Nedelja, 05.11.2017.

10:24

Kako smo kupili stan u Grčkoj i koliko je koštao

Iskustva Srba sa kupovinom nekretnina na grčkom moru su brojna, a procedura je kod svih manje-više slična.

Izvor: Grèka info

Kako smo kupili stan u Grèkoj i koliko je koštao IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

103 Komentari

Sortiraj po:

FlipFlop

pre 6 godina

Ljudi treba da kupuju samo strateške nekretnine. To su one gde provodite najmanje 4 meseca godišnje. Sve drugo je u stvari loše uložen novac. Neko je već objasnio da za 70.000 eur možeš letovati 35 godina...

ja

pre 6 godina

@ (boravak, 06. novembar 2017 11:22)

Ma ne traže Grci ni pasoš, u tome je poenta. Kako će da te evidentira ako ti ne lupi pečat ili ne provuče biometrijski pasoš kroz kompjuter??

Mirko Kojotovski

pre 6 godina

I ja sam uzeo nekretninu na moru za 80somica.Kreda na deset godina.Bilo malo guravo. Nekako se izdržalo.Danas samo kasiram i ulažem u druge stanove.Prva nekretnina na lokaciji je zagarantovana penzija.Vrednost stana je duplo veca ako ne i više. Ostale nekretnine su pod kredom ali izdavanjem se to izjednači. Banke računaju vrednost stana.Ne moraš imati kesa na kontu ili stednoj da bi zaradio.Ako cena nekretnine raste vi ste u plusu.Tako da iz ništa prodaš stan i imate koju stotinu somova viška na štednji. ...Nekretnine su čudo

ognjen

pre 6 godina

za sve ove zlokobne I ljubomorne komentare zasto je neko potrosio 70,000e I kako su mogli zaraditi tolike pare: Zena je rekla da cim vidi Solun da se oseca kao kod kuce.A kako se neko nece osecati kao kod kuce u stranoj zemlji kad ima tako zavisne,pakosne I ljubomorne sunarodnike.Osecao bih se I ja kao kod kuce vise u Nigeriji nego ovde

boravak

pre 6 godina

@ja
To što nemate pečate na prelazu u Šengensku zonu (ali i općenito u Eu) ne znači da vaši boravci nisu evidentirani. Moj prijatelj je zbog prekoračenja tog maksimuma od 90 dana jednostavno bio vračen s granice sa zabranom ulaska u Hr u trajanju od 6 mjeseci. I kod nas je bilo problema (posebno s američkim, ali i srpskim državljanima) koji su u posjedu kuća u Dalmaciji i Istri oko trajanja njihova boravka. Naravno, nisu bili deportirani, ali su snosili nekakve sankcije, nije mi poznato kako je na koncu taj problem riješen.

Kapetan Ahab

pre 6 godina

Čisto ekonomski gledano, stan u Grčkoj je (najverovatnije) bačen novac, čak i ako se stan izdaje. Da taj stan može da se dobro izdaje i stalno donosi lepe pare, ne bi ga Grk prodavao, nego bi ga sam izdavao.
A kad izdajem stan, onda to i nije sasvim moj stan.

Međutim, ekonomija uvek zanemaruje, ili ne ume da izračuna, ono što ja zovem faktor ili "koeficijent meraka", a to je osećaj zadovoljstva koje čoveku donosi vlasništvo nad nečim.

Osećaj da mogu da kad god poželim da odem na more u Grčku, u svoj stan i ostanem tamo koliko god hoću, svakako proizvodi visok koeficijent meraka. Da li taj koeficijent vredi 70.000 evra? Tim ljudima sigurno vredi, inače ne bi to uradili. Ali nekom drugom ne vredi.

Da ja imam baš MNOGO para, ja ne bih kupio ni stan ni kuću u Grčkoj, nego mali brodić. Nešto skromno, dužine 10, maksimum 12 metara, svejedno motorni ili jedrilica, bitno mi je samo da bude opremljen za duži boravak. Bio bi sasvim u redu čak i stari preuređeni ribarski brod. Grčka ima milion ostrva i trebale bi mi godine da svako od njih istražim. Koji bi to ogroman koeficijent meraka bilo osećanje da mogu da odem gde hoću i ostanem koliko hoću, a sa sobom teglim svoju kućicu, kao puž!

Međutim, drugi bi tu videli samo troškove goriva, priveza i registracije broda, odnosno njihov koeficijent meraka bi tu bio veoma nizak.

Jedini problem s koeficijentom meraka (možda zato ekonomija ne ume da ga izračuna) jeste to što je potpuno ličan i iracionalan!

iz prve ruke

pre 6 godina

Krečenje stana od 70 kvm plus čišćenje sa materijalom 400€?
.....
stan ima oko 3x veću površinu za farbanje od njegove kvadrature
u Zagrebu je cijena 5 kn po m2, tj oko 0,7 eur
210 kvm stana ispadne 150 eur plus 70 eur za materijal
super zarada za dva dana posla

ja

pre 6 godina

@ (Igor, 05. novembar 2017 23:32)

Prvo, nisu svi u Šengen zoni toliko striktni u vezi boravka u istoj. Mogu da vas kontrolišu samo na osnovu evidencije ulaska, a koliko su vam puta Grci lupili pečat u pasoš kada ste ulazili u Grčku? Letujem tamo godinama, a nemam nijedan pečat iz Grčke - kao da nikad tamo nisam bio. Drugo, Šengenski sporazum ne zabranjuje boravak u zoni više od 90 dana u 180 dana, već utvrđuje taj maksimum za turistički boravak, a zemlje same utvrđuju penale za prekoračenje (obično kazna i deportacija). A zamislite turističku zemlju kao što je Grčka, koja deportuje ljude koji nisu kriminalci i, pritom, imaju nekretninu tamo, samo zbog prekoračenja boravka? Meni je to nezamislivo. Treće, uvek možete da se prijavite za neku dugoročniju vizu i da vam se vreme provedeno tamo po osnovu te vize ne uračunava u dati rok od 90 dana. I, naposletku, uvek možete da osnujete firmu preko koje ćete izdavati stan koji tamo imate - zaposlite sebe kao direktora i prijavite se za privremeni boravak...

mup

pre 6 godina

Ovo je novinarska kreacija i nema veze sa tom imaginarnom porodicom, već je skup različitih iskustava. Saveti su dobri i realni, ali ima i bajki za decu. Krečenje stana od 70 kvm plus čišćenje sa materijalom 400€? To ni u Leskovcu ne može za te pare. Nakupi se tu troškova za dobro letovanje i zimovanje, ali ko ima pare drugačije razmišlja, to jest ne razmišlja. Ja bih uvek radije uplatio letovanje na nekom drugom mestu. Obavezno avionom, tamo iznajmim Qvad i uživam u obilascima.

Bre!

pre 6 godina

Preko granice imate pravo da prenesete 1.000.000 Eur i vise ako prijavite carini a do 10 000 bez prijavljivanja.
(gagi, 5. novembar 2017 11:48)

Pa mislim da je i vrapcima na grani jasno da nisu oni isli 7 puta preko granice da donesu ostatak para. Pre bi da su motali novcanice u tubu od paste za zube. Nekoliko njih. Ovo samo spominju da ih kojim slucajem ne bi gonili iz poreske. Boli mene uvo sta ce oni sa svojim parama ako su ih legalno zaradili ali prica je u tim detaljima kao za publiku koja ne procesira nista vise od Velikog Brata.

Igor

pre 6 godina

Mene samo zanima kako ostanete 4 meseca u Šengenu kada je ograničenje 3 meseca?

- Papire jos uvek nisam radio u Gr, ali i to može da se završi kada imaš određenu svotu novca na računu u banci + nekretninu. A ako si pametan u Gr mozes da ostanes i 6 meseci sa jednim izlaskom iz zemlje na sat vremena u međuvremenu.

kesi

pre 6 godina

Sasvim je tačno šta su ljudi napisali.To je jedan od načina za kupovinu.Nekretnina se izdaje,pokriva troškove,vraća uloženo i svake godine zaradi za letovanje.A nekretnina i dalje njihova,samo što ima još veću tržišnu vrednost.

Mandrak

pre 6 godina

a mozda je freelancer pa ce da isplati kredit za cas, radeci 11 ipo meseci sa mora I dodje u beograd na nediljicu dve da ga malo pljujete ahhaha
(mi, 5. novembar 2017 19:41)

Ako nema EU državljanstvo, onda može da bude tamo 3 meseca pa 3 meseca u Srbiji i tako naizmenično, a ne može tamo da provede 11 ipo meseci godišnje već maksimalno 6.

Mandrak

pre 6 godina

Ne razumem vas, svi znate sta i kako sa tuđim parama. Toliko dobrih saveta, čovek pomisli da su u Srbiji samo milioneri (sve dobre kombinacije). Kupio sam stan na Halkidikiju za izdavanje, uložio sam 120.000 EUR i nikada ga nisam izdao. Sa suprugom odem na more u maju i vratim se u Bg krajem septembra, tako da ni sva zarada od izdavanja ne može da se poredi sa uživanjem koje tamo imamo... ajde sad neki savet kako sam pogrešio i gde mogu da idem za 120.000 EUR. Hvala

Mene samo zanima kako ostanete 4 meseca u Šengenu kada je ograničenje 3 meseca?

A što se tiče tuđih para, slobodno neka kupe žetone i igraju rulet, njihova stvar. Ovde se promoviše kupovina "luksuznih" stanova po grčkim vikend naseljima pa imam pravo da dam svoje mišljenje. Za to služe komentari.

Marko

pre 6 godina

(Djura Beton, 05. novembar 2017 20:32)

Bravo, apsolutno se slazem sa tobom. Moj otac je iz pepela podigao kucu u rodnom selu, a u selu vise niko ne zivii, i bukvalno mu je ćef da jednom godisnje ode tamo, bude mesec dana i vrati se u Beograd. Ni za sta mu kuca tamo ne sluzi, osim da on ispuni svoju zelju i uziva. Tako da, svako ko moze i treba da uziva i radi sta hoce sa svojim parama.

Tera

pre 6 godina

Ja planiram do godine da uradim isto. Verujem da je to dobra investicija, jer ce cena sigurno ici gore. Kao sto savetujem svima, bolje pare koje vam stoje u ormanima da ulozite u njive. Svako ko to uradi danas ce za nekoliko godina dupirati. Bilo gde u Srbiji! Zivi bili pa videli.

Hrabri krojac

pre 6 godina

veoma ograniceno razmisljanje. Nekrtetnina kao ova se ne kupuje samo zbog 10 dana na moru. Kupuje se sto ce joj vrednost porasti i osvariti profit. Osim toga nekretnina moze da zaradjuje za vas. Jednostavno je stavite na airbnb i.i booking i iznajmljujete osim za period kad vam ne treba. Ja sam bio skoro u veneciji nas sedam i iznajmili.smo veliki stan za $370/noc, tri spavace. Eto racunice
(achitwn, 5. novembar 2017 14:57)

Sve je to lepo zamisljeno ali samo pod uslovom sa si Neakalikracanin :), odnosno zivis i radis tamo pa usput da izdajes povremeno visak stabmenog prostora. Da je Atina pa i ajd ali Kalikratia je ipak samo Grcko selo na moru kojih ima bezbroj. Posledni put sam bio tamo pocetkom septembra i jedva sam nasao smestaj jer je celo selo pusto. Pomalo pricam grcki pa sam se raspitivao kod mestana. Pocetkom septembra se skoro svi apartmani zakljucavaju i ljudi odlaze nazad u Solun jer nece da sede tamo mesec dana da bi izdali apartman 5-6 dana i to mozda! Stvarno ne znam kako je jedan komentator izracunao citavih 6000 profita za sezonu? U najmanju ruku nerealno.
Po meni kupovati nekretninu u zemlji za koju te ne vezuju posao i porodicne veze je bacanje para. Cak i ako imas viska para opet ne vidim svrhu osim mozda lepog osecaja da imas nesto u zemlji za koju nas sve vezu lepe uspomene ali nista vise od toga.

Gledaj u svoje dvoriste

pre 6 godina

Citam i ne mogu da verujem primitivnosti nekih komentara. Imam stan u Pragu koristim ga mozda 30-40 dana godisnje placen mnogo vise od ovog stan u Grckoj. Ljudi koriste njihove pare a vas ne ugrozavaju zasto takvi komentari.
Inace jedan moj bivsi klijen ima kucu na Senjaku od jedno 700m2 plus bas veliko dvoriste a mislim da godisnje u njoj provede max. 7 dana. Cena izdavanje takve nekratnine neko npr ambasadi je preko 5000 hiljada evra
ali coveku to znaci ko prosecnom Srbinu 100 dinara.

Djura Beton

pre 6 godina

Koliko primitivizma u komentarima pa to je strahota... Ljudi su naporavili pravi potez jer ocigledno vole tu lokaciju.
Ja sam licno u potrazi za kupovinom zemlje u jednoj selundraci izmedju Bara i Ulcinja. I sada ce neko da mi prosipa kako za te pare mogu da obidjem i letujem 20 godina na marsu. Al ja zelim bas u tom selu, da imam bas svoju kucu, da sedim u njoj kad ja hocu i koliko hocu, da je sredim po svom ukisu i da ne odgovaram nikome da blenem u more ceo dan pa makr to bilo i deset dana. I to cu da uradim iz cistog zadovoljstva i rodjenog hira.

Putnik

pre 6 godina

Mala greška odnosno nepotpuna informacija u tekstu oko poreza. Gpdišnji porez na imovinu može da se vide online na sajtu poreske uprave i nema nikakve potrebe za notarom. Mi plaćamo advokata 70 Eura paušalno godišnje za razne usluge, a izmedju ostalog i hendlovanje poreza. Prvi put čujem da se porez radi preko notara. Obično to ljudi rade sami (ako imaju elementarno znanje grčkog) ili preko knjigovodje ili advokata.

toma

pre 6 godina

tekst je ok .ne razumem komentare sa savetima sta bi neko sa tim parama....ljudi - njihova stvar njihove pare jednostavno vole ljudi i srecno ! za ovog sto misli da su penzioneri - tesko da bi penzioneri dobili stambeni kredit .
jedino mi je simpaticno u tekstu kad gospodja prica kako se porez placa na 'katastsrsku vrednost" haha porez se placa na vrednost iz ugovora a gospodja je u dogovoru sa prodavcem malo utajila poreza hahaha . druga stvar - za iznos do 10.000€ ne treba nikakva potvrda iz banke .
pozdrav ljudima u zelim im svu srecu i dugo uzivanje u zemlji bogova ....

