Sreda, 16.05.2018.

13:21

Preduzetnici se bune: Idu nam radnici zbog njihovih većih plata

Pojedini zrenjaninski preduzetnici negoduju zbog visine zarada koje radnicima isplaćuju u nemačkoj kompaniji Drekslmajer.

Izvor: Beta

Preduzetnici se bune: Idu nam radnici zbog njihovih veæih plata IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

60 Komentari

Sortiraj po:

Vlada

pre 5 godina

@Pali i ustali
O dobri čoveče, vi ste jedan od veoma retkih koji poštuju radnika i trude se da budu čovek. Veoma mi je žao što vas zaposleni ne poštuju, to dokazuje kakav smo narod, sramota. Neko bi plakao od sreće da radi kod vas, stvarno.

Pali i ustali

pre 5 godina

Preduzetnik sam.Plate mojim radnicima je tj kod mene je minimalac 45.000 pa na vise.Radi se striktno 8 sati,subota radna i subotom se radi 5 sati.Od nedavno sam ukinuo radnu subotu.Znaci subotom se ne radi.Imaju svoju opremljenu kuhinju.Pauzu kad hoce.Moje misljenje je da se ne zna ko je ludji,gazde,radnici ili drzava.Jedni izrabljuju radnike,drugi izrabljuju gazde(vataju krivine kako znaju i umeju) ,treci izrabljuju prvo dvoje,totalno ludilo.Ja moram prebrojavati peskire jer su radnici krali.Kafu i mleko za kafu sam im ukinuo,mislim ja im je vise ne placam.Jer su je pakovali za kuci a mleko od prodavnice do firme nestane 1litra.U stranoj firmi kad dobije 50.000 din sa svim prekovremenim ,dodje na isto kao da radi dva posla po odradjenim satnicama.2 posla moze da radi bilo gde jeri ostali daju 25 ili 27 hiljada.Mene licno drzava gusi sa propisima tj pisanijama.Imam utisak da svakom radniku treba dodati pomocnika.Ali ne zbog sustinskog posla nego zbog vodjene forme posla.Zavodjenje,upisivanje ispisivanje itd

Goblin

pre 5 godina

Koliko je to fascinantno, neki proleter se zaposli u prodavnicu, frizerskom salonu, kao taksista, vozac kamiona...i on godinama pljije gazdu, prica kako gazda vozi mercedes, ide na maldive, floridu...a tom proleteru ne pada na pamet da iznajmi lokal i otvori svoju prodavnicu, frizerski salon...

Neko je ispod napisao kako mu prijatej vozi kamion za 1200evra, to je mucan posao, ali 1200evra! Znam lika koji isto tako vozi kamion ima manju platu 600-800eva (i to nije prijavljen na punu olatu) i uzeo je kredit da kupi stan. Pljuje gazdu, prepricava sta gazda vozi, gde letuje...

A kamion sa prikolicom bi ga manje kostao od stana...


E to je problem!

Evo gledam bas sad, radne masine (polovne) 10-30.000eva sve zavisi od vrste. Al nas proleter ima da vozi bager kod gazde i da ga pljuje a uzece kredit za kola, kucu...

jasdf

pre 5 godina

Kaze gospodin "ovo je slobodno trziste". Nije, u tome je i problem. Njegova firma je dobila nekoliko hiljada evra po zaposlenom, preduzetnici nisu. Njegova firma je dobila besplatno zemljiste, ima poreske olaksice... prefuzetnici nemaju.
Ja na mom gazdinstvu imam 2 zaposlena, nisam dobio nikakve subvencije. Sa onim sto dobijaju stranci mogao bi da im povecam platu i iz toga to finansiram godinama. Da dobijam zemlju po uslovima po kojim i Arapi imao bi jos 2 radnika.
Nema slobodnog trzista dok nemamo iste uslove.

predragm

pre 5 godina

Kako kaze nas narod: svakom je tudja muka laksa.
Ja sam preduzetnik vec 30 godina, a pre toga sam bio zaposlen u drustvenom preduzecu. I poznata mi ke i jedna i druga strana medalje. Jednostavno sam resio da hocu da imam svoju firmu i krenuo od nule. Tezak je to put sa puno rada i odricanja. Ako neko misli da je lako niko mu ne brani da pokusa. Mi kao narod jos nismo shvatili da poslodavci po pravilu nisu zlo koje zlostavlja i iskoristava radnicku klasu radi licnog bogacenja. Naravno da uvek ima i takvih ali zar su svi radnici dobri i posteni?
U ovom tekstu se radi o necem drugom. Poenta je da jedna Nemacka “mega kompanija” svoje proizvode prodaje na zapadu po ceni kojom mogu bez problema platiti radnicima i duplo vise (koliko ih je ista ta kompanija placala u Rumuniji). I u takvim uslovima nasi poslodavci ne mogu pratiti tu globalnu trku. Zbog toga ce nam se pogasiti i ovo malo domacih proizvodnih firmi. I kad jednog dana isti taj Nemac ode gde mu je jeftinije (kao sto sad odlazi iz Rumunije), necemo imati gde da radimo i svi cemo u EU da ribamo toalete. Da li vi znate koliko se malih privatnih firmi ugasilo u zadnjih godinu dve? Sigurno nije zato sto mlate pare od zakidanja radnicima. Ako drzava ne nadje nacin da resi ovo nikom nece biti dobro.

Bane

pre 5 godina

Plata u Drexmajeru je 27000(radnik na liniji). Na taj iznos se potpisuje ugovor o radu. Ali radi se po smenama-3 smene , vikendima i prekovremeno pa onda izguraju na 42000-46000. Inace bi imali 27000 da rade 40 sati nedeljno i prvu smenu

Јабучило

pre 5 godina

Како оно беше? Мала ти плата? Узми или остави, тржиште намеће цену рада?
Сада и по леђима послодаваца.

Leo

pre 5 godina

Eto, vremena kada su poslodavci govorili, "Ako ti neceš, ima ko hoce", lagano nestaju. Vrlo brzo ce zakonom spojenih sudova, plate početi da bivaju sasvim drugačije.

cx

pre 5 godina

Jeste strani investitor dobio subvenciju, al je zaposlio 5000 ljudi i nesto proizvodi. U tome je caka. A ovaj izrabljuje 20 u trafikama, i hoce subvenciju...

Siniša

pre 5 godina

Čitam komentare i smejem se, a dođe mi da plačem.
Svi nešto mnogo dobro posluju, pa svi izrabljuju radnike. Radnicima male plate, ma privatnik im zakida.
Ja kao zanatlija ( nemam radnike ) jedva sastavljam kraj s krajem. Juče je bio 15. kada je krajnji rok za plaćanje poreza i ostalih dažbina državi. Nisam uspeo da skupim dovoljno novca da bih sve platio. Pitam kolege, ni njima ne cvetaju ruže. Neki nisu ni za prošli mesec skupili, pa se kamate gomilaju.
I sad ... čisto da priupitam ... kakvim se poslom u Srbiji bave ti što izrabljuju radnike, imaju vile i palate, bahate se ... ??? Meni je 17 firmi dužno neke smešne sume, ali kada se sve to sabere, imao bih bar sebi neki jači minimalac da isplatim. Opština mi takođe duguje - kažu - biće isplata, kad stignem na red, a taj red se nešto odužio ...
Imam 38 godina radnog iskustva. Ne može se reći da ne znam da radim posao. Bilo je perioda kada sam bio i poslodavac, ali ... kako je posla sve manje, radnici su morali da budu poslati na biro, jer ako radnja ne može da zaradi za jednog, suludo je plaćati i dodatne radnike.
Ako neko zna ... neka mi kaže da li mi to živimo u istoj državi ili samo meni loše ide, a svim ostalim preduzetnicima teku med i mleko?

Dan

pre 5 godina

Konačno...više ne pije vodu 'znaš koliko ljudi čeka na birou za tvoj posao(25.000 RSD)'- omiljena rečenica naših preduzetnika kada te driluju na poslu

Nenad Vuksanović

pre 5 godina

Podrška poslodavcima koji isplaćuju pristojne a zaslužene zarade zaposlenima. Balkanski kapitalisti će se dozvati pameti tek kad ostanu bez radnika!

Tehnolog

pre 5 godina

(privatnik, 16. maj 2018 14:50) Evo gospodine privatniče da vam odgovorim. Dotični privatnik iz Zrenjanina ima još nekoliko firmi pored ove, vlasnik je taksi udruženja i ima lanac kioska. Dakle, vi privatnici u Srbiji ste navikli da se bogatite na grbači ovog naroda koji nema hleba da jede. Tu crkavicu koju dajete 23000 do 25000, znači da vi debelo zarađujete na svakom radniku jer svi vi privatnici itekako dobro živite. Zato gospodo kao magistar tehnologije odoh van ove zemlje jer neću prihvatiti da u ovoj zemlji kod naših privatnika radim za 30-35 hiljada sa 2 fakultetske diplome, 12 sati dnevno, 6 dana u nedelji. Ovde ima radnika, ali mora da se plati a ne da dajete bedu ljudima od koje ne mogu da žive. Koja je razlika između 0 i 25000 dinara? Nikakva! Sa 25 hiljada možete da platite račune i da se hranite 5-7 dana (gladujete 20-25dana) u mesecu ili da se hranite 20 dana (gladujete do kraja meseca) i da vam se gomilaju kamate na račune. Na kraju ćete završiti ili u grobu (zato što ne jedete i zato što ste se razboleli) ili kao beskućnik na ulici (zbog ne plaćenih računa). Sve je u plati, a činjenica je da pored vas privatnika građanima Srbije ni pakao neće teško pasti.

srki

pre 5 godina

BRAVO !!!
I treba da idu....daće bog da vas napuste svi i da odu kod onih koji će ih platiti vise i obezbeti da mogu da zive koliko toliko bolje nego kod domacih lopova.....
Možete vi svi da platite više ali nećete....e pa sad radite sami.....!!!

sasa

pre 5 godina

A ne radice kod Vas za manje pare.Mozete i Vi da date vece plate ali se morate odreci lagodnog zivota na tudjoj grbaci jer polako dolazi konkurencija i vreme gde Vi zavisite od radnika a ne radnik od Vas ili radite porodicno kao i u drugim zemljama.

kralj

pre 5 godina

Imam tri radnika koji su kod mene 7-8 god.Radim skoro koliko i oni,siguran sam da za 100€ vecu platu ne bi napustili moju malu firmicu,maksimalno su ispostovani,pauzu imaju kad oni hoce,kafa,cigareta,dorucak,kad oni hoce,godisnji 20 radnih dana iz dva puta,plata u dan,samo trazim da se posao predvidjen za taj dan zavrsi.Kad firma dobro posluje u toku meseca ima i bonusa,kad lose poslujemo dinar se jedan ne odbija,smatram da sam ja kriv za to.Sustina je da se kvalitetan radnik tesko nalazi i da ga treba cuvati kao malo vode na dlanu ali i obaveza tog radnika je da postuje svoje radno mesto i poslodavca i da radi kao da u svojoj firmi radi.

dule

pre 5 godina

Članak i komentari oslikavaju ono što ja zovem teorija malih i velikih lopova.

