Petak, 21.04.2017.

14:25

Evo dokaza: Švajcarci su svetski manipulatori

Iako je činjenica da Švajcarska utiče na kurs, ona to čini iz drugih razloga nego Kina, pa se pomalo neopravdano našla na SAD listi svetskih manipulatora kursom

Izvor: Veèernji list

Evo dokaza: Švajcarci su svetski manipulatori IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

24 Komentari

Sortiraj po:

Ilija Čvorović

pre 7 godina

Скоро сам читао како су нацисти своје покрадено благо по Европи продавали Швајцарцима, који су као били неутрални, и да су штедели и куповали франак током рата...

Dr Aleks

pre 7 godina

To nije manipulacija, nego odgovoran odnos prema svojim finansijama, ekonomiji.
ECB je manipulator, a ne Švajcarska. Švajcarci su jedno vreme imali klauzulu, da franak ne sme da bude jači od 0.90 evra, kad su videli da tako ne ide zbog ECB, pustili su i za samo jedan dan franak je skočio sa 90 na 110 dinara.

Max

pre 7 godina

@Vladan
Pretpostavljam da Svajcarci shvataju kako Apple centrala u Irskoj ima 10 zaposlenih i da se tamo placa "realan" porez. Ta "pozitivna nula" im je jasna? I sigurno tvrde da je scena u kojoj Wolf sa WS odlazi u Svajcarsku da propere kes - umetnicka sloboda? Dok roba nalazi kupca, proizvodjacu je ok. Ovaj stampa ovo, onaj ono...dok kupujete i drzite po racunima, kreditirate ih. Nista sporno. Da li je mogucnost manipulacije ozbiljna? Pitajte ovdasnje duznike u CHF. Krive banke za odluku svajcarske drzave (da, znam, banke se nisu zaduzivale u CHF...nebitno, da su krediti bili u kukuruzu isto bi bilo da uzgajivaci promene vrednost - nisu banke - promena kursa nije bila trzisna, nego manipulatorska). Amer stavi Svajcarca na listu (vrlo diskutabilnog znacaja) i ovde se nadju pljuvaci Srbije, branitelji Svajcarske i poneki USAfil. Koliki je kapital Apple-a u Irskoj? Pozitivna nula. Na koliki prihod placa porez? Na pozitivnu nulu. Sigurno ne razumeju, kao sto ni mi ne razumemo Monaco, Lih, Irsku i Svajcarsku vojnu neutralnost. Sve naivci.

Ljubisa

pre 7 godina

'Ameri' pokusavaju neku nivu svetsku ' muljacinu' pa galame po principu " dr'ste lopova". Naravno da su nacionalne valute, kao izraz vrednosti svih roba, u funkciji projektovanog odvijanja za robne vrednosri. Tu ' igru' najbolje igraju Kinezi i to na terenu najmocnije ekonomije ( Am.). Centralne monetaene vlasti u prioritetu imaju upravljanje inflacujom. U Svajcarskoj dobro funkcionisu tzv. dopunske valute u f-ji razvoja lokalnih zajednica ( slicnio konceptu
u Indijskim regionima, iako je franak u korpi rezervnih valuta sa odredjenim specijalnim pravom ( kvotom) vucenja. Sve je, pa i u CH., u f-ji ostvarivanja sto boljeg trgovinskog ( robnog) bilansa. Rekoh Kinezi su majstori u tome.

Jovica

pre 7 godina

Ako je neko manipulator onda je to Amerika sa svojim dolarom zbog koga dobar deo planete radi a oni im za proizvode daju papir na kome pisu neki brojevi, ko god je probao dolar da izbaci iz upotrebe ili kao valutu u svetskoj trgovini zameni drugom valutom odmah je okrivljen za krsenje ljudskih prava bombardovan i ko zna kako kažnjavan.

