1. Biznis plan prosjecnog BizBismena je da je njegova zarada je obrnuto proporcionalna plati radnika. Ulaganje u proizvodnju, usavrsavanje, upotreba najnovijih tehnoloskih dostignuca, nova trzista, produktivnost i iskustvo radnika kao individue za njega nista ne znace. Jako jednostavno ako hoce da zaradi vise mora da smanji platu..
     (Nolov, 17. maj 2018 19:00)

    # Link komentara

  2. Vidim ja da nama treba jedan posten generalni strajk...
    (treba vas po usima, 17. maj 2018 15:06)

    treba nama mnogo stosta, ali nikako da se to desi.
    zaposlenima u drzavnom sektoru smanjili plate 10% i nikom nista.
    mnogi zaposleni u privatnom sektoru bivaju bukvalno izrabljivani a neretko i maltretirani, pa se niko ne buni.
    nastavnici rade za ispodprosecnu platu, lekari imaju primanja koja su daleko ispod njihove skole i odgovornosti posla, zaposleni u vojsci, zeleznici, posti itd. dovedeni do prosjackog stapa... niko se ne buni!

    i ne samo sto se niko ne buni, nego kada dodju izbori pola ni ne izadje a pola onih sto glasaju glasaju za status quo.

    iskreno, jako bih voleo da vidim kako to izgleda jedan ozbiljan generalni strajk, gde bi cela drzava stala na deset dana, gde bismo svi izasli na ulice i rekli da je dosta.
    nazalost, nista ne ukazuje da je moguce da se tako nesto desi.
    (mrmlj, 17. maj 2018 18:03)

    # Link komentara

  3. Kao što sam i juče napisao. Kada bi naši privatnicima dali subvencije oni bi to strpali u džep, a radnike i dalje plaćali po 25.000 din. Kao da ih je ista majka rodila.
     (Koni, 17. maj 2018 18:01)

    # Link komentara

  4. Nije mi sad jasno - da li ovaj preduzetnik proizvodi delove za kola pa mu radnici beže kod Nemaca ili se Nemci bave taksiranjem i trafikama a nude bolje uslove? Ne zaboravite, naši ljudi godinama arbatuju u Nemačkoj. Da ne valja, ne bi išli kod nemačkog poslodavca.
    (Veselin, 17. maj 2018 17:38)

    # Link komentara

  5. @zvezdarac
    Grešiš, maxy je pogodio suštinu. Kada si mali (cca 20ak zaposlenih), ako radiš sa velikim privrednim sistemima (pretežno domaćim) i državom, nešto ćeš naplatiti realno za 120-180 dana, a zakonski rok je 60 dana. Ne možeš ih tužiti jer zavisiš od njih, a država ništa ne čini da valutu plaćanja vrati u normalu. Zbog toga, u papirima moja firma npr zarađuje 450.000€ godišnje, a duguju nam van valute (!) 510.000€ na današnji dan. Ne vozim besna kola (polovna, kupljena za 10.500€), letujem u Grčkoj i ni po čemu se ne razbacujem. Radnici imaju plate daleko više od proseka. Dao bih im i više rado, ali nisam u stanju jer je sistem nakaradan i kažnjava one koji redovno plaćaju svoje obaveze (kao ja), a nagrađuju one druge. Naravno, ovo nema veze sa ovim izrabljivačem iz Zrenjanina, već sa tezom maxyja da je problem daleko složeniji.
    (Jim Beam, 17. maj 2018 17:17)

    # Link komentara

  6. Pa recite kolike su to plate u toj nemačkoj firmi.
    (Zagor, 17. maj 2018 12:33)

    Za srpske gazde je sve iznad minimalca preterano velika plata.
    (ha ha, 17. maj 2018 16:55)

    # Link komentara

  7. Ako za 25 godina neplacanja poreza,isplacivanja minimalca,ne prijavljivanja radnika i raznih drugih mahinacija niste stekli kapital,onda treba da propadnete i zaposlite se kod stranaca
    (Snake, 17. maj 2018 16:01)

    # Link komentara

  8. Tu su plate oko 40 hiljada. Nije loše, u drugim je firmama u zr je duplo manje.
     (Miki, ispred prodavnice, sa pivom u ruci..., 17. maj 2018 16:01)

    # Link komentara

  9. Ako mu se ne isplati da drzi firmu neka je zatvori pa neka i on konkurise u tu Nemacku firmu.
     (beki, 17. maj 2018 15:44)

    # Link komentara

  10. Ocigledno nisi svestan kolike namete imamo i mi koji izvozimo na zapad.
    (@D, 17. maj 2018 15:11)

    # Link komentara

  11. A odakle Vama iz komentara ideja da gazda treba da bude isti po plati s Vama?

    Pa njegova je firma i sve masine na kojima radite,
    a ne Vasa, i treba da zaradjuje visestruko vise!

