Subota, 16.06.2018.

10:47

Kraj jedne ere - ispraćen poslednji voz za Bar VIDEO

Poslednji voz za Bar sa Glavne Železničke stanice Beograd ispraćen je sinoć.

Izvor: B92

Kraj jedne ere - ispraæen poslednji voz za Bar VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

91 Komentari

Sortiraj po:

opet kažem :"moje mišljenje"

pre 5 godina

Zasto ne cutis? Ako neko od dodjosa na vlasti (citaj svi), to procita, moze stvarno da mu padne na pamet da to i uradi.
(izhlapjeli starac, 17. jun 2018 11:18)

Zaista mislim da su nekompetentnost, nestručnost i sujeta najveći problemi u Srbiji.

Porediti zgradu Ž. stanice sa tvrđavom na Kalemegdanu je zaista vrhunska ironija.

Kakvi su sve objekti "pod zaštitom", to je tek ironija.

Đilasa poštujem kao sposobnog i obrazovanog čoveka, ali njegov predlog o očuvanju nemačkog ratnog prelaza preko Save (čitaj: Stari savski most) je više nego komičan.

Meni, kao Beograđaninu, smeta kada nekompetentni likovi donose ključne odluke o razvoju grada, a tu mislim i na "Beograd na vodi", isto kao i za ideju zadržavanja pod zaštitom i Starog savskog mosta i zgrade Glavne železničke stanice.

Pera Detlić

pre 5 godina

Nisam iz BG, povremeno posetim grad na nekoliko dana. Do sada sam obično putovao vozom i stajao na tu stanicu pored Save, bila mi je pristupačna i blizu svega što mi je trebalo u gradu, BG slabo poznajem i ne snalazim se baš dobro u njemu, ali taj deo oko stanica sam naučio lepo.

Koje su alternative (što se tiče prevoza) sad sa ovom stanicom Centar? Kako odatle i čime prema gradu? Maltene mi je lakše da ne izađem tu nego na NBGD pa dalje odatle.

izhlapjeli starac

pre 5 godina

"moje misljenje"
Legendo, to sve vazi i za Kalemegdan. Jos je i lakse. Pa da ga damo sns-u i ekipi da napravi veliki soping mol i parking. Kalis je potpuno nefunkcionalan a kao vojna fortifikacija besmislen.
Zasto ne cutis? Ako neko od dodjosa na vlasti (citaj svi), to procita, moze stvarno da mu padne na pamet da to i uradi.

jest

pre 5 godina

Ne cudi me ova glupost sa unistavanjem zeleznickog saobracaja vec kolicina botova. Ustvari, nisu to botovi to su glasaci. Nekako cemo jednom, samo jednom, stici do Prokopa ili Surcina I kupiti one way ticket.

moje mišljenje

pre 5 godina

Treba i zgradu Železničke stanice izmestiti u Topčider, ne treba biti rob prošlosti.

Kao građevinac, tvrdim da je to relativno jednostavno.

Potrebno je sačuvati sat i fasadnu stolariju (ulazna vrata i prozore, koje usput treba i reparirati), čime se suštinski zadržava istorijska patina.
Elemente enterijera koji se mogu preseliti u izvornom obliku (kamen, drvo) takođe sačuvati, lagano i stučno demontirati, reparirati i preseliti.

Od ostalih elemenata, samo bih staru ciglu sačuvao i njom ozidao potpuno identičan objekat u Topčideru.

Sve ostalo (malter, staklo, fasadni elementi poput rimskih brojeva godine izgradnje ), sve je to već mnogo puta menjano i reparirano, tako da ne predstavlja nikakvu istorijsku vrednost.

Dobili bi lep prostor za muzej u Topčideru,
a na Savskom Trgu bi mogli da dobijemo prostor za sjajna saobraćajna i urbanistička rešenja.

Kosta

pre 5 godina

"Sredstva za finansiranje radova na izmeštanju železničkih kapaciteta iz železničke stanice Beograd obezbeđuju resorna ministarstva. "

Pa zar tako ? Znaci budzet Republike u sluzbi stranog investitora ??? Budzet Republike u sluzbi BGD Kada ce neka kinta iz budzeta da stigne u neki banatski grad ili juzno od dunava ?

covek s dugim pamcenjem

pre 5 godina

Ja sam sa Glavne zeleznicke stanice godinama putovao prugom uskog koloseka za Gornji Milanovac i Cacak. Cira je bio predivan voz. Imao je i vagon restoran. Putovao sam i nocnim vozom do Splita. To je bio poseban dozivljaj. Sve to je nestalo i sada imamo to sto imamo; cardak ni na nebu ni na zemlji, Prokop, jos jedan "uspeh" gradskih vlasti. Grdoba na vodi ce potpuno unistiti Beograd. Nazadnjaci vise ne znaju gde udaraju glavom. Prica se da ce prestonica privlaciti sve vise turista, mozda, ali svi ce ovde doci tri puta: prvi put, zadnji put i nikad vise.

Капетан Немо

pre 5 godina

(roadrunner, 16. jun 2018 16:28)

Драго ми је да је неко споменуо Москву, међутим, Москву не можемо упоређивати са Београдом пре свега зато што Москва заузима много већу површину него Београд. Илустрације ради, најдужа улица на Свету налази се у Москви и дугачка је више од 100 километара. Осим тога Москва је релативно нов град и налази се у равници. Њима је било много лакше да планирају изградњу јер имају много више простора на располагању а и много су богатији од нас.

Капетан Немо

pre 5 godina

Prokop će biti najmodernija stanica ?! Kada ? Za najviše 2-3 godine. Pa oni nosu u stanju da okreče kako treba a ne da naprave glavnu žel. stanicu. Da ne pričam što tamo idu ukupno 2 linije gradskog autobusa.
(No pasaran, 16. jun 2018 11:47)

Која је друга, мислим, линија?

Капетан Немо

pre 5 godina

Da nije bilo Tita ne bi bilo ni ove pruge .
(drug tito, 16. jun 2018 11:24)

Главна железничка станица, као и пруга Београд - Ниш, пуштена је у рад 15. септембра 1884. године! Јосип Броз Тита тада није био ни рођен.
Вероватно се овде мисли на пругу Београд - Бар али она није тема ове вести јер није она укинута него само главна железничка станица.
Разлог зашто само возови за Бар иду из Топчидера а остали из Београд Центра је утовар праћених аутомобиа. Наиме, Београд Центар нема рампу за утовар аутомобила а ни сама станица није још изграђена у пуном капацитету. Топчидер је заправо само привремено решење.
Мене брине једна друга ствар: куда ће пролазити теретни возови за Панчево? До сада су ти возови пролазили поред главне жел. станице, па поред Савског пристаништа, па око Калемегдана, па кроз Доњи град и Дунав станицу на Панчевачки мост. Ако буде укинута та пруга, куда ће ти возови онда да пролазе? Могли би кроз Вуков споменик али тамо, због густине саобраћаја (БГ Воза), могу да се провуку само ноћу (од 00:00 до 04:00 часова) а приликом транспорта опасних материја, што је скоро увек случај, мораће и да се искључује противпожарни систем а вентилациони систем подземне станице мора бити у савршеном стању. Планирана је изградња обилазне пруге за Панчево али ја нисам чуо да се негде у околини Београда гради пруга.
Закључак: Колико год да се из владајућих структура упорно понавља да пројекат ,,Београд на води'' нас неће ништа да кошта, испоставља се да хоће, кошта ће нашу железницу. Свако то уклањање постојећих железничких инфаструктурних објеката и постројења и изградња нових на неком другом месту неко мора да плати! Такође, ни сва та измештања и поремећаји у железничком саобраћају нису јефтини! На жалост, све то ће морати да плати железница, и то највише њен инфраструктурни део, а са друге стране се стално апострофира да је наша железница губиташ. Наша држава има врло непоштен однос према железници. Док се у ауто-путеве улаже огроман новац, граде се и тамо где су, условно речено, рентабилни и тамо где, сасвим сигурно, нису, у железницу се улаже само тамо где се мора и где је неопходно да не би саобраћај потпуно стао. Сасвим сигурно, то није поштено а није ни добро за нашу државу из више разлога. Екстерни трошкови транспорта су оно на шта би наша држава морала да обрати много више пажње! Милијарде евра су у питању!
Еееееее, моја Србијо!!!

Toronto

pre 5 godina

Prokop jeste u centru, otvorite mapu Beograda pa gledajte. Da nece mozda na Trgu Republike da je otvore. Grad se razvija, saobracajna mreza, metro, autobusi, to kako je sada oko Prokopa ne znaci da tako ostaje vekovima. Oslobodite reke beogradjani, oslobodite reke, oslobodite reke. Licite na komunisticke gradove iz Rusije sa tolikim sinama u najlepsim delovima grada. Gde u Londonu, Parizu, Itd sine idu pored reke? Nigde! Samo u Sochiju i Rusiji. I skidajte vise taj odvratni pancevacki most, ocajan je. Gle cuda, i on od rusa ostao.

roadrunner

pre 5 godina

@Umesto centralne zeleznicke stanice imacemo 4


Da, inače sasvim uobičajeno u velikim gradovima koji su to rešili na bolji način da ima više želzničkih stanica, i da one nisu u strogom centru grada.
Moskva ( i to još iz vremena tridesetih godina, kada je bila daleko manja) ima čitav prsten (glavnih železničkih stanica koji okružuju centar grada (a sve ih povezuje Prsten ( na ruskom "koljco") linija metroa), zavisno iz pravca iz kojih stižu pruge u Moskvu. Na primer, na zapadu je Riška stanica, za vozove koji stužu sa zapada, jer bi bilo užasno da pruga prolazi sve do centra (kao što naša pruga vijuga kroz centar grada), i tako za svaku pruga, zvezdasto iz svakog pravca. Pored ovih glavnih stanica, ima još čitav spektar manjih stanica za organizaciju prigradskog železničkog saobraćaja , koje su rasporednje u široj zoni Moskve )

Gazda Dojkan

pre 5 godina

Umesto centralne zeleznicke stanice imacemo 4, Prokop, Topcider, NBG i Zemun. Metro (ako neko uopste veruje u to) ce ici iz nigde u nigde i nece prolaziti ni kroz jednu zeleznicku stanicu. Glavna autobuska ce biti na NBG, par kilometara od zeleznicke stanice. Aerodrom ce i dalje biti dostupan samo kolima.

Potpuna dezintegracija saobracaja u glavnom gradu. I to sve zbog dve stambene zgrade koje vodja obilazi svakih 3 meseca.
Ovakva "resenja" ne postoje ni u najzaostalijim postkolonijalnim banana drzavama. Oni bar zadrzavaju ono sto su im kolonizatori napravili.

