Subota, 13.10.2018.

10:50

Evo gde su pilići iz Lidla - građani javljaju...

Pilići iz Lidla osvanuli su na pijaci, i to širom zemlje.

Izvor: B92

Evo gde su piliæi iz Lidla - graðani javljaju... IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

126 Komentari

Sortiraj po:

e

pre 5 godina

Zar je srbobranu šverc legalan po zakonu? Ako nije ovo bi bio dobar posao za inspekciju. Kada bih ja vodio tu tržišnu inspekciju platili bi ovi kaznu u visini vrednosti švercovane robe. Ovako baš je jadan običan narod.

muamua

pre 5 godina

@lik svaka maloprodaja ima preko knjigivodje fakturisanje robe za druge maloprodaje...u svakom slucaju mozda je pola tone secera uzeo neko ko pravi pekmez

muamua

pre 5 godina

opcija biz i javljaju se ljudi koji pojma nemaju...svaku robu koju kupite u mp mozete da ubacite u mp preko fiskalnog i gotovinskog racuna....

Washington

pre 5 godina

Ljudi ovo je sve "rekla-kazala", gde su bre dokazi?

"Jedan kupac je rekao", "jedan kupac je primetio"

Alo bre, pa zar ste stvarno toliko tupi da poverujete u ovo?! Pa svaki mesar na pijaci ili ima svoje meso ili nekog svog dobavljaca koji sigurno dobija bolju cenu od onog sto se nudi u Lidlu. Jeeste, cekace po 3 sata za 10 pilica pa da prodaju na pijaci.

Biljana

pre 5 godina

NoNo, naravno da moze kroz knjige da se uvede kupljena roba u maloprodaji! Uz dobijeni fiskalni racun, potrazi se gotovinski racun, faktura i uvede kroz knjige isto kao i bilo koja druga faktura. Ne unosite zabunu.

Dax

pre 5 godina

Ne znam kakve ima veze s vezom ovaj covek sto je kupio za svoju radnju.Logicno je da ides da kupujes i snabdevas se u vecim trgovinskim lancima, kako bi kod sebe u radnji prodao.Dolazak sve vecih igraca na srpsko drziste je veliki udarac za male prodavnice, a ok je za ljude koji zele da ustede.Ljudi nesto ne mogu da skapiraju zasto su u manjima prodavnicama proizvodi skuplji nego u velikim mega-marketima, prosto je.Oni imaju npr. potpisan ugovor sa Imlekom da isporucuju za svaku njihov mega-market po kamion mlecnih proizvoda dok onaj sto drzi prodavnicu uzme paket do dva.I logicno je da ovaj kolicinski vise uzme i samim tim ima i nizu cenu.To sam pokusavao nekima da objasnim ali ne kontaju.Isto po pitanju pijace, to je po meni rad na crno.Ok, ljudi se snalaze kako znaju da bi preziveli, ali i ovi sto drze prodavnice i ljudi koji rade u njima imaju i oni svoje porodice.Na pijaci ne placaju struju, radnike, neizdaju fiskalni racun,proizvodi dolaze sa neplacenom carinom, svercovana ili kradena roba, plate samo iznajmljivanje tezge.Dok ovaj u prodavnici nagrabusi.Ne postoji nijedan market koji bi bio namenjen iskljucivo manjim prodavnicama kako bi mogli da zarade, a da budu konkurentniji vecim marketima.Metro je namenjen za privatnike ali opet nemaju toliko niske cene.Teska su vremena dosla.

svasta opet

pre 5 godina

@samo da kažem - Ma moze da zaradi, kupujem pilice vec 4-5 godine kod coveka koji ih gaji za DIS - oni ih pokupe na kilazi 1.5 do 2 kg, njemu ostane otprilike cetvrtina ture koju dohrani do oko 3 kg i prodaje. Cena je 115-135 (kako kad) din po kilogramu, par kuca dalje covek uzima 50 din za klanje i ciscenje! Nema zamrzavanja, narucis koliko ti treba i pokupis za pola sata do sat! Na 20-tak komada sa troskovima prevoza i kafanom (cekanje) pile se uhvati 400-450 dinara, a zaklano istog dana!

NoNo

pre 5 godina

@Igor.
Gospodine vrlo je hrabro od vas da pisete oo necemu o cemu nemate pojma.
To sto vi kazete kupio jeftinije , prodao skuplje je osnovni zakon trgovine, ali an srecu nije jedini. Robu kupljenu u maloprodaju nikako ne mzoete legalno uvesti u svoje knjige, samim tim niti izdati fiskalni racun, a time stvoriti sebi obavezu placnaja rike PDV izmedju nabavne i maloprodajne cene.
Nas zaaon na zalost ne dozvoljava ogranicavanje kolicine kupl;jene robe, ali zato strogo sankcionise ovo sto vi smatrate normalnim.
ZNnaci sada je do drzave.

balansero

pre 5 godina

@Vlada
Menjaj ga ti. Ja Zakon poznajem prilično dobro. Gotovinski račun može da pravda samo potrošnju... vodi se kao trošak. Ne kao osnova za nabavku robe. Nije moguće legalno nabaviti tako robu, već samo osnovno sredstvo, u ograničenom broju slučajeva.

Slabo si naučio, mali preprodavče.

bg

pre 5 godina

Kod mene na velikoj pijaci u bg može povremeno da se kupi "sveža" riba direktno sa drvene gajbe koja stoji na ulici blizu ulaza u pijacu i pešaćkog prelaza. "Pa šta?! Snalazi se čovek." Mislim da to, osim sa inspekcijama, ima veze i sa postojećim kupcima, isto kao i sa rijaliti programima, kad bi ih svi ignorisali verovatno ih ne bi bilo.

S

pre 5 godina

Zaista mi nije jasno kako inspekcije dozvoljavaju prodaju zaklanih pilića i ostalog mesa na pijacama?! Nije u pitanju samo ova preprodaja pilića iz Lidla već sve masovniji slučajevi da se pilići i razno meso prodaju na pijacama bez ispunjenja ikakvih sanitarnih i higijesnkih uslova i bez ikakve kontrole. kao da smo u nekoj najzaostalijoj afričkoj ili azijskoj državi. Jednostavno tržišne i veterinaske inspekcije kao da ne postoje. Nije mi jasno za šta ti ljudi primaju platu?!

Strange people

pre 5 godina

Odakle si sele,devojano mlada....
Nastavak pesme sve govori...
Otac mi je uvek govorio a ja ga ignorisao.Svakim danom sve više vidim da je bio u pravu.

Huawei

pre 5 godina

Meni nije jasno kako ti pilici mogu biti 120 dinara!? Mislim da onaj sto ih uzgaja, nemoze da zaradi na cenu 120 dinara. A od njega do Lidla ima jos mnogo posla, a to kosta!
U cemu je fora?
(drebr, 13. oktobar 2018 15:31)

To je roba odabrana da se iskoristi u PR svrhe, praktično bez profita. 20 godina već kupujem povremeno u njihovim prodavnicama. Bio sam juče u Lidlu.80% proizvoda je u rangu sa cenama u drugim lancima. Neki proizvodi su skuplji nego u bilo kom. Pogledajte cenu prasetine - 500dinara. Filet pastrmke 1200, parčad šarana 800.... Dobar marketing je prikrio sledeću strukturu: 10 proizvoda sa veoma niskom cenom gde je profit zanemaren, 10 % odlične robe kvalitet-cena, 10 % dobre robe po normalnim cenama, odlična pekara, dobra pijaca i ostalo kao kod drugih. Još jednom, kapa dole za PR. Posle Vučićevog ovo je najbolji primer PR.

ja

pre 5 godina

Ko ne razume evo malo pojasnjenje. Ne mora cena uvek da prati troskove i donese profit. To je slucaj sa 1+1gratis prodajom, pa racunajte da je ovde u toku akcija 1+1pile gratis (kao kad kupite dve milke ili kesice kafe slepljene selotejpom). Takodje mozete racunati ovo i kao reklamu,svi pricaju o piletini a Lidl dinar za reklamu nije dao (tj platio je piletinom). I svi su kupili jos nesto osim piletine a to drugo nisu mozda nameravali. Pravo je pitanje kako 100m daljeod Lidla 1kg sargarepe kosta 120 dinara?!

micko

pre 5 godina

(balansero, 13. oktobar 2018 15:17)

Problem u tome je sto su nasi zakoni neuskladjeni i nedoreceni. KSZ (clan 235) kaze jedno, Zakon o trgovini kaze drugo. Cak su i kazne razlicite. Procitaj i sam, pa se uveri. I to nije jedini pravni vakuum u Srbiji, ima toga koliko god hoces i upravo u tom vakuumu operise celo trziste. Dodaj na to i korupciju koja cveta po inspekcijskim sluzbama i eto ti objasnjenje.

samo da kažem...

pre 5 godina

@"Mislim da onaj sto ih uzgaja, nemoze da zaradi na cenu 120 dinara. A od njega do Lidla ima jos mnogo posla, a to kosta!U cemu je fora?" -- Čak i da idu ispod nabavne cena, zaradiće na drugim proizvodima. Svako će kupiti još ponešto osim piletine. Fora je u tome da im je to najjeftinija reklama.

Dejan

pre 5 godina

U celoj priči ljudi zaboravljaju kakvo je bilo skladištenje te piletine pre prodaje na pijaci, a posle kupovinu u Lidlu.
Nije to šećer i ulje koje se čuva na sobnoj temperaturi.

manda

pre 5 godina

Žalosan pokazatelj životnog standarda u Srbiji. Nisu ni ostali puno odmakli ali se ovako nešto, i na ovaj način ne dešava. Pored onih snimaka ne treba nam nikakva statistika o rastu ekonomije, stranim ulaganjima.......

Sabre

pre 5 godina

Zasto se ovoj bagri to dozvoljava? Vrlo lako je bilo ograniciti mogucnost kupovine samo na ono sto je realisticno za potrosacku korpu jednog domacinstva. Dakle, ako jedan lik dolazi sam, u VRH glave moze da kupi za mesec dana klope porodici od cetvoro, a to svakako nece biti da je 50 kila piletine ili pola tone secera. Ali ovo je samo pokazatelj koliko nam dobro ide, jedva cekam komentar Supreme Commander-a...

Kobster

pre 5 godina

@Projica
Slazem se sa tobom u svemu, osim da je to do genetike. Mentalitet naroda se oblikuje generacijama, ali ipak ne menja genetski kod. Nemci su takvi kakvi su vecim delom, verovao ili ne zbog geografije. Geografija je jedna od glavnih sila oblikovanja mentaliteta nekog naroda. Na kom mestu zivi, koji su mu izazovi i slicno. Recimo, Nemci su dugo bili bez maticne drzave, a imali su mnogo malih gradova- centara. Svaki taj centar je bio manje vise za sebe. Posto su znali da ne mogu da pobede svetsku konkurenciju kvantitetom, opredelili su se za kvalitet (u nekim nemackim drzavama je obavezno obrazovanje uspostavljeno gotovo vek pre Engleske). Tako, kada je nastupila industrijska revolucija, procvetala je upravo u Nemackoj, jer su svi ti centri vec bili nezavisni i sposobni da sami proizvode sve i svasta. Naravno, svaki centar je imao daleko manju ekonomiju od Londona, ali su u zbiru bili uspesniki od Engleza. I sad kada pogledas Nemacku, sva proizvodnja je kvalitetna i decentralizovana, a to ipak nema veze sa genima, vec mentalitetom oblikovanim raznim faktorima, pa i geografijom.

Aca

pre 5 godina

@đole

Imam "str" i kupujem u veleprodaji. Ista firma koja drzi veleprodaju poseduje i maloprodajne objekte. Cesto se desava da mnogi artikli budu jeftiniji u maloprodaji nego sto ja nabavim u veleprodaji. Da bi sve bilo po zakonu proizvodi u veleprodaji misteriozno nestanu preko noci, a sutradan bude "akcija" u maloprodaji. Onda je sasvim logicno da odem u maloprodaju da nabavim robu za svoju radnju.

Pantelija

pre 5 godina

Vlast je ogledalo naroda. Mislim da vlast zadnjih 30 godina pokazuje kakav smo narod. Slucaj Lidl je jos jedan dokaz, nista posebno.

A sad zamisli kad dodje neki investitor bez politicke pozadine kako se ovi iz vlasti tuku ko ce prvi da ga ocerupa. Zamisljam ovakav stampedo.

vlada

pre 5 godina

kupio pola tone šećera jer drži market te da mu se isplati da u Lidlu kupi šećer jeftinije kako bi ga kasnije preprodavao.
Pa kako moze da ga preproda kad nema ulazne papire?

prosto ko pasulj

pre 5 godina

Pa nije bas tako. Cekas samo 4 sata, kupis 10 pilica i zaradis bar 50 din po komadu ili 20-30 po kg. Znaci da imas zagarantovanu zaradu od cak 4.5 evra za samo ceo dan stajanja po prodavnici i sutra na pijaci. Malo li je.

A tek na seceru... Na samo 1000 pakovanja imas zagarantovanih fenomenalnih 80 evra.

Nebo je granica.

Milosh

pre 5 godina

Pa mi smo narod stoka generalno. Umesto da je svako uzeo po par komada za svoju porodicu, mi uvek imamo indijance koji kupuju tu robu i preprodaju jer znaju da nema kontrole i da nikada nece platiti porez pa to i mogu da urade tako. Tako je onaj kupio i 500 kg secera i onaj xx kila banana. To je ono sto nasa drzava i uvede neke dobre stvari, ali je tu uvek manjina prevaranata koja to odmah unisti ...

đole

pre 5 godina

Čemu zgražavanje, preprodaja je sasvim legitimna delatnost. I Lidl je od nekoga kupio, pa sada preprodaje.
(Vlada, 13. oktobar 2018 11:28)

ovakva vrsta preprodaje NIJE dozvoljena. u MP je dozvoljeno prodavati samo ono što je kupljeno u VP. kupiti u MP da bi se prodalo u MP je krivično delo. samo što naša vlast žmuri sada na to. ali budite sigurni da će mu inspekcija doći na vrata sada kada se "hvalio".

