mika
pre 6 godina
Kakva novosta!? Gadafi hteo da unisti dolar?!
Subota, 31.03.2018.
15:35
Kina može da uspe sa petro-juanom, i da nastavi tamo gde je Muamer Gadafi stao – da ubije američki dolar u trgovini naftom.
Izvor: B92
pre 6 godina
Kakva novosta!? Gadafi hteo da unisti dolar?!
pre 6 godina
Sve je tacno kao sto si napisao, ekonomije Kine i USA tu tako isprepletane i povezane da bi Kina bila ekonomski unistena kad bi dollar nekim svetskim cudom propao. Medjutim, sve je obrnuto u imaginarnom kgb svetu kojima nas "nasi" mediji nemilice obasipaju, gde pocinju RT i "sputnjik" - istina i pravda se zavrsavaju. Posle plasiranja ovakvih maloumnih "vesti", treba bar da puste vodu za sobom iz higijenskih razloga...
(Srbin iz Srbije, 31. mart 2018 18:15) # Link komentara
Pa da bi razumeo stvari, nemoj da citas samo naslov koji jeste bezvezan kao i mnogi naslovi. Treba se prisetiti, ko ima pamcenje, gde je bila kineska ekonomija pred pocetak veka.......cisto jedna od zemalja u razvoju. posle eto 18 godina, jaka druga ekonomija sveta, i tvoje lupetanje o KGB komentatoru je stupidno. Neki pricaju da Kina spekulise JUANOM i da to nije sigurna valuta.....sio mi ga Djura, a kao ostali ne spekulisu, a dolarom narocito. Treba da malo proputujete, da se bavite nekim ozbiljnim poslom a ne da citate novine da bi sve to razumeli. Kina je ubacila nogu u vrata u sve pore ekonomije na bliskom istoku i Arici..i evo ih ovde kao nezaobilazan faktor u bezmalo svakom poslu.
pre 6 godina
(bigserb, 01. april 2018 13:38)
2010. udeo dolara u trgovini je iznosio 84%. Danas 87.6%. To "desavanje" je samo na papiru. I Rusi i Kinezi biraju dolar kao sredstvo placanja i to ce tako ostati u narednih 50 godina minimalno.
Nema nista od izbacivanja dolara. Suvise je americka ekonomija superiornija.
pre 6 godina
Kina više nije "samo" Kina, pa čak ni sa Tajvanom. Kina je cela jugoistočna Azija. I to za sada samo. Američki izolacionizam nije Trampova inicijativa nego konstatacija poraza i postojećeg stanja. Propagandna laž tipa "Niko mene ne može da istera, ja sam odem".
Nešto kao što je Milošević pobedio NATO. Ali samo Srbi mogu u istu laž da poveruju dvaput, a i više puta ako je potrebno.
Kina je jedina autentična civilizacija koja je gotovo neokrnjena preživela hrišćanstvo. Kina ne samo da može da preživi urušavanje i kolaps hrišćanstva, nego ima kapacitet i da ponudi sasvim novi kvalitet. Zapadni svet je svoju dominaciju ostvario zahvaljujući hrišćanstvu, to je istina, ali bumerang se vraća; bolest koja se proširila iz Evrope na ceo svet, vraća joj se kao jalova dekadencija. U Americi je manifestacija te bolesti samo bučnija, kao i sve drugo.
Zapadna, hrišćanska civilizacija je dovela celu planetu do ivice samouništenja. Nije pitanje da li je nov moralni kod moguć, on je naprosto neophodan. Problem je što se u hrišćanskom svetu hrišćanstvo naravno i ne shvata kao bolest iako je postalo pandemija.
pre 6 godina
Citam komentare ovih "strucnjaka" koji misle da je ovako nesto nemoguce, a ne da je moguce, vec se to zaista u ovom trenutku i desava! Ti strucnjaci kao prvo ne shvataju da je americki $ realno bezvredna novcanica, jer iza emisije desetina hiljada milijardi $ koji su u opticaju u svetu ne stoji nikakvo pokrice u zlatu, nafti ili nekoj drugoj berzantskoj robi, to sto Ameri zele da im citav svet veruje na rec kako je $ zaista jaka valuta, a u isto vreme im dve stamparije novca rade 365 dana u godini u 3 smene stampajuci nove i nove milijarde $ bez pokrica, to kod velikih i ozbiljnih nacija vise ne prolazi! Rusi i Kinezi su vec poceli da trguju naftom i gasom u juanima, apsolutno je nepotrebno da i jedni i drugi svoju robu razmenjuju u $, Rusi Kinezima prodaju energente i oruzje za juane, a onda tim juanima iz Kine mogu da uvezu koju god robu pozele, sta ce im onda $? I ista prica je sa drugim zemljama sveta, realno, nama u Srbiji su $ apsolutno nepotrebna valuta, mi sa SAD nemamo robne razmene ni za 10 miliona $, ali zato sa EU imamo u milijardama evra, a posto i Rusija sa EU ima ogromno razmenu u milijardama evra, onda bi sasvim prihvatljiva varijanta bila da EU od Rusa kupuje naftu i gas u evrima, a da tim evrima zatim Rusija u EU kupuje robu koja je njima potrebna, znaci, ni tu nije potreban $, a ista stvar je i sa nama! Apsolutno je nepotrebno da mi trgovinu sa EU ili Rusijom obavljamo u $, to je apsolutna glupost!
pre 6 godina
Pare su nastampali ,zvanicno, 3 puta vise nego 08,dug se oteo kontroli, derivata su napravili u kvadrilionima, tako da ...
pre 6 godina
narednoj deceniji da budu prinudjeni da uvoze znatno vise nafte nego danas. Tako da ovo pise Rus sta bi on zeleo a ne sta je sigurno. I da Gadafi nikako nije mogao da nametne svoje misljenje zalivskim zemljama tako da ideja da je mogao da unisti petrodolar je smesna. Ono sto je on pak radio je urusavanje africkog franka koji je kontrolisala Francuska i tu bi mozda i uspeo da ga nisu srusili.
(Miloš, 31. mart 2018 18:14)
amerikanci prelaze saudijsku arabiju u 2018 po proizvodni nafte. kakv bre uvoz. prave 10miliona barla dnevno google https://www.wsj.com/articles/u-s-crude-production-expected-to-surpass-saudi-arabia-in-2018-1516352405
pre 6 godina
Nema od toga nista, oni zavise jedni od drugih, Amerika sve uvozi iz kine, ako to kinezi urade a ovi prekinu uvoz od njih obe ekonomije idu dole a to im nije u interesu...
pre 6 godina
Mene bi jako interesovalo da mi neko objasni sta srbi dobijaju ako kina pretekne SAD...to mu dodje kao prica o promeni snaga u svetu...kina i rusija ce da budu jace od SAD pa ce da vrate Kosovo...treba samo biti strpljiv i cekati...gospodo zivot vam prolazi u cekanju...sta zanaci kosovo nekom ko je umro...sto se juana tice sta reci...ideja je glupa kao sve sto RT predlaze,analiticari koji su predlog komentarisali su posebna prica...strucnjaci kao nasi...da nesto znaju rusija ne bi bila tu gde jeste???
pre 6 godina
Prvo, nafta nema buducnost, elektricni automobili ce zavladati u USA prvo, tako da dolar nece imati smisao za trgovinu naftom. A Rusija ce morati da proda ili iznajmi deo Sibira Kini, da bi opstali, bez izvoza nafte.
pre 6 godina
kada svetom zavlada neko ko Gadafi onda možemo govoriti o demokratiji i pravim promenama. Trenutno sve imperijalističke zemlje imaju potpuno isto političko ekonomsko uređenje, i da dođe do smene na čelu vodećih ekonomskih sila, svet bi ostao manje više isto mesto.
pre 6 godina
@Milos
Kina ne moze biti vojno jaca od Amerike nikada, a narocito ne 2030. Amerika npr. ima 14 000 aviona, Kina ispod 3 000, Amerika 20 nosaca aviona, Kina 2, Amerika najvecu mornaricu na svetu, Kina 20 puta manju po tonazi... Amerika ima i mocnije kopnene snage i naravno, neuporedivo moderniju vojsku. I sta onda ti pricas!?