Od Banata prema Sremu...

pre 5 godina

@Pavle
"Ako neko zna, molim ljubazno za odgovor: kako će sada Pančevo (NIS, Azotara, ...) biti povezano sa Beogradom"

Jedina preostala železnička trasa ide od Beograda, Preko Pazove, Inđije, Novog Sada, Titela, Orlovata i Kačareva, do Pančeva. Znači, okolo, naokolo, dan-dva vožnje teretnog voza od Beograda do Pančeva, i obrnuto.

Daniel

pre 5 godina

@papa
U Beigradu je polozaj stanice u centru grada problematican jer ,kao sto znas,pruge “jedu” centar grada I jos pored reke
Estetski I funkcionalno je jako ruzno
Budimpesta je gradjena planski da obuhvati dve velike stanice u centru medjutim centar je mnogo veci od beogradskog tako da povrsinski infrastruktura zauzima manje mesta ..Prokop nije daleko od grada-problem je,naravno,nedostatak metroa

eccles

pre 5 godina

na samom pocetku turisticke sezone oni ukinu najpopularniji nacin putovanja - i jos se hvale kako su "sest meseci ranije" prekinuli saobracaj!!! na granici sa zdravim razumom, samo pogresna strana granice...

gde

pre 5 godina

Srbija kao moderna drzava ukida zeleznicu i daje prednost vazduplohovstvu izgradnjom aerodrumova u svakom vecem naselju. U najkracem roku i telepromptovanje kao osnovni vid javnog prevoza!

milutin

pre 5 godina

Dođem vozom do Beograda, a on stane u Topčideru.
Tamo šuma, dođem po noći.
E kuda da sad okrenem, da stignem do centra?
Neznam ništa o gradskom prevozu. Baš lijep doček, nema šta.
Kako tako nakaradno, gubim osjećaj onog lijepog, gostoprimljivog grada koji je trajao odkad pamtim.

Ja

pre 5 godina

Ja redovno putujem do Uzica sa Prokopa. Za sada idu dva autobusa, zgrada nije zavrsena, peroni su uradjeni. Posto zivim na NBGu, samo sacekam Beovoz i tu sam za par minuta. Nove vozove koje smo dobili su fenomenalni, ali nasevpruge ne podrzavaju brzine do i preko 200km. Max. brzine su 100km od Resnika do Valjeva. Valjevo-Kosjeric 50km, Kosjeric-Pozega 40-50km i Pozega-Uzice 100km. Da vozovi idu 200km na sat niko se ne bi vozio kolima i autobusom.

Из Британије

pre 5 godina

Ако тако поступате са историјском железничком станицом онда скупштину и председничку палату изместите у Борчу (да политичари возилима не праве гужву у драгоценом центру града).А да, очекујте навалу. Туристи ће нагрнути на "Прокоп" да се сликају.
Да ли би Енглези затворили историјске станице као "Падингтон" или "Сеинт Панкрас" у Лондону? Никада. Они их још дограђују.

Sloba

pre 5 godina

Gaspar
Potsetio si me na davnu 1985 kada sam kao brucos bio na toj stanici, sa drugom cekali voz za Djenovu i dalje ka Spaniji. Utisci su bili jaki. Od tada sam proputovao mnogo ali lepsu zeleznicku stanicu nisam video. Hvala ti na podsecanju.

Ceca

pre 5 godina

Sa Prokopa se na Novi Beograd stiže najlakše tako što se spusti nizbrdo Gučevskom ulicom do autoputa, izađe se pre Steka, pređe se nadvožnjak i čeka bus na stanici Deligradska- tu staju 17 i 18...Na Vračar se najlakše stiže tako što se na uglu Gučevske i Zvečanske uđe na početnoj stanici u bus 36 i vozi do Karađorđevog parka- bus ne ide baš često, 20-40 minuta, to je neka jednosmerna kružna linija, staje kod Veterinarskog faksa, Karađorđevog parka, ide Nemanjinom do Železničke stanice, onda Palata pravde, Mostar petlja i Prokop... Sa Novog Beograda, dakle u kontra smeru, najbolje je na Mostar petlji ukrcati se u bus 36, stanica je ispod podvožnjaka, i voziti direktno do Prokopa, to su 2 stanice, čini mi se...Ta stanica Prokop veze s mozgom nema, ne daj bože nikome sa decom i stvarima da se do tamo lomata gradskim prevozom...Gučevska ulica je strma katastrofa, sva sreća pa postoje rukohvati, nizbrdo jedva zakočiš kofer, a uzbrdo ti duša izađe na nos da se popneš ako ideš iz pravca Deligradske, a valja i uz i niz stpenište na nadvožnjaku sa koferima i decom...haos...Prokop je gradilište u nedođiji, u svetu metro stanice 10 x bolje izgledaju od tog bednog Prokopa.

antibot

pre 5 godina

i sta kad voz mene dotera u Topc u nedelju 11 uvece ja da cekam u onoj sumi do 5 prvi jutarnji da bi se prebacio do centra. Boli vladu uvo za gradjane samo prave fontane i ko urbanizuju

Gaga

pre 5 godina

Kako velike Svetske metropole imaju zeleznicke stanice u centru,samo mi izmestamo iz centra ,valjda da ne smeta buducim stanarima Beograda na vodi,kao istati savski most

piksi

pre 5 godina

daaaj ljudi 2018 a mi ovakve krseve od vozova i dalje koristimo, ovo je sramota...nama u CG su cini mi se Francuzi poklonili voz prije dvije godine (njihov stari voz) to je bukvalno avion za ove nase vozove, ali on se koristi samo Pg Niksic Pg...A voz koji ide za sjever CG sastavljen od spavacih kola, kreveti maknuti, pa se sjedi kao na onaj najnizi, znate li na sta to lici, tuga me svaki put uvati... Ako drzava nema za par vozova (sto je jedan od najvecih prevoznih sredstava) onda ne znam sta dalje ....

Voja

pre 5 godina

Za Prokop imate autobus (mislim da je) 36 koji kruzi Slavija, savski plato, Prokop, AK, Slavija i staje pored samog ulaza u Prokop, zatim imate trolejbuse 40 i 41, i autobuse koji idu Bul Kneza A Karadjordjevica a imate i BG voz i imate pristup sa gornje strane za auto i imacete i pristup iz pravca autoputa kada sve bude gotovo. Prvo se raspitajte pa onda pametujte po tastaturi.

MDCCCLXXXIV

pre 5 godina

Ispraćanje poslednjeg voza za Bar, sa Glavne železničke stanice Beograd bio bi kraj jedne ere, da je beograddska železnička stanica sagrađena 1976. godine, kada je puštena u saobraćaj pruga od Beograda do Bara. Ali, nije tako, jer je beogradska železnička stanica sagrađana 1884. godine, kada je puštena u saobraćaj pruga Beograd-Niš. Pogledajte malo šta piše na glavnoj fasadi Železničke stanice Beograd, rimskim ciframa. Pogledajte dobro, zapamtite, slikajte zgradu, jer, kako su ovi počeli, izgleda da će budućim stanarima BnV smetati ne samo Stari most, nego i sve što je staro i vredno, uključujući i ovu predivnu staru zgradu železničke stanice. A novu nisu napravili, niti će je napraviti, jer oni se, Božemoj, ne voze vozom, šta će im?

Zna li Vlada kako cemo mi do Prokopa i Topcidera

pre 5 godina

Uvek biram voz umesto busa. jeste da stignem ranije busom ali odmorim se fino, naspavam i mogu da prosetam i pricam sa ljudima. Na Ibarskoj samo molim Boga da ne poginemo ili sletimo negdje kad treba da prestignemo neki traktor ili kad neka budala otud naidje levom stranom 120 na sat

Sloba

pre 5 godina

Upropastili zeleznicu, jeftiniji i ispativiji vid trasporta od drumskog. Prodaju na licitaciji opremu. Topcider i Orokop ni blizu ne odgovaraju potrebama. Zamislite utisak stranca koji prvi put dolazi u Beograd i silazi na Prokopu.

Atreides

pre 5 godina

To ko sto su turisticke autobuse prebacili u 3 lepe na lastinu stanicu na auto-putu a povezanost sa gradom NULA. Ili taxi ili da te neko doveze. Ova vlast kao da sve cini da narodu bude sve tezi zivot i komplikovaniji

PaPa

pre 5 godina

Samo neka zapažanja železničkih stanica: Strazbur - spoj tradicionalnog i modernog, u širem centru grada; Brisel - širi centar grada, lepo i uredno, malo konfuzan sistem naplate ko prvi put koristi; Luksemburg - u centru grada, stara zgrada; Budimpešta - 4 stanice u širem centru grada, svaka je priča za sebe; Beograd - nema.
Birao si neznalice, dragi moj narode.

mr no

pre 5 godina

u vecini velikih gradova, tzv metropola kako vole neki da kazu, (pariz, londnon, cirih,milano, sydney, stokholm, lisabon, oslo, kopenhagen, new york, budimpesta, rim, prag....) zeleznicke stanice se nalaze u centru ili na 5 min od centra, izgledaju fenomenalni, prava turisticka atrakcija u arhitektonskom smilu i sa odlicnom povezanoscu sa ostalim delovma grada... da putnik/turista ne mora da luta od zeleznicke stanice, trazeci centar grada i hotel negde tu u blizini... neki gradovi imaju i po dve - tri stanice, jer su ogromni... i umesto da je renoviraju i srede, kod nas izmestaju stanicu sa sjajne lokacije u neku nedodjiju kojoj je ne moguce prici... prokop? kako do i iz prokopa? topcider takodje? upropastise grad... bitno da su stavili onu pevajucu kicastu fontanu koja je em bzv em joj tu nije mesto, a o onom tornju bgd na h2o sto ce izgledati kao cir na nosu i da ne govorim....

Drakče

pre 5 godina

A do stanice Topčider ide samo tramvaj 3 i to relativno retko. A dešava se i da se pokvari i stane usred nedođije između Pere Velimirovića (42) i Topčiderskog parka (94, 49).
Vrhunsko planiranje, nema šta.

Neko iz mase

pre 5 godina

Kakav debakl smisla i zdravog razuma.
Ovome će se pokolenja smejati i čuditi, ali mi danas slavimo jer nam zemlju i grad grade ljudi koji tvrde da se metro nigde u svetu ne gradi u naseljenim mestima.

oruzar

pre 5 godina

Da nije bilo Tita ne bi bilo ni ove pruge .
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije
(drug tito, 16. jun 2018 11:24)

Slazem se! Gde god nije bilo Tita, nema pruga, puteva, fabrika, skola... Svi sto kazu da ima, lazu, zapadna propaganda.

Sto se tice vesti... Zar vozovi uopste vise idu u ovoj drzavi? Zar postoji jos neko, ko je spreman da do Uzica, Nisa putuje 8-9 sati, ako uopste stigne?