Paco

pre 7 godina

Pitanje za monetarne strucnjake, koji ovde komentarisu:
Koju funkciju ima "nacinalna banka" svake zemlje po DEFINICIJI?
Odrzavanje stabilnog kursa nacionalne valute.
Tu ne spada stampanje para kao sto je bilo kod nas u vreme Milosevica.
Svajcarska kupuje "propale Evre" da bi koliko-toliko sprecila enormno jacanje franka.
Kada to ne bi cinila, Svajcarska ne bi mogla vise da izveze ni cokoladu, a kamoli visoku tehnologiju.
Gospodo sta je sporno u ovome??

артиљерац

pre 7 godina

Енглески часопис "Economist" пре 2 године објавио чланак(жао ми је
што га нисам сачувао)у коме каже:Од 194 државе чланице УН,Ротшилди
контролишу рад 149 националних,емеисионих банака.С обзиром на то да
контролишу и рад Европске емисионе банке(Евро)тај број је око 170.
Наравно да контролишу и швајцарску националну банку и америчку банку
федералних резерви.Према томе,не знам на кога се Амери љуте.

Vladan

pre 7 godina

@Paco
Slažem se ali koga ti to pitaš? Diplomce Ekonomskog fakulteta? Znaš li ti nesretniče da su oni izmislili pozitivnu nulu kao pojam u poslovanju! Ja to nisam mogao da objasnim nijednom Švajcarskom ekonomosti i svi su me u čudu gledali, kako to može: postoji kao privredni subjekat a nema novca na računu? A danas suprotnost ovome: ima novac na računu a ne plaća obaveze i niko mu ništa ne može!
To je tamo nezamislivo a ovde svakodnevica. Dva sveta , dve civilizacije bukvalno.
A Tramp je poslednji koji treba da proziva Švajcarce za manipulaciju, nek objasni svoje bogatstvo.

svasta

pre 7 godina

@Svirac na mandolini - drzi se ti mandoline, neces se 'leba najest' od ekonomije! Covek je delimicno u pravu - amerikanci jesu glavni manipulatori valutom u svetu - podloga njihove valute nije u zlatu vec u ekonomiji koja je vise od polovine orijentisana na razlicite usluge! Ako dodje do nekog stani-pani, usluge se ne jedu (kao ni zlato, ali zlato lepo zveci) - realna ekonomija i proizvodnja (pa makar to bili i cisti resursi, kao kod Rusije) su ono od cega se zivi (Kina, ali prevelika proizvodnja). Daleko od toga da ce amerikanci da pocrkaju od gladi, ali ce im standard biti 10x manji (sto za Rusiju i Kinu nije slucaj - osetice i oni to, ali mnogo manje).

marko

pre 7 godina

Просто речено они само штампају оно што неко тражи. Америма то смета пошто би они ексклизивитет штампања. Швајцарци док су играли чисто и фиксирали курс прво на 1,4, па на 1,2, сконтали су да само губе. Онда су лепо отворили штампарију, као у осталом и сви остали, и терај, данас више нико и не броји отштампане трилионе. Задњи који је бројао од 2008 стигао је до једно 8-9 хиљада милијарди долара, еура, јена, швајцараца, фунти, а онда је дигао руке пошто је схватио да ни то можда није тачно.

Svirac na mandolini

pre 7 godina

(brale, 21. april 2017 16:40)

drago mi je da imamo ovakve eksperte u nasoj drzavi. Steta je sto nisi prodao Rusima foru sa stampanjem para. Oni to kad bi znali mogli bi nastampati 10 puta vise od Amera pa bi bili najjaci. Ili mozda to bas ne funkcionise bas onako kako tvrdis.