Petar

pre 5 godina

Meni nije jasno kako ti pilici mogu biti 120 dinara!? Mislim da onaj sto ih uzgaja, nemoze da zaradi na cenu 120 dinara. A od njega do Lidla ima jos mnogo posla, a to kosta! 
U cemu je fora?

Jesi li čuo za marketing? Oni ništa ne zaradjuju od tih pilića, ali oni su glavna tema cele zemlje već tri dana. Svi samo o pilićima i Lidlu pričaju.

balansero

pre 5 godina

@008 & dragan
"Kakvi su ovo komentari" i "nije u redu da se ljutimo"? To radi trgovina cele planete? Znaš li ti, druže neobavešteni, da se to klasifikuje kao krivično delo? Daj nauči makar neki minimum, izguglaj, pročitaj, otkud znam... robu kupljenu u maloprodaji, sa fiskalnim računom, nemaš načina da legalno uvučeš u regularne tokove. Shvataš li to? Kako praviš ulaznu kalkulaciju, kad nemaš ulaznu fakturu? Gde ti je otpremnica, prijemnica? Šta pričate bre vas dvojica?

Fazon "snalazi se kako ko ume", pa onda najbolje da svi posle kukamo što ne valja zdravstvo, ne valja prosveta, putevi, a čak i obični građani relativizuju problem i pozdravljaju rad na crno. Bravo vam ga baš.

Lik

pre 5 godina

"čovek kupio šećer i platio pdv i preprodaće ga u marketu i opet platiti pdv i ne može legalnije od toga."
(Al Bundy, 13. oktobar 2018 12:19)

Vidi se da ti nisu poznata pravila legalne trgovine, uostalom kao i mnogima ovde. Taj čovek da bi nešto prodavao u svom marketu za tu robu mora da ima ULAZNU FAKTURU a to nikako nije niti može biti fiskalni račun iz drugog marketa.
Dalje, kod nas se roba prodaje sa pdv-om što znači da KRAJNJI kupac plaća pdv a prethodnima u lancu se vraća. Dakle, on je u ovom slučaju krajnji kupac i nema legalnog načina da on nekom izda fiskalni račun jer prosto naprosto nema ulaz robe na firmu pa samim tim ne može da napravi ni legalnu kalkulaciju, knjigovođe već znaju o čemu se radi.

Neobjavljeni Komentar

pre 5 godina

Zašto ti što kupuju po tim pijacama, ne odu u taj Lidl ili koju već prodavnicu i kupe tu piletinu?!Em kulturnje em jeftinije?!

Marko Vranic

pre 5 godina

Ovde inspektori treba odmah da izadju na teren.
Ako je kupio pile po ceni od 120 din po Kg. tj.97,20 din +22,80 din PDV onda je Lidl drzavi uplatio PDV od 22,80 din.po Kg.
Ako je osoba na pijacu prodala pile po 150 din Kg, znaci da bi trebao drzavi trebao uplatiti 28,50 din po Kg. Ako je izdao racun onda ok ako ne onda je u prekrsaju.

Nebojša iz Beograda

pre 5 godina

KOLIKO SMO BEDNI I ZAVIDNI DA ne možemo da oprostimo nekokome ko može da kupu 500 kilograma šećera i 100 pilića...

alo ljudi pa to je 200 evra ukupno da li ste svesni da pljujete po ljudima koji su potrošili 200 eura u prodavnici?

I još ono sram bilo Lidl koji je dozvolio njima da potroše te pare.

Brate mili...

Borko

pre 5 godina

@Projica
To sto ti pricas je u osnovi tj. zacetak fasizma, a osim tog potpuno netacno, tacnije krajnje glupo. Nazalost taj autosovinizam je zahvatio kao kuga dobar deo uobrazene kvaziintelektualne elite.

Vlada

pre 5 godina

@balansero menjaj knjigovođu :). Naravno da možeš da kupiš robu u maloprodaji, uzmeš gotovinski i fiskalni račun i na osnovu toga napraviš ulaz u maloprodaju :). Ne kažem da je ok to što rade, ali protiv zakona nije

drebr

pre 5 godina

Meni nije jasno kako ti pilici mogu biti 120 dinara!? Mislim da onaj sto ih uzgaja, nemoze da zaradi na cenu 120 dinara. A od njega do Lidla ima jos mnogo posla, a to kosta!
U cemu je fora?

Doktor direktor

pre 5 godina

Ja bih pre postavio pitanje zašto je piletina i drugi proizvodi skupi u ostalim radnjama, da li je visoka marža ili šta je u pitanju pošto kažu da su to domaći pilići.. to je uzrok, a crno tržište je posledica...

www

pre 5 godina

Igor@ Legitimno jeste ali nije moralno, a ti ako ne znaš razliku imaš problem. Zato smo tu gde jesmo. Vidiš ima ljudi koji jedva sastavljaju kraj sa krajem i njima svaka ušteda dobro dođe, ali zbog takvih likova oni neće stići da kupe za sebe. Tvoj komentar znači da podržavaš neempatiju koja je u našem narodu postala model ponašanja. Poenta mog komentara, koga izgleda nisi shvatio, je da on neće imati neku veliku zaradu u svojim marketima ( u Tempu je taj šećer 11 dinara skuplji ). Inače da li podržavaš da se vlasnici mini marketa ugrađuju preko 30% na životnim namirnicama? Vidiš ja ne podržavam!

Radišić M, ovlašćeni revizor

pre 5 godina

Imam potrebu da, zarad bolje obaveštenosti sugrađana, napišem nešto kratko, kako bismo razvejali sumnje u (ne)legalnost ovakvog tipa trgovine.

Dakle, roba se (kratko rečeno), osim u specifičnim situacijama i veoma ograničeno, ne može nabavljati iz maloprodaje. Prva prepreka za to je plaćanje. Firma ne može da kupi robu za keš, osim kada je u pitanju nešto potrošnog materijala ili troškovi reprezentacije, kada je isto moguće pravdati gotovinskim računom. U svakoj drugoj situaciji, firma sme da kupuje isključivo po veleprodajnim cenama od dobavljača koji izdaje standardne fakture. Na osnovu te fakture se kreira ulazna kalkulacija kupca, koja obračunava maržu, porez i omogućava da se roba nađe u maloprodajnim objektima, legalno.

Vlasnik male prodavnice, s toga, nije u legalnim okvirima poslovanja, ako sopstvenim kešom kupuje u bilo kojem maloprodajnom objektu i istu distribuira kroz svoju trgovinu, bez da za istu ima originalnu fakturu, izdatu od dobavljača. Kako Lidl ne radi veleprodaju, kupci njihove robe ne mogu dobiti ni fakturu, a samim tim ni uvesti tu robu u legalne tokove. Jednom prodata roba u maloprodaji, NE MOŽE se nanovo prodavati, jer se u suprotnom krši Zakon. Tako je u celom svetu, pa tako i u Srbiji.

Nadam se da je sada nekima jasnije šta je u ovoj priči ilegalno.

brm

pre 5 godina

Inače, krivično je delo da se nešto kupljeno u maloprodaju prodaje u maloprodaji. To će biti dopušteno da se radi još možda do Nove godine. Nemci kada ulaze na neko tržište očekuju od vlasti da se takva vrsta sive ekonomije suzbije i budite sigurni da je Lidl to dogovorio pre nego što je došao.

zez

pre 5 godina

eto vam piletina u Metrou za 129 din . pratite i druge flajere.
znas kad bi kupio od preprodavca pile iz Lidla,nikad!.
ljudi imajte neki stav,da ne kazem dostojanstvo..izlizano je.

Jao_mao

pre 5 godina

@(das mentalitet, 13. oktobar 2018 12:53)

Ama bas isto se radi u Ger i UK. Ovi sa manjim prodavnicama idu u supermarkete i pune korpe pa onda preprodaju. Imas brdo proizvoda koji kao ne sme da se prodaje pojedinacno u manjim prodavnicama. Tako da molim lepo, nisu to ljudi u Srbiji izmislili.

Ne mozes biznis zaustaviti.

oh

pre 5 godina

Dragi "Loli; u vreme kad smo zajedno ziveli, na faksu je pojam nepostene prakse bio npr smanjivanje kolicine proizvoda uz identicnu ambalazu, menjanje sastava proizvoda bez smanjenja cene i jasnog obavestenja, pisanje necitljivim (malim) slovima isl. a postojao je i pojam damping . skoro sve to rade proizvodjaci verujem sa obe strane "grane" a jedina pobuna je kod nizih cena. zasto se pasta u Italiji pakuje po500 g a ovde 400 i 450 g?' Jogurt se u pranju skupio na 180 grama i gle cuda tecnost se meri u gramima? vrhunac je kesa brasna sa900 grama pogodite iz cijeg mlina izlazi...

Loli

pre 5 godina

U Hrvatskoj postoji Zakon o zabrani nepoštenih trgovačkih praksi u lancu opskrbe hranom.

Međutim, uvjeren sam da unatoč propisima i u HR ima gomila preprodavača, ali uglavnom po tržnicama. Nisam siguran po supermarketima.

Milica

pre 5 godina

Kako neko može da misli da je neki narod bolji ili gori? Nemci nisu bolji od Srba ni obrnuto. Nemaca ima 80 miliona a Srba možda 6? Ne mogu se porediti žabe i babe. Nemci ratovali sa celim svetom i pobili sve evropske Jevreje.

nikola

pre 5 godina

Prava euforija je ovo oko Lidla,a mnogi ne shvataju sustinu.A to je potpuna nezaineresovanost drzave za ljude u Srbiji I njihov zivot.Kad Lidl dodje kao trgovinski lanac I ima cene koje sadrze I njihov zaradu,sta je sa ostalima sve ove godine koji su skidali kozu say ledja gradjanima neometano.A sve pod firmom slobodno formirane Cena?Evro stoji,struja stoji a oni podmuklo dinar po dinar mesecno dizu u dogovoreno cene.Npr,sladoled pred svvaku sezonu poskupi za desetak dinara,fervex je bio malo preko 40 din a Evro bio veci,a sad evro manji a on preko 60.To se zove ekstraprofit I spekulativna radnja I kao takav se oduzima.Drzava namerno nema telo koje racuna cenu kostanja nekog proizvoda I to koliko bi on mogao okvirno da kosta,pa takojedna pogacica da se napravi kosta 6-7 dinara a prodaje se za 30-tak.Milion je takvih primera,I volim sto su ovi dosli da se alavi proizvodjaci I trgovci malo zamisle,kad vec nece drzava.

nastavnik

pre 5 godina

A šta radi tržišna inspekcija osim što uzima DEBELE PLATE, od poreza koji mi građani plaćamo? Xaleko je Evropa od nas tri svetlosne godine.

Projica

pre 5 godina

Genetika je čudo. Nemce možeš poraziti u oba svetska rata, sve srušiti, najbolje naučnike razvući što na zapad što na istok i uvek će biti kvalitetan narod. Pod uslivom da im je vođa normalan.
Kod nas dobiješ sve ratove i ostaneš isprdak u svojim malim, kratkovidim, šibicarskim, sebičnim mozgovima bez trunke osećaja za kolektivno dobro i napredak. Teško mi je da ovo napišem ali je istina, mi smo nekvalitetan narod osuđen na izumiranje.

Propust katastrofalan

pre 5 godina

Ogroman propust Lidla. Trebali su da ogranice kolicinu pilica,banana i drugih proizvoda koje kupac moze da kupi. Ne moze jedan kupac da kupi 500 kg secera, jer se zna gde ce to da zavrsi, kod njega u prodavnici.

gigatrend

pre 5 godina

Vidim ovde da su neki mnogo naivni ili pojma nemaju. Kupovina i preprodaja robe na ovaj način nije dozvoljena. NI-JE!! Male trgovine robu nabavljaju kod ovlašćenih dobavljača (u veleprodaji) sa svim papirima i računima. Ovaj šećer sigurno neće proći kroz kasu preprodavca. Ne može jer nema ulaz. A inspekcija radi svoj posao samo ako niste "član biblioteke".

m.nessa

pre 5 godina

Ko kaze da trgovac nema pravo da kupi u MEGA MARKETU PA DA PREPRODA U SVOJOJ RADNJI.
Naravno da ima pravo.
Za ono sto zavrsi na pijacama i u prodaji na crno i bez fiskalnog racuna je druga prica.
Srbima su vecno krivi zli trgovci koji im skupo prodaju,a isti ti koji se zale prodaju po pijacama i buvljacima bez ikakvog papira robu....

Željko

pre 5 godina

Da će tako biti bilo mi je jasno prvog dana. Od preprodavaca normalan svet ne može da uđe. Dolaze ljudi iz okolnih mesta i preprodaju u marketima i pijacama na crno, bez poreza, bez ulaza, bez papira... Naravno inspekcije su tu da napadnu samo one na koje im stranka ukaže. Tužno do bola! Neki opravdavaju snalaženje, a to je jednostavno krađa i nezakonita trgovina. Lidl nije veleprodaja pa da kupi legalno za market. Koriste to što u Lidl ne može da se uđe jer su ga okupirali preprodavci.

das mentalitet

pre 5 godina

Uskoro vam stižu packe iz Bruxellesa, nezakonito je preprodavati jednom kupljeni proizvod. Trebat cete jos puno raditi na 'području' trgovine, zaštiti prava potrošača kao i proizvođača. Držim vam fige da čim prije uspostavite mehanizme zaštite i kazni.

Komša

pre 5 godina

Da,kao sve za preprodaju i zato je bilo onakva gužva i otimačina.
Nije.
Znaju ljudi da će te cene biti par dana i hteli da kupe malo veće količine i sa naprave razliku.
Na piletini je bila razlika(ušteda) 50%.
Kupiš 15 kila i koliko to traje jednoj porodici ? Neće svaki dan da jedu piletinu - deset komada po dva nedeljno od prilike.
Znači nije nenormalna količina u uslovima u kojima se naši gradjani nalaze .
Preprodavaca ima i biće.
Taj što je kupio šećer i odneo u svoju radnju nije napravio prekršaj (ukoliko je napravio ulaz,formirao svoju cenu..)
Na drugim proizvodima razlika nije mogla da se napravi i zato je bila frka - svi su se skoncentrisali na piletinu.
Pa neće da tegle 100 litara mleka da bi uštedeli 2000 din?
Ovo je sada malo i kontrola štete jer je ova rasprodaja ukazala na nevolje u raju- ljudi u Srbiji teško žive,štede na hrani jer su režijski troškovi sve skuplji.
Teško priznati?

Bono Vox

pre 5 godina

Da li je neko čuo za HCCP????
Nije, ništa onda.... Kupiš piliće i onda oni stoje možda par sati na plus 20 stepeni pa dok dodaju do pijace itd i do tvoje rerne su već toliko puni bakterija da možeš samo završiš kod doktora. Lanac hlađenja nesme se prekidati od proizvođača do kupca. Toliko i prijatno

Al Bundy

pre 5 godina

Šta se tu isčudjavate...čovek kupio šećer i platio pdv i preprodaće ga u marketu i opet platiti pdv i ne može legalnije od toga.A za pijace gde je i inače zabranjeno prodaja takve robe je nadležna i odgovorna inspekcija koja treba da zapleni takvu robu i sankcioniše prodavce.Sporno je ko odgovoran uopšte i kupi takve piliće na pijaci.Čak i pilići da se prodaju u marketu nije ništa sporno.

mile

pre 5 godina

Eeeee ala su tupavi ti preprodavci! Pa Lidl ima pilice za prodaju vise nego sto ti preprodavci imaju para da ih sve kupe. U svakom slucaju Lidl trenutno trlja ruke zbog ogromnog profita od tih preprodavaca.

Igor

pre 5 godina

@E ovo je pravi pokazatelj pokvarenosti naših ljudi. A za ovog za šećer tek nemam lepe reči. Da će Bog da mu presedne tih 5500 dinara razlike koje će zaraditi!
(www, 13. oktobar 2018 11:09)

Jeli, a zbog cega je to taj covek pokvaren? Sta je to uradio neispravno? Jel taj secer ukrao ili platio? Jel za onog iza njega nije ostalo secera, jel mu je iz torbe izvukao taj secer?

Covek je legitimno kupio secer, dobio racun, prodace ga sa zaradom i izdati racun, platice cak i porez na tu zaradu. Sve po zakonu i propisima. Ne znam koliko je secer u prodavnicama i koliko je trenutno u lidlu ali ako je u lidlu jeftiniji nego kod njegovog dobavljaca valjda je normalno da kupi gde mu je povoljnije. I na kraju pitanje za tebe, zasto si ti bio u lidl u kupovinu?

Druga stvar koju ne razumem je zasto su ljudi zapeli da u lidl udju prvi? To sto oni imaju nije akcija za taj dan ili do isteka zaliha, to je nedeljna akcija i ta roba ce biti po tim cenama cele nedelje. Zasto se gurati u red ako mozete da odete kroz 5 dana i kupite to isto za iste pare? Nisu ovo 90te pa da stigne jedna paleta zejtina pa ko prvi devojci njemu devojka. Mada, po ljudima gledano, nismo daleko odmakli.

City Girl

pre 5 godina

@ Dragan - To sto si rekao je samo delimicno tacno. U sredjenim zemljama oni koji kupuju jeftinije i prodaju skuplje imaju posebne radnje ( na veliko) gde se snadbevaju. U takvim radnjama se ne kupuje kilo secera, jedno pile, kilo krompira, vec iskljucivo velike kolicine. Ali je Srbija daleko od uredjene zemlje i zato je sve moguce.

Ikarbus Yilong Vucic

pre 5 godina

Eeeee ala su tupavi ti preprodavci! Pa Lidl ima pilice za prodaju vise nego sto ti preprodavci imaju para da ih sve kupe. U svakom slucaju Lidl trenutno trlja ruke zbog ogromnog profita od tih preprodavaca.
(mile, 13. oktobar 2018 12:03)

NE nisu tupavi. Lidl ima jako malo prodavnica. Meni je najbliza na 8.5km i nisam otisao. A mozda i bi da nisu navalili ko mutavi na telefon. I sad njihovi pravi kupci nece ni da pridju radnji jer su preprodavci napravili red.

Jeli, a zbog cega je to taj covek pokvaren? Sta je to uradio neispravno? Jel taj secer ukrao ili platio? Jel za onog iza njega nije ostalo secera, jel mu je iz torbe izvukao taj secer?

Covek je legitimno kupio secer, dobio racun, prodace ga sa zaradom i izdati racun, platice cak i porez na tu zaradu. Sve po zakonu i propisima. Ne znam koliko je secer u prodavnicama i koliko je trenutno u lidlu ali ako je u lidlu jeftiniji nego kod njegovog dobavljaca valjda je normalno da kupi gde mu je povoljnije. I na kraju pitanje za tebe, zasto si ti bio u lidl u kupovinu?

(Igor, 13. oktobar 2018 12:03)

NEMA NICEG LEGITIMNOG U PREPRODAJI! INSPEKCIJA DA ODRADI SVOJ POSAO PO RADNJAMA I PIJACAMA!

Swaaarog

pre 5 godina

To se radi i u Nemackoj, recimo mnogi dragstori i kiosci sa hranom kupuju u vecim samoposlugama. Cesto mozete da vidite na kasi nekoga ko kupuje velike kolicine necega sto ocigledno nije za domacinstvo. Jedan primer: flasa proseka u Lidlu 2.80 evra dok u dragstoru udaljenom nekih 100 metara za identican proseko placate 6 evra. Dakle tim ljudima se bez problema isplati da kupe par sanduka i preprodaju ih (sto verovatno i rade).

DEX

pre 5 godina

Lidl je poslao katalog uoci otvaranja i na njemu jasno pise da je kupovina dozvoljena u kolicinama koje su neophodne za jednu porodicu. Zasto su onda dozvolili da neko kupi pola tone secera? Zato sto oni na svemu sto prodaju imaju zaradu. Ako je nesto jeftinije nego kod drugih, jeftinije je jer im proizvodjac daje nizu cenu nego drugima. Nemci su jednostavno, iz treceg pokusaja uspeli da im se Srbi obraduju.

Drzavljanin banana republike Srbije

pre 5 godina

Gde je ovde i odgovornost poslovodje Lidl objekta, da jedan covek kupi toliku kolicinu secera na dan otvaranja.A ko zna da li su i radnici ostavli gomile robe za sebe , kao sto to rade u drugim marketima gde prodavci pouzimaju bolju robu na akciji a ostavljajuci samo neke male kolicine kupicima.

dragan

pre 5 godina

NIje u redu da se ljutite na ljude koji kupe jeftinije i prodaju skuplje. To radi trgovina cele planete. Ako imaju racunicu, dobro za njih. Nikoga oni ne tereaju da kupe. Pri tome oni su preuzeli rizik da bi zaradili. Verovatno to nece moci na duzu stazu sa Lidlovom robom, kako se bude otvaralo sve vise Lidlovih prodavnica.

DnK (°~°)

pre 5 godina

Uzas,i posle se pitamo kakav smo to narod ,tučemo se za jedno pile da bi ga potom preprodali i uzeli 50din po komadu tom istom nasem narodu ,vlada ljubomora i zavist teska u Srbiji zato nam i ide ovako ne volimo ni svoje bliznje .

www

pre 5 godina

E ovo je pravi pokazatelj pokvarenosti naših ljudi. A za ovog za šećer tek nemam lepe reči. Da će Bog da mu presedne tih 5500 dinara razlike koje će zaraditi!

Just

pre 5 godina

I sta sad ako je neko kupio toliko secera?!nisu svi ti ljudi koj su u mogucnosti da to kupuje vecina 80 posto ljudi u srbiji i dalje zivi u siromastvu.

008

pre 5 godina

Kakvi su ovo komentari? Ljudi se jednostavno snalaze kako znaju i umeju. I sigurno nece da se obogate od preprodaje proizvoda u Lidlu, bogate se oni koji kradu na javnim nabavkama i poslovima. Tu se uzimaju milioni i milijarde, a ovo je instikt za prezivljavanjem. Time se nece baviti oni koji pristojno zaradjuju, a koliko je takvih, a da su posteni?

Nesa

pre 5 godina

Užas, neka im presedne zarada, nadam se da će lidl uvesti ograničenja u količini i neka ostali smanje isto i onda neka prodaju ti nakupci. Stoka

Nok

pre 5 godina

I onda novinarka jedne televizije pita ženu zašto čeka u redu, a ona kaže: "Verujte mi da čekam makar nešto da kupim jer imam troje dece i isplati mi se svaka ušteda jer primam malu soc. pomoć, ali teško da ću nešto uzeti" I onda zbog ovih bahatih što kupuju da preprodaju drugima, ljudi kojima je stvarno potrebno ne mogu doći do jeftinijih proizvoda.

Mihailo

pre 5 godina

Znači blage veze nema sa pričom o gladnim ljudima. A čak i da je to bilo u pitanju, nema opravdanja za takvo ponašanje.

Odvatan smo narod, odvratan.

Bože me sačuvaj ko sve koristi računare

pre 5 godina

"na kojoj pijaci? gde je slika te pijace?

pola tone secera? jel ste vi realni?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (neko ko zna, 13. oktobar 2018 11:04) "

Čovek preprodaje šećer u marketu, ne prodaje na pijaci...

Mihailo

pre 5 godina

Znači blage veze nema sa pričom o gladnim ljudima. A čak i da je to bilo u pitanju, nema opravdanja za takvo ponašanje.

Odvatan smo narod, odvratan.

DnK (°~°)

pre 5 godina

Uzas,i posle se pitamo kakav smo to narod ,tučemo se za jedno pile da bi ga potom preprodali i uzeli 50din po komadu tom istom nasem narodu ,vlada ljubomora i zavist teska u Srbiji zato nam i ide ovako ne volimo ni svoje bliznje .

Mihailo

pre 5 godina

Znači blage veze nema sa pričom o gladnim ljudima. A čak i da je to bilo u pitanju, nema opravdanja za takvo ponašanje.

Odvatan smo narod, odvratan.

www

pre 5 godina

E ovo je pravi pokazatelj pokvarenosti naših ljudi. A za ovog za šećer tek nemam lepe reči. Da će Bog da mu presedne tih 5500 dinara razlike koje će zaraditi!

Nok

pre 5 godina

I onda novinarka jedne televizije pita ženu zašto čeka u redu, a ona kaže: "Verujte mi da čekam makar nešto da kupim jer imam troje dece i isplati mi se svaka ušteda jer primam malu soc. pomoć, ali teško da ću nešto uzeti" I onda zbog ovih bahatih što kupuju da preprodaju drugima, ljudi kojima je stvarno potrebno ne mogu doći do jeftinijih proizvoda.

Mihailo

pre 5 godina

Znači blage veze nema sa pričom o gladnim ljudima. A čak i da je to bilo u pitanju, nema opravdanja za takvo ponašanje.

Odvatan smo narod, odvratan.

Projica

pre 5 godina

Genetika je čudo. Nemce možeš poraziti u oba svetska rata, sve srušiti, najbolje naučnike razvući što na zapad što na istok i uvek će biti kvalitetan narod. Pod uslivom da im je vođa normalan.
Kod nas dobiješ sve ratove i ostaneš isprdak u svojim malim, kratkovidim, šibicarskim, sebičnim mozgovima bez trunke osećaja za kolektivno dobro i napredak. Teško mi je da ovo napišem ali je istina, mi smo nekvalitetan narod osuđen na izumiranje.

Drzavljanin banana republike Srbije

pre 5 godina

Gde je ovde i odgovornost poslovodje Lidl objekta, da jedan covek kupi toliku kolicinu secera na dan otvaranja.A ko zna da li su i radnici ostavli gomile robe za sebe , kao sto to rade u drugim marketima gde prodavci pouzimaju bolju robu na akciji a ostavljajuci samo neke male kolicine kupicima.

DEX

pre 5 godina

Lidl je poslao katalog uoci otvaranja i na njemu jasno pise da je kupovina dozvoljena u kolicinama koje su neophodne za jednu porodicu. Zasto su onda dozvolili da neko kupi pola tone secera? Zato sto oni na svemu sto prodaju imaju zaradu. Ako je nesto jeftinije nego kod drugih, jeftinije je jer im proizvodjac daje nizu cenu nego drugima. Nemci su jednostavno, iz treceg pokusaja uspeli da im se Srbi obraduju.

Bože me sačuvaj ko sve koristi računare

pre 5 godina

"na kojoj pijaci? gde je slika te pijace?

pola tone secera? jel ste vi realni?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (neko ko zna, 13. oktobar 2018 11:04) "

Čovek preprodaje šećer u marketu, ne prodaje na pijaci...

Lik

pre 5 godina

"čovek kupio šećer i platio pdv i preprodaće ga u marketu i opet platiti pdv i ne može legalnije od toga."
(Al Bundy, 13. oktobar 2018 12:19)

Vidi se da ti nisu poznata pravila legalne trgovine, uostalom kao i mnogima ovde. Taj čovek da bi nešto prodavao u svom marketu za tu robu mora da ima ULAZNU FAKTURU a to nikako nije niti može biti fiskalni račun iz drugog marketa.
Dalje, kod nas se roba prodaje sa pdv-om što znači da KRAJNJI kupac plaća pdv a prethodnima u lancu se vraća. Dakle, on je u ovom slučaju krajnji kupac i nema legalnog načina da on nekom izda fiskalni račun jer prosto naprosto nema ulaz robe na firmu pa samim tim ne može da napravi ni legalnu kalkulaciju, knjigovođe već znaju o čemu se radi.

Bono Vox

pre 5 godina

Da li je neko čuo za HCCP????
Nije, ništa onda.... Kupiš piliće i onda oni stoje možda par sati na plus 20 stepeni pa dok dodaju do pijace itd i do tvoje rerne su već toliko puni bakterija da možeš samo završiš kod doktora. Lanac hlađenja nesme se prekidati od proizvođača do kupca. Toliko i prijatno

Radišić M, ovlašćeni revizor

pre 5 godina

Imam potrebu da, zarad bolje obaveštenosti sugrađana, napišem nešto kratko, kako bismo razvejali sumnje u (ne)legalnost ovakvog tipa trgovine.

Dakle, roba se (kratko rečeno), osim u specifičnim situacijama i veoma ograničeno, ne može nabavljati iz maloprodaje. Prva prepreka za to je plaćanje. Firma ne može da kupi robu za keš, osim kada je u pitanju nešto potrošnog materijala ili troškovi reprezentacije, kada je isto moguće pravdati gotovinskim računom. U svakoj drugoj situaciji, firma sme da kupuje isključivo po veleprodajnim cenama od dobavljača koji izdaje standardne fakture. Na osnovu te fakture se kreira ulazna kalkulacija kupca, koja obračunava maržu, porez i omogućava da se roba nađe u maloprodajnim objektima, legalno.

Vlasnik male prodavnice, s toga, nije u legalnim okvirima poslovanja, ako sopstvenim kešom kupuje u bilo kojem maloprodajnom objektu i istu distribuira kroz svoju trgovinu, bez da za istu ima originalnu fakturu, izdatu od dobavljača. Kako Lidl ne radi veleprodaju, kupci njihove robe ne mogu dobiti ni fakturu, a samim tim ni uvesti tu robu u legalne tokove. Jednom prodata roba u maloprodaji, NE MOŽE se nanovo prodavati, jer se u suprotnom krši Zakon. Tako je u celom svetu, pa tako i u Srbiji.

Nadam se da je sada nekima jasnije šta je u ovoj priči ilegalno.

Nebojša iz Beograda

pre 5 godina

KOLIKO SMO BEDNI I ZAVIDNI DA ne možemo da oprostimo nekokome ko može da kupu 500 kilograma šećera i 100 pilića...

alo ljudi pa to je 200 evra ukupno da li ste svesni da pljujete po ljudima koji su potrošili 200 eura u prodavnici?

I još ono sram bilo Lidl koji je dozvolio njima da potroše te pare.

Brate mili...

gigatrend

pre 5 godina

Vidim ovde da su neki mnogo naivni ili pojma nemaju. Kupovina i preprodaja robe na ovaj način nije dozvoljena. NI-JE!! Male trgovine robu nabavljaju kod ovlašćenih dobavljača (u veleprodaji) sa svim papirima i računima. Ovaj šećer sigurno neće proći kroz kasu preprodavca. Ne može jer nema ulaz. A inspekcija radi svoj posao samo ako niste "član biblioteke".

balansero

pre 5 godina

@Vlada
Menjaj ga ti. Ja Zakon poznajem prilično dobro. Gotovinski račun može da pravda samo potrošnju... vodi se kao trošak. Ne kao osnova za nabavku robe. Nije moguće legalno nabaviti tako robu, već samo osnovno sredstvo, u ograničenom broju slučajeva.

Slabo si naučio, mali preprodavče.

Ikarbus Yilong Vucic

pre 5 godina

Eeeee ala su tupavi ti preprodavci! Pa Lidl ima pilice za prodaju vise nego sto ti preprodavci imaju para da ih sve kupe. U svakom slucaju Lidl trenutno trlja ruke zbog ogromnog profita od tih preprodavaca.
(mile, 13. oktobar 2018 12:03)

NE nisu tupavi. Lidl ima jako malo prodavnica. Meni je najbliza na 8.5km i nisam otisao. A mozda i bi da nisu navalili ko mutavi na telefon. I sad njihovi pravi kupci nece ni da pridju radnji jer su preprodavci napravili red.

Jeli, a zbog cega je to taj covek pokvaren? Sta je to uradio neispravno? Jel taj secer ukrao ili platio? Jel za onog iza njega nije ostalo secera, jel mu je iz torbe izvukao taj secer?

Covek je legitimno kupio secer, dobio racun, prodace ga sa zaradom i izdati racun, platice cak i porez na tu zaradu. Sve po zakonu i propisima. Ne znam koliko je secer u prodavnicama i koliko je trenutno u lidlu ali ako je u lidlu jeftiniji nego kod njegovog dobavljaca valjda je normalno da kupi gde mu je povoljnije. I na kraju pitanje za tebe, zasto si ti bio u lidl u kupovinu?

(Igor, 13. oktobar 2018 12:03)

NEMA NICEG LEGITIMNOG U PREPRODAJI! INSPEKCIJA DA ODRADI SVOJ POSAO PO RADNJAMA I PIJACAMA!

nikola

pre 5 godina

Prava euforija je ovo oko Lidla,a mnogi ne shvataju sustinu.A to je potpuna nezaineresovanost drzave za ljude u Srbiji I njihov zivot.Kad Lidl dodje kao trgovinski lanac I ima cene koje sadrze I njihov zaradu,sta je sa ostalima sve ove godine koji su skidali kozu say ledja gradjanima neometano.A sve pod firmom slobodno formirane Cena?Evro stoji,struja stoji a oni podmuklo dinar po dinar mesecno dizu u dogovoreno cene.Npr,sladoled pred svvaku sezonu poskupi za desetak dinara,fervex je bio malo preko 40 din a Evro bio veci,a sad evro manji a on preko 60.To se zove ekstraprofit I spekulativna radnja I kao takav se oduzima.Drzava namerno nema telo koje racuna cenu kostanja nekog proizvoda I to koliko bi on mogao okvirno da kosta,pa takojedna pogacica da se napravi kosta 6-7 dinara a prodaje se za 30-tak.Milion je takvih primera,I volim sto su ovi dosli da se alavi proizvodjaci I trgovci malo zamisle,kad vec nece drzava.

dragan

pre 5 godina

NIje u redu da se ljutite na ljude koji kupe jeftinije i prodaju skuplje. To radi trgovina cele planete. Ako imaju racunicu, dobro za njih. Nikoga oni ne tereaju da kupe. Pri tome oni su preuzeli rizik da bi zaradili. Verovatno to nece moci na duzu stazu sa Lidlovom robom, kako se bude otvaralo sve vise Lidlovih prodavnica.

008

pre 5 godina

Kakvi su ovo komentari? Ljudi se jednostavno snalaze kako znaju i umeju. I sigurno nece da se obogate od preprodaje proizvoda u Lidlu, bogate se oni koji kradu na javnim nabavkama i poslovima. Tu se uzimaju milioni i milijarde, a ovo je instikt za prezivljavanjem. Time se nece baviti oni koji pristojno zaradjuju, a koliko je takvih, a da su posteni?

Nesa

pre 5 godina

Užas, neka im presedne zarada, nadam se da će lidl uvesti ograničenja u količini i neka ostali smanje isto i onda neka prodaju ti nakupci. Stoka

Komša

pre 5 godina

Da,kao sve za preprodaju i zato je bilo onakva gužva i otimačina.
Nije.
Znaju ljudi da će te cene biti par dana i hteli da kupe malo veće količine i sa naprave razliku.
Na piletini je bila razlika(ušteda) 50%.
Kupiš 15 kila i koliko to traje jednoj porodici ? Neće svaki dan da jedu piletinu - deset komada po dva nedeljno od prilike.
Znači nije nenormalna količina u uslovima u kojima se naši gradjani nalaze .
Preprodavaca ima i biće.
Taj što je kupio šećer i odneo u svoju radnju nije napravio prekršaj (ukoliko je napravio ulaz,formirao svoju cenu..)
Na drugim proizvodima razlika nije mogla da se napravi i zato je bila frka - svi su se skoncentrisali na piletinu.
Pa neće da tegle 100 litara mleka da bi uštedeli 2000 din?
Ovo je sada malo i kontrola štete jer je ova rasprodaja ukazala na nevolje u raju- ljudi u Srbiji teško žive,štede na hrani jer su režijski troškovi sve skuplji.
Teško priznati?

Željko

pre 5 godina

Da će tako biti bilo mi je jasno prvog dana. Od preprodavaca normalan svet ne može da uđe. Dolaze ljudi iz okolnih mesta i preprodaju u marketima i pijacama na crno, bez poreza, bez ulaza, bez papira... Naravno inspekcije su tu da napadnu samo one na koje im stranka ukaže. Tužno do bola! Neki opravdavaju snalaženje, a to je jednostavno krađa i nezakonita trgovina. Lidl nije veleprodaja pa da kupi legalno za market. Koriste to što u Lidl ne može da se uđe jer su ga okupirali preprodavci.

das mentalitet

pre 5 godina

Uskoro vam stižu packe iz Bruxellesa, nezakonito je preprodavati jednom kupljeni proizvod. Trebat cete jos puno raditi na 'području' trgovine, zaštiti prava potrošača kao i proizvođača. Držim vam fige da čim prije uspostavite mehanizme zaštite i kazni.

balansero

pre 5 godina

@008 & dragan
"Kakvi su ovo komentari" i "nije u redu da se ljutimo"? To radi trgovina cele planete? Znaš li ti, druže neobavešteni, da se to klasifikuje kao krivično delo? Daj nauči makar neki minimum, izguglaj, pročitaj, otkud znam... robu kupljenu u maloprodaji, sa fiskalnim računom, nemaš načina da legalno uvučeš u regularne tokove. Shvataš li to? Kako praviš ulaznu kalkulaciju, kad nemaš ulaznu fakturu? Gde ti je otpremnica, prijemnica? Šta pričate bre vas dvojica?

Fazon "snalazi se kako ko ume", pa onda najbolje da svi posle kukamo što ne valja zdravstvo, ne valja prosveta, putevi, a čak i obični građani relativizuju problem i pozdravljaju rad na crno. Bravo vam ga baš.

Propust katastrofalan

pre 5 godina

Ogroman propust Lidla. Trebali su da ogranice kolicinu pilica,banana i drugih proizvoda koje kupac moze da kupi. Ne moze jedan kupac da kupi 500 kg secera, jer se zna gde ce to da zavrsi, kod njega u prodavnici.

S

pre 5 godina

Zaista mi nije jasno kako inspekcije dozvoljavaju prodaju zaklanih pilića i ostalog mesa na pijacama?! Nije u pitanju samo ova preprodaja pilića iz Lidla već sve masovniji slučajevi da se pilići i razno meso prodaju na pijacama bez ispunjenja ikakvih sanitarnih i higijesnkih uslova i bez ikakve kontrole. kao da smo u nekoj najzaostalijoj afričkoj ili azijskoj državi. Jednostavno tržišne i veterinaske inspekcije kao da ne postoje. Nije mi jasno za šta ti ljudi primaju platu?!

zez

pre 5 godina

eto vam piletina u Metrou za 129 din . pratite i druge flajere.
znas kad bi kupio od preprodavca pile iz Lidla,nikad!.
ljudi imajte neki stav,da ne kazem dostojanstvo..izlizano je.

đole

pre 5 godina

Čemu zgražavanje, preprodaja je sasvim legitimna delatnost. I Lidl je od nekoga kupio, pa sada preprodaje.
(Vlada, 13. oktobar 2018 11:28)

ovakva vrsta preprodaje NIJE dozvoljena. u MP je dozvoljeno prodavati samo ono što je kupljeno u VP. kupiti u MP da bi se prodalo u MP je krivično delo. samo što naša vlast žmuri sada na to. ali budite sigurni da će mu inspekcija doći na vrata sada kada se "hvalio".

Igor

pre 5 godina

@E ovo je pravi pokazatelj pokvarenosti naših ljudi. A za ovog za šećer tek nemam lepe reči. Da će Bog da mu presedne tih 5500 dinara razlike koje će zaraditi!
(www, 13. oktobar 2018 11:09)

Jeli, a zbog cega je to taj covek pokvaren? Sta je to uradio neispravno? Jel taj secer ukrao ili platio? Jel za onog iza njega nije ostalo secera, jel mu je iz torbe izvukao taj secer?

Covek je legitimno kupio secer, dobio racun, prodace ga sa zaradom i izdati racun, platice cak i porez na tu zaradu. Sve po zakonu i propisima. Ne znam koliko je secer u prodavnicama i koliko je trenutno u lidlu ali ako je u lidlu jeftiniji nego kod njegovog dobavljaca valjda je normalno da kupi gde mu je povoljnije. I na kraju pitanje za tebe, zasto si ti bio u lidl u kupovinu?

Druga stvar koju ne razumem je zasto su ljudi zapeli da u lidl udju prvi? To sto oni imaju nije akcija za taj dan ili do isteka zaliha, to je nedeljna akcija i ta roba ce biti po tim cenama cele nedelje. Zasto se gurati u red ako mozete da odete kroz 5 dana i kupite to isto za iste pare? Nisu ovo 90te pa da stigne jedna paleta zejtina pa ko prvi devojci njemu devojka. Mada, po ljudima gledano, nismo daleko odmakli.

nastavnik

pre 5 godina

A šta radi tržišna inspekcija osim što uzima DEBELE PLATE, od poreza koji mi građani plaćamo? Xaleko je Evropa od nas tri svetlosne godine.

Dejan

pre 5 godina

U celoj priči ljudi zaboravljaju kakvo je bilo skladištenje te piletine pre prodaje na pijaci, a posle kupovinu u Lidlu.
Nije to šećer i ulje koje se čuva na sobnoj temperaturi.

mile

pre 5 godina

Eeeee ala su tupavi ti preprodavci! Pa Lidl ima pilice za prodaju vise nego sto ti preprodavci imaju para da ih sve kupe. U svakom slucaju Lidl trenutno trlja ruke zbog ogromnog profita od tih preprodavaca.

City Girl

pre 5 godina

@ Dragan - To sto si rekao je samo delimicno tacno. U sredjenim zemljama oni koji kupuju jeftinije i prodaju skuplje imaju posebne radnje ( na veliko) gde se snadbevaju. U takvim radnjama se ne kupuje kilo secera, jedno pile, kilo krompira, vec iskljucivo velike kolicine. Ali je Srbija daleko od uredjene zemlje i zato je sve moguce.

brm

pre 5 godina

Inače, krivično je delo da se nešto kupljeno u maloprodaju prodaje u maloprodaji. To će biti dopušteno da se radi još možda do Nove godine. Nemci kada ulaze na neko tržište očekuju od vlasti da se takva vrsta sive ekonomije suzbije i budite sigurni da je Lidl to dogovorio pre nego što je došao.