Dusan

pre 5 godina

U svakoj normalnoj drzavi u svim vecim gradovima logicno je da glavna zeleznicka stanica bude u samom centru grada. Zivim u Holandiji i svako selo, ne samo veci gradovi, ima stanicu blizu centralne pesacke zone. Pogledajte samo Amsterdam i lokaciju centralne stanice, potpuno isto kao savski amfiteatar, samo sto nikome ne pada na pamet da menja nesto tako.

Istina se ne vidi sa visine

pre 5 godina

To što tamo saobraća su trole i ima neki bus 43 valjda. Znači prvo do centra grada pa odatle kuda ti volja. Ali bus ide na 20 minuta a do trola ima da se okozis uz stepenice ako nosis prtljag. Jedino da cekas Beovoz ali on te ne vodi do zeljene adrese vec samobstanicu dve pa opet moras da presedas na neki bus, tramvaj ili sta vec

Železničko stajalište

pre 5 godina

A gde da kupim kartu, na trafici ili kod vozača ?

Ž.S. Topčider izgleda isto kao u vreme Obrenovića, čak je tada bila bolje okrečena i sa manje korova oko pruge nego danas.

Pavle

pre 5 godina

Ako neko zna, molim ljubazno za odgovor: kako će sada Pančevo (NIS, Azotara, ...) biti povezano sa Beogradom ako se ukida linija (pruga Pančevački most - Glavna stanica), tj. "u potpunosti obustavlja železnički saobraćaj na području Savskog amfiteatra" kako je napisano u vesti. Da li to znači da će gorivo (nafta) ići ispod grada preko Vukovog spomenika? Ja živim u Savskoj ulici i svaki dan ovuda prolaze bar dve kompozicije cisterni iz Pančeva ...

Gašpar

pre 5 godina

Skoro bio u Milano ..
Kakva je ono zeleznicka stanica "Stazione centrale di Milano" .. iz 1800 i neke godine .. kako to izgleda koliko ljudi cirkulise bio sam vozom do Varene pa ferijem za Bellagio vozovi lete !! I onda shvatis koja smo mi beda. Stanica cela u nivoima izadjes ispred aerodromski busevi te cekaju .. sidjes dole na pokretnim stepenicama cepas na metro show .. dok je nekom to sve normalno meni je to dozivljaj na zalost.

mlata

pre 5 godina

Hvala bogu! Modernizovati prikop tj završiti a sačuvati staru zgradu železničke stanice kao neki mini muzej, možda ostaviti jedan kolosek za lokomotivu i koji vagon sve ostalo dezintegrisati i modernizovati. Svejedno BgH20 nešto drugo, treće... Dosta smo živeli u prošlosti.

eugene

pre 5 godina

Prokop gotov za 2 do 3 god, cim se zavrsi brza pruga bgd-budimpesta.
Mucenici koji su osudjeni na Prokop, nema wc, nema prodavnice nema zgrade, nemas gde kartu da kupis, do prvog prevoza 15 min pesaka, kofere vuces na rukama uz stepenice... Dobrodosli

Totalnodrukcijiodsvih

pre 5 godina

@GajbexG Postovani postujem vase misljanje kako ova Vlada radi sve u roku, kako ce sve da bude bajno i sjajno. Isto vam tako zelim da svake nedelje putujete zeleznicom Srbije po Srbiji, da polazite i da se vratite na stanicu Prokop. Da se uverite kako je ista infrastrukturno odlicno odradjena, odlicno povezana sa svim delovima grada, pogotovo sa autobuskom stanicom i sa aeorodromom Nikola Tesla. Molim vas kad sacekate vase inostrane prijatelje koji dolaze medjunarodnim vozom na stanici Topcider da im pokazete gde ste parkirali kola, na kom parkingu, mozete i tramvajem koji ide na svakih 10min... Molim vas pokazite kako je stanica Topcider uredjena, ima poljski wc, vise lici kao propali muzej nego medjunarodna stanica za vozove...

No pasaran

pre 5 godina

Prokop će biti najmodernija stanica ?! Kada ? Za najviše 2-3 godine. Pa oni nosu u stanju da okreče kako treba a ne da naprave glavnu žel. stanicu. Da ne pričam što tamo idu ukupno 2 linije gradskog autobusa.

putnik namjernik

pre 5 godina

Ukinuli ste Beograd Glavnu Stanicu?!? Nadam se da je nova ljepša. Ova je bila ofucana no mogli ste ju srediti jer je lokacija dobra. Bio sam u BG u JNA i ostala mi je u sjećanju.

Жекс

pre 5 godina

Je l zna neko kako se stiže do Prokopa? Ide li neki autobus blizu? Kad se siđe s voza u Prokopu kako stići u neki deo grada npr Novi Beograd ili Vračar itd? Hvala

Samo kazem

pre 5 godina

Haos u najavi...Zbunjuju narod sa ovim Topciderom iako ce glavni ipak biti Prokop.Topcider je samo zbog ukrcavanja automobila.A tek ce sa Prokopom biti problema ako ne organizuju autobuski prevoz kako valja...Jos ako ne bude neki informacioni pult za lakse snalazenje turisti ce zaobilaziti Beograd u sirokom luku...Jedino se taksisti raduju,ima da svakodnevno citamo kako su "opeljesili" nekog...

naivac

pre 5 godina

Najveca greska i promasaj veka rukovodstva grada Beograda kao i zagovornika ideje izgradnje Beograda na vodi.
Zasto???
Zamislite da su Londonu tako olako napustani objekti stari jos malo pa dva veka. Odlazimo u inostranstvo i pred takvim objektima se slikamo i pravimo selfije za uspomenu, a nase olako zatvaramo i pretvaramo u nesto cemu ne bi trebalo da sluzi.
Jos nije kasno da se projekat izmeni. Pored gubljenja glavne stanice gubimo i drugu stanicu Topcider. Ona ce biti zatvorena cim se Zemun osposobi za prijem i utovar pracenih automobila i stanica Topcider ili Kraljeca stanica kako su je zvali ide u aut. Uraditi imenu projekta tako sto ce spustiti koloseke pod zemlju, a tunelom povezati do Topcidera ili ne posredno ispred Topcidera i tunelom do obale Novog Beograda ili zadrzati stari most, a tunel praviti do ulaza na stari most to je tehnicko pitanje.
Sta bi se dobilo?
Stanica u centru grada, veza sa buducim metrom koji ce tuda prolaziti i veza sa aerodromom, jer ce se od Zemuna graditi krak do aerodroma. Putnici dobijaju najbolju mogucu vezu sa svakim delom grada putem metroa, tramvaja i liniha GSP sa sadasnje pozicije. Prokop je najveci promasaj. Tehnicki i saobracajno u zeleznickom pogledu ocajno resenje. Transportna veza za grad i veze sa gradskim linijama plac majke bozije. Ovo kao da neko namerno unistava putnici prevoz zeleznicom. Apelujem izmenite projekat jos imate mogucnost i vreme.

kompot

pre 5 godina

nije to Topcider nego maltene Rakovica.Uzad sta rade neobrazovani ljudi ovoj zemlji.Samo u Srbiji glavna zeleznicka i autobuska mogu da budu na nepristupacnom mestu,daleko od centra,samo u Srbiji moze da bude autobuska za turiste u Malom Mokrom Lugu,gde prolazi jedan autobus na svakih 40 minuta i gde je jezivo proci nocu a prostitutke bleje ispod nadvoznjaka.

mlata

pre 5 godina

Hvala bogu! Modernizovati prikop tj završiti a sačuvati staru zgradu železničke stanice kao neki mini muzej, možda ostaviti jedan kolosek za lokomotivu i koji vagon sve ostalo dezintegrisati i modernizovati. Svejedno BgH20 nešto drugo, treće... Dosta smo živeli u prošlosti.

eugene

pre 5 godina

Prokop gotov za 2 do 3 god, cim se zavrsi brza pruga bgd-budimpesta.
Mucenici koji su osudjeni na Prokop, nema wc, nema prodavnice nema zgrade, nemas gde kartu da kupis, do prvog prevoza 15 min pesaka, kofere vuces na rukama uz stepenice... Dobrodosli

Voja

pre 5 godina

Za Prokop imate autobus (mislim da je) 36 koji kruzi Slavija, savski plato, Prokop, AK, Slavija i staje pored samog ulaza u Prokop, zatim imate trolejbuse 40 i 41, i autobuse koji idu Bul Kneza A Karadjordjevica a imate i BG voz i imate pristup sa gornje strane za auto i imacete i pristup iz pravca autoputa kada sve bude gotovo. Prvo se raspitajte pa onda pametujte po tastaturi.

kompot

pre 5 godina

nije to Topcider nego maltene Rakovica.Uzad sta rade neobrazovani ljudi ovoj zemlji.Samo u Srbiji glavna zeleznicka i autobuska mogu da budu na nepristupacnom mestu,daleko od centra,samo u Srbiji moze da bude autobuska za turiste u Malom Mokrom Lugu,gde prolazi jedan autobus na svakih 40 minuta i gde je jezivo proci nocu a prostitutke bleje ispod nadvoznjaka.

Жекс

pre 5 godina

Je l zna neko kako se stiže do Prokopa? Ide li neki autobus blizu? Kad se siđe s voza u Prokopu kako stići u neki deo grada npr Novi Beograd ili Vračar itd? Hvala

Gašpar

pre 5 godina

Skoro bio u Milano ..
Kakva je ono zeleznicka stanica "Stazione centrale di Milano" .. iz 1800 i neke godine .. kako to izgleda koliko ljudi cirkulise bio sam vozom do Varene pa ferijem za Bellagio vozovi lete !! I onda shvatis koja smo mi beda. Stanica cela u nivoima izadjes ispred aerodromski busevi te cekaju .. sidjes dole na pokretnim stepenicama cepas na metro show .. dok je nekom to sve normalno meni je to dozivljaj na zalost.

Totalnodrukcijiodsvih

pre 5 godina

@GajbexG Postovani postujem vase misljanje kako ova Vlada radi sve u roku, kako ce sve da bude bajno i sjajno. Isto vam tako zelim da svake nedelje putujete zeleznicom Srbije po Srbiji, da polazite i da se vratite na stanicu Prokop. Da se uverite kako je ista infrastrukturno odlicno odradjena, odlicno povezana sa svim delovima grada, pogotovo sa autobuskom stanicom i sa aeorodromom Nikola Tesla. Molim vas kad sacekate vase inostrane prijatelje koji dolaze medjunarodnim vozom na stanici Topcider da im pokazete gde ste parkirali kola, na kom parkingu, mozete i tramvajem koji ide na svakih 10min... Molim vas pokazite kako je stanica Topcider uredjena, ima poljski wc, vise lici kao propali muzej nego medjunarodna stanica za vozove...

