Sreda, 21.03.2018.

08:26

Telenor potvrdio: Prodali kompaniju u Srbiji

Telenor grupa potpisala je ugovor o prodaji svog poslovanja u regionu centralne i istočne Evrope sa PPF grupom u vrednosti od 2,8 milijardi evra.

Izvor: B92

Telenor potvrdio: Prodali kompaniju u Srbiji IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

88 Komentari

Sortiraj po:

Anika

pre 6 godina

Potpisujem sve iz dole navedenog komentara, od reči do reči.

Takođe sam radila u Telenoru (kao inženjer u jezgru mreže); već nekoliko godina sam u inostranstvu i kad pogledam Linkedin ne mogu da verujem ko je sve došao na rukovodeća mesta u firmi poslednjih nekoliko godina. Naravno, svi do jednog koji su valjali od mojih kolega odavno su takođe otišli iz Telenora i iz Srbije. Telenor odavno nije firma kakvom se predstavlja niti je firma za poželeti kako većina ljudi misli.


-------------------------------
Radio sam u toj firmi 8 godina, naucio posao i gradio se pocevsi kao agent u kontakt centru. To je bila divna firma za raditi i uciti, ali na zalost-svi kvalitetni ljudi su otisli ili su oterani dok je stari mobtelovski kadar ostao, menjajuci fotelje i pozicije, izmisljajuci koje kakve budalastine i projekte koji su basnoslovno kostali, menajuci vozni park na svake 2 godine, placajuci sluzbena putovanja i gorivo menadzerima 365 dana u godini, dok su nama zaposlenima govorili kako kompanija mora da ustedi...Nama koji smo pricali sa korisnicima, radili prodaju, branili cast i ugled kompanije u prvim redovima. Na zalost, ostala je garda nekompetentnih ljudi, koji misle i dalje da znaju sta rade, a ovo sto se desilo je rezultat njhovog rada.
...
Mi koji smo odlucili da odemo smo prosperirali u karijerama, napredovali, a govorili su nam da nema bolje, da nemamo potencijal i sl.

Insajder

pre 6 godina

Ne znam za ostale 3 zemlje ali za Telenor Srb je razlog manje-vise sledeci: trziste je prezasiceno i dobro podeljeno. Sva tri operatera su probala nekoliko strategija i nema znacajnih pomaka u uzimanju korisnika od konkurencije. Drugim recima, srpsko trziste nema toliko potencijala kao pre. Da ne davim terminima kao sto su ARPU, churn rate i sl. ali u kratkim crtama to je procena Telenora oko prodaje konkretno srpskog dela.

prosto ko pasulj

pre 6 godina

Da, kupili samo Mobtel, a sada prodaju i taj nekadašnji Mobtel + ono što su imali u Mađarskoj, Bugarskoj i Crnoj Gori za 2.8 milijardi. Prosta računica kaže da su u debelom minusu.
(Siniša, 21. mart 2018 09:14)

Kako znas da su u minusu, kada su nasledili nekoliko miliona korisnika? Tj, vec tog dana kada su ga kupili, poceli su i da profitiraju.

dryil

pre 6 godina

najvise volim ove nase pametnjakovice i teoreticare zavera!! kao cia, ovo ono.....ljudi zivimo u kapitalistickom svetu. Ko bogatiji....njemu kompanija

z1m4

pre 6 godina

a gde je Karić u celoj priči ?
(Pop, 21. mart 2018 12:57)

U ataru, proverava da li je mraz unistio salatu.


Ne zaboravimo da je telenor doveden za vreme DS-a kao i mnoge mnoge firme koje prave kapital
(duka, 21. mart 2018 09:41)

Ziva istina, ja se secam kako je Djindjic licno 2006. docekao delegaciju Vikinga iz Norveske i za par tepsija ribe (doduse sveze i vrhunskog kvaliteta) im prodao Mobtel...uz pesmu "Botovska je tuga pregolema"

dudule

pre 6 godina

Znao sam da su nasi ljudi Bogom dani da budu selektori i politicari, ali nisam znao da smo rodjeni da budemo i korporativni svi mozemo da budemo i direktori da ocenjujemo sta je za neku kompaniju dobro (sa izuzetkom Bajatovica, on je ipak as svog zanata).

Pre nego sto olako ocenimo da li je Telenor ovde "pukao" ili nas je "osisao" treba da se vratimo u 2006. godinu, zatim da pogledamo:
- koliki je WACC (weighted average cost of capital) Telenora bio tada
- da pogledamo koliko su platili Mobtel (to znamo)
- da pogledamo koliki im je bio FCFF (Free cash flow to the firm) svih ovih godina
- Za koliko su sada prodali firmu PPF fondu

Onda lepo uradimo jednu NPV (net present value) kalkulaciju za proteklih 12 godina (od 2006 do danas), zajedno sa opportunity cost of capital, pa onda jednu projekciju kako bi im izgledao NPV za naredni period.

E onda mozemo da vidimo da li su pukli ili ne, odnosno da li oni svoj kapital mogu da plasiraju na drugom mestu i u drugi biznis bolje nego u Teleneor Srbija.

Ja sam siguran da su oni to uradili.
(Soldier, 21. mart 2018 10:40) # Link komentara
Ovo ti je pitanje sa kolokvijuma jel da?

Mika

pre 6 godina

Nije mi jasno kako neko kao Telenor ne može ekstra da profitira u zemlji kao Srbija, pa usluge ustupa drugima. Uporedite cene usluga u Srbiji i u EU, uporedite i cene novog Vecton operatera koji je više od 10 puta sluplji nego recimo u Austriji. Mora da jadni plaćaju veliki reket kada sa takvim cenama jedva posluju.

student

pre 6 godina

Ja sam se iznenadio kada je Telenor dao 1.5 milijardu za ono smece od 063. Iskreno nisam verovao da ce dobro poslovati jer im je konkurencija bila Telekom Srbija. Sve koje sam tada znao imali su samo 064 broj, retko ko 063. Onda dosao i vip i jos neki i na drzavu od 7 miliona bilo je nemoguce poslovati. Razumnljivo sto su otisli. 

Telenor je ispao fer, dao je Srbiji velike pare i jos ulagao u infrastrukturu, ponekad pomislim da su oni vise socijalno odgovorna nego kapitalisticka firma. 

Neverovatno zvuci da su dali tolke pare za 063, a Telekom Srbiju Austrijanci nisu zeleli ni za 1.4
(jiko, 21. mart 2018 09:43)

Samo mala ispravka, Austrijanci su želeli da kupe 51% akcija Telekoma za milijardu i nešto evra, a Telenor je kupio 100% vlasništva Mobtela za 1.5 milijardi evra.

Funkcionalna pismenost

pre 6 godina

Cekaj, cekaj, kako je cao ovaj bunch isto sto i Srbja? Mislim, hejtujem i ja, ali nemojmo preterivati.

“Transakcija uključuje mobilne operacije u Mađarskoj, Bugarskoj, Crnoj Gori i Srbiji i provajdera tehničkih usluga Telenor Common Operation (TnCo), koji su svi u potpunosti u vlasništvu Telenor grupe, navodi se u saopštenju Telenor grupe. ”

achitwn

pre 6 godina

sta br spekulsete bez cinjenica. ovo su tipvne transakcije u svetu biznisa. pogledajte okolo u zadnjih dest petnaest godina koliko je bilo telecom merges i acquisitions.

aca_bg

pre 6 godina

Ne zaboravimo da je telenor doveden za vreme DS-a kao i mnoge mnoge firme koje prave kapital
(duka, 21. mart 2018 09:41)

Ma nece biti!U vreme DS-a?Jesi siguran u to? A, da nije u vreme V.Kostunice i Mladje Dinkica? Ja razumem da neko mora da botuje za zivot, al'bi mogao da izguglas pre nego sto lupis.

bolek

pre 6 godina

Bio sam korisnik sva tri operatera mts-a,telenora i vip-a i na osnovu mog iskustva mogu reci da je Telenor ubedljivo najlosiji mobilni operater.Pocevsi od prenaduvanih racuna,izostanka pomoci i informacija,izuzetno neljubaznog osoblja.Iako sam bio uzeo najjeftiniji postpejd ugovor koji cak skoro da nisam ni koristio pa mi je na kraju svakog meseca ostajalo gomila neiskoriscenih minuta oni su uspeli posle par meseci da mi nabiju nekoliko hiljada dinara duga i posle raznih zalbi,reklamacija i borbe uzivo sa zaista neljubaznim osobljem odlucio sam da prestanem placati racune posto su za prekid ugovora trazili da im platim ovaj nepostojeci dug plus jos neku gomilu para da bi me posle par meseci poceli zivkati iz neke privatne firme koja uteruje dugove,valjda su njima prodali moj ugovor i dug.Posle par razgovora i na kraju pretnje policijom sa moje strane najzad su odustali.

gunn

pre 6 godina

A vlasnik PPF Peter Kelner ... onaj iz onog naseg filma “ cao inspektore “ ... jel to taj ?
(El Zorzo, 21. mart 2018 09:03)

Nein Kelner, Köllner

Samo pitam

pre 6 godina

Neverovatno je koliko ljudi hejtuju, a nemaju pojma. Pa ne odlazi Telenor jer mu se smucilo Srbije vec prodaje svoju kompaniju u celom regionu! To su normalna desavanja u poslovnom svetu. Razloga moze da ima mnogo, a jedan od njih je vrv taj sto zemlje balkana nisu dovoljno platezno sposobne kao neke druge zemlje u kojima posluje Telenor, pa su vrv usredsredili resurse na takva trzista.

TS

pre 6 godina

Malo se treba pozabaviti tokom poslovanja i svih tih godina koliko su tu. Neko rece da je MTS tada bio ispred Mobi 063? Nije tacno. Telenor je kupio tada N01 mrezu u Srbiji, sa najjacom infrastrukturom i najvecim brojem pretplatnika. Tu se ukljucuje da su bili i daleko najstabilniji po prenosu podataka, signalu mreze i ostalim parametrima. Moje visegodisnje iskustvo sa njima je jako lose, ocena 1, pocevsi od ponuda, pa do obracuna troskova, kako u pripejdu, tako i u postpejdu. Od 2013 pocinje njihov sunovrat, gde su im druga dva operatera bukvalno prepolovila poslovanje. Izgubili su masu klijenata, medju njima i mene, iz potpuno opravdanih razloga. Kada je to pocelo, krenuli su "grubo" na potrosace u svakom pogledu. Odgovorno ovde tvrdim da su mi prosle godine oduzeli potpuno nelegitimno broj sa sest cifara koji je bio u mom vlasnistvu od 2007 godine, registrovan na mene, tvrdeci da nisam dopunjavao na vreme. Tri meseca sam pokusavao da resim problem, ali neuspesno. Saznao sam da nisam jedini, i da postoji jos slicnih slucajeva. O neljubaznom i prepotentnom osoblju na pultovima ne treba trositi reci, pa kad se sve sabere, za mene licno nije iznenadjenje sto su otisli. Nisu poštovali krilaticu da je svaki klijen zlato, ma koliko ih imali, i stiglo ih je ono sto su sami posejali...Nije mi žao uopšte što su otišli, samo daj Bože da novi vlasnici promene svest poslovanja svog osoblja iz Srbije, jer ih može zadesiti ista sudbina...

nista o nicemu

pre 6 godina

Izgubio sam posao u Telenoru posle 14 godina provedenih u toj firmi. Nek je sa srećom ostalima.
(063230..., 21. mart 2018 09:06)

Niko nije otpusten, zasto lazes? Ako si dobio otkaz to je zato sto si nesposoban, dobio bi ga svakako.