    Ako mislite da ste sposobni,
    otvorite firme sami pa budite gazde.
    (Bratomir, 17. maj 2018 13:35)

    A moze li taj gazda (verovatno si ti jedan od njih)
    sam da radi na masinama? Ili mu trebaju radnici da bi on,
    po tebi, mogao da zaradi visestruko vecu platu od radnika?
    Ako hoce dobru zaradu, treba i dobro da plati.
    A ne da radnici njemu omoguce da zivi kao bubreg u loju,
    a oni da jedva krpe kraj s krajem.

    Vidim ja da nama treba jedan posten generalni strajk...
    (treba vas po usima, 17. maj 2018 15:06)

    # Link komentara

  12. Zasto bi poslodavci placali vise svoj radnike kad ih ne cene ni toliko koliko ih placaju, i ja sam radio kod "NASIH PRIVATNIKA" svi do jednog su najpametniji, najbolji a mi radnici glupani. Plata minimalac i to neredovna.Naravno neprijavljen. Bitno da sve do jednog imaju za aute, letovanja, zimovanja, ne daj boze nesto propustiti. A sad bogu hvala radim u stranoj italijanskoj firmi, osiguran, praznici redovni, plata isto tako, i zena mi je tu pocela raditi. Ona je u trgovini radila slicna prica kao i moja. Mislim da stranci vise postuju radnike, bolje se ophode.Ako domaci zele uspeh neka probaju malo da rade negde pa ce videti kako je raditi za minimalac i sa kakvim raspolozanjem ides na posao i kako radis posao.
     (Dalibor, 17. maj 2018 15:04)

    # Link komentara

  13. imam firmu i hednog radnika. Placam solidnu platu i pune doprinose. Smatram da mininalna plata treba da bude 43000 neto. Sve ispod toga je uvreda za coveka koji svaki dan dolazi i gubi svoje vreme.
     (milence, 17. maj 2018 14:49)

    # Link komentara

  14. Problem je sto subvencije dobijaju veliki. Mali kao i uvek dobiju po usima.
     (Oblak u bermudama, 17. maj 2018 14:11)

    # Link komentara

  15. @milan
    Niko tebi ne brani da i ti izvozis na zapad pa da platiš radnike vise.
    (D, 17. maj 2018 13:46)

    # Link komentara

  16. A odakle Vama iz komentara ideja da gazda treba da bude isti po plati s Vama?

    Pa njegova je firma i sve masine na kojima radite,
    a ne Vasa, i treba da zaradjuje visestruko vise!

    Ako mislite da ste sposobni,
    otvorite firme sami pa budite gazde.
    (Bratomir, 17. maj 2018 13:35)

    # Link komentara

  17. Mišljenja sam da bi firme pogotovo mali biznisi trebali da budu što više porodičnog karaktera dok ne izrastu u nešto ozbiljnije da se može pristojno platiti svakog zaposlenog jer samo jaki temelji drže kuću ne može se otvoriti firma i odmah igrati se gazde kupovati aute, stanove i ko zna šta još nego polako strpljivo pa ako se uspe odlično, doduše u ovoj državi trnovit je put za sve
     (Denny Cane, 17. maj 2018 13:31)

    # Link komentara

  18. Nažalost kod nas ne postoji preduzetnička kultura i svest što podrazumeva da se taj posao voli i da imate empatije za vaše radnike a profit posle mnogo muke dođe ali da treba mnogo vremena za to zaista treba ali svaka šuša hoće da bude preduzetnik što nikako nije realno
     (Denny Cane, 17. maj 2018 13:24)

    # Link komentara

  19. Oni su došli u Zrenjanin zbog uslova države i jeftinije radne snage, ti kao privrednik možeš da uradis dve stvari:

    1.Podigni plate
    2.Izmesti firmu u neko drugo mesto, kao i oni sto su došli odnekle na bolje uslove po njih
     (Veseli, 17. maj 2018 13:19)

    # Link komentara

  20. (N4, 17. maj 2018 11:53) Bravo. U tome je najveci problem sa kojim se ja najvise susrecem u svom poslovanju. Ljudi kod nas koji zele da zapocnu neki posao uvek planiraju najidealnije uslove za poslovanje i pregrst jeftine radne snage. I uvek se moram objasnjavati da je realnost potpuno suprotna tj da mora prilikom otvaranja misliti na nepredvidjene okolnosti i probleme i da mora imati unapred predvidjen budzet za to , kao i da nemoze racunati da ce imati dobru i odanu radnu snagu ako planira da isplacuje minimalac. To su jednostavno cinjenice koje se dokazuju svaki put kada neko preceni svoje mogucnosti. Skoro niko ne radi analizu biznis plana, trzista roba i usluga, trzista radne snage, projekcije... Imaju ideju i zele sad i odmah sve.
    Sa druge strane ne mogu da se udruze i zajednicki se bore za stvari koje im otezavaju poslovanje a za koje je odgovorna drzava.
    Sve u svemu amaterizam.
    (Nenad, 17. maj 2018 13:17)

    # Link komentara

  21. Dajte i njemu minimum 10000e po zaposlenom, industrijsko zemljište sa svim priključcima besplatno, oslobađanje od poreza na dobit, carina, komunalnih dažbina. Možda bude dao čak veću platu od Dreksmajera.
    (Bya-Bya, 17. maj 2018 13:11)

    # Link komentara

  22. @Kad bi se subvencionisali domaci privrednici, bile bi i kod njih tolike, ako ne i bolje plate. 

    Или би само њихов профит био већи? Просечан српски мали привредник о платама радника размишља као о наметнутом давању и радника израбљује до изнемоглости.
    Слажем се да субвенција треба да важи за све. Али сви треба и да поштују Закон о раду.
     (Јабучило, 17. maj 2018 13:08)

    # Link komentara

  23. Pa sad, znam masu preduzetnika koji imaju po desetak radnika a voze automobile od po 50000 evra,letuju u hotelima sa pet zvezdica a radnicima plaćaju minimalac. To gospodo nije kapitalizam, to je izrabljivanje. Ozbiljan preduzetnik voli svoj posao i one koji rade za njega,kod takvih rade zadovoljni radnici,i verovali ili ne,ima i takvih ljudi.
     (dux, 17. maj 2018 13:05)

    # Link komentara

  24. @ Zagor
    mozda hiljadu,hiljadu i po evra,sumnjam da je vise,ma,nisu ni nemci sto su nekad bili;)
    (qq nama, 17. maj 2018 13:03)

    # Link komentara

  25. Problem je malo složeniji. Mali privrednici zbog malih marzi, velikih davanja drzavi i problema sa naplatom i ne mogu da isplate vece zarade. Naravno, govorim o onim koji rade legalno, u beloj zoni. Sa druge strane, nemaju pravo da se ljute, konkurencija radi svoje. Drzava bi ipak trebala da putem svojih instrumenata ubrza naplatu i kretanje novca, ali kako ce onda da se razvijaju korupcija, kriminal...
    (maxy, 17. maj 2018 11:03)
    Jeste problem je slozeniji,ali pogledajmo malo vise unazad.Ja sam radio stolariju u jednoj maloj stolarskoj radionici.Nas petorica,svi vrhunski majstori.Lijepo se zaradjivalo,gazda mi je bio moj bivsi tast,i hajde da kazemo zaradu smo dijelili skoro na ravne casti.Bilo je to u vrijeme sankcija,bombardovanja ...E u to vrijeme su poceli da se pojavljuju vucibatine,sadasnje gazde,koji kvalitetom nisu mogli parirati,ali su zato znali ubijati cenu rada,tako da se npr,mi nismo mogli za tu cenu ni materijal kupiti.Gazde su se sirile,radnici su sve manje i manje zaradjivali.Taj princip je bio u svim bransama.Islo se logikom,sto manje platim radnika meni je bolje.E pa ne moze tako vjecno,ljudi su dosta trpili,pukli su,nije im ostala nikakva nada da ce se nesto promjeniti na bolje.Mozes nabrojati na prste jedne ruke koji je gazda nagradio radnika kad ima puno posla,kad mu radnik ubrza proizvodnju,kvalitetno zavrsi posao.Epilog je takav a i moj je isti,ljudi idu van raditi,nece cekati svetlu buducnost.Objasnite mi kako ja kostam moju firmu u Nemackoj bezmalo 3000€ mesecno brutto,(brutto 2),meni ostane oko 1600,pa ne radim ja deset puta vise ,usput manje se naradim nego u Srbiji.I jos nesto ovdje se firma smatra uspjesnom ako je netto profit 2do 3 procenta na bruto zaradu.Ovdje i gazde imaju platu,a zaradjeno ostaje u firmu za dalji napredak,a ne za ljetovanja,zimovanja itd.Drago mi je zbog radnika,sto ce se vjerojatno nesto mjenjati u njihovu korist,a ko ima priliku neka pali preko grane.
     (zoka, 17. maj 2018 12:39)

