Četvrtak, 05.04.2018.

09:33

BG: Stanovi idu kao alva, plaća se kešom

U Beogradu se godišnje proda tri do četiri puta više stanova nego što se izgradi, a interesantno je da se nekretnine više kupuju u kešu nego na kredit.

Izvor: Tanjug

BG: Stanovi idu kao alva, plaæa se kešom IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

73 Komentari

Sortiraj po:

Brane

pre 4 godine

Ko kupuje stanove?Svi pričaju da Srbi odlaze mahom iz Srbije a stanogradnja je stalno u usponu,pa me čudi dali penzioneri imaju toliko para,da kupuju stanove,za djecu? Jasam se nadao,daću doći do jeftinog stana,kad toliki mladi odlaze,ali nikako da pronađem.Nedšto tu nije jasno,ili je istina da toliko naroda odlazi,ili je opoziciona propaganda,koja nam gadi srbiju na svakom koraku,govoreći da nikada nije bilo crnje nego sada.Ko laže??

Zoran

pre 6 godina

Ja ne znam sta je nas srbski problem.
Oni koji nemaju misle da svi sto imaju su neki kriminalci ili da su prodali njivu.
Ljudi imaju privatne poslove, zaradjuju 2-3000 eura, rade u stranim firmama gde nisu svi na pokretnoj traci nego imaju normalne uslove i plate.
Ima i takvih u srb i imaju da kupe stan. Normalna stvar
(nemanja, 5. april 2018 13:30)


Najveći srBski problem je što su se mnogo pojavili likovi koji su polupismeni a prave se pametni!

Koren reči srpski glasi srb i u pridevu će doći do jednačenja suglasnika po zvučnosti gde glas B prelazi u svoj bezvučni par P. Tako da će se pravilno pisati isključivo srpski.

A država koja je dozvolila da privatnik zaradi 3000 i više Eura, i gde ima državnih činovnika sa platama od par desetina hiljada Eura, a gde 50% naroda jedva prebaci 200 Evra i u kojoj ima ljudi i sa fakultetom koji rade za te pare, gde ima penzionera sa 12...15.000 RSD mesečno, nije zaslužila da se naziva državom. To je anarhija prijatelju! Tu nešto nije u vaservagu.

mahat

pre 6 godina

Verovatno missle na "kes" u smislu sa racuna na racun, bez kredita. Za te koji kupuju pravim kesom necemo ni da cujemo. Ste se tice nemanje i srBskog problema, pa imamo ga jer su na moju bednu platu legli porezima i doprinosima na sve strane a neko ko se bavi "privatnim biznisom" i zaradjuje preko 10k evra mesecno ne placa nikom ni sta. Kako znam da ne placa? Pa pogledaj listu krajem godine ljudi koji su prijavili prihod veci od 2.2 miliona dianra, njega tamo nema. Ovakvom poreskom politikom i drzava direktno stimulise sivu ekonomiju.

jasdf

pre 6 godina

Ne razumem ko moze dq kupi stan u kesu. Krecem od sebe, skoro 40 godina sam bio u inostranstvu, u raznim dosta razvijenim zemljama. Deca su mi se skolovala u inostranstvu, na predtiznim univerzitetima. Unuci mi se upravo skoluji. Vratio sam se u Srbiju na porodicno imanje, koje sam malo prosirio. Da me sada neko pita, ne bi mogao da skupim par hiljada evra u kesu, a i za to bi mi trebalo vremena. Da ulozim maksimalne napore, mozda bi skupio 10 hiljada, ali je jednostavnije, i jeftinije, da uzmem kredit. Sta treba da radi neko ko ima 200+ hiljada u kesu.

ххх

pre 6 godina

Мене су питали кад сам уплаћивао учешће за порекло новца, али зато министра војног нико не пита би одакле му 200,000...

Лука

pre 6 godina

Прво, мислим да сс подаци манипулативни. Друго несразмера у броју станова који се изграде и оних који се продају тј. купе указује на то да одавде људи одлазе у рекама. Нажалост. У београд долазе људи из унутрашњости (сви смо дошли у неком тренутку, ми или неко наш) у нади да ће овде наћи бољи живот. А онда иду даље, вани. Београд је велики збег, илузија. Гужва која је настала чекањем у реду, уским грлом. За 20 година, ти исти станови, продаваће се упола цене. И повољније.

Kole

pre 6 godina

@Kakadu
Mislim da si u pravu. Trenutno su cene stanova za kupovinu manje nego ikad u proteklih 20 godina, ali cene izdavanja su jos nize, tacnije smesne. Kupovina stana u kome se ne zivi, ili kupovina stana kao investicija trenutno ne izgleda narocito pametno. Srbija se razvija enormno sporo, gotovo da stoji u mestu. Sto ce reci, garsonjeru koju platis sada u keshu, izdavanjem mozes da otplatis za jedno 25 godina. Ako ne zivis u tom stanu, ne deluje kao narocito dobar deal. Pa i ako zivis, lako moze da se desi da za par godina odes u drugu zemlju zbog posla, i opet sta si uradio nista. A cene izdavanja male, ni ne osetis neku korist za kucni budzet. Da garsonjera moze da se izda za 400-500 evra, kao sto je vec slucaj u Budimpesti ili Pragu, a rata ti 200 evra, to bi bio deal. Za sada, pametno je kupiti samo nesto sto je bas bas bas ispod cene. Ostalo, pametnije placati ove sadasnje male kirije, i cekati neku zbilju dobru ponudu.

ххх

pre 6 godina

Стан не може да се купи у кешу, то је противзаконито, само капара. Мало размислите пре него што напишете... Мислили сте вероватно са рачуна на рачун, а да порекло новца није из кредита...

Goran

pre 6 godina

Cim izadje ovakva vest javlja se mnogo onih koji uporedjuju cene stanova u Beogradu sa drugim Evropskim gradovima. To je besmisleno. U Holandiji ima najmanje 10 gradova kao Antverpen u kojima je zivot jednako dobar, zeleznica je brza, iz svakog dela se stize u svaki deo za najdalje 2 sata pa nema velike razlike u ceni stanova. U Beogradu nema metro pa se unutar Beograda javljaju ogromne razlike u ceni unutar nekoliko km. Srbija ima slabu putnu infrastrukturu pa ko kupi stan u Smederevu ne treba da sanja da radi u Beogradu iako je razdaljina 63 km i uz dobar autoput to bi bilo pola sata voznje.

pa

pre 6 godina

kako jedan ovde kaze, to mogu samo politicari i kriminalci od plata nema sanse. novinari pisu ono sto glavni naredi pa nam je tak osve pojeftinilo. na primer pre 3 godine jedan od lekova koje pijem bio je 72 din a sad je 365 din, stvarno jeftino. recim osapun koj ismo uzimali bio je 42 din sad je 80...
pa recim oglavni je bio podstanar nije imao da plati racun za mobilni bar je tako izjavljivao a sad vodi dete na vceru u ameriku. ja ne mogu unuka ni u mc donalds, stalno me pita dek ojel legla penzija a ja ga lazem kazem nije

citam lik neki se ubio pa i ja sma milion puta razmisljao o tome da pobegnem odavde ne mogu i jedino me unuk "sprecava" jer ovde zive i uzivaj usamo lopovi i politicari

Sirotinja

pre 6 godina

@Baki kad već živiš i radiš u Čikagu i Španiji, zašto brate mili uopšte gledaš ovdašnje novine, sajtove, nekretnine ?! Bolje napiši čime se baviš, koji je to životni put tebi omogućio tako kosmopolitski život, pa da i mi sirotinja iz balkanskog blata promislimo da li bismo mogli i mi tako kao ti.

dex

pre 6 godina

@nemanja

Ne znam da li ste dobro procitali vest. Kaze se da se stanovi kupuju gotovinom. Evo, moj kum i najbolji prijatelj iz detinjstva ima platu oko 2300 evra. Upravo kupuje stan, ali ne gotovinom, vec na kredit. Dakle, i sa tolikim primanjima, koja su astronomska za nase pojmove se stan ne moze kupiti gotovinom. Koliko onda zaradjuju ti koji kupuju gotovinom? 10-15000 mesecno? Takve zarade su vec moguce skoro iskljucivo kriminalom ili naravno politikom. Mada, to mu dodje na isto...

Čudno

pre 6 godina

Ako je tolika jagma za stanovima u Beogradu, kako to da ja već treću godinu prodajem stan (u kući, na spratu, sa garažom, sa ograđenim dvorištem sa drvećem, sa mogućnošću proširenja...)u naselju Galenika koje je po komunalnoj uređenosti višestruko bolje od preizgrađenih delova centralnih beogradskih opština, i neuporedivo bolje od divljih naselja koja izgledaju kao favele južne Amerike, i broj poziva interesenata se može izbrojati na prste jedne ruke. I inače je primetno da isti oglasi stoje dosta dugo. Kako onda "jagma" ?!

Naslednik

pre 6 godina

Kako se kupuju stanovi za keš? Tako što ti i tvoj brat ili sestra nasledite stan od roditelja koji je za vreme inflacije bio otkupljen za 500 maraka. Prodate stan, podelite pare, dodate još para ako imate pa u kupovinu druge nekretnine.
Kada se kaže keš kupac, misli se naravno da se keš isplaćuje preko računa u banci. U Srbije je gotovinsko plaćanje dozvoljeno čini mi se do 5000eur. Sve ostalo mora preko banke.

Kupac diplome

pre 6 godina

Ja ne znam sta je nas srbski problem.
Oni koji nemaju misle da svi sto imaju su neki kriminalci ili da su prodali njivu.
Ljudi imaju privatne poslove, zaradjuju 2-3000 eura, rade u stranim firmama gde nisu svi na pokretnoj traci nego imaju normalne uslove i plate.
Ima i takvih u srb i imaju da kupe stan. Normalna stvar
(nemanja, 5. april 2018 13:30

Ne znam koji je to srBski problem, ali znam koji je to srpski problem. To su jedni te isti likovi koji imaju lovu i peru pare kupovinom stanova. Neko ko ima 2000 evra mesečno kupuje stanove za keš? Možda može jedan za jedno deceniju rada u toj firmi. Malo je takvih firmi po Srbiji. Suština je da 90% stanovnika Srbije živi bedno za evropske standarde. Pola stanova zvrlji prazno jer se većina njih izdaje za poprilično visoku stanarinu. Samo da se nadovežem na moj prošli komentar. Normalno da ljudi dolaze u Beograd, to niko ne spori. Moja opaska je više bila namenjena političarima koji svi žive u Beogradu i uopšte ne ulažu u ostatak Srbije. Prvi se zalažem za decentralizaciju i nemam problem sa tim.

