Sreda, 24.05.2017.

13:30

Ko istakne ime kompanije ćirilicom, sledi popust

Gradski menadžer Goran Vesić kaže da je s nadležnim ministarstvom razgovarao o izmeni propisa po kojima bi oni koji ime firme ispisuju ćirilicom dobili popuste.

Izvor: B92

Ko istakne ime kompanije æirilicom, sledi popust IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

59 Komentari

Sortiraj po:

sale

pre 6 godina

ljudi ne shvataju koliko je to ne bitno, bitno je da se sporazumevamo, a ne kako se sporazumevamo, cemu cirilica,ako je niko u nasem komsiluku ne koristi? to vam je isto kao da cuvate staru mehanicku pisacu masinu, zajedno sa svim ostalim starim, nepotrebnim stvarima, a imate kompjuter i ostale upotrebljive stvari. to je za muzej. idemo napred, lase, jednostavnije, brze. nasa deca uce i jedno i drugo pismo, umesto da uce nesto korisnije.

CATAPA

pre 6 godina

Po ustavu su jednaka oba pisma, ...
(Vuki, 24. maj 2017 18:28)
Ne, nisu.
Члан 10.
У Републици Србији у службеној употреби су српски језик и ћириличко писмо.
Службена употреба других језика и писама уређује се законом, на основу Устава.

Koštuničin, važeći ustav daje prednost ćirilici, a latinica je smeštena u "druga pisma", ravnopravno sa grčkim alfabetom, recimo. Jasno, sve ovo se radi kako bi Srbija ličila na Rusiju koja je u svemu rusofilski ideal. I naravno, makar mentalno još koji korak udaljila od EU i Evrope uopšte.

бт

pre 6 godina

Тобожња дискриминација коју неки помињу била би када би корисници латинице или другог писма били додатно опорезовани ако би користили та писма уместо ћирилице. Весић говори о ПОПУСТУ а то је сасвим друга ствар, јер ту град из свог буџета даје накнаду онима који користе ћирилицу. Ту дакле нико није оштећен а никоме није ускраћено право да добије такву исту накнаду. Онима који су заштитили латинични облик исписа фирме се ништа не мења, дакле нико није на губитку већ има само оних који ће бити на добитку. А што се тиче "богатства" због употребе два писма и тобожње равноправности које неки помињу, нека се прошетају било којом улицом било ког града или села у Србији и виде колико се користи та "равноправна" ћирилица са латиницом па ће му бити јасно које писмо је равноправно а које је равноправније.

Miki

pre 6 godina

...jedino je Srbima pismo glavna smetnja da pokore svetsko tržište...
(Izgovori, 24. maj 2017 15:57)

Ahahahhhaha a sa kojim to "domaćim" proizvodom zapravo treba da učine!?? Sreća da nam nazivi nisu na svim stranim jezicima vlasnika...

Komša

pre 6 godina

@nametnuto ipak
Mnogo šta je nama namernuto.Ipak nije isto "nije se koristila u Srbiji" i "nisu je koristili Srbi".
Nisu svi Srbi koristili ćirilicu.
Sticajem istorijskih okolnosti našli smo se u sredini rimsko - rimskih podela i to je imalo uticaja na našu kulturu.
Zašto bi se odricali dela našeg kulturnog nasledja?
Ćirilicu valja čuvati jer je ugrožena ali stav da je to jedino naše pismo je štetan.
Takva isključivost nas je već dosta koštala kroz istoriju.

glavati Стојко

pre 6 godina

A зашто ne bismo писали pola - пола? Mislim da je to одлична ideja. Молим вас, ko je "ZA" нека дигне obe ruke - једну за ćirilicu, drugu za латиницу.

nametnuta ipak

pre 6 godina

Latinica je srpsko pismo jednako kao i Cirilica. Nije nama latinica nametnuta, nase je bogatstvo sto koristimo dva pisma, ne nas hendikep.
Vesic se izgleda definitivno kandiduje za gradonacelnika ispred SNS cim je poceo da prica o stvarima o kojima nema pojma a zna da ih narod voli cuti.
(Drljavi Hari, 24. maj 2017 14:40)

U Srbiji se latinica uopste nije koristila sve do kraja WW2, a i zvanicno je nametnuta tzv Novosadskim dogovorom 1954.

dragan dragan

pre 6 godina

Nije bogatstvo imati dva pisma. Pismo cini nacionalni identitet a ako su dva onda je nacionalni identitet razbijen. Da je to bogatstvo prvo bi Hrvati pisali sa dva pisma. Logo firme se moze imati na vise jezika, nekad je to pisalo i u statutima ozbiljnih firmi. Ovaj komentar pisem sa telefona gde nemam opciju cirilice nazalost, ali sigurno treba vracati cirilicu pre svega na Beogradski univerzitet gde se mnogo knjiga izdaje latinicom. Najveca tragedija je sto ima
prosesora srpskog jezika koji se potpisuju cirilicom.

30

pre 6 godina

Ћирилица је наше писмо, и ту је крај. Латиница коју ми (бивша СФРЈ) користимо је неуспела копија Вукове ћирилице и карактеристична је по словима са пуно квачица, цртица (č, ć, š ,đ), дуплим словима (dž, lj, nj).

Ћирилица је била забрањена у НДХ, у окупираној Србији током два рата.

Данас је сами гасимо.

Ajmo

pre 6 godina

Radikali su se svojevremeno promovisali kao zaštitnici ćirilice, a logo AV je baš bio latinicom ispisan. lepo zbog ćirilice, ali sam pre da se podigne cena onima koji pišu latinicom, tako bi se svi stimulisali na ćirilicu.

IvanP

pre 6 godina

"Ćirilo i Metodija, grčka braća iz Soluna ..."

Ćirilo i Metodije su braća iz Soluna, a da li su Heleni, Sloveni ... to zna samo g. Vesić, gradski menadžer (šta god to značilo) i očito kandidat za gradonačelnika (u kom slučaju bi Mali mogao da postane gradski menaadžer, pošto je Gašić trenutno zauzet).

Саша

pre 6 godina

БРАВО!!!! Само да тако и буде!!!!
(Aleksandar Kocic, 24. maj 2017 14:22)

А име и презиме латиницом?!

Milan VI

pre 6 godina

Ćirilo i Metodije su sastavili glagoljicu, a ne ćirilicu. U pitanju su bili Grci iz Soluna. Ćirilicu je stvorio Kliment Ohridski. I nazvao je tako po svom dragom učitelju Ćirilu(Konstantinu). To se uči u šestom osnovne. Za slučaj da je Vesić nešto pobrkao ili zaboravio.

Miloje

pre 6 godina

Po našim zakonima oba pisma su RAVNOPRAVNA! Ovaj predlog je neustavan jer diskriminiše jedno pismo na uštrb drugog...Ali otkud bi Vesić znao nešto iz oblasti prava!? On je ravnopravan sa Bata Santosom , Bečićem, Martinovićem, Malim, Rističevićem, Šormazom ...

Lingvista

pre 6 godina

Jezik se ne sastoji samo od pisma. I pre azbuke smo imali pismo. Jezik se cuva tako sto se neguje govor i recnik, a ne tako sto se cirilicom pisu strane reci.

dovla

pre 6 godina

@dragan bb....mozze!...al samo ako naziv sadrzzi minimum tri "mjaka" znaka,dva tvrda znaka,i bar jedno specijalno "chislo",tipa "ju","ja","jo"!....ili "obarotnae e"...;-) :-D

C i n i k

pre 6 godina

Ja bih da porucim ovom prilikom rusofilima " patriotama i nebeskim talibansko-pravoslavnim" Srbima da pogledaju cirilicu Srbije kroz decenije unazad,i neka pogledaju danasnje natpise na tom pismu. Neka uporede FONT slova, jasno ce biti i laiku, da je ovaj danasnji font tog pisma prekopiran od Bugarske i Rusije. Zato nikada i necu prihvatiti to pismo kao svoje. Zato i jer to nije iskrena zelja, nego se to placa debelo od strane "Sputnjika", da vas ne lazu!
Pored toga,Tesla ( i Milankovic uostalom) ceo zivot je pisao srpskom latinicom kao i mnogi prekodrinski Srbi,el su oni manje Srbi od ovih novokoponovanih Srba?! Popust za pismo?! Vajmi oci ...

EXPORT

pre 6 godina

Moja kompanija se zove "ЦЕЛА СРБИЈА".
Investitori i uvoznici srpske tehnologije me ni na mapi nisu našli.
Ja bez ЋИРИЛИЦЕ ne znam da živim, pa mislim da ja nisam kriva što tamo neki glupi zapadnjaci ne znaju da čitaju moja slova!
Sada čekam da nauče i ne izvozim ništa...

Sen Zil

pre 6 godina

Meni cudno da na ovu vijest mozemo biti podijeljeni...I po komentarima i po ocenama istih...Pobogu pismo nam odumire pred ocima a niko ni da reaguje i sada jedna odlicna ideja i inicijativa i mnogima to smeta?!Zasto?Jel normalno da sve sto je od SNS kadra bude popljuvano pa i kada je jedan zdrav i normalan predlog kao ovaj?Ili ovim danasnjim pomodarima cirilica nije cool pa bi da je sto prije sahrane...Njima je cak i srpski jezik out pa sve vise koriste engleski u izgovoru.Ali kad mi pane na pamet da Srbe ne zanima ni sto nas je sve manje zasto ocekivati nesto drugacije i kada je cirilica u pitanju...

Pera

pre 6 godina

Odlican predlog!

Preko 70% izvoza ide u EU, od izvoza prakticno zivimo. To je trziste od preko 500 miliona stanovnika i tamo se koristi latinicno pismo. Zasto nase firme i nasi prozivodi da budu citljivi, kada mogu da budu na cirilici koju 90% te populacije ne poznaje?

John

pre 6 godina

Napokon nešto pametno, svoje pismo smo sami ubili. Kako nije diskriminacija u Bugarskoj, Makedoniji, Rusiji?
(dufko, 24. maj 2017 14:39)

Jesi li ikada video npr. knjigu na ruskom štampanu latinicom?
Ruski i bugarski ne mogu da se pišu latinicom. (kao što ni srspki ne može da se piše arapskim pismom ili grčkim alfabetom).
Srpski može.

P.S. Tvrdiš da smo svoje pismo sami ubili, a sam pišeš latinicom. Saučesnik?

Izgovori

pre 6 godina

Čitam komentare nekih kako je natpis na ćirilici prepreka izvozu, marketingu itd. To može da kaže samo glup ili zlonameran! Pa da li Kina ima problem sa izvozom zbog pisma!? Jesu li Grci počeli da pišu abecedom zbog turizma? Pa i Bugari i Makedonci nekako žive sa svojim pismom, jedino je Srbima pismo glavna smetnja da pokore svetsko tržište...

aninimus

pre 6 godina

Konačno!!! Isto bi trebalo i za medije i izdavače. Nije to nikakva diskriminacija, već vrsta subvencije, za očuvanje ugrožene kulturne baštine, u šta se ćirilica polako pretvara. Po meni, veći problem od latiničnih natpisa i firmi, jesu oni na engleskom jeziku. Razumem ja globalizaciju i da je engkeski jezik limba franca, ali čini mi se da u retko kojoj zemlji u Evropi ima toliko natpisa na engleskom koliko kod nas.

Drljavi Hari

pre 6 godina

Latinica je srpsko pismo jednako kao i Cirilica. Nije nama latinica nametnuta, nase je bogatstvo sto koristimo dva pisma, ne nas hendikep.
Vesic se izgleda definitivno kandiduje za gradonacelnika ispred SNS cim je poceo da prica o stvarima o kojima nema pojma a zna da ih narod voli cuti.

Miki

pre 6 godina

Ovo je suprotno Zakonu o službenoj upotrebi jezika i pisama.

ZAKON O SLUŽBENOJ UPOTREBI JEZIKA I PISAMA

("Sl. glasnik RS", br. 45/91, 53/93, 67/93, 48/94, 101/2005 - dr. zakon i 30/2010)

Član 4

Organ, organizacija i drugi subjekt može svoj naziv, firmu ili drugi javni natpis da ispiše, pored ćiriličkog, i latiničkim pismom.

U firmi preduzeća, ustanove i drugog pravnog lica, odnosno radnje ili drugog oblika obavljanja delatnosti deo koji se koristi kao znak može se ispisivati samo latiničkim pismom.

Drljavi Hari

pre 6 godina

Latinica je srpsko pismo jednako kao i Cirilica. Nije nama latinica nametnuta, nase je bogatstvo sto koristimo dva pisma, ne nas hendikep.
Vesic se izgleda definitivno kandiduje za gradonacelnika ispred SNS cim je poceo da prica o stvarima o kojima nema pojma a zna da ih narod voli cuti.

Izgovori

pre 6 godina

Čitam komentare nekih kako je natpis na ćirilici prepreka izvozu, marketingu itd. To može da kaže samo glup ili zlonameran! Pa da li Kina ima problem sa izvozom zbog pisma!? Jesu li Grci počeli da pišu abecedom zbog turizma? Pa i Bugari i Makedonci nekako žive sa svojim pismom, jedino je Srbima pismo glavna smetnja da pokore svetsko tržište...

aninimus

pre 6 godina

Konačno!!! Isto bi trebalo i za medije i izdavače. Nije to nikakva diskriminacija, već vrsta subvencije, za očuvanje ugrožene kulturne baštine, u šta se ćirilica polako pretvara. Po meni, veći problem od latiničnih natpisa i firmi, jesu oni na engleskom jeziku. Razumem ja globalizaciju i da je engkeski jezik limba franca, ali čini mi se da u retko kojoj zemlji u Evropi ima toliko natpisa na engleskom koliko kod nas.

