Nedelja, 19.08.2018.

18:16

Ponovo se obrušio potporni zid, oglasili se iz "Koridora" VIDEO

Ponovo se srušio potporni zid u Grdeličkoj klisuri na Koridoru 10, javlja Prva televizija.

Izvor: B92

Ponovo se obrušio potporni zid, oglasili se iz "Koridora" VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

135 Komentari

Sortiraj po:

ludilo

pre 5 godina

Хрвати сами направили за 10 година аутопутеве кроз читаву државу од истока до запада и све доле до Херцеговине. Једну трасу градили Амери и то је то. Колики су то мостови, тунели, о потпорним зидовима да не причамо.
У Србији чим наиђе брдо одмах је то неријешив проблем. Та траса кад се заврши укупно прође једно 10 година. Па ви успоредите.
(само лова и скупа кола, 19. avgust 2018 22:55)

Tacno. A to je jos strasnije kada znate da je Srbija zaista imala MNOGO jacu gradjevinsku industriju (kao sto je Hrvatska imala brodogradnju) do pre 20 godina - srpske firme, na celu sa Energoprojektom, su izvodile komplikovane projekte po celom svetu, Energoprojekt je negde pred raspad SFRJ bio zvanicno cetvrta gradjevinska firma u svetu!
Zasto ovo pricam - pa da bi se shvatila velicina onog sto je unisteno u zemlji SRbiji.

sve je u najboljem redu

pre 5 godina

Bitno je da je drzava aktivirala bankovsku garanciju firmi PUTEVI UZICE ,za znatno manja oštećenja koja su nastala kao posledica lošeg projekta.(otklanjanje primedbi poverili su firmi AZVI)
(vladan, 20. avgust 2018 07:02)

Naravno, nije cilj da postoje nase firme, cak ni one koje su poput "Puteva Uzice" svoj glavni kapitali zaradile u Rusiji 90-tih i koje su izdrzavale mnoge porodice u tom kraju. Lakse je oprati pare iz budzeta sa strancima.
Neznanje, kombinovano sa arogancijom, koje se zapatilo poslednjih 10 godina u vladajucoj strukturi u Srbiji je katastrofalno. Predsednik mase svojim indeksom od pre 25-30 godina a da se ne zapita zasto je studirao kada se time nikada nije bavio. Pri tome za vecinu stvari u koje se mesa i o kojima prica, njegov Pravni fakultet mu ne bi dovoljan ni da polozi prijemni. Oni jednostavno ne mogu ni da pretpostave koliko ne znaju, tako da tu leka nema.
Jedino je ohrabrujuce sto ce Zorana da krene da pregleda mostove posle nesrece u Italiji - siguran se da ce se iz budgeta dodeliti pristojna svota za ovu brilijantnu ideju, takodje verujem da ce se angazovati neka strana i proverena firma, a onda ce da osvanu zakrpe po mostovima i gde je trebalo i gde nije - a zakrpe k'o zakrpe pocece da otpadaju (bas kao i ploce u BG), neke ce pasti u vodu a neke na glavu.

Eto!

pre 5 godina

Nema tu ni zasto ni kako. Projekat je napravljen da bi bio Alajbegova slama za grebatore, jer ostali "izvori finansiranja" polako presusuju, a sve ostalo je istorija.

inzenjer graditelj tunela u norveskoj

pre 5 godina

Koliko mogu da skontam sa videa, nije u pitanju kliziste, nego se kosina obrusava zbog prevelikog ugla pod kojim je zasecena, i vrste materijala od kojeg je brdo sacinjeno. Posto je veci deo puta vec zavrsen izmestanje trake ne dolazi u obzir, tako da je po meni najbolje da se naprave betonske tunelske cevi od prebetoniranih elemenata, nesto poput tunela na miseluku u NS, a zatim da se preko njega naspe materijal. Ujedno ovo je i najbezbednije i najjeftinije resenje, posto ova kosina moze opstati samo ukoliko se nagib smanji na nekih 50%, a to bi znacilo da je potrebno ukloniti pola brda

Srbo

pre 5 godina

Kinezi sagradise kineski zid pre 3000 godina, eno ga i dalje stoji, egipcani piramide, eno ih i dalje stoje bez problema... a mi u 21. veku nismo u stanju da regulisemo jedno kliziste duzine 500m... zato ce kinezi postojati i za 3000 godina na mi cemo ispariti u narednih 100...

Gašpar

pre 5 godina

Prvo taj sklepani zid lici kao da su ga pravili neki teski idioti, drugo kako da se ne srusi kad si oshpricao brdo ko kad udje malterdzija u odeljenje gde treba da se radi malteracija i prvo da oshprica zidove. Rusi celo brdo bre ! .. A da ne isplati se ovako se lepse pare uzimaju kad ga obnavljas 5 puta.

vladan

pre 5 godina

Bitno je da je drzava aktivirala bankovsku garanciju firmi PUTEVI UZICE ,za znatno manja oštećenja koja su nastala kao posledica lošeg projekta.(otklanjanje primedbi poverili su firmi AZVI)

Stevan

pre 5 godina

Makedonci su dosli sa svojim autoputem do vardarske doline i krenuli u brda i napravili odlican izbor. Mi smo se ukopali u klisuru sa abnormalno velikim potpornim zidovima, po brdima koji su obicna klizista. Totalni promasaj trase.

Mike

pre 5 godina

Sve mi je ovde jasno, ne treba nista pojasnjavati. Niko nece biti odgovoran jer projekat finansira EIB-citaj-sve je van domacih zakona, tako da ako je nadzor obavio avoj deo posla kako treba, niko nece biti odgovoran. Srbija kao zemlja ce placati kamate i troskove ovog kredita kao da sve radi kako treba jer je na kraju to srpski problem, saobracaj ce nas zaobilaziti jer put nije ispravan i tako. Zasto je to tako? To je tako zato sto nemate draga moja gospodo kvalifikovani kadar u Koridorima i Putevima koji ce da vodi ovakve poslove, vec im uvek dobro dodje da se zaklone iza nekoga koga EIB ili Svetska Banka posalju kao experta, jer ne zele da “preuzimaju” odgovornost. Da se razumemo, odgovornost bi uvek bila na EIBu u ovakvom aranzmanu, ali bi draga gospodo vi danas imali put da ste reagovali ako ste videli da EIB predlaze nesto neadekvatno. Ko god da je stranac i dodjde u Srbiju kao konsultant, svi bre cutite kao da pojma nemate ni o cemu. Cutite i dalje. Pozdrav iz Londona.

MALI PERICA

pre 5 godina

Obisao sam kolima celu evropu. . Video sve mostove i tunele. . Imam pitante za nase strucnjake. . Zasto niste radili viseci put
Pobijete sipove stubove i iznad klisure i reke i svega . I tako je jeftinije nego raditi put koji mora da se kopa pa utaba pa podloga pa asvalt. . To je 3x skuplje nego da je ceo taj deo put na visini. Pa i ako dodje do odrona ,sta nas briga sve ode ispod puta. .
Vazno da ste most na Adi napravili na 60 met visine i celu auto komandu na 40 met. . A to ste radili da bi ste bili iznad sina. .
Sina kojih vise nema jer je stanica izmestena. .
To je jedan od najbesmislenijii skup i glup most sa kruznim tokom na 40 met. .
Znam da to mnogi neznaju. .idite dole ispod mosta pa skretanje za stenku pa da se nacudite gluposti. .
To ste trebali da radite kroz klisuru a ne da se dokazujete po beogradu sa anti delima.
Npr.
Video sam sve velike fontane na svetu . Nasa je jedina koja nije samofinansirajuca jer niko nemoze da ubaci novcic . U svetu se dnevno iz fontana vade milioni.

Geomehaničar

pre 5 godina

Ugradjuju se jevtina sidra da Dalekog istoka, koja nemaju nikakav sertifikat. Bio, video i napustio.
I opet ce dok se bitange ne razjure.

Mile

pre 5 godina

Од траке аутопута одсеците брдо.у даљину 100 метара па нема падања на пут. Јесте да треба уклонито цело брдо али боље сад него после.

Miljan

pre 5 godina

Okrenuti trasu auto puta po ovako erozivnom terenu ravno je idiotozmu. Imali ste izbor da idete lijevo ili desno od Grdelice a ne kroz nju i preko rijeke. Potkopavte brda koja su klizišta po svojoj stfukturi nestabilna. Sa ovom trasom otvorili ste Pandorinu kutiju. Na žalost tu problemi tek predstoje. Neko treba da odgovara zašto trasa ide tuda.

zoki

pre 5 godina

Vidim u komentarima sve strucnjak do strucnjaka, gradjevinac do gradjevinca. Teren kroz Grdelicu toliko je nepredvidiv i rastresit da je to jedinstveno. Resenja koja su predlagana i uradjena ukazivala su da je to pravi izbor. Ocigledno da ce morati da se radi drugi skuplji zahvat galerija ili nesto slicno. Ovo je strucno pitanje, a ne pitanje koje ce da rese neki pametnjakovici iz kafica. 
(21 vek, 19. avgust 2018 18:40) 

Kao neko ko je završio geotehniku prošle godine na RGFu mogu ti reci da je ovo daleko od pravog izbora.
Kao drugo, ovo lici na sve, samo ne na potporni zid, prilikom izgradnje istog, pitanje je da li su se uopšte uradile bušotine na klizištu da se utvrdi sastav zemlje, kohezija, ugao unutrašnjeg trenja, nivo podzemnih voda... A potom da li se koristio pravi izbor betona, osmatranje klizišta, pomeranja i još mnogo drugih stvari.
Dakle, ne postoji teren koji je nepredvidiv, pa zbog toga da se opravdava inženjer ili PROJEKTANT. Ponašanje najgorih strmih odseka na himalajima može da se predvidi ako se utvrde sva svojstva terena. Teren je nepredvidiv samo onoliko koliko je nestručan inženjer koji se njime bavi.
Ovde je očigledno da radovi koji su prethodili zidu a koji su preduslov da isti bude stabilan, urađeni su krajnje neprofesionalno.

vlado

pre 5 godina

Jao jao jao..."ekspert Svetske banke za kosine" dao tehnicko resenje... kakav ekspert takvo i resenje. I nemojte uopste da sumnjate u izvodjace i nadzor. U ovakvim situacijama, pogotovo sto projekat finansira EIB, i kada se vec jednom urusilo sve svaki izvodjac koji ima tri ciste u glavi ce uraditi strogo po resenju za koje je neko drugi preuzeo odgovornost (citaj stavio svoj potpis) a nadzor vodi racuna da izvodjac opet sve uradi po datom resenju jer ne zeli, isto kao i izvodjac, da na kraju padne odgovornost na njega. U izbor trase i inicijalni projekat iste i samog puta kao i kasnije izmene ne bih ulazio, samo bih napomenuo da deo "Koridora 11" od Beograda do Obrenovca ne ide preko Umke, Dubokog i Barica nego sa druge strane Save, pa sad razmislite zasto?

Nebojša

pre 5 godina

Olosi nepismeni nisu culi za terase i uporno vec treci put ponavljaju isto resenje sto je dokaz diletantizma i idiotizma.
Definicija budale je ako ponavljas istu stvar a ocekujes drugaciji rezultat.
Jbg, oni su culi da se Grci osvojili Troju pokusavanjem.
Svaki put odnesu po malo zemlje pa posle nema brda
Ne vidi se na slici ni kanali ni rigole ni cevi za ispust vide, ali kod potpornih konstrukcija najvaznije je regulisati vodu, povrsinsku a i podzemnu
Zid je stajao dok je bilo suvo, nije bilo zemljiotresa znaci ostaje voda
E sada sam naveo toliko pojmova koliko oni nisu culi u zivotu. Oni su culi i naucili samo tri pojma:
Vucic, sendvic, flasica vode
Mada se Mihajlovicka ne bi slozila da ostaje boda kao problem, OSTAJE BRDO. hahahahahaa
Oni vodu ne vide hahahahaa
Odakle voda na vrh brda hahahaa
Čudno vreme ...glupost i neznanje se ne skrivaju
Dapace, to je preporuka.
Zanima me da li ce Vucic sutra da smeni Mihajlovicku, Drobnjaka i Babica. Imamo strucnjake da rese problem a oni placaju neznalice

akio toyoda

pre 5 godina

pogledajte kako su albanci na kosovu resili autoput ka djeneral jankovicu. veoma slican teren grdelickoj klisuri.
ceo autoput na stubovima sto je skuplje resenje ali sigurnije a ne kao nasi koji usecaju autoput u brda koja klizaju zarad ustede

Lađar

pre 5 godina

Preporučujem Srbima da se provozaju autoputevima Hrvatske. Da posebno obrate pažnju na tunele i njihovu infrastrukturu: led osvetljenje, proširenja za parkiranje, sos telefoni, sigurnosni izlazi... O potpornim zidovima ne treba trošiti reči. Srbin sam ali puno vozim van Srbije. Moj auto van Srbije ima potrošnju u proseku manjie i do 2 litra na 100 km. Molim objavite.

Ivo Lola Ribar

pre 5 godina

Zanima me da li ce Vucic sutra da smeni Mihajlovicku, Drobnjaka i Babica. Imamo strucnjake da rese problem a oni placaju neznalice
(Nebojša, 19. avgust 2018 22:01) # Link komentara...

Vučić?!?!?!? U parlamentarnoj demokraciji, ministre smjenjuje premjer ili premijerka. Predsjednik predstavlja državu.
Možda je ovakav način razmišljanja i još gore, prešutnog pristajanja na njega, najbolji primjer zašto je Srbija tu gdje je. Nazvao bi ovo: "Medvedev/Putin sindrom, gdje jedan lik upravlja svime a funkcija koju zauzima je simbolična.

само лова и скупа кола

pre 5 godina

Хрвати сами направили за 10 година аутопутеве кроз читаву државу од истока до запада и све доле до Херцеговине. Једну трасу градили Амери и то је то. Колики су то мостови, тунели, о потпорним зидовима да не причамо.
У Србији чим наиђе брдо одмах је то неријешив проблем. Та траса кад се заврши укупно прође једно 10 година. Па ви успоредите.

Mirko

pre 5 godina

Kazniti izvodjaca radova
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (TheWaskez, 19. avgust 2018 18:32)

A sta cemo ako izvodjac nije kriv?! Pre izvodjenja radova se radi projekat, a pre projekta ispitivanja.

Брдовити Балкан

pre 5 godina

Французи направили највиши мост на свету, Кинези најдужи, Руси спојили Крим са копном, тунел испод Ламанша, тунел кроз Алпе...... паметном доста! Ови ноћу руше по граду, улице у Београду као површина Месеца, дивља градња на све стране, Београд на H2O не види се крај, преместили главну железничку станицу на неколико места а Прокоп руина, обилазница никада да се заврши, планирају метро од немила до недрага, Славија се реконструише по трећи пут.....шта вам народе није јасно?

shomi

pre 5 godina

U vreme Energoprojekta, Hidrotehnike, Partizan puta, i mnogih drugih giganata što izgradiše celu Jugoslaviju i pola severne Afrike ovo je bilo nezamislivo. Zar ne mogu naši stručnjaci i profesori sa Građevinskog i Rudarsko-geološkog da pomognu, nego se dovodi neki "ekspert". Vidimo kakav je ekspert. Napredno, nema šta.

naprasni ljubitelj geotehnike

pre 5 godina

Ovo brdo polako ali sigurno klizi iz geologije i građevine u politiku i rijaliti. Molim Bujketa da dreši kesu i organizuje okrugli sto na ovu temu sa sledećim gostima: Ovlašćena stručna lica iz kompanija i institucija koja su radila ispitivanje, projektovanje, izvođenje radova i nadzor. Zatim bar po jednog profesora sa RGF-a i GF-a iz predmetnih oblasti i naravno gospodina eksperta Svetske banke za kosine, pa da pokušaju ovom narodu da objasne šta se dešava. Pa da jednom i zauvek raščistimo sa tom Grdelicom, tunelima, galerijama i kratkim šipovima.

Bane

pre 5 godina

Vidim u komentarima sve strucnjak do strucnjaka, gradjevinac do gradjevinca. Teren kroz Grdelicu toliko je nepredvidiv i rastresit da je to jedinstveno. Resenja koja su predlagana i uradjena ukazivala su da je to pravi izbor. Ocigledno da ce morati da se radi drugi skuplji zahvat galerija ili nesto slicno. Ovo je strucno pitanje, a ne pitanje koje ce da rese neki pametnjakovici iz kafica.
(21 vek, 19. avgust 2018 18:40)

Upravo tako, najveci problem je geologija terena, zato put tuda pre svega nije smeo da ide.
Rec je o krajnje nepredvidivom i rastresitom terenu sklonom klizistima.
Najveci problem je sto je ova trasa birana kao "optimalno" (citaj najjeftinije resenje) jer su smatrali da prostim usekom i betonskom zavesom mogu resiti slozen problem geologije tla.
Tunel bi na ovom mestu bio trajno resenje, ali im je to u startu delovalo skupo. Sada je po meni jedino resenje miniranje i uklanjanje celog brda, jer izmena trase sada nije opcija a nisam siguran ni da bi potporni zid sa galerijom resio problem mada tu bi zadnju trebali da kazu geotehnicari.

DrMr

pre 5 godina

Prvo se ispita geologija tla, pa na osnovu toga se odluči treba li tunel, galerija, zidovi, šipovi itd.. Ili se promeni trasa. Ovako...A da...zaboravih, oni su napredni stručnjaci....

bla bla

pre 5 godina

Ako je ovo potporni zid i ja sam car, ovo izgleda kao lego od betonskih blokova( igracka). Dovedite Svajcarca da vam napravi zid bice najjeftinije i trajace manite se Spanaca i Italijana.

mile rizik

pre 5 godina

Vidim u komentarima sve strucnjak do strucnjaka, gradjevinac do gradjevinca. Teren kroz Grdelicu toliko je nepredvidiv i rastresit da je to jedinstveno. Resenja koja su predlagana i uradjena ukazivala su da je to pravi izbor. Ocigledno da ce morati da se radi drugi skuplji zahvat galerija ili nesto slicno. Ovo je strucno pitanje, a ne pitanje koje ce da rese neki pametnjakovici iz kafica.
(21 vek, 19. avgust 2018 18:40)

Pa vidi ti iz 21. veka, svega ovoga ne bi bilo da je projekat urađen kao što je bilo planirano i predloženo tj. da autoput ne ide pored Predejana nego sasvim drugom trasom. E onda su se umešali stranački burazeri i kumovi koji su insistirali da autoput iz raznoraznih interesa prođe kroz Predejane i eto su sad tu gde su. I neće ga završiti još 10 godina. A ti Evropo putuj, ionako nismo za tebe.

džegodin siti

pre 5 godina

Nema druge nego odrešiti kesu i podići ogromnu trapezastu branu-zid.Kopati na dole u zemlju 15m.,a podići zid 30m u visinu ( koliko je i brdo).

dejan petrovic

pre 5 godina

pre 20-dana samo prosao... laik sam ali imam neki instikt za sigurnost u bilo kom smislu-gledajuci ovaj zid, on ruku na srce izgleda kao zavesa. Samo se trenutak cekao. Na zalost.

ali stvarno

pre 5 godina

pogledajte na youtube klip -autoput Priština-Prizren pa će te u 1.31 min videti šta su potporni zidovi ali to je pravio američko -turski konzorcijum Behtel-Enkel koji je pravio i hrvatsku Dalmatinu.. e sad šta je problem ? pa sa njima ne postoji opcija muljanje - ja tebi posao ti meni procenat itd ..znate već i sami

Drugi inzenjer

pre 5 godina

Lepo je što si priznao da nisi stručnjak... ovde se ne gradi tunel nego potporni zidovi, a kamo sreće da su krenuli da kopaju tunel, svega ovoga ne bi bilo, tunel jeste skup ali je trajno rešenje, ovako će na sanacije da potroše više para nego da su odmah počeli da kopaju tunel ali tako je to kad daš dunsterima i neznalicama da rade... inače ja sam gradjevinski inženjer pa se nešto malo i razumem u ove stvari!
(ko, 19. avgust 2018 20:10)

To sto si ti gradjevinski inzenjer ne znaci nista, podlogu rade geolozi i geotehnicari, i oni treba da preporuce trasu. E na tim radovima se najvise stedi, ako se i rade kod nas, jer gradjevinski inzenjeri misle da se sve moze prokopati i zaliti betonom. E pa ne moze. I zato ima ovih problema, dok se vi raspravljate da li tunel ili usek...

Dylan Dog

pre 5 godina

@(21 vek, 19. avgust 2018 18:40)
Jedini smisleni i ozbiljan komentar na ovu nemilu vest je upravo ovaj Vaš. Valjda ostali komentatori polaze od sebe, pa ostavljaju nesuvisle komentare. Na stranu osnovno tehničko neznane, na stranu trolovi i botovi, čijih tekstova je više od 70% među komentarima.
Malterisanje?!?! Ne mogu da verujem kakve gluposti ljudi pišu. Žalosno.

Nole

pre 5 godina

Чуо сам причу да су им се сељаци из клисуре смејали када су рекли да ће ту пут да праве. Људи који тамо живе најбоље знају зашто ту пута нема. Вековима се туда путује и има разлога зашто је пут на другој страни клисуре. И пустите сад причу о "најтежој деоници у Европи". Ја мислим да то решења нема али што су правили аутопут по најтежој деоници? Јел их неко терао да иду туда? Ако су већ наумили да протерају пут кроз клисуру боље да су затворили саобраћај и преусмерили га преко Вучја па онда проширили овај постојећи пут на стеновитој страни. Добар извођач би то завршио за годину дана. А овим нови чудом што ће ићи испод "омалтерисаног" клизишта ја возити нећу...

ko

pre 5 godina

Nisam strucnjak za gradjevinu, ali koliko shvatam u pitanju je materijal kroz koji je nemoguce kopati tunel. Vidis da je tesko i zaliti ga betonom, kao kada kopas rupu u sljunku (ili tunel kroz sljunak) - jednostavno, nemoguce je.

(Dule, 19. avgust 2018 19:14)

Lepo je što si priznao da nisi stručnjak... ovde se ne gradi tunel nego potporni zidovi, a kamo sreće da su krenuli da kopaju tunel, svega ovoga ne bi bilo, tunel jeste skup ali je trajno rešenje, ovako će na sanacije da potroše više para nego da su odmah počeli da kopaju tunel ali tako je to kad daš dunsterima i neznalicama da rade... inače ja sam gradjevinski inženjer pa se nešto malo i razumem u ove stvari!

prosto ko pasulj

pre 5 godina

20 metara u dubinu po horizontali sipovi od 50x50cm na 10 metara. Pa se spoje izlivenom gredom. Napravi se mreza. Pa neka se onda obrusava.

Dr Mr

pre 5 godina

koliko me pamcenje sluzi, auto put je izmesten u tom delu da bi se udovoljilo vlasniku motela i radnicima u istom da ne bi ostali bez posla...blokirali su bili magistralu nekoliko puta.e sad, posto je postalo ocigledno da je deonica tehnicki gotovo nemoguca za izgradnju, da li ce sad vlasnik motela da plati izgradnju te deonice, ili ce neko da odgovara jer je zarad 100 ljudi napravljena steta i gubitak u iznosu od nekoliko milionae...

djidji

pre 5 godina

samo su bila 3 resenja..tunel..celo brdo izminirati i maknuti fizicki ili uraditi jako skupe galerije i novo dublje sipovanje..moje resenje su odbili a to je da se nepredvidiva kosina brda izminira i celo brdo srusi!

I tako...

pre 5 godina

A zluradost srpskog naroda je ono sto ce nas unistiti, draze nam je da komsiji crkne krava nego da se nasa oteli...
(Dule, 19. avgust 2018 19:14)

Zluradost? Toliki projekat, strani kapital, svetski stručnjaci, i treći put se ruši? Tu nešto debelo nije u redu.

Indžilir

pre 5 godina

Vozio sam početkom jula kroz Grdeličku klisuru. Rekoh supruzi da će to opet da sklizne. Pa da to nije moguće samo malterisanjem rešiti zna svaki zidar u Srbiji..Nego, drugovi radikali, ostavite vi i ovaj stari put, pored motela Predejane..sigurnije je tuda..nećete vi to rešiti dok ne skinete pola tog brda kaskadno. Vidite malo kako su Makedonci rešili takve probleme na novosagradjenoj deonici iapred Djevdjelije. A ministarka bi mogla malo ostavku da podnese.

Joca Gradjevinar

pre 5 godina

Ocigledno se ne radi o prirodnom fenomenu, vec se radi o nestrucnom projektovanju potpornih zidova na klizistima gde to ne moze biti. Tu je morao doci tunel da se prodje kliziste zbog geoloskog sastava terena. Hteli vi ili ne hteli, tu mora doci tunel na mestu gde se moze probiti. To moze kostati dodatnih 150 milona Evra i izmestanje trase auto-puta.

dr House

pre 5 godina

Kakvi lažovi neznalice i raspikuće vode državu.

Sunce ti poljubim.....Pa ko uporno prodaje maglu. Ovo brdo su prvo bukvalno kopali , milione kubnih metara, 160.000 m2 betona, i ono će nastaviti da se obrušava !? Oni uporno pokušavaju betoskom zavesicom (NE GALERIJOM NOVINAR) da ga obezbede !!!!

Put nije SMEO TUDA DA PROLAZI, rekao bi vam svaki student 3. godine gradjevine. SAD IM JEDINO PREOSTAJU 2 REŠENJA.

Da skinu BRDO u dužini od 1500-2000 m i širini od bar 50.

Ili da stvarno izgrade potporni zid isto toliko dugačak i bar 20m debeo u visini od bar 30 m sa galerijom .

Kako god još 100 miliončića Evrića. Biće najskuplji autoput u istoriji.

Nigde ni ne može da se vidi novac potrošen do sad, za tu deonicu posebno. Ali nije nemoguće da će stvarno tih 70-ak km koje grade 10 godina koštati 2o miliona po kilometru !?

s mile

pre 5 godina

ako neznaju da ga naprave, neka pođu od Prištine ka Tirani, da vide kako se potporni zidovi prave, i kvalitet asfalta.....otpala bi im vilica...

True Batman Fan

pre 5 godina

Mi smo jedna sprdnja od drzave... Ljudi prokopase tunel kroz alpe a mi nismo u stanju da izgradimo jedan potporni zid... Africke zemlje su za nas nedostizan pojam...

Dule

pre 5 godina

E moji stručnjaci... Pa zar nije bilo jeftinije, ali i bezbednije, da na tom mestu, gde se taj potporni zid već treći put ruši, napravite TUNEL?
(Ja bih to ovako, 19. avgust 2018 18:34)

Nisam strucnjak za gradjevinu, ali koliko shvatam u pitanju je materijal kroz koji je nemoguce kopati tunel. Vidis da je tesko i zaliti ga betonom, kao kada kopas rupu u sljunku (ili tunel kroz sljunak) - jednostavno, nemoguce je.

A zluradost srpskog naroda je ono sto ce nas unistiti, draze nam je da komsiji crkne krava nego da se nasa oteli...

Degz

pre 5 godina

Vozio sam tim putem a suvozač mi je bio jedan čovek iz sela iz tog kraja. Još pre nego što se prvi put urušio, on je rekao da to ništa ne valja i da će se srušiti. Samo nekoliko dana posle te njegove izjave, srušilo se prvi put. To su potemkinova sela za mazanje očiju ovog naroda kako bi se stvorila iluzija da se eto, nešto gradi. A jedino što je bitno zapravo je ostanak na vlasti.

zekapeka

pre 5 godina

Ljudi, braco, experti, pa omalterisite ga pod 45 stepeni kad tako hoce da stoji, nece to malo betona da ga drzi pod 90, kao sto se moze videti. Svi u bus pa do Makedonije da vidite kako stoje brda.

bole

pre 5 godina

vozio sam pre 10 dana tom deonicom i rekao sam da nikada neće završiti raj deo i da je zid pravljen kao da su deca lepila plastelin na zemlju. bitno je da su oslikali naše zastave svuda

Frere Jacques

pre 5 godina

Jel se vi zapitate koliko para ode dok ovi ko ona dva lutka Pat i Mat "majstoriraju"?!
Naprave pa se sruši, raspadne ili šta već, pa onda popravljaju, i tako u krug!

Poglavlje 27

pre 5 godina

Tacno me vise sramota te Klisure u gradjevinskom pogledu,pa mi nemamo struku najbolji nam otisli u beli svet da grade i da ostave iza sebe arhitektonska cuda,ostala je samo armija sendvicara i botova napredne nam nase drzave.Tito je pre 50 god pregradio Dunav i napravio HE Derdap a ovi u 21 veku malterisu brdo ,svi nam se smeju cak su i Crnogorci uspesniji u izgradnju auto puta Bar -Boljare od naseg Koridora Klisure.

the shining

pre 5 godina

I šta ćemo sad?Imamo majstore(radnu snagu,Inženjere,mašine,..),imamo finansije(donacije,država,..),..Jedino da se se vise stavlja a manje uzima sa “kamare”.Da li ovo mogu da zamislim ‘70-ih i ‘80-ih?Nezamislivo!!!

21 vek

pre 5 godina

Vidim u komentarima sve strucnjak do strucnjaka, gradjevinac do gradjevinca. Teren kroz Grdelicu toliko je nepredvidiv i rastresit da je to jedinstveno. Resenja koja su predlagana i uradjena ukazivala su da je to pravi izbor. Ocigledno da ce morati da se radi drugi skuplji zahvat galerija ili nesto slicno. Ovo je strucno pitanje, a ne pitanje koje ce da rese neki pametnjakovici iz kafica.

Zoki

pre 5 godina

Ne treba vam tu neka ekspertiza za kvalitet, samo pređite preko puta i pogledajte kako u toj klisuri još uvek stoji put preko 50 godina, građen kada je postojao Goli otok za takve rukovodioce.

Ja bih to ovako

pre 5 godina

E moji stručnjaci... Pa zar nije bilo jeftinije, ali i bezbednije, da na tom mestu, gde se taj potporni zid već treći put ruši, napravite TUNEL?

nebojsa

pre 5 godina

Ma ljudi, mora trasa da se menja, a to niko ne sme da kaze. Nije radjeno kvalitetno ispitivanje zemljista, stene su previse duboko, a sipovi kratki...

sandokan

pre 5 godina

Ne radi se ovde o uštedi materijala nego o činjenici da ljudi apsolutno nisu svesni sa kakvim zemljištem se susreću.Pre 50-55 god stručnjaci iz SAD-a i širim evrope su proučavali bas to zemljište i davali ga kao ogledni primer jako erozivnog tla.Naravno da postoji rešenje za ovaj problem, ali je rešenje poprilično skupo i produžava rok drasticno....ovo sto rade tzv “ eksperti “ je samo improvizacija .....ništa više.....osim toga.....postoji razlog zašto nije Auto Put radjen sa te strane ranije

push the dick

pre 5 godina

Pa ne bi se rušio svaki dan da se hoće ugradi materijal po propisu.Da se ne “kraducka”,na svim nivoima u društvu.Da li se smelo ovo dešavati ‘70-ih i ‘80-ih godina prošlog veka?

vlada

pre 5 godina

treba ispitati klizište na način kako se to radi.... naravno to košta ... dovoljno imamo i naših stručnjaka za taj posao, stranci nisu potrebni. potrebna su dva uslova , a to je lova i da se niko od političara ne meša ... u vreme SFRJ smo svašta gradili i to vrlo uspešno i kvalitetno, kako kod nas tako u inostranstvu. stručnjake imamo makar i ako su u penziji...
e da, vi sad hvalite bolonju....

Milos

pre 5 godina

Bolje da nisu oblagali brdo betonom i gvožđem...ništa se nebi desilo. Ali šta ćeš kad hoće da stabilizuju nešto što je već stabilno i totalno poremete prirodnu ravnotežu. Neznanje je krivac

Komplike

pre 5 godina

Situacija u grdelici je previse komplikovana da bi se resavala na standardne nacine. Potrebna su duboka sidrenja, mnogo pametnog dreniranja i mnogo zemljanih radova na rasterecivanju pritisaka iz gornjih slojeva terena. Mozda je bilo jeftinije i bezbednije zaboraviti ovu trasu i spustiti je na aluvijon reke....
Objavite komentar.

Poglavlje 27

pre 5 godina

Tacno me vise sramota te Klisure u gradjevinskom pogledu,pa mi nemamo struku najbolji nam otisli u beli svet da grade i da ostave iza sebe arhitektonska cuda,ostala je samo armija sendvicara i botova napredne nam nase drzave.Tito je pre 50 god pregradio Dunav i napravio HE Derdap a ovi u 21 veku malterisu brdo ,svi nam se smeju cak su i Crnogorci uspesniji u izgradnju auto puta Bar -Boljare od naseg Koridora Klisure.

Zoki

pre 5 godina

Ne treba vam tu neka ekspertiza za kvalitet, samo pređite preko puta i pogledajte kako u toj klisuri još uvek stoji put preko 50 godina, građen kada je postojao Goli otok za takve rukovodioce.

push the dick

pre 5 godina

Pa ne bi se rušio svaki dan da se hoće ugradi materijal po propisu.Da se ne “kraducka”,na svim nivoima u društvu.Da li se smelo ovo dešavati ‘70-ih i ‘80-ih godina prošlog veka?

Indžilir

pre 5 godina

Vozio sam početkom jula kroz Grdeličku klisuru. Rekoh supruzi da će to opet da sklizne. Pa da to nije moguće samo malterisanjem rešiti zna svaki zidar u Srbiji..Nego, drugovi radikali, ostavite vi i ovaj stari put, pored motela Predejane..sigurnije je tuda..nećete vi to rešiti dok ne skinete pola tog brda kaskadno. Vidite malo kako su Makedonci rešili takve probleme na novosagradjenoj deonici iapred Djevdjelije. A ministarka bi mogla malo ostavku da podnese.

Брдовити Балкан

pre 5 godina

Французи направили највиши мост на свету, Кинези најдужи, Руси спојили Крим са копном, тунел испод Ламанша, тунел кроз Алпе...... паметном доста! Ови ноћу руше по граду, улице у Београду као површина Месеца, дивља градња на све стране, Београд на H2O не види се крај, преместили главну железничку станицу на неколико места а Прокоп руина, обилазница никада да се заврши, планирају метро од немила до недрага, Славија се реконструише по трећи пут.....шта вам народе није јасно?

zoki

pre 5 godina

Vidim u komentarima sve strucnjak do strucnjaka, gradjevinac do gradjevinca. Teren kroz Grdelicu toliko je nepredvidiv i rastresit da je to jedinstveno. Resenja koja su predlagana i uradjena ukazivala su da je to pravi izbor. Ocigledno da ce morati da se radi drugi skuplji zahvat galerija ili nesto slicno. Ovo je strucno pitanje, a ne pitanje koje ce da rese neki pametnjakovici iz kafica. 
(21 vek, 19. avgust 2018 18:40) 

Kao neko ko je završio geotehniku prošle godine na RGFu mogu ti reci da je ovo daleko od pravog izbora.
Kao drugo, ovo lici na sve, samo ne na potporni zid, prilikom izgradnje istog, pitanje je da li su se uopšte uradile bušotine na klizištu da se utvrdi sastav zemlje, kohezija, ugao unutrašnjeg trenja, nivo podzemnih voda... A potom da li se koristio pravi izbor betona, osmatranje klizišta, pomeranja i još mnogo drugih stvari.
Dakle, ne postoji teren koji je nepredvidiv, pa zbog toga da se opravdava inženjer ili PROJEKTANT. Ponašanje najgorih strmih odseka na himalajima može da se predvidi ako se utvrde sva svojstva terena. Teren je nepredvidiv samo onoliko koliko je nestručan inženjer koji se njime bavi.
Ovde je očigledno da radovi koji su prethodili zidu a koji su preduslov da isti bude stabilan, urađeni su krajnje neprofesionalno.

