god iskustva, ~3500e.
Pricam o bruto platama.

Ne znam kolike su plate u Nemackoj, ako ima info ?

zicer

pre 5 godina

@roko

pa moraju negde te plate da potrose. dolaze plate iz vana u zemlju i kod nas se trose sto je jako bitno za ekonomiju kao i gastrabajteri.

DMiroslav

pre 5 godina

HA HA HA. Jedno je raditi za strane firme a drugo za privatnu firmu koja pruza usluge firmama. Kada bih Vam napisao koliko mi ostaje kada poplacam sve poreze i doprinose verovatno bi plakali (mozda i smejali). Realnost je nesto drugo. Znam tacno koliko imaju u pojedinim bankama ali mi to nista ne znaci

mare

pre 5 godina

@Ideja: kanite se pacenicke politike. Ko radi i uci, ne treba mu uzimati hleba iz usta. Treba zatreti korupciju, a porez staviti isti za sve, pa ko hoce da radi, neka ima, ko nece, neka zivi na osnovnim potrebama. Ne vidim zasto bi neko ko ne gleda zvezdu i zadrugu placao zivot nekom ko ih gleda i sl.

добар дан

pre 5 godina

(neko preko, 13. decembar 2018 10:25)
баш ха претера сад као да ниси био у Србији од 1. светског рата

za neko preko

pre 5 godina

@neko preko - vidi, sa senior platom moze da se zivi bruka dobro ako se pomeris malo iz BG-a. Na primer, Backa Topola ili Subotica. Backa Topola - sve drzavne sluzbe su na deset koraka jedna od druge pa bilo kakva papirologija moze da se uradi ocas posla. Stanovi jeftini, iznajmljivanje jos jeftinije, dve osnovne skole super renovirane, dom zdravlja super, porodiliste vrhunsko, srednje skole vrhunske. Problem - bioskop i pozoriste losi, restorana ima mozda desetak, kafica 5 i to je to.
ALi za zivot dusu dalo ako ste programer.
Subotica jos bolja, ali malo skuplja za kupovinu stanova (novogradnja oko 900 evra kvadrat vrhunske zgrade). ALi ima vise da se radi u slobodno vreme.

Tako da nije sve BG. Ima i severnije dobrih mesta za zivot.
NS ne preporucujem, postao je prezagusena selendra sa uskim ulicama a bez parkinga.

maki1

pre 5 godina

Privantni stomatolozi, zaradjuju VISE. A manje rade. Milion ljudi iz diaspore , su tu. Nema zime za njih.

U Informatici moras svaki dan da UCIS, brez prestanka. Pa sad odi na odmor.
A raditi u inostranstvu nije samo NOVAC. Spases dete od BALKANA:

made in serbia

pre 5 godina

Zaista ne ulazim u politiku programerske neto, bruto plate, itd. Znam samo jedno a to je da oni nemaju život. Džabe im plate kad su se istripovali da su baje u Srbiji.

rada

pre 5 godina

@neko preko

Dosta toga sto si napisao stoji, ali ono za sport i sportski sadrzaj...nikako ne stoji, pa da li bas sve mora da bude servirano, izadji covece negde napolje pa si nadji 'sport i sportski sadrzaj'!

Vlajko

pre 5 godina

Pozdrav svima, bilo bi mi drago da je ovo tačno. Elem, meni je plata u Srbiji bila 1200 eur neto 2017. godine, sada u inostranstvu imam mnogo više. Ali, nisu pare samo u pitanju. Sa tom platom u Srbiji sam mogao sasvim solidno da živim i da idem na letovanje/zimovanje... Kao i kod lekara, problem u Srbiji je organizacija i društvo i nesredjenost sistema. Kod mene je to takođe presudilo.

MaNemoj

pre 5 godina

"Ne znam za domaće plate, nisam nikada radio u domaćim firmama, ali stranci odlično plaćaju. Trenutno radim kao developer u dve firme, jedna iz HK, druga iz Singapura, skupi se opušteno oko 12k$ mesečno, a čak ni ne radim više od 5-6 sati dnevno.