"Gazda" može da bude najveća lopina (veliki lopov), ali ako on podeli radnicima dobre plate (čineći ih time malim lopovima) njima uopšte nije važno odakle su te pare došle. Njima je sasvim u redu da neko prekrši gomilu zakona i od svih nas pokrade milione, ako njima da njihov deo, njima je to dobar gazda.

Ako se pak "gazda" baškari u luksuzu a isplaćuje male plate onda je najveće đubre - apsolutno je nebitno da li je ta osoba to stvorila pošteno ili ne.

Tako da običan radnik u Srbiji gazde deli na 2 vrste: đubre, koji radnicima daje male plate a baškari se u luksuzu, i nesposobni majmun koji ne zna da zaradi i treba da propadne. Treće za njih ne postoji.

I onda nam na to još dođu strani investitori. U početku smo im davali subvencije, a u poslednje vreme smo počeli da im izgrađujemo i pogone. I onda neki radnik radi u firmi koja nije dobila subvencije i zarađuje recimo 250 evra bruto. I pređe kod stranog investitora za platu 350 evra. I on misli kako ga nova firma plaća 350 evra - ne, plaća ga 200 evra, još manje nego što ga je plaćala prethodna. Ostatak mu plaćamo svi mi koji plaćamo porez u Srbiji. A posle 10 godina strani investitor ode. E tada više neće biti ni ovih domaćih, nego ćemo ponovo pozivati strane investitore i tako smo ušli u vrzino kolo.

P.S. molim vas nemojte mi stavljati reč subvencija i reč tržište u istu rečenicu, ta dva pojma nikako ne idu zajedno.

krle

pre 5 godina

kad se promeni svest da radis za sebe a ne za gazdu mozda vam i bude bolje. bez straha, na prvi problem odmah reagujes, probas da resis, ako ne ide odlazis. posla ima koliko hoces, samo ljudi to ne vide i onda sami sebe dovedu u situaciju straha od gazde i gubitka posla

.....

pre 5 godina

Jel vidite zbog čega nam treba Evropa i Amerika i njihove firme? Da se domaće kabadahije ne bi ponašali kao robovlasnici.
Kad ne bude imao ko da radi za minimalac zapitaće se

daroza

pre 5 godina

Pa ako ne možete da plaćate radite sami ili zatvorite i nadjite posao.Minimalac da se podigne na 50.000 pa ko može da plati neka radi ko ne nek zatvori.Dosta ste izrabljivali ovaj narod.

Kragujevac

pre 5 godina

Jeste pomalo iritantan stav poslodavaca od kojih radnici odlaze na bolje plaćena radna mesta. Iritantan jeste, ali ne iznenađuje. Godinama su ohrabrivani u izrabljivanju i ponižavanju zaposlenih. I to je činjenica. I posle toliko godina mene više interesuje zbog čega ljudi ovde trpe takvo zlostavljanje. Tačno je da je pojedinac zabrinut za vlastitu egzistenciju, ali da li se zabrinutošću rešava problem? Kako to da najdrastičnija kršenja radnog prava i dostojanstva zaposlenih ovde prolaze skoro nezapaženo? Setimo se samo jednog tragičnog slučaja kada se pre nešto više od godinu dana jedan nesrećni čovek obesio u krugu jedne fabrike zbog višegodišnjeg odbijanja vlasnika da isplati zarade zaposlenima. Da smo odgovorni i civilizovani, cela zemlja je trebalo da bude paralisana generalnim štrajkom. Trebalo je, jer takva sudbina može da zadesi bilo koga. Jedino rešenje je da se ljudu solidarišu i da tako udruženi traže svoja legitimna prava i pravedniju raspodelu profita (za koji inače kažu da je višestruko uvećan poslednjih godina). Kada bismo svi postali osetljiviji na ugrožavanje prava zaposlenih i reagovali na svaki slučaj njihovog kršenja masovnim protestima, vremenom bi ova tužna realnost postala prošlost. A za poslodavce iz Zrenjanina samo jedna poruka - poboljšajte položaj svojih zaposlenih i nećete više biti zabrinuti zbog njihovog odlaska. Možda onda počnu i da prelaze od drugih kod vas.

duki

pre 5 godina

Domace gazde. Ko ih nije poznavao, ni pakao im nece tesko pasti. Sretnem ponekad bivse gazde, desilo se par puta da su uloge promenjene i da se mirnim tonom obracaju u toku sastanaka. Neverovatan nivo servilnosti zbog nazovi titule, iako su u igri ista kravata i ista hemijska. A bio sam mlad, zelen, zeljan. Hvala bogu pa je to odavno iza mene.

Preduzetnik

pre 5 godina

I ja sam "mali preduzetnik" i imam jednog zaposlenog. Često slusam kako drugi poslodavci kukaju kako ne mogu pronaći radnika za 25 000. Veoma često i bez projave. Nemam nešto velili i uspešan posao, ali mi dobar radnik mnogo znači. Kod mene 35 000 plus bonusi. G
Dakle gospodo radnika morate platiti!!!

Slobodni Klikeri

pre 5 godina

Pre neki dan mi prica drugar koji vozi kamion po Evropi za neki nasu firmu (uskoro se sa porodicom seli za Nemacku) i kaze mi kako vlasnik firme prica kako nema vozaca i kako ne moze da plati vise nego sto placa (oko 1200 evra mesecno) i onda krene da mi nabraja gde je ovaj bio na odmoru poslednjih godinu dana: Meksiko 2x od cega jednom mesec dana ,Njujork, neko karipsko ostrvo,Sangaj,Svajcarska skijanje,Kop skijanje i jos par tura po gradovima Evrope. I onda od cega mucenik da da vece plate? :) A,radnici alavi,pa samo traze i traze,nemaju meru.

onako

pre 5 godina

"Umesto da povećaju plate oni se žale na druge koji daju veće plate.
(Radnik, 16. maj 2018 13:55) "

Da, i u pravu je jer je tom drugom država PLATILA ogroman novac da te radnike zaposli, pa on može više i da ih plati. Kada NAŠA DRŽAVA stvori NAŠIM LJUDIMA iste uslove kakve daje strancima, onda će stvarno biti nerealno da se neko buni. Ovako kako je sada NIJE NORMALNO i nigde ne postoji.

Gazda Dojkan

pre 5 godina

E, pa gospodo vlastodrsci, omogucite to i malim privatnicima, oni razvijaju Srbiju, a ne stranci...
(kuglica, 16. maj 2018 16:10)

Vlasnici lanaca trafika, taksi udruzenja i maloprodajnih radnji ne razvijaju nista osim svog dzepa. Mene bi licno bilo sramota da bilo kome ponudim 23 hiljade dinara kao platu za bilo koji posao. To gazda spiska za osrednji rucak sa pajtosima u kafani, ako ne piju.

tt

pre 5 godina

Sta je moguce zakljuciti? Da se npr preduzetnici u manjim mestima medjusobno dogovaraju o maksimanoj visini plata od 25000 dinara a da sa strancima takvog dogovora nema I zato se bune?

MiM

pre 5 godina

Radnici iz komentara,
odakle zamisljate da se te plate povecaju,
da ih uberem sa drveta mozda?
(privatnik, 16. maj 2018 14:50)

Da, teška je situacija u privredi. Preduzetnici su pritisnuti sa svih strana. Ali većina ne inovira, ne radi ništa da smanji troškove. Na kraju, svaka ušteda se svodi na nepodizanje zarada. Ima provrednika koji su na ivici egzistencije, odnosno konstantno su pred zatvaranjem, ali ima i onih koji toše 10000e mesečno, a zaposleni im zarađuju 200e.

Radnik

pre 5 godina

"Radnici iz komentara, odakle zamisljate da se te plate povecaju, da ih uberem sa drveta mozda?"
(privatnik, 16. maj 2018 14:50)

Promenio sam 5 "gazda" u poslednjih 11 godina i svi do jednog su živeli na najvišoj nozi, u izobilju uz obavezan vrlo skupocen automobil, puno nekretnina, ručkova, večerinki, all inclusive letovanja cele porodice na Kube i Sejšele, a radnike su prijavljivali na minimalac uz ostatak na ruke. Ja nisam fizikalac niti radim posao kao NK radna snaga, dakle radim stručan posao koji treba platiti.
Dakle, svi do jednog žive u izobilju i blagostanju. Ne kažem da ne trebaju i niko meni nije kriv što nisam privatnik ali od tolike kuknajve me pripadne muka da ne kažem nešto drugo.

Joe

pre 5 godina

Ja sam jedva izasla iz tog zacaranog kruga domaceg preduzetnistva gde je konstantno bilo "bice vece plate, bice bolji uslovi, samo da ovo stane na noge, samo da ovo prodje, samo da se ovo zavrsi...", i to sa relativno trazenom profesijom. Svima vama koji ste u slicnoj situaciji - NECE nikada biti bolje od toga! I ako se zalite ili obrazlozite jasno, dace vam povecanje od bednih 5 hiljada, pa ce vam kroz 3 meseca objasniti kako iz "ekonomskih razloga" mora da vam smanje 10%. Posle crncenja i glumljenja multipraktika za sitne pare, imala sam srecu da se zaposlim u stranoj firmi koja postuje kako posao, tako i radnika. Kada i domaci privatnik pocne tako da razmislja, mozda ce nam svima biti bolje. Do tada ce srpska ekonomika propadati, logicno.

