Dare
pre 5 godina
...... za porast rakova u Srbiji niko nije kriv, ni NATO, niti bilo ko, osim ljudi sto vade Katalizatore...... na decu sto to udisu, niko nemisli.....a to moze drzava vrlo lako da kontrolise - > tehnickim pregledom
Petak, 16.03.2018.
16:47
Čak 12 miliona automobila viška biće u Nemačkoj kada stupi na snagu zabrana upotrebe dizelaša, pokazuju neke procene.
Izvor: O2
pre 5 godina
...... za porast rakova u Srbiji niko nije kriv, ni NATO, niti bilo ko, osim ljudi sto vade Katalizatore...... na decu sto to udisu, niko nemisli.....a to moze drzava vrlo lako da kontrolise - > tehnickim pregledom
pre 6 godina
znaci ti kupis auto za koji nemas para da ga odrzavas pa drzava treba da ti pomogne da ga odrzavas !? jako zanimljivo razmisljanje...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (marko, 17. mart 2018 01:18)
Marko, tebi ne vredi objasnjavati, ta ista drzava je dozvolila uvoz svega i svacega a zatim pustila autoplaceve da povade dpf filtere i prodaju nam auta bez njih. I sada ja treba da placam to sto je drzava dva puta u lancu prodaje zakazala!!! A pritom drzava nema nikakvu odgovornost, pa naravno da treba da ukine poreze i carine na dpf kao sto ti je covek rekao ako bar malo obraza ima u tim ministarstvima.
pre 6 godina
Novi dizel motori rade i po pod 10 puta vecem pritisku nego stari dizeli. Pritisak se povecava u cilindru da bi se podigla ekonomicnost ali to sa druge strane povecava kolicinu NOx kancerogenog gasa koje automobil ispusta tako da odgovor je pozitivan novi dizelasi zagafjuju vise nego stari narocoto ako im je skinut dpf filter sto je u Srbiji maltene svaki drugi.
pre 6 godina
Kakav smo mi narod...
Pusimo ko tri puta turci, i u bolnicama...
Grad kad padne sneg ko da je blato padalo...
Svima stomaci ogromni od prejedanja i opijanja na slavama...
Kontejneri se puše i šire "zanosne" mirise, jer je neko pametan ubacio žar iz peći...
I samo kukamo kako su nam male plate, a ko je za to kriv? Naravno nismo mi, zeka je!
pre 6 godina
Treba ovim pametnim ekolozima,komentatorima...koji su za striktnu zabranu,koji imaju novija kola i prave se mnogo pametni..razbijati ta ista vozila dokle god ne prestanu da seru
pre 6 godina
@Nemanja i ostali koli kazu "postoji gradski prevoz"
Postoji, u Beogradu i nekim gradovima. U ostalim ne postoji ili kao da ne postoji. To sto vi zivite u Beogradu ne znaci da svi zive tamo. Proguglajte rec "Empatija" sve ce vam se samo kasti. Auto, za vecinu ljudi koji nisu vi, ne predstavlja lukzus ili hir nego je neophodan da bi ziveli na nacin koji obaveze, za koje je uglavno odgovorna drzava, zahtevaju. Drguim recima da mogu, rado bih ziveo bez auta.
pre 6 godina
Sad ce da pocne kuknjava "drzava nas pljacka", a navalili svi na dizelase vece zapremine pa cupaju katalizatore i filtrre umesto da voze manje automobile sa benzinskim motorima. Na polovni automobili sajtu najtrazeniji polovnjak audi a4 a sad da pogledate necete naci ni 1% benzinaca tog automobila. Treba bre da uvedu proveru izduvnih gasova na tehnickom pa kom obojci kom opanci. Ako nemas pare za dizel limuzinu nemoj ni da je vozis, kupi daciju, vozi se prevozom, samo prestani da nas trujes.
pre 6 godina
Zašto niko ne napiše kada katalizator postaje efikasan? Svi komentari su manje više gradski komentari, kao i potencijalna rešenja koja "povoljno" utiču samo na gradski deo življa. Ima ljudi i van Beograda. Koji su u većem problemu i ne mogu finansijski da ispoštuju te predivne Beogradske eko norme. Nemamo svi gradski prevoz, nemamo svi jednake mogućnosti i zato je rešenje da se država odrekne svojih lopovskih zahvatanja, uvede red prilikom uvoza, radi svoj posao pri ministarstvu saobraćaja i ukine agencije koje rade njihov posao za velike novce. E onda će imati moralno pravo da zahtevaju tehničke preglede po standardima Evrope. U suprotnom je ovo čisto iživljavanje nad narodom koji u većini slučajeva prosto ne može sebi da priušti nešto bolje.
pre 6 godina
Neka mi objasne stručnjaci za ekologiju kako sa platom od 35000 dinara kupim novi katalizator koji košta oko 1000€ i odmah ga kupujem i montiram.
(sremac, 16. mart 2018 19:12)
Da ja pitam vas strucnjake koji se kunete u dizelase (i mozda Folksvagen) dali vas je neko terao da kupujete njih? Ne znaci da svi mi ostali moramo da vas trpimo zbog vasih hirova... Eeeej, imam malu platu ali volem da se vozim. Aj ne zamarajte, nadji normalna kola ili idite biciklom na posao.
pre 6 godina
U zemlji u kojoj se tehnički prolazi na dobar dan, gde se stari automobil gurne u najbliži potok, gde kese rastu na drveću, gde je normalno da se stara bela tehnika baci u šumarak pored puta... Oni će da uvode red u izduvne gasove... Kao da ne...
pre 6 godina
Rotkreutplaz!
Nigde u Minhenu ne postoji zabrana za dizele!
To o cemu ti pises znam ali to nema veze sa navodnom zabranom za dizele!
pre 6 godina
@(Bane, 17. mart 2018 09:49)
Ali kako ne kapiraš, Bane - prosečan vlasnik automobila u Srbiji, sa prosečno pređenom godišnjom kilometražom od čitavih 7400 kilometara, mora da ima dizela da bi mu se vozilo isplatilo. Benzinac bi ga koštao par desetina evra više svake godine što unapred opravdava stotine i hiljade potrošenih evara više za vozilo pogonjeno dizelom.
Prosečan stanovnik Srbije je, zaista, veoma ekonomski pismen, jako racionalan i pragmatičan što se ogleda u sveukupnoj ekonomskoj moći finansijskog džina - Srbije.
pre 6 godina
Кад би значајније смањили акцизе на ТНГ било би много више возила која мање загађују. Нпр. Застава 101 на плин се на техничком прегледу евидентира као да испуњава ЕУРО 4 стандарде за издувне гасове, а са новијим возилима је још боља ситуација и без катализатора, али џаба, државну касу треба на силу пунити, кога брига шта је здравије.
pre 6 godina
Mi zivimo u drzavi gde su reke i priroda pune smeca,plasticnih flasa i kesa.Parkovi puni pikavaca i kucecih kaka.Svest o ekologiji???
pre 6 godina
Svi imaju neko svoje misljanje, strategiju, opravdanje....sta bi i kako bi trebalo da se smanji zagadjenje....a nikom ne pada na pamet da kupi benzinca.
Neeee, nego svi nesto mudruju kako postepeno preci sa raspalog na ekoloski prihvatljiv dizel tokom 10 godina tranzicije.
Ma ja bih sutra uveo moze da se registruje samo Euro 5 i cao. Benzinci taj standard odavno ispunjavaju i ima ih atmosverskih jeftinih...bez skupog DPF-a i sl.
Nego Srpska pamet...treba drzava da ukine carinu, PDV i da subvenciju za kupovinu DPF a on naravno mora da vozi dizela sa tim ne moze nikako benzinca bez toga.
pre 6 godina
Има и друга прича која се прећуткује у вези катализатора - власници возила који поседују катализатор скидају намерно како би зарадили нешто, јер у себи садржи платину. Као гистро скупа поправка. Лакше им да наваре цеви од мотора до лонца за мање од 50е и притом зараде на старом. И онда када продају ауто. траже исту цену као да је у фабричком стању.
(Живчан_неки_лик, 16. mart 2018 20:30)
То ради 99% ауто плацева. Уваљују људима кола без катализатора и после људи могу да имају проблема. Много људи ништа не зна о томе, а вози кола.
pre 6 godina
Ne ide to baš tako! Svako bi kupio nov i skup auto, ali je kupio ono što može i što je bilo legalno. Kad je to tako važno i opasno, što su puštali uvoz takvih vozila, i i dalje puštaju!? Ovde je uvek bilo najlakše sitotinju optužiti za sve i lomiti preko njene grbače.
pre 6 godina
Neka se ova vampir drzava koja sisa krv odrekne dela prihoda pa recimo da ukinu pdv i carinu na uvoz dpf filtera i egr-a i ja cu rado kupiti. Recimo ne bi mi bio problem da platim 400-500e za nov filter jer to se jednom kupi i nikad vise a vrlo cesto cete imati i srece da vam ne rikne dok je auto kod vas. Ali za auto koji vredi 4000e da ja dam trecinu cene za dpf, moze ali na sveti nikad. Druga i po meni bolja varijanta bi bila da se donese zakon da je moguc uvoz samo vozila sa euro 5 i vise ali ko trenutno u Srbiji ima auto nize norme da mu se dozvoli da ga vozi sve dok se auto ne raspadne. I na taj nacin ce se krsevi vremenom ocistiti a auta iz uvoza biti ekoloski prihvatljivi, ali za tako nesto bi trebalo da postoji prelazni period od recimo 10 godina dok se vec uvezeni krsevi ne raspadnu, nakon toga uvesti stroge kontrole dpf-a
(Sibin, 16. mart 2018 21:56)
znaci ti kupis auto za koji nemas para da ga odrzavas pa drzava treba da ti pomogne da ga odrzavas !? jako zanimljivo razmisljanje...
pre 6 godina
Prvo treba uvesti Autobuse na Elektro pogon.
(dragan, 16. mart 2018 20:02)
Uvedeni su još 1947-e u Beogradu...