Adriano_Galliani

pre 6 godina

Neverovatno zvuci da su dali tolke pare za 063, a Telekom Srbiju Austrijanci nisu zeleli ni za 1.4
(jiko, 21. mart 2018 09:43)

Sta pricas ti? Pa Mobtel je imao i vise korisnika od mtsa u tom trenutku, daleko bolju infrastrukturu.. Telekom sa svojih 200.000 zaposlenih niko ne zeli, nornalno.

Sinak

pre 6 godina

PPF? Ko su ti, sta je to? Tako nam po drzavi kupuje ko sta stigne, par ljudi i to stranaca zaradjuje na nama, Soros drzi Imlek i Torlak. Gde to ima.

petarczv

pre 6 godina

Telenor se povuko bio iz rusije jer nisu hteli da budu deo malverzacije vlade rusije... Miodrag 
"Kupili Mobtel za 1.5 milijardi evra....." 

Da, kupili samo Mobtel, a sada prodaju i taj nekadašnji Mobtel + ono što su imali u Mađarskoj, Bugarskoj i Crnoj Gori za 2.8 milijardi. Prosta računica kaže da su u debelom minusu.
(Siniša, 21. mart 2018 09:14)

A pare koje su uzeli za ovih 10god to nikom nista?!

Nikola

pre 6 godina

PPF je članica O? grupe i ovo je još veći igrač na telekom tržištu u Evropi od Telenora. Ako budu imali dobre cene što da menjam mrežu. O2.TV i
0? TV će biti čudno ako pokrenu IPTV i u Srbiji a već imaju u Češkoj i Slovačkoj.

Batica

pre 6 godina

Radio sam u toj firmi 8 godina, naucio posao i gradio se pocevsi kao agent u kontakt centru. To je bila divna firma za raditi i uciti, ali na zalost-svi kvalitetni ljudi su otisli ili su oterani dok je stari mobtelovski kadar ostao, menjajuci fotelje i pozicije, izmisljajuci koje kakve budalastine i projekte koji su basnoslovno kostali, menajuci vozni park na svake 2 godine, placajuci sluzbena putovanja i gorivo menadzerima 365 dana u godini, dok su nama zaposlenima govorili kako kompanija mora da ustedi...Nama koji smo pricali sa korisnicima, radili prodaju, branili cast i ugled kompanije u prvim redovima. Na zalost, ostala je garda nekompetentnih ljudi, koji misle i dalje da znaju sta rade, a ovo sto se desilo je rezultat njhovog rada. Road maps, customer journeys, clusters i sl. Cini se da nigde u te mape i “journeys” nisu stavili sebe. Mozda bi pametnije bilo da su projekat posmatrali iz ugla “Telenor journey under management lead”..

Mi koji smo odlucili da odemo smo prosperirali u karijerama, napredovali, a govorili su nam da nema bolje, da nemamo potencijal i sl.

Na kraju, ne znam dal’ treba da im cestitam na prodaji!?

Ipak hocu: Srecno!

pregradni blok

pre 6 godina

@(slika i prilika srBske ekonomske scene, 21. mart 2018 08:51)

Taj isti "egzodus" je poceo negde 2011-te kada je taj isti Telenor poceo da otpusta stalno zaposlene i da zaposljava svezu krv preko agencija za duplo manje plate. Idi u Airport city, ili u bilo koji shop da vidis koliko je stalnozaposlenih ljudi i kakvu ces uslugu u shop-u dobiti, ukoliko nisi dosao da sklopis ugovor za kompletno nov broj.

sad

pre 6 godina

koliko glupih komentara ovde majko mila... ovo je biznis , tu se kupuje prodaje gleda kako da zaradiš i tako to, onaj ko se malo više bavi analizom tržišta zna da je trenutno biznis u mobilnoj nije toliko isplativ kao pre nekoliko godina, ljudi sve više koriste internet i za razogovore a kamoli nešto drugo, plus telenor je prilično inertan ovde (u bugarskoj je još u lošijem položaju) , recimo nemaju televiziju koje drugi operateri uključuju u svoje pakete, sporo reaguju na kupce, itd... telenor je u krizi u globalnom smislu i nedavno su prodali i biznis u indiji , tako da je ovo više manje očekivano...dakle nema veze sa politikom, vučićem ,krizom u srbiji :)

Soldier

pre 6 godina

Znao sam da su nasi ljudi Bogom dani da budu selektori i politicari, ali nisam znao da smo rodjeni da budemo i korporativni svi mozemo da budemo i direktori da ocenjujemo sta je za neku kompaniju dobro (sa izuzetkom Bajatovica, on je ipak as svog zanata).

Pre nego sto olako ocenimo da li je Telenor ovde "pukao" ili nas je "osisao" treba da se vratimo u 2006. godinu, zatim da pogledamo:
- koliki je WACC (weighted average cost of capital) Telenora bio tada
- da pogledamo koliko su platili Mobtel (to znamo)
- da pogledamo koliki im je bio FCFF (Free cash flow to the firm) svih ovih godina
- Za koliko su sada prodali firmu PPF fondu

Onda lepo uradimo jednu NPV (net present value) kalkulaciju za proteklih 12 godina (od 2006 do danas), zajedno sa opportunity cost of capital, pa onda jednu projekciju kako bi im izgledao NPV za naredni period.

E onda mozemo da vidimo da li su pukli ili ne, odnosno da li oni svoj kapital mogu da plasiraju na drugom mestu i u drugi biznis bolje nego u Teleneor Srbija.

Ja sam siguran da su oni to uradili.

mali zeleni

pre 6 godina

Mogu samo da kažem hvala Telenoru za ono sto je uradio u Srbiji. Zbog njih je mreža dobro razvijena. Drugi provajderi su moralo da ih prate pa je i u drugim mrežama dosta dobro. Ko god je putovao po Nemačkoj video je da njihove mreže solidno rade samo u gradovima a van jedva da ima 3G signala...

Gordana B.

pre 6 godina

Ma ako su prodali iz finansijskih razloga nije bitno jer je to politika firme.Problem je ako se povlace iz politickih razloga sto bi moglo da nasluti krize i nemire na ovoj nasoj nesrecnoj ledini.

iskljuci pink ukljuci mozak

pre 6 godina

https://www.b92.net/biz/komentari.php?nav_id=1371769#k26541704
A jok nego izlaze zato sto je sve super.
A sto se tice zemalja, samo pogledaj koju grupaciju prodaju. Sigurno to nece uraditi u Francuskoj, Austriji i slicno...

Prince Rhaegar

pre 6 godina

Imam jedno pitanje koje me trenutno najvise zanima.
Pdv u srbiji je 20%
Da li ce nasa drzava da naplati 560 miliona evra poreza od prodaje ?
Ako ne cemu sluze poreski inspektori

Aleksis

pre 6 godina

A,da li znate,da je Telenor,jedna od kompanija,koja je u vlasnistvu penzionog fonda penzionera Norveske? Zamislite,nema penzija iz budzeta i nema drzavnog mesanja u rad fonda,u isplacivanje penzija,kao i u investiranje kapitala fonda.Kao da se desava na drugoj planeti.Da li smo i mi u kapitalizmu?

musorgski

pre 6 godina

@jiko

Ne znam o cemu tacno pricas jer je Telenor jaca firma od Telekoma i vecina ljudi oko mene ima kod njih ugovor. Digli su ruke od ovog trzista da bi uzeli lovu od prodaje jer su u ozb problemima na drugim mnogo vecim trzistima u Aziji.

filozof

pre 6 godina

(Mitar, 21. mart 2018 08:55)
(slika i prilika srBske ekonomske scene, 21. mart 2018 08:51)

Niko nikoga nije oterao i niko se nikome nije ogadio. Da ste pazljivije procitali vest, videli biste da se oni ne povlace samo iz Srbije, vec i iz Bugarske i jos nekih zemalja u regionu. Nema tu mnogo mudrosti, cista ekonomija. Ne donosimo im ocekivani profit i to je to. Bili smo im zanimljivi onda kada su kupili Mobtel pre 12 godina zbog 3G koji se tada poceo da razvija i siri i tu su ocekivali da ce pokupiti sav kajmak. Tako je i bilo, svi su jurili smart telefone, stajali u redovima za kartice, trebalo je samo neko da dodje i ošiša srpske ovce. Ali onda je dosla 2012 i krenuo je egzodus mladih i obrazovanih iz Srbije, ostale su mahom babe, a babe ne bleje po Instagramu, ne lajkuju i ne šeruju fotke svojih novih patika, ne viberuju s drugaricama, pa cak i ne zovu nikoga jer su impulsi skupi, vec cekaju da ih deca iz inostranstva pozovu. I to preko skajpa. Takodje, babe ne kupuju novi telefon svakih mesec dana, nemaju po 2-3 broja i 2-3 telefona po raznim coskovima. Broj mobilnih pretplatnika u Srbiji stagnira, a kako je pocelo krenuce i da opada, osim ako Gazda ne odluci da uveze radnu snagu iz Gvineje Biso, Siera Leone ili Liberije da popune mesta ovih koji su otisli. Onda ce mozda biti bolje, ali dotle mrka kapa. A slicno je i u Bugarskoj i Hrvatskoj i odande bezi ko stigne iako su u EU.

Trle

pre 6 godina

Nije to biznis kakav je bio pre 15 godina. VoIP aplikacije i razni internet servisi izbacuju operatere iz posla. Telenor prodaje posao u Srbiji za manje novca nego sto ga je platio ali je za sve vreme provedeno ovde sigurno imao i profit. Siguran sam da su u krajnjoj sumi ulozenog i dobijenog u plusu. Cini mi se da sele kapital u profitabilnije sektore i poslove. Svi placaju danak protoka tehnologije, hiperprodukcije i prezasicenosti trzista. Ne verujem da beze odavde posto smo mi bili jednako nestabilni i kada su dolazili.

Doktor

pre 6 godina

@Rocky
"Kupili za 1,5 miliardi, prodali za 2,5 milijardi. Izgleda da su zaradili pa idu dalje."
Prodali celokupno poslovanje u 4 zemlje za 2,5 milijarde. Nema sumnje da su zaradili u Srbiji, ali nije loše tačno pročitati vest

Siniša

pre 6 godina

@Miodrag
"Kupili Mobtel za 1.5 milijardi evra....."