Protoss

pre 5 godina

Jedan od nacina da naterate domace privatnike i preduzetnike da vas normalno placaju i postuju vasa prava je upravo ova..Ako vam se pruza prilika da radite negde drugde, pa i kod stranih firmi, odmah bezite, jer tako sprecavate bogacenje domacih "postenih privatnika", koji radnike smatraju kao robove za uvecavanje sopstvenog kapitala, bez postovanja prava radnika i prostora za vrsenje mobinga i pretnji otkazom.

nek' propadnu nije šteta

pre 5 godina

Šteta je učinjena propašću srpske privrede još pre nekoliko decenija. Propast srpskih privatnika nije nikakva šteta takvi kakvi su predugo i traju. Neka rade sami ili angažuju porodicu ako nisu u stanju da plate radnike. Zato im je izolacija naše države uz odsustvo konkurencije spolja kao i stanje gradjana bez viza i mogućnosti rada u inostranstvu veoma odgovaralo i verovatno su želeli da traje što duže. Teško će se pomiriti sa situacijom i neće prezati ni od čega da društvo vrate u robovlasništvo na koje su navikli.

kuglica

pre 5 godina

Ova prica ima dve strane. Prvo, sramota je radnicima davati plate 25 hiljada i jos se ljutiti sto odlaze. Ne, nego ce da ostanu tu i da cekaju penziju... A, sa druge strane, strani investitor je dobio podsticaj od 10k evra po zaposlenom, besplatno zemljiste i prikljucke, oslobodjen je placanja ppreza na dobit 5 godina, cini mi se... E, pa gospodo vlastodrsci, omogucite to i malim privatnicima, oni razvijaju Srbiju, a ne stranci...

Misko ZR

pre 5 godina

"Radnici iz komentara, odakle zamisljate da se te plate povecaju, da ih uberem sa drveta mozda?"
(privatnik, 16. maj 2018 14:50)

Ako ne možeš da platiš radnika pošteno i da ostvariš nekakav profit, onda nemoj ni da se baviš time čime se baviš. Ključ u bravu, uzmeš radnu knjižicu, pa i ti u Drax.
Pozdrav!

dusan

pre 5 godina

@privatnik Sa drveta ili ne ako ih ne "uberes" i ne povecas plate, ostaces bez radnika! A tada se pozdravi sa svojim biznisom.

Ljudi idu tamo gde im je bolje. Zivela mogucnost izbora mesta zaposlenja (cak i u nasem Srbistanu)!

Radnik platu zaradjuje ne daje mu gazda nista...

pre 5 godina

:))))...Pa oni se bune sto moraju vise da placaju radnike???Alo rodjaci smanjite malo dozivljaj...A za privatnika obavestenje da niko radniku ne daje platu nego vam je radnik potreban za neku radnju koju sami ne mozete da obavite i to morate platiti a cena zavisi od ponude i potraznje.

mrmlj

pre 5 godina

@(privatnik, 16. maj 2018 14:50)
druze, ako ne mozes da platis radnike tako da mogu pristojno da zive, onda ili cimaj porodicu da ti radi za male pare ili kljuc u bravu.
niko od zaposlenih ti nista ne duguje, pa da radi kod tebe pod losijim uslovima nego sto bi imao kod drugog poslodavca.

ovako izgleda kada zaposleni imaju priliku da poslodavcu kazu ono cuveno: "ako ti neces, ima ko hoce" i, gle cuda, poslodavcima se ne svidja isto kao sto se nije svidjalo ni zaposlenima.
mozda je trenutak da se svi zajedno podsetimo da batina ima dva kraja.

MILOJICA SRBIN

pre 5 godina

Radnici iz komentara,
odakle zamisljate da se te plate povecaju,
da ih uberem sa drveta mozda?
(privatnik, 16. maj 2018 14:50)

Ako si nesposoban zatvori firmu, naravno da to neces da uradis lepo se zivi od tudjeg a slabo placenog rada. Imam prijatelja koji je pet godina drzao agenciju sa petnaestak do dvadeset zaposlenih i nakraju je pukao jer je vecini zaposlenih na kraju bilo sve zedno dali ce firma propasti i ostati bez posla, jednostavno prestali su savesno da rade/knjigovodstvo u pitanju/.
A sve je pocelo posle tri godine/svi prijatelji smo ga upozoravali/ kada je poceo da izigrava velikog gazdu.Cerka se udaje na poklon od oca i majke stan/jeste na kredit/ stan veci nego prosecan, vise od pristojne lokacije adekvatna i rata kredita.Plate i onako ne prevelike pocese da kasne desetak, pa petnaest i vise dana, pa posle desetak meseci sinu punoletstvo......Naravno i dalje smo prijatelji i druzimo se, on sada radi kod privatnika/ma da ne mora/ kazu nasi drugari da se obezbedio dok je imao agenciju mada vidim da banka uzima cerkin stan.

Kalco

pre 5 godina

Bože,bože pa ovo nema nigde umesto da ćute od sramote što daju radnicima 25 hiljada oni se još i bune jer ih tobože radnici napuštaju zbog boljih uslova u drugim kompanijama..majko moja bahatosti naših privatnika nema kraja-čast izuzecima ali kod većine naših trgovina,privatnika radis svaku subotu i svaku drugu nedelju i ako ti da 30000 hiljada ponaša se kao da si mu oteo ili da ti je učinio uslugu tobože što si radio 28 dana za 30 hiljada...

Prca

pre 5 godina

Slazem se u pptpunosti. Prijateljica radi u jednoj firmi kod privatnika. Nije veliko preduzece, sef racunovodstva i nije dobila ppvecanje plate vec godinama a posla preko glave i po 12 sati radi prekovremeni nije placen, putni troskovi isto, godisnji da ko da nema i na kraju se gazda smiluje da joj poveca platu za citave 2000 dinara ne njoj vec svima a ostvaruje dodib od nekoliko stotina hiljada evra. A zena ima dvoje dece koju skoluje muz nezaposlen itd, a zato je bitno da gazda ne zna sta ce sa parama a kad treba da se da radnicima npr za prekovremeni za to para nema.

Ima li nade?

pre 5 godina

Klasicni srpski "biznismeni" meni sve, a vama ako nesto ostane kada podmirim zenu, decu, svalerku, strinu, tetku i ostalu familiju, sredim dv dzipa koja imam drustvu platim tri cetri pica da se pokazem kao gazda itd.itd. Vreme je g-do srpski "biznismeni" da naucite da vam ti radnici zaradjuju i drze firme. Vasi racuni i vasih najblizih imaju vece racune za mobikni nego sto dajete plate. Morate da pocnete da placate rad i dajete uredno plate.

Boki

pre 5 godina

Kada bi pošteno plaćali radnike i omogućili im da se osećaju kao slobodni ljudi a ne najamnici za koru hleba radnicui im ne bi bežali.Ali kao i uvek ovde je neko drugi kriv a ovi moderni feudalci nisu .

Mikoli

pre 5 godina

I treba da ode ko god moze na bolje. Pa ne moze se gospodo poslodavci, da ne kazem nesto grublje, ziveti od plate 25-30 hiljada dinara i da se vodite onom, ako neces ti da radis za te pare ima ko hoce. E pa ako necete vi da date vece plate, eto nasao se neko ko hoce...

stanislav

pre 5 godina

Naravno da se da se bune. Oni bi da drže radnike kao roblje i daju im koliko da mogu da prežive.
Bolje neka se pozabave efikasnošću u svojim fiama a ne da prave profit samo na robovskom radu radnika.

Mikoli

pre 5 godina

I treba da ode ko god moze na bolje. Pa ne moze se gospodo poslodavci, da ne kazem nesto grublje, ziveti od plate 25-30 hiljada dinara i da se vodite onom, ako neces ti da radis za te pare ima ko hoce. E pa ako necete vi da date vece plate, eto nasao se neko ko hoce...

Ima li nade?

pre 5 godina

Klasicni srpski "biznismeni" meni sve, a vama ako nesto ostane kada podmirim zenu, decu, svalerku, strinu, tetku i ostalu familiju, sredim dv dzipa koja imam drustvu platim tri cetri pica da se pokazem kao gazda itd.itd. Vreme je g-do srpski "biznismeni" da naucite da vam ti radnici zaradjuju i drze firme. Vasi racuni i vasih najblizih imaju vece racune za mobikni nego sto dajete plate. Morate da pocnete da placate rad i dajete uredno plate.

mrmlj

pre 5 godina

@(privatnik, 16. maj 2018 14:50)
druze, ako ne mozes da platis radnike tako da mogu pristojno da zive, onda ili cimaj porodicu da ti radi za male pare ili kljuc u bravu.
niko od zaposlenih ti nista ne duguje, pa da radi kod tebe pod losijim uslovima nego sto bi imao kod drugog poslodavca.

ovako izgleda kada zaposleni imaju priliku da poslodavcu kazu ono cuveno: "ako ti neces, ima ko hoce" i, gle cuda, poslodavcima se ne svidja isto kao sto se nije svidjalo ni zaposlenima.
mozda je trenutak da se svi zajedno podsetimo da batina ima dva kraja.

Prca

pre 5 godina

Slazem se u pptpunosti. Prijateljica radi u jednoj firmi kod privatnika. Nije veliko preduzece, sef racunovodstva i nije dobila ppvecanje plate vec godinama a posla preko glave i po 12 sati radi prekovremeni nije placen, putni troskovi isto, godisnji da ko da nema i na kraju se gazda smiluje da joj poveca platu za citave 2000 dinara ne njoj vec svima a ostvaruje dodib od nekoliko stotina hiljada evra. A zena ima dvoje dece koju skoluje muz nezaposlen itd, a zato je bitno da gazda ne zna sta ce sa parama a kad treba da se da radnicima npr za prekovremeni za to para nema.

Kalco

pre 5 godina

Bože,bože pa ovo nema nigde umesto da ćute od sramote što daju radnicima 25 hiljada oni se još i bune jer ih tobože radnici napuštaju zbog boljih uslova u drugim kompanijama..majko moja bahatosti naših privatnika nema kraja-čast izuzecima ali kod većine naših trgovina,privatnika radis svaku subotu i svaku drugu nedelju i ako ti da 30000 hiljada ponaša se kao da si mu oteo ili da ti je učinio uslugu tobože što si radio 28 dana za 30 hiljada...

dusan

pre 5 godina

@privatnik Sa drveta ili ne ako ih ne "uberes" i ne povecas plate, ostaces bez radnika! A tada se pozdravi sa svojim biznisom.

Ljudi idu tamo gde im je bolje. Zivela mogucnost izbora mesta zaposlenja (cak i u nasem Srbistanu)!

Gazda Dojkan

pre 5 godina

E, pa gospodo vlastodrsci, omogucite to i malim privatnicima, oni razvijaju Srbiju, a ne stranci...
(kuglica, 16. maj 2018 16:10)

Vlasnici lanaca trafika, taksi udruzenja i maloprodajnih radnji ne razvijaju nista osim svog dzepa. Mene bi licno bilo sramota da bilo kome ponudim 23 hiljade dinara kao platu za bilo koji posao. To gazda spiska za osrednji rucak sa pajtosima u kafani, ako ne piju.

stanislav

pre 5 godina

Naravno da se da se bune. Oni bi da drže radnike kao roblje i daju im koliko da mogu da prežive.
Bolje neka se pozabave efikasnošću u svojim fiama a ne da prave profit samo na robovskom radu radnika.

Radnik

pre 5 godina

"Radnici iz komentara, odakle zamisljate da se te plate povecaju, da ih uberem sa drveta mozda?"
(privatnik, 16. maj 2018 14:50)

Promenio sam 5 "gazda" u poslednjih 11 godina i svi do jednog su živeli na najvišoj nozi, u izobilju uz obavezan vrlo skupocen automobil, puno nekretnina, ručkova, večerinki, all inclusive letovanja cele porodice na Kube i Sejšele, a radnike su prijavljivali na minimalac uz ostatak na ruke. Ja nisam fizikalac niti radim posao kao NK radna snaga, dakle radim stručan posao koji treba platiti.
Dakle, svi do jednog žive u izobilju i blagostanju. Ne kažem da ne trebaju i niko meni nije kriv što nisam privatnik ali od tolike kuknajve me pripadne muka da ne kažem nešto drugo.

Boki

pre 5 godina

Kada bi pošteno plaćali radnike i omogućili im da se osećaju kao slobodni ljudi a ne najamnici za koru hleba radnicui im ne bi bežali.Ali kao i uvek ovde je neko drugi kriv a ovi moderni feudalci nisu .

tt

pre 5 godina

Sta je moguce zakljuciti? Da se npr preduzetnici u manjim mestima medjusobno dogovaraju o maksimanoj visini plata od 25000 dinara a da sa strancima takvog dogovora nema I zato se bune?

Misko ZR

pre 5 godina

"Radnici iz komentara, odakle zamisljate da se te plate povecaju, da ih uberem sa drveta mozda?"
(privatnik, 16. maj 2018 14:50)

Ako ne možeš da platiš radnika pošteno i da ostvariš nekakav profit, onda nemoj ni da se baviš time čime se baviš. Ključ u bravu, uzmeš radnu knjižicu, pa i ti u Drax.
Pozdrav!

Joe

pre 5 godina

Ja sam jedva izasla iz tog zacaranog kruga domaceg preduzetnistva gde je konstantno bilo "bice vece plate, bice bolji uslovi, samo da ovo stane na noge, samo da ovo prodje, samo da se ovo zavrsi...", i to sa relativno trazenom profesijom. Svima vama koji ste u slicnoj situaciji - NECE nikada biti bolje od toga! I ako se zalite ili obrazlozite jasno, dace vam povecanje od bednih 5 hiljada, pa ce vam kroz 3 meseca objasniti kako iz "ekonomskih razloga" mora da vam smanje 10%. Posle crncenja i glumljenja multipraktika za sitne pare, imala sam srecu da se zaposlim u stranoj firmi koja postuje kako posao, tako i radnika. Kada i domaci privatnik pocne tako da razmislja, mozda ce nam svima biti bolje. Do tada ce srpska ekonomika propadati, logicno.

Radnik platu zaradjuje ne daje mu gazda nista...

pre 5 godina

:))))...Pa oni se bune sto moraju vise da placaju radnike???Alo rodjaci smanjite malo dozivljaj...A za privatnika obavestenje da niko radniku ne daje platu nego vam je radnik potreban za neku radnju koju sami ne mozete da obavite i to morate platiti a cena zavisi od ponude i potraznje.

daroza

pre 5 godina

Pa ako ne možete da plaćate radite sami ili zatvorite i nadjite posao.Minimalac da se podigne na 50.000 pa ko može da plati neka radi ko ne nek zatvori.Dosta ste izrabljivali ovaj narod.

Slobodni Klikeri

pre 5 godina

Pre neki dan mi prica drugar koji vozi kamion po Evropi za neki nasu firmu (uskoro se sa porodicom seli za Nemacku) i kaze mi kako vlasnik firme prica kako nema vozaca i kako ne moze da plati vise nego sto placa (oko 1200 evra mesecno) i onda krene da mi nabraja gde je ovaj bio na odmoru poslednjih godinu dana: Meksiko 2x od cega jednom mesec dana ,Njujork, neko karipsko ostrvo,Sangaj,Svajcarska skijanje,Kop skijanje i jos par tura po gradovima Evrope. I onda od cega mucenik da da vece plate? :) A,radnici alavi,pa samo traze i traze,nemaju meru.

kralj

pre 5 godina

Imam tri radnika koji su kod mene 7-8 god.Radim skoro koliko i oni,siguran sam da za 100€ vecu platu ne bi napustili moju malu firmicu,maksimalno su ispostovani,pauzu imaju kad oni hoce,kafa,cigareta,dorucak,kad oni hoce,godisnji 20 radnih dana iz dva puta,plata u dan,samo trazim da se posao predvidjen za taj dan zavrsi.Kad firma dobro posluje u toku meseca ima i bonusa,kad lose poslujemo dinar se jedan ne odbija,smatram da sam ja kriv za to.Sustina je da se kvalitetan radnik tesko nalazi i da ga treba cuvati kao malo vode na dlanu ali i obaveza tog radnika je da postuje svoje radno mesto i poslodavca i da radi kao da u svojoj firmi radi.

MiM

pre 5 godina

Radnici iz komentara,
odakle zamisljate da se te plate povecaju,
da ih uberem sa drveta mozda?
(privatnik, 16. maj 2018 14:50)

Da, teška je situacija u privredi. Preduzetnici su pritisnuti sa svih strana. Ali većina ne inovira, ne radi ništa da smanji troškove. Na kraju, svaka ušteda se svodi na nepodizanje zarada. Ima provrednika koji su na ivici egzistencije, odnosno konstantno su pred zatvaranjem, ali ima i onih koji toše 10000e mesečno, a zaposleni im zarađuju 200e.

Protoss

pre 5 godina

Jedan od nacina da naterate domace privatnike i preduzetnike da vas normalno placaju i postuju vasa prava je upravo ova..Ako vam se pruza prilika da radite negde drugde, pa i kod stranih firmi, odmah bezite, jer tako sprecavate bogacenje domacih "postenih privatnika", koji radnike smatraju kao robove za uvecavanje sopstvenog kapitala, bez postovanja prava radnika i prostora za vrsenje mobinga i pretnji otkazom.

kuglica

pre 5 godina

Ova prica ima dve strane. Prvo, sramota je radnicima davati plate 25 hiljada i jos se ljutiti sto odlaze. Ne, nego ce da ostanu tu i da cekaju penziju... A, sa druge strane, strani investitor je dobio podsticaj od 10k evra po zaposlenom, besplatno zemljiste i prikljucke, oslobodjen je placanja ppreza na dobit 5 godina, cini mi se... E, pa gospodo vlastodrsci, omogucite to i malim privatnicima, oni razvijaju Srbiju, a ne stranci...

cx

pre 5 godina

Jeste strani investitor dobio subvenciju, al je zaposlio 5000 ljudi i nesto proizvodi. U tome je caka. A ovaj izrabljuje 20 u trafikama, i hoce subvenciju...

MILOJICA SRBIN

pre 5 godina

Radnici iz komentara,
odakle zamisljate da se te plate povecaju,
da ih uberem sa drveta mozda?
(privatnik, 16. maj 2018 14:50)

Ako si nesposoban zatvori firmu, naravno da to neces da uradis lepo se zivi od tudjeg a slabo placenog rada. Imam prijatelja koji je pet godina drzao agenciju sa petnaestak do dvadeset zaposlenih i nakraju je pukao jer je vecini zaposlenih na kraju bilo sve zedno dali ce firma propasti i ostati bez posla, jednostavno prestali su savesno da rade/knjigovodstvo u pitanju/.
A sve je pocelo posle tri godine/svi prijatelji smo ga upozoravali/ kada je poceo da izigrava velikog gazdu.Cerka se udaje na poklon od oca i majke stan/jeste na kredit/ stan veci nego prosecan, vise od pristojne lokacije adekvatna i rata kredita.Plate i onako ne prevelike pocese da kasne desetak, pa petnaest i vise dana, pa posle desetak meseci sinu punoletstvo......Naravno i dalje smo prijatelji i druzimo se, on sada radi kod privatnika/ma da ne mora/ kazu nasi drugari da se obezbedio dok je imao agenciju mada vidim da banka uzima cerkin stan.

.....

pre 5 godina

Jel vidite zbog čega nam treba Evropa i Amerika i njihove firme? Da se domaće kabadahije ne bi ponašali kao robovlasnici.
Kad ne bude imao ko da radi za minimalac zapitaće se

duki

pre 5 godina

Domace gazde. Ko ih nije poznavao, ni pakao im nece tesko pasti. Sretnem ponekad bivse gazde, desilo se par puta da su uloge promenjene i da se mirnim tonom obracaju u toku sastanaka. Neverovatan nivo servilnosti zbog nazovi titule, iako su u igri ista kravata i ista hemijska. A bio sam mlad, zelen, zeljan. Hvala bogu pa je to odavno iza mene.

nek' propadnu nije šteta

pre 5 godina

Šteta je učinjena propašću srpske privrede još pre nekoliko decenija. Propast srpskih privatnika nije nikakva šteta takvi kakvi su predugo i traju. Neka rade sami ili angažuju porodicu ako nisu u stanju da plate radnike. Zato im je izolacija naše države uz odsustvo konkurencije spolja kao i stanje gradjana bez viza i mogućnosti rada u inostranstvu veoma odgovaralo i verovatno su želeli da traje što duže. Teško će se pomiriti sa situacijom i neće prezati ni od čega da društvo vrate u robovlasništvo na koje su navikli.

Dan

pre 5 godina

Konačno...više ne pije vodu 'znaš koliko ljudi čeka na birou za tvoj posao(25.000 RSD)'- omiljena rečenica naših preduzetnika kada te driluju na poslu

Preduzetnik

pre 5 godina

I ja sam "mali preduzetnik" i imam jednog zaposlenog. Često slusam kako drugi poslodavci kukaju kako ne mogu pronaći radnika za 25 000. Veoma često i bez projave. Nemam nešto velili i uspešan posao, ali mi dobar radnik mnogo znači. Kod mene 35 000 plus bonusi. G
Dakle gospodo radnika morate platiti!!!

Tehnolog

pre 5 godina

(privatnik, 16. maj 2018 14:50) Evo gospodine privatniče da vam odgovorim. Dotični privatnik iz Zrenjanina ima još nekoliko firmi pored ove, vlasnik je taksi udruženja i ima lanac kioska. Dakle, vi privatnici u Srbiji ste navikli da se bogatite na grbači ovog naroda koji nema hleba da jede. Tu crkavicu koju dajete 23000 do 25000, znači da vi debelo zarađujete na svakom radniku jer svi vi privatnici itekako dobro živite. Zato gospodo kao magistar tehnologije odoh van ove zemlje jer neću prihvatiti da u ovoj zemlji kod naših privatnika radim za 30-35 hiljada sa 2 fakultetske diplome, 12 sati dnevno, 6 dana u nedelji. Ovde ima radnika, ali mora da se plati a ne da dajete bedu ljudima od koje ne mogu da žive. Koja je razlika između 0 i 25000 dinara? Nikakva! Sa 25 hiljada možete da platite račune i da se hranite 5-7 dana (gladujete 20-25dana) u mesecu ili da se hranite 20 dana (gladujete do kraja meseca) i da vam se gomilaju kamate na račune. Na kraju ćete završiti ili u grobu (zato što ne jedete i zato što ste se razboleli) ili kao beskućnik na ulici (zbog ne plaćenih računa). Sve je u plati, a činjenica je da pored vas privatnika građanima Srbije ni pakao neće teško pasti.

Јабучило

pre 5 godina

Како оно беше? Мала ти плата? Узми или остави, тржиште намеће цену рада?
Сада и по леђима послодаваца.

Kragujevac

pre 5 godina

Jeste pomalo iritantan stav poslodavaca od kojih radnici odlaze na bolje plaćena radna mesta. Iritantan jeste, ali ne iznenađuje. Godinama su ohrabrivani u izrabljivanju i ponižavanju zaposlenih. I to je činjenica. I posle toliko godina mene više interesuje zbog čega ljudi ovde trpe takvo zlostavljanje. Tačno je da je pojedinac zabrinut za vlastitu egzistenciju, ali da li se zabrinutošću rešava problem? Kako to da najdrastičnija kršenja radnog prava i dostojanstva zaposlenih ovde prolaze skoro nezapaženo? Setimo se samo jednog tragičnog slučaja kada se pre nešto više od godinu dana jedan nesrećni čovek obesio u krugu jedne fabrike zbog višegodišnjeg odbijanja vlasnika da isplati zarade zaposlenima. Da smo odgovorni i civilizovani, cela zemlja je trebalo da bude paralisana generalnim štrajkom. Trebalo je, jer takva sudbina može da zadesi bilo koga. Jedino rešenje je da se ljudu solidarišu i da tako udruženi traže svoja legitimna prava i pravedniju raspodelu profita (za koji inače kažu da je višestruko uvećan poslednjih godina). Kada bismo svi postali osetljiviji na ugrožavanje prava zaposlenih i reagovali na svaki slučaj njihovog kršenja masovnim protestima, vremenom bi ova tužna realnost postala prošlost. A za poslodavce iz Zrenjanina samo jedna poruka - poboljšajte položaj svojih zaposlenih i nećete više biti zabrinuti zbog njihovog odlaska. Možda onda počnu i da prelaze od drugih kod vas.

Leo

pre 5 godina

Eto, vremena kada su poslodavci govorili, "Ako ti neceš, ima ko hoce", lagano nestaju. Vrlo brzo ce zakonom spojenih sudova, plate početi da bivaju sasvim drugačije.

Nenad Vuksanović

pre 5 godina

Podrška poslodavcima koji isplaćuju pristojne a zaslužene zarade zaposlenima. Balkanski kapitalisti će se dozvati pameti tek kad ostanu bez radnika!

Siniša

pre 5 godina

Čitam komentare i smejem se, a dođe mi da plačem.
Svi nešto mnogo dobro posluju, pa svi izrabljuju radnike. Radnicima male plate, ma privatnik im zakida.
Ja kao zanatlija ( nemam radnike ) jedva sastavljam kraj s krajem. Juče je bio 15. kada je krajnji rok za plaćanje poreza i ostalih dažbina državi. Nisam uspeo da skupim dovoljno novca da bih sve platio. Pitam kolege, ni njima ne cvetaju ruže. Neki nisu ni za prošli mesec skupili, pa se kamate gomilaju.
I sad ... čisto da priupitam ... kakvim se poslom u Srbiji bave ti što izrabljuju radnike, imaju vile i palate, bahate se ... ??? Meni je 17 firmi dužno neke smešne sume, ali kada se sve to sabere, imao bih bar sebi neki jači minimalac da isplatim. Opština mi takođe duguje - kažu - biće isplata, kad stignem na red, a taj red se nešto odužio ...
Imam 38 godina radnog iskustva. Ne može se reći da ne znam da radim posao. Bilo je perioda kada sam bio i poslodavac, ali ... kako je posla sve manje, radnici su morali da budu poslati na biro, jer ako radnja ne može da zaradi za jednog, suludo je plaćati i dodatne radnike.
Ako neko zna ... neka mi kaže da li mi to živimo u istoj državi ili samo meni loše ide, a svim ostalim preduzetnicima teku med i mleko?

Bane

pre 5 godina

Plata u Drexmajeru je 27000(radnik na liniji). Na taj iznos se potpisuje ugovor o radu. Ali radi se po smenama-3 smene , vikendima i prekovremeno pa onda izguraju na 42000-46000. Inace bi imali 27000 da rade 40 sati nedeljno i prvu smenu

krle

pre 5 godina

kad se promeni svest da radis za sebe a ne za gazdu mozda vam i bude bolje. bez straha, na prvi problem odmah reagujes, probas da resis, ako ne ide odlazis. posla ima koliko hoces, samo ljudi to ne vide i onda sami sebe dovedu u situaciju straha od gazde i gubitka posla

srki

pre 5 godina

BRAVO !!!
I treba da idu....daće bog da vas napuste svi i da odu kod onih koji će ih platiti vise i obezbeti da mogu da zive koliko toliko bolje nego kod domacih lopova.....
Možete vi svi da platite više ali nećete....e pa sad radite sami.....!!!

sasa

pre 5 godina

A ne radice kod Vas za manje pare.Mozete i Vi da date vece plate ali se morate odreci lagodnog zivota na tudjoj grbaci jer polako dolazi konkurencija i vreme gde Vi zavisite od radnika a ne radnik od Vas ili radite porodicno kao i u drugim zemljama.

jasdf

pre 5 godina

Kaze gospodin "ovo je slobodno trziste". Nije, u tome je i problem. Njegova firma je dobila nekoliko hiljada evra po zaposlenom, preduzetnici nisu. Njegova firma je dobila besplatno zemljiste, ima poreske olaksice... prefuzetnici nemaju.
Ja na mom gazdinstvu imam 2 zaposlena, nisam dobio nikakve subvencije. Sa onim sto dobijaju stranci mogao bi da im povecam platu i iz toga to finansiram godinama. Da dobijam zemlju po uslovima po kojim i Arapi imao bi jos 2 radnika.
Nema slobodnog trzista dok nemamo iste uslove.

dule

pre 5 godina

Članak i komentari oslikavaju ono što ja zovem teorija malih i velikih lopova.

"Gazda" može da bude najveća lopina (veliki lopov), ali ako on podeli radnicima dobre plate (čineći ih time malim lopovima) njima uopšte nije važno odakle su te pare došle. Njima je sasvim u redu da neko prekrši gomilu zakona i od svih nas pokrade milione, ako njima da njihov deo, njima je to dobar gazda.

Ako se pak "gazda" baškari u luksuzu a isplaćuje male plate onda je najveće đubre - apsolutno je nebitno da li je ta osoba to stvorila pošteno ili ne.

Tako da običan radnik u Srbiji gazde deli na 2 vrste: đubre, koji radnicima daje male plate a baškari se u luksuzu, i nesposobni majmun koji ne zna da zaradi i treba da propadne. Treće za njih ne postoji.

I onda nam na to još dođu strani investitori. U početku smo im davali subvencije, a u poslednje vreme smo počeli da im izgrađujemo i pogone. I onda neki radnik radi u firmi koja nije dobila subvencije i zarađuje recimo 250 evra bruto. I pređe kod stranog investitora za platu 350 evra. I on misli kako ga nova firma plaća 350 evra - ne, plaća ga 200 evra, još manje nego što ga je plaćala prethodna. Ostatak mu plaćamo svi mi koji plaćamo porez u Srbiji. A posle 10 godina strani investitor ode. E tada više neće biti ni ovih domaćih, nego ćemo ponovo pozivati strane investitore i tako smo ušli u vrzino kolo.

P.S. molim vas nemojte mi stavljati reč subvencija i reč tržište u istu rečenicu, ta dva pojma nikako ne idu zajedno.

onako

pre 5 godina

"Umesto da povećaju plate oni se žale na druge koji daju veće plate.
(Radnik, 16. maj 2018 13:55) "

Da, i u pravu je jer je tom drugom država PLATILA ogroman novac da te radnike zaposli, pa on može više i da ih plati. Kada NAŠA DRŽAVA stvori NAŠIM LJUDIMA iste uslove kakve daje strancima, onda će stvarno biti nerealno da se neko buni. Ovako kako je sada NIJE NORMALNO i nigde ne postoji.

predragm

pre 5 godina

Kako kaze nas narod: svakom je tudja muka laksa.
Ja sam preduzetnik vec 30 godina, a pre toga sam bio zaposlen u drustvenom preduzecu. I poznata mi ke i jedna i druga strana medalje. Jednostavno sam resio da hocu da imam svoju firmu i krenuo od nule. Tezak je to put sa puno rada i odricanja. Ako neko misli da je lako niko mu ne brani da pokusa. Mi kao narod jos nismo shvatili da poslodavci po pravilu nisu zlo koje zlostavlja i iskoristava radnicku klasu radi licnog bogacenja. Naravno da uvek ima i takvih ali zar su svi radnici dobri i posteni?
U ovom tekstu se radi o necem drugom. Poenta je da jedna Nemacka “mega kompanija” svoje proizvode prodaje na zapadu po ceni kojom mogu bez problema platiti radnicima i duplo vise (koliko ih je ista ta kompanija placala u Rumuniji). I u takvim uslovima nasi poslodavci ne mogu pratiti tu globalnu trku. Zbog toga ce nam se pogasiti i ovo malo domacih proizvodnih firmi. I kad jednog dana isti taj Nemac ode gde mu je jeftinije (kao sto sad odlazi iz Rumunije), necemo imati gde da radimo i svi cemo u EU da ribamo toalete. Da li vi znate koliko se malih privatnih firmi ugasilo u zadnjih godinu dve? Sigurno nije zato sto mlate pare od zakidanja radnicima. Ako drzava ne nadje nacin da resi ovo nikom nece biti dobro.

