Milan
pre 7 godina
Mi vec placamo samodoprinos. Zove se porez. A ovaj komunisticki kadrovik nek se edukuje malo. Kakva glupa izjava. Samodoprinos... Samodoprinesi ti nama pa emigriraj.
Ponedeljak, 12.09.2016.
08:42
Najznačajniji posao pred lokalnom vlašću u Paraćinu je privođenje kraju razgovora sa kompanijom Delfi koja razmatra mogućnost pokretanja proizvodnje u tom gradu
Izvor: Veèernje novosti
pre 7 godina
Mi vec placamo samodoprinos. Zove se porez. A ovaj komunisticki kadrovik nek se edukuje malo. Kakva glupa izjava. Samodoprinos... Samodoprinesi ti nama pa emigriraj.
pre 7 godina
Nekada su preduzeca radila i terene i skole i naselja , pa cak i stanove...Bez proizvodnje Srbija ne moze napred, a drzava treba da uzme u obzir ovu ponudu, jer Paracin treb isto da se razvija kao i S. Pazova, Indjija i druge opstine.
pre 7 godina
Sve je bilo dogovoreno da otvore fabriku u Kuli, ali mig republicke vlasti i evo vidimo gde ce se otvoriti. Toliko o ljubavi naprednjaka prema Vojvodini....
pre 7 godina
Taj DELPHI, je l' to onaj Delphi Automotive, što je 2005. zatvorio 24 fabrike u SAD, a 2006. najavio da će od preostalih 29 u SAD prodati 21?
Onaj što je 2007. u Španiji zatvorio fabriku (1600 radnika i 2500 indirektno zaposlenih) iako je obećao da će raditi do 2010. pošto su dobili pomoć države od 25 miliona evra?
Takve priče davanja subvencija je svojevremeno započeo Dinkić u manjem obimu, a ovima koji su sada na vlasti je to jedini način da pokažu narodu kako se nešto kao radi.
I naravno, zaposliće se samo oni koji budu imali KNJIŽICU vladajuće stranke.
Njima se ne isplati da omoguće razvoj privatnog biznisa u Srbiji, jer time UDBA gubi KONTROLU nad kapitalom, ako je većina privatnika nezavisna od vlasti, onda ne mogu da rade šta hoće preko zakona i inspekcija, pošto bi jaka udruženja privrednika vršila ogroman pritisak na političare, tražili bi nezavisno i efikasno sudstvo (zbog brže naplate dugova, sporova oko ugovora i sl.), a u tim firmama bi radila većina građana pa bi i oni bili svesniji koliko je neka vlast dobra ili loša.
Ovako, kako se za sada radi, mnogima koji dobiju poslove u takvim firmama (čiji dolazak i plate za prvih 2-3 godine su plaćene iz budžeta, dok nas MMF ucenjuje cenama struje, vode...) ova vlast ispadne super, jer su, eto, 10 godina bili bez posla!
Tako ova garnitura sebi obezbeđuje glasove na sledećim izborima i još 4 godine vlasti, a kad ceo sistem pukne, oni će pobeći na Bahame i sl., a za Srbiju ih zabole.
pre 7 godina
ko pristane da gradi halu privatnoj firmi iz budzeta sigurno ide na robiju kad tad i to po vise osnova
pre 7 godina
Bolje da se skloni, po njemu ni jedna opština ne bi trebalo da primi stranu investiciju, neka sa njima razgovara, neka oni ulože unapred, neka se obrati državi, EU, fondovima, ima para samo je on spor i ne radi mu se.
pre 7 godina
Nekad se radilo za platu a sad moras da platis da bi radio.
pre 7 godina
Gradonačelnik Paraćina je malodušan, ima opštinu, Republiku, vladu, EU, fondove, šta su čekali toliko godina pa nisu stvarali radne zone i uslove za dolazak stranih investicija, očigledno su bili neaktivni pa bi rado izbegli Delfi samo da nemaju briga.
pre 7 godina
Ovi naši to pokradu za pola sata
pre 7 godina
ozbiljan investitor dolazi sa parama, a ne prosi od lokalne samouprave da im napravi prostor za proizvodnju.
30 godina održavanja grada pokloniti nekim šarlatanima...
pre 7 godina
Svuda u normalnim zemljama onaj koji pravi posao sam sebi gradi pogone, ali daleko smo jos od tih zemelja, i jednostavno ovo je nasa realnost nazalost. P.s. A i zaista neverujem da drzava nece da ucestvuje u svemu i da ce sve biti na opstini.
pre 7 godina
Da pojasnim situaciju. Ta prica o dolasku kompanije Delfi u Paracin je nastala kao plod maste za vreme predizborne kampanje na poslednjim izborima u taboru sadasnjeg predsednika Sase Paunovica.
Sada daljim plasmanom u medije se ponovo postize zeljeni efekat zadovolje raje koja ne raspraljao o njemu, vec o megalomanskoj nerealnoj investiciji (kao Bg na vodi).
Pored ocigledne koristi ovakvog nastupa postoji jos jedna bitna. A to je da se dr.mr. Paunovicu najvise zamera sto nije za 16 godina vladavine (da sestaest godina) nije doveo ni jednu investiciju u grad Paracin i time ga je prakticno unistio pa sada zeli da opravda svoju svrhu kao predsednik opstine.
pre 7 godina
A ko je ovde investitor? Opstina?
pre 7 godina
Privatnik sam, 20 radnika (sića u odnosu na 1500), proizvodnja, od države sam dobio samo povećanje parafiskalnih nameta (300%) u prethodnih tri godine. Aj malo nas pogledajte .... davite nas!!!
pre 7 godina
pa uzmite kredit, na 30g, ili nadjite privatnog investitora koji ce izgraditi halu, a vi mu plaćajte iznajmljivanje, pa neće biti neki udar na budžet...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije
(oscar, 12. septembar 2016 15:10)
A da recimo Delfi i svi drugi sami sebi prave halu, kao sto nasi privatnici moraju da rade i kao sto rade u celom svetu, a ne da im se proizvodna postrojenja finansiraju iz dzepova gradjana?
Mozda je moja ideja malo revolucionarna za Srbiju, ali eto, vredi razmisliti.
pre 7 godina
cekaj, zar EU nije zabranila poreske olaksice? Koliko se secam sad ikea ili ko vec mora da plati islandu porez koji im je bio umanjen za poslednjih 20godina. Opet, ako grad/drzava uloze 10mil+15mil(1500radnika*10000e) koliko ulaze investitor? Ispada da smo jos i zeznuli arape za Bgd na vodi...
pre 7 godina
pa uzmite kredit, na 30g, ili nadjite privatnog investitora koji ce izgraditi halu, a vi mu plaćajte iznajmljivanje, pa neće biti neki udar na budžet...
pre 7 godina
Ajde da budem objektivan. Paracinac sam. Nisam neki fan Paunovica, ali ljudi vi ne znate kakve sve njuske se motaju oko paracinskog prestola.
Podrzavam bilo lkavu stranu/domacu investicuju pa makar i namotavanje kablova i sivenje gaca...Pa neka narod sam odabere da li ce da radi ili ne. Ali nisam fan davanja subvencija. Kada je u pitanju Delfi situacija je takva da mogu da otvore pogon u Novom Sadu gde vec imaju proizvodnju i blize trziste ili da dodju u Paracin. Obrni-okreni njima je sve jedno jer ce oni da dobiju halu pa ce da je dobiju.
U Paracinu prema Republickom zavodu za statistiku radi oko 10.500 radnika tako da je ovih 1.500 radnika povecanje za 14-15%. Ludi jel shvatate koliki je to znacaj za PN?
Novac se i do sada trosio na poplocavanje trotoara, izgradnju domova kultura po selima koja izumiru...
Takodje, posle privatizacije cementare jedno 1.700-1.800 ljudi je postalo tehnoloski visak i otislo uz izuzetne otpremnine. Na ime opremnina isplaceno je brat-bratu oko 15-20 miliona evra. I da li su se ti radnici udruzili da naprave neki proizvodni pogon? Ne! Tako da ta prica da je bolje dati radnicima po 10.000 evra ne pije vodu jer su radnici u proseku toliko i dobili a taj novac je potrosen na automobile, renoviranje kuca, svaleraciju...
Za kraj. 11% stanovnika Srbije nema zavrsenu osnovnu skolu a oko 18% ima zavrsenu samo osnovnu skolu. Odnosno oko 29% stanovnistva je ne kvalifikovano ili niskokfalifikovano.
pre 7 godina
Borg: Računica ti možda i tačna, samo što te uplate idu iz naših džepova. To plaća DRŽAVA SRBIJA , a ne Delfi. Oni uzimaju samo profit! 10.000 evra po radniku na pet godina iznosi 2.000 evra godišnje po radniku. Ako je plata 23.000 din.to je manje od 200 evra mesečno! Tek pete godine Delfi bi , ako ne ode, mogao da plaća radnike. Dotle je to trošak države! I za plate i za doprinose, penzione, za zdravstvo , itd.
pre 7 godina
Najčešći retorički zahtev koji se može čuti je upravo "zidajte fabrike". Slažem se da treba razmotriti mogućnost da se građani Paraćina direktno izjasne o ovom pitanju kako ne bi posle bilo nezadovoljnih, jer biće ih u svakom slučaju.
pre 7 godina
Matematika je ekzaktna nauka i 1 plus 1 su uvek 2. Mislim da je krajnje vreme da vecina politicara uzme dodatne casove iz elementarnih predmeta koji se uce u osnovnoj skoli pa kad to savladaju onda da predju na srednju skolu...itd.... Veoma je lako trositi novac koji nisi zaradio, koji nije tvoj.
pre 7 godina
Mi u Prokuplju imamo situaciju da godinama nema nekakvih ulaganja u infrastrukturu samo sto ne znamo na sta su pare potrosene pa sada "nema". Znaci godisnje asfaltiraju po jednu ulicu, a za 6 zadnjih godina asfaltirali su 400 metara lokalnih puteva!
pre 7 godina
Ovaj čovek priča kao da je Paraćin najrazvijeniji grad pa sad im ne treba nova investicija.
pre 7 godina
Investitori su investirali 1991. i 1999.
Sada kupe kajmak.
Niste hteli da branite Jugoslaviju i privredno-ekonomski sistem zvan Socijalizam, a drugi Jugosloveni su ga napadali i pljačkali.
Tako je to kada primitivnim ljudima padne blagostanje (8 milijardi kredita 70-tih)sa neba.
pre 7 godina
tebra, uzas!!! koju vajdu mi imamo od ovih stranih investicija nije mi jasno?!?! da su to neke firme koje bi uzimale komponente od domacih fabrika makar 50%, pa da im se i pomaze. a ovako - das im sve, nisu ti duzni nista, a nas udeo je onaj radnik koji pritiska dugme ili drzi srafciger, a sve komponente su strane!!! nije to bas dobro...
(ronin, 12. septembar 2016 11:47)
Ne da nije dobro, nego je katastrofalno. Nemoguće je razviti se bez sopstvene privrede i proizvodnje. Onda i vredi trpeti skroman početak, pa gurati ka boljem. A ako se oslonimo na strane "investitore", onda se pretvaramo u Bangladeš i Kambodžu, tj. zemlje jeftinika u kojima se situacija decenijama nije poboljšala, niti će.
pre 7 godina
Pa dobro, onda ce se investicija vratiti za 4 umesto za dve godine. Malo li je? Ili je bolje da niko ne dolazi i da se ne zaposljavaju ljudi? Znate li vi neki drugi nacin za privlacenje investicije? U celom tom poslu, hala je najmanja stavka...