Da, kupili samo Mobtel, a sada prodaju i taj nekadašnji Mobtel + ono što su imali u Mađarskoj, Bugarskoj i Crnoj Gori za 2.8 milijardi. Prosta računica kaže da su u debelom minusu.

mare

pre 6 godina

Ma kakva loša ekonomska atmosfera u Srbiji. Što to stranci u Srbiji nisu kupili a da tu hteli? Pa Turska ima 6 auto kompanija koji prave aute da im nije možda smetao sultan Erdogan? Biznis je čudo.
Te bajke o poslovnoj klimi nemaju veze sa istinom.

jiko

pre 6 godina

Ja sam se iznenadio kada je Telenor dao 1.5 milijardu za ono smece od 063. Iskreno nisam verovao da ce dobro poslovati jer im je konkurencija bila Telekom Srbija. Sve koje sam tada znao imali su samo 064 broj, retko ko 063. Onda dosao i vip i jos neki i na drzavu od 7 miliona bilo je nemoguce poslovati. Razumnljivo sto su otisli.

Telenor je ispao fer, dao je Srbiji velike pare i jos ulagao u infrastrukturu, ponekad pomislim da su oni vise socijalno odgovorna nego kapitalisticka firma.

Neverovatno zvuci da su dali tolke pare za 063, a Telekom Srbiju Austrijanci nisu zeleli ni za 1.4

brainstorm

pre 6 godina

2.5 nm milke je za celu grupu u ovom delu evrope. telenor je platio mobtel oko 2 milke i imao veliko ulaganje u infrastrukturu i data centar tako da su samo prodali firmu u srbiji bili bi na gubitku.takodje na osnovu godisnjeg prometa nisu zaradili srazmerno. ovo je opasan znak da u ovom delu evrope nesto nije u redu a ne samo u srbiji.

proton

pre 6 godina

@brainstorm izgleda da nisi ucio ni ekonomiju, ali bi voleo da komentarises nesto o cemu slabo znas.
Akvizicije kompanija su prilicno cesta pojava na trzistu, desavaju se i kod ali u manjem obimu jer nismo toliko razvijeni.

rog

pre 6 godina

ljudi, ovi su uspeli jedan telenor da najure! ne znam da li shvatate KOLIKO losa poslovna atmosfera treba da bude da bi se jedna ovakva firma (specijalizovana bas za mobilne komunikacije) povuce iz svoje branse u sred evrope. jezivo, nema druge reci.
(slika i prilika srBske ekonomske scene, 21. mart 2018 08:51)

Telenor se povlaci iz cele centralne i istocne Evrope, kaze clanak. Prestani da siris paniku, "bez'te ljudi most se rusi".

slika i prilika srBske spineraj scene

pre 6 godina

@slika i prilika srBske ekonomske scene

Da li kapiras da je Telenor prodao i svoje firme u Madjarskoj i Bugarskoj koje su clanice EU kao i u Milovoj Crnoj Gori koja je primer kako se vodi spoljna politika za ovakve kao ti, koja je na liniji sa USA, clanica je NATO-a, prihvatila realnost na Kosovu i sta sve ne? Zasto bi prodavali svoje firme i u tim drzavama ako je samo Srbija problemtaicna? Ali nema veze, bitno je da si ti nama izrecitovao svoj repertoar i da sada mozes na burek.

Uroš Predić

pre 6 godina

Koliko neki ljudi vole da vide samo negativno - verovatno su zbog toga što kod nas ništa ne valja izašli i iz Mađarske, Bugarske i Crne Gore... Takvi komentatori ne moraju ni vest da pročitaju do kraja - bitno je da se odvali ono u šta veruju i šta se uklapa u njihovu isključivo negativnu sliku o društvu.

Svasta

pre 6 godina

Niti jedna ozbiljna kompanija neće u Naprednoj Srbiji.
(šetač, 21. mart 2018 09:01)

I u Naprednoj Madjarskoj (Bugarskoj i Crnoj Gori)?
Dobar sendvic, a botu?

Nn

pre 6 godina

Ne razumem se bas u visoku politiku, ali umem da citam. A u clanku lepo pise da se Telenor, pored Srbije, povukao i iz Bugarske, Madjarske, Crne Gore,... Kako smo ga to onda mi najurili?

Sedijedan

pre 6 godina

Telenor u celini luta i posrce. Lakse im bilo da nesto prodaju nego da se posluju. Ko prati vesti iz skandinavskog područja, videce da su prognoze za njih lose. Ovim ne rsvju problem bezudejnosti, sporosti, nekonkurentnosti.Telenor u Srbiji dobro posluje, ljudi su extra vredni i pametni. al to nekima koji su napravili rupe nije dovoljno. Prodali su biznis u Indiji... Sad ce da se vade na nas neko vreme.
A i ovo s nama je bila i politička prica.

janaćko

pre 6 godina

Da, kupili samo Mobtel, a sada prodaju i taj nekadašnji Mobtel + ono što su imali u Mađarskoj, Bugarskoj i Crnoj Gori za 2.8 milijardi. Prosta računica kaže da su u debelom minusu.
(Siniša, 21. mart 2018 09:14)
U minusu nisu 100%, niti po jednoj racunici mogu biti. Gde je 12 godina ili koliko vec poslovanja u Srbiji, gde su prijavljivali prihode maltene svake godine veci od 300 miliona Eura. Ista je situacija u ostalim zemljama.

Dane

pre 6 godina

Obzirom da prodaju celo poslovanje u regionu, jasno je da glavni razlog sigurno nije samo Srbija, sa našim nakaradnim sistemom poslovanja. Ne verujem ni da im je falilo profita. Takođe, sumnjam da su ljudi u PPF naivne ovce da bacaju pare na mačku u džaku.

Pre će biti da je razlog prodaje leži na drugoj strani. Problemi "kod kuće", ili preusmeravanje/ojačavanje pozicije na tržišta gde je platežna moć kupaca veća.

Smuleco

pre 6 godina

Namnožili se operateri mobilne telefonije u Srbiji, i uzeli im značajan deo kolača. Boli ih više uvo za ovo tržište, jer je sada prihod, mnogo manji.

brainstorm

pre 6 godina

ja nisam ovako ucio matematiku u skoli ali valjda telenor onda ima neke vislje ciljeve.npr predvidja da ovo postaje rizicno trziste pa bega i uzima daj sta das ili je pocela neka kriza u Norveskoj

slika i prilika srBske ekonomske scene

pre 6 godina

ali pozitivna poslovna atmosfera, ali duing biznis lista, ali nestranacki premijer, ali belgrejd voterfrod... subvencije, smanjenje poreza...
ma ljudi, stanite, gde cete kad nas je prosto sramota kako nam dobro ide?!

sarkazam na stranu, NIKO sa ozbiljnom poslovnom etikom ne zeli da bude deo ovakvog nakaradnog sistema koji se bazira na neravnopravnosti i sili.
ne toliko zbog etike same, koliko zbog realnog ocekivanja da ce se ovde stvari urusiti vrlo brzo.
zbog socijalnih razlika zemlja je bukvalno na granici revolucije, NISTA ne funkcionise kako treba - ni jedna jedina nezavisna institucija.

ozbiljni ljudi ne dozvoljavaju da im poslovni model zavisi od samovolje bahatih, polupismenih sektasa - sto na trzistu ostavlja oportuniste i najgore eksploatatore (samo gledajte egzodus iz telenora kad ih preuzme novi vlasnik... nije to nordijski socijalno odgovorni dzin, nego investicioni fond zedan krvi).

ljudi, ovi su uspeli jedan telenor da najure! ne znam da li shvatate KOLIKO losa poslovna atmosfera treba da bude da bi se jedna ovakva firma (specijalizovana bas za mobilne komunikacije) povuce iz svoje branse u sred evrope. jezivo, nema druge reci.

slika i prilika srBske ekonomske scene

pre 6 godina

ali pozitivna poslovna atmosfera, ali duing biznis lista, ali nestranacki premijer, ali belgrejd voterfrod... subvencije, smanjenje poreza...
ma ljudi, stanite, gde cete kad nas je prosto sramota kako nam dobro ide?!

sarkazam na stranu, NIKO sa ozbiljnom poslovnom etikom ne zeli da bude deo ovakvog nakaradnog sistema koji se bazira na neravnopravnosti i sili.
ne toliko zbog etike same, koliko zbog realnog ocekivanja da ce se ovde stvari urusiti vrlo brzo.
zbog socijalnih razlika zemlja je bukvalno na granici revolucije, NISTA ne funkcionise kako treba - ni jedna jedina nezavisna institucija.

ozbiljni ljudi ne dozvoljavaju da im poslovni model zavisi od samovolje bahatih, polupismenih sektasa - sto na trzistu ostavlja oportuniste i najgore eksploatatore (samo gledajte egzodus iz telenora kad ih preuzme novi vlasnik... nije to nordijski socijalno odgovorni dzin, nego investicioni fond zedan krvi).

ljudi, ovi su uspeli jedan telenor da najure! ne znam da li shvatate KOLIKO losa poslovna atmosfera treba da bude da bi se jedna ovakva firma (specijalizovana bas za mobilne komunikacije) povuce iz svoje branse u sred evrope. jezivo, nema druge reci.

rog

pre 6 godina

ljudi, ovi su uspeli jedan telenor da najure! ne znam da li shvatate KOLIKO losa poslovna atmosfera treba da bude da bi se jedna ovakva firma (specijalizovana bas za mobilne komunikacije) povuce iz svoje branse u sred evrope. jezivo, nema druge reci.
(slika i prilika srBske ekonomske scene, 21. mart 2018 08:51)

Telenor se povlaci iz cele centralne i istocne Evrope, kaze clanak. Prestani da siris paniku, "bez'te ljudi most se rusi".

brainstorm

pre 6 godina

ja nisam ovako ucio matematiku u skoli ali valjda telenor onda ima neke vislje ciljeve.npr predvidja da ovo postaje rizicno trziste pa bega i uzima daj sta das ili je pocela neka kriza u Norveskoj

brainstorm

pre 6 godina

2.5 nm milke je za celu grupu u ovom delu evrope. telenor je platio mobtel oko 2 milke i imao veliko ulaganje u infrastrukturu i data centar tako da su samo prodali firmu u srbiji bili bi na gubitku.takodje na osnovu godisnjeg prometa nisu zaradili srazmerno. ovo je opasan znak da u ovom delu evrope nesto nije u redu a ne samo u srbiji.

Siniša

pre 6 godina

@Miodrag
"Kupili Mobtel za 1.5 milijardi evra....."

Da, kupili samo Mobtel, a sada prodaju i taj nekadašnji Mobtel + ono što su imali u Mađarskoj, Bugarskoj i Crnoj Gori za 2.8 milijardi. Prosta računica kaže da su u debelom minusu.

Dane

pre 6 godina

Obzirom da prodaju celo poslovanje u regionu, jasno je da glavni razlog sigurno nije samo Srbija, sa našim nakaradnim sistemom poslovanja. Ne verujem ni da im je falilo profita. Takođe, sumnjam da su ljudi u PPF naivne ovce da bacaju pare na mačku u džaku.

