Nedelja, 12.11.2017.

15:32

Na prugama neviđeni vozovi: 1000 km uz 140 km/h

Putnici u Nemačkoj prvi će za četiri godine moći da putuju vozovima koji za pogon koriste vodonik.

Izvor: Beta

Na prugama neviðeni vozovi: 1000 km uz 140 km/h IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

10 Komentari

Sortiraj po:

Joca

pre 6 godina

Joco! slabo kapiraš , poenta je u tome da se struja skladišti u obliku vodonika ...
(Boro, 13. novembar 2017 09:59)
Ne. Vi ne kapirate da izolovani energetski sistem više ne može da postoji. Vetrogeneratori naprotiv verovanju laika doprinose stabilnosti sistema jer vetar uvek negde duva, ako ne na jednom delu sistema, onda SIGURNO na drugom. Takav je vetar, ne poznaje i ne priznaje nacionalne i državne granice, a takav je neizbežno i elektroenergetski sistem. Zbog toga se iz evropskih fondova subvencionira i izgradnja vetrenjača kod nas. Ne zbog nas, već da bi i oni imali stabilnije napajanje iz vetrogeneratora.
Jedan vetrogenerator, pa čak i cela plantaža na jednom mestu ima smisla koliko i da samo ti imaš (makar i najsavršeniji) telefon. Ima smisla, ali samo da se hvališ time kako imaš, a ne vredi ništa sve dok i drugi, svi drugi ne budu imali. Kapiraš?
Vodonik je alternativa samo za vojsku koja ne može da zavisi od (vojno) ranjivog elektroenergetskog sistema. Zato ga i forsiraju naftni i vojni lobiji. Nemam ništa protiv, ali onda ne treba da se finansira iz civilnih izvora i civilnim parama, niti treba da se eksperimenti predstavljaju kao civilni, niti da se pod maskom ekologije gradi vojna, ratna infrastruktura. Rat i ekologija, to baš ne ide zajedno nikako.

T

pre 6 godina

@Joca Vetrenjace cesto prave vise struje nego sto mrezi treba. Do sada to nije bio problem, ali sa sve vecim viskovima mora da se smisli kako da se energija uskladisti, ili ce vetroelektrane da moraju da se iskljucuju kada imaju najvecu proizvodnju. Jedan od nacina skladistenja energije je da se pravi vodonik. Posle je pitanje sta da se radi sa vodonikom. Jedan od nacina je da se mesa sa prirodnim gasom - ima projekata koji se bave time. Druga varijanta je da se koristi za transport.

Boro

pre 6 godina

Joco! slabo kapiraš , poenta je u tome da se struja skladišti u obliku vodonika kada je jak vetar tj kada je višak struje , tako da vodonik izigrava vršnu električnu energiju , odnosno troši se kada je manjak struje u proizvodnim kapacitetima tj sušama , bez vetra ili sunca. , a oni i onako izbacuju nuklearke i termocentrale na ugalj.

Nina 1989

pre 6 godina

Meanwhile, u raspadnutoj Americi nemamo ni vozove kakve je Evropa imala pre 30 godina, tako da o ovome ne možemo ni da sanjamo.

Koliko se Evropa izdigla poslednje sve decenije, neverovatno. Azija je buducnost svakako, no moj plan sine qua non je ipak selidba u Evropu. U Americi vreme stoji u nekim ludim osamdesetim, totalno zastarela država. Kao i Kanada, uostalom. Šteta.

Joca

pre 6 godina

Ne postoje "vodonični motori" osim kao raketni busteri. I ovi vozovi za pogon imaju električne motore napajane vodoničnim gorivnim ćelijama. Postavlja se automatski pitanje u čemu je prednost ukoliko se vrši dupla konverzija, struja-vodonik, a potom vodonik-struja? Zašto bi ovo bilo bolje od klasične elektrifikacije pruge?
Čini se da je razlog isključivo propagandni, kao "vetrenjače pokreću vozove". Kao da nije isto kada vetrenjače "pumpaju" energiju u elektroenergetski sistem. Ili se na ovaj način mogu "preko Male Krsne" koristiti "zeleni" fondovi za investicije? Tipujem ovo drugo.

TGV ili nista

pre 6 godina

Nema satelita dok ga ne napravi Rus,aviona dok ga ne napravi Amerikanac,automobila dok ga ne napravi Nemac niti voiza ili metroa dok ga ne napravi Francuz.
Batalite Kineze i ostalu bratiju,Francuzi su vec 120 godina strucnjaci za sinska vozila,od njih treba da ucimo i njihove vozove i pruge da kupujemo.

Beli maharadža

pre 6 godina

Pogon na vodonik je mnogo explozivan,čudi me da su ga uveli u železnički saobraćaj!?
(nišlija, 12. novembar 2017 17:08)

Nešto mi govori da su stručnjaci uključeni u projekat manje-više svesni šta je to vodonik. Možda su čak izveli i neke proračune i testove.

Beli maharadža

pre 6 godina

Pogon na vodonik je mnogo explozivan,čudi me da su ga uveli u železnički saobraćaj!?
(nišlija, 12. novembar 2017 17:08)

Nešto mi govori da su stručnjaci uključeni u projekat manje-više svesni šta je to vodonik. Možda su čak izveli i neke proračune i testove.

TGV ili nista

pre 6 godina

Nema satelita dok ga ne napravi Rus,aviona dok ga ne napravi Amerikanac,automobila dok ga ne napravi Nemac niti voiza ili metroa dok ga ne napravi Francuz.
Batalite Kineze i ostalu bratiju,Francuzi su vec 120 godina strucnjaci za sinska vozila,od njih treba da ucimo i njihove vozove i pruge da kupujemo.

Joca

pre 6 godina

Ne postoje "vodonični motori" osim kao raketni busteri. I ovi vozovi za pogon imaju električne motore napajane vodoničnim gorivnim ćelijama. Postavlja se automatski pitanje u čemu je prednost ukoliko se vrši dupla konverzija, struja-vodonik, a potom vodonik-struja? Zašto bi ovo bilo bolje od klasične elektrifikacije pruge?
Čini se da je razlog isključivo propagandni, kao "vetrenjače pokreću vozove". Kao da nije isto kada vetrenjače "pumpaju" energiju u elektroenergetski sistem. Ili se na ovaj način mogu "preko Male Krsne" koristiti "zeleni" fondovi za investicije? Tipujem ovo drugo.

Nina 1989

pre 6 godina

Meanwhile, u raspadnutoj Americi nemamo ni vozove kakve je Evropa imala pre 30 godina, tako da o ovome ne možemo ni da sanjamo.

Koliko se Evropa izdigla poslednje sve decenije, neverovatno. Azija je buducnost svakako, no moj plan sine qua non je ipak selidba u Evropu. U Americi vreme stoji u nekim ludim osamdesetim, totalno zastarela država. Kao i Kanada, uostalom. Šteta.

Joca

pre 6 godina

Joco! slabo kapiraš , poenta je u tome da se struja skladišti u obliku vodonika ...
(Boro, 13. novembar 2017 09:59)
Ne. Vi ne kapirate da izolovani energetski sistem više ne može da postoji. Vetrogeneratori naprotiv verovanju laika doprinose stabilnosti sistema jer vetar uvek negde duva, ako ne na jednom delu sistema, onda SIGURNO na drugom. Takav je vetar, ne poznaje i ne priznaje nacionalne i državne granice, a takav je neizbežno i elektroenergetski sistem. Zbog toga se iz evropskih fondova subvencionira i izgradnja vetrenjača kod nas. Ne zbog nas, već da bi i oni imali stabilnije napajanje iz vetrogeneratora.
Jedan vetrogenerator, pa čak i cela plantaža na jednom mestu ima smisla koliko i da samo ti imaš (makar i najsavršeniji) telefon. Ima smisla, ali samo da se hvališ time kako imaš, a ne vredi ništa sve dok i drugi, svi drugi ne budu imali. Kapiraš?
Vodonik je alternativa samo za vojsku koja ne može da zavisi od (vojno) ranjivog elektroenergetskog sistema. Zato ga i forsiraju naftni i vojni lobiji. Nemam ništa protiv, ali onda ne treba da se finansira iz civilnih izvora i civilnim parama, niti treba da se eksperimenti predstavljaju kao civilni, niti da se pod maskom ekologije gradi vojna, ratna infrastruktura. Rat i ekologija, to baš ne ide zajedno nikako.

T

pre 6 godina

@Joca Vetrenjace cesto prave vise struje nego sto mrezi treba. Do sada to nije bio problem, ali sa sve vecim viskovima mora da se smisli kako da se energija uskladisti, ili ce vetroelektrane da moraju da se iskljucuju kada imaju najvecu proizvodnju. Jedan od nacina skladistenja energije je da se pravi vodonik. Posle je pitanje sta da se radi sa vodonikom. Jedan od nacina je da se mesa sa prirodnim gasom - ima projekata koji se bave time. Druga varijanta je da se koristi za transport.

Boro

pre 6 godina

Joco! slabo kapiraš , poenta je u tome da se struja skladišti u obliku vodonika kada je jak vetar tj kada je višak struje , tako da vodonik izigrava vršnu električnu energiju , odnosno troši se kada je manjak struje u proizvodnim kapacitetima tj sušama , bez vetra ili sunca. , a oni i onako izbacuju nuklearke i termocentrale na ugalj.