    # Link komentara

  26. Pa recite kolike su to plate u toj nemačkoj firmi.
    (Zagor, 17. maj 2018 12:33)

    # Link komentara

  27. Strane firme dobijaju SUBVENCIJE od poreza koji se prikupi od DOMACIH PRIVREDNIKA

    Drzavne firme pokrivaju minuse i dobijaju SUBVENCIJE od poreza koji se naplati od DOMACIH PRIVREDNIKA

    90% penzija i plata u drzavi se isplati od poreza koji se prikupe od DOMACIH PRIVREDNIKA

    I nikada ne valjaju ZLI PRIVATNICI

    E da ima sloge pa da mi ZLI PRIVATNICI svi zatvorimo firme na jedno 2 meseca i onda da podvucemo crtu kako stoji drzava

    Cuj ti ovo drzava da strancu besplatan plac,oslobodi ga placanja dazbina i poreza da mu razne subvencije ,inspekcija NE SME DA UDJE KOD NJIH U KONTROLU i oni daju vece plate da ubiju domacu konkurenciju

    Isto tako i drzavne firme posluju dali plate po 50.000 a svake godine prijave gubitak
     (Dule, 17. maj 2018 12:31)

    # Link komentara

  28. Eee kad niko ne bi hteo da radi za mizerne plate gde bi nam bio kraj
    (Bane, 17. maj 2018 12:19)

    # Link komentara

  29. Domaće privrednike niko ne tera da rade na svoju štetu, ali ne treba da rade ni na štetu drugih(mislim na radnike) po svaku cenu.Mnogi bi se nekim biznisom bavili, ali kad stave sve na papir(što je valjda i normalno)vide da ne ide i da bi radili moraju nekom da zakinu nešto.Kad se nešto od samog početka postavi kako ne bi trebalo nikada se iz toga neće izroditi nešto dobro.
    (zoran, 17. maj 2018 12:14)

    # Link komentara

  30. Ne mogu da verujem cime se neki ljudi bave. Pa gledjate svoja posla, ne gledajte druge ! Ili se mozda ovde radi o tome da neki hoce o svemu da se pitaju. Moja grad, menjacu mu ime, moze mi se. Pljuvacu po konkurenciji, moze mi se. Platicu malo, moze mi se. Dokle ?
    (Dragance, 17. maj 2018 12:12)

    # Link komentara

  31. Znaci neko se buni zato sto ja koliko-toliko postujem radnika koji mi donosi profit.
    Neka podigne i on plate, i svi ostali preduzetnici, tada bi narod hteo da radi i ostali bi ovde.
    Dolazi vreme(vrlo brzo) kada ce biti potrebni radnici a nece ih biti,a oni koji ostanu, trazice bolje plate,bolje uslove itd.
     (neki tamo iz mase, 17. maj 2018 12:00)

    # Link komentara

  32. побуна дахија
     (ИБАРСКА ЗУМЗАРА, 17. maj 2018 11:59)

    # Link komentara

  33. Nije tu baš tako crno - bela situacija.
    Naravno da podržavam da radnici idu tamo gde im je bolje i da je sramota pod kakvim uslovima ljudi generalno rade kod privatnika ali zaboravljamo da te strane firme imaju velike subvencije od strane države o kojima privatnik u Srbiji može samo da sanja. A to nije pošteno.
    Pitanje je šta će se desiti kada prođe period državnog subvencionisanja a takođe treba misliti i na to da sve te strane kompanije profit nose iz zemlje dok bi profit domaćih privrednika ostajao ovde i (p)okretao domaće tržište.

    Po meni treba pomoći domaće privrednike ali uz izmenu zakona o radu koji će se zaista pozabaviti pravima radnika.
    (Nikola, 17. maj 2018 11:59)

    # Link komentara

  34. @maxy
    Problem nije uopšte složen. Ako su ti davanja za plate prevelika to samo moze da znaci da ili imaš previše radnika ili to čime se baviš nije profitabilno. U oba slučaja si loš preduzetnik.
    Ako ti radnici odlaze tamo gde je veća plata, to samo još više govori da si nesposoban.