Pre će biti da je razlog prodaje leži na drugoj strani. Problemi "kod kuće", ili preusmeravanje/ojačavanje pozicije na tržišta gde je platežna moć kupaca veća.

filozof

pre 6 godina

(Mitar, 21. mart 2018 08:55)
(slika i prilika srBske ekonomske scene, 21. mart 2018 08:51)

Niko nikoga nije oterao i niko se nikome nije ogadio. Da ste pazljivije procitali vest, videli biste da se oni ne povlace samo iz Srbije, vec i iz Bugarske i jos nekih zemalja u regionu. Nema tu mnogo mudrosti, cista ekonomija. Ne donosimo im ocekivani profit i to je to. Bili smo im zanimljivi onda kada su kupili Mobtel pre 12 godina zbog 3G koji se tada poceo da razvija i siri i tu su ocekivali da ce pokupiti sav kajmak. Tako je i bilo, svi su jurili smart telefone, stajali u redovima za kartice, trebalo je samo neko da dodje i ošiša srpske ovce. Ali onda je dosla 2012 i krenuo je egzodus mladih i obrazovanih iz Srbije, ostale su mahom babe, a babe ne bleje po Instagramu, ne lajkuju i ne šeruju fotke svojih novih patika, ne viberuju s drugaricama, pa cak i ne zovu nikoga jer su impulsi skupi, vec cekaju da ih deca iz inostranstva pozovu. I to preko skajpa. Takodje, babe ne kupuju novi telefon svakih mesec dana, nemaju po 2-3 broja i 2-3 telefona po raznim coskovima. Broj mobilnih pretplatnika u Srbiji stagnira, a kako je pocelo krenuce i da opada, osim ako Gazda ne odluci da uveze radnu snagu iz Gvineje Biso, Siera Leone ili Liberije da popune mesta ovih koji su otisli. Onda ce mozda biti bolje, ali dotle mrka kapa. A slicno je i u Bugarskoj i Hrvatskoj i odande bezi ko stigne iako su u EU.

Smuleco

pre 6 godina

Namnožili se operateri mobilne telefonije u Srbiji, i uzeli im značajan deo kolača. Boli ih više uvo za ovo tržište, jer je sada prihod, mnogo manji.

Doktor

pre 6 godina

@Rocky
"Kupili za 1,5 miliardi, prodali za 2,5 milijardi. Izgleda da su zaradili pa idu dalje."
Prodali celokupno poslovanje u 4 zemlje za 2,5 milijarde. Nema sumnje da su zaradili u Srbiji, ali nije loše tačno pročitati vest

Batica

pre 6 godina

Radio sam u toj firmi 8 godina, naucio posao i gradio se pocevsi kao agent u kontakt centru. To je bila divna firma za raditi i uciti, ali na zalost-svi kvalitetni ljudi su otisli ili su oterani dok je stari mobtelovski kadar ostao, menjajuci fotelje i pozicije, izmisljajuci koje kakve budalastine i projekte koji su basnoslovno kostali, menajuci vozni park na svake 2 godine, placajuci sluzbena putovanja i gorivo menadzerima 365 dana u godini, dok su nama zaposlenima govorili kako kompanija mora da ustedi...Nama koji smo pricali sa korisnicima, radili prodaju, branili cast i ugled kompanije u prvim redovima. Na zalost, ostala je garda nekompetentnih ljudi, koji misle i dalje da znaju sta rade, a ovo sto se desilo je rezultat njhovog rada. Road maps, customer journeys, clusters i sl. Cini se da nigde u te mape i “journeys” nisu stavili sebe. Mozda bi pametnije bilo da su projekat posmatrali iz ugla “Telenor journey under management lead”..

Mi koji smo odlucili da odemo smo prosperirali u karijerama, napredovali, a govorili su nam da nema bolje, da nemamo potencijal i sl.

Na kraju, ne znam dal’ treba da im cestitam na prodaji!?

Ipak hocu: Srecno!

Uroš Predić

pre 6 godina

Koliko neki ljudi vole da vide samo negativno - verovatno su zbog toga što kod nas ništa ne valja izašli i iz Mađarske, Bugarske i Crne Gore... Takvi komentatori ne moraju ni vest da pročitaju do kraja - bitno je da se odvali ono u šta veruju i šta se uklapa u njihovu isključivo negativnu sliku o društvu.

Svasta

pre 6 godina

Niti jedna ozbiljna kompanija neće u Naprednoj Srbiji.
(šetač, 21. mart 2018 09:01)

I u Naprednoj Madjarskoj (Bugarskoj i Crnoj Gori)?
Dobar sendvic, a botu?

Sedijedan

pre 6 godina

Telenor u celini luta i posrce. Lakse im bilo da nesto prodaju nego da se posluju. Ko prati vesti iz skandinavskog područja, videce da su prognoze za njih lose. Ovim ne rsvju problem bezudejnosti, sporosti, nekonkurentnosti.Telenor u Srbiji dobro posluje, ljudi su extra vredni i pametni. al to nekima koji su napravili rupe nije dovoljno. Prodali su biznis u Indiji... Sad ce da se vade na nas neko vreme.
A i ovo s nama je bila i politička prica.

mali zeleni

pre 6 godina

Mogu samo da kažem hvala Telenoru za ono sto je uradio u Srbiji. Zbog njih je mreža dobro razvijena. Drugi provajderi su moralo da ih prate pa je i u drugim mrežama dosta dobro. Ko god je putovao po Nemačkoj video je da njihove mreže solidno rade samo u gradovima a van jedva da ima 3G signala...

jiko

pre 6 godina

Ja sam se iznenadio kada je Telenor dao 1.5 milijardu za ono smece od 063. Iskreno nisam verovao da ce dobro poslovati jer im je konkurencija bila Telekom Srbija. Sve koje sam tada znao imali su samo 064 broj, retko ko 063. Onda dosao i vip i jos neki i na drzavu od 7 miliona bilo je nemoguce poslovati. Razumnljivo sto su otisli.

Telenor je ispao fer, dao je Srbiji velike pare i jos ulagao u infrastrukturu, ponekad pomislim da su oni vise socijalno odgovorna nego kapitalisticka firma.

Neverovatno zvuci da su dali tolke pare za 063, a Telekom Srbiju Austrijanci nisu zeleli ni za 1.4

janaćko

pre 6 godina

Da, kupili samo Mobtel, a sada prodaju i taj nekadašnji Mobtel + ono što su imali u Mađarskoj, Bugarskoj i Crnoj Gori za 2.8 milijardi. Prosta računica kaže da su u debelom minusu.
(Siniša, 21. mart 2018 09:14)
U minusu nisu 100%, niti po jednoj racunici mogu biti. Gde je 12 godina ili koliko vec poslovanja u Srbiji, gde su prijavljivali prihode maltene svake godine veci od 300 miliona Eura. Ista je situacija u ostalim zemljama.

petarczv

pre 6 godina

Telenor se povuko bio iz rusije jer nisu hteli da budu deo malverzacije vlade rusije... Miodrag 
"Kupili Mobtel za 1.5 milijardi evra....." 

Da, kupili samo Mobtel, a sada prodaju i taj nekadašnji Mobtel + ono što su imali u Mađarskoj, Bugarskoj i Crnoj Gori za 2.8 milijardi. Prosta računica kaže da su u debelom minusu.
(Siniša, 21. mart 2018 09:14)

A pare koje su uzeli za ovih 10god to nikom nista?!

Aleksis

pre 6 godina

A,da li znate,da je Telenor,jedna od kompanija,koja je u vlasnistvu penzionog fonda penzionera Norveske? Zamislite,nema penzija iz budzeta i nema drzavnog mesanja u rad fonda,u isplacivanje penzija,kao i u investiranje kapitala fonda.Kao da se desava na drugoj planeti.Da li smo i mi u kapitalizmu?

Nn

pre 6 godina

Ne razumem se bas u visoku politiku, ali umem da citam. A u clanku lepo pise da se Telenor, pored Srbije, povukao i iz Bugarske, Madjarske, Crne Gore,... Kako smo ga to onda mi najurili?

Prince Rhaegar

pre 6 godina

Imam jedno pitanje koje me trenutno najvise zanima.
Pdv u srbiji je 20%
Da li ce nasa drzava da naplati 560 miliona evra poreza od prodaje ?
Ako ne cemu sluze poreski inspektori

Trle

pre 6 godina

Nije to biznis kakav je bio pre 15 godina. VoIP aplikacije i razni internet servisi izbacuju operatere iz posla. Telenor prodaje posao u Srbiji za manje novca nego sto ga je platio ali je za sve vreme provedeno ovde sigurno imao i profit. Siguran sam da su u krajnjoj sumi ulozenog i dobijenog u plusu. Cini mi se da sele kapital u profitabilnije sektore i poslove. Svi placaju danak protoka tehnologije, hiperprodukcije i prezasicenosti trzista. Ne verujem da beze odavde posto smo mi bili jednako nestabilni i kada su dolazili.

mare

pre 6 godina

Ma kakva loša ekonomska atmosfera u Srbiji. Što to stranci u Srbiji nisu kupili a da tu hteli? Pa Turska ima 6 auto kompanija koji prave aute da im nije možda smetao sultan Erdogan? Biznis je čudo.
Te bajke o poslovnoj klimi nemaju veze sa istinom.

proton

pre 6 godina

@brainstorm izgleda da nisi ucio ni ekonomiju, ali bi voleo da komentarises nesto o cemu slabo znas.
Akvizicije kompanija su prilicno cesta pojava na trzistu, desavaju se i kod ali u manjem obimu jer nismo toliko razvijeni.

slika i prilika srBske spineraj scene

pre 6 godina

@slika i prilika srBske ekonomske scene

Da li kapiras da je Telenor prodao i svoje firme u Madjarskoj i Bugarskoj koje su clanice EU kao i u Milovoj Crnoj Gori koja je primer kako se vodi spoljna politika za ovakve kao ti, koja je na liniji sa USA, clanica je NATO-a, prihvatila realnost na Kosovu i sta sve ne? Zasto bi prodavali svoje firme i u tim drzavama ako je samo Srbija problemtaicna? Ali nema veze, bitno je da si ti nama izrecitovao svoj repertoar i da sada mozes na burek.

sad

pre 6 godina

koliko glupih komentara ovde majko mila... ovo je biznis , tu se kupuje prodaje gleda kako da zaradiš i tako to, onaj ko se malo više bavi analizom tržišta zna da je trenutno biznis u mobilnoj nije toliko isplativ kao pre nekoliko godina, ljudi sve više koriste internet i za razogovore a kamoli nešto drugo, plus telenor je prilično inertan ovde (u bugarskoj je još u lošijem položaju) , recimo nemaju televiziju koje drugi operateri uključuju u svoje pakete, sporo reaguju na kupce, itd... telenor je u krizi u globalnom smislu i nedavno su prodali i biznis u indiji , tako da je ovo više manje očekivano...dakle nema veze sa politikom, vučićem ,krizom u srbiji :)

Soldier

pre 6 godina

Znao sam da su nasi ljudi Bogom dani da budu selektori i politicari, ali nisam znao da smo rodjeni da budemo i korporativni svi mozemo da budemo i direktori da ocenjujemo sta je za neku kompaniju dobro (sa izuzetkom Bajatovica, on je ipak as svog zanata).

Pre nego sto olako ocenimo da li je Telenor ovde "pukao" ili nas je "osisao" treba da se vratimo u 2006. godinu, zatim da pogledamo:
- koliki je WACC (weighted average cost of capital) Telenora bio tada
- da pogledamo koliko su platili Mobtel (to znamo)
- da pogledamo koliki im je bio FCFF (Free cash flow to the firm) svih ovih godina
- Za koliko su sada prodali firmu PPF fondu

Onda lepo uradimo jednu NPV (net present value) kalkulaciju za proteklih 12 godina (od 2006 do danas), zajedno sa opportunity cost of capital, pa onda jednu projekciju kako bi im izgledao NPV za naredni period.

E onda mozemo da vidimo da li su pukli ili ne, odnosno da li oni svoj kapital mogu da plasiraju na drugom mestu i u drugi biznis bolje nego u Teleneor Srbija.

Ja sam siguran da su oni to uradili.

TS

pre 6 godina

Malo se treba pozabaviti tokom poslovanja i svih tih godina koliko su tu. Neko rece da je MTS tada bio ispred Mobi 063? Nije tacno. Telenor je kupio tada N01 mrezu u Srbiji, sa najjacom infrastrukturom i najvecim brojem pretplatnika. Tu se ukljucuje da su bili i daleko najstabilniji po prenosu podataka, signalu mreze i ostalim parametrima. Moje visegodisnje iskustvo sa njima je jako lose, ocena 1, pocevsi od ponuda, pa do obracuna troskova, kako u pripejdu, tako i u postpejdu. Od 2013 pocinje njihov sunovrat, gde su im druga dva operatera bukvalno prepolovila poslovanje. Izgubili su masu klijenata, medju njima i mene, iz potpuno opravdanih razloga. Kada je to pocelo, krenuli su "grubo" na potrosace u svakom pogledu. Odgovorno ovde tvrdim da su mi prosle godine oduzeli potpuno nelegitimno broj sa sest cifara koji je bio u mom vlasnistvu od 2007 godine, registrovan na mene, tvrdeci da nisam dopunjavao na vreme. Tri meseca sam pokusavao da resim problem, ali neuspesno. Saznao sam da nisam jedini, i da postoji jos slicnih slucajeva. O neljubaznom i prepotentnom osoblju na pultovima ne treba trositi reci, pa kad se sve sabere, za mene licno nije iznenadjenje sto su otisli. Nisu poštovali krilaticu da je svaki klijen zlato, ma koliko ih imali, i stiglo ih je ono sto su sami posejali...Nije mi žao uopšte što su otišli, samo daj Bože da novi vlasnici promene svest poslovanja svog osoblja iz Srbije, jer ih može zadesiti ista sudbina...

Adriano_Galliani

pre 6 godina

Neverovatno zvuci da su dali tolke pare za 063, a Telekom Srbiju Austrijanci nisu zeleli ni za 1.4
(jiko, 21. mart 2018 09:43)

Sta pricas ti? Pa Mobtel je imao i vise korisnika od mtsa u tom trenutku, daleko bolju infrastrukturu.. Telekom sa svojih 200.000 zaposlenih niko ne zeli, nornalno.

pregradni blok

pre 6 godina

@(slika i prilika srBske ekonomske scene, 21. mart 2018 08:51)

Taj isti "egzodus" je poceo negde 2011-te kada je taj isti Telenor poceo da otpusta stalno zaposlene i da zaposljava svezu krv preko agencija za duplo manje plate. Idi u Airport city, ili u bilo koji shop da vidis koliko je stalnozaposlenih ljudi i kakvu ces uslugu u shop-u dobiti, ukoliko nisi dosao da sklopis ugovor za kompletno nov broj.

aca_bg

pre 6 godina

Ne zaboravimo da je telenor doveden za vreme DS-a kao i mnoge mnoge firme koje prave kapital
(duka, 21. mart 2018 09:41)

Ma nece biti!U vreme DS-a?Jesi siguran u to? A, da nije u vreme V.Kostunice i Mladje Dinkica? Ja razumem da neko mora da botuje za zivot, al'bi mogao da izguglas pre nego sto lupis.

Samo pitam

pre 6 godina

Neverovatno je koliko ljudi hejtuju, a nemaju pojma. Pa ne odlazi Telenor jer mu se smucilo Srbije vec prodaje svoju kompaniju u celom regionu! To su normalna desavanja u poslovnom svetu. Razloga moze da ima mnogo, a jedan od njih je vrv taj sto zemlje balkana nisu dovoljno platezno sposobne kao neke druge zemlje u kojima posluje Telenor, pa su vrv usredsredili resurse na takva trzista.

dudule

pre 6 godina

Znao sam da su nasi ljudi Bogom dani da budu selektori i politicari, ali nisam znao da smo rodjeni da budemo i korporativni svi mozemo da budemo i direktori da ocenjujemo sta je za neku kompaniju dobro (sa izuzetkom Bajatovica, on je ipak as svog zanata).

Pre nego sto olako ocenimo da li je Telenor ovde "pukao" ili nas je "osisao" treba da se vratimo u 2006. godinu, zatim da pogledamo:
- koliki je WACC (weighted average cost of capital) Telenora bio tada
- da pogledamo koliko su platili Mobtel (to znamo)
- da pogledamo koliki im je bio FCFF (Free cash flow to the firm) svih ovih godina
- Za koliko su sada prodali firmu PPF fondu

Onda lepo uradimo jednu NPV (net present value) kalkulaciju za proteklih 12 godina (od 2006 do danas), zajedno sa opportunity cost of capital, pa onda jednu projekciju kako bi im izgledao NPV za naredni period.

E onda mozemo da vidimo da li su pukli ili ne, odnosno da li oni svoj kapital mogu da plasiraju na drugom mestu i u drugi biznis bolje nego u Teleneor Srbija.

Ja sam siguran da su oni to uradili.
(Soldier, 21. mart 2018 10:40) # Link komentara
Ovo ti je pitanje sa kolokvijuma jel da?

student

pre 6 godina

Ja sam se iznenadio kada je Telenor dao 1.5 milijardu za ono smece od 063. Iskreno nisam verovao da ce dobro poslovati jer im je konkurencija bila Telekom Srbija. Sve koje sam tada znao imali su samo 064 broj, retko ko 063. Onda dosao i vip i jos neki i na drzavu od 7 miliona bilo je nemoguce poslovati. Razumnljivo sto su otisli. 

Telenor je ispao fer, dao je Srbiji velike pare i jos ulagao u infrastrukturu, ponekad pomislim da su oni vise socijalno odgovorna nego kapitalisticka firma. 

Neverovatno zvuci da su dali tolke pare za 063, a Telekom Srbiju Austrijanci nisu zeleli ni za 1.4
(jiko, 21. mart 2018 09:43)

Samo mala ispravka, Austrijanci su želeli da kupe 51% akcija Telekoma za milijardu i nešto evra, a Telenor je kupio 100% vlasništva Mobtela za 1.5 milijardi evra.

Mika

pre 6 godina

Nije mi jasno kako neko kao Telenor ne može ekstra da profitira u zemlji kao Srbija, pa usluge ustupa drugima. Uporedite cene usluga u Srbiji i u EU, uporedite i cene novog Vecton operatera koji je više od 10 puta sluplji nego recimo u Austriji. Mora da jadni plaćaju veliki reket kada sa takvim cenama jedva posluju.

Gordana B.

pre 6 godina

Ma ako su prodali iz finansijskih razloga nije bitno jer je to politika firme.Problem je ako se povlace iz politickih razloga sto bi moglo da nasluti krize i nemire na ovoj nasoj nesrecnoj ledini.

Sinak

pre 6 godina

PPF? Ko su ti, sta je to? Tako nam po drzavi kupuje ko sta stigne, par ljudi i to stranaca zaradjuje na nama, Soros drzi Imlek i Torlak. Gde to ima.

Anika

pre 6 godina

Potpisujem sve iz dole navedenog komentara, od reči do reči.

Takođe sam radila u Telenoru (kao inženjer u jezgru mreže); već nekoliko godina sam u inostranstvu i kad pogledam Linkedin ne mogu da verujem ko je sve došao na rukovodeća mesta u firmi poslednjih nekoliko godina. Naravno, svi do jednog koji su valjali od mojih kolega odavno su takođe otišli iz Telenora i iz Srbije. Telenor odavno nije firma kakvom se predstavlja niti je firma za poželeti kako većina ljudi misli.


-------------------------------
Radio sam u toj firmi 8 godina, naucio posao i gradio se pocevsi kao agent u kontakt centru. To je bila divna firma za raditi i uciti, ali na zalost-svi kvalitetni ljudi su otisli ili su oterani dok je stari mobtelovski kadar ostao, menjajuci fotelje i pozicije, izmisljajuci koje kakve budalastine i projekte koji su basnoslovno kostali, menajuci vozni park na svake 2 godine, placajuci sluzbena putovanja i gorivo menadzerima 365 dana u godini, dok su nama zaposlenima govorili kako kompanija mora da ustedi...Nama koji smo pricali sa korisnicima, radili prodaju, branili cast i ugled kompanije u prvim redovima. Na zalost, ostala je garda nekompetentnih ljudi, koji misle i dalje da znaju sta rade, a ovo sto se desilo je rezultat njhovog rada.
...
Mi koji smo odlucili da odemo smo prosperirali u karijerama, napredovali, a govorili su nam da nema bolje, da nemamo potencijal i sl.

bolek

pre 6 godina

Bio sam korisnik sva tri operatera mts-a,telenora i vip-a i na osnovu mog iskustva mogu reci da je Telenor ubedljivo najlosiji mobilni operater.Pocevsi od prenaduvanih racuna,izostanka pomoci i informacija,izuzetno neljubaznog osoblja.Iako sam bio uzeo najjeftiniji postpejd ugovor koji cak skoro da nisam ni koristio pa mi je na kraju svakog meseca ostajalo gomila neiskoriscenih minuta oni su uspeli posle par meseci da mi nabiju nekoliko hiljada dinara duga i posle raznih zalbi,reklamacija i borbe uzivo sa zaista neljubaznim osobljem odlucio sam da prestanem placati racune posto su za prekid ugovora trazili da im platim ovaj nepostojeci dug plus jos neku gomilu para da bi me posle par meseci poceli zivkati iz neke privatne firme koja uteruje dugove,valjda su njima prodali moj ugovor i dug.Posle par razgovora i na kraju pretnje policijom sa moje strane najzad su odustali.

musorgski

pre 6 godina

@jiko

Ne znam o cemu tacno pricas jer je Telenor jaca firma od Telekoma i vecina ljudi oko mene ima kod njih ugovor. Digli su ruke od ovog trzista da bi uzeli lovu od prodaje jer su u ozb problemima na drugim mnogo vecim trzistima u Aziji.

gunn

pre 6 godina

A vlasnik PPF Peter Kelner ... onaj iz onog naseg filma “ cao inspektore “ ... jel to taj ?
(El Zorzo, 21. mart 2018 09:03)

Nein Kelner, Köllner

nista o nicemu

pre 6 godina

Izgubio sam posao u Telenoru posle 14 godina provedenih u toj firmi. Nek je sa srećom ostalima.
(063230..., 21. mart 2018 09:06)

Niko nije otpusten, zasto lazes? Ako si dobio otkaz to je zato sto si nesposoban, dobio bi ga svakako.

z1m4

pre 6 godina

a gde je Karić u celoj priči ?
(Pop, 21. mart 2018 12:57)

U ataru, proverava da li je mraz unistio salatu.