"Trolejbus (eng. trolley-bus) je električno vozilo za gradski prevoz putnika. "
pre 6 godina
Nemojte da se ložite. Nikakve nove zabrane neće biti jer i sada postoji u više država zabrana za centre gradova za automobile koji nemaju min. euro 5 motor.
pre 6 godina
ivan@
vozio A4 1.8t 8e iz nemacke 2001 sa eu4 i sada A6 2012 sa eu5. zanima me koji Yugo 2014 vozis sa eu4?
pre 6 godina
Evo sve se slažem, al' red bi bio da vlada kao znak brige o ekologiji i zdravlju svojih građana povuče prva potez. Recimo neka očiste Veliki bački kanal dokazano najveći izazivač kancera posle Černobila. Za lovu ne treba velika pamet. Smanje sebi, svojoj rodbini i saradnicima plate na nivo prosečne plate, recimo u Bačkoj, a sve one stranačke nehljeboviće NE trebaju otpuštati, nego ih samo preraspodelom zaposliti na čišćenju kanala. Plata k'o i svakom zaposlenom radniku u proizvodnji, recimo u "Carnex"-u. Sve rešeno i svi zadovoljni. Onda može da se pređe na rešavanje zagađenja od strane automobila, pošto je to nekih desetak puta manje opasno po građane. Ako se nekim božjim proviđenjem desi da se komentar objavi, ne znam zašto sam siguran da to vlast ne interesuje i da će većina brižnih eko čitalaca biti protiv.
pre 6 godina
@C i n i k
U kojem si ti onda to Minhenu bio? Ovde itekako ima zabrana... tačno je da ne piše konkretno "za dizele", ali fakat prvo njih hvala.
Zove se "Umweltzone" i označeno je odgovarajućim saobraćajnim znacima na ulazu u jezgro grada. Klasifikuje se u 4 kategorije, od kojih su tri obojene. Crvena trpi najveća ograničenja, žuta nešto manja, zelena najmanja. Znakovima je regulisano ko i kuda može kolima.
Za sve kategorije je obavezan neki od Euro standarda i filter čestica. Onima koji nemaju nalepnicu (takvi se podrazumevaju kao Euro 1), nije dozvoljen ulaz u grad.
Auto dobija odgovarajuću nalepnicu od sertifikovanih servisa, koja se stavlja kao vinjeta na šoferku i ako neko primeti auto koji to nema, a vozi se ili je parkiran unutar Umweltzone, popije se lepa kazna.
To postoji u svim gradovima Nemačke, osim (zasad) u Hamburgu i tako je već godinama.
Pozdrav iz München-a
pre 6 godina
Ja imam jos bolje pitanje od toga sSta sa onima sto skidaju katalizatore.Sta sa nama kojima su ukradeni katalizatori?Mozda nije neka cena da nabavim nov/polovan (u ko zna kom stanju) i opet ga stavim ali onda mi opet ukradu,i opet,i.....I sta sad ja pametan,a ovi ostali glupi.Da se razumemo,auto je astra g,porodican auto,nikad ne bih ga budzio skidanjem katalizazora,zatvatanjem egr ventila ali bas i da kupujem katalizazor na 6 meseci dok se pravno ne resi nesto hvala ne,stavljena je prigusnics neka,i teraj dalje
pre 6 godina
Да бре, сви забринити а подигли цене плина, подигли све намете и акцизе, никаква стимулација за хибридна и електрична возила, никаква стимулација за куповину нових кола.
pre 6 godina
Apsolutno treba poostriti uslove za prolazak na tehnickom pregledu,dakle,ko nema katalizator ili dpf filter ili je kojim slucajem zatvorio egr ventil,odmah da se isutira iz servisa plus da mu se napise kazna od 500e.Zabraniti uvoz svih automobila koji ne ispunjavaju barem euro4 normu i ne dozvoliti registracije automobila koji se jedva kotljaju na tockovima.Ko nema novca za normalan automobil,ne treba ni da ga vozi,a vi meni udarajte minuse koliko god hocete.Taj koji vozi neku krsinu je klasicna kamikaza na putu koji ugrozava ne samo sebe nego i druge ucesnike u saobracaju.
pre 6 godina
meni vec godinama , u srbiji , mere izduvne gasove.
znaci da vec postoji u zakonu obaveza.
pre 6 godina
Kod nas nema tehnicki ,samo testiranje emisije posle 7 godina od kupovine.Komputer od auta se spoji kablom i ima direktnu vezu sa ministarstvom.Komputer izbacuje podatke dok motor radi.Ako je sve u granicama dobijes prelaznu ocenu i mozes registrovati aouto.Ukoliko lampica sija da imate problem,nece ni da ga prikljuce.Sija zbog nekog senzora ili nedostatka u sagorevanju,..i hiljadu drugih problema.Svi sezori,katalizator,egr,tpi,injectors,...moraju da budu ispravni.Ukoliko vam O2 senzor ode,auto radi po programu jer ne feeedback ,trosi vise goriva i ide kao lud.Nazalost,usled pregrevanja od sagorevanja ,nesagorelog goriva ,strada katalizator koji kosta 10 puta vise.Za sve vas koji ste kupovali BMV,AUDI,MERCEDES,spremite puno para,mozda i vise nego sto ste i auto platili.Ako uvedu tamo E-test,trebace vam.
pre 6 godina
Moj otac je izbacio katalizator i nadam se da će da se usvoje to pravilo, pa da mora da stavi.
pre 6 godina
...kako svo mudro zaobilaze automobile koji idu na gas...
...nigde ni jedne recenice...
...elem, moj automobil ide na gas (atestiran), ima 26 godina i kao sto rekoh pre neki dan, ne bih ga menjao ni za jedan od ovih do 20K€...
...presao sam pola miliona kilometara i planiram jos toliko...
...bmw 520i, 2 litra, 150 hp-a...
...delova ima, cene pristupacne...
... a zagadjenje...
...pa drzava prvo mora da obezbedi CISTO gorivo...
...tek onda moze da meri zagadjenje...
...da li da pominjem na sta mi lice filteri za plin posle 6 meseci...???
pre 6 godina
Konačno da se i kod nas spomene ovaj problem i to na naučnom i medicinskom nivou.
Bilo bi dobro i istražiti koliko auta nemaju katalizatore, a nalaze se u prodaji na placevima širom Srbije.
Drugo, zašto ne ulažemo u javni saobraćaj?
Bolji autobusi, pruge, pa će time više ljudi korisiti javni prevoz, a čim je nešto još i na struju (voz, trolejbus, tramvaj, bus) to znači da imamo i kontrolu gde mi biramo izvor te struje, imamo hidro (30%), a imamo prilike i za vetrenjače.
I treće, zašto dosta gradova trpi kamione koji im prolaze kroz gradove? Zašto je potrebno zaobilaznicama da se izgrade po 20 godina, a imaju dužinu od 25km?
Specifično; zaobilaznica oko Subotice, kroz centar prolaze kamioni, a grad je za 2016 bio na vrhu po zagađenju u Vojvodini.
pre 6 godina
Neka se ova vampir drzava koja sisa krv odrekne dela prihoda pa recimo da ukinu pdv i carinu na uvoz dpf filtera i egr-a i ja cu rado kupiti. Recimo ne bi mi bio problem da platim 400-500e za nov filter jer to se jednom kupi i nikad vise a vrlo cesto cete imati i srece da vam ne rikne dok je auto kod vas. Ali za auto koji vredi 4000e da ja dam trecinu cene za dpf, moze ali na sveti nikad. Druga i po meni bolja varijanta bi bila da se donese zakon da je moguc uvoz samo vozila sa euro 5 i vise ali ko trenutno u Srbiji ima auto nize norme da mu se dozvoli da ga vozi sve dok se auto ne raspadne. I na taj nacin ce se krsevi vremenom ocistiti a auta iz uvoza biti ekoloski prihvatljivi, ali za tako nesto bi trebalo da postoji prelazni period od recimo 10 godina dok se vec uvezeni krsevi ne raspadnu, nakon toga uvesti stroge kontrole dpf-a
pre 6 godina
A to je tek za 3 - 4 godine ...
pre 6 godina
Da mi obozavamo da vozimo istrosene uvozne automobile. Jednostavnije mozete resiti problem, povecajte minimalac na 2000 eur mesecno i svi cemo lepo voziti nove automobilie, a posle 3 god cemo ih izvoziti za Nemacku, a mi cemo kupiti nove.
pre 6 godina
Prvo treba uvesti Autobuse na Elektro pogon.
pre 6 godina
Realno, vrlo retko cete po zapadnoj Evropi i da vidite diesel 2001 godiste, to su uglavnom vozila E4 i E5.a ako ih ima to su pretezno BMW i stariji Mercedesi.
Naravno, posteno bi bilo da se u Srbiji zabrani uvoz E3 diesela, ali posto je standard veoma nizak a to su kola po 15 g stara i koja kostaju 500 e vani, onda je jasno da se ova zabrana nece desiti bas brzo, a da je potrebna zabrana,jeste. Ovde ljudi mnogo umiru a svi se glupiraju oko bombardovanja "uranijumom" a ne pada im na pamet da je rec o izduvnim gasovima iz starih diesela?
Inace, ja nigde u Minhenu gde sam nedavni boravio nisam mogao da vidim bilo kakve zabrane za dizele..
pre 6 godina
Srbe ne zanima ekologija. Sad kada bi neki evropski fond dao svima po 10000 eur za kupovinu auta, vecina i dalje ne bi kupia manji ekoloski i ekonomican auto, nego bi uvezao nekog "nabrijanog" krsa. A i za Golf 2 ce i dalje biti mesta, kad cale kupi novu masinu, Golfa ce da ostavi klincima za po gradu. Velika smo gospoda postali, niko ne moze bez auta. Poslednje 3 godine na posao idem samo biciklom ili peske. Pre 4 sam kupio nov auto, iz salona, jedan od ekoloski najcistijih. Puno njih mi je reklo da sam za te pare mogao da kupim "znas kakvog BMW-a" 5-6 god starog. Za godinu sam se ugojio na 125kg i prodao auto posle 1,5 godine. Do posla imam 4 km i stizem brze nego sto sam autom, predjem u proseku 30km dnevno, odnosno vikendom i po 150 km. Smrsao sam 35kg i mogu da poletim. Danas je auto stil zivota, pitanje casti i sramota nemati ga. U Danskoj ministri idu na posao biciklima. Znam, reci cete da oni imaju staze... Kod nas se prave staze, ali u Bulevaru Oslobodjenja i autokomandi sluze za parking automobila, a kod hrama za prodaju carapa, cveca, cokolada... Ako neko pomene kancer, za to je samo NATO kriv. Sta li bi nam bilo krivo da nije bilo bombardovanja.
pre 6 godina
@Neka mi objasne stručnjaci za ekologiju kako sa platom od 35000 dinara kupim novi katalizator koji košta oko 1000€ i odmah ga kupujem i montiram.