DrMr

pre 5 godina

Prvo se ispita geologija tla, pa na osnovu toga se odluči treba li tunel, galerija, zidovi, šipovi itd.. Ili se promeni trasa. Ovako...A da...zaboravih, oni su napredni stručnjaci....

bole

pre 5 godina

vozio sam pre 10 dana tom deonicom i rekao sam da nikada neće završiti raj deo i da je zid pravljen kao da su deca lepila plastelin na zemlju. bitno je da su oslikali naše zastave svuda

I tako...

pre 5 godina

A zluradost srpskog naroda je ono sto ce nas unistiti, draze nam je da komsiji crkne krava nego da se nasa oteli...
(Dule, 19. avgust 2018 19:14)

Zluradost? Toliki projekat, strani kapital, svetski stručnjaci, i treći put se ruši? Tu nešto debelo nije u redu.

Lađar

pre 5 godina

Preporučujem Srbima da se provozaju autoputevima Hrvatske. Da posebno obrate pažnju na tunele i njihovu infrastrukturu: led osvetljenje, proširenja za parkiranje, sos telefoni, sigurnosni izlazi... O potpornim zidovima ne treba trošiti reči. Srbin sam ali puno vozim van Srbije. Moj auto van Srbije ima potrošnju u proseku manjie i do 2 litra na 100 km. Molim objavite.

True Batman Fan

pre 5 godina

Mi smo jedna sprdnja od drzave... Ljudi prokopase tunel kroz alpe a mi nismo u stanju da izgradimo jedan potporni zid... Africke zemlje su za nas nedostizan pojam...

Degz

pre 5 godina

Vozio sam tim putem a suvozač mi je bio jedan čovek iz sela iz tog kraja. Još pre nego što se prvi put urušio, on je rekao da to ništa ne valja i da će se srušiti. Samo nekoliko dana posle te njegove izjave, srušilo se prvi put. To su potemkinova sela za mazanje očiju ovog naroda kako bi se stvorila iluzija da se eto, nešto gradi. A jedino što je bitno zapravo je ostanak na vlasti.

shomi

pre 5 godina

U vreme Energoprojekta, Hidrotehnike, Partizan puta, i mnogih drugih giganata što izgradiše celu Jugoslaviju i pola severne Afrike ovo je bilo nezamislivo. Zar ne mogu naši stručnjaci i profesori sa Građevinskog i Rudarsko-geološkog da pomognu, nego se dovodi neki "ekspert". Vidimo kakav je ekspert. Napredno, nema šta.

Miljan

pre 5 godina

Okrenuti trasu auto puta po ovako erozivnom terenu ravno je idiotozmu. Imali ste izbor da idete lijevo ili desno od Grdelice a ne kroz nju i preko rijeke. Potkopavte brda koja su klizišta po svojoj stfukturi nestabilna. Sa ovom trasom otvorili ste Pandorinu kutiju. Na žalost tu problemi tek predstoje. Neko treba da odgovara zašto trasa ide tuda.

ali stvarno

pre 5 godina

pogledajte na youtube klip -autoput Priština-Prizren pa će te u 1.31 min videti šta su potporni zidovi ali to je pravio američko -turski konzorcijum Behtel-Enkel koji je pravio i hrvatsku Dalmatinu.. e sad šta je problem ? pa sa njima ne postoji opcija muljanje - ja tebi posao ti meni procenat itd ..znate već i sami

dr House

pre 5 godina

Kakvi lažovi neznalice i raspikuće vode državu.

Sunce ti poljubim.....Pa ko uporno prodaje maglu. Ovo brdo su prvo bukvalno kopali , milione kubnih metara, 160.000 m2 betona, i ono će nastaviti da se obrušava !? Oni uporno pokušavaju betoskom zavesicom (NE GALERIJOM NOVINAR) da ga obezbede !!!!

Put nije SMEO TUDA DA PROLAZI, rekao bi vam svaki student 3. godine gradjevine. SAD IM JEDINO PREOSTAJU 2 REŠENJA.

Da skinu BRDO u dužini od 1500-2000 m i širini od bar 50.

Ili da stvarno izgrade potporni zid isto toliko dugačak i bar 20m debeo u visini od bar 30 m sa galerijom .

Kako god još 100 miliončića Evrića. Biće najskuplji autoput u istoriji.

Nigde ni ne može da se vidi novac potrošen do sad, za tu deonicu posebno. Ali nije nemoguće da će stvarno tih 70-ak km koje grade 10 godina koštati 2o miliona po kilometru !?

sandokan

pre 5 godina

Ne radi se ovde o uštedi materijala nego o činjenici da ljudi apsolutno nisu svesni sa kakvim zemljištem se susreću.Pre 50-55 god stručnjaci iz SAD-a i širim evrope su proučavali bas to zemljište i davali ga kao ogledni primer jako erozivnog tla.Naravno da postoji rešenje za ovaj problem, ali je rešenje poprilično skupo i produžava rok drasticno....ovo sto rade tzv “ eksperti “ je samo improvizacija .....ništa više.....osim toga.....postoji razlog zašto nije Auto Put radjen sa te strane ranije

Nebojša

pre 5 godina

Olosi nepismeni nisu culi za terase i uporno vec treci put ponavljaju isto resenje sto je dokaz diletantizma i idiotizma.
Definicija budale je ako ponavljas istu stvar a ocekujes drugaciji rezultat.
Jbg, oni su culi da se Grci osvojili Troju pokusavanjem.
Svaki put odnesu po malo zemlje pa posle nema brda
Ne vidi se na slici ni kanali ni rigole ni cevi za ispust vide, ali kod potpornih konstrukcija najvaznije je regulisati vodu, povrsinsku a i podzemnu
Zid je stajao dok je bilo suvo, nije bilo zemljiotresa znaci ostaje voda
E sada sam naveo toliko pojmova koliko oni nisu culi u zivotu. Oni su culi i naucili samo tri pojma:
Vucic, sendvic, flasica vode
Mada se Mihajlovicka ne bi slozila da ostaje boda kao problem, OSTAJE BRDO. hahahahahaa
Oni vodu ne vide hahahahaa
Odakle voda na vrh brda hahahaa
Čudno vreme ...glupost i neznanje se ne skrivaju
Dapace, to je preporuka.
Zanima me da li ce Vucic sutra da smeni Mihajlovicku, Drobnjaka i Babica. Imamo strucnjake da rese problem a oni placaju neznalice

Nole

pre 5 godina

Чуо сам причу да су им се сељаци из клисуре смејали када су рекли да ће ту пут да праве. Људи који тамо живе најбоље знају зашто ту пута нема. Вековима се туда путује и има разлога зашто је пут на другој страни клисуре. И пустите сад причу о "најтежој деоници у Европи". Ја мислим да то решења нема али што су правили аутопут по најтежој деоници? Јел их неко терао да иду туда? Ако су већ наумили да протерају пут кроз клисуру боље да су затворили саобраћај и преусмерили га преко Вучја па онда проширили овај постојећи пут на стеновитој страни. Добар извођач би то завршио за годину дана. А овим нови чудом што ће ићи испод "омалтерисаног" клизишта ја возити нећу...

s mile

pre 5 godina

ako neznaju da ga naprave, neka pođu od Prištine ka Tirani, da vide kako se potporni zidovi prave, i kvalitet asfalta.....otpala bi im vilica...

Dr Mr

pre 5 godina

koliko me pamcenje sluzi, auto put je izmesten u tom delu da bi se udovoljilo vlasniku motela i radnicima u istom da ne bi ostali bez posla...blokirali su bili magistralu nekoliko puta.e sad, posto je postalo ocigledno da je deonica tehnicki gotovo nemoguca za izgradnju, da li ce sad vlasnik motela da plati izgradnju te deonice, ili ce neko da odgovara jer je zarad 100 ljudi napravljena steta i gubitak u iznosu od nekoliko milionae...

Komplike

pre 5 godina

Situacija u grdelici je previse komplikovana da bi se resavala na standardne nacine. Potrebna su duboka sidrenja, mnogo pametnog dreniranja i mnogo zemljanih radova na rasterecivanju pritisaka iz gornjih slojeva terena. Mozda je bilo jeftinije i bezbednije zaboraviti ovu trasu i spustiti je na aluvijon reke....
Objavite komentar.

ko

pre 5 godina

Nisam strucnjak za gradjevinu, ali koliko shvatam u pitanju je materijal kroz koji je nemoguce kopati tunel. Vidis da je tesko i zaliti ga betonom, kao kada kopas rupu u sljunku (ili tunel kroz sljunak) - jednostavno, nemoguce je.

(Dule, 19. avgust 2018 19:14)

Lepo je što si priznao da nisi stručnjak... ovde se ne gradi tunel nego potporni zidovi, a kamo sreće da su krenuli da kopaju tunel, svega ovoga ne bi bilo, tunel jeste skup ali je trajno rešenje, ovako će na sanacije da potroše više para nego da su odmah počeli da kopaju tunel ali tako je to kad daš dunsterima i neznalicama da rade... inače ja sam gradjevinski inženjer pa se nešto malo i razumem u ove stvari!

Stevan

pre 5 godina

Makedonci su dosli sa svojim autoputem do vardarske doline i krenuli u brda i napravili odlican izbor. Mi smo se ukopali u klisuru sa abnormalno velikim potpornim zidovima, po brdima koji su obicna klizista. Totalni promasaj trase.

Ivo Lola Ribar

pre 5 godina

Zanima me da li ce Vucic sutra da smeni Mihajlovicku, Drobnjaka i Babica. Imamo strucnjake da rese problem a oni placaju neznalice
(Nebojša, 19. avgust 2018 22:01) # Link komentara...

Vučić?!?!?!? U parlamentarnoj demokraciji, ministre smjenjuje premjer ili premijerka. Predsjednik predstavlja državu.
Možda je ovakav način razmišljanja i još gore, prešutnog pristajanja na njega, najbolji primjer zašto je Srbija tu gdje je. Nazvao bi ovo: "Medvedev/Putin sindrom, gdje jedan lik upravlja svime a funkcija koju zauzima je simbolična.

naprasni ljubitelj geotehnike

pre 5 godina

Ovo brdo polako ali sigurno klizi iz geologije i građevine u politiku i rijaliti. Molim Bujketa da dreši kesu i organizuje okrugli sto na ovu temu sa sledećim gostima: Ovlašćena stručna lica iz kompanija i institucija koja su radila ispitivanje, projektovanje, izvođenje radova i nadzor. Zatim bar po jednog profesora sa RGF-a i GF-a iz predmetnih oblasti i naravno gospodina eksperta Svetske banke za kosine, pa da pokušaju ovom narodu da objasne šta se dešava. Pa da jednom i zauvek raščistimo sa tom Grdelicom, tunelima, galerijama i kratkim šipovima.

mile rizik

pre 5 godina

Vidim u komentarima sve strucnjak do strucnjaka, gradjevinac do gradjevinca. Teren kroz Grdelicu toliko je nepredvidiv i rastresit da je to jedinstveno. Resenja koja su predlagana i uradjena ukazivala su da je to pravi izbor. Ocigledno da ce morati da se radi drugi skuplji zahvat galerija ili nesto slicno. Ovo je strucno pitanje, a ne pitanje koje ce da rese neki pametnjakovici iz kafica.
(21 vek, 19. avgust 2018 18:40)

Pa vidi ti iz 21. veka, svega ovoga ne bi bilo da je projekat urađen kao što je bilo planirano i predloženo tj. da autoput ne ide pored Predejana nego sasvim drugom trasom. E onda su se umešali stranački burazeri i kumovi koji su insistirali da autoput iz raznoraznih interesa prođe kroz Predejane i eto su sad tu gde su. I neće ga završiti još 10 godina. A ti Evropo putuj, ionako nismo za tebe.

само лова и скупа кола

pre 5 godina

Хрвати сами направили за 10 година аутопутеве кроз читаву државу од истока до запада и све доле до Херцеговине. Једну трасу градили Амери и то је то. Колики су то мостови, тунели, о потпорним зидовима да не причамо.
У Србији чим наиђе брдо одмах је то неријешив проблем. Та траса кад се заврши укупно прође једно 10 година. Па ви успоредите.

Frere Jacques

pre 5 godina

Jel se vi zapitate koliko para ode dok ovi ko ona dva lutka Pat i Mat "majstoriraju"?!
Naprave pa se sruši, raspadne ili šta već, pa onda popravljaju, i tako u krug!

Mile

pre 5 godina

Од траке аутопута одсеците брдо.у даљину 100 метара па нема падања на пут. Јесте да треба уклонито цело брдо али боље сад него после.

akio toyoda

pre 5 godina

pogledajte kako su albanci na kosovu resili autoput ka djeneral jankovicu. veoma slican teren grdelickoj klisuri.
ceo autoput na stubovima sto je skuplje resenje ali sigurnije a ne kao nasi koji usecaju autoput u brda koja klizaju zarad ustede

vlada

pre 5 godina

treba ispitati klizište na način kako se to radi.... naravno to košta ... dovoljno imamo i naših stručnjaka za taj posao, stranci nisu potrebni. potrebna su dva uslova , a to je lova i da se niko od političara ne meša ... u vreme SFRJ smo svašta gradili i to vrlo uspešno i kvalitetno, kako kod nas tako u inostranstvu. stručnjake imamo makar i ako su u penziji...
e da, vi sad hvalite bolonju....

the shining

pre 5 godina

I šta ćemo sad?Imamo majstore(radnu snagu,Inženjere,mašine,..),imamo finansije(donacije,država,..),..Jedino da se se vise stavlja a manje uzima sa “kamare”.Da li ovo mogu da zamislim ‘70-ih i ‘80-ih?Nezamislivo!!!

Geomehaničar

pre 5 godina

Ugradjuju se jevtina sidra da Dalekog istoka, koja nemaju nikakav sertifikat. Bio, video i napustio.
I opet ce dok se bitange ne razjure.

nebojsa

pre 5 godina

Ma ljudi, mora trasa da se menja, a to niko ne sme da kaze. Nije radjeno kvalitetno ispitivanje zemljista, stene su previse duboko, a sipovi kratki...

Ja bih to ovako

pre 5 godina

E moji stručnjaci... Pa zar nije bilo jeftinije, ali i bezbednije, da na tom mestu, gde se taj potporni zid već treći put ruši, napravite TUNEL?

djidji

pre 5 godina

samo su bila 3 resenja..tunel..celo brdo izminirati i maknuti fizicki ili uraditi jako skupe galerije i novo dublje sipovanje..moje resenje su odbili a to je da se nepredvidiva kosina brda izminira i celo brdo srusi!

Mirko

pre 5 godina

Kazniti izvodjaca radova
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (TheWaskez, 19. avgust 2018 18:32)

A sta cemo ako izvodjac nije kriv?! Pre izvodjenja radova se radi projekat, a pre projekta ispitivanja.

dejan petrovic

pre 5 godina

pre 20-dana samo prosao... laik sam ali imam neki instikt za sigurnost u bilo kom smislu-gledajuci ovaj zid, on ruku na srce izgleda kao zavesa. Samo se trenutak cekao. Na zalost.

Mike

pre 5 godina

Sve mi je ovde jasno, ne treba nista pojasnjavati. Niko nece biti odgovoran jer projekat finansira EIB-citaj-sve je van domacih zakona, tako da ako je nadzor obavio avoj deo posla kako treba, niko nece biti odgovoran. Srbija kao zemlja ce placati kamate i troskove ovog kredita kao da sve radi kako treba jer je na kraju to srpski problem, saobracaj ce nas zaobilaziti jer put nije ispravan i tako. Zasto je to tako? To je tako zato sto nemate draga moja gospodo kvalifikovani kadar u Koridorima i Putevima koji ce da vodi ovakve poslove, vec im uvek dobro dodje da se zaklone iza nekoga koga EIB ili Svetska Banka posalju kao experta, jer ne zele da “preuzimaju” odgovornost. Da se razumemo, odgovornost bi uvek bila na EIBu u ovakvom aranzmanu, ali bi draga gospodo vi danas imali put da ste reagovali ako ste videli da EIB predlaze nesto neadekvatno. Ko god da je stranac i dodjde u Srbiju kao konsultant, svi bre cutite kao da pojma nemate ni o cemu. Cutite i dalje. Pozdrav iz Londona.

vlado

pre 5 godina

Jao jao jao..."ekspert Svetske banke za kosine" dao tehnicko resenje... kakav ekspert takvo i resenje. I nemojte uopste da sumnjate u izvodjace i nadzor. U ovakvim situacijama, pogotovo sto projekat finansira EIB, i kada se vec jednom urusilo sve svaki izvodjac koji ima tri ciste u glavi ce uraditi strogo po resenju za koje je neko drugi preuzeo odgovornost (citaj stavio svoj potpis) a nadzor vodi racuna da izvodjac opet sve uradi po datom resenju jer ne zeli, isto kao i izvodjac, da na kraju padne odgovornost na njega. U izbor trase i inicijalni projekat iste i samog puta kao i kasnije izmene ne bih ulazio, samo bih napomenuo da deo "Koridora 11" od Beograda do Obrenovca ne ide preko Umke, Dubokog i Barica nego sa druge strane Save, pa sad razmislite zasto?

MALI PERICA

pre 5 godina

Obisao sam kolima celu evropu. . Video sve mostove i tunele. . Imam pitante za nase strucnjake. . Zasto niste radili viseci put
Pobijete sipove stubove i iznad klisure i reke i svega . I tako je jeftinije nego raditi put koji mora da se kopa pa utaba pa podloga pa asvalt. . To je 3x skuplje nego da je ceo taj deo put na visini. Pa i ako dodje do odrona ,sta nas briga sve ode ispod puta. .
Vazno da ste most na Adi napravili na 60 met visine i celu auto komandu na 40 met. . A to ste radili da bi ste bili iznad sina. .
Sina kojih vise nema jer je stanica izmestena. .
To je jedan od najbesmislenijii skup i glup most sa kruznim tokom na 40 met. .
Znam da to mnogi neznaju. .idite dole ispod mosta pa skretanje za stenku pa da se nacudite gluposti. .
To ste trebali da radite kroz klisuru a ne da se dokazujete po beogradu sa anti delima.
Npr.
Video sam sve velike fontane na svetu . Nasa je jedina koja nije samofinansirajuca jer niko nemoze da ubaci novcic . U svetu se dnevno iz fontana vade milioni.

zekapeka

pre 5 godina

Ljudi, braco, experti, pa omalterisite ga pod 45 stepeni kad tako hoce da stoji, nece to malo betona da ga drzi pod 90, kao sto se moze videti. Svi u bus pa do Makedonije da vidite kako stoje brda.

Drugi inzenjer

pre 5 godina

Lepo je što si priznao da nisi stručnjak... ovde se ne gradi tunel nego potporni zidovi, a kamo sreće da su krenuli da kopaju tunel, svega ovoga ne bi bilo, tunel jeste skup ali je trajno rešenje, ovako će na sanacije da potroše više para nego da su odmah počeli da kopaju tunel ali tako je to kad daš dunsterima i neznalicama da rade... inače ja sam gradjevinski inženjer pa se nešto malo i razumem u ove stvari!
(ko, 19. avgust 2018 20:10)

To sto si ti gradjevinski inzenjer ne znaci nista, podlogu rade geolozi i geotehnicari, i oni treba da preporuce trasu. E na tim radovima se najvise stedi, ako se i rade kod nas, jer gradjevinski inzenjeri misle da se sve moze prokopati i zaliti betonom. E pa ne moze. I zato ima ovih problema, dok se vi raspravljate da li tunel ili usek...

Joca Gradjevinar

pre 5 godina

Ocigledno se ne radi o prirodnom fenomenu, vec se radi o nestrucnom projektovanju potpornih zidova na klizistima gde to ne moze biti. Tu je morao doci tunel da se prodje kliziste zbog geoloskog sastava terena. Hteli vi ili ne hteli, tu mora doci tunel na mestu gde se moze probiti. To moze kostati dodatnih 150 milona Evra i izmestanje trase auto-puta.

bla bla

pre 5 godina

Ako je ovo potporni zid i ja sam car, ovo izgleda kao lego od betonskih blokova( igracka). Dovedite Svajcarca da vam napravi zid bice najjeftinije i trajace manite se Spanaca i Italijana.

vladan

pre 5 godina

Bitno je da je drzava aktivirala bankovsku garanciju firmi PUTEVI UZICE ,za znatno manja oštećenja koja su nastala kao posledica lošeg projekta.(otklanjanje primedbi poverili su firmi AZVI)

Bane

pre 5 godina

Vidim u komentarima sve strucnjak do strucnjaka, gradjevinac do gradjevinca. Teren kroz Grdelicu toliko je nepredvidiv i rastresit da je to jedinstveno. Resenja koja su predlagana i uradjena ukazivala su da je to pravi izbor. Ocigledno da ce morati da se radi drugi skuplji zahvat galerija ili nesto slicno. Ovo je strucno pitanje, a ne pitanje koje ce da rese neki pametnjakovici iz kafica.
(21 vek, 19. avgust 2018 18:40)

Upravo tako, najveci problem je geologija terena, zato put tuda pre svega nije smeo da ide.
Rec je o krajnje nepredvidivom i rastresitom terenu sklonom klizistima.
Najveci problem je sto je ova trasa birana kao "optimalno" (citaj najjeftinije resenje) jer su smatrali da prostim usekom i betonskom zavesom mogu resiti slozen problem geologije tla.
Tunel bi na ovom mestu bio trajno resenje, ali im je to u startu delovalo skupo. Sada je po meni jedino resenje miniranje i uklanjanje celog brda, jer izmena trase sada nije opcija a nisam siguran ni da bi potporni zid sa galerijom resio problem mada tu bi zadnju trebali da kazu geotehnicari.

Milos

pre 5 godina

Bolje da nisu oblagali brdo betonom i gvožđem...ništa se nebi desilo. Ali šta ćeš kad hoće da stabilizuju nešto što je već stabilno i totalno poremete prirodnu ravnotežu. Neznanje je krivac

džegodin siti

pre 5 godina

Nema druge nego odrešiti kesu i podići ogromnu trapezastu branu-zid.Kopati na dole u zemlju 15m.,a podići zid 30m u visinu ( koliko je i brdo).

prosto ko pasulj

pre 5 godina

20 metara u dubinu po horizontali sipovi od 50x50cm na 10 metara. Pa se spoje izlivenom gredom. Napravi se mreza. Pa neka se onda obrusava.

Srbo

pre 5 godina

Kinezi sagradise kineski zid pre 3000 godina, eno ga i dalje stoji, egipcani piramide, eno ih i dalje stoje bez problema... a mi u 21. veku nismo u stanju da regulisemo jedno kliziste duzine 500m... zato ce kinezi postojati i za 3000 godina na mi cemo ispariti u narednih 100...

Dylan Dog

pre 5 godina

@(21 vek, 19. avgust 2018 18:40)
Jedini smisleni i ozbiljan komentar na ovu nemilu vest je upravo ovaj Vaš. Valjda ostali komentatori polaze od sebe, pa ostavljaju nesuvisle komentare. Na stranu osnovno tehničko neznane, na stranu trolovi i botovi, čijih tekstova je više od 70% među komentarima.
Malterisanje?!?! Ne mogu da verujem kakve gluposti ljudi pišu. Žalosno.

21 vek

pre 5 godina

Vidim u komentarima sve strucnjak do strucnjaka, gradjevinac do gradjevinca. Teren kroz Grdelicu toliko je nepredvidiv i rastresit da je to jedinstveno. Resenja koja su predlagana i uradjena ukazivala su da je to pravi izbor. Ocigledno da ce morati da se radi drugi skuplji zahvat galerija ili nesto slicno. Ovo je strucno pitanje, a ne pitanje koje ce da rese neki pametnjakovici iz kafica.

Gašpar

pre 5 godina

Prvo taj sklepani zid lici kao da su ga pravili neki teski idioti, drugo kako da se ne srusi kad si oshpricao brdo ko kad udje malterdzija u odeljenje gde treba da se radi malteracija i prvo da oshprica zidove. Rusi celo brdo bre ! .. A da ne isplati se ovako se lepse pare uzimaju kad ga obnavljas 5 puta.

Dule

pre 5 godina

E moji stručnjaci... Pa zar nije bilo jeftinije, ali i bezbednije, da na tom mestu, gde se taj potporni zid već treći put ruši, napravite TUNEL?
(Ja bih to ovako, 19. avgust 2018 18:34)

Nisam strucnjak za gradjevinu, ali koliko shvatam u pitanju je materijal kroz koji je nemoguce kopati tunel. Vidis da je tesko i zaliti ga betonom, kao kada kopas rupu u sljunku (ili tunel kroz sljunak) - jednostavno, nemoguce je.

A zluradost srpskog naroda je ono sto ce nas unistiti, draze nam je da komsiji crkne krava nego da se nasa oteli...

inzenjer graditelj tunela u norveskoj

pre 5 godina

Koliko mogu da skontam sa videa, nije u pitanju kliziste, nego se kosina obrusava zbog prevelikog ugla pod kojim je zasecena, i vrste materijala od kojeg je brdo sacinjeno. Posto je veci deo puta vec zavrsen izmestanje trake ne dolazi u obzir, tako da je po meni najbolje da se naprave betonske tunelske cevi od prebetoniranih elemenata, nesto poput tunela na miseluku u NS, a zatim da se preko njega naspe materijal. Ujedno ovo je i najbezbednije i najjeftinije resenje, posto ova kosina moze opstati samo ukoliko se nagib smanji na nekih 50%, a to bi znacilo da je potrebno ukloniti pola brda

ludilo

pre 5 godina

Хрвати сами направили за 10 година аутопутеве кроз читаву државу од истока до запада и све доле до Херцеговине. Једну трасу градили Амери и то је то. Колики су то мостови, тунели, о потпорним зидовима да не причамо.
У Србији чим наиђе брдо одмах је то неријешив проблем. Та траса кад се заврши укупно прође једно 10 година. Па ви успоредите.
(само лова и скупа кола, 19. avgust 2018 22:55)

Tacno. A to je jos strasnije kada znate da je Srbija zaista imala MNOGO jacu gradjevinsku industriju (kao sto je Hrvatska imala brodogradnju) do pre 20 godina - srpske firme, na celu sa Energoprojektom, su izvodile komplikovane projekte po celom svetu, Energoprojekt je negde pred raspad SFRJ bio zvanicno cetvrta gradjevinska firma u svetu!
Zasto ovo pricam - pa da bi se shvatila velicina onog sto je unisteno u zemlji SRbiji.

Eto!

pre 5 godina

Nema tu ni zasto ni kako. Projekat je napravljen da bi bio Alajbegova slama za grebatore, jer ostali "izvori finansiranja" polako presusuju, a sve ostalo je istorija.

sve je u najboljem redu

pre 5 godina

Bitno je da je drzava aktivirala bankovsku garanciju firmi PUTEVI UZICE ,za znatno manja oštećenja koja su nastala kao posledica lošeg projekta.(otklanjanje primedbi poverili su firmi AZVI)
(vladan, 20. avgust 2018 07:02)

Naravno, nije cilj da postoje nase firme, cak ni one koje su poput "Puteva Uzice" svoj glavni kapitali zaradile u Rusiji 90-tih i koje su izdrzavale mnoge porodice u tom kraju. Lakse je oprati pare iz budzeta sa strancima.
Neznanje, kombinovano sa arogancijom, koje se zapatilo poslednjih 10 godina u vladajucoj strukturi u Srbiji je katastrofalno. Predsednik mase svojim indeksom od pre 25-30 godina a da se ne zapita zasto je studirao kada se time nikada nije bavio. Pri tome za vecinu stvari u koje se mesa i o kojima prica, njegov Pravni fakultet mu ne bi dovoljan ni da polozi prijemni. Oni jednostavno ne mogu ni da pretpostave koliko ne znaju, tako da tu leka nema.
Jedino je ohrabrujuce sto ce Zorana da krene da pregleda mostove posle nesrece u Italiji - siguran se da ce se iz budgeta dodeliti pristojna svota za ovu brilijantnu ideju, takodje verujem da ce se angazovati neka strana i proverena firma, a onda ce da osvanu zakrpe po mostovima i gde je trebalo i gde nije - a zakrpe k'o zakrpe pocece da otpadaju (bas kao i ploce u BG), neke ce pasti u vodu a neke na glavu.

push the dick

pre 5 godina

Pa ne bi se rušio svaki dan da se hoće ugradi materijal po propisu.Da se ne “kraducka”,na svim nivoima u društvu.Da li se smelo ovo dešavati ‘70-ih i ‘80-ih godina prošlog veka?

Poglavlje 27

pre 5 godina

Tacno me vise sramota te Klisure u gradjevinskom pogledu,pa mi nemamo struku najbolji nam otisli u beli svet da grade i da ostave iza sebe arhitektonska cuda,ostala je samo armija sendvicara i botova napredne nam nase drzave.Tito je pre 50 god pregradio Dunav i napravio HE Derdap a ovi u 21 veku malterisu brdo ,svi nam se smeju cak su i Crnogorci uspesniji u izgradnju auto puta Bar -Boljare od naseg Koridora Klisure.

Zoki

pre 5 godina

Ne treba vam tu neka ekspertiza za kvalitet, samo pređite preko puta i pogledajte kako u toj klisuri još uvek stoji put preko 50 godina, građen kada je postojao Goli otok za takve rukovodioce.

Indžilir

pre 5 godina

Vozio sam početkom jula kroz Grdeličku klisuru. Rekoh supruzi da će to opet da sklizne. Pa da to nije moguće samo malterisanjem rešiti zna svaki zidar u Srbiji..Nego, drugovi radikali, ostavite vi i ovaj stari put, pored motela Predejane..sigurnije je tuda..nećete vi to rešiti dok ne skinete pola tog brda kaskadno. Vidite malo kako su Makedonci rešili takve probleme na novosagradjenoj deonici iapred Djevdjelije. A ministarka bi mogla malo ostavku da podnese.

DrMr

pre 5 godina

Prvo se ispita geologija tla, pa na osnovu toga se odluči treba li tunel, galerija, zidovi, šipovi itd.. Ili se promeni trasa. Ovako...A da...zaboravih, oni su napredni stručnjaci....

bole

pre 5 godina

vozio sam pre 10 dana tom deonicom i rekao sam da nikada neće završiti raj deo i da je zid pravljen kao da su deca lepila plastelin na zemlju. bitno je da su oslikali naše zastave svuda

I tako...

pre 5 godina

A zluradost srpskog naroda je ono sto ce nas unistiti, draze nam je da komsiji crkne krava nego da se nasa oteli...
(Dule, 19. avgust 2018 19:14)

Zluradost? Toliki projekat, strani kapital, svetski stručnjaci, i treći put se ruši? Tu nešto debelo nije u redu.

True Batman Fan

pre 5 godina

Mi smo jedna sprdnja od drzave... Ljudi prokopase tunel kroz alpe a mi nismo u stanju da izgradimo jedan potporni zid... Africke zemlje su za nas nedostizan pojam...

dr House

pre 5 godina

Kakvi lažovi neznalice i raspikuće vode državu.

Sunce ti poljubim.....Pa ko uporno prodaje maglu. Ovo brdo su prvo bukvalno kopali , milione kubnih metara, 160.000 m2 betona, i ono će nastaviti da se obrušava !? Oni uporno pokušavaju betoskom zavesicom (NE GALERIJOM NOVINAR) da ga obezbede !!!!

Put nije SMEO TUDA DA PROLAZI, rekao bi vam svaki student 3. godine gradjevine. SAD IM JEDINO PREOSTAJU 2 REŠENJA.

Da skinu BRDO u dužini od 1500-2000 m i širini od bar 50.

Ili da stvarno izgrade potporni zid isto toliko dugačak i bar 20m debeo u visini od bar 30 m sa galerijom .

Kako god još 100 miliončića Evrića. Biće najskuplji autoput u istoriji.

Nigde ni ne može da se vidi novac potrošen do sad, za tu deonicu posebno. Ali nije nemoguće da će stvarno tih 70-ak km koje grade 10 godina koštati 2o miliona po kilometru !?

Degz

pre 5 godina

Vozio sam tim putem a suvozač mi je bio jedan čovek iz sela iz tog kraja. Još pre nego što se prvi put urušio, on je rekao da to ništa ne valja i da će se srušiti. Samo nekoliko dana posle te njegove izjave, srušilo se prvi put. To su potemkinova sela za mazanje očiju ovog naroda kako bi se stvorila iluzija da se eto, nešto gradi. A jedino što je bitno zapravo je ostanak na vlasti.

Брдовити Балкан

pre 5 godina

Французи направили највиши мост на свету, Кинези најдужи, Руси спојили Крим са копном, тунел испод Ламанша, тунел кроз Алпе...... паметном доста! Ови ноћу руше по граду, улице у Београду као површина Месеца, дивља градња на све стране, Београд на H2O не види се крај, преместили главну железничку станицу на неколико места а Прокоп руина, обилазница никада да се заврши, планирају метро од немила до недрага, Славија се реконструише по трећи пут.....шта вам народе није јасно?

Lađar

pre 5 godina

Preporučujem Srbima da se provozaju autoputevima Hrvatske. Da posebno obrate pažnju na tunele i njihovu infrastrukturu: led osvetljenje, proširenja za parkiranje, sos telefoni, sigurnosni izlazi... O potpornim zidovima ne treba trošiti reči. Srbin sam ali puno vozim van Srbije. Moj auto van Srbije ima potrošnju u proseku manjie i do 2 litra na 100 km. Molim objavite.

shomi

pre 5 godina

U vreme Energoprojekta, Hidrotehnike, Partizan puta, i mnogih drugih giganata što izgradiše celu Jugoslaviju i pola severne Afrike ovo je bilo nezamislivo. Zar ne mogu naši stručnjaci i profesori sa Građevinskog i Rudarsko-geološkog da pomognu, nego se dovodi neki "ekspert". Vidimo kakav je ekspert. Napredno, nema šta.

sandokan

pre 5 godina

Ne radi se ovde o uštedi materijala nego o činjenici da ljudi apsolutno nisu svesni sa kakvim zemljištem se susreću.Pre 50-55 god stručnjaci iz SAD-a i širim evrope su proučavali bas to zemljište i davali ga kao ogledni primer jako erozivnog tla.Naravno da postoji rešenje za ovaj problem, ali je rešenje poprilično skupo i produžava rok drasticno....ovo sto rade tzv “ eksperti “ je samo improvizacija .....ništa više.....osim toga.....postoji razlog zašto nije Auto Put radjen sa te strane ranije

Frere Jacques

pre 5 godina

Jel se vi zapitate koliko para ode dok ovi ko ona dva lutka Pat i Mat "majstoriraju"?!
Naprave pa se sruši, raspadne ili šta već, pa onda popravljaju, i tako u krug!

Nole

pre 5 godina

Чуо сам причу да су им се сељаци из клисуре смејали када су рекли да ће ту пут да праве. Људи који тамо живе најбоље знају зашто ту пута нема. Вековима се туда путује и има разлога зашто је пут на другој страни клисуре. И пустите сад причу о "најтежој деоници у Европи". Ја мислим да то решења нема али што су правили аутопут по најтежој деоници? Јел их неко терао да иду туда? Ако су већ наумили да протерају пут кроз клисуру боље да су затворили саобраћај и преусмерили га преко Вучја па онда проширили овај постојећи пут на стеновитој страни. Добар извођач би то завршио за годину дана. А овим нови чудом што ће ићи испод "омалтерисаног" клизишта ја возити нећу...

nebojsa

pre 5 godina

Ma ljudi, mora trasa da se menja, a to niko ne sme da kaze. Nije radjeno kvalitetno ispitivanje zemljista, stene su previse duboko, a sipovi kratki...

ko

pre 5 godina

Nisam strucnjak za gradjevinu, ali koliko shvatam u pitanju je materijal kroz koji je nemoguce kopati tunel. Vidis da je tesko i zaliti ga betonom, kao kada kopas rupu u sljunku (ili tunel kroz sljunak) - jednostavno, nemoguce je.

(Dule, 19. avgust 2018 19:14)

Lepo je što si priznao da nisi stručnjak... ovde se ne gradi tunel nego potporni zidovi, a kamo sreće da su krenuli da kopaju tunel, svega ovoga ne bi bilo, tunel jeste skup ali je trajno rešenje, ovako će na sanacije da potroše više para nego da su odmah počeli da kopaju tunel ali tako je to kad daš dunsterima i neznalicama da rade... inače ja sam gradjevinski inženjer pa se nešto malo i razumem u ove stvari!

vlada

pre 5 godina

treba ispitati klizište na način kako se to radi.... naravno to košta ... dovoljno imamo i naših stručnjaka za taj posao, stranci nisu potrebni. potrebna su dva uslova , a to je lova i da se niko od političara ne meša ... u vreme SFRJ smo svašta gradili i to vrlo uspešno i kvalitetno, kako kod nas tako u inostranstvu. stručnjake imamo makar i ako su u penziji...
e da, vi sad hvalite bolonju....

ali stvarno

pre 5 godina

pogledajte na youtube klip -autoput Priština-Prizren pa će te u 1.31 min videti šta su potporni zidovi ali to je pravio američko -turski konzorcijum Behtel-Enkel koji je pravio i hrvatsku Dalmatinu.. e sad šta je problem ? pa sa njima ne postoji opcija muljanje - ja tebi posao ti meni procenat itd ..znate već i sami

Nebojša

pre 5 godina

Olosi nepismeni nisu culi za terase i uporno vec treci put ponavljaju isto resenje sto je dokaz diletantizma i idiotizma.
Definicija budale je ako ponavljas istu stvar a ocekujes drugaciji rezultat.
Jbg, oni su culi da se Grci osvojili Troju pokusavanjem.
Svaki put odnesu po malo zemlje pa posle nema brda
Ne vidi se na slici ni kanali ni rigole ni cevi za ispust vide, ali kod potpornih konstrukcija najvaznije je regulisati vodu, povrsinsku a i podzemnu
Zid je stajao dok je bilo suvo, nije bilo zemljiotresa znaci ostaje voda
E sada sam naveo toliko pojmova koliko oni nisu culi u zivotu. Oni su culi i naucili samo tri pojma:
Vucic, sendvic, flasica vode
Mada se Mihajlovicka ne bi slozila da ostaje boda kao problem, OSTAJE BRDO. hahahahahaa
Oni vodu ne vide hahahahaa
Odakle voda na vrh brda hahahaa
Čudno vreme ...glupost i neznanje se ne skrivaju
Dapace, to je preporuka.
Zanima me da li ce Vucic sutra da smeni Mihajlovicku, Drobnjaka i Babica. Imamo strucnjake da rese problem a oni placaju neznalice

the shining

pre 5 godina

I šta ćemo sad?Imamo majstore(radnu snagu,Inženjere,mašine,..),imamo finansije(donacije,država,..),..Jedino da se se vise stavlja a manje uzima sa “kamare”.Da li ovo mogu da zamislim ‘70-ih i ‘80-ih?Nezamislivo!!!

Ja bih to ovako

pre 5 godina

E moji stručnjaci... Pa zar nije bilo jeftinije, ali i bezbednije, da na tom mestu, gde se taj potporni zid već treći put ruši, napravite TUNEL?

djidji

pre 5 godina

samo su bila 3 resenja..tunel..celo brdo izminirati i maknuti fizicki ili uraditi jako skupe galerije i novo dublje sipovanje..moje resenje su odbili a to je da se nepredvidiva kosina brda izminira i celo brdo srusi!

Drugi inzenjer

pre 5 godina

Lepo je što si priznao da nisi stručnjak... ovde se ne gradi tunel nego potporni zidovi, a kamo sreće da su krenuli da kopaju tunel, svega ovoga ne bi bilo, tunel jeste skup ali je trajno rešenje, ovako će na sanacije da potroše više para nego da su odmah počeli da kopaju tunel ali tako je to kad daš dunsterima i neznalicama da rade... inače ja sam gradjevinski inženjer pa se nešto malo i razumem u ove stvari!
(ko, 19. avgust 2018 20:10)

To sto si ti gradjevinski inzenjer ne znaci nista, podlogu rade geolozi i geotehnicari, i oni treba da preporuce trasu. E na tim radovima se najvise stedi, ako se i rade kod nas, jer gradjevinski inzenjeri misle da se sve moze prokopati i zaliti betonom. E pa ne moze. I zato ima ovih problema, dok se vi raspravljate da li tunel ili usek...

mile rizik

pre 5 godina

Vidim u komentarima sve strucnjak do strucnjaka, gradjevinac do gradjevinca. Teren kroz Grdelicu toliko je nepredvidiv i rastresit da je to jedinstveno. Resenja koja su predlagana i uradjena ukazivala su da je to pravi izbor. Ocigledno da ce morati da se radi drugi skuplji zahvat galerija ili nesto slicno. Ovo je strucno pitanje, a ne pitanje koje ce da rese neki pametnjakovici iz kafica.
(21 vek, 19. avgust 2018 18:40)

Pa vidi ti iz 21. veka, svega ovoga ne bi bilo da je projekat urađen kao što je bilo planirano i predloženo tj. da autoput ne ide pored Predejana nego sasvim drugom trasom. E onda su se umešali stranački burazeri i kumovi koji su insistirali da autoput iz raznoraznih interesa prođe kroz Predejane i eto su sad tu gde su. I neće ga završiti još 10 godina. A ti Evropo putuj, ionako nismo za tebe.

Ivo Lola Ribar

pre 5 godina

Zanima me da li ce Vucic sutra da smeni Mihajlovicku, Drobnjaka i Babica. Imamo strucnjake da rese problem a oni placaju neznalice
(Nebojša, 19. avgust 2018 22:01) # Link komentara...

Vučić?!?!?!? U parlamentarnoj demokraciji, ministre smjenjuje premjer ili premijerka. Predsjednik predstavlja državu.
Možda je ovakav način razmišljanja i još gore, prešutnog pristajanja na njega, najbolji primjer zašto je Srbija tu gdje je. Nazvao bi ovo: "Medvedev/Putin sindrom, gdje jedan lik upravlja svime a funkcija koju zauzima je simbolična.

akio toyoda

pre 5 godina

pogledajte kako su albanci na kosovu resili autoput ka djeneral jankovicu. veoma slican teren grdelickoj klisuri.
ceo autoput na stubovima sto je skuplje resenje ali sigurnije a ne kao nasi koji usecaju autoput u brda koja klizaju zarad ustede

само лова и скупа кола

pre 5 godina

Хрвати сами направили за 10 година аутопутеве кроз читаву државу од истока до запада и све доле до Херцеговине. Једну трасу градили Амери и то је то. Колики су то мостови, тунели, о потпорним зидовима да не причамо.
У Србији чим наиђе брдо одмах је то неријешив проблем. Та траса кад се заврши укупно прође једно 10 година. Па ви успоредите.

zekapeka

pre 5 godina

Ljudi, braco, experti, pa omalterisite ga pod 45 stepeni kad tako hoce da stoji, nece to malo betona da ga drzi pod 90, kao sto se moze videti. Svi u bus pa do Makedonije da vidite kako stoje brda.

dejan petrovic

pre 5 godina

pre 20-dana samo prosao... laik sam ali imam neki instikt za sigurnost u bilo kom smislu-gledajuci ovaj zid, on ruku na srce izgleda kao zavesa. Samo se trenutak cekao. Na zalost.

Joca Gradjevinar

pre 5 godina

Ocigledno se ne radi o prirodnom fenomenu, vec se radi o nestrucnom projektovanju potpornih zidova na klizistima gde to ne moze biti. Tu je morao doci tunel da se prodje kliziste zbog geoloskog sastava terena. Hteli vi ili ne hteli, tu mora doci tunel na mestu gde se moze probiti. To moze kostati dodatnih 150 milona Evra i izmestanje trase auto-puta.

Mirko

pre 5 godina

Kazniti izvodjaca radova
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (TheWaskez, 19. avgust 2018 18:32)

A sta cemo ako izvodjac nije kriv?! Pre izvodjenja radova se radi projekat, a pre projekta ispitivanja.

Dule

pre 5 godina

E moji stručnjaci... Pa zar nije bilo jeftinije, ali i bezbednije, da na tom mestu, gde se taj potporni zid već treći put ruši, napravite TUNEL?
(Ja bih to ovako, 19. avgust 2018 18:34)

Nisam strucnjak za gradjevinu, ali koliko shvatam u pitanju je materijal kroz koji je nemoguce kopati tunel. Vidis da je tesko i zaliti ga betonom, kao kada kopas rupu u sljunku (ili tunel kroz sljunak) - jednostavno, nemoguce je.

A zluradost srpskog naroda je ono sto ce nas unistiti, draze nam je da komsiji crkne krava nego da se nasa oteli...

21 vek

pre 5 godina

Vidim u komentarima sve strucnjak do strucnjaka, gradjevinac do gradjevinca. Teren kroz Grdelicu toliko je nepredvidiv i rastresit da je to jedinstveno. Resenja koja su predlagana i uradjena ukazivala su da je to pravi izbor. Ocigledno da ce morati da se radi drugi skuplji zahvat galerija ili nesto slicno. Ovo je strucno pitanje, a ne pitanje koje ce da rese neki pametnjakovici iz kafica.

s mile

pre 5 godina

ako neznaju da ga naprave, neka pođu od Prištine ka Tirani, da vide kako se potporni zidovi prave, i kvalitet asfalta.....otpala bi im vilica...

Milos

pre 5 godina

Bolje da nisu oblagali brdo betonom i gvožđem...ništa se nebi desilo. Ali šta ćeš kad hoće da stabilizuju nešto što je već stabilno i totalno poremete prirodnu ravnotežu. Neznanje je krivac

bla bla

pre 5 godina

Ako je ovo potporni zid i ja sam car, ovo izgleda kao lego od betonskih blokova( igracka). Dovedite Svajcarca da vam napravi zid bice najjeftinije i trajace manite se Spanaca i Italijana.

Komplike

pre 5 godina

Situacija u grdelici je previse komplikovana da bi se resavala na standardne nacine. Potrebna su duboka sidrenja, mnogo pametnog dreniranja i mnogo zemljanih radova na rasterecivanju pritisaka iz gornjih slojeva terena. Mozda je bilo jeftinije i bezbednije zaboraviti ovu trasu i spustiti je na aluvijon reke....
Objavite komentar.

Mile

pre 5 godina

Од траке аутопута одсеците брдо.у даљину 100 метара па нема падања на пут. Јесте да треба уклонито цело брдо али боље сад него после.

Dr Mr

pre 5 godina

koliko me pamcenje sluzi, auto put je izmesten u tom delu da bi se udovoljilo vlasniku motela i radnicima u istom da ne bi ostali bez posla...blokirali su bili magistralu nekoliko puta.e sad, posto je postalo ocigledno da je deonica tehnicki gotovo nemoguca za izgradnju, da li ce sad vlasnik motela da plati izgradnju te deonice, ili ce neko da odgovara jer je zarad 100 ljudi napravljena steta i gubitak u iznosu od nekoliko milionae...

zoki

pre 5 godina

Vidim u komentarima sve strucnjak do strucnjaka, gradjevinac do gradjevinca. Teren kroz Grdelicu toliko je nepredvidiv i rastresit da je to jedinstveno. Resenja koja su predlagana i uradjena ukazivala su da je to pravi izbor. Ocigledno da ce morati da se radi drugi skuplji zahvat galerija ili nesto slicno. Ovo je strucno pitanje, a ne pitanje koje ce da rese neki pametnjakovici iz kafica. 
(21 vek, 19. avgust 2018 18:40) 

Kao neko ko je završio geotehniku prošle godine na RGFu mogu ti reci da je ovo daleko od pravog izbora.
Kao drugo, ovo lici na sve, samo ne na potporni zid, prilikom izgradnje istog, pitanje je da li su se uopšte uradile bušotine na klizištu da se utvrdi sastav zemlje, kohezija, ugao unutrašnjeg trenja, nivo podzemnih voda... A potom da li se koristio pravi izbor betona, osmatranje klizišta, pomeranja i još mnogo drugih stvari.
Dakle, ne postoji teren koji je nepredvidiv, pa zbog toga da se opravdava inženjer ili PROJEKTANT. Ponašanje najgorih strmih odseka na himalajima može da se predvidi ako se utvrde sva svojstva terena. Teren je nepredvidiv samo onoliko koliko je nestručan inženjer koji se njime bavi.
Ovde je očigledno da radovi koji su prethodili zidu a koji su preduslov da isti bude stabilan, urađeni su krajnje neprofesionalno.

Miljan

pre 5 godina

Okrenuti trasu auto puta po ovako erozivnom terenu ravno je idiotozmu. Imali ste izbor da idete lijevo ili desno od Grdelice a ne kroz nju i preko rijeke. Potkopavte brda koja su klizišta po svojoj stfukturi nestabilna. Sa ovom trasom otvorili ste Pandorinu kutiju. Na žalost tu problemi tek predstoje. Neko treba da odgovara zašto trasa ide tuda.

vlado

pre 5 godina

Jao jao jao..."ekspert Svetske banke za kosine" dao tehnicko resenje... kakav ekspert takvo i resenje. I nemojte uopste da sumnjate u izvodjace i nadzor. U ovakvim situacijama, pogotovo sto projekat finansira EIB, i kada se vec jednom urusilo sve svaki izvodjac koji ima tri ciste u glavi ce uraditi strogo po resenju za koje je neko drugi preuzeo odgovornost (citaj stavio svoj potpis) a nadzor vodi racuna da izvodjac opet sve uradi po datom resenju jer ne zeli, isto kao i izvodjac, da na kraju padne odgovornost na njega. U izbor trase i inicijalni projekat iste i samog puta kao i kasnije izmene ne bih ulazio, samo bih napomenuo da deo "Koridora 11" od Beograda do Obrenovca ne ide preko Umke, Dubokog i Barica nego sa druge strane Save, pa sad razmislite zasto?

prosto ko pasulj

pre 5 godina

20 metara u dubinu po horizontali sipovi od 50x50cm na 10 metara. Pa se spoje izlivenom gredom. Napravi se mreza. Pa neka se onda obrusava.

naprasni ljubitelj geotehnike

pre 5 godina

Ovo brdo polako ali sigurno klizi iz geologije i građevine u politiku i rijaliti. Molim Bujketa da dreši kesu i organizuje okrugli sto na ovu temu sa sledećim gostima: Ovlašćena stručna lica iz kompanija i institucija koja su radila ispitivanje, projektovanje, izvođenje radova i nadzor. Zatim bar po jednog profesora sa RGF-a i GF-a iz predmetnih oblasti i naravno gospodina eksperta Svetske banke za kosine, pa da pokušaju ovom narodu da objasne šta se dešava. Pa da jednom i zauvek raščistimo sa tom Grdelicom, tunelima, galerijama i kratkim šipovima.

vladan

pre 5 godina

Bitno je da je drzava aktivirala bankovsku garanciju firmi PUTEVI UZICE ,za znatno manja oštećenja koja su nastala kao posledica lošeg projekta.(otklanjanje primedbi poverili su firmi AZVI)

Bane

pre 5 godina

Vidim u komentarima sve strucnjak do strucnjaka, gradjevinac do gradjevinca. Teren kroz Grdelicu toliko je nepredvidiv i rastresit da je to jedinstveno. Resenja koja su predlagana i uradjena ukazivala su da je to pravi izbor. Ocigledno da ce morati da se radi drugi skuplji zahvat galerija ili nesto slicno. Ovo je strucno pitanje, a ne pitanje koje ce da rese neki pametnjakovici iz kafica.
(21 vek, 19. avgust 2018 18:40)

Upravo tako, najveci problem je geologija terena, zato put tuda pre svega nije smeo da ide.
Rec je o krajnje nepredvidivom i rastresitom terenu sklonom klizistima.
Najveci problem je sto je ova trasa birana kao "optimalno" (citaj najjeftinije resenje) jer su smatrali da prostim usekom i betonskom zavesom mogu resiti slozen problem geologije tla.
Tunel bi na ovom mestu bio trajno resenje, ali im je to u startu delovalo skupo. Sada je po meni jedino resenje miniranje i uklanjanje celog brda, jer izmena trase sada nije opcija a nisam siguran ni da bi potporni zid sa galerijom resio problem mada tu bi zadnju trebali da kazu geotehnicari.

Geomehaničar

pre 5 godina

Ugradjuju se jevtina sidra da Dalekog istoka, koja nemaju nikakav sertifikat. Bio, video i napustio.
I opet ce dok se bitange ne razjure.

Stevan

pre 5 godina

Makedonci su dosli sa svojim autoputem do vardarske doline i krenuli u brda i napravili odlican izbor. Mi smo se ukopali u klisuru sa abnormalno velikim potpornim zidovima, po brdima koji su obicna klizista. Totalni promasaj trase.

Dylan Dog

pre 5 godina

@(21 vek, 19. avgust 2018 18:40)
Jedini smisleni i ozbiljan komentar na ovu nemilu vest je upravo ovaj Vaš. Valjda ostali komentatori polaze od sebe, pa ostavljaju nesuvisle komentare. Na stranu osnovno tehničko neznane, na stranu trolovi i botovi, čijih tekstova je više od 70% među komentarima.
Malterisanje?!?! Ne mogu da verujem kakve gluposti ljudi pišu. Žalosno.

Mike

pre 5 godina

Sve mi je ovde jasno, ne treba nista pojasnjavati. Niko nece biti odgovoran jer projekat finansira EIB-citaj-sve je van domacih zakona, tako da ako je nadzor obavio avoj deo posla kako treba, niko nece biti odgovoran. Srbija kao zemlja ce placati kamate i troskove ovog kredita kao da sve radi kako treba jer je na kraju to srpski problem, saobracaj ce nas zaobilaziti jer put nije ispravan i tako. Zasto je to tako? To je tako zato sto nemate draga moja gospodo kvalifikovani kadar u Koridorima i Putevima koji ce da vodi ovakve poslove, vec im uvek dobro dodje da se zaklone iza nekoga koga EIB ili Svetska Banka posalju kao experta, jer ne zele da “preuzimaju” odgovornost. Da se razumemo, odgovornost bi uvek bila na EIBu u ovakvom aranzmanu, ali bi draga gospodo vi danas imali put da ste reagovali ako ste videli da EIB predlaze nesto neadekvatno. Ko god da je stranac i dodjde u Srbiju kao konsultant, svi bre cutite kao da pojma nemate ni o cemu. Cutite i dalje. Pozdrav iz Londona.

MALI PERICA

pre 5 godina

Obisao sam kolima celu evropu. . Video sve mostove i tunele. . Imam pitante za nase strucnjake. . Zasto niste radili viseci put
Pobijete sipove stubove i iznad klisure i reke i svega . I tako je jeftinije nego raditi put koji mora da se kopa pa utaba pa podloga pa asvalt. . To je 3x skuplje nego da je ceo taj deo put na visini. Pa i ako dodje do odrona ,sta nas briga sve ode ispod puta. .
Vazno da ste most na Adi napravili na 60 met visine i celu auto komandu na 40 met. . A to ste radili da bi ste bili iznad sina. .
Sina kojih vise nema jer je stanica izmestena. .
To je jedan od najbesmislenijii skup i glup most sa kruznim tokom na 40 met. .
Znam da to mnogi neznaju. .idite dole ispod mosta pa skretanje za stenku pa da se nacudite gluposti. .
To ste trebali da radite kroz klisuru a ne da se dokazujete po beogradu sa anti delima.
Npr.
Video sam sve velike fontane na svetu . Nasa je jedina koja nije samofinansirajuca jer niko nemoze da ubaci novcic . U svetu se dnevno iz fontana vade milioni.

džegodin siti

pre 5 godina

Nema druge nego odrešiti kesu i podići ogromnu trapezastu branu-zid.Kopati na dole u zemlju 15m.,a podići zid 30m u visinu ( koliko je i brdo).

Srbo

pre 5 godina

Kinezi sagradise kineski zid pre 3000 godina, eno ga i dalje stoji, egipcani piramide, eno ih i dalje stoje bez problema... a mi u 21. veku nismo u stanju da regulisemo jedno kliziste duzine 500m... zato ce kinezi postojati i za 3000 godina na mi cemo ispariti u narednih 100...

Gašpar

pre 5 godina

Prvo taj sklepani zid lici kao da su ga pravili neki teski idioti, drugo kako da se ne srusi kad si oshpricao brdo ko kad udje malterdzija u odeljenje gde treba da se radi malteracija i prvo da oshprica zidove. Rusi celo brdo bre ! .. A da ne isplati se ovako se lepse pare uzimaju kad ga obnavljas 5 puta.

inzenjer graditelj tunela u norveskoj

pre 5 godina

Koliko mogu da skontam sa videa, nije u pitanju kliziste, nego se kosina obrusava zbog prevelikog ugla pod kojim je zasecena, i vrste materijala od kojeg je brdo sacinjeno. Posto je veci deo puta vec zavrsen izmestanje trake ne dolazi u obzir, tako da je po meni najbolje da se naprave betonske tunelske cevi od prebetoniranih elemenata, nesto poput tunela na miseluku u NS, a zatim da se preko njega naspe materijal. Ujedno ovo je i najbezbednije i najjeftinije resenje, posto ova kosina moze opstati samo ukoliko se nagib smanji na nekih 50%, a to bi znacilo da je potrebno ukloniti pola brda

sve je u najboljem redu

pre 5 godina

Bitno je da je drzava aktivirala bankovsku garanciju firmi PUTEVI UZICE ,za znatno manja oštećenja koja su nastala kao posledica lošeg projekta.(otklanjanje primedbi poverili su firmi AZVI)
(vladan, 20. avgust 2018 07:02)

Naravno, nije cilj da postoje nase firme, cak ni one koje su poput "Puteva Uzice" svoj glavni kapitali zaradile u Rusiji 90-tih i koje su izdrzavale mnoge porodice u tom kraju. Lakse je oprati pare iz budzeta sa strancima.
Neznanje, kombinovano sa arogancijom, koje se zapatilo poslednjih 10 godina u vladajucoj strukturi u Srbiji je katastrofalno. Predsednik mase svojim indeksom od pre 25-30 godina a da se ne zapita zasto je studirao kada se time nikada nije bavio. Pri tome za vecinu stvari u koje se mesa i o kojima prica, njegov Pravni fakultet mu ne bi dovoljan ni da polozi prijemni. Oni jednostavno ne mogu ni da pretpostave koliko ne znaju, tako da tu leka nema.
Jedino je ohrabrujuce sto ce Zorana da krene da pregleda mostove posle nesrece u Italiji - siguran se da ce se iz budgeta dodeliti pristojna svota za ovu brilijantnu ideju, takodje verujem da ce se angazovati neka strana i proverena firma, a onda ce da osvanu zakrpe po mostovima i gde je trebalo i gde nije - a zakrpe k'o zakrpe pocece da otpadaju (bas kao i ploce u BG), neke ce pasti u vodu a neke na glavu.

ludilo

pre 5 godina

Хрвати сами направили за 10 година аутопутеве кроз читаву државу од истока до запада и све доле до Херцеговине. Једну трасу градили Амери и то је то. Колики су то мостови, тунели, о потпорним зидовима да не причамо.
У Србији чим наиђе брдо одмах је то неријешив проблем. Та траса кад се заврши укупно прође једно 10 година. Па ви успоредите.
(само лова и скупа кола, 19. avgust 2018 22:55)

Tacno. A to je jos strasnije kada znate da je Srbija zaista imala MNOGO jacu gradjevinsku industriju (kao sto je Hrvatska imala brodogradnju) do pre 20 godina - srpske firme, na celu sa Energoprojektom, su izvodile komplikovane projekte po celom svetu, Energoprojekt je negde pred raspad SFRJ bio zvanicno cetvrta gradjevinska firma u svetu!
Zasto ovo pricam - pa da bi se shvatila velicina onog sto je unisteno u zemlji SRbiji.

Eto!

pre 5 godina

Nema tu ni zasto ni kako. Projekat je napravljen da bi bio Alajbegova slama za grebatore, jer ostali "izvori finansiranja" polako presusuju, a sve ostalo je istorija.