Neko iz mase

pre 5 godina

Kakav debakl smisla i zdravog razuma.
Ovome će se pokolenja smejati i čuditi, ali mi danas slavimo jer nam zemlju i grad grade ljudi koji tvrde da se metro nigde u svetu ne gradi u naseljenim mestima.

Drakče

pre 5 godina

A do stanice Topčider ide samo tramvaj 3 i to relativno retko. A dešava se i da se pokvari i stane usred nedođije između Pere Velimirovića (42) i Topčiderskog parka (94, 49).
Vrhunsko planiranje, nema šta.

PaPa

pre 5 godina

Samo neka zapažanja železničkih stanica: Strazbur - spoj tradicionalnog i modernog, u širem centru grada; Brisel - širi centar grada, lepo i uredno, malo konfuzan sistem naplate ko prvi put koristi; Luksemburg - u centru grada, stara zgrada; Budimpešta - 4 stanice u širem centru grada, svaka je priča za sebe; Beograd - nema.
Birao si neznalice, dragi moj narode.

moje mišljenje

pre 5 godina

Treba i zgradu Železničke stanice izmestiti u Topčider, ne treba biti rob prošlosti.

Kao građevinac, tvrdim da je to relativno jednostavno.

Potrebno je sačuvati sat i fasadnu stolariju (ulazna vrata i prozore, koje usput treba i reparirati), čime se suštinski zadržava istorijska patina.
Elemente enterijera koji se mogu preseliti u izvornom obliku (kamen, drvo) takođe sačuvati, lagano i stučno demontirati, reparirati i preseliti.

Od ostalih elemenata, samo bih staru ciglu sačuvao i njom ozidao potpuno identičan objekat u Topčideru.

Sve ostalo (malter, staklo, fasadni elementi poput rimskih brojeva godine izgradnje ), sve je to već mnogo puta menjano i reparirano, tako da ne predstavlja nikakvu istorijsku vrednost.

Dobili bi lep prostor za muzej u Topčideru,
a na Savskom Trgu bi mogli da dobijemo prostor za sjajna saobraćajna i urbanistička rešenja.

No pasaran

pre 5 godina

Prokop će biti najmodernija stanica ?! Kada ? Za najviše 2-3 godine. Pa oni nosu u stanju da okreče kako treba a ne da naprave glavnu žel. stanicu. Da ne pričam što tamo idu ukupno 2 linije gradskog autobusa.

Železničko stajalište

pre 5 godina

A gde da kupim kartu, na trafici ili kod vozača ?

Ž.S. Topčider izgleda isto kao u vreme Obrenovića, čak je tada bila bolje okrečena i sa manje korova oko pruge nego danas.

MDCCCLXXXIV

pre 5 godina

Ispraćanje poslednjeg voza za Bar, sa Glavne železničke stanice Beograd bio bi kraj jedne ere, da je beograddska železnička stanica sagrađena 1976. godine, kada je puštena u saobraćaj pruga od Beograda do Bara. Ali, nije tako, jer je beogradska železnička stanica sagrađana 1884. godine, kada je puštena u saobraćaj pruga Beograd-Niš. Pogledajte malo šta piše na glavnoj fasadi Železničke stanice Beograd, rimskim ciframa. Pogledajte dobro, zapamtite, slikajte zgradu, jer, kako su ovi počeli, izgleda da će budućim stanarima BnV smetati ne samo Stari most, nego i sve što je staro i vredno, uključujući i ovu predivnu staru zgradu železničke stanice. A novu nisu napravili, niti će je napraviti, jer oni se, Božemoj, ne voze vozom, šta će im?

Atreides

pre 5 godina

To ko sto su turisticke autobuse prebacili u 3 lepe na lastinu stanicu na auto-putu a povezanost sa gradom NULA. Ili taxi ili da te neko doveze. Ova vlast kao da sve cini da narodu bude sve tezi zivot i komplikovaniji

Samo kazem

pre 5 godina

Haos u najavi...Zbunjuju narod sa ovim Topciderom iako ce glavni ipak biti Prokop.Topcider je samo zbog ukrcavanja automobila.A tek ce sa Prokopom biti problema ako ne organizuju autobuski prevoz kako valja...Jos ako ne bude neki informacioni pult za lakse snalazenje turisti ce zaobilaziti Beograd u sirokom luku...Jedino se taksisti raduju,ima da svakodnevno citamo kako su "opeljesili" nekog...

antibot

pre 5 godina

i sta kad voz mene dotera u Topc u nedelju 11 uvece ja da cekam u onoj sumi do 5 prvi jutarnji da bi se prebacio do centra. Boli vladu uvo za gradjane samo prave fontane i ko urbanizuju

naivac

pre 5 godina

Najveca greska i promasaj veka rukovodstva grada Beograda kao i zagovornika ideje izgradnje Beograda na vodi.
Zasto???
Zamislite da su Londonu tako olako napustani objekti stari jos malo pa dva veka. Odlazimo u inostranstvo i pred takvim objektima se slikamo i pravimo selfije za uspomenu, a nase olako zatvaramo i pretvaramo u nesto cemu ne bi trebalo da sluzi.
Jos nije kasno da se projekat izmeni. Pored gubljenja glavne stanice gubimo i drugu stanicu Topcider. Ona ce biti zatvorena cim se Zemun osposobi za prijem i utovar pracenih automobila i stanica Topcider ili Kraljeca stanica kako su je zvali ide u aut. Uraditi imenu projekta tako sto ce spustiti koloseke pod zemlju, a tunelom povezati do Topcidera ili ne posredno ispred Topcidera i tunelom do obale Novog Beograda ili zadrzati stari most, a tunel praviti do ulaza na stari most to je tehnicko pitanje.
Sta bi se dobilo?
Stanica u centru grada, veza sa buducim metrom koji ce tuda prolaziti i veza sa aerodromom, jer ce se od Zemuna graditi krak do aerodroma. Putnici dobijaju najbolju mogucu vezu sa svakim delom grada putem metroa, tramvaja i liniha GSP sa sadasnje pozicije. Prokop je najveci promasaj. Tehnicki i saobracajno u zeleznickom pogledu ocajno resenje. Transportna veza za grad i veze sa gradskim linijama plac majke bozije. Ovo kao da neko namerno unistava putnici prevoz zeleznicom. Apelujem izmenite projekat jos imate mogucnost i vreme.

putnik namjernik

pre 5 godina

Ukinuli ste Beograd Glavnu Stanicu?!? Nadam se da je nova ljepša. Ova je bila ofucana no mogli ste ju srediti jer je lokacija dobra. Bio sam u BG u JNA i ostala mi je u sjećanju.

Gaga

pre 5 godina

Kako velike Svetske metropole imaju zeleznicke stanice u centru,samo mi izmestamo iz centra ,valjda da ne smeta buducim stanarima Beograda na vodi,kao istati savski most

Dusan

pre 5 godina

U svakoj normalnoj drzavi u svim vecim gradovima logicno je da glavna zeleznicka stanica bude u samom centru grada. Zivim u Holandiji i svako selo, ne samo veci gradovi, ima stanicu blizu centralne pesacke zone. Pogledajte samo Amsterdam i lokaciju centralne stanice, potpuno isto kao savski amfiteatar, samo sto nikome ne pada na pamet da menja nesto tako.

oruzar

pre 5 godina

Da nije bilo Tita ne bi bilo ni ove pruge .
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije
(drug tito, 16. jun 2018 11:24)

Slazem se! Gde god nije bilo Tita, nema pruga, puteva, fabrika, skola... Svi sto kazu da ima, lazu, zapadna propaganda.

Sto se tice vesti... Zar vozovi uopste vise idu u ovoj drzavi? Zar postoji jos neko, ko je spreman da do Uzica, Nisa putuje 8-9 sati, ako uopste stigne?

mr no

pre 5 godina

u vecini velikih gradova, tzv metropola kako vole neki da kazu, (pariz, londnon, cirih,milano, sydney, stokholm, lisabon, oslo, kopenhagen, new york, budimpesta, rim, prag....) zeleznicke stanice se nalaze u centru ili na 5 min od centra, izgledaju fenomenalni, prava turisticka atrakcija u arhitektonskom smilu i sa odlicnom povezanoscu sa ostalim delovma grada... da putnik/turista ne mora da luta od zeleznicke stanice, trazeci centar grada i hotel negde tu u blizini... neki gradovi imaju i po dve - tri stanice, jer su ogromni... i umesto da je renoviraju i srede, kod nas izmestaju stanicu sa sjajne lokacije u neku nedodjiju kojoj je ne moguce prici... prokop? kako do i iz prokopa? topcider takodje? upropastise grad... bitno da su stavili onu pevajucu kicastu fontanu koja je em bzv em joj tu nije mesto, a o onom tornju bgd na h2o sto ce izgledati kao cir na nosu i da ne govorim....

Gazda Dojkan

pre 5 godina

Umesto centralne zeleznicke stanice imacemo 4, Prokop, Topcider, NBG i Zemun. Metro (ako neko uopste veruje u to) ce ici iz nigde u nigde i nece prolaziti ni kroz jednu zeleznicku stanicu. Glavna autobuska ce biti na NBG, par kilometara od zeleznicke stanice. Aerodrom ce i dalje biti dostupan samo kolima.

Potpuna dezintegracija saobracaja u glavnom gradu. I to sve zbog dve stambene zgrade koje vodja obilazi svakih 3 meseca.
Ovakva "resenja" ne postoje ni u najzaostalijim postkolonijalnim banana drzavama. Oni bar zadrzavaju ono sto su im kolonizatori napravili.

Istina se ne vidi sa visine

pre 5 godina

To što tamo saobraća su trole i ima neki bus 43 valjda. Znači prvo do centra grada pa odatle kuda ti volja. Ali bus ide na 20 minuta a do trola ima da se okozis uz stepenice ako nosis prtljag. Jedino da cekas Beovoz ali on te ne vodi do zeljene adrese vec samobstanicu dve pa opet moras da presedas na neki bus, tramvaj ili sta vec

Daniel

pre 5 godina

@papa
U Beigradu je polozaj stanice u centru grada problematican jer ,kao sto znas,pruge “jedu” centar grada I jos pored reke
Estetski I funkcionalno je jako ruzno
Budimpesta je gradjena planski da obuhvati dve velike stanice u centru medjutim centar je mnogo veci od beogradskog tako da povrsinski infrastruktura zauzima manje mesta ..Prokop nije daleko od grada-problem je,naravno,nedostatak metroa

Ja

pre 5 godina

Ja redovno putujem do Uzica sa Prokopa. Za sada idu dva autobusa, zgrada nije zavrsena, peroni su uradjeni. Posto zivim na NBGu, samo sacekam Beovoz i tu sam za par minuta. Nove vozove koje smo dobili su fenomenalni, ali nasevpruge ne podrzavaju brzine do i preko 200km. Max. brzine su 100km od Resnika do Valjeva. Valjevo-Kosjeric 50km, Kosjeric-Pozega 40-50km i Pozega-Uzice 100km. Da vozovi idu 200km na sat niko se ne bi vozio kolima i autobusom.