    Inače, sve više vesti iz ove zemlje izgledaju kao da ih news.net objavljuje.
     (zvezdarac, 17. maj 2018 11:59)

    # Link komentara

  35. Kao i u drugim gradovima uvek će se naći neki pametni da govori kako je u nekoj firmi velika plata a u drugim firmama ljudi rade za manje a suština je ista nije njima velika plata već su ostale skandalozno male!!!
     (Maksa Novi Sad, 17. maj 2018 11:57)

    # Link komentara

  36. Nije sve crno belo, ali jako je prosta stvar, niko ne moze kreira poslovanje sa idejom da ne placa radnike ili da ih placa minimalno. Onda to nije realna prica, odnosno nije odrziva. Cesto je kod nas slucaj da neko otvori butik ili prodavnicu i da zaposli radnike za minimalac a on sedi ceo dan u kaficu i predstavlja se kao veliki poslovni mag. Realna prica je da ako ne moze da plati oba radnika (dve smene), jednom obezbedi vecu platu a on zasuce rukave i radi jednu smenu. Nazalost, mislim da je najveci problem u ljudima koji prihvataju da rade za 200 eura (pod izgovorom da je i to "nesto") sobyirom da sa tim novcem ne mogu da podmire ni sve svoje potrebe, odnosno dugorocno padaju na teret drzave. Prosto ne razumem ako ime neko ko ce da radi za 200 eur, verovatno ima neko ko bi radio i za 100 eur, pa i za 50. itd
    (N4, 17. maj 2018 11:53)

    # Link komentara

  37. Citiraću komentar na prethodnu vest o ovome.

    Kako kaze nas narod: svakom je tudja muka laksa.
    Ja sam preduzetnik vec 30 godina, a pre toga sam bio zaposlen u drustvenom preduzecu. I poznata mi ke i jedna i druga strana medalje. Jednostavno sam resio da hocu da imam svoju firmu i krenuo od nule. Tezak je to put sa puno rada i odricanja. Ako neko misli da je lako niko mu ne brani da pokusa. Mi kao narod jos nismo shvatili da poslodavci po pravilu nisu zlo koje zlostavlja i iskoristava radnicku klasu radi licnog bogacenja. Naravno da uvek ima i takvih ali zar su svi radnici dobri i posteni?
    U ovom tekstu se radi o necem drugom. Poenta je da jedna Nemacka “mega kompanija” svoje proizvode prodaje na zapadu po ceni kojom mogu bez problema platiti radnicima i duplo vise (koliko ih je ista ta kompanija placala u Rumuniji). I u takvim uslovima nasi poslodavci ne mogu pratiti tu globalnu trku. Zbog toga ce nam se pogasiti i ovo malo domacih proizvodnih firmi. I kad jednog dana isti taj Nemac ode gde mu je jeftinije (kao sto sad odlazi iz Rumunije), necemo imati gde da radimo i svi cemo u EU da ribamo toalete. Da li vi znate koliko se malih privatnih firmi ugasilo u zadnjih godinu dve? Sigurno nije zato sto mlate pare od zakidanja radnicima. Ako drzava ne nadje nacin da resi ovo nikom nece biti dobro.
    (predragm, 16. maj 2018 21:48)
    (Milan, 17. maj 2018 11:48)

    # Link komentara

  38. Realno, da li je moguce da se u Srbiji i dalje gleda preko tudjeg plota? Svaka cast na reakciji. Umesto da gledaju kako da poboljsaju uslove (ne dao Bog da to uradi "srpski gazda") oni se zalazu da drugome smrkne. Hajmo malo logike molim vas.
    (Kakva_zamena_teza, 17. maj 2018 11:45)

    # Link komentara

  39. Standardna pljuvacina po domacim privrednicima,
    a ovamo se zalite sto se subvencije daju strancima...

    Kad bi se subvencionisali domaci privrednici,
    bile bi i kod njih tolike, ako ne i bolje plate.

    Da napomenem da ne branim onog vlasnika trafika iz Zrenjanina,
    nego pricam uopsteno.
    (Zanatlija, 17. maj 2018 11:43)

    # Link komentara

  40. I treba ići tamo gde je bolje ?
     (BG, 17. maj 2018 11:43)

    # Link komentara

  41. Kako sam razumela,on se pored menjanja imena grada,zalaze da svi budu sirotinja sem njega patriotskog bogatasa?
     (Maja, 17. maj 2018 11:37)

    # Link komentara

  42. Problem je malo složeniji. Mali privrednici zbog malih marzi, velikih davanja drzavi i problema sa naplatom i ne mogu da isplate vece zarade. Naravno, govorim o onim koji rade legalno, u beloj zoni. Sa druge strane, nemaju pravo da se ljute, konkurencija radi svoje. Drzava bi ipak trebala da putem svojih instrumenata ubrza naplatu i kretanje novca, ali kako ce onda da se razvijaju korupcija, kriminal...
     (maxy, 17. maj 2018 11:03)

    # Link komentara