Posmatrac

pre 7 godina

@stravaiuzas
Pa vidite da ne manipulisu;
1. Nemaju suficit u budzetu
2. Nemaju suficit u razmeni sa samim sobom

Sta nije jasno u kriterijumima? :)

brale

pre 7 godina

pa da ne kupuju euro, franak bi bio još 70% jači... tolika je potražnja u ova nestabilna vremena... što ameri ne prestanu da štampaju dolare bez pokrića... pa bio bi ekonomski cunami... država sa najvećim resursima tj.Rusija bi postala najuticajnija na planeti

brale

pre 7 godina

pa da ne kupuju euro, franak bi bio još 70% jači... tolika je potražnja u ova nestabilna vremena... što ameri ne prestanu da štampaju dolare bez pokrića... pa bio bi ekonomski cunami... država sa najvećim resursima tj.Rusija bi postala najuticajnija na planeti

Paco

pre 7 godina

Pitanje za monetarne strucnjake, koji ovde komentarisu:
Koju funkciju ima "nacinalna banka" svake zemlje po DEFINICIJI?
Odrzavanje stabilnog kursa nacionalne valute.
Tu ne spada stampanje para kao sto je bilo kod nas u vreme Milosevica.
Svajcarska kupuje "propale Evre" da bi koliko-toliko sprecila enormno jacanje franka.
Kada to ne bi cinila, Svajcarska ne bi mogla vise da izveze ni cokoladu, a kamoli visoku tehnologiju.
Gospodo sta je sporno u ovome??

Svirac na mandolini

pre 7 godina

(brale, 21. april 2017 16:40)

drago mi je da imamo ovakve eksperte u nasoj drzavi. Steta je sto nisi prodao Rusima foru sa stampanjem para. Oni to kad bi znali mogli bi nastampati 10 puta vise od Amera pa bi bili najjaci. Ili mozda to bas ne funkcionise bas onako kako tvrdis.

Jovica

pre 7 godina

Ako je neko manipulator onda je to Amerika sa svojim dolarom zbog koga dobar deo planete radi a oni im za proizvode daju papir na kome pisu neki brojevi, ko god je probao dolar da izbaci iz upotrebe ili kao valutu u svetskoj trgovini zameni drugom valutom odmah je okrivljen za krsenje ljudskih prava bombardovan i ko zna kako kažnjavan.

Vladan

pre 7 godina

@Paco
Slažem se ali koga ti to pitaš? Diplomce Ekonomskog fakulteta? Znaš li ti nesretniče da su oni izmislili pozitivnu nulu kao pojam u poslovanju! Ja to nisam mogao da objasnim nijednom Švajcarskom ekonomosti i svi su me u čudu gledali, kako to može: postoji kao privredni subjekat a nema novca na računu? A danas suprotnost ovome: ima novac na računu a ne plaća obaveze i niko mu ništa ne može!
To je tamo nezamislivo a ovde svakodnevica. Dva sveta , dve civilizacije bukvalno.
A Tramp je poslednji koji treba da proziva Švajcarce za manipulaciju, nek objasni svoje bogatstvo.

Posmatrac

pre 7 godina

@stravaiuzas
Pa vidite da ne manipulisu;
1. Nemaju suficit u budzetu
2. Nemaju suficit u razmeni sa samim sobom

Sta nije jasno u kriterijumima? :)

marko

pre 7 godina

Просто речено они само штампају оно што неко тражи. Америма то смета пошто би они ексклизивитет штампања. Швајцарци док су играли чисто и фиксирали курс прво на 1,4, па на 1,2, сконтали су да само губе. Онда су лепо отворили штампарију, као у осталом и сви остали, и терај, данас више нико и не броји отштампане трилионе. Задњи који је бројао од 2008 стигао је до једно 8-9 хиљада милијарди долара, еура, јена, швајцараца, фунти, а онда је дигао руке пошто је схватио да ни то можда није тачно.

артиљерац

pre 7 godina

Енглески часопис "Economist" пре 2 године објавио чланак(жао ми је
што га нисам сачувао)у коме каже:Од 194 државе чланице УН,Ротшилди
контролишу рад 149 националних,емеисионих банака.С обзиром на то да
контролишу и рад Европске емисионе банке(Евро)тај број је око 170.
Наравно да контролишу и швајцарску националну банку и америчку банку
федералних резерви.Према томе,не знам на кога се Амери љуте.

svasta

pre 7 godina

@Svirac na mandolini - drzi se ti mandoline, neces se 'leba najest' od ekonomije! Covek je delimicno u pravu - amerikanci jesu glavni manipulatori valutom u svetu - podloga njihove valute nije u zlatu vec u ekonomiji koja je vise od polovine orijentisana na razlicite usluge! Ako dodje do nekog stani-pani, usluge se ne jedu (kao ni zlato, ali zlato lepo zveci) - realna ekonomija i proizvodnja (pa makar to bili i cisti resursi, kao kod Rusije) su ono od cega se zivi (Kina, ali prevelika proizvodnja). Daleko od toga da ce amerikanci da pocrkaju od gladi, ali ce im standard biti 10x manji (sto za Rusiju i Kinu nije slucaj - osetice i oni to, ali mnogo manje).

Dr Aleks

pre 7 godina

To nije manipulacija, nego odgovoran odnos prema svojim finansijama, ekonomiji.
ECB je manipulator, a ne Švajcarska. Švajcarci su jedno vreme imali klauzulu, da franak ne sme da bude jači od 0.90 evra, kad su videli da tako ne ide zbog ECB, pustili su i za samo jedan dan franak je skočio sa 90 na 110 dinara.

Max

pre 7 godina

@Vladan
Pretpostavljam da Svajcarci shvataju kako Apple centrala u Irskoj ima 10 zaposlenih i da se tamo placa "realan" porez. Ta "pozitivna nula" im je jasna? I sigurno tvrde da je scena u kojoj Wolf sa WS odlazi u Svajcarsku da propere kes - umetnicka sloboda? Dok roba nalazi kupca, proizvodjacu je ok. Ovaj stampa ovo, onaj ono...dok kupujete i drzite po racunima, kreditirate ih. Nista sporno. Da li je mogucnost manipulacije ozbiljna? Pitajte ovdasnje duznike u CHF. Krive banke za odluku svajcarske drzave (da, znam, banke se nisu zaduzivale u CHF...nebitno, da su krediti bili u kukuruzu isto bi bilo da uzgajivaci promene vrednost - nisu banke - promena kursa nije bila trzisna, nego manipulatorska). Amer stavi Svajcarca na listu (vrlo diskutabilnog znacaja) i ovde se nadju pljuvaci Srbije, branitelji Svajcarske i poneki USAfil. Koliki je kapital Apple-a u Irskoj? Pozitivna nula. Na koliki prihod placa porez? Na pozitivnu nulu. Sigurno ne razumeju, kao sto ni mi ne razumemo Monaco, Lih, Irsku i Svajcarsku vojnu neutralnost. Sve naivci.

Ljubisa

pre 7 godina

'Ameri' pokusavaju neku nivu svetsku ' muljacinu' pa galame po principu " dr'ste lopova". Naravno da su nacionalne valute, kao izraz vrednosti svih roba, u funkciji projektovanog odvijanja za robne vrednosri. Tu ' igru' najbolje igraju Kinezi i to na terenu najmocnije ekonomije ( Am.). Centralne monetaene vlasti u prioritetu imaju upravljanje inflacujom. U Svajcarskoj dobro funkcionisu tzv. dopunske valute u f-ji razvoja lokalnih zajednica ( slicnio konceptu
u Indijskim regionima, iako je franak u korpi rezervnih valuta sa odredjenim specijalnim pravom ( kvotom) vucenja. Sve je, pa i u CH., u f-ji ostvarivanja sto boljeg trgovinskog ( robnog) bilansa. Rekoh Kinezi su majstori u tome.

Ilija Čvorović

pre 7 godina

Скоро сам читао како су нацисти своје покрадено благо по Европи продавали Швајцарцима, који су као били неутрални, и да су штедели и куповали франак током рата...

brale

pre 7 godina

pa da ne kupuju euro, franak bi bio još 70% jači... tolika je potražnja u ova nestabilna vremena... što ameri ne prestanu da štampaju dolare bez pokrića... pa bio bi ekonomski cunami... država sa najvećim resursima tj.Rusija bi postala najuticajnija na planeti

Svirac na mandolini

pre 7 godina

(brale, 21. april 2017 16:40)

drago mi je da imamo ovakve eksperte u nasoj drzavi. Steta je sto nisi prodao Rusima foru sa stampanjem para. Oni to kad bi znali mogli bi nastampati 10 puta vise od Amera pa bi bili najjaci. Ili mozda to bas ne funkcionise bas onako kako tvrdis.

артиљерац

pre 7 godina

Енглески часопис "Economist" пре 2 године објавио чланак(жао ми је
што га нисам сачувао)у коме каже:Од 194 државе чланице УН,Ротшилди
контролишу рад 149 националних,емеисионих банака.С обзиром на то да
контролишу и рад Европске емисионе банке(Евро)тај број је око 170.
Наравно да контролишу и швајцарску националну банку и америчку банку
федералних резерви.Према томе,не знам на кога се Амери љуте.

svasta

pre 7 godina

@Svirac na mandolini - drzi se ti mandoline, neces se 'leba najest' od ekonomije! Covek je delimicno u pravu - amerikanci jesu glavni manipulatori valutom u svetu - podloga njihove valute nije u zlatu vec u ekonomiji koja je vise od polovine orijentisana na razlicite usluge! Ako dodje do nekog stani-pani, usluge se ne jedu (kao ni zlato, ali zlato lepo zveci) - realna ekonomija i proizvodnja (pa makar to bili i cisti resursi, kao kod Rusije) su ono od cega se zivi (Kina, ali prevelika proizvodnja). Daleko od toga da ce amerikanci da pocrkaju od gladi, ali ce im standard biti 10x manji (sto za Rusiju i Kinu nije slucaj - osetice i oni to, ali mnogo manje).

marko

pre 7 godina

Просто речено они само штампају оно што неко тражи. Америма то смета пошто би они ексклизивитет штампања. Швајцарци док су играли чисто и фиксирали курс прво на 1,4, па на 1,2, сконтали су да само губе. Онда су лепо отворили штампарију, као у осталом и сви остали, и терај, данас више нико и не броји отштампане трилионе. Задњи који је бројао од 2008 стигао је до једно 8-9 хиљада милијарди долара, еура, јена, швајцараца, фунти, а онда је дигао руке пошто је схватио да ни то можда није тачно.

Jovica

pre 7 godina

Ako je neko manipulator onda je to Amerika sa svojim dolarom zbog koga dobar deo planete radi a oni im za proizvode daju papir na kome pisu neki brojevi, ko god je probao dolar da izbaci iz upotrebe ili kao valutu u svetskoj trgovini zameni drugom valutom odmah je okrivljen za krsenje ljudskih prava bombardovan i ko zna kako kažnjavan.

Vladan

pre 7 godina

@Paco
Slažem se ali koga ti to pitaš? Diplomce Ekonomskog fakulteta? Znaš li ti nesretniče da su oni izmislili pozitivnu nulu kao pojam u poslovanju! Ja to nisam mogao da objasnim nijednom Švajcarskom ekonomosti i svi su me u čudu gledali, kako to može: postoji kao privredni subjekat a nema novca na računu? A danas suprotnost ovome: ima novac na računu a ne plaća obaveze i niko mu ništa ne može!
To je tamo nezamislivo a ovde svakodnevica. Dva sveta , dve civilizacije bukvalno.
A Tramp je poslednji koji treba da proziva Švajcarce za manipulaciju, nek objasni svoje bogatstvo.

Max

pre 7 godina

@Vladan
Pretpostavljam da Svajcarci shvataju kako Apple centrala u Irskoj ima 10 zaposlenih i da se tamo placa "realan" porez. Ta "pozitivna nula" im je jasna? I sigurno tvrde da je scena u kojoj Wolf sa WS odlazi u Svajcarsku da propere kes - umetnicka sloboda? Dok roba nalazi kupca, proizvodjacu je ok. Ovaj stampa ovo, onaj ono...dok kupujete i drzite po racunima, kreditirate ih. Nista sporno. Da li je mogucnost manipulacije ozbiljna? Pitajte ovdasnje duznike u CHF. Krive banke za odluku svajcarske drzave (da, znam, banke se nisu zaduzivale u CHF...nebitno, da su krediti bili u kukuruzu isto bi bilo da uzgajivaci promene vrednost - nisu banke - promena kursa nije bila trzisna, nego manipulatorska). Amer stavi Svajcarca na listu (vrlo diskutabilnog znacaja) i ovde se nadju pljuvaci Srbije, branitelji Svajcarske i poneki USAfil. Koliki je kapital Apple-a u Irskoj? Pozitivna nula. Na koliki prihod placa porez? Na pozitivnu nulu. Sigurno ne razumeju, kao sto ni mi ne razumemo Monaco, Lih, Irsku i Svajcarsku vojnu neutralnost. Sve naivci.

Paco

pre 7 godina

Pitanje za monetarne strucnjake, koji ovde komentarisu:
Koju funkciju ima "nacinalna banka" svake zemlje po DEFINICIJI?
Odrzavanje stabilnog kursa nacionalne valute.
Tu ne spada stampanje para kao sto je bilo kod nas u vreme Milosevica.
Svajcarska kupuje "propale Evre" da bi koliko-toliko sprecila enormno jacanje franka.
Kada to ne bi cinila, Svajcarska ne bi mogla vise da izveze ni cokoladu, a kamoli visoku tehnologiju.
Gospodo sta je sporno u ovome??

Dr Aleks

pre 7 godina

To nije manipulacija, nego odgovoran odnos prema svojim finansijama, ekonomiji.
ECB je manipulator, a ne Švajcarska. Švajcarci su jedno vreme imali klauzulu, da franak ne sme da bude jači od 0.90 evra, kad su videli da tako ne ide zbog ECB, pustili su i za samo jedan dan franak je skočio sa 90 na 110 dinara.

Posmatrac

pre 7 godina

@stravaiuzas
Pa vidite da ne manipulisu;
1. Nemaju suficit u budzetu
2. Nemaju suficit u razmeni sa samim sobom

Sta nije jasno u kriterijumima? :)

Ljubisa

pre 7 godina

'Ameri' pokusavaju neku nivu svetsku ' muljacinu' pa galame po principu " dr'ste lopova". Naravno da su nacionalne valute, kao izraz vrednosti svih roba, u funkciji projektovanog odvijanja za robne vrednosri. Tu ' igru' najbolje igraju Kinezi i to na terenu najmocnije ekonomije ( Am.). Centralne monetaene vlasti u prioritetu imaju upravljanje inflacujom. U Svajcarskoj dobro funkcionisu tzv. dopunske valute u f-ji razvoja lokalnih zajednica ( slicnio konceptu
u Indijskim regionima, iako je franak u korpi rezervnih valuta sa odredjenim specijalnim pravom ( kvotom) vucenja. Sve je, pa i u CH., u f-ji ostvarivanja sto boljeg trgovinskog ( robnog) bilansa. Rekoh Kinezi su majstori u tome.

Ilija Čvorović

pre 7 godina

Скоро сам читао како су нацисти своје покрадено благо по Европи продавали Швајцарцима, који су као били неутрални, и да су штедели и куповали франак током рата...