Huawei

pre 5 godina

Meni nije jasno kako ti pilici mogu biti 120 dinara!? Mislim da onaj sto ih uzgaja, nemoze da zaradi na cenu 120 dinara. A od njega do Lidla ima jos mnogo posla, a to kosta!
U cemu je fora?
(drebr, 13. oktobar 2018 15:31)

To je roba odabrana da se iskoristi u PR svrhe, praktično bez profita. 20 godina već kupujem povremeno u njihovim prodavnicama. Bio sam juče u Lidlu.80% proizvoda je u rangu sa cenama u drugim lancima. Neki proizvodi su skuplji nego u bilo kom. Pogledajte cenu prasetine - 500dinara. Filet pastrmke 1200, parčad šarana 800.... Dobar marketing je prikrio sledeću strukturu: 10 proizvoda sa veoma niskom cenom gde je profit zanemaren, 10 % odlične robe kvalitet-cena, 10 % dobre robe po normalnim cenama, odlična pekara, dobra pijaca i ostalo kao kod drugih. Još jednom, kapa dole za PR. Posle Vučićevog ovo je najbolji primer PR.

manda

pre 5 godina

Žalosan pokazatelj životnog standarda u Srbiji. Nisu ni ostali puno odmakli ali se ovako nešto, i na ovaj način ne dešava. Pored onih snimaka ne treba nam nikakva statistika o rastu ekonomije, stranim ulaganjima.......

Loli

pre 5 godina

U Hrvatskoj postoji Zakon o zabrani nepoštenih trgovačkih praksi u lancu opskrbe hranom.

Međutim, uvjeren sam da unatoč propisima i u HR ima gomila preprodavača, ali uglavnom po tržnicama. Nisam siguran po supermarketima.

Biljana

pre 5 godina

NoNo, naravno da moze kroz knjige da se uvede kupljena roba u maloprodaji! Uz dobijeni fiskalni racun, potrazi se gotovinski racun, faktura i uvede kroz knjige isto kao i bilo koja druga faktura. Ne unosite zabunu.

Kobster

pre 5 godina

@Projica
Slazem se sa tobom u svemu, osim da je to do genetike. Mentalitet naroda se oblikuje generacijama, ali ipak ne menja genetski kod. Nemci su takvi kakvi su vecim delom, verovao ili ne zbog geografije. Geografija je jedna od glavnih sila oblikovanja mentaliteta nekog naroda. Na kom mestu zivi, koji su mu izazovi i slicno. Recimo, Nemci su dugo bili bez maticne drzave, a imali su mnogo malih gradova- centara. Svaki taj centar je bio manje vise za sebe. Posto su znali da ne mogu da pobede svetsku konkurenciju kvantitetom, opredelili su se za kvalitet (u nekim nemackim drzavama je obavezno obrazovanje uspostavljeno gotovo vek pre Engleske). Tako, kada je nastupila industrijska revolucija, procvetala je upravo u Nemackoj, jer su svi ti centri vec bili nezavisni i sposobni da sami proizvode sve i svasta. Naravno, svaki centar je imao daleko manju ekonomiju od Londona, ali su u zbiru bili uspesniki od Engleza. I sad kada pogledas Nemacku, sva proizvodnja je kvalitetna i decentralizovana, a to ipak nema veze sa genima, vec mentalitetom oblikovanim raznim faktorima, pa i geografijom.

Sabre

pre 5 godina

Zasto se ovoj bagri to dozvoljava? Vrlo lako je bilo ograniciti mogucnost kupovine samo na ono sto je realisticno za potrosacku korpu jednog domacinstva. Dakle, ako jedan lik dolazi sam, u VRH glave moze da kupi za mesec dana klope porodici od cetvoro, a to svakako nece biti da je 50 kila piletine ili pola tone secera. Ali ovo je samo pokazatelj koliko nam dobro ide, jedva cekam komentar Supreme Commander-a...

ja

pre 5 godina

Ko ne razume evo malo pojasnjenje. Ne mora cena uvek da prati troskove i donese profit. To je slucaj sa 1+1gratis prodajom, pa racunajte da je ovde u toku akcija 1+1pile gratis (kao kad kupite dve milke ili kesice kafe slepljene selotejpom). Takodje mozete racunati ovo i kao reklamu,svi pricaju o piletini a Lidl dinar za reklamu nije dao (tj platio je piletinom). I svi su kupili jos nesto osim piletine a to drugo nisu mozda nameravali. Pravo je pitanje kako 100m daljeod Lidla 1kg sargarepe kosta 120 dinara?!

Milica

pre 5 godina

Kako neko može da misli da je neki narod bolji ili gori? Nemci nisu bolji od Srba ni obrnuto. Nemaca ima 80 miliona a Srba možda 6? Ne mogu se porediti žabe i babe. Nemci ratovali sa celim svetom i pobili sve evropske Jevreje.

Strange people

pre 5 godina

Odakle si sele,devojano mlada....
Nastavak pesme sve govori...
Otac mi je uvek govorio a ja ga ignorisao.Svakim danom sve više vidim da je bio u pravu.

oh

pre 5 godina

Dragi "Loli; u vreme kad smo zajedno ziveli, na faksu je pojam nepostene prakse bio npr smanjivanje kolicine proizvoda uz identicnu ambalazu, menjanje sastava proizvoda bez smanjenja cene i jasnog obavestenja, pisanje necitljivim (malim) slovima isl. a postojao je i pojam damping . skoro sve to rade proizvodjaci verujem sa obe strane "grane" a jedina pobuna je kod nizih cena. zasto se pasta u Italiji pakuje po500 g a ovde 400 i 450 g?' Jogurt se u pranju skupio na 180 grama i gle cuda tecnost se meri u gramima? vrhunac je kesa brasna sa900 grama pogodite iz cijeg mlina izlazi...

Al Bundy

pre 5 godina

Šta se tu isčudjavate...čovek kupio šećer i platio pdv i preprodaće ga u marketu i opet platiti pdv i ne može legalnije od toga.A za pijace gde je i inače zabranjeno prodaja takve robe je nadležna i odgovorna inspekcija koja treba da zapleni takvu robu i sankcioniše prodavce.Sporno je ko odgovoran uopšte i kupi takve piliće na pijaci.Čak i pilići da se prodaju u marketu nije ništa sporno.

Swaaarog

pre 5 godina

To se radi i u Nemackoj, recimo mnogi dragstori i kiosci sa hranom kupuju u vecim samoposlugama. Cesto mozete da vidite na kasi nekoga ko kupuje velike kolicine necega sto ocigledno nije za domacinstvo. Jedan primer: flasa proseka u Lidlu 2.80 evra dok u dragstoru udaljenom nekih 100 metara za identican proseko placate 6 evra. Dakle tim ljudima se bez problema isplati da kupe par sanduka i preprodaju ih (sto verovatno i rade).

Just

pre 5 godina

I sta sad ako je neko kupio toliko secera?!nisu svi ti ljudi koj su u mogucnosti da to kupuje vecina 80 posto ljudi u srbiji i dalje zivi u siromastvu.

prosto ko pasulj

pre 5 godina

Pa nije bas tako. Cekas samo 4 sata, kupis 10 pilica i zaradis bar 50 din po komadu ili 20-30 po kg. Znaci da imas zagarantovanu zaradu od cak 4.5 evra za samo ceo dan stajanja po prodavnici i sutra na pijaci. Malo li je.

A tek na seceru... Na samo 1000 pakovanja imas zagarantovanih fenomenalnih 80 evra.

Nebo je granica.

Dax

pre 5 godina

Ne znam kakve ima veze s vezom ovaj covek sto je kupio za svoju radnju.Logicno je da ides da kupujes i snabdevas se u vecim trgovinskim lancima, kako bi kod sebe u radnji prodao.Dolazak sve vecih igraca na srpsko drziste je veliki udarac za male prodavnice, a ok je za ljude koji zele da ustede.Ljudi nesto ne mogu da skapiraju zasto su u manjima prodavnicama proizvodi skuplji nego u velikim mega-marketima, prosto je.Oni imaju npr. potpisan ugovor sa Imlekom da isporucuju za svaku njihov mega-market po kamion mlecnih proizvoda dok onaj sto drzi prodavnicu uzme paket do dva.I logicno je da ovaj kolicinski vise uzme i samim tim ima i nizu cenu.To sam pokusavao nekima da objasnim ali ne kontaju.Isto po pitanju pijace, to je po meni rad na crno.Ok, ljudi se snalaze kako znaju da bi preziveli, ali i ovi sto drze prodavnice i ljudi koji rade u njima imaju i oni svoje porodice.Na pijaci ne placaju struju, radnike, neizdaju fiskalni racun,proizvodi dolaze sa neplacenom carinom, svercovana ili kradena roba, plate samo iznajmljivanje tezge.Dok ovaj u prodavnici nagrabusi.Ne postoji nijedan market koji bi bio namenjen iskljucivo manjim prodavnicama kako bi mogli da zarade, a da budu konkurentniji vecim marketima.Metro je namenjen za privatnike ali opet nemaju toliko niske cene.Teska su vremena dosla.

Petar

pre 5 godina

Meni nije jasno kako ti pilici mogu biti 120 dinara!? Mislim da onaj sto ih uzgaja, nemoze da zaradi na cenu 120 dinara. A od njega do Lidla ima jos mnogo posla, a to kosta! 
U cemu je fora?

Jesi li čuo za marketing? Oni ništa ne zaradjuju od tih pilića, ali oni su glavna tema cele zemlje već tri dana. Svi samo o pilićima i Lidlu pričaju.

Milosh

pre 5 godina

Pa mi smo narod stoka generalno. Umesto da je svako uzeo po par komada za svoju porodicu, mi uvek imamo indijance koji kupuju tu robu i preprodaju jer znaju da nema kontrole i da nikada nece platiti porez pa to i mogu da urade tako. Tako je onaj kupio i 500 kg secera i onaj xx kila banana. To je ono sto nasa drzava i uvede neke dobre stvari, ali je tu uvek manjina prevaranata koja to odmah unisti ...

vlada

pre 5 godina

kupio pola tone šećera jer drži market te da mu se isplati da u Lidlu kupi šećer jeftinije kako bi ga kasnije preprodavao.
Pa kako moze da ga preproda kad nema ulazne papire?

NoNo

pre 5 godina

@Igor.
Gospodine vrlo je hrabro od vas da pisete oo necemu o cemu nemate pojma.
To sto vi kazete kupio jeftinije , prodao skuplje je osnovni zakon trgovine, ali an srecu nije jedini. Robu kupljenu u maloprodaju nikako ne mzoete legalno uvesti u svoje knjige, samim tim niti izdati fiskalni racun, a time stvoriti sebi obavezu placnaja rike PDV izmedju nabavne i maloprodajne cene.
Nas zaaon na zalost ne dozvoljava ogranicavanje kolicine kupl;jene robe, ali zato strogo sankcionise ovo sto vi smatrate normalnim.
ZNnaci sada je do drzave.

Neobjavljeni Komentar

pre 5 godina

Zašto ti što kupuju po tim pijacama, ne odu u taj Lidl ili koju već prodavnicu i kupe tu piletinu?!Em kulturnje em jeftinije?!

samo da kažem...

pre 5 godina

@"Mislim da onaj sto ih uzgaja, nemoze da zaradi na cenu 120 dinara. A od njega do Lidla ima jos mnogo posla, a to kosta!U cemu je fora?" -- Čak i da idu ispod nabavne cena, zaradiće na drugim proizvodima. Svako će kupiti još ponešto osim piletine. Fora je u tome da im je to najjeftinija reklama.

Pantelija

pre 5 godina

Vlast je ogledalo naroda. Mislim da vlast zadnjih 30 godina pokazuje kakav smo narod. Slucaj Lidl je jos jedan dokaz, nista posebno.

A sad zamisli kad dodje neki investitor bez politicke pozadine kako se ovi iz vlasti tuku ko ce prvi da ga ocerupa. Zamisljam ovakav stampedo.

Vlada

pre 5 godina

@balansero menjaj knjigovođu :). Naravno da možeš da kupiš robu u maloprodaji, uzmeš gotovinski i fiskalni račun i na osnovu toga napraviš ulaz u maloprodaju :). Ne kažem da je ok to što rade, ali protiv zakona nije

Doktor direktor

pre 5 godina

Ja bih pre postavio pitanje zašto je piletina i drugi proizvodi skupi u ostalim radnjama, da li je visoka marža ili šta je u pitanju pošto kažu da su to domaći pilići.. to je uzrok, a crno tržište je posledica...

bg

pre 5 godina

Kod mene na velikoj pijaci u bg može povremeno da se kupi "sveža" riba direktno sa drvene gajbe koja stoji na ulici blizu ulaza u pijacu i pešaćkog prelaza. "Pa šta?! Snalazi se čovek." Mislim da to, osim sa inspekcijama, ima veze i sa postojećim kupcima, isto kao i sa rijaliti programima, kad bi ih svi ignorisali verovatno ih ne bi bilo.

Jao_mao

pre 5 godina

@(das mentalitet, 13. oktobar 2018 12:53)

Ama bas isto se radi u Ger i UK. Ovi sa manjim prodavnicama idu u supermarkete i pune korpe pa onda preprodaju. Imas brdo proizvoda koji kao ne sme da se prodaje pojedinacno u manjim prodavnicama. Tako da molim lepo, nisu to ljudi u Srbiji izmislili.

Ne mozes biznis zaustaviti.

www

pre 5 godina

Igor@ Legitimno jeste ali nije moralno, a ti ako ne znaš razliku imaš problem. Zato smo tu gde jesmo. Vidiš ima ljudi koji jedva sastavljaju kraj sa krajem i njima svaka ušteda dobro dođe, ali zbog takvih likova oni neće stići da kupe za sebe. Tvoj komentar znači da podržavaš neempatiju koja je u našem narodu postala model ponašanja. Poenta mog komentara, koga izgleda nisi shvatio, je da on neće imati neku veliku zaradu u svojim marketima ( u Tempu je taj šećer 11 dinara skuplji ). Inače da li podržavaš da se vlasnici mini marketa ugrađuju preko 30% na životnim namirnicama? Vidiš ja ne podržavam!

svasta opet

pre 5 godina

@samo da kažem - Ma moze da zaradi, kupujem pilice vec 4-5 godine kod coveka koji ih gaji za DIS - oni ih pokupe na kilazi 1.5 do 2 kg, njemu ostane otprilike cetvrtina ture koju dohrani do oko 3 kg i prodaje. Cena je 115-135 (kako kad) din po kilogramu, par kuca dalje covek uzima 50 din za klanje i ciscenje! Nema zamrzavanja, narucis koliko ti treba i pokupis za pola sata do sat! Na 20-tak komada sa troskovima prevoza i kafanom (cekanje) pile se uhvati 400-450 dinara, a zaklano istog dana!

micko

pre 5 godina

(balansero, 13. oktobar 2018 15:17)

Problem u tome je sto su nasi zakoni neuskladjeni i nedoreceni. KSZ (clan 235) kaze jedno, Zakon o trgovini kaze drugo. Cak su i kazne razlicite. Procitaj i sam, pa se uveri. I to nije jedini pravni vakuum u Srbiji, ima toga koliko god hoces i upravo u tom vakuumu operise celo trziste. Dodaj na to i korupciju koja cveta po inspekcijskim sluzbama i eto ti objasnjenje.

Aca

pre 5 godina

@đole

Imam "str" i kupujem u veleprodaji. Ista firma koja drzi veleprodaju poseduje i maloprodajne objekte. Cesto se desava da mnogi artikli budu jeftiniji u maloprodaji nego sto ja nabavim u veleprodaji. Da bi sve bilo po zakonu proizvodi u veleprodaji misteriozno nestanu preko noci, a sutradan bude "akcija" u maloprodaji. Onda je sasvim logicno da odem u maloprodaju da nabavim robu za svoju radnju.

m.nessa

pre 5 godina

Ko kaze da trgovac nema pravo da kupi u MEGA MARKETU PA DA PREPRODA U SVOJOJ RADNJI.
Naravno da ima pravo.
Za ono sto zavrsi na pijacama i u prodaji na crno i bez fiskalnog racuna je druga prica.
Srbima su vecno krivi zli trgovci koji im skupo prodaju,a isti ti koji se zale prodaju po pijacama i buvljacima bez ikakvog papira robu....

drebr

pre 5 godina

Meni nije jasno kako ti pilici mogu biti 120 dinara!? Mislim da onaj sto ih uzgaja, nemoze da zaradi na cenu 120 dinara. A od njega do Lidla ima jos mnogo posla, a to kosta!
U cemu je fora?

Marko Vranic

pre 5 godina

Ovde inspektori treba odmah da izadju na teren.
Ako je kupio pile po ceni od 120 din po Kg. tj.97,20 din +22,80 din PDV onda je Lidl drzavi uplatio PDV od 22,80 din.po Kg.
Ako je osoba na pijacu prodala pile po 150 din Kg, znaci da bi trebao drzavi trebao uplatiti 28,50 din po Kg. Ako je izdao racun onda ok ako ne onda je u prekrsaju.

Borko

pre 5 godina

@Projica
To sto ti pricas je u osnovi tj. zacetak fasizma, a osim tog potpuno netacno, tacnije krajnje glupo. Nazalost taj autosovinizam je zahvatio kao kuga dobar deo uobrazene kvaziintelektualne elite.

e

pre 5 godina

Zar je srbobranu šverc legalan po zakonu? Ako nije ovo bi bio dobar posao za inspekciju. Kada bih ja vodio tu tržišnu inspekciju platili bi ovi kaznu u visini vrednosti švercovane robe. Ovako baš je jadan običan narod.

muamua

pre 5 godina

opcija biz i javljaju se ljudi koji pojma nemaju...svaku robu koju kupite u mp mozete da ubacite u mp preko fiskalnog i gotovinskog racuna....

Washington

pre 5 godina

Ljudi ovo je sve "rekla-kazala", gde su bre dokazi?

"Jedan kupac je rekao", "jedan kupac je primetio"

Alo bre, pa zar ste stvarno toliko tupi da poverujete u ovo?! Pa svaki mesar na pijaci ili ima svoje meso ili nekog svog dobavljaca koji sigurno dobija bolju cenu od onog sto se nudi u Lidlu. Jeeste, cekace po 3 sata za 10 pilica pa da prodaju na pijaci.

muamua

pre 5 godina

@lik svaka maloprodaja ima preko knjigivodje fakturisanje robe za druge maloprodaje...u svakom slucaju mozda je pola tone secera uzeo neko ko pravi pekmez

Mihailo

pre 5 godina

Znači blage veze nema sa pričom o gladnim ljudima. A čak i da je to bilo u pitanju, nema opravdanja za takvo ponašanje.

Odvatan smo narod, odvratan.

Mihailo

pre 5 godina

Znači blage veze nema sa pričom o gladnim ljudima. A čak i da je to bilo u pitanju, nema opravdanja za takvo ponašanje.

Odvatan smo narod, odvratan.

DnK (°~°)

pre 5 godina

Uzas,i posle se pitamo kakav smo to narod ,tučemo se za jedno pile da bi ga potom preprodali i uzeli 50din po komadu tom istom nasem narodu ,vlada ljubomora i zavist teska u Srbiji zato nam i ide ovako ne volimo ni svoje bliznje .

Projica

pre 5 godina

Genetika je čudo. Nemce možeš poraziti u oba svetska rata, sve srušiti, najbolje naučnike razvući što na zapad što na istok i uvek će biti kvalitetan narod. Pod uslivom da im je vođa normalan.
Kod nas dobiješ sve ratove i ostaneš isprdak u svojim malim, kratkovidim, šibicarskim, sebičnim mozgovima bez trunke osećaja za kolektivno dobro i napredak. Teško mi je da ovo napišem ali je istina, mi smo nekvalitetan narod osuđen na izumiranje.

Drzavljanin banana republike Srbije

pre 5 godina

Gde je ovde i odgovornost poslovodje Lidl objekta, da jedan covek kupi toliku kolicinu secera na dan otvaranja.A ko zna da li su i radnici ostavli gomile robe za sebe , kao sto to rade u drugim marketima gde prodavci pouzimaju bolju robu na akciji a ostavljajuci samo neke male kolicine kupicima.

www

pre 5 godina

E ovo je pravi pokazatelj pokvarenosti naših ljudi. A za ovog za šećer tek nemam lepe reči. Da će Bog da mu presedne tih 5500 dinara razlike koje će zaraditi!

gigatrend

pre 5 godina

Vidim ovde da su neki mnogo naivni ili pojma nemaju. Kupovina i preprodaja robe na ovaj način nije dozvoljena. NI-JE!! Male trgovine robu nabavljaju kod ovlašćenih dobavljača (u veleprodaji) sa svim papirima i računima. Ovaj šećer sigurno neće proći kroz kasu preprodavca. Ne može jer nema ulaz. A inspekcija radi svoj posao samo ako niste "član biblioteke".

008

pre 5 godina

Kakvi su ovo komentari? Ljudi se jednostavno snalaze kako znaju i umeju. I sigurno nece da se obogate od preprodaje proizvoda u Lidlu, bogate se oni koji kradu na javnim nabavkama i poslovima. Tu se uzimaju milioni i milijarde, a ovo je instikt za prezivljavanjem. Time se nece baviti oni koji pristojno zaradjuju, a koliko je takvih, a da su posteni?

Ikarbus Yilong Vucic

pre 5 godina

Eeeee ala su tupavi ti preprodavci! Pa Lidl ima pilice za prodaju vise nego sto ti preprodavci imaju para da ih sve kupe. U svakom slucaju Lidl trenutno trlja ruke zbog ogromnog profita od tih preprodavaca.
(mile, 13. oktobar 2018 12:03)

NE nisu tupavi. Lidl ima jako malo prodavnica. Meni je najbliza na 8.5km i nisam otisao. A mozda i bi da nisu navalili ko mutavi na telefon. I sad njihovi pravi kupci nece ni da pridju radnji jer su preprodavci napravili red.

Jeli, a zbog cega je to taj covek pokvaren? Sta je to uradio neispravno? Jel taj secer ukrao ili platio? Jel za onog iza njega nije ostalo secera, jel mu je iz torbe izvukao taj secer?

Covek je legitimno kupio secer, dobio racun, prodace ga sa zaradom i izdati racun, platice cak i porez na tu zaradu. Sve po zakonu i propisima. Ne znam koliko je secer u prodavnicama i koliko je trenutno u lidlu ali ako je u lidlu jeftiniji nego kod njegovog dobavljaca valjda je normalno da kupi gde mu je povoljnije. I na kraju pitanje za tebe, zasto si ti bio u lidl u kupovinu?

(Igor, 13. oktobar 2018 12:03)

NEMA NICEG LEGITIMNOG U PREPRODAJI! INSPEKCIJA DA ODRADI SVOJ POSAO PO RADNJAMA I PIJACAMA!

đole

pre 5 godina

Čemu zgražavanje, preprodaja je sasvim legitimna delatnost. I Lidl je od nekoga kupio, pa sada preprodaje.
(Vlada, 13. oktobar 2018 11:28)

ovakva vrsta preprodaje NIJE dozvoljena. u MP je dozvoljeno prodavati samo ono što je kupljeno u VP. kupiti u MP da bi se prodalo u MP je krivično delo. samo što naša vlast žmuri sada na to. ali budite sigurni da će mu inspekcija doći na vrata sada kada se "hvalio".

nikola

pre 5 godina

Prava euforija je ovo oko Lidla,a mnogi ne shvataju sustinu.A to je potpuna nezaineresovanost drzave za ljude u Srbiji I njihov zivot.Kad Lidl dodje kao trgovinski lanac I ima cene koje sadrze I njihov zaradu,sta je sa ostalima sve ove godine koji su skidali kozu say ledja gradjanima neometano.A sve pod firmom slobodno formirane Cena?Evro stoji,struja stoji a oni podmuklo dinar po dinar mesecno dizu u dogovoreno cene.Npr,sladoled pred svvaku sezonu poskupi za desetak dinara,fervex je bio malo preko 40 din a Evro bio veci,a sad evro manji a on preko 60.To se zove ekstraprofit I spekulativna radnja I kao takav se oduzima.Drzava namerno nema telo koje racuna cenu kostanja nekog proizvoda I to koliko bi on mogao okvirno da kosta,pa takojedna pogacica da se napravi kosta 6-7 dinara a prodaje se za 30-tak.Milion je takvih primera,I volim sto su ovi dosli da se alavi proizvodjaci I trgovci malo zamisle,kad vec nece drzava.

das mentalitet

pre 5 godina

Uskoro vam stižu packe iz Bruxellesa, nezakonito je preprodavati jednom kupljeni proizvod. Trebat cete jos puno raditi na 'području' trgovine, zaštiti prava potrošača kao i proizvođača. Držim vam fige da čim prije uspostavite mehanizme zaštite i kazni.

Vlada

pre 5 godina

@balansero menjaj knjigovođu :). Naravno da možeš da kupiš robu u maloprodaji, uzmeš gotovinski i fiskalni račun i na osnovu toga napraviš ulaz u maloprodaju :). Ne kažem da je ok to što rade, ali protiv zakona nije

S

pre 5 godina

Zaista mi nije jasno kako inspekcije dozvoljavaju prodaju zaklanih pilića i ostalog mesa na pijacama?! Nije u pitanju samo ova preprodaja pilića iz Lidla već sve masovniji slučajevi da se pilići i razno meso prodaju na pijacama bez ispunjenja ikakvih sanitarnih i higijesnkih uslova i bez ikakve kontrole. kao da smo u nekoj najzaostalijoj afričkoj ili azijskoj državi. Jednostavno tržišne i veterinaske inspekcije kao da ne postoje. Nije mi jasno za šta ti ljudi primaju platu?!

Bože me sačuvaj ko sve koristi računare

pre 5 godina

"na kojoj pijaci? gde je slika te pijace?

pola tone secera? jel ste vi realni?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (neko ko zna, 13. oktobar 2018 11:04) "

Čovek preprodaje šećer u marketu, ne prodaje na pijaci...

DEX

pre 5 godina

Lidl je poslao katalog uoci otvaranja i na njemu jasno pise da je kupovina dozvoljena u kolicinama koje su neophodne za jednu porodicu. Zasto su onda dozvolili da neko kupi pola tone secera? Zato sto oni na svemu sto prodaju imaju zaradu. Ako je nesto jeftinije nego kod drugih, jeftinije je jer im proizvodjac daje nizu cenu nego drugima. Nemci su jednostavno, iz treceg pokusaja uspeli da im se Srbi obraduju.

nastavnik

pre 5 godina

A šta radi tržišna inspekcija osim što uzima DEBELE PLATE, od poreza koji mi građani plaćamo? Xaleko je Evropa od nas tri svetlosne godine.

Bono Vox

pre 5 godina

Da li je neko čuo za HCCP????
Nije, ništa onda.... Kupiš piliće i onda oni stoje možda par sati na plus 20 stepeni pa dok dodaju do pijace itd i do tvoje rerne su već toliko puni bakterija da možeš samo završiš kod doktora. Lanac hlađenja nesme se prekidati od proizvođača do kupca. Toliko i prijatno

Dejan

pre 5 godina

U celoj priči ljudi zaboravljaju kakvo je bilo skladištenje te piletine pre prodaje na pijaci, a posle kupovinu u Lidlu.
Nije to šećer i ulje koje se čuva na sobnoj temperaturi.

manda

pre 5 godina

Žalosan pokazatelj životnog standarda u Srbiji. Nisu ni ostali puno odmakli ali se ovako nešto, i na ovaj način ne dešava. Pored onih snimaka ne treba nam nikakva statistika o rastu ekonomije, stranim ulaganjima.......

City Girl

pre 5 godina

@ Dragan - To sto si rekao je samo delimicno tacno. U sredjenim zemljama oni koji kupuju jeftinije i prodaju skuplje imaju posebne radnje ( na veliko) gde se snadbevaju. U takvim radnjama se ne kupuje kilo secera, jedno pile, kilo krompira, vec iskljucivo velike kolicine. Ali je Srbija daleko od uredjene zemlje i zato je sve moguce.

Pantelija

pre 5 godina

Vlast je ogledalo naroda. Mislim da vlast zadnjih 30 godina pokazuje kakav smo narod. Slucaj Lidl je jos jedan dokaz, nista posebno.

A sad zamisli kad dodje neki investitor bez politicke pozadine kako se ovi iz vlasti tuku ko ce prvi da ga ocerupa. Zamisljam ovakav stampedo.

Petar

pre 5 godina

Meni nije jasno kako ti pilici mogu biti 120 dinara!? Mislim da onaj sto ih uzgaja, nemoze da zaradi na cenu 120 dinara. A od njega do Lidla ima jos mnogo posla, a to kosta! 
U cemu je fora?

Jesi li čuo za marketing? Oni ništa ne zaradjuju od tih pilića, ali oni su glavna tema cele zemlje već tri dana. Svi samo o pilićima i Lidlu pričaju.

Huawei

pre 5 godina

Meni nije jasno kako ti pilici mogu biti 120 dinara!? Mislim da onaj sto ih uzgaja, nemoze da zaradi na cenu 120 dinara. A od njega do Lidla ima jos mnogo posla, a to kosta!
U cemu je fora?
(drebr, 13. oktobar 2018 15:31)

To je roba odabrana da se iskoristi u PR svrhe, praktično bez profita. 20 godina već kupujem povremeno u njihovim prodavnicama. Bio sam juče u Lidlu.80% proizvoda je u rangu sa cenama u drugim lancima. Neki proizvodi su skuplji nego u bilo kom. Pogledajte cenu prasetine - 500dinara. Filet pastrmke 1200, parčad šarana 800.... Dobar marketing je prikrio sledeću strukturu: 10 proizvoda sa veoma niskom cenom gde je profit zanemaren, 10 % odlične robe kvalitet-cena, 10 % dobre robe po normalnim cenama, odlična pekara, dobra pijaca i ostalo kao kod drugih. Još jednom, kapa dole za PR. Posle Vučićevog ovo je najbolji primer PR.

Strange people

pre 5 godina

Odakle si sele,devojano mlada....
Nastavak pesme sve govori...
Otac mi je uvek govorio a ja ga ignorisao.Svakim danom sve više vidim da je bio u pravu.

micko

pre 5 godina

(balansero, 13. oktobar 2018 15:17)

Problem u tome je sto su nasi zakoni neuskladjeni i nedoreceni. KSZ (clan 235) kaze jedno, Zakon o trgovini kaze drugo. Cak su i kazne razlicite. Procitaj i sam, pa se uveri. I to nije jedini pravni vakuum u Srbiji, ima toga koliko god hoces i upravo u tom vakuumu operise celo trziste. Dodaj na to i korupciju koja cveta po inspekcijskim sluzbama i eto ti objasnjenje.

Komša

pre 5 godina

Da,kao sve za preprodaju i zato je bilo onakva gužva i otimačina.
Nije.
Znaju ljudi da će te cene biti par dana i hteli da kupe malo veće količine i sa naprave razliku.
Na piletini je bila razlika(ušteda) 50%.
Kupiš 15 kila i koliko to traje jednoj porodici ? Neće svaki dan da jedu piletinu - deset komada po dva nedeljno od prilike.
Znači nije nenormalna količina u uslovima u kojima se naši gradjani nalaze .
Preprodavaca ima i biće.
Taj što je kupio šećer i odneo u svoju radnju nije napravio prekršaj (ukoliko je napravio ulaz,formirao svoju cenu..)
Na drugim proizvodima razlika nije mogla da se napravi i zato je bila frka - svi su se skoncentrisali na piletinu.
Pa neće da tegle 100 litara mleka da bi uštedeli 2000 din?
Ovo je sada malo i kontrola štete jer je ova rasprodaja ukazala na nevolje u raju- ljudi u Srbiji teško žive,štede na hrani jer su režijski troškovi sve skuplji.
Teško priznati?

Just

pre 5 godina

I sta sad ako je neko kupio toliko secera?!nisu svi ti ljudi koj su u mogucnosti da to kupuje vecina 80 posto ljudi u srbiji i dalje zivi u siromastvu.

Doktor direktor

pre 5 godina

Ja bih pre postavio pitanje zašto je piletina i drugi proizvodi skupi u ostalim radnjama, da li je visoka marža ili šta je u pitanju pošto kažu da su to domaći pilići.. to je uzrok, a crno tržište je posledica...

Željko

pre 5 godina

Da će tako biti bilo mi je jasno prvog dana. Od preprodavaca normalan svet ne može da uđe. Dolaze ljudi iz okolnih mesta i preprodaju u marketima i pijacama na crno, bez poreza, bez ulaza, bez papira... Naravno inspekcije su tu da napadnu samo one na koje im stranka ukaže. Tužno do bola! Neki opravdavaju snalaženje, a to je jednostavno krađa i nezakonita trgovina. Lidl nije veleprodaja pa da kupi legalno za market. Koriste to što u Lidl ne može da se uđe jer su ga okupirali preprodavci.

Sabre

pre 5 godina

Zasto se ovoj bagri to dozvoljava? Vrlo lako je bilo ograniciti mogucnost kupovine samo na ono sto je realisticno za potrosacku korpu jednog domacinstva. Dakle, ako jedan lik dolazi sam, u VRH glave moze da kupi za mesec dana klope porodici od cetvoro, a to svakako nece biti da je 50 kila piletine ili pola tone secera. Ali ovo je samo pokazatelj koliko nam dobro ide, jedva cekam komentar Supreme Commander-a...

Kobster

pre 5 godina

@Projica
Slazem se sa tobom u svemu, osim da je to do genetike. Mentalitet naroda se oblikuje generacijama, ali ipak ne menja genetski kod. Nemci su takvi kakvi su vecim delom, verovao ili ne zbog geografije. Geografija je jedna od glavnih sila oblikovanja mentaliteta nekog naroda. Na kom mestu zivi, koji su mu izazovi i slicno. Recimo, Nemci su dugo bili bez maticne drzave, a imali su mnogo malih gradova- centara. Svaki taj centar je bio manje vise za sebe. Posto su znali da ne mogu da pobede svetsku konkurenciju kvantitetom, opredelili su se za kvalitet (u nekim nemackim drzavama je obavezno obrazovanje uspostavljeno gotovo vek pre Engleske). Tako, kada je nastupila industrijska revolucija, procvetala je upravo u Nemackoj, jer su svi ti centri vec bili nezavisni i sposobni da sami proizvode sve i svasta. Naravno, svaki centar je imao daleko manju ekonomiju od Londona, ali su u zbiru bili uspesniki od Engleza. I sad kada pogledas Nemacku, sva proizvodnja je kvalitetna i decentralizovana, a to ipak nema veze sa genima, vec mentalitetom oblikovanim raznim faktorima, pa i geografijom.

samo da kažem...

pre 5 godina

@"Mislim da onaj sto ih uzgaja, nemoze da zaradi na cenu 120 dinara. A od njega do Lidla ima jos mnogo posla, a to kosta!U cemu je fora?" -- Čak i da idu ispod nabavne cena, zaradiće na drugim proizvodima. Svako će kupiti još ponešto osim piletine. Fora je u tome da im je to najjeftinija reklama.

Propust katastrofalan

pre 5 godina

Ogroman propust Lidla. Trebali su da ogranice kolicinu pilica,banana i drugih proizvoda koje kupac moze da kupi. Ne moze jedan kupac da kupi 500 kg secera, jer se zna gde ce to da zavrsi, kod njega u prodavnici.

Aca

pre 5 godina

@đole

Imam "str" i kupujem u veleprodaji. Ista firma koja drzi veleprodaju poseduje i maloprodajne objekte. Cesto se desava da mnogi artikli budu jeftiniji u maloprodaji nego sto ja nabavim u veleprodaji. Da bi sve bilo po zakonu proizvodi u veleprodaji misteriozno nestanu preko noci, a sutradan bude "akcija" u maloprodaji. Onda je sasvim logicno da odem u maloprodaju da nabavim robu za svoju radnju.

www

pre 5 godina

Igor@ Legitimno jeste ali nije moralno, a ti ako ne znaš razliku imaš problem. Zato smo tu gde jesmo. Vidiš ima ljudi koji jedva sastavljaju kraj sa krajem i njima svaka ušteda dobro dođe, ali zbog takvih likova oni neće stići da kupe za sebe. Tvoj komentar znači da podržavaš neempatiju koja je u našem narodu postala model ponašanja. Poenta mog komentara, koga izgleda nisi shvatio, je da on neće imati neku veliku zaradu u svojim marketima ( u Tempu je taj šećer 11 dinara skuplji ). Inače da li podržavaš da se vlasnici mini marketa ugrađuju preko 30% na životnim namirnicama? Vidiš ja ne podržavam!

Milosh

pre 5 godina

Pa mi smo narod stoka generalno. Umesto da je svako uzeo po par komada za svoju porodicu, mi uvek imamo indijance koji kupuju tu robu i preprodaju jer znaju da nema kontrole i da nikada nece platiti porez pa to i mogu da urade tako. Tako je onaj kupio i 500 kg secera i onaj xx kila banana. To je ono sto nasa drzava i uvede neke dobre stvari, ali je tu uvek manjina prevaranata koja to odmah unisti ...

oh

pre 5 godina

Dragi "Loli; u vreme kad smo zajedno ziveli, na faksu je pojam nepostene prakse bio npr smanjivanje kolicine proizvoda uz identicnu ambalazu, menjanje sastava proizvoda bez smanjenja cene i jasnog obavestenja, pisanje necitljivim (malim) slovima isl. a postojao je i pojam damping . skoro sve to rade proizvodjaci verujem sa obe strane "grane" a jedina pobuna je kod nizih cena. zasto se pasta u Italiji pakuje po500 g a ovde 400 i 450 g?' Jogurt se u pranju skupio na 180 grama i gle cuda tecnost se meri u gramima? vrhunac je kesa brasna sa900 grama pogodite iz cijeg mlina izlazi...

zez

pre 5 godina

eto vam piletina u Metrou za 129 din . pratite i druge flajere.
znas kad bi kupio od preprodavca pile iz Lidla,nikad!.
ljudi imajte neki stav,da ne kazem dostojanstvo..izlizano je.

Igor

pre 5 godina

@E ovo je pravi pokazatelj pokvarenosti naših ljudi. A za ovog za šećer tek nemam lepe reči. Da će Bog da mu presedne tih 5500 dinara razlike koje će zaraditi!
(www, 13. oktobar 2018 11:09)

Jeli, a zbog cega je to taj covek pokvaren? Sta je to uradio neispravno? Jel taj secer ukrao ili platio? Jel za onog iza njega nije ostalo secera, jel mu je iz torbe izvukao taj secer?

Covek je legitimno kupio secer, dobio racun, prodace ga sa zaradom i izdati racun, platice cak i porez na tu zaradu. Sve po zakonu i propisima. Ne znam koliko je secer u prodavnicama i koliko je trenutno u lidlu ali ako je u lidlu jeftiniji nego kod njegovog dobavljaca valjda je normalno da kupi gde mu je povoljnije. I na kraju pitanje za tebe, zasto si ti bio u lidl u kupovinu?

Druga stvar koju ne razumem je zasto su ljudi zapeli da u lidl udju prvi? To sto oni imaju nije akcija za taj dan ili do isteka zaliha, to je nedeljna akcija i ta roba ce biti po tim cenama cele nedelje. Zasto se gurati u red ako mozete da odete kroz 5 dana i kupite to isto za iste pare? Nisu ovo 90te pa da stigne jedna paleta zejtina pa ko prvi devojci njemu devojka. Mada, po ljudima gledano, nismo daleko odmakli.

mile

pre 5 godina

Eeeee ala su tupavi ti preprodavci! Pa Lidl ima pilice za prodaju vise nego sto ti preprodavci imaju para da ih sve kupe. U svakom slucaju Lidl trenutno trlja ruke zbog ogromnog profita od tih preprodavaca.

m.nessa

pre 5 godina

Ko kaze da trgovac nema pravo da kupi u MEGA MARKETU PA DA PREPRODA U SVOJOJ RADNJI.
Naravno da ima pravo.
Za ono sto zavrsi na pijacama i u prodaji na crno i bez fiskalnog racuna je druga prica.
Srbima su vecno krivi zli trgovci koji im skupo prodaju,a isti ti koji se zale prodaju po pijacama i buvljacima bez ikakvog papira robu....

Loli

pre 5 godina

U Hrvatskoj postoji Zakon o zabrani nepoštenih trgovačkih praksi u lancu opskrbe hranom.

Međutim, uvjeren sam da unatoč propisima i u HR ima gomila preprodavača, ali uglavnom po tržnicama. Nisam siguran po supermarketima.

dragan

pre 5 godina

NIje u redu da se ljutite na ljude koji kupe jeftinije i prodaju skuplje. To radi trgovina cele planete. Ako imaju racunicu, dobro za njih. Nikoga oni ne tereaju da kupe. Pri tome oni su preuzeli rizik da bi zaradili. Verovatno to nece moci na duzu stazu sa Lidlovom robom, kako se bude otvaralo sve vise Lidlovih prodavnica.

Al Bundy

pre 5 godina

Šta se tu isčudjavate...čovek kupio šećer i platio pdv i preprodaće ga u marketu i opet platiti pdv i ne može legalnije od toga.A za pijace gde je i inače zabranjeno prodaja takve robe je nadležna i odgovorna inspekcija koja treba da zapleni takvu robu i sankcioniše prodavce.Sporno je ko odgovoran uopšte i kupi takve piliće na pijaci.Čak i pilići da se prodaju u marketu nije ništa sporno.