Bacvanin

pre 6 godina

Bukvalno sam kupio zadnji neprodat stan u jos nezavrsenoj zgradi u Novom Sadu i to sto je neko odustao.Neverovatno kolika je jagma za stanovima.

nemanja

pre 6 godina

Ja ne znam sta je nas srbski problem.
Oni koji nemaju misle da svi sto imaju su neki kriminalci ili da su prodali njivu.
Ljudi imaju privatne poslove, zaradjuju 2-3000 eura, rade u stranim firmama gde nisu svi na pokretnoj traci nego imaju normalne uslove i plate.
Ima i takvih u srb i imaju da kupe stan. Normalna stvar

srecni kupac stana

pre 6 godina

1. Ovi koji cene da je realna vrednost stana u BG 700 evra kvadrat, nek ostave svoj kontakt, ja im dajem 900 evra za njihov stan, kes isplata odmah.
2. Nov stan u BG ispod 1600 eur kvadrat odmah ide u rubriku sumnjivo.
3. Stare stanove (tu vrhunsku kvalitetnu starogradnju koju hvale) u raspadnom stanju, u raspaloj zgradi sa raspalim komsulukom kupuje samo onaj ko hoce vise kvadrata za manje para, to ide u rubriku muka pregolema, al jeftinije.
4. Naci dobar stan u BG, dobrog rasporeda, solidno odradjen, u zavrsenoj zgradi - to ide u rubriku naucna fantastika.
5. Iako i sam smatram da je kupivina stana u izgradnji rizik, svi bolji stanovi su prodati dok jos kopaju rupu, a kad zavrse zgradu za prodaju ostaju samo suteren i potkrovlje ili ono sto niko nije hteo. To je realnost.
7. Novogradnju kupuju nasi ljudi iz inostranstva, a ne vise toliko iz unutrasnjosti.

nn

pre 6 godina

@kupac diplome, a odakle si ti, ili tvoji roditelji?! Da niste s Marsa doseljeni? S druge strane, zasto juznjaci, crnogorci, bosanci ili ostali nemaju pravo da zive u bilo kojem gradu u Srbiji ako to zele, pa makar to bio i Beograd? Trece, grad poput Beograda pruza kakvu takvu mogucnost da se u zivotu snadjete za nesto, pa makar da prezivite, a ostali pasivni i odumrli krajevi Srbije pruzaju samo sivilo, koje ne moze razumeti samo onaj ko ne zivi izvan Beograda...

Kakadu

pre 6 godina

Od skoro imam platu oko 1000 evra. Stan cu mozda gledati da kupim kada budem sakupio oko 40-50% vrednosti stana. Pre toga mi ne pada na pamet jer zivimo u drzavi u kakvoj zivimo. Jeste da placam kiriju (mada sam nasao povoljnije u odnosu na trzisne uslove) ali treba uraditi mnogo ozbiljniji proracun od :"Bolje da placas za svoj stan nego da dajes gazdi." Zavisi od rocnosti kredita, kamate i EURIBORa. Neka racunica mi je da mi je bolje da placam kiriju koja je ispod trzisne, nego da placam ogromnu kamatu banci. Kada budem sakupio 50% vrednosti stana, uzecu kredit sa fiksnom kamatnom stopom i najkracim mogucim rokom otplate. Mislim da je uzimati kredit na 30 godina ludost, pogotovu zato sto ce EURIBOR uskoro krenuti na gore (sad je na istorijskom minimumu).

mrmlj

pre 6 godina

obozavam ove price - "u bgu treba da bude cena kvadrata max X evra".
na osnovu cega ste dosli do toga?
na osnovu toga sto vi mozete toliko da platite?
da li biste vi prodavali kvadrat za npr. 800€ kad mozete da ga prodate za 1500€? naravno da ne biste. pa s kojim pravom to trazite od trenutnih prodavaca?

dok god je neko spreman da plati tu cenu, ti stanovi toliko vrede i cao.
videcemo koliko ce vredeti kada se ponovo budu prodavali.
vi i ja, kao kupci, mozemo jedino da kazemo da li zelimo da platimo tu cenu ili ne pa ili da je platimo ili da se vratimo u iznajmljene stanove i nastavimo da trazimo dalje.

Ljuba

pre 6 godina

Ovo su prosecne cene stanova po kvadratnom metru u svakom vecem gradu u Evropi po portalu numbeo.com koji se puni podacima iskljucivo stanovnika tih gradova.Beograd je na 56 mestu sa prosecnom cenom stana u centru 2175 eura po m2.ALI jedno veliko ALI.Za 2400 eura imam stan u Budimpesti koja ima metro,imam stan u Antwerpenu u Belgiji za taj novac,imam stan u Valenciji u Spaniji,imam stan u Trstu ...

O platama i kvalitetu zivota u navedenim gradovima drzava nasprame Beograd da ne govorim trebalo bi mi 25 hiljada karaktera.

Prosecna plata u Beogradu je 200-220 eura kao radnik pocetnik u bilo kojoj bransi,i to ako budes placen,ako ne budes placen nikom nista.Prava radnika kao u Africi.Zdravstvena zastita se placa iz dzepa nemoguce je doci do lekara zvanicno.Lekovi takodje.Infostan kao u Italiji a plate Africke.

56 Belgrade, Serbia 2175.85
57 Trieste, Italy 2177.78
58 Krakow (Cracow), Poland 2267.53
59 Zagreb, Croatia 2327.69
60 Brno, Czech Republic 2341.54
61 Porto, Portugal 2356.80
62 Budapest, Hungary 2380.14
63 Tallinn, Estonia 2382.00
64 Antwerp, Belgium 2462.50
65 Valencia, Spain 2468.00
66 Warsaw, Poland 2569.15
67 Vilnius, Lithuania 2616.00
68 Sevilla, Spain 2616.67

https://www.numbeo.com/cost-of-living/region_prices_by_city?displayCurrency=EUR&itemId=100®ion=150

Hi hihi

pre 6 godina

Šta, donese lik 300 hiljada u kešu, ovi kažu hvala i izvolite ključeve?
Niko da pita odakle ti bajo, 1200 srpskih plata u kešu?
(CJC, 5. april 2018 10:59)

Pa da , investitor ce bas da ga pita odakle mu lova. Bas ga briga odakle mu , on hoce da proda stan i bole ga uvo odakle ovom pare.

mr no

pre 6 godina

...stanovi u novom sadu maksimalno mogu da idu 400-600€ m2 Beograd 600-800€ m2. sve preko toga je bacanje para.
(Baki, 5. april 2018 10:46)
Sistem ponude i potražnje funkcioniše kod vas u SAD, a i ovde. U Beogradu, u zonama 1 i 2, neto kvadrat u izgradnji nije ispod 1.000€ (sa svim taksama i projektnim finansiranjem), a često i dosta više. Pošto je kvadrat u centru Čikaga ili Barselone? Ne možete porediti babe i žabe, i na 10 km od BG i NS se može kupiti cela kuća za 30-50.000€. E SAD, kod nas je poimanje "imanja" i dalje dosta primitivno i vrhunac posedovanja je nekretnina. Neko plati 100.000€ za stan i onda ga izdaje za 250€, što znači da će mu se bez kamata i troškova održavanja isplatiti posle 30-35 godina, što je užasno loša investicija - bolje da su taj novac investirali u razne hartije, berze, obveznice i sl. Ali posle iskustva 90-ih i kasnije, tako je kako je, i to koriste i gradovi i opštine (pa naplaćuju visoke takse za izradnju), kao i investitori, a na kraju i kupci i prodavci. Svako bi da kupi jeftino i da proda skupo. Činjenica je da u nekim delovima Beograda stanovi zaista idu kao alva iako "nema logike".

Srđan

pre 6 godina

Kakva glupost! 2500 evra za m2. Ljudi, centar Beograda ne cini ni 10% stambenog kapaciteta grada. U ostalim naseljima cena kvadrata je 1200 - 1800 evra za kvalitetan stan. Otvorite bilo koji oglasnik. Opet se veštački pumpaju cene? Zarad čega?

kladzom do bola

pre 6 godina

Mare

ja sam stan kupio za kes 2007 godine , da sam ga kupio kako ti predlazes jos bih jos placao rate kredita i stan bi me kostao barem 50 % skuplje

Filmofil

pre 6 godina

Da li se pod kesom podrazumeva sam lova iz koferceta? Izgleda da da. Gotovinski bi bilo i ako je preko racuna, a bez kredita, kao sto je svuda u svetu. Ovaj komentator iz sto je kupovao auto u Francuskoj

uhapsiti naprednjake

pre 6 godina

nevezano za ovo pranje para kupovinom za keš. grad mora pod hitno napraviti metro ka destinacijama na koje će se širiti beograd (obavezno i leva starna dunava) tako će pojeftiniti kvadrat a grad će se prirodno širiti ka zanimljivim lokacijama.

Markoni

pre 6 godina

@ "Svi se sele u Beograd. Prodaju stan i njivu u nekom drugom mestu i evo ih u glavnom gradu. Za par godina će se pričati južnjački i crnogorski u Beogradu.
(Kupac diplome, 05. april 2018 10:29)"


Nikakav problem, hajde da preselimo prestonicu u Kragujevac, Krusevac, Kraljevo, Nis... pa da se onda i sva administracija i drzavna uprava preseli ovamo. Takodje, da preselimo i sva drzavna preduzeca i jos ponesto....sredimo infrastrukturu, ojacamo ovdasnje univerzitete, poboljsamo sve moguce lokalne usluge pa da vidis kako ce da oslabi pritisak na Beograd.

Mare

pre 6 godina

U Beogradu samo idiot moze da kupuje stan za keš ili eventualno onaj kome je to peti stan po redu koji uzima. Kada kupuješ stan na keš, vrlo lako mozes biti prevaren. Na primer mozes kupiti stan koji je preprodan dva puta pre toga, pa se neretko dešava da ti neko zakuca na vrata tvrdeći da je stan njegov. To je samo jedna peripetija kako mogu lako da te nasankaju raznorazni investitori pri prodaji stanova.

Medjutim, kada uzimas na kredit, preko banke.Mozes biti siguran da ce banka dobro pročešljati svu papirologiju vezanu za stan i neće sigurno odobriti kredit za sumnjivu prodaju. Jeste da si se obavezno na godine i decenije otplate kredita, ali bar znas zasto plaćaš i miran si.

Dule

pre 6 godina

@Baki, sam si objasnio zasto su cene takve. Zivis i radis u inostranstvu, i umesto da kupis taj jeftini stan u Cikagu, ili kucu sa pogledom na more u Spaniji, ti gledas stan u Novom Sadu. I tako jos dosta njih od par miliona Srba koji nisu u BG ili NS.

Boris

pre 6 godina

Zanimljivo ako je tacno. Znaci da traznju uglavnom generisu ljudi kojima se vise ne isplati da stede u banci zbog niskih kamata. Ja bih ocekivao da zbog povoljnih kredita vecu traznju generisu ljudi koji zele da rese problem krova nad glavom. Nazalost kod nas srednja klasa koja kupuje na kredit skoro da i ne postoji. Mali procenat relativno bogatih i ogroman procenat ljudi koji nisu kreditno sposobni.

Dalibor Andonovic

pre 6 godina

odakle jbt ?!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Monkey business, 5. april 2018 10:44)

# Link komentara
rade ljudi svoj posao i trose.Srbija nije na internetu .Srbija radi.Jeste tesko ali ljudi rade i bore se a ne provode dane zaludni hejtujuci na svaku vest

marko_sthlm

pre 6 godina

@ "Svi se sele u Beograd. Prodaju stan i njivu u nekom drugom mestu i evo ih u glavnom gradu. Za par godina će se pričati južnjački i crnogorski u Beogradu.
(Kupac diplome, 05. april 2018 10:29)"


Da, pa šta?

Ako Beograd želi da bude glavni grad onda mora da računa da će ljudi iz svih krajeva težiti da se nastane tu. Pogotovo u jednoj centralizovanoj zemlji gde je van glavnog grada sve mnogo lošije npr. infrastruktura, ponuda poslova, plate, škole, kulturni i noćni život.

Tako ili se pomirite sa tim da BG kao glavni grad ne može nikako biti grad samo "rođenih beograđana" i onih kojima su i čukundedini čukundedovi rođeni u Beogradu, ili se otcepiti od ostatka Srbije.

Ovo prenemaganje "pravih beograđana" je tako patetično. Kad bi neko pokrenuo sličnu diskusiju ovde u Stockholmu o tome ko jeste a ko nije pravi "stokholmljanin" svi bi ga gledali kao da je lud jer kao glavni gradovi i Beograd i Stockholm se razvijaju i na račun ostatka države tako da nemaju pravo da se bune i ako im se ne dopada neka se odreknu statusa glavnog grada.

Dejan

pre 6 godina

I tako se operu pare koje je neko drpio ili nelegalno zaradio . Do sada niko nije imao problema a ako se zakon promeni onda je to neravnopravan odnos prema budućim utajivačima poreza i narko i ostalih dilera !

Ja

pre 6 godina

Ovde u Francuskoj se ništa preko 3.000€ ne može platiti kešom. Kada sam došao ovde, krenuo sam da kupim automobil sa 8.000€ u džepu da kupim automobil i svi su me gledali kao da sam s marsa pao. Još ja Balkanac, mislio da ću dobiti popust jer plaćam u kešu. Nego su mi objasnili, lepo idite u banku i položite novac, oni će vam dati ček na taj iznos. Pa kulturno prodavcu odnesete ček prodavcu, a on vama automobil.
Onda sam otišao u banku i rekao sam želim da uplatim 8.000€ na svoj račun oni su rekli, e pa ne može ako nemate dokaz o poreklu. Dnevno možete da uplatite na račun 3.000€ i ne više od 5.000€ sedmično. I tako sam ja tri dana u dve sedmice išao do banke i "prao" svojih 8.000 da kupim automobil.
Tako da ako imate pola miliona evra bez porekla, možete ih pustiti u opticaj, ali ćete morati dve godine dva puta sedmično da idete u banku i polažete novac. A i tada će vam neko zakucati na vrata da vam postavi nekoliko pitanja.

kontroverzni penzioner

pre 6 godina

Живео сам 12 година у Београду. Београд је град несрећних људи. Паметни људи беже из великог града.
(МЛ, 05. april 2018 10:51)

Po tebi, rekao bih da je Beograd grad "večitih studenata". Živeo si u Beogradu taman toliko koliko ti je trebalo da završiš Pravni fakultet.

Kol

pre 6 godina

Svaka cast, nije mi samo jasno kako ali opet ako je posteno svaka cast, jeste da zaista ima previse ljudi u Beogradu to se primeti uvece kada se izadje u setnju a lepo vreme gde god da se ode nema igla gde da padne od guzve!

Petro

pre 6 godina

Mislim da je cena do 2200e po m2 prenaduvana. Cena nektetnine u bg bi mogla biti do 700e po m2 max jer ekonomija i okruzenje su loshi u Srbistanu. No, sta je tu je. Nek kupuju. Neko u Spaniji u Majorci po 600em2, neko u Solunu za 20k evra dobije perfektnu gsrsonjeru na moru, neko u Achenu u Nemackoj stan za 30k evra itd, a neko u Beogradu...

dzigi

pre 6 godina

Najveća tražnja je za stambenim jedinicama gde je odličan odnos lokacije, kvaliteta i cene. - a gde je to? Pre svega lokacija, jer ne znam nijedan deo grada koji nije zagušen automobilima i betonom.

Kupac diplome

pre 6 godina

Svi se sele u Beograd. Prodaju stan i njivu u nekom drugom mestu i evo ih u glavnom gradu. Za par godina će se pričati južnjački i crnogorski u Beogradu.

Zoro

pre 6 godina

Pa kao sto je dobar deo A bloka kupljen od strane nasih ljudi iz inostranstva koji te stanove izdaju. Problem je sto traze po 400-500€ sto je previse, pa im stoje prazni.

r2d2

pre 6 godina

"Najveća tražnja je, kako kažu, za stambenim jedinicama gde je odličan odnos lokacije, kvaliteta i cene."

Pametno, meni ovo nikad ne bi palo na pamet...

МЛ

pre 6 godina

Живео сам 12 година у Београду. Београд је град несрећних људи. Паметни људи беже из великог града.

Baki

pre 6 godina

Živim u chicagu zadnjih 19 godina, u okolini chicaga stan od oko 100-120 kvadrata se moze naci za oko $70.000-$90.000 prosecna godisnja plata plata $55.000. Trenutno radim u Spaniji grad A Caruna na severo zapadu zemlje, gledam kuca sa pogledom na okean 85.000€, takva slicna kuca u okolini novog sada sa blatnjavim prilazom oko 150.000€ Zadnjih par godina gledam da kupim nekretninu u Novom sadu ili okolini mislim da je to nemoguca misija. stanovi u novom sadu maksimalno mogu da idu 400-600€ m2 Beograd 600-800€ m2. sve preko toga je bacanje para.

cikapera iz male krsne

pre 6 godina

opet se pere kesovina iz montenegra. nek procesljaju malo investitore i poreklo pada i sve ce biti jasno. mi smo ti kao tople destinacije za pranje. 2200 eura kvadrat stana u ulici gde dva auta ne mogu da se mimoidju, gde je infrastruktura stara 100godina, gde realno izgradnja ne kosta vise od 1000 eura po kvadratu.
opere pare od belog i zaradi puta dva.

ja

pre 6 godina

Znaci proda se u proseku 12000 stanova sa prosecnom cenom od 2500e po kvadratu i to uglavnom u kesu. Zar zaista ima neko ko ce u ovo da poveruje.

bole

pre 6 godina

Mozete da negodujete i cudite pomenutim cenama ali fenomen visokih cena nekretnina u nerazvijenim zemljama uopste nije neobican... Dacu vam primer Sao Paola gde se cene m2 novogradnje krecu oko 7000 usd, a ljudi u poslovnoj zgradi pored rade za 800 usd... 3 - 5 % bogatih su dovoljni da cine datu traznju i odrzavaju je... Upravo je to situacija i kod nas, pa stoga i dominiraju kes kupci.

Veseli

pre 6 godina

A kad bi se pravdao taj keš, bilo bi dosta drugačije!
Ovako dođe lik sa 200 000 evra u kešu, a nema dana radnog staža i kupi stan, koji mu je 5-ti po redu,kupljen na isti način, ili ga upiše na dete od 18 godina koje je student,ili majku domaćicu ....

oci mi otvoriste

pre 6 godina

"Najveća tražnja je, kako kažu, za stambenim jedinicama gde je odličan odnos lokacije, kvaliteta i cene."

Ozbiljno?! Ko bi rekao...

beli

pre 6 godina

nije interesantno sto 65% ljudi placa u kesu zato sto ne postoji provera porekla novca i puno ljudi taj novac ne bi moglo da opravda, a logicno je da dolaze iz nelegalnih tokova, sto rezidenata sto nerezidenata.

Arhitekta

pre 6 godina

3 do 5000 stanova, a veliki problem toga je sto se Beograd ne siri u sirinu nego unutar sebe i guzve su postale nepodnosljive.. A ledine oko Beograda zvrje prazne.. Trebaju se usloviti investitori da grade na takvim mestima udruzeni i da se grade veliki i funkcionalni blokovi

Mi smo bre eljita

pre 6 godina

Gradi se 3-5 hiljada a proda se 11-14 hiljada. Jedan deo ove razlike su jedinci koji su nasledili dva stana ali veci deo ovog broja su nalsednici ili porodice koje se zauvek iseljavaju. U izvinite moje razmisljanje kvari sustinu oglasa koja treba da usmeri razmisljanje citaoca da je jos malo pa nestalo.

r2d2

pre 6 godina

"Najveća tražnja je, kako kažu, za stambenim jedinicama gde je odličan odnos lokacije, kvaliteta i cene."

Pametno, meni ovo nikad ne bi palo na pamet...

oci mi otvoriste

pre 6 godina

"Najveća tražnja je, kako kažu, za stambenim jedinicama gde je odličan odnos lokacije, kvaliteta i cene."

Ozbiljno?! Ko bi rekao...

Ja

pre 6 godina

Ovde u Francuskoj se ništa preko 3.000€ ne može platiti kešom. Kada sam došao ovde, krenuo sam da kupim automobil sa 8.000€ u džepu da kupim automobil i svi su me gledali kao da sam s marsa pao. Još ja Balkanac, mislio da ću dobiti popust jer plaćam u kešu. Nego su mi objasnili, lepo idite u banku i položite novac, oni će vam dati ček na taj iznos. Pa kulturno prodavcu odnesete ček prodavcu, a on vama automobil.
Onda sam otišao u banku i rekao sam želim da uplatim 8.000€ na svoj račun oni su rekli, e pa ne može ako nemate dokaz o poreklu. Dnevno možete da uplatite na račun 3.000€ i ne više od 5.000€ sedmično. I tako sam ja tri dana u dve sedmice išao do banke i "prao" svojih 8.000 da kupim automobil.
Tako da ako imate pola miliona evra bez porekla, možete ih pustiti u opticaj, ali ćete morati dve godine dva puta sedmično da idete u banku i polažete novac. A i tada će vam neko zakucati na vrata da vam postavi nekoliko pitanja.

Veseli

pre 6 godina

A kad bi se pravdao taj keš, bilo bi dosta drugačije!
Ovako dođe lik sa 200 000 evra u kešu, a nema dana radnog staža i kupi stan, koji mu je 5-ti po redu,kupljen na isti način, ili ga upiše na dete od 18 godina koje je student,ili majku domaćicu ....

МЛ

pre 6 godina

Живео сам 12 година у Београду. Београд је град несрећних људи. Паметни људи беже из великог града.

ja

pre 6 godina

Znaci proda se u proseku 12000 stanova sa prosecnom cenom od 2500e po kvadratu i to uglavnom u kesu. Zar zaista ima neko ko ce u ovo da poveruje.

Baki

pre 6 godina

Živim u chicagu zadnjih 19 godina, u okolini chicaga stan od oko 100-120 kvadrata se moze naci za oko $70.000-$90.000 prosecna godisnja plata plata $55.000. Trenutno radim u Spaniji grad A Caruna na severo zapadu zemlje, gledam kuca sa pogledom na okean 85.000€, takva slicna kuca u okolini novog sada sa blatnjavim prilazom oko 150.000€ Zadnjih par godina gledam da kupim nekretninu u Novom sadu ili okolini mislim da je to nemoguca misija. stanovi u novom sadu maksimalno mogu da idu 400-600€ m2 Beograd 600-800€ m2. sve preko toga je bacanje para.

Kupac diplome

pre 6 godina

Svi se sele u Beograd. Prodaju stan i njivu u nekom drugom mestu i evo ih u glavnom gradu. Za par godina će se pričati južnjački i crnogorski u Beogradu.

beli

pre 6 godina

nije interesantno sto 65% ljudi placa u kesu zato sto ne postoji provera porekla novca i puno ljudi taj novac ne bi moglo da opravda, a logicno je da dolaze iz nelegalnih tokova, sto rezidenata sto nerezidenata.

cikapera iz male krsne

pre 6 godina

opet se pere kesovina iz montenegra. nek procesljaju malo investitore i poreklo pada i sve ce biti jasno. mi smo ti kao tople destinacije za pranje. 2200 eura kvadrat stana u ulici gde dva auta ne mogu da se mimoidju, gde je infrastruktura stara 100godina, gde realno izgradnja ne kosta vise od 1000 eura po kvadratu.
opere pare od belog i zaradi puta dva.

Arhitekta

pre 6 godina

3 do 5000 stanova, a veliki problem toga je sto se Beograd ne siri u sirinu nego unutar sebe i guzve su postale nepodnosljive.. A ledine oko Beograda zvrje prazne.. Trebaju se usloviti investitori da grade na takvim mestima udruzeni i da se grade veliki i funkcionalni blokovi

Mi smo bre eljita

pre 6 godina

Gradi se 3-5 hiljada a proda se 11-14 hiljada. Jedan deo ove razlike su jedinci koji su nasledili dva stana ali veci deo ovog broja su nalsednici ili porodice koje se zauvek iseljavaju. U izvinite moje razmisljanje kvari sustinu oglasa koja treba da usmeri razmisljanje citaoca da je jos malo pa nestalo.

bole

pre 6 godina

Mozete da negodujete i cudite pomenutim cenama ali fenomen visokih cena nekretnina u nerazvijenim zemljama uopste nije neobican... Dacu vam primer Sao Paola gde se cene m2 novogradnje krecu oko 7000 usd, a ljudi u poslovnoj zgradi pored rade za 800 usd... 3 - 5 % bogatih su dovoljni da cine datu traznju i odrzavaju je... Upravo je to situacija i kod nas, pa stoga i dominiraju kes kupci.

Dule

pre 6 godina

@Baki, sam si objasnio zasto su cene takve. Zivis i radis u inostranstvu, i umesto da kupis taj jeftini stan u Cikagu, ili kucu sa pogledom na more u Spaniji, ti gledas stan u Novom Sadu. I tako jos dosta njih od par miliona Srba koji nisu u BG ili NS.

Markoni

pre 6 godina

@ "Svi se sele u Beograd. Prodaju stan i njivu u nekom drugom mestu i evo ih u glavnom gradu. Za par godina će se pričati južnjački i crnogorski u Beogradu.
(Kupac diplome, 05. april 2018 10:29)"


Nikakav problem, hajde da preselimo prestonicu u Kragujevac, Krusevac, Kraljevo, Nis... pa da se onda i sva administracija i drzavna uprava preseli ovamo. Takodje, da preselimo i sva drzavna preduzeca i jos ponesto....sredimo infrastrukturu, ojacamo ovdasnje univerzitete, poboljsamo sve moguce lokalne usluge pa da vidis kako ce da oslabi pritisak na Beograd.

Hi hihi

pre 6 godina

Šta, donese lik 300 hiljada u kešu, ovi kažu hvala i izvolite ključeve?
Niko da pita odakle ti bajo, 1200 srpskih plata u kešu?
(CJC, 5. april 2018 10:59)

Pa da , investitor ce bas da ga pita odakle mu lova. Bas ga briga odakle mu , on hoce da proda stan i bole ga uvo odakle ovom pare.

dzigi

pre 6 godina

Najveća tražnja je za stambenim jedinicama gde je odličan odnos lokacije, kvaliteta i cene. - a gde je to? Pre svega lokacija, jer ne znam nijedan deo grada koji nije zagušen automobilima i betonom.

Zoro

pre 6 godina

Pa kao sto je dobar deo A bloka kupljen od strane nasih ljudi iz inostranstva koji te stanove izdaju. Problem je sto traze po 400-500€ sto je previse, pa im stoje prazni.

marko_sthlm

pre 6 godina

@ "Svi se sele u Beograd. Prodaju stan i njivu u nekom drugom mestu i evo ih u glavnom gradu. Za par godina će se pričati južnjački i crnogorski u Beogradu.
(Kupac diplome, 05. april 2018 10:29)"


Da, pa šta?

Ako Beograd želi da bude glavni grad onda mora da računa da će ljudi iz svih krajeva težiti da se nastane tu. Pogotovo u jednoj centralizovanoj zemlji gde je van glavnog grada sve mnogo lošije npr. infrastruktura, ponuda poslova, plate, škole, kulturni i noćni život.

Tako ili se pomirite sa tim da BG kao glavni grad ne može nikako biti grad samo "rođenih beograđana" i onih kojima su i čukundedini čukundedovi rođeni u Beogradu, ili se otcepiti od ostatka Srbije.

Ovo prenemaganje "pravih beograđana" je tako patetično. Kad bi neko pokrenuo sličnu diskusiju ovde u Stockholmu o tome ko jeste a ko nije pravi "stokholmljanin" svi bi ga gledali kao da je lud jer kao glavni gradovi i Beograd i Stockholm se razvijaju i na račun ostatka države tako da nemaju pravo da se bune i ako im se ne dopada neka se odreknu statusa glavnog grada.

dex

pre 6 godina

@nemanja

Ne znam da li ste dobro procitali vest. Kaze se da se stanovi kupuju gotovinom. Evo, moj kum i najbolji prijatelj iz detinjstva ima platu oko 2300 evra. Upravo kupuje stan, ali ne gotovinom, vec na kredit. Dakle, i sa tolikim primanjima, koja su astronomska za nase pojmove se stan ne moze kupiti gotovinom. Koliko onda zaradjuju ti koji kupuju gotovinom? 10-15000 mesecno? Takve zarade su vec moguce skoro iskljucivo kriminalom ili naravno politikom. Mada, to mu dodje na isto...

Goran

pre 6 godina

Cim izadje ovakva vest javlja se mnogo onih koji uporedjuju cene stanova u Beogradu sa drugim Evropskim gradovima. To je besmisleno. U Holandiji ima najmanje 10 gradova kao Antverpen u kojima je zivot jednako dobar, zeleznica je brza, iz svakog dela se stize u svaki deo za najdalje 2 sata pa nema velike razlike u ceni stanova. U Beogradu nema metro pa se unutar Beograda javljaju ogromne razlike u ceni unutar nekoliko km. Srbija ima slabu putnu infrastrukturu pa ko kupi stan u Smederevu ne treba da sanja da radi u Beogradu iako je razdaljina 63 km i uz dobar autoput to bi bilo pola sata voznje.

ххх

pre 6 godina

Мене су питали кад сам уплаћивао учешће за порекло новца, али зато министра војног нико не пита би одакле му 200,000...

Srđan

pre 6 godina

Kakva glupost! 2500 evra za m2. Ljudi, centar Beograda ne cini ni 10% stambenog kapaciteta grada. U ostalim naseljima cena kvadrata je 1200 - 1800 evra za kvalitetan stan. Otvorite bilo koji oglasnik. Opet se veštački pumpaju cene? Zarad čega?

srecni kupac stana

pre 6 godina

1. Ovi koji cene da je realna vrednost stana u BG 700 evra kvadrat, nek ostave svoj kontakt, ja im dajem 900 evra za njihov stan, kes isplata odmah.
2. Nov stan u BG ispod 1600 eur kvadrat odmah ide u rubriku sumnjivo.
3. Stare stanove (tu vrhunsku kvalitetnu starogradnju koju hvale) u raspadnom stanju, u raspaloj zgradi sa raspalim komsulukom kupuje samo onaj ko hoce vise kvadrata za manje para, to ide u rubriku muka pregolema, al jeftinije.
4. Naci dobar stan u BG, dobrog rasporeda, solidno odradjen, u zavrsenoj zgradi - to ide u rubriku naucna fantastika.
5. Iako i sam smatram da je kupivina stana u izgradnji rizik, svi bolji stanovi su prodati dok jos kopaju rupu, a kad zavrse zgradu za prodaju ostaju samo suteren i potkrovlje ili ono sto niko nije hteo. To je realnost.
7. Novogradnju kupuju nasi ljudi iz inostranstva, a ne vise toliko iz unutrasnjosti.

Kakadu

pre 6 godina

Od skoro imam platu oko 1000 evra. Stan cu mozda gledati da kupim kada budem sakupio oko 40-50% vrednosti stana. Pre toga mi ne pada na pamet jer zivimo u drzavi u kakvoj zivimo. Jeste da placam kiriju (mada sam nasao povoljnije u odnosu na trzisne uslove) ali treba uraditi mnogo ozbiljniji proracun od :"Bolje da placas za svoj stan nego da dajes gazdi." Zavisi od rocnosti kredita, kamate i EURIBORa. Neka racunica mi je da mi je bolje da placam kiriju koja je ispod trzisne, nego da placam ogromnu kamatu banci. Kada budem sakupio 50% vrednosti stana, uzecu kredit sa fiksnom kamatnom stopom i najkracim mogucim rokom otplate. Mislim da je uzimati kredit na 30 godina ludost, pogotovu zato sto ce EURIBOR uskoro krenuti na gore (sad je na istorijskom minimumu).

mrmlj

pre 6 godina

obozavam ove price - "u bgu treba da bude cena kvadrata max X evra".
na osnovu cega ste dosli do toga?
na osnovu toga sto vi mozete toliko da platite?
da li biste vi prodavali kvadrat za npr. 800€ kad mozete da ga prodate za 1500€? naravno da ne biste. pa s kojim pravom to trazite od trenutnih prodavaca?

dok god je neko spreman da plati tu cenu, ti stanovi toliko vrede i cao.
videcemo koliko ce vredeti kada se ponovo budu prodavali.
vi i ja, kao kupci, mozemo jedino da kazemo da li zelimo da platimo tu cenu ili ne pa ili da je platimo ili da se vratimo u iznajmljene stanove i nastavimo da trazimo dalje.

Ljuba

pre 6 godina

Ovo su prosecne cene stanova po kvadratnom metru u svakom vecem gradu u Evropi po portalu numbeo.com koji se puni podacima iskljucivo stanovnika tih gradova.Beograd je na 56 mestu sa prosecnom cenom stana u centru 2175 eura po m2.ALI jedno veliko ALI.Za 2400 eura imam stan u Budimpesti koja ima metro,imam stan u Antwerpenu u Belgiji za taj novac,imam stan u Valenciji u Spaniji,imam stan u Trstu ...

O platama i kvalitetu zivota u navedenim gradovima drzava nasprame Beograd da ne govorim trebalo bi mi 25 hiljada karaktera.

Prosecna plata u Beogradu je 200-220 eura kao radnik pocetnik u bilo kojoj bransi,i to ako budes placen,ako ne budes placen nikom nista.Prava radnika kao u Africi.Zdravstvena zastita se placa iz dzepa nemoguce je doci do lekara zvanicno.Lekovi takodje.Infostan kao u Italiji a plate Africke.

56 Belgrade, Serbia 2175.85
57 Trieste, Italy 2177.78
58 Krakow (Cracow), Poland 2267.53
59 Zagreb, Croatia 2327.69
60 Brno, Czech Republic 2341.54
61 Porto, Portugal 2356.80
62 Budapest, Hungary 2380.14
63 Tallinn, Estonia 2382.00
64 Antwerp, Belgium 2462.50
65 Valencia, Spain 2468.00
66 Warsaw, Poland 2569.15
67 Vilnius, Lithuania 2616.00
68 Sevilla, Spain 2616.67

https://www.numbeo.com/cost-of-living/region_prices_by_city?displayCurrency=EUR&itemId=100®ion=150

kontroverzni penzioner

pre 6 godina

Живео сам 12 година у Београду. Београд је град несрећних људи. Паметни људи беже из великог града.
(МЛ, 05. april 2018 10:51)

Po tebi, rekao bih da je Beograd grad "večitih studenata". Živeo si u Beogradu taman toliko koliko ti je trebalo da završiš Pravni fakultet.

Sirotinja

pre 6 godina

@Baki kad već živiš i radiš u Čikagu i Španiji, zašto brate mili uopšte gledaš ovdašnje novine, sajtove, nekretnine ?! Bolje napiši čime se baviš, koji je to životni put tebi omogućio tako kosmopolitski život, pa da i mi sirotinja iz balkanskog blata promislimo da li bismo mogli i mi tako kao ti.

Čudno

pre 6 godina

Ako je tolika jagma za stanovima u Beogradu, kako to da ja već treću godinu prodajem stan (u kući, na spratu, sa garažom, sa ograđenim dvorištem sa drvećem, sa mogućnošću proširenja...)u naselju Galenika koje je po komunalnoj uređenosti višestruko bolje od preizgrađenih delova centralnih beogradskih opština, i neuporedivo bolje od divljih naselja koja izgledaju kao favele južne Amerike, i broj poziva interesenata se može izbrojati na prste jedne ruke. I inače je primetno da isti oglasi stoje dosta dugo. Kako onda "jagma" ?!

nn

pre 6 godina

@kupac diplome, a odakle si ti, ili tvoji roditelji?! Da niste s Marsa doseljeni? S druge strane, zasto juznjaci, crnogorci, bosanci ili ostali nemaju pravo da zive u bilo kojem gradu u Srbiji ako to zele, pa makar to bio i Beograd? Trece, grad poput Beograda pruza kakvu takvu mogucnost da se u zivotu snadjete za nesto, pa makar da prezivite, a ostali pasivni i odumrli krajevi Srbije pruzaju samo sivilo, koje ne moze razumeti samo onaj ko ne zivi izvan Beograda...

Kupac diplome

pre 6 godina

Ja ne znam sta je nas srbski problem.
Oni koji nemaju misle da svi sto imaju su neki kriminalci ili da su prodali njivu.
Ljudi imaju privatne poslove, zaradjuju 2-3000 eura, rade u stranim firmama gde nisu svi na pokretnoj traci nego imaju normalne uslove i plate.
Ima i takvih u srb i imaju da kupe stan. Normalna stvar
(nemanja, 5. april 2018 13:30

Ne znam koji je to srBski problem, ali znam koji je to srpski problem. To su jedni te isti likovi koji imaju lovu i peru pare kupovinom stanova. Neko ko ima 2000 evra mesečno kupuje stanove za keš? Možda može jedan za jedno deceniju rada u toj firmi. Malo je takvih firmi po Srbiji. Suština je da 90% stanovnika Srbije živi bedno za evropske standarde. Pola stanova zvrlji prazno jer se većina njih izdaje za poprilično visoku stanarinu. Samo da se nadovežem na moj prošli komentar. Normalno da ljudi dolaze u Beograd, to niko ne spori. Moja opaska je više bila namenjena političarima koji svi žive u Beogradu i uopšte ne ulažu u ostatak Srbije. Prvi se zalažem za decentralizaciju i nemam problem sa tim.

Kol

pre 6 godina

Svaka cast, nije mi samo jasno kako ali opet ako je posteno svaka cast, jeste da zaista ima previse ljudi u Beogradu to se primeti uvece kada se izadje u setnju a lepo vreme gde god da se ode nema igla gde da padne od guzve!

Naslednik

pre 6 godina

Kako se kupuju stanovi za keš? Tako što ti i tvoj brat ili sestra nasledite stan od roditelja koji je za vreme inflacije bio otkupljen za 500 maraka. Prodate stan, podelite pare, dodate još para ako imate pa u kupovinu druge nekretnine.
Kada se kaže keš kupac, misli se naravno da se keš isplaćuje preko računa u banci. U Srbije je gotovinsko plaćanje dozvoljeno čini mi se do 5000eur. Sve ostalo mora preko banke.

Лука

pre 6 godina

Прво, мислим да сс подаци манипулативни. Друго несразмера у броју станова који се изграде и оних који се продају тј. купе указује на то да одавде људи одлазе у рекама. Нажалост. У београд долазе људи из унутрашњости (сви смо дошли у неком тренутку, ми или неко наш) у нади да ће овде наћи бољи живот. А онда иду даље, вани. Београд је велики збег, илузија. Гужва која је настала чекањем у реду, уским грлом. За 20 година, ти исти станови, продаваће се упола цене. И повољније.

mr no

pre 6 godina

...stanovi u novom sadu maksimalno mogu da idu 400-600€ m2 Beograd 600-800€ m2. sve preko toga je bacanje para.
(Baki, 5. april 2018 10:46)
Sistem ponude i potražnje funkcioniše kod vas u SAD, a i ovde. U Beogradu, u zonama 1 i 2, neto kvadrat u izgradnji nije ispod 1.000€ (sa svim taksama i projektnim finansiranjem), a često i dosta više. Pošto je kvadrat u centru Čikaga ili Barselone? Ne možete porediti babe i žabe, i na 10 km od BG i NS se može kupiti cela kuća za 30-50.000€. E SAD, kod nas je poimanje "imanja" i dalje dosta primitivno i vrhunac posedovanja je nekretnina. Neko plati 100.000€ za stan i onda ga izdaje za 250€, što znači da će mu se bez kamata i troškova održavanja isplatiti posle 30-35 godina, što je užasno loša investicija - bolje da su taj novac investirali u razne hartije, berze, obveznice i sl. Ali posle iskustva 90-ih i kasnije, tako je kako je, i to koriste i gradovi i opštine (pa naplaćuju visoke takse za izradnju), kao i investitori, a na kraju i kupci i prodavci. Svako bi da kupi jeftino i da proda skupo. Činjenica je da u nekim delovima Beograda stanovi zaista idu kao alva iako "nema logike".

pa

pre 6 godina

kako jedan ovde kaze, to mogu samo politicari i kriminalci od plata nema sanse. novinari pisu ono sto glavni naredi pa nam je tak osve pojeftinilo. na primer pre 3 godine jedan od lekova koje pijem bio je 72 din a sad je 365 din, stvarno jeftino. recim osapun koj ismo uzimali bio je 42 din sad je 80...
pa recim oglavni je bio podstanar nije imao da plati racun za mobilni bar je tako izjavljivao a sad vodi dete na vceru u ameriku. ja ne mogu unuka ni u mc donalds, stalno me pita dek ojel legla penzija a ja ga lazem kazem nije

citam lik neki se ubio pa i ja sma milion puta razmisljao o tome da pobegnem odavde ne mogu i jedino me unuk "sprecava" jer ovde zive i uzivaj usamo lopovi i politicari

Filmofil

pre 6 godina

Da li se pod kesom podrazumeva sam lova iz koferceta? Izgleda da da. Gotovinski bi bilo i ako je preko racuna, a bez kredita, kao sto je svuda u svetu. Ovaj komentator iz sto je kupovao auto u Francuskoj

ххх

pre 6 godina

Стан не може да се купи у кешу, то је противзаконито, само капара. Мало размислите пре него што напишете... Мислили сте вероватно са рачуна на рачун, а да порекло новца није из кредита...

Boris

pre 6 godina

Zanimljivo ako je tacno. Znaci da traznju uglavnom generisu ljudi kojima se vise ne isplati da stede u banci zbog niskih kamata. Ja bih ocekivao da zbog povoljnih kredita vecu traznju generisu ljudi koji zele da rese problem krova nad glavom. Nazalost kod nas srednja klasa koja kupuje na kredit skoro da i ne postoji. Mali procenat relativno bogatih i ogroman procenat ljudi koji nisu kreditno sposobni.

Bacvanin

pre 6 godina

Bukvalno sam kupio zadnji neprodat stan u jos nezavrsenoj zgradi u Novom Sadu i to sto je neko odustao.Neverovatno kolika je jagma za stanovima.

Dejan

pre 6 godina

I tako se operu pare koje je neko drpio ili nelegalno zaradio . Do sada niko nije imao problema a ako se zakon promeni onda je to neravnopravan odnos prema budućim utajivačima poreza i narko i ostalih dilera !

kladzom do bola

pre 6 godina

Mare

ja sam stan kupio za kes 2007 godine , da sam ga kupio kako ti predlazes jos bih jos placao rate kredita i stan bi me kostao barem 50 % skuplje

Petro

pre 6 godina

Mislim da je cena do 2200e po m2 prenaduvana. Cena nektetnine u bg bi mogla biti do 700e po m2 max jer ekonomija i okruzenje su loshi u Srbistanu. No, sta je tu je. Nek kupuju. Neko u Spaniji u Majorci po 600em2, neko u Solunu za 20k evra dobije perfektnu gsrsonjeru na moru, neko u Achenu u Nemackoj stan za 30k evra itd, a neko u Beogradu...

nemanja

pre 6 godina

Ja ne znam sta je nas srbski problem.
Oni koji nemaju misle da svi sto imaju su neki kriminalci ili da su prodali njivu.
Ljudi imaju privatne poslove, zaradjuju 2-3000 eura, rade u stranim firmama gde nisu svi na pokretnoj traci nego imaju normalne uslove i plate.
Ima i takvih u srb i imaju da kupe stan. Normalna stvar

uhapsiti naprednjake

pre 6 godina

nevezano za ovo pranje para kupovinom za keš. grad mora pod hitno napraviti metro ka destinacijama na koje će se širiti beograd (obavezno i leva starna dunava) tako će pojeftiniti kvadrat a grad će se prirodno širiti ka zanimljivim lokacijama.

Kole

pre 6 godina

@Kakadu
Mislim da si u pravu. Trenutno su cene stanova za kupovinu manje nego ikad u proteklih 20 godina, ali cene izdavanja su jos nize, tacnije smesne. Kupovina stana u kome se ne zivi, ili kupovina stana kao investicija trenutno ne izgleda narocito pametno. Srbija se razvija enormno sporo, gotovo da stoji u mestu. Sto ce reci, garsonjeru koju platis sada u keshu, izdavanjem mozes da otplatis za jedno 25 godina. Ako ne zivis u tom stanu, ne deluje kao narocito dobar deal. Pa i ako zivis, lako moze da se desi da za par godina odes u drugu zemlju zbog posla, i opet sta si uradio nista. A cene izdavanja male, ni ne osetis neku korist za kucni budzet. Da garsonjera moze da se izda za 400-500 evra, kao sto je vec slucaj u Budimpesti ili Pragu, a rata ti 200 evra, to bi bio deal. Za sada, pametno je kupiti samo nesto sto je bas bas bas ispod cene. Ostalo, pametnije placati ove sadasnje male kirije, i cekati neku zbilju dobru ponudu.

Zoran

pre 6 godina

Ja ne znam sta je nas srbski problem.
Oni koji nemaju misle da svi sto imaju su neki kriminalci ili da su prodali njivu.
Ljudi imaju privatne poslove, zaradjuju 2-3000 eura, rade u stranim firmama gde nisu svi na pokretnoj traci nego imaju normalne uslove i plate.
Ima i takvih u srb i imaju da kupe stan. Normalna stvar
(nemanja, 5. april 2018 13:30)


Najveći srBski problem je što su se mnogo pojavili likovi koji su polupismeni a prave se pametni!

Koren reči srpski glasi srb i u pridevu će doći do jednačenja suglasnika po zvučnosti gde glas B prelazi u svoj bezvučni par P. Tako da će se pravilno pisati isključivo srpski.

A država koja je dozvolila da privatnik zaradi 3000 i više Eura, i gde ima državnih činovnika sa platama od par desetina hiljada Eura, a gde 50% naroda jedva prebaci 200 Evra i u kojoj ima ljudi i sa fakultetom koji rade za te pare, gde ima penzionera sa 12...15.000 RSD mesečno, nije zaslužila da se naziva državom. To je anarhija prijatelju! Tu nešto nije u vaservagu.

Dalibor Andonovic

pre 6 godina

odakle jbt ?!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Monkey business, 5. april 2018 10:44)

# Link komentara
rade ljudi svoj posao i trose.Srbija nije na internetu .Srbija radi.Jeste tesko ali ljudi rade i bore se a ne provode dane zaludni hejtujuci na svaku vest

Mare

pre 6 godina

U Beogradu samo idiot moze da kupuje stan za keš ili eventualno onaj kome je to peti stan po redu koji uzima. Kada kupuješ stan na keš, vrlo lako mozes biti prevaren. Na primer mozes kupiti stan koji je preprodan dva puta pre toga, pa se neretko dešava da ti neko zakuca na vrata tvrdeći da je stan njegov. To je samo jedna peripetija kako mogu lako da te nasankaju raznorazni investitori pri prodaji stanova.

Medjutim, kada uzimas na kredit, preko banke.Mozes biti siguran da ce banka dobro pročešljati svu papirologiju vezanu za stan i neće sigurno odobriti kredit za sumnjivu prodaju. Jeste da si se obavezno na godine i decenije otplate kredita, ali bar znas zasto plaćaš i miran si.

jasdf

pre 6 godina

Ne razumem ko moze dq kupi stan u kesu. Krecem od sebe, skoro 40 godina sam bio u inostranstvu, u raznim dosta razvijenim zemljama. Deca su mi se skolovala u inostranstvu, na predtiznim univerzitetima. Unuci mi se upravo skoluji. Vratio sam se u Srbiju na porodicno imanje, koje sam malo prosirio. Da me sada neko pita, ne bi mogao da skupim par hiljada evra u kesu, a i za to bi mi trebalo vremena. Da ulozim maksimalne napore, mozda bi skupio 10 hiljada, ali je jednostavnije, i jeftinije, da uzmem kredit. Sta treba da radi neko ko ima 200+ hiljada u kesu.

mahat

pre 6 godina

Verovatno missle na "kes" u smislu sa racuna na racun, bez kredita. Za te koji kupuju pravim kesom necemo ni da cujemo. Ste se tice nemanje i srBskog problema, pa imamo ga jer su na moju bednu platu legli porezima i doprinosima na sve strane a neko ko se bavi "privatnim biznisom" i zaradjuje preko 10k evra mesecno ne placa nikom ni sta. Kako znam da ne placa? Pa pogledaj listu krajem godine ljudi koji su prijavili prihod veci od 2.2 miliona dianra, njega tamo nema. Ovakvom poreskom politikom i drzava direktno stimulise sivu ekonomiju.

Brane

pre 4 godine

Ko kupuje stanove?Svi pričaju da Srbi odlaze mahom iz Srbije a stanogradnja je stalno u usponu,pa me čudi dali penzioneri imaju toliko para,da kupuju stanove,za djecu? Jasam se nadao,daću doći do jeftinog stana,kad toliki mladi odlaze,ali nikako da pronađem.Nedšto tu nije jasno,ili je istina da toliko naroda odlazi,ili je opoziciona propaganda,koja nam gadi srbiju na svakom koraku,govoreći da nikada nije bilo crnje nego sada.Ko laže??

Baki

pre 6 godina

Živim u chicagu zadnjih 19 godina, u okolini chicaga stan od oko 100-120 kvadrata se moze naci za oko $70.000-$90.000 prosecna godisnja plata plata $55.000. Trenutno radim u Spaniji grad A Caruna na severo zapadu zemlje, gledam kuca sa pogledom na okean 85.000€, takva slicna kuca u okolini novog sada sa blatnjavim prilazom oko 150.000€ Zadnjih par godina gledam da kupim nekretninu u Novom sadu ili okolini mislim da je to nemoguca misija. stanovi u novom sadu maksimalno mogu da idu 400-600€ m2 Beograd 600-800€ m2. sve preko toga je bacanje para.

МЛ

pre 6 godina

Живео сам 12 година у Београду. Београд је град несрећних људи. Паметни људи беже из великог града.

nemanja

pre 6 godina

Ja ne znam sta je nas srbski problem.
Oni koji nemaju misle da svi sto imaju su neki kriminalci ili da su prodali njivu.
Ljudi imaju privatne poslove, zaradjuju 2-3000 eura, rade u stranim firmama gde nisu svi na pokretnoj traci nego imaju normalne uslove i plate.
Ima i takvih u srb i imaju da kupe stan. Normalna stvar

Dalibor Andonovic

pre 6 godina

odakle jbt ?!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Monkey business, 5. april 2018 10:44)

# Link komentara
rade ljudi svoj posao i trose.Srbija nije na internetu .Srbija radi.Jeste tesko ali ljudi rade i bore se a ne provode dane zaludni hejtujuci na svaku vest

Mare

pre 6 godina

U Beogradu samo idiot moze da kupuje stan za keš ili eventualno onaj kome je to peti stan po redu koji uzima. Kada kupuješ stan na keš, vrlo lako mozes biti prevaren. Na primer mozes kupiti stan koji je preprodan dva puta pre toga, pa se neretko dešava da ti neko zakuca na vrata tvrdeći da je stan njegov. To je samo jedna peripetija kako mogu lako da te nasankaju raznorazni investitori pri prodaji stanova.

Medjutim, kada uzimas na kredit, preko banke.Mozes biti siguran da ce banka dobro pročešljati svu papirologiju vezanu za stan i neće sigurno odobriti kredit za sumnjivu prodaju. Jeste da si se obavezno na godine i decenije otplate kredita, ali bar znas zasto plaćaš i miran si.

Kupac diplome

pre 6 godina

Svi se sele u Beograd. Prodaju stan i njivu u nekom drugom mestu i evo ih u glavnom gradu. Za par godina će se pričati južnjački i crnogorski u Beogradu.

kontroverzni penzioner

pre 6 godina

Живео сам 12 година у Београду. Београд је град несрећних људи. Паметни људи беже из великог града.
(МЛ, 05. april 2018 10:51)

Po tebi, rekao bih da je Beograd grad "večitih studenata". Živeo si u Beogradu taman toliko koliko ti je trebalo da završiš Pravni fakultet.

marko_sthlm

pre 6 godina

@ "Svi se sele u Beograd. Prodaju stan i njivu u nekom drugom mestu i evo ih u glavnom gradu. Za par godina će se pričati južnjački i crnogorski u Beogradu.
(Kupac diplome, 05. april 2018 10:29)"


Da, pa šta?

Ako Beograd želi da bude glavni grad onda mora da računa da će ljudi iz svih krajeva težiti da se nastane tu. Pogotovo u jednoj centralizovanoj zemlji gde je van glavnog grada sve mnogo lošije npr. infrastruktura, ponuda poslova, plate, škole, kulturni i noćni život.

Tako ili se pomirite sa tim da BG kao glavni grad ne može nikako biti grad samo "rođenih beograđana" i onih kojima su i čukundedini čukundedovi rođeni u Beogradu, ili se otcepiti od ostatka Srbije.

Ovo prenemaganje "pravih beograđana" je tako patetično. Kad bi neko pokrenuo sličnu diskusiju ovde u Stockholmu o tome ko jeste a ko nije pravi "stokholmljanin" svi bi ga gledali kao da je lud jer kao glavni gradovi i Beograd i Stockholm se razvijaju i na račun ostatka države tako da nemaju pravo da se bune i ako im se ne dopada neka se odreknu statusa glavnog grada.

Petro

pre 6 godina

Mislim da je cena do 2200e po m2 prenaduvana. Cena nektetnine u bg bi mogla biti do 700e po m2 max jer ekonomija i okruzenje su loshi u Srbistanu. No, sta je tu je. Nek kupuju. Neko u Spaniji u Majorci po 600em2, neko u Solunu za 20k evra dobije perfektnu gsrsonjeru na moru, neko u Achenu u Nemackoj stan za 30k evra itd, a neko u Beogradu...

Kole

pre 6 godina

@Kakadu
Mislim da si u pravu. Trenutno su cene stanova za kupovinu manje nego ikad u proteklih 20 godina, ali cene izdavanja su jos nize, tacnije smesne. Kupovina stana u kome se ne zivi, ili kupovina stana kao investicija trenutno ne izgleda narocito pametno. Srbija se razvija enormno sporo, gotovo da stoji u mestu. Sto ce reci, garsonjeru koju platis sada u keshu, izdavanjem mozes da otplatis za jedno 25 godina. Ako ne zivis u tom stanu, ne deluje kao narocito dobar deal. Pa i ako zivis, lako moze da se desi da za par godina odes u drugu zemlju zbog posla, i opet sta si uradio nista. A cene izdavanja male, ni ne osetis neku korist za kucni budzet. Da garsonjera moze da se izda za 400-500 evra, kao sto je vec slucaj u Budimpesti ili Pragu, a rata ti 200 evra, to bi bio deal. Za sada, pametno je kupiti samo nesto sto je bas bas bas ispod cene. Ostalo, pametnije placati ove sadasnje male kirije, i cekati neku zbilju dobru ponudu.

srecni kupac stana

pre 6 godina

1. Ovi koji cene da je realna vrednost stana u BG 700 evra kvadrat, nek ostave svoj kontakt, ja im dajem 900 evra za njihov stan, kes isplata odmah.
2. Nov stan u BG ispod 1600 eur kvadrat odmah ide u rubriku sumnjivo.
3. Stare stanove (tu vrhunsku kvalitetnu starogradnju koju hvale) u raspadnom stanju, u raspaloj zgradi sa raspalim komsulukom kupuje samo onaj ko hoce vise kvadrata za manje para, to ide u rubriku muka pregolema, al jeftinije.
4. Naci dobar stan u BG, dobrog rasporeda, solidno odradjen, u zavrsenoj zgradi - to ide u rubriku naucna fantastika.
5. Iako i sam smatram da je kupivina stana u izgradnji rizik, svi bolji stanovi su prodati dok jos kopaju rupu, a kad zavrse zgradu za prodaju ostaju samo suteren i potkrovlje ili ono sto niko nije hteo. To je realnost.
7. Novogradnju kupuju nasi ljudi iz inostranstva, a ne vise toliko iz unutrasnjosti.

ja

pre 6 godina

Znaci proda se u proseku 12000 stanova sa prosecnom cenom od 2500e po kvadratu i to uglavnom u kesu. Zar zaista ima neko ko ce u ovo da poveruje.

Bacvanin

pre 6 godina

Bukvalno sam kupio zadnji neprodat stan u jos nezavrsenoj zgradi u Novom Sadu i to sto je neko odustao.Neverovatno kolika je jagma za stanovima.

dex

pre 6 godina

@nemanja

Ne znam da li ste dobro procitali vest. Kaze se da se stanovi kupuju gotovinom. Evo, moj kum i najbolji prijatelj iz detinjstva ima platu oko 2300 evra. Upravo kupuje stan, ali ne gotovinom, vec na kredit. Dakle, i sa tolikim primanjima, koja su astronomska za nase pojmove se stan ne moze kupiti gotovinom. Koliko onda zaradjuju ti koji kupuju gotovinom? 10-15000 mesecno? Takve zarade su vec moguce skoro iskljucivo kriminalom ili naravno politikom. Mada, to mu dodje na isto...

jasdf

pre 6 godina

Ne razumem ko moze dq kupi stan u kesu. Krecem od sebe, skoro 40 godina sam bio u inostranstvu, u raznim dosta razvijenim zemljama. Deca su mi se skolovala u inostranstvu, na predtiznim univerzitetima. Unuci mi se upravo skoluji. Vratio sam se u Srbiju na porodicno imanje, koje sam malo prosirio. Da me sada neko pita, ne bi mogao da skupim par hiljada evra u kesu, a i za to bi mi trebalo vremena. Da ulozim maksimalne napore, mozda bi skupio 10 hiljada, ali je jednostavnije, i jeftinije, da uzmem kredit. Sta treba da radi neko ko ima 200+ hiljada u kesu.

Ja

pre 6 godina

Ovde u Francuskoj se ništa preko 3.000€ ne može platiti kešom. Kada sam došao ovde, krenuo sam da kupim automobil sa 8.000€ u džepu da kupim automobil i svi su me gledali kao da sam s marsa pao. Još ja Balkanac, mislio da ću dobiti popust jer plaćam u kešu. Nego su mi objasnili, lepo idite u banku i položite novac, oni će vam dati ček na taj iznos. Pa kulturno prodavcu odnesete ček prodavcu, a on vama automobil.
Onda sam otišao u banku i rekao sam želim da uplatim 8.000€ na svoj račun oni su rekli, e pa ne može ako nemate dokaz o poreklu. Dnevno možete da uplatite na račun 3.000€ i ne više od 5.000€ sedmično. I tako sam ja tri dana u dve sedmice išao do banke i "prao" svojih 8.000 da kupim automobil.
Tako da ako imate pola miliona evra bez porekla, možete ih pustiti u opticaj, ali ćete morati dve godine dva puta sedmično da idete u banku i polažete novac. A i tada će vam neko zakucati na vrata da vam postavi nekoliko pitanja.

Čudno

pre 6 godina

Ako je tolika jagma za stanovima u Beogradu, kako to da ja već treću godinu prodajem stan (u kući, na spratu, sa garažom, sa ograđenim dvorištem sa drvećem, sa mogućnošću proširenja...)u naselju Galenika koje je po komunalnoj uređenosti višestruko bolje od preizgrađenih delova centralnih beogradskih opština, i neuporedivo bolje od divljih naselja koja izgledaju kao favele južne Amerike, i broj poziva interesenata se može izbrojati na prste jedne ruke. I inače je primetno da isti oglasi stoje dosta dugo. Kako onda "jagma" ?!

Kakadu

pre 6 godina

Od skoro imam platu oko 1000 evra. Stan cu mozda gledati da kupim kada budem sakupio oko 40-50% vrednosti stana. Pre toga mi ne pada na pamet jer zivimo u drzavi u kakvoj zivimo. Jeste da placam kiriju (mada sam nasao povoljnije u odnosu na trzisne uslove) ali treba uraditi mnogo ozbiljniji proracun od :"Bolje da placas za svoj stan nego da dajes gazdi." Zavisi od rocnosti kredita, kamate i EURIBORa. Neka racunica mi je da mi je bolje da placam kiriju koja je ispod trzisne, nego da placam ogromnu kamatu banci. Kada budem sakupio 50% vrednosti stana, uzecu kredit sa fiksnom kamatnom stopom i najkracim mogucim rokom otplate. Mislim da je uzimati kredit na 30 godina ludost, pogotovu zato sto ce EURIBOR uskoro krenuti na gore (sad je na istorijskom minimumu).

Veseli

pre 6 godina

A kad bi se pravdao taj keš, bilo bi dosta drugačije!
Ovako dođe lik sa 200 000 evra u kešu, a nema dana radnog staža i kupi stan, koji mu je 5-ti po redu,kupljen na isti način, ili ga upiše na dete od 18 godina koje je student,ili majku domaćicu ....

Mi smo bre eljita

pre 6 godina

Gradi se 3-5 hiljada a proda se 11-14 hiljada. Jedan deo ove razlike su jedinci koji su nasledili dva stana ali veci deo ovog broja su nalsednici ili porodice koje se zauvek iseljavaju. U izvinite moje razmisljanje kvari sustinu oglasa koja treba da usmeri razmisljanje citaoca da je jos malo pa nestalo.

beli

pre 6 godina

nije interesantno sto 65% ljudi placa u kesu zato sto ne postoji provera porekla novca i puno ljudi taj novac ne bi moglo da opravda, a logicno je da dolaze iz nelegalnih tokova, sto rezidenata sto nerezidenata.

uhapsiti naprednjake

pre 6 godina

nevezano za ovo pranje para kupovinom za keš. grad mora pod hitno napraviti metro ka destinacijama na koje će se širiti beograd (obavezno i leva starna dunava) tako će pojeftiniti kvadrat a grad će se prirodno širiti ka zanimljivim lokacijama.

nn

pre 6 godina

@kupac diplome, a odakle si ti, ili tvoji roditelji?! Da niste s Marsa doseljeni? S druge strane, zasto juznjaci, crnogorci, bosanci ili ostali nemaju pravo da zive u bilo kojem gradu u Srbiji ako to zele, pa makar to bio i Beograd? Trece, grad poput Beograda pruza kakvu takvu mogucnost da se u zivotu snadjete za nesto, pa makar da prezivite, a ostali pasivni i odumrli krajevi Srbije pruzaju samo sivilo, koje ne moze razumeti samo onaj ko ne zivi izvan Beograda...

ххх

pre 6 godina

Стан не може да се купи у кешу, то је противзаконито, само капара. Мало размислите пре него што напишете... Мислили сте вероватно са рачуна на рачун, а да порекло новца није из кредита...

Zoro

pre 6 godina

Pa kao sto je dobar deo A bloka kupljen od strane nasih ljudi iz inostranstva koji te stanove izdaju. Problem je sto traze po 400-500€ sto je previse, pa im stoje prazni.

kladzom do bola

pre 6 godina

Mare

ja sam stan kupio za kes 2007 godine , da sam ga kupio kako ti predlazes jos bih jos placao rate kredita i stan bi me kostao barem 50 % skuplje

Naslednik

pre 6 godina

Kako se kupuju stanovi za keš? Tako što ti i tvoj brat ili sestra nasledite stan od roditelja koji je za vreme inflacije bio otkupljen za 500 maraka. Prodate stan, podelite pare, dodate još para ako imate pa u kupovinu druge nekretnine.
Kada se kaže keš kupac, misli se naravno da se keš isplaćuje preko računa u banci. U Srbije je gotovinsko plaćanje dozvoljeno čini mi se do 5000eur. Sve ostalo mora preko banke.

Лука

pre 6 godina

Прво, мислим да сс подаци манипулативни. Друго несразмера у броју станова који се изграде и оних који се продају тј. купе указује на то да одавде људи одлазе у рекама. Нажалост. У београд долазе људи из унутрашњости (сви смо дошли у неком тренутку, ми или неко наш) у нади да ће овде наћи бољи живот. А онда иду даље, вани. Београд је велики збег, илузија. Гужва која је настала чекањем у реду, уским грлом. За 20 година, ти исти станови, продаваће се упола цене. И повољније.

bole

pre 6 godina

Mozete da negodujete i cudite pomenutim cenama ali fenomen visokih cena nekretnina u nerazvijenim zemljama uopste nije neobican... Dacu vam primer Sao Paola gde se cene m2 novogradnje krecu oko 7000 usd, a ljudi u poslovnoj zgradi pored rade za 800 usd... 3 - 5 % bogatih su dovoljni da cine datu traznju i odrzavaju je... Upravo je to situacija i kod nas, pa stoga i dominiraju kes kupci.

cikapera iz male krsne

pre 6 godina

opet se pere kesovina iz montenegra. nek procesljaju malo investitore i poreklo pada i sve ce biti jasno. mi smo ti kao tople destinacije za pranje. 2200 eura kvadrat stana u ulici gde dva auta ne mogu da se mimoidju, gde je infrastruktura stara 100godina, gde realno izgradnja ne kosta vise od 1000 eura po kvadratu.
opere pare od belog i zaradi puta dva.

Sirotinja

pre 6 godina

@Baki kad već živiš i radiš u Čikagu i Španiji, zašto brate mili uopšte gledaš ovdašnje novine, sajtove, nekretnine ?! Bolje napiši čime se baviš, koji je to životni put tebi omogućio tako kosmopolitski život, pa da i mi sirotinja iz balkanskog blata promislimo da li bismo mogli i mi tako kao ti.

Arhitekta

pre 6 godina

3 do 5000 stanova, a veliki problem toga je sto se Beograd ne siri u sirinu nego unutar sebe i guzve su postale nepodnosljive.. A ledine oko Beograda zvrje prazne.. Trebaju se usloviti investitori da grade na takvim mestima udruzeni i da se grade veliki i funkcionalni blokovi

pa

pre 6 godina

kako jedan ovde kaze, to mogu samo politicari i kriminalci od plata nema sanse. novinari pisu ono sto glavni naredi pa nam je tak osve pojeftinilo. na primer pre 3 godine jedan od lekova koje pijem bio je 72 din a sad je 365 din, stvarno jeftino. recim osapun koj ismo uzimali bio je 42 din sad je 80...
pa recim oglavni je bio podstanar nije imao da plati racun za mobilni bar je tako izjavljivao a sad vodi dete na vceru u ameriku. ja ne mogu unuka ni u mc donalds, stalno me pita dek ojel legla penzija a ja ga lazem kazem nije

citam lik neki se ubio pa i ja sma milion puta razmisljao o tome da pobegnem odavde ne mogu i jedino me unuk "sprecava" jer ovde zive i uzivaj usamo lopovi i politicari

dzigi

pre 6 godina

Najveća tražnja je za stambenim jedinicama gde je odličan odnos lokacije, kvaliteta i cene. - a gde je to? Pre svega lokacija, jer ne znam nijedan deo grada koji nije zagušen automobilima i betonom.

Ljuba

pre 6 godina

Ovo su prosecne cene stanova po kvadratnom metru u svakom vecem gradu u Evropi po portalu numbeo.com koji se puni podacima iskljucivo stanovnika tih gradova.Beograd je na 56 mestu sa prosecnom cenom stana u centru 2175 eura po m2.ALI jedno veliko ALI.Za 2400 eura imam stan u Budimpesti koja ima metro,imam stan u Antwerpenu u Belgiji za taj novac,imam stan u Valenciji u Spaniji,imam stan u Trstu ...

O platama i kvalitetu zivota u navedenim gradovima drzava nasprame Beograd da ne govorim trebalo bi mi 25 hiljada karaktera.

Prosecna plata u Beogradu je 200-220 eura kao radnik pocetnik u bilo kojoj bransi,i to ako budes placen,ako ne budes placen nikom nista.Prava radnika kao u Africi.Zdravstvena zastita se placa iz dzepa nemoguce je doci do lekara zvanicno.Lekovi takodje.Infostan kao u Italiji a plate Africke.

56 Belgrade, Serbia 2175.85
57 Trieste, Italy 2177.78
58 Krakow (Cracow), Poland 2267.53
59 Zagreb, Croatia 2327.69
60 Brno, Czech Republic 2341.54
61 Porto, Portugal 2356.80
62 Budapest, Hungary 2380.14
63 Tallinn, Estonia 2382.00
64 Antwerp, Belgium 2462.50
65 Valencia, Spain 2468.00
66 Warsaw, Poland 2569.15
67 Vilnius, Lithuania 2616.00
68 Sevilla, Spain 2616.67

https://www.numbeo.com/cost-of-living/region_prices_by_city?displayCurrency=EUR&itemId=100®ion=150

Kupac diplome

pre 6 godina

Ja ne znam sta je nas srbski problem.
Oni koji nemaju misle da svi sto imaju su neki kriminalci ili da su prodali njivu.
Ljudi imaju privatne poslove, zaradjuju 2-3000 eura, rade u stranim firmama gde nisu svi na pokretnoj traci nego imaju normalne uslove i plate.
Ima i takvih u srb i imaju da kupe stan. Normalna stvar
(nemanja, 5. april 2018 13:30

Ne znam koji je to srBski problem, ali znam koji je to srpski problem. To su jedni te isti likovi koji imaju lovu i peru pare kupovinom stanova. Neko ko ima 2000 evra mesečno kupuje stanove za keš? Možda može jedan za jedno deceniju rada u toj firmi. Malo je takvih firmi po Srbiji. Suština je da 90% stanovnika Srbije živi bedno za evropske standarde. Pola stanova zvrlji prazno jer se većina njih izdaje za poprilično visoku stanarinu. Samo da se nadovežem na moj prošli komentar. Normalno da ljudi dolaze u Beograd, to niko ne spori. Moja opaska je više bila namenjena političarima koji svi žive u Beogradu i uopšte ne ulažu u ostatak Srbije. Prvi se zalažem za decentralizaciju i nemam problem sa tim.

Srđan

pre 6 godina

Kakva glupost! 2500 evra za m2. Ljudi, centar Beograda ne cini ni 10% stambenog kapaciteta grada. U ostalim naseljima cena kvadrata je 1200 - 1800 evra za kvalitetan stan. Otvorite bilo koji oglasnik. Opet se veštački pumpaju cene? Zarad čega?

Markoni

pre 6 godina

@ "Svi se sele u Beograd. Prodaju stan i njivu u nekom drugom mestu i evo ih u glavnom gradu. Za par godina će se pričati južnjački i crnogorski u Beogradu.
(Kupac diplome, 05. april 2018 10:29)"


Nikakav problem, hajde da preselimo prestonicu u Kragujevac, Krusevac, Kraljevo, Nis... pa da se onda i sva administracija i drzavna uprava preseli ovamo. Takodje, da preselimo i sva drzavna preduzeca i jos ponesto....sredimo infrastrukturu, ojacamo ovdasnje univerzitete, poboljsamo sve moguce lokalne usluge pa da vidis kako ce da oslabi pritisak na Beograd.

Zoran

pre 6 godina

Ja ne znam sta je nas srbski problem.
Oni koji nemaju misle da svi sto imaju su neki kriminalci ili da su prodali njivu.
Ljudi imaju privatne poslove, zaradjuju 2-3000 eura, rade u stranim firmama gde nisu svi na pokretnoj traci nego imaju normalne uslove i plate.
Ima i takvih u srb i imaju da kupe stan. Normalna stvar
(nemanja, 5. april 2018 13:30)


Najveći srBski problem je što su se mnogo pojavili likovi koji su polupismeni a prave se pametni!

Koren reči srpski glasi srb i u pridevu će doći do jednačenja suglasnika po zvučnosti gde glas B prelazi u svoj bezvučni par P. Tako da će se pravilno pisati isključivo srpski.

A država koja je dozvolila da privatnik zaradi 3000 i više Eura, i gde ima državnih činovnika sa platama od par desetina hiljada Eura, a gde 50% naroda jedva prebaci 200 Evra i u kojoj ima ljudi i sa fakultetom koji rade za te pare, gde ima penzionera sa 12...15.000 RSD mesečno, nije zaslužila da se naziva državom. To je anarhija prijatelju! Tu nešto nije u vaservagu.

Dule

pre 6 godina

@Baki, sam si objasnio zasto su cene takve. Zivis i radis u inostranstvu, i umesto da kupis taj jeftini stan u Cikagu, ili kucu sa pogledom na more u Spaniji, ti gledas stan u Novom Sadu. I tako jos dosta njih od par miliona Srba koji nisu u BG ili NS.

ххх

pre 6 godina

Мене су питали кад сам уплаћивао учешће за порекло новца, али зато министра војног нико не пита би одакле му 200,000...

mrmlj

pre 6 godina

obozavam ove price - "u bgu treba da bude cena kvadrata max X evra".
na osnovu cega ste dosli do toga?
na osnovu toga sto vi mozete toliko da platite?
da li biste vi prodavali kvadrat za npr. 800€ kad mozete da ga prodate za 1500€? naravno da ne biste. pa s kojim pravom to trazite od trenutnih prodavaca?

dok god je neko spreman da plati tu cenu, ti stanovi toliko vrede i cao.
videcemo koliko ce vredeti kada se ponovo budu prodavali.
vi i ja, kao kupci, mozemo jedino da kazemo da li zelimo da platimo tu cenu ili ne pa ili da je platimo ili da se vratimo u iznajmljene stanove i nastavimo da trazimo dalje.

Hi hihi

pre 6 godina

Šta, donese lik 300 hiljada u kešu, ovi kažu hvala i izvolite ključeve?
Niko da pita odakle ti bajo, 1200 srpskih plata u kešu?
(CJC, 5. april 2018 10:59)

Pa da , investitor ce bas da ga pita odakle mu lova. Bas ga briga odakle mu , on hoce da proda stan i bole ga uvo odakle ovom pare.

Boris

pre 6 godina

Zanimljivo ako je tacno. Znaci da traznju uglavnom generisu ljudi kojima se vise ne isplati da stede u banci zbog niskih kamata. Ja bih ocekivao da zbog povoljnih kredita vecu traznju generisu ljudi koji zele da rese problem krova nad glavom. Nazalost kod nas srednja klasa koja kupuje na kredit skoro da i ne postoji. Mali procenat relativno bogatih i ogroman procenat ljudi koji nisu kreditno sposobni.

Dejan

pre 6 godina

I tako se operu pare koje je neko drpio ili nelegalno zaradio . Do sada niko nije imao problema a ako se zakon promeni onda je to neravnopravan odnos prema budućim utajivačima poreza i narko i ostalih dilera !

r2d2

pre 6 godina

"Najveća tražnja je, kako kažu, za stambenim jedinicama gde je odličan odnos lokacije, kvaliteta i cene."

Pametno, meni ovo nikad ne bi palo na pamet...

Kol

pre 6 godina

Svaka cast, nije mi samo jasno kako ali opet ako je posteno svaka cast, jeste da zaista ima previse ljudi u Beogradu to se primeti uvece kada se izadje u setnju a lepo vreme gde god da se ode nema igla gde da padne od guzve!

Filmofil

pre 6 godina

Da li se pod kesom podrazumeva sam lova iz koferceta? Izgleda da da. Gotovinski bi bilo i ako je preko racuna, a bez kredita, kao sto je svuda u svetu. Ovaj komentator iz sto je kupovao auto u Francuskoj

Goran

pre 6 godina

Cim izadje ovakva vest javlja se mnogo onih koji uporedjuju cene stanova u Beogradu sa drugim Evropskim gradovima. To je besmisleno. U Holandiji ima najmanje 10 gradova kao Antverpen u kojima je zivot jednako dobar, zeleznica je brza, iz svakog dela se stize u svaki deo za najdalje 2 sata pa nema velike razlike u ceni stanova. U Beogradu nema metro pa se unutar Beograda javljaju ogromne razlike u ceni unutar nekoliko km. Srbija ima slabu putnu infrastrukturu pa ko kupi stan u Smederevu ne treba da sanja da radi u Beogradu iako je razdaljina 63 km i uz dobar autoput to bi bilo pola sata voznje.

mahat

pre 6 godina

Verovatno missle na "kes" u smislu sa racuna na racun, bez kredita. Za te koji kupuju pravim kesom necemo ni da cujemo. Ste se tice nemanje i srBskog problema, pa imamo ga jer su na moju bednu platu legli porezima i doprinosima na sve strane a neko ko se bavi "privatnim biznisom" i zaradjuje preko 10k evra mesecno ne placa nikom ni sta. Kako znam da ne placa? Pa pogledaj listu krajem godine ljudi koji su prijavili prihod veci od 2.2 miliona dianra, njega tamo nema. Ovakvom poreskom politikom i drzava direktno stimulise sivu ekonomiju.

oci mi otvoriste

pre 6 godina

"Najveća tražnja je, kako kažu, za stambenim jedinicama gde je odličan odnos lokacije, kvaliteta i cene."

Ozbiljno?! Ko bi rekao...

mr no

pre 6 godina

...stanovi u novom sadu maksimalno mogu da idu 400-600€ m2 Beograd 600-800€ m2. sve preko toga je bacanje para.
(Baki, 5. april 2018 10:46)
Sistem ponude i potražnje funkcioniše kod vas u SAD, a i ovde. U Beogradu, u zonama 1 i 2, neto kvadrat u izgradnji nije ispod 1.000€ (sa svim taksama i projektnim finansiranjem), a često i dosta više. Pošto je kvadrat u centru Čikaga ili Barselone? Ne možete porediti babe i žabe, i na 10 km od BG i NS se može kupiti cela kuća za 30-50.000€. E SAD, kod nas je poimanje "imanja" i dalje dosta primitivno i vrhunac posedovanja je nekretnina. Neko plati 100.000€ za stan i onda ga izdaje za 250€, što znači da će mu se bez kamata i troškova održavanja isplatiti posle 30-35 godina, što je užasno loša investicija - bolje da su taj novac investirali u razne hartije, berze, obveznice i sl. Ali posle iskustva 90-ih i kasnije, tako je kako je, i to koriste i gradovi i opštine (pa naplaćuju visoke takse za izradnju), kao i investitori, a na kraju i kupci i prodavci. Svako bi da kupi jeftino i da proda skupo. Činjenica je da u nekim delovima Beograda stanovi zaista idu kao alva iako "nema logike".

Brane

pre 4 godine

Ko kupuje stanove?Svi pričaju da Srbi odlaze mahom iz Srbije a stanogradnja je stalno u usponu,pa me čudi dali penzioneri imaju toliko para,da kupuju stanove,za djecu? Jasam se nadao,daću doći do jeftinog stana,kad toliki mladi odlaze,ali nikako da pronađem.Nedšto tu nije jasno,ili je istina da toliko naroda odlazi,ili je opoziciona propaganda,koja nam gadi srbiju na svakom koraku,govoreći da nikada nije bilo crnje nego sada.Ko laže??