Pavle

pre 5 godina

Ako neko zna, molim ljubazno za odgovor: kako će sada Pančevo (NIS, Azotara, ...) biti povezano sa Beogradom ako se ukida linija (pruga Pančevački most - Glavna stanica), tj. "u potpunosti obustavlja železnički saobraćaj na području Savskog amfiteatra" kako je napisano u vesti. Da li to znači da će gorivo (nafta) ići ispod grada preko Vukovog spomenika? Ja živim u Savskoj ulici i svaki dan ovuda prolaze bar dve kompozicije cisterni iz Pančeva ...

Zna li Vlada kako cemo mi do Prokopa i Topcidera

pre 5 godina

Uvek biram voz umesto busa. jeste da stignem ranije busom ali odmorim se fino, naspavam i mogu da prosetam i pricam sa ljudima. Na Ibarskoj samo molim Boga da ne poginemo ili sletimo negdje kad treba da prestignemo neki traktor ili kad neka budala otud naidje levom stranom 120 na sat

Капетан Немо

pre 5 godina

(roadrunner, 16. jun 2018 16:28)

Драго ми је да је неко споменуо Москву, међутим, Москву не можемо упоређивати са Београдом пре свега зато што Москва заузима много већу површину него Београд. Илустрације ради, најдужа улица на Свету налази се у Москви и дугачка је више од 100 километара. Осим тога Москва је релативно нов град и налази се у равници. Њима је било много лакше да планирају изградњу јер имају много више простора на располагању а и много су богатији од нас.

eccles

pre 5 godina

na samom pocetku turisticke sezone oni ukinu najpopularniji nacin putovanja - i jos se hvale kako su "sest meseci ranije" prekinuli saobracaj!!! na granici sa zdravim razumom, samo pogresna strana granice...

milutin

pre 5 godina

Dođem vozom do Beograda, a on stane u Topčideru.
Tamo šuma, dođem po noći.
E kuda da sad okrenem, da stignem do centra?
Neznam ništa o gradskom prevozu. Baš lijep doček, nema šta.
Kako tako nakaradno, gubim osjećaj onog lijepog, gostoprimljivog grada koji je trajao odkad pamtim.

Из Британије

pre 5 godina

Ако тако поступате са историјском железничком станицом онда скупштину и председничку палату изместите у Борчу (да политичари возилима не праве гужву у драгоценом центру града).А да, очекујте навалу. Туристи ће нагрнути на "Прокоп" да се сликају.
Да ли би Енглези затворили историјске станице као "Падингтон" или "Сеинт Панкрас" у Лондону? Никада. Они их још дограђују.

gde

pre 5 godina

Srbija kao moderna drzava ukida zeleznicu i daje prednost vazduplohovstvu izgradnjom aerodrumova u svakom vecem naselju. U najkracem roku i telepromptovanje kao osnovni vid javnog prevoza!

Ceca

pre 5 godina

Sa Prokopa se na Novi Beograd stiže najlakše tako što se spusti nizbrdo Gučevskom ulicom do autoputa, izađe se pre Steka, pređe se nadvožnjak i čeka bus na stanici Deligradska- tu staju 17 i 18...Na Vračar se najlakše stiže tako što se na uglu Gučevske i Zvečanske uđe na početnoj stanici u bus 36 i vozi do Karađorđevog parka- bus ne ide baš često, 20-40 minuta, to je neka jednosmerna kružna linija, staje kod Veterinarskog faksa, Karađorđevog parka, ide Nemanjinom do Železničke stanice, onda Palata pravde, Mostar petlja i Prokop... Sa Novog Beograda, dakle u kontra smeru, najbolje je na Mostar petlji ukrcati se u bus 36, stanica je ispod podvožnjaka, i voziti direktno do Prokopa, to su 2 stanice, čini mi se...Ta stanica Prokop veze s mozgom nema, ne daj bože nikome sa decom i stvarima da se do tamo lomata gradskim prevozom...Gučevska ulica je strma katastrofa, sva sreća pa postoje rukohvati, nizbrdo jedva zakočiš kofer, a uzbrdo ti duša izađe na nos da se popneš ako ideš iz pravca Deligradske, a valja i uz i niz stpenište na nadvožnjaku sa koferima i decom...haos...Prokop je gradilište u nedođiji, u svetu metro stanice 10 x bolje izgledaju od tog bednog Prokopa.

Sloba

pre 5 godina

Upropastili zeleznicu, jeftiniji i ispativiji vid trasporta od drumskog. Prodaju na licitaciji opremu. Topcider i Orokop ni blizu ne odgovaraju potrebama. Zamislite utisak stranca koji prvi put dolazi u Beograd i silazi na Prokopu.

Капетан Немо

pre 5 godina

Da nije bilo Tita ne bi bilo ni ove pruge .
(drug tito, 16. jun 2018 11:24)

Главна железничка станица, као и пруга Београд - Ниш, пуштена је у рад 15. септембра 1884. године! Јосип Броз Тита тада није био ни рођен.
Вероватно се овде мисли на пругу Београд - Бар али она није тема ове вести јер није она укинута него само главна железничка станица.
Разлог зашто само возови за Бар иду из Топчидера а остали из Београд Центра је утовар праћених аутомобиа. Наиме, Београд Центар нема рампу за утовар аутомобила а ни сама станица није још изграђена у пуном капацитету. Топчидер је заправо само привремено решење.
Мене брине једна друга ствар: куда ће пролазити теретни возови за Панчево? До сада су ти возови пролазили поред главне жел. станице, па поред Савског пристаништа, па око Калемегдана, па кроз Доњи град и Дунав станицу на Панчевачки мост. Ако буде укинута та пруга, куда ће ти возови онда да пролазе? Могли би кроз Вуков споменик али тамо, због густине саобраћаја (БГ Воза), могу да се провуку само ноћу (од 00:00 до 04:00 часова) а приликом транспорта опасних материја, што је скоро увек случај, мораће и да се искључује противпожарни систем а вентилациони систем подземне станице мора бити у савршеном стању. Планирана је изградња обилазне пруге за Панчево али ја нисам чуо да се негде у околини Београда гради пруга.
Закључак: Колико год да се из владајућих структура упорно понавља да пројекат ,,Београд на води'' нас неће ништа да кошта, испоставља се да хоће, кошта ће нашу железницу. Свако то уклањање постојећих железничких инфаструктурних објеката и постројења и изградња нових на неком другом месту неко мора да плати! Такође, ни сва та измештања и поремећаји у железничком саобраћају нису јефтини! На жалост, све то ће морати да плати железница, и то највише њен инфраструктурни део, а са друге стране се стално апострофира да је наша железница губиташ. Наша држава има врло непоштен однос према железници. Док се у ауто-путеве улаже огроман новац, граде се и тамо где су, условно речено, рентабилни и тамо где, сасвим сигурно, нису, у железницу се улаже само тамо где се мора и где је неопходно да не би саобраћај потпуно стао. Сасвим сигурно, то није поштено а није ни добро за нашу државу из више разлога. Екстерни трошкови транспорта су оно на шта би наша држава морала да обрати много више пажње! Милијарде евра су у питању!
Еееееее, моја Србијо!!!

Капетан Немо

pre 5 godina

Prokop će biti najmodernija stanica ?! Kada ? Za najviše 2-3 godine. Pa oni nosu u stanju da okreče kako treba a ne da naprave glavnu žel. stanicu. Da ne pričam što tamo idu ukupno 2 linije gradskog autobusa.
(No pasaran, 16. jun 2018 11:47)

Која је друга, мислим, линија?

Kosta

pre 5 godina

"Sredstva za finansiranje radova na izmeštanju železničkih kapaciteta iz železničke stanice Beograd obezbeđuju resorna ministarstva. "

Pa zar tako ? Znaci budzet Republike u sluzbi stranog investitora ??? Budzet Republike u sluzbi BGD Kada ce neka kinta iz budzeta da stigne u neki banatski grad ili juzno od dunava ?

covek s dugim pamcenjem

pre 5 godina

Ja sam sa Glavne zeleznicke stanice godinama putovao prugom uskog koloseka za Gornji Milanovac i Cacak. Cira je bio predivan voz. Imao je i vagon restoran. Putovao sam i nocnim vozom do Splita. To je bio poseban dozivljaj. Sve to je nestalo i sada imamo to sto imamo; cardak ni na nebu ni na zemlji, Prokop, jos jedan "uspeh" gradskih vlasti. Grdoba na vodi ce potpuno unistiti Beograd. Nazadnjaci vise ne znaju gde udaraju glavom. Prica se da ce prestonica privlaciti sve vise turista, mozda, ali svi ce ovde doci tri puta: prvi put, zadnji put i nikad vise.

piksi

pre 5 godina

daaaj ljudi 2018 a mi ovakve krseve od vozova i dalje koristimo, ovo je sramota...nama u CG su cini mi se Francuzi poklonili voz prije dvije godine (njihov stari voz) to je bukvalno avion za ove nase vozove, ali on se koristi samo Pg Niksic Pg...A voz koji ide za sjever CG sastavljen od spavacih kola, kreveti maknuti, pa se sjedi kao na onaj najnizi, znate li na sta to lici, tuga me svaki put uvati... Ako drzava nema za par vozova (sto je jedan od najvecih prevoznih sredstava) onda ne znam sta dalje ....

Od Banata prema Sremu...

pre 5 godina

@Pavle
"Ako neko zna, molim ljubazno za odgovor: kako će sada Pančevo (NIS, Azotara, ...) biti povezano sa Beogradom"

Jedina preostala železnička trasa ide od Beograda, Preko Pazove, Inđije, Novog Sada, Titela, Orlovata i Kačareva, do Pančeva. Znači, okolo, naokolo, dan-dva vožnje teretnog voza od Beograda do Pančeva, i obrnuto.