(Borg, 12. septembar 2016 13:27)
Ne nije neophodno da dolaze i dele minimalac. Podelite pare ljudima da zapocnu svoj biznis poljprivreda, proizvodnja, trgovina ali da drzava ne gleda da ih unisti, pokaznjava za gluposti i zatvori cim pocnu. Neka i njima oprosti porez prve dve godine i pusti ih da rade. Da ih ne guse inspekcije, namesteni tenderi i korupcija na carini. Ovi investitori dodju, potrose subvencije i odu. Nema nista od toga
pre 7 godina
Ponuda i potraznja! Delfiju, pa i ostalima, se nude slicni uslovi i u okruzenju. Takvo je vreme da se boris za posao i nogama i rukama. Da su velike pare jesu al sama matematika je dovoljna. Grad godisnje moze da ubere i do 800.000 eura a u Paracin se kroz zaradu zaposlenih slije u novcane tokove svake godine oko 2 miliona evra. To za tako mali grad znaci preporod. I to ako se racuna zarada radnika od 23.000 rsd. U proizvodnim stranim kompanijama kao u Odzacima, Sremskoj Mitrovici, Indjiji, Svilajncu, velike korporacije daju uglavnom oko 35-45 hiljada. Samo slepac moze da misli da je ovo lose i da Paracin ne treba kako zna i ume uz pomoc banaka i drzave da se dokopa novca i investira u sebe.
pre 7 godina
@borg
Strani investitori su prve dve godine oslobođeni plaćanja poreza i doprinosa tako da ništa od tvoje matematike.
pre 7 godina
Ako taj novac pametno ulože u razvoj malog i srednjeg biznisa (iako pojmovi "pametno" i "ulaganje" u Srbiji nikako ne idu jedno sa drugim), tako mala opština će dugoročno imati višestruko veću korist od bilo kakvog dolaska stranih kompanija. Problem je što nema 10 sposobnih ljudi u svom lokalnim samoupravama u Srbiji koji znaju kako se savremeno posluje, stvara profit i napredak. Takođe je problem što se lokalnim biznisom uglavnom bave sitni prevaranti i nedovoljno obrazovani ljudi (bar polovina), pa imamo situaciju "duplo golo". Oni koji znaju kako da pokrenu zdrav biznis od države skoro nikad neće dobiti novac ako nisu u stranci ili ne "doniraju" novac na neki drugi način. A tek korupcija je druga priča, na velikim projektima se najlakše i najbrže "uzidaju" svi koji moraju! Eto ukratko o nesreći ove države
pre 7 godina
Ako je 10.000.000 evra, a 1500 radnika, onda je mnogo jednostavije opstini da nadje 1500 ljudi kojima ce pet narednih godina da isplacuje po 100 evra mesecno. Toliko novca je u pitanju. Vise ce ostati opstini nego ako pare daju ovim "invenstitorima" koji ne investiraju nista nego samo dolaze na gotovo.
pre 7 godina
@zvezdarac
Pa dobro, onda ce se investicija vratiti za 4 umesto za dve godine. Malo li je? Ili je bolje da niko ne dolazi i da se ne zaposljavaju ljudi? Znate li vi neki drugi nacin za privlacenje investicije? U celom tom poslu, hala je najmanja stavka...
pre 7 godina
Dokle vise titranjam stranim investitorima, dobiju poreske olaksice, velike subvencije po radnom mestu , ako je u pitanju stara propala firma drzava tj gradjani preuzmu dugove a svu imovinu preuzima za dzabe investitor, plus jos imamo da grad tj drzava preuzmu obavezu da naprave infrstrukturu do fabrike novi put.... i da cak preurede propale objekte.
pre 7 godina
Sta god vi sposobni uradili niti ce ulice biti zakrpljene, niti skolske sale izgradjene niti ce ovi jadni mucenici koji treba da se zaposle u tom Delfiju imati pristojan zivot sa tom platom.
pre 7 godina
Paraćin:
Broj stanovnika (oko) 52000
Zaposlenih (oko) 19%
Ma ne treba niko da dođe, vodite sve u Novi Sad, Niš, Beograd, Kragujevac, Kruševac ...
Samo ne lažite više mlade ljude da će biti bolje !
pre 7 godina
Nemojte zaboraviti matematiku: na hiljadu zaposlenih, prosecna plata i doprinosi su oko 50.000 dinara. To znaci da Delphi svakog meseca uplati kroz plate i u budzet oko 400.000 evra. Te pare ostaju opstini i radnicima. Za 2 godine ce se kroz prihode tih 10 miliona evra vratiti opstini. Plus - 2 godine poreza a tu se vrte velike pare. Tako da, verujte mi - kada hiljadu radnika dobije po 35.000 dinara svakog meseca - osetice se promena.
pre 7 godina
Daš 10 miliona € za halu,10.000€ po radnom mestu i radnik dobije platu 20.000 dinara!,,Mudra,, investicija!
pre 7 godina
A da smanjite lavovski deo koji iz budžeta ide u privatne i partijske džepove knjižice?
pre 7 godina
paracin je mrtav grad,pametni su se vec odselili,moze da dodje sveti delfi nista ne vredi. politika ga je dokusurila a nekad je bio medju najacim gradovima sto se tice jakih preduzeca a sada nula,ko je kriv to se zna
pre 7 godina
Znaci poenta ovog članka je da smo mi suviše siromašni čak da platimo nekog da "investira" kod nas... Dakle, nikad mi nećemo dostići neku razvijenu Holandiju, Nemačku, Švajcarsku, u koje dolaze normalni investitori da bi tamo baš baš uložili sve...Nama preostaše ovi što zahtevaju subvencionisanje...I ni ovim naprednjačkim patriotama nikako da padne napamet da ovakve investitore koji napuštaju Poljsku, Rumuniju itd da bi došli kod nas treba izbegavati u širokom luku, jer će isto tako od nas otići u Moldaviju i Albaniju...Stabilan, nezavistan i pravedan pravni sistem, stabilnu politiku, bez pretnji privatnom kapitalu, samo to obezbedite strancima pa ko hoće nek dodje da investira.
pre 7 godina
Čelnik Paraćina je poprilično '' težak '' čovek. Investiciju u taj grad nije doveo on niti je sa tom kompanijom započeo on nego vlada Srbije i dakako da samo malo bolje zna ili da je informisan, da će značajan deo sredstava omogućiti vlada, sama kompanija , kao i pristupni fondovi iz EU. A ako dotični misli da lokalna samouprava treba samo da asfaltira, pravi kanalizaciju itd onda je zalutao u politiku, osnova za to je poreski jak pojedinac, firma itd, koja puni kase opštine, lokala, regiona, pokrajina i države i tako se zarađuju novci za asfaltiranje, novu rasvetu kanalizaciji .Radna mesta to omogućavaju , a samo biti budžetski korisnik nije poenta, a šta će takav Paraćin Srbiji , ili bilo koje drugo mesto, ako se ozbiljno ne prihvate investicija, novih radnih mesta i boljitka.
pre 7 godina
tebra, uzas!!! koju vajdu mi imamo od ovih stranih investicija nije mi jasno?!?! da su to neke firme koje bi uzimale komponente od domacih fabrika makar 50%, pa da im se i pomaze. a ovako - das im sve, nisu ti duzni nista, a nas udeo je onaj radnik koji pritiska dugme ili drzi srafciger, a sve komponente su strane!!! nije to bas dobro...
pre 7 godina
(Milan, 12. septembar 2016 11:01)
Milane, evo ja mislim da lokalna samouprava treba isključivo da asfaltira i pravi kanalizaciju i da se bavi tim stvarima. Čak šta više, smatram da čak ne sme ni da se zadužuje, nego isključivo iz tekućih prihoda ili samodoprinosa.
Ovo što ti predlažeš mi radimo već sigurno poslednjih 10 godina i već 10 godina se čudimo kako taj fantastični recept ne funkcioniše.
pre 7 godina
Čekajte, kako ovo može biti strana investicija, ako mi dajemo njima 10 miliona za halu i 10000e po radniku??? Šta oni daju? I onda botovi to predstavljaju kao stranu investiciju? Evo, ja ću za samo milion evra od države napraviti nešto gde ću zaposliti stotinjak ljudi.
pre 7 godina
Kad ce se vise prekinuti sa ovom ludackom praksom?
Investitor lako moze biti svaki Kurta kad dobije fabriku vrednu 10 miliona i jos 10 hiljada po radniku.
Zbog ovakvih stvari treba drzati proteste!
pre 7 godina
Ovo je da prsnes od muke. Ej! Od cijih para? Posao opstine su putevi, javna rasveta, skole i obdanista, a ne biznis pogotovo privatni. Sta ja mogu da dobijem para ako hocu sebe i jos dvoje da zaposlim?
pre 7 godina
Zasto ne bi bio doprinos na opstinskom nivou ako ce da bude 1500 radnih mesta ?
pre 7 godina
Starno smo bioskop, zidamo im halu od 10 miliona, oprosticemo im sve moguce takse i naknade koje opstina ubire, dacemo i put, vodu, kanalizaciju, struju.... dajemo subvencije za zaposlene od 10 hiljada a to znaci da naredne tri godine nemaju troskove zarada.... Sav profit ce da ide preko granice a kad vise ne bude rentabilno (kad isteknu subvencije) preselice se u neku drugu ``carsku`` zemlju tipa Albaniju, Siriju ili neku jos vecu bedu.... Zar nemamo primer FAS-a (Fijat iz KG) koji ce da zbrise a drzava ce ponosno da otkupi njihov udeo u fabrici i da ih isplati.... Zar vam ne lici ovo na US Steel..... Znaci, spinovanje gresaka iz proslosti..... strasno.....
pre 7 godina
Da li kod nas "investitori" išta investiraju? Plaćamo za zaposlene, za hale, za infrastrukturu, doduše ne i za opremu, a firme čak ne plaćaju ni pun porez na dobit, nego imaju oslobađanja. Pri svemu tome, niti osvajamo nova tržišta, niti nove tehnologije, jer sve je "investitorovo". Tako ostajemo bez ikakve šanse da oblikujemo privredni sistem i vodimo ekonomsku politiku. Ako sam dobro shvatio šta se radi, ovo je zločin i dovešće do masovnog iseljavanja.
pre 7 godina
@Rad pobeđuje sve jer u radu je spas. To je, nadam se danas svima jasno.