Amerika je vojno pa i ekonomski jaca nego Kina i Rusija ZAJEDNO! Recimo, Rusija 3 500 aviona, 1
nosac aviona, neuporedivo manja mornarica, vojni budzet 15 puta manji od americkog.
pre 6 godina
kini ne mogu uvaliti rat kao Gadafiju...
pre 6 godina
Kako je in sedeti u balkanskoj vukoj**ini i navijati za propast Amerike. Uozbiljite se već jednom. Neće Amerika propasti u narednih 50 godina.
pre 6 godina
Srusice ga Srbi po raznim portalima pre Kineza. Sto bi se reklo ko o cemu a baba o dolaru.
pre 6 godina
Ko piše ove gluposti?? Zašto se autori tekstova ovde ne potpisuju? Da li se stiže nečega? Ako ne, trebalo bi! Ovo je toliko ekonomski nepismen članak da je mene bilo sramota što ste ga objavili!
pre 6 godina
Videcemo, mnogi su probali , ali im nije islo.Jednom delu ovdasnjeg zivlja, sudeci po komentarima, svanulo bi i doziveli bi napredak i povecanje standarda.Msm da to bas ne ide tako.
pre 6 godina
Uvek kad izadje ovakva vest, zapitam se dal' ovde zive amerikanci ili ovaj narod toliko zaslepljen od ljubavi prema americkoj imperiji, dal je to stokholmski sindrom, kompleksi, bolest, cudno je to, mozda mazohisti.....
pre 6 godina
Uvek kad izadje ovakva vest, zapitam se dal' ovde zive amerikanci ili ovaj narod toliko zaslepljen od ljubavi prema americkoj imperiji, dal je to stokholmski sindrom, kompleksi, bolest, cudno je to, mozda mazohisti.....
pre 6 godina
Cena nafte je u dolarima,na berzi odnos dolara prema bilo kojo valuti se zna u svakoj sekundi.Ako neko kupuje u juanu,mora da preracuna juan u dolarima,pa da kupi juan od Kinezke banke ,placajuci u rubljima, po kursu rubljaJuan se kotira onoliko koliko drzava kaze.Slicno kao i nas dinar.Zato se i ne racuna kao valuta,jer drzava moze da manipulise i da se izgubi preko noci mnogo.
pre 6 godina
Da je Kina svih ovih godina imala američku moć, pravili bismo US od blata... Mnogi misle da će se desiti preporod ako Kina preuzme lidersku poziciju na planeti... Zašto bi juan i kineska moć bilo kome u Evropi odgovarala više nego dolar i američka moć? To su samo iluzije, odnosno zablude izazvane željom za promenama...
pre 6 godina
@(sr, 31. mart 2018 23:46)
Ti pišeš to kao da SCO savez ne postoji.
Ali, taj vojni savez Kine i Rusije postoji.
pre 6 godina
Kakva gomila gluposti
pre 6 godina
Kad dodje blizu toga, Kina ce biti napadnuta ili ce da iniciraju nemire u njoj.
pre 6 godina
Godine 2030 Kina ce biti vojno, ekonomski i demografski jaca od SAD, a zajedno sa Rusijom(vojno) da ne pricam. Ako ne bude rata pre toga.
(Milos, 31. mart 2018 17:30)
-----------------------------------
Da, vecito to proturanje neke teze o saveznistvu Rusije i Kine. Rusija i Kina nisu bili saveznici ni kada su obe bile zestoko komunisticke drzave, a jos manje su to sada. Rat izmedju Rusije i Kine je mnogo verovatniji nego rat izmedju Amerike i Kine.
pre 6 godina
Petro valutu da uspostavi zemlja koja je najveci svetski uvoznik nafte,jer nema ni priblizno dovoljno svoje, je smesna i neozbiljna prica. To nece prihvatiti ni Rusi,ni Saudiciji,jer im ne pada na pamet da im neka Kina kolo vodi u energetici,a nema energente ni za pola svojih potreba dok ovi dvoje imaju za prosipanje. Rusi koliko god imaju problema sa Amerima,verujte mi da sigurno njih nece menjati za Kineze,jer su oni 5x gori od Amera kada se osile. Rusija i Kina kroz istoriju uopste nemaju neke bajne odnose da bi jedni drugima verovali i cinili takve sudbonosne usluge. Kina je onaj treci koji vreba svoju sansu u sukobu dvojice tj. Amera i Rusa. I Ameri i Rusi to znaju i nisu blesavi da zagrizu mamac.
pre 6 godina
Tramp trenutno unistava dolar,ali sta ce biti kad mu treba jak dolar??!!
pre 6 godina
Kina ako to uradi ce vise izgubiti nego sto ce dobiti jer su nakupovali silne americke obveznice a oni nisu neka jaka izvoznica nafte i gasa , tako da njih Ameri drze u saci, jer i SAD mogu da naprave neku hiperinflaciju i da te obveznice totalno obezvrede.
pre 6 godina
Kina veličinom svoje privrede to sigurno i može učiniti
pre 6 godina
Kina ozbiljno manipuliše valutom, što investitori ne vole. Tek kada se uozbilje tada će i valuta biti ozbiljna za ulaganje, ali neozbiljnim srbima to ne možeš objasniti, oni vole da čitaju vesti koje najavljuju kraj Amerike.
pre 6 godina
Svako ko je probao da zameni dolar nekom drugom valutom je bio bombardovan i ubijen. Nece se Kinezi usuditi, previse su pametni.
pre 6 godina
Jedino $ može da ubije onaj ko ga je i stvorio. Ako se to desi taj ko ga je stvorio će debelo profitirati a ostali će imati gomilu bezvrednih papira i obveznica.
pre 6 godina
Vidim, a to je svakodnevno ovde se narod lozi na propast Amerike. Pa se nagoveštava propast dolara te Kina će postati prva ekonomija sveta. Ovo sa kinom je relativno. Samo kinesko rukovodstvo samo naglašava kada im se to spomene, da je populacija Kine četiri puta veća pa sve da i Kina postane prva ekonomija sveta to je još uvek samo četvrtina po stanovniku u odnosu na Ameriku. Čak i Japan koji je Kina pretekla proizvodi i izvozi više od jednog Kineza. Nikada se ne sme zaboraviti populacija kao jedan od parametara.
Sto se propasti dolara tiče ne razumem radovanje sve i da se dogodi. Gde bi naši normalni i pametni emigrirali da nema tog Zapada? Jer emigracija će nastaviti zato sto dok u Srbiji dok smo mi Srbi na vlasti dobro biti neće. Prosto takav smo narod. Bolje sluge nego gazde.
pre 6 godina
Само траже део колача и ништа више. Нити је Рим хтео да уништи Картагину , нити Картагина Рим. Хтели су да доминирају једни над другим. Када се претерало , исход је познат. Овде се претеривање неће десити.
pre 6 godina
Tesko da Kina moze nauditi najjacoj svetskoj valuti - dolaru
pre 6 godina
Saudijci nece prihvatiti tu varijantu tako da cela ideja ostaje samo fikcija.
pre 6 godina
Ko još normalan veruje u to da je Kini u interesu da im propadne najveća investicija(SAD)?
pre 6 godina
Realno Kina je suvise pametan igrac da bi to uradila i to iz dva razloga. Jedan je sto drzi ogromne kolicine drzavnih obveznica SAD, a drugi jer bi SAD ako treba i nuklearni rat pocele da sacuvaju svoj dolar, standard i hegemoniju. Kina je uspela da svojom globalnom ekonomskom snagom nametne juan kao valutu primamljivu za medjunarodnu trgovinu i da kao najveca uvoznica nafte postigne da naftu kupuje u svojoj domacoj valuti sto njenoj ekonomiji izuzetno pogoduje. Znaci Kina je napravila dobro za sebe a nije toliko nastetila petrodolaru da bi izazvala SAD kataklizmu.
pre 6 godina
ne znam sto bi rusio ameriku, da bi sutra robovao kini i rusiji?
pre 6 godina
Naslov je prejak, ubistvo dolara. Radi se o tome da Kina preuzme deo kolaca od USA i da jednog dana postane prva ekonomija sveta i da promet nafte koji se obavlja u petrojuanima bude veci od prometa u petrodolarima. Ta stvar je sigurna jer Kina uz podrsku Rusije za to, polako ali sigurno breg roni.
pre 6 godina
Kina jos uvek nije dominantan uvoznik nafte, Amerika uvozi tek nesto manje od Kine. Dakle o petrojuanu kao zameni za petrodolar mozemo pricati za 10godina, tad ce Kina imati dovoljno jaku mornaricu da kontrolise trase kojima stizu takeri u Aziju.