(sremac, 16. mart 2018 19:12)
Sremac, nemoj da se ljutis ali opravdanje ti je tragicno. Kakve veze ima visina tvoje plate sa zagadjenjem koje pravis? Mozes da vozis jeftiniji automobil ili ako nisi u stanju da ispostujes zakonske norme, ne bi uopste smeo da ga registrujes. Ne trujes drzavni aparat vec mene i moju decu. Cemu bre ovde sluze tehnicki pregledi, za proveru ispravnosti vozia ili za zaradu pruzaoca ove usluge!? Mi morako svake godine da odemo u neke supe koji imaju licencu da uzimaju pare a kao kontrola ne sluzi nicemu.. Ajde priznajte, ko vas je ikada vratio sa tehnickog a da ne vozite bas ruinu od kola. Ovde je sve naopako.. jos kad vidim skoro nove Audije i slicne kako najgori crni dim ispustaju pri pritisku na gas poludim.. Cela zemlja nam strokava i nema to veze sa drzavom ili platom,mi smo krivi.
pre 6 godina
Nisu problem Euro 4 dizeli vec oni sa izvadjenim dpf-om i zatvorenim egr-om. Slazem se da treba odmah zabraniti uvoz Euro 3 i uvesti polako kontrole na tehnickom. Problem su autobusi i kamioni jer nekoliko njih zagade vise nego sto vozila i tu treba uvesti elektricne autobuse i dati rok kada ce biti zabranjeni ovi odzaci na tockovima. Istovremeno, gradske kotlarnice takodje kontrolisati, uvesti filtere i alternativna goriva....Veci problem su institucije i firme od pojedinaca i njihovih limenih ljubimaca.
pre 6 godina
Има и друга прича која се прећуткује у вези катализатора - власници возила који поседују катализатор скидају намерно како би зарадили нешто, јер у себи садржи платину. Као гистро скупа поправка. Лакше им да наваре цеви од мотора до лонца за мање од 50е и притом зараде на старом. И онда када продају ауто. траже исту цену као да је у фабричком стању.
pre 6 godina
Bravo B92 za bar malo podizanje svesti kod nas. Vise tekstova o ekologiji, zdravom zivotu, kosmologiji, turizmu itd, a sto manje molim vas o politicarima.
pre 6 godina
Dokle vise ova prica o tome kako automobili zagadjuju. Naravno da zagadjuju, ali u odnosu na sagorevanje fosilnih goriva u svrhe grejanja su nista. Svake zime se potezu price o zagadjenju, a leti su rezultati merenja normalni. Razmislite malo.
pre 6 godina
@Vladan svako neispravno vozilo je štetno. Koje god pogonsko gorivo da je u pitanju. Dzaba GAS ako auto trosi ulje. Katalizator ne sme da se skida jer je taj motor predvidjen da radi sa njim. Nije čitav svet malouman samo smo mi Srbi pametni i niko vise.
pre 6 godina
Katalizator je uveden da bi se bolje prodavala vozila sa ekologijom to nema nista zajednicko sto smo videli u VW aferi.Ne moze biti da se sagore milione litara goriva a ne ostane nista.Materija je neunistiva to bi morao znati svak ko je ucio hemiju bar u osnovnoj skoli.
pre 6 godina
Treba zabraniti uvoz polovnih vozila, samo nova vozila da se prodaju. Takođe, izbaciti sva neispravna vozila iz saobraćaja.
pre 6 godina
Ko nema para do vozi ipravan automobil (sa sve katalizatorima, ispravnim egr ventilima, dpf filterima itd) ne treba ni da vozi! Postoji gradski prevoz, ljudi su godinama ziveli bez automobila. Postoje i bicikli i slicna prevozna sredstva, a za blize distance (do 2 km) - pesacenje. Kad god sam na ulici u Beogradu udisem smrad dizela. Gledam kakvi oblaci crnog dima ostaju iza brojnih vozila. Sramota! I nemojte mi pricati o platama i standardu... U pocetnom delu sam naveo neke od alternativa. Da ne pricam o mentalitetu naseg naroda da bi pre dali 15.000 evra na neki istroseni BMW (kome je ili ce uskoro biti izvadjen katalizator) nego neki novi i ispravni Hyundai, Toyotu, Peugeot, VW itd.
Zakonski poostriti odnosno uvesti kontrolu izduvnih gasova i striktno primenjivati.
pre 6 godina
Samo treba politička volja da se uvedu strožiji tehnički pregledi i vrši mernje štetnih materija u izduvnim gasovima. Pa indijanac onda može da skine katalizator al ne može da registruje auto.
pre 6 godina
Катализатори и филтери скупљају нечистоће, а не издувне гасове. Издувни гас мора да изађе из ауспуха.
pre 6 godina
Da li je moguce da ima ljudi koji veruju u bajke o kvalitetima motora i manjem zagadjenju. Aman ljudi oni su to stimovaki softverski i nikako drugacije i zato sto je provaljeno zato ih i izbacuju i ni zbog cega drugog. Euro 3 ili Euro5 ili Euro 6 je isto samo softver to odradjuje da pokaze da je manje zagadjenja. Zaradili su milijarde tj desetine milijardi evra a platili nekoliko miliona i gotova prica.
pre 6 godina
А да прво провере аутобусе јавних превозника и камионе? Иначе за мерење чађи из дизела је потребна друга машина за мерење од оне која само мери гасове. Постоје аутомобили новије генерације на физел који немају Фап филтере и који без проблема пролазе те тестове гасова. Проблем је чађ.
pre 6 godina
Jel ima medju tim zakonima koje smo u obavezi da usvojimo i neki koji predvidja plate na nivou plata u Evropi?
pre 6 godina
Neka mi objasne stručnjaci za ekologiju kako sa platom od 35000 dinara kupim novi katalizator koji košta oko 1000€ i odmah ga kupujem i montiram.
pre 6 godina
Eto sad, ostadosmo i bez gradskog prevoza i bez automobila.
pre 6 godina
Molim nekog strucnjaka da se javi i odgovori na pitanje da li je moguce da je neko vozilo novije proizvodnje 2006+ stetnije nego golf 2,da uzmemo u obzir da ni jedno ni drugo vozilo nemaju katalizator a znamo koliko golfova i slicnih krstare Srbijom ?
pre 6 godina
Baš bi želeo da vidim da autor ovog teksta kako on kaže, nađe ovde ( u Berlinu) neki auto Euro 4 za 1500-2000€... Ja vozim auto 2014 sa euro4, i sigurno ga neću prodati jeftino.... ne zaluđujte narod, nema jeftinih, a dobrih dizalaša iz Nemačke.
pre 6 godina
Зато у Америци не постоји технички преглед већ си сам одговаоран за свој ауто, али постоји тест издувних гасова који мораш да прођеш да би регистровао ауто.
Овде те одеру на „техничком" и још сто других намета, ал зато ако немаш катализатор нема везе, ионако се од нечега мора умрети.
pre 6 godina
Jel ima medju tim zakonima koje smo u obavezi da usvojimo i neki koji predvidja plate na nivou plata u Evropi?
pre 6 godina
Baš bi želeo da vidim da autor ovog teksta kako on kaže, nađe ovde ( u Berlinu) neki auto Euro 4 za 1500-2000€... Ja vozim auto 2014 sa euro4, i sigurno ga neću prodati jeftino.... ne zaluđujte narod, nema jeftinih, a dobrih dizalaša iz Nemačke.
pre 6 godina
Neka mi objasne stručnjaci za ekologiju kako sa platom od 35000 dinara kupim novi katalizator koji košta oko 1000€ i odmah ga kupujem i montiram.
pre 6 godina
Зато у Америци не постоји технички преглед већ си сам одговаоран за свој ауто, али постоји тест издувних гасова који мораш да прођеш да би регистровао ауто.
Овде те одеру на „техничком" и још сто других намета, ал зато ако немаш катализатор нема везе, ионако се од нечега мора умрети.
pre 6 godina
@Vladan svako neispravno vozilo je štetno. Koje god pogonsko gorivo da je u pitanju. Dzaba GAS ako auto trosi ulje. Katalizator ne sme da se skida jer je taj motor predvidjen da radi sa njim. Nije čitav svet malouman samo smo mi Srbi pametni i niko vise.
pre 6 godina
Ko nema para do vozi ipravan automobil (sa sve katalizatorima, ispravnim egr ventilima, dpf filterima itd) ne treba ni da vozi! Postoji gradski prevoz, ljudi su godinama ziveli bez automobila. Postoje i bicikli i slicna prevozna sredstva, a za blize distance (do 2 km) - pesacenje. Kad god sam na ulici u Beogradu udisem smrad dizela. Gledam kakvi oblaci crnog dima ostaju iza brojnih vozila. Sramota! I nemojte mi pricati o platama i standardu... U pocetnom delu sam naveo neke od alternativa. Da ne pricam o mentalitetu naseg naroda da bi pre dali 15.000 evra na neki istroseni BMW (kome je ili ce uskoro biti izvadjen katalizator) nego neki novi i ispravni Hyundai, Toyotu, Peugeot, VW itd.
Zakonski poostriti odnosno uvesti kontrolu izduvnih gasova i striktno primenjivati.
pre 6 godina
Evo sve se slažem, al' red bi bio da vlada kao znak brige o ekologiji i zdravlju svojih građana povuče prva potez. Recimo neka očiste Veliki bački kanal dokazano najveći izazivač kancera posle Černobila. Za lovu ne treba velika pamet. Smanje sebi, svojoj rodbini i saradnicima plate na nivo prosečne plate, recimo u Bačkoj, a sve one stranačke nehljeboviće NE trebaju otpuštati, nego ih samo preraspodelom zaposliti na čišćenju kanala. Plata k'o i svakom zaposlenom radniku u proizvodnji, recimo u "Carnex"-u. Sve rešeno i svi zadovoljni. Onda može da se pređe na rešavanje zagađenja od strane automobila, pošto je to nekih desetak puta manje opasno po građane. Ako se nekim božjim proviđenjem desi da se komentar objavi, ne znam zašto sam siguran da to vlast ne interesuje i da će većina brižnih eko čitalaca biti protiv.
pre 6 godina
Molim nekog strucnjaka da se javi i odgovori na pitanje da li je moguce da je neko vozilo novije proizvodnje 2006+ stetnije nego golf 2,da uzmemo u obzir da ni jedno ni drugo vozilo nemaju katalizator a znamo koliko golfova i slicnih krstare Srbijom ?
pre 6 godina
Да бре, сви забринити а подигли цене плина, подигли све намете и акцизе, никаква стимулација за хибридна и електрична возила, никаква стимулација за куповину нових кола.
pre 6 godina
Srbe ne zanima ekologija. Sad kada bi neki evropski fond dao svima po 10000 eur za kupovinu auta, vecina i dalje ne bi kupia manji ekoloski i ekonomican auto, nego bi uvezao nekog "nabrijanog" krsa. A i za Golf 2 ce i dalje biti mesta, kad cale kupi novu masinu, Golfa ce da ostavi klincima za po gradu. Velika smo gospoda postali, niko ne moze bez auta. Poslednje 3 godine na posao idem samo biciklom ili peske. Pre 4 sam kupio nov auto, iz salona, jedan od ekoloski najcistijih. Puno njih mi je reklo da sam za te pare mogao da kupim "znas kakvog BMW-a" 5-6 god starog. Za godinu sam se ugojio na 125kg i prodao auto posle 1,5 godine. Do posla imam 4 km i stizem brze nego sto sam autom, predjem u proseku 30km dnevno, odnosno vikendom i po 150 km. Smrsao sam 35kg i mogu da poletim. Danas je auto stil zivota, pitanje casti i sramota nemati ga. U Danskoj ministri idu na posao biciklima. Znam, reci cete da oni imaju staze... Kod nas se prave staze, ali u Bulevaru Oslobodjenja i autokomandi sluze za parking automobila, a kod hrama za prodaju carapa, cveca, cokolada... Ako neko pomene kancer, za to je samo NATO kriv. Sta li bi nam bilo krivo da nije bilo bombardovanja.
pre 6 godina
А да прво провере аутобусе јавних превозника и камионе? Иначе за мерење чађи из дизела је потребна друга машина за мерење од оне која само мери гасове. Постоје аутомобили новије генерације на физел који немају Фап филтере и који без проблема пролазе те тестове гасова. Проблем је чађ.
pre 6 godina
Da li je moguce da ima ljudi koji veruju u bajke o kvalitetima motora i manjem zagadjenju. Aman ljudi oni su to stimovaki softverski i nikako drugacije i zato sto je provaljeno zato ih i izbacuju i ni zbog cega drugog. Euro 3 ili Euro5 ili Euro 6 je isto samo softver to odradjuje da pokaze da je manje zagadjenja. Zaradili su milijarde tj desetine milijardi evra a platili nekoliko miliona i gotova prica.
pre 6 godina
Apsolutno treba poostriti uslove za prolazak na tehnickom pregledu,dakle,ko nema katalizator ili dpf filter ili je kojim slucajem zatvorio egr ventil,odmah da se isutira iz servisa plus da mu se napise kazna od 500e.Zabraniti uvoz svih automobila koji ne ispunjavaju barem euro4 normu i ne dozvoliti registracije automobila koji se jedva kotljaju na tockovima.Ko nema novca za normalan automobil,ne treba ni da ga vozi,a vi meni udarajte minuse koliko god hocete.Taj koji vozi neku krsinu je klasicna kamikaza na putu koji ugrozava ne samo sebe nego i druge ucesnike u saobracaju.
pre 6 godina
@Neka mi objasne stručnjaci za ekologiju kako sa platom od 35000 dinara kupim novi katalizator koji košta oko 1000€ i odmah ga kupujem i montiram.
(sremac, 16. mart 2018 19:12)
Sremac, nemoj da se ljutis ali opravdanje ti je tragicno. Kakve veze ima visina tvoje plate sa zagadjenjem koje pravis? Mozes da vozis jeftiniji automobil ili ako nisi u stanju da ispostujes zakonske norme, ne bi uopste smeo da ga registrujes. Ne trujes drzavni aparat vec mene i moju decu. Cemu bre ovde sluze tehnicki pregledi, za proveru ispravnosti vozia ili za zaradu pruzaoca ove usluge!? Mi morako svake godine da odemo u neke supe koji imaju licencu da uzimaju pare a kao kontrola ne sluzi nicemu.. Ajde priznajte, ko vas je ikada vratio sa tehnickog a da ne vozite bas ruinu od kola. Ovde je sve naopako.. jos kad vidim skoro nove Audije i slicne kako najgori crni dim ispustaju pri pritisku na gas poludim.. Cela zemlja nam strokava i nema to veze sa drzavom ili platom,mi smo krivi.
pre 6 godina
...kako svo mudro zaobilaze automobile koji idu na gas...
...nigde ni jedne recenice...
...elem, moj automobil ide na gas (atestiran), ima 26 godina i kao sto rekoh pre neki dan, ne bih ga menjao ni za jedan od ovih do 20K€...
...presao sam pola miliona kilometara i planiram jos toliko...
...bmw 520i, 2 litra, 150 hp-a...
...delova ima, cene pristupacne...
... a zagadjenje...
...pa drzava prvo mora da obezbedi CISTO gorivo...
...tek onda moze da meri zagadjenje...
...da li da pominjem na sta mi lice filteri za plin posle 6 meseci...???
pre 6 godina
Samo treba politička volja da se uvedu strožiji tehnički pregledi i vrši mernje štetnih materija u izduvnim gasovima. Pa indijanac onda može da skine katalizator al ne može da registruje auto.
pre 6 godina
Има и друга прича која се прећуткује у вези катализатора - власници возила који поседују катализатор скидају намерно како би зарадили нешто, јер у себи садржи платину. Као гистро скупа поправка. Лакше им да наваре цеви од мотора до лонца за мање од 50е и притом зараде на старом. И онда када продају ауто. траже исту цену као да је у фабричком стању.
pre 6 godina
@C i n i k
U kojem si ti onda to Minhenu bio? Ovde itekako ima zabrana... tačno je da ne piše konkretno "za dizele", ali fakat prvo njih hvala.
Zove se "Umweltzone" i označeno je odgovarajućim saobraćajnim znacima na ulazu u jezgro grada. Klasifikuje se u 4 kategorije, od kojih su tri obojene. Crvena trpi najveća ograničenja, žuta nešto manja, zelena najmanja. Znakovima je regulisano ko i kuda može kolima.
Za sve kategorije je obavezan neki od Euro standarda i filter čestica. Onima koji nemaju nalepnicu (takvi se podrazumevaju kao Euro 1), nije dozvoljen ulaz u grad.
Auto dobija odgovarajuću nalepnicu od sertifikovanih servisa, koja se stavlja kao vinjeta na šoferku i ako neko primeti auto koji to nema, a vozi se ili je parkiran unutar Umweltzone, popije se lepa kazna.
To postoji u svim gradovima Nemačke, osim (zasad) u Hamburgu i tako je već godinama.
Pozdrav iz München-a
pre 6 godina
Konačno da se i kod nas spomene ovaj problem i to na naučnom i medicinskom nivou.
Bilo bi dobro i istražiti koliko auta nemaju katalizatore, a nalaze se u prodaji na placevima širom Srbije.
Drugo, zašto ne ulažemo u javni saobraćaj?
Bolji autobusi, pruge, pa će time više ljudi korisiti javni prevoz, a čim je nešto još i na struju (voz, trolejbus, tramvaj, bus) to znači da imamo i kontrolu gde mi biramo izvor te struje, imamo hidro (30%), a imamo prilike i za vetrenjače.
I treće, zašto dosta gradova trpi kamione koji im prolaze kroz gradove? Zašto je potrebno zaobilaznicama da se izgrade po 20 godina, a imaju dužinu od 25km?
Specifično; zaobilaznica oko Subotice, kroz centar prolaze kamioni, a grad je za 2016 bio na vrhu po zagađenju u Vojvodini.
pre 6 godina
Moj otac je izbacio katalizator i nadam se da će da se usvoje to pravilo, pa da mora da stavi.
pre 6 godina
Da mi obozavamo da vozimo istrosene uvozne automobile. Jednostavnije mozete resiti problem, povecajte minimalac na 2000 eur mesecno i svi cemo lepo voziti nove automobilie, a posle 3 god cemo ih izvoziti za Nemacku, a mi cemo kupiti nove.
pre 6 godina
Nisu problem Euro 4 dizeli vec oni sa izvadjenim dpf-om i zatvorenim egr-om. Slazem se da treba odmah zabraniti uvoz Euro 3 i uvesti polako kontrole na tehnickom. Problem su autobusi i kamioni jer nekoliko njih zagade vise nego sto vozila i tu treba uvesti elektricne autobuse i dati rok kada ce biti zabranjeni ovi odzaci na tockovima. Istovremeno, gradske kotlarnice takodje kontrolisati, uvesti filtere i alternativna goriva....Veci problem su institucije i firme od pojedinaca i njihovih limenih ljubimaca.
pre 6 godina
Kod nas nema tehnicki ,samo testiranje emisije posle 7 godina od kupovine.Komputer od auta se spoji kablom i ima direktnu vezu sa ministarstvom.Komputer izbacuje podatke dok motor radi.Ako je sve u granicama dobijes prelaznu ocenu i mozes registrovati aouto.Ukoliko lampica sija da imate problem,nece ni da ga prikljuce.Sija zbog nekog senzora ili nedostatka u sagorevanju,..i hiljadu drugih problema.Svi sezori,katalizator,egr,tpi,injectors,...moraju da budu ispravni.Ukoliko vam O2 senzor ode,auto radi po programu jer ne feeedback ,trosi vise goriva i ide kao lud.Nazalost,usled pregrevanja od sagorevanja ,nesagorelog goriva ,strada katalizator koji kosta 10 puta vise.Za sve vas koji ste kupovali BMV,AUDI,MERCEDES,spremite puno para,mozda i vise nego sto ste i auto platili.Ako uvedu tamo E-test,trebace vam.
pre 6 godina
Катализатори и филтери скупљају нечистоће, а не издувне гасове. Издувни гас мора да изађе из ауспуха.
pre 6 godina
Neka se ova vampir drzava koja sisa krv odrekne dela prihoda pa recimo da ukinu pdv i carinu na uvoz dpf filtera i egr-a i ja cu rado kupiti. Recimo ne bi mi bio problem da platim 400-500e za nov filter jer to se jednom kupi i nikad vise a vrlo cesto cete imati i srece da vam ne rikne dok je auto kod vas. Ali za auto koji vredi 4000e da ja dam trecinu cene za dpf, moze ali na sveti nikad. Druga i po meni bolja varijanta bi bila da se donese zakon da je moguc uvoz samo vozila sa euro 5 i vise ali ko trenutno u Srbiji ima auto nize norme da mu se dozvoli da ga vozi sve dok se auto ne raspadne. I na taj nacin ce se krsevi vremenom ocistiti a auta iz uvoza biti ekoloski prihvatljivi, ali za tako nesto bi trebalo da postoji prelazni period od recimo 10 godina dok se vec uvezeni krsevi ne raspadnu, nakon toga uvesti stroge kontrole dpf-a
pre 6 godina
meni vec godinama , u srbiji , mere izduvne gasove.
znaci da vec postoji u zakonu obaveza.
pre 6 godina
Dokle vise ova prica o tome kako automobili zagadjuju. Naravno da zagadjuju, ali u odnosu na sagorevanje fosilnih goriva u svrhe grejanja su nista. Svake zime se potezu price o zagadjenju, a leti su rezultati merenja normalni. Razmislite malo.
pre 6 godina
Ja imam jos bolje pitanje od toga sSta sa onima sto skidaju katalizatore.Sta sa nama kojima su ukradeni katalizatori?Mozda nije neka cena da nabavim nov/polovan (u ko zna kom stanju) i opet ga stavim ali onda mi opet ukradu,i opet,i.....I sta sad ja pametan,a ovi ostali glupi.Da se razumemo,auto je astra g,porodican auto,nikad ne bih ga budzio skidanjem katalizazora,zatvatanjem egr ventila ali bas i da kupujem katalizazor na 6 meseci dok se pravno ne resi nesto hvala ne,stavljena je prigusnics neka,i teraj dalje
pre 6 godina
Има и друга прича која се прећуткује у вези катализатора - власници возила који поседују катализатор скидају намерно како би зарадили нешто, јер у себи садржи платину. Као гистро скупа поправка. Лакше им да наваре цеви од мотора до лонца за мање од 50е и притом зараде на старом. И онда када продају ауто. траже исту цену као да је у фабричком стању.
(Живчан_неки_лик, 16. mart 2018 20:30)
То ради 99% ауто плацева. Уваљују људима кола без катализатора и после људи могу да имају проблема. Много људи ништа не зна о томе, а вози кола.
pre 6 godina
Prvo treba uvesti Autobuse na Elektro pogon.
pre 6 godina
Bravo B92 za bar malo podizanje svesti kod nas. Vise tekstova o ekologiji, zdravom zivotu, kosmologiji, turizmu itd, a sto manje molim vas o politicarima.
pre 6 godina
Mi zivimo u drzavi gde su reke i priroda pune smeca,plasticnih flasa i kesa.Parkovi puni pikavaca i kucecih kaka.Svest o ekologiji???
pre 6 godina
Prvo treba uvesti Autobuse na Elektro pogon.
(dragan, 16. mart 2018 20:02)
Uvedeni su još 1947-e u Beogradu...
"Trolejbus (eng. trolley-bus) je električno vozilo za gradski prevoz putnika. "
pre 6 godina
Eto sad, ostadosmo i bez gradskog prevoza i bez automobila.
pre 6 godina
Neka se ova vampir drzava koja sisa krv odrekne dela prihoda pa recimo da ukinu pdv i carinu na uvoz dpf filtera i egr-a i ja cu rado kupiti. Recimo ne bi mi bio problem da platim 400-500e za nov filter jer to se jednom kupi i nikad vise a vrlo cesto cete imati i srece da vam ne rikne dok je auto kod vas. Ali za auto koji vredi 4000e da ja dam trecinu cene za dpf, moze ali na sveti nikad. Druga i po meni bolja varijanta bi bila da se donese zakon da je moguc uvoz samo vozila sa euro 5 i vise ali ko trenutno u Srbiji ima auto nize norme da mu se dozvoli da ga vozi sve dok se auto ne raspadne. I na taj nacin ce se krsevi vremenom ocistiti a auta iz uvoza biti ekoloski prihvatljivi, ali za tako nesto bi trebalo da postoji prelazni period od recimo 10 godina dok se vec uvezeni krsevi ne raspadnu, nakon toga uvesti stroge kontrole dpf-a
(Sibin, 16. mart 2018 21:56)
znaci ti kupis auto za koji nemas para da ga odrzavas pa drzava treba da ti pomogne da ga odrzavas !? jako zanimljivo razmisljanje...
pre 6 godina
Realno, vrlo retko cete po zapadnoj Evropi i da vidite diesel 2001 godiste, to su uglavnom vozila E4 i E5.a ako ih ima to su pretezno BMW i stariji Mercedesi.
Naravno, posteno bi bilo da se u Srbiji zabrani uvoz E3 diesela, ali posto je standard veoma nizak a to su kola po 15 g stara i koja kostaju 500 e vani, onda je jasno da se ova zabrana nece desiti bas brzo, a da je potrebna zabrana,jeste. Ovde ljudi mnogo umiru a svi se glupiraju oko bombardovanja "uranijumom" a ne pada im na pamet da je rec o izduvnim gasovima iz starih diesela?
Inace, ja nigde u Minhenu gde sam nedavni boravio nisam mogao da vidim bilo kakve zabrane za dizele..
pre 6 godina
Katalizator je uveden da bi se bolje prodavala vozila sa ekologijom to nema nista zajednicko sto smo videli u VW aferi.Ne moze biti da se sagore milione litara goriva a ne ostane nista.Materija je neunistiva to bi morao znati svak ko je ucio hemiju bar u osnovnoj skoli.
pre 6 godina
Ne ide to baš tako! Svako bi kupio nov i skup auto, ali je kupio ono što može i što je bilo legalno. Kad je to tako važno i opasno, što su puštali uvoz takvih vozila, i i dalje puštaju!? Ovde je uvek bilo najlakše sitotinju optužiti za sve i lomiti preko njene grbače.
pre 6 godina
U zemlji u kojoj se tehnički prolazi na dobar dan, gde se stari automobil gurne u najbliži potok, gde kese rastu na drveću, gde je normalno da se stara bela tehnika baci u šumarak pored puta... Oni će da uvode red u izduvne gasove... Kao da ne...
pre 6 godina
@(Bane, 17. mart 2018 09:49)
Ali kako ne kapiraš, Bane - prosečan vlasnik automobila u Srbiji, sa prosečno pređenom godišnjom kilometražom od čitavih 7400 kilometara, mora da ima dizela da bi mu se vozilo isplatilo. Benzinac bi ga koštao par desetina evra više svake godine što unapred opravdava stotine i hiljade potrošenih evara više za vozilo pogonjeno dizelom.
Prosečan stanovnik Srbije je, zaista, veoma ekonomski pismen, jako racionalan i pragmatičan što se ogleda u sveukupnoj ekonomskoj moći finansijskog džina - Srbije.
pre 6 godina
Кад би значајније смањили акцизе на ТНГ било би много више возила која мање загађују. Нпр. Застава 101 на плин се на техничком прегледу евидентира као да испуњава ЕУРО 4 стандарде за издувне гасове, а са новијим возилима је још боља ситуација и без катализатора, али џаба, државну касу треба на силу пунити, кога брига шта је здравије.
pre 6 godina
Kakav smo mi narod...
Pusimo ko tri puta turci, i u bolnicama...
Grad kad padne sneg ko da je blato padalo...
Svima stomaci ogromni od prejedanja i opijanja na slavama...
Kontejneri se puše i šire "zanosne" mirise, jer je neko pametan ubacio žar iz peći...
I samo kukamo kako su nam male plate, a ko je za to kriv? Naravno nismo mi, zeka je!
pre 6 godina
A to je tek za 3 - 4 godine ...
pre 6 godina
Treba zabraniti uvoz polovnih vozila, samo nova vozila da se prodaju. Takođe, izbaciti sva neispravna vozila iz saobraćaja.
pre 6 godina
Svi imaju neko svoje misljanje, strategiju, opravdanje....sta bi i kako bi trebalo da se smanji zagadjenje....a nikom ne pada na pamet da kupi benzinca.
Neeee, nego svi nesto mudruju kako postepeno preci sa raspalog na ekoloski prihvatljiv dizel tokom 10 godina tranzicije.
Ma ja bih sutra uveo moze da se registruje samo Euro 5 i cao. Benzinci taj standard odavno ispunjavaju i ima ih atmosverskih jeftinih...bez skupog DPF-a i sl.
Nego Srpska pamet...treba drzava da ukine carinu, PDV i da subvenciju za kupovinu DPF a on naravno mora da vozi dizela sa tim ne moze nikako benzinca bez toga.
pre 6 godina
Neka mi objasne stručnjaci za ekologiju kako sa platom od 35000 dinara kupim novi katalizator koji košta oko 1000€ i odmah ga kupujem i montiram.