Sloba

pre 5 godina

Gaspar
Potsetio si me na davnu 1985 kada sam kao brucos bio na toj stanici, sa drugom cekali voz za Djenovu i dalje ka Spaniji. Utisci su bili jaki. Od tada sam proputovao mnogo ali lepsu zeleznicku stanicu nisam video. Hvala ti na podsecanju.

jest

pre 5 godina

Ne cudi me ova glupost sa unistavanjem zeleznickog saobracaja vec kolicina botova. Ustvari, nisu to botovi to su glasaci. Nekako cemo jednom, samo jednom, stici do Prokopa ili Surcina I kupiti one way ticket.

izhlapjeli starac

pre 5 godina

"moje misljenje"
Legendo, to sve vazi i za Kalemegdan. Jos je i lakse. Pa da ga damo sns-u i ekipi da napravi veliki soping mol i parking. Kalis je potpuno nefunkcionalan a kao vojna fortifikacija besmislen.
Zasto ne cutis? Ako neko od dodjosa na vlasti (citaj svi), to procita, moze stvarno da mu padne na pamet da to i uradi.

roadrunner

pre 5 godina

@Umesto centralne zeleznicke stanice imacemo 4


Da, inače sasvim uobičajeno u velikim gradovima koji su to rešili na bolji način da ima više želzničkih stanica, i da one nisu u strogom centru grada.
Moskva ( i to još iz vremena tridesetih godina, kada je bila daleko manja) ima čitav prsten (glavnih železničkih stanica koji okružuju centar grada (a sve ih povezuje Prsten ( na ruskom "koljco") linija metroa), zavisno iz pravca iz kojih stižu pruge u Moskvu. Na primer, na zapadu je Riška stanica, za vozove koji stužu sa zapada, jer bi bilo užasno da pruga prolazi sve do centra (kao što naša pruga vijuga kroz centar grada), i tako za svaku pruga, zvezdasto iz svakog pravca. Pored ovih glavnih stanica, ima još čitav spektar manjih stanica za organizaciju prigradskog železničkog saobraćaja , koje su rasporednje u široj zoni Moskve )

Toronto

pre 5 godina

Prokop jeste u centru, otvorite mapu Beograda pa gledajte. Da nece mozda na Trgu Republike da je otvore. Grad se razvija, saobracajna mreza, metro, autobusi, to kako je sada oko Prokopa ne znaci da tako ostaje vekovima. Oslobodite reke beogradjani, oslobodite reke, oslobodite reke. Licite na komunisticke gradove iz Rusije sa tolikim sinama u najlepsim delovima grada. Gde u Londonu, Parizu, Itd sine idu pored reke? Nigde! Samo u Sochiju i Rusiji. I skidajte vise taj odvratni pancevacki most, ocajan je. Gle cuda, i on od rusa ostao.

Pera Detlić

pre 5 godina

Nisam iz BG, povremeno posetim grad na nekoliko dana. Do sada sam obično putovao vozom i stajao na tu stanicu pored Save, bila mi je pristupačna i blizu svega što mi je trebalo u gradu, BG slabo poznajem i ne snalazim se baš dobro u njemu, ali taj deo oko stanica sam naučio lepo.

Koje su alternative (što se tiče prevoza) sad sa ovom stanicom Centar? Kako odatle i čime prema gradu? Maltene mi je lakše da ne izađem tu nego na NBGD pa dalje odatle.

opet kažem :"moje mišljenje"

pre 5 godina

Zasto ne cutis? Ako neko od dodjosa na vlasti (citaj svi), to procita, moze stvarno da mu padne na pamet da to i uradi.
(izhlapjeli starac, 17. jun 2018 11:18)

Zaista mislim da su nekompetentnost, nestručnost i sujeta najveći problemi u Srbiji.

Porediti zgradu Ž. stanice sa tvrđavom na Kalemegdanu je zaista vrhunska ironija.

Kakvi su sve objekti "pod zaštitom", to je tek ironija.

Đilasa poštujem kao sposobnog i obrazovanog čoveka, ali njegov predlog o očuvanju nemačkog ratnog prelaza preko Save (čitaj: Stari savski most) je više nego komičan.

Meni, kao Beograđaninu, smeta kada nekompetentni likovi donose ključne odluke o razvoju grada, a tu mislim i na "Beograd na vodi", isto kao i za ideju zadržavanja pod zaštitom i Starog savskog mosta i zgrade Glavne železničke stanice.

eugene

pre 5 godina

Prokop gotov za 2 do 3 god, cim se zavrsi brza pruga bgd-budimpesta.
Mucenici koji su osudjeni na Prokop, nema wc, nema prodavnice nema zgrade, nemas gde kartu da kupis, do prvog prevoza 15 min pesaka, kofere vuces na rukama uz stepenice... Dobrodosli

Жекс

pre 5 godina

Je l zna neko kako se stiže do Prokopa? Ide li neki autobus blizu? Kad se siđe s voza u Prokopu kako stići u neki deo grada npr Novi Beograd ili Vračar itd? Hvala

kompot

pre 5 godina

nije to Topcider nego maltene Rakovica.Uzad sta rade neobrazovani ljudi ovoj zemlji.Samo u Srbiji glavna zeleznicka i autobuska mogu da budu na nepristupacnom mestu,daleko od centra,samo u Srbiji moze da bude autobuska za turiste u Malom Mokrom Lugu,gde prolazi jedan autobus na svakih 40 minuta i gde je jezivo proci nocu a prostitutke bleje ispod nadvoznjaka.

Totalnodrukcijiodsvih

pre 5 godina

@GajbexG Postovani postujem vase misljanje kako ova Vlada radi sve u roku, kako ce sve da bude bajno i sjajno. Isto vam tako zelim da svake nedelje putujete zeleznicom Srbije po Srbiji, da polazite i da se vratite na stanicu Prokop. Da se uverite kako je ista infrastrukturno odlicno odradjena, odlicno povezana sa svim delovima grada, pogotovo sa autobuskom stanicom i sa aeorodromom Nikola Tesla. Molim vas kad sacekate vase inostrane prijatelje koji dolaze medjunarodnim vozom na stanici Topcider da im pokazete gde ste parkirali kola, na kom parkingu, mozete i tramvajem koji ide na svakih 10min... Molim vas pokazite kako je stanica Topcider uredjena, ima poljski wc, vise lici kao propali muzej nego medjunarodna stanica za vozove...

antibot

pre 5 godina

i sta kad voz mene dotera u Topc u nedelju 11 uvece ja da cekam u onoj sumi do 5 prvi jutarnji da bi se prebacio do centra. Boli vladu uvo za gradjane samo prave fontane i ko urbanizuju

MDCCCLXXXIV

pre 5 godina

Ispraćanje poslednjeg voza za Bar, sa Glavne železničke stanice Beograd bio bi kraj jedne ere, da je beograddska železnička stanica sagrađena 1976. godine, kada je puštena u saobraćaj pruga od Beograda do Bara. Ali, nije tako, jer je beogradska železnička stanica sagrađana 1884. godine, kada je puštena u saobraćaj pruga Beograd-Niš. Pogledajte malo šta piše na glavnoj fasadi Železničke stanice Beograd, rimskim ciframa. Pogledajte dobro, zapamtite, slikajte zgradu, jer, kako su ovi počeli, izgleda da će budućim stanarima BnV smetati ne samo Stari most, nego i sve što je staro i vredno, uključujući i ovu predivnu staru zgradu železničke stanice. A novu nisu napravili, niti će je napraviti, jer oni se, Božemoj, ne voze vozom, šta će im?

PaPa

pre 5 godina

Samo neka zapažanja železničkih stanica: Strazbur - spoj tradicionalnog i modernog, u širem centru grada; Brisel - širi centar grada, lepo i uredno, malo konfuzan sistem naplate ko prvi put koristi; Luksemburg - u centru grada, stara zgrada; Budimpešta - 4 stanice u širem centru grada, svaka je priča za sebe; Beograd - nema.
Birao si neznalice, dragi moj narode.

Gašpar

pre 5 godina

Skoro bio u Milano ..
Kakva je ono zeleznicka stanica "Stazione centrale di Milano" .. iz 1800 i neke godine .. kako to izgleda koliko ljudi cirkulise bio sam vozom do Varene pa ferijem za Bellagio vozovi lete !! I onda shvatis koja smo mi beda. Stanica cela u nivoima izadjes ispred aerodromski busevi te cekaju .. sidjes dole na pokretnim stepenicama cepas na metro show .. dok je nekom to sve normalno meni je to dozivljaj na zalost.

Drakče

pre 5 godina

A do stanice Topčider ide samo tramvaj 3 i to relativno retko. A dešava se i da se pokvari i stane usred nedođije između Pere Velimirovića (42) i Topčiderskog parka (94, 49).
Vrhunsko planiranje, nema šta.

Atreides

pre 5 godina

To ko sto su turisticke autobuse prebacili u 3 lepe na lastinu stanicu na auto-putu a povezanost sa gradom NULA. Ili taxi ili da te neko doveze. Ova vlast kao da sve cini da narodu bude sve tezi zivot i komplikovaniji

Neko iz mase

pre 5 godina

Kakav debakl smisla i zdravog razuma.
Ovome će se pokolenja smejati i čuditi, ali mi danas slavimo jer nam zemlju i grad grade ljudi koji tvrde da se metro nigde u svetu ne gradi u naseljenim mestima.

Dusan

pre 5 godina

U svakoj normalnoj drzavi u svim vecim gradovima logicno je da glavna zeleznicka stanica bude u samom centru grada. Zivim u Holandiji i svako selo, ne samo veci gradovi, ima stanicu blizu centralne pesacke zone. Pogledajte samo Amsterdam i lokaciju centralne stanice, potpuno isto kao savski amfiteatar, samo sto nikome ne pada na pamet da menja nesto tako.

eccles

pre 5 godina

na samom pocetku turisticke sezone oni ukinu najpopularniji nacin putovanja - i jos se hvale kako su "sest meseci ranije" prekinuli saobracaj!!! na granici sa zdravim razumom, samo pogresna strana granice...

mr no

pre 5 godina

u vecini velikih gradova, tzv metropola kako vole neki da kazu, (pariz, londnon, cirih,milano, sydney, stokholm, lisabon, oslo, kopenhagen, new york, budimpesta, rim, prag....) zeleznicke stanice se nalaze u centru ili na 5 min od centra, izgledaju fenomenalni, prava turisticka atrakcija u arhitektonskom smilu i sa odlicnom povezanoscu sa ostalim delovma grada... da putnik/turista ne mora da luta od zeleznicke stanice, trazeci centar grada i hotel negde tu u blizini... neki gradovi imaju i po dve - tri stanice, jer su ogromni... i umesto da je renoviraju i srede, kod nas izmestaju stanicu sa sjajne lokacije u neku nedodjiju kojoj je ne moguce prici... prokop? kako do i iz prokopa? topcider takodje? upropastise grad... bitno da su stavili onu pevajucu kicastu fontanu koja je em bzv em joj tu nije mesto, a o onom tornju bgd na h2o sto ce izgledati kao cir na nosu i da ne govorim....

Samo kazem

pre 5 godina

Haos u najavi...Zbunjuju narod sa ovim Topciderom iako ce glavni ipak biti Prokop.Topcider je samo zbog ukrcavanja automobila.A tek ce sa Prokopom biti problema ako ne organizuju autobuski prevoz kako valja...Jos ako ne bude neki informacioni pult za lakse snalazenje turisti ce zaobilaziti Beograd u sirokom luku...Jedino se taksisti raduju,ima da svakodnevno citamo kako su "opeljesili" nekog...

Gazda Dojkan

pre 5 godina

Umesto centralne zeleznicke stanice imacemo 4, Prokop, Topcider, NBG i Zemun. Metro (ako neko uopste veruje u to) ce ici iz nigde u nigde i nece prolaziti ni kroz jednu zeleznicku stanicu. Glavna autobuska ce biti na NBG, par kilometara od zeleznicke stanice. Aerodrom ce i dalje biti dostupan samo kolima.

Potpuna dezintegracija saobracaja u glavnom gradu. I to sve zbog dve stambene zgrade koje vodja obilazi svakih 3 meseca.
Ovakva "resenja" ne postoje ni u najzaostalijim postkolonijalnim banana drzavama. Oni bar zadrzavaju ono sto su im kolonizatori napravili.

Železničko stajalište

pre 5 godina

A gde da kupim kartu, na trafici ili kod vozača ?

Ž.S. Topčider izgleda isto kao u vreme Obrenovića, čak je tada bila bolje okrečena i sa manje korova oko pruge nego danas.

No pasaran

pre 5 godina

Prokop će biti najmodernija stanica ?! Kada ? Za najviše 2-3 godine. Pa oni nosu u stanju da okreče kako treba a ne da naprave glavnu žel. stanicu. Da ne pričam što tamo idu ukupno 2 linije gradskog autobusa.

izhlapjeli starac

pre 5 godina

"moje misljenje"
Legendo, to sve vazi i za Kalemegdan. Jos je i lakse. Pa da ga damo sns-u i ekipi da napravi veliki soping mol i parking. Kalis je potpuno nefunkcionalan a kao vojna fortifikacija besmislen.
Zasto ne cutis? Ako neko od dodjosa na vlasti (citaj svi), to procita, moze stvarno da mu padne na pamet da to i uradi.

putnik namjernik

pre 5 godina

Ukinuli ste Beograd Glavnu Stanicu?!? Nadam se da je nova ljepša. Ova je bila ofucana no mogli ste ju srediti jer je lokacija dobra. Bio sam u BG u JNA i ostala mi je u sjećanju.

Ceca

pre 5 godina

Sa Prokopa se na Novi Beograd stiže najlakše tako što se spusti nizbrdo Gučevskom ulicom do autoputa, izađe se pre Steka, pređe se nadvožnjak i čeka bus na stanici Deligradska- tu staju 17 i 18...Na Vračar se najlakše stiže tako što se na uglu Gučevske i Zvečanske uđe na početnoj stanici u bus 36 i vozi do Karađorđevog parka- bus ne ide baš često, 20-40 minuta, to je neka jednosmerna kružna linija, staje kod Veterinarskog faksa, Karađorđevog parka, ide Nemanjinom do Železničke stanice, onda Palata pravde, Mostar petlja i Prokop... Sa Novog Beograda, dakle u kontra smeru, najbolje je na Mostar petlji ukrcati se u bus 36, stanica je ispod podvožnjaka, i voziti direktno do Prokopa, to su 2 stanice, čini mi se...Ta stanica Prokop veze s mozgom nema, ne daj bože nikome sa decom i stvarima da se do tamo lomata gradskim prevozom...Gučevska ulica je strma katastrofa, sva sreća pa postoje rukohvati, nizbrdo jedva zakočiš kofer, a uzbrdo ti duša izađe na nos da se popneš ako ideš iz pravca Deligradske, a valja i uz i niz stpenište na nadvožnjaku sa koferima i decom...haos...Prokop je gradilište u nedođiji, u svetu metro stanice 10 x bolje izgledaju od tog bednog Prokopa.

Капетан Немо

pre 5 godina

Prokop će biti najmodernija stanica ?! Kada ? Za najviše 2-3 godine. Pa oni nosu u stanju da okreče kako treba a ne da naprave glavnu žel. stanicu. Da ne pričam što tamo idu ukupno 2 linije gradskog autobusa.
(No pasaran, 16. jun 2018 11:47)

Која је друга, мислим, линија?

jest

pre 5 godina

Ne cudi me ova glupost sa unistavanjem zeleznickog saobracaja vec kolicina botova. Ustvari, nisu to botovi to su glasaci. Nekako cemo jednom, samo jednom, stici do Prokopa ili Surcina I kupiti one way ticket.

Gaga

pre 5 godina

Kako velike Svetske metropole imaju zeleznicke stanice u centru,samo mi izmestamo iz centra ,valjda da ne smeta buducim stanarima Beograda na vodi,kao istati savski most

oruzar

pre 5 godina

Da nije bilo Tita ne bi bilo ni ove pruge .
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije
(drug tito, 16. jun 2018 11:24)

Slazem se! Gde god nije bilo Tita, nema pruga, puteva, fabrika, skola... Svi sto kazu da ima, lazu, zapadna propaganda.

Sto se tice vesti... Zar vozovi uopste vise idu u ovoj drzavi? Zar postoji jos neko, ko je spreman da do Uzica, Nisa putuje 8-9 sati, ako uopste stigne?

mlata

pre 5 godina

Hvala bogu! Modernizovati prikop tj završiti a sačuvati staru zgradu železničke stanice kao neki mini muzej, možda ostaviti jedan kolosek za lokomotivu i koji vagon sve ostalo dezintegrisati i modernizovati. Svejedno BgH20 nešto drugo, treće... Dosta smo živeli u prošlosti.

Zna li Vlada kako cemo mi do Prokopa i Topcidera

pre 5 godina

Uvek biram voz umesto busa. jeste da stignem ranije busom ali odmorim se fino, naspavam i mogu da prosetam i pricam sa ljudima. Na Ibarskoj samo molim Boga da ne poginemo ili sletimo negdje kad treba da prestignemo neki traktor ili kad neka budala otud naidje levom stranom 120 na sat

naivac

pre 5 godina

Najveca greska i promasaj veka rukovodstva grada Beograda kao i zagovornika ideje izgradnje Beograda na vodi.
Zasto???
Zamislite da su Londonu tako olako napustani objekti stari jos malo pa dva veka. Odlazimo u inostranstvo i pred takvim objektima se slikamo i pravimo selfije za uspomenu, a nase olako zatvaramo i pretvaramo u nesto cemu ne bi trebalo da sluzi.
Jos nije kasno da se projekat izmeni. Pored gubljenja glavne stanice gubimo i drugu stanicu Topcider. Ona ce biti zatvorena cim se Zemun osposobi za prijem i utovar pracenih automobila i stanica Topcider ili Kraljeca stanica kako su je zvali ide u aut. Uraditi imenu projekta tako sto ce spustiti koloseke pod zemlju, a tunelom povezati do Topcidera ili ne posredno ispred Topcidera i tunelom do obale Novog Beograda ili zadrzati stari most, a tunel praviti do ulaza na stari most to je tehnicko pitanje.
Sta bi se dobilo?
Stanica u centru grada, veza sa buducim metrom koji ce tuda prolaziti i veza sa aerodromom, jer ce se od Zemuna graditi krak do aerodroma. Putnici dobijaju najbolju mogucu vezu sa svakim delom grada putem metroa, tramvaja i liniha GSP sa sadasnje pozicije. Prokop je najveci promasaj. Tehnicki i saobracajno u zeleznickom pogledu ocajno resenje. Transportna veza za grad i veze sa gradskim linijama plac majke bozije. Ovo kao da neko namerno unistava putnici prevoz zeleznicom. Apelujem izmenite projekat jos imate mogucnost i vreme.

Капетан Немо

pre 5 godina

Da nije bilo Tita ne bi bilo ni ove pruge .
(drug tito, 16. jun 2018 11:24)

Главна железничка станица, као и пруга Београд - Ниш, пуштена је у рад 15. септембра 1884. године! Јосип Броз Тита тада није био ни рођен.
Вероватно се овде мисли на пругу Београд - Бар али она није тема ове вести јер није она укинута него само главна железничка станица.
Разлог зашто само возови за Бар иду из Топчидера а остали из Београд Центра је утовар праћених аутомобиа. Наиме, Београд Центар нема рампу за утовар аутомобила а ни сама станица није још изграђена у пуном капацитету. Топчидер је заправо само привремено решење.
Мене брине једна друга ствар: куда ће пролазити теретни возови за Панчево? До сада су ти возови пролазили поред главне жел. станице, па поред Савског пристаништа, па око Калемегдана, па кроз Доњи град и Дунав станицу на Панчевачки мост. Ако буде укинута та пруга, куда ће ти возови онда да пролазе? Могли би кроз Вуков споменик али тамо, због густине саобраћаја (БГ Воза), могу да се провуку само ноћу (од 00:00 до 04:00 часова) а приликом транспорта опасних материја, што је скоро увек случај, мораће и да се искључује противпожарни систем а вентилациони систем подземне станице мора бити у савршеном стању. Планирана је изградња обилазне пруге за Панчево али ја нисам чуо да се негде у околини Београда гради пруга.
Закључак: Колико год да се из владајућих структура упорно понавља да пројекат ,,Београд на води'' нас неће ништа да кошта, испоставља се да хоће, кошта ће нашу железницу. Свако то уклањање постојећих железничких инфаструктурних објеката и постројења и изградња нових на неком другом месту неко мора да плати! Такође, ни сва та измештања и поремећаји у железничком саобраћају нису јефтини! На жалост, све то ће морати да плати железница, и то највише њен инфраструктурни део, а са друге стране се стално апострофира да је наша железница губиташ. Наша држава има врло непоштен однос према железници. Док се у ауто-путеве улаже огроман новац, граде се и тамо где су, условно речено, рентабилни и тамо где, сасвим сигурно, нису, у железницу се улаже само тамо где се мора и где је неопходно да не би саобраћај потпуно стао. Сасвим сигурно, то није поштено а није ни добро за нашу државу из више разлога. Екстерни трошкови транспорта су оно на шта би наша држава морала да обрати много више пажње! Милијарде евра су у питању!
Еееееее, моја Србијо!!!

Kosta

pre 5 godina

"Sredstva za finansiranje radova na izmeštanju železničkih kapaciteta iz železničke stanice Beograd obezbeđuju resorna ministarstva. "

Pa zar tako ? Znaci budzet Republike u sluzbi stranog investitora ??? Budzet Republike u sluzbi BGD Kada ce neka kinta iz budzeta da stigne u neki banatski grad ili juzno od dunava ?

piksi

pre 5 godina

daaaj ljudi 2018 a mi ovakve krseve od vozova i dalje koristimo, ovo je sramota...nama u CG su cini mi se Francuzi poklonili voz prije dvije godine (njihov stari voz) to je bukvalno avion za ove nase vozove, ali on se koristi samo Pg Niksic Pg...A voz koji ide za sjever CG sastavljen od spavacih kola, kreveti maknuti, pa se sjedi kao na onaj najnizi, znate li na sta to lici, tuga me svaki put uvati... Ako drzava nema za par vozova (sto je jedan od najvecih prevoznih sredstava) onda ne znam sta dalje ....

covek s dugim pamcenjem

pre 5 godina

Ja sam sa Glavne zeleznicke stanice godinama putovao prugom uskog koloseka za Gornji Milanovac i Cacak. Cira je bio predivan voz. Imao je i vagon restoran. Putovao sam i nocnim vozom do Splita. To je bio poseban dozivljaj. Sve to je nestalo i sada imamo to sto imamo; cardak ni na nebu ni na zemlji, Prokop, jos jedan "uspeh" gradskih vlasti. Grdoba na vodi ce potpuno unistiti Beograd. Nazadnjaci vise ne znaju gde udaraju glavom. Prica se da ce prestonica privlaciti sve vise turista, mozda, ali svi ce ovde doci tri puta: prvi put, zadnji put i nikad vise.

Istina se ne vidi sa visine

pre 5 godina

To što tamo saobraća su trole i ima neki bus 43 valjda. Znači prvo do centra grada pa odatle kuda ti volja. Ali bus ide na 20 minuta a do trola ima da se okozis uz stepenice ako nosis prtljag. Jedino da cekas Beovoz ali on te ne vodi do zeljene adrese vec samobstanicu dve pa opet moras da presedas na neki bus, tramvaj ili sta vec

Из Британије

pre 5 godina

Ако тако поступате са историјском железничком станицом онда скупштину и председничку палату изместите у Борчу (да политичари возилима не праве гужву у драгоценом центру града).А да, очекујте навалу. Туристи ће нагрнути на "Прокоп" да се сликају.
Да ли би Енглези затворили историјске станице као "Падингтон" или "Сеинт Панкрас" у Лондону? Никада. Они их још дограђују.

Pavle

pre 5 godina

Ako neko zna, molim ljubazno za odgovor: kako će sada Pančevo (NIS, Azotara, ...) biti povezano sa Beogradom ako se ukida linija (pruga Pančevački most - Glavna stanica), tj. "u potpunosti obustavlja železnički saobraćaj na području Savskog amfiteatra" kako je napisano u vesti. Da li to znači da će gorivo (nafta) ići ispod grada preko Vukovog spomenika? Ja živim u Savskoj ulici i svaki dan ovuda prolaze bar dve kompozicije cisterni iz Pančeva ...

Voja

pre 5 godina

Za Prokop imate autobus (mislim da je) 36 koji kruzi Slavija, savski plato, Prokop, AK, Slavija i staje pored samog ulaza u Prokop, zatim imate trolejbuse 40 i 41, i autobuse koji idu Bul Kneza A Karadjordjevica a imate i BG voz i imate pristup sa gornje strane za auto i imacete i pristup iz pravca autoputa kada sve bude gotovo. Prvo se raspitajte pa onda pametujte po tastaturi.

gde

pre 5 godina

Srbija kao moderna drzava ukida zeleznicu i daje prednost vazduplohovstvu izgradnjom aerodrumova u svakom vecem naselju. U najkracem roku i telepromptovanje kao osnovni vid javnog prevoza!

milutin

pre 5 godina

Dođem vozom do Beograda, a on stane u Topčideru.
Tamo šuma, dođem po noći.
E kuda da sad okrenem, da stignem do centra?
Neznam ništa o gradskom prevozu. Baš lijep doček, nema šta.
Kako tako nakaradno, gubim osjećaj onog lijepog, gostoprimljivog grada koji je trajao odkad pamtim.

Sloba

pre 5 godina

Upropastili zeleznicu, jeftiniji i ispativiji vid trasporta od drumskog. Prodaju na licitaciji opremu. Topcider i Orokop ni blizu ne odgovaraju potrebama. Zamislite utisak stranca koji prvi put dolazi u Beograd i silazi na Prokopu.

Sloba

pre 5 godina

Gaspar
Potsetio si me na davnu 1985 kada sam kao brucos bio na toj stanici, sa drugom cekali voz za Djenovu i dalje ka Spaniji. Utisci su bili jaki. Od tada sam proputovao mnogo ali lepsu zeleznicku stanicu nisam video. Hvala ti na podsecanju.

Toronto

pre 5 godina

Prokop jeste u centru, otvorite mapu Beograda pa gledajte. Da nece mozda na Trgu Republike da je otvore. Grad se razvija, saobracajna mreza, metro, autobusi, to kako je sada oko Prokopa ne znaci da tako ostaje vekovima. Oslobodite reke beogradjani, oslobodite reke, oslobodite reke. Licite na komunisticke gradove iz Rusije sa tolikim sinama u najlepsim delovima grada. Gde u Londonu, Parizu, Itd sine idu pored reke? Nigde! Samo u Sochiju i Rusiji. I skidajte vise taj odvratni pancevacki most, ocajan je. Gle cuda, i on od rusa ostao.

Od Banata prema Sremu...

pre 5 godina

@Pavle
"Ako neko zna, molim ljubazno za odgovor: kako će sada Pančevo (NIS, Azotara, ...) biti povezano sa Beogradom"

Jedina preostala železnička trasa ide od Beograda, Preko Pazove, Inđije, Novog Sada, Titela, Orlovata i Kačareva, do Pančeva. Znači, okolo, naokolo, dan-dva vožnje teretnog voza od Beograda do Pančeva, i obrnuto.

roadrunner

pre 5 godina

@Umesto centralne zeleznicke stanice imacemo 4


Da, inače sasvim uobičajeno u velikim gradovima koji su to rešili na bolji način da ima više želzničkih stanica, i da one nisu u strogom centru grada.
Moskva ( i to još iz vremena tridesetih godina, kada je bila daleko manja) ima čitav prsten (glavnih železničkih stanica koji okružuju centar grada (a sve ih povezuje Prsten ( na ruskom "koljco") linija metroa), zavisno iz pravca iz kojih stižu pruge u Moskvu. Na primer, na zapadu je Riška stanica, za vozove koji stužu sa zapada, jer bi bilo užasno da pruga prolazi sve do centra (kao što naša pruga vijuga kroz centar grada), i tako za svaku pruga, zvezdasto iz svakog pravca. Pored ovih glavnih stanica, ima još čitav spektar manjih stanica za organizaciju prigradskog železničkog saobraćaja , koje su rasporednje u široj zoni Moskve )

Daniel

pre 5 godina

@papa
U Beigradu je polozaj stanice u centru grada problematican jer ,kao sto znas,pruge “jedu” centar grada I jos pored reke
Estetski I funkcionalno je jako ruzno
Budimpesta je gradjena planski da obuhvati dve velike stanice u centru medjutim centar je mnogo veci od beogradskog tako da povrsinski infrastruktura zauzima manje mesta ..Prokop nije daleko od grada-problem je,naravno,nedostatak metroa

moje mišljenje

pre 5 godina

Treba i zgradu Železničke stanice izmestiti u Topčider, ne treba biti rob prošlosti.

Kao građevinac, tvrdim da je to relativno jednostavno.

Potrebno je sačuvati sat i fasadnu stolariju (ulazna vrata i prozore, koje usput treba i reparirati), čime se suštinski zadržava istorijska patina.
Elemente enterijera koji se mogu preseliti u izvornom obliku (kamen, drvo) takođe sačuvati, lagano i stučno demontirati, reparirati i preseliti.

Od ostalih elemenata, samo bih staru ciglu sačuvao i njom ozidao potpuno identičan objekat u Topčideru.

Sve ostalo (malter, staklo, fasadni elementi poput rimskih brojeva godine izgradnje ), sve je to već mnogo puta menjano i reparirano, tako da ne predstavlja nikakvu istorijsku vrednost.

Dobili bi lep prostor za muzej u Topčideru,
a na Savskom Trgu bi mogli da dobijemo prostor za sjajna saobraćajna i urbanistička rešenja.

Ja

pre 5 godina

Ja redovno putujem do Uzica sa Prokopa. Za sada idu dva autobusa, zgrada nije zavrsena, peroni su uradjeni. Posto zivim na NBGu, samo sacekam Beovoz i tu sam za par minuta. Nove vozove koje smo dobili su fenomenalni, ali nasevpruge ne podrzavaju brzine do i preko 200km. Max. brzine su 100km od Resnika do Valjeva. Valjevo-Kosjeric 50km, Kosjeric-Pozega 40-50km i Pozega-Uzice 100km. Da vozovi idu 200km na sat niko se ne bi vozio kolima i autobusom.

Капетан Немо

pre 5 godina

(roadrunner, 16. jun 2018 16:28)

Драго ми је да је неко споменуо Москву, међутим, Москву не можемо упоређивати са Београдом пре свега зато што Москва заузима много већу површину него Београд. Илустрације ради, најдужа улица на Свету налази се у Москви и дугачка је више од 100 километара. Осим тога Москва је релативно нов град и налази се у равници. Њима је било много лакше да планирају изградњу јер имају много више простора на располагању а и много су богатији од нас.

opet kažem :"moje mišljenje"

pre 5 godina

Zasto ne cutis? Ako neko od dodjosa na vlasti (citaj svi), to procita, moze stvarno da mu padne na pamet da to i uradi.
(izhlapjeli starac, 17. jun 2018 11:18)

Zaista mislim da su nekompetentnost, nestručnost i sujeta najveći problemi u Srbiji.

Porediti zgradu Ž. stanice sa tvrđavom na Kalemegdanu je zaista vrhunska ironija.

Kakvi su sve objekti "pod zaštitom", to je tek ironija.

Đilasa poštujem kao sposobnog i obrazovanog čoveka, ali njegov predlog o očuvanju nemačkog ratnog prelaza preko Save (čitaj: Stari savski most) je više nego komičan.

Meni, kao Beograđaninu, smeta kada nekompetentni likovi donose ključne odluke o razvoju grada, a tu mislim i na "Beograd na vodi", isto kao i za ideju zadržavanja pod zaštitom i Starog savskog mosta i zgrade Glavne železničke stanice.

Pera Detlić

pre 5 godina

Nisam iz BG, povremeno posetim grad na nekoliko dana. Do sada sam obično putovao vozom i stajao na tu stanicu pored Save, bila mi je pristupačna i blizu svega što mi je trebalo u gradu, BG slabo poznajem i ne snalazim se baš dobro u njemu, ali taj deo oko stanica sam naučio lepo.

Koje su alternative (što se tiče prevoza) sad sa ovom stanicom Centar? Kako odatle i čime prema gradu? Maltene mi je lakše da ne izađem tu nego na NBGD pa dalje odatle.