(Ceca, 12. septembar 2016 10:02)
Jeste, Ceco, jeste. Još si jednu parolu zaboravila:
Rad oslobađa, tj. "Arbeit macht frei"...
pre 7 godina
8000€ po zaposlenom???Kada se ocekuje povracaj ulozenog???Garancije da ce Delfi biti tu za 20god???Vecina radnika ce raditi za minimalac ili za bar 300€???Strancima subvencije samo ako zaposljavaju visoko kvalifikovanu radnu snagu.Subvencije samo domacim investitorima jer ako dodje do potopa berze nas covek ostaje ovde a stranac ode kuci sa parama.
pre 7 godina
Rad pobeđuje sve jer u radu je spas. To je, nadam se danas svima jasno.
pre 7 godina
U normalnoj zemlji im se ponudi lokacija sa opremljenom infrastrukturom, pa neka grade. To je investicija. A kod nas ima napraviš fabriku od 10 miliona €, opremiš infrastrukturu, i jos pride po 10000€ po radniku. I kako to moze da se nazove investicija????
pre 7 godina
Za te pare bolje ti izgradi sve to ostalo sto si nabrojao a taj delfi neka ide da parazitira u neku drugu zemlju.
pre 7 godina
Samo nije jasno koliko mogu ovi na vlasti da budu zaostali? Niko im nije preneo da sve te "velike" firme neprestano sele proizvodnju u zemlju koja je na granici EU ali sa druge strane. Po ulasku u EU proizvodnja se seli dalje. U ovom slucaju " veliki investitor" je lokalna samouprava, "velika" firma BI MOGLA, a ne mora da zaposli, i pitanje je na koji vremenski rok? A ako nazadna vlast im prenese vlasnistvo nad nekretninama koje su izgradjene od otetih narodnih para, jos bolje za njih. Kad budu rasprodavali, ostace im vise. A posle ce sve prekriti korov, snegovi. ....
pre 7 godina
Treba tražiti pomoć države i videti sa ljudima koji su imali slične probleme kako su ih rešavali.Šteta bi bilo propustiti tu investiciju.
pre 7 godina
Bolje ne počinjati, nego stati na pola
pre 7 godina
Nije mi jasan taj fenomen, mislim da je Srbija po ovome jedinstvena u svijetu.
Ako dolazi investitor, sama riječ znači to je neko ko investira.
Dakle ako dolazi neka kompanije investirati u Srbiju, otvoriti firmu i zapošljavati ljude zašto bi im država bilo šta trebala dati džabe?
Ništa, trebaju sve isfinancirati, nema džabe ni hale, ni zemlje, ni voda, struja, telefon, ništa, i nema da država financira radnicima neke mizerne plaće za narednih 5 godina.
Sve treba platiti investitor sa svojim parama, naravno mogu mu se dati neke pogodnosti i privremene poreske olakšice, ali ne da im se za 10 miliona eura izgradi pogon i još im se da €10000 "subvencije" za svako radno mjesto. A pare za to naravno kroz raznorazne bezvezne namete daju domaći poduzetnici koje cijedite do maksimuma i nikako ne stimulirate razvoj malih i srednjih domaćih poduzeća.
A kad ti strani "investitori" potroše "subvenciju" za plaće ili pootpuštaju pola radnika, prijete da će otići, slučaj Fiat, pa im onda država da još para, ludilo!
pre 7 godina
Nista mi naucili nismo.
pre 7 godina
Bolje da uložite 10 miliona u plastenike, imaćete veći profit .
pre 7 godina
Do sada su pare nezalno trosene bez veze,a sad kad treba da stigne fabrika onda nema !!.
pre 7 godina
Život je, naročito u poslu i politici, stalni proces donošenja odluka i preuzimanja odgovornosti.
pre 7 godina
Hocu ja da budem investitor, da mi se napravi hala od 10 000 000 evra i da mi se da 10 000 evra po radniku.
pre 7 godina
Ako je investitor "veliki" onda treba sam da sagradi halu. A ovako, dodje bez ulaganja, bude par gidina, pokupi se i ode, kao sto ce da uradi Fiat u Kragujevcu. Takvi nam ne trebaju.
pre 7 godina
Ako hoce neko da investira neka kupi plac,neka sagradi halu,neka zaposli ljude i naravno da placa sve troskove i porez i neka RADI.A ne da mu drzava da plac,sagradi halu od nekoliko miliona i jos troskove da im plati za poslovanje u vidu davanja 10000 evra.Najbolje je da ta opstina da SVAKOM domavinstvu po 1000 evra,i da ljudi malo poprave Budzet.Katastrofa od ove nase Ekonomske Politike
pre 7 godina
Ne mogu sa verujem kako drzava rasipa novac na gluposti. Ne 10, nego ulozite 5 miliona evra u neku propalu fabriku i pokrenite poljoprivredu i preradu hrane. Uposlicete ne 1500 nego 3000 ljudi. Preostalih 5 miliona ulozite u infrastrukruru.
pre 7 godina
Sta ce biti sa halama u Rumuniji koje Delfi napusta tj. bezi?
pre 7 godina
Grad ce uloziti taj novac, ali se on nece vratiti gradu u toj meri kroz poreze i doprinose na plate ljudi koji ce se u toj fabrici zaposliti. Jeste lepo zaposliti sve te ljude ali ce to na kraju biti minus u budzetu grada.
pre 7 godina
Ono kad zivis u zemlji u kojoj opstina placa 10 miliona evra strancima da zaposle par stotina ljudi #ekonomskiTigar #matematika #liberalniKapitalizamBezMesanjaDrzave
pre 7 godina
Koje smo mi dno od drzave, prosto je neverovatno procitati i predstavljati ovakav uspeh i pri tom otvoreno reci da vise nece imati para 10 godina za bilo kakve tekuce investicije. Mozda ja nisam dobro razumeo tekst, da li se ipak pregovara da se ne daju te pare a da dodju sa fabrikom ili se mole da dodju pa ce im pokloniti halu od 10 miliona?
pre 7 godina
Bolje te pare dajte građanima da pokrenu sopstveni biznis i proizvodnju... koja ludost.. horor u Srbiji
pre 7 godina
Zašto opština da gradi halu? Zar opština ne treba da da zemljište i eventualno neke poreske olaškice. Dokle smo spremni da idemo, zarad nekakvih "investitora". Pa šta oni onda investiraju?
pre 7 godina
Pa normalno da moramo da platimo investitore kada smo oterali ljude koji umeju nešto da naprave. Sad plaćamo cenu a naši prave proizvode po Kanadi, USA, Engleskoj, Nemačkoj bez subvencija.
pre 7 godina
u NS im već poklonili i hale i robove, i Learu i Deplphi-u.
pre 7 godina
Valjda Paraćin razmišlja o pokretanju proizvodnje, s obzirom da ulaže 1.230.000.000 dinara, a Delfi daje tablu s imenom firme? I tih 23.000 dinara mesečno koje će radnici dobijati, će otići u Kinu na televizore i telefone, a poneki dinar i u zapadnu Evropu, na ,,kao nova" kola od 15 godina starosti.
pre 7 godina
Nema subvencija ako minimalna plata nije jednaka prosečnoj plati u Srbiji! A to je kako tvrde iz Vlade 400evra!
pre 7 godina
Samo u našoj zemlji mi pravimo strancima objekat od 10 miliona evra.
Šta posle kada im više ne odgovara oni idu dalje, a objekat ostaje.
Neka sami naprave halu ako im ne odgovara neka idu dalje.
Napraviš im halu od 10 miliona evra, država subvenciju od 10 000 evra za radna mesta. Pa tako i ja mogu da pokrenem bilo kakvu proizvodnju, ništa ne uložiš a dobiješ sve.
pre 7 godina
Uložiće 10 milki u proizvodni pogon gde će plate biti u proseku 23000 dinara. Sav kajmak pokupiće stranci i onda kada čujem od Vučića da je ova vlada patriotska i socijalno odgovorna, odmah dobijem nagon za povraćanjem.
pre 7 godina
Ako dođe strani "investitor", neće biti para ni za šta
pre 7 godina
Postoji mnogo praznih i propalih hala u drugim gradovima koje postovanom investitoru mogu da se ustupe.
Ljudi koji nemaju posao ce se ili preseliti u regije koje ih pruzaju (kao recimo dve generacije mojih predaka) ili ce zavrsiti na socijali.
Ovakav Tadicev (Fiat) i Vucicev "privredni" model je tragican.
pre 7 godina
Ono kad zivis u zemlji u kojoj opstina placa 10 miliona evra strancima da zaposle par stotina ljudi #ekonomskiTigar #matematika #liberalniKapitalizamBezMesanjaDrzave
pre 7 godina
Uložiće 10 milki u proizvodni pogon gde će plate biti u proseku 23000 dinara. Sav kajmak pokupiće stranci i onda kada čujem od Vučića da je ova vlada patriotska i socijalno odgovorna, odmah dobijem nagon za povraćanjem.
pre 7 godina
Samo u našoj zemlji mi pravimo strancima objekat od 10 miliona evra.
Šta posle kada im više ne odgovara oni idu dalje, a objekat ostaje.
Neka sami naprave halu ako im ne odgovara neka idu dalje.
Napraviš im halu od 10 miliona evra, država subvenciju od 10 000 evra za radna mesta. Pa tako i ja mogu da pokrenem bilo kakvu proizvodnju, ništa ne uložiš a dobiješ sve.
pre 7 godina
Zašto opština da gradi halu? Zar opština ne treba da da zemljište i eventualno neke poreske olaškice. Dokle smo spremni da idemo, zarad nekakvih "investitora". Pa šta oni onda investiraju?
pre 7 godina
Rad pobeđuje sve jer u radu je spas. To je, nadam se danas svima jasno.
pre 7 godina
U normalnoj zemlji im se ponudi lokacija sa opremljenom infrastrukturom, pa neka grade. To je investicija. A kod nas ima napraviš fabriku od 10 miliona €, opremiš infrastrukturu, i jos pride po 10000€ po radniku. I kako to moze da se nazove investicija????
pre 7 godina
Ako dođe strani "investitor", neće biti para ni za šta
pre 7 godina
Život je, naročito u poslu i politici, stalni proces donošenja odluka i preuzimanja odgovornosti.
pre 7 godina
Čelnik Paraćina je poprilično '' težak '' čovek. Investiciju u taj grad nije doveo on niti je sa tom kompanijom započeo on nego vlada Srbije i dakako da samo malo bolje zna ili da je informisan, da će značajan deo sredstava omogućiti vlada, sama kompanija , kao i pristupni fondovi iz EU. A ako dotični misli da lokalna samouprava treba samo da asfaltira, pravi kanalizaciju itd onda je zalutao u politiku, osnova za to je poreski jak pojedinac, firma itd, koja puni kase opštine, lokala, regiona, pokrajina i države i tako se zarađuju novci za asfaltiranje, novu rasvetu kanalizaciji .Radna mesta to omogućavaju , a samo biti budžetski korisnik nije poenta, a šta će takav Paraćin Srbiji , ili bilo koje drugo mesto, ako se ozbiljno ne prihvate investicija, novih radnih mesta i boljitka.
pre 7 godina
Pa normalno da moramo da platimo investitore kada smo oterali ljude koji umeju nešto da naprave. Sad plaćamo cenu a naši prave proizvode po Kanadi, USA, Engleskoj, Nemačkoj bez subvencija.
pre 7 godina
Starno smo bioskop, zidamo im halu od 10 miliona, oprosticemo im sve moguce takse i naknade koje opstina ubire, dacemo i put, vodu, kanalizaciju, struju.... dajemo subvencije za zaposlene od 10 hiljada a to znaci da naredne tri godine nemaju troskove zarada.... Sav profit ce da ide preko granice a kad vise ne bude rentabilno (kad isteknu subvencije) preselice se u neku drugu ``carsku`` zemlju tipa Albaniju, Siriju ili neku jos vecu bedu.... Zar nemamo primer FAS-a (Fijat iz KG) koji ce da zbrise a drzava ce ponosno da otkupi njihov udeo u fabrici i da ih isplati.... Zar vam ne lici ovo na US Steel..... Znaci, spinovanje gresaka iz proslosti..... strasno.....
pre 7 godina
pa uzmite kredit, na 30g, ili nadjite privatnog investitora koji ce izgraditi halu, a vi mu plaćajte iznajmljivanje, pa neće biti neki udar na budžet...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije
(oscar, 12. septembar 2016 15:10)
A da recimo Delfi i svi drugi sami sebi prave halu, kao sto nasi privatnici moraju da rade i kao sto rade u celom svetu, a ne da im se proizvodna postrojenja finansiraju iz dzepova gradjana?
Mozda je moja ideja malo revolucionarna za Srbiju, ali eto, vredi razmisliti.
pre 7 godina
Treba tražiti pomoć države i videti sa ljudima koji su imali slične probleme kako su ih rešavali.Šteta bi bilo propustiti tu investiciju.
pre 7 godina
Nemojte zaboraviti matematiku: na hiljadu zaposlenih, prosecna plata i doprinosi su oko 50.000 dinara. To znaci da Delphi svakog meseca uplati kroz plate i u budzet oko 400.000 evra. Te pare ostaju opstini i radnicima. Za 2 godine ce se kroz prihode tih 10 miliona evra vratiti opstini. Plus - 2 godine poreza a tu se vrte velike pare. Tako da, verujte mi - kada hiljadu radnika dobije po 35.000 dinara svakog meseca - osetice se promena.
pre 7 godina
Sta ce biti sa halama u Rumuniji koje Delfi napusta tj. bezi?
pre 7 godina
Borg: Računica ti možda i tačna, samo što te uplate idu iz naših džepova. To plaća DRŽAVA SRBIJA , a ne Delfi. Oni uzimaju samo profit! 10.000 evra po radniku na pet godina iznosi 2.000 evra godišnje po radniku. Ako je plata 23.000 din.to je manje od 200 evra mesečno! Tek pete godine Delfi bi , ako ne ode, mogao da plaća radnike. Dotle je to trošak države! I za plate i za doprinose, penzione, za zdravstvo , itd.
pre 7 godina
Koje smo mi dno od drzave, prosto je neverovatno procitati i predstavljati ovakav uspeh i pri tom otvoreno reci da vise nece imati para 10 godina za bilo kakve tekuce investicije. Mozda ja nisam dobro razumeo tekst, da li se ipak pregovara da se ne daju te pare a da dodju sa fabrikom ili se mole da dodju pa ce im pokloniti halu od 10 miliona?
pre 7 godina
Hocu ja da budem investitor, da mi se napravi hala od 10 000 000 evra i da mi se da 10 000 evra po radniku.
pre 7 godina
Ako je 10.000.000 evra, a 1500 radnika, onda je mnogo jednostavije opstini da nadje 1500 ljudi kojima ce pet narednih godina da isplacuje po 100 evra mesecno. Toliko novca je u pitanju. Vise ce ostati opstini nego ako pare daju ovim "invenstitorima" koji ne investiraju nista nego samo dolaze na gotovo.
pre 7 godina
Grad ce uloziti taj novac, ali se on nece vratiti gradu u toj meri kroz poreze i doprinose na plate ljudi koji ce se u toj fabrici zaposliti. Jeste lepo zaposliti sve te ljude ali ce to na kraju biti minus u budzetu grada.
pre 7 godina
Bolje te pare dajte građanima da pokrenu sopstveni biznis i proizvodnju... koja ludost.. horor u Srbiji
pre 7 godina
Matematika je ekzaktna nauka i 1 plus 1 su uvek 2. Mislim da je krajnje vreme da vecina politicara uzme dodatne casove iz elementarnih predmeta koji se uce u osnovnoj skoli pa kad to savladaju onda da predju na srednju skolu...itd.... Veoma je lako trositi novac koji nisi zaradio, koji nije tvoj.
pre 7 godina
Da li kod nas "investitori" išta investiraju? Plaćamo za zaposlene, za hale, za infrastrukturu, doduše ne i za opremu, a firme čak ne plaćaju ni pun porez na dobit, nego imaju oslobađanja. Pri svemu tome, niti osvajamo nova tržišta, niti nove tehnologije, jer sve je "investitorovo". Tako ostajemo bez ikakve šanse da oblikujemo privredni sistem i vodimo ekonomsku politiku. Ako sam dobro shvatio šta se radi, ovo je zločin i dovešće do masovnog iseljavanja.
pre 7 godina
@zvezdarac
Pa dobro, onda ce se investicija vratiti za 4 umesto za dve godine. Malo li je? Ili je bolje da niko ne dolazi i da se ne zaposljavaju ljudi? Znate li vi neki drugi nacin za privlacenje investicije? U celom tom poslu, hala je najmanja stavka...
pre 7 godina
Bolje da uložite 10 miliona u plastenike, imaćete veći profit .
pre 7 godina
Privatnik sam, 20 radnika (sića u odnosu na 1500), proizvodnja, od države sam dobio samo povećanje parafiskalnih nameta (300%) u prethodnih tri godine. Aj malo nas pogledajte .... davite nas!!!
pre 7 godina
Ponuda i potraznja! Delfiju, pa i ostalima, se nude slicni uslovi i u okruzenju. Takvo je vreme da se boris za posao i nogama i rukama. Da su velike pare jesu al sama matematika je dovoljna. Grad godisnje moze da ubere i do 800.000 eura a u Paracin se kroz zaradu zaposlenih slije u novcane tokove svake godine oko 2 miliona evra. To za tako mali grad znaci preporod. I to ako se racuna zarada radnika od 23.000 rsd. U proizvodnim stranim kompanijama kao u Odzacima, Sremskoj Mitrovici, Indjiji, Svilajncu, velike korporacije daju uglavnom oko 35-45 hiljada. Samo slepac moze da misli da je ovo lose i da Paracin ne treba kako zna i ume uz pomoc banaka i drzave da se dokopa novca i investira u sebe.
pre 7 godina
Bolje da se skloni, po njemu ni jedna opština ne bi trebalo da primi stranu investiciju, neka sa njima razgovara, neka oni ulože unapred, neka se obrati državi, EU, fondovima, ima para samo je on spor i ne radi mu se.
pre 7 godina
Postoji mnogo praznih i propalih hala u drugim gradovima koje postovanom investitoru mogu da se ustupe.
Ljudi koji nemaju posao ce se ili preseliti u regije koje ih pruzaju (kao recimo dve generacije mojih predaka) ili ce zavrsiti na socijali.
Ovakav Tadicev (Fiat) i Vucicev "privredni" model je tragican.
pre 7 godina
Da pojasnim situaciju. Ta prica o dolasku kompanije Delfi u Paracin je nastala kao plod maste za vreme predizborne kampanje na poslednjim izborima u taboru sadasnjeg predsednika Sase Paunovica.
Sada daljim plasmanom u medije se ponovo postize zeljeni efekat zadovolje raje koja ne raspraljao o njemu, vec o megalomanskoj nerealnoj investiciji (kao Bg na vodi).
Pored ocigledne koristi ovakvog nastupa postoji jos jedna bitna. A to je da se dr.mr. Paunovicu najvise zamera sto nije za 16 godina vladavine (da sestaest godina) nije doveo ni jednu investiciju u grad Paracin i time ga je prakticno unistio pa sada zeli da opravda svoju svrhu kao predsednik opstine.
pre 7 godina
Valjda Paraćin razmišlja o pokretanju proizvodnje, s obzirom da ulaže 1.230.000.000 dinara, a Delfi daje tablu s imenom firme? I tih 23.000 dinara mesečno koje će radnici dobijati, će otići u Kinu na televizore i telefone, a poneki dinar i u zapadnu Evropu, na ,,kao nova" kola od 15 godina starosti.
pre 7 godina
Najčešći retorički zahtev koji se može čuti je upravo "zidajte fabrike". Slažem se da treba razmotriti mogućnost da se građani Paraćina direktno izjasne o ovom pitanju kako ne bi posle bilo nezadovoljnih, jer biće ih u svakom slučaju.
pre 7 godina
8000€ po zaposlenom???Kada se ocekuje povracaj ulozenog???Garancije da ce Delfi biti tu za 20god???Vecina radnika ce raditi za minimalac ili za bar 300€???Strancima subvencije samo ako zaposljavaju visoko kvalifikovanu radnu snagu.Subvencije samo domacim investitorima jer ako dodje do potopa berze nas covek ostaje ovde a stranac ode kuci sa parama.
pre 7 godina
u NS im već poklonili i hale i robove, i Learu i Deplphi-u.
pre 7 godina
Ovaj čovek priča kao da je Paraćin najrazvijeniji grad pa sad im ne treba nova investicija.
pre 7 godina
Nije mi jasan taj fenomen, mislim da je Srbija po ovome jedinstvena u svijetu.
Ako dolazi investitor, sama riječ znači to je neko ko investira.
Dakle ako dolazi neka kompanije investirati u Srbiju, otvoriti firmu i zapošljavati ljude zašto bi im država bilo šta trebala dati džabe?
Ništa, trebaju sve isfinancirati, nema džabe ni hale, ni zemlje, ni voda, struja, telefon, ništa, i nema da država financira radnicima neke mizerne plaće za narednih 5 godina.
Sve treba platiti investitor sa svojim parama, naravno mogu mu se dati neke pogodnosti i privremene poreske olakšice, ali ne da im se za 10 miliona eura izgradi pogon i još im se da €10000 "subvencije" za svako radno mjesto. A pare za to naravno kroz raznorazne bezvezne namete daju domaći poduzetnici koje cijedite do maksimuma i nikako ne stimulirate razvoj malih i srednjih domaćih poduzeća.
A kad ti strani "investitori" potroše "subvenciju" za plaće ili pootpuštaju pola radnika, prijete da će otići, slučaj Fiat, pa im onda država da još para, ludilo!
pre 7 godina
@Rad pobeđuje sve jer u radu je spas. To je, nadam se danas svima jasno.
(Ceca, 12. septembar 2016 10:02)
Jeste, Ceco, jeste. Još si jednu parolu zaboravila:
Rad oslobađa, tj. "Arbeit macht frei"...
pre 7 godina
Kad ce se vise prekinuti sa ovom ludackom praksom?
Investitor lako moze biti svaki Kurta kad dobije fabriku vrednu 10 miliona i jos 10 hiljada po radniku.
Zbog ovakvih stvari treba drzati proteste!
pre 7 godina
Ako hoce neko da investira neka kupi plac,neka sagradi halu,neka zaposli ljude i naravno da placa sve troskove i porez i neka RADI.A ne da mu drzava da plac,sagradi halu od nekoliko miliona i jos troskove da im plati za poslovanje u vidu davanja 10000 evra.Najbolje je da ta opstina da SVAKOM domavinstvu po 1000 evra,i da ljudi malo poprave Budzet.Katastrofa od ove nase Ekonomske Politike
pre 7 godina
Ne mogu sa verujem kako drzava rasipa novac na gluposti. Ne 10, nego ulozite 5 miliona evra u neku propalu fabriku i pokrenite poljoprivredu i preradu hrane. Uposlicete ne 1500 nego 3000 ljudi. Preostalih 5 miliona ulozite u infrastrukruru.
pre 7 godina
Čekajte, kako ovo može biti strana investicija, ako mi dajemo njima 10 miliona za halu i 10000e po radniku??? Šta oni daju? I onda botovi to predstavljaju kao stranu investiciju? Evo, ja ću za samo milion evra od države napraviti nešto gde ću zaposliti stotinjak ljudi.
pre 7 godina
Ako je investitor "veliki" onda treba sam da sagradi halu. A ovako, dodje bez ulaganja, bude par gidina, pokupi se i ode, kao sto ce da uradi Fiat u Kragujevcu. Takvi nam ne trebaju.
pre 7 godina
Za te pare bolje ti izgradi sve to ostalo sto si nabrojao a taj delfi neka ide da parazitira u neku drugu zemlju.
pre 7 godina
Nema subvencija ako minimalna plata nije jednaka prosečnoj plati u Srbiji! A to je kako tvrde iz Vlade 400evra!
pre 7 godina
Daš 10 miliona € za halu,10.000€ po radnom mestu i radnik dobije platu 20.000 dinara!,,Mudra,, investicija!
pre 7 godina
Nista mi naucili nismo.
pre 7 godina
Samo nije jasno koliko mogu ovi na vlasti da budu zaostali? Niko im nije preneo da sve te "velike" firme neprestano sele proizvodnju u zemlju koja je na granici EU ali sa druge strane. Po ulasku u EU proizvodnja se seli dalje. U ovom slucaju " veliki investitor" je lokalna samouprava, "velika" firma BI MOGLA, a ne mora da zaposli, i pitanje je na koji vremenski rok? A ako nazadna vlast im prenese vlasnistvo nad nekretninama koje su izgradjene od otetih narodnih para, jos bolje za njih. Kad budu rasprodavali, ostace im vise. A posle ce sve prekriti korov, snegovi. ....
pre 7 godina
tebra, uzas!!! koju vajdu mi imamo od ovih stranih investicija nije mi jasno?!?! da su to neke firme koje bi uzimale komponente od domacih fabrika makar 50%, pa da im se i pomaze. a ovako - das im sve, nisu ti duzni nista, a nas udeo je onaj radnik koji pritiska dugme ili drzi srafciger, a sve komponente su strane!!! nije to bas dobro...
(ronin, 12. septembar 2016 11:47)
Ne da nije dobro, nego je katastrofalno. Nemoguće je razviti se bez sopstvene privrede i proizvodnje. Onda i vredi trpeti skroman početak, pa gurati ka boljem. A ako se oslonimo na strane "investitore", onda se pretvaramo u Bangladeš i Kambodžu, tj. zemlje jeftinika u kojima se situacija decenijama nije poboljšala, niti će.
pre 7 godina
Gradonačelnik Paraćina je malodušan, ima opštinu, Republiku, vladu, EU, fondove, šta su čekali toliko godina pa nisu stvarali radne zone i uslove za dolazak stranih investicija, očigledno su bili neaktivni pa bi rado izbegli Delfi samo da nemaju briga.
pre 7 godina
Znaci poenta ovog članka je da smo mi suviše siromašni čak da platimo nekog da "investira" kod nas... Dakle, nikad mi nećemo dostići neku razvijenu Holandiju, Nemačku, Švajcarsku, u koje dolaze normalni investitori da bi tamo baš baš uložili sve...Nama preostaše ovi što zahtevaju subvencionisanje...I ni ovim naprednjačkim patriotama nikako da padne napamet da ovakve investitore koji napuštaju Poljsku, Rumuniju itd da bi došli kod nas treba izbegavati u širokom luku, jer će isto tako od nas otići u Moldaviju i Albaniju...Stabilan, nezavistan i pravedan pravni sistem, stabilnu politiku, bez pretnji privatnom kapitalu, samo to obezbedite strancima pa ko hoće nek dodje da investira.
pre 7 godina
Svuda u normalnim zemljama onaj koji pravi posao sam sebi gradi pogone, ali daleko smo jos od tih zemelja, i jednostavno ovo je nasa realnost nazalost. P.s. A i zaista neverujem da drzava nece da ucestvuje u svemu i da ce sve biti na opstini.
pre 7 godina
ko pristane da gradi halu privatnoj firmi iz budzeta sigurno ide na robiju kad tad i to po vise osnova
pre 7 godina
ozbiljan investitor dolazi sa parama, a ne prosi od lokalne samouprave da im napravi prostor za proizvodnju.
30 godina održavanja grada pokloniti nekim šarlatanima...
pre 7 godina
Ajde da budem objektivan. Paracinac sam. Nisam neki fan Paunovica, ali ljudi vi ne znate kakve sve njuske se motaju oko paracinskog prestola.
Podrzavam bilo lkavu stranu/domacu investicuju pa makar i namotavanje kablova i sivenje gaca...Pa neka narod sam odabere da li ce da radi ili ne. Ali nisam fan davanja subvencija. Kada je u pitanju Delfi situacija je takva da mogu da otvore pogon u Novom Sadu gde vec imaju proizvodnju i blize trziste ili da dodju u Paracin. Obrni-okreni njima je sve jedno jer ce oni da dobiju halu pa ce da je dobiju.
U Paracinu prema Republickom zavodu za statistiku radi oko 10.500 radnika tako da je ovih 1.500 radnika povecanje za 14-15%. Ludi jel shvatate koliki je to znacaj za PN?
Novac se i do sada trosio na poplocavanje trotoara, izgradnju domova kultura po selima koja izumiru...
Takodje, posle privatizacije cementare jedno 1.700-1.800 ljudi je postalo tehnoloski visak i otislo uz izuzetne otpremnine. Na ime opremnina isplaceno je brat-bratu oko 15-20 miliona evra. I da li su se ti radnici udruzili da naprave neki proizvodni pogon? Ne! Tako da ta prica da je bolje dati radnicima po 10.000 evra ne pije vodu jer su radnici u proseku toliko i dobili a taj novac je potrosen na automobile, renoviranje kuca, svaleraciju...
Za kraj. 11% stanovnika Srbije nema zavrsenu osnovnu skolu a oko 18% ima zavrsenu samo osnovnu skolu. Odnosno oko 29% stanovnistva je ne kvalifikovano ili niskokfalifikovano.
pre 7 godina
Ovo je da prsnes od muke. Ej! Od cijih para? Posao opstine su putevi, javna rasveta, skole i obdanista, a ne biznis pogotovo privatni. Sta ja mogu da dobijem para ako hocu sebe i jos dvoje da zaposlim?
pre 7 godina
tebra, uzas!!! koju vajdu mi imamo od ovih stranih investicija nije mi jasno?!?! da su to neke firme koje bi uzimale komponente od domacih fabrika makar 50%, pa da im se i pomaze. a ovako - das im sve, nisu ti duzni nista, a nas udeo je onaj radnik koji pritiska dugme ili drzi srafciger, a sve komponente su strane!!! nije to bas dobro...
pre 7 godina
Pa dobro, onda ce se investicija vratiti za 4 umesto za dve godine. Malo li je? Ili je bolje da niko ne dolazi i da se ne zaposljavaju ljudi? Znate li vi neki drugi nacin za privlacenje investicije? U celom tom poslu, hala je najmanja stavka...
(Borg, 12. septembar 2016 13:27)
Ne nije neophodno da dolaze i dele minimalac. Podelite pare ljudima da zapocnu svoj biznis poljprivreda, proizvodnja, trgovina ali da drzava ne gleda da ih unisti, pokaznjava za gluposti i zatvori cim pocnu. Neka i njima oprosti porez prve dve godine i pusti ih da rade. Da ih ne guse inspekcije, namesteni tenderi i korupcija na carini. Ovi investitori dodju, potrose subvencije i odu. Nema nista od toga
pre 7 godina
Nekad se radilo za platu a sad moras da platis da bi radio.
pre 7 godina
cekaj, zar EU nije zabranila poreske olaksice? Koliko se secam sad ikea ili ko vec mora da plati islandu porez koji im je bio umanjen za poslednjih 20godina. Opet, ako grad/drzava uloze 10mil+15mil(1500radnika*10000e) koliko ulaze investitor? Ispada da smo jos i zeznuli arape za Bgd na vodi...
pre 7 godina
(Milan, 12. septembar 2016 11:01)
Milane, evo ja mislim da lokalna samouprava treba isključivo da asfaltira i pravi kanalizaciju i da se bavi tim stvarima. Čak šta više, smatram da čak ne sme ni da se zadužuje, nego isključivo iz tekućih prihoda ili samodoprinosa.
Ovo što ti predlažeš mi radimo već sigurno poslednjih 10 godina i već 10 godina se čudimo kako taj fantastični recept ne funkcioniše.
pre 7 godina
A ko je ovde investitor? Opstina?
pre 7 godina
Bolje ne počinjati, nego stati na pola
pre 7 godina
paracin je mrtav grad,pametni su se vec odselili,moze da dodje sveti delfi nista ne vredi. politika ga je dokusurila a nekad je bio medju najacim gradovima sto se tice jakih preduzeca a sada nula,ko je kriv to se zna
pre 7 godina
Investitori su investirali 1991. i 1999.
Sada kupe kajmak.
Niste hteli da branite Jugoslaviju i privredno-ekonomski sistem zvan Socijalizam, a drugi Jugosloveni su ga napadali i pljačkali.
Tako je to kada primitivnim ljudima padne blagostanje (8 milijardi kredita 70-tih)sa neba.
pre 7 godina
A da smanjite lavovski deo koji iz budžeta ide u privatne i partijske džepove knjižice?
pre 7 godina
Sta god vi sposobni uradili niti ce ulice biti zakrpljene, niti skolske sale izgradjene niti ce ovi jadni mucenici koji treba da se zaposle u tom Delfiju imati pristojan zivot sa tom platom.
pre 7 godina
Ako taj novac pametno ulože u razvoj malog i srednjeg biznisa (iako pojmovi "pametno" i "ulaganje" u Srbiji nikako ne idu jedno sa drugim), tako mala opština će dugoročno imati višestruko veću korist od bilo kakvog dolaska stranih kompanija. Problem je što nema 10 sposobnih ljudi u svom lokalnim samoupravama u Srbiji koji znaju kako se savremeno posluje, stvara profit i napredak. Takođe je problem što se lokalnim biznisom uglavnom bave sitni prevaranti i nedovoljno obrazovani ljudi (bar polovina), pa imamo situaciju "duplo golo". Oni koji znaju kako da pokrenu zdrav biznis od države skoro nikad neće dobiti novac ako nisu u stranci ili ne "doniraju" novac na neki drugi način. A tek korupcija je druga priča, na velikim projektima se najlakše i najbrže "uzidaju" svi koji moraju! Eto ukratko o nesreći ove države
pre 7 godina
@borg
Strani investitori su prve dve godine oslobođeni plaćanja poreza i doprinosa tako da ništa od tvoje matematike.
pre 7 godina
Mi u Prokuplju imamo situaciju da godinama nema nekakvih ulaganja u infrastrukturu samo sto ne znamo na sta su pare potrosene pa sada "nema". Znaci godisnje asfaltiraju po jednu ulicu, a za 6 zadnjih godina asfaltirali su 400 metara lokalnih puteva!
pre 7 godina
Ovi naši to pokradu za pola sata
pre 7 godina
Paraćin:
Broj stanovnika (oko) 52000
Zaposlenih (oko) 19%
Ma ne treba niko da dođe, vodite sve u Novi Sad, Niš, Beograd, Kragujevac, Kruševac ...
Samo ne lažite više mlade ljude da će biti bolje !
pre 7 godina
Dokle vise titranjam stranim investitorima, dobiju poreske olaksice, velike subvencije po radnom mestu , ako je u pitanju stara propala firma drzava tj gradjani preuzmu dugove a svu imovinu preuzima za dzabe investitor, plus jos imamo da grad tj drzava preuzmu obavezu da naprave infrstrukturu do fabrike novi put.... i da cak preurede propale objekte.
pre 7 godina
pa uzmite kredit, na 30g, ili nadjite privatnog investitora koji ce izgraditi halu, a vi mu plaćajte iznajmljivanje, pa neće biti neki udar na budžet...
pre 7 godina
Do sada su pare nezalno trosene bez veze,a sad kad treba da stigne fabrika onda nema !!.
pre 7 godina
Zasto ne bi bio doprinos na opstinskom nivou ako ce da bude 1500 radnih mesta ?
pre 7 godina
Taj DELPHI, je l' to onaj Delphi Automotive, što je 2005. zatvorio 24 fabrike u SAD, a 2006. najavio da će od preostalih 29 u SAD prodati 21?
Onaj što je 2007. u Španiji zatvorio fabriku (1600 radnika i 2500 indirektno zaposlenih) iako je obećao da će raditi do 2010. pošto su dobili pomoć države od 25 miliona evra?
Takve priče davanja subvencija je svojevremeno započeo Dinkić u manjem obimu, a ovima koji su sada na vlasti je to jedini način da pokažu narodu kako se nešto kao radi.
I naravno, zaposliće se samo oni koji budu imali KNJIŽICU vladajuće stranke.
Njima se ne isplati da omoguće razvoj privatnog biznisa u Srbiji, jer time UDBA gubi KONTROLU nad kapitalom, ako je većina privatnika nezavisna od vlasti, onda ne mogu da rade šta hoće preko zakona i inspekcija, pošto bi jaka udruženja privrednika vršila ogroman pritisak na političare, tražili bi nezavisno i efikasno sudstvo (zbog brže naplate dugova, sporova oko ugovora i sl.), a u tim firmama bi radila većina građana pa bi i oni bili svesniji koliko je neka vlast dobra ili loša.
Ovako, kako se za sada radi, mnogima koji dobiju poslove u takvim firmama (čiji dolazak i plate za prvih 2-3 godine su plaćene iz budžeta, dok nas MMF ucenjuje cenama struje, vode...) ova vlast ispadne super, jer su, eto, 10 godina bili bez posla!
Tako ova garnitura sebi obezbeđuje glasove na sledećim izborima i još 4 godine vlasti, a kad ceo sistem pukne, oni će pobeći na Bahame i sl., a za Srbiju ih zabole.
pre 7 godina
Sve je bilo dogovoreno da otvore fabriku u Kuli, ali mig republicke vlasti i evo vidimo gde ce se otvoriti. Toliko o ljubavi naprednjaka prema Vojvodini....
pre 7 godina
Nekada su preduzeca radila i terene i skole i naselja , pa cak i stanove...Bez proizvodnje Srbija ne moze napred, a drzava treba da uzme u obzir ovu ponudu, jer Paracin treb isto da se razvija kao i S. Pazova, Indjija i druge opstine.
pre 7 godina
Mi vec placamo samodoprinos. Zove se porez. A ovaj komunisticki kadrovik nek se edukuje malo. Kakva glupa izjava. Samodoprinos... Samodoprinesi ti nama pa emigriraj.
pre 7 godina
Ono kad zivis u zemlji u kojoj opstina placa 10 miliona evra strancima da zaposle par stotina ljudi #ekonomskiTigar #matematika #liberalniKapitalizamBezMesanjaDrzave
pre 7 godina
Uložiće 10 milki u proizvodni pogon gde će plate biti u proseku 23000 dinara. Sav kajmak pokupiće stranci i onda kada čujem od Vučića da je ova vlada patriotska i socijalno odgovorna, odmah dobijem nagon za povraćanjem.
pre 7 godina
Samo u našoj zemlji mi pravimo strancima objekat od 10 miliona evra.
Šta posle kada im više ne odgovara oni idu dalje, a objekat ostaje.
Neka sami naprave halu ako im ne odgovara neka idu dalje.
Napraviš im halu od 10 miliona evra, država subvenciju od 10 000 evra za radna mesta. Pa tako i ja mogu da pokrenem bilo kakvu proizvodnju, ništa ne uložiš a dobiješ sve.
pre 7 godina
Ako dođe strani "investitor", neće biti para ni za šta
pre 7 godina
Koje smo mi dno od drzave, prosto je neverovatno procitati i predstavljati ovakav uspeh i pri tom otvoreno reci da vise nece imati para 10 godina za bilo kakve tekuce investicije. Mozda ja nisam dobro razumeo tekst, da li se ipak pregovara da se ne daju te pare a da dodju sa fabrikom ili se mole da dodju pa ce im pokloniti halu od 10 miliona?
pre 7 godina
Zašto opština da gradi halu? Zar opština ne treba da da zemljište i eventualno neke poreske olaškice. Dokle smo spremni da idemo, zarad nekakvih "investitora". Pa šta oni onda investiraju?
pre 7 godina
Grad ce uloziti taj novac, ali se on nece vratiti gradu u toj meri kroz poreze i doprinose na plate ljudi koji ce se u toj fabrici zaposliti. Jeste lepo zaposliti sve te ljude ali ce to na kraju biti minus u budzetu grada.
pre 7 godina
Starno smo bioskop, zidamo im halu od 10 miliona, oprosticemo im sve moguce takse i naknade koje opstina ubire, dacemo i put, vodu, kanalizaciju, struju.... dajemo subvencije za zaposlene od 10 hiljada a to znaci da naredne tri godine nemaju troskove zarada.... Sav profit ce da ide preko granice a kad vise ne bude rentabilno (kad isteknu subvencije) preselice se u neku drugu ``carsku`` zemlju tipa Albaniju, Siriju ili neku jos vecu bedu.... Zar nemamo primer FAS-a (Fijat iz KG) koji ce da zbrise a drzava ce ponosno da otkupi njihov udeo u fabrici i da ih isplati.... Zar vam ne lici ovo na US Steel..... Znaci, spinovanje gresaka iz proslosti..... strasno.....
pre 7 godina
U normalnoj zemlji im se ponudi lokacija sa opremljenom infrastrukturom, pa neka grade. To je investicija. A kod nas ima napraviš fabriku od 10 miliona €, opremiš infrastrukturu, i jos pride po 10000€ po radniku. I kako to moze da se nazove investicija????
pre 7 godina
Bolje te pare dajte građanima da pokrenu sopstveni biznis i proizvodnju... koja ludost.. horor u Srbiji
pre 7 godina
Bolje da uložite 10 miliona u plastenike, imaćete veći profit .
pre 7 godina
Ako je investitor "veliki" onda treba sam da sagradi halu. A ovako, dodje bez ulaganja, bude par gidina, pokupi se i ode, kao sto ce da uradi Fiat u Kragujevcu. Takvi nam ne trebaju.
pre 7 godina
Sta ce biti sa halama u Rumuniji koje Delfi napusta tj. bezi?
pre 7 godina
Valjda Paraćin razmišlja o pokretanju proizvodnje, s obzirom da ulaže 1.230.000.000 dinara, a Delfi daje tablu s imenom firme? I tih 23.000 dinara mesečno koje će radnici dobijati, će otići u Kinu na televizore i telefone, a poneki dinar i u zapadnu Evropu, na ,,kao nova" kola od 15 godina starosti.
pre 7 godina
Nije mi jasan taj fenomen, mislim da je Srbija po ovome jedinstvena u svijetu.
Ako dolazi investitor, sama riječ znači to je neko ko investira.
Dakle ako dolazi neka kompanije investirati u Srbiju, otvoriti firmu i zapošljavati ljude zašto bi im država bilo šta trebala dati džabe?
Ništa, trebaju sve isfinancirati, nema džabe ni hale, ni zemlje, ni voda, struja, telefon, ništa, i nema da država financira radnicima neke mizerne plaće za narednih 5 godina.
Sve treba platiti investitor sa svojim parama, naravno mogu mu se dati neke pogodnosti i privremene poreske olakšice, ali ne da im se za 10 miliona eura izgradi pogon i još im se da €10000 "subvencije" za svako radno mjesto. A pare za to naravno kroz raznorazne bezvezne namete daju domaći poduzetnici koje cijedite do maksimuma i nikako ne stimulirate razvoj malih i srednjih domaćih poduzeća.
A kad ti strani "investitori" potroše "subvenciju" za plaće ili pootpuštaju pola radnika, prijete da će otići, slučaj Fiat, pa im onda država da još para, ludilo!
pre 7 godina
Postoji mnogo praznih i propalih hala u drugim gradovima koje postovanom investitoru mogu da se ustupe.
Ljudi koji nemaju posao ce se ili preseliti u regije koje ih pruzaju (kao recimo dve generacije mojih predaka) ili ce zavrsiti na socijali.
Ovakav Tadicev (Fiat) i Vucicev "privredni" model je tragican.
pre 7 godina
Ne mogu sa verujem kako drzava rasipa novac na gluposti. Ne 10, nego ulozite 5 miliona evra u neku propalu fabriku i pokrenite poljoprivredu i preradu hrane. Uposlicete ne 1500 nego 3000 ljudi. Preostalih 5 miliona ulozite u infrastrukruru.
pre 7 godina
u NS im već poklonili i hale i robove, i Learu i Deplphi-u.
pre 7 godina
Da li kod nas "investitori" išta investiraju? Plaćamo za zaposlene, za hale, za infrastrukturu, doduše ne i za opremu, a firme čak ne plaćaju ni pun porez na dobit, nego imaju oslobađanja. Pri svemu tome, niti osvajamo nova tržišta, niti nove tehnologije, jer sve je "investitorovo". Tako ostajemo bez ikakve šanse da oblikujemo privredni sistem i vodimo ekonomsku politiku. Ako sam dobro shvatio šta se radi, ovo je zločin i dovešće do masovnog iseljavanja.
pre 7 godina
Nista mi naucili nismo.
pre 7 godina
Kad ce se vise prekinuti sa ovom ludackom praksom?
Investitor lako moze biti svaki Kurta kad dobije fabriku vrednu 10 miliona i jos 10 hiljada po radniku.
Zbog ovakvih stvari treba drzati proteste!
pre 7 godina
pa uzmite kredit, na 30g, ili nadjite privatnog investitora koji ce izgraditi halu, a vi mu plaćajte iznajmljivanje, pa neće biti neki udar na budžet...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije
(oscar, 12. septembar 2016 15:10)
A da recimo Delfi i svi drugi sami sebi prave halu, kao sto nasi privatnici moraju da rade i kao sto rade u celom svetu, a ne da im se proizvodna postrojenja finansiraju iz dzepova gradjana?
Mozda je moja ideja malo revolucionarna za Srbiju, ali eto, vredi razmisliti.
pre 7 godina
Samo nije jasno koliko mogu ovi na vlasti da budu zaostali? Niko im nije preneo da sve te "velike" firme neprestano sele proizvodnju u zemlju koja je na granici EU ali sa druge strane. Po ulasku u EU proizvodnja se seli dalje. U ovom slucaju " veliki investitor" je lokalna samouprava, "velika" firma BI MOGLA, a ne mora da zaposli, i pitanje je na koji vremenski rok? A ako nazadna vlast im prenese vlasnistvo nad nekretninama koje su izgradjene od otetih narodnih para, jos bolje za njih. Kad budu rasprodavali, ostace im vise. A posle ce sve prekriti korov, snegovi. ....
pre 7 godina
Do sada su pare nezalno trosene bez veze,a sad kad treba da stigne fabrika onda nema !!.
pre 7 godina
Ako hoce neko da investira neka kupi plac,neka sagradi halu,neka zaposli ljude i naravno da placa sve troskove i porez i neka RADI.A ne da mu drzava da plac,sagradi halu od nekoliko miliona i jos troskove da im plati za poslovanje u vidu davanja 10000 evra.Najbolje je da ta opstina da SVAKOM domavinstvu po 1000 evra,i da ljudi malo poprave Budzet.Katastrofa od ove nase Ekonomske Politike
pre 7 godina
Za te pare bolje ti izgradi sve to ostalo sto si nabrojao a taj delfi neka ide da parazitira u neku drugu zemlju.
pre 7 godina
Hocu ja da budem investitor, da mi se napravi hala od 10 000 000 evra i da mi se da 10 000 evra po radniku.
pre 7 godina
Čekajte, kako ovo može biti strana investicija, ako mi dajemo njima 10 miliona za halu i 10000e po radniku??? Šta oni daju? I onda botovi to predstavljaju kao stranu investiciju? Evo, ja ću za samo milion evra od države napraviti nešto gde ću zaposliti stotinjak ljudi.
pre 7 godina
Paraćin:
Broj stanovnika (oko) 52000
Zaposlenih (oko) 19%
Ma ne treba niko da dođe, vodite sve u Novi Sad, Niš, Beograd, Kragujevac, Kruševac ...
Samo ne lažite više mlade ljude da će biti bolje !
pre 7 godina
Bolje ne počinjati, nego stati na pola
pre 7 godina
Nema subvencija ako minimalna plata nije jednaka prosečnoj plati u Srbiji! A to je kako tvrde iz Vlade 400evra!
pre 7 godina
Znaci poenta ovog članka je da smo mi suviše siromašni čak da platimo nekog da "investira" kod nas... Dakle, nikad mi nećemo dostići neku razvijenu Holandiju, Nemačku, Švajcarsku, u koje dolaze normalni investitori da bi tamo baš baš uložili sve...Nama preostaše ovi što zahtevaju subvencionisanje...I ni ovim naprednjačkim patriotama nikako da padne napamet da ovakve investitore koji napuštaju Poljsku, Rumuniju itd da bi došli kod nas treba izbegavati u širokom luku, jer će isto tako od nas otići u Moldaviju i Albaniju...Stabilan, nezavistan i pravedan pravni sistem, stabilnu politiku, bez pretnji privatnom kapitalu, samo to obezbedite strancima pa ko hoće nek dodje da investira.
pre 7 godina
8000€ po zaposlenom???Kada se ocekuje povracaj ulozenog???Garancije da ce Delfi biti tu za 20god???Vecina radnika ce raditi za minimalac ili za bar 300€???Strancima subvencije samo ako zaposljavaju visoko kvalifikovanu radnu snagu.Subvencije samo domacim investitorima jer ako dodje do potopa berze nas covek ostaje ovde a stranac ode kuci sa parama.
pre 7 godina
paracin je mrtav grad,pametni su se vec odselili,moze da dodje sveti delfi nista ne vredi. politika ga je dokusurila a nekad je bio medju najacim gradovima sto se tice jakih preduzeca a sada nula,ko je kriv to se zna
pre 7 godina
Ovo je da prsnes od muke. Ej! Od cijih para? Posao opstine su putevi, javna rasveta, skole i obdanista, a ne biznis pogotovo privatni. Sta ja mogu da dobijem para ako hocu sebe i jos dvoje da zaposlim?
pre 7 godina
Daš 10 miliona € za halu,10.000€ po radnom mestu i radnik dobije platu 20.000 dinara!,,Mudra,, investicija!
pre 7 godina
Zasto ne bi bio doprinos na opstinskom nivou ako ce da bude 1500 radnih mesta ?
pre 7 godina
@Rad pobeđuje sve jer u radu je spas. To je, nadam se danas svima jasno.
(Ceca, 12. septembar 2016 10:02)
Jeste, Ceco, jeste. Još si jednu parolu zaboravila:
Rad oslobađa, tj. "Arbeit macht frei"...
pre 7 godina
Ako taj novac pametno ulože u razvoj malog i srednjeg biznisa (iako pojmovi "pametno" i "ulaganje" u Srbiji nikako ne idu jedno sa drugim), tako mala opština će dugoročno imati višestruko veću korist od bilo kakvog dolaska stranih kompanija. Problem je što nema 10 sposobnih ljudi u svom lokalnim samoupravama u Srbiji koji znaju kako se savremeno posluje, stvara profit i napredak. Takođe je problem što se lokalnim biznisom uglavnom bave sitni prevaranti i nedovoljno obrazovani ljudi (bar polovina), pa imamo situaciju "duplo golo". Oni koji znaju kako da pokrenu zdrav biznis od države skoro nikad neće dobiti novac ako nisu u stranci ili ne "doniraju" novac na neki drugi način. A tek korupcija je druga priča, na velikim projektima se najlakše i najbrže "uzidaju" svi koji moraju! Eto ukratko o nesreći ove države
pre 7 godina
Dokle vise titranjam stranim investitorima, dobiju poreske olaksice, velike subvencije po radnom mestu , ako je u pitanju stara propala firma drzava tj gradjani preuzmu dugove a svu imovinu preuzima za dzabe investitor, plus jos imamo da grad tj drzava preuzmu obavezu da naprave infrstrukturu do fabrike novi put.... i da cak preurede propale objekte.
pre 7 godina
tebra, uzas!!! koju vajdu mi imamo od ovih stranih investicija nije mi jasno?!?! da su to neke firme koje bi uzimale komponente od domacih fabrika makar 50%, pa da im se i pomaze. a ovako - das im sve, nisu ti duzni nista, a nas udeo je onaj radnik koji pritiska dugme ili drzi srafciger, a sve komponente su strane!!! nije to bas dobro...
pre 7 godina
tebra, uzas!!! koju vajdu mi imamo od ovih stranih investicija nije mi jasno?!?! da su to neke firme koje bi uzimale komponente od domacih fabrika makar 50%, pa da im se i pomaze. a ovako - das im sve, nisu ti duzni nista, a nas udeo je onaj radnik koji pritiska dugme ili drzi srafciger, a sve komponente su strane!!! nije to bas dobro...
(ronin, 12. septembar 2016 11:47)
Ne da nije dobro, nego je katastrofalno. Nemoguće je razviti se bez sopstvene privrede i proizvodnje. Onda i vredi trpeti skroman početak, pa gurati ka boljem. A ako se oslonimo na strane "investitore", onda se pretvaramo u Bangladeš i Kambodžu, tj. zemlje jeftinika u kojima se situacija decenijama nije poboljšala, niti će.
pre 7 godina
(Milan, 12. septembar 2016 11:01)
Milane, evo ja mislim da lokalna samouprava treba isključivo da asfaltira i pravi kanalizaciju i da se bavi tim stvarima. Čak šta više, smatram da čak ne sme ni da se zadužuje, nego isključivo iz tekućih prihoda ili samodoprinosa.
Ovo što ti predlažeš mi radimo već sigurno poslednjih 10 godina i već 10 godina se čudimo kako taj fantastični recept ne funkcioniše.
pre 7 godina
Sta god vi sposobni uradili niti ce ulice biti zakrpljene, niti skolske sale izgradjene niti ce ovi jadni mucenici koji treba da se zaposle u tom Delfiju imati pristojan zivot sa tom platom.
pre 7 godina
A da smanjite lavovski deo koji iz budžeta ide u privatne i partijske džepove knjižice?
pre 7 godina
Mi u Prokuplju imamo situaciju da godinama nema nekakvih ulaganja u infrastrukturu samo sto ne znamo na sta su pare potrosene pa sada "nema". Znaci godisnje asfaltiraju po jednu ulicu, a za 6 zadnjih godina asfaltirali su 400 metara lokalnih puteva!
pre 7 godina
Pa dobro, onda ce se investicija vratiti za 4 umesto za dve godine. Malo li je? Ili je bolje da niko ne dolazi i da se ne zaposljavaju ljudi? Znate li vi neki drugi nacin za privlacenje investicije? U celom tom poslu, hala je najmanja stavka...
(Borg, 12. septembar 2016 13:27)
Ne nije neophodno da dolaze i dele minimalac. Podelite pare ljudima da zapocnu svoj biznis poljprivreda, proizvodnja, trgovina ali da drzava ne gleda da ih unisti, pokaznjava za gluposti i zatvori cim pocnu. Neka i njima oprosti porez prve dve godine i pusti ih da rade. Da ih ne guse inspekcije, namesteni tenderi i korupcija na carini. Ovi investitori dodju, potrose subvencije i odu. Nema nista od toga
pre 7 godina
@borg
Strani investitori su prve dve godine oslobođeni plaćanja poreza i doprinosa tako da ništa od tvoje matematike.
pre 7 godina
Privatnik sam, 20 radnika (sića u odnosu na 1500), proizvodnja, od države sam dobio samo povećanje parafiskalnih nameta (300%) u prethodnih tri godine. Aj malo nas pogledajte .... davite nas!!!
pre 7 godina
Investitori su investirali 1991. i 1999.
Sada kupe kajmak.
Niste hteli da branite Jugoslaviju i privredno-ekonomski sistem zvan Socijalizam, a drugi Jugosloveni su ga napadali i pljačkali.
Tako je to kada primitivnim ljudima padne blagostanje (8 milijardi kredita 70-tih)sa neba.
pre 7 godina
pa uzmite kredit, na 30g, ili nadjite privatnog investitora koji ce izgraditi halu, a vi mu plaćajte iznajmljivanje, pa neće biti neki udar na budžet...
pre 7 godina
cekaj, zar EU nije zabranila poreske olaksice? Koliko se secam sad ikea ili ko vec mora da plati islandu porez koji im je bio umanjen za poslednjih 20godina. Opet, ako grad/drzava uloze 10mil+15mil(1500radnika*10000e) koliko ulaze investitor? Ispada da smo jos i zeznuli arape za Bgd na vodi...
pre 7 godina
Nekad se radilo za platu a sad moras da platis da bi radio.
pre 7 godina
Rad pobeđuje sve jer u radu je spas. To je, nadam se danas svima jasno.
pre 7 godina
Ovi naši to pokradu za pola sata
pre 7 godina
A ko je ovde investitor? Opstina?
pre 7 godina
Čelnik Paraćina je poprilično '' težak '' čovek. Investiciju u taj grad nije doveo on niti je sa tom kompanijom započeo on nego vlada Srbije i dakako da samo malo bolje zna ili da je informisan, da će značajan deo sredstava omogućiti vlada, sama kompanija , kao i pristupni fondovi iz EU. A ako dotični misli da lokalna samouprava treba samo da asfaltira, pravi kanalizaciju itd onda je zalutao u politiku, osnova za to je poreski jak pojedinac, firma itd, koja puni kase opštine, lokala, regiona, pokrajina i države i tako se zarađuju novci za asfaltiranje, novu rasvetu kanalizaciji .Radna mesta to omogućavaju , a samo biti budžetski korisnik nije poenta, a šta će takav Paraćin Srbiji , ili bilo koje drugo mesto, ako se ozbiljno ne prihvate investicija, novih radnih mesta i boljitka.
pre 7 godina
ozbiljan investitor dolazi sa parama, a ne prosi od lokalne samouprave da im napravi prostor za proizvodnju.
30 godina održavanja grada pokloniti nekim šarlatanima...
pre 7 godina
Ajde da budem objektivan. Paracinac sam. Nisam neki fan Paunovica, ali ljudi vi ne znate kakve sve njuske se motaju oko paracinskog prestola.
Podrzavam bilo lkavu stranu/domacu investicuju pa makar i namotavanje kablova i sivenje gaca...Pa neka narod sam odabere da li ce da radi ili ne. Ali nisam fan davanja subvencija. Kada je u pitanju Delfi situacija je takva da mogu da otvore pogon u Novom Sadu gde vec imaju proizvodnju i blize trziste ili da dodju u Paracin. Obrni-okreni njima je sve jedno jer ce oni da dobiju halu pa ce da je dobiju.
U Paracinu prema Republickom zavodu za statistiku radi oko 10.500 radnika tako da je ovih 1.500 radnika povecanje za 14-15%. Ludi jel shvatate koliki je to znacaj za PN?
Novac se i do sada trosio na poplocavanje trotoara, izgradnju domova kultura po selima koja izumiru...
Takodje, posle privatizacije cementare jedno 1.700-1.800 ljudi je postalo tehnoloski visak i otislo uz izuzetne otpremnine. Na ime opremnina isplaceno je brat-bratu oko 15-20 miliona evra. I da li su se ti radnici udruzili da naprave neki proizvodni pogon? Ne! Tako da ta prica da je bolje dati radnicima po 10.000 evra ne pije vodu jer su radnici u proseku toliko i dobili a taj novac je potrosen na automobile, renoviranje kuca, svaleraciju...
Za kraj. 11% stanovnika Srbije nema zavrsenu osnovnu skolu a oko 18% ima zavrsenu samo osnovnu skolu. Odnosno oko 29% stanovnistva je ne kvalifikovano ili niskokfalifikovano.
pre 7 godina
Treba tražiti pomoć države i videti sa ljudima koji su imali slične probleme kako su ih rešavali.Šteta bi bilo propustiti tu investiciju.
pre 7 godina
Nemojte zaboraviti matematiku: na hiljadu zaposlenih, prosecna plata i doprinosi su oko 50.000 dinara. To znaci da Delphi svakog meseca uplati kroz plate i u budzet oko 400.000 evra. Te pare ostaju opstini i radnicima. Za 2 godine ce se kroz prihode tih 10 miliona evra vratiti opstini. Plus - 2 godine poreza a tu se vrte velike pare. Tako da, verujte mi - kada hiljadu radnika dobije po 35.000 dinara svakog meseca - osetice se promena.
pre 7 godina
Život je, naročito u poslu i politici, stalni proces donošenja odluka i preuzimanja odgovornosti.
pre 7 godina
@zvezdarac
Pa dobro, onda ce se investicija vratiti za 4 umesto za dve godine. Malo li je? Ili je bolje da niko ne dolazi i da se ne zaposljavaju ljudi? Znate li vi neki drugi nacin za privlacenje investicije? U celom tom poslu, hala je najmanja stavka...
pre 7 godina
Ponuda i potraznja! Delfiju, pa i ostalima, se nude slicni uslovi i u okruzenju. Takvo je vreme da se boris za posao i nogama i rukama. Da su velike pare jesu al sama matematika je dovoljna. Grad godisnje moze da ubere i do 800.000 eura a u Paracin se kroz zaradu zaposlenih slije u novcane tokove svake godine oko 2 miliona evra. To za tako mali grad znaci preporod. I to ako se racuna zarada radnika od 23.000 rsd. U proizvodnim stranim kompanijama kao u Odzacima, Sremskoj Mitrovici, Indjiji, Svilajncu, velike korporacije daju uglavnom oko 35-45 hiljada. Samo slepac moze da misli da je ovo lose i da Paracin ne treba kako zna i ume uz pomoc banaka i drzave da se dokopa novca i investira u sebe.
pre 7 godina
Ovaj čovek priča kao da je Paraćin najrazvijeniji grad pa sad im ne treba nova investicija.
pre 7 godina
Bolje da se skloni, po njemu ni jedna opština ne bi trebalo da primi stranu investiciju, neka sa njima razgovara, neka oni ulože unapred, neka se obrati državi, EU, fondovima, ima para samo je on spor i ne radi mu se.
pre 7 godina
Gradonačelnik Paraćina je malodušan, ima opštinu, Republiku, vladu, EU, fondove, šta su čekali toliko godina pa nisu stvarali radne zone i uslove za dolazak stranih investicija, očigledno su bili neaktivni pa bi rado izbegli Delfi samo da nemaju briga.
pre 7 godina
Pa normalno da moramo da platimo investitore kada smo oterali ljude koji umeju nešto da naprave. Sad plaćamo cenu a naši prave proizvode po Kanadi, USA, Engleskoj, Nemačkoj bez subvencija.
pre 7 godina
Da pojasnim situaciju. Ta prica o dolasku kompanije Delfi u Paracin je nastala kao plod maste za vreme predizborne kampanje na poslednjim izborima u taboru sadasnjeg predsednika Sase Paunovica.
Sada daljim plasmanom u medije se ponovo postize zeljeni efekat zadovolje raje koja ne raspraljao o njemu, vec o megalomanskoj nerealnoj investiciji (kao Bg na vodi).
Pored ocigledne koristi ovakvog nastupa postoji jos jedna bitna. A to je da se dr.mr. Paunovicu najvise zamera sto nije za 16 godina vladavine (da sestaest godina) nije doveo ni jednu investiciju u grad Paracin i time ga je prakticno unistio pa sada zeli da opravda svoju svrhu kao predsednik opstine.
pre 7 godina
Ako je 10.000.000 evra, a 1500 radnika, onda je mnogo jednostavije opstini da nadje 1500 ljudi kojima ce pet narednih godina da isplacuje po 100 evra mesecno. Toliko novca je u pitanju. Vise ce ostati opstini nego ako pare daju ovim "invenstitorima" koji ne investiraju nista nego samo dolaze na gotovo.
pre 7 godina
Svuda u normalnim zemljama onaj koji pravi posao sam sebi gradi pogone, ali daleko smo jos od tih zemelja, i jednostavno ovo je nasa realnost nazalost. P.s. A i zaista neverujem da drzava nece da ucestvuje u svemu i da ce sve biti na opstini.
pre 7 godina
Sve je bilo dogovoreno da otvore fabriku u Kuli, ali mig republicke vlasti i evo vidimo gde ce se otvoriti. Toliko o ljubavi naprednjaka prema Vojvodini....
pre 7 godina
Najčešći retorički zahtev koji se može čuti je upravo "zidajte fabrike". Slažem se da treba razmotriti mogućnost da se građani Paraćina direktno izjasne o ovom pitanju kako ne bi posle bilo nezadovoljnih, jer biće ih u svakom slučaju.
pre 7 godina
Nekada su preduzeca radila i terene i skole i naselja , pa cak i stanove...Bez proizvodnje Srbija ne moze napred, a drzava treba da uzme u obzir ovu ponudu, jer Paracin treb isto da se razvija kao i S. Pazova, Indjija i druge opstine.
pre 7 godina
Borg: Računica ti možda i tačna, samo što te uplate idu iz naših džepova. To plaća DRŽAVA SRBIJA , a ne Delfi. Oni uzimaju samo profit! 10.000 evra po radniku na pet godina iznosi 2.000 evra godišnje po radniku. Ako je plata 23.000 din.to je manje od 200 evra mesečno! Tek pete godine Delfi bi , ako ne ode, mogao da plaća radnike. Dotle je to trošak države! I za plate i za doprinose, penzione, za zdravstvo , itd.
pre 7 godina
Matematika je ekzaktna nauka i 1 plus 1 su uvek 2. Mislim da je krajnje vreme da vecina politicara uzme dodatne casove iz elementarnih predmeta koji se uce u osnovnoj skoli pa kad to savladaju onda da predju na srednju skolu...itd.... Veoma je lako trositi novac koji nisi zaradio, koji nije tvoj.
pre 7 godina
ko pristane da gradi halu privatnoj firmi iz budzeta sigurno ide na robiju kad tad i to po vise osnova
pre 7 godina
Taj DELPHI, je l' to onaj Delphi Automotive, što je 2005. zatvorio 24 fabrike u SAD, a 2006. najavio da će od preostalih 29 u SAD prodati 21?
Onaj što je 2007. u Španiji zatvorio fabriku (1600 radnika i 2500 indirektno zaposlenih) iako je obećao da će raditi do 2010. pošto su dobili pomoć države od 25 miliona evra?
Takve priče davanja subvencija je svojevremeno započeo Dinkić u manjem obimu, a ovima koji su sada na vlasti je to jedini način da pokažu narodu kako se nešto kao radi.
I naravno, zaposliće se samo oni koji budu imali KNJIŽICU vladajuće stranke.
Njima se ne isplati da omoguće razvoj privatnog biznisa u Srbiji, jer time UDBA gubi KONTROLU nad kapitalom, ako je većina privatnika nezavisna od vlasti, onda ne mogu da rade šta hoće preko zakona i inspekcija, pošto bi jaka udruženja privrednika vršila ogroman pritisak na političare, tražili bi nezavisno i efikasno sudstvo (zbog brže naplate dugova, sporova oko ugovora i sl.), a u tim firmama bi radila većina građana pa bi i oni bili svesniji koliko je neka vlast dobra ili loša.
Ovako, kako se za sada radi, mnogima koji dobiju poslove u takvim firmama (čiji dolazak i plate za prvih 2-3 godine su plaćene iz budžeta, dok nas MMF ucenjuje cenama struje, vode...) ova vlast ispadne super, jer su, eto, 10 godina bili bez posla!
Tako ova garnitura sebi obezbeđuje glasove na sledećim izborima i još 4 godine vlasti, a kad ceo sistem pukne, oni će pobeći na Bahame i sl., a za Srbiju ih zabole.
pre 7 godina
Mi vec placamo samodoprinos. Zove se porez. A ovaj komunisticki kadrovik nek se edukuje malo. Kakva glupa izjava. Samodoprinos... Samodoprinesi ti nama pa emigriraj.
79 Komentari
Sortiraj po: