Ponedeljak, 04.09.2017.

15:11

Nezapamćen rast: IT stručnjaci idu kao alva

U prvih šest meseci 2017. beleži se porast broja oglasa za zapošljavanje od skoro osam odsto u odnosu na isti period prošle godine.

Izvor: B92

Nezapamæen rast: IT struènjaci idu kao alva IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

74 Komentari

Sortiraj po:

Pustinjski banderas

pre 6 godina

U Srbiji nema postovanja za struku, sto i nije cudo jer se poslovi dobijaju preko veze i sema i podmazivanjem. Gazdi je bitniji neko ko zna Koga Treba, nego 5 inzenjera i 50 radnika. Ogromne pare cirkulisu izmedju vladajucih struktura i tzv. stranih investitora, a gradovi gde su ti strani investitori dosli bankrotiraju, jer je s onima na vrhu dogovoreno da strani spasitelji i dobrocinitelji ne placaju poreze, doprinose i slicno tome od sad pa do vecnosti i jos jedan dan duze.
Radim u Saudi Arabiji, ne zalim se, plata je dobra, otprilike pola od onog sto dobijaju Englezi (ali oni na to kod kuce placaju porez, a ja jos ne). Samo da imam neki zapadnoevropski ili americki pasos, vec bih zaradio dovoljno da se penzionisem. Par puta sam bio u razgovorima da se vratim, kad pomenem cifru (koja je oko 1000EUR, sad dobijam 2800USD, smestaj i prevoz) za mesto tipa tehnicki direktor i slicno tome, regruteri padaju u nesvest. Njima ocigledno ne ide u glavu da neko uopste sme da trazi toliko. E, pa, dok im ne dodje u glavu, ja ostajem ovde...

Bosko

pre 6 godina

(phpProg, 4. septembar 2017 21:50)

Potpuno se slazem sa tobom. Generalno, sve one ponude ubrzanih kurseva, prekvalifikacija i slicnih ne pije vodu ako nisi rodjen za to. Ovaj posao moze da radi samo covek koji ga voli inace je vrlo stresan.
Nemam nista protiv prekvalifikacije ljudi ali bi kriterijumi trebali da budu mnogo strozi (zavrsen fakultet a ne trogodisnja srednja skola i sl.)
U principu, vrlo brzo ispliva na videlo da li si sposoban da se bavis ovim poslom i napredujes ili mozes da budes cist "fizikalac". Fizikalci mozda i treba da se zabrinu sa povecanjem broja zaposljenih u IT sektoru, oni pravi nece gubiti na vrednosti, samo mogu da profitiraju.

System Administator

pre 6 godina

@(ii, 4. septembar 2017 23:25)

Svi znamo opis posla programera ali u danasnje vreme sve se vise traze, odnosno takvima se jedino nudi neka visoka plata, programeri koji znaji puno programskih jezika i u svakom imaju iskustva barem 5 godina iako neki od njih zvanicno postoje manje od 5 godina. U oglasu se navodi da ti programeri cak trebaju da znaju i Linux i njegove servise, i da rade backup i slicno. I onda poslodavci kukaju kako ne mogu da nadju takvu osobu. Ne kazem da ih nema (ja sam jedan od njih) ali od takvih se ne moze ocekivati da su jako dobri u svim tim poslovima.
Ovaj trazeni opis posla jednog programera veoma lici na opis posla IT strucnjaka, zar ne? Naravno da lici kada ljudi ne znaju razliku i mesaju poslove raznih IT struka. IT strucnjak je kombinacija vise IT oblasti, najcesnje programiranja, Linux i System administratora, mreznih administratora, support radnika, servisera i slicno.
Na zapadu je sve ovo odvojeno u posebna zanimanja a kod nas se sve trazi u jednom coveku a nazivi radnih mesta se jedino menjaju a opis uvek isti, tj SVEEE :)
A to da ovakve oglase pise HR nije bas skroz istina. IT kaze gde im treba pomoc, u kojim IT oblastima, a HR misli da to sve moze jedna osoba da radi. Znam ovo iz licnog iskustva i pretpostavljam da je tako svugde.
I na kraju da kazem da ne zele svi da idu preko da rade. Ja sam recimo jedan od njih. Iako dobro znam jezik i dobar sam u svom poslu ali opet ne zelim preko i tacka.

Kim Tram Sun

pre 6 godina

IT-jevci, da vam kaze nesto Chicha:
Grabite poslove dok ste mladi, ucite, menjajte firmu ako je mala plata.
Ali kad dodjete u neke godine, kad se ozenite, pa dobijete decu, onda treba naci neku stabilnost, sto uglavnom znaci manja plata, ali se lakse dise. Evo, ja sam se posle 15 godina rada po stranim firmama, uvalio u drzavnu, jest da je plata samo 800-900 evra, ali u 4 idem kuci, niko me ne cima uvece, uvek mogu da izadjem sa posla, da odvedem decu kod lekara ili da nesto zavrsim, svi vikendi su slobodni, 30 dana godisnjeg...

ns

pre 6 godina

Gde god da odes pocetna plata coveka koji zna samo osnove, npr zavrsen fakultet za informatiku je minimum 500evra.
To je sto se tice bekenda.
Ljudi koji misle da mogu godinu dana da brljaju html i css i da traze vise te pare nek zaborave na to, to vreme polako prolazi.

Angular, React za frontend se mora znati.

20 kinte

pre 6 godina

@ii Lepo si objasnio razliku. Sa tim što naše glave iz vrha koje bi, kao što si i naveo, trebale da se bave demistifikacijom IT-a to ne znaju. Dakle, da bi bio programer pre svega moraš da imaš matematiku kao osnovu na određenom nivou. Ali i tu postoje olakšice - platforme koje nekada zahtevaju više logički kapacitet nego kodiranje. Unity na primer, ja koristim bez ikakvih problema. Napomena - ja nisam programer, developer i nisam studirao matematiku kao takvu. Inženjer sam, ali specijalnost i fokus su mi bili audio inženjering i muzička produkcija. Znači, kreativna strana je u ovoj industriji jednako važna. Štaviše, ja sam dizajner/producent video igara, za to nije bilo škole u vreme kada sam ja bio na faksu. Ljudi moraju da prebrode strah od matematike i pogledaju da li u nekoj od mnogo grana IT industrije ima mesta za njih, kao što je bilo i za mene. Ali najbitnija stavka je ta da kada si jednom unutar industrije, moraš konstantno da učiš i napreduješ, skupljaš znanje iz različitih departmenta. I na kraju, menadzment je moj antipod, ja se brinem da proizvod bude dobar, a oni neka se bave budzetiranjem i vođenjem projekata.

val itKrle: String = "Kotlin je mama"

pre 6 godina

Pa kako ne znate, masinci su oduvek sve znali, ali ono sto ne znaju to je da ce da rade za male pare stresne poslove, a po prirodi su uvek nezadovoljni jer, boze, termodinamika je najvaznija stvar na planeti, a ne tamo neko objektno orijentisano programiranje i lambda funkcije.
Toboze, tutorijal za trokomponentne sisteme predjes za jedan dan, a ovo potonje ima da se cimas mesecima.

Vlada

pre 6 godina

Tačno je da postoji porast oglasa za IT. Uslovi: znanje engleskog, do 25 godina starosti, završen fakultet, znanje seniora i deset godima iskustva u rafu sa jezicima c, c++, c#, java, pithon, funkciomalno programiranje itd.
Plata 300e i rad po projektu. U prevodu rad traje mesec dana. E zato su svi koji nešto znaju zbrisali preko....

Gastarbajter

pre 6 godina

Pa jasno kada se trose tudje pare. Objasnicu jer sam svojom srecom u tom svetu od 2006. 1000 IT startupa krenu sa radom. Za to je potrebno oko 3000 IT radnika minimum a u praksi posto se malo zna taj broj doseze i 5000 ljudi. Od 1000 uspece jedan startup sa 5 ljudi i obogatice se 6. Njih petoro i ulagac. Ovih 4995 se nadaju da balon ne pukne i ne prestane dotok novca. A svih 1000 rade sa tudjim novcem. Od 100.000-10.000.000$. Savremeni IT svet je kladionica a ne posao. E sad sto ima nas koji smo uradili na vreme to je vec druga prica i filozofija. IT jede svoje programere.

ii

pre 6 godina

Mislim da ljudi kod nas ne kapiraju bas sta znaci IT stručnjak sto je u neku ruku i normalno jer ni nasi "strucnjaci" u vrhu drzave nemaju pojma sta rade i sta je IT. Postoji dobra razlika između IT stručnjaka i programera. Programer se bavi cistim programiranjem, tj kucanjem kodova da bi nešto funkcionisalo kako treba. IT vam je pola menadžment pola programiranje. IT strucnjaci poseduju odredjeno znanje iz programiranja i mogu nastaviti tim putem ako zele ali je njihova struka i da upravljaju sistemima vezane za kompjuterske sisteme i mnogo su češće u kontaktu sa ljudima na poslu bilo licno ili putem interneta. Kod nas se češće traže programeri nego IT stručnjaci. Neko je ovde pomenuo da ljudi sa FON-a nemaju pojma o programiranju i više su menadžeri iako su sa IT smera i mogu da vam potvrdim da je to istina jer i sam trenutno studiram IT na Fonu. Tu se postaje dobar programer ako vas to stvarno zanima a inače se bavite necim slicnim menadžmentu. Kvalitetni programeri dolaze sa matematickog i pre svega ETF-a gde se smer i zove softversko inženjerstvo što bi možda i trebalo da bude glavna tema u ovom članku jer su softversko inženjerstvo ili prostije rečeno napredno programiranje i IT dve različite stvari.

s

pre 6 godina

"Kao što je neko pomenuo očekujte da će se za dve tri godine drastično povećati ponuda IT kadrova i to znači da će zarade pasti. Ta profitabilna grana će postati manje profitabilna."

Bez obzira sto bi ti tako voleo, to se nece desiti iz prostog razloga sto ce dobar deo tih ljudi kreirati nova radna mesta i time potraznja samo porasti.

buki

pre 6 godina

@Petar Ako si zavrsio medicinu onda nisi svestan koliko stvari koje su vezane za tvoj posao ne mogu da se nadju preko Google-a a ako si zavrsio nesto drugo onda si u zabludi kako ne mogu da se nadju stvari za medicinu

Sloba

pre 6 godina

(babe, zabe i tarabe, 04. septembar 2017 19:42)
Samo delimično si u pravu. Zaista, programeri uglavnom imaju mogućnost da uključe tzv. debugger, pa da korak po korak analiziraju ponašanje koje je problematično, koliko god puta da treba. Doktor nema luksuz da pacijentu da jednu terapiju, pa da ga "redeploy"-uje i proba sa nekom drugom. Ali, nisu svi doktori vrhunski hirurzi ili dijagnostičari. Ekvivalent nekom programeru koji ispravlja polja za unos na formi je neki medicinski tehničar ili instrumentar, a ne doktor. Isto tako, postoje programeri koji rade na softverima za medicinske uređaje, kontrolu leta, samovozeće automobile itd. a za tako nešto ti trebaju godine iskustva i truda, uz solidno veliku odgovornost - bag može ubiti hiljade!

asdfg

pre 6 godina

@Mihajlo Ako radiš u Beogradu i imaš 800e sa 5 godina iskustva, onda se zapitaj gde grešiš, ili nađi drugu firmu pošto sa tim iskustvom treba da imaš debelo preko 1000,osim ako si web dizajner. Čak i ako si web developer, sa 5 godina iskustva treba da imaš bar 1300e.

mrmlj

pre 6 godina

(rema, 04. septembar 2017 19:18) druze, radim u IT-u vec neko vreme i mogu ti reci da od tog tvog scenarija nema nista. prvo i osnovno, potraznja je tolika da kad bi se preko noci duplirala ponuda, za max tri mesecabi se svi ti novi pozaposljavali i opet bi nedostajalo. drugo, sto vise priucenih bude na trzistu, ozbiljnim stricnjacima ce samo rasti cena jer cemo ispravljanje tudjih brlhotina da naplacujemo visestruko vise. samo cekam da na trziste nagrnu ovi prekvalifikovani, odmah cu da trazim povosicu ;)

Zmiuga loma

pre 6 godina

Mašinski inženjeri među najtraženijima? Šta li je pa tek sa onima koji nisu traženi?
(marko, 04. septembar 2017 16:13)

Mogu ti reći da ne znam nijednog mašinca koji je nezaposlen. A poznajem ih tonu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Zmiuga loma, 4. septembar 2017 17:30)

E pa dođi u Kraljevo, pa ih potraži na buvljaku. Nažalost, ima ih koliko hoćeš! Strašna slika stvarne Srbije!
(mm, 04. septembar 2017 19:43)

Pričam o inženjerima sa novosadskog FTN-a. Za Kraljevo nemam pojma. Nisam ni znao da tamo postoji mašinski fakultet?

Igor

pre 6 godina

(babe, zabe i tarabe, 4. septembar 2017 19:42)
Uf ti nekom pricas da mesa babe i zabe ... Kakve veze ima ko je imao kakve knjige, gde ti zivis??? Pitanje je ponude i potraznje i to je to. Mozes ti imati 4 doktorata u oblastima koje nikome ne trebaju i jesces iz kontejnera. I nemoj samo dodavati kako je to Srbija, eno to najjace ekonomije na svetu, gde jedan lepotan sa nekim glumackim kursom, zaradjuje vise od coveka koji leci od raka. Daj prestanite ziveti u utopijama, svet na zalost drugacije funkcionise.

phpProg

pre 6 godina

I šta kad jednom svi postanemo IT stručnjaci ko će stvarno da radi i paprike i luk da sadi??? Uvozicemo iz Kine.
(Idiomanija, 4. septembar 2017 18:09)

Ima tu kvaka, IT stručnjak ne može da postane SVAKO ko to poželi, treba da ima visok IQ, da voli taj posao, da HOĆE da radi i da stalno UČI.
A takvih je vrlo malo, zato su toliko i traženi.

Veliki brat

pre 6 godina

Mašinski inženjeri među najtraženijima? Šta li je pa tek sa onima koji nisu traženi?
(marko, 04. septembar 2017 16:13)

Mogu ti reći da ne znam nijednog mašinca koji je nezaposlen. A poznajem ih tonu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Zmiuga loma, 4. septembar 2017 17:30)


E pa dođi u Kraljevo, pa ih potraži na buvljaku. Nažalost, ima ih koliko hoćeš! Strašna slika stvarne Srbije!
(mm, 4. septembar 2017 19:43)


A, reci nam šta oni znaju da rade?

Ode kod privatnika, on ga uvede u halu gde ima 10 CNC mašina, od kojih se samo onim najstarijim ne upravlja direktno sa računara u realnom vremenu, a taj mašinac nije u životu video takvu mašinu, pojma nema kako da neki crtež u 3D prevede u adekvatan format za tu mašinu, pojma nema kako da od projekcija napravi 3D model (kao i studenti na mnogim drugim fakultetima, i oni su takve ispite učili napamet i polagali uz komentare "za šta će mi ovo, kad se sad sve radi pomoću računara"), pojma nema ni kako da nešto nacrta na računaru, većina njih ne zna ni u čemu da radi, osim možda u običnom AutoCAD-u koji gotovo niko i ne koristi za ozbiljne stvari (koriste se dodaci i programi koji se oslanjaju na AutoCAD).

Većina njih je samo čula za pojedine naprednije programe, ili su radili samo nešto najelementarnije, a privatniku treba neko ko ZNA odmah da radi složen posao, plus privatnik nema resurse da obučava nove inženjere, kao što je to moguće u IT sektoru.

bizmark

pre 6 godina

@Mobile Developer

Za fax te pitaju samo ako nisi dobar ili dovoljno iskusan pa da se uhvate za nesto da utvrde da li imas potencijala. Kada dodjes u situaciju da si afirmisan, nikoga vise nije briga da li si zavrsio etf, singi ili nisi nista zavrsio. prava sreca je da se barem u nasoj bransi ceni znanje iznad svega. Videces i sam za koju godinu

Petar

pre 6 godina

@(babe, zabe i tarabe, 4. septembar 2017 19:42)

Od svega nabrojenog ima završenu medicinu. Odmah se zaposlila ovde u inostranstvu i za 5 godina imala 2 kursa (neobavezna) od po tri dana. Položila specijalizaciju i to je sve. Nikakve ledene dvorane, milion kurseva, specijalističkih ispita nije imala. Samo JEDAN specijalistički ispit je imala posle pet godina rada na klinici i to je sve. Lekari ovde itekako koriste internet i google. Prvo su je to ovde naučili. Bilo joj je čudno kad je videla šefa kako na internetu traži konsultacije oko dijagnoze. To samo izgleda još u Srbiji čovek mora da zna 1000000 dijagnoza i bolesti u glavi. Ja sam samo komentarisao da se više isplati biti lekar nego programer. Programeri nemaju uopšte slobodnog vremena i do 40. godine su gotovi kako psihički tako i fizički i u proseku mnogo manje zaradjuju koliko se cimaju.

igrac kola

pre 6 godina

Problem je sto ljudi koji znaju znanje sede negde u pecini, ne dolaze ni sa kim u kontakt. Za to vreme, fosili koje je vreme pregazilo trose mladost i energiju studenata na zadovoljavanje forme. E pa, da das studentu pravo da sam upravlja svojim parama za obrazovanje, ili sto se negde u svetu zove stipendija, druga bi se pesma pevala. Da imamo konkurs za stipendije umesto prijemnih ispita, onda bi mogao ti da kazes, hocu svoju stipendiju da utrosim tu i tu, da naucim to i to i da mi vi to platite. Evo, ja sam npr na arhitektonskom fakultetu za 5 godina imao nekih 30 predmeta koji me uopste nisu zanimali, niti sam sta na njima naucio. Potrosio sam vreme, energiju, pare iz budzeta, pare za kiriju, pare za racune, da provedem jedno 3 godine od tih 5 na stvari koje me ne interesuju ni dva posto. Za sve to su neki idioti, hipsteri, filozofi bez ijedne procitane knjige, ljudi bez znanja i kvaliteta dobili plate, a ljudi koji su mogli nesto da me nauce su ostali da sede u pecini. Eto, to je problem, sto se pare za moje obrazovanje daju u prazno.

Kokosama

pre 6 godina

Posle 14. godina islustva, nema tog oglasa, nema te firme zbog koje bih usao u kancelariju. Brazil, Tajland ili Zvezdara, kod kuce je uvek najbolje.

Predrag

pre 6 godina

U IT preko 10 godina , uredno zavrsen fakultet. Plata 3000 evra. Verujte da svaki evro krvavo zaradim. Poslednje 2 godine jako malo kvalitetnih ljudi se javi na konkurs manje od 5% , kolege seniore iskljucivo na preporuku dobijamo i to je jako mali broj ljudi za koje se zna da su dobri.

goxy

pre 6 godina

Od mapinskih inženjera traže se termotehničari za uvođenje grejanja i sličnih instalacija po građevinama, tj da rade te projekte. I tu je možda plata do 100 evra, a sve iole ozbiljnija proizvodnja nekih mašinskih delova, nekih drugih priča oko savijanja limova,...itd je oko 500 evra i to pola na crno,... a to sve zato jer daju duplo od radničke plate koja je od 25000-35000 dinara.

Ja sam mašinski inženjer koji nakon 15 godina iskustva u radu sa srpskim gazdama koji stalno pričaju da nema kadrova a zapravo nema kvalitetnih gazda,platiša,racionalnih, planiranih, bez sujete, sa vizijom, sa novijim mašinama, bez kombinatorike i mitom u državnim organima,...
nego brate sve neki koji bi da pomoću struga 40 godina starog bi da im praviš delove za avion,..., kupe tako polovne mašine a nedaju za merilo, nedaju za noževe, po njima je radna nedelja 6x10h, po njima je godišnji odmor samo zimi da nebi plaćali grejanje, markica jok, radna oprema ponekad, ...

i zato mladi odlaze u IT ili van zemlje.

mm

pre 6 godina

Mašinski inženjeri među najtraženijima? Šta li je pa tek sa onima koji nisu traženi?
(marko, 04. septembar 2017 16:13)

Mogu ti reći da ne znam nijednog mašinca koji je nezaposlen. A poznajem ih tonu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Zmiuga loma, 4. septembar 2017 17:30)


E pa dođi u Kraljevo, pa ih potraži na buvljaku. Nažalost, ima ih koliko hoćeš! Strašna slika stvarne Srbije!

Dalibor

pre 6 godina

Pravih senior software developera ima bas malo, sam ih trazim i tesko se nalaze. Ozbiljnijim firmama trebaju inzenjeri sa iskustvom i znanjem a ujedno i sa petljom da preseku kad treba. Sad svako moze da postane programer ali tesko i arhitekta sistema. Zvuci lagano, kad probaju mnogi stanu na pola i zadovolje se tim gde su

rema

pre 6 godina

Kao što je neko pomenuo očekujte da će se za dve tri godine drastično povećati ponuda IT kadrova i to znači da će zarade pasti. Ta profitabilna grana će postati manje profitabilna.

Geopolitika

pre 6 godina

Cekam danas u drzavnoj upravi da izvadim jednu potvrdu koja treba mom novom poslodavcu. Pravo s posla, cekao sam skoro sat i po, do pred zatvaranje. Nisu imali fazu, ne rade racunari. Nije negde na jugu, nego Beograd, na Cukarici. Mislim se, sreca te jos nismo dovrsili digitalizaciju. To ce, bajo moj, da bude zanimljivo. Full digitalizovani, a struje nema za napajanje.

Necu cak ni da ulazim u dubiozu da su ostale stranke satima pre mene cekale. I da ustanova bez dileme ima placenu tehnicku sluzbu, kojoj nije posao da izmisli naizmenicnu struju, nego da poveze kalemove. Problem je sto su oni tu izgleda samo na papiru.

Sto se tice ovih poslova za visoko obrazovane i sve manje potraznje za njima, to je ocigledan pokazatelj kvaliteta poslova. Onih koji famozni BDP ne mogu da nagruvaju ni u promilima, a kamoli procentima. To su ili poslovi za IT i tehnologije, ili javni sektor, gde makar pro forme treba diploma. Za ostalo moze i osnovna skola. Posebno me odusevio jedan oglas nedavno u kom organizacija trazi ambicioznog menadzera, bez radnog iskustva! Odlicna prica za naivne.

Bojan NS

pre 6 godina

Masinski inženjeri se traže ali za 500€, u EU je plata 3600€ do 5000€.
(Trener, 4. septembar 2017 18:06) # Link komentara

Nije istina. Dobar masinski inzenjer dobije koliko trazi. Od 2000E pa na vise. Zavisi sta radi I na kom mestu radi. Oni koji su zavrsili fakultet na mufte i rade kao obicni tehnicari, oni imaju 500E.

rema

pre 6 godina

Struktura poslova u Srbiji je očajna.
Uglavnom dead- end poslovi gde nema napredovanja i gde je zarada minimalna. IT je samo izuzetak oni su plaćeni dobro jer rade za strance.
Pogledajte oglase traže se: magacioneri, radnik u fast fudu, dostavljač hrane, kol centri...
Užas nema od nas ništa. Nemamo ekonomiju.

upitnik

pre 6 godina

Pre manje od godinu dana tražili smo nekoga za mrežu. Vrlo poželjno da ima fakultet i godinu dana iskustva, bar neke prakse, fakultetskih projekata, nečega. Bitno da ostavi utisak da hoće da radi, da uči, da napreduje. Da ima energije, pozitivan pristup... Plata vrlo dobra za početnika, sve na belo, velika, poznata, stabilna firma.
Javljali su se ljudi koji su imali iskustva u svemu osim u mrežama. Prvi put nisam mogao da skupim deset kandidata za prvi krug. Na kraju smo zaposlili čoveka sa mnogo više iskustva i godina jer nismo našli odgovarajućeg mlađeg. Imao sam osećaj da svi mladi koji su ostali su smoreni, bezvoljni i potpuno otupeli.

babe, zabe i tarabe

pre 6 godina

(Petar, 4. septembar 2017 17:49)

Nas najveci nacionalni problem je nedostatak postovanja prema obrazovanim ljudima. To datira negde od 1945, kada su partizani upadali u stanove beogradskih intelektualaca i odvodili ih na robiju ili pred streljacki stroj, kako koga. I kada su ti isti uveli pojam tzv. postene inteligencije.

Ne mogu da verujem sta citam! Medicina je po tebi laganica?! Upitaj malo svoju suprugu koliko su joj trajale studije, koliko je ispita polozila, kolika je bila debljina njenih knjizurina za te ispite, koliko su teski bili ti ispiti, koliko je sati provela vezbajuci na kadavrima u ledenim laboratorijama ... pitaj je sta je to staz, cekanje na upraznjeno mesto za specijalizaciju, pa specijalisticki ispiti, pa specijalisticki staz ... Koliko je sve to trajalo. A onda ide i obaveza strucnog usavrsavanja, licence, kursevi ... i tek kada sve to polozi moze da radi i zaradjuje!

Prosecan programer u klupi provede max 5 godina, tokom studija vec moze da raducka neki prostiji front-end, da krpi stvari tu i tamo, uci se ... Fakultet ne mora ni da zavrsi ako je dobar u poslu. Tacno, mora mnogo da se uci i stalno da se uci, ali dobar deo resenja trazis po principu: sto nema u vugla ima u Gugla. Treba ti samo znanje engleskog, resenje za skoro svaki problem je tu.

Pitaj malo lekare da li mogu da guglaju bas uvek, pogotovo kada im naidje neki hitan slucaj ... pacijent se raspada, a on gugla, hahahaha ...

Six de Lux

pre 6 godina

@суљо
IT frma u kojoj radim je imala 100 zaposlenih kad sam došao. Sad ima preko 300 zaposlenih i 24 otvorene pozicije. Odlaze ljudi tu i tamo, ali generalno nije velika fluktuacija...

Erli

pre 6 godina

Ne beže ljudi odavde jer su plate male nego što ovde ništa ne funkcioniše. Kad mi treba 3 sata da dođem na red kod lekara da mi da uput na obicnu analizu krvi kako i da ne pobegnem odavde.

Mobile Developer

pre 6 godina

Traže se IT stručnjaci, ali visokokvalitetni i visokoškolovani, a ne sa sega-mega-bleja fakultetima. Iskusan Android developer radi za 1500€ platu, iOS i više.

Mihajlo

pre 6 godina

5 godina iskustva samo 800eur.

Problem je sto se mora dosta uciti. Iz licnog iskustva ukoliko firma stagnira, posle koju godinu dana ste opet na junior nivou i dzaba 5 god iskustva ukoliko firma ne forsira najnovije tehnologije react, java spring, node itd.

Goran

pre 6 godina

Postajemo zemlja pokretne trake, one vrste proizvodnje koja je na zapadu dominirala pre 2. svetskog rata. Treba pogledati film Carli Caplina "Moderna vremena". Nasi radnici sada rade te poslove zavrtanja na pokretnoj traci.

Zmiuga loma

pre 6 godina

Mašinski inženjeri među najtraženijima? Šta li je pa tek sa onima koji nisu traženi?
(marko, 04. septembar 2017 16:13)

Mogu ti reći da ne znam nijednog mašinca koji je nezaposlen. A poznajem ih tonu.

Dusan

pre 6 godina

Sad neki misle da se prekvalifikuju i postanu IT strucnjaci i onda su na "konju" samo juce.Dok postanu IT strucnjaci njih ce biti toliko da ce plate drasticno biti manje sve je zakon potraznje i ponude nema IT strucnjaka dovoljno da ih ima a bice ih plate ce biti dosta manje.Jel znate koliko zaradjuju vodoinstalateri i elektricari po SAD bas iz razloga sti ih ima nedovoljno.

R

pre 6 godina

dzabe, nemamo strucan IT kadar
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (peca, 4. septembar 2017 15:42)

Otprilike tako. Ljudi misle da je svako ko je završio FON IT stručnjak iako samo mali broj njih su informatičari, a najveći broj njih su neki menadžeri i slično.

Petar

pre 6 godina

@(ns boy, 4. septembar 2017 16:59)

Samo medicina, tri puta manje cimanja a plata Bogovska, barem ovde gde sam ja. Žena mi je lekar i šije me i sa platom i sa slobodnim vremenom. Ja sam IT struke i znam šta pričam. Dok ja moram da učim 24/7 ona lagano osam sati radno vreme. Vikendi slobodni i zdrava leđa. Moja leđa propadoše od konstantnog sedenja za kompjuterom.

суљо

pre 6 godina

Паааа,траже,траже...ко иоле прати огласе за посао као ја(беспосличар)приметиће да се нон-стоп једне те исте фирме врте у круг са огласима и то периодично на свака 3-6 месеца.Да не шире посао?Мало сутра.

Klej

pre 6 godina

@Bot Ne lupetaj molim te. Radim u IT sektoru kao developer i vecina takvih oglasa je sastavljena od strane nestrucnih clanova kadrovskih odjeljenja. Da li treba da apliciras na takve oglase? Vjerovatno. Kada se nadjes sa osobom koja posjeduje relevantno tehnicko znanje, prica je sasvim drugacija.

ns boy

pre 6 godina

ni izbliza nije kako se predstavlja,al ko je vredan sad da krene da uci svaki dan po 3 do 5 sati,plus kursevi,za godinu i po moze da postane junior,plata 500 do 800 eura.tu nastavlja da uci i tek posle 2-3 godine moze da oseti boljitak,jako tezak posao al isplati se .jako ambiciozni i vredni ljudi prolaze.ko je sa fakulteta ide mnogo lakse i bolje,zasluzeno.retko zanimanje gde ne treba partijska knjizica za posao,ne treba veza,plata sasvim solidna i pocetna.najteze je dobiti prvi posao,pogotovo sa kursa.

bizmark

pre 6 godina

@bot bas nije tako. Licni primer plata 1800neto , samo se java trazi. dobijam ponude za znatno vise novca, ali ne zelim jos da menjam firmu. 5god iskustva. Daleko od toga da sam najplaceniji u firmi gde radim

Toni

pre 6 godina

(Bot, 4. septembar 2017 15:36)

Da, svaštarenje za što manje para. Tendencija smanjenja zarada je svuda, ali makar se od zaposlenih ne traži da rade sve i svašta, jer je to u suprotnosti sa efikasnošću i umijećem obavljanja zadataka, što znači da je kod nas na snazi "otaljavanje", najgori manir u poslu.

oberin martel

pre 6 godina

dzabe, nemamo strucan IT kadar
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (peca, 4. septembar 2017 15:42)

Itekako imamo ali ne rade za siću u otadzbini.

el_kiddo

pre 6 godina

Da, i sada se bitni ljudi u drzavi nadju pametni da sekretarice, medicinske sestre, i ostale prekvalifikuju i obucavaju po ubrzanom kursu... To nece biti IT strucnjaci, to ce biti IT poznavaoci, koji su upuceni u problematiku par programskih jezika. Da li je realno da ja kao programer odradim ubrzani pravni kurs, i radim kao pravnik? Ne, naravno!

Luka

pre 6 godina

S druge strane, primetan je pad oglasa u kojima poslodavci traže kandidate sa višom, visokom školom ili bachelor, sa 36 odsto u 2014. i 2015, na 24 procenata u 2016.

To je to, sve vise postajemo zemlja jeftine radne snage, namotača kablova, frizera, mesara... dok svi visokoobrazovani beže. hvala vučiću

Ni Amer ni Rus

pre 6 godina

Aha, a traže mlade ljude sa minimum deset godina iskustva rada u pet programskih jezika, mrežama, servisiranju i svemu ostalom iole vezanom za računare. Plata 500 evra.
(Bot, 04. septembar 2017 15:36)

Ne bas ali ok, ako ti tako kazes... Ne znam samo kako nikome ne padne na pamet da se vecina neiskusnih ipak zaposli... Dakle u necem drugom je problem...

Ni Amer ni Rus

pre 6 godina

dzabe, nemamo strucan IT kadar
(peca, 04. septembar 2017 15:42)

Za male pare nemamo... A ja jos nisam video da neko trazi kvalitetno (u punom smislu te reci) nego prvo kes pa onda sve ostalo... E pa drugovi, nece kvalitetan da vam radi za 1000 evrica...

JimBeam

pre 6 godina

@peca
Srazmerno velicini zemlje, imamo. Problem je sto firme u zemlji planiraju da ih plate dosta manje (i naplate kasnije papreno strancima mahom) nego sto mogu da uzmu od stranaca putem freelancea, pa ispada da ih nema.

Bot

pre 6 godina

Aha, a traže mlade ljude sa minimum deset godina iskustva rada u pet programskih jezika, mrežama, servisiranju i svemu ostalom iole vezanom za računare. Plata 500 evra.

Bot

pre 6 godina

Aha, a traže mlade ljude sa minimum deset godina iskustva rada u pet programskih jezika, mrežama, servisiranju i svemu ostalom iole vezanom za računare. Plata 500 evra.

oberin martel

pre 6 godina

dzabe, nemamo strucan IT kadar
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (peca, 4. septembar 2017 15:42)

Itekako imamo ali ne rade za siću u otadzbini.

ns boy

pre 6 godina

ni izbliza nije kako se predstavlja,al ko je vredan sad da krene da uci svaki dan po 3 do 5 sati,plus kursevi,za godinu i po moze da postane junior,plata 500 do 800 eura.tu nastavlja da uci i tek posle 2-3 godine moze da oseti boljitak,jako tezak posao al isplati se .jako ambiciozni i vredni ljudi prolaze.ko je sa fakulteta ide mnogo lakse i bolje,zasluzeno.retko zanimanje gde ne treba partijska knjizica za posao,ne treba veza,plata sasvim solidna i pocetna.najteze je dobiti prvi posao,pogotovo sa kursa.

Luka

pre 6 godina

S druge strane, primetan je pad oglasa u kojima poslodavci traže kandidate sa višom, visokom školom ili bachelor, sa 36 odsto u 2014. i 2015, na 24 procenata u 2016.

To je to, sve vise postajemo zemlja jeftine radne snage, namotača kablova, frizera, mesara... dok svi visokoobrazovani beže. hvala vučiću

суљо

pre 6 godina

Паааа,траже,траже...ко иоле прати огласе за посао као ја(беспосличар)приметиће да се нон-стоп једне те исте фирме врте у круг са огласима и то периодично на свака 3-6 месеца.Да не шире посао?Мало сутра.

Ni Amer ni Rus

pre 6 godina

dzabe, nemamo strucan IT kadar
(peca, 04. septembar 2017 15:42)

Za male pare nemamo... A ja jos nisam video da neko trazi kvalitetno (u punom smislu te reci) nego prvo kes pa onda sve ostalo... E pa drugovi, nece kvalitetan da vam radi za 1000 evrica...

el_kiddo

pre 6 godina

Da, i sada se bitni ljudi u drzavi nadju pametni da sekretarice, medicinske sestre, i ostale prekvalifikuju i obucavaju po ubrzanom kursu... To nece biti IT strucnjaci, to ce biti IT poznavaoci, koji su upuceni u problematiku par programskih jezika. Da li je realno da ja kao programer odradim ubrzani pravni kurs, i radim kao pravnik? Ne, naravno!

rema

pre 6 godina

Struktura poslova u Srbiji je očajna.
Uglavnom dead- end poslovi gde nema napredovanja i gde je zarada minimalna. IT je samo izuzetak oni su plaćeni dobro jer rade za strance.
Pogledajte oglase traže se: magacioneri, radnik u fast fudu, dostavljač hrane, kol centri...
Užas nema od nas ništa. Nemamo ekonomiju.

R

pre 6 godina

dzabe, nemamo strucan IT kadar
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (peca, 4. septembar 2017 15:42)

Otprilike tako. Ljudi misle da je svako ko je završio FON IT stručnjak iako samo mali broj njih su informatičari, a najveći broj njih su neki menadžeri i slično.

babe, zabe i tarabe

pre 6 godina

(Petar, 4. septembar 2017 17:49)

Nas najveci nacionalni problem je nedostatak postovanja prema obrazovanim ljudima. To datira negde od 1945, kada su partizani upadali u stanove beogradskih intelektualaca i odvodili ih na robiju ili pred streljacki stroj, kako koga. I kada su ti isti uveli pojam tzv. postene inteligencije.

Ne mogu da verujem sta citam! Medicina je po tebi laganica?! Upitaj malo svoju suprugu koliko su joj trajale studije, koliko je ispita polozila, kolika je bila debljina njenih knjizurina za te ispite, koliko su teski bili ti ispiti, koliko je sati provela vezbajuci na kadavrima u ledenim laboratorijama ... pitaj je sta je to staz, cekanje na upraznjeno mesto za specijalizaciju, pa specijalisticki ispiti, pa specijalisticki staz ... Koliko je sve to trajalo. A onda ide i obaveza strucnog usavrsavanja, licence, kursevi ... i tek kada sve to polozi moze da radi i zaradjuje!

Prosecan programer u klupi provede max 5 godina, tokom studija vec moze da raducka neki prostiji front-end, da krpi stvari tu i tamo, uci se ... Fakultet ne mora ni da zavrsi ako je dobar u poslu. Tacno, mora mnogo da se uci i stalno da se uci, ali dobar deo resenja trazis po principu: sto nema u vugla ima u Gugla. Treba ti samo znanje engleskog, resenje za skoro svaki problem je tu.

Pitaj malo lekare da li mogu da guglaju bas uvek, pogotovo kada im naidje neki hitan slucaj ... pacijent se raspada, a on gugla, hahahaha ...

mm

pre 6 godina

Mašinski inženjeri među najtraženijima? Šta li je pa tek sa onima koji nisu traženi?
(marko, 04. septembar 2017 16:13)

Mogu ti reći da ne znam nijednog mašinca koji je nezaposlen. A poznajem ih tonu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Zmiuga loma, 4. septembar 2017 17:30)


E pa dođi u Kraljevo, pa ih potraži na buvljaku. Nažalost, ima ih koliko hoćeš! Strašna slika stvarne Srbije!

Erli

pre 6 godina

Ne beže ljudi odavde jer su plate male nego što ovde ništa ne funkcioniše. Kad mi treba 3 sata da dođem na red kod lekara da mi da uput na obicnu analizu krvi kako i da ne pobegnem odavde.

bizmark

pre 6 godina

@bot bas nije tako. Licni primer plata 1800neto , samo se java trazi. dobijam ponude za znatno vise novca, ali ne zelim jos da menjam firmu. 5god iskustva. Daleko od toga da sam najplaceniji u firmi gde radim

Klej

pre 6 godina

@Bot Ne lupetaj molim te. Radim u IT sektoru kao developer i vecina takvih oglasa je sastavljena od strane nestrucnih clanova kadrovskih odjeljenja. Da li treba da apliciras na takve oglase? Vjerovatno. Kada se nadjes sa osobom koja posjeduje relevantno tehnicko znanje, prica je sasvim drugacija.

Petar

pre 6 godina

@(ns boy, 4. septembar 2017 16:59)

Samo medicina, tri puta manje cimanja a plata Bogovska, barem ovde gde sam ja. Žena mi je lekar i šije me i sa platom i sa slobodnim vremenom. Ja sam IT struke i znam šta pričam. Dok ja moram da učim 24/7 ona lagano osam sati radno vreme. Vikendi slobodni i zdrava leđa. Moja leđa propadoše od konstantnog sedenja za kompjuterom.

upitnik

pre 6 godina

Pre manje od godinu dana tražili smo nekoga za mrežu. Vrlo poželjno da ima fakultet i godinu dana iskustva, bar neke prakse, fakultetskih projekata, nečega. Bitno da ostavi utisak da hoće da radi, da uči, da napreduje. Da ima energije, pozitivan pristup... Plata vrlo dobra za početnika, sve na belo, velika, poznata, stabilna firma.
Javljali su se ljudi koji su imali iskustva u svemu osim u mrežama. Prvi put nisam mogao da skupim deset kandidata za prvi krug. Na kraju smo zaposlili čoveka sa mnogo više iskustva i godina jer nismo našli odgovarajućeg mlađeg. Imao sam osećaj da svi mladi koji su ostali su smoreni, bezvoljni i potpuno otupeli.

ii

pre 6 godina

Mislim da ljudi kod nas ne kapiraju bas sta znaci IT stručnjak sto je u neku ruku i normalno jer ni nasi "strucnjaci" u vrhu drzave nemaju pojma sta rade i sta je IT. Postoji dobra razlika između IT stručnjaka i programera. Programer se bavi cistim programiranjem, tj kucanjem kodova da bi nešto funkcionisalo kako treba. IT vam je pola menadžment pola programiranje. IT strucnjaci poseduju odredjeno znanje iz programiranja i mogu nastaviti tim putem ako zele ali je njihova struka i da upravljaju sistemima vezane za kompjuterske sisteme i mnogo su češće u kontaktu sa ljudima na poslu bilo licno ili putem interneta. Kod nas se češće traže programeri nego IT stručnjaci. Neko je ovde pomenuo da ljudi sa FON-a nemaju pojma o programiranju i više su menadžeri iako su sa IT smera i mogu da vam potvrdim da je to istina jer i sam trenutno studiram IT na Fonu. Tu se postaje dobar programer ako vas to stvarno zanima a inače se bavite necim slicnim menadžmentu. Kvalitetni programeri dolaze sa matematickog i pre svega ETF-a gde se smer i zove softversko inženjerstvo što bi možda i trebalo da bude glavna tema u ovom članku jer su softversko inženjerstvo ili prostije rečeno napredno programiranje i IT dve različite stvari.

Dalibor

pre 6 godina

Pravih senior software developera ima bas malo, sam ih trazim i tesko se nalaze. Ozbiljnijim firmama trebaju inzenjeri sa iskustvom i znanjem a ujedno i sa petljom da preseku kad treba. Sad svako moze da postane programer ali tesko i arhitekta sistema. Zvuci lagano, kad probaju mnogi stanu na pola i zadovolje se tim gde su

phpProg

pre 6 godina

I šta kad jednom svi postanemo IT stručnjaci ko će stvarno da radi i paprike i luk da sadi??? Uvozicemo iz Kine.
(Idiomanija, 4. septembar 2017 18:09)

Ima tu kvaka, IT stručnjak ne može da postane SVAKO ko to poželi, treba da ima visok IQ, da voli taj posao, da HOĆE da radi i da stalno UČI.
A takvih je vrlo malo, zato su toliko i traženi.

Goran

pre 6 godina

Postajemo zemlja pokretne trake, one vrste proizvodnje koja je na zapadu dominirala pre 2. svetskog rata. Treba pogledati film Carli Caplina "Moderna vremena". Nasi radnici sada rade te poslove zavrtanja na pokretnoj traci.

Dusan

pre 6 godina

Sad neki misle da se prekvalifikuju i postanu IT strucnjaci i onda su na "konju" samo juce.Dok postanu IT strucnjaci njih ce biti toliko da ce plate drasticno biti manje sve je zakon potraznje i ponude nema IT strucnjaka dovoljno da ih ima a bice ih plate ce biti dosta manje.Jel znate koliko zaradjuju vodoinstalateri i elektricari po SAD bas iz razloga sti ih ima nedovoljno.

Mihajlo

pre 6 godina

5 godina iskustva samo 800eur.

Problem je sto se mora dosta uciti. Iz licnog iskustva ukoliko firma stagnira, posle koju godinu dana ste opet na junior nivou i dzaba 5 god iskustva ukoliko firma ne forsira najnovije tehnologije react, java spring, node itd.

JimBeam

pre 6 godina

@peca
Srazmerno velicini zemlje, imamo. Problem je sto firme u zemlji planiraju da ih plate dosta manje (i naplate kasnije papreno strancima mahom) nego sto mogu da uzmu od stranaca putem freelancea, pa ispada da ih nema.

goxy

pre 6 godina

Od mapinskih inženjera traže se termotehničari za uvođenje grejanja i sličnih instalacija po građevinama, tj da rade te projekte. I tu je možda plata do 100 evra, a sve iole ozbiljnija proizvodnja nekih mašinskih delova, nekih drugih priča oko savijanja limova,...itd je oko 500 evra i to pola na crno,... a to sve zato jer daju duplo od radničke plate koja je od 25000-35000 dinara.

Ja sam mašinski inženjer koji nakon 15 godina iskustva u radu sa srpskim gazdama koji stalno pričaju da nema kadrova a zapravo nema kvalitetnih gazda,platiša,racionalnih, planiranih, bez sujete, sa vizijom, sa novijim mašinama, bez kombinatorike i mitom u državnim organima,...
nego brate sve neki koji bi da pomoću struga 40 godina starog bi da im praviš delove za avion,..., kupe tako polovne mašine a nedaju za merilo, nedaju za noževe, po njima je radna nedelja 6x10h, po njima je godišnji odmor samo zimi da nebi plaćali grejanje, markica jok, radna oprema ponekad, ...

i zato mladi odlaze u IT ili van zemlje.

Predrag

pre 6 godina

U IT preko 10 godina , uredno zavrsen fakultet. Plata 3000 evra. Verujte da svaki evro krvavo zaradim. Poslednje 2 godine jako malo kvalitetnih ljudi se javi na konkurs manje od 5% , kolege seniore iskljucivo na preporuku dobijamo i to je jako mali broj ljudi za koje se zna da su dobri.

igrac kola

pre 6 godina

Problem je sto ljudi koji znaju znanje sede negde u pecini, ne dolaze ni sa kim u kontakt. Za to vreme, fosili koje je vreme pregazilo trose mladost i energiju studenata na zadovoljavanje forme. E pa, da das studentu pravo da sam upravlja svojim parama za obrazovanje, ili sto se negde u svetu zove stipendija, druga bi se pesma pevala. Da imamo konkurs za stipendije umesto prijemnih ispita, onda bi mogao ti da kazes, hocu svoju stipendiju da utrosim tu i tu, da naucim to i to i da mi vi to platite. Evo, ja sam npr na arhitektonskom fakultetu za 5 godina imao nekih 30 predmeta koji me uopste nisu zanimali, niti sam sta na njima naucio. Potrosio sam vreme, energiju, pare iz budzeta, pare za kiriju, pare za racune, da provedem jedno 3 godine od tih 5 na stvari koje me ne interesuju ni dva posto. Za sve to su neki idioti, hipsteri, filozofi bez ijedne procitane knjige, ljudi bez znanja i kvaliteta dobili plate, a ljudi koji su mogli nesto da me nauce su ostali da sede u pecini. Eto, to je problem, sto se pare za moje obrazovanje daju u prazno.

asdfg

pre 6 godina

@Mihajlo Ako radiš u Beogradu i imaš 800e sa 5 godina iskustva, onda se zapitaj gde grešiš, ili nađi drugu firmu pošto sa tim iskustvom treba da imaš debelo preko 1000,osim ako si web dizajner. Čak i ako si web developer, sa 5 godina iskustva treba da imaš bar 1300e.

bizmark

pre 6 godina

@Mobile Developer

Za fax te pitaju samo ako nisi dobar ili dovoljno iskusan pa da se uhvate za nesto da utvrde da li imas potencijala. Kada dodjes u situaciju da si afirmisan, nikoga vise nije briga da li si zavrsio etf, singi ili nisi nista zavrsio. prava sreca je da se barem u nasoj bransi ceni znanje iznad svega. Videces i sam za koju godinu

Toni

pre 6 godina

(Bot, 4. septembar 2017 15:36)

Da, svaštarenje za što manje para. Tendencija smanjenja zarada je svuda, ali makar se od zaposlenih ne traži da rade sve i svašta, jer je to u suprotnosti sa efikasnošću i umijećem obavljanja zadataka, što znači da je kod nas na snazi "otaljavanje", najgori manir u poslu.

s

pre 6 godina

"Kao što je neko pomenuo očekujte da će se za dve tri godine drastično povećati ponuda IT kadrova i to znači da će zarade pasti. Ta profitabilna grana će postati manje profitabilna."

Bez obzira sto bi ti tako voleo, to se nece desiti iz prostog razloga sto ce dobar deo tih ljudi kreirati nova radna mesta i time potraznja samo porasti.

Geopolitika

pre 6 godina

Cekam danas u drzavnoj upravi da izvadim jednu potvrdu koja treba mom novom poslodavcu. Pravo s posla, cekao sam skoro sat i po, do pred zatvaranje. Nisu imali fazu, ne rade racunari. Nije negde na jugu, nego Beograd, na Cukarici. Mislim se, sreca te jos nismo dovrsili digitalizaciju. To ce, bajo moj, da bude zanimljivo. Full digitalizovani, a struje nema za napajanje.

Necu cak ni da ulazim u dubiozu da su ostale stranke satima pre mene cekale. I da ustanova bez dileme ima placenu tehnicku sluzbu, kojoj nije posao da izmisli naizmenicnu struju, nego da poveze kalemove. Problem je sto su oni tu izgleda samo na papiru.

Sto se tice ovih poslova za visoko obrazovane i sve manje potraznje za njima, to je ocigledan pokazatelj kvaliteta poslova. Onih koji famozni BDP ne mogu da nagruvaju ni u promilima, a kamoli procentima. To su ili poslovi za IT i tehnologije, ili javni sektor, gde makar pro forme treba diploma. Za ostalo moze i osnovna skola. Posebno me odusevio jedan oglas nedavno u kom organizacija trazi ambicioznog menadzera, bez radnog iskustva! Odlicna prica za naivne.

mrmlj

pre 6 godina

(rema, 04. septembar 2017 19:18) druze, radim u IT-u vec neko vreme i mogu ti reci da od tog tvog scenarija nema nista. prvo i osnovno, potraznja je tolika da kad bi se preko noci duplirala ponuda, za max tri mesecabi se svi ti novi pozaposljavali i opet bi nedostajalo. drugo, sto vise priucenih bude na trzistu, ozbiljnim stricnjacima ce samo rasti cena jer cemo ispravljanje tudjih brlhotina da naplacujemo visestruko vise. samo cekam da na trziste nagrnu ovi prekvalifikovani, odmah cu da trazim povosicu ;)

Igor

pre 6 godina

(babe, zabe i tarabe, 4. septembar 2017 19:42)
Uf ti nekom pricas da mesa babe i zabe ... Kakve veze ima ko je imao kakve knjige, gde ti zivis??? Pitanje je ponude i potraznje i to je to. Mozes ti imati 4 doktorata u oblastima koje nikome ne trebaju i jesces iz kontejnera. I nemoj samo dodavati kako je to Srbija, eno to najjace ekonomije na svetu, gde jedan lepotan sa nekim glumackim kursom, zaradjuje vise od coveka koji leci od raka. Daj prestanite ziveti u utopijama, svet na zalost drugacije funkcionise.

Mobile Developer

pre 6 godina

Traže se IT stručnjaci, ali visokokvalitetni i visokoškolovani, a ne sa sega-mega-bleja fakultetima. Iskusan Android developer radi za 1500€ platu, iOS i više.

Sloba

pre 6 godina

(babe, zabe i tarabe, 04. septembar 2017 19:42)
Samo delimično si u pravu. Zaista, programeri uglavnom imaju mogućnost da uključe tzv. debugger, pa da korak po korak analiziraju ponašanje koje je problematično, koliko god puta da treba. Doktor nema luksuz da pacijentu da jednu terapiju, pa da ga "redeploy"-uje i proba sa nekom drugom. Ali, nisu svi doktori vrhunski hirurzi ili dijagnostičari. Ekvivalent nekom programeru koji ispravlja polja za unos na formi je neki medicinski tehničar ili instrumentar, a ne doktor. Isto tako, postoje programeri koji rade na softverima za medicinske uređaje, kontrolu leta, samovozeće automobile itd. a za tako nešto ti trebaju godine iskustva i truda, uz solidno veliku odgovornost - bag može ubiti hiljade!

Kokosama

pre 6 godina

Posle 14. godina islustva, nema tog oglasa, nema te firme zbog koje bih usao u kancelariju. Brazil, Tajland ili Zvezdara, kod kuce je uvek najbolje.

Ni Amer ni Rus

pre 6 godina

Aha, a traže mlade ljude sa minimum deset godina iskustva rada u pet programskih jezika, mrežama, servisiranju i svemu ostalom iole vezanom za računare. Plata 500 evra.
(Bot, 04. septembar 2017 15:36)

Ne bas ali ok, ako ti tako kazes... Ne znam samo kako nikome ne padne na pamet da se vecina neiskusnih ipak zaposli... Dakle u necem drugom je problem...

Petar

pre 6 godina

@(babe, zabe i tarabe, 4. septembar 2017 19:42)

Od svega nabrojenog ima završenu medicinu. Odmah se zaposlila ovde u inostranstvu i za 5 godina imala 2 kursa (neobavezna) od po tri dana. Položila specijalizaciju i to je sve. Nikakve ledene dvorane, milion kurseva, specijalističkih ispita nije imala. Samo JEDAN specijalistički ispit je imala posle pet godina rada na klinici i to je sve. Lekari ovde itekako koriste internet i google. Prvo su je to ovde naučili. Bilo joj je čudno kad je videla šefa kako na internetu traži konsultacije oko dijagnoze. To samo izgleda još u Srbiji čovek mora da zna 1000000 dijagnoza i bolesti u glavi. Ja sam samo komentarisao da se više isplati biti lekar nego programer. Programeri nemaju uopšte slobodnog vremena i do 40. godine su gotovi kako psihički tako i fizički i u proseku mnogo manje zaradjuju koliko se cimaju.

Six de Lux

pre 6 godina

@суљо
IT frma u kojoj radim je imala 100 zaposlenih kad sam došao. Sad ima preko 300 zaposlenih i 24 otvorene pozicije. Odlaze ljudi tu i tamo, ali generalno nije velika fluktuacija...

Bojan NS

pre 6 godina

Masinski inženjeri se traže ali za 500€, u EU je plata 3600€ do 5000€.
(Trener, 4. septembar 2017 18:06) # Link komentara

Nije istina. Dobar masinski inzenjer dobije koliko trazi. Od 2000E pa na vise. Zavisi sta radi I na kom mestu radi. Oni koji su zavrsili fakultet na mufte i rade kao obicni tehnicari, oni imaju 500E.

rema

pre 6 godina

Kao što je neko pomenuo očekujte da će se za dve tri godine drastično povećati ponuda IT kadrova i to znači da će zarade pasti. Ta profitabilna grana će postati manje profitabilna.

Zmiuga loma

pre 6 godina

Mašinski inženjeri među najtraženijima? Šta li je pa tek sa onima koji nisu traženi?
(marko, 04. septembar 2017 16:13)

Mogu ti reći da ne znam nijednog mašinca koji je nezaposlen. A poznajem ih tonu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Zmiuga loma, 4. septembar 2017 17:30)

E pa dođi u Kraljevo, pa ih potraži na buvljaku. Nažalost, ima ih koliko hoćeš! Strašna slika stvarne Srbije!
(mm, 04. septembar 2017 19:43)

Pričam o inženjerima sa novosadskog FTN-a. Za Kraljevo nemam pojma. Nisam ni znao da tamo postoji mašinski fakultet?

Zmiuga loma

pre 6 godina

Mašinski inženjeri među najtraženijima? Šta li je pa tek sa onima koji nisu traženi?
(marko, 04. septembar 2017 16:13)

Mogu ti reći da ne znam nijednog mašinca koji je nezaposlen. A poznajem ih tonu.

Veliki brat

pre 6 godina

Mašinski inženjeri među najtraženijima? Šta li je pa tek sa onima koji nisu traženi?
(marko, 04. septembar 2017 16:13)

Mogu ti reći da ne znam nijednog mašinca koji je nezaposlen. A poznajem ih tonu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Zmiuga loma, 4. septembar 2017 17:30)


E pa dođi u Kraljevo, pa ih potraži na buvljaku. Nažalost, ima ih koliko hoćeš! Strašna slika stvarne Srbije!
(mm, 4. septembar 2017 19:43)


A, reci nam šta oni znaju da rade?

Ode kod privatnika, on ga uvede u halu gde ima 10 CNC mašina, od kojih se samo onim najstarijim ne upravlja direktno sa računara u realnom vremenu, a taj mašinac nije u životu video takvu mašinu, pojma nema kako da neki crtež u 3D prevede u adekvatan format za tu mašinu, pojma nema kako da od projekcija napravi 3D model (kao i studenti na mnogim drugim fakultetima, i oni su takve ispite učili napamet i polagali uz komentare "za šta će mi ovo, kad se sad sve radi pomoću računara"), pojma nema ni kako da nešto nacrta na računaru, većina njih ne zna ni u čemu da radi, osim možda u običnom AutoCAD-u koji gotovo niko i ne koristi za ozbiljne stvari (koriste se dodaci i programi koji se oslanjaju na AutoCAD).

Većina njih je samo čula za pojedine naprednije programe, ili su radili samo nešto najelementarnije, a privatniku treba neko ko ZNA odmah da radi složen posao, plus privatnik nema resurse da obučava nove inženjere, kao što je to moguće u IT sektoru.

buki

pre 6 godina

@Petar Ako si zavrsio medicinu onda nisi svestan koliko stvari koje su vezane za tvoj posao ne mogu da se nadju preko Google-a a ako si zavrsio nesto drugo onda si u zabludi kako ne mogu da se nadju stvari za medicinu

Kim Tram Sun

pre 6 godina

IT-jevci, da vam kaze nesto Chicha:
Grabite poslove dok ste mladi, ucite, menjajte firmu ako je mala plata.
Ali kad dodjete u neke godine, kad se ozenite, pa dobijete decu, onda treba naci neku stabilnost, sto uglavnom znaci manja plata, ali se lakse dise. Evo, ja sam se posle 15 godina rada po stranim firmama, uvalio u drzavnu, jest da je plata samo 800-900 evra, ali u 4 idem kuci, niko me ne cima uvece, uvek mogu da izadjem sa posla, da odvedem decu kod lekara ili da nesto zavrsim, svi vikendi su slobodni, 30 dana godisnjeg...

System Administator

pre 6 godina

@(ii, 4. septembar 2017 23:25)

Svi znamo opis posla programera ali u danasnje vreme sve se vise traze, odnosno takvima se jedino nudi neka visoka plata, programeri koji znaji puno programskih jezika i u svakom imaju iskustva barem 5 godina iako neki od njih zvanicno postoje manje od 5 godina. U oglasu se navodi da ti programeri cak trebaju da znaju i Linux i njegove servise, i da rade backup i slicno. I onda poslodavci kukaju kako ne mogu da nadju takvu osobu. Ne kazem da ih nema (ja sam jedan od njih) ali od takvih se ne moze ocekivati da su jako dobri u svim tim poslovima.
Ovaj trazeni opis posla jednog programera veoma lici na opis posla IT strucnjaka, zar ne? Naravno da lici kada ljudi ne znaju razliku i mesaju poslove raznih IT struka. IT strucnjak je kombinacija vise IT oblasti, najcesnje programiranja, Linux i System administratora, mreznih administratora, support radnika, servisera i slicno.
Na zapadu je sve ovo odvojeno u posebna zanimanja a kod nas se sve trazi u jednom coveku a nazivi radnih mesta se jedino menjaju a opis uvek isti, tj SVEEE :)
A to da ovakve oglase pise HR nije bas skroz istina. IT kaze gde im treba pomoc, u kojim IT oblastima, a HR misli da to sve moze jedna osoba da radi. Znam ovo iz licnog iskustva i pretpostavljam da je tako svugde.
I na kraju da kazem da ne zele svi da idu preko da rade. Ja sam recimo jedan od njih. Iako dobro znam jezik i dobar sam u svom poslu ali opet ne zelim preko i tacka.

Vlada

pre 6 godina

Tačno je da postoji porast oglasa za IT. Uslovi: znanje engleskog, do 25 godina starosti, završen fakultet, znanje seniora i deset godima iskustva u rafu sa jezicima c, c++, c#, java, pithon, funkciomalno programiranje itd.
Plata 300e i rad po projektu. U prevodu rad traje mesec dana. E zato su svi koji nešto znaju zbrisali preko....

Gastarbajter

pre 6 godina

Pa jasno kada se trose tudje pare. Objasnicu jer sam svojom srecom u tom svetu od 2006. 1000 IT startupa krenu sa radom. Za to je potrebno oko 3000 IT radnika minimum a u praksi posto se malo zna taj broj doseze i 5000 ljudi. Od 1000 uspece jedan startup sa 5 ljudi i obogatice se 6. Njih petoro i ulagac. Ovih 4995 se nadaju da balon ne pukne i ne prestane dotok novca. A svih 1000 rade sa tudjim novcem. Od 100.000-10.000.000$. Savremeni IT svet je kladionica a ne posao. E sad sto ima nas koji smo uradili na vreme to je vec druga prica i filozofija. IT jede svoje programere.

ns

pre 6 godina

Gde god da odes pocetna plata coveka koji zna samo osnove, npr zavrsen fakultet za informatiku je minimum 500evra.
To je sto se tice bekenda.
Ljudi koji misle da mogu godinu dana da brljaju html i css i da traze vise te pare nek zaborave na to, to vreme polako prolazi.

Angular, React za frontend se mora znati.

20 kinte

pre 6 godina

@ii Lepo si objasnio razliku. Sa tim što naše glave iz vrha koje bi, kao što si i naveo, trebale da se bave demistifikacijom IT-a to ne znaju. Dakle, da bi bio programer pre svega moraš da imaš matematiku kao osnovu na određenom nivou. Ali i tu postoje olakšice - platforme koje nekada zahtevaju više logički kapacitet nego kodiranje. Unity na primer, ja koristim bez ikakvih problema. Napomena - ja nisam programer, developer i nisam studirao matematiku kao takvu. Inženjer sam, ali specijalnost i fokus su mi bili audio inženjering i muzička produkcija. Znači, kreativna strana je u ovoj industriji jednako važna. Štaviše, ja sam dizajner/producent video igara, za to nije bilo škole u vreme kada sam ja bio na faksu. Ljudi moraju da prebrode strah od matematike i pogledaju da li u nekoj od mnogo grana IT industrije ima mesta za njih, kao što je bilo i za mene. Ali najbitnija stavka je ta da kada si jednom unutar industrije, moraš konstantno da učiš i napreduješ, skupljaš znanje iz različitih departmenta. I na kraju, menadzment je moj antipod, ja se brinem da proizvod bude dobar, a oni neka se bave budzetiranjem i vođenjem projekata.

Pustinjski banderas

pre 6 godina

U Srbiji nema postovanja za struku, sto i nije cudo jer se poslovi dobijaju preko veze i sema i podmazivanjem. Gazdi je bitniji neko ko zna Koga Treba, nego 5 inzenjera i 50 radnika. Ogromne pare cirkulisu izmedju vladajucih struktura i tzv. stranih investitora, a gradovi gde su ti strani investitori dosli bankrotiraju, jer je s onima na vrhu dogovoreno da strani spasitelji i dobrocinitelji ne placaju poreze, doprinose i slicno tome od sad pa do vecnosti i jos jedan dan duze.
Radim u Saudi Arabiji, ne zalim se, plata je dobra, otprilike pola od onog sto dobijaju Englezi (ali oni na to kod kuce placaju porez, a ja jos ne). Samo da imam neki zapadnoevropski ili americki pasos, vec bih zaradio dovoljno da se penzionisem. Par puta sam bio u razgovorima da se vratim, kad pomenem cifru (koja je oko 1000EUR, sad dobijam 2800USD, smestaj i prevoz) za mesto tipa tehnicki direktor i slicno tome, regruteri padaju u nesvest. Njima ocigledno ne ide u glavu da neko uopste sme da trazi toliko. E, pa, dok im ne dodje u glavu, ja ostajem ovde...

Bosko

pre 6 godina

(phpProg, 4. septembar 2017 21:50)

Potpuno se slazem sa tobom. Generalno, sve one ponude ubrzanih kurseva, prekvalifikacija i slicnih ne pije vodu ako nisi rodjen za to. Ovaj posao moze da radi samo covek koji ga voli inace je vrlo stresan.
Nemam nista protiv prekvalifikacije ljudi ali bi kriterijumi trebali da budu mnogo strozi (zavrsen fakultet a ne trogodisnja srednja skola i sl.)
U principu, vrlo brzo ispliva na videlo da li si sposoban da se bavis ovim poslom i napredujes ili mozes da budes cist "fizikalac". Fizikalci mozda i treba da se zabrinu sa povecanjem broja zaposljenih u IT sektoru, oni pravi nece gubiti na vrednosti, samo mogu da profitiraju.

val itKrle: String = "Kotlin je mama"

pre 6 godina

Pa kako ne znate, masinci su oduvek sve znali, ali ono sto ne znaju to je da ce da rade za male pare stresne poslove, a po prirodi su uvek nezadovoljni jer, boze, termodinamika je najvaznija stvar na planeti, a ne tamo neko objektno orijentisano programiranje i lambda funkcije.
Toboze, tutorijal za trokomponentne sisteme predjes za jedan dan, a ovo potonje ima da se cimas mesecima.

Zmiuga loma

pre 6 godina

Mašinski inženjeri među najtraženijima? Šta li je pa tek sa onima koji nisu traženi?
(marko, 04. septembar 2017 16:13)

Mogu ti reći da ne znam nijednog mašinca koji je nezaposlen. A poznajem ih tonu.

rema

pre 6 godina

Kao što je neko pomenuo očekujte da će se za dve tri godine drastično povećati ponuda IT kadrova i to znači da će zarade pasti. Ta profitabilna grana će postati manje profitabilna.

Bot

pre 6 godina

Aha, a traže mlade ljude sa minimum deset godina iskustva rada u pet programskih jezika, mrežama, servisiranju i svemu ostalom iole vezanom za računare. Plata 500 evra.

Bojan NS

pre 6 godina

Masinski inženjeri se traže ali za 500€, u EU je plata 3600€ do 5000€.
(Trener, 4. septembar 2017 18:06) # Link komentara

Nije istina. Dobar masinski inzenjer dobije koliko trazi. Od 2000E pa na vise. Zavisi sta radi I na kom mestu radi. Oni koji su zavrsili fakultet na mufte i rade kao obicni tehnicari, oni imaju 500E.

Petar

pre 6 godina

@(ns boy, 4. septembar 2017 16:59)

Samo medicina, tri puta manje cimanja a plata Bogovska, barem ovde gde sam ja. Žena mi je lekar i šije me i sa platom i sa slobodnim vremenom. Ja sam IT struke i znam šta pričam. Dok ja moram da učim 24/7 ona lagano osam sati radno vreme. Vikendi slobodni i zdrava leđa. Moja leđa propadoše od konstantnog sedenja za kompjuterom.

babe, zabe i tarabe

pre 6 godina

(Petar, 4. septembar 2017 17:49)

Nas najveci nacionalni problem je nedostatak postovanja prema obrazovanim ljudima. To datira negde od 1945, kada su partizani upadali u stanove beogradskih intelektualaca i odvodili ih na robiju ili pred streljacki stroj, kako koga. I kada su ti isti uveli pojam tzv. postene inteligencije.

Ne mogu da verujem sta citam! Medicina je po tebi laganica?! Upitaj malo svoju suprugu koliko su joj trajale studije, koliko je ispita polozila, kolika je bila debljina njenih knjizurina za te ispite, koliko su teski bili ti ispiti, koliko je sati provela vezbajuci na kadavrima u ledenim laboratorijama ... pitaj je sta je to staz, cekanje na upraznjeno mesto za specijalizaciju, pa specijalisticki ispiti, pa specijalisticki staz ... Koliko je sve to trajalo. A onda ide i obaveza strucnog usavrsavanja, licence, kursevi ... i tek kada sve to polozi moze da radi i zaradjuje!

Prosecan programer u klupi provede max 5 godina, tokom studija vec moze da raducka neki prostiji front-end, da krpi stvari tu i tamo, uci se ... Fakultet ne mora ni da zavrsi ako je dobar u poslu. Tacno, mora mnogo da se uci i stalno da se uci, ali dobar deo resenja trazis po principu: sto nema u vugla ima u Gugla. Treba ti samo znanje engleskog, resenje za skoro svaki problem je tu.

Pitaj malo lekare da li mogu da guglaju bas uvek, pogotovo kada im naidje neki hitan slucaj ... pacijent se raspada, a on gugla, hahahaha ...

Dusan

pre 6 godina

Sad neki misle da se prekvalifikuju i postanu IT strucnjaci i onda su na "konju" samo juce.Dok postanu IT strucnjaci njih ce biti toliko da ce plate drasticno biti manje sve je zakon potraznje i ponude nema IT strucnjaka dovoljno da ih ima a bice ih plate ce biti dosta manje.Jel znate koliko zaradjuju vodoinstalateri i elektricari po SAD bas iz razloga sti ih ima nedovoljno.

ii

pre 6 godina

Mislim da ljudi kod nas ne kapiraju bas sta znaci IT stručnjak sto je u neku ruku i normalno jer ni nasi "strucnjaci" u vrhu drzave nemaju pojma sta rade i sta je IT. Postoji dobra razlika između IT stručnjaka i programera. Programer se bavi cistim programiranjem, tj kucanjem kodova da bi nešto funkcionisalo kako treba. IT vam je pola menadžment pola programiranje. IT strucnjaci poseduju odredjeno znanje iz programiranja i mogu nastaviti tim putem ako zele ali je njihova struka i da upravljaju sistemima vezane za kompjuterske sisteme i mnogo su češće u kontaktu sa ljudima na poslu bilo licno ili putem interneta. Kod nas se češće traže programeri nego IT stručnjaci. Neko je ovde pomenuo da ljudi sa FON-a nemaju pojma o programiranju i više su menadžeri iako su sa IT smera i mogu da vam potvrdim da je to istina jer i sam trenutno studiram IT na Fonu. Tu se postaje dobar programer ako vas to stvarno zanima a inače se bavite necim slicnim menadžmentu. Kvalitetni programeri dolaze sa matematickog i pre svega ETF-a gde se smer i zove softversko inženjerstvo što bi možda i trebalo da bude glavna tema u ovom članku jer su softversko inženjerstvo ili prostije rečeno napredno programiranje i IT dve različite stvari.

Ni Amer ni Rus

pre 6 godina

Aha, a traže mlade ljude sa minimum deset godina iskustva rada u pet programskih jezika, mrežama, servisiranju i svemu ostalom iole vezanom za računare. Plata 500 evra.
(Bot, 04. septembar 2017 15:36)

Ne bas ali ok, ako ti tako kazes... Ne znam samo kako nikome ne padne na pamet da se vecina neiskusnih ipak zaposli... Dakle u necem drugom je problem...

ns boy

pre 6 godina

ni izbliza nije kako se predstavlja,al ko je vredan sad da krene da uci svaki dan po 3 do 5 sati,plus kursevi,za godinu i po moze da postane junior,plata 500 do 800 eura.tu nastavlja da uci i tek posle 2-3 godine moze da oseti boljitak,jako tezak posao al isplati se .jako ambiciozni i vredni ljudi prolaze.ko je sa fakulteta ide mnogo lakse i bolje,zasluzeno.retko zanimanje gde ne treba partijska knjizica za posao,ne treba veza,plata sasvim solidna i pocetna.najteze je dobiti prvi posao,pogotovo sa kursa.

Luka

pre 6 godina

S druge strane, primetan je pad oglasa u kojima poslodavci traže kandidate sa višom, visokom školom ili bachelor, sa 36 odsto u 2014. i 2015, na 24 procenata u 2016.

To je to, sve vise postajemo zemlja jeftine radne snage, namotača kablova, frizera, mesara... dok svi visokoobrazovani beže. hvala vučiću

el_kiddo

pre 6 godina

Da, i sada se bitni ljudi u drzavi nadju pametni da sekretarice, medicinske sestre, i ostale prekvalifikuju i obucavaju po ubrzanom kursu... To nece biti IT strucnjaci, to ce biti IT poznavaoci, koji su upuceni u problematiku par programskih jezika. Da li je realno da ja kao programer odradim ubrzani pravni kurs, i radim kao pravnik? Ne, naravno!

Mobile Developer

pre 6 godina

Traže se IT stručnjaci, ali visokokvalitetni i visokoškolovani, a ne sa sega-mega-bleja fakultetima. Iskusan Android developer radi za 1500€ platu, iOS i više.

Vlada

pre 6 godina

Tačno je da postoji porast oglasa za IT. Uslovi: znanje engleskog, do 25 godina starosti, završen fakultet, znanje seniora i deset godima iskustva u rafu sa jezicima c, c++, c#, java, pithon, funkciomalno programiranje itd.
Plata 300e i rad po projektu. U prevodu rad traje mesec dana. E zato su svi koji nešto znaju zbrisali preko....

R

pre 6 godina

dzabe, nemamo strucan IT kadar
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (peca, 4. septembar 2017 15:42)

Otprilike tako. Ljudi misle da je svako ko je završio FON IT stručnjak iako samo mali broj njih su informatičari, a najveći broj njih su neki menadžeri i slično.

Petar

pre 6 godina

@(babe, zabe i tarabe, 4. septembar 2017 19:42)

Od svega nabrojenog ima završenu medicinu. Odmah se zaposlila ovde u inostranstvu i za 5 godina imala 2 kursa (neobavezna) od po tri dana. Položila specijalizaciju i to je sve. Nikakve ledene dvorane, milion kurseva, specijalističkih ispita nije imala. Samo JEDAN specijalistički ispit je imala posle pet godina rada na klinici i to je sve. Lekari ovde itekako koriste internet i google. Prvo su je to ovde naučili. Bilo joj je čudno kad je videla šefa kako na internetu traži konsultacije oko dijagnoze. To samo izgleda još u Srbiji čovek mora da zna 1000000 dijagnoza i bolesti u glavi. Ja sam samo komentarisao da se više isplati biti lekar nego programer. Programeri nemaju uopšte slobodnog vremena i do 40. godine su gotovi kako psihički tako i fizički i u proseku mnogo manje zaradjuju koliko se cimaju.

Veliki brat

pre 6 godina

Mašinski inženjeri među najtraženijima? Šta li je pa tek sa onima koji nisu traženi?
(marko, 04. septembar 2017 16:13)

Mogu ti reći da ne znam nijednog mašinca koji je nezaposlen. A poznajem ih tonu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Zmiuga loma, 4. septembar 2017 17:30)


E pa dođi u Kraljevo, pa ih potraži na buvljaku. Nažalost, ima ih koliko hoćeš! Strašna slika stvarne Srbije!
(mm, 4. septembar 2017 19:43)


A, reci nam šta oni znaju da rade?

Ode kod privatnika, on ga uvede u halu gde ima 10 CNC mašina, od kojih se samo onim najstarijim ne upravlja direktno sa računara u realnom vremenu, a taj mašinac nije u životu video takvu mašinu, pojma nema kako da neki crtež u 3D prevede u adekvatan format za tu mašinu, pojma nema kako da od projekcija napravi 3D model (kao i studenti na mnogim drugim fakultetima, i oni su takve ispite učili napamet i polagali uz komentare "za šta će mi ovo, kad se sad sve radi pomoću računara"), pojma nema ni kako da nešto nacrta na računaru, većina njih ne zna ni u čemu da radi, osim možda u običnom AutoCAD-u koji gotovo niko i ne koristi za ozbiljne stvari (koriste se dodaci i programi koji se oslanjaju na AutoCAD).

Većina njih je samo čula za pojedine naprednije programe, ili su radili samo nešto najelementarnije, a privatniku treba neko ko ZNA odmah da radi složen posao, plus privatnik nema resurse da obučava nove inženjere, kao što je to moguće u IT sektoru.

oberin martel

pre 6 godina

dzabe, nemamo strucan IT kadar
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (peca, 4. septembar 2017 15:42)

Itekako imamo ali ne rade za siću u otadzbini.

phpProg

pre 6 godina

I šta kad jednom svi postanemo IT stručnjaci ko će stvarno da radi i paprike i luk da sadi??? Uvozicemo iz Kine.
(Idiomanija, 4. septembar 2017 18:09)

Ima tu kvaka, IT stručnjak ne može da postane SVAKO ko to poželi, treba da ima visok IQ, da voli taj posao, da HOĆE da radi i da stalno UČI.
A takvih je vrlo malo, zato su toliko i traženi.

bizmark

pre 6 godina

@bot bas nije tako. Licni primer plata 1800neto , samo se java trazi. dobijam ponude za znatno vise novca, ali ne zelim jos da menjam firmu. 5god iskustva. Daleko od toga da sam najplaceniji u firmi gde radim

суљо

pre 6 godina

Паааа,траже,траже...ко иоле прати огласе за посао као ја(беспосличар)приметиће да се нон-стоп једне те исте фирме врте у круг са огласима и то периодично на свака 3-6 месеца.Да не шире посао?Мало сутра.

upitnik

pre 6 godina

Pre manje od godinu dana tražili smo nekoga za mrežu. Vrlo poželjno da ima fakultet i godinu dana iskustva, bar neke prakse, fakultetskih projekata, nečega. Bitno da ostavi utisak da hoće da radi, da uči, da napreduje. Da ima energije, pozitivan pristup... Plata vrlo dobra za početnika, sve na belo, velika, poznata, stabilna firma.
Javljali su se ljudi koji su imali iskustva u svemu osim u mrežama. Prvi put nisam mogao da skupim deset kandidata za prvi krug. Na kraju smo zaposlili čoveka sa mnogo više iskustva i godina jer nismo našli odgovarajućeg mlađeg. Imao sam osećaj da svi mladi koji su ostali su smoreni, bezvoljni i potpuno otupeli.

mm

pre 6 godina

Mašinski inženjeri među najtraženijima? Šta li je pa tek sa onima koji nisu traženi?
(marko, 04. septembar 2017 16:13)

Mogu ti reći da ne znam nijednog mašinca koji je nezaposlen. A poznajem ih tonu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Zmiuga loma, 4. septembar 2017 17:30)


E pa dođi u Kraljevo, pa ih potraži na buvljaku. Nažalost, ima ih koliko hoćeš! Strašna slika stvarne Srbije!

Ni Amer ni Rus

pre 6 godina

dzabe, nemamo strucan IT kadar
(peca, 04. septembar 2017 15:42)

Za male pare nemamo... A ja jos nisam video da neko trazi kvalitetno (u punom smislu te reci) nego prvo kes pa onda sve ostalo... E pa drugovi, nece kvalitetan da vam radi za 1000 evrica...

Predrag

pre 6 godina

U IT preko 10 godina , uredno zavrsen fakultet. Plata 3000 evra. Verujte da svaki evro krvavo zaradim. Poslednje 2 godine jako malo kvalitetnih ljudi se javi na konkurs manje od 5% , kolege seniore iskljucivo na preporuku dobijamo i to je jako mali broj ljudi za koje se zna da su dobri.

Mihajlo

pre 6 godina

5 godina iskustva samo 800eur.

Problem je sto se mora dosta uciti. Iz licnog iskustva ukoliko firma stagnira, posle koju godinu dana ste opet na junior nivou i dzaba 5 god iskustva ukoliko firma ne forsira najnovije tehnologije react, java spring, node itd.

Klej

pre 6 godina

@Bot Ne lupetaj molim te. Radim u IT sektoru kao developer i vecina takvih oglasa je sastavljena od strane nestrucnih clanova kadrovskih odjeljenja. Da li treba da apliciras na takve oglase? Vjerovatno. Kada se nadjes sa osobom koja posjeduje relevantno tehnicko znanje, prica je sasvim drugacija.

Zmiuga loma

pre 6 godina

Mašinski inženjeri među najtraženijima? Šta li je pa tek sa onima koji nisu traženi?
(marko, 04. septembar 2017 16:13)

Mogu ti reći da ne znam nijednog mašinca koji je nezaposlen. A poznajem ih tonu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Zmiuga loma, 4. septembar 2017 17:30)

E pa dođi u Kraljevo, pa ih potraži na buvljaku. Nažalost, ima ih koliko hoćeš! Strašna slika stvarne Srbije!
(mm, 04. septembar 2017 19:43)

Pričam o inženjerima sa novosadskog FTN-a. Za Kraljevo nemam pojma. Nisam ni znao da tamo postoji mašinski fakultet?

Dalibor

pre 6 godina

Pravih senior software developera ima bas malo, sam ih trazim i tesko se nalaze. Ozbiljnijim firmama trebaju inzenjeri sa iskustvom i znanjem a ujedno i sa petljom da preseku kad treba. Sad svako moze da postane programer ali tesko i arhitekta sistema. Zvuci lagano, kad probaju mnogi stanu na pola i zadovolje se tim gde su

asdfg

pre 6 godina

@Mihajlo Ako radiš u Beogradu i imaš 800e sa 5 godina iskustva, onda se zapitaj gde grešiš, ili nađi drugu firmu pošto sa tim iskustvom treba da imaš debelo preko 1000,osim ako si web dizajner. Čak i ako si web developer, sa 5 godina iskustva treba da imaš bar 1300e.

s

pre 6 godina

"Kao što je neko pomenuo očekujte da će se za dve tri godine drastično povećati ponuda IT kadrova i to znači da će zarade pasti. Ta profitabilna grana će postati manje profitabilna."

Bez obzira sto bi ti tako voleo, to se nece desiti iz prostog razloga sto ce dobar deo tih ljudi kreirati nova radna mesta i time potraznja samo porasti.

Gastarbajter

pre 6 godina

Pa jasno kada se trose tudje pare. Objasnicu jer sam svojom srecom u tom svetu od 2006. 1000 IT startupa krenu sa radom. Za to je potrebno oko 3000 IT radnika minimum a u praksi posto se malo zna taj broj doseze i 5000 ljudi. Od 1000 uspece jedan startup sa 5 ljudi i obogatice se 6. Njih petoro i ulagac. Ovih 4995 se nadaju da balon ne pukne i ne prestane dotok novca. A svih 1000 rade sa tudjim novcem. Od 100.000-10.000.000$. Savremeni IT svet je kladionica a ne posao. E sad sto ima nas koji smo uradili na vreme to je vec druga prica i filozofija. IT jede svoje programere.

Six de Lux

pre 6 godina

@суљо
IT frma u kojoj radim je imala 100 zaposlenih kad sam došao. Sad ima preko 300 zaposlenih i 24 otvorene pozicije. Odlaze ljudi tu i tamo, ali generalno nije velika fluktuacija...

Kim Tram Sun

pre 6 godina

IT-jevci, da vam kaze nesto Chicha:
Grabite poslove dok ste mladi, ucite, menjajte firmu ako je mala plata.
Ali kad dodjete u neke godine, kad se ozenite, pa dobijete decu, onda treba naci neku stabilnost, sto uglavnom znaci manja plata, ali se lakse dise. Evo, ja sam se posle 15 godina rada po stranim firmama, uvalio u drzavnu, jest da je plata samo 800-900 evra, ali u 4 idem kuci, niko me ne cima uvece, uvek mogu da izadjem sa posla, da odvedem decu kod lekara ili da nesto zavrsim, svi vikendi su slobodni, 30 dana godisnjeg...

Igor

pre 6 godina

(babe, zabe i tarabe, 4. septembar 2017 19:42)
Uf ti nekom pricas da mesa babe i zabe ... Kakve veze ima ko je imao kakve knjige, gde ti zivis??? Pitanje je ponude i potraznje i to je to. Mozes ti imati 4 doktorata u oblastima koje nikome ne trebaju i jesces iz kontejnera. I nemoj samo dodavati kako je to Srbija, eno to najjace ekonomije na svetu, gde jedan lepotan sa nekim glumackim kursom, zaradjuje vise od coveka koji leci od raka. Daj prestanite ziveti u utopijama, svet na zalost drugacije funkcionise.

igrac kola

pre 6 godina

Problem je sto ljudi koji znaju znanje sede negde u pecini, ne dolaze ni sa kim u kontakt. Za to vreme, fosili koje je vreme pregazilo trose mladost i energiju studenata na zadovoljavanje forme. E pa, da das studentu pravo da sam upravlja svojim parama za obrazovanje, ili sto se negde u svetu zove stipendija, druga bi se pesma pevala. Da imamo konkurs za stipendije umesto prijemnih ispita, onda bi mogao ti da kazes, hocu svoju stipendiju da utrosim tu i tu, da naucim to i to i da mi vi to platite. Evo, ja sam npr na arhitektonskom fakultetu za 5 godina imao nekih 30 predmeta koji me uopste nisu zanimali, niti sam sta na njima naucio. Potrosio sam vreme, energiju, pare iz budzeta, pare za kiriju, pare za racune, da provedem jedno 3 godine od tih 5 na stvari koje me ne interesuju ni dva posto. Za sve to su neki idioti, hipsteri, filozofi bez ijedne procitane knjige, ljudi bez znanja i kvaliteta dobili plate, a ljudi koji su mogli nesto da me nauce su ostali da sede u pecini. Eto, to je problem, sto se pare za moje obrazovanje daju u prazno.

val itKrle: String = "Kotlin je mama"

pre 6 godina

Pa kako ne znate, masinci su oduvek sve znali, ali ono sto ne znaju to je da ce da rade za male pare stresne poslove, a po prirodi su uvek nezadovoljni jer, boze, termodinamika je najvaznija stvar na planeti, a ne tamo neko objektno orijentisano programiranje i lambda funkcije.
Toboze, tutorijal za trokomponentne sisteme predjes za jedan dan, a ovo potonje ima da se cimas mesecima.

Kokosama

pre 6 godina

Posle 14. godina islustva, nema tog oglasa, nema te firme zbog koje bih usao u kancelariju. Brazil, Tajland ili Zvezdara, kod kuce je uvek najbolje.

Sloba

pre 6 godina

(babe, zabe i tarabe, 04. septembar 2017 19:42)
Samo delimično si u pravu. Zaista, programeri uglavnom imaju mogućnost da uključe tzv. debugger, pa da korak po korak analiziraju ponašanje koje je problematično, koliko god puta da treba. Doktor nema luksuz da pacijentu da jednu terapiju, pa da ga "redeploy"-uje i proba sa nekom drugom. Ali, nisu svi doktori vrhunski hirurzi ili dijagnostičari. Ekvivalent nekom programeru koji ispravlja polja za unos na formi je neki medicinski tehničar ili instrumentar, a ne doktor. Isto tako, postoje programeri koji rade na softverima za medicinske uređaje, kontrolu leta, samovozeće automobile itd. a za tako nešto ti trebaju godine iskustva i truda, uz solidno veliku odgovornost - bag može ubiti hiljade!

Toni

pre 6 godina

(Bot, 4. septembar 2017 15:36)

Da, svaštarenje za što manje para. Tendencija smanjenja zarada je svuda, ali makar se od zaposlenih ne traži da rade sve i svašta, jer je to u suprotnosti sa efikasnošću i umijećem obavljanja zadataka, što znači da je kod nas na snazi "otaljavanje", najgori manir u poslu.

Erli

pre 6 godina

Ne beže ljudi odavde jer su plate male nego što ovde ništa ne funkcioniše. Kad mi treba 3 sata da dođem na red kod lekara da mi da uput na obicnu analizu krvi kako i da ne pobegnem odavde.

Geopolitika

pre 6 godina

Cekam danas u drzavnoj upravi da izvadim jednu potvrdu koja treba mom novom poslodavcu. Pravo s posla, cekao sam skoro sat i po, do pred zatvaranje. Nisu imali fazu, ne rade racunari. Nije negde na jugu, nego Beograd, na Cukarici. Mislim se, sreca te jos nismo dovrsili digitalizaciju. To ce, bajo moj, da bude zanimljivo. Full digitalizovani, a struje nema za napajanje.

Necu cak ni da ulazim u dubiozu da su ostale stranke satima pre mene cekale. I da ustanova bez dileme ima placenu tehnicku sluzbu, kojoj nije posao da izmisli naizmenicnu struju, nego da poveze kalemove. Problem je sto su oni tu izgleda samo na papiru.

Sto se tice ovih poslova za visoko obrazovane i sve manje potraznje za njima, to je ocigledan pokazatelj kvaliteta poslova. Onih koji famozni BDP ne mogu da nagruvaju ni u promilima, a kamoli procentima. To su ili poslovi za IT i tehnologije, ili javni sektor, gde makar pro forme treba diploma. Za ostalo moze i osnovna skola. Posebno me odusevio jedan oglas nedavno u kom organizacija trazi ambicioznog menadzera, bez radnog iskustva! Odlicna prica za naivne.

rema

pre 6 godina

Struktura poslova u Srbiji je očajna.
Uglavnom dead- end poslovi gde nema napredovanja i gde je zarada minimalna. IT je samo izuzetak oni su plaćeni dobro jer rade za strance.
Pogledajte oglase traže se: magacioneri, radnik u fast fudu, dostavljač hrane, kol centri...
Užas nema od nas ništa. Nemamo ekonomiju.

mrmlj

pre 6 godina

(rema, 04. septembar 2017 19:18) druze, radim u IT-u vec neko vreme i mogu ti reci da od tog tvog scenarija nema nista. prvo i osnovno, potraznja je tolika da kad bi se preko noci duplirala ponuda, za max tri mesecabi se svi ti novi pozaposljavali i opet bi nedostajalo. drugo, sto vise priucenih bude na trzistu, ozbiljnim stricnjacima ce samo rasti cena jer cemo ispravljanje tudjih brlhotina da naplacujemo visestruko vise. samo cekam da na trziste nagrnu ovi prekvalifikovani, odmah cu da trazim povosicu ;)

buki

pre 6 godina

@Petar Ako si zavrsio medicinu onda nisi svestan koliko stvari koje su vezane za tvoj posao ne mogu da se nadju preko Google-a a ako si zavrsio nesto drugo onda si u zabludi kako ne mogu da se nadju stvari za medicinu

System Administator

pre 6 godina

@(ii, 4. septembar 2017 23:25)

Svi znamo opis posla programera ali u danasnje vreme sve se vise traze, odnosno takvima se jedino nudi neka visoka plata, programeri koji znaji puno programskih jezika i u svakom imaju iskustva barem 5 godina iako neki od njih zvanicno postoje manje od 5 godina. U oglasu se navodi da ti programeri cak trebaju da znaju i Linux i njegove servise, i da rade backup i slicno. I onda poslodavci kukaju kako ne mogu da nadju takvu osobu. Ne kazem da ih nema (ja sam jedan od njih) ali od takvih se ne moze ocekivati da su jako dobri u svim tim poslovima.
Ovaj trazeni opis posla jednog programera veoma lici na opis posla IT strucnjaka, zar ne? Naravno da lici kada ljudi ne znaju razliku i mesaju poslove raznih IT struka. IT strucnjak je kombinacija vise IT oblasti, najcesnje programiranja, Linux i System administratora, mreznih administratora, support radnika, servisera i slicno.
Na zapadu je sve ovo odvojeno u posebna zanimanja a kod nas se sve trazi u jednom coveku a nazivi radnih mesta se jedino menjaju a opis uvek isti, tj SVEEE :)
A to da ovakve oglase pise HR nije bas skroz istina. IT kaze gde im treba pomoc, u kojim IT oblastima, a HR misli da to sve moze jedna osoba da radi. Znam ovo iz licnog iskustva i pretpostavljam da je tako svugde.
I na kraju da kazem da ne zele svi da idu preko da rade. Ja sam recimo jedan od njih. Iako dobro znam jezik i dobar sam u svom poslu ali opet ne zelim preko i tacka.

Goran

pre 6 godina

Postajemo zemlja pokretne trake, one vrste proizvodnje koja je na zapadu dominirala pre 2. svetskog rata. Treba pogledati film Carli Caplina "Moderna vremena". Nasi radnici sada rade te poslove zavrtanja na pokretnoj traci.

JimBeam

pre 6 godina

@peca
Srazmerno velicini zemlje, imamo. Problem je sto firme u zemlji planiraju da ih plate dosta manje (i naplate kasnije papreno strancima mahom) nego sto mogu da uzmu od stranaca putem freelancea, pa ispada da ih nema.

goxy

pre 6 godina

Od mapinskih inženjera traže se termotehničari za uvođenje grejanja i sličnih instalacija po građevinama, tj da rade te projekte. I tu je možda plata do 100 evra, a sve iole ozbiljnija proizvodnja nekih mašinskih delova, nekih drugih priča oko savijanja limova,...itd je oko 500 evra i to pola na crno,... a to sve zato jer daju duplo od radničke plate koja je od 25000-35000 dinara.

Ja sam mašinski inženjer koji nakon 15 godina iskustva u radu sa srpskim gazdama koji stalno pričaju da nema kadrova a zapravo nema kvalitetnih gazda,platiša,racionalnih, planiranih, bez sujete, sa vizijom, sa novijim mašinama, bez kombinatorike i mitom u državnim organima,...
nego brate sve neki koji bi da pomoću struga 40 godina starog bi da im praviš delove za avion,..., kupe tako polovne mašine a nedaju za merilo, nedaju za noževe, po njima je radna nedelja 6x10h, po njima je godišnji odmor samo zimi da nebi plaćali grejanje, markica jok, radna oprema ponekad, ...

i zato mladi odlaze u IT ili van zemlje.

20 kinte

pre 6 godina

@ii Lepo si objasnio razliku. Sa tim što naše glave iz vrha koje bi, kao što si i naveo, trebale da se bave demistifikacijom IT-a to ne znaju. Dakle, da bi bio programer pre svega moraš da imaš matematiku kao osnovu na određenom nivou. Ali i tu postoje olakšice - platforme koje nekada zahtevaju više logički kapacitet nego kodiranje. Unity na primer, ja koristim bez ikakvih problema. Napomena - ja nisam programer, developer i nisam studirao matematiku kao takvu. Inženjer sam, ali specijalnost i fokus su mi bili audio inženjering i muzička produkcija. Znači, kreativna strana je u ovoj industriji jednako važna. Štaviše, ja sam dizajner/producent video igara, za to nije bilo škole u vreme kada sam ja bio na faksu. Ljudi moraju da prebrode strah od matematike i pogledaju da li u nekoj od mnogo grana IT industrije ima mesta za njih, kao što je bilo i za mene. Ali najbitnija stavka je ta da kada si jednom unutar industrije, moraš konstantno da učiš i napreduješ, skupljaš znanje iz različitih departmenta. I na kraju, menadzment je moj antipod, ja se brinem da proizvod bude dobar, a oni neka se bave budzetiranjem i vođenjem projekata.

Bosko

pre 6 godina

(phpProg, 4. septembar 2017 21:50)

Potpuno se slazem sa tobom. Generalno, sve one ponude ubrzanih kurseva, prekvalifikacija i slicnih ne pije vodu ako nisi rodjen za to. Ovaj posao moze da radi samo covek koji ga voli inace je vrlo stresan.
Nemam nista protiv prekvalifikacije ljudi ali bi kriterijumi trebali da budu mnogo strozi (zavrsen fakultet a ne trogodisnja srednja skola i sl.)
U principu, vrlo brzo ispliva na videlo da li si sposoban da se bavis ovim poslom i napredujes ili mozes da budes cist "fizikalac". Fizikalci mozda i treba da se zabrinu sa povecanjem broja zaposljenih u IT sektoru, oni pravi nece gubiti na vrednosti, samo mogu da profitiraju.

bizmark

pre 6 godina

@Mobile Developer

Za fax te pitaju samo ako nisi dobar ili dovoljno iskusan pa da se uhvate za nesto da utvrde da li imas potencijala. Kada dodjes u situaciju da si afirmisan, nikoga vise nije briga da li si zavrsio etf, singi ili nisi nista zavrsio. prava sreca je da se barem u nasoj bransi ceni znanje iznad svega. Videces i sam za koju godinu

ns

pre 6 godina

Gde god da odes pocetna plata coveka koji zna samo osnove, npr zavrsen fakultet za informatiku je minimum 500evra.
To je sto se tice bekenda.
Ljudi koji misle da mogu godinu dana da brljaju html i css i da traze vise te pare nek zaborave na to, to vreme polako prolazi.

Angular, React za frontend se mora znati.

Pustinjski banderas

pre 6 godina

U Srbiji nema postovanja za struku, sto i nije cudo jer se poslovi dobijaju preko veze i sema i podmazivanjem. Gazdi je bitniji neko ko zna Koga Treba, nego 5 inzenjera i 50 radnika. Ogromne pare cirkulisu izmedju vladajucih struktura i tzv. stranih investitora, a gradovi gde su ti strani investitori dosli bankrotiraju, jer je s onima na vrhu dogovoreno da strani spasitelji i dobrocinitelji ne placaju poreze, doprinose i slicno tome od sad pa do vecnosti i jos jedan dan duze.
Radim u Saudi Arabiji, ne zalim se, plata je dobra, otprilike pola od onog sto dobijaju Englezi (ali oni na to kod kuce placaju porez, a ja jos ne). Samo da imam neki zapadnoevropski ili americki pasos, vec bih zaradio dovoljno da se penzionisem. Par puta sam bio u razgovorima da se vratim, kad pomenem cifru (koja je oko 1000EUR, sad dobijam 2800USD, smestaj i prevoz) za mesto tipa tehnicki direktor i slicno tome, regruteri padaju u nesvest. Njima ocigledno ne ide u glavu da neko uopste sme da trazi toliko. E, pa, dok im ne dodje u glavu, ja ostajem ovde...