TGV ili nista

pre 6 godina

Nema satelita dok ga ne napravi Rus,aviona dok ga ne napravi Amerikanac,automobila dok ga ne napravi Nemac niti voiza ili metroa dok ga ne napravi Francuz.
Batalite Kineze i ostalu bratiju,Francuzi su vec 120 godina strucnjaci za sinska vozila,od njih treba da ucimo i njihove vozove i pruge da kupujemo.

Joca

pre 6 godina

Ne postoje "vodonični motori" osim kao raketni busteri. I ovi vozovi za pogon imaju električne motore napajane vodoničnim gorivnim ćelijama. Postavlja se automatski pitanje u čemu je prednost ukoliko se vrši dupla konverzija, struja-vodonik, a potom vodonik-struja? Zašto bi ovo bilo bolje od klasične elektrifikacije pruge?
Čini se da je razlog isključivo propagandni, kao "vetrenjače pokreću vozove". Kao da nije isto kada vetrenjače "pumpaju" energiju u elektroenergetski sistem. Ili se na ovaj način mogu "preko Male Krsne" koristiti "zeleni" fondovi za investicije? Tipujem ovo drugo.

Nina 1989

pre 6 godina

Meanwhile, u raspadnutoj Americi nemamo ni vozove kakve je Evropa imala pre 30 godina, tako da o ovome ne možemo ni da sanjamo.

Koliko se Evropa izdigla poslednje sve decenije, neverovatno. Azija je buducnost svakako, no moj plan sine qua non je ipak selidba u Evropu. U Americi vreme stoji u nekim ludim osamdesetim, totalno zastarela država. Kao i Kanada, uostalom. Šteta.

Boro

pre 6 godina

Joco! slabo kapiraš , poenta je u tome da se struja skladišti u obliku vodonika kada je jak vetar tj kada je višak struje , tako da vodonik izigrava vršnu električnu energiju , odnosno troši se kada je manjak struje u proizvodnim kapacitetima tj sušama , bez vetra ili sunca. , a oni i onako izbacuju nuklearke i termocentrale na ugalj.

Beli maharadža

pre 6 godina

Pogon na vodonik je mnogo explozivan,čudi me da su ga uveli u železnički saobraćaj!?
(nišlija, 12. novembar 2017 17:08)

Nešto mi govori da su stručnjaci uključeni u projekat manje-više svesni šta je to vodonik. Možda su čak izveli i neke proračune i testove.

Joca

pre 6 godina

Joco! slabo kapiraš , poenta je u tome da se struja skladišti u obliku vodonika ...
(Boro, 13. novembar 2017 09:59)
Ne. Vi ne kapirate da izolovani energetski sistem više ne može da postoji. Vetrogeneratori naprotiv verovanju laika doprinose stabilnosti sistema jer vetar uvek negde duva, ako ne na jednom delu sistema, onda SIGURNO na drugom. Takav je vetar, ne poznaje i ne priznaje nacionalne i državne granice, a takav je neizbežno i elektroenergetski sistem. Zbog toga se iz evropskih fondova subvencionira i izgradnja vetrenjača kod nas. Ne zbog nas, već da bi i oni imali stabilnije napajanje iz vetrogeneratora.
Jedan vetrogenerator, pa čak i cela plantaža na jednom mestu ima smisla koliko i da samo ti imaš (makar i najsavršeniji) telefon. Ima smisla, ali samo da se hvališ time kako imaš, a ne vredi ništa sve dok i drugi, svi drugi ne budu imali. Kapiraš?
Vodonik je alternativa samo za vojsku koja ne može da zavisi od (vojno) ranjivog elektroenergetskog sistema. Zato ga i forsiraju naftni i vojni lobiji. Nemam ništa protiv, ali onda ne treba da se finansira iz civilnih izvora i civilnim parama, niti treba da se eksperimenti predstavljaju kao civilni, niti da se pod maskom ekologije gradi vojna, ratna infrastruktura. Rat i ekologija, to baš ne ide zajedno nikako.

T

pre 6 godina

@Joca Vetrenjace cesto prave vise struje nego sto mrezi treba. Do sada to nije bio problem, ali sa sve vecim viskovima mora da se smisli kako da se energija uskladisti, ili ce vetroelektrane da moraju da se iskljucuju kada imaju najvecu proizvodnju. Jedan od nacina skladistenja energije je da se pravi vodonik. Posle je pitanje sta da se radi sa vodonikom. Jedan od nacina je da se mesa sa prirodnim gasom - ima projekata koji se bave time. Druga varijanta je da se koristi za transport.