Goblin

pre 5 godina

Koliko je to fascinantno, neki proleter se zaposli u prodavnicu, frizerskom salonu, kao taksista, vozac kamiona...i on godinama pljije gazdu, prica kako gazda vozi mercedes, ide na maldive, floridu...a tom proleteru ne pada na pamet da iznajmi lokal i otvori svoju prodavnicu, frizerski salon...

Neko je ispod napisao kako mu prijatej vozi kamion za 1200evra, to je mucan posao, ali 1200evra! Znam lika koji isto tako vozi kamion ima manju platu 600-800eva (i to nije prijavljen na punu olatu) i uzeo je kredit da kupi stan. Pljuje gazdu, prepricava sta gazda vozi, gde letuje...

A kamion sa prikolicom bi ga manje kostao od stana...


E to je problem!

Evo gledam bas sad, radne masine (polovne) 10-30.000eva sve zavisi od vrste. Al nas proleter ima da vozi bager kod gazde i da ga pljuje a uzece kredit za kola, kucu...

Pali i ustali

pre 5 godina

Preduzetnik sam.Plate mojim radnicima je tj kod mene je minimalac 45.000 pa na vise.Radi se striktno 8 sati,subota radna i subotom se radi 5 sati.Od nedavno sam ukinuo radnu subotu.Znaci subotom se ne radi.Imaju svoju opremljenu kuhinju.Pauzu kad hoce.Moje misljenje je da se ne zna ko je ludji,gazde,radnici ili drzava.Jedni izrabljuju radnike,drugi izrabljuju gazde(vataju krivine kako znaju i umeju) ,treci izrabljuju prvo dvoje,totalno ludilo.Ja moram prebrojavati peskire jer su radnici krali.Kafu i mleko za kafu sam im ukinuo,mislim ja im je vise ne placam.Jer su je pakovali za kuci a mleko od prodavnice do firme nestane 1litra.U stranoj firmi kad dobije 50.000 din sa svim prekovremenim ,dodje na isto kao da radi dva posla po odradjenim satnicama.2 posla moze da radi bilo gde jeri ostali daju 25 ili 27 hiljada.Mene licno drzava gusi sa propisima tj pisanijama.Imam utisak da svakom radniku treba dodati pomocnika.Ali ne zbog sustinskog posla nego zbog vodjene forme posla.Zavodjenje,upisivanje ispisivanje itd

Vlada

pre 5 godina

@Pali i ustali
O dobri čoveče, vi ste jedan od veoma retkih koji poštuju radnika i trude se da budu čovek. Veoma mi je žao što vas zaposleni ne poštuju, to dokazuje kakav smo narod, sramota. Neko bi plakao od sreće da radi kod vas, stvarno.

onako

pre 5 godina

"Umesto da povećaju plate oni se žale na druge koji daju veće plate.
(Radnik, 16. maj 2018 13:55) "

Da, i u pravu je jer je tom drugom država PLATILA ogroman novac da te radnike zaposli, pa on može više i da ih plati. Kada NAŠA DRŽAVA stvori NAŠIM LJUDIMA iste uslove kakve daje strancima, onda će stvarno biti nerealno da se neko buni. Ovako kako je sada NIJE NORMALNO i nigde ne postoji.

Goblin

pre 5 godina

Koliko je to fascinantno, neki proleter se zaposli u prodavnicu, frizerskom salonu, kao taksista, vozac kamiona...i on godinama pljije gazdu, prica kako gazda vozi mercedes, ide na maldive, floridu...a tom proleteru ne pada na pamet da iznajmi lokal i otvori svoju prodavnicu, frizerski salon...

Neko je ispod napisao kako mu prijatej vozi kamion za 1200evra, to je mucan posao, ali 1200evra! Znam lika koji isto tako vozi kamion ima manju platu 600-800eva (i to nije prijavljen na punu olatu) i uzeo je kredit da kupi stan. Pljuje gazdu, prepricava sta gazda vozi, gde letuje...

A kamion sa prikolicom bi ga manje kostao od stana...


E to je problem!

Evo gledam bas sad, radne masine (polovne) 10-30.000eva sve zavisi od vrste. Al nas proleter ima da vozi bager kod gazde i da ga pljuje a uzece kredit za kola, kucu...

dule

pre 5 godina

Članak i komentari oslikavaju ono što ja zovem teorija malih i velikih lopova.

"Gazda" može da bude najveća lopina (veliki lopov), ali ako on podeli radnicima dobre plate (čineći ih time malim lopovima) njima uopšte nije važno odakle su te pare došle. Njima je sasvim u redu da neko prekrši gomilu zakona i od svih nas pokrade milione, ako njima da njihov deo, njima je to dobar gazda.

Ako se pak "gazda" baškari u luksuzu a isplaćuje male plate onda je najveće đubre - apsolutno je nebitno da li je ta osoba to stvorila pošteno ili ne.

Tako da običan radnik u Srbiji gazde deli na 2 vrste: đubre, koji radnicima daje male plate a baškari se u luksuzu, i nesposobni majmun koji ne zna da zaradi i treba da propadne. Treće za njih ne postoji.

I onda nam na to još dođu strani investitori. U početku smo im davali subvencije, a u poslednje vreme smo počeli da im izgrađujemo i pogone. I onda neki radnik radi u firmi koja nije dobila subvencije i zarađuje recimo 250 evra bruto. I pređe kod stranog investitora za platu 350 evra. I on misli kako ga nova firma plaća 350 evra - ne, plaća ga 200 evra, još manje nego što ga je plaćala prethodna. Ostatak mu plaćamo svi mi koji plaćamo porez u Srbiji. A posle 10 godina strani investitor ode. E tada više neće biti ni ovih domaćih, nego ćemo ponovo pozivati strane investitore i tako smo ušli u vrzino kolo.

P.S. molim vas nemojte mi stavljati reč subvencija i reč tržište u istu rečenicu, ta dva pojma nikako ne idu zajedno.

kuglica

pre 5 godina

Ova prica ima dve strane. Prvo, sramota je radnicima davati plate 25 hiljada i jos se ljutiti sto odlaze. Ne, nego ce da ostanu tu i da cekaju penziju... A, sa druge strane, strani investitor je dobio podsticaj od 10k evra po zaposlenom, besplatno zemljiste i prikljucke, oslobodjen je placanja ppreza na dobit 5 godina, cini mi se... E, pa gospodo vlastodrsci, omogucite to i malim privatnicima, oni razvijaju Srbiju, a ne stranci...

predragm

pre 5 godina

Kako kaze nas narod: svakom je tudja muka laksa.
Ja sam preduzetnik vec 30 godina, a pre toga sam bio zaposlen u drustvenom preduzecu. I poznata mi ke i jedna i druga strana medalje. Jednostavno sam resio da hocu da imam svoju firmu i krenuo od nule. Tezak je to put sa puno rada i odricanja. Ako neko misli da je lako niko mu ne brani da pokusa. Mi kao narod jos nismo shvatili da poslodavci po pravilu nisu zlo koje zlostavlja i iskoristava radnicku klasu radi licnog bogacenja. Naravno da uvek ima i takvih ali zar su svi radnici dobri i posteni?
U ovom tekstu se radi o necem drugom. Poenta je da jedna Nemacka “mega kompanija” svoje proizvode prodaje na zapadu po ceni kojom mogu bez problema platiti radnicima i duplo vise (koliko ih je ista ta kompanija placala u Rumuniji). I u takvim uslovima nasi poslodavci ne mogu pratiti tu globalnu trku. Zbog toga ce nam se pogasiti i ovo malo domacih proizvodnih firmi. I kad jednog dana isti taj Nemac ode gde mu je jeftinije (kao sto sad odlazi iz Rumunije), necemo imati gde da radimo i svi cemo u EU da ribamo toalete. Da li vi znate koliko se malih privatnih firmi ugasilo u zadnjih godinu dve? Sigurno nije zato sto mlate pare od zakidanja radnicima. Ako drzava ne nadje nacin da resi ovo nikom nece biti dobro.

jasdf

pre 5 godina

Kaze gospodin "ovo je slobodno trziste". Nije, u tome je i problem. Njegova firma je dobila nekoliko hiljada evra po zaposlenom, preduzetnici nisu. Njegova firma je dobila besplatno zemljiste, ima poreske olaksice... prefuzetnici nemaju.
Ja na mom gazdinstvu imam 2 zaposlena, nisam dobio nikakve subvencije. Sa onim sto dobijaju stranci mogao bi da im povecam platu i iz toga to finansiram godinama. Da dobijam zemlju po uslovima po kojim i Arapi imao bi jos 2 radnika.
Nema slobodnog trzista dok nemamo iste uslove.

daroza

pre 5 godina

Pa ako ne možete da plaćate radite sami ili zatvorite i nadjite posao.Minimalac da se podigne na 50.000 pa ko može da plati neka radi ko ne nek zatvori.Dosta ste izrabljivali ovaj narod.

Siniša

pre 5 godina

Čitam komentare i smejem se, a dođe mi da plačem.
Svi nešto mnogo dobro posluju, pa svi izrabljuju radnike. Radnicima male plate, ma privatnik im zakida.
Ja kao zanatlija ( nemam radnike ) jedva sastavljam kraj s krajem. Juče je bio 15. kada je krajnji rok za plaćanje poreza i ostalih dažbina državi. Nisam uspeo da skupim dovoljno novca da bih sve platio. Pitam kolege, ni njima ne cvetaju ruže. Neki nisu ni za prošli mesec skupili, pa se kamate gomilaju.
I sad ... čisto da priupitam ... kakvim se poslom u Srbiji bave ti što izrabljuju radnike, imaju vile i palate, bahate se ... ??? Meni je 17 firmi dužno neke smešne sume, ali kada se sve to sabere, imao bih bar sebi neki jači minimalac da isplatim. Opština mi takođe duguje - kažu - biće isplata, kad stignem na red, a taj red se nešto odužio ...
Imam 38 godina radnog iskustva. Ne može se reći da ne znam da radim posao. Bilo je perioda kada sam bio i poslodavac, ali ... kako je posla sve manje, radnici su morali da budu poslati na biro, jer ako radnja ne može da zaradi za jednog, suludo je plaćati i dodatne radnike.
Ako neko zna ... neka mi kaže da li mi to živimo u istoj državi ili samo meni loše ide, a svim ostalim preduzetnicima teku med i mleko?

Preduzetnik

pre 5 godina

I ja sam "mali preduzetnik" i imam jednog zaposlenog. Često slusam kako drugi poslodavci kukaju kako ne mogu pronaći radnika za 25 000. Veoma često i bez projave. Nemam nešto velili i uspešan posao, ali mi dobar radnik mnogo znači. Kod mene 35 000 plus bonusi. G
Dakle gospodo radnika morate platiti!!!

Prca

pre 5 godina

Slazem se u pptpunosti. Prijateljica radi u jednoj firmi kod privatnika. Nije veliko preduzece, sef racunovodstva i nije dobila ppvecanje plate vec godinama a posla preko glave i po 12 sati radi prekovremeni nije placen, putni troskovi isto, godisnji da ko da nema i na kraju se gazda smiluje da joj poveca platu za citave 2000 dinara ne njoj vec svima a ostvaruje dodib od nekoliko stotina hiljada evra. A zena ima dvoje dece koju skoluje muz nezaposlen itd, a zato je bitno da gazda ne zna sta ce sa parama a kad treba da se da radnicima npr za prekovremeni za to para nema.

Tehnolog

pre 5 godina

(privatnik, 16. maj 2018 14:50) Evo gospodine privatniče da vam odgovorim. Dotični privatnik iz Zrenjanina ima još nekoliko firmi pored ove, vlasnik je taksi udruženja i ima lanac kioska. Dakle, vi privatnici u Srbiji ste navikli da se bogatite na grbači ovog naroda koji nema hleba da jede. Tu crkavicu koju dajete 23000 do 25000, znači da vi debelo zarađujete na svakom radniku jer svi vi privatnici itekako dobro živite. Zato gospodo kao magistar tehnologije odoh van ove zemlje jer neću prihvatiti da u ovoj zemlji kod naših privatnika radim za 30-35 hiljada sa 2 fakultetske diplome, 12 sati dnevno, 6 dana u nedelji. Ovde ima radnika, ali mora da se plati a ne da dajete bedu ljudima od koje ne mogu da žive. Koja je razlika između 0 i 25000 dinara? Nikakva! Sa 25 hiljada možete da platite račune i da se hranite 5-7 dana (gladujete 20-25dana) u mesecu ili da se hranite 20 dana (gladujete do kraja meseca) i da vam se gomilaju kamate na račune. Na kraju ćete završiti ili u grobu (zato što ne jedete i zato što ste se razboleli) ili kao beskućnik na ulici (zbog ne plaćenih računa). Sve je u plati, a činjenica je da pored vas privatnika građanima Srbije ni pakao neće teško pasti.

Ima li nade?

pre 5 godina

Klasicni srpski "biznismeni" meni sve, a vama ako nesto ostane kada podmirim zenu, decu, svalerku, strinu, tetku i ostalu familiju, sredim dv dzipa koja imam drustvu platim tri cetri pica da se pokazem kao gazda itd.itd. Vreme je g-do srpski "biznismeni" da naucite da vam ti radnici zaradjuju i drze firme. Vasi racuni i vasih najblizih imaju vece racune za mobikni nego sto dajete plate. Morate da pocnete da placate rad i dajete uredno plate.

MILOJICA SRBIN

pre 5 godina

Radnici iz komentara,
odakle zamisljate da se te plate povecaju,
da ih uberem sa drveta mozda?
(privatnik, 16. maj 2018 14:50)

Ako si nesposoban zatvori firmu, naravno da to neces da uradis lepo se zivi od tudjeg a slabo placenog rada. Imam prijatelja koji je pet godina drzao agenciju sa petnaestak do dvadeset zaposlenih i nakraju je pukao jer je vecini zaposlenih na kraju bilo sve zedno dali ce firma propasti i ostati bez posla, jednostavno prestali su savesno da rade/knjigovodstvo u pitanju/.
A sve je pocelo posle tri godine/svi prijatelji smo ga upozoravali/ kada je poceo da izigrava velikog gazdu.Cerka se udaje na poklon od oca i majke stan/jeste na kredit/ stan veci nego prosecan, vise od pristojne lokacije adekvatna i rata kredita.Plate i onako ne prevelike pocese da kasne desetak, pa petnaest i vise dana, pa posle desetak meseci sinu punoletstvo......Naravno i dalje smo prijatelji i druzimo se, on sada radi kod privatnika/ma da ne mora/ kazu nasi drugari da se obezbedio dok je imao agenciju mada vidim da banka uzima cerkin stan.

Gazda Dojkan

pre 5 godina

E, pa gospodo vlastodrsci, omogucite to i malim privatnicima, oni razvijaju Srbiju, a ne stranci...
(kuglica, 16. maj 2018 16:10)

Vlasnici lanaca trafika, taksi udruzenja i maloprodajnih radnji ne razvijaju nista osim svog dzepa. Mene bi licno bilo sramota da bilo kome ponudim 23 hiljade dinara kao platu za bilo koji posao. To gazda spiska za osrednji rucak sa pajtosima u kafani, ako ne piju.

sasa

pre 5 godina

A ne radice kod Vas za manje pare.Mozete i Vi da date vece plate ali se morate odreci lagodnog zivota na tudjoj grbaci jer polako dolazi konkurencija i vreme gde Vi zavisite od radnika a ne radnik od Vas ili radite porodicno kao i u drugim zemljama.

cx

pre 5 godina

Jeste strani investitor dobio subvenciju, al je zaposlio 5000 ljudi i nesto proizvodi. U tome je caka. A ovaj izrabljuje 20 u trafikama, i hoce subvenciju...

Kalco

pre 5 godina

Bože,bože pa ovo nema nigde umesto da ćute od sramote što daju radnicima 25 hiljada oni se još i bune jer ih tobože radnici napuštaju zbog boljih uslova u drugim kompanijama..majko moja bahatosti naših privatnika nema kraja-čast izuzecima ali kod većine naših trgovina,privatnika radis svaku subotu i svaku drugu nedelju i ako ti da 30000 hiljada ponaša se kao da si mu oteo ili da ti je učinio uslugu tobože što si radio 28 dana za 30 hiljada...

.....

pre 5 godina

Jel vidite zbog čega nam treba Evropa i Amerika i njihove firme? Da se domaće kabadahije ne bi ponašali kao robovlasnici.
Kad ne bude imao ko da radi za minimalac zapitaće se

srki

pre 5 godina

BRAVO !!!
I treba da idu....daće bog da vas napuste svi i da odu kod onih koji će ih platiti vise i obezbeti da mogu da zive koliko toliko bolje nego kod domacih lopova.....
Možete vi svi da platite više ali nećete....e pa sad radite sami.....!!!

Boki

pre 5 godina

Kada bi pošteno plaćali radnike i omogućili im da se osećaju kao slobodni ljudi a ne najamnici za koru hleba radnicui im ne bi bežali.Ali kao i uvek ovde je neko drugi kriv a ovi moderni feudalci nisu .

Misko ZR

pre 5 godina

"Radnici iz komentara, odakle zamisljate da se te plate povecaju, da ih uberem sa drveta mozda?"
(privatnik, 16. maj 2018 14:50)

Ako ne možeš da platiš radnika pošteno i da ostvariš nekakav profit, onda nemoj ni da se baviš time čime se baviš. Ključ u bravu, uzmeš radnu knjižicu, pa i ti u Drax.
Pozdrav!

Radnik

pre 5 godina

"Radnici iz komentara, odakle zamisljate da se te plate povecaju, da ih uberem sa drveta mozda?"
(privatnik, 16. maj 2018 14:50)

Promenio sam 5 "gazda" u poslednjih 11 godina i svi do jednog su živeli na najvišoj nozi, u izobilju uz obavezan vrlo skupocen automobil, puno nekretnina, ručkova, večerinki, all inclusive letovanja cele porodice na Kube i Sejšele, a radnike su prijavljivali na minimalac uz ostatak na ruke. Ja nisam fizikalac niti radim posao kao NK radna snaga, dakle radim stručan posao koji treba platiti.
Dakle, svi do jednog žive u izobilju i blagostanju. Ne kažem da ne trebaju i niko meni nije kriv što nisam privatnik ali od tolike kuknajve me pripadne muka da ne kažem nešto drugo.

stanislav

pre 5 godina

Naravno da se da se bune. Oni bi da drže radnike kao roblje i daju im koliko da mogu da prežive.
Bolje neka se pozabave efikasnošću u svojim fiama a ne da prave profit samo na robovskom radu radnika.

krle

pre 5 godina

kad se promeni svest da radis za sebe a ne za gazdu mozda vam i bude bolje. bez straha, na prvi problem odmah reagujes, probas da resis, ako ne ide odlazis. posla ima koliko hoces, samo ljudi to ne vide i onda sami sebe dovedu u situaciju straha od gazde i gubitka posla

duki

pre 5 godina

Domace gazde. Ko ih nije poznavao, ni pakao im nece tesko pasti. Sretnem ponekad bivse gazde, desilo se par puta da su uloge promenjene i da se mirnim tonom obracaju u toku sastanaka. Neverovatan nivo servilnosti zbog nazovi titule, iako su u igri ista kravata i ista hemijska. A bio sam mlad, zelen, zeljan. Hvala bogu pa je to odavno iza mene.