Ne zaboravimo da je telenor doveden za vreme DS-a kao i mnoge mnoge firme koje prave kapital
(duka, 21. mart 2018 09:41)

Ziva istina, ja se secam kako je Djindjic licno 2006. docekao delegaciju Vikinga iz Norveske i za par tepsija ribe (doduse sveze i vrhunskog kvaliteta) im prodao Mobtel...uz pesmu "Botovska je tuga pregolema"

Nikola

pre 6 godina

PPF je članica O? grupe i ovo je još veći igrač na telekom tržištu u Evropi od Telenora. Ako budu imali dobre cene što da menjam mrežu. O2.TV i
0? TV će biti čudno ako pokrenu IPTV i u Srbiji a već imaju u Češkoj i Slovačkoj.

dryil

pre 6 godina

najvise volim ove nase pametnjakovice i teoreticare zavera!! kao cia, ovo ono.....ljudi zivimo u kapitalistickom svetu. Ko bogatiji....njemu kompanija

prosto ko pasulj

pre 6 godina

Da, kupili samo Mobtel, a sada prodaju i taj nekadašnji Mobtel + ono što su imali u Mađarskoj, Bugarskoj i Crnoj Gori za 2.8 milijardi. Prosta računica kaže da su u debelom minusu.
(Siniša, 21. mart 2018 09:14)

Kako znas da su u minusu, kada su nasledili nekoliko miliona korisnika? Tj, vec tog dana kada su ga kupili, poceli su i da profitiraju.

Insajder

pre 6 godina

Ne znam za ostale 3 zemlje ali za Telenor Srb je razlog manje-vise sledeci: trziste je prezasiceno i dobro podeljeno. Sva tri operatera su probala nekoliko strategija i nema znacajnih pomaka u uzimanju korisnika od konkurencije. Drugim recima, srpsko trziste nema toliko potencijala kao pre. Da ne davim terminima kao sto su ARPU, churn rate i sl. ali u kratkim crtama to je procena Telenora oko prodaje konkretno srpskog dela.

iskljuci pink ukljuci mozak

pre 6 godina

https://www.b92.net/biz/komentari.php?nav_id=1371769#k26541704
A jok nego izlaze zato sto je sve super.
A sto se tice zemalja, samo pogledaj koju grupaciju prodaju. Sigurno to nece uraditi u Francuskoj, Austriji i slicno...

achitwn

pre 6 godina

sta br spekulsete bez cinjenica. ovo su tipvne transakcije u svetu biznisa. pogledajte okolo u zadnjih dest petnaest godina koliko je bilo telecom merges i acquisitions.

Funkcionalna pismenost

pre 6 godina

Cekaj, cekaj, kako je cao ovaj bunch isto sto i Srbja? Mislim, hejtujem i ja, ali nemojmo preterivati.

“Transakcija uključuje mobilne operacije u Mađarskoj, Bugarskoj, Crnoj Gori i Srbiji i provajdera tehničkih usluga Telenor Common Operation (TnCo), koji su svi u potpunosti u vlasništvu Telenor grupe, navodi se u saopštenju Telenor grupe. ”

rog

pre 6 godina

ljudi, ovi su uspeli jedan telenor da najure! ne znam da li shvatate KOLIKO losa poslovna atmosfera treba da bude da bi se jedna ovakva firma (specijalizovana bas za mobilne komunikacije) povuce iz svoje branse u sred evrope. jezivo, nema druge reci.
(slika i prilika srBske ekonomske scene, 21. mart 2018 08:51)

Telenor se povlaci iz cele centralne i istocne Evrope, kaze clanak. Prestani da siris paniku, "bez'te ljudi most se rusi".

nista o nicemu

pre 6 godina

Izgubio sam posao u Telenoru posle 14 godina provedenih u toj firmi. Nek je sa srećom ostalima.
(063230..., 21. mart 2018 09:06)

Niko nije otpusten, zasto lazes? Ako si dobio otkaz to je zato sto si nesposoban, dobio bi ga svakako.

Svasta

pre 6 godina

Niti jedna ozbiljna kompanija neće u Naprednoj Srbiji.
(šetač, 21. mart 2018 09:01)

I u Naprednoj Madjarskoj (Bugarskoj i Crnoj Gori)?
Dobar sendvic, a botu?

slika i prilika srBske ekonomske scene

pre 6 godina

ali pozitivna poslovna atmosfera, ali duing biznis lista, ali nestranacki premijer, ali belgrejd voterfrod... subvencije, smanjenje poreza...
ma ljudi, stanite, gde cete kad nas je prosto sramota kako nam dobro ide?!

sarkazam na stranu, NIKO sa ozbiljnom poslovnom etikom ne zeli da bude deo ovakvog nakaradnog sistema koji se bazira na neravnopravnosti i sili.
ne toliko zbog etike same, koliko zbog realnog ocekivanja da ce se ovde stvari urusiti vrlo brzo.
zbog socijalnih razlika zemlja je bukvalno na granici revolucije, NISTA ne funkcionise kako treba - ni jedna jedina nezavisna institucija.

ozbiljni ljudi ne dozvoljavaju da im poslovni model zavisi od samovolje bahatih, polupismenih sektasa - sto na trzistu ostavlja oportuniste i najgore eksploatatore (samo gledajte egzodus iz telenora kad ih preuzme novi vlasnik... nije to nordijski socijalno odgovorni dzin, nego investicioni fond zedan krvi).

ljudi, ovi su uspeli jedan telenor da najure! ne znam da li shvatate KOLIKO losa poslovna atmosfera treba da bude da bi se jedna ovakva firma (specijalizovana bas za mobilne komunikacije) povuce iz svoje branse u sred evrope. jezivo, nema druge reci.

brainstorm

pre 6 godina

ja nisam ovako ucio matematiku u skoli ali valjda telenor onda ima neke vislje ciljeve.npr predvidja da ovo postaje rizicno trziste pa bega i uzima daj sta das ili je pocela neka kriza u Norveskoj

bolek

pre 6 godina

Bio sam korisnik sva tri operatera mts-a,telenora i vip-a i na osnovu mog iskustva mogu reci da je Telenor ubedljivo najlosiji mobilni operater.Pocevsi od prenaduvanih racuna,izostanka pomoci i informacija,izuzetno neljubaznog osoblja.Iako sam bio uzeo najjeftiniji postpejd ugovor koji cak skoro da nisam ni koristio pa mi je na kraju svakog meseca ostajalo gomila neiskoriscenih minuta oni su uspeli posle par meseci da mi nabiju nekoliko hiljada dinara duga i posle raznih zalbi,reklamacija i borbe uzivo sa zaista neljubaznim osobljem odlucio sam da prestanem placati racune posto su za prekid ugovora trazili da im platim ovaj nepostojeci dug plus jos neku gomilu para da bi me posle par meseci poceli zivkati iz neke privatne firme koja uteruje dugove,valjda su njima prodali moj ugovor i dug.Posle par razgovora i na kraju pretnje policijom sa moje strane najzad su odustali.

Uroš Predić

pre 6 godina

Koliko neki ljudi vole da vide samo negativno - verovatno su zbog toga što kod nas ništa ne valja izašli i iz Mađarske, Bugarske i Crne Gore... Takvi komentatori ne moraju ni vest da pročitaju do kraja - bitno je da se odvali ono u šta veruju i šta se uklapa u njihovu isključivo negativnu sliku o društvu.

jiko

pre 6 godina

Ja sam se iznenadio kada je Telenor dao 1.5 milijardu za ono smece od 063. Iskreno nisam verovao da ce dobro poslovati jer im je konkurencija bila Telekom Srbija. Sve koje sam tada znao imali su samo 064 broj, retko ko 063. Onda dosao i vip i jos neki i na drzavu od 7 miliona bilo je nemoguce poslovati. Razumnljivo sto su otisli.

Telenor je ispao fer, dao je Srbiji velike pare i jos ulagao u infrastrukturu, ponekad pomislim da su oni vise socijalno odgovorna nego kapitalisticka firma.

Neverovatno zvuci da su dali tolke pare za 063, a Telekom Srbiju Austrijanci nisu zeleli ni za 1.4

brainstorm

pre 6 godina

2.5 nm milke je za celu grupu u ovom delu evrope. telenor je platio mobtel oko 2 milke i imao veliko ulaganje u infrastrukturu i data centar tako da su samo prodali firmu u srbiji bili bi na gubitku.takodje na osnovu godisnjeg prometa nisu zaradili srazmerno. ovo je opasan znak da u ovom delu evrope nesto nije u redu a ne samo u srbiji.

Siniša

pre 6 godina

@Miodrag
"Kupili Mobtel za 1.5 milijardi evra....."

Da, kupili samo Mobtel, a sada prodaju i taj nekadašnji Mobtel + ono što su imali u Mađarskoj, Bugarskoj i Crnoj Gori za 2.8 milijardi. Prosta računica kaže da su u debelom minusu.

TS

pre 6 godina

Malo se treba pozabaviti tokom poslovanja i svih tih godina koliko su tu. Neko rece da je MTS tada bio ispred Mobi 063? Nije tacno. Telenor je kupio tada N01 mrezu u Srbiji, sa najjacom infrastrukturom i najvecim brojem pretplatnika. Tu se ukljucuje da su bili i daleko najstabilniji po prenosu podataka, signalu mreze i ostalim parametrima. Moje visegodisnje iskustvo sa njima je jako lose, ocena 1, pocevsi od ponuda, pa do obracuna troskova, kako u pripejdu, tako i u postpejdu. Od 2013 pocinje njihov sunovrat, gde su im druga dva operatera bukvalno prepolovila poslovanje. Izgubili su masu klijenata, medju njima i mene, iz potpuno opravdanih razloga. Kada je to pocelo, krenuli su "grubo" na potrosace u svakom pogledu. Odgovorno ovde tvrdim da su mi prosle godine oduzeli potpuno nelegitimno broj sa sest cifara koji je bio u mom vlasnistvu od 2007 godine, registrovan na mene, tvrdeci da nisam dopunjavao na vreme. Tri meseca sam pokusavao da resim problem, ali neuspesno. Saznao sam da nisam jedini, i da postoji jos slicnih slucajeva. O neljubaznom i prepotentnom osoblju na pultovima ne treba trositi reci, pa kad se sve sabere, za mene licno nije iznenadjenje sto su otisli. Nisu poštovali krilaticu da je svaki klijen zlato, ma koliko ih imali, i stiglo ih je ono sto su sami posejali...Nije mi žao uopšte što su otišli, samo daj Bože da novi vlasnici promene svest poslovanja svog osoblja iz Srbije, jer ih može zadesiti ista sudbina...

Prince Rhaegar

pre 6 godina

Imam jedno pitanje koje me trenutno najvise zanima.
Pdv u srbiji je 20%
Da li ce nasa drzava da naplati 560 miliona evra poreza od prodaje ?
Ako ne cemu sluze poreski inspektori

Smuleco

pre 6 godina

Namnožili se operateri mobilne telefonije u Srbiji, i uzeli im značajan deo kolača. Boli ih više uvo za ovo tržište, jer je sada prihod, mnogo manji.

Sinak

pre 6 godina

PPF? Ko su ti, sta je to? Tako nam po drzavi kupuje ko sta stigne, par ljudi i to stranaca zaradjuje na nama, Soros drzi Imlek i Torlak. Gde to ima.

filozof

pre 6 godina

(Mitar, 21. mart 2018 08:55)
(slika i prilika srBske ekonomske scene, 21. mart 2018 08:51)

Niko nikoga nije oterao i niko se nikome nije ogadio. Da ste pazljivije procitali vest, videli biste da se oni ne povlace samo iz Srbije, vec i iz Bugarske i jos nekih zemalja u regionu. Nema tu mnogo mudrosti, cista ekonomija. Ne donosimo im ocekivani profit i to je to. Bili smo im zanimljivi onda kada su kupili Mobtel pre 12 godina zbog 3G koji se tada poceo da razvija i siri i tu su ocekivali da ce pokupiti sav kajmak. Tako je i bilo, svi su jurili smart telefone, stajali u redovima za kartice, trebalo je samo neko da dodje i ošiša srpske ovce. Ali onda je dosla 2012 i krenuo je egzodus mladih i obrazovanih iz Srbije, ostale su mahom babe, a babe ne bleje po Instagramu, ne lajkuju i ne šeruju fotke svojih novih patika, ne viberuju s drugaricama, pa cak i ne zovu nikoga jer su impulsi skupi, vec cekaju da ih deca iz inostranstva pozovu. I to preko skajpa. Takodje, babe ne kupuju novi telefon svakih mesec dana, nemaju po 2-3 broja i 2-3 telefona po raznim coskovima. Broj mobilnih pretplatnika u Srbiji stagnira, a kako je pocelo krenuce i da opada, osim ako Gazda ne odluci da uveze radnu snagu iz Gvineje Biso, Siera Leone ili Liberije da popune mesta ovih koji su otisli. Onda ce mozda biti bolje, ali dotle mrka kapa. A slicno je i u Bugarskoj i Hrvatskoj i odande bezi ko stigne iako su u EU.

slika i prilika srBske spineraj scene

pre 6 godina

@slika i prilika srBske ekonomske scene

Da li kapiras da je Telenor prodao i svoje firme u Madjarskoj i Bugarskoj koje su clanice EU kao i u Milovoj Crnoj Gori koja je primer kako se vodi spoljna politika za ovakve kao ti, koja je na liniji sa USA, clanica je NATO-a, prihvatila realnost na Kosovu i sta sve ne? Zasto bi prodavali svoje firme i u tim drzavama ako je samo Srbija problemtaicna? Ali nema veze, bitno je da si ti nama izrecitovao svoj repertoar i da sada mozes na burek.

Soldier

pre 6 godina

Znao sam da su nasi ljudi Bogom dani da budu selektori i politicari, ali nisam znao da smo rodjeni da budemo i korporativni svi mozemo da budemo i direktori da ocenjujemo sta je za neku kompaniju dobro (sa izuzetkom Bajatovica, on je ipak as svog zanata).

Pre nego sto olako ocenimo da li je Telenor ovde "pukao" ili nas je "osisao" treba da se vratimo u 2006. godinu, zatim da pogledamo:
- koliki je WACC (weighted average cost of capital) Telenora bio tada
- da pogledamo koliko su platili Mobtel (to znamo)
- da pogledamo koliki im je bio FCFF (Free cash flow to the firm) svih ovih godina
- Za koliko su sada prodali firmu PPF fondu

Onda lepo uradimo jednu NPV (net present value) kalkulaciju za proteklih 12 godina (od 2006 do danas), zajedno sa opportunity cost of capital, pa onda jednu projekciju kako bi im izgledao NPV za naredni period.

E onda mozemo da vidimo da li su pukli ili ne, odnosno da li oni svoj kapital mogu da plasiraju na drugom mestu i u drugi biznis bolje nego u Teleneor Srbija.

Ja sam siguran da su oni to uradili.

z1m4

pre 6 godina

a gde je Karić u celoj priči ?
(Pop, 21. mart 2018 12:57)

U ataru, proverava da li je mraz unistio salatu.


Ne zaboravimo da je telenor doveden za vreme DS-a kao i mnoge mnoge firme koje prave kapital
(duka, 21. mart 2018 09:41)

Ziva istina, ja se secam kako je Djindjic licno 2006. docekao delegaciju Vikinga iz Norveske i za par tepsija ribe (doduse sveze i vrhunskog kvaliteta) im prodao Mobtel...uz pesmu "Botovska je tuga pregolema"

Sedijedan

pre 6 godina

Telenor u celini luta i posrce. Lakse im bilo da nesto prodaju nego da se posluju. Ko prati vesti iz skandinavskog područja, videce da su prognoze za njih lose. Ovim ne rsvju problem bezudejnosti, sporosti, nekonkurentnosti.Telenor u Srbiji dobro posluje, ljudi su extra vredni i pametni. al to nekima koji su napravili rupe nije dovoljno. Prodali su biznis u Indiji... Sad ce da se vade na nas neko vreme.
A i ovo s nama je bila i politička prica.

mali zeleni

pre 6 godina

Mogu samo da kažem hvala Telenoru za ono sto je uradio u Srbiji. Zbog njih je mreža dobro razvijena. Drugi provajderi su moralo da ih prate pa je i u drugim mrežama dosta dobro. Ko god je putovao po Nemačkoj video je da njihove mreže solidno rade samo u gradovima a van jedva da ima 3G signala...

musorgski

pre 6 godina

@jiko

Ne znam o cemu tacno pricas jer je Telenor jaca firma od Telekoma i vecina ljudi oko mene ima kod njih ugovor. Digli su ruke od ovog trzista da bi uzeli lovu od prodaje jer su u ozb problemima na drugim mnogo vecim trzistima u Aziji.

Gordana B.

pre 6 godina

Ma ako su prodali iz finansijskih razloga nije bitno jer je to politika firme.Problem je ako se povlace iz politickih razloga sto bi moglo da nasluti krize i nemire na ovoj nasoj nesrecnoj ledini.

aca_bg

pre 6 godina

Ne zaboravimo da je telenor doveden za vreme DS-a kao i mnoge mnoge firme koje prave kapital
(duka, 21. mart 2018 09:41)

Ma nece biti!U vreme DS-a?Jesi siguran u to? A, da nije u vreme V.Kostunice i Mladje Dinkica? Ja razumem da neko mora da botuje za zivot, al'bi mogao da izguglas pre nego sto lupis.

Batica

pre 6 godina

Radio sam u toj firmi 8 godina, naucio posao i gradio se pocevsi kao agent u kontakt centru. To je bila divna firma za raditi i uciti, ali na zalost-svi kvalitetni ljudi su otisli ili su oterani dok je stari mobtelovski kadar ostao, menjajuci fotelje i pozicije, izmisljajuci koje kakve budalastine i projekte koji su basnoslovno kostali, menajuci vozni park na svake 2 godine, placajuci sluzbena putovanja i gorivo menadzerima 365 dana u godini, dok su nama zaposlenima govorili kako kompanija mora da ustedi...Nama koji smo pricali sa korisnicima, radili prodaju, branili cast i ugled kompanije u prvim redovima. Na zalost, ostala je garda nekompetentnih ljudi, koji misle i dalje da znaju sta rade, a ovo sto se desilo je rezultat njhovog rada. Road maps, customer journeys, clusters i sl. Cini se da nigde u te mape i “journeys” nisu stavili sebe. Mozda bi pametnije bilo da su projekat posmatrali iz ugla “Telenor journey under management lead”..

Mi koji smo odlucili da odemo smo prosperirali u karijerama, napredovali, a govorili su nam da nema bolje, da nemamo potencijal i sl.

Na kraju, ne znam dal’ treba da im cestitam na prodaji!?

Ipak hocu: Srecno!

Nn

pre 6 godina

Ne razumem se bas u visoku politiku, ali umem da citam. A u clanku lepo pise da se Telenor, pored Srbije, povukao i iz Bugarske, Madjarske, Crne Gore,... Kako smo ga to onda mi najurili?

petarczv

pre 6 godina

Telenor se povuko bio iz rusije jer nisu hteli da budu deo malverzacije vlade rusije... Miodrag 
"Kupili Mobtel za 1.5 milijardi evra....." 

Da, kupili samo Mobtel, a sada prodaju i taj nekadašnji Mobtel + ono što su imali u Mađarskoj, Bugarskoj i Crnoj Gori za 2.8 milijardi. Prosta računica kaže da su u debelom minusu.
(Siniša, 21. mart 2018 09:14)

A pare koje su uzeli za ovih 10god to nikom nista?!

Dane

pre 6 godina

Obzirom da prodaju celo poslovanje u regionu, jasno je da glavni razlog sigurno nije samo Srbija, sa našim nakaradnim sistemom poslovanja. Ne verujem ni da im je falilo profita. Takođe, sumnjam da su ljudi u PPF naivne ovce da bacaju pare na mačku u džaku.

Pre će biti da je razlog prodaje leži na drugoj strani. Problemi "kod kuće", ili preusmeravanje/ojačavanje pozicije na tržišta gde je platežna moć kupaca veća.

Adriano_Galliani

pre 6 godina

Neverovatno zvuci da su dali tolke pare za 063, a Telekom Srbiju Austrijanci nisu zeleli ni za 1.4
(jiko, 21. mart 2018 09:43)

Sta pricas ti? Pa Mobtel je imao i vise korisnika od mtsa u tom trenutku, daleko bolju infrastrukturu.. Telekom sa svojih 200.000 zaposlenih niko ne zeli, nornalno.

dudule

pre 6 godina

Znao sam da su nasi ljudi Bogom dani da budu selektori i politicari, ali nisam znao da smo rodjeni da budemo i korporativni svi mozemo da budemo i direktori da ocenjujemo sta je za neku kompaniju dobro (sa izuzetkom Bajatovica, on je ipak as svog zanata).

Pre nego sto olako ocenimo da li je Telenor ovde "pukao" ili nas je "osisao" treba da se vratimo u 2006. godinu, zatim da pogledamo:
- koliki je WACC (weighted average cost of capital) Telenora bio tada
- da pogledamo koliko su platili Mobtel (to znamo)
- da pogledamo koliki im je bio FCFF (Free cash flow to the firm) svih ovih godina
- Za koliko su sada prodali firmu PPF fondu

Onda lepo uradimo jednu NPV (net present value) kalkulaciju za proteklih 12 godina (od 2006 do danas), zajedno sa opportunity cost of capital, pa onda jednu projekciju kako bi im izgledao NPV za naredni period.

E onda mozemo da vidimo da li su pukli ili ne, odnosno da li oni svoj kapital mogu da plasiraju na drugom mestu i u drugi biznis bolje nego u Teleneor Srbija.

Ja sam siguran da su oni to uradili.
(Soldier, 21. mart 2018 10:40) # Link komentara
Ovo ti je pitanje sa kolokvijuma jel da?

Nikola

pre 6 godina

PPF je članica O? grupe i ovo je još veći igrač na telekom tržištu u Evropi od Telenora. Ako budu imali dobre cene što da menjam mrežu. O2.TV i
0? TV će biti čudno ako pokrenu IPTV i u Srbiji a već imaju u Češkoj i Slovačkoj.

proton

pre 6 godina

@brainstorm izgleda da nisi ucio ni ekonomiju, ali bi voleo da komentarises nesto o cemu slabo znas.
Akvizicije kompanija su prilicno cesta pojava na trzistu, desavaju se i kod ali u manjem obimu jer nismo toliko razvijeni.

mare

pre 6 godina

Ma kakva loša ekonomska atmosfera u Srbiji. Što to stranci u Srbiji nisu kupili a da tu hteli? Pa Turska ima 6 auto kompanija koji prave aute da im nije možda smetao sultan Erdogan? Biznis je čudo.
Te bajke o poslovnoj klimi nemaju veze sa istinom.

Samo pitam

pre 6 godina

Neverovatno je koliko ljudi hejtuju, a nemaju pojma. Pa ne odlazi Telenor jer mu se smucilo Srbije vec prodaje svoju kompaniju u celom regionu! To su normalna desavanja u poslovnom svetu. Razloga moze da ima mnogo, a jedan od njih je vrv taj sto zemlje balkana nisu dovoljno platezno sposobne kao neke druge zemlje u kojima posluje Telenor, pa su vrv usredsredili resurse na takva trzista.

iskljuci pink ukljuci mozak

pre 6 godina

https://www.b92.net/biz/komentari.php?nav_id=1371769#k26541704
A jok nego izlaze zato sto je sve super.
A sto se tice zemalja, samo pogledaj koju grupaciju prodaju. Sigurno to nece uraditi u Francuskoj, Austriji i slicno...

Mika

pre 6 godina

Nije mi jasno kako neko kao Telenor ne može ekstra da profitira u zemlji kao Srbija, pa usluge ustupa drugima. Uporedite cene usluga u Srbiji i u EU, uporedite i cene novog Vecton operatera koji je više od 10 puta sluplji nego recimo u Austriji. Mora da jadni plaćaju veliki reket kada sa takvim cenama jedva posluju.

sad

pre 6 godina

koliko glupih komentara ovde majko mila... ovo je biznis , tu se kupuje prodaje gleda kako da zaradiš i tako to, onaj ko se malo više bavi analizom tržišta zna da je trenutno biznis u mobilnoj nije toliko isplativ kao pre nekoliko godina, ljudi sve više koriste internet i za razogovore a kamoli nešto drugo, plus telenor je prilično inertan ovde (u bugarskoj je još u lošijem položaju) , recimo nemaju televiziju koje drugi operateri uključuju u svoje pakete, sporo reaguju na kupce, itd... telenor je u krizi u globalnom smislu i nedavno su prodali i biznis u indiji , tako da je ovo više manje očekivano...dakle nema veze sa politikom, vučićem ,krizom u srbiji :)

janaćko

pre 6 godina

Da, kupili samo Mobtel, a sada prodaju i taj nekadašnji Mobtel + ono što su imali u Mađarskoj, Bugarskoj i Crnoj Gori za 2.8 milijardi. Prosta računica kaže da su u debelom minusu.
(Siniša, 21. mart 2018 09:14)
U minusu nisu 100%, niti po jednoj racunici mogu biti. Gde je 12 godina ili koliko vec poslovanja u Srbiji, gde su prijavljivali prihode maltene svake godine veci od 300 miliona Eura. Ista je situacija u ostalim zemljama.

Trle

pre 6 godina

Nije to biznis kakav je bio pre 15 godina. VoIP aplikacije i razni internet servisi izbacuju operatere iz posla. Telenor prodaje posao u Srbiji za manje novca nego sto ga je platio ali je za sve vreme provedeno ovde sigurno imao i profit. Siguran sam da su u krajnjoj sumi ulozenog i dobijenog u plusu. Cini mi se da sele kapital u profitabilnije sektore i poslove. Svi placaju danak protoka tehnologije, hiperprodukcije i prezasicenosti trzista. Ne verujem da beze odavde posto smo mi bili jednako nestabilni i kada su dolazili.

Doktor

pre 6 godina

@Rocky
"Kupili za 1,5 miliardi, prodali za 2,5 milijardi. Izgleda da su zaradili pa idu dalje."
Prodali celokupno poslovanje u 4 zemlje za 2,5 milijarde. Nema sumnje da su zaradili u Srbiji, ali nije loše tačno pročitati vest

Aleksis

pre 6 godina

A,da li znate,da je Telenor,jedna od kompanija,koja je u vlasnistvu penzionog fonda penzionera Norveske? Zamislite,nema penzija iz budzeta i nema drzavnog mesanja u rad fonda,u isplacivanje penzija,kao i u investiranje kapitala fonda.Kao da se desava na drugoj planeti.Da li smo i mi u kapitalizmu?

Funkcionalna pismenost

pre 6 godina

Cekaj, cekaj, kako je cao ovaj bunch isto sto i Srbja? Mislim, hejtujem i ja, ali nemojmo preterivati.

“Transakcija uključuje mobilne operacije u Mađarskoj, Bugarskoj, Crnoj Gori i Srbiji i provajdera tehničkih usluga Telenor Common Operation (TnCo), koji su svi u potpunosti u vlasništvu Telenor grupe, navodi se u saopštenju Telenor grupe. ”

Anika

pre 6 godina

Potpisujem sve iz dole navedenog komentara, od reči do reči.

Takođe sam radila u Telenoru (kao inženjer u jezgru mreže); već nekoliko godina sam u inostranstvu i kad pogledam Linkedin ne mogu da verujem ko je sve došao na rukovodeća mesta u firmi poslednjih nekoliko godina. Naravno, svi do jednog koji su valjali od mojih kolega odavno su takođe otišli iz Telenora i iz Srbije. Telenor odavno nije firma kakvom se predstavlja niti je firma za poželeti kako većina ljudi misli.


-------------------------------
Radio sam u toj firmi 8 godina, naucio posao i gradio se pocevsi kao agent u kontakt centru. To je bila divna firma za raditi i uciti, ali na zalost-svi kvalitetni ljudi su otisli ili su oterani dok je stari mobtelovski kadar ostao, menjajuci fotelje i pozicije, izmisljajuci koje kakve budalastine i projekte koji su basnoslovno kostali, menajuci vozni park na svake 2 godine, placajuci sluzbena putovanja i gorivo menadzerima 365 dana u godini, dok su nama zaposlenima govorili kako kompanija mora da ustedi...Nama koji smo pricali sa korisnicima, radili prodaju, branili cast i ugled kompanije u prvim redovima. Na zalost, ostala je garda nekompetentnih ljudi, koji misle i dalje da znaju sta rade, a ovo sto se desilo je rezultat njhovog rada.
...
Mi koji smo odlucili da odemo smo prosperirali u karijerama, napredovali, a govorili su nam da nema bolje, da nemamo potencijal i sl.

pregradni blok

pre 6 godina

@(slika i prilika srBske ekonomske scene, 21. mart 2018 08:51)

Taj isti "egzodus" je poceo negde 2011-te kada je taj isti Telenor poceo da otpusta stalno zaposlene i da zaposljava svezu krv preko agencija za duplo manje plate. Idi u Airport city, ili u bilo koji shop da vidis koliko je stalnozaposlenih ljudi i kakvu ces uslugu u shop-u dobiti, ukoliko nisi dosao da sklopis ugovor za kompletno nov broj.

achitwn

pre 6 godina

sta br spekulsete bez cinjenica. ovo su tipvne transakcije u svetu biznisa. pogledajte okolo u zadnjih dest petnaest godina koliko je bilo telecom merges i acquisitions.

student

pre 6 godina

Ja sam se iznenadio kada je Telenor dao 1.5 milijardu za ono smece od 063. Iskreno nisam verovao da ce dobro poslovati jer im je konkurencija bila Telekom Srbija. Sve koje sam tada znao imali su samo 064 broj, retko ko 063. Onda dosao i vip i jos neki i na drzavu od 7 miliona bilo je nemoguce poslovati. Razumnljivo sto su otisli. 

Telenor je ispao fer, dao je Srbiji velike pare i jos ulagao u infrastrukturu, ponekad pomislim da su oni vise socijalno odgovorna nego kapitalisticka firma. 

Neverovatno zvuci da su dali tolke pare za 063, a Telekom Srbiju Austrijanci nisu zeleli ni za 1.4
(jiko, 21. mart 2018 09:43)

Samo mala ispravka, Austrijanci su želeli da kupe 51% akcija Telekoma za milijardu i nešto evra, a Telenor je kupio 100% vlasništva Mobtela za 1.5 milijardi evra.

dryil

pre 6 godina

najvise volim ove nase pametnjakovice i teoreticare zavera!! kao cia, ovo ono.....ljudi zivimo u kapitalistickom svetu. Ko bogatiji....njemu kompanija

gunn

pre 6 godina

A vlasnik PPF Peter Kelner ... onaj iz onog naseg filma “ cao inspektore “ ... jel to taj ?
(El Zorzo, 21. mart 2018 09:03)

Nein Kelner, Köllner

Insajder

pre 6 godina

Ne znam za ostale 3 zemlje ali za Telenor Srb je razlog manje-vise sledeci: trziste je prezasiceno i dobro podeljeno. Sva tri operatera su probala nekoliko strategija i nema znacajnih pomaka u uzimanju korisnika od konkurencije. Drugim recima, srpsko trziste nema toliko potencijala kao pre. Da ne davim terminima kao sto su ARPU, churn rate i sl. ali u kratkim crtama to je procena Telenora oko prodaje konkretno srpskog dela.

prosto ko pasulj

pre 6 godina

Da, kupili samo Mobtel, a sada prodaju i taj nekadašnji Mobtel + ono što su imali u Mađarskoj, Bugarskoj i Crnoj Gori za 2.8 milijardi. Prosta računica kaže da su u debelom minusu.
(Siniša, 21. mart 2018 09:14)

Kako znas da su u minusu, kada su nasledili nekoliko miliona korisnika? Tj, vec tog dana kada su ga kupili, poceli su i da profitiraju.