Skontao sam još davno da je azijsko tržište mnogo bolje što se tiče plata. Probao sam par puta u nemačkim i UK firmama da tražim tipa 5k$, uglavnom nikada nisam dobio odgovor na ponudu. A u HK-u npr. čak ni juniori nemaju platu manju od 4k$, čudno vas gledaju ako tražite ispod toga."


hahaha ja biuh voleo da je tkao kao sto kazes. Znam jednog senior programera koji zaradjuje oko 10k mesecno, ali on je 1 od 1000 senior programera koji zaradjuje tako, i ima 20 godina iskustva.
On programira od svoje 14. godine, na jako ozbiljnom nivou. ETF je zavrsio iz zezanja sa strane.

Ako si ti takav, svaka cast. Ali sumnjam. Te cifre u Srbiji neces naci. Za manje pare ljudi rade u Google, i Faceebook-u.

ivan

pre 5 godina

Evo konkretnih iznosa za Srbiju i Nemačku u mom slučaju. Sve je u evrima mesečno. Srbija: 1) 7 god. iskustva, 1170 neto (1930 bruto), 2) 8 god. iskustva, 1600 neto (2640 bruto), 3) 9 god. iskustva, 1700 neto (2800 bruto), 4) 10 god. iskustva, 1900 neto (3130 bruto). Nemačka: 1) 10 god. iskustva, 3260 neto (5670 bruto, poreska klasa I), 2) 10 god. iskustva, 3770 neto (5670 bruto, poreska klasa III), 3) 11 god. iskustva, 3970 neto (5900 bruto, poreska klasa III).

Najviše što pouzdano znam da neki kolega ima je 7300 bruto (4200 neto, poreska klasa IV). Tu i tamo se pojave oglasi za čak do 8000 bruto, ali tu morate već da imate pored izuzetnog stručnog znanja i nemački na C1 nivou.

NS

pre 5 godina

@MaNemoj, blockchain developer sam, tu su plate mnogo veće nego u drugim IT sektorima (prosek je oko 100$ po satu, dakle čak sam i ispod proseka). Slažem se, u Srbiji tako nešto ne možeš naći, zato i radim remote.

NS

pre 5 godina

Ne znam za domaće plate, nisam nikada radio u domaćim firmama, ali stranci odlično plaćaju. Trenutno radim kao developer u dve firme, jedna iz HK, druga iz Singapura, skupi se opušteno oko 12k$ mesečno, a čak ni ne radim više od 5-6 sati dnevno.

Skontao sam još davno da je azijsko tržište mnogo bolje što se tiče plata. Probao sam par puta u nemačkim i UK firmama da tražim tipa 5k$, uglavnom nikada nisam dobio odgovor na ponudu. A u HK-u npr. čak ni juniori nemaju platu manju od 4k$, čudno vas gledaju ako tražite ispod toga.

ProgramerMirko

pre 5 godina

Radim u IT vec preko 10god, i stvarno me uhvati jeza kada cujem ove izmisljotine. Da predjem na stvar plate su sledece: juniori od 350-600e( radno iskustvo od 0-2god), seniori ( 3-6god) plata je od 800- 1200e. Vec preko sa iskustvo zavisi koja ste oblast i koliko je dobro poznajete ali neki vrh je 1500e. Pritom u Srbiji je dosta firmi u IT neplaca ni socijalno ni penziono, vec daje bruto plate.

made in serbia

pre 5 godina

Zaista ne ulazim u politiku programerske neto, bruto plate, itd. Znam samo jedno a to je da oni nemaju život. Džabe im plate kad su se istripovali da su baje u Srbiji.

roko

pre 5 godina

Kakve bajke. Sve vreme se prica o platama, a niko ne postavlja sustinsko pitanje: sta zaposleni u IT sektoru proizvode, za koga rade i kome izvoze? Da otkrijem toplu vodu: u pitanju je klasican autsorsing (strane kompanije regrutuju zaposlene da rade za njih, nista od tih proizvoda ne ostaje u Srbiji). Polako dolazi do apsurda koji mnogi programeri - a posebno oni priuceni sa IT akademija i slicnih kurseva-skola - ne vide: tacka zasicenja u smislu visine plate je veoma blizu jer je glavni razlog za dolazak stranih kompanija jeftinija radna snaga. Ako se plata izjednacava sa zapadnoevropskom, neminovno je postaviti pitanje isplativosti - tj. zasto bi zaposlenog iz zemlje treceg sveta koji ne govori ili natuca neki jezik placali kao izvornog govornika? Indija, Filipini, pa i Vijetnam- eto sve (skoro pa) maternji govornici engleskog, spremni da rade za mnogo manje novca. Naravno, na ovo ce neko odmah povuci argument o 'strucnosti' nasih ITjevaca baziran na pojedinacnim uspesima (dakle incidentima) izvanrednih studenata ETF-a, PMF-a i samoukih svetski poznatih hakera starije generacije. Iz licnog iskustva mogu da potvrdim da su radna etika i odanost nasih programera daleko ispod nivoa onih kojih se pridrzavaju svi istocno od nas. Mozda je vreme da shvate da ne treba da imaju 6-7x vece plate od lekara: a ovo se posebno odnosi na nezasite zanatlije sa gorepomenutih kurseva. P.S. Pre 3 g. mi je programer u Beogradu trazio platu od 65e po satu za puno radno vreme. Pa vi racunajte.

dragaN

pre 5 godina

U Srbiji ne može da se "živi fantastično" ni sa toliko para, jer osim para život čine i čekanja u redu, jeziva zdravstvena zaštita, porodilišta ko iz 1.sv. rata, štrokavi busevi u koje od gužve ne može da se uđe, nemogućnost vožnje bicikla, nepostojanje bazena i sportskih sadržaja, nikakvi normalni restorani, putevi težak krš, stanovi težak krš, (a skupi ko u Berlinu), narodni muzej ne radi 15 godina, loša kontrola kvaliteta hrane (otrovna polja pšenice npr.), frustrirani ljudi na svakom koraku (razumljivo). Tako da drugom vi tu priču pričajte. Pare nisu sve.
(neko preko, 13. decembar 2018 10:25)

Pa ne stiskaju se svi ko ti. Ja sa svojom programerskom platom ne moram da idem u te zdravstvene ustanove od pre Prvog svetskog rata, nego mogu da odem i u privatnu kliniku. I u pravu si, pare nisu sve. Vazno je i Sunce kog u Srbiji ima, a u Holandiji, Skandinaviji, Nemackoj ga neces videti. Kad si vec pomenuo Berlin, ne znam dal si primetio da je pun Arapa, pa prodji ako smes. Da, u pravu si, pare nisu sve.

neko preko

pre 5 godina

U Srbiji ne može da se "živi fantastično" ni sa toliko para, jer osim para život čine i čekanja u redu, jeziva zdravstvena zaštita, porodilišta ko iz 1.sv. rata, štrokavi busevi u koje od gužve ne može da se uđe, nemogućnost vožnje bicikla, nepostojanje bazena i sportskih sadržaja, nikakvi normalni restorani, putevi težak krš, stanovi težak krš, (a skupi ko u Berlinu), narodni muzej ne radi 15 godina, loša kontrola kvaliteta hrane (otrovna polja pšenice npr.), frustrirani ljudi na svakom koraku (razumljivo). Tako da drugom vi tu priču pričajte. Pare nisu sve.

Bojan

pre 5 godina

U Srbiji ne može da se "živi fantastično" ni sa toliko para, jer osim para život čine i čekanja u redu, jeziva zdravstvena zaštita, porodilišta ko iz 1.sv. rata, štrokavi busevi u koje od gužve ne može da se uđe, nemogućnost vožnje bicikla, nepostojanje bazena i sportskih sadržaja, nikakvi normalni restorani, putevi težak krš, stanovi težak krš, (a skupi ko u Berlinu), narodni muzej ne radi 15 godina, loša kontrola kvaliteta hrane (otrovna polja pšenice npr.), frustrirani ljudi na svakom koraku (razumljivo). Tako da drugom vi tu priču pričajte. Pare nisu sve.
(neko preko, 13. decembar 2018 10:25)

Pa vidiš, ima nas koji smo se vratili u Srbiju i koji mnogo toga o čemu pišeš ne vide, za razliku od tebe, koji si 'negde preko'. Ako ti je jedini uspeh u životu to što nisi više ovde, onda sa srećom.

Sa seniorskom platom u Srbiji se živi kvalitetnije nego na zapadu (da, sa ovom iz teksta). Sa babama i dedama, na domaćem terenu, svakom klincu u Srbiji je carstvo. Dosta sa kuknjavom, vraćajte se nazad. I ne čitajte tabloide, jer skoro niko ovde stvarno ne živi te njihove naslovne strane (crne ili bele, sasvim je svejedno).

Marko

pre 5 godina

"... kada se uporedi standard (Berlin) ..., bla, bla, bla ...".
Pa ako se uporede Berlin i Beograd po standardu, Beograd gotovo izadje skuplji za zivot (namirnice, gorivo, ...)!

ProgramerSlavko

pre 5 godina

(ProgramerMirko, 13. decembar 2018 10:11)

Al se nalupeta covek za sve pare. U Bg-u ne mozes naci iole solidnog seniora za manje od 2k neto.

To sto su se neki od vas zaglavili u krs firmi ili zastareloj tehnologiji, ne znaci da ste neki reprezentativan primer.

Djunta

pre 5 godina

Ja sam programer u Nemackoj i nije bas sjajno. Mentalitet, energija, duh, jezik. To je ono sto sam izgubio dosavsi u Nemacku. Ono sto sam dobio da je da ne moram vise da gledam krmke na TV i u BMW-u. I farme i zadruge i stale. I ne moram da gledam neke patriote kako zbog svoje pohlepne zadnjice guraju drzavu u pakao. E sad da li sam u sumi u plusu ili minusu zbog odlaska to je tesko reci. Najverovatnije u plusu.

Bravo

pre 5 godina

Bravo!!! Ukoliko je ovo istina bas mi je drago. Nisam programer, niti cu ikad biti, ali nisam ni zavidan. Dobro je sto ljudi zaradjuju i sto ne zavise od domacih politicara i da li ce da im vrate 3, 5 ili 8%

milija

pre 5 godina

Čijim podacima operiše ova mlada dama. 70-80% programera u Srbiji ima platu u Srbiji 200% manju nego u Evropi i to se zna. Poslodavcu iz npr. Nemačke više odgovara da radiš iz Srbije nego da te privede u Nemačku jer bi morao da te plati malo manje od Nemca. Svi stručnjaci i svi jako dobro znaju šta se dešava u tom sektoru to je svima hit tema.

Senior

pre 5 godina

Radim u jednoj od najvecih softwerskih kuca u zemlji i odgovorno tvrdim da vecu glupost odavno nisam procitao. Seniori imaju oko 1300 i to ako su zaista dobri. Sa druge strane, rukovodstvo puca plate preko 2000 ali oni su daleko od programera - sve neke prisipetlje i japi menadzeri.

rale

pre 5 godina

Prikazane plate su realne ali niko ne prikazuje drugu stranu price o programiranju i svi povezuju veliku platu sa sjajnim zivotom. Kakav je to sjajni zivot kad si konstatno vezan za racunar i projekte i kada ti tovare na vrat po pet projekata odjednom? Programiranje koje se placa ovde je najdosadniji i najnapornije programiranje - odrzavanje trash legacy aplikacija i sistema za strance i outsourcing sitnih i jeftinih projekata. Skoro niko (uz cast izuzecima) ne pravi svoje proizvode i ne izbacuje zaokruzene proizvode na trziste.

ola

pre 5 godina

U Srbiji ne može da se "živi fantastično" ni sa toliko para, jer osim para život čine i čekanja u redu, jeziva zdravstvena zaštita, porodilišta ko iz 1.sv. rata, štrokavi busevi u koje od gužve ne može da se uđe, nemogućnost vožnje bicikla, nepostojanje bazena i sportskih sadržaja, nikakvi normalni restorani, putevi težak krš, stanovi težak krš, (a skupi ko u Berlinu), narodni muzej ne radi 15 godina, loša kontrola kvaliteta hrane (otrovna polja pšenice npr.), frustrirani ljudi na svakom koraku (razumljivo). Tako da drugom vi tu priču pričajte. Pare nisu sve.
(neko preko, 13. decembar 2018 10:25) ima dosta ovde istine ali evo i nekih cinjenica. Narodni muzej se otvorio ove godine. Kao neko ko dosta putuje, BG ima dosta dobrih restorana, ne zaostaje po tom pitanju sa drugim zemljama. Sto se tice zdravstva kako gde. U Londonu moja sestra koja ima problem sa rukom ne moze vec mesecima da zakaze snimanje jer nije hitan slucaj. Sto se tice stanova ima i dobrih ima i krs. Najgori je saobracaj, putevi puni rupa, nema glavne zeleznicke i autobuske stanuce, GSP ne funkcionise, nema metroa, nepismeni su na svim nivoima od vlasti do skola.

grabs popcorn

pre 5 godina

Radim u IT vec preko 10god, i stvarno me uhvati jeza kada cujem ove izmisljotine. Da predjem na stvar plate su sledece: juniori od 350-600e( radno iskustvo od 0-2god), seniori ( 3-6god) plata je od 800- 1200e. Vec preko sa iskustvo zavisi koja ste oblast i koliko je dobro poznajete ali neki vrh je 1500e. Pritom u Srbiji je dosta firmi u IT neplaca ni socijalno ni penziono, vec daje bruto plate.
(ProgramerMirko, 13. decembar 2018 10:11)

Svuda u svetu se dogovara bruto plata samo je to u srbiji tabu tema. Bruto plata od 2300€ pa ti vidi hoćeš li da primaš 1300€ a ostalo na doprinose ili ćeš da registruješ paušal firmu pa da ti ostane 2100€ čisto.

Nikola

pre 5 godina

Ovo su bruto plate, dugo sam u poslu kod nas, i plate se jesu povecale, i to tako da je u proseku broj godina iskustva x 350e. Znaci, 10 god iskustva, ~3500e.
Pricam o bruto platama.

Ne znam kolike su plate u Nemackoj, ako ima info ?

Bojan

pre 5 godina

Na plate preko 70000 dinara treba uvesti porez od 99.9% na deo preko te sume, od tog novca isplaćivati pomoć najsiromašnijima.
(Ideja, 13. decembar 2018 11:40)

Pa 'ajde onda da svi budemo najsiromašniji i ne radimo ništa i da nam neko isplaćuje pomoc.

Ivan

pre 5 godina

Ja se izvinjavam ako ću uvrediti nekofa ali kao neko ko radi kao WP developer mogu da kažem da su unovom tekstu izrečene neopisive i notorne laži i hiperbolisanje. Senior u Srbiji može imati 2000€ i toje retkost ako gledamo neto. Stvarno ste preterali sa ulepšavanjem stvarnosti.Dajete lažnu nadu ljudima koji tek ulaze u svet IT-ja da se može zaraditi ogroman novac bez mnogo znoja i rada a realnost je da ćete provesti hiljade sati i par godina vežbanja dok ne dosegnete određen nivo znanja i mogućnost dobre zarade.

DMiroslav

pre 5 godina

HA HA HA. Jedno je raditi za strane firme a drugo za privatnu firmu koja pruza usluge firmama. Kada bih Vam napisao koliko mi ostaje kada poplacam sve poreze i doprinose verovatno bi plakali (mozda i smejali). Realnost je nesto drugo. Znam tacno koliko imaju u pojedinim bankama ali mi to nista ne znaci

maki1

pre 5 godina

Privantni stomatolozi, zaradjuju VISE. A manje rade. Milion ljudi iz diaspore , su tu. Nema zime za njih.

U Informatici moras svaki dan da UCIS, brez prestanka. Pa sad odi na odmor.
A raditi u inostranstvu nije samo NOVAC. Spases dete od BALKANA:

Wumbo

pre 5 godina

Ovo je daleko od realnosti, narocito brojka koja se spominje za prosecnu platu. Pa jos na tu brojku kazu da su se plate skoro udvostrucile u zadnjih godinu dana...

rada

pre 5 godina

@neko preko

Dosta toga sto si napisao stoji, ali ono za sport i sportski sadrzaj...nikako ne stoji, pa da li bas sve mora da bude servirano, izadji covece negde napolje pa si nadji 'sport i sportski sadrzaj'!

NS

pre 5 godina

Ne znam za domaće plate, nisam nikada radio u domaćim firmama, ali stranci odlično plaćaju. Trenutno radim kao developer u dve firme, jedna iz HK, druga iz Singapura, skupi se opušteno oko 12k$ mesečno, a čak ni ne radim više od 5-6 sati dnevno.

Skontao sam još davno da je azijsko tržište mnogo bolje što se tiče plata. Probao sam par puta u nemačkim i UK firmama da tražim tipa 5k$, uglavnom nikada nisam dobio odgovor na ponudu. A u HK-u npr. čak ni juniori nemaju platu manju od 4k$, čudno vas gledaju ako tražite ispod toga.

добар дан

pre 5 godina

(neko preko, 13. decembar 2018 10:25)
баш ха претера сад као да ниси био у Србији од 1. светског рата

za neko preko

pre 5 godina

@neko preko - vidi, sa senior platom moze da se zivi bruka dobro ako se pomeris malo iz BG-a. Na primer, Backa Topola ili Subotica. Backa Topola - sve drzavne sluzbe su na deset koraka jedna od druge pa bilo kakva papirologija moze da se uradi ocas posla. Stanovi jeftini, iznajmljivanje jos jeftinije, dve osnovne skole super renovirane, dom zdravlja super, porodiliste vrhunsko, srednje skole vrhunske. Problem - bioskop i pozoriste losi, restorana ima mozda desetak, kafica 5 i to je to.
ALi za zivot dusu dalo ako ste programer.
Subotica jos bolja, ali malo skuplja za kupovinu stanova (novogradnja oko 900 evra kvadrat vrhunske zgrade). ALi ima vise da se radi u slobodno vreme.

Tako da nije sve BG. Ima i severnije dobrih mesta za zivot.
NS ne preporucujem, postao je prezagusena selendra sa uskim ulicama a bez parkinga.

Vlajko

pre 5 godina

Pozdrav svima, bilo bi mi drago da je ovo tačno. Elem, meni je plata u Srbiji bila 1200 eur neto 2017. godine, sada u inostranstvu imam mnogo više. Ali, nisu pare samo u pitanju. Sa tom platom u Srbiji sam mogao sasvim solidno da živim i da idem na letovanje/zimovanje... Kao i kod lekara, problem u Srbiji je organizacija i društvo i nesredjenost sistema. Kod mene je to takođe presudilo.

vlada

pre 5 godina

(Ideja, 13. decembar 2018 11:40)
a najbolje je da i ovaj deo do 70000 šaljemo onima koji neće da rade... Veću budalaštinu nisam odavno pročitao. Ovo je ipak komentar za Informer.

NS

pre 5 godina

@MaNemoj, blockchain developer sam, tu su plate mnogo veće nego u drugim IT sektorima (prosek je oko 100$ po satu, dakle čak sam i ispod proseka). Slažem se, u Srbiji tako nešto ne možeš naći, zato i radim remote.

zicer

pre 5 godina

@roko

pa moraju negde te plate da potrose. dolaze plate iz vana u zemlju i kod nas se trose sto je jako bitno za ekonomiju kao i gastrabajteri.

Nikon Sevast

pre 5 godina

Zaista ne ulazim u politiku programerske neto, bruto plate, itd. Znam samo jedno a to je da oni nemaju život. Džabe im plate kad su se istripovali da su baje u Srbiji.
(made in serbia, 13. decembar 2018 12:12)

Eto, saznao sam da nemam život! Radim osam sati dnevno ne radim prekovremeno ni vikendom, pet nedelja godišnjeg odmora, kao i skoro svi ostali iz IT-a. Hvala ti druže što si mi otvorio oči. Samo mi kaži, leba ti, kako ti živiš? Jesi li ti baja u Srbiji? Više ceniš mafijaše? E pa, znam da vas nerviramo sa visokim platama. I još dugo ćemo vas nervirati.

mare

pre 5 godina

@Ideja: kanite se pacenicke politike. Ko radi i uci, ne treba mu uzimati hleba iz usta. Treba zatreti korupciju, a porez staviti isti za sve, pa ko hoce da radi, neka ima, ko nece, neka zivi na osnovnim potrebama. Ne vidim zasto bi neko ko ne gleda zvezdu i zadrugu placao zivot nekom ko ih gleda i sl.

Laza

pre 5 godina

"Na plate preko 70000 dinara treba uvesti porez od 99.9% na deo preko te sume, od tog novca isplaćivati pomoć najsiromašnijima"

Ahahahahahaha! Samo su dve stvari beskonacne..
Ali drago mi je videti sta sve ljudima ovde pada na pamet.

ivan

pre 5 godina

Evo konkretnih iznosa za Srbiju i Nemačku u mom slučaju. Sve je u evrima mesečno. Srbija: 1) 7 god. iskustva, 1170 neto (1930 bruto), 2) 8 god. iskustva, 1600 neto (2640 bruto), 3) 9 god. iskustva, 1700 neto (2800 bruto), 4) 10 god. iskustva, 1900 neto (3130 bruto). Nemačka: 1) 10 god. iskustva, 3260 neto (5670 bruto, poreska klasa I), 2) 10 god. iskustva, 3770 neto (5670 bruto, poreska klasa III), 3) 11 god. iskustva, 3970 neto (5900 bruto, poreska klasa III).

Najviše što pouzdano znam da neki kolega ima je 7300 bruto (4200 neto, poreska klasa IV). Tu i tamo se pojave oglasi za čak do 8000 bruto, ali tu morate već da imate pored izuzetnog stručnog znanja i nemački na C1 nivou.

MaNemoj

pre 5 godina

"Ne znam za domaće plate, nisam nikada radio u domaćim firmama, ali stranci odlično plaćaju. Trenutno radim kao developer u dve firme, jedna iz HK, druga iz Singapura, skupi se opušteno oko 12k$ mesečno, a čak ni ne radim više od 5-6 sati dnevno.

Skontao sam još davno da je azijsko tržište mnogo bolje što se tiče plata. Probao sam par puta u nemačkim i UK firmama da tražim tipa 5k$, uglavnom nikada nisam dobio odgovor na ponudu. A u HK-u npr. čak ni juniori nemaju platu manju od 4k$, čudno vas gledaju ako tražite ispod toga."


hahaha ja biuh voleo da je tkao kao sto kazes. Znam jednog senior programera koji zaradjuje oko 10k mesecno, ali on je 1 od 1000 senior programera koji zaradjuje tako, i ima 20 godina iskustva.
On programira od svoje 14. godine, na jako ozbiljnom nivou. ETF je zavrsio iz zezanja sa strane.

Ako si ti takav, svaka cast. Ali sumnjam. Te cifre u Srbiji neces naci. Za manje pare ljudi rade u Google, i Faceebook-u.