Protoss

pre 5 godina

Jedan od nacina da naterate domace privatnike i preduzetnike da vas normalno placaju i postuju vasa prava je upravo ova..Ako vam se pruza prilika da radite negde drugde, pa i kod stranih firmi, odmah bezite, jer tako sprecavate bogacenje domacih "postenih privatnika", koji radnike smatraju kao robove za uvecavanje sopstvenog kapitala, bez postovanja prava radnika i prostora za vrsenje mobinga i pretnji otkazom.

tt

pre 5 godina

Sta je moguce zakljuciti? Da se npr preduzetnici u manjim mestima medjusobno dogovaraju o maksimanoj visini plata od 25000 dinara a da sa strancima takvog dogovora nema I zato se bune?

mrmlj

pre 5 godina

@(privatnik, 16. maj 2018 14:50)
druze, ako ne mozes da platis radnike tako da mogu pristojno da zive, onda ili cimaj porodicu da ti radi za male pare ili kljuc u bravu.
niko od zaposlenih ti nista ne duguje, pa da radi kod tebe pod losijim uslovima nego sto bi imao kod drugog poslodavca.

ovako izgleda kada zaposleni imaju priliku da poslodavcu kazu ono cuveno: "ako ti neces, ima ko hoce" i, gle cuda, poslodavcima se ne svidja isto kao sto se nije svidjalo ni zaposlenima.
mozda je trenutak da se svi zajedno podsetimo da batina ima dva kraja.

Dan

pre 5 godina

Konačno...više ne pije vodu 'znaš koliko ljudi čeka na birou za tvoj posao(25.000 RSD)'- omiljena rečenica naših preduzetnika kada te driluju na poslu

Joe

pre 5 godina

Ja sam jedva izasla iz tog zacaranog kruga domaceg preduzetnistva gde je konstantno bilo "bice vece plate, bice bolji uslovi, samo da ovo stane na noge, samo da ovo prodje, samo da se ovo zavrsi...", i to sa relativno trazenom profesijom. Svima vama koji ste u slicnoj situaciji - NECE nikada biti bolje od toga! I ako se zalite ili obrazlozite jasno, dace vam povecanje od bednih 5 hiljada, pa ce vam kroz 3 meseca objasniti kako iz "ekonomskih razloga" mora da vam smanje 10%. Posle crncenja i glumljenja multipraktika za sitne pare, imala sam srecu da se zaposlim u stranoj firmi koja postuje kako posao, tako i radnika. Kada i domaci privatnik pocne tako da razmislja, mozda ce nam svima biti bolje. Do tada ce srpska ekonomika propadati, logicno.

Slobodni Klikeri

pre 5 godina

Pre neki dan mi prica drugar koji vozi kamion po Evropi za neki nasu firmu (uskoro se sa porodicom seli za Nemacku) i kaze mi kako vlasnik firme prica kako nema vozaca i kako ne moze da plati vise nego sto placa (oko 1200 evra mesecno) i onda krene da mi nabraja gde je ovaj bio na odmoru poslednjih godinu dana: Meksiko 2x od cega jednom mesec dana ,Njujork, neko karipsko ostrvo,Sangaj,Svajcarska skijanje,Kop skijanje i jos par tura po gradovima Evrope. I onda od cega mucenik da da vece plate? :) A,radnici alavi,pa samo traze i traze,nemaju meru.

Mikoli

pre 5 godina

I treba da ode ko god moze na bolje. Pa ne moze se gospodo poslodavci, da ne kazem nesto grublje, ziveti od plate 25-30 hiljada dinara i da se vodite onom, ako neces ti da radis za te pare ima ko hoce. E pa ako necete vi da date vece plate, eto nasao se neko ko hoce...

nek' propadnu nije šteta

pre 5 godina

Šteta je učinjena propašću srpske privrede još pre nekoliko decenija. Propast srpskih privatnika nije nikakva šteta takvi kakvi su predugo i traju. Neka rade sami ili angažuju porodicu ako nisu u stanju da plate radnike. Zato im je izolacija naše države uz odsustvo konkurencije spolja kao i stanje gradjana bez viza i mogućnosti rada u inostranstvu veoma odgovaralo i verovatno su želeli da traje što duže. Teško će se pomiriti sa situacijom i neće prezati ni od čega da društvo vrate u robovlasništvo na koje su navikli.

Nenad Vuksanović

pre 5 godina

Podrška poslodavcima koji isplaćuju pristojne a zaslužene zarade zaposlenima. Balkanski kapitalisti će se dozvati pameti tek kad ostanu bez radnika!

kralj

pre 5 godina

Imam tri radnika koji su kod mene 7-8 god.Radim skoro koliko i oni,siguran sam da za 100€ vecu platu ne bi napustili moju malu firmicu,maksimalno su ispostovani,pauzu imaju kad oni hoce,kafa,cigareta,dorucak,kad oni hoce,godisnji 20 radnih dana iz dva puta,plata u dan,samo trazim da se posao predvidjen za taj dan zavrsi.Kad firma dobro posluje u toku meseca ima i bonusa,kad lose poslujemo dinar se jedan ne odbija,smatram da sam ja kriv za to.Sustina je da se kvalitetan radnik tesko nalazi i da ga treba cuvati kao malo vode na dlanu ali i obaveza tog radnika je da postuje svoje radno mesto i poslodavca i da radi kao da u svojoj firmi radi.

Leo

pre 5 godina

Eto, vremena kada su poslodavci govorili, "Ako ti neceš, ima ko hoce", lagano nestaju. Vrlo brzo ce zakonom spojenih sudova, plate početi da bivaju sasvim drugačije.

Bane

pre 5 godina

Plata u Drexmajeru je 27000(radnik na liniji). Na taj iznos se potpisuje ugovor o radu. Ali radi se po smenama-3 smene , vikendima i prekovremeno pa onda izguraju na 42000-46000. Inace bi imali 27000 da rade 40 sati nedeljno i prvu smenu

Pali i ustali

pre 5 godina

Preduzetnik sam.Plate mojim radnicima je tj kod mene je minimalac 45.000 pa na vise.Radi se striktno 8 sati,subota radna i subotom se radi 5 sati.Od nedavno sam ukinuo radnu subotu.Znaci subotom se ne radi.Imaju svoju opremljenu kuhinju.Pauzu kad hoce.Moje misljenje je da se ne zna ko je ludji,gazde,radnici ili drzava.Jedni izrabljuju radnike,drugi izrabljuju gazde(vataju krivine kako znaju i umeju) ,treci izrabljuju prvo dvoje,totalno ludilo.Ja moram prebrojavati peskire jer su radnici krali.Kafu i mleko za kafu sam im ukinuo,mislim ja im je vise ne placam.Jer su je pakovali za kuci a mleko od prodavnice do firme nestane 1litra.U stranoj firmi kad dobije 50.000 din sa svim prekovremenim ,dodje na isto kao da radi dva posla po odradjenim satnicama.2 posla moze da radi bilo gde jeri ostali daju 25 ili 27 hiljada.Mene licno drzava gusi sa propisima tj pisanijama.Imam utisak da svakom radniku treba dodati pomocnika.Ali ne zbog sustinskog posla nego zbog vodjene forme posla.Zavodjenje,upisivanje ispisivanje itd

MiM

pre 5 godina

Radnici iz komentara,
odakle zamisljate da se te plate povecaju,
da ih uberem sa drveta mozda?
(privatnik, 16. maj 2018 14:50)

Da, teška je situacija u privredi. Preduzetnici su pritisnuti sa svih strana. Ali većina ne inovira, ne radi ništa da smanji troškove. Na kraju, svaka ušteda se svodi na nepodizanje zarada. Ima provrednika koji su na ivici egzistencije, odnosno konstantno su pred zatvaranjem, ali ima i onih koji toše 10000e mesečno, a zaposleni im zarađuju 200e.

Јабучило

pre 5 godina

Како оно беше? Мала ти плата? Узми или остави, тржиште намеће цену рада?
Сада и по леђима послодаваца.

dusan

pre 5 godina

@privatnik Sa drveta ili ne ako ih ne "uberes" i ne povecas plate, ostaces bez radnika! A tada se pozdravi sa svojim biznisom.

Ljudi idu tamo gde im je bolje. Zivela mogucnost izbora mesta zaposlenja (cak i u nasem Srbistanu)!

Radnik platu zaradjuje ne daje mu gazda nista...

pre 5 godina

:))))...Pa oni se bune sto moraju vise da placaju radnike???Alo rodjaci smanjite malo dozivljaj...A za privatnika obavestenje da niko radniku ne daje platu nego vam je radnik potreban za neku radnju koju sami ne mozete da obavite i to morate platiti a cena zavisi od ponude i potraznje.

Kragujevac

pre 5 godina

Jeste pomalo iritantan stav poslodavaca od kojih radnici odlaze na bolje plaćena radna mesta. Iritantan jeste, ali ne iznenađuje. Godinama su ohrabrivani u izrabljivanju i ponižavanju zaposlenih. I to je činjenica. I posle toliko godina mene više interesuje zbog čega ljudi ovde trpe takvo zlostavljanje. Tačno je da je pojedinac zabrinut za vlastitu egzistenciju, ali da li se zabrinutošću rešava problem? Kako to da najdrastičnija kršenja radnog prava i dostojanstva zaposlenih ovde prolaze skoro nezapaženo? Setimo se samo jednog tragičnog slučaja kada se pre nešto više od godinu dana jedan nesrećni čovek obesio u krugu jedne fabrike zbog višegodišnjeg odbijanja vlasnika da isplati zarade zaposlenima. Da smo odgovorni i civilizovani, cela zemlja je trebalo da bude paralisana generalnim štrajkom. Trebalo je, jer takva sudbina može da zadesi bilo koga. Jedino rešenje je da se ljudu solidarišu i da tako udruženi traže svoja legitimna prava i pravedniju raspodelu profita (za koji inače kažu da je višestruko uvećan poslednjih godina). Kada bismo svi postali osetljiviji na ugrožavanje prava zaposlenih i reagovali na svaki slučaj njihovog kršenja masovnim protestima, vremenom bi ova tužna realnost postala prošlost. A za poslodavce iz Zrenjanina samo jedna poruka - poboljšajte položaj svojih zaposlenih i nećete više biti zabrinuti zbog njihovog odlaska. Možda onda počnu i da prelaze od drugih kod vas.

Vlada

pre 5 godina

@Pali i ustali
O dobri čoveče, vi ste jedan od veoma retkih koji poštuju radnika i trude se da budu čovek. Veoma mi je žao što vas zaposleni ne poštuju, to dokazuje kakav smo narod, sramota. Neko bi plakao od sreće da radi kod vas, stvarno.