Nebojša iz Beograda

pre 5 godina

KOLIKO SMO BEDNI I ZAVIDNI DA ne možemo da oprostimo nekokome ko može da kupu 500 kilograma šećera i 100 pilića...

alo ljudi pa to je 200 evra ukupno da li ste svesni da pljujete po ljudima koji su potrošili 200 eura u prodavnici?

I još ono sram bilo Lidl koji je dozvolio njima da potroše te pare.

Brate mili...

Swaaarog

pre 5 godina

To se radi i u Nemackoj, recimo mnogi dragstori i kiosci sa hranom kupuju u vecim samoposlugama. Cesto mozete da vidite na kasi nekoga ko kupuje velike kolicine necega sto ocigledno nije za domacinstvo. Jedan primer: flasa proseka u Lidlu 2.80 evra dok u dragstoru udaljenom nekih 100 metara za identican proseko placate 6 evra. Dakle tim ljudima se bez problema isplati da kupe par sanduka i preprodaju ih (sto verovatno i rade).

NoNo

pre 5 godina

@Igor.
Gospodine vrlo je hrabro od vas da pisete oo necemu o cemu nemate pojma.
To sto vi kazete kupio jeftinije , prodao skuplje je osnovni zakon trgovine, ali an srecu nije jedini. Robu kupljenu u maloprodaju nikako ne mzoete legalno uvesti u svoje knjige, samim tim niti izdati fiskalni racun, a time stvoriti sebi obavezu placnaja rike PDV izmedju nabavne i maloprodajne cene.
Nas zaaon na zalost ne dozvoljava ogranicavanje kolicine kupl;jene robe, ali zato strogo sankcionise ovo sto vi smatrate normalnim.
ZNnaci sada je do drzave.

prosto ko pasulj

pre 5 godina

Pa nije bas tako. Cekas samo 4 sata, kupis 10 pilica i zaradis bar 50 din po komadu ili 20-30 po kg. Znaci da imas zagarantovanu zaradu od cak 4.5 evra za samo ceo dan stajanja po prodavnici i sutra na pijaci. Malo li je.

A tek na seceru... Na samo 1000 pakovanja imas zagarantovanih fenomenalnih 80 evra.

Nebo je granica.

Jao_mao

pre 5 godina

@(das mentalitet, 13. oktobar 2018 12:53)

Ama bas isto se radi u Ger i UK. Ovi sa manjim prodavnicama idu u supermarkete i pune korpe pa onda preprodaju. Imas brdo proizvoda koji kao ne sme da se prodaje pojedinacno u manjim prodavnicama. Tako da molim lepo, nisu to ljudi u Srbiji izmislili.

Ne mozes biznis zaustaviti.

svasta opet

pre 5 godina

@samo da kažem - Ma moze da zaradi, kupujem pilice vec 4-5 godine kod coveka koji ih gaji za DIS - oni ih pokupe na kilazi 1.5 do 2 kg, njemu ostane otprilike cetvrtina ture koju dohrani do oko 3 kg i prodaje. Cena je 115-135 (kako kad) din po kilogramu, par kuca dalje covek uzima 50 din za klanje i ciscenje! Nema zamrzavanja, narucis koliko ti treba i pokupis za pola sata do sat! Na 20-tak komada sa troskovima prevoza i kafanom (cekanje) pile se uhvati 400-450 dinara, a zaklano istog dana!

vlada

pre 5 godina

kupio pola tone šećera jer drži market te da mu se isplati da u Lidlu kupi šećer jeftinije kako bi ga kasnije preprodavao.
Pa kako moze da ga preproda kad nema ulazne papire?

bg

pre 5 godina

Kod mene na velikoj pijaci u bg može povremeno da se kupi "sveža" riba direktno sa drvene gajbe koja stoji na ulici blizu ulaza u pijacu i pešaćkog prelaza. "Pa šta?! Snalazi se čovek." Mislim da to, osim sa inspekcijama, ima veze i sa postojećim kupcima, isto kao i sa rijaliti programima, kad bi ih svi ignorisali verovatno ih ne bi bilo.

Milica

pre 5 godina

Kako neko može da misli da je neki narod bolji ili gori? Nemci nisu bolji od Srba ni obrnuto. Nemaca ima 80 miliona a Srba možda 6? Ne mogu se porediti žabe i babe. Nemci ratovali sa celim svetom i pobili sve evropske Jevreje.

Nesa

pre 5 godina

Užas, neka im presedne zarada, nadam se da će lidl uvesti ograničenja u količini i neka ostali smanje isto i onda neka prodaju ti nakupci. Stoka

drebr

pre 5 godina

Meni nije jasno kako ti pilici mogu biti 120 dinara!? Mislim da onaj sto ih uzgaja, nemoze da zaradi na cenu 120 dinara. A od njega do Lidla ima jos mnogo posla, a to kosta!
U cemu je fora?

Borko

pre 5 godina

@Projica
To sto ti pricas je u osnovi tj. zacetak fasizma, a osim tog potpuno netacno, tacnije krajnje glupo. Nazalost taj autosovinizam je zahvatio kao kuga dobar deo uobrazene kvaziintelektualne elite.

Marko Vranic

pre 5 godina

Ovde inspektori treba odmah da izadju na teren.
Ako je kupio pile po ceni od 120 din po Kg. tj.97,20 din +22,80 din PDV onda je Lidl drzavi uplatio PDV od 22,80 din.po Kg.
Ako je osoba na pijacu prodala pile po 150 din Kg, znaci da bi trebao drzavi trebao uplatiti 28,50 din po Kg. Ako je izdao racun onda ok ako ne onda je u prekrsaju.

Lik

pre 5 godina

"čovek kupio šećer i platio pdv i preprodaće ga u marketu i opet platiti pdv i ne može legalnije od toga."
(Al Bundy, 13. oktobar 2018 12:19)

Vidi se da ti nisu poznata pravila legalne trgovine, uostalom kao i mnogima ovde. Taj čovek da bi nešto prodavao u svom marketu za tu robu mora da ima ULAZNU FAKTURU a to nikako nije niti može biti fiskalni račun iz drugog marketa.
Dalje, kod nas se roba prodaje sa pdv-om što znači da KRAJNJI kupac plaća pdv a prethodnima u lancu se vraća. Dakle, on je u ovom slučaju krajnji kupac i nema legalnog načina da on nekom izda fiskalni račun jer prosto naprosto nema ulaz robe na firmu pa samim tim ne može da napravi ni legalnu kalkulaciju, knjigovođe već znaju o čemu se radi.

Nok

pre 5 godina

I onda novinarka jedne televizije pita ženu zašto čeka u redu, a ona kaže: "Verujte mi da čekam makar nešto da kupim jer imam troje dece i isplati mi se svaka ušteda jer primam malu soc. pomoć, ali teško da ću nešto uzeti" I onda zbog ovih bahatih što kupuju da preprodaju drugima, ljudi kojima je stvarno potrebno ne mogu doći do jeftinijih proizvoda.

brm

pre 5 godina

Inače, krivično je delo da se nešto kupljeno u maloprodaju prodaje u maloprodaji. To će biti dopušteno da se radi još možda do Nove godine. Nemci kada ulaze na neko tržište očekuju od vlasti da se takva vrsta sive ekonomije suzbije i budite sigurni da je Lidl to dogovorio pre nego što je došao.

Dax

pre 5 godina

Ne znam kakve ima veze s vezom ovaj covek sto je kupio za svoju radnju.Logicno je da ides da kupujes i snabdevas se u vecim trgovinskim lancima, kako bi kod sebe u radnji prodao.Dolazak sve vecih igraca na srpsko drziste je veliki udarac za male prodavnice, a ok je za ljude koji zele da ustede.Ljudi nesto ne mogu da skapiraju zasto su u manjima prodavnicama proizvodi skuplji nego u velikim mega-marketima, prosto je.Oni imaju npr. potpisan ugovor sa Imlekom da isporucuju za svaku njihov mega-market po kamion mlecnih proizvoda dok onaj sto drzi prodavnicu uzme paket do dva.I logicno je da ovaj kolicinski vise uzme i samim tim ima i nizu cenu.To sam pokusavao nekima da objasnim ali ne kontaju.Isto po pitanju pijace, to je po meni rad na crno.Ok, ljudi se snalaze kako znaju da bi preziveli, ali i ovi sto drze prodavnice i ljudi koji rade u njima imaju i oni svoje porodice.Na pijaci ne placaju struju, radnike, neizdaju fiskalni racun,proizvodi dolaze sa neplacenom carinom, svercovana ili kradena roba, plate samo iznajmljivanje tezge.Dok ovaj u prodavnici nagrabusi.Ne postoji nijedan market koji bi bio namenjen iskljucivo manjim prodavnicama kako bi mogli da zarade, a da budu konkurentniji vecim marketima.Metro je namenjen za privatnike ali opet nemaju toliko niske cene.Teska su vremena dosla.

Radišić M, ovlašćeni revizor

pre 5 godina

Imam potrebu da, zarad bolje obaveštenosti sugrađana, napišem nešto kratko, kako bismo razvejali sumnje u (ne)legalnost ovakvog tipa trgovine.

Dakle, roba se (kratko rečeno), osim u specifičnim situacijama i veoma ograničeno, ne može nabavljati iz maloprodaje. Prva prepreka za to je plaćanje. Firma ne može da kupi robu za keš, osim kada je u pitanju nešto potrošnog materijala ili troškovi reprezentacije, kada je isto moguće pravdati gotovinskim računom. U svakoj drugoj situaciji, firma sme da kupuje isključivo po veleprodajnim cenama od dobavljača koji izdaje standardne fakture. Na osnovu te fakture se kreira ulazna kalkulacija kupca, koja obračunava maržu, porez i omogućava da se roba nađe u maloprodajnim objektima, legalno.

Vlasnik male prodavnice, s toga, nije u legalnim okvirima poslovanja, ako sopstvenim kešom kupuje u bilo kojem maloprodajnom objektu i istu distribuira kroz svoju trgovinu, bez da za istu ima originalnu fakturu, izdatu od dobavljača. Kako Lidl ne radi veleprodaju, kupci njihove robe ne mogu dobiti ni fakturu, a samim tim ni uvesti tu robu u legalne tokove. Jednom prodata roba u maloprodaji, NE MOŽE se nanovo prodavati, jer se u suprotnom krši Zakon. Tako je u celom svetu, pa tako i u Srbiji.

Nadam se da je sada nekima jasnije šta je u ovoj priči ilegalno.

Washington

pre 5 godina

Ljudi ovo je sve "rekla-kazala", gde su bre dokazi?

"Jedan kupac je rekao", "jedan kupac je primetio"

Alo bre, pa zar ste stvarno toliko tupi da poverujete u ovo?! Pa svaki mesar na pijaci ili ima svoje meso ili nekog svog dobavljaca koji sigurno dobija bolju cenu od onog sto se nudi u Lidlu. Jeeste, cekace po 3 sata za 10 pilica pa da prodaju na pijaci.

balansero

pre 5 godina

@008 & dragan
"Kakvi su ovo komentari" i "nije u redu da se ljutimo"? To radi trgovina cele planete? Znaš li ti, druže neobavešteni, da se to klasifikuje kao krivično delo? Daj nauči makar neki minimum, izguglaj, pročitaj, otkud znam... robu kupljenu u maloprodaji, sa fiskalnim računom, nemaš načina da legalno uvučeš u regularne tokove. Shvataš li to? Kako praviš ulaznu kalkulaciju, kad nemaš ulaznu fakturu? Gde ti je otpremnica, prijemnica? Šta pričate bre vas dvojica?

Fazon "snalazi se kako ko ume", pa onda najbolje da svi posle kukamo što ne valja zdravstvo, ne valja prosveta, putevi, a čak i obični građani relativizuju problem i pozdravljaju rad na crno. Bravo vam ga baš.

balansero

pre 5 godina

@Vlada
Menjaj ga ti. Ja Zakon poznajem prilično dobro. Gotovinski račun može da pravda samo potrošnju... vodi se kao trošak. Ne kao osnova za nabavku robe. Nije moguće legalno nabaviti tako robu, već samo osnovno sredstvo, u ograničenom broju slučajeva.

Slabo si naučio, mali preprodavče.

Biljana

pre 5 godina

NoNo, naravno da moze kroz knjige da se uvede kupljena roba u maloprodaji! Uz dobijeni fiskalni racun, potrazi se gotovinski racun, faktura i uvede kroz knjige isto kao i bilo koja druga faktura. Ne unosite zabunu.

Neobjavljeni Komentar

pre 5 godina

Zašto ti što kupuju po tim pijacama, ne odu u taj Lidl ili koju već prodavnicu i kupe tu piletinu?!Em kulturnje em jeftinije?!

ja

pre 5 godina

Ko ne razume evo malo pojasnjenje. Ne mora cena uvek da prati troskove i donese profit. To je slucaj sa 1+1gratis prodajom, pa racunajte da je ovde u toku akcija 1+1pile gratis (kao kad kupite dve milke ili kesice kafe slepljene selotejpom). Takodje mozete racunati ovo i kao reklamu,svi pricaju o piletini a Lidl dinar za reklamu nije dao (tj platio je piletinom). I svi su kupili jos nesto osim piletine a to drugo nisu mozda nameravali. Pravo je pitanje kako 100m daljeod Lidla 1kg sargarepe kosta 120 dinara?!

e

pre 5 godina

Zar je srbobranu šverc legalan po zakonu? Ako nije ovo bi bio dobar posao za inspekciju. Kada bih ja vodio tu tržišnu inspekciju platili bi ovi kaznu u visini vrednosti švercovane robe. Ovako baš je jadan običan narod.

muamua

pre 5 godina

opcija biz i javljaju se ljudi koji pojma nemaju...svaku robu koju kupite u mp mozete da ubacite u mp preko fiskalnog i gotovinskog racuna....

muamua

pre 5 godina

@lik svaka maloprodaja ima preko knjigivodje fakturisanje robe za druge maloprodaje...u svakom slucaju mozda je pola tone secera uzeo neko ko pravi pekmez