Miki

pre 6 godina

Ovo je suprotno Zakonu o službenoj upotrebi jezika i pisama.

ZAKON O SLUŽBENOJ UPOTREBI JEZIKA I PISAMA

("Sl. glasnik RS", br. 45/91, 53/93, 67/93, 48/94, 101/2005 - dr. zakon i 30/2010)

Član 4

Organ, organizacija i drugi subjekt može svoj naziv, firmu ili drugi javni natpis da ispiše, pored ćiriličkog, i latiničkim pismom.

U firmi preduzeća, ustanove i drugog pravnog lica, odnosno radnje ili drugog oblika obavljanja delatnosti deo koji se koristi kao znak može se ispisivati samo latiničkim pismom.

John

pre 6 godina

Napokon nešto pametno, svoje pismo smo sami ubili. Kako nije diskriminacija u Bugarskoj, Makedoniji, Rusiji?
(dufko, 24. maj 2017 14:39)

Jesi li ikada video npr. knjigu na ruskom štampanu latinicom?
Ruski i bugarski ne mogu da se pišu latinicom. (kao što ni srspki ne može da se piše arapskim pismom ili grčkim alfabetom).
Srpski može.

P.S. Tvrdiš da smo svoje pismo sami ubili, a sam pišeš latinicom. Saučesnik?

Milan VI

pre 6 godina

Ćirilo i Metodije su sastavili glagoljicu, a ne ćirilicu. U pitanju su bili Grci iz Soluna. Ćirilicu je stvorio Kliment Ohridski. I nazvao je tako po svom dragom učitelju Ćirilu(Konstantinu). To se uči u šestom osnovne. Za slučaj da je Vesić nešto pobrkao ili zaboravio.

Miloje

pre 6 godina

Po našim zakonima oba pisma su RAVNOPRAVNA! Ovaj predlog je neustavan jer diskriminiše jedno pismo na uštrb drugog...Ali otkud bi Vesić znao nešto iz oblasti prava!? On je ravnopravan sa Bata Santosom , Bečićem, Martinovićem, Malim, Rističevićem, Šormazom ...

Sen Zil

pre 6 godina

Meni cudno da na ovu vijest mozemo biti podijeljeni...I po komentarima i po ocenama istih...Pobogu pismo nam odumire pred ocima a niko ni da reaguje i sada jedna odlicna ideja i inicijativa i mnogima to smeta?!Zasto?Jel normalno da sve sto je od SNS kadra bude popljuvano pa i kada je jedan zdrav i normalan predlog kao ovaj?Ili ovim danasnjim pomodarima cirilica nije cool pa bi da je sto prije sahrane...Njima je cak i srpski jezik out pa sve vise koriste engleski u izgovoru.Ali kad mi pane na pamet da Srbe ne zanima ni sto nas je sve manje zasto ocekivati nesto drugacije i kada je cirilica u pitanju...

EXPORT

pre 6 godina

Moja kompanija se zove "ЦЕЛА СРБИЈА".
Investitori i uvoznici srpske tehnologije me ni na mapi nisu našli.
Ja bez ЋИРИЛИЦЕ ne znam da živim, pa mislim da ja nisam kriva što tamo neki glupi zapadnjaci ne znaju da čitaju moja slova!
Sada čekam da nauče i ne izvozim ništa...

C i n i k

pre 6 godina

Ja bih da porucim ovom prilikom rusofilima " patriotama i nebeskim talibansko-pravoslavnim" Srbima da pogledaju cirilicu Srbije kroz decenije unazad,i neka pogledaju danasnje natpise na tom pismu. Neka uporede FONT slova, jasno ce biti i laiku, da je ovaj danasnji font tog pisma prekopiran od Bugarske i Rusije. Zato nikada i necu prihvatiti to pismo kao svoje. Zato i jer to nije iskrena zelja, nego se to placa debelo od strane "Sputnjika", da vas ne lazu!
Pored toga,Tesla ( i Milankovic uostalom) ceo zivot je pisao srpskom latinicom kao i mnogi prekodrinski Srbi,el su oni manje Srbi od ovih novokoponovanih Srba?! Popust za pismo?! Vajmi oci ...

Pera

pre 6 godina

Odlican predlog!

Preko 70% izvoza ide u EU, od izvoza prakticno zivimo. To je trziste od preko 500 miliona stanovnika i tamo se koristi latinicno pismo. Zasto nase firme i nasi prozivodi da budu citljivi, kada mogu da budu na cirilici koju 90% te populacije ne poznaje?

Саша

pre 6 godina

БРАВО!!!! Само да тако и буде!!!!
(Aleksandar Kocic, 24. maj 2017 14:22)

А име и презиме латиницом?!

Lingvista

pre 6 godina

Jezik se ne sastoji samo od pisma. I pre azbuke smo imali pismo. Jezik se cuva tako sto se neguje govor i recnik, a ne tako sto se cirilicom pisu strane reci.

30

pre 6 godina

Ћирилица је наше писмо, и ту је крај. Латиница коју ми (бивша СФРЈ) користимо је неуспела копија Вукове ћирилице и карактеристична је по словима са пуно квачица, цртица (č, ć, š ,đ), дуплим словима (dž, lj, nj).

Ћирилица је била забрањена у НДХ, у окупираној Србији током два рата.

Данас је сами гасимо.

IvanP

pre 6 godina

"Ćirilo i Metodija, grčka braća iz Soluna ..."

Ćirilo i Metodije su braća iz Soluna, a da li su Heleni, Sloveni ... to zna samo g. Vesić, gradski menadžer (šta god to značilo) i očito kandidat za gradonačelnika (u kom slučaju bi Mali mogao da postane gradski menaadžer, pošto je Gašić trenutno zauzet).

nametnuta ipak

pre 6 godina

Latinica je srpsko pismo jednako kao i Cirilica. Nije nama latinica nametnuta, nase je bogatstvo sto koristimo dva pisma, ne nas hendikep.
Vesic se izgleda definitivno kandiduje za gradonacelnika ispred SNS cim je poceo da prica o stvarima o kojima nema pojma a zna da ih narod voli cuti.
(Drljavi Hari, 24. maj 2017 14:40)

U Srbiji se latinica uopste nije koristila sve do kraja WW2, a i zvanicno je nametnuta tzv Novosadskim dogovorom 1954.

dovla

pre 6 godina

@dragan bb....mozze!...al samo ako naziv sadrzzi minimum tri "mjaka" znaka,dva tvrda znaka,i bar jedno specijalno "chislo",tipa "ju","ja","jo"!....ili "obarotnae e"...;-) :-D

Ajmo

pre 6 godina

Radikali su se svojevremeno promovisali kao zaštitnici ćirilice, a logo AV je baš bio latinicom ispisan. lepo zbog ćirilice, ali sam pre da se podigne cena onima koji pišu latinicom, tako bi se svi stimulisali na ćirilicu.

бт

pre 6 godina

Тобожња дискриминација коју неки помињу била би када би корисници латинице или другог писма били додатно опорезовани ако би користили та писма уместо ћирилице. Весић говори о ПОПУСТУ а то је сасвим друга ствар, јер ту град из свог буџета даје накнаду онима који користе ћирилицу. Ту дакле нико није оштећен а никоме није ускраћено право да добије такву исту накнаду. Онима који су заштитили латинични облик исписа фирме се ништа не мења, дакле нико није на губитку већ има само оних који ће бити на добитку. А што се тиче "богатства" због употребе два писма и тобожње равноправности које неки помињу, нека се прошетају било којом улицом било ког града или села у Србији и виде колико се користи та "равноправна" ћирилица са латиницом па ће му бити јасно које писмо је равноправно а које је равноправније.

Komša

pre 6 godina

@nametnuto ipak
Mnogo šta je nama namernuto.Ipak nije isto "nije se koristila u Srbiji" i "nisu je koristili Srbi".
Nisu svi Srbi koristili ćirilicu.
Sticajem istorijskih okolnosti našli smo se u sredini rimsko - rimskih podela i to je imalo uticaja na našu kulturu.
Zašto bi se odricali dela našeg kulturnog nasledja?
Ćirilicu valja čuvati jer je ugrožena ali stav da je to jedino naše pismo je štetan.
Takva isključivost nas je već dosta koštala kroz istoriju.

dragan dragan

pre 6 godina

Nije bogatstvo imati dva pisma. Pismo cini nacionalni identitet a ako su dva onda je nacionalni identitet razbijen. Da je to bogatstvo prvo bi Hrvati pisali sa dva pisma. Logo firme se moze imati na vise jezika, nekad je to pisalo i u statutima ozbiljnih firmi. Ovaj komentar pisem sa telefona gde nemam opciju cirilice nazalost, ali sigurno treba vracati cirilicu pre svega na Beogradski univerzitet gde se mnogo knjiga izdaje latinicom. Najveca tragedija je sto ima
prosesora srpskog jezika koji se potpisuju cirilicom.

Miki

pre 6 godina

...jedino je Srbima pismo glavna smetnja da pokore svetsko tržište...
(Izgovori, 24. maj 2017 15:57)

Ahahahhhaha a sa kojim to "domaćim" proizvodom zapravo treba da učine!?? Sreća da nam nazivi nisu na svim stranim jezicima vlasnika...

glavati Стојко

pre 6 godina

A зашто ne bismo писали pola - пола? Mislim da je to одлична ideja. Молим вас, ko je "ZA" нека дигне obe ruke - једну за ćirilicu, drugu za латиницу.

CATAPA

pre 6 godina

Po ustavu su jednaka oba pisma, ...
(Vuki, 24. maj 2017 18:28)
Ne, nisu.
Члан 10.
У Републици Србији у службеној употреби су српски језик и ћириличко писмо.
Службена употреба других језика и писама уређује се законом, на основу Устава.

Koštuničin, važeći ustav daje prednost ćirilici, a latinica je smeštena u "druga pisma", ravnopravno sa grčkim alfabetom, recimo. Jasno, sve ovo se radi kako bi Srbija ličila na Rusiju koja je u svemu rusofilski ideal. I naravno, makar mentalno još koji korak udaljila od EU i Evrope uopšte.

sale

pre 6 godina

ljudi ne shvataju koliko je to ne bitno, bitno je da se sporazumevamo, a ne kako se sporazumevamo, cemu cirilica,ako je niko u nasem komsiluku ne koristi? to vam je isto kao da cuvate staru mehanicku pisacu masinu, zajedno sa svim ostalim starim, nepotrebnim stvarima, a imate kompjuter i ostale upotrebljive stvari. to je za muzej. idemo napred, lase, jednostavnije, brze. nasa deca uce i jedno i drugo pismo, umesto da uce nesto korisnije.

Drljavi Hari

pre 6 godina

Latinica je srpsko pismo jednako kao i Cirilica. Nije nama latinica nametnuta, nase je bogatstvo sto koristimo dva pisma, ne nas hendikep.
Vesic se izgleda definitivno kandiduje za gradonacelnika ispred SNS cim je poceo da prica o stvarima o kojima nema pojma a zna da ih narod voli cuti.

Pera

pre 6 godina

Odlican predlog!

Preko 70% izvoza ide u EU, od izvoza prakticno zivimo. To je trziste od preko 500 miliona stanovnika i tamo se koristi latinicno pismo. Zasto nase firme i nasi prozivodi da budu citljivi, kada mogu da budu na cirilici koju 90% te populacije ne poznaje?

aninimus

pre 6 godina

Konačno!!! Isto bi trebalo i za medije i izdavače. Nije to nikakva diskriminacija, već vrsta subvencije, za očuvanje ugrožene kulturne baštine, u šta se ćirilica polako pretvara. Po meni, veći problem od latiničnih natpisa i firmi, jesu oni na engleskom jeziku. Razumem ja globalizaciju i da je engkeski jezik limba franca, ali čini mi se da u retko kojoj zemlji u Evropi ima toliko natpisa na engleskom koliko kod nas.

EXPORT

pre 6 godina

Moja kompanija se zove "ЦЕЛА СРБИЈА".
Investitori i uvoznici srpske tehnologije me ni na mapi nisu našli.
Ja bez ЋИРИЛИЦЕ ne znam da živim, pa mislim da ja nisam kriva što tamo neki glupi zapadnjaci ne znaju da čitaju moja slova!
Sada čekam da nauče i ne izvozim ništa...

C i n i k

pre 6 godina

Ja bih da porucim ovom prilikom rusofilima " patriotama i nebeskim talibansko-pravoslavnim" Srbima da pogledaju cirilicu Srbije kroz decenije unazad,i neka pogledaju danasnje natpise na tom pismu. Neka uporede FONT slova, jasno ce biti i laiku, da je ovaj danasnji font tog pisma prekopiran od Bugarske i Rusije. Zato nikada i necu prihvatiti to pismo kao svoje. Zato i jer to nije iskrena zelja, nego se to placa debelo od strane "Sputnjika", da vas ne lazu!
Pored toga,Tesla ( i Milankovic uostalom) ceo zivot je pisao srpskom latinicom kao i mnogi prekodrinski Srbi,el su oni manje Srbi od ovih novokoponovanih Srba?! Popust za pismo?! Vajmi oci ...

Izgovori

pre 6 godina

Čitam komentare nekih kako je natpis na ćirilici prepreka izvozu, marketingu itd. To može da kaže samo glup ili zlonameran! Pa da li Kina ima problem sa izvozom zbog pisma!? Jesu li Grci počeli da pišu abecedom zbog turizma? Pa i Bugari i Makedonci nekako žive sa svojim pismom, jedino je Srbima pismo glavna smetnja da pokore svetsko tržište...

Miloje

pre 6 godina

Po našim zakonima oba pisma su RAVNOPRAVNA! Ovaj predlog je neustavan jer diskriminiše jedno pismo na uštrb drugog...Ali otkud bi Vesić znao nešto iz oblasti prava!? On je ravnopravan sa Bata Santosom , Bečićem, Martinovićem, Malim, Rističevićem, Šormazom ...

Miki

pre 6 godina

Ovo je suprotno Zakonu o službenoj upotrebi jezika i pisama.

ZAKON O SLUŽBENOJ UPOTREBI JEZIKA I PISAMA

("Sl. glasnik RS", br. 45/91, 53/93, 67/93, 48/94, 101/2005 - dr. zakon i 30/2010)

Član 4

Organ, organizacija i drugi subjekt može svoj naziv, firmu ili drugi javni natpis da ispiše, pored ćiriličkog, i latiničkim pismom.

U firmi preduzeća, ustanove i drugog pravnog lica, odnosno radnje ili drugog oblika obavljanja delatnosti deo koji se koristi kao znak može se ispisivati samo latiničkim pismom.

Sen Zil

pre 6 godina

Meni cudno da na ovu vijest mozemo biti podijeljeni...I po komentarima i po ocenama istih...Pobogu pismo nam odumire pred ocima a niko ni da reaguje i sada jedna odlicna ideja i inicijativa i mnogima to smeta?!Zasto?Jel normalno da sve sto je od SNS kadra bude popljuvano pa i kada je jedan zdrav i normalan predlog kao ovaj?Ili ovim danasnjim pomodarima cirilica nije cool pa bi da je sto prije sahrane...Njima je cak i srpski jezik out pa sve vise koriste engleski u izgovoru.Ali kad mi pane na pamet da Srbe ne zanima ni sto nas je sve manje zasto ocekivati nesto drugacije i kada je cirilica u pitanju...

John

pre 6 godina

Napokon nešto pametno, svoje pismo smo sami ubili. Kako nije diskriminacija u Bugarskoj, Makedoniji, Rusiji?
(dufko, 24. maj 2017 14:39)

Jesi li ikada video npr. knjigu na ruskom štampanu latinicom?
Ruski i bugarski ne mogu da se pišu latinicom. (kao što ni srspki ne može da se piše arapskim pismom ili grčkim alfabetom).
Srpski može.

P.S. Tvrdiš da smo svoje pismo sami ubili, a sam pišeš latinicom. Saučesnik?

nametnuta ipak

pre 6 godina

Latinica je srpsko pismo jednako kao i Cirilica. Nije nama latinica nametnuta, nase je bogatstvo sto koristimo dva pisma, ne nas hendikep.
Vesic se izgleda definitivno kandiduje za gradonacelnika ispred SNS cim je poceo da prica o stvarima o kojima nema pojma a zna da ih narod voli cuti.
(Drljavi Hari, 24. maj 2017 14:40)

U Srbiji se latinica uopste nije koristila sve do kraja WW2, a i zvanicno je nametnuta tzv Novosadskim dogovorom 1954.

Lingvista

pre 6 godina

Jezik se ne sastoji samo od pisma. I pre azbuke smo imali pismo. Jezik se cuva tako sto se neguje govor i recnik, a ne tako sto se cirilicom pisu strane reci.

30

pre 6 godina

Ћирилица је наше писмо, и ту је крај. Латиница коју ми (бивша СФРЈ) користимо је неуспела копија Вукове ћирилице и карактеристична је по словима са пуно квачица, цртица (č, ć, š ,đ), дуплим словима (dž, lj, nj).

Ћирилица је била забрањена у НДХ, у окупираној Србији током два рата.

Данас је сами гасимо.

dragan dragan

pre 6 godina

Nije bogatstvo imati dva pisma. Pismo cini nacionalni identitet a ako su dva onda je nacionalni identitet razbijen. Da je to bogatstvo prvo bi Hrvati pisali sa dva pisma. Logo firme se moze imati na vise jezika, nekad je to pisalo i u statutima ozbiljnih firmi. Ovaj komentar pisem sa telefona gde nemam opciju cirilice nazalost, ali sigurno treba vracati cirilicu pre svega na Beogradski univerzitet gde se mnogo knjiga izdaje latinicom. Najveca tragedija je sto ima
prosesora srpskog jezika koji se potpisuju cirilicom.

dovla

pre 6 godina

@dragan bb....mozze!...al samo ako naziv sadrzzi minimum tri "mjaka" znaka,dva tvrda znaka,i bar jedno specijalno "chislo",tipa "ju","ja","jo"!....ili "obarotnae e"...;-) :-D

glavati Стојко

pre 6 godina

A зашто ne bismo писали pola - пола? Mislim da je to одлична ideja. Молим вас, ko je "ZA" нека дигне obe ruke - једну за ćirilicu, drugu za латиницу.

Саша

pre 6 godina

БРАВО!!!! Само да тако и буде!!!!
(Aleksandar Kocic, 24. maj 2017 14:22)

А име и презиме латиницом?!

Ajmo

pre 6 godina

Radikali su se svojevremeno promovisali kao zaštitnici ćirilice, a logo AV je baš bio latinicom ispisan. lepo zbog ćirilice, ali sam pre da se podigne cena onima koji pišu latinicom, tako bi se svi stimulisali na ćirilicu.

Komša

pre 6 godina

@nametnuto ipak
Mnogo šta je nama namernuto.Ipak nije isto "nije se koristila u Srbiji" i "nisu je koristili Srbi".
Nisu svi Srbi koristili ćirilicu.
Sticajem istorijskih okolnosti našli smo se u sredini rimsko - rimskih podela i to je imalo uticaja na našu kulturu.
Zašto bi se odricali dela našeg kulturnog nasledja?
Ćirilicu valja čuvati jer je ugrožena ali stav da je to jedino naše pismo je štetan.
Takva isključivost nas je već dosta koštala kroz istoriju.

sale

pre 6 godina

ljudi ne shvataju koliko je to ne bitno, bitno je da se sporazumevamo, a ne kako se sporazumevamo, cemu cirilica,ako je niko u nasem komsiluku ne koristi? to vam je isto kao da cuvate staru mehanicku pisacu masinu, zajedno sa svim ostalim starim, nepotrebnim stvarima, a imate kompjuter i ostale upotrebljive stvari. to je za muzej. idemo napred, lase, jednostavnije, brze. nasa deca uce i jedno i drugo pismo, umesto da uce nesto korisnije.

CATAPA

pre 6 godina

Po ustavu su jednaka oba pisma, ...
(Vuki, 24. maj 2017 18:28)
Ne, nisu.
Члан 10.
У Републици Србији у службеној употреби су српски језик и ћириличко писмо.
Службена употреба других језика и писама уређује се законом, на основу Устава.

Koštuničin, važeći ustav daje prednost ćirilici, a latinica je smeštena u "druga pisma", ravnopravno sa grčkim alfabetom, recimo. Jasno, sve ovo se radi kako bi Srbija ličila na Rusiju koja je u svemu rusofilski ideal. I naravno, makar mentalno još koji korak udaljila od EU i Evrope uopšte.

Milan VI

pre 6 godina

Ćirilo i Metodije su sastavili glagoljicu, a ne ćirilicu. U pitanju su bili Grci iz Soluna. Ćirilicu je stvorio Kliment Ohridski. I nazvao je tako po svom dragom učitelju Ćirilu(Konstantinu). To se uči u šestom osnovne. Za slučaj da je Vesić nešto pobrkao ili zaboravio.

бт

pre 6 godina

Тобожња дискриминација коју неки помињу била би када би корисници латинице или другог писма били додатно опорезовани ако би користили та писма уместо ћирилице. Весић говори о ПОПУСТУ а то је сасвим друга ствар, јер ту град из свог буџета даје накнаду онима који користе ћирилицу. Ту дакле нико није оштећен а никоме није ускраћено право да добије такву исту накнаду. Онима који су заштитили латинични облик исписа фирме се ништа не мења, дакле нико није на губитку већ има само оних који ће бити на добитку. А што се тиче "богатства" због употребе два писма и тобожње равноправности које неки помињу, нека се прошетају било којом улицом било ког града или села у Србији и виде колико се користи та "равноправна" ћирилица са латиницом па ће му бити јасно које писмо је равноправно а које је равноправније.

IvanP

pre 6 godina

"Ćirilo i Metodija, grčka braća iz Soluna ..."

Ćirilo i Metodije su braća iz Soluna, a da li su Heleni, Sloveni ... to zna samo g. Vesić, gradski menadžer (šta god to značilo) i očito kandidat za gradonačelnika (u kom slučaju bi Mali mogao da postane gradski menaadžer, pošto je Gašić trenutno zauzet).

Miki

pre 6 godina

...jedino je Srbima pismo glavna smetnja da pokore svetsko tržište...
(Izgovori, 24. maj 2017 15:57)

Ahahahhhaha a sa kojim to "domaćim" proizvodom zapravo treba da učine!?? Sreća da nam nazivi nisu na svim stranim jezicima vlasnika...