Pera Magic Mitic

pre 6 godina

Za 1500 evra kolika je samo rezija za stan, porodica moze da letuje mesec dana u grckoj, a ostane ti 70 000 evra sa strane.
(Nikola, 05. novembar 2017 12:16)
I onda za tih 70.000 kupis trosoban stan na grckom primorju i iznajmljujes ga.

Saša

pre 6 godina

Sve je to lepo ali ovi koji računaju na neku specijalnu zaradu od rentanja moraju da znaju da je i to posao pogotovo ako rentaš samo jedan stan. Drugo, sezona ne traje 12 meseci nego oko 3 a ako i sam misliš da letuješ tu onda i kraće za toliko. Poželeo sam i ja da imam stan u Grčkoj, svidja mi se ta zemlja mnogo, ali to se ipak neće desiti. I ako bih kupovao, kupio bih stan u Atini negde, nešto skromno a pristojno.

mi

pre 6 godina

a mozda je freelancer pa ce da isplati kredit za cas, radeci 11 ipo meseci sa mora I dodje u beograd na nediljicu dve da ga malo pljujete ahhaha

Riki Lugonjic

pre 6 godina

Mogli su za te pare da kupe Golfa, Alfu ili Stila, zakupe VIP lozu na Marakani, igraju kladionicu i sede u kaficu. A uvece na splavare. Kako su samo glupi!

Igor

pre 6 godina

Ne razumem vas, svi znate sta i kako sa tuđim parama. Toliko dobrih saveta, čovek pomisli da su u Srbiji samo milioneri (sve dobre kombinacije). Kupio sam stan na Halkidikiju za izdavanje, uložio sam 120.000 EUR i nikada ga nisam izdao. Sa suprugom odem na more u maju i vratim se u Bg krajem septembra, tako da ni sva zarada od izdavanja ne može da se poredi sa uživanjem koje tamo imamo... ajde sad neki savet kako sam pogrešio i gde mogu da idem za 120.000 EUR. Hvala

oprem de moi

pre 6 godina

I sta rade sa tim stanom kad ga koriste neko kratko vreme? Znas sta, "je li gospodine kapetane, jel ti mislis da je jedna jedina kuca koju smo mi njima zapalili ili koju su oni nama zapalili posteno zaradjena? jeste k moj. da smo ih posteno pravili, ne bi ih tako lako palili jedni drugima". Sta mi ovo znaci? Pa da za iste pare ima da se kupi slicno u pravoj civilizaciji, a ne u nekom tamo grckom selu sa plazom, i da onaj ko je posteno zaradio 70,000 evra ih ne bi tako bacao za nesto potpuno suludo sto i ne koristi. Sve u svemu, oprem dobro.

mick

pre 6 godina

citam ove komentare tipa zar da dam 70k eura da bi letovao 10 dana i ne mogu da verujem sta citam. a nije vam palo na pamet da se taj stan izdaje i kad niste tamo tih famoznih 10 dana?

Dobar plan

pre 6 godina

I kad umru, ostace stan djeci. Za 25 godina stan ce vrijediti duplo. Nasljednici ga mogu prodati ili korsitit. Nemamo svi iste ciljeve, mozda vole taj lifestyle ili hoce da im djeca govore Grcki. a mozda hoce I da imaju dom u Grckoj. Dobro je kad si ljudi mogu priustiti ono sto zele.

Johnny

pre 6 godina

Stalno se spominje 70.000 a u cenu spadaju I svi troskovi koji su placeni 7.450eur plus troskovi odlaska I smestaja par puta dok su sredjivali papire. Na cenu stana treba da se uzme i kamata na kredit od 50.000 koji su uzeli.
Da li se isplati samo oni znaju.

Aleksandar

pre 6 godina

Sad i poreska resenja idu elektronski i stize Vam na mail kao i racuni za struju. Sve mozete platiti svojom kreditnom karticom iz Srbije

Andreja

pre 6 godina

Ove ljude niko nije naterao na ovu kupovinu.Oni to ne bi kupovali da nisu nasli neku racunicu i zadovoljstvo.Mislim da nema potrebe da im neko ovde prosipa pamet sta ce da rade sa svojim novcem,a pri tom bar 80% tih pametnjakovica se jedva sastavi do sledece plate.Srbi cim nesto kupe vec razmisljaju o prodaji i zaradi.Covek bi rekao da u Srbiji zive sve samo berzanski trgovci,brokeri i milioneri,kad ono....

bojan

pre 6 godina

Mozda je bolje staviti novac u banku, sa kamatom od +0.1? Nije nego. A stan se leti koristi 3 meseca. Nije 12 meseci u izdavanju. Mislim da je OK kupovina. Cene su nesto pale, ali je po meni to bolje nego staviti novac u banku. A Nea Kalikratija je super blizu Soluna, lepo je i zimi i nije pusto. I imaju sjajne plaze u okolini.

rango

pre 6 godina

Čemu sve ovo ?!70.000 evra bačenih para + godišnji troškovi održavanja a sve da bi se možda 10 dana godišnje provelo u Grčkoj?!Odličan tekst, kako bi naši ljudi dobili i definitivnu potvrdu zašto NE TREBA kupovati nekretninu u Grčkoj, osim ako ste multimiloner i ne znate šta ćete sa parama.(JeRemija, 5. novembar 2017 11:50)
Jesu ovi naivni sa ovakvim komentarima! Ovako jarane, oni ce plafon u tom stanu provesti mjesec dana do dva godisnje, a ostalih deset mjeseci ga rentaju i samim tim taj stan ce otplatiti za 5-10 godina.

duki

pre 6 godina

Moji imaju stan u GR i mnogo se lakse zavrsavaju stvari nego ovde. Licno sam bio prisutan, lokalac koji ima agenciju za nekretnine nam je pomogao vise nego svi ostali za zivota. Spojio nas je sa svim ljudima koji nam trebaju, detaljno nas upoznao sa mestom i blizom okolinom. Sada je GR jeftinija za kupovinu nakretnina nego CG, s obzirom da se svi trpaju u BD gde su bolesne cene kvadrata i vasariste traje cele sezone. Dam 2k € za m2 i bijem se oko parkinga svaki put jer garaza kosta kao garsonjera u NS. O ljubaznosti lokalaca ne bi mnogo, licno sam imao sukoba sa osobljem a nije malo para ostavljeno dole.

polupripitomljeni texasanin

pre 6 godina

za 70.000 EUR-a mogu letovati 35 godina po ceni od 2.000 EUR-a za svaki odmor, menjati mesta, posetiti čak i daleke destinacije i uživati ....
(Milos, 05. novembar 2017 12:50)

A šta ako su ljudi u penziji ili imaju dovoljno novca da više ne moraju da rade pa onda provedu 3-6 meseci u Grckoj? A ostatak vremena recimo uživaju po ostatku sveta I Srbiji. Imam prijatelje koji žive o rade u USA preko 20 godina I tamo imaju par nekretnina I sada su upravo ovo uradili u cetrdesetim.

Mandrak

pre 6 godina

Cena noćenja u Grčkoj je zanemarljiva u odnosu na ukupne troškove, pogotovo u vikend naselju u rangu sa Krčedinom i Slankamenom. Većina onih što se tamo kupaju dođe iz Soluna u subotu ili nedelju ujutro, eventualno prenoći u subotu noć, jede, pije, sunča se i vrati uveče za Solun. Pretpostavljam da se tamo može naći ležaj za 3-4€ po osobi, pogotovo ako se ide na preko 7 dana. Za tako nešto se ne isplati uzimati kredit za skupu nekretninu i još plaćati godišnje režije od 1200€. Pre bih kupio stan u Sutomoru iako sam sa Crnom Gorom na Vi.

Aristotel

pre 6 godina

Čemu sve ovo ?!
70.000 evra bačenih para + godišnji troškovi održavanja a sve da bi se možda 10 dana godišnje provelo u Grčkoj?!

Odličan tekst, kako bi naši ljudi dobili i definitivnu potvrdu zašto NE TREBA kupovati nekretninu u Grčkoj, osim ako ste multimiloner i ne znate šta ćete sa parama.
(JeRemija, 5. novembar 2017 11:50)

Gluposti.
Ako radis kao freelancer online, radis odakle stignes i koliko hoces.
A kuca na moru, i to u Grckoj, pa makar to bila i Nea Kalikratija... To vec nema cenu.

Milos Jovic

pre 6 godina

@jegulja
To bre jeftinije nego ovde u Srbiji... Preseli se ti blago nama tamo u bratsku Hrvatsku

@turista
BRAVO! To je i moj san...

SaleKuleas

pre 6 godina

Prethodna 4-5 komentara upravo odslikava mentalni sklop prosečnog Srbina - jedan pita 'el ste platili porez',drugi pametuje o naduvanoj ceni,treći kaže kako je glupo kupovati stan 'tamo negde' !? Svako od njih zna kako bi sa tuđim novcem ! Tužna srpska svakodnevica.

Bozo

pre 6 godina

ASTERIX

Ajde razmisli malo bolje.
Moze se zaraditi i vise od 2000 Evra, pa opet ici na druga mesta.
Taj kapital je mrtav, moze mu skociti cena a moze i drasticno pasti.
A Grci ce sigurno naci nacina da povrate te vikednice i stanove koje su "izgubili".

mcm

pre 6 godina

Ovaj stan (apartman) je od 80 do 100€ dnevno u sezoni zakup. Sezona traje 3 meseca u grckoj, ali da kazemo da ces ful kapacitete imati 2 meseca. 60 dana puta 80€ je 4800€ po sezoni a moze ici i do 6000€. Odrzavanje kosta 2000. Godisnje cisto od izdavanja ostane 3000€. 70000 podeljeno sa 3000 je 23 godine. Letujes dzabe 23 god, ustedis, 1000-1500 godisnje na tome to je jos 30000€. Ostala ti kuca na moru za 10god u vrednosti od 70000, odnosno dobar si 7000€ godisnje ili 600€ mesecno. Matematika je cudo

mara

pre 6 godina

u celoj prici mene zanima koja je sustina kupovine stana i da li se isplati. dakle, da li kupuju stan da bi tamo letovali svake godine (i da li se isplati), ili su kupili stan da bi ga izdavali preko cele godine (i da li se isplati). verujem da i druge to zanima

komentator

pre 6 godina

Sa ulozenih 70-80.000 evra u dve garsonjere u sirem centru Beograda se moze primetno vise prihodovati. Samo sto u tom slucaju nema jeftinog letovanja :)

Baćuška

pre 6 godina

@mcm, samo si zaboravio da je deo kupljen iz kredita, a kamata na 25 godina ce biti skoro kao i glavnica, znaci povrat investicije za 40-50 godina. Vrh brate.

ana

pre 6 godina

@Sve na mućkubi prevaru: katastarska i tržišna vrednost stana su 2 različite stvari. Ugovor se pravi na osnovu tržišne, a ne katastarske vrednosti, mada u ugovoru ljudi ponekad navedu manje, da bi platili niži porez, ako je 10-15% manje, može i da prođe, ako se stavi neka nerealno niska cena, teško. Govorim o ozbiljnim državama EU.

NIKOLA

pre 6 godina

Biznismeni iz fotelje, da tu može nešto da se zaradi iznajmljivanjem što bi Grk prodavao stan po tim cenama.A mi iz Srbije stotinama kilometara daleko pravimo računicu.Molim vlasnicu stana preko cene stana za ovih 6-7 godina koliko je ukupno pukla para i izgubila vremena oko stana bukvalno od sredstva za čišćenje,odlazaka do Soluna,po notarima,administraciji do računa i poreza a još da ne dodajemo npr procuri ventil, pukne cev i još milion sitnica što prati svaku nepokretnost a ne stan u zgradi od 40 godina.Oceš siguricu kupi mali stan za te pare u novoj zgradi na dobroj lokaciji u Bg odbi još PDV ako ti je prvi, uzmi lepu kiriju ili izdaj na dan pa letuj de oćeš.

achitwn

pre 6 godina

Čemu sve ovo ?!70.000 evra bačenih para + godišnji troškovi održavanja a sve da bi se možda 10 dana godišnje provelo u Grčkoj?!Odličan tekst, kako bi naši ljudi dobili i definitivnu potvrdu zašto NE TREBA kupovati nekretninu u Grčkoj, osim ako ste multimiloner i ne znate šta ćete sa parama.
(JeRemija, 05. novembar 2017 11:50)veoma ograniceno razmisljanje. Nekrtetnina kao ova se ne kupuje samo zbog 10 dana na moru. Kupuje se sto ce joj vrednost porasti i osvariti profit. Osim toga nekretnina moze da zaradjuje za vas. Jednostavno je stavite na airbnb i.i booking i iznajmljujete osim za period kad vam ne treba. Ja sam bio skoro u veneciji nas sedam i iznajmili.smo veliki stan za $370/noc, tri spavace. Eto racunice

Miskec

pre 6 godina

"Preko granice imate pravo da prenesete 1.000.000 Eur i vise ako prijavite carini a do 10 000 bez prijavljivanja.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (gagi, 5. novembar 2017 11:48)"
Nije tacno, veci iznos od 10 000 evra iz Srbije mogu da iznesu samo nerezidenti i to 1. na osnovu potvrde o unosu efektivnog stranog novca, do iznosa naznacenog na potvrdi, 2. na osnovu potvrde banke da je novac koji iznose podigao sa svog racuna ili stedne knjizice kod banke u RS, do iznosa naznacenog na potvrdi, 3. na osnovu potvrde menjaca da je novac koi iznosi stekao prodajom dinara dobijenih prethodnim koriscenjem platne kartice u RS do iznosa naznacenog na potvrdi. Rezidenti, ili gradjani Srbije ne mogu ni po kom osnovu iznositi vecu sumu od 10 000 evra. Tako pise u uputstvu Uprave carine koju mozete dobiti na svakom granicnom prelazu!

hm

pre 6 godina

za 70.000 EUR-a mogu letovati 35 godina po ceni od 2.000 EUR-a za svaki odmor, menjati mesta, posetiti čak i daleke destinacije i uživati ....
(Milos, 5. novembar 2017 12:50)

Da, ali njima nakon 35 godina ostaje stan, koji moze ali i nemora vrijediti duplo. Oni mogu negdju drugdje na godišnji a stan iznajmljivati i tako stan pokrije godišnji, a i dalje ostaje ta vrijednost. Naravno da imaju i troškove, ali ako bi usporedjivali potrošiti 70.000 eur ili negdje uložiti, onda potrošač definitivno gubi.

ja

pre 6 godina

@ (Milos, 05. novembar 2017 12:50)

Da, ali posle 35 godina besplatnih letovanja, oni će taj stan prodati makar za onoliko koliko su ga platili...

Sve na mućku i prevaru

pre 6 godina

Sastavili ugovor na katastarsku vrednost, a ostatak doplatili u gotovini.Zato je Grčka propala, zato što je to Srbija koja ima more.

Јабучило

pre 6 godina

Не видим сврху. Куповина 70.000€ + бар 1200€ сваке године за одржавање.

Ако га издају, ето неког прихода, али питање је коликог. А опет улазиш у стан после неког. И увек идеш на исто место на море.

ASTERIX

pre 6 godina

@Milos
A jel oni moraju tu da letuju?
Dal mogu da uzmu za izdavanje 4000-5000€ godišnje, time da pokriju godišnje dažbine I opet odu na letovanje od 2000€?
Nije toliko teško malo razmisliti...

Saka bede mrzi kapitalizam

pre 6 godina

"za 70.000 EUR-a mogu letovati 35 godina po ceni od 2.000 EUR-a za svaki odmor, menjati mesta, posetiti čak i daleke destinacije i uživati ....
(Milos, 5. novembar 2017 12:50)"

Da, ali ona moze, posle 35 godina, da ostavi svojoj deci jedan kapital.

Nikki

pre 6 godina

Jao pazi ove genijalce koji komentarisu. Pa jel vam palo na pamet da covek ostatak leta moze da izdaje stan kad nije tu. Odlicna investicija, bravo!

DOKTOR NAUKA SA MEGATRENDA, NEPISMEN

pre 6 godina

Kupovina stana ili kuce na moru je totalna glupost.
Osim za one koji imaju bas dosta viska novca i vremena, da mogu to kvalitetno da iskoriste.
Sami troskovi odrzavanja su takvi da mozete da letujete na vecini evropskih destinacija, jedno desetak dana pa cak i dalje.
I to su oni redovni troskovi.
A vrlo cesto vas sacekaju i vanredni troskovi, sto verovatno razume svako ko duze vremena ima vikendicu ili kucu ili stan u koji retko odlazi.
Takodje vezani ste za jedno mesto(ako vec zelite da iskoristite tu nekretninu), sto je u danasnje vreme brzog transporta i otkrivanja novih destinacija glupost.
E sad ako izdajete tu nekretninu, da bi bili na nuli ili nesto zaradili, onda vam je isto kao da idete u hotel ili tudji apartman, jer je u vasoj nekretnini takodje svako s_ao, p_sao..........A OPET IDETE NA ISTO MESTO.
A taj novac verovatno mozete bolje oploditi i na drugi nacin.

Mita

pre 6 godina

Ovo se jedino isplati,ako ste u penziji,pa se preselite tamo da zivite,pod uslovom da ima neka hitna pomoc u blizini,ili ako ne radite nista,mladji ste,neko vas izdrzava ili imate para,i mozete tamo boravite 10 meseci.To je jedina istina,a u komentarima koliko ima ljubomore to je za psihijatra.Samo da onaj drugi nema,da se muci,da zivi u 20 m2 u Krnjaci i naravno samo da mu crkne krava.

ja

pre 6 godina

Mislim da su ga preplatili, iako je to bilo 2011. godine. Siguran sam da bi sada takav stan mogao da se kupi za upola manje para - Beograđanima je sve ispod 1.000 evra po kvadratu jeftino, pa se zato nisu ni cenkali, iako sam siguran da su mogli bar za 10-15.000 da spuste cenu. Drugo, za one koji komentarišu da je stan u Grčkoj promašena investicija - ne žive svi u Bg, pa da im je Grčka put od dva dana. Mi Vranjanci smo za par sati na moru...

Nemanja

pre 6 godina

I da provedem mesec dana na moru svake godine, tj. da odem vise puta tokom godine, opet je nekako preskupo i rekao bih neisplativo. Prvo ne radi se o vrhunskoj lokaciji, drugo mi kao porodica trosimo godisnje oko 2000-2500 eura na odmore, znaci u tu cenu ulazi letovanje sa svim troskovima + odlazak na planinu nekoliko dana i obicno jos neki izlet dal u inostranstvo ili sta vec ... e sad vama pored toga sto ste za nekretninu pukli 75000 trebaju stavke za placanje svih racuna + poreza svake godine, drugo opet placate put do svog stana + hrana itd ... znaci vlasnik stana stedi samo na smestaju ali i to nije velika usteda jer godisnje ima bar 500 eura troskova oko nekretnine ... mozda se isplati samo za nekog ko je provodi godisnje minimum 2-3 meseca na moru.

bb

pre 6 godina

Jel su prijavili ovaj stan nasoj poreskoj upravi, jer po zakonu nasi gradjani mora da prijave svu imovinu i zaradu koju ostvare u inostranstvu pored imovine i zarade koje ostvaruju u Srbiji.

serb

pre 6 godina

svaka cast ljudima na kupovini, a cela prica oko kupovine i papirologije deluje ista komplikacija kao kod nas, samo sto u ovom slucaju zivis na moru, bez obzira 15 dana ili koliko god.. al zavist u komentarima je cudo!

Jegulja

pre 6 godina

auuuuuu sta ovi imaju a jos digli i kredit za to? dvorac? moj primer, sutivan, brac, hrvatska:

41m2 stan, dvoriste, vrt (nije bas kao premijerka).

porez godisnji 605 hrk (80 eur), komunalna naknada godisnja 160 hrk (21 eur), odvozenje djubreta godisnje 320 hrk (42 eur), struja pausal godisnje 200 hrk (26 eur) i voda pausali nemam pojma manje od struje. kartica sa 10 giga neta, 200 minuta u okviru hrvatske 55 hrk (7 eur). budem tamo mesec, mesec i po dana, savrseno prijatno medju domacim svetom, sve pohvale, ni najmanjeg problema.

**

pre 6 godina

Savrseno! Uzivancija 😊, i ja bih nesto slicno samo juznije i za penziju kad prestanem da rmbacim. Inace, za ove kojima je ovo sve grozno i dugo se putuje, otkud vi znate da oni tamo provode samo 10 dana godisnje, ljudi imaju razlicite stilove zivota i mogucnosti. A avionom se do Grcke stize brze nego petkom od Novog Beograda do centra kolima... tako da... be budite "uskogrudi" :)

ds97

pre 6 godina

Pošto sam i sam bio svedok kupovine nekretnine, mogu da kažem da su navedeni cifre tačne. Ko ima novca i ko to želi, ovo je dobra stvar. Mnogo bolja od bgh20 ili sličnih. Sa mesec, dva izdavanja pouzdanim korisnicima leti, pokrićete sve godišnje troškove.
Ps. Kad se završe auto putevi Bg - Solun 6-8 sati. Nea Kalikratija još 50 km.

turista

pre 6 godina

Meni je mnogo bolja opcija kamper ili kamp kućica. Sada zaista ima takvih da izgledaju kao stan. Mi idemo sa našom kućom na točkovima gde poželimo, koristimo vikende po Srbiji i Bosni. Sa stanom u mestu smo ograničeni i zaista nam se ne isplati otići do Grčke na tri dana. Ovako kuća je gde je parkiramo. Ne mogu da zamislim ni odmor uvek na istom mestu. Moja preporuka, ko ima dobro društvo, zabave uvek ovako, naročito za decu. Mi ne bi mogli svakog vikenda hotele, ovako kampovi su jeftiniji, naša hrana, jeli bi i kući to i vikendi iskoristimo kao mini odmori. Naš kamper je za nas prava investicija, vredeo svakog dinara.

Mix

pre 6 godina

Jako pametan potez. Omogucujete svoj deci da provedu celo leto na moru, sa tim sto treba da se organizuju bake i deke ili vec neko da ih cuva. Kada se svi matori izmenjaju po dve tri nedelje deci super. Naravno, ko ima.

Radisa

pre 6 godina

Jel su prijavili ovaj stan nasoj poreskoj upravi, jer po zakonu nasi gradjani mora da prijave svu imovinu i zaradu koju ostvare u inostranstvu pored imovine i zarade koje ostvaruju u Srbiji.
(bb, 5. novembar 2017 12:01)

Pusti sad to, nego jel prijavljujes ti kad ne dobijes fiskalni racun? Po Zakonu si obavezan da to radis.

Sve same postenjacine u ovoj drzavi, bas pohvalno.

skupa lekcija

pre 6 godina

Ovo je recept kako ne treba raditi. I kod nas ko se ne trudi oderu ga agencije, advokati, posrednici, a moze lepo da nadje direktno vlasnik i kod notara sastavi i overi ugovor. Svakako da Grci ne idu kod notara da placaju komunalije i poreze, ali kad si stranac ...

Mihovil miš

pre 6 godina

Cena po katasteru 43.000, kupljeno za 70.000. Mislim da je prodajna cena jako naduvana jer nikako ne bi trebala biti veča od 20% od katasrarske vrednosti.
Lepo je imati kuću na moru, ali nikako ne za jednu ali dve posete tokom godine!
Nekretnine na moru isplate se Slovencika koji kupuju u Istri i Kvarneru koji stižu tamo za sat - najviše dva - vremena, tamo su za godišnji odmor, praznike, produžene vikende itd.
700 km iz Beograda sa čekanjem na granicama od 3-13 sati zna da bude jako nezgodno.

JeRemija

pre 6 godina

Čemu sve ovo ?!
70.000 evra bačenih para + godišnji troškovi održavanja a sve da bi se možda 10 dana godišnje provelo u Grčkoj?!

Odličan tekst, kako bi naši ljudi dobili i definitivnu potvrdu zašto NE TREBA kupovati nekretninu u Grčkoj, osim ako ste multimiloner i ne znate šta ćete sa parama.

Radisa

pre 6 godina

Jel su prijavili ovaj stan nasoj poreskoj upravi, jer po zakonu nasi gradjani mora da prijave svu imovinu i zaradu koju ostvare u inostranstvu pored imovine i zarade koje ostvaruju u Srbiji.
(bb, 5. novembar 2017 12:01)

Pusti sad to, nego jel prijavljujes ti kad ne dobijes fiskalni racun? Po Zakonu si obavezan da to radis.

Sve same postenjacine u ovoj drzavi, bas pohvalno.

JeRemija

pre 6 godina

Čemu sve ovo ?!
70.000 evra bačenih para + godišnji troškovi održavanja a sve da bi se možda 10 dana godišnje provelo u Grčkoj?!

Odličan tekst, kako bi naši ljudi dobili i definitivnu potvrdu zašto NE TREBA kupovati nekretninu u Grčkoj, osim ako ste multimiloner i ne znate šta ćete sa parama.

**

pre 6 godina

Savrseno! Uzivancija 😊, i ja bih nesto slicno samo juznije i za penziju kad prestanem da rmbacim. Inace, za ove kojima je ovo sve grozno i dugo se putuje, otkud vi znate da oni tamo provode samo 10 dana godisnje, ljudi imaju razlicite stilove zivota i mogucnosti. A avionom se do Grcke stize brze nego petkom od Novog Beograda do centra kolima... tako da... be budite "uskogrudi" :)

Mihovil miš

pre 6 godina

Cena po katasteru 43.000, kupljeno za 70.000. Mislim da je prodajna cena jako naduvana jer nikako ne bi trebala biti veča od 20% od katasrarske vrednosti.
Lepo je imati kuću na moru, ali nikako ne za jednu ali dve posete tokom godine!
Nekretnine na moru isplate se Slovencika koji kupuju u Istri i Kvarneru koji stižu tamo za sat - najviše dva - vremena, tamo su za godišnji odmor, praznike, produžene vikende itd.
700 km iz Beograda sa čekanjem na granicama od 3-13 sati zna da bude jako nezgodno.

SaleKuleas

pre 6 godina

Prethodna 4-5 komentara upravo odslikava mentalni sklop prosečnog Srbina - jedan pita 'el ste platili porez',drugi pametuje o naduvanoj ceni,treći kaže kako je glupo kupovati stan 'tamo negde' !? Svako od njih zna kako bi sa tuđim novcem ! Tužna srpska svakodnevica.

Saka bede mrzi kapitalizam

pre 6 godina

"za 70.000 EUR-a mogu letovati 35 godina po ceni od 2.000 EUR-a za svaki odmor, menjati mesta, posetiti čak i daleke destinacije i uživati ....
(Milos, 5. novembar 2017 12:50)"

Da, ali ona moze, posle 35 godina, da ostavi svojoj deci jedan kapital.

Mix

pre 6 godina

Jako pametan potez. Omogucujete svoj deci da provedu celo leto na moru, sa tim sto treba da se organizuju bake i deke ili vec neko da ih cuva. Kada se svi matori izmenjaju po dve tri nedelje deci super. Naravno, ko ima.

serb

pre 6 godina

svaka cast ljudima na kupovini, a cela prica oko kupovine i papirologije deluje ista komplikacija kao kod nas, samo sto u ovom slucaju zivis na moru, bez obzira 15 dana ili koliko god.. al zavist u komentarima je cudo!

ASTERIX

pre 6 godina

@Milos
A jel oni moraju tu da letuju?
Dal mogu da uzmu za izdavanje 4000-5000€ godišnje, time da pokriju godišnje dažbine I opet odu na letovanje od 2000€?
Nije toliko teško malo razmisliti...

ja

pre 6 godina

Mislim da su ga preplatili, iako je to bilo 2011. godine. Siguran sam da bi sada takav stan mogao da se kupi za upola manje para - Beograđanima je sve ispod 1.000 evra po kvadratu jeftino, pa se zato nisu ni cenkali, iako sam siguran da su mogli bar za 10-15.000 da spuste cenu. Drugo, za one koji komentarišu da je stan u Grčkoj promašena investicija - ne žive svi u Bg, pa da im je Grčka put od dva dana. Mi Vranjanci smo za par sati na moru...

Aristotel

pre 6 godina

Čemu sve ovo ?!
70.000 evra bačenih para + godišnji troškovi održavanja a sve da bi se možda 10 dana godišnje provelo u Grčkoj?!

Odličan tekst, kako bi naši ljudi dobili i definitivnu potvrdu zašto NE TREBA kupovati nekretninu u Grčkoj, osim ako ste multimiloner i ne znate šta ćete sa parama.
(JeRemija, 5. novembar 2017 11:50)

Gluposti.
Ako radis kao freelancer online, radis odakle stignes i koliko hoces.
A kuca na moru, i to u Grckoj, pa makar to bila i Nea Kalikratija... To vec nema cenu.

turista

pre 6 godina

Meni je mnogo bolja opcija kamper ili kamp kućica. Sada zaista ima takvih da izgledaju kao stan. Mi idemo sa našom kućom na točkovima gde poželimo, koristimo vikende po Srbiji i Bosni. Sa stanom u mestu smo ograničeni i zaista nam se ne isplati otići do Grčke na tri dana. Ovako kuća je gde je parkiramo. Ne mogu da zamislim ni odmor uvek na istom mestu. Moja preporuka, ko ima dobro društvo, zabave uvek ovako, naročito za decu. Mi ne bi mogli svakog vikenda hotele, ovako kampovi su jeftiniji, naša hrana, jeli bi i kući to i vikendi iskoristimo kao mini odmori. Naš kamper je za nas prava investicija, vredeo svakog dinara.

Nikki

pre 6 godina

Jao pazi ove genijalce koji komentarisu. Pa jel vam palo na pamet da covek ostatak leta moze da izdaje stan kad nije tu. Odlicna investicija, bravo!

skupa lekcija

pre 6 godina

Ovo je recept kako ne treba raditi. I kod nas ko se ne trudi oderu ga agencije, advokati, posrednici, a moze lepo da nadje direktno vlasnik i kod notara sastavi i overi ugovor. Svakako da Grci ne idu kod notara da placaju komunalije i poreze, ali kad si stranac ...

hm

pre 6 godina

za 70.000 EUR-a mogu letovati 35 godina po ceni od 2.000 EUR-a za svaki odmor, menjati mesta, posetiti čak i daleke destinacije i uživati ....
(Milos, 5. novembar 2017 12:50)

Da, ali njima nakon 35 godina ostaje stan, koji moze ali i nemora vrijediti duplo. Oni mogu negdju drugdje na godišnji a stan iznajmljivati i tako stan pokrije godišnji, a i dalje ostaje ta vrijednost. Naravno da imaju i troškove, ali ako bi usporedjivali potrošiti 70.000 eur ili negdje uložiti, onda potrošač definitivno gubi.

Djura Beton

pre 6 godina

Koliko primitivizma u komentarima pa to je strahota... Ljudi su naporavili pravi potez jer ocigledno vole tu lokaciju.
Ja sam licno u potrazi za kupovinom zemlje u jednoj selundraci izmedju Bara i Ulcinja. I sada ce neko da mi prosipa kako za te pare mogu da obidjem i letujem 20 godina na marsu. Al ja zelim bas u tom selu, da imam bas svoju kucu, da sedim u njoj kad ja hocu i koliko hocu, da je sredim po svom ukisu i da ne odgovaram nikome da blenem u more ceo dan pa makr to bilo i deset dana. I to cu da uradim iz cistog zadovoljstva i rodjenog hira.

Igor

pre 6 godina

Ne razumem vas, svi znate sta i kako sa tuđim parama. Toliko dobrih saveta, čovek pomisli da su u Srbiji samo milioneri (sve dobre kombinacije). Kupio sam stan na Halkidikiju za izdavanje, uložio sam 120.000 EUR i nikada ga nisam izdao. Sa suprugom odem na more u maju i vratim se u Bg krajem septembra, tako da ni sva zarada od izdavanja ne može da se poredi sa uživanjem koje tamo imamo... ajde sad neki savet kako sam pogrešio i gde mogu da idem za 120.000 EUR. Hvala

Mita

pre 6 godina

Ovo se jedino isplati,ako ste u penziji,pa se preselite tamo da zivite,pod uslovom da ima neka hitna pomoc u blizini,ili ako ne radite nista,mladji ste,neko vas izdrzava ili imate para,i mozete tamo boravite 10 meseci.To je jedina istina,a u komentarima koliko ima ljubomore to je za psihijatra.Samo da onaj drugi nema,da se muci,da zivi u 20 m2 u Krnjaci i naravno samo da mu crkne krava.

ja

pre 6 godina

@ (Milos, 05. novembar 2017 12:50)

Da, ali posle 35 godina besplatnih letovanja, oni će taj stan prodati makar za onoliko koliko su ga platili...

Dobar plan

pre 6 godina

I kad umru, ostace stan djeci. Za 25 godina stan ce vrijediti duplo. Nasljednici ga mogu prodati ili korsitit. Nemamo svi iste ciljeve, mozda vole taj lifestyle ili hoce da im djeca govore Grcki. a mozda hoce I da imaju dom u Grckoj. Dobro je kad si ljudi mogu priustiti ono sto zele.

Riki Lugonjic

pre 6 godina

Mogli su za te pare da kupe Golfa, Alfu ili Stila, zakupe VIP lozu na Marakani, igraju kladionicu i sede u kaficu. A uvece na splavare. Kako su samo glupi!

Sve na mućku i prevaru

pre 6 godina

Sastavili ugovor na katastarsku vrednost, a ostatak doplatili u gotovini.Zato je Grčka propala, zato što je to Srbija koja ima more.

Andreja

pre 6 godina

Ove ljude niko nije naterao na ovu kupovinu.Oni to ne bi kupovali da nisu nasli neku racunicu i zadovoljstvo.Mislim da nema potrebe da im neko ovde prosipa pamet sta ce da rade sa svojim novcem,a pri tom bar 80% tih pametnjakovica se jedva sastavi do sledece plate.Srbi cim nesto kupe vec razmisljaju o prodaji i zaradi.Covek bi rekao da u Srbiji zive sve samo berzanski trgovci,brokeri i milioneri,kad ono....

Marko

pre 6 godina

(Djura Beton, 05. novembar 2017 20:32)

Bravo, apsolutno se slazem sa tobom. Moj otac je iz pepela podigao kucu u rodnom selu, a u selu vise niko ne zivii, i bukvalno mu je ćef da jednom godisnje ode tamo, bude mesec dana i vrati se u Beograd. Ni za sta mu kuca tamo ne sluzi, osim da on ispuni svoju zelju i uziva. Tako da, svako ko moze i treba da uziva i radi sta hoce sa svojim parama.

Jegulja

pre 6 godina

auuuuuu sta ovi imaju a jos digli i kredit za to? dvorac? moj primer, sutivan, brac, hrvatska:

41m2 stan, dvoriste, vrt (nije bas kao premijerka).

porez godisnji 605 hrk (80 eur), komunalna naknada godisnja 160 hrk (21 eur), odvozenje djubreta godisnje 320 hrk (42 eur), struja pausal godisnje 200 hrk (26 eur) i voda pausali nemam pojma manje od struje. kartica sa 10 giga neta, 200 minuta u okviru hrvatske 55 hrk (7 eur). budem tamo mesec, mesec i po dana, savrseno prijatno medju domacim svetom, sve pohvale, ni najmanjeg problema.

ds97

pre 6 godina

Pošto sam i sam bio svedok kupovine nekretnine, mogu da kažem da su navedeni cifre tačne. Ko ima novca i ko to želi, ovo je dobra stvar. Mnogo bolja od bgh20 ili sličnih. Sa mesec, dva izdavanja pouzdanim korisnicima leti, pokrićete sve godišnje troškove.
Ps. Kad se završe auto putevi Bg - Solun 6-8 sati. Nea Kalikratija još 50 km.

Pera Magic Mitic

pre 6 godina

Za 1500 evra kolika je samo rezija za stan, porodica moze da letuje mesec dana u grckoj, a ostane ti 70 000 evra sa strane.
(Nikola, 05. novembar 2017 12:16)
I onda za tih 70.000 kupis trosoban stan na grckom primorju i iznajmljujes ga.

mcm

pre 6 godina

Ovaj stan (apartman) je od 80 do 100€ dnevno u sezoni zakup. Sezona traje 3 meseca u grckoj, ali da kazemo da ces ful kapacitete imati 2 meseca. 60 dana puta 80€ je 4800€ po sezoni a moze ici i do 6000€. Odrzavanje kosta 2000. Godisnje cisto od izdavanja ostane 3000€. 70000 podeljeno sa 3000 je 23 godine. Letujes dzabe 23 god, ustedis, 1000-1500 godisnje na tome to je jos 30000€. Ostala ti kuca na moru za 10god u vrednosti od 70000, odnosno dobar si 7000€ godisnje ili 600€ mesecno. Matematika je cudo

DOKTOR NAUKA SA MEGATRENDA, NEPISMEN

pre 6 godina

Kupovina stana ili kuce na moru je totalna glupost.
Osim za one koji imaju bas dosta viska novca i vremena, da mogu to kvalitetno da iskoriste.
Sami troskovi odrzavanja su takvi da mozete da letujete na vecini evropskih destinacija, jedno desetak dana pa cak i dalje.
I to su oni redovni troskovi.
A vrlo cesto vas sacekaju i vanredni troskovi, sto verovatno razume svako ko duze vremena ima vikendicu ili kucu ili stan u koji retko odlazi.
Takodje vezani ste za jedno mesto(ako vec zelite da iskoristite tu nekretninu), sto je u danasnje vreme brzog transporta i otkrivanja novih destinacija glupost.
E sad ako izdajete tu nekretninu, da bi bili na nuli ili nesto zaradili, onda vam je isto kao da idete u hotel ili tudji apartman, jer je u vasoj nekretnini takodje svako s_ao, p_sao..........A OPET IDETE NA ISTO MESTO.
A taj novac verovatno mozete bolje oploditi i na drugi nacin.

Јабучило

pre 6 godina

Не видим сврху. Куповина 70.000€ + бар 1200€ сваке године за одржавање.

Ако га издају, ето неког прихода, али питање је коликог. А опет улазиш у стан после неког. И увек идеш на исто место на море.

Gledaj u svoje dvoriste

pre 6 godina

Citam i ne mogu da verujem primitivnosti nekih komentara. Imam stan u Pragu koristim ga mozda 30-40 dana godisnje placen mnogo vise od ovog stan u Grckoj. Ljudi koriste njihove pare a vas ne ugrozavaju zasto takvi komentari.
Inace jedan moj bivsi klijen ima kucu na Senjaku od jedno 700m2 plus bas veliko dvoriste a mislim da godisnje u njoj provede max. 7 dana. Cena izdavanje takve nekratnine neko npr ambasadi je preko 5000 hiljada evra
ali coveku to znaci ko prosecnom Srbinu 100 dinara.

Kapetan Ahab

pre 6 godina

Čisto ekonomski gledano, stan u Grčkoj je (najverovatnije) bačen novac, čak i ako se stan izdaje. Da taj stan može da se dobro izdaje i stalno donosi lepe pare, ne bi ga Grk prodavao, nego bi ga sam izdavao.
A kad izdajem stan, onda to i nije sasvim moj stan.

Međutim, ekonomija uvek zanemaruje, ili ne ume da izračuna, ono što ja zovem faktor ili "koeficijent meraka", a to je osećaj zadovoljstva koje čoveku donosi vlasništvo nad nečim.

Osećaj da mogu da kad god poželim da odem na more u Grčku, u svoj stan i ostanem tamo koliko god hoću, svakako proizvodi visok koeficijent meraka. Da li taj koeficijent vredi 70.000 evra? Tim ljudima sigurno vredi, inače ne bi to uradili. Ali nekom drugom ne vredi.

Da ja imam baš MNOGO para, ja ne bih kupio ni stan ni kuću u Grčkoj, nego mali brodić. Nešto skromno, dužine 10, maksimum 12 metara, svejedno motorni ili jedrilica, bitno mi je samo da bude opremljen za duži boravak. Bio bi sasvim u redu čak i stari preuređeni ribarski brod. Grčka ima milion ostrva i trebale bi mi godine da svako od njih istražim. Koji bi to ogroman koeficijent meraka bilo osećanje da mogu da odem gde hoću i ostanem koliko hoću, a sa sobom teglim svoju kućicu, kao puž!

Međutim, drugi bi tu videli samo troškove goriva, priveza i registracije broda, odnosno njihov koeficijent meraka bi tu bio veoma nizak.

Jedini problem s koeficijentom meraka (možda zato ekonomija ne ume da ga izračuna) jeste to što je potpuno ličan i iracionalan!

duki

pre 6 godina

Moji imaju stan u GR i mnogo se lakse zavrsavaju stvari nego ovde. Licno sam bio prisutan, lokalac koji ima agenciju za nekretnine nam je pomogao vise nego svi ostali za zivota. Spojio nas je sa svim ljudima koji nam trebaju, detaljno nas upoznao sa mestom i blizom okolinom. Sada je GR jeftinija za kupovinu nakretnina nego CG, s obzirom da se svi trpaju u BD gde su bolesne cene kvadrata i vasariste traje cele sezone. Dam 2k € za m2 i bijem se oko parkinga svaki put jer garaza kosta kao garsonjera u NS. O ljubaznosti lokalaca ne bi mnogo, licno sam imao sukoba sa osobljem a nije malo para ostavljeno dole.

Mandrak

pre 6 godina

Ne razumem vas, svi znate sta i kako sa tuđim parama. Toliko dobrih saveta, čovek pomisli da su u Srbiji samo milioneri (sve dobre kombinacije). Kupio sam stan na Halkidikiju za izdavanje, uložio sam 120.000 EUR i nikada ga nisam izdao. Sa suprugom odem na more u maju i vratim se u Bg krajem septembra, tako da ni sva zarada od izdavanja ne može da se poredi sa uživanjem koje tamo imamo... ajde sad neki savet kako sam pogrešio i gde mogu da idem za 120.000 EUR. Hvala

Mene samo zanima kako ostanete 4 meseca u Šengenu kada je ograničenje 3 meseca?

A što se tiče tuđih para, slobodno neka kupe žetone i igraju rulet, njihova stvar. Ovde se promoviše kupovina "luksuznih" stanova po grčkim vikend naseljima pa imam pravo da dam svoje mišljenje. Za to služe komentari.

komentator

pre 6 godina

Sa ulozenih 70-80.000 evra u dve garsonjere u sirem centru Beograda se moze primetno vise prihodovati. Samo sto u tom slucaju nema jeftinog letovanja :)

Baćuška

pre 6 godina

@mcm, samo si zaboravio da je deo kupljen iz kredita, a kamata na 25 godina ce biti skoro kao i glavnica, znaci povrat investicije za 40-50 godina. Vrh brate.

polupripitomljeni texasanin

pre 6 godina

za 70.000 EUR-a mogu letovati 35 godina po ceni od 2.000 EUR-a za svaki odmor, menjati mesta, posetiti čak i daleke destinacije i uživati ....
(Milos, 05. novembar 2017 12:50)

A šta ako su ljudi u penziji ili imaju dovoljno novca da više ne moraju da rade pa onda provedu 3-6 meseci u Grckoj? A ostatak vremena recimo uživaju po ostatku sveta I Srbiji. Imam prijatelje koji žive o rade u USA preko 20 godina I tamo imaju par nekretnina I sada su upravo ovo uradili u cetrdesetim.

bojan

pre 6 godina

Mozda je bolje staviti novac u banku, sa kamatom od +0.1? Nije nego. A stan se leti koristi 3 meseca. Nije 12 meseci u izdavanju. Mislim da je OK kupovina. Cene su nesto pale, ali je po meni to bolje nego staviti novac u banku. A Nea Kalikratija je super blizu Soluna, lepo je i zimi i nije pusto. I imaju sjajne plaze u okolini.

Miskec

pre 6 godina

"Preko granice imate pravo da prenesete 1.000.000 Eur i vise ako prijavite carini a do 10 000 bez prijavljivanja.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (gagi, 5. novembar 2017 11:48)"
Nije tacno, veci iznos od 10 000 evra iz Srbije mogu da iznesu samo nerezidenti i to 1. na osnovu potvrde o unosu efektivnog stranog novca, do iznosa naznacenog na potvrdi, 2. na osnovu potvrde banke da je novac koji iznose podigao sa svog racuna ili stedne knjizice kod banke u RS, do iznosa naznacenog na potvrdi, 3. na osnovu potvrde menjaca da je novac koi iznosi stekao prodajom dinara dobijenih prethodnim koriscenjem platne kartice u RS do iznosa naznacenog na potvrdi. Rezidenti, ili gradjani Srbije ne mogu ni po kom osnovu iznositi vecu sumu od 10 000 evra. Tako pise u uputstvu Uprave carine koju mozete dobiti na svakom granicnom prelazu!

achitwn

pre 6 godina

Čemu sve ovo ?!70.000 evra bačenih para + godišnji troškovi održavanja a sve da bi se možda 10 dana godišnje provelo u Grčkoj?!Odličan tekst, kako bi naši ljudi dobili i definitivnu potvrdu zašto NE TREBA kupovati nekretninu u Grčkoj, osim ako ste multimiloner i ne znate šta ćete sa parama.
(JeRemija, 05. novembar 2017 11:50)veoma ograniceno razmisljanje. Nekrtetnina kao ova se ne kupuje samo zbog 10 dana na moru. Kupuje se sto ce joj vrednost porasti i osvariti profit. Osim toga nekretnina moze da zaradjuje za vas. Jednostavno je stavite na airbnb i.i booking i iznajmljujete osim za period kad vam ne treba. Ja sam bio skoro u veneciji nas sedam i iznajmili.smo veliki stan za $370/noc, tri spavace. Eto racunice

NIKOLA

pre 6 godina

Biznismeni iz fotelje, da tu može nešto da se zaradi iznajmljivanjem što bi Grk prodavao stan po tim cenama.A mi iz Srbije stotinama kilometara daleko pravimo računicu.Molim vlasnicu stana preko cene stana za ovih 6-7 godina koliko je ukupno pukla para i izgubila vremena oko stana bukvalno od sredstva za čišćenje,odlazaka do Soluna,po notarima,administraciji do računa i poreza a još da ne dodajemo npr procuri ventil, pukne cev i još milion sitnica što prati svaku nepokretnost a ne stan u zgradi od 40 godina.Oceš siguricu kupi mali stan za te pare u novoj zgradi na dobroj lokaciji u Bg odbi još PDV ako ti je prvi, uzmi lepu kiriju ili izdaj na dan pa letuj de oćeš.

mi

pre 6 godina

a mozda je freelancer pa ce da isplati kredit za cas, radeci 11 ipo meseci sa mora I dodje u beograd na nediljicu dve da ga malo pljujete ahhaha

Johnny

pre 6 godina

Stalno se spominje 70.000 a u cenu spadaju I svi troskovi koji su placeni 7.450eur plus troskovi odlaska I smestaja par puta dok su sredjivali papire. Na cenu stana treba da se uzme i kamata na kredit od 50.000 koji su uzeli.
Da li se isplati samo oni znaju.

Igor

pre 6 godina

Mene samo zanima kako ostanete 4 meseca u Šengenu kada je ograničenje 3 meseca?

- Papire jos uvek nisam radio u Gr, ali i to može da se završi kada imaš određenu svotu novca na računu u banci + nekretninu. A ako si pametan u Gr mozes da ostanes i 6 meseci sa jednim izlaskom iz zemlje na sat vremena u međuvremenu.

mara

pre 6 godina

u celoj prici mene zanima koja je sustina kupovine stana i da li se isplati. dakle, da li kupuju stan da bi tamo letovali svake godine (i da li se isplati), ili su kupili stan da bi ga izdavali preko cele godine (i da li se isplati). verujem da i druge to zanima

mick

pre 6 godina

citam ove komentare tipa zar da dam 70k eura da bi letovao 10 dana i ne mogu da verujem sta citam. a nije vam palo na pamet da se taj stan izdaje i kad niste tamo tih famoznih 10 dana?

Tera

pre 6 godina

Ja planiram do godine da uradim isto. Verujem da je to dobra investicija, jer ce cena sigurno ici gore. Kao sto savetujem svima, bolje pare koje vam stoje u ormanima da ulozite u njive. Svako ko to uradi danas ce za nekoliko godina dupirati. Bilo gde u Srbiji! Zivi bili pa videli.

toma

pre 6 godina

tekst je ok .ne razumem komentare sa savetima sta bi neko sa tim parama....ljudi - njihova stvar njihove pare jednostavno vole ljudi i srecno ! za ovog sto misli da su penzioneri - tesko da bi penzioneri dobili stambeni kredit .
jedino mi je simpaticno u tekstu kad gospodja prica kako se porez placa na 'katastsrsku vrednost" haha porez se placa na vrednost iz ugovora a gospodja je u dogovoru sa prodavcem malo utajila poreza hahaha . druga stvar - za iznos do 10.000€ ne treba nikakva potvrda iz banke .
pozdrav ljudima u zelim im svu srecu i dugo uzivanje u zemlji bogova ....

ognjen

pre 6 godina

za sve ove zlokobne I ljubomorne komentare zasto je neko potrosio 70,000e I kako su mogli zaraditi tolike pare: Zena je rekla da cim vidi Solun da se oseca kao kod kuce.A kako se neko nece osecati kao kod kuce u stranoj zemlji kad ima tako zavisne,pakosne I ljubomorne sunarodnike.Osecao bih se I ja kao kod kuce vise u Nigeriji nego ovde

Nemanja

pre 6 godina

I da provedem mesec dana na moru svake godine, tj. da odem vise puta tokom godine, opet je nekako preskupo i rekao bih neisplativo. Prvo ne radi se o vrhunskoj lokaciji, drugo mi kao porodica trosimo godisnje oko 2000-2500 eura na odmore, znaci u tu cenu ulazi letovanje sa svim troskovima + odlazak na planinu nekoliko dana i obicno jos neki izlet dal u inostranstvo ili sta vec ... e sad vama pored toga sto ste za nekretninu pukli 75000 trebaju stavke za placanje svih racuna + poreza svake godine, drugo opet placate put do svog stana + hrana itd ... znaci vlasnik stana stedi samo na smestaju ali i to nije velika usteda jer godisnje ima bar 500 eura troskova oko nekretnine ... mozda se isplati samo za nekog ko je provodi godisnje minimum 2-3 meseca na moru.

kesi

pre 6 godina

Sasvim je tačno šta su ljudi napisali.To je jedan od načina za kupovinu.Nekretnina se izdaje,pokriva troškove,vraća uloženo i svake godine zaradi za letovanje.A nekretnina i dalje njihova,samo što ima još veću tržišnu vrednost.

Hrabri krojac

pre 6 godina

veoma ograniceno razmisljanje. Nekrtetnina kao ova se ne kupuje samo zbog 10 dana na moru. Kupuje se sto ce joj vrednost porasti i osvariti profit. Osim toga nekretnina moze da zaradjuje za vas. Jednostavno je stavite na airbnb i.i booking i iznajmljujete osim za period kad vam ne treba. Ja sam bio skoro u veneciji nas sedam i iznajmili.smo veliki stan za $370/noc, tri spavace. Eto racunice
(achitwn, 5. novembar 2017 14:57)

Sve je to lepo zamisljeno ali samo pod uslovom sa si Neakalikracanin :), odnosno zivis i radis tamo pa usput da izdajes povremeno visak stabmenog prostora. Da je Atina pa i ajd ali Kalikratia je ipak samo Grcko selo na moru kojih ima bezbroj. Posledni put sam bio tamo pocetkom septembra i jedva sam nasao smestaj jer je celo selo pusto. Pomalo pricam grcki pa sam se raspitivao kod mestana. Pocetkom septembra se skoro svi apartmani zakljucavaju i ljudi odlaze nazad u Solun jer nece da sede tamo mesec dana da bi izdali apartman 5-6 dana i to mozda! Stvarno ne znam kako je jedan komentator izracunao citavih 6000 profita za sezonu? U najmanju ruku nerealno.
Po meni kupovati nekretninu u zemlji za koju te ne vezuju posao i porodicne veze je bacanje para. Cak i ako imas viska para opet ne vidim svrhu osim mozda lepog osecaja da imas nesto u zemlji za koju nas sve vezu lepe uspomene ali nista vise od toga.

Aleksandar

pre 6 godina

Sad i poreska resenja idu elektronski i stize Vam na mail kao i racuni za struju. Sve mozete platiti svojom kreditnom karticom iz Srbije

Bre!

pre 6 godina

Preko granice imate pravo da prenesete 1.000.000 Eur i vise ako prijavite carini a do 10 000 bez prijavljivanja.
(gagi, 5. novembar 2017 11:48)

Pa mislim da je i vrapcima na grani jasno da nisu oni isli 7 puta preko granice da donesu ostatak para. Pre bi da su motali novcanice u tubu od paste za zube. Nekoliko njih. Ovo samo spominju da ih kojim slucajem ne bi gonili iz poreske. Boli mene uvo sta ce oni sa svojim parama ako su ih legalno zaradili ali prica je u tim detaljima kao za publiku koja ne procesira nista vise od Velikog Brata.

bb

pre 6 godina

Jel su prijavili ovaj stan nasoj poreskoj upravi, jer po zakonu nasi gradjani mora da prijave svu imovinu i zaradu koju ostvare u inostranstvu pored imovine i zarade koje ostvaruju u Srbiji.

ana

pre 6 godina

@Sve na mućkubi prevaru: katastarska i tržišna vrednost stana su 2 različite stvari. Ugovor se pravi na osnovu tržišne, a ne katastarske vrednosti, mada u ugovoru ljudi ponekad navedu manje, da bi platili niži porez, ako je 10-15% manje, može i da prođe, ako se stavi neka nerealno niska cena, teško. Govorim o ozbiljnim državama EU.

Putnik

pre 6 godina

Mala greška odnosno nepotpuna informacija u tekstu oko poreza. Gpdišnji porez na imovinu može da se vide online na sajtu poreske uprave i nema nikakve potrebe za notarom. Mi plaćamo advokata 70 Eura paušalno godišnje za razne usluge, a izmedju ostalog i hendlovanje poreza. Prvi put čujem da se porez radi preko notara. Obično to ljudi rade sami (ako imaju elementarno znanje grčkog) ili preko knjigovodje ili advokata.

mup

pre 6 godina

Ovo je novinarska kreacija i nema veze sa tom imaginarnom porodicom, već je skup različitih iskustava. Saveti su dobri i realni, ali ima i bajki za decu. Krečenje stana od 70 kvm plus čišćenje sa materijalom 400€? To ni u Leskovcu ne može za te pare. Nakupi se tu troškova za dobro letovanje i zimovanje, ali ko ima pare drugačije razmišlja, to jest ne razmišlja. Ja bih uvek radije uplatio letovanje na nekom drugom mestu. Obavezno avionom, tamo iznajmim Qvad i uživam u obilascima.

Milos Jovic

pre 6 godina

@jegulja
To bre jeftinije nego ovde u Srbiji... Preseli se ti blago nama tamo u bratsku Hrvatsku

@turista
BRAVO! To je i moj san...

Saša

pre 6 godina

Sve je to lepo ali ovi koji računaju na neku specijalnu zaradu od rentanja moraju da znaju da je i to posao pogotovo ako rentaš samo jedan stan. Drugo, sezona ne traje 12 meseci nego oko 3 a ako i sam misliš da letuješ tu onda i kraće za toliko. Poželeo sam i ja da imam stan u Grčkoj, svidja mi se ta zemlja mnogo, ali to se ipak neće desiti. I ako bih kupovao, kupio bih stan u Atini negde, nešto skromno a pristojno.

Mandrak

pre 6 godina

a mozda je freelancer pa ce da isplati kredit za cas, radeci 11 ipo meseci sa mora I dodje u beograd na nediljicu dve da ga malo pljujete ahhaha
(mi, 5. novembar 2017 19:41)

Ako nema EU državljanstvo, onda može da bude tamo 3 meseca pa 3 meseca u Srbiji i tako naizmenično, a ne može tamo da provede 11 ipo meseci godišnje već maksimalno 6.

Bozo

pre 6 godina

ASTERIX

Ajde razmisli malo bolje.
Moze se zaraditi i vise od 2000 Evra, pa opet ici na druga mesta.
Taj kapital je mrtav, moze mu skociti cena a moze i drasticno pasti.
A Grci ce sigurno naci nacina da povrate te vikednice i stanove koje su "izgubili".

rango

pre 6 godina

Čemu sve ovo ?!70.000 evra bačenih para + godišnji troškovi održavanja a sve da bi se možda 10 dana godišnje provelo u Grčkoj?!Odličan tekst, kako bi naši ljudi dobili i definitivnu potvrdu zašto NE TREBA kupovati nekretninu u Grčkoj, osim ako ste multimiloner i ne znate šta ćete sa parama.(JeRemija, 5. novembar 2017 11:50)
Jesu ovi naivni sa ovakvim komentarima! Ovako jarane, oni ce plafon u tom stanu provesti mjesec dana do dva godisnje, a ostalih deset mjeseci ga rentaju i samim tim taj stan ce otplatiti za 5-10 godina.

Mandrak

pre 6 godina

Cena noćenja u Grčkoj je zanemarljiva u odnosu na ukupne troškove, pogotovo u vikend naselju u rangu sa Krčedinom i Slankamenom. Većina onih što se tamo kupaju dođe iz Soluna u subotu ili nedelju ujutro, eventualno prenoći u subotu noć, jede, pije, sunča se i vrati uveče za Solun. Pretpostavljam da se tamo može naći ležaj za 3-4€ po osobi, pogotovo ako se ide na preko 7 dana. Za tako nešto se ne isplati uzimati kredit za skupu nekretninu i još plaćati godišnje režije od 1200€. Pre bih kupio stan u Sutomoru iako sam sa Crnom Gorom na Vi.

oprem de moi

pre 6 godina

I sta rade sa tim stanom kad ga koriste neko kratko vreme? Znas sta, "je li gospodine kapetane, jel ti mislis da je jedna jedina kuca koju smo mi njima zapalili ili koju su oni nama zapalili posteno zaradjena? jeste k moj. da smo ih posteno pravili, ne bi ih tako lako palili jedni drugima". Sta mi ovo znaci? Pa da za iste pare ima da se kupi slicno u pravoj civilizaciji, a ne u nekom tamo grckom selu sa plazom, i da onaj ko je posteno zaradio 70,000 evra ih ne bi tako bacao za nesto potpuno suludo sto i ne koristi. Sve u svemu, oprem dobro.

ja

pre 6 godina

@ (Igor, 05. novembar 2017 23:32)

Prvo, nisu svi u Šengen zoni toliko striktni u vezi boravka u istoj. Mogu da vas kontrolišu samo na osnovu evidencije ulaska, a koliko su vam puta Grci lupili pečat u pasoš kada ste ulazili u Grčku? Letujem tamo godinama, a nemam nijedan pečat iz Grčke - kao da nikad tamo nisam bio. Drugo, Šengenski sporazum ne zabranjuje boravak u zoni više od 90 dana u 180 dana, već utvrđuje taj maksimum za turistički boravak, a zemlje same utvrđuju penale za prekoračenje (obično kazna i deportacija). A zamislite turističku zemlju kao što je Grčka, koja deportuje ljude koji nisu kriminalci i, pritom, imaju nekretninu tamo, samo zbog prekoračenja boravka? Meni je to nezamislivo. Treće, uvek možete da se prijavite za neku dugoročniju vizu i da vam se vreme provedeno tamo po osnovu te vize ne uračunava u dati rok od 90 dana. I, naposletku, uvek možete da osnujete firmu preko koje ćete izdavati stan koji tamo imate - zaposlite sebe kao direktora i prijavite se za privremeni boravak...

iz prve ruke

pre 6 godina

Krečenje stana od 70 kvm plus čišćenje sa materijalom 400€?
.....
stan ima oko 3x veću površinu za farbanje od njegove kvadrature
u Zagrebu je cijena 5 kn po m2, tj oko 0,7 eur
210 kvm stana ispadne 150 eur plus 70 eur za materijal
super zarada za dva dana posla

Mirko Kojotovski

pre 6 godina

I ja sam uzeo nekretninu na moru za 80somica.Kreda na deset godina.Bilo malo guravo. Nekako se izdržalo.Danas samo kasiram i ulažem u druge stanove.Prva nekretnina na lokaciji je zagarantovana penzija.Vrednost stana je duplo veca ako ne i više. Ostale nekretnine su pod kredom ali izdavanjem se to izjednači. Banke računaju vrednost stana.Ne moraš imati kesa na kontu ili stednoj da bi zaradio.Ako cena nekretnine raste vi ste u plusu.Tako da iz ništa prodaš stan i imate koju stotinu somova viška na štednji. ...Nekretnine su čudo

boravak

pre 6 godina

@ja
To što nemate pečate na prelazu u Šengensku zonu (ali i općenito u Eu) ne znači da vaši boravci nisu evidentirani. Moj prijatelj je zbog prekoračenja tog maksimuma od 90 dana jednostavno bio vračen s granice sa zabranom ulaska u Hr u trajanju od 6 mjeseci. I kod nas je bilo problema (posebno s američkim, ali i srpskim državljanima) koji su u posjedu kuća u Dalmaciji i Istri oko trajanja njihova boravka. Naravno, nisu bili deportirani, ali su snosili nekakve sankcije, nije mi poznato kako je na koncu taj problem riješen.

FlipFlop

pre 6 godina

Ljudi treba da kupuju samo strateške nekretnine. To su one gde provodite najmanje 4 meseca godišnje. Sve drugo je u stvari loše uložen novac. Neko je već objasnio da za 70.000 eur možeš letovati 35 godina...

ja

pre 6 godina

@ (boravak, 06. novembar 2017 11:22)

Ma ne traže Grci ni pasoš, u tome je poenta. Kako će da te evidentira ako ti ne lupi pečat ili ne provuče biometrijski pasoš kroz kompjuter??

bb

pre 6 godina

Jel su prijavili ovaj stan nasoj poreskoj upravi, jer po zakonu nasi gradjani mora da prijave svu imovinu i zaradu koju ostvare u inostranstvu pored imovine i zarade koje ostvaruju u Srbiji.

JeRemija

pre 6 godina

Čemu sve ovo ?!
70.000 evra bačenih para + godišnji troškovi održavanja a sve da bi se možda 10 dana godišnje provelo u Grčkoj?!

Odličan tekst, kako bi naši ljudi dobili i definitivnu potvrdu zašto NE TREBA kupovati nekretninu u Grčkoj, osim ako ste multimiloner i ne znate šta ćete sa parama.

oprem de moi

pre 6 godina

I sta rade sa tim stanom kad ga koriste neko kratko vreme? Znas sta, "je li gospodine kapetane, jel ti mislis da je jedna jedina kuca koju smo mi njima zapalili ili koju su oni nama zapalili posteno zaradjena? jeste k moj. da smo ih posteno pravili, ne bi ih tako lako palili jedni drugima". Sta mi ovo znaci? Pa da za iste pare ima da se kupi slicno u pravoj civilizaciji, a ne u nekom tamo grckom selu sa plazom, i da onaj ko je posteno zaradio 70,000 evra ih ne bi tako bacao za nesto potpuno suludo sto i ne koristi. Sve u svemu, oprem dobro.

Jegulja

pre 6 godina

auuuuuu sta ovi imaju a jos digli i kredit za to? dvorac? moj primer, sutivan, brac, hrvatska:

41m2 stan, dvoriste, vrt (nije bas kao premijerka).

porez godisnji 605 hrk (80 eur), komunalna naknada godisnja 160 hrk (21 eur), odvozenje djubreta godisnje 320 hrk (42 eur), struja pausal godisnje 200 hrk (26 eur) i voda pausali nemam pojma manje od struje. kartica sa 10 giga neta, 200 minuta u okviru hrvatske 55 hrk (7 eur). budem tamo mesec, mesec i po dana, savrseno prijatno medju domacim svetom, sve pohvale, ni najmanjeg problema.

Mihovil miš

pre 6 godina

Cena po katasteru 43.000, kupljeno za 70.000. Mislim da je prodajna cena jako naduvana jer nikako ne bi trebala biti veča od 20% od katasrarske vrednosti.
Lepo je imati kuću na moru, ali nikako ne za jednu ali dve posete tokom godine!
Nekretnine na moru isplate se Slovencika koji kupuju u Istri i Kvarneru koji stižu tamo za sat - najviše dva - vremena, tamo su za godišnji odmor, praznike, produžene vikende itd.
700 km iz Beograda sa čekanjem na granicama od 3-13 sati zna da bude jako nezgodno.

DOKTOR NAUKA SA MEGATRENDA, NEPISMEN

pre 6 godina

Kupovina stana ili kuce na moru je totalna glupost.
Osim za one koji imaju bas dosta viska novca i vremena, da mogu to kvalitetno da iskoriste.
Sami troskovi odrzavanja su takvi da mozete da letujete na vecini evropskih destinacija, jedno desetak dana pa cak i dalje.
I to su oni redovni troskovi.
A vrlo cesto vas sacekaju i vanredni troskovi, sto verovatno razume svako ko duze vremena ima vikendicu ili kucu ili stan u koji retko odlazi.
Takodje vezani ste za jedno mesto(ako vec zelite da iskoristite tu nekretninu), sto je u danasnje vreme brzog transporta i otkrivanja novih destinacija glupost.
E sad ako izdajete tu nekretninu, da bi bili na nuli ili nesto zaradili, onda vam je isto kao da idete u hotel ili tudji apartman, jer je u vasoj nekretnini takodje svako s_ao, p_sao..........A OPET IDETE NA ISTO MESTO.
A taj novac verovatno mozete bolje oploditi i na drugi nacin.

NIKOLA

pre 6 godina

Biznismeni iz fotelje, da tu može nešto da se zaradi iznajmljivanjem što bi Grk prodavao stan po tim cenama.A mi iz Srbije stotinama kilometara daleko pravimo računicu.Molim vlasnicu stana preko cene stana za ovih 6-7 godina koliko je ukupno pukla para i izgubila vremena oko stana bukvalno od sredstva za čišćenje,odlazaka do Soluna,po notarima,administraciji do računa i poreza a još da ne dodajemo npr procuri ventil, pukne cev i još milion sitnica što prati svaku nepokretnost a ne stan u zgradi od 40 godina.Oceš siguricu kupi mali stan za te pare u novoj zgradi na dobroj lokaciji u Bg odbi još PDV ako ti je prvi, uzmi lepu kiriju ili izdaj na dan pa letuj de oćeš.

Mandrak

pre 6 godina

Cena noćenja u Grčkoj je zanemarljiva u odnosu na ukupne troškove, pogotovo u vikend naselju u rangu sa Krčedinom i Slankamenom. Većina onih što se tamo kupaju dođe iz Soluna u subotu ili nedelju ujutro, eventualno prenoći u subotu noć, jede, pije, sunča se i vrati uveče za Solun. Pretpostavljam da se tamo može naći ležaj za 3-4€ po osobi, pogotovo ako se ide na preko 7 dana. Za tako nešto se ne isplati uzimati kredit za skupu nekretninu i još plaćati godišnje režije od 1200€. Pre bih kupio stan u Sutomoru iako sam sa Crnom Gorom na Vi.

mcm

pre 6 godina

Ovaj stan (apartman) je od 80 do 100€ dnevno u sezoni zakup. Sezona traje 3 meseca u grckoj, ali da kazemo da ces ful kapacitete imati 2 meseca. 60 dana puta 80€ je 4800€ po sezoni a moze ici i do 6000€. Odrzavanje kosta 2000. Godisnje cisto od izdavanja ostane 3000€. 70000 podeljeno sa 3000 je 23 godine. Letujes dzabe 23 god, ustedis, 1000-1500 godisnje na tome to je jos 30000€. Ostala ti kuca na moru za 10god u vrednosti od 70000, odnosno dobar si 7000€ godisnje ili 600€ mesecno. Matematika je cudo

skupa lekcija

pre 6 godina

Ovo je recept kako ne treba raditi. I kod nas ko se ne trudi oderu ga agencije, advokati, posrednici, a moze lepo da nadje direktno vlasnik i kod notara sastavi i overi ugovor. Svakako da Grci ne idu kod notara da placaju komunalije i poreze, ali kad si stranac ...

Јабучило

pre 6 godina

Не видим сврху. Куповина 70.000€ + бар 1200€ сваке године за одржавање.

Ако га издају, ето неког прихода, али питање је коликог. А опет улазиш у стан после неког. И увек идеш на исто место на море.

Nemanja

pre 6 godina

I da provedem mesec dana na moru svake godine, tj. da odem vise puta tokom godine, opet je nekako preskupo i rekao bih neisplativo. Prvo ne radi se o vrhunskoj lokaciji, drugo mi kao porodica trosimo godisnje oko 2000-2500 eura na odmore, znaci u tu cenu ulazi letovanje sa svim troskovima + odlazak na planinu nekoliko dana i obicno jos neki izlet dal u inostranstvo ili sta vec ... e sad vama pored toga sto ste za nekretninu pukli 75000 trebaju stavke za placanje svih racuna + poreza svake godine, drugo opet placate put do svog stana + hrana itd ... znaci vlasnik stana stedi samo na smestaju ali i to nije velika usteda jer godisnje ima bar 500 eura troskova oko nekretnine ... mozda se isplati samo za nekog ko je provodi godisnje minimum 2-3 meseca na moru.

rango

pre 6 godina

Čemu sve ovo ?!70.000 evra bačenih para + godišnji troškovi održavanja a sve da bi se možda 10 dana godišnje provelo u Grčkoj?!Odličan tekst, kako bi naši ljudi dobili i definitivnu potvrdu zašto NE TREBA kupovati nekretninu u Grčkoj, osim ako ste multimiloner i ne znate šta ćete sa parama.(JeRemija, 5. novembar 2017 11:50)
Jesu ovi naivni sa ovakvim komentarima! Ovako jarane, oni ce plafon u tom stanu provesti mjesec dana do dva godisnje, a ostalih deset mjeseci ga rentaju i samim tim taj stan ce otplatiti za 5-10 godina.

Saka bede mrzi kapitalizam

pre 6 godina

"za 70.000 EUR-a mogu letovati 35 godina po ceni od 2.000 EUR-a za svaki odmor, menjati mesta, posetiti čak i daleke destinacije i uživati ....
(Milos, 5. novembar 2017 12:50)"

Da, ali ona moze, posle 35 godina, da ostavi svojoj deci jedan kapital.

turista

pre 6 godina

Meni je mnogo bolja opcija kamper ili kamp kućica. Sada zaista ima takvih da izgledaju kao stan. Mi idemo sa našom kućom na točkovima gde poželimo, koristimo vikende po Srbiji i Bosni. Sa stanom u mestu smo ograničeni i zaista nam se ne isplati otići do Grčke na tri dana. Ovako kuća je gde je parkiramo. Ne mogu da zamislim ni odmor uvek na istom mestu. Moja preporuka, ko ima dobro društvo, zabave uvek ovako, naročito za decu. Mi ne bi mogli svakog vikenda hotele, ovako kampovi su jeftiniji, naša hrana, jeli bi i kući to i vikendi iskoristimo kao mini odmori. Naš kamper je za nas prava investicija, vredeo svakog dinara.

achitwn

pre 6 godina

Čemu sve ovo ?!70.000 evra bačenih para + godišnji troškovi održavanja a sve da bi se možda 10 dana godišnje provelo u Grčkoj?!Odličan tekst, kako bi naši ljudi dobili i definitivnu potvrdu zašto NE TREBA kupovati nekretninu u Grčkoj, osim ako ste multimiloner i ne znate šta ćete sa parama.
(JeRemija, 05. novembar 2017 11:50)veoma ograniceno razmisljanje. Nekrtetnina kao ova se ne kupuje samo zbog 10 dana na moru. Kupuje se sto ce joj vrednost porasti i osvariti profit. Osim toga nekretnina moze da zaradjuje za vas. Jednostavno je stavite na airbnb i.i booking i iznajmljujete osim za period kad vam ne treba. Ja sam bio skoro u veneciji nas sedam i iznajmili.smo veliki stan za $370/noc, tri spavace. Eto racunice

Riki Lugonjic

pre 6 godina

Mogli su za te pare da kupe Golfa, Alfu ili Stila, zakupe VIP lozu na Marakani, igraju kladionicu i sede u kaficu. A uvece na splavare. Kako su samo glupi!

Bozo

pre 6 godina

ASTERIX

Ajde razmisli malo bolje.
Moze se zaraditi i vise od 2000 Evra, pa opet ici na druga mesta.
Taj kapital je mrtav, moze mu skociti cena a moze i drasticno pasti.
A Grci ce sigurno naci nacina da povrate te vikednice i stanove koje su "izgubili".

Aristotel

pre 6 godina

Čemu sve ovo ?!
70.000 evra bačenih para + godišnji troškovi održavanja a sve da bi se možda 10 dana godišnje provelo u Grčkoj?!

Odličan tekst, kako bi naši ljudi dobili i definitivnu potvrdu zašto NE TREBA kupovati nekretninu u Grčkoj, osim ako ste multimiloner i ne znate šta ćete sa parama.
(JeRemija, 5. novembar 2017 11:50)

Gluposti.
Ako radis kao freelancer online, radis odakle stignes i koliko hoces.
A kuca na moru, i to u Grckoj, pa makar to bila i Nea Kalikratija... To vec nema cenu.

Igor

pre 6 godina

Ne razumem vas, svi znate sta i kako sa tuđim parama. Toliko dobrih saveta, čovek pomisli da su u Srbiji samo milioneri (sve dobre kombinacije). Kupio sam stan na Halkidikiju za izdavanje, uložio sam 120.000 EUR i nikada ga nisam izdao. Sa suprugom odem na more u maju i vratim se u Bg krajem septembra, tako da ni sva zarada od izdavanja ne može da se poredi sa uživanjem koje tamo imamo... ajde sad neki savet kako sam pogrešio i gde mogu da idem za 120.000 EUR. Hvala

SaleKuleas

pre 6 godina

Prethodna 4-5 komentara upravo odslikava mentalni sklop prosečnog Srbina - jedan pita 'el ste platili porez',drugi pametuje o naduvanoj ceni,treći kaže kako je glupo kupovati stan 'tamo negde' !? Svako od njih zna kako bi sa tuđim novcem ! Tužna srpska svakodnevica.

Mandrak

pre 6 godina

a mozda je freelancer pa ce da isplati kredit za cas, radeci 11 ipo meseci sa mora I dodje u beograd na nediljicu dve da ga malo pljujete ahhaha
(mi, 5. novembar 2017 19:41)

Ako nema EU državljanstvo, onda može da bude tamo 3 meseca pa 3 meseca u Srbiji i tako naizmenično, a ne može tamo da provede 11 ipo meseci godišnje već maksimalno 6.

Milos Jovic

pre 6 godina

@jegulja
To bre jeftinije nego ovde u Srbiji... Preseli se ti blago nama tamo u bratsku Hrvatsku

@turista
BRAVO! To je i moj san...

Hrabri krojac

pre 6 godina

veoma ograniceno razmisljanje. Nekrtetnina kao ova se ne kupuje samo zbog 10 dana na moru. Kupuje se sto ce joj vrednost porasti i osvariti profit. Osim toga nekretnina moze da zaradjuje za vas. Jednostavno je stavite na airbnb i.i booking i iznajmljujete osim za period kad vam ne treba. Ja sam bio skoro u veneciji nas sedam i iznajmili.smo veliki stan za $370/noc, tri spavace. Eto racunice
(achitwn, 5. novembar 2017 14:57)

Sve je to lepo zamisljeno ali samo pod uslovom sa si Neakalikracanin :), odnosno zivis i radis tamo pa usput da izdajes povremeno visak stabmenog prostora. Da je Atina pa i ajd ali Kalikratia je ipak samo Grcko selo na moru kojih ima bezbroj. Posledni put sam bio tamo pocetkom septembra i jedva sam nasao smestaj jer je celo selo pusto. Pomalo pricam grcki pa sam se raspitivao kod mestana. Pocetkom septembra se skoro svi apartmani zakljucavaju i ljudi odlaze nazad u Solun jer nece da sede tamo mesec dana da bi izdali apartman 5-6 dana i to mozda! Stvarno ne znam kako je jedan komentator izracunao citavih 6000 profita za sezonu? U najmanju ruku nerealno.
Po meni kupovati nekretninu u zemlji za koju te ne vezuju posao i porodicne veze je bacanje para. Cak i ako imas viska para opet ne vidim svrhu osim mozda lepog osecaja da imas nesto u zemlji za koju nas sve vezu lepe uspomene ali nista vise od toga.

Nikki

pre 6 godina

Jao pazi ove genijalce koji komentarisu. Pa jel vam palo na pamet da covek ostatak leta moze da izdaje stan kad nije tu. Odlicna investicija, bravo!

**

pre 6 godina

Savrseno! Uzivancija 😊, i ja bih nesto slicno samo juznije i za penziju kad prestanem da rmbacim. Inace, za ove kojima je ovo sve grozno i dugo se putuje, otkud vi znate da oni tamo provode samo 10 dana godisnje, ljudi imaju razlicite stilove zivota i mogucnosti. A avionom se do Grcke stize brze nego petkom od Novog Beograda do centra kolima... tako da... be budite "uskogrudi" :)

komentator

pre 6 godina

Sa ulozenih 70-80.000 evra u dve garsonjere u sirem centru Beograda se moze primetno vise prihodovati. Samo sto u tom slucaju nema jeftinog letovanja :)

Baćuška

pre 6 godina

@mcm, samo si zaboravio da je deo kupljen iz kredita, a kamata na 25 godina ce biti skoro kao i glavnica, znaci povrat investicije za 40-50 godina. Vrh brate.

Sve na mućku i prevaru

pre 6 godina

Sastavili ugovor na katastarsku vrednost, a ostatak doplatili u gotovini.Zato je Grčka propala, zato što je to Srbija koja ima more.

hm

pre 6 godina

za 70.000 EUR-a mogu letovati 35 godina po ceni od 2.000 EUR-a za svaki odmor, menjati mesta, posetiti čak i daleke destinacije i uživati ....
(Milos, 5. novembar 2017 12:50)

Da, ali njima nakon 35 godina ostaje stan, koji moze ali i nemora vrijediti duplo. Oni mogu negdju drugdje na godišnji a stan iznajmljivati i tako stan pokrije godišnji, a i dalje ostaje ta vrijednost. Naravno da imaju i troškove, ali ako bi usporedjivali potrošiti 70.000 eur ili negdje uložiti, onda potrošač definitivno gubi.

Radisa

pre 6 godina

Jel su prijavili ovaj stan nasoj poreskoj upravi, jer po zakonu nasi gradjani mora da prijave svu imovinu i zaradu koju ostvare u inostranstvu pored imovine i zarade koje ostvaruju u Srbiji.
(bb, 5. novembar 2017 12:01)

Pusti sad to, nego jel prijavljujes ti kad ne dobijes fiskalni racun? Po Zakonu si obavezan da to radis.

Sve same postenjacine u ovoj drzavi, bas pohvalno.

Mix

pre 6 godina

Jako pametan potez. Omogucujete svoj deci da provedu celo leto na moru, sa tim sto treba da se organizuju bake i deke ili vec neko da ih cuva. Kada se svi matori izmenjaju po dve tri nedelje deci super. Naravno, ko ima.

Gledaj u svoje dvoriste

pre 6 godina

Citam i ne mogu da verujem primitivnosti nekih komentara. Imam stan u Pragu koristim ga mozda 30-40 dana godisnje placen mnogo vise od ovog stan u Grckoj. Ljudi koriste njihove pare a vas ne ugrozavaju zasto takvi komentari.
Inace jedan moj bivsi klijen ima kucu na Senjaku od jedno 700m2 plus bas veliko dvoriste a mislim da godisnje u njoj provede max. 7 dana. Cena izdavanje takve nekratnine neko npr ambasadi je preko 5000 hiljada evra
ali coveku to znaci ko prosecnom Srbinu 100 dinara.

ja

pre 6 godina

@ (Milos, 05. novembar 2017 12:50)

Da, ali posle 35 godina besplatnih letovanja, oni će taj stan prodati makar za onoliko koliko su ga platili...

Igor

pre 6 godina

Mene samo zanima kako ostanete 4 meseca u Šengenu kada je ograničenje 3 meseca?

- Papire jos uvek nisam radio u Gr, ali i to može da se završi kada imaš određenu svotu novca na računu u banci + nekretninu. A ako si pametan u Gr mozes da ostanes i 6 meseci sa jednim izlaskom iz zemlje na sat vremena u međuvremenu.

Mita

pre 6 godina

Ovo se jedino isplati,ako ste u penziji,pa se preselite tamo da zivite,pod uslovom da ima neka hitna pomoc u blizini,ili ako ne radite nista,mladji ste,neko vas izdrzava ili imate para,i mozete tamo boravite 10 meseci.To je jedina istina,a u komentarima koliko ima ljubomore to je za psihijatra.Samo da onaj drugi nema,da se muci,da zivi u 20 m2 u Krnjaci i naravno samo da mu crkne krava.

serb

pre 6 godina

svaka cast ljudima na kupovini, a cela prica oko kupovine i papirologije deluje ista komplikacija kao kod nas, samo sto u ovom slucaju zivis na moru, bez obzira 15 dana ili koliko god.. al zavist u komentarima je cudo!

ASTERIX

pre 6 godina

@Milos
A jel oni moraju tu da letuju?
Dal mogu da uzmu za izdavanje 4000-5000€ godišnje, time da pokriju godišnje dažbine I opet odu na letovanje od 2000€?
Nije toliko teško malo razmisliti...

Tera

pre 6 godina

Ja planiram do godine da uradim isto. Verujem da je to dobra investicija, jer ce cena sigurno ici gore. Kao sto savetujem svima, bolje pare koje vam stoje u ormanima da ulozite u njive. Svako ko to uradi danas ce za nekoliko godina dupirati. Bilo gde u Srbiji! Zivi bili pa videli.

ja

pre 6 godina

Mislim da su ga preplatili, iako je to bilo 2011. godine. Siguran sam da bi sada takav stan mogao da se kupi za upola manje para - Beograđanima je sve ispod 1.000 evra po kvadratu jeftino, pa se zato nisu ni cenkali, iako sam siguran da su mogli bar za 10-15.000 da spuste cenu. Drugo, za one koji komentarišu da je stan u Grčkoj promašena investicija - ne žive svi u Bg, pa da im je Grčka put od dva dana. Mi Vranjanci smo za par sati na moru...

mara

pre 6 godina

u celoj prici mene zanima koja je sustina kupovine stana i da li se isplati. dakle, da li kupuju stan da bi tamo letovali svake godine (i da li se isplati), ili su kupili stan da bi ga izdavali preko cele godine (i da li se isplati). verujem da i druge to zanima

mick

pre 6 godina

citam ove komentare tipa zar da dam 70k eura da bi letovao 10 dana i ne mogu da verujem sta citam. a nije vam palo na pamet da se taj stan izdaje i kad niste tamo tih famoznih 10 dana?

Dobar plan

pre 6 godina

I kad umru, ostace stan djeci. Za 25 godina stan ce vrijediti duplo. Nasljednici ga mogu prodati ili korsitit. Nemamo svi iste ciljeve, mozda vole taj lifestyle ili hoce da im djeca govore Grcki. a mozda hoce I da imaju dom u Grckoj. Dobro je kad si ljudi mogu priustiti ono sto zele.

mup

pre 6 godina

Ovo je novinarska kreacija i nema veze sa tom imaginarnom porodicom, već je skup različitih iskustava. Saveti su dobri i realni, ali ima i bajki za decu. Krečenje stana od 70 kvm plus čišćenje sa materijalom 400€? To ni u Leskovcu ne može za te pare. Nakupi se tu troškova za dobro letovanje i zimovanje, ali ko ima pare drugačije razmišlja, to jest ne razmišlja. Ja bih uvek radije uplatio letovanje na nekom drugom mestu. Obavezno avionom, tamo iznajmim Qvad i uživam u obilascima.

Pera Magic Mitic

pre 6 godina

Za 1500 evra kolika je samo rezija za stan, porodica moze da letuje mesec dana u grckoj, a ostane ti 70 000 evra sa strane.
(Nikola, 05. novembar 2017 12:16)
I onda za tih 70.000 kupis trosoban stan na grckom primorju i iznajmljujes ga.

Djura Beton

pre 6 godina

Koliko primitivizma u komentarima pa to je strahota... Ljudi su naporavili pravi potez jer ocigledno vole tu lokaciju.
Ja sam licno u potrazi za kupovinom zemlje u jednoj selundraci izmedju Bara i Ulcinja. I sada ce neko da mi prosipa kako za te pare mogu da obidjem i letujem 20 godina na marsu. Al ja zelim bas u tom selu, da imam bas svoju kucu, da sedim u njoj kad ja hocu i koliko hocu, da je sredim po svom ukisu i da ne odgovaram nikome da blenem u more ceo dan pa makr to bilo i deset dana. I to cu da uradim iz cistog zadovoljstva i rodjenog hira.

Bre!

pre 6 godina

Preko granice imate pravo da prenesete 1.000.000 Eur i vise ako prijavite carini a do 10 000 bez prijavljivanja.
(gagi, 5. novembar 2017 11:48)

Pa mislim da je i vrapcima na grani jasno da nisu oni isli 7 puta preko granice da donesu ostatak para. Pre bi da su motali novcanice u tubu od paste za zube. Nekoliko njih. Ovo samo spominju da ih kojim slucajem ne bi gonili iz poreske. Boli mene uvo sta ce oni sa svojim parama ako su ih legalno zaradili ali prica je u tim detaljima kao za publiku koja ne procesira nista vise od Velikog Brata.

Johnny

pre 6 godina

Stalno se spominje 70.000 a u cenu spadaju I svi troskovi koji su placeni 7.450eur plus troskovi odlaska I smestaja par puta dok su sredjivali papire. Na cenu stana treba da se uzme i kamata na kredit od 50.000 koji su uzeli.
Da li se isplati samo oni znaju.

Kapetan Ahab

pre 6 godina

Čisto ekonomski gledano, stan u Grčkoj je (najverovatnije) bačen novac, čak i ako se stan izdaje. Da taj stan može da se dobro izdaje i stalno donosi lepe pare, ne bi ga Grk prodavao, nego bi ga sam izdavao.
A kad izdajem stan, onda to i nije sasvim moj stan.

Međutim, ekonomija uvek zanemaruje, ili ne ume da izračuna, ono što ja zovem faktor ili "koeficijent meraka", a to je osećaj zadovoljstva koje čoveku donosi vlasništvo nad nečim.

Osećaj da mogu da kad god poželim da odem na more u Grčku, u svoj stan i ostanem tamo koliko god hoću, svakako proizvodi visok koeficijent meraka. Da li taj koeficijent vredi 70.000 evra? Tim ljudima sigurno vredi, inače ne bi to uradili. Ali nekom drugom ne vredi.

Da ja imam baš MNOGO para, ja ne bih kupio ni stan ni kuću u Grčkoj, nego mali brodić. Nešto skromno, dužine 10, maksimum 12 metara, svejedno motorni ili jedrilica, bitno mi je samo da bude opremljen za duži boravak. Bio bi sasvim u redu čak i stari preuređeni ribarski brod. Grčka ima milion ostrva i trebale bi mi godine da svako od njih istražim. Koji bi to ogroman koeficijent meraka bilo osećanje da mogu da odem gde hoću i ostanem koliko hoću, a sa sobom teglim svoju kućicu, kao puž!

Međutim, drugi bi tu videli samo troškove goriva, priveza i registracije broda, odnosno njihov koeficijent meraka bi tu bio veoma nizak.

Jedini problem s koeficijentom meraka (možda zato ekonomija ne ume da ga izračuna) jeste to što je potpuno ličan i iracionalan!

FlipFlop

pre 6 godina

Ljudi treba da kupuju samo strateške nekretnine. To su one gde provodite najmanje 4 meseca godišnje. Sve drugo je u stvari loše uložen novac. Neko je već objasnio da za 70.000 eur možeš letovati 35 godina...

Saša

pre 6 godina

Sve je to lepo ali ovi koji računaju na neku specijalnu zaradu od rentanja moraju da znaju da je i to posao pogotovo ako rentaš samo jedan stan. Drugo, sezona ne traje 12 meseci nego oko 3 a ako i sam misliš da letuješ tu onda i kraće za toliko. Poželeo sam i ja da imam stan u Grčkoj, svidja mi se ta zemlja mnogo, ali to se ipak neće desiti. I ako bih kupovao, kupio bih stan u Atini negde, nešto skromno a pristojno.

mi

pre 6 godina

a mozda je freelancer pa ce da isplati kredit za cas, radeci 11 ipo meseci sa mora I dodje u beograd na nediljicu dve da ga malo pljujete ahhaha

ds97

pre 6 godina

Pošto sam i sam bio svedok kupovine nekretnine, mogu da kažem da su navedeni cifre tačne. Ko ima novca i ko to želi, ovo je dobra stvar. Mnogo bolja od bgh20 ili sličnih. Sa mesec, dva izdavanja pouzdanim korisnicima leti, pokrićete sve godišnje troškove.
Ps. Kad se završe auto putevi Bg - Solun 6-8 sati. Nea Kalikratija još 50 km.

ana

pre 6 godina

@Sve na mućkubi prevaru: katastarska i tržišna vrednost stana su 2 različite stvari. Ugovor se pravi na osnovu tržišne, a ne katastarske vrednosti, mada u ugovoru ljudi ponekad navedu manje, da bi platili niži porez, ako je 10-15% manje, može i da prođe, ako se stavi neka nerealno niska cena, teško. Govorim o ozbiljnim državama EU.

Miskec

pre 6 godina

"Preko granice imate pravo da prenesete 1.000.000 Eur i vise ako prijavite carini a do 10 000 bez prijavljivanja.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (gagi, 5. novembar 2017 11:48)"
Nije tacno, veci iznos od 10 000 evra iz Srbije mogu da iznesu samo nerezidenti i to 1. na osnovu potvrde o unosu efektivnog stranog novca, do iznosa naznacenog na potvrdi, 2. na osnovu potvrde banke da je novac koji iznose podigao sa svog racuna ili stedne knjizice kod banke u RS, do iznosa naznacenog na potvrdi, 3. na osnovu potvrde menjaca da je novac koi iznosi stekao prodajom dinara dobijenih prethodnim koriscenjem platne kartice u RS do iznosa naznacenog na potvrdi. Rezidenti, ili gradjani Srbije ne mogu ni po kom osnovu iznositi vecu sumu od 10 000 evra. Tako pise u uputstvu Uprave carine koju mozete dobiti na svakom granicnom prelazu!

toma

pre 6 godina

tekst je ok .ne razumem komentare sa savetima sta bi neko sa tim parama....ljudi - njihova stvar njihove pare jednostavno vole ljudi i srecno ! za ovog sto misli da su penzioneri - tesko da bi penzioneri dobili stambeni kredit .
jedino mi je simpaticno u tekstu kad gospodja prica kako se porez placa na 'katastsrsku vrednost" haha porez se placa na vrednost iz ugovora a gospodja je u dogovoru sa prodavcem malo utajila poreza hahaha . druga stvar - za iznos do 10.000€ ne treba nikakva potvrda iz banke .
pozdrav ljudima u zelim im svu srecu i dugo uzivanje u zemlji bogova ....

Mandrak

pre 6 godina

Ne razumem vas, svi znate sta i kako sa tuđim parama. Toliko dobrih saveta, čovek pomisli da su u Srbiji samo milioneri (sve dobre kombinacije). Kupio sam stan na Halkidikiju za izdavanje, uložio sam 120.000 EUR i nikada ga nisam izdao. Sa suprugom odem na more u maju i vratim se u Bg krajem septembra, tako da ni sva zarada od izdavanja ne može da se poredi sa uživanjem koje tamo imamo... ajde sad neki savet kako sam pogrešio i gde mogu da idem za 120.000 EUR. Hvala

Mene samo zanima kako ostanete 4 meseca u Šengenu kada je ograničenje 3 meseca?

A što se tiče tuđih para, slobodno neka kupe žetone i igraju rulet, njihova stvar. Ovde se promoviše kupovina "luksuznih" stanova po grčkim vikend naseljima pa imam pravo da dam svoje mišljenje. Za to služe komentari.

ja

pre 6 godina

@ (Igor, 05. novembar 2017 23:32)

Prvo, nisu svi u Šengen zoni toliko striktni u vezi boravka u istoj. Mogu da vas kontrolišu samo na osnovu evidencije ulaska, a koliko su vam puta Grci lupili pečat u pasoš kada ste ulazili u Grčku? Letujem tamo godinama, a nemam nijedan pečat iz Grčke - kao da nikad tamo nisam bio. Drugo, Šengenski sporazum ne zabranjuje boravak u zoni više od 90 dana u 180 dana, već utvrđuje taj maksimum za turistički boravak, a zemlje same utvrđuju penale za prekoračenje (obično kazna i deportacija). A zamislite turističku zemlju kao što je Grčka, koja deportuje ljude koji nisu kriminalci i, pritom, imaju nekretninu tamo, samo zbog prekoračenja boravka? Meni je to nezamislivo. Treće, uvek možete da se prijavite za neku dugoročniju vizu i da vam se vreme provedeno tamo po osnovu te vize ne uračunava u dati rok od 90 dana. I, naposletku, uvek možete da osnujete firmu preko koje ćete izdavati stan koji tamo imate - zaposlite sebe kao direktora i prijavite se za privremeni boravak...

kesi

pre 6 godina

Sasvim je tačno šta su ljudi napisali.To je jedan od načina za kupovinu.Nekretnina se izdaje,pokriva troškove,vraća uloženo i svake godine zaradi za letovanje.A nekretnina i dalje njihova,samo što ima još veću tržišnu vrednost.

polupripitomljeni texasanin

pre 6 godina

za 70.000 EUR-a mogu letovati 35 godina po ceni od 2.000 EUR-a za svaki odmor, menjati mesta, posetiti čak i daleke destinacije i uživati ....
(Milos, 05. novembar 2017 12:50)

A šta ako su ljudi u penziji ili imaju dovoljno novca da više ne moraju da rade pa onda provedu 3-6 meseci u Grckoj? A ostatak vremena recimo uživaju po ostatku sveta I Srbiji. Imam prijatelje koji žive o rade u USA preko 20 godina I tamo imaju par nekretnina I sada su upravo ovo uradili u cetrdesetim.

bojan

pre 6 godina

Mozda je bolje staviti novac u banku, sa kamatom od +0.1? Nije nego. A stan se leti koristi 3 meseca. Nije 12 meseci u izdavanju. Mislim da je OK kupovina. Cene su nesto pale, ali je po meni to bolje nego staviti novac u banku. A Nea Kalikratija je super blizu Soluna, lepo je i zimi i nije pusto. I imaju sjajne plaze u okolini.

Mirko Kojotovski

pre 6 godina

I ja sam uzeo nekretninu na moru za 80somica.Kreda na deset godina.Bilo malo guravo. Nekako se izdržalo.Danas samo kasiram i ulažem u druge stanove.Prva nekretnina na lokaciji je zagarantovana penzija.Vrednost stana je duplo veca ako ne i više. Ostale nekretnine su pod kredom ali izdavanjem se to izjednači. Banke računaju vrednost stana.Ne moraš imati kesa na kontu ili stednoj da bi zaradio.Ako cena nekretnine raste vi ste u plusu.Tako da iz ništa prodaš stan i imate koju stotinu somova viška na štednji. ...Nekretnine su čudo

iz prve ruke

pre 6 godina

Krečenje stana od 70 kvm plus čišćenje sa materijalom 400€?
.....
stan ima oko 3x veću površinu za farbanje od njegove kvadrature
u Zagrebu je cijena 5 kn po m2, tj oko 0,7 eur
210 kvm stana ispadne 150 eur plus 70 eur za materijal
super zarada za dva dana posla

duki

pre 6 godina

Moji imaju stan u GR i mnogo se lakse zavrsavaju stvari nego ovde. Licno sam bio prisutan, lokalac koji ima agenciju za nekretnine nam je pomogao vise nego svi ostali za zivota. Spojio nas je sa svim ljudima koji nam trebaju, detaljno nas upoznao sa mestom i blizom okolinom. Sada je GR jeftinija za kupovinu nakretnina nego CG, s obzirom da se svi trpaju u BD gde su bolesne cene kvadrata i vasariste traje cele sezone. Dam 2k € za m2 i bijem se oko parkinga svaki put jer garaza kosta kao garsonjera u NS. O ljubaznosti lokalaca ne bi mnogo, licno sam imao sukoba sa osobljem a nije malo para ostavljeno dole.

Andreja

pre 6 godina

Ove ljude niko nije naterao na ovu kupovinu.Oni to ne bi kupovali da nisu nasli neku racunicu i zadovoljstvo.Mislim da nema potrebe da im neko ovde prosipa pamet sta ce da rade sa svojim novcem,a pri tom bar 80% tih pametnjakovica se jedva sastavi do sledece plate.Srbi cim nesto kupe vec razmisljaju o prodaji i zaradi.Covek bi rekao da u Srbiji zive sve samo berzanski trgovci,brokeri i milioneri,kad ono....

Marko

pre 6 godina

(Djura Beton, 05. novembar 2017 20:32)

Bravo, apsolutno se slazem sa tobom. Moj otac je iz pepela podigao kucu u rodnom selu, a u selu vise niko ne zivii, i bukvalno mu je ćef da jednom godisnje ode tamo, bude mesec dana i vrati se u Beograd. Ni za sta mu kuca tamo ne sluzi, osim da on ispuni svoju zelju i uziva. Tako da, svako ko moze i treba da uziva i radi sta hoce sa svojim parama.

Putnik

pre 6 godina

Mala greška odnosno nepotpuna informacija u tekstu oko poreza. Gpdišnji porez na imovinu može da se vide online na sajtu poreske uprave i nema nikakve potrebe za notarom. Mi plaćamo advokata 70 Eura paušalno godišnje za razne usluge, a izmedju ostalog i hendlovanje poreza. Prvi put čujem da se porez radi preko notara. Obično to ljudi rade sami (ako imaju elementarno znanje grčkog) ili preko knjigovodje ili advokata.

ognjen

pre 6 godina

za sve ove zlokobne I ljubomorne komentare zasto je neko potrosio 70,000e I kako su mogli zaraditi tolike pare: Zena je rekla da cim vidi Solun da se oseca kao kod kuce.A kako se neko nece osecati kao kod kuce u stranoj zemlji kad ima tako zavisne,pakosne I ljubomorne sunarodnike.Osecao bih se I ja kao kod kuce vise u Nigeriji nego ovde

Aleksandar

pre 6 godina

Sad i poreska resenja idu elektronski i stize Vam na mail kao i racuni za struju. Sve mozete platiti svojom kreditnom karticom iz Srbije

boravak

pre 6 godina

@ja
To što nemate pečate na prelazu u Šengensku zonu (ali i općenito u Eu) ne znači da vaši boravci nisu evidentirani. Moj prijatelj je zbog prekoračenja tog maksimuma od 90 dana jednostavno bio vračen s granice sa zabranom ulaska u Hr u trajanju od 6 mjeseci. I kod nas je bilo problema (posebno s američkim, ali i srpskim državljanima) koji su u posjedu kuća u Dalmaciji i Istri oko trajanja njihova boravka. Naravno, nisu bili deportirani, ali su snosili nekakve sankcije, nije mi poznato kako je na koncu taj problem riješen.

ja

pre 6 godina

@ (boravak, 06. novembar 2017 11:22)

Ma ne traže Grci ni pasoš, u tome je poenta. Kako će da te evidentira ako ti ne lupi pečat ili ne provuče biometrijski pasoš kroz kompjuter??