(sremac, 16. mart 2018 19:12)
Da ja pitam vas strucnjake koji se kunete u dizelase (i mozda Folksvagen) dali vas je neko terao da kupujete njih? Ne znaci da svi mi ostali moramo da vas trpimo zbog vasih hirova... Eeeej, imam malu platu ali volem da se vozim. Aj ne zamarajte, nadji normalna kola ili idite biciklom na posao.
pre 6 godina
Nemojte da se ložite. Nikakve nove zabrane neće biti jer i sada postoji u više država zabrana za centre gradova za automobile koji nemaju min. euro 5 motor.
pre 6 godina
Sad ce da pocne kuknjava "drzava nas pljacka", a navalili svi na dizelase vece zapremine pa cupaju katalizatore i filtrre umesto da voze manje automobile sa benzinskim motorima. Na polovni automobili sajtu najtrazeniji polovnjak audi a4 a sad da pogledate necete naci ni 1% benzinaca tog automobila. Treba bre da uvedu proveru izduvnih gasova na tehnickom pa kom obojci kom opanci. Ako nemas pare za dizel limuzinu nemoj ni da je vozis, kupi daciju, vozi se prevozom, samo prestani da nas trujes.
pre 6 godina
ivan@
vozio A4 1.8t 8e iz nemacke 2001 sa eu4 i sada A6 2012 sa eu5. zanima me koji Yugo 2014 vozis sa eu4?
pre 6 godina
@Nemanja i ostali koli kazu "postoji gradski prevoz"
Postoji, u Beogradu i nekim gradovima. U ostalim ne postoji ili kao da ne postoji. To sto vi zivite u Beogradu ne znaci da svi zive tamo. Proguglajte rec "Empatija" sve ce vam se samo kasti. Auto, za vecinu ljudi koji nisu vi, ne predstavlja lukzus ili hir nego je neophodan da bi ziveli na nacin koji obaveze, za koje je uglavno odgovorna drzava, zahtevaju. Drguim recima da mogu, rado bih ziveo bez auta.
pre 6 godina
Treba ovim pametnim ekolozima,komentatorima...koji su za striktnu zabranu,koji imaju novija kola i prave se mnogo pametni..razbijati ta ista vozila dokle god ne prestanu da seru
pre 6 godina
Zašto niko ne napiše kada katalizator postaje efikasan? Svi komentari su manje više gradski komentari, kao i potencijalna rešenja koja "povoljno" utiču samo na gradski deo življa. Ima ljudi i van Beograda. Koji su u većem problemu i ne mogu finansijski da ispoštuju te predivne Beogradske eko norme. Nemamo svi gradski prevoz, nemamo svi jednake mogućnosti i zato je rešenje da se država odrekne svojih lopovskih zahvatanja, uvede red prilikom uvoza, radi svoj posao pri ministarstvu saobraćaja i ukine agencije koje rade njihov posao za velike novce. E onda će imati moralno pravo da zahtevaju tehničke preglede po standardima Evrope. U suprotnom je ovo čisto iživljavanje nad narodom koji u većini slučajeva prosto ne može sebi da priušti nešto bolje.
pre 6 godina
Rotkreutplaz!
Nigde u Minhenu ne postoji zabrana za dizele!
To o cemu ti pises znam ali to nema veze sa navodnom zabranom za dizele!
pre 6 godina
Novi dizel motori rade i po pod 10 puta vecem pritisku nego stari dizeli. Pritisak se povecava u cilindru da bi se podigla ekonomicnost ali to sa druge strane povecava kolicinu NOx kancerogenog gasa koje automobil ispusta tako da odgovor je pozitivan novi dizelasi zagafjuju vise nego stari narocoto ako im je skinut dpf filter sto je u Srbiji maltene svaki drugi.
pre 6 godina
znaci ti kupis auto za koji nemas para da ga odrzavas pa drzava treba da ti pomogne da ga odrzavas !? jako zanimljivo razmisljanje...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (marko, 17. mart 2018 01:18)
Marko, tebi ne vredi objasnjavati, ta ista drzava je dozvolila uvoz svega i svacega a zatim pustila autoplaceve da povade dpf filtere i prodaju nam auta bez njih. I sada ja treba da placam to sto je drzava dva puta u lancu prodaje zakazala!!! A pritom drzava nema nikakvu odgovornost, pa naravno da treba da ukine poreze i carine na dpf kao sto ti je covek rekao ako bar malo obraza ima u tim ministarstvima.
pre 5 godina
...... za porast rakova u Srbiji niko nije kriv, ni NATO, niti bilo ko, osim ljudi sto vade Katalizatore...... na decu sto to udisu, niko nemisli.....a to moze drzava vrlo lako da kontrolise - > tehnickim pregledom
pre 6 godina
Ko nema para do vozi ipravan automobil (sa sve katalizatorima, ispravnim egr ventilima, dpf filterima itd) ne treba ni da vozi! Postoji gradski prevoz, ljudi su godinama ziveli bez automobila. Postoje i bicikli i slicna prevozna sredstva, a za blize distance (do 2 km) - pesacenje. Kad god sam na ulici u Beogradu udisem smrad dizela. Gledam kakvi oblaci crnog dima ostaju iza brojnih vozila. Sramota! I nemojte mi pricati o platama i standardu... U pocetnom delu sam naveo neke od alternativa. Da ne pricam o mentalitetu naseg naroda da bi pre dali 15.000 evra na neki istroseni BMW (kome je ili ce uskoro biti izvadjen katalizator) nego neki novi i ispravni Hyundai, Toyotu, Peugeot, VW itd.
Zakonski poostriti odnosno uvesti kontrolu izduvnih gasova i striktno primenjivati.
pre 6 godina
Neka mi objasne stručnjaci za ekologiju kako sa platom od 35000 dinara kupim novi katalizator koji košta oko 1000€ i odmah ga kupujem i montiram.
pre 6 godina
Da li je moguce da ima ljudi koji veruju u bajke o kvalitetima motora i manjem zagadjenju. Aman ljudi oni su to stimovaki softverski i nikako drugacije i zato sto je provaljeno zato ih i izbacuju i ni zbog cega drugog. Euro 3 ili Euro5 ili Euro 6 je isto samo softver to odradjuje da pokaze da je manje zagadjenja. Zaradili su milijarde tj desetine milijardi evra a platili nekoliko miliona i gotova prica.
pre 6 godina
Apsolutno treba poostriti uslove za prolazak na tehnickom pregledu,dakle,ko nema katalizator ili dpf filter ili je kojim slucajem zatvorio egr ventil,odmah da se isutira iz servisa plus da mu se napise kazna od 500e.Zabraniti uvoz svih automobila koji ne ispunjavaju barem euro4 normu i ne dozvoliti registracije automobila koji se jedva kotljaju na tockovima.Ko nema novca za normalan automobil,ne treba ni da ga vozi,a vi meni udarajte minuse koliko god hocete.Taj koji vozi neku krsinu je klasicna kamikaza na putu koji ugrozava ne samo sebe nego i druge ucesnike u saobracaju.
pre 6 godina
Jel ima medju tim zakonima koje smo u obavezi da usvojimo i neki koji predvidja plate na nivou plata u Evropi?
pre 6 godina
Treba zabraniti uvoz polovnih vozila, samo nova vozila da se prodaju. Takođe, izbaciti sva neispravna vozila iz saobraćaja.
pre 6 godina
Neka se ova vampir drzava koja sisa krv odrekne dela prihoda pa recimo da ukinu pdv i carinu na uvoz dpf filtera i egr-a i ja cu rado kupiti. Recimo ne bi mi bio problem da platim 400-500e za nov filter jer to se jednom kupi i nikad vise a vrlo cesto cete imati i srece da vam ne rikne dok je auto kod vas. Ali za auto koji vredi 4000e da ja dam trecinu cene za dpf, moze ali na sveti nikad. Druga i po meni bolja varijanta bi bila da se donese zakon da je moguc uvoz samo vozila sa euro 5 i vise ali ko trenutno u Srbiji ima auto nize norme da mu se dozvoli da ga vozi sve dok se auto ne raspadne. I na taj nacin ce se krsevi vremenom ocistiti a auta iz uvoza biti ekoloski prihvatljivi, ali za tako nesto bi trebalo da postoji prelazni period od recimo 10 godina dok se vec uvezeni krsevi ne raspadnu, nakon toga uvesti stroge kontrole dpf-a
pre 6 godina
Da mi obozavamo da vozimo istrosene uvozne automobile. Jednostavnije mozete resiti problem, povecajte minimalac na 2000 eur mesecno i svi cemo lepo voziti nove automobilie, a posle 3 god cemo ih izvoziti za Nemacku, a mi cemo kupiti nove.
pre 6 godina
Samo treba politička volja da se uvedu strožiji tehnički pregledi i vrši mernje štetnih materija u izduvnim gasovima. Pa indijanac onda može da skine katalizator al ne može da registruje auto.
pre 6 godina
Katalizator je uveden da bi se bolje prodavala vozila sa ekologijom to nema nista zajednicko sto smo videli u VW aferi.Ne moze biti da se sagore milione litara goriva a ne ostane nista.Materija je neunistiva to bi morao znati svak ko je ucio hemiju bar u osnovnoj skoli.
pre 6 godina
@Neka mi objasne stručnjaci za ekologiju kako sa platom od 35000 dinara kupim novi katalizator koji košta oko 1000€ i odmah ga kupujem i montiram.
(sremac, 16. mart 2018 19:12)
Sremac, nemoj da se ljutis ali opravdanje ti je tragicno. Kakve veze ima visina tvoje plate sa zagadjenjem koje pravis? Mozes da vozis jeftiniji automobil ili ako nisi u stanju da ispostujes zakonske norme, ne bi uopste smeo da ga registrujes. Ne trujes drzavni aparat vec mene i moju decu. Cemu bre ovde sluze tehnicki pregledi, za proveru ispravnosti vozia ili za zaradu pruzaoca ove usluge!? Mi morako svake godine da odemo u neke supe koji imaju licencu da uzimaju pare a kao kontrola ne sluzi nicemu.. Ajde priznajte, ko vas je ikada vratio sa tehnickog a da ne vozite bas ruinu od kola. Ovde je sve naopako.. jos kad vidim skoro nove Audije i slicne kako najgori crni dim ispustaju pri pritisku na gas poludim.. Cela zemlja nam strokava i nema to veze sa drzavom ili platom,mi smo krivi.
pre 6 godina
Moj otac je izbacio katalizator i nadam se da će da se usvoje to pravilo, pa da mora da stavi.
pre 6 godina
Dokle vise ova prica o tome kako automobili zagadjuju. Naravno da zagadjuju, ali u odnosu na sagorevanje fosilnih goriva u svrhe grejanja su nista. Svake zime se potezu price o zagadjenju, a leti su rezultati merenja normalni. Razmislite malo.
pre 6 godina
Treba ovim pametnim ekolozima,komentatorima...koji su za striktnu zabranu,koji imaju novija kola i prave se mnogo pametni..razbijati ta ista vozila dokle god ne prestanu da seru
pre 6 godina
Neka se ova vampir drzava koja sisa krv odrekne dela prihoda pa recimo da ukinu pdv i carinu na uvoz dpf filtera i egr-a i ja cu rado kupiti. Recimo ne bi mi bio problem da platim 400-500e za nov filter jer to se jednom kupi i nikad vise a vrlo cesto cete imati i srece da vam ne rikne dok je auto kod vas. Ali za auto koji vredi 4000e da ja dam trecinu cene za dpf, moze ali na sveti nikad. Druga i po meni bolja varijanta bi bila da se donese zakon da je moguc uvoz samo vozila sa euro 5 i vise ali ko trenutno u Srbiji ima auto nize norme da mu se dozvoli da ga vozi sve dok se auto ne raspadne. I na taj nacin ce se krsevi vremenom ocistiti a auta iz uvoza biti ekoloski prihvatljivi, ali za tako nesto bi trebalo da postoji prelazni period od recimo 10 godina dok se vec uvezeni krsevi ne raspadnu, nakon toga uvesti stroge kontrole dpf-a
(Sibin, 16. mart 2018 21:56)
znaci ti kupis auto za koji nemas para da ga odrzavas pa drzava treba da ti pomogne da ga odrzavas !? jako zanimljivo razmisljanje...
pre 6 godina
Realno, vrlo retko cete po zapadnoj Evropi i da vidite diesel 2001 godiste, to su uglavnom vozila E4 i E5.a ako ih ima to su pretezno BMW i stariji Mercedesi.
Naravno, posteno bi bilo da se u Srbiji zabrani uvoz E3 diesela, ali posto je standard veoma nizak a to su kola po 15 g stara i koja kostaju 500 e vani, onda je jasno da se ova zabrana nece desiti bas brzo, a da je potrebna zabrana,jeste. Ovde ljudi mnogo umiru a svi se glupiraju oko bombardovanja "uranijumom" a ne pada im na pamet da je rec o izduvnim gasovima iz starih diesela?
Inace, ja nigde u Minhenu gde sam nedavni boravio nisam mogao da vidim bilo kakve zabrane za dizele..
pre 6 godina
Srbe ne zanima ekologija. Sad kada bi neki evropski fond dao svima po 10000 eur za kupovinu auta, vecina i dalje ne bi kupia manji ekoloski i ekonomican auto, nego bi uvezao nekog "nabrijanog" krsa. A i za Golf 2 ce i dalje biti mesta, kad cale kupi novu masinu, Golfa ce da ostavi klincima za po gradu. Velika smo gospoda postali, niko ne moze bez auta. Poslednje 3 godine na posao idem samo biciklom ili peske. Pre 4 sam kupio nov auto, iz salona, jedan od ekoloski najcistijih. Puno njih mi je reklo da sam za te pare mogao da kupim "znas kakvog BMW-a" 5-6 god starog. Za godinu sam se ugojio na 125kg i prodao auto posle 1,5 godine. Do posla imam 4 km i stizem brze nego sto sam autom, predjem u proseku 30km dnevno, odnosno vikendom i po 150 km. Smrsao sam 35kg i mogu da poletim. Danas je auto stil zivota, pitanje casti i sramota nemati ga. U Danskoj ministri idu na posao biciklima. Znam, reci cete da oni imaju staze... Kod nas se prave staze, ali u Bulevaru Oslobodjenja i autokomandi sluze za parking automobila, a kod hrama za prodaju carapa, cveca, cokolada... Ako neko pomene kancer, za to je samo NATO kriv. Sta li bi nam bilo krivo da nije bilo bombardovanja.
pre 6 godina
@Vladan svako neispravno vozilo je štetno. Koje god pogonsko gorivo da je u pitanju. Dzaba GAS ako auto trosi ulje. Katalizator ne sme da se skida jer je taj motor predvidjen da radi sa njim. Nije čitav svet malouman samo smo mi Srbi pametni i niko vise.
pre 6 godina
Ja imam jos bolje pitanje od toga sSta sa onima sto skidaju katalizatore.Sta sa nama kojima su ukradeni katalizatori?Mozda nije neka cena da nabavim nov/polovan (u ko zna kom stanju) i opet ga stavim ali onda mi opet ukradu,i opet,i.....I sta sad ja pametan,a ovi ostali glupi.Da se razumemo,auto je astra g,porodican auto,nikad ne bih ga budzio skidanjem katalizazora,zatvatanjem egr ventila ali bas i da kupujem katalizazor na 6 meseci dok se pravno ne resi nesto hvala ne,stavljena je prigusnics neka,i teraj dalje
pre 6 godina
...kako svo mudro zaobilaze automobile koji idu na gas...
...nigde ni jedne recenice...
...elem, moj automobil ide na gas (atestiran), ima 26 godina i kao sto rekoh pre neki dan, ne bih ga menjao ni za jedan od ovih do 20K€...
...presao sam pola miliona kilometara i planiram jos toliko...
...bmw 520i, 2 litra, 150 hp-a...
...delova ima, cene pristupacne...
... a zagadjenje...
...pa drzava prvo mora da obezbedi CISTO gorivo...
...tek onda moze da meri zagadjenje...
...da li da pominjem na sta mi lice filteri za plin posle 6 meseci...???
pre 6 godina
Baš bi želeo da vidim da autor ovog teksta kako on kaže, nađe ovde ( u Berlinu) neki auto Euro 4 za 1500-2000€... Ja vozim auto 2014 sa euro4, i sigurno ga neću prodati jeftino.... ne zaluđujte narod, nema jeftinih, a dobrih dizalaša iz Nemačke.
pre 6 godina
Molim nekog strucnjaka da se javi i odgovori na pitanje da li je moguce da je neko vozilo novije proizvodnje 2006+ stetnije nego golf 2,da uzmemo u obzir da ni jedno ni drugo vozilo nemaju katalizator a znamo koliko golfova i slicnih krstare Srbijom ?
pre 6 godina
meni vec godinama , u srbiji , mere izduvne gasove.
znaci da vec postoji u zakonu obaveza.
pre 6 godina
Neka mi objasne stručnjaci za ekologiju kako sa platom od 35000 dinara kupim novi katalizator koji košta oko 1000€ i odmah ga kupujem i montiram.
(sremac, 16. mart 2018 19:12)
Da ja pitam vas strucnjake koji se kunete u dizelase (i mozda Folksvagen) dali vas je neko terao da kupujete njih? Ne znaci da svi mi ostali moramo da vas trpimo zbog vasih hirova... Eeeej, imam malu platu ali volem da se vozim. Aj ne zamarajte, nadji normalna kola ili idite biciklom na posao.
pre 6 godina
Bravo B92 za bar malo podizanje svesti kod nas. Vise tekstova o ekologiji, zdravom zivotu, kosmologiji, turizmu itd, a sto manje molim vas o politicarima.
pre 6 godina
А да прво провере аутобусе јавних превозника и камионе? Иначе за мерење чађи из дизела је потребна друга машина за мерење од оне која само мери гасове. Постоје аутомобили новије генерације на физел који немају Фап филтере и који без проблема пролазе те тестове гасова. Проблем је чађ.
pre 6 godina
Ne ide to baš tako! Svako bi kupio nov i skup auto, ali je kupio ono što može i što je bilo legalno. Kad je to tako važno i opasno, što su puštali uvoz takvih vozila, i i dalje puštaju!? Ovde je uvek bilo najlakše sitotinju optužiti za sve i lomiti preko njene grbače.
pre 6 godina
Zašto niko ne napiše kada katalizator postaje efikasan? Svi komentari su manje više gradski komentari, kao i potencijalna rešenja koja "povoljno" utiču samo na gradski deo življa. Ima ljudi i van Beograda. Koji su u većem problemu i ne mogu finansijski da ispoštuju te predivne Beogradske eko norme. Nemamo svi gradski prevoz, nemamo svi jednake mogućnosti i zato je rešenje da se država odrekne svojih lopovskih zahvatanja, uvede red prilikom uvoza, radi svoj posao pri ministarstvu saobraćaja i ukine agencije koje rade njihov posao za velike novce. E onda će imati moralno pravo da zahtevaju tehničke preglede po standardima Evrope. U suprotnom je ovo čisto iživljavanje nad narodom koji u većini slučajeva prosto ne može sebi da priušti nešto bolje.
pre 6 godina
Prvo treba uvesti Autobuse na Elektro pogon.
pre 6 godina
Svi imaju neko svoje misljanje, strategiju, opravdanje....sta bi i kako bi trebalo da se smanji zagadjenje....a nikom ne pada na pamet da kupi benzinca.
Neeee, nego svi nesto mudruju kako postepeno preci sa raspalog na ekoloski prihvatljiv dizel tokom 10 godina tranzicije.
Ma ja bih sutra uveo moze da se registruje samo Euro 5 i cao. Benzinci taj standard odavno ispunjavaju i ima ih atmosverskih jeftinih...bez skupog DPF-a i sl.
Nego Srpska pamet...treba drzava da ukine carinu, PDV i da subvenciju za kupovinu DPF a on naravno mora da vozi dizela sa tim ne moze nikako benzinca bez toga.
pre 6 godina
Да бре, сви забринити а подигли цене плина, подигли све намете и акцизе, никаква стимулација за хибридна и електрична возила, никаква стимулација за куповину нових кола.
pre 6 godina
Kod nas nema tehnicki ,samo testiranje emisije posle 7 godina od kupovine.Komputer od auta se spoji kablom i ima direktnu vezu sa ministarstvom.Komputer izbacuje podatke dok motor radi.Ako je sve u granicama dobijes prelaznu ocenu i mozes registrovati aouto.Ukoliko lampica sija da imate problem,nece ni da ga prikljuce.Sija zbog nekog senzora ili nedostatka u sagorevanju,..i hiljadu drugih problema.Svi sezori,katalizator,egr,tpi,injectors,...moraju da budu ispravni.Ukoliko vam O2 senzor ode,auto radi po programu jer ne feeedback ,trosi vise goriva i ide kao lud.Nazalost,usled pregrevanja od sagorevanja ,nesagorelog goriva ,strada katalizator koji kosta 10 puta vise.Za sve vas koji ste kupovali BMV,AUDI,MERCEDES,spremite puno para,mozda i vise nego sto ste i auto platili.Ako uvedu tamo E-test,trebace vam.
pre 6 godina
@C i n i k
U kojem si ti onda to Minhenu bio? Ovde itekako ima zabrana... tačno je da ne piše konkretno "za dizele", ali fakat prvo njih hvala.
Zove se "Umweltzone" i označeno je odgovarajućim saobraćajnim znacima na ulazu u jezgro grada. Klasifikuje se u 4 kategorije, od kojih su tri obojene. Crvena trpi najveća ograničenja, žuta nešto manja, zelena najmanja. Znakovima je regulisano ko i kuda može kolima.
Za sve kategorije je obavezan neki od Euro standarda i filter čestica. Onima koji nemaju nalepnicu (takvi se podrazumevaju kao Euro 1), nije dozvoljen ulaz u grad.
Auto dobija odgovarajuću nalepnicu od sertifikovanih servisa, koja se stavlja kao vinjeta na šoferku i ako neko primeti auto koji to nema, a vozi se ili je parkiran unutar Umweltzone, popije se lepa kazna.
To postoji u svim gradovima Nemačke, osim (zasad) u Hamburgu i tako je već godinama.
Pozdrav iz München-a
pre 6 godina
Sad ce da pocne kuknjava "drzava nas pljacka", a navalili svi na dizelase vece zapremine pa cupaju katalizatore i filtrre umesto da voze manje automobile sa benzinskim motorima. Na polovni automobili sajtu najtrazeniji polovnjak audi a4 a sad da pogledate necete naci ni 1% benzinaca tog automobila. Treba bre da uvedu proveru izduvnih gasova na tehnickom pa kom obojci kom opanci. Ako nemas pare za dizel limuzinu nemoj ni da je vozis, kupi daciju, vozi se prevozom, samo prestani da nas trujes.
pre 6 godina
Зато у Америци не постоји технички преглед већ си сам одговаоран за свој ауто, али постоји тест издувних гасова који мораш да прођеш да би регистровао ауто.
Овде те одеру на „техничком" и још сто других намета, ал зато ако немаш катализатор нема везе, ионако се од нечега мора умрети.
pre 6 godina
Има и друга прича која се прећуткује у вези катализатора - власници возила који поседују катализатор скидају намерно како би зарадили нешто, јер у себи садржи платину. Као гистро скупа поправка. Лакше им да наваре цеви од мотора до лонца за мање од 50е и притом зараде на старом. И онда када продају ауто. траже исту цену као да је у фабричком стању.
pre 6 godina
Катализатори и филтери скупљају нечистоће, а не издувне гасове. Издувни гас мора да изађе из ауспуха.
pre 6 godina
A to je tek za 3 - 4 godine ...
pre 6 godina
Konačno da se i kod nas spomene ovaj problem i to na naučnom i medicinskom nivou.
Bilo bi dobro i istražiti koliko auta nemaju katalizatore, a nalaze se u prodaji na placevima širom Srbije.
Drugo, zašto ne ulažemo u javni saobraćaj?
Bolji autobusi, pruge, pa će time više ljudi korisiti javni prevoz, a čim je nešto još i na struju (voz, trolejbus, tramvaj, bus) to znači da imamo i kontrolu gde mi biramo izvor te struje, imamo hidro (30%), a imamo prilike i za vetrenjače.
I treće, zašto dosta gradova trpi kamione koji im prolaze kroz gradove? Zašto je potrebno zaobilaznicama da se izgrade po 20 godina, a imaju dužinu od 25km?
Specifično; zaobilaznica oko Subotice, kroz centar prolaze kamioni, a grad je za 2016 bio na vrhu po zagađenju u Vojvodini.
pre 6 godina
Evo sve se slažem, al' red bi bio da vlada kao znak brige o ekologiji i zdravlju svojih građana povuče prva potez. Recimo neka očiste Veliki bački kanal dokazano najveći izazivač kancera posle Černobila. Za lovu ne treba velika pamet. Smanje sebi, svojoj rodbini i saradnicima plate na nivo prosečne plate, recimo u Bačkoj, a sve one stranačke nehljeboviće NE trebaju otpuštati, nego ih samo preraspodelom zaposliti na čišćenju kanala. Plata k'o i svakom zaposlenom radniku u proizvodnji, recimo u "Carnex"-u. Sve rešeno i svi zadovoljni. Onda može da se pređe na rešavanje zagađenja od strane automobila, pošto je to nekih desetak puta manje opasno po građane. Ako se nekim božjim proviđenjem desi da se komentar objavi, ne znam zašto sam siguran da to vlast ne interesuje i da će većina brižnih eko čitalaca biti protiv.
pre 6 godina
Nemojte da se ložite. Nikakve nove zabrane neće biti jer i sada postoji u više država zabrana za centre gradova za automobile koji nemaju min. euro 5 motor.
pre 6 godina
ivan@
vozio A4 1.8t 8e iz nemacke 2001 sa eu4 i sada A6 2012 sa eu5. zanima me koji Yugo 2014 vozis sa eu4?
pre 6 godina
@(Bane, 17. mart 2018 09:49)
Ali kako ne kapiraš, Bane - prosečan vlasnik automobila u Srbiji, sa prosečno pređenom godišnjom kilometražom od čitavih 7400 kilometara, mora da ima dizela da bi mu se vozilo isplatilo. Benzinac bi ga koštao par desetina evra više svake godine što unapred opravdava stotine i hiljade potrošenih evara više za vozilo pogonjeno dizelom.
Prosečan stanovnik Srbije je, zaista, veoma ekonomski pismen, jako racionalan i pragmatičan što se ogleda u sveukupnoj ekonomskoj moći finansijskog džina - Srbije.
pre 6 godina
Eto sad, ostadosmo i bez gradskog prevoza i bez automobila.
pre 6 godina
Nisu problem Euro 4 dizeli vec oni sa izvadjenim dpf-om i zatvorenim egr-om. Slazem se da treba odmah zabraniti uvoz Euro 3 i uvesti polako kontrole na tehnickom. Problem su autobusi i kamioni jer nekoliko njih zagade vise nego sto vozila i tu treba uvesti elektricne autobuse i dati rok kada ce biti zabranjeni ovi odzaci na tockovima. Istovremeno, gradske kotlarnice takodje kontrolisati, uvesti filtere i alternativna goriva....Veci problem su institucije i firme od pojedinaca i njihovih limenih ljubimaca.
pre 6 godina
U zemlji u kojoj se tehnički prolazi na dobar dan, gde se stari automobil gurne u najbliži potok, gde kese rastu na drveću, gde je normalno da se stara bela tehnika baci u šumarak pored puta... Oni će da uvode red u izduvne gasove... Kao da ne...
pre 6 godina
@Nemanja i ostali koli kazu "postoji gradski prevoz"
Postoji, u Beogradu i nekim gradovima. U ostalim ne postoji ili kao da ne postoji. To sto vi zivite u Beogradu ne znaci da svi zive tamo. Proguglajte rec "Empatija" sve ce vam se samo kasti. Auto, za vecinu ljudi koji nisu vi, ne predstavlja lukzus ili hir nego je neophodan da bi ziveli na nacin koji obaveze, za koje je uglavno odgovorna drzava, zahtevaju. Drguim recima da mogu, rado bih ziveo bez auta.
pre 6 godina
Prvo treba uvesti Autobuse na Elektro pogon.
(dragan, 16. mart 2018 20:02)
Uvedeni su još 1947-e u Beogradu...
"Trolejbus (eng. trolley-bus) je električno vozilo za gradski prevoz putnika. "
pre 6 godina
Има и друга прича која се прећуткује у вези катализатора - власници возила који поседују катализатор скидају намерно како би зарадили нешто, јер у себи садржи платину. Као гистро скупа поправка. Лакше им да наваре цеви од мотора до лонца за мање од 50е и притом зараде на старом. И онда када продају ауто. траже исту цену као да је у фабричком стању.
(Живчан_неки_лик, 16. mart 2018 20:30)
То ради 99% ауто плацева. Уваљују људима кола без катализатора и после људи могу да имају проблема. Много људи ништа не зна о томе, а вози кола.
pre 6 godina
Kakav smo mi narod...
Pusimo ko tri puta turci, i u bolnicama...
Grad kad padne sneg ko da je blato padalo...
Svima stomaci ogromni od prejedanja i opijanja na slavama...
Kontejneri se puše i šire "zanosne" mirise, jer je neko pametan ubacio žar iz peći...
I samo kukamo kako su nam male plate, a ko je za to kriv? Naravno nismo mi, zeka je!
pre 6 godina
Rotkreutplaz!
Nigde u Minhenu ne postoji zabrana za dizele!
To o cemu ti pises znam ali to nema veze sa navodnom zabranom za dizele!
pre 6 godina
Novi dizel motori rade i po pod 10 puta vecem pritisku nego stari dizeli. Pritisak se povecava u cilindru da bi se podigla ekonomicnost ali to sa druge strane povecava kolicinu NOx kancerogenog gasa koje automobil ispusta tako da odgovor je pozitivan novi dizelasi zagafjuju vise nego stari narocoto ako im je skinut dpf filter sto je u Srbiji maltene svaki drugi.
pre 6 godina
Mi zivimo u drzavi gde su reke i priroda pune smeca,plasticnih flasa i kesa.Parkovi puni pikavaca i kucecih kaka.Svest o ekologiji???
pre 6 godina
Кад би значајније смањили акцизе на ТНГ било би много више возила која мање загађују. Нпр. Застава 101 на плин се на техничком прегледу евидентира као да испуњава ЕУРО 4 стандарде за издувне гасове, а са новијим возилима је још боља ситуација и без катализатора, али џаба, државну касу треба на силу пунити, кога брига шта је здравије.
pre 6 godina
znaci ti kupis auto za koji nemas para da ga odrzavas pa drzava treba da ti pomogne da ga odrzavas !? jako zanimljivo razmisljanje...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (marko, 17. mart 2018 01:18)
Marko, tebi ne vredi objasnjavati, ta ista drzava je dozvolila uvoz svega i svacega a zatim pustila autoplaceve da povade dpf filtere i prodaju nam auta bez njih. I sada ja treba da placam to sto je drzava dva puta u lancu prodaje zakazala!!! A pritom drzava nema nikakvu odgovornost, pa naravno da treba da ukine poreze i carine na dpf kao sto ti je covek rekao ako bar malo obraza ima u tim ministarstvima.
pre 5 godina
...... za porast rakova u Srbiji niko nije kriv, ni NATO, niti bilo ko, osim ljudi sto vade Katalizatore...... na decu sto to udisu, niko nemisli.....a to moze drzava vrlo lako da kontrolise - > tehnickim pregledom
56 Komentari
Sortiraj po: