1. Carina treba da se vrati kao nekad na 170% plus porez. Da se zaustavi ta potrosacka groznica, da se vatimo tradiciji, svetkovinama i saborima. Da se ide u crkvu i da se ima po sedmoro dece. Da se obradjuje zemlja i da se nose domaci opanci rucne izrade. Da svaka porodica zametne po svinjce ili kokoske. Ko nema avliju, moze na terasi. Auto samo 500L na plin, policija da bude milicija i da bije redom. Uciteljima da se kaze; samo ga udri. Da se ponovo uvedu vokmeni u modu, da bih prodao ona moja dva sto leze u fijoci.
    (kole, 19. mart 2018 18:44)

    # Link komentara

  2. Dopuna komentara:

    Evo dakle, nakon konsultacije sa carinskom službom DHL-a, informacija je iduća:
    - fizičko lice tek od 10. meseca 2017. godine ima pravo na jedinstvenu carinsku stopu od 10%. Svaka pošiljka pre 10. meseca prošle godine nije imala pravo na jedinstvenu carinsku stopu, već se primenjivala stopa iz kataloga
    - fizičko lice I DALJE NE MOŽE da bude deklarant u procesu uvoza ukoliko nije ovlašćeni špediter i nema pečat

    Bilo kako bilo, država Srbija je u saradnji sa Upravom Carina i JP Pošta Srbije kršila zakon o zaštiti konkurencije ("Sl. glasnik RS", br. 51/2009 i 95/2013) i tek je od oktobra 2017. godine prestala da to radi. Hvala na pažnji.
    (Aleksa, 19. mart 2018 10:19)

    # Link komentara

  3. Ja sam imam svoju radnju i samostalni proizvodim moje robe. Plaćam kiriju porez sanitarski pregled zdravstveno osiguranje. Šverceri prenese preko granice pa dobiju nazad porez a te robe prodaju po pijacama. Kako kod mene redovno dođe sanitarska inspekcija a njih niko ne pregleda.Ja nemam ništa protiv švercere ali nek plate porez našoj drżavi i sve što ja plaćam onda ne bi bili jeftinije od menem
    (Nenad, 19. mart 2018 09:04)

    # Link komentara

  4. Alexa:

    "Unifikovana carinska stopa je 10%" - interesantan izraz, prvi put ga čujem. Radi se o jedinstvenoj carinskoj stopi za fizička lica koja iznosi 10%. Dakle, šta god fizičko lice uvezlo plaća na to 10% carinu. Pravna lica (firme) plaćaju carinu prema carinskoj tarifi u kojoj se carine kreću od 0 do 30% u zavisnosti od toga šta se uvozi.

    "Monopol na tu carinsku stopu ima isključivo JP Pošta Srbije." - ovo zvuči prilično...urnebesno. Prihod od carine ide u budžet republike. Carinsku stopu od 10% nije izmislila JP Pošta Srbije. Carinu od 10% naplaćuju carinski, a ne poštanski službenici. U pošti u koju dolazi roba iz inostranstva (čitaj: kineske džidža-bidže) radi i carina kao posebno preduzeće koje carini te pošiljke. Pošta se ne bavi carinom i carinskim stopama, to nije njen posao.

    "Ja sam carinu za suplemente ishrani dostavljenu DHL-om iz UK platio 30%." - platio si više jer plaćaš prvo 10% carinu, a zatim PDV od 20% na vrednost robe i njene carine. To je oko 35%.

    "Jer ti ne možeš da uvezeš robu kao fizičko lice već to mora da uradi pravno lice umesto tebe." - naravno, ako je to roba trgovačkog karaktera. Fizička lica mogu da uvoze samo robu za kućnu upotrebu, u tom slučaju im ne treba pravno lice.

    "Mi ćemo ući u EU i nećemo plaćati carinu i PDV" - prema mojim saznanjima PDV se ne plaća samo u Diznilendu i u zemlji naroda Navi iz Avatara. Od svih evropskih država Francuska ima najveći prihod od PDV-a, ona ga je i izmislila.
    (tata zna najbolje, 19. mart 2018 08:09)

    # Link komentara

  5. Vracajui200e: vracaju i hiljadu. Ali kad potrosis cetiri hiljade.
    (Zorre, 19. mart 2018 06:50)

    # Link komentara

  6. Vracajui200e: vracaju i hiljadu. Ali kad potrosis cetiri hiljade.
    (Zorre, 19. mart 2018 06:50)

    # Link komentara

  7. Da ali ti oni posle naplate carinu na istu tu robu tako xa si na istom.....ovako prodjes bez PDV-a i bez carine
     (nik, 19. mart 2018 05:43)

    # Link komentara

  8. JADNI SMO.
    Tacka.
    (Radjaj, ne odgadjaj..., 19. mart 2018 03:12)

    # Link komentara

  9. Ovo sve naravno vazi ako ti ne rebnu carinu.
    (Eto!, 19. mart 2018 03:06)

    # Link komentara

  10. @Batanga, laže te drug onako baš bezobrazno. Očito radi i druži se samo sa našim i sanja povratak koji uglavnom bude sutra. Malo sutra.
     (Tutankamon, 19. mart 2018 02:27)

    # Link komentara

  11. Izvini, morao da repliciram na prvi deo tvog komentara. U kojoj to zemlji krajnji kupac placa carinu?
    (Gospodin Co'ek, 18. mart 2018 21:56)

    Nema problema. Carinu krajnji kupac plaća upravo sada, u Srbiji, ako kupi neki proizvod u Mađarskoj. Na Horgošu će ga dočekati opšta carinska stopa od 10%, plus na sve to PDV od 20%. Toga neće biti kada Srbija bude deo EU. Plaćaće se, svakako, mađarska AFA i neće biti povraćaja poreza, ali neće biti ni srpske carine, ni visokih cena srpskih distributera - koje nisu samo visoke zbog carine (inače niske, inače po stopi od 0% na proizvode iz EU, prema SSP-u, već nekoliko godina).