Ali i to je upitno jer Kinezi imaju najvece rezerve nafte u stenama pa ako odluce da ih koriste mogu da smanje zavisnost od uvoza a Amerikanci svoje rezerve prilicno trose pa bi mogli u narednoj deceniji da budu prinudjeni da uvoze znatno vise nafte nego danas.
Tako da ovo pise Rus sta bi on zeleo a ne sta je sigurno. I da Gadafi nikako nije mogao da nametne svoje misljenje zalivskim zemljama tako da ideja da je mogao da unisti petrodolar je smesna. Ono sto je on pak radio je urusavanje africkog franka koji je kontrolisala Francuska i tu bi mozda i uspeo da ga nisu srusili.
pre 6 godina
@Ma da, kad bi zaista tako lako bilo!
Sta bi se desilo u tom slucaju sa Kineskim investicijama u Treasury Notes u dolarima, gde Kina ima izlozenost u hiljadama milijardi???
Zaboravite na dominaciju USD jos najmanje 50god, USD ima vise nego duplo vece ucesce u svetskom GDP nego Kina, a da se to izmeni treba mnogo, nnogo, mnogo vremena.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Ekonomista, 31. mart 2018 17:01)
Sve je tacno kao sto si napisao, ekonomije Kine i USA tu tako isprepletane i povezane da bi Kina bila ekonomski unistena kad bi dollar nekim svetskim cudom propao. Medjutim, sve je obrnuto u imaginarnom kgb svetu kojima nas "nasi" mediji nemilice obasipaju, gde pocinju RT i "sputnjik" - istina i pravda se zavrsavaju. Posle plasiranja ovakvih maloumnih "vesti", treba bar da puste vodu za sobom iz higijenskih razloga...
pre 6 godina
"Kina treba da dobije podršku najvećih svetskih proizvođača nafte Rusije i Saudijske Arabije, ili je inicijativa dobra, kaže Mašenčko."
Saudijska Arabija je srce petrodolar sistema, naterana da to postane Kisindžerovim ultimatumom 1974., pokušaj da pređe na petrojuan ili bilo koji drugi sistem bilo bi shvaćeno kao "ugrožavanje nacionalnih interesa" SAD i sva naftna polja bi joj i formalno bila oduzeta, tako da se to neće desiti, ali SA ipak i nije toliko bitna za kinesku pobedu, niti je najveći izvoznik nafte u Kinu niti ima najveće dokazane rezerve nafte, Venecuela je br. 1 po rezervama, a ona je u petrojuan taboru
pre 6 godina
Prvo Kina treba da prestane sa manipulacijama sa valutom. Tek onda ce ici ozbiljna trgovina u juanima. Ovako je prevelik rizik, a rizik negativno utice.
pre 6 godina
Ekonomisto dragi, gde bre duplo vece, pa bdp amerike je 20 trilijardi, kine skoro 15. Kineska raste 7% godisnje a americka 1-2. To sto si opisao postojalo je pre 3, 4 godine. Kroz 10 godina sve ce se promeniti.
Usput, Kina pocinje sa vojnim jacanjem, ima ogromne potencijale i ne treba joj mnogo da sustigne SAD jer vec ima duplo vise vojnika. Duplo manje trosi na vojsku ali to rapidno povecava i stancuje tenkove, avione, brodove. Godine 2030 Kina ce biti vojno, ekonomski i demografski jaca od SAD, a zajedno sa Rusijom(vojno) da ne pricam. Ako ne bude rata pre toga.
pre 6 godina
@Milos
Rat izmedju najvecih sila je gotovo nemoguc. SAD nece vojno napasti Kinu. Realno je da drzave koje su pod sankcijama prihvate ovakvu inicinativu.
pre 6 godina
Ma da, kad bi zaista tako lako bilo!
Sta bi se desilo u tom slucaju sa Kineskim investicijama u Treasury Notes u dolarima, gde Kina ima izlozenost u hiljadama milijardi???
Zaboravite na dominaciju USD jos najmanje 50god, USD ima vise nego duplo vece ucesce u svetskom GDP nego Kina, a da se to izmeni treba mnogo, nnogo, mnogo vremena.
pre 6 godina
Ma da, kad bi zaista tako lako bilo!
Sta bi se desilo u tom slucaju sa Kineskim investicijama u Treasury Notes u dolarima, gde Kina ima izlozenost u hiljadama milijardi??? Zaboravite na dominaciju USD jos najmanje 50god, USD ima vise nego duplo vece ucesce u svetskom GDP nego Kina, a da se to izmeni treba mnogo, nnogo, mnogo vremena.(Ekonomista, 31. mart 2018 17:01)Američke kompanije imaju za skoro 50% veći BDP od kineskih,ali Kina ima veću proizvodnju.Ali to će se promeniti uskoro.Pre 10 godina među 100 najvećih svetskih kompanija jedva da je bilo par kineskih,a danas ih ima među top 10.
pre 6 godina
Svakog dana jedna te ista prica o tome kako ce, evo koliko jos veceras, Amerika propasti. Ima ih koji veruju, I guess...
pre 6 godina
Ovo je odavno poznato, i zajedno sa rastucim tenzijama u j.kineskom moru i trgovinskim ratom predstavlja uvod u pravi rat te dve zemlje. Ameri nazalost nisu kao SSSR da tiho prihvate svoj pad. Dolar i hegemoniju ce braniti ratom, lokalnim ili svetskim ako treba, i to u sledecih 10 godina. Bog nek nam je u pomoci.
pre 6 godina
bice igranke
pre 6 godina
Evo sad će u pola osam, samo što nije.
pre 6 godina
Uvek sam se pitao sta ceka Kina, znamo da su Gadafija ubili vim je pokrenuo ovo pitanje i dao redlog za stvaranje monetarne unije Afrike. Izgleda da je Kina cekala da ojaca dovoljno, ekonomski i vojno, sada je dosao taj trenutak, uz podrsku Rusije i mnogih drugih istocnih sila.
pre 6 godina
realno nema šanse ali lepa je ova google ekonomija
pre 6 godina
Ovo je odavno poznato, i zajedno sa rastucim tenzijama u j.kineskom moru i trgovinskim ratom predstavlja uvod u pravi rat te dve zemlje. Ameri nazalost nisu kao SSSR da tiho prihvate svoj pad. Dolar i hegemoniju ce braniti ratom, lokalnim ili svetskim ako treba, i to u sledecih 10 godina. Bog nek nam je u pomoci.
pre 6 godina
Uvek sam se pitao sta ceka Kina, znamo da su Gadafija ubili vim je pokrenuo ovo pitanje i dao redlog za stvaranje monetarne unije Afrike. Izgleda da je Kina cekala da ojaca dovoljno, ekonomski i vojno, sada je dosao taj trenutak, uz podrsku Rusije i mnogih drugih istocnih sila.
pre 6 godina
bice igranke
pre 6 godina
"Kina treba da dobije podršku najvećih svetskih proizvođača nafte Rusije i Saudijske Arabije, ili je inicijativa dobra, kaže Mašenčko."
Saudijska Arabija je srce petrodolar sistema, naterana da to postane Kisindžerovim ultimatumom 1974., pokušaj da pređe na petrojuan ili bilo koji drugi sistem bilo bi shvaćeno kao "ugrožavanje nacionalnih interesa" SAD i sva naftna polja bi joj i formalno bila oduzeta, tako da se to neće desiti, ali SA ipak i nije toliko bitna za kinesku pobedu, niti je najveći izvoznik nafte u Kinu niti ima najveće dokazane rezerve nafte, Venecuela je br. 1 po rezervama, a ona je u petrojuan taboru
pre 6 godina
Naslov je prejak, ubistvo dolara. Radi se o tome da Kina preuzme deo kolaca od USA i da jednog dana postane prva ekonomija sveta i da promet nafte koji se obavlja u petrojuanima bude veci od prometa u petrodolarima. Ta stvar je sigurna jer Kina uz podrsku Rusije za to, polako ali sigurno breg roni.
pre 6 godina
Evo sad će u pola osam, samo što nije.
pre 6 godina
Ekonomisto dragi, gde bre duplo vece, pa bdp amerike je 20 trilijardi, kine skoro 15. Kineska raste 7% godisnje a americka 1-2. To sto si opisao postojalo je pre 3, 4 godine. Kroz 10 godina sve ce se promeniti.
