Subota, 23.06.2018.

14:25

1.000 doktoranada uključeno u projekte; "Ovo je tek početak"

U Srbiji je održana svečanost povodom uključivanja 1.000 mladih doktoranada u naučno-istraživačke projekte na institutima i fakultetima u Srbiji.

Izvor: B92

1.000 doktoranada ukljuèeno u projekte; "Ovo je tek poèetak" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

35 Komentari

Sortiraj po:

HM

pre 5 godina

@Dare
Problem je samo što ako hoće da zaradi iole dovoljno za život onaj na fakultetu takodje mora da radi po ceo dan i to za manje pare. Kod nas docent ima manju platu nego inženjer početnik, a znate li koliko vremena je potrebno da se postane docent? Za to vreme je onaj u privredi vec visoko u menadžmentu, a pre toga je zaradio finu svotu novca, dok je onaj u akademiji zarađivao kikiriki pre docenture. Nemojte se zanositi da svi imaju dobre projekte, takvih je u promilima. Više je onih koji nemaju novca ni za osnovno, o putovanjima mogu samo da maštaju. I nemojte reći da su nesposobni jer nemate ideju kakve su im polazne osnove, koliko loše se znanje prenosi sa starijih, koliko su vremena izgubili na jednostavnim aktivnostima poput besomučnog držanja vežbi/nastave, umesto da su imali vremena za sopstveno usavršavanje, koliko institucije ništa ne ulažu u isto ... Čovek će u akademiji uspeti samo ako dobro zagreje stolicu i to mnogo kasnije od onog u privredi. Slažem se da onaj kojem nije stalo do kvaliteta nastave i naučnih radova može da priušti dosta slobodnog vremena, ali taj će teško zaraditi i za osnovne potrebe, osim ako nije nasledio stan od tetke ili ima drugi vid pomoći. Što se tiče rada sa privredom, sami znati kakvo je stanje u ostoj, jednostavno nema prostora za saradnju za pojedine oblasti.

Dare

pre 5 godina

@Zaposlio sam se na kraju u IT sektoru sa prvom platom vecom od bilo kog profesora.

To je tačno, ali zato i radiš najmanje 5x više od bilo kojeg profesora. I tako je svuda u svetu, ne mogu se plate na fakultetima porediti sa onima u industriji. Ali, profesorski posao je svuda u svetu gospodski posao, malo nastava, malo nauka, malo putovanja, konferencije, projekti... Osim toga, broj slobodnih dana je najmanje dva puta veći. E, sad pitanje je šta ko voli, uživati u životu ili gomilati novac u džepovima i smišljati načine kako ga potrošiti jer se nema vremena za to.

Brka

pre 5 godina

"Ovo je tek početak" - ta rečenica "Ane-Premijerke" je paradigma našeg stanja poslednjih nekoliko vekova...dalje od početka mi ne idemo. Ovi što dođu posle SNS-a biće opet na početku, pošto je i SNS bio i ostao na početku...kao narod, stalno smo na nekom početku, mi smo izmislili početak. Kraj pripada ozbiljnim narodima koji obično tek tada formiraju neki novi početak. Mi i u početku nalazimo početak...i... zašto je to tako? Zato što nikada nismo uvezli Kineze ili Japance da svojim RADOM taj NAŠ početak privedu KRAJU.

Grunf

pre 5 godina

1000 ih je uključeno u neke istraživačke projekte?Sjajno!Već imamo negde oko 12 000 ljudi koji s ebave istraživačkim radom čiji status baš i nije jasan,na čemu su angažovani.Kako ćete rešiti položaj novih 1000 u institutima: biće zaposleni na neodređeno, a plaćaju se projektno, dakle na određeni rok od jednu,pet godina i koliko može da traje istraživački rad.. To znači da ako neki projekat ne prođe,ne da rezultate,onaj koji finansira projekat uvek može da ga ukine,ne mogu da se dobiju plate.Dalje nikakoga i ničije znanje ne podcenjujem ali ova zemlja na broj stanovnika već ima
12 000 njih koji se bave "naukom".Zna li iko rezultat?Ne zna jer oni ne rade za Srbiju nego za razne strane kompanije po veoma strogim kriterijumima jer je ovde rad daleko jeftiniji.Šta od istraživačkog rada ima Srbija.Ništa.

Ferdinand

pre 5 godina

Moj kum se sa porodicom seli van Srbije. Dobio je posao. Ucen, skolovan. Zena i dvoje dece. Ne moze da prezivi u Srbiji dok vi mlatite praznu slamu.

hoze

pre 5 godina

Svi vi mladi, dobro otvorite oci, pogledajte sta se desava i kod nas i u svetu, i da dobro razmislite kako bi mogli da napravite pravi izbor. Pogresan izbor moze da bude koban po jedinku. A da bi napravili pravi izbor morate mnogo toga da znate. Prema tome, ucite deco, volite se i budite pametni, ne podpadajte ni pod kakve uticaje...

Bojan Pecar

Always look at the bright side of life

pre 5 godina

Za bavljenje naukom prvi uslov je da država ima industriju, prvo onu bazičnu, a mi je nemamo. Gde će raditi doktorandi? U laboratorijana fakulteta i instituta? Na kojim projektima? Gde će biti primenjeni rezultati tih projekata? Mislim, odgovori mi se sami nameću, samo što ne upućuju na našu zemlju i naše društvo.

sturmmann

pre 5 godina

Ovo je tek početak?

Šta će biti u nastavku?

Dovešćete mađioničara da izvadi malog belog zeku iz šešira i tražiti od ljudi da poveruju da to nije trik nego realnost?
Veruje li neko u vaše šećerlemske laži?

Pa vi sami ORGANSKI NE PODNOSITE PAMET, KULTURU, LJUDSKU ČAST I DOSTOJANSTVO, to vam je u krvi!

Šta je ovo do tragikomična predstava?

Mađioničar barem ume da zabavi.

Ana

pre 5 godina

Oni koji su podobni zaposleni su kao asistenti na fakultetima, primaju platu I novac za rad na projektu, ide im radni staz... Stipendisti Ministatstva su dobri studenti bez veze, osim stipendije ne dobijaju nista...

Sreten Zujkic

pre 5 godina

da su najbolji ne bi bili u srbiji, to je poznato. jos predva veka smo najbolje slali u svet s ciljem da se vrate i nauce nas gde gresimo i u cemu smo nazadni, ali sad kad smo napredni najbolji nemaju potrebu da mrdaji nigde i da razmenjuju ideje, dovoljno je da se druze po svojim dnevnim sobama i eto nam zlatnog doba kao da smo u civilizaciji (igrica), ne znam samo koje su nam karakteristike i sta ce da bude okidac za taj golden age...

dr

pre 5 godina

Upravo zato je bitno da na visokim državnim pozicijama bude stručno osoblje. Samo ljudi koji se bave naukom znaju da godine i prosek za konkurs ne znače ništa u poređenju sa posvetom prema istraživanju. Veći je problem ako se plagiraju radovi, ali jasno je da je to sad tabu tema. Šteta, sve varijante koje su mogle krenuti naopako, krenule su naopako. Čestitam pojedincima koji su ipak uspeli da dobiju finansiranje čak i u ovakvim okolnostima.

kralj

pre 5 godina

Goran,Vesna.Ispravno se kaze kako je Vesna napisala,sto se mene tice,sasvim je sve jedno,ispravno je doktorand,meni lepse zvuci doktorant.

Dami

pre 5 godina

Igramo se nauke. Taj ogroman broj doktoranada je nepoteban ovoj zemlji, "uvaljuje" se fakultetima i institutima po sistemu, evo vam, pa im dajte da nešto rade, zarad nauke. Doktorandi ni ne dolaze redovno na taj svoj posao i odrađuju poslove za profesore. Da ne pričamo o tome da ti naučni projekti (u veikom broju) nemaju nikakav praktični značaj za ovu zemlju.

Stiv

pre 5 godina

A je l moze neko da mi objasni diskriminaciju po osnovu godina? Zbog cega doktorandi stariji od 30 ne mogu da budu na projektu? I to najavljuje premijerka - najveci borac protiv diskriminacije?

Никола87

pre 5 godina

@mare

Премало младих људи, нарочито у земљама са постсоцијалистичким наслеђем страхопоштовања према бирократији, књижицама (радним, партијским, ђачким, индексима)… капира да просек практично нема никакве везе са трајним знањем. Спадао сам у кампањце током већине студија и, лично, ич се не кајем због тога. Из предмета који су ме занимали показивао сам знање мало слабије од професоровог, из предмета који су ме смарали задовољавао сам се напорно извојеваном седмицом (ниједну од оцена нисам добио на муфтерај). Мастер сам завршио са 8,6 - и са мастер радом који је добио десетку к'о суза. И да, после мастера, по упису докторских, примљен сам на научни пројекат (руководилац је чувени проф. Драган Бошковић из Београда, "no nonsense" стручњак код ког нема муљања. Да не буде забуне.).

Прочитана прича, то са десеткашким просецима.

Pera Dzokej

pre 5 godina

Primer diskriminacije koja je načinjena uslovima ovog konkursa:
Imaš 29 godina, doktorirao si sa 27 i imaš više naučnih rezultata od većine - nisi podoban jer si doktorirao tj. nisi doktorand .
Imaš 31 godinu, rodila si dvoje dece, znaci pauzirala dve godine i sada zavrsavas doktorat sa sjajnim naucnim rezultatima - nisi podobna jer se eto "izvrsnost" meri vremenom od tvog rodjenja do datuma raspisivanja konkursa.
Imaš tačno 29 godina i 364 dana, ovo ti je 5. ili 6. godina doktorskih studija, nemas nikakve rezultate, niti ikakav razlog da budes placen za "rad" u nauci ali ispunjavas genijalne uslove ministarstva. Bravo. Primljen si.

mare

pre 5 godina

A sta znaci najbolji? Jel neko ko ima 9 prosek je automatski bolji naucnik od nekoga ko ima prosek 8 npr... Ima gomila profesionalnih studenata koji znaju da uce ali ne kapiraju materiju, mozes da ih upises na medicinu, poljoprivredu, ekonomiju i imace 10.0 prosek...

vesna

pre 5 godina

Prvo, ne kaze se doktorand nego doktorant.
(Goran, 23. jun 2018 17:32)

ma važi. :D
onaj ko priprema doktorat zove se doktorand (od latinskog doctorandus). ženski rod je doktorantkinja, sa t (jednačenje suglasnika po zvučnosti).

medju sljivama

pre 5 godina

Pre svega nije zaposleno 1000 ljudi, da citiram ministarstvo: Preracunali smo se, nema para za sve. Drugo, prave dogadjaj od ovoga kao da su ljudima dali plate od 1000,2000 evra a ono u stvari 50 000 dinara. Trece, nauka u Srbiji je poslednja rupa. Mi dajemo 0,2% budzeta za nauku. Ako se ne varam 200 dinara po naucniku po danu. To je nekih 600 evra godisnje, ako imate srece da iskukate. Ali dobro, vazno da se prica da se radi nesto.

Goran

pre 5 godina

Prvo, ne kaze se doktorand nego doktorant. Drugo, ako je konkurs otvoren za najbolje doktorante, onda je to besmisleno. Logicno je da konkurise ili neko ko je vec doktorirao a onda nije doktorant nego doktor nauka ili neko ko nije ni poceo doktorat, dakle svrseni student. Neko ko je uspesan doktorant je neko ko vec radi na nekom projektu i koji moze zapoceti novi projekat tek kada zavrsi postojeci, znaci tek kada doktorira.

mare

pre 5 godina

Plus da ne pricam da su nam fakulteti instituti za roditelja i dete, i konstantno gledamo decu profesora kako zavrsavaju faxove sa prosecima ostaju na doktorskim onda popricas sa tim ljudima skapiras da su teletabisi i naravno 10 gosina kasnije ne naprave nikakav rezultat i uguraju ih u ovako neki institut drzavni i drzava nastavi da nazaduje

neki čovek

pre 5 godina

Molim premijerku i predsednika da više nikad ne pominju IT. Ta industrija je zapravo dokaz njihove nesposobnosti jer pokazuje da najbolje radi ono što nema nikakve veze sa državom. To je manje-više jedini sektor u državi koji radi zahvaljujući tome što ne zavisi od države, nema posla s državom, ne prodaje softver u Srbiji pa samim tim i redovno naplaćuje potraživanja. U IT-u. niko ne pominje politiku, veze, "svoje" službenike, carinike, policajce, inspektore i sudije koji im odrađuju poslove, već se svi mole da im se država ne meša u posao, izuzev toga da uzme porez koji joj pripada i pusti ljude da rade.

novosadjanim

pre 5 godina

Bio sam angozavan na projektu kao doktorant, stigao do samog kraja studija sa prosekom od 10. Samo oni sa vezom su bili radno angazovani.

Zaposlio sam se na kraju u IT sektoru sa prvom platom vecom od bilo kog profesora.

Sposobni ste, ne gubite vreme u tim mocvarama zvanim fakulteti!

PaRtiZan

pre 5 godina

A ovima preko 30 godina starosti je paučina umesto mozga ? Koja diskriminacija, nešto već viđeno u sportu oko kategorizacija. Nije bilo konkursa 8 godina i sada ajmo da svoje ljude nekako uhlebimo. Prvo nisu obavešteni svi doktorandi a ovo za godine je tek blamaža...

Савке

pre 5 godina

Верујем да је велики број својом заслугом ушло у тих хиљаду, али је још већи број преко везе и странке. Са просеком 9.50, волонтерски стажом од 10 година, први испред свих конкурената по свим параметрима, ја нисам примљен. Зашто? Зато јер сам предложен од ментора који је члан ДС-а, без обзира што сам ја тотално аполитичан.

novosadjanim

pre 5 godina

Bio sam angozavan na projektu kao doktorant, stigao do samog kraja studija sa prosekom od 10. Samo oni sa vezom su bili radno angazovani.

Zaposlio sam se na kraju u IT sektoru sa prvom platom vecom od bilo kog profesora.

Sposobni ste, ne gubite vreme u tim mocvarama zvanim fakulteti!

Савке

pre 5 godina

Верујем да је велики број својом заслугом ушло у тих хиљаду, али је још већи број преко везе и странке. Са просеком 9.50, волонтерски стажом од 10 година, први испред свих конкурената по свим параметрима, ја нисам примљен. Зашто? Зато јер сам предложен од ментора који је члан ДС-а, без обзира што сам ја тотално аполитичан.

PaRtiZan

pre 5 godina

A ovima preko 30 godina starosti je paučina umesto mozga ? Koja diskriminacija, nešto već viđeno u sportu oko kategorizacija. Nije bilo konkursa 8 godina i sada ajmo da svoje ljude nekako uhlebimo. Prvo nisu obavešteni svi doktorandi a ovo za godine je tek blamaža...

neki čovek

pre 5 godina

Molim premijerku i predsednika da više nikad ne pominju IT. Ta industrija je zapravo dokaz njihove nesposobnosti jer pokazuje da najbolje radi ono što nema nikakve veze sa državom. To je manje-više jedini sektor u državi koji radi zahvaljujući tome što ne zavisi od države, nema posla s državom, ne prodaje softver u Srbiji pa samim tim i redovno naplaćuje potraživanja. U IT-u. niko ne pominje politiku, veze, "svoje" službenike, carinike, policajce, inspektore i sudije koji im odrađuju poslove, već se svi mole da im se država ne meša u posao, izuzev toga da uzme porez koji joj pripada i pusti ljude da rade.

medju sljivama

pre 5 godina

Pre svega nije zaposleno 1000 ljudi, da citiram ministarstvo: Preracunali smo se, nema para za sve. Drugo, prave dogadjaj od ovoga kao da su ljudima dali plate od 1000,2000 evra a ono u stvari 50 000 dinara. Trece, nauka u Srbiji je poslednja rupa. Mi dajemo 0,2% budzeta za nauku. Ako se ne varam 200 dinara po naucniku po danu. To je nekih 600 evra godisnje, ako imate srece da iskukate. Ali dobro, vazno da se prica da se radi nesto.

Pera Dzokej

pre 5 godina

Primer diskriminacije koja je načinjena uslovima ovog konkursa:
Imaš 29 godina, doktorirao si sa 27 i imaš više naučnih rezultata od većine - nisi podoban jer si doktorirao tj. nisi doktorand .
Imaš 31 godinu, rodila si dvoje dece, znaci pauzirala dve godine i sada zavrsavas doktorat sa sjajnim naucnim rezultatima - nisi podobna jer se eto "izvrsnost" meri vremenom od tvog rodjenja do datuma raspisivanja konkursa.
Imaš tačno 29 godina i 364 dana, ovo ti je 5. ili 6. godina doktorskih studija, nemas nikakve rezultate, niti ikakav razlog da budes placen za "rad" u nauci ali ispunjavas genijalne uslove ministarstva. Bravo. Primljen si.

mare

pre 5 godina

A sta znaci najbolji? Jel neko ko ima 9 prosek je automatski bolji naucnik od nekoga ko ima prosek 8 npr... Ima gomila profesionalnih studenata koji znaju da uce ali ne kapiraju materiju, mozes da ih upises na medicinu, poljoprivredu, ekonomiju i imace 10.0 prosek...

mare

pre 5 godina

Plus da ne pricam da su nam fakulteti instituti za roditelja i dete, i konstantno gledamo decu profesora kako zavrsavaju faxove sa prosecima ostaju na doktorskim onda popricas sa tim ljudima skapiras da su teletabisi i naravno 10 gosina kasnije ne naprave nikakav rezultat i uguraju ih u ovako neki institut drzavni i drzava nastavi da nazaduje

Stiv

pre 5 godina

A je l moze neko da mi objasni diskriminaciju po osnovu godina? Zbog cega doktorandi stariji od 30 ne mogu da budu na projektu? I to najavljuje premijerka - najveci borac protiv diskriminacije?

Dami

pre 5 godina

Igramo se nauke. Taj ogroman broj doktoranada je nepoteban ovoj zemlji, "uvaljuje" se fakultetima i institutima po sistemu, evo vam, pa im dajte da nešto rade, zarad nauke. Doktorandi ni ne dolaze redovno na taj svoj posao i odrađuju poslove za profesore. Da ne pričamo o tome da ti naučni projekti (u veikom broju) nemaju nikakav praktični značaj za ovu zemlju.

vesna

pre 5 godina

Prvo, ne kaze se doktorand nego doktorant.
(Goran, 23. jun 2018 17:32)

ma važi. :D
onaj ko priprema doktorat zove se doktorand (od latinskog doctorandus). ženski rod je doktorantkinja, sa t (jednačenje suglasnika po zvučnosti).

sturmmann

pre 5 godina

Ovo je tek početak?

Šta će biti u nastavku?

Dovešćete mađioničara da izvadi malog belog zeku iz šešira i tražiti od ljudi da poveruju da to nije trik nego realnost?
Veruje li neko u vaše šećerlemske laži?

Pa vi sami ORGANSKI NE PODNOSITE PAMET, KULTURU, LJUDSKU ČAST I DOSTOJANSTVO, to vam je u krvi!

Šta je ovo do tragikomična predstava?

Mađioničar barem ume da zabavi.

Sreten Zujkic

pre 5 godina

da su najbolji ne bi bili u srbiji, to je poznato. jos predva veka smo najbolje slali u svet s ciljem da se vrate i nauce nas gde gresimo i u cemu smo nazadni, ali sad kad smo napredni najbolji nemaju potrebu da mrdaji nigde i da razmenjuju ideje, dovoljno je da se druze po svojim dnevnim sobama i eto nam zlatnog doba kao da smo u civilizaciji (igrica), ne znam samo koje su nam karakteristike i sta ce da bude okidac za taj golden age...

Ana

pre 5 godina

Oni koji su podobni zaposleni su kao asistenti na fakultetima, primaju platu I novac za rad na projektu, ide im radni staz... Stipendisti Ministatstva su dobri studenti bez veze, osim stipendije ne dobijaju nista...

Goran

pre 5 godina

Prvo, ne kaze se doktorand nego doktorant. Drugo, ako je konkurs otvoren za najbolje doktorante, onda je to besmisleno. Logicno je da konkurise ili neko ko je vec doktorirao a onda nije doktorant nego doktor nauka ili neko ko nije ni poceo doktorat, dakle svrseni student. Neko ko je uspesan doktorant je neko ko vec radi na nekom projektu i koji moze zapoceti novi projekat tek kada zavrsi postojeci, znaci tek kada doktorira.

dr

pre 5 godina

Upravo zato je bitno da na visokim državnim pozicijama bude stručno osoblje. Samo ljudi koji se bave naukom znaju da godine i prosek za konkurs ne znače ništa u poređenju sa posvetom prema istraživanju. Veći je problem ako se plagiraju radovi, ali jasno je da je to sad tabu tema. Šteta, sve varijante koje su mogle krenuti naopako, krenule su naopako. Čestitam pojedincima koji su ipak uspeli da dobiju finansiranje čak i u ovakvim okolnostima.

Никола87

pre 5 godina

@mare

Премало младих људи, нарочито у земљама са постсоцијалистичким наслеђем страхопоштовања према бирократији, књижицама (радним, партијским, ђачким, индексима)… капира да просек практично нема никакве везе са трајним знањем. Спадао сам у кампањце током већине студија и, лично, ич се не кајем због тога. Из предмета који су ме занимали показивао сам знање мало слабије од професоровог, из предмета који су ме смарали задовољавао сам се напорно извојеваном седмицом (ниједну од оцена нисам добио на муфтерај). Мастер сам завршио са 8,6 - и са мастер радом који је добио десетку к'о суза. И да, после мастера, по упису докторских, примљен сам на научни пројекат (руководилац је чувени проф. Драган Бошковић из Београда, "no nonsense" стручњак код ког нема муљања. Да не буде забуне.).

Прочитана прича, то са десеткашким просецима.

Ferdinand

pre 5 godina

Moj kum se sa porodicom seli van Srbije. Dobio je posao. Ucen, skolovan. Zena i dvoje dece. Ne moze da prezivi u Srbiji dok vi mlatite praznu slamu.

Always look at the bright side of life

pre 5 godina

Za bavljenje naukom prvi uslov je da država ima industriju, prvo onu bazičnu, a mi je nemamo. Gde će raditi doktorandi? U laboratorijana fakulteta i instituta? Na kojim projektima? Gde će biti primenjeni rezultati tih projekata? Mislim, odgovori mi se sami nameću, samo što ne upućuju na našu zemlju i naše društvo.

kralj

pre 5 godina

Goran,Vesna.Ispravno se kaze kako je Vesna napisala,sto se mene tice,sasvim je sve jedno,ispravno je doktorand,meni lepse zvuci doktorant.

hoze

pre 5 godina

Svi vi mladi, dobro otvorite oci, pogledajte sta se desava i kod nas i u svetu, i da dobro razmislite kako bi mogli da napravite pravi izbor. Pogresan izbor moze da bude koban po jedinku. A da bi napravili pravi izbor morate mnogo toga da znate. Prema tome, ucite deco, volite se i budite pametni, ne podpadajte ni pod kakve uticaje...

Bojan Pecar

Dare

pre 5 godina

@Zaposlio sam se na kraju u IT sektoru sa prvom platom vecom od bilo kog profesora.

To je tačno, ali zato i radiš najmanje 5x više od bilo kojeg profesora. I tako je svuda u svetu, ne mogu se plate na fakultetima porediti sa onima u industriji. Ali, profesorski posao je svuda u svetu gospodski posao, malo nastava, malo nauka, malo putovanja, konferencije, projekti... Osim toga, broj slobodnih dana je najmanje dva puta veći. E, sad pitanje je šta ko voli, uživati u životu ili gomilati novac u džepovima i smišljati načine kako ga potrošiti jer se nema vremena za to.

Brka

pre 5 godina

"Ovo je tek početak" - ta rečenica "Ane-Premijerke" je paradigma našeg stanja poslednjih nekoliko vekova...dalje od početka mi ne idemo. Ovi što dođu posle SNS-a biće opet na početku, pošto je i SNS bio i ostao na početku...kao narod, stalno smo na nekom početku, mi smo izmislili početak. Kraj pripada ozbiljnim narodima koji obično tek tada formiraju neki novi početak. Mi i u početku nalazimo početak...i... zašto je to tako? Zato što nikada nismo uvezli Kineze ili Japance da svojim RADOM taj NAŠ početak privedu KRAJU.

Grunf

pre 5 godina

1000 ih je uključeno u neke istraživačke projekte?Sjajno!Već imamo negde oko 12 000 ljudi koji s ebave istraživačkim radom čiji status baš i nije jasan,na čemu su angažovani.Kako ćete rešiti položaj novih 1000 u institutima: biće zaposleni na neodređeno, a plaćaju se projektno, dakle na određeni rok od jednu,pet godina i koliko može da traje istraživački rad.. To znači da ako neki projekat ne prođe,ne da rezultate,onaj koji finansira projekat uvek može da ga ukine,ne mogu da se dobiju plate.Dalje nikakoga i ničije znanje ne podcenjujem ali ova zemlja na broj stanovnika već ima
12 000 njih koji se bave "naukom".Zna li iko rezultat?Ne zna jer oni ne rade za Srbiju nego za razne strane kompanije po veoma strogim kriterijumima jer je ovde rad daleko jeftiniji.Šta od istraživačkog rada ima Srbija.Ništa.

HM

pre 5 godina

@Dare
Problem je samo što ako hoće da zaradi iole dovoljno za život onaj na fakultetu takodje mora da radi po ceo dan i to za manje pare. Kod nas docent ima manju platu nego inženjer početnik, a znate li koliko vremena je potrebno da se postane docent? Za to vreme je onaj u privredi vec visoko u menadžmentu, a pre toga je zaradio finu svotu novca, dok je onaj u akademiji zarađivao kikiriki pre docenture. Nemojte se zanositi da svi imaju dobre projekte, takvih je u promilima. Više je onih koji nemaju novca ni za osnovno, o putovanjima mogu samo da maštaju. I nemojte reći da su nesposobni jer nemate ideju kakve su im polazne osnove, koliko loše se znanje prenosi sa starijih, koliko su vremena izgubili na jednostavnim aktivnostima poput besomučnog držanja vežbi/nastave, umesto da su imali vremena za sopstveno usavršavanje, koliko institucije ništa ne ulažu u isto ... Čovek će u akademiji uspeti samo ako dobro zagreje stolicu i to mnogo kasnije od onog u privredi. Slažem se da onaj kojem nije stalo do kvaliteta nastave i naučnih radova može da priušti dosta slobodnog vremena, ali taj će teško zaraditi i za osnovne potrebe, osim ako nije nasledio stan od tetke ili ima drugi vid pomoći. Što se tiče rada sa privredom, sami znati kakvo je stanje u ostoj, jednostavno nema prostora za saradnju za pojedine oblasti.

Goran

pre 5 godina

Prvo, ne kaze se doktorand nego doktorant. Drugo, ako je konkurs otvoren za najbolje doktorante, onda je to besmisleno. Logicno je da konkurise ili neko ko je vec doktorirao a onda nije doktorant nego doktor nauka ili neko ko nije ni poceo doktorat, dakle svrseni student. Neko ko je uspesan doktorant je neko ko vec radi na nekom projektu i koji moze zapoceti novi projekat tek kada zavrsi postojeci, znaci tek kada doktorira.

vesna

pre 5 godina

Prvo, ne kaze se doktorand nego doktorant.
(Goran, 23. jun 2018 17:32)

ma važi. :D
onaj ko priprema doktorat zove se doktorand (od latinskog doctorandus). ženski rod je doktorantkinja, sa t (jednačenje suglasnika po zvučnosti).

Dami

pre 5 godina

Igramo se nauke. Taj ogroman broj doktoranada je nepoteban ovoj zemlji, "uvaljuje" se fakultetima i institutima po sistemu, evo vam, pa im dajte da nešto rade, zarad nauke. Doktorandi ni ne dolaze redovno na taj svoj posao i odrađuju poslove za profesore. Da ne pričamo o tome da ti naučni projekti (u veikom broju) nemaju nikakav praktični značaj za ovu zemlju.

novosadjanim

pre 5 godina

Bio sam angozavan na projektu kao doktorant, stigao do samog kraja studija sa prosekom od 10. Samo oni sa vezom su bili radno angazovani.

Zaposlio sam se na kraju u IT sektoru sa prvom platom vecom od bilo kog profesora.

Sposobni ste, ne gubite vreme u tim mocvarama zvanim fakulteti!

Sreten Zujkic

pre 5 godina

da su najbolji ne bi bili u srbiji, to je poznato. jos predva veka smo najbolje slali u svet s ciljem da se vrate i nauce nas gde gresimo i u cemu smo nazadni, ali sad kad smo napredni najbolji nemaju potrebu da mrdaji nigde i da razmenjuju ideje, dovoljno je da se druze po svojim dnevnim sobama i eto nam zlatnog doba kao da smo u civilizaciji (igrica), ne znam samo koje su nam karakteristike i sta ce da bude okidac za taj golden age...

Савке

pre 5 godina

Верујем да је велики број својом заслугом ушло у тих хиљаду, али је још већи број преко везе и странке. Са просеком 9.50, волонтерски стажом од 10 година, први испред свих конкурената по свим параметрима, ја нисам примљен. Зашто? Зато јер сам предложен од ментора који је члан ДС-а, без обзира што сам ја тотално аполитичан.

Никола87

pre 5 godina

@mare

Премало младих људи, нарочито у земљама са постсоцијалистичким наслеђем страхопоштовања према бирократији, књижицама (радним, партијским, ђачким, индексима)… капира да просек практично нема никакве везе са трајним знањем. Спадао сам у кампањце током већине студија и, лично, ич се не кајем због тога. Из предмета који су ме занимали показивао сам знање мало слабије од професоровог, из предмета који су ме смарали задовољавао сам се напорно извојеваном седмицом (ниједну од оцена нисам добио на муфтерај). Мастер сам завршио са 8,6 - и са мастер радом који је добио десетку к'о суза. И да, после мастера, по упису докторских, примљен сам на научни пројекат (руководилац је чувени проф. Драган Бошковић из Београда, "no nonsense" стручњак код ког нема муљања. Да не буде забуне.).

Прочитана прича, то са десеткашким просецима.

PaRtiZan

pre 5 godina

A ovima preko 30 godina starosti je paučina umesto mozga ? Koja diskriminacija, nešto već viđeno u sportu oko kategorizacija. Nije bilo konkursa 8 godina i sada ajmo da svoje ljude nekako uhlebimo. Prvo nisu obavešteni svi doktorandi a ovo za godine je tek blamaža...

medju sljivama

pre 5 godina

Pre svega nije zaposleno 1000 ljudi, da citiram ministarstvo: Preracunali smo se, nema para za sve. Drugo, prave dogadjaj od ovoga kao da su ljudima dali plate od 1000,2000 evra a ono u stvari 50 000 dinara. Trece, nauka u Srbiji je poslednja rupa. Mi dajemo 0,2% budzeta za nauku. Ako se ne varam 200 dinara po naucniku po danu. To je nekih 600 evra godisnje, ako imate srece da iskukate. Ali dobro, vazno da se prica da se radi nesto.

Stiv

pre 5 godina

A je l moze neko da mi objasni diskriminaciju po osnovu godina? Zbog cega doktorandi stariji od 30 ne mogu da budu na projektu? I to najavljuje premijerka - najveci borac protiv diskriminacije?

Pera Dzokej

pre 5 godina

Primer diskriminacije koja je načinjena uslovima ovog konkursa:
Imaš 29 godina, doktorirao si sa 27 i imaš više naučnih rezultata od većine - nisi podoban jer si doktorirao tj. nisi doktorand .
Imaš 31 godinu, rodila si dvoje dece, znaci pauzirala dve godine i sada zavrsavas doktorat sa sjajnim naucnim rezultatima - nisi podobna jer se eto "izvrsnost" meri vremenom od tvog rodjenja do datuma raspisivanja konkursa.
Imaš tačno 29 godina i 364 dana, ovo ti je 5. ili 6. godina doktorskih studija, nemas nikakve rezultate, niti ikakav razlog da budes placen za "rad" u nauci ali ispunjavas genijalne uslove ministarstva. Bravo. Primljen si.

neki čovek

pre 5 godina

Molim premijerku i predsednika da više nikad ne pominju IT. Ta industrija je zapravo dokaz njihove nesposobnosti jer pokazuje da najbolje radi ono što nema nikakve veze sa državom. To je manje-više jedini sektor u državi koji radi zahvaljujući tome što ne zavisi od države, nema posla s državom, ne prodaje softver u Srbiji pa samim tim i redovno naplaćuje potraživanja. U IT-u. niko ne pominje politiku, veze, "svoje" službenike, carinike, policajce, inspektore i sudije koji im odrađuju poslove, već se svi mole da im se država ne meša u posao, izuzev toga da uzme porez koji joj pripada i pusti ljude da rade.

mare

pre 5 godina

A sta znaci najbolji? Jel neko ko ima 9 prosek je automatski bolji naucnik od nekoga ko ima prosek 8 npr... Ima gomila profesionalnih studenata koji znaju da uce ali ne kapiraju materiju, mozes da ih upises na medicinu, poljoprivredu, ekonomiju i imace 10.0 prosek...

Ana

pre 5 godina

Oni koji su podobni zaposleni su kao asistenti na fakultetima, primaju platu I novac za rad na projektu, ide im radni staz... Stipendisti Ministatstva su dobri studenti bez veze, osim stipendije ne dobijaju nista...

mare

pre 5 godina

Plus da ne pricam da su nam fakulteti instituti za roditelja i dete, i konstantno gledamo decu profesora kako zavrsavaju faxove sa prosecima ostaju na doktorskim onda popricas sa tim ljudima skapiras da su teletabisi i naravno 10 gosina kasnije ne naprave nikakav rezultat i uguraju ih u ovako neki institut drzavni i drzava nastavi da nazaduje

sturmmann

pre 5 godina

Ovo je tek početak?

Šta će biti u nastavku?

Dovešćete mađioničara da izvadi malog belog zeku iz šešira i tražiti od ljudi da poveruju da to nije trik nego realnost?
Veruje li neko u vaše šećerlemske laži?

Pa vi sami ORGANSKI NE PODNOSITE PAMET, KULTURU, LJUDSKU ČAST I DOSTOJANSTVO, to vam je u krvi!

Šta je ovo do tragikomična predstava?

Mađioničar barem ume da zabavi.

kralj

pre 5 godina

Goran,Vesna.Ispravno se kaze kako je Vesna napisala,sto se mene tice,sasvim je sve jedno,ispravno je doktorand,meni lepse zvuci doktorant.

Dare

pre 5 godina

@Zaposlio sam se na kraju u IT sektoru sa prvom platom vecom od bilo kog profesora.

To je tačno, ali zato i radiš najmanje 5x više od bilo kojeg profesora. I tako je svuda u svetu, ne mogu se plate na fakultetima porediti sa onima u industriji. Ali, profesorski posao je svuda u svetu gospodski posao, malo nastava, malo nauka, malo putovanja, konferencije, projekti... Osim toga, broj slobodnih dana je najmanje dva puta veći. E, sad pitanje je šta ko voli, uživati u životu ili gomilati novac u džepovima i smišljati načine kako ga potrošiti jer se nema vremena za to.

dr

pre 5 godina

Upravo zato je bitno da na visokim državnim pozicijama bude stručno osoblje. Samo ljudi koji se bave naukom znaju da godine i prosek za konkurs ne znače ništa u poređenju sa posvetom prema istraživanju. Veći je problem ako se plagiraju radovi, ali jasno je da je to sad tabu tema. Šteta, sve varijante koje su mogle krenuti naopako, krenule su naopako. Čestitam pojedincima koji su ipak uspeli da dobiju finansiranje čak i u ovakvim okolnostima.

Grunf

pre 5 godina

1000 ih je uključeno u neke istraživačke projekte?Sjajno!Već imamo negde oko 12 000 ljudi koji s ebave istraživačkim radom čiji status baš i nije jasan,na čemu su angažovani.Kako ćete rešiti položaj novih 1000 u institutima: biće zaposleni na neodređeno, a plaćaju se projektno, dakle na određeni rok od jednu,pet godina i koliko može da traje istraživački rad.. To znači da ako neki projekat ne prođe,ne da rezultate,onaj koji finansira projekat uvek može da ga ukine,ne mogu da se dobiju plate.Dalje nikakoga i ničije znanje ne podcenjujem ali ova zemlja na broj stanovnika već ima
12 000 njih koji se bave "naukom".Zna li iko rezultat?Ne zna jer oni ne rade za Srbiju nego za razne strane kompanije po veoma strogim kriterijumima jer je ovde rad daleko jeftiniji.Šta od istraživačkog rada ima Srbija.Ništa.

hoze

pre 5 godina

Svi vi mladi, dobro otvorite oci, pogledajte sta se desava i kod nas i u svetu, i da dobro razmislite kako bi mogli da napravite pravi izbor. Pogresan izbor moze da bude koban po jedinku. A da bi napravili pravi izbor morate mnogo toga da znate. Prema tome, ucite deco, volite se i budite pametni, ne podpadajte ni pod kakve uticaje...

Bojan Pecar

Ferdinand

pre 5 godina

Moj kum se sa porodicom seli van Srbije. Dobio je posao. Ucen, skolovan. Zena i dvoje dece. Ne moze da prezivi u Srbiji dok vi mlatite praznu slamu.

Brka

pre 5 godina

"Ovo je tek početak" - ta rečenica "Ane-Premijerke" je paradigma našeg stanja poslednjih nekoliko vekova...dalje od početka mi ne idemo. Ovi što dođu posle SNS-a biće opet na početku, pošto je i SNS bio i ostao na početku...kao narod, stalno smo na nekom početku, mi smo izmislili početak. Kraj pripada ozbiljnim narodima koji obično tek tada formiraju neki novi početak. Mi i u početku nalazimo početak...i... zašto je to tako? Zato što nikada nismo uvezli Kineze ili Japance da svojim RADOM taj NAŠ početak privedu KRAJU.

Always look at the bright side of life

pre 5 godina

Za bavljenje naukom prvi uslov je da država ima industriju, prvo onu bazičnu, a mi je nemamo. Gde će raditi doktorandi? U laboratorijana fakulteta i instituta? Na kojim projektima? Gde će biti primenjeni rezultati tih projekata? Mislim, odgovori mi se sami nameću, samo što ne upućuju na našu zemlju i naše društvo.

HM

pre 5 godina

@Dare
Problem je samo što ako hoće da zaradi iole dovoljno za život onaj na fakultetu takodje mora da radi po ceo dan i to za manje pare. Kod nas docent ima manju platu nego inženjer početnik, a znate li koliko vremena je potrebno da se postane docent? Za to vreme je onaj u privredi vec visoko u menadžmentu, a pre toga je zaradio finu svotu novca, dok je onaj u akademiji zarađivao kikiriki pre docenture. Nemojte se zanositi da svi imaju dobre projekte, takvih je u promilima. Više je onih koji nemaju novca ni za osnovno, o putovanjima mogu samo da maštaju. I nemojte reći da su nesposobni jer nemate ideju kakve su im polazne osnove, koliko loše se znanje prenosi sa starijih, koliko su vremena izgubili na jednostavnim aktivnostima poput besomučnog držanja vežbi/nastave, umesto da su imali vremena za sopstveno usavršavanje, koliko institucije ništa ne ulažu u isto ... Čovek će u akademiji uspeti samo ako dobro zagreje stolicu i to mnogo kasnije od onog u privredi. Slažem se da onaj kojem nije stalo do kvaliteta nastave i naučnih radova može da priušti dosta slobodnog vremena, ali taj će teško zaraditi i za osnovne potrebe, osim ako nije nasledio stan od tetke ili ima drugi vid pomoći. Što se tiče rada sa privredom, sami znati kakvo je stanje u ostoj, jednostavno nema prostora za saradnju za pojedine oblasti.