    Naravno, ako se kupi od domaćeg distributera, onda je carina već plaćena (ili je nije ni bilo), kao što si rekao... Međutim, ono što je negde problematično u tvom komentaru je taj protekcionistički ton i kao da se carina plaća svuda, samo ne u zonama slobodne trgovine... Svet se pomerio od 80-tih godina, Srbija je jedna od retkih zemalja van STO, bukvalno smo jedna od 15; uglavnom carine više i ne postoje ili su toliko simbolične (tipa 0,2%) da ih ne vredi ni pominjati. Postoje izuzeci, naravno, i evo upravo imamo priču oko mogućeg "trgovinskog rata", ali mnogo su veći problem za trgovinu necarinske barijere.
    (Miloš, 19. mart 2018 02:08)

    # Link komentara

  12. ko je ovaj brat srbin na slici sa crnim nogama :))))
     (lole, 19. mart 2018 00:17)

    # Link komentara

  13. U kojoj to zemlji krajnji kupac placa carinu?U skoro svim drzavama sveta postoji carina koju placa uvoznik, a ne krajnji kupac
    (Gospodin Co'ek, 18. mart 2018 21:56)
    U svim. Carina je uracunata u maloprodajnu cenu. Kao i porez.
    (rekli za 30, 18. mart 2018 22:48)

    # Link komentara

  14. Pa EU upravo rešava to pitanje - ukidanjem carina između Srbije i ostalih članica EU u potpunosti, a takođe mnoge globalne kompanije koje originalno nisu iz EU, već iz Kine, Japana, SAD, Koreje imaju svoje distribucione centre na teritoriji EU, pa se ni na njihove proizvode carina reguliše pri uvozu, a ne plaća je krajnji kupac...

    Izvini, morao da repliciram na prvi deo tvog komentara. U kojoj to zemlji krajnji kupac placa carinu? Mi jesmo banana drzava bez institucija sa mnogo korupcije, ali si nesto ipak pobrkao. U skoro svim drzavama sveta postoji carina koju placa uvoznik, a ne krajnji kupac, a porez koji placa krajnji kupac se zove porez na dodatu vrednost i nema veze sa carinom. EU je nadnacionalno trziste koje nije izuzetak pravila koja vaze i u nasoj zemlji. Carina je obavezan namet svim stranama koje uvoze izvan zone slobodne trgovine, a svi gradjani EU drzava placaju PDV na sve proizvode kao krajnji kupci.
     (Gospodin Co'ek, 18. mart 2018 21:56)

    # Link komentara

  15. Uzgred, nisu uopšte carine visoke u Srbiji. Problem je nedostatak konkurencije. Ali, kada bude otvorena granica sa Mađarskom, kada bude moglo sa nemačkog Amazona da se naruči bilo šta i za par evra da stigne DHL-om u Srbiju bez carine, PDVa i špedicije, tada će odjednom i domaći lanci da se upristoje.
    (Miloš, 18. mart 2018 21:15)

    Carine jesu visoke. Unifikovana carinska stopa je 10%. Monopol na tu carinsku stopu ima isključivo JP Pošta Srbije. Ako robu naručuješ DHL-om/UPS-om/FedEX-om, carini se po tarifi koja je često 20% i preko. Ja sam carinu za suplemente ishrani dostavljenu DHL-om iz UK platio 30%.
    Pojam 'špedicija' treba ukinuti kompletno, ali za početak ukinuti u domenu poslovanja fizičkih lica tako da fizičkim licima ne treba posrednik u vidu JP Pošta ili DHL-a za uvoz robe. Jer ti ne možeš da uvezeš robu kao fizičko lice već to mora da uradi pravno lice umesto tebe. Proveri ako mi ne veruješ.
    Naposletku, opet ponavljam: nije poenta priče striktno integracija u EU. Mi ćemo ući u EU i nećemo plaćati carinu i PDV i slažem se sa tim. Poenta priče jeste da, pošto Srbija ne proizvodi primera radi mobilni telefon, a 99% telefona se proizvodi u Kini, samim tim što nema domaćeg proizvoda koji treba da se štiti, carinsku stopu treba spustiti na simbolični minimum. Samo tako će 1) narod imati dostupne proizvode po normalnim cenama 2) trgovac biti primoran da bude konkurentan
    (Aleksa, 18. mart 2018 21:40)

    # Link komentara

  16. na sve preko se placa carina. onda to dodje na isto.
    (nemanja, 18. mart 2018 19:55)

    Pa ne dodje. Odem kupim TV, vratim afu, platim gorivo, klopu, carinu i pdv i izadje me 200e jeftinije...jos garancija ostvariva kod nas u ovlascenom servisu
    (rekli za 30, 18. mart 2018 21:22)

    # Link komentara

  17. Pa mi smo pametni pa necemo u EU
    (ho hi, 18. mart 2018 14:27)

    Cene u Srbiji nemaju nikakve veze sa EU već isključivo sa katastrofalnom ekonomskom politikom države Srbije koja organizovano štiti monopoliste na domaćem tržištu i visokim carinama i suludim nametima i propisima onemogućuje građane da slobodno trguju. Tako je već decenijama i tim problemom se niko ne bavi.
    (Aleksa, 18. mart 2018 15:27)

    Pa EU upravo rešava to pitanje - ukidanjem carina između Srbije i ostalih članica EU u potpunosti, a takođe mnoge globalne kompanije koje originalno nisu iz EU, već iz Kine, Japana, SAD, Koreje imaju svoje distribucione centre na teritoriji EU, pa se ni na njihove proizvode carina reguliše pri uvozu, a ne plaća je krajnji kupac...

    Uzgred, nisu uopšte carine visoke u Srbiji. Problem je nedostatak konkurencije. Ali, kada bude otvorena granica sa Mađarskom, kada bude moglo sa nemačkog Amazona da se naruči bilo šta i za par evra da stigne DHL-om u Srbiju bez carine, PDVa i špedicije, tada će odjednom i domaći lanci da se upristoje.
    (Miloš, 18. mart 2018 21:15)

    # Link komentara

  18. Kod Mađara je sve bolje!
     (Direktor Fontane, 18. mart 2018 20:27)

    # Link komentara

  19. @Ovde se na odlazak i Madjarsku u šoping gleda kao da je to nešto ilegalno a nije.
    (hjeronimus, 18. mart 2018 19:47)

    Legalno je ako prijaviš robu na granici i platiš carinu
    (mile, 18. mart 2018 20:25)

    # Link komentara

  20. a kako da platis nesto u Madjarskoj 500 evra kad u Srbiju mozes da uneses robu u vrednosti do 100 evra. na sve preko se placa carina. onda to dodje na isto.
     (nemanja, 18. mart 2018 19:55)

    # Link komentara

  21. Ovde se na odlazak i Madjarsku u šoping gleda kao da je to nešto ilegalno a nije.
     (hjeronimus, 18. mart 2018 19:47)

    # Link komentara

  22. ali ovde neki lupetaju mnogoooo..... carina ne postoji vec godinama na uvoz robe prizvedene u evropskoj uniji i nije tacno da su zbog toga vece cene kod nas, nego zbog alavosti generalnog(jedinog) uvoznika nekog prizvoda a i ostalih trgovaca preprodavaca kao i visokih nameta vlasti ove drzave koja je izabrana na izborima. dace drzava vise novca za porodilje, ali pre toga negde mora da ga uzme a to ti je gorivo i ostali proizvodi, i onda dodjemo na isto samo se vrtimo u krug. e sad, ko se na ulazu u nasu zemlju provuce bez placanja poreza super
     (Vani, 18. mart 2018 19:33)

    # Link komentara

  23. Hajde sto je jeftinije nego kvalitet ne moze da se poredi, pogotovo kada je hrana u pitanju. Probas njihov sir na primer I skontas kako bi nas trebao da izgleda..
     (ipak, 18. mart 2018 19:16)

    # Link komentara

  24. bio sam u Segedini i nisam vidio da je tamo nešto jeftinije!
     (veso, 18. mart 2018 19:12)

    # Link komentara

  25. To sam I ja primetila I volela bih da mi nrko objasni tu pojavu. Kako to da da je u Srbiji sa najbednijim standardom sve skuplje nego u drugim zemljama. A pritom pricamo o istim brendovima. Ko diktira te cene? 

    U Ikei u Srbiji sto za sminkanje 30000, u Madjarskoj taj isti nesto vise od 18000 (50000 forinti). U Srbiji nas svi pljackaju za sve, uzasno!!! 
    (Mixi, 18. mart 2018 13:31)
    (dipl.mat, 18. mart 2018 15:15)

    Људи су сиромашни и мање купују, продавци мање продају па морају да дижу цене, онда људи још мање купују... Зачарани круг.
     (Сканклија, 18. mart 2018 19:12)

    # Link komentara

  26. Mislim da su Srbija,Makedonija, BIH i Moldavija najbednije države u Evropi. Poceo sam skoro da radim kao vozac kamiona i prosao ceo region. Rumunija je za mene najprijatnije iznenađenje, drzava koja radi "punom parom", i ako ovako nastave bićemo i njihova radna snaga. Tužno je dokle smo stigli.
    (Stefan Simonovic, 18. mart 2018 13:38)

    Glupo je porediti Srbiju sa BiH,Makedonijom i Moldavijom,plate su nam tu negde (u BiH za nijansu veće) ali je u tim zemljama apsolutno sve jeftinije minimum 30 - 40 % nego u Srbiji taman za toliko im je i standard jači.
    Srbija se trenutno može porediti jedino sa Kosovom i Ukrajinom.
     (gojko, 18. mart 2018 18:57)

    # Link komentara

  27. Sve je to lepo, ali madjarski carinici namerno sikaniraju i zlastavljaju ljude u koloni za AFU... Satima ne rade, pa posalju samo jednog carinika, a ostali sede i gledaju tv... Ljudi cekaju i po 12 sati, i veliki deo obicnih kupaca odustane od toga... Ostaju samo profi kupci...
    (Milutin, 18. mart 2018 14:10)