Usput, Kina pocinje sa vojnim jacanjem, ima ogromne potencijale i ne treba joj mnogo da sustigne SAD jer vec ima duplo vise vojnika. Duplo manje trosi na vojsku ali to rapidno povecava i stancuje tenkove, avione, brodove. Godine 2030 Kina ce biti vojno, ekonomski i demografski jaca od SAD, a zajedno sa Rusijom(vojno) da ne pricam. Ako ne bude rata pre toga.
pre 6 godina
realno nema šanse ali lepa je ova google ekonomija
pre 6 godina
Ma da, kad bi zaista tako lako bilo!
Sta bi se desilo u tom slucaju sa Kineskim investicijama u Treasury Notes u dolarima, gde Kina ima izlozenost u hiljadama milijardi???
Zaboravite na dominaciju USD jos najmanje 50god, USD ima vise nego duplo vece ucesce u svetskom GDP nego Kina, a da se to izmeni treba mnogo, nnogo, mnogo vremena.
pre 6 godina
Ko još normalan veruje u to da je Kini u interesu da im propadne najveća investicija(SAD)?
pre 6 godina
Jedino $ može da ubije onaj ko ga je i stvorio. Ako se to desi taj ko ga je stvorio će debelo profitirati a ostali će imati gomilu bezvrednih papira i obveznica.
pre 6 godina
@Ma da, kad bi zaista tako lako bilo!
Sta bi se desilo u tom slucaju sa Kineskim investicijama u Treasury Notes u dolarima, gde Kina ima izlozenost u hiljadama milijardi???
Zaboravite na dominaciju USD jos najmanje 50god, USD ima vise nego duplo vece ucesce u svetskom GDP nego Kina, a da se to izmeni treba mnogo, nnogo, mnogo vremena.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Ekonomista, 31. mart 2018 17:01)
Sve je tacno kao sto si napisao, ekonomije Kine i USA tu tako isprepletane i povezane da bi Kina bila ekonomski unistena kad bi dollar nekim svetskim cudom propao. Medjutim, sve je obrnuto u imaginarnom kgb svetu kojima nas "nasi" mediji nemilice obasipaju, gde pocinju RT i "sputnjik" - istina i pravda se zavrsavaju. Posle plasiranja ovakvih maloumnih "vesti", treba bar da puste vodu za sobom iz higijenskih razloga...
pre 6 godina
ne znam sto bi rusio ameriku, da bi sutra robovao kini i rusiji?
pre 6 godina
Realno Kina je suvise pametan igrac da bi to uradila i to iz dva razloga. Jedan je sto drzi ogromne kolicine drzavnih obveznica SAD, a drugi jer bi SAD ako treba i nuklearni rat pocele da sacuvaju svoj dolar, standard i hegemoniju. Kina je uspela da svojom globalnom ekonomskom snagom nametne juan kao valutu primamljivu za medjunarodnu trgovinu i da kao najveca uvoznica nafte postigne da naftu kupuje u svojoj domacoj valuti sto njenoj ekonomiji izuzetno pogoduje. Znaci Kina je napravila dobro za sebe a nije toliko nastetila petrodolaru da bi izazvala SAD kataklizmu.
pre 6 godina
Kina ozbiljno manipuliše valutom, što investitori ne vole. Tek kada se uozbilje tada će i valuta biti ozbiljna za ulaganje, ali neozbiljnim srbima to ne možeš objasniti, oni vole da čitaju vesti koje najavljuju kraj Amerike.
pre 6 godina
Godine 2030 Kina ce biti vojno, ekonomski i demografski jaca od SAD, a zajedno sa Rusijom(vojno) da ne pricam. Ako ne bude rata pre toga.
(Milos, 31. mart 2018 17:30)
-----------------------------------
Da, vecito to proturanje neke teze o saveznistvu Rusije i Kine. Rusija i Kina nisu bili saveznici ni kada su obe bile zestoko komunisticke drzave, a jos manje su to sada. Rat izmedju Rusije i Kine je mnogo verovatniji nego rat izmedju Amerike i Kine.
pre 6 godina
Само траже део колача и ништа више. Нити је Рим хтео да уништи Картагину , нити Картагина Рим. Хтели су да доминирају једни над другим. Када се претерало , исход је познат. Овде се претеривање неће десити.
pre 6 godina
Svakog dana jedna te ista prica o tome kako ce, evo koliko jos veceras, Amerika propasti. Ima ih koji veruju, I guess...
pre 6 godina
Petro valutu da uspostavi zemlja koja je najveci svetski uvoznik nafte,jer nema ni priblizno dovoljno svoje, je smesna i neozbiljna prica. To nece prihvatiti ni Rusi,ni Saudiciji,jer im ne pada na pamet da im neka Kina kolo vodi u energetici,a nema energente ni za pola svojih potreba dok ovi dvoje imaju za prosipanje. Rusi koliko god imaju problema sa Amerima,verujte mi da sigurno njih nece menjati za Kineze,jer su oni 5x gori od Amera kada se osile. Rusija i Kina kroz istoriju uopste nemaju neke bajne odnose da bi jedni drugima verovali i cinili takve sudbonosne usluge. Kina je onaj treci koji vreba svoju sansu u sukobu dvojice tj. Amera i Rusa. I Ameri i Rusi to znaju i nisu blesavi da zagrizu mamac.
pre 6 godina
Svako ko je probao da zameni dolar nekom drugom valutom je bio bombardovan i ubijen. Nece se Kinezi usuditi, previse su pametni.
pre 6 godina
Vidim, a to je svakodnevno ovde se narod lozi na propast Amerike. Pa se nagoveštava propast dolara te Kina će postati prva ekonomija sveta. Ovo sa kinom je relativno. Samo kinesko rukovodstvo samo naglašava kada im se to spomene, da je populacija Kine četiri puta veća pa sve da i Kina postane prva ekonomija sveta to je još uvek samo četvrtina po stanovniku u odnosu na Ameriku. Čak i Japan koji je Kina pretekla proizvodi i izvozi više od jednog Kineza. Nikada se ne sme zaboraviti populacija kao jedan od parametara.
Sto se propasti dolara tiče ne razumem radovanje sve i da se dogodi. Gde bi naši normalni i pametni emigrirali da nema tog Zapada? Jer emigracija će nastaviti zato sto dok u Srbiji dok smo mi Srbi na vlasti dobro biti neće. Prosto takav smo narod. Bolje sluge nego gazde.
pre 6 godina
@Milos
Rat izmedju najvecih sila je gotovo nemoguc. SAD nece vojno napasti Kinu. Realno je da drzave koje su pod sankcijama prihvate ovakvu inicinativu.
pre 6 godina
Ma da, kad bi zaista tako lako bilo!
Sta bi se desilo u tom slucaju sa Kineskim investicijama u Treasury Notes u dolarima, gde Kina ima izlozenost u hiljadama milijardi??? Zaboravite na dominaciju USD jos najmanje 50god, USD ima vise nego duplo vece ucesce u svetskom GDP nego Kina, a da se to izmeni treba mnogo, nnogo, mnogo vremena.(Ekonomista, 31. mart 2018 17:01)Američke kompanije imaju za skoro 50% veći BDP od kineskih,ali Kina ima veću proizvodnju.Ali to će se promeniti uskoro.Pre 10 godina među 100 najvećih svetskih kompanija jedva da je bilo par kineskih,a danas ih ima među top 10.
pre 6 godina
Tesko da Kina moze nauditi najjacoj svetskoj valuti - dolaru
pre 6 godina
Prvo Kina treba da prestane sa manipulacijama sa valutom. Tek onda ce ici ozbiljna trgovina u juanima. Ovako je prevelik rizik, a rizik negativno utice.
pre 6 godina
Kad dodje blizu toga, Kina ce biti napadnuta ili ce da iniciraju nemire u njoj.
pre 6 godina
Saudijci nece prihvatiti tu varijantu tako da cela ideja ostaje samo fikcija.
pre 6 godina
Kina jos uvek nije dominantan uvoznik nafte, Amerika uvozi tek nesto manje od Kine. Dakle o petrojuanu kao zameni za petrodolar mozemo pricati za 10godina, tad ce Kina imati dovoljno jaku mornaricu da kontrolise trase kojima stizu takeri u Aziju.
Ali i to je upitno jer Kinezi imaju najvece rezerve nafte u stenama pa ako odluce da ih koriste mogu da smanje zavisnost od uvoza a Amerikanci svoje rezerve prilicno trose pa bi mogli u narednoj deceniji da budu prinudjeni da uvoze znatno vise nafte nego danas.
