Ni uplatnica, ni kanti: Izvršitelj penziju napola

Smederevska Palanka -- Žitelji sela Vlaški Do, koje pripada Smederevskoj Palanci, šokirani su rešenjima sudskih izvršitelja kojima se stavljaju obustave na primanja zbog duga za smeće

Izvor: B92, Jelena Stjepanović
Pošaljite komentar
  1. Ja sam juče dobio zaključak u plavoj koverti da sam dužan 3600 dinara kao nagradu izvršitelju. Navedena cifra se nigde ne nalazi u prethodnom rešenju koje sam dobio pre godinu dana i sve platio. Nazvao sam broj izvršitelju da pitam o kakvom se dugu radi. Službenica me je u dva navrata po pola sata ubeđivala da sam glup i neuk i čudila se kako ne mogu da shvatim sta mi objašnava. Kad sam rekao da imam sve uplatnice i da ću se obratiti advokatu da mi rastu rastumači njihov zaključak pozvali su me da dodjem do kancelarije. Kad sam srigao kroz sat vremena do gospode čekao me je na stolu zaključak da sam izmirio dug u celosti te da više nema potraživanje prema meni. Kroz zube mi procediti neka službenica da je njihova greška i da se odriču duga koji je trebalo da platim.Pitao sam pa šta bi sa dugom usledio je drzak odgovor oslobođeni ste tu je zaključak, potpišete i završili ste sa nama. Ja potpisao i izašao. Na putu kući pokušao sam da shvatim šta se dešava. Prvo što sam pomislio da šalju plave koverte na hiljade pa koja prođe, prođe. A vi zaključite sami jer ko im šta može imaju neograničena ovlašćenja.
    (Darko, 13. januar 2018 11:25)

    # Link komentara

  2. Majko moja mila! Situacija nadrealna do bola, mogu samo da zamislim koliko li su kompetentni "genijalci" koji su se oko praznika setili da stancaju tolike uplatnice! No, moje glavno pitanje ovde je - sta smo mi bogu zgresili da zakon mora da se tumaci na portalima i zasto uopste obicni srpski domacin mora da uci pravo kako bi sacuvao sebe i svoju porodicu? Kada cemo docekati da taj domacin moze da bira izmedju 10 i vise advokata koji ce odraditi sve sto treba u korist svoga klijenta i da to bude standard, da se integritet pravnika i sudija ne mora svako malo dovoditi u pitanje? NIkada vise pravnika, a manje pravne sigurnosti! Komentator koji se pita u kakvom mi drustvenom sistemu zivimo pogodio je direktno u sustinu nase muke - mi trenutno zivimo u neo-feudalizmu: imamo "oblasne" (citaj partijske) gospodare, magnate cija je volja neprikosnovena u svemu, i u njihovoj vlasti obicni puk koji je fizicki slobodan ali ekonomski vezan za svoje staniste i sistematski exploatisan jer mora da izdrzava ceo sistem. I imamo celu hijerarhiju klanovskih veza i obaveza lojalnosti, nista ne mozes uraditi ako nisi "neciji covek". A tek regresija na kulturnom planu! Jeste da su neke okolnosti bitno drugacije danas (npr.mi koristimo vise novac i naprednu tehnologiju, imamo nove oblike identiteta, etc.), no, sustinski, odnosi u nasem drustvu JESU najblizi feudalnim vezama. I sto je najgore, ubrzano "napredujemo" unazad ka robovlasnistvu.
    (ime nebitno, 13. januar 2018 10:08)

    # Link komentara

  3. U ovoj državi postoji paralelna komercijalna veza u poslovanju sudstva i advokature jer im ovakav nakaradni zakon omogućava. Dranje bez presedana, 7500 dinara za ročište, 4500 sudu za isto i tako se prolongiraju ročišta u nedogled... Zadovoljan Vučić jer mu se slivaju pare u budžet kako bi se pohvalio rastom BDP-a i uspešnom poreskom politikom, lokalne vlasti koje moraju da isplate plate privilegovanim građanima zaposlenim u javnom sektoru izmišljajući raznorazne namete poput ovih gore pomenutih itd. Pljačkaški sistem u ime moderne i evropske Srbije. Dokle?... dok god ima onih nezainteresovanih za okruženje i onih koji troškare novac na medijske gluposti, neupućenih i neinformisanih sa jedinim motivom u životu da budu IN and COOL. Nestaćemo kao narod zbog takvih!!!
    (Roditelj, 13. januar 2018 08:56)

    # Link komentara

  4. Ima da plaćate bre. Mora da se trpi malo da bi svima bilo bolje u budućnosti.
     (RistaAlfista, 12. januar 2018 23:41)

    # Link komentara

  5. Tako se radi i u Nis nije samo kod vas ,pozdrav
    (Vlado77, 12. januar 2018 23:32)

    # Link komentara

  6. Da li mislite da se ovako ponasate jos dugo? Nadam se da ce konacno da se nadje neko pametan i da donese adekvatne zakone u ovoj jadnoj zemlji. Ovo mi lici ko igre bez granica.
    (Dusica, 12. januar 2018 22:54)

    # Link komentara

  7. Bahato, drsko i ogavno kao što je vlast dokazala milion puta do sad. Presešće joj kad tad. Daj pare baš nas briga što niko ne iznosi đubre, nama trebaju pare. Gde samo odštampaše sve priznanice i kako su ih to sad našli.
    (Aksi Metaksi, 12. januar 2018 21:35)

    # Link komentara

  8. Vredni ko mravi,,,,nastampali 50 (PEDESET!) uplatnica, i sad ce to da naplate!!! Nemam reci....
     (sarija...., 12. januar 2018 20:27)

    # Link komentara

  9. Zastupao sam nekoliko ljudi iz susednog sela, na sudu smo ih dobili i morali su da plate troškove. Zastupao sam ih bez nadoknade, jer ni u tom selu nije bilo kanti. Ljudi, obratite se advokatima (ima nas još časnih i poštenih), jer postoji mnogo načina da se otkloni nezakonit rad javnih izvršitelja, te da se na sudu dokaže nezakonit rad PWW-a.Borite se za vaša prava svim sredstvima. Opština kontroliše sprovodjenje ugovora, bez obzira koja vlast ga je zaključila, tako da opsedajte opštinu i komunalnu inspekciju.
     (adv, 12. januar 2018 20:20)

    # Link komentara

  10. U našoj zgradi , kao i u drugim zgradama,imamo centralno grejanje i niko nema dimnjak a obavezna je naplata DIMNIČARINE. INFORMATIKA nema osnova da naplaćuje dimničarinu na stambenim objektima gde je centralno grejanje i gde ni u projektu nema dimnjaka a ipak je obračunavaju i naplaćuju. Novi Sad
    (Kostadin, 12. januar 2018 20:01)

    # Link komentara

  11. Pa čini mi se da ti dugovi zastarevaju nakon godinu dana.
    (student, 12. januar 2018 13:29)

    Apsolutno tačno! Samo, morate sami da se pozovete na to, niko vam to neće automatski prihvatiti. Mene je čak sudija pokušao da zbuni kada sam rekao da je dug zastareo. Pitao me je koji je to zakon i koji član/stav. Tada sam se naljutio i bezobrazno mu rekao da se pozivam na zastarelost i da me baš briga koji zakon/član/stav jer ja nisam advokat i mene to ne zanima. Još sam mu rekao da insistiram da se to upiše u zapisnik jer ga drugačije neću potpisati. Odjednom je znao sve i sam je izdiktirao ono što je od mene tražio. Nisam platio ni dinar jer sam na opomenu izvršitelja pismeno odgovorio da ne dugujem jer sam unazad 2 godine redovan platiša što sam dokazao uplatnicama. Trošak suđenja je pao na infostan.
     (Major, 12. januar 2018 19:53)

    # Link komentara

  12. Ista firma je i u opstini Žitoradja potpisala ugovor sa opstinom na25 god i pride na poklon od tadasnje vlasti DS,SRS i SPS dobila kamion za smece i 100 nak kontejnera
    (Vladica, 12. januar 2018 19:12)

    # Link komentara

  13. Kad god mi je teško kada pomislim na svoju porodicu i prijatelje u Srbiji, ovakve vesti me podsete zašto sam otišao. Penzija 70e, a pola mu OTELI. Šta reći posle ovoga?
     (Bojan, 12. januar 2018 18:28)

    # Link komentara

  14. Srbijo stidi se! 70€ penzija!!!
     (MarkooOoOoooOooOooOOOOoooOO, 12. januar 2018 18:11)

    # Link komentara

  15. Ne mozete naplatiti uslugu koju niste pruzili. U normalnoj drzavi. dakle, ovde moze.
     (ha, 12. januar 2018 17:45)

    # Link komentara

  16. Овде је ситуација много једноставнија него што се чини:
    1. ПВВ нема дозволу за постављање контејнера, посуда за скупшаље смећа групе становника, на јавним површинама нигде на територији општине (проверено у општини пре два месеца) и једини начин да докажу да су односили смеће је доказ да су грађанину уручили канту за смеће. У овом случају општина треба и морта да интервенише у наведеном случају.
    2. ПВВ нема употребну дозволу за постављање контејнера за смеће јер то мора да буде ограђена површина и да буде легализовано. То што је склопљен уговор о изношењу смећа не значи да то предузећа не треба да поштује закон о изградњи и одговарајуће еколошке законе
    3. Грађанин треба да се жали због застарелости дуга што није тешко.
    4. Проверено ПВВ прекрштава грађане па је за њих ПЕТРОВИЋ исто што и ПЕТРОВИЦ односно додељују обавезе неког лица другом лицу што је покушај кривичног дела преваре.

    (ПРИГОВОР против закључка о извршењу на основу веродостојне исправе, које је донео Извршитељ ___…__ којe побијам У ЦЕЛОСТИ )
    Слободно унесите измене специфичне за ваш случај.
    (Милан, 12. januar 2018 16:59)

    # Link komentara

  17. Proziva bivsu vlast za sklapanje ugovora?! Pa sada su stampali sve racune za unazad pet godina! Ljudi sami iznosili smece a vi im sada te usluge naplacujete!!! Javna je tajna da izvrsitelji,notari i ostali javni izmisljeni skupljaci haraca deo zarade daju sns-u,to i vrapci znaju. Gorka je to para...vreme ce pokazati.
    (Vidi ga ovaj, 12. januar 2018 16:57)

    # Link komentara

  18. To nisu sudski, već javni (privatni) izvršitelji
     (Srbija, 12. januar 2018 16:36)

    # Link komentara

  19. (Smarty, 12. januar 2018 13:13)
    Tako je, ugovor ili prva priznanica ako je plaćena kojom se pristaje na ugovornu obavezu
     (fabrika_metalnih_proizvoda, 12. januar 2018 16:23)

    # Link komentara

  20. @Misel

    Nije to taj Vlaski do, postoji jos jedan kod Smederevske Palanke. O njemu se ovde prica
    (Marko, 12. januar 2018 16:11)

    # Link komentara

  21. U zakonu o izvrsenju i obezbedjenju NAJVECI problem je stavka urucenje.

    Izvrsitelji i posta uopste vise ni ne pokusavaju da uruce nesto

    Napisu pokusano urucenje ili nije nadjeno lice ma adresi ides posle toga na oglasnu tablu i posle 8 dana postaje pravosnazno sve i nemas kome da se zalis

    Najvece zloupotrebe su na dostavljanju posliljki

    Trebalo bi vlast da promeni zakon kada je dostava u pitanju
     (dule, 12. januar 2018 15:33)

    # Link komentara

  22. Eto vam prilika sad u Martu da se ovo zlo zvano SNS promeni u Beogradu - ako ih opet izglasamo onda nema kukanja na njihov lopovluk I otimacinu......
     (shaban, 12. januar 2018 15:28)

    # Link komentara

  23. E ovo je odlican posao, samo naplacujes a nista ne radis ! Bas me zanima u kojoj je stranci vkasnik firme.
     (POSMATRAC, 12. januar 2018 15:18)

    # Link komentara

  24. izvršitelhi krljaju samo sirotinju i obogatiše se za kstremno kratko vreme...i niko im ništa ne može jer ih šiti vlast!!!
     (Riki, 12. januar 2018 15:13)

    # Link komentara

  25. Glasali ste, dobili ste...
     (chema, 12. januar 2018 15:12)

    # Link komentara

  26. Kažu da je kriva DS? Ako su demokrate sklopile ugovor još davne 2009. i da su oni krivi? Prosto neverovatno. Dali bi današnja vlast krivila prethodnu ako bi neki ugovor bio sklopljen u 19. veku. Znate u komunalnim delatnostima postoji i izvršna vlast i mnogobrojni inspektori koji redovno primaju plate. ONI su glavni krivci jer nerade svoj posao. Aktualnoj vlasti najlakše je napadati predhodne jer time istovremeno ubijaju 2 muve a u ovo predizborno vreme to je najlakši način samoreklamiranja jer ona druga strana ionako nema nikakvog pristupa medijima.
     (e, 12. januar 2018 15:05)

    # Link komentara

  27. Na njegovom mestu ja bih napravio kontratužbu zbog toga što 5. godina nisu odnosili smeće i što nisu imali kontejnera. Izvršitelj je video lak plen i verovatno će cela porodica završiti na ulici. Sa 9000 dinara su bili teška socijala. Bez tih 9000 dinara ako sam dobro pročitao ova porodica na žalost ne može preživeti. Tuga.
    (Branko iz Nemačke, 12. januar 2018 14:44)

    # Link komentara

  28. U pravu ste za zastarelost, ali zaboravljate da stranka mora istaci progovor zastarelosti, ne pazi sud po sluzbenoj duznosti na zastarelost. Razumem da je ovo nepravedno, ali realno, kome toliko nije stalo da makar pita nekog pravnika ili bar samo pogleda na internetu (mada to znaju danas skoro svi) i onda istakne prigovor nema prava da se zali. Ti u porodoci koji ne rade nista su mogli da se iscimaji oko toga. A ne lako cemo, koga briga, a posle kuku majko. Da meni neko preti da mi skine toliko deo mesecnih promanja iscimao bih se da saznam i fusnote podzakonskih akata i ugovora, a njima ocigledno nije toliko bitno.
    [Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (korosavendz, 12. januar 2018 14:00)

    Ti sigurno misliš da sva hrana raste u supermarketu. Pa ti članovi što nemaju primanja, verovatno rade poljoprivredu, a ne ništa kao što ti misliš. A naravno to se ne računa. A svi vole lepo da papaju. Papci.
    (Milka, 12. januar 2018 14:43)

    # Link komentara

  29. Platite što pre. Trebaju im pare za izbore.
     (Kole, 12. januar 2018 14:40)

    # Link komentara

  30. Kako se zove državno uređenje u zemlji sa ovakvim zakonima.?
     (zoran, 12. januar 2018 14:40)

    # Link komentara

  31. Po zakonu izvrsitelji mogu da opterete jednu trecinu penzije ali ovo nije zakon,ovo je nasilje koje svakodnevno sprovodi nad gradjanima otimajuci mu novac,penzije,stanove a drzavu ne zanima socijalni program i hiljade gladnih koji nemaju od cega da zive.Ovo je sadizam koji se sprovodi nad sopstvenim narodom.Bitno da sija jelka i rasveta,samo ne znam kome.Sramota je najblaza rec upucena onima koji misle da su od Boga dani,kako rece nas patrijarh.
    (biba, 12. januar 2018 13:26)

    “odrebom člana 378. Zakona o obligacionim odnosima propisan jednogodišnji rok zastarelosti za potraživanje naknade za isporučenu električnu i toplotnu energiju, plin, vodu, dimničarske usluge i usluge održavanja čistoće, kada je isporuka odnosno usluga obavljena za potrebe domaćinstva”.
    (Neplatisa, 12. januar 2018 13:26)
    … ----------
    Po Zakonu o izvršenju i obezbeđenju plenidba se može izvršiti na 2/3 primanja dužnika.
    Rok za žalbu na zaključak izvršitelja iznosi 8 dana, i u tom roku se može istaći i prigovor zastarelosti nadležnom Osnovnom sudu, a preko dotičnog izvršitelja.
    Na zastarelost sud ne pazi po službenoj dužnosti, te ukoliko se prigovor ne istakne, rešenje postaje pravosnažno i pristupa se njegovom izvršenju.
     (Lala iz Banata, 12. januar 2018 14:40)

    # Link komentara

  32. ocete sa sns u eu pa penzioneri sto se zalite?
     (Nebojsa, 12. januar 2018 14:39)

    # Link komentara

  33. Selo Vlaski Do pripada opstini Zabari.
    (Misel, 12. januar 2018 14:32)

    # Link komentara

  34. Људи, знамо из историје и националне књижевности чиме се код Срба увек заврше оваква времена харача и зулума. Паметнији од нас су говорили да је "ћутање народа опомена владарима", јер иза њега обично уследи деструктивни излив гнева и жеђи за осветом.
    (Samo razmišljam, 12. januar 2018 14:31)

    # Link komentara

  35. Kazna mora biti srazmerna delu i ne sme da ugrozava egzistenciju pojedinca i porodice u ovakvim slucajevima. Osnovni uzrok je primena pravnih standarda iz EU u obligacionim stvarima koji su neprimenljivi u zemljama kao sto je Srbija zbog razlike nacina i kvaliteta zivota od EU. Primena drakonskih kazni posledica je stanja u drustvu i ocene EU da je Srbija zemlja bezbednog porekla.
    (Ratomir, 12. januar 2018 14:27)

    # Link komentara

  36. prosto ovakvoj bahatosti institucija neko mora da stane na put.Ovakva otimačina od onih koji nemaju ništa je nezabelezena.
     (nikola, 12. januar 2018 14:19)

    # Link komentara

  37. Krivi smo mi...
     (Ica, 12. januar 2018 14:13)

    # Link komentara

  38. U pravu ste za zastarelost, ali zaboravljate da stranka mora istaci progovor zastarelosti, ne pazi sud po sluzbenoj duznosti na zastarelost. Razumem da je ovo nepravedno, ali realno, kome toliko nije stalo da makar pita nekog pravnika ili bar samo pogleda na internetu (mada to znaju danas skoro svi) i onda istakne prigovor nema prava da se zali. Ti u porodoci koji ne rade nista su mogli da se iscimaji oko toga. A ne lako cemo, koga briga, a posle kuku majko. Da meni neko preti da mi skine toliko deo mesecnih promanja iscimao bih se da saznam i fusnote podzakonskih akata i ugovora, a njima ocigledno nije toliko bitno.
     (korosavendz, 12. januar 2018 14:00)

    # Link komentara

  39. @ Da li imate ugovor koji je potpisan sa tim komunalnim preduzećem?Ako niste potisali ugovor, nemaju na osnovu čega da vas tuže.
    (Smarty, 12. januar 2018 13:13)

    E da je drzava kako treba pa da ovo vazi,ali na zalost nije.
    Zivim u drugom gradu,ali u vezi smeca, dolaze racuni placam na vreme i naravno odnose smece,sve je to ok. Ali nigde nikakav ugovor nije sklopljen. Valjda monopol,sta li je, ja ne znam da li bi moglo i da se odjavi za tu uslugu? Ili idubpo principu dok si ziv moras praviti smece,pa moras biti nas korisnik i nama placati.
     (ASOT, 12. januar 2018 13:54)

    # Link komentara

  40. Dobro studenti i ostali "strucnjaci" jeste, zastareva za godinu dana, ali da li se u postupku na zastarelost pazi po sluzbenoj duznosti ili po prigovoru?

    Treba da prigovore u roku od tri dana. Ako nisu prigovorili, ciao zdravo. Ako im je resenje dostavljeno isticanjem na oglasnu tablu, opet ciao zdravo.
    (srba_the_"exspert"_(tm,c), 12. januar 2018 13:51)

    # Link komentara

  41. Tako i treba.Navikli Srbi da neplaćaju nigde nište i misle da to može doveka.Bravo za izvršitelje.Samo po novčaniku i svi će se dovesti u red.
    (olga, 12. januar 2018 13:28)
    Jesi pročitala tekst, ili funkcionišeš po principu "sit gladnom ne veruje"!? Ako je ovo drugo, znaj da "ničija nije gorela do zore"! Seti se ovoga, kad upadneš u problem!
    (Aleksandar, 12. januar 2018 13:43)

    # Link komentara

  42. Ove obaveze, ako uopste postoji osnov za njih, zasterevaju posle godinu (ili dve, ne secam se) dana
    (Faksi, 12. januar 2018 13:33)

    # Link komentara

  43. Pa čini mi se da ti dugovi zastarevaju nakon godinu dana.
     (student, 12. januar 2018 13:29)

    # Link komentara

  44. Ni manje drzave niti vecih lopova...
     (Alan Ford, 12. januar 2018 13:28)

    # Link komentara

  45. Tako i treba.Navikli Srbi da neplaćaju nigde nište i misle da to može doveka.Bravo za izvršitelje.Samo po novčaniku i svi će se dovesti u red.
    (olga, 12. januar 2018 13:28)

    # Link komentara

  46. Po zakonu izvrsitelji mogu da opterete jednu trecinu penzije ali ovo nije zakon,ovo je nasilje koje svakodnevno sprovodi nad gradjanima otimajuci mu novac,penzije,stanove a drzavu ne zanima socijalni program i hiljade gladnih koji nemaju od cega da zive.Ovo je sadizam koji se sprovodi nad sopstvenim narodom.Bitno da sija jelka i rasveta,samo ne znam kome.Sramota je najblaza rec upucena onima koji misle da su od Boga dani,kako rece nas patrijarh.
    (biba, 12. januar 2018 13:26)

    # Link komentara

  47. “odrebom člana 378. Zakona o obligacionim odnosima propisan jednogodišnji rok zastarelosti za potraživanje naknade za isporučenu električnu i toplotnu energiju, plin, vodu, dimničarske usluge i usluge održavanja čistoće, kada je isporuka odnosno usluga obavljena za potrebe domaćinstva”.
    (Neplatisa, 12. januar 2018 13:26)

    # Link komentara

  48. Cinjenica je da su blokade penzija od strane izvrsitelja dosle u vreme nove vlasti, dakle SNS. Prosla vlast nije odnosila smece i postavljala kontejnere, ali nije nikome nista ni naplacivala. Sad su odjednom odstampane uplatnice za zadnjih pet godina i predate izvrsiteljima na naplatu. Samo se to pokusava podmetnuti staroj vlasti i opravdati ugovorima koje je potpisala stara vlast. Ako smece nije odnoseno, dakle ako usluga nije izvrsena, nema se pravo ni traziti naknada za usluge, pogotovu sto grtadjani nisu ni obavesteni racunima ili bilo kakvim drugim putem da su nekome za nesto duzni.
    (Neca, 12. januar 2018 13:25)

    # Link komentara

  49. Samo je pitanje da li se odnosilo smeće ili ne.Ako se odnosilo ima da se plati ali ako nije onda i ne treba.
    (misko, 12. januar 2018 13:17)

    # Link komentara

  50. Da li imate ugovor koji je potpisan sa tim komunalnim preduzećem?Ako niste potisali ugovor, nemaju na osnovu čega da vas tuže.
    (Smarty, 12. januar 2018 13:13)

    # Link komentara