    To nije istina. Ovaj gospodin iznosi dezinformacije.
    Nemoj lagati ljude, dovodis ih u zabludu. Nije lepo.
    Ceka se izmedju 20 i 40 minuta. Radi uvek vise od jednog carinika.
     (Realno, 18. mart 2018 18:38)

    # Link komentara

  28. Ovo sa madjarskom i AFA-om traje brat bratu od raspada sfrj na ovamo..pola vojvodine povremeno tamo pazari. Ja sam zimus isao do dekatlona i nakupovao opreme za zimovanje i uzeo pdv nazad...niko nikog ne sikanira, sve je vrlo korektno na granici. Nasi me nisu ni pogledali, mada sam imao jednu putnu torbu, nije bas sverc u pitanju. Takodje, to nije nas pronalazak, brdo ljudi iz Svajcarske na primer ide u nemacku u nabavku (isto kao i nasi u madjarsku).. hemija, hrana..sve je jeftinije. Tako da, ljudi idu tamo gde je jeftinije, ne znam sta je problem.
    (Grayhund, 18. mart 2018 18:35)

    # Link komentara

  29. "Nekada, davno u vreme "onog" sto nije valjao, mi smo bili za Madjarsku zapad! Sada nam.mnooogoooo bolje!
    (neobavezno, 18. mart 2018 16:17"

    Krivo. Nkad mi za njih nismo bili zapad. Bili smo bogatiji, i to samo par decenija. Oni su za nas uvijek bili kulturološki ispred, što je dovelo do današnjeg stanja. I Argentina je između dva rata bila jedna od najbogatijih svjetskih zemalja.
    (Toni, 18. mart 2018 18:34)

    # Link komentara

  30. Ovo je razlog sto neki govore da ne treba da udjemo u EU, jer se bogate na gradjaniam Srbije kojima prodaju skupo uvoznu robu koja je jeftinija u okruzenju od nekoliok evra pa do nekoliko stotina evra u zavisnosti sta se kupuje kafa ili tv,laptop, ves masina... Kako to da je roba u Madjarskoj i sa POD od 27 % jeftinija nego kod nas sa PDV , a kada se vrati PDV onda je dolazi do jos drasticnije razlike u ceni. Isto tako se cak desva i sa robom koja je proizvedena u Srbiji da je jeftinia u Crnoj Gori, BiH, Makedoniji, Kosovu...
    (bbb, 18. mart 2018 18:26)

    # Link komentara

  31. (filipo, 18. mart 2018 16:09)
    Pa u poslednjih 10 godina su i cene u Srbiji skocile za 50%...

    Kod nas tv 44.000din u Madjarskoj 30.000din, pre 3 godine. Naravno pazarim 2 komada u Madjarskoj. Kulturno! :)
    (Dusan Kv, 18. mart 2018 15:31)
    Ja imam jos bolji primer. TV i laptop ovde 1200e (u najjeftinijim radnjama!), tamo 800e. Sa vracenom AFA-om i placenom i carinom i porezom kod nas, dakle skroz legalno!!!
    (rekli za 30, 18. mart 2018 18:21)

    # Link komentara

  32. Takozvana AFA je PDV, samo što mađari imaju nekoliko PDV stopa, a ne samo 2 kao kod nas. Imaju i nultu stopu.
    (Tibor, 18. mart 2018 18:13)

    # Link komentara

  33. Uvijek se mi pravimo pametni,snalazljivi,pametniji od ostalih. Tako moj prijatelj iz Svajcarske ide u Njemačku jer je jeftinije. Pitam ga, da li idu Svajcarci, kaze mi NE.
     (Batanga, 18. mart 2018 18:10)

    # Link komentara

  34. "Primer. Ja kupio gasni kotao u Madjarskoj za 800€, kod nas takav isti 1250€..."(Alek) Živa istina. Ali problem s kotlom je što nijedan ovlašćeni serviser ne može da ga instalira a da podleže garanciji.
    (Janoš, Pišta, Ferika, 18. mart 2018 18:04)

    # Link komentara

  35. @EU, @coki

    Zatvaranjem jednog od poglavlja SSP smo pristali na jedinstvenu carinsku stopu od 10% na uvoz poljoprivrednih dobara iz EU. Zemlje EU dotiraju svoje seljake toliko da oni po izuzetno konkurentnim cenama plasiraju svoje proizvode na naše tržište i istovremeno ubijaju našeg seljaka.
    Do ulaska u EU treba štititi našeg seljaka i domaći proizvod velikim akcizama. Svaki ostali segment tržišta robe koju Srbija i srpski proizvođači ne proizvode treba liberalizovati ekstremno niskim carinskim stopama.
    Nama je do ulaska u EU čije benefite niko ne spori potrebna totalna liberalizacija tržišta kako bismo mogli da sa smanjenim carinama kupujemo robu iz Kine i Amerike koja se svakako i ne proizvodi u Srbiji.
    Naravno da ćemo ulaskom u EU skinuti veliki kamen sa vrata, ali bitisanje u EU ne definiše državne normative ka američkom i kineskom tržištu koje zbog ogromnih carinskih nameta može zauvek ostati zatvoreno. U toj situaciji će i EU biti jedina alternativa samo zato što će nam zbog striktno državno nametnutih nameta biti jedini izvor dobara.
    Ja ovde pričam o potpunoj liberalizaciji uvoza nezavisno od zemlje porekla robe i samo ako se ne kosi sa interesnom grupom domaćih proizvođača.
    Vi svakako jeste u pravu.
    (Aleksa, 18. mart 2018 17:48)

    # Link komentara

  36. zasto su vece cene kod nas? pa zbog toga sto nismo u eu. i naravno takva roba kad ulazi (legalnim putevima) u zemlju mora da se dodaju troskovi carine i poreza. carine u madjarskoj nema, vec je samo porez tu, koji mi uklonimo na granici ...

    mada mi mozemo i bez ulaska u eu da skinemo carinu na robu iz eu, ali nekome ocigledno to ne pije vodu, nama ili ovima u eu.
    (knowhow)

    Ја можда нисам добро разумео твој коментар. Како мислиш "ми можемо да скинемо царину са робе из ЕУ"? Па одавно нема царине на робу из ЕУ. Довољно је да на фактури (рачуну) стоји реченица да је роба пореклом из (једне од земаља) ЕУ и на ту робу се не плаћа царина. ПДВ се плаћа обавезно и он износи 10 и 20%. То је тако већ годинама.
    (you don't know how, 18. mart 2018 17:47)

    # Link komentara

  37. Sve to lepo zvuci, samo nedostaje jedna sitnica, a to je 100 evra po osobi ukoliko ne zelite da vas nas carinik oporezuje ili ukoliko nemate proverene svercerske kanale. Tako da na tehnicku robu zaboravite ako ste "obican" covek. Inace, madjarski carinik koji vam pecatira racune za tax free obavezno javlja nasem cariniku ako imate veci povracaj poreza. Ukoliko ipak ne prijavite robu, osim carine placate i kaznu tako da clanak zvuci pomalo bajkovito.
    (Jovana, 18. mart 2018 17:42)

    # Link komentara

  38. Ne kupujem ni u Srbiji, ni u Madjarskoj, i ustedim 200 evra mesecno.
    (Mnml, 18. mart 2018 17:34)

    # Link komentara

  39. (aco, 18. mart 2018 15:43)

    Nisu u EU, ali su 99.9% usklađene. Isti zakoni, ista prava kao da jesu član, jedino što nemaju obavezu davanja novca u budžet i pravo glasa u institucijama EU poput parlamenta i komisije.
     (Sremac, 18. mart 2018 17:20)

    # Link komentara

  40. kao prvo izmedju srbije i eu nema carine ima pdv
     (muamua, 18. mart 2018 17:05)

    # Link komentara

  41. "Nekada, davno u vreme "onog" sto nije valjao, mi smo bili za Madjarsku zapad! Sada nam.mnooogoooo bolje!
    (neobavezno, 18. mart 2018 16:17"

    To što smo za Mađarsku bili zapad je posledica Titove politike a to gde se sad nalazimo je posledica "onog" kojeg spominješ. Posledice ove politike ćemo tek videti.
    (Zozon, 18. mart 2018 16:58)

    # Link komentara

  42. Pa mi smo pametni pa necemo u EU
    (ho hi, 18. mart 2018 14:27)

    Cene u Srbiji nemaju nikakve veze sa EU već isključivo sa katastrofalnom ekonomskom politikom države Srbije koja organizovano štiti monopoliste.
    (Aleksa, 18. mart 2018 15:27)

    Shvatas li da u EU nema organizovane zastite monopolista? Stavise, svaki monopol se razbija. Izgleda da je ljudima u Srbiji dzabe i crtati zasto je EU jedino pravo resenje za Srbiju. Naviklo stado da ceka u redovima, bilo na salteru, bilo na granici.
    (EU, 18. mart 2018 16:52)

    # Link komentara

  43. Aleksa...pa to je upravo stvar koja se resava ulaskom u EU,jer se trziste otvara pa ako ti mozes da kupis ovde neki Madjarski proizvod duplo jeftiniji nego domaci koji te dere,kad narod pozne da kupuje strane proizvode koji su i deset puta kvalitetniji i jeftiniji i domaci ce morati da snize cene.
     (coki, 18. mart 2018 16:44)

    # Link komentara

  44. (bozza, 18. mart 2018 16:00)
    Tako je. Sverceri zaradjuju na povratu AFA-e + za ponesto jos par % a nasi "uvoznici" zaradjuju 100% i vade se na ateste, carinu i porez (koji im btw. placaju kupci, kao i za sve ostalo).
    Ili uvezu 10 televizora ili tako neke tehnike a glume "ovlascenog uvoznika". Pa to moze da bude samo ovlasceni kolekcionar a ne uvoznik i distributer...

    Mojne me, pricao sam sa 10-ak najvecih uvoznika i kad im pomenes normalnu zaradu (10-20% posle svih mogucih i nemogucih troskova) gledaju me kao da sam totalni ludak.
    Radije ce na milion evra da zarade 100% nego na 10 miliona 20%...sta ces, pogresno uvezane sinapse, dzaba pricati
    (vajni bizMismeni, 18. mart 2018 16:36)

    # Link komentara

  45. A svi zaboravljaju da kad se radi povrat PDV iz jedne drzave,taj PDV mora da se plati drzavi u koju se roba donosi....
    (doktor, 18. mart 2018 16:34)

    # Link komentara

  46. U poslednjih nekoliko meseci super i hiper marketi su sablasno prazni. Ne secam se kada sam cekao na kasi, a razlog je katastrofalna cenovna politika u maloprodaji.
    Ljudi ne obracaju paznju, ali cene proizvoda non stop skacu, na godisnjem nivou u proseku je to oko 30%, i tu ne mislim na osnovne zivotne namirnice, nego na sve. Tako da nam je zbog njihove alavosti i stalnih drzavnih nameta standard u konstantnom padu.
    Moze Vucic da se hvali suficitom koliko hoce, ali narod nema pare za hleb i mleko!
    (sasa jokic, 18. mart 2018 16:26)

    # Link komentara

  47. zasto su vece cene kod nas? pa zbog toga sto nismo u eu. i naravno takva roba kad ulazi (legalnim putevima) u zemlju mora da se dodaju troskovi carine i poreza. carine u madjarskoj nema, vec je samo porez tu, koji mi uklonimo na granici ...

    mada mi mozemo i bez ulaska u eu da skinemo carinu na robu iz eu, ali nekome ocigledno to ne pije vodu, nama ili ovima u eu.
    (knowhow, 18. mart 2018 16:21)

    # Link komentara

  48. Ista stvar sa gorivom u Bosni. Dokle god su tolike akcize ici cu u Bosnu da sipam pa neka mi ostane i 500 dinara u dzepu vise. Nije do novca vec arogancije.
     (Marko, 18. mart 2018 16:19)

    # Link komentara

  49. Nekada, davno u vreme "onog" sto nije valjao, mi smo bili za Madjarsku zapad! Sada nam.mnooogoooo bolje!
    (neobavezno, 18. mart 2018 16:17)

    # Link komentara

  50. Ovo što pišete je bilo aktuelno pre 10-15 godina,pa su u jednom trenutku cene u Mađarskoj skočile za 30-50% što se tiče hrane,kozmetike,slatkiša...Jedina prednost je kvalitet robe a od tih 27% AFE dobijete nekih 18%.
     (filipo, 18. mart 2018 16:09)

    # Link komentara

  51. Ne morate ici za Hu.Dovoljno je otici do subotickog buvljaka.Cene su iste kao u Hu,samo se ne morate cimati na granici oko afe carine itd,i ovako bude znacajna usteda na hemiji hrani itd.
     (ja, 18. mart 2018 16:04)

    # Link komentara

  52. Zato oglasi kod nas prepuni robe iz madjarske koja se prodaje po maloprodajnim akcijskim madjarskim cenama, a svercer uzima afu kao zaradu i jos vam salje na adresu. I dobro svima, vi se ne cimate za madjarsku i nazad iz sapca recimo, pa opet u madjarsku po afu, ne trosite gorivo, putarine, ne cimate se sa carinicima itd, a lepo kupujete po madjarskim cenama. Potpuno fer ako mene pitate a ne dajete nista ovim nasim diletantima.
    (Sima, 18. mart 2018 15:27)

    ovi nasi "diletanti" uvoznici tehnicke robe pri svakom uvozu placaju carinu (za TV je 15% npr) i PDV (20%), dok nasi "pametni" ljudi (sverceri) ne placaju nista (pojedinacno) ili nesto sitno (50-100€) ako uvoze na kolicinu kombijem. Na sve te troskove se dodaje i povracaj AFE, da razlika bude jos veca. Nemam nista protiv snalazenju, ali da ne poredimo babe i zabe. Posle je problem oko garancije i opet neke price o prevarantima...
     (bozza, 18. mart 2018 16:00)

    # Link komentara

  53. Da li može neko da se seti, kad je zadnji put neki Mađar kupio tehničku robu u Srbiji i odneo u Mađarsku?
    (todos, 18. mart 2018 15:48)

    # Link komentara

  54. Zivim 20 god. u Madjarskoj. Ja bas volim da kupujem u Srbiji. Alkohol, pivo, vino mi jevtiniji. Pa neki keksovi, pastrmka, riblje konzerve, smoki, ajvar...
    (Tibor, 18. mart 2018 15:47)

    # Link komentara

  55. @ho hi
    Koliko primecujem, mi "srljamo punom parom" ka EU vec 18 godina. Postoje mnogo razvijenije drzave od Madjarske koje nisu u EU.
     (aco, 18. mart 2018 15:43)

    # Link komentara

  56. Sve je to lepo, ali madjarski carinici namerno sikaniraju i zlastavljaju ljude u koloni za AFU... Satima ne rade, pa posalju samo jednog carinika, a ostali sede i gledaju tv... Ljudi cekaju i po 12 sati, i veliki deo obicnih kupaca odustane od toga... Ostaju samo profi kupci...
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Milutin, 18. mart 2018 14:10)
    Izvini Milutine,ali nisi u pravu!Svaki utorak idem sa prijateljima u Tompaker po robu,u povratku mađarski carinici neprave nikakve probleme,u proseku čekamo oko 20 minuta dok njihov carinik ne sredi papire oko AFE,u proseku ih je 3 do 4 carinika koji to rade u isto vreme,ljubazni su tako da iz mog ličnog iskustva mogu reći da je sve ok....
    (sasa, 18. mart 2018 15:39)

    # Link komentara

  57. Kad izneses robu iz bilo koje zemlje imas pravo na povracaj poreza, one reklame Tax free odnose se na to ali mora da se ceka malo u redu na serodromu ili granici...
     (Sloba, 18. mart 2018 15:35)

    # Link komentara

  58. Kod nas tv 44.000din u Madjarskoj 30.000din, pre 3 godine. Naravno pazarim 2 komada u Madjarskoj. Kulturno! :)
     (Dusan Kv, 18. mart 2018 15:31)

    # Link komentara

  59. Odlazim u HU jednom u dva meseca, iz NS sam i imam svoju racunicu...U bilo kom marketu kod nas napunimo veliku korpu koja kosta 200e, a preko je ista ta napunjena velika korpa 100e. Isplati se.
    (Huncut, 18. mart 2018 15:31)

    # Link komentara

  60. Zato oglasi kod nas prepuni robe iz madjarske koja se prodaje po maloprodajnim akcijskim madjarskim cenama, a svercer uzima afu kao zaradu i jos vam salje na adresu. I dobro svima, vi se ne cimate za madjarsku i nazad iz sapca recimo, pa opet u madjarsku po afu, ne trosite gorivo, putarine, ne cimate se sa carinicima itd, a lepo kupujete po madjarskim cenama. Potpuno fer ako mene pitate a ne dajete nista ovim nasim diletantima.
    (Sima, 18. mart 2018 15:27)

    # Link komentara

  61. Pa mi smo pametni pa necemo u EU
    (ho hi, 18. mart 2018 14:27)

    Cene u Srbiji nemaju nikakve veze sa EU već isključivo sa katastrofalnom ekonomskom politikom države Srbije koja organizovano štiti monopoliste na domaćem tržištu i visokim carinama i suludim nametima i propisima onemogućuje građane da slobodno trguju. Tako je već decenijama i tim problemom se niko ne bavi.
    (Aleksa, 18. mart 2018 15:27)

    # Link komentara

  62. Stefan Simonovic...e prijatelju,od kada su Rumuni usli u EU mi i jesmo postali njihova radna snaga.U Temisvaru 750 evra prosecna plata,nezaposlenost
    0%,pola Istocne Srbije radi u Rumuniji.
     (coki, 18. mart 2018 15:21)

    # Link komentara

  63. To sam I ja primetila I volela bih da mi nrko objasni tu pojavu. Kako to da da je u Srbiji sa najbednijim standardom sve skuplje nego u drugim zemljama. A pritom pricamo o istim brendovima. Ko diktira te cene?

    U Ikei u Srbiji sto za sminkanje 30000, u Madjarskoj taj isti nesto vise od 18000 (50000 forinti). U Srbiji nas svi pljackaju za sve, uzasno!!!
    (Mixi, 18. mart 2018 13:31)
     (dipl.mat, 18. mart 2018 15:15)

    # Link komentara

  64. Primer. Ja kupio gasni kotao u Madjarskoj za 800€, kod nas takav isti 1250€. Pored toga, kupovinom bilo cega sto je ekoloski, kod njih je subvecionisano od strane drzave.
    A da ne pricam o kvalitetu robe. Prasak arijel kod njih i kod nas nebo i zemlja.
    (Alek, 18. mart 2018 15:12)

    # Link komentara

  65. Nego pitam se, kod nas kao sve super a u Madjarskoj gde su plate toliko vece sve jeftinije kako to?
    (joja, 18. mart 2018 14:24)
    I porez im je veci i opet sve jeftinije
    (rekli za 30, 18. mart 2018 15:02)

    # Link komentara

  66. verujem da ce svi potrcati u shoping po knjige izricito
     (milan, 18. mart 2018 14:30)

    # Link komentara

  67. Pa mi smo pametni pa necemo u EU
     (ho hi, 18. mart 2018 14:27)

    # Link komentara

  68. Nego pitam se, kod nas kao sve super a u Madjarskoj gde su plate toliko vece sve jeftinije kako to?
    (joja, 18. mart 2018 14:24)

    # Link komentara

  69. Šoping,banje,relaksacija.. Srbi ostavljaju preozbiljne pare tamo,zato sto nas ove lopuže ovde deru!
    (Teletabisi jedni, 18. mart 2018 14:24)

    # Link komentara

  70. Tako i Nemacka vraca porez, u radnji pri sledecoj kupovini
    (joja, 18. mart 2018 14:23)

    # Link komentara

  71. Našli ga pre 20 godini.
     (Cane, 18. mart 2018 14:14)

    # Link komentara

  72. Sve je to lepo, ali madjarski carinici namerno sikaniraju i zlastavljaju ljude u koloni za AFU... Satima ne rade, pa posalju samo jednog carinika, a ostali sede i gledaju tv... Ljudi cekaju i po 12 sati, i veliki deo obicnih kupaca odustane od toga... Ostaju samo profi kupci...
     (Milutin, 18. mart 2018 14:10)

    # Link komentara

  73. То се доста исплати ако купујеш на више, да не кажем професионално. Или бар ако живиш близу Мађарске, јер постоје трошкови за гориво, путарине, потенцијалне казне итд. А може да те закачи и наша царина, званично или незванично.
    Такође, ако се техничка роба покаже неисправна, компликованије је остварити право на гаранцију.
     (Јабучило, 18. mart 2018 14:08)

    # Link komentara

  74. "Najčešći procenat koji se vraća je oko 27 odsto."

    - Najčešće je 18 do 20% iznos AFE.
     (Mare, 18. mart 2018 14:07)

    # Link komentara

  75. I onda dodjete na nasu carinu...
    (A oni se smeskaju, 18. mart 2018 14:05)

    # Link komentara

  76. To isto se Može uraditi i prilikom kupovine Robe u Srbiji i iznošenja Iste.
     (BGD, 18. mart 2018 14:04)

    # Link komentara

  77. A sto nepisete kako i treba tutnuti cariniku nesto da bi mogli proci granicu. Pisete sad kao da svako moze otici preko i kupiti. To su sve provereni i podmazani kanali.
     (Nemanja, 18. mart 2018 13:58)

    # Link komentara

  78. Mnogi ne znaju da se papir overava na madjarskoj granici, a NE na nasoj. Ako su u vozilu 4 odrasle osobe moze da se unese do 400 eur robe.
    (75%, 18. mart 2018 13:58)

    # Link komentara

  79. Procedura je generalno jednostavna. Uzmete racun (mora biti veci od 185e, ili 55000 forinti), i na povratku u Srbiji imate zaseban prelaz gde ce vam overiti papire. Uopste ne morate da cekate sledeci povratak u Madjarsku, ako ste kupovali u nekom od hipermarketa uz samu granicu. Jednostavno parkirate kola na parking u "nicijoj zemlji" pre nase granice i peske ponovo predjete granicu. Kao pesaci cak imate prednost. Prepesacite 200 metara do marketa gde ste pazarili i odmah vam vrate porez, bez obzira stp ste bukvalno pre sat vremena izasli. Bitno je samo sacuvati racun, kako bi ste nasem cariniku pokazali da niste presli limit. Limit je 100e po osobi.
     (dex, 18. mart 2018 13:57)

    # Link komentara

  80. Mađarska,Rumunija,Bugarska,Makedonija,Bosna.....svuda je sve jeftinije nego u Srbiji....mi nismo narod mi smo ovce.
     (gojko, 18. mart 2018 13:51)

    # Link komentara

  81. pa kad nas uvoznicki lobi nebi drao na cenama kupovali bi kod nas ali da smanje cene oni ce preko svojih ljudi uvesti strozu kontrolu na granici
    dali je normalno da neki proizvodi budu i do 50% jeftiniji preko
     (bac, 18. mart 2018 13:48)

    # Link komentara

  82. jeeste ali ne dobijete odma pare vec posle mesec dva !!!
     (Monkey business, 18. mart 2018 13:47)

    # Link komentara

  83. Kad mi overe AFU onda mi naplate carinu. Na jednom mestu malo ustedim, onda platim harac drugome i kad sve saberem ustedeo sam za gorivo i putarinu, a izgubio ceo dan i drndao auto. Onda dodjemo do onog najbitnijeg detalja a to je klasican srpski inat gde srbin nece nista nasima da plati. Sve u svemu ovo se isplati samo svercerima i onima koji stanuju pogranicno.
     (Aca, 18. mart 2018 13:40)

    # Link komentara

  84. Jeste ogromna usteda na tehnickoj robi i hrani. Ali ok, to je Madjarska, truli zapad valjda..
     (C i n i k, 18. mart 2018 13:39)

    # Link komentara

  85. trebali ste da napišete i da može da se unese robe u vrednosti 100e po putniku. Za sve preko vam se naplaćuje carina u Srbiji.
     (pera, 18. mart 2018 13:39)

    # Link komentara

  86. Mislim da su Srbija,Makedonija, BIH i Moldavija najbednije države u Evropi. Poceo sam skoro da radim kao vozac kamiona i prosao ceo region. Rumunija je za mene najprijatnije iznenađenje, drzava koja radi "punom parom", i ako ovako nastave bićemo i njihova radna snaga. Tužno je dokle smo stigli.
    (Stefan Simonovic, 18. mart 2018 13:38)

    # Link komentara

  87. Istina , ali isto tako jednom kada se oslobodite poreza u Madjarskoj , duzni ste da platite porez u Srbiji , tj da prijavite cariniku da unosite to sto ste kupili.

    To je cela svrha oslobadjanja od poreza, da se ne bi placao porez na dva mesta.

    E sad to sto neki rizikuju pa svercuju robu prolazi za neke sitnije stvari , ili ako je carinik podmazan , ali nikad se ne zna na kome ce se slomiti kola , tako da pamet u glavu , nije vredno ustede od 100e razvlaciti se po sudovima.
    (dragan, 18. mart 2018 13:37)

    # Link komentara

  88. Da li onda mora da se na nasoj carini plati PDV na tu robu?
    (simpson, 18. mart 2018 13:37)

    # Link komentara

  89. Sramota me je koliko nam je dobro.
     (Cane onaj Lepi, 18. mart 2018 13:35)

    # Link komentara

  90. To ako podmitis carinika ili ti ucini. Jer po slovu zakona trebalo bi da ocarini npr. TV ...
     (Nesalomivi, 18. mart 2018 13:34)

    # Link komentara

  91. Neverne Tome, ovo rade... Verne, uživaju u blagostanju našeg standarda.
     (Mediocritical, 18. mart 2018 13:33)

    # Link komentara

  92. Ne vraća se iznos poreza na granici, već u prodavnici u kojoj ste kupili robu, a na osnovu potvrde koju su vam ovjerili na granici.
     (vladika, 18. mart 2018 13:31)

    # Link komentara

  93. U Ikei u Srbiji sto za sminkanje 30000, u Madjarskoj taj isti nesto vise od 18000 (50000 forinti). U Srbiji nas svi pljackaju za sve, uzasno!!!
    (Mixi, 18. mart 2018 13:31)

    # Link komentara