Tako da ovo pise Rus sta bi on zeleo a ne sta je sigurno. I da Gadafi nikako nije mogao da nametne svoje misljenje zalivskim zemljama tako da ideja da je mogao da unisti petrodolar je smesna. Ono sto je on pak radio je urusavanje africkog franka koji je kontrolisala Francuska i tu bi mozda i uspeo da ga nisu srusili.
pre 6 godina
Kina ako to uradi ce vise izgubiti nego sto ce dobiti jer su nakupovali silne americke obveznice a oni nisu neka jaka izvoznica nafte i gasa , tako da njih Ameri drze u saci, jer i SAD mogu da naprave neku hiperinflaciju i da te obveznice totalno obezvrede.
pre 6 godina
Tramp trenutno unistava dolar,ali sta ce biti kad mu treba jak dolar??!!
pre 6 godina
Kina veličinom svoje privrede to sigurno i može učiniti
pre 6 godina
Da je Kina svih ovih godina imala američku moć, pravili bismo US od blata... Mnogi misle da će se desiti preporod ako Kina preuzme lidersku poziciju na planeti... Zašto bi juan i kineska moć bilo kome u Evropi odgovarala više nego dolar i američka moć? To su samo iluzije, odnosno zablude izazvane željom za promenama...
pre 6 godina
Mene bi jako interesovalo da mi neko objasni sta srbi dobijaju ako kina pretekne SAD...to mu dodje kao prica o promeni snaga u svetu...kina i rusija ce da budu jace od SAD pa ce da vrate Kosovo...treba samo biti strpljiv i cekati...gospodo zivot vam prolazi u cekanju...sta zanaci kosovo nekom ko je umro...sto se juana tice sta reci...ideja je glupa kao sve sto RT predlaze,analiticari koji su predlog komentarisali su posebna prica...strucnjaci kao nasi...da nesto znaju rusija ne bi bila tu gde jeste???
pre 6 godina
Kako je in sedeti u balkanskoj vukoj**ini i navijati za propast Amerike. Uozbiljite se već jednom. Neće Amerika propasti u narednih 50 godina.
pre 6 godina
@Milos
Kina ne moze biti vojno jaca od Amerike nikada, a narocito ne 2030. Amerika npr. ima 14 000 aviona, Kina ispod 3 000, Amerika 20 nosaca aviona, Kina 2, Amerika najvecu mornaricu na svetu, Kina 20 puta manju po tonazi... Amerika ima i mocnije kopnene snage i naravno, neuporedivo moderniju vojsku. I sta onda ti pricas!?
Amerika je vojno pa i ekonomski jaca nego Kina i Rusija ZAJEDNO! Recimo, Rusija 3 500 aviona, 1
nosac aviona, neuporedivo manja mornarica, vojni budzet 15 puta manji od americkog.
pre 6 godina
Uvek kad izadje ovakva vest, zapitam se dal' ovde zive amerikanci ili ovaj narod toliko zaslepljen od ljubavi prema americkoj imperiji, dal je to stokholmski sindrom, kompleksi, bolest, cudno je to, mozda mazohisti.....
pre 6 godina
Ko piše ove gluposti?? Zašto se autori tekstova ovde ne potpisuju? Da li se stiže nečega? Ako ne, trebalo bi! Ovo je toliko ekonomski nepismen članak da je mene bilo sramota što ste ga objavili!
pre 6 godina
Srusice ga Srbi po raznim portalima pre Kineza. Sto bi se reklo ko o cemu a baba o dolaru.
pre 6 godina
narednoj deceniji da budu prinudjeni da uvoze znatno vise nafte nego danas. Tako da ovo pise Rus sta bi on zeleo a ne sta je sigurno. I da Gadafi nikako nije mogao da nametne svoje misljenje zalivskim zemljama tako da ideja da je mogao da unisti petrodolar je smesna. Ono sto je on pak radio je urusavanje africkog franka koji je kontrolisala Francuska i tu bi mozda i uspeo da ga nisu srusili.
(Miloš, 31. mart 2018 18:14)
amerikanci prelaze saudijsku arabiju u 2018 po proizvodni nafte. kakv bre uvoz. prave 10miliona barla dnevno google https://www.wsj.com/articles/u-s-crude-production-expected-to-surpass-saudi-arabia-in-2018-1516352405
pre 6 godina
kada svetom zavlada neko ko Gadafi onda možemo govoriti o demokratiji i pravim promenama. Trenutno sve imperijalističke zemlje imaju potpuno isto političko ekonomsko uređenje, i da dođe do smene na čelu vodećih ekonomskih sila, svet bi ostao manje više isto mesto.
pre 6 godina
Cena nafte je u dolarima,na berzi odnos dolara prema bilo kojo valuti se zna u svakoj sekundi.Ako neko kupuje u juanu,mora da preracuna juan u dolarima,pa da kupi juan od Kinezke banke ,placajuci u rubljima, po kursu rubljaJuan se kotira onoliko koliko drzava kaze.Slicno kao i nas dinar.Zato se i ne racuna kao valuta,jer drzava moze da manipulise i da se izgubi preko noci mnogo.
pre 6 godina
Nema od toga nista, oni zavise jedni od drugih, Amerika sve uvozi iz kine, ako to kinezi urade a ovi prekinu uvoz od njih obe ekonomije idu dole a to im nije u interesu...
pre 6 godina
Prvo, nafta nema buducnost, elektricni automobili ce zavladati u USA prvo, tako da dolar nece imati smisao za trgovinu naftom. A Rusija ce morati da proda ili iznajmi deo Sibira Kini, da bi opstali, bez izvoza nafte.
pre 6 godina
Kakva gomila gluposti
pre 6 godina
Uvek kad izadje ovakva vest, zapitam se dal' ovde zive amerikanci ili ovaj narod toliko zaslepljen od ljubavi prema americkoj imperiji, dal je to stokholmski sindrom, kompleksi, bolest, cudno je to, mozda mazohisti.....
pre 6 godina
Videcemo, mnogi su probali , ali im nije islo.Jednom delu ovdasnjeg zivlja, sudeci po komentarima, svanulo bi i doziveli bi napredak i povecanje standarda.Msm da to bas ne ide tako.
pre 6 godina
kini ne mogu uvaliti rat kao Gadafiju...
pre 6 godina
(bigserb, 01. april 2018 13:38)
2010. udeo dolara u trgovini je iznosio 84%. Danas 87.6%. To "desavanje" je samo na papiru. I Rusi i Kinezi biraju dolar kao sredstvo placanja i to ce tako ostati u narednih 50 godina minimalno.
Nema nista od izbacivanja dolara. Suvise je americka ekonomija superiornija.
pre 6 godina
@(sr, 31. mart 2018 23:46)
Ti pišeš to kao da SCO savez ne postoji.
Ali, taj vojni savez Kine i Rusije postoji.
pre 6 godina
Citam komentare ovih "strucnjaka" koji misle da je ovako nesto nemoguce, a ne da je moguce, vec se to zaista u ovom trenutku i desava! Ti strucnjaci kao prvo ne shvataju da je americki $ realno bezvredna novcanica, jer iza emisije desetina hiljada milijardi $ koji su u opticaju u svetu ne stoji nikakvo pokrice u zlatu, nafti ili nekoj drugoj berzantskoj robi, to sto Ameri zele da im citav svet veruje na rec kako je $ zaista jaka valuta, a u isto vreme im dve stamparije novca rade 365 dana u godini u 3 smene stampajuci nove i nove milijarde $ bez pokrica, to kod velikih i ozbiljnih nacija vise ne prolazi! Rusi i Kinezi su vec poceli da trguju naftom i gasom u juanima, apsolutno je nepotrebno da i jedni i drugi svoju robu razmenjuju u $, Rusi Kinezima prodaju energente i oruzje za juane, a onda tim juanima iz Kine mogu da uvezu koju god robu pozele, sta ce im onda $? I ista prica je sa drugim zemljama sveta, realno, nama u Srbiji su $ apsolutno nepotrebna valuta, mi sa SAD nemamo robne razmene ni za 10 miliona $, ali zato sa EU imamo u milijardama evra, a posto i Rusija sa EU ima ogromno razmenu u milijardama evra, onda bi sasvim prihvatljiva varijanta bila da EU od Rusa kupuje naftu i gas u evrima, a da tim evrima zatim Rusija u EU kupuje robu koja je njima potrebna, znaci, ni tu nije potreban $, a ista stvar je i sa nama! Apsolutno je nepotrebno da mi trgovinu sa EU ili Rusijom obavljamo u $, to je apsolutna glupost!
pre 6 godina
Kina više nije "samo" Kina, pa čak ni sa Tajvanom. Kina je cela jugoistočna Azija. I to za sada samo. Američki izolacionizam nije Trampova inicijativa nego konstatacija poraza i postojećeg stanja. Propagandna laž tipa "Niko mene ne može da istera, ja sam odem".
Nešto kao što je Milošević pobedio NATO. Ali samo Srbi mogu u istu laž da poveruju dvaput, a i više puta ako je potrebno.
Kina je jedina autentična civilizacija koja je gotovo neokrnjena preživela hrišćanstvo. Kina ne samo da može da preživi urušavanje i kolaps hrišćanstva, nego ima kapacitet i da ponudi sasvim novi kvalitet. Zapadni svet je svoju dominaciju ostvario zahvaljujući hrišćanstvu, to je istina, ali bumerang se vraća; bolest koja se proširila iz Evrope na ceo svet, vraća joj se kao jalova dekadencija. U Americi je manifestacija te bolesti samo bučnija, kao i sve drugo.
Zapadna, hrišćanska civilizacija je dovela celu planetu do ivice samouništenja. Nije pitanje da li je nov moralni kod moguć, on je naprosto neophodan. Problem je što se u hrišćanskom svetu hrišćanstvo naravno i ne shvata kao bolest iako je postalo pandemija.
pre 6 godina
Pare su nastampali ,zvanicno, 3 puta vise nego 08,dug se oteo kontroli, derivata su napravili u kvadrilionima, tako da ...
pre 6 godina
Sve je tacno kao sto si napisao, ekonomije Kine i USA tu tako isprepletane i povezane da bi Kina bila ekonomski unistena kad bi dollar nekim svetskim cudom propao. Medjutim, sve je obrnuto u imaginarnom kgb svetu kojima nas "nasi" mediji nemilice obasipaju, gde pocinju RT i "sputnjik" - istina i pravda se zavrsavaju. Posle plasiranja ovakvih maloumnih "vesti", treba bar da puste vodu za sobom iz higijenskih razloga...
(Srbin iz Srbije, 31. mart 2018 18:15) # Link komentara
Pa da bi razumeo stvari, nemoj da citas samo naslov koji jeste bezvezan kao i mnogi naslovi. Treba se prisetiti, ko ima pamcenje, gde je bila kineska ekonomija pred pocetak veka.......cisto jedna od zemalja u razvoju. posle eto 18 godina, jaka druga ekonomija sveta, i tvoje lupetanje o KGB komentatoru je stupidno. Neki pricaju da Kina spekulise JUANOM i da to nije sigurna valuta.....sio mi ga Djura, a kao ostali ne spekulisu, a dolarom narocito. Treba da malo proputujete, da se bavite nekim ozbiljnim poslom a ne da citate novine da bi sve to razumeli. Kina je ubacila nogu u vrata u sve pore ekonomije na bliskom istoku i Arici..i evo ih ovde kao nezaobilazan faktor u bezmalo svakom poslu.
pre 6 godina
Kakva novosta!? Gadafi hteo da unisti dolar?!
pre 6 godina
Ma da, kad bi zaista tako lako bilo!
Sta bi se desilo u tom slucaju sa Kineskim investicijama u Treasury Notes u dolarima, gde Kina ima izlozenost u hiljadama milijardi???
Zaboravite na dominaciju USD jos najmanje 50god, USD ima vise nego duplo vece ucesce u svetskom GDP nego Kina, a da se to izmeni treba mnogo, nnogo, mnogo vremena.
pre 6 godina
Evo sad će u pola osam, samo što nije.
pre 6 godina
realno nema šanse ali lepa je ova google ekonomija
pre 6 godina
Svako ko je probao da zameni dolar nekom drugom valutom je bio bombardovan i ubijen. Nece se Kinezi usuditi, previse su pametni.
pre 6 godina
Tesko da Kina moze nauditi najjacoj svetskoj valuti - dolaru
pre 6 godina
@Ma da, kad bi zaista tako lako bilo!
Sta bi se desilo u tom slucaju sa Kineskim investicijama u Treasury Notes u dolarima, gde Kina ima izlozenost u hiljadama milijardi???
Zaboravite na dominaciju USD jos najmanje 50god, USD ima vise nego duplo vece ucesce u svetskom GDP nego Kina, a da se to izmeni treba mnogo, nnogo, mnogo vremena.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Ekonomista, 31. mart 2018 17:01)
Sve je tacno kao sto si napisao, ekonomije Kine i USA tu tako isprepletane i povezane da bi Kina bila ekonomski unistena kad bi dollar nekim svetskim cudom propao. Medjutim, sve je obrnuto u imaginarnom kgb svetu kojima nas "nasi" mediji nemilice obasipaju, gde pocinju RT i "sputnjik" - istina i pravda se zavrsavaju. Posle plasiranja ovakvih maloumnih "vesti", treba bar da puste vodu za sobom iz higijenskih razloga...
pre 6 godina
Godine 2030 Kina ce biti vojno, ekonomski i demografski jaca od SAD, a zajedno sa Rusijom(vojno) da ne pricam. Ako ne bude rata pre toga.
(Milos, 31. mart 2018 17:30)
-----------------------------------
Da, vecito to proturanje neke teze o saveznistvu Rusije i Kine. Rusija i Kina nisu bili saveznici ni kada su obe bile zestoko komunisticke drzave, a jos manje su to sada. Rat izmedju Rusije i Kine je mnogo verovatniji nego rat izmedju Amerike i Kine.
pre 6 godina
Saudijci nece prihvatiti tu varijantu tako da cela ideja ostaje samo fikcija.
pre 6 godina
ne znam sto bi rusio ameriku, da bi sutra robovao kini i rusiji?
pre 6 godina
Prvo Kina treba da prestane sa manipulacijama sa valutom. Tek onda ce ici ozbiljna trgovina u juanima. Ovako je prevelik rizik, a rizik negativno utice.
pre 6 godina
Uvek sam se pitao sta ceka Kina, znamo da su Gadafija ubili vim je pokrenuo ovo pitanje i dao redlog za stvaranje monetarne unije Afrike. Izgleda da je Kina cekala da ojaca dovoljno, ekonomski i vojno, sada je dosao taj trenutak, uz podrsku Rusije i mnogih drugih istocnih sila.
pre 6 godina
Vidim, a to je svakodnevno ovde se narod lozi na propast Amerike. Pa se nagoveštava propast dolara te Kina će postati prva ekonomija sveta. Ovo sa kinom je relativno. Samo kinesko rukovodstvo samo naglašava kada im se to spomene, da je populacija Kine četiri puta veća pa sve da i Kina postane prva ekonomija sveta to je još uvek samo četvrtina po stanovniku u odnosu na Ameriku. Čak i Japan koji je Kina pretekla proizvodi i izvozi više od jednog Kineza. Nikada se ne sme zaboraviti populacija kao jedan od parametara.
Sto se propasti dolara tiče ne razumem radovanje sve i da se dogodi. Gde bi naši normalni i pametni emigrirali da nema tog Zapada? Jer emigracija će nastaviti zato sto dok u Srbiji dok smo mi Srbi na vlasti dobro biti neće. Prosto takav smo narod. Bolje sluge nego gazde.
pre 6 godina
Ovo je odavno poznato, i zajedno sa rastucim tenzijama u j.kineskom moru i trgovinskim ratom predstavlja uvod u pravi rat te dve zemlje. Ameri nazalost nisu kao SSSR da tiho prihvate svoj pad. Dolar i hegemoniju ce braniti ratom, lokalnim ili svetskim ako treba, i to u sledecih 10 godina. Bog nek nam je u pomoci.
pre 6 godina
Ko još normalan veruje u to da je Kini u interesu da im propadne najveća investicija(SAD)?
pre 6 godina
Ekonomisto dragi, gde bre duplo vece, pa bdp amerike je 20 trilijardi, kine skoro 15. Kineska raste 7% godisnje a americka 1-2. To sto si opisao postojalo je pre 3, 4 godine. Kroz 10 godina sve ce se promeniti.
Usput, Kina pocinje sa vojnim jacanjem, ima ogromne potencijale i ne treba joj mnogo da sustigne SAD jer vec ima duplo vise vojnika. Duplo manje trosi na vojsku ali to rapidno povecava i stancuje tenkove, avione, brodove. Godine 2030 Kina ce biti vojno, ekonomski i demografski jaca od SAD, a zajedno sa Rusijom(vojno) da ne pricam. Ako ne bude rata pre toga.
pre 6 godina
Svakog dana jedna te ista prica o tome kako ce, evo koliko jos veceras, Amerika propasti. Ima ih koji veruju, I guess...
pre 6 godina
Jedino $ može da ubije onaj ko ga je i stvorio. Ako se to desi taj ko ga je stvorio će debelo profitirati a ostali će imati gomilu bezvrednih papira i obveznica.
pre 6 godina
Само траже део колача и ништа више. Нити је Рим хтео да уништи Картагину , нити Картагина Рим. Хтели су да доминирају једни над другим. Када се претерало , исход је познат. Овде се претеривање неће десити.
pre 6 godina
Kina ozbiljno manipuliše valutom, što investitori ne vole. Tek kada se uozbilje tada će i valuta biti ozbiljna za ulaganje, ali neozbiljnim srbima to ne možeš objasniti, oni vole da čitaju vesti koje najavljuju kraj Amerike.
pre 6 godina
Kina ako to uradi ce vise izgubiti nego sto ce dobiti jer su nakupovali silne americke obveznice a oni nisu neka jaka izvoznica nafte i gasa , tako da njih Ameri drze u saci, jer i SAD mogu da naprave neku hiperinflaciju i da te obveznice totalno obezvrede.
pre 6 godina
Kina veličinom svoje privrede to sigurno i može učiniti
pre 6 godina
Petro valutu da uspostavi zemlja koja je najveci svetski uvoznik nafte,jer nema ni priblizno dovoljno svoje, je smesna i neozbiljna prica. To nece prihvatiti ni Rusi,ni Saudiciji,jer im ne pada na pamet da im neka Kina kolo vodi u energetici,a nema energente ni za pola svojih potreba dok ovi dvoje imaju za prosipanje. Rusi koliko god imaju problema sa Amerima,verujte mi da sigurno njih nece menjati za Kineze,jer su oni 5x gori od Amera kada se osile. Rusija i Kina kroz istoriju uopste nemaju neke bajne odnose da bi jedni drugima verovali i cinili takve sudbonosne usluge. Kina je onaj treci koji vreba svoju sansu u sukobu dvojice tj. Amera i Rusa. I Ameri i Rusi to znaju i nisu blesavi da zagrizu mamac.
pre 6 godina
@Milos
Kina ne moze biti vojno jaca od Amerike nikada, a narocito ne 2030. Amerika npr. ima 14 000 aviona, Kina ispod 3 000, Amerika 20 nosaca aviona, Kina 2, Amerika najvecu mornaricu na svetu, Kina 20 puta manju po tonazi... Amerika ima i mocnije kopnene snage i naravno, neuporedivo moderniju vojsku. I sta onda ti pricas!?
Amerika je vojno pa i ekonomski jaca nego Kina i Rusija ZAJEDNO! Recimo, Rusija 3 500 aviona, 1
nosac aviona, neuporedivo manja mornarica, vojni budzet 15 puta manji od americkog.
pre 6 godina
Realno Kina je suvise pametan igrac da bi to uradila i to iz dva razloga. Jedan je sto drzi ogromne kolicine drzavnih obveznica SAD, a drugi jer bi SAD ako treba i nuklearni rat pocele da sacuvaju svoj dolar, standard i hegemoniju. Kina je uspela da svojom globalnom ekonomskom snagom nametne juan kao valutu primamljivu za medjunarodnu trgovinu i da kao najveca uvoznica nafte postigne da naftu kupuje u svojoj domacoj valuti sto njenoj ekonomiji izuzetno pogoduje. Znaci Kina je napravila dobro za sebe a nije toliko nastetila petrodolaru da bi izazvala SAD kataklizmu.
pre 6 godina
Naslov je prejak, ubistvo dolara. Radi se o tome da Kina preuzme deo kolaca od USA i da jednog dana postane prva ekonomija sveta i da promet nafte koji se obavlja u petrojuanima bude veci od prometa u petrodolarima. Ta stvar je sigurna jer Kina uz podrsku Rusije za to, polako ali sigurno breg roni.
pre 6 godina
Kina jos uvek nije dominantan uvoznik nafte, Amerika uvozi tek nesto manje od Kine. Dakle o petrojuanu kao zameni za petrodolar mozemo pricati za 10godina, tad ce Kina imati dovoljno jaku mornaricu da kontrolise trase kojima stizu takeri u Aziju.
Ali i to je upitno jer Kinezi imaju najvece rezerve nafte u stenama pa ako odluce da ih koriste mogu da smanje zavisnost od uvoza a Amerikanci svoje rezerve prilicno trose pa bi mogli u narednoj deceniji da budu prinudjeni da uvoze znatno vise nafte nego danas.
Tako da ovo pise Rus sta bi on zeleo a ne sta je sigurno. I da Gadafi nikako nije mogao da nametne svoje misljenje zalivskim zemljama tako da ideja da je mogao da unisti petrodolar je smesna. Ono sto je on pak radio je urusavanje africkog franka koji je kontrolisala Francuska i tu bi mozda i uspeo da ga nisu srusili.
pre 6 godina
bice igranke
pre 6 godina
Uvek kad izadje ovakva vest, zapitam se dal' ovde zive amerikanci ili ovaj narod toliko zaslepljen od ljubavi prema americkoj imperiji, dal je to stokholmski sindrom, kompleksi, bolest, cudno je to, mozda mazohisti.....
pre 6 godina
Prvo, nafta nema buducnost, elektricni automobili ce zavladati u USA prvo, tako da dolar nece imati smisao za trgovinu naftom. A Rusija ce morati da proda ili iznajmi deo Sibira Kini, da bi opstali, bez izvoza nafte.
pre 6 godina
"Kina treba da dobije podršku najvećih svetskih proizvođača nafte Rusije i Saudijske Arabije, ili je inicijativa dobra, kaže Mašenčko."
Saudijska Arabija je srce petrodolar sistema, naterana da to postane Kisindžerovim ultimatumom 1974., pokušaj da pređe na petrojuan ili bilo koji drugi sistem bilo bi shvaćeno kao "ugrožavanje nacionalnih interesa" SAD i sva naftna polja bi joj i formalno bila oduzeta, tako da se to neće desiti, ali SA ipak i nije toliko bitna za kinesku pobedu, niti je najveći izvoznik nafte u Kinu niti ima najveće dokazane rezerve nafte, Venecuela je br. 1 po rezervama, a ona je u petrojuan taboru
pre 6 godina
Mene bi jako interesovalo da mi neko objasni sta srbi dobijaju ako kina pretekne SAD...to mu dodje kao prica o promeni snaga u svetu...kina i rusija ce da budu jace od SAD pa ce da vrate Kosovo...treba samo biti strpljiv i cekati...gospodo zivot vam prolazi u cekanju...sta zanaci kosovo nekom ko je umro...sto se juana tice sta reci...ideja je glupa kao sve sto RT predlaze,analiticari koji su predlog komentarisali su posebna prica...strucnjaci kao nasi...da nesto znaju rusija ne bi bila tu gde jeste???
pre 6 godina
Kad dodje blizu toga, Kina ce biti napadnuta ili ce da iniciraju nemire u njoj.
pre 6 godina
Uvek kad izadje ovakva vest, zapitam se dal' ovde zive amerikanci ili ovaj narod toliko zaslepljen od ljubavi prema americkoj imperiji, dal je to stokholmski sindrom, kompleksi, bolest, cudno je to, mozda mazohisti.....
pre 6 godina
Da je Kina svih ovih godina imala američku moć, pravili bismo US od blata... Mnogi misle da će se desiti preporod ako Kina preuzme lidersku poziciju na planeti... Zašto bi juan i kineska moć bilo kome u Evropi odgovarala više nego dolar i američka moć? To su samo iluzije, odnosno zablude izazvane željom za promenama...
pre 6 godina
Tramp trenutno unistava dolar,ali sta ce biti kad mu treba jak dolar??!!
pre 6 godina
@(sr, 31. mart 2018 23:46)
Ti pišeš to kao da SCO savez ne postoji.
Ali, taj vojni savez Kine i Rusije postoji.
pre 6 godina
Kako je in sedeti u balkanskoj vukoj**ini i navijati za propast Amerike. Uozbiljite se već jednom. Neće Amerika propasti u narednih 50 godina.
pre 6 godina
Kakva gomila gluposti
pre 6 godina
Kina više nije "samo" Kina, pa čak ni sa Tajvanom. Kina je cela jugoistočna Azija. I to za sada samo. Američki izolacionizam nije Trampova inicijativa nego konstatacija poraza i postojećeg stanja. Propagandna laž tipa "Niko mene ne može da istera, ja sam odem".
Nešto kao što je Milošević pobedio NATO. Ali samo Srbi mogu u istu laž da poveruju dvaput, a i više puta ako je potrebno.
Kina je jedina autentična civilizacija koja je gotovo neokrnjena preživela hrišćanstvo. Kina ne samo da može da preživi urušavanje i kolaps hrišćanstva, nego ima kapacitet i da ponudi sasvim novi kvalitet. Zapadni svet je svoju dominaciju ostvario zahvaljujući hrišćanstvu, to je istina, ali bumerang se vraća; bolest koja se proširila iz Evrope na ceo svet, vraća joj se kao jalova dekadencija. U Americi je manifestacija te bolesti samo bučnija, kao i sve drugo.
Zapadna, hrišćanska civilizacija je dovela celu planetu do ivice samouništenja. Nije pitanje da li je nov moralni kod moguć, on je naprosto neophodan. Problem je što se u hrišćanskom svetu hrišćanstvo naravno i ne shvata kao bolest iako je postalo pandemija.
pre 6 godina
Ma da, kad bi zaista tako lako bilo!
Sta bi se desilo u tom slucaju sa Kineskim investicijama u Treasury Notes u dolarima, gde Kina ima izlozenost u hiljadama milijardi??? Zaboravite na dominaciju USD jos najmanje 50god, USD ima vise nego duplo vece ucesce u svetskom GDP nego Kina, a da se to izmeni treba mnogo, nnogo, mnogo vremena.(Ekonomista, 31. mart 2018 17:01)Američke kompanije imaju za skoro 50% veći BDP od kineskih,ali Kina ima veću proizvodnju.Ali to će se promeniti uskoro.Pre 10 godina među 100 najvećih svetskih kompanija jedva da je bilo par kineskih,a danas ih ima među top 10.
pre 6 godina
kini ne mogu uvaliti rat kao Gadafiju...
pre 6 godina
kada svetom zavlada neko ko Gadafi onda možemo govoriti o demokratiji i pravim promenama. Trenutno sve imperijalističke zemlje imaju potpuno isto političko ekonomsko uređenje, i da dođe do smene na čelu vodećih ekonomskih sila, svet bi ostao manje više isto mesto.
pre 6 godina
Citam komentare ovih "strucnjaka" koji misle da je ovako nesto nemoguce, a ne da je moguce, vec se to zaista u ovom trenutku i desava! Ti strucnjaci kao prvo ne shvataju da je americki $ realno bezvredna novcanica, jer iza emisije desetina hiljada milijardi $ koji su u opticaju u svetu ne stoji nikakvo pokrice u zlatu, nafti ili nekoj drugoj berzantskoj robi, to sto Ameri zele da im citav svet veruje na rec kako je $ zaista jaka valuta, a u isto vreme im dve stamparije novca rade 365 dana u godini u 3 smene stampajuci nove i nove milijarde $ bez pokrica, to kod velikih i ozbiljnih nacija vise ne prolazi! Rusi i Kinezi su vec poceli da trguju naftom i gasom u juanima, apsolutno je nepotrebno da i jedni i drugi svoju robu razmenjuju u $, Rusi Kinezima prodaju energente i oruzje za juane, a onda tim juanima iz Kine mogu da uvezu koju god robu pozele, sta ce im onda $? I ista prica je sa drugim zemljama sveta, realno, nama u Srbiji su $ apsolutno nepotrebna valuta, mi sa SAD nemamo robne razmene ni za 10 miliona $, ali zato sa EU imamo u milijardama evra, a posto i Rusija sa EU ima ogromno razmenu u milijardama evra, onda bi sasvim prihvatljiva varijanta bila da EU od Rusa kupuje naftu i gas u evrima, a da tim evrima zatim Rusija u EU kupuje robu koja je njima potrebna, znaci, ni tu nije potreban $, a ista stvar je i sa nama! Apsolutno je nepotrebno da mi trgovinu sa EU ili Rusijom obavljamo u $, to je apsolutna glupost!
pre 6 godina
narednoj deceniji da budu prinudjeni da uvoze znatno vise nafte nego danas. Tako da ovo pise Rus sta bi on zeleo a ne sta je sigurno. I da Gadafi nikako nije mogao da nametne svoje misljenje zalivskim zemljama tako da ideja da je mogao da unisti petrodolar je smesna. Ono sto je on pak radio je urusavanje africkog franka koji je kontrolisala Francuska i tu bi mozda i uspeo da ga nisu srusili.
(Miloš, 31. mart 2018 18:14)
amerikanci prelaze saudijsku arabiju u 2018 po proizvodni nafte. kakv bre uvoz. prave 10miliona barla dnevno google https://www.wsj.com/articles/u-s-crude-production-expected-to-surpass-saudi-arabia-in-2018-1516352405
pre 6 godina
Srusice ga Srbi po raznim portalima pre Kineza. Sto bi se reklo ko o cemu a baba o dolaru.
pre 6 godina
Cena nafte je u dolarima,na berzi odnos dolara prema bilo kojo valuti se zna u svakoj sekundi.Ako neko kupuje u juanu,mora da preracuna juan u dolarima,pa da kupi juan od Kinezke banke ,placajuci u rubljima, po kursu rubljaJuan se kotira onoliko koliko drzava kaze.Slicno kao i nas dinar.Zato se i ne racuna kao valuta,jer drzava moze da manipulise i da se izgubi preko noci mnogo.
pre 6 godina
(bigserb, 01. april 2018 13:38)
2010. udeo dolara u trgovini je iznosio 84%. Danas 87.6%. To "desavanje" je samo na papiru. I Rusi i Kinezi biraju dolar kao sredstvo placanja i to ce tako ostati u narednih 50 godina minimalno.
Nema nista od izbacivanja dolara. Suvise je americka ekonomija superiornija.
pre 6 godina
Ko piše ove gluposti?? Zašto se autori tekstova ovde ne potpisuju? Da li se stiže nečega? Ako ne, trebalo bi! Ovo je toliko ekonomski nepismen članak da je mene bilo sramota što ste ga objavili!
pre 6 godina
Nema od toga nista, oni zavise jedni od drugih, Amerika sve uvozi iz kine, ako to kinezi urade a ovi prekinu uvoz od njih obe ekonomije idu dole a to im nije u interesu...
pre 6 godina
Videcemo, mnogi su probali , ali im nije islo.Jednom delu ovdasnjeg zivlja, sudeci po komentarima, svanulo bi i doziveli bi napredak i povecanje standarda.Msm da to bas ne ide tako.
pre 6 godina
Pare su nastampali ,zvanicno, 3 puta vise nego 08,dug se oteo kontroli, derivata su napravili u kvadrilionima, tako da ...
pre 6 godina
@Milos
Rat izmedju najvecih sila je gotovo nemoguc. SAD nece vojno napasti Kinu. Realno je da drzave koje su pod sankcijama prihvate ovakvu inicinativu.
pre 6 godina
Sve je tacno kao sto si napisao, ekonomije Kine i USA tu tako isprepletane i povezane da bi Kina bila ekonomski unistena kad bi dollar nekim svetskim cudom propao. Medjutim, sve je obrnuto u imaginarnom kgb svetu kojima nas "nasi" mediji nemilice obasipaju, gde pocinju RT i "sputnjik" - istina i pravda se zavrsavaju. Posle plasiranja ovakvih maloumnih "vesti", treba bar da puste vodu za sobom iz higijenskih razloga...
(Srbin iz Srbije, 31. mart 2018 18:15) # Link komentara
Pa da bi razumeo stvari, nemoj da citas samo naslov koji jeste bezvezan kao i mnogi naslovi. Treba se prisetiti, ko ima pamcenje, gde je bila kineska ekonomija pred pocetak veka.......cisto jedna od zemalja u razvoju. posle eto 18 godina, jaka druga ekonomija sveta, i tvoje lupetanje o KGB komentatoru je stupidno. Neki pricaju da Kina spekulise JUANOM i da to nije sigurna valuta.....sio mi ga Djura, a kao ostali ne spekulisu, a dolarom narocito. Treba da malo proputujete, da se bavite nekim ozbiljnim poslom a ne da citate novine da bi sve to razumeli. Kina je ubacila nogu u vrata u sve pore ekonomije na bliskom istoku i Arici..i evo ih ovde kao nezaobilazan faktor u bezmalo svakom poslu.
pre 6 godina
Kakva novosta!? Gadafi hteo da unisti dolar?!
54 Komentari
Sortiraj po: