Ponedeljak, 20.06.2016.

13:19

"Srbija nema snage ni za ove penzije i plate"

Plate u javom sektoru trebalo bi da budu zamrznute i u 2017, a penzije i u 2018. godini kako bi se ostvarile neophodne uštede za ozdravljenje javnih finansija.

Izvor: Tanjug

"Srbija nema snage ni za ove penzije i plate" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

120 Komentari

Sortiraj po:

Petar

pre 7 godina

Moja firma je propala jer je drzava alava. Poceli smo da radim ,odlicna ideja na korist svih, nismo imali kapital nego zaradjivalo u hodu,ali nameti u vidu poreze,taksi,pravila, gluposti su doveli do toga da smo sada duzni,nada je ugasena ljudi nisu zaposleni. Siguran sam da je ovakvih stotine hiljada. Porez teeba da se placa samo onda kada se realno i zaradjuje. Mnogim poslovima je potrebno vreme da se razviju. Hoce ljudi i da pomognu i rade dzabe i sve,ali drzava satire sve ostalo. Ali dobro,glasali ste kako ste glasali.

politikologapsolvent

pre 7 godina

@goblin
,,Dobro ajde onda da povecamo plate u javnom sektoru pa da nam svane. I to je centralni problem srba. Mi znamo da nista ne valja a kad treba nesto da promenimo, kako god okrenes ne valja. I onda covek dodje do zakljucka da je ovo sad idealno" ja ovo svakako ne predlažem. Ne znam otkud ti da je ovo stanje idealno?

,,[...]sav taj novac iskoristiti za smanjenje poreza i doprinosa i uredjenje industrijskih zona, da bi smo povecali broj radnik u proizvodnji"
apsolutno se slažem sa ovim. I to bi bio, između ostalog, moj predlog. Ovako ne funkcioniše i to je jasna stvar. Privredi očigledno trebaju niskokamatni krediti da bi prodihala, a ne bi bilo loše ni da se omoguće krediti za otvaranje firmi i započinjanje sopstvenog poslovanja.

Glupakpočetnik

pre 7 godina

Pa da li je moguće da u našoj državi nema jednog pametnog? Neće se ništa pomoći daljimsmanjivanjem plata i penzija niti zamrzavanjem istih. Ovo poslednje naročito ne zato što će nam cene svakako ići gore. Umesto ovakve "štednje" treba smanjiti državna zahvatanja u vidu akciza, i namete. Zašto? Pa jednostavno, ako narodu bude malo više para ostajalo u džepu više će trošiti, a ništa ne pokreće ekonomiju, proizvodnju i trgovinu kao promet! Dakle, smanjite namete pa ćete ohrabriti ljude da započnu neki biznis i time dobijate više obveznika koji će plaćati namete (100 obveznika po 1000 dinara je bolje nego 30 obveznika po 2000, zar ne?), osim toga, kada ljudi imaju para da troše i oni koji bi hteli imaju računicu da nešto proizvode jer će neko imati novca do to i kupi. Naravno, ništa ne može preko noći, pa ni ovo, ali s vremenom para može da bude samo više. Dok god su pare u državnim rukama a ne u rukama naroda od te države nema ništa jer ekonomiju jedne države ne pokreće ta država nego njen narod koji kupuje, proizvodi i prodaje. Prosto je, samo na žalost kod nas nema ko da mućne glavom i uradi ono što stvarno treba da bi nam bilo bolje (a možda i ne sme?).

Schtrebers

pre 7 godina

Možda nisam u pravu, ali ovo zamrzavanje i beskrajna smanjenja nemaju smisla. Neko je plaćao penziono, radio kao magarac, i sada jedva sklapa kraj s krajem da bi ovakvi u vrhu imali neopravdano velike plate i penzije. Ovde sistem treba da se menja, da se donose novi zakoni. Pre svega, o uvozu i proizvodnji. Umesto što toliko uvozimo i ono što mi proizvodimo, bolje je da se podstakne proizvodnja. Na primer, ako neko želi da otvori trgovinsku radnju u Srbiji, mora da se obaveže da će 70% proizvoda biti domaći. Ovako ne znam da li je i 20%. Treba pomoći malim proizvođačima, a ne lupati im ogromne poreze. Treba uvesti univerzalnu platu za sve, tipa 200e, i onda se na to uvode platni razredi, prema radnom stažu, stepenu obrazovanja, ili vrsti posla. I treba dovesti sposobne ljude na ovakve funkcije. Samo, od toga ništa neće biti. I ako se već smanjuju plate, zašto se ne smanje akcize i PDV?

Goblin

pre 7 godina

(politikologapsolvent, 21. jun 2016 11:27)

Dobro ajde onda da povecamo plate u javnom sektoru pa da nam svane. I to je centralni problem srba. Mi znamo da nista ne valja a kad treba nesto da promenimo, kako god okrenes ne valja. I onda covek dodje do zakljucka da je ovo sad idealno.

Mi moramo da podvucemo jednu liniju i da kazemo sto smo do sad radili - radili smo, od danas krecemo sve od pocetka.

Mora da se utvrdi koja su sve radna mesta potrebna i da odaberemo najbolje kandidate, ostale otpustiti. I onda kada ustedimo na tim radnicima i na subvencijama i na gubicima javnih preduzeca-gubitasa, sav taj novac iskoristiti za smanjenje poreza i doprinosa i uredjenje industrijskih zona, da bi smo povecali broj radnik u proizvodnji.

politikologapsolvent

pre 7 godina

@Don Kihot, ti ne razumes uopste ekonomiju. Jedna trecina ukupno zaposlenog stanovnistva je na drzavnim jaslama. Ako im smanjis plate, smanjice se njihova potrosnja sto ce se neminovno odraziti i na prihode koje ostvaruju privatnici. Ako se smanje prihodi kod privatnika i privatnici ce smanjiti plate/otpustati, a osim toga smanjice se i drzavni prihod od PDV-a i drugih poreza. Ne branim ja ovde drzavni sektor, i slazem se da bi ga trebalo smanjiti (viskovi napolje, suvisne agencije ugasiti), ali smanjivati vec male plate i penzije, to nije resenje. neka ukinu subvencije, na njih damo milijardu evra godisnje, a mozda i vise.

Sacha

pre 7 godina

Koliko se radi u državnoj administraciji, plate su im prevelike. Prošle godine sam otvorio firmu i još nisam dobio rešenje o porezu!

Петар

pre 7 godina

Најбоље би било да радимо и да вам дајемо паре, чисто да имате за скупштински ресторан

auuuu

pre 7 godina

sve vam je radulović već ovo rekao pre 4 godine... ne vredi stezati sto puta. ne ložite se da nam izvoz raste jer je jasno da sve manje proizvodimo tako da nemamo ni šta da izvozimo, već uvozimo stvari sve lošijeg i lošijeg kvaliteta za manje pare tako da deluje da nam odnos izvoza i uvoza nije toliko strašan. u realnosti je ekonomska situacija nikad gora i dižemo kredite i jurimo investitore da održimo socijalni mir. naravno dobar deo toga ide stranačkim aparatima. ne zaboravite da kad stranci nemaju kako da se naplate oni te gurnu u rat pa ti uzmu deo teritorije kao kompenzaciju. već nam se dešavalo.

laki

pre 7 godina

jadni penzioneri,ceo zivot placaju,a onda nema dovoljno za njih.Ukinite drzavni fond,pa ko zeli neka placa privatni.Hocete pare od fonda,a necete da placate

Jovan Mitrović

pre 7 godina

Najbolji i najefikasniji način da se ostvare ti procenti je da se Vama i Vama sličnima prepolove primanja. Vi biste onda imali sasvim dovoljno i više od mnogih a penzioneri i zaposleni mogli bi bar pristojno da žive. Vas je možda stotinak hiljada i bolje Vama nego 2 miliona penzionera i zaposlenima. Počnite ličnim primerom kako treba.

miki

pre 7 godina

ajde vise nek prestanu netacne tvrdnje o javnom i privatnom sektoru. Apsolutno je netacno da privatni sektor izdrzava javni, to je neko tako odvalio da je to strasno, ljudi shvatite jednom za svagda, drzava se finansira iz PDV-a koji svi mi placamo, bilo da radimo u privatnom ili javnom sektoru. Isto tako je cinjenica da u privatnom sektoru 98% ljudi je prijavljeno na minimalcu a prima znatno vece plate.

Don Kihot

pre 7 godina

Meni naši ljudi nikad neće biti jasni... Mnogi kažu - javni sektor je pijavica! Onda se pojavi Pavle Petrovic i kaze zamrzni plate u javnom sektoru, privatni sektor to ne moze da finansira. I onda svi komentatori graknu: samo znas da smanjujes plate!

Odlučite se: hoćete li bogat neradnički javni sektor ili nećete?

Goran

pre 7 godina

Pa zar premijer nije rekao da "počinje zlatno doba Srbije" a guvernerka da se oseća "opšte poboljšanje standarda građana" ? O kakvom sad opet stezanju kaiša i zamrzavanju plata i penzija ovaj nazovi stručnjak priča ? Ko tu sad muti ? ... Navedite mi primer neke uspešne zapadne ekonomije koja se razvila smanjenjem potrošnje / stezanjem kaiša , otpuštanjima, otimanjem od plata i penzija . E Srbijo dočekala si da 90% mladih mašta da pobegne odavde... I na kraju - verujete li tv dnevniku ili svojim očima ???

Gradjanin

pre 7 godina

Ne mora tako. Otpustite sve viskove koje traze normalne prijateljske drzave i ozdraviti Srbiju. A ovi sto ostaju bez posla, pa bez posla je i druga polovina Srbije pa nisu pomrli od gladi. I ovako su se svi preko veze i zaposlili jer nikad nije bio konkurs za javno preduzece u ovoj rupcagi.
Znaci otpustiti sve potrebne viskove iz javnih preduzeca i za godinu dana lagano, sa pola gasa mogu se podici i plate i penzije radnicima koji treba da ostanu, a ne onima koje drzimo eto da bi imali posao. Pa nije Srbija socijalna ustanova. Zato nam i jeste ovako jer se tako radilo. Snosimo svi posledice a oni i dalje "rade".

Aca-faca

pre 7 godina

Profesore izvinite ali ja vama nista ne verujem. Juce nam je nas premijer rekao da imamo veci rast od Nemacke i da ce nam za dve godine biti bolje nego ikom u Evropi?! Ja ipak vise verujem nasem premijeru , bar on nas nikad nije slagao i sve sto je do sad obecao to je i ostvario. Zar ne osecate kako nam dobro ide?! Bar mene je sramota, a Vas???

Srbija, zemlja kasti

pre 7 godina

Javnosektorasi i penzosi su se usrujali, ali, gospodo, ne brinite, gospodar radi na angazovanju novih armija nebitnih obespravljenih robova koji ce raditi za 150-200 evradi da bi vi imali vece plate i penzije.

Tak oda, bez brige, ima ko da vam zaradi plate i penzije pa cete imati vremena da i dalje kukate.

ИБАРСКИ МРМОТ

pre 7 godina

Господинова плата у овом органу је 200000дин............да прима 25000динара........питао бих га

ceo dan u javnom preduzecu

pre 7 godina

ovo je sve smišljeno ovaj viče smanjuje onda dodje premijer i poveća dva pošto i kaže eto uspeli smo povećamo iako nismo trebali.realno mi ne bih trebalo da povećavali plate jer nam je deficit od 3,t do 7% a ras nam je trenutno maksimalan 3%.al tu je kriv premijer i vlada jer četiri godine ne mogu da pokrenu proizvodnju

Uploudovac

pre 7 godina

Ukini penzije i otpusti sve što radi u javnom sektoru pa onda ti i Vučić možete zajedno da se hvalite vasim zapadnim vodjama kako ste postigli neverovatan uspeh !!!

Svaka cast

pre 7 godina

Predsednik Fiskalnog saveta Pavle Petrović je u potpunosti u pravu i ja ga beypredmetno podrzavam. Ako malo bolje razmislite, u slucaju da penzije budu zamrznute u toku 2017. i 2018. godine, ukupan broj penzionera ce opasti (uglavnom usled smrti zbog nedostatka novcanih sredstava za lekova, kao i zbog gladi), a samim tim ce i drzava ostvariti neophodne ustede u budzetu. Samo napred, kao sto je govorio Staljin: "Gde je covek - tu je problem". Uklonimo probleme iz Srbije.

samojed

pre 7 godina

da li je moguce da su nam se odlili svi mozgovi, i da je ostalo ovo sto sad vidimo i zivimo? Trenutno u srbiji ne postoji niti jedan jedini dugorocni plan drzave(bgh20,kk?), a takodje nemamo ni jednog politicara koji bi ga imao??! buducnost?

Mile

pre 7 godina

Jedino sto Pavle Petrović zna je politika štednje, rigidna i neefikasna mera, koja nikad nigde nije dala rezultat. Da se on pita, ne bi se ni primale plate. AJ da radimo džabe!?

s

pre 7 godina

Sve bi čovek mogao da razume da nije jedne sitnice: U Srbiji je stopa doprinosa za PIO 26%, a na primer u toj Švajcarskoj koja se ovde često pominje 11%. Ljudi nisu ni svesni koliko ih država plajčka.

Paja

pre 7 godina

A kolika je plata gospodinu Pavlu i ostalima koji lepo pricaju.Penzije se ne bi smele smanjivati. One jedine su zaradjene. Plate mnogi na funkcijama i rukovodecim mestima nisu zaradili.
(novi ljudi, 20. jun 2016 19:04)

Ne razumem logiku, ako plate nisu zaradjene onda nisu ni penzije...

Danko

pre 7 godina

Najbolje da eksperte iz fiskalnog saveta plaćamo 300 evra, da im eto pomognemo u odluci da i oni odu iz Srbije. Problem je zapravo taj što praktično 3 miliona građana Srbije nemaju visoko tehnološka znanja koja omogućavaju visoke plate. Pa ne očekujete valjda da neko ko radi u rudniku bakra ili pekar ili pisar ima istu platu kao lekar specijalista ili kao IT inženjer. Ne ide to tako... Surov vam je ovo svet. A mi nismo pripremljeni za globalizaciju. Da imamo 2 miliona visoko obrazovanih ljudi u IT-u, biotehnologijama i sl. imali bismo i za 3x veće plate i penzije ovako, mrka kapa

?

pre 7 godina

EPS, otpustanje viskova hitno i demonopolizacija energetskog trzista.
Sto se tice prosvete, svuda oko sebe vidim ljude koji veruju da je zemlja ravna ploca. Kada vam se dete vrati iz skole sa pricom o harpu i slicnim glupostima i teorijama, treba da ga ispisete iz skole ne da cekate poslednji trenutak.
Odvojiti zito.

dusan

pre 7 godina

samo se govori o zatezanju kaisa, ustedama bla bla, postoji i drugi nacin da se stanje odrzi i da bude bolje, a to je veci DBP!! znaci drzavo uradi nesto, napravi, stvori, ne uzimaj samo od naroda.

gandalf

pre 7 godina

Slusajuci i citajuci ovakve vesti sticem utisak da u ovoj drzavi niko nikad nista nije radio i da su ljudi po drzavnim firmama ustvari na socijalnoj pomoci ove zemlje, tj, treba da budemo srecni sto nam drzava uopste i ovoliko "pomaze" i daje. Naravno, ima tu stvarno izmisljenih radnih mesta i neradnika, ali velika vecina je itekako krvavo zaradila steceno. Ne dam da neko nipodastava rad i trud mojih roditelja zarad stvari za koje nisu oni krivi...za vas ne znam! Nije to bas tako drugovi i drugarice...

novi ljudi

pre 7 godina

Srbija na funkcijama i rukovodecim mestima nema ljude koji znaju resiti probleme. Svi su politicari sa nedovoljno znanja struke i bez ideja.

novi ljudi

pre 7 godina

A kolika je plata gospodinu Pavlu i ostalima koji lepo pricaju.Penzije se ne bi smele smanjivati. One jedine su zaradjene. Plate mnogi na funkcijama i rukovodecim mestima nisu zaradili.

Miki

pre 7 godina

Verujem da je ovaj gospodin ugledan strucnjak i profesor, ali zaista ga ne razumem. Jedinu stvar koju on prica godinama jeste da treba smanjiti plate. Ja bih ga pustio da bude premijer i neka smanji prosecnu platu na 300e. I hocete li onda biti zadovoljni ? Da li je to jedina ekonomska mera koju predlazete ?

politikologapsolvent

pre 7 godina

Pitanje za imenjaka Pavla Petrovića, ukoliko se smanje plate, šta će se dogoditi sa prihodom od poreza? Hoće li se povećati ili smanjiti? Smanjiće se. Rezanje plata NIJE rešenje, jer vodi u začaran krug. Smanjiš plate, opadnu prihodi pa opet nemaš za plate, pa ih opet smanjiš i tako u krug. Ukidanje agencija koje su viškovi (predizborno obećanje 2012. god.), smanjivanje broja zaposlenih u javnom sektoru, ukidanje subvencija stranim investitorima i razračunavanje sa korupcijom jeste samo deo rešenja.

Sloboda

pre 7 godina

Ma, smanjuj penzije.Sto penzionera za jednog savetnika.To je Vuciceva politika vec decenijama.I sta fali,uspesniji je od Angele,mozete li da zamislite.

Web Design

pre 7 godina

Srbija ima snage, ali nema vlast koja ne moze da se resi raznoraznih Saveta, Agencija, Komiteta i jos nekih organizacija koje su savetodavne i na utice nicim na ekonomsku politiku. Mogu poceti sa Fiskalnim savetom.

Db

pre 7 godina

Covek kaze da je potrebno da javni dug padne ispod 60%. Pa u avgustu 2012 je bio 54,7%, sto ne objasni sta se to desavalo od tada, ko je kriv za to l i kakav je njegov stav o tome? Inace su penzije od tada smanjene, a javni dug je povecan?! Kaze covek potrebno je zamrznuti plate i penzije da bi se smanjio njihov procenat na 8 i 11 posto BDP. Pa jel mu palo na pamet da jw mozda potrebno povecati BDP pa ce taj procenat sam pasti??

cojstvo i junastvo

pre 7 godina

Pa kada bi ovi svi na vrhu ( od lokalne samouprave do drzavne ) prestali da kradu i da svoje plate smanje na neku normalnu platu onda bi bilo mnogo bolje za sav ostali napacen obican narod i ne bi bilo toliko stezanja!

Oposum Lorem

pre 7 godina

Bitno je da je prosek plata prvi put u istoriji Sunčevog sistema preko 400€, da ćemo za, naravno, dve godine imati veći rast od Nemačke, da će nacija procvetati zbog železare, da smo ekonomski tigar u ovom delu galaksije, da vladar ne da penzije, da su "partneri" iz MMF-a impresionirani, da je AV poslao poruku Vašingtonu i Briselu i da ih je sirote spustio na zemlju. Sada znam zasigurno, jer to nigde nikada u životu nisam video, AV je najveći i najbesramniji lažov, prevarant i lopov kojeg je majka Srbija ikada iznedrila.

steva

pre 7 godina

"Veća plata i zaposlenost,iza nas stoji sila" ,"Imaćemo veći BDP od Nemačke" bio je juče bombasti naslov od preuzvišenog,a već danas Srbija nema snage ni za ove plate i penzije!!!??? Aparat za anesteziranje običnih ljudi radi punom parom ili je to samo štih proba?

moze

pre 7 godina

Smani prvo svoju platu od 200 i kusur hiljada ili jos bolje ugasite ovo telo od kvazi strucnjaka pa onda ugasite 200 i nesto agencija dajte otkaze mnogobrojnim direktorima pomocnjicima i savetnicima ukinite subvencije stranim firmama i da vidis ustedu od milijardu evra u budzetu
sve se moze kad se hoce ali vi necete preko vasih ledja nego preko ledja obicnih radnika i penzionera jel, i da vratite otete penzije i plate jer ste ih uzeli neustavno

BeKo

pre 7 godina

@(NikolaKG80, 20. jun 2016 16:10)

Ne govori se o budžetu već o BDP-u. BDP je 35 mldr € a budžet oko 9 mlrd €. 11% BDP za penzije je 3,85 mldr a budžeta je oko 42% + plate 8% BDP-a je 2,8 mlrd. oko 28% što zajedno daje 6.65 mlrd. Dakle skoro 70% budžeta ide na plate i penzije a ostatak od 2,35 mlrd. može ići u investicije.
Stanje je trenutno i gore jer je cilj 11+8%,ali se nažalost trenutni procenti ne spominju.

Bojan

pre 7 godina

Smanjite otpustanja ljudi tj rashodovnu stranu i fokusirajte se na prihodovnu. Smanjivanje rashoda ce jos vise produbiti recesiju, opteretiti socijalni sistem i napraviti druge eksternalije koje mozda nisu direktno vidljive na papiru, ali postoje.

Umjesto toga, povecajte produktivnost ljudima, napravite bolju organizaciju, smanjite ugradjivanje, lopovluk i provizije na minimum, i uvedite IT tehnologije ne samo provizorno. Dalje, napravite drzavnu strategiju koja ce direktno podrzati domacu proizvodnju (ne pljackanje putem SDI) kako bi se uvozni artikli mogli zamjeniti domacima. Glavni princip koji treba da primjenite je domacinsko poslovanje.

ns

pre 7 godina

Da mi je samo znati kolika primanja imaju ovi strucnjaci i kako zive?Sve moj do mojega.Pun mi ocin vas vrhunskih ekonomista kao i ovih sadasnjih,naravno i onih proslih pametnjakovica(da ih ne nabrajam,svi znamo ko su i sta su)

Svaki štediša ima svoh trošadžiju

pre 7 godina

Suštinski problem je filozofski/metodološki, a to je da neko ne može nikad da uštedi koliko neko drugi može da potroši. Vratite se, na primer, u 2001. godinu i pokušajte da sagledate u čemu je bila krucijalna greška u pogledu modela dugoročnog razvoja privrede, tačnije proizvodnje koja donosi višak vrednosti.

Goblin

pre 7 godina

(mare, 20. jun 2016 14:56)

Moram da se slozim sa vama na pitanju mera stednje. Svaki brucos na drzavnom ekonomskom fakultetu jos u prvom semestru nauci da mere stednje MOGU da imaju pozitivne efekte na kratak rok dok dugorocno SIGURNO imaju vece stete nego koristi.

Vas komentar je logican ali bojim se da nije potpun. Vi kazete da ako bi smo otpustili 50.000 ljudi( ja licno smatramo da mora oko 100-150.000) to bi dovelo do pada agregatne traznje i pada BDP-a. U pravu ste. Ali po vasoj logici, onda ajde da iposlimo jos 500.000 ljudi u javni sektor pa da povecamo agregatnu potrosnju i da nam BDP skoci 20%. U sistini ne moze. I onda dodjemo do zakljucka da je ovo stranje savrseno. I to je centralni problem Srbije, svi mi znamo da nista nije dobro ali ako bi smo morali nesto da promenimo onda ne valja, najbolje ovako da ostane.

Verujem da ste ekonomsista i da ste upoznati sa dilemom drzavni intervencionoizam vs. slobodno trziste. Jos od 15. veka merkantelisti su se zalagali za drz.intervencionizam, pa fiziokrati za vladavinu prirodnih zakona, pa klasicari za slobodno trziste, pa Kejnz za nuznost drz.interv....i danas su se slozili da mora i jedno i drugo.

Pa tako na dilemi stednja vs. potrosnja...Zasto ne bi moglo oba?! Oybiljno. Mi moramo da stedimo na sve nepotrebne stvari (kola, telefoni, poplocavanje ulica, visak zaposlenih koji nemaju sta da rade) a da sve to sto ustedimo krenemo sa agresivnim investicijama (sredjivanje ind.zona, poljoprivrednih zadruga...)

NikolaKG80

pre 7 godina

Meni ovo nije jasno. Izdvajanje iz budžeta za penzije je 11%, za plate 8%. Za šta se troši ostalih 81% novca iz budžeta? Da nije možda na gradnju puteva, škola, bolnica, lečenje bolesne dece u inostranstvu?

drmr

pre 7 godina

Pun mi je sesir ovih tzv ekonomista.
Omogucite ljudima da rade i da ZARADE,
Onima koji parazitiraju po drustvenim firmama,dati OTKAZ.
Kad govorite o ustedama,treba da stede oni koji najvise i trose,a ne oni koji ni za hleb nemaju.
Dokle bre vise po ledjima,ovog naroda,koji zivi svakim danom sve gore.

Privrednik

pre 7 godina

Ima, itekako ima snage. Problem u penzionom fondu je taj što neki imaju prevelike a neki premale penzije. Na primer neko je radio trideset godina sa visokom stručnomspremom a ima penziju od 40 000 a neko sa tom isto spremom prima 100 000 i više. A svi su to stekli u komunizmu gde su postojai monopoli a ne tržište.
(Aron, 20. jun 2016 13:37)


A sta bi ti? Da sa visokom skolskom spremom svi primaju istu ili slicnu penziju? To se zove uranilovka.Ne moze ekonomista sa ekonomskim fakultetom koji je radio u tekstilnom kompleksu na primer u Vranju ili metalskom sa niskim primanjima i malim doprinosima za PIO da se meri sa svojim kolegom koji je radio na drugom mestu sa velikim primanjima i velikim doprinosima. Danas se uzima ceo radni vek za obracun penzije

Majstor Mile

pre 7 godina

Za rast BNP mnogo je važinje podsticati potrošnju, a time i proizvodnju , uz nivo održive inflacije od oko 4-5 odsto , nego akcenat dati na punjenje budžeta isključivo fiskalnim putem , akcizama, PDV-om i doprinosima... Taj makroekonomski koncept danas je odbačen i od Stenli Morgana , g. Petroviću! Izadjite iz kabineta ili proguglajte malo ...toplo preporučujem.

Tata spalio Đenku

pre 7 godina

Ajde molim te, objasni nam sada i ti zašto mora stezanje kaiša i zašto kod nas ništa nije primenljivo što je svuda u svetu primenljivo!!?? Ajde i ti rame uz rame sa našim Gospodarem! Pokažite vašu genijalnost nad nama glupima!

Damijan

pre 7 godina

A u Švajcarskoj neće 2.500 evra svakog meseca, jer su pobedili na referendum ovi što imaju vise od 2.500 evra mesečno.. Eeeejj, pa se vi zapitajte gde su Švajcarci a de smo mi.. Pritom država im na planinama, ne može tamo da se poseje pšenica I pritom nisu gladni.. Eeee moja Srbio..

lelek

pre 7 godina

"penzije 11 % "...pa kad niste Ugasili PIO i prešli kao sav normalan svet na privatne penzione fondove.Pogledajte Hrvatsku ili druge zapadne zemlje.To je moglo da se krene još od 2000,pa bi sada svi penzioneri posle 2000 bili na teretu tih fondova .Ostali bi na budžetu samo "stariji" penzioneri koji su to pravo stekli pre 2000,pa bi njihov udeo u BDP opadao prirodom stvari.

volim zvezdu

pre 7 godina

nisu potrebne ustede,jedva iovako prezivljavamo.potrebne su FABRIKE!!!ne trzni centri,lidlovi, ikee,fontane na slaviji,fasade po beogradu ili setalista na savi.sve su to bukvalno smesne i neptofitabilne glu.....!!!i vec postaje paradoksalno da posle svake najave premijera kako nam na bilo kom polju sledi svetla buducnost,tog istog dana ili sutradan neki ekonomista dr,mr.prof. koji poznaje materiju izadje u javnost sa dijametralno suprotnom pricom kako nema para za podizanje plata,penzija,kako je rast bdp-a nemoguc,rast standarda misaona imenica,plata od 500 evra daleka kao pluton.ko koga ovde vise zaj.........???

Pametnjaković - there can be only one!

pre 7 godina

Zaro to nije moglo postepeno ranije, nego se čekalo da dug naraste 30 milijardi evra, to je sve otišlo na plate javnog sektora i penzije.

“Polovina neophodnih ušteda mogla bi da dođe od reformi Poreske uprave i po tom osnovu većih trajnih prihoda..."

Plašim se da to nije moguće jer se firme zatvaraju, lokali prazne, ljudi ostaju bez posla i za to je kriva i ova vlast kao i sve prethodne.

pomoćnik božidara đelića i stručnjak - ne ide

pre 7 godina

Jedan seljak iz Udovica, sela nadomak Smedereva, je najbolje opisao ljude kao što je Petrović. Umesto što savetuju ljude kako da mlate pare, zašto oni ne rade te poslove na kojima se mlate pare i prestanu da prodaju maglu studentima. Mi najviše brucoša primimo na Ekonomski i Pravni fakultet. Svi smo svedoci činjenice da niti imamo ekonomiju a još manje pravni poredak u državi.

acomurija

pre 7 godina

Neki dan je bila brojka: u Vojvodini "visak" u drzavnoj upravi 250 osoba a u Srbiji bez pokrajine 14,500!
Sve doktori do doktora, ucenici i specijalizanti "megatrenda", glume savetnike i savete, premijere i ministre, a ekonomsku politiku vodi MMF!
Kog crnog djavola placamo vladu??? Radi slikanja i inacenja samih sa sobom, pa sa novinarima, s narodom..?

pdb

pre 7 godina

Resenje je jednostavno, otpuste se svi zaposleni koji nemaju rezultate i ne rade, samanjite broj poslanika, direktora i smanjite svima plate koji imaju preko 100.000 dinara i Srbija bi vec tada bila bogata zemlja.

Nesa

pre 7 godina

A da pocnemo da stedimo tako sto cemo da raspustimo fiskalni savet, i onako pricaju isto vec vodinama.Smanjiti broj poslanika sa 250 na 50...ukinuti savetnike i vozace politicarima, lokalnoj samoupravi. ako su glupi i trebaju im savetnici da vide drzavu, onda ne treba da budu tu gde jesu.Isto tako, svi oni mogu sami da voze svoja kola, ne treba im drzavni auto i vozac.Riba smrdi od glave.

bg

pre 7 godina

klasicni birokrata brani birokratiju a predlaze da poreska dere sirotinju i namakne pare
interesantno,niko od njih ne predlaze reforme propisa i dazbina da bi se pozaposljavali mali preduzetnici(koje oderu odmah na pocetku) .

Mihajlo

pre 7 godina

Ne slažem se sa konstatacijom da nema previše zaposlenih u javnom sektoru. To nije dobro sagledano. To je ogroman teret za ovu zemlju, jer ih je previše zaposlenih a ništa ne rade pa tako i ne doprinose oporavku zemlje.Sa otpuštanjem oko 100.000 nepotrebnih radnika u javnom sektoru u raznoraznim agencijama koje su sve locirane u Beogradu i njima je veoma lep život - plata ide a ništa ne rade.Gospodin Radulović je lepo objasnio koje su t9o uštede sa otpuštanjem viška i nepotrebnog broja radnika.Veoma prosto i nadasve jasno!!!

Milan

pre 7 godina

A kako bi bilo da malo smanjimo broj svih tih strucnjaka, savetnika i ekonomista koji su na teretu budzeta? Ne bi bilo lose istraziti koliko ih ima, koliki je njihov doprinos i kolike su im plate.

izadje na videlo

pre 7 godina

pomenu li neko da u vojvodjanskoj Vladi (!) ima nekih 12 sekretara?
Asto se, recimo, ne bi svi politicari odrekli godisnje zarade, za ljubav napretka ekonomije!
Evo, ja pristajem da budem poslanik bez plate!

printerMB

pre 7 godina

ustede je naravno moguce postici i na druge nacine,ali nema politickog konsenzusa.
nepotrebni zamenici,pomocnici,savetnici,sekretari i sl.ako ministri ne mogu bez njih,onda i nisu ministri
nevladine organizacije
izbori(finansiranje politickih stranaka)
placanja izbornih komisija na izbornim mestima politickih stranaka,jer ko hoce da kontrolise neka to i radi ali za svoj gros
avioni,helikopteri i ostala cuda,koja u ovoliko maloj zemlji ne mogu ni da uzlete
finansiranje klubova,jer ko ne moze sam,zasto bi mu narod(drzava)placao
treba li jos?
pridruzite se u nabrajanju...

vrlo je jednostavno

pre 7 godina

Ima, itekako ima snage. Problem u penzionom fondu je taj što neki imaju prevelike a neki premale penzije. Na primer neko je radio trideset godina sa visokom stručnomspremom a ima penziju od 40 000 a neko sa tom isto spremom prima 100 000 i više. A svi su to stekli u komunizmu gde su postojai monopoli a ne tržište.
(Aron, 20. jun 2016 13:37)

Potpuno si promasio temu.
1. Nikad nije bilo komunizma nego je bilo socijalisticko samoupravljanje.
2. Tog "komunizma" nema na ovim prostorima nekih 30-ak godina

I nisu problem razlike u visini penzija, nego je problem sto mi nista ne stvaramo a trosimo. Penzioni fondovi su potpuno unisteni devedesetih godina proslog veka. Niko nije hteo/mogao da ih oporavi i to je to.

mileta

pre 7 godina

ja predlazem da se ukinu plate nama robovima kod privatnika a da se ista poveca u javnom sektoru jedno 50% i da im se odredi odmor od min 50 radnih dana. jer non stop slusamo o platama u javnom sektoru a nas prosjake kod privatnika niko ne pominje

alex

pre 7 godina

U potpunosti se slažem sa profesorom Petrovićem da trebamo da pravimo uštede na polju javnih finansija,ali i dajem predlog da se ukine fiskalni savet.
Pozz.

g

pre 7 godina

Budzetske ustede koje se ostvaruju umanjenjem plata i penzija su beznacajne u odnosu na budzetsko rasipnistvo zbog propalih javnih preduzeca, tajnih ugovora, neznanja i nekompetencije, kao i kradje drzavnog novca od strane onih koji imaju pristup. Tako da gospodine Petrovicu, vi koji koristite prostorije, opremu i softversko-hardversku podrsku mene i mojih kolega za cije zamrzavanje plata se zalazete, a sami primate pitaj boga koliko i vodite jedan tim koji apsolutno nikakav uticaj nema, prvo sebe razresite i rastereretite budzet Srbije oko koga se toliko sekirate!

popeye

pre 7 godina

Колико би се само пензија могло исплатити уместо плата разних, ничим углавном изазваних, савета и саветника!? Сигуран сам да је трошак свих тих саветника (који вам притом никад неће рећи како новац и да зарадите) који се плаћају из буџета, обзиром на висине њихових примања, вероватно близак износу пензија. Новинари може провера овога?

mare

pre 7 godina

Ovi stručnjaci iz Fiskalnog seveta nemaju svoj stav nego MMF-ov. Štednja koju su svi forisirali posle 2008-g nigde nije urodila plodom već je napravila još gore stanje. Primer Grčke sve objašnjava, imali su ogromne rezove javne potrošnje i na kraju još veći dug, veću nezaposlenost....
Štednja sama po sebi ne donosi ništa cilj bi trebalo da bude rast BDP-a. Fiskalni multiplokator kaže da na 1% rezanja javne potrošnje(štednje), BDP pada 2%.
Ako bi Srbija otpustila 50,000 iz javnog sektora šta logički može da se desi kad u privatnom sektoru ne mogu da se zaposle, gde bi ti ljudi radili? I na kraju, pada agregatna tražnja, i svima se stanje pogoršava i privatnom sektoru i državi. Evo primer, mi štedimo od 2012g i šta imamo? Najmanji rast u regionu od 1,9%, ogromnu nezapodlenost, i rast javnog duga...

Amidza

pre 7 godina

Slazem se ja sa Vama profesore da je stanje tesko,ali brojke na papiru i kvalitet zivota se jako razlikuju. Plate i penzije nisu dovoljne za bioloski opstanak. Jedino resenje jeste podizanje GDP-a,jer tada u masi budzeta ce ovaj nivo plata i penzija da pada. Gledate sve parametre osim toga i tu se.krije zamka

marko

pre 7 godina

Evo imam ja predlog:
Svi da dajemo državi na sve namete koje već imamo po 100.000 rsd kako bi se ista iz bule izvukla.
Mislim da je to sasvim ok i da bi SNS na čelu sa Vučićem to odobrila.
Šta vi mislite?

Rale

pre 7 godina

Onda neka drzava fino ukine drzavni penzioni fond i neka uvede privatne penzione fondove (dobrovoljne) i mirna Backa! Uf, cekaj - onda drzava nece moci da mlati pare od svake plate svakog radnika u Srbiji (jer ce radnici birati da li da uopste uplacuju sebi penziju, koliko % od plate da uplacuju, i kom od privatnih penzionih fondova da uplacuju)....

misko

pre 7 godina

Jedino resenje je da ovi odu i da prepuste vodjenje drzave SPOSOBNIM, PAMETNIM, OBRAZOVANIM ljudima koji zanaju sta treba uraditi. Pre svega smanjiti subvencije i smanjiti-otpustiti partijske poslusnike koji su zaposlili bez ikakve potrebe.

Uvrediće se "sveznajući"

pre 7 godina

Ha Profesore nemoj da te čuje najveći stručnjak za ekonomiju ,privredni rast i finansije AV. Neće ti oprostiti što mu pobijaš "činjenice".

Aron

pre 7 godina

Ima, itekako ima snage. Problem u penzionom fondu je taj što neki imaju prevelike a neki premale penzije. Na primer neko je radio trideset godina sa visokom stručnomspremom a ima penziju od 40 000 a neko sa tom isto spremom prima 100 000 i više. A svi su to stekli u komunizmu gde su postojai monopoli a ne tržište.

deca iz komsiluka

pre 7 godina

Vazno da za vas ima! Samo nam jednom objasnite koja je vasa uloga! Na dve nedelje izbacujete iste procene i dajete iste savete! Neka pocne usteda od vas jel moze?

Ispravljač krivina

pre 7 godina

Put do cilja, je iskustvo veće od samog ostvarenja tog cilja. Još kad imate slobodu da birate puteve razne, i da bez ograničenja, strpljenja i odgovornosti vozite... Pa to je bogato životno iskustvo, na kojem, vam zavidim.

Beeeeeeeee...a moze I Muuuuuuu a moze I ...

pre 7 godina

Nema nema para ljudi,mora da se stedi mora da se pritegne Kais, jos.
Uostalom ugledajte se malo na nase politicare koji stede na svemu i svacemu cak I vise nego sto treba I sve su siromasniji I to sve zbog nas,pa kad mogu oni sto ne bi mogli I mi jos...

Beeeeeeeee...a moze I Muuuuuuu a moze I ...

pre 7 godina

Nema nema para ljudi,mora da se stedi mora da se pritegne Kais, jos.
Uostalom ugledajte se malo na nase politicare koji stede na svemu i svacemu cak I vise nego sto treba I sve su siromasniji I to sve zbog nas,pa kad mogu oni sto ne bi mogli I mi jos...

deca iz komsiluka

pre 7 godina

Vazno da za vas ima! Samo nam jednom objasnite koja je vasa uloga! Na dve nedelje izbacujete iste procene i dajete iste savete! Neka pocne usteda od vas jel moze?

Uvrediće se "sveznajući"

pre 7 godina

Ha Profesore nemoj da te čuje najveći stručnjak za ekonomiju ,privredni rast i finansije AV. Neće ti oprostiti što mu pobijaš "činjenice".

misko

pre 7 godina

Jedino resenje je da ovi odu i da prepuste vodjenje drzave SPOSOBNIM, PAMETNIM, OBRAZOVANIM ljudima koji zanaju sta treba uraditi. Pre svega smanjiti subvencije i smanjiti-otpustiti partijske poslusnike koji su zaposlili bez ikakve potrebe.

mare

pre 7 godina

Ovi stručnjaci iz Fiskalnog seveta nemaju svoj stav nego MMF-ov. Štednja koju su svi forisirali posle 2008-g nigde nije urodila plodom već je napravila još gore stanje. Primer Grčke sve objašnjava, imali su ogromne rezove javne potrošnje i na kraju još veći dug, veću nezaposlenost....
Štednja sama po sebi ne donosi ništa cilj bi trebalo da bude rast BDP-a. Fiskalni multiplokator kaže da na 1% rezanja javne potrošnje(štednje), BDP pada 2%.
Ako bi Srbija otpustila 50,000 iz javnog sektora šta logički može da se desi kad u privatnom sektoru ne mogu da se zaposle, gde bi ti ljudi radili? I na kraju, pada agregatna tražnja, i svima se stanje pogoršava i privatnom sektoru i državi. Evo primer, mi štedimo od 2012g i šta imamo? Najmanji rast u regionu od 1,9%, ogromnu nezapodlenost, i rast javnog duga...

volim zvezdu

pre 7 godina

nisu potrebne ustede,jedva iovako prezivljavamo.potrebne su FABRIKE!!!ne trzni centri,lidlovi, ikee,fontane na slaviji,fasade po beogradu ili setalista na savi.sve su to bukvalno smesne i neptofitabilne glu.....!!!i vec postaje paradoksalno da posle svake najave premijera kako nam na bilo kom polju sledi svetla buducnost,tog istog dana ili sutradan neki ekonomista dr,mr.prof. koji poznaje materiju izadje u javnost sa dijametralno suprotnom pricom kako nema para za podizanje plata,penzija,kako je rast bdp-a nemoguc,rast standarda misaona imenica,plata od 500 evra daleka kao pluton.ko koga ovde vise zaj.........???

bg

pre 7 godina

klasicni birokrata brani birokratiju a predlaze da poreska dere sirotinju i namakne pare
interesantno,niko od njih ne predlaze reforme propisa i dazbina da bi se pozaposljavali mali preduzetnici(koje oderu odmah na pocetku) .

pomoćnik božidara đelića i stručnjak - ne ide

pre 7 godina

Jedan seljak iz Udovica, sela nadomak Smedereva, je najbolje opisao ljude kao što je Petrović. Umesto što savetuju ljude kako da mlate pare, zašto oni ne rade te poslove na kojima se mlate pare i prestanu da prodaju maglu studentima. Mi najviše brucoša primimo na Ekonomski i Pravni fakultet. Svi smo svedoci činjenice da niti imamo ekonomiju a još manje pravni poredak u državi.

Nesa

pre 7 godina

A da pocnemo da stedimo tako sto cemo da raspustimo fiskalni savet, i onako pricaju isto vec vodinama.Smanjiti broj poslanika sa 250 na 50...ukinuti savetnike i vozace politicarima, lokalnoj samoupravi. ako su glupi i trebaju im savetnici da vide drzavu, onda ne treba da budu tu gde jesu.Isto tako, svi oni mogu sami da voze svoja kola, ne treba im drzavni auto i vozac.Riba smrdi od glave.

NikolaKG80

pre 7 godina

Meni ovo nije jasno. Izdvajanje iz budžeta za penzije je 11%, za plate 8%. Za šta se troši ostalih 81% novca iz budžeta? Da nije možda na gradnju puteva, škola, bolnica, lečenje bolesne dece u inostranstvu?

g

pre 7 godina

Budzetske ustede koje se ostvaruju umanjenjem plata i penzija su beznacajne u odnosu na budzetsko rasipnistvo zbog propalih javnih preduzeca, tajnih ugovora, neznanja i nekompetencije, kao i kradje drzavnog novca od strane onih koji imaju pristup. Tako da gospodine Petrovicu, vi koji koristite prostorije, opremu i softversko-hardversku podrsku mene i mojih kolega za cije zamrzavanje plata se zalazete, a sami primate pitaj boga koliko i vodite jedan tim koji apsolutno nikakav uticaj nema, prvo sebe razresite i rastereretite budzet Srbije oko koga se toliko sekirate!

Aron

pre 7 godina

Ima, itekako ima snage. Problem u penzionom fondu je taj što neki imaju prevelike a neki premale penzije. Na primer neko je radio trideset godina sa visokom stručnomspremom a ima penziju od 40 000 a neko sa tom isto spremom prima 100 000 i više. A svi su to stekli u komunizmu gde su postojai monopoli a ne tržište.

Oposum Lorem

pre 7 godina

Bitno je da je prosek plata prvi put u istoriji Sunčevog sistema preko 400€, da ćemo za, naravno, dve godine imati veći rast od Nemačke, da će nacija procvetati zbog železare, da smo ekonomski tigar u ovom delu galaksije, da vladar ne da penzije, da su "partneri" iz MMF-a impresionirani, da je AV poslao poruku Vašingtonu i Briselu i da ih je sirote spustio na zemlju. Sada znam zasigurno, jer to nigde nikada u životu nisam video, AV je najveći i najbesramniji lažov, prevarant i lopov kojeg je majka Srbija ikada iznedrila.

mileta

pre 7 godina

ja predlazem da se ukinu plate nama robovima kod privatnika a da se ista poveca u javnom sektoru jedno 50% i da im se odredi odmor od min 50 radnih dana. jer non stop slusamo o platama u javnom sektoru a nas prosjake kod privatnika niko ne pominje

Rale

pre 7 godina

Onda neka drzava fino ukine drzavni penzioni fond i neka uvede privatne penzione fondove (dobrovoljne) i mirna Backa! Uf, cekaj - onda drzava nece moci da mlati pare od svake plate svakog radnika u Srbiji (jer ce radnici birati da li da uopste uplacuju sebi penziju, koliko % od plate da uplacuju, i kom od privatnih penzionih fondova da uplacuju)....

moze

pre 7 godina

Smani prvo svoju platu od 200 i kusur hiljada ili jos bolje ugasite ovo telo od kvazi strucnjaka pa onda ugasite 200 i nesto agencija dajte otkaze mnogobrojnim direktorima pomocnjicima i savetnicima ukinite subvencije stranim firmama i da vidis ustedu od milijardu evra u budzetu
sve se moze kad se hoce ali vi necete preko vasih ledja nego preko ledja obicnih radnika i penzionera jel, i da vratite otete penzije i plate jer ste ih uzeli neustavno

alex

pre 7 godina

U potpunosti se slažem sa profesorom Petrovićem da trebamo da pravimo uštede na polju javnih finansija,ali i dajem predlog da se ukine fiskalni savet.
Pozz.

Svaka cast

pre 7 godina

Predsednik Fiskalnog saveta Pavle Petrović je u potpunosti u pravu i ja ga beypredmetno podrzavam. Ako malo bolje razmislite, u slucaju da penzije budu zamrznute u toku 2017. i 2018. godine, ukupan broj penzionera ce opasti (uglavnom usled smrti zbog nedostatka novcanih sredstava za lekova, kao i zbog gladi), a samim tim ce i drzava ostvariti neophodne ustede u budzetu. Samo napred, kao sto je govorio Staljin: "Gde je covek - tu je problem". Uklonimo probleme iz Srbije.

popeye

pre 7 godina

Колико би се само пензија могло исплатити уместо плата разних, ничим углавном изазваних, савета и саветника!? Сигуран сам да је трошак свих тих саветника (који вам притом никад неће рећи како новац и да зарадите) који се плаћају из буџета, обзиром на висине њихових примања, вероватно близак износу пензија. Новинари може провера овога?

pdb

pre 7 godina

Resenje je jednostavno, otpuste se svi zaposleni koji nemaju rezultate i ne rade, samanjite broj poslanika, direktora i smanjite svima plate koji imaju preko 100.000 dinara i Srbija bi vec tada bila bogata zemlja.

Mihajlo

pre 7 godina

Ne slažem se sa konstatacijom da nema previše zaposlenih u javnom sektoru. To nije dobro sagledano. To je ogroman teret za ovu zemlju, jer ih je previše zaposlenih a ništa ne rade pa tako i ne doprinose oporavku zemlje.Sa otpuštanjem oko 100.000 nepotrebnih radnika u javnom sektoru u raznoraznim agencijama koje su sve locirane u Beogradu i njima je veoma lep život - plata ide a ništa ne rade.Gospodin Radulović je lepo objasnio koje su t9o uštede sa otpuštanjem viška i nepotrebnog broja radnika.Veoma prosto i nadasve jasno!!!

marko

pre 7 godina

Evo imam ja predlog:
Svi da dajemo državi na sve namete koje već imamo po 100.000 rsd kako bi se ista iz bule izvukla.
Mislim da je to sasvim ok i da bi SNS na čelu sa Vučićem to odobrila.
Šta vi mislite?

politikologapsolvent

pre 7 godina

Pitanje za imenjaka Pavla Petrovića, ukoliko se smanje plate, šta će se dogoditi sa prihodom od poreza? Hoće li se povećati ili smanjiti? Smanjiće se. Rezanje plata NIJE rešenje, jer vodi u začaran krug. Smanjiš plate, opadnu prihodi pa opet nemaš za plate, pa ih opet smanjiš i tako u krug. Ukidanje agencija koje su viškovi (predizborno obećanje 2012. god.), smanjivanje broja zaposlenih u javnom sektoru, ukidanje subvencija stranim investitorima i razračunavanje sa korupcijom jeste samo deo rešenja.

cojstvo i junastvo

pre 7 godina

Pa kada bi ovi svi na vrhu ( od lokalne samouprave do drzavne ) prestali da kradu i da svoje plate smanje na neku normalnu platu onda bi bilo mnogo bolje za sav ostali napacen obican narod i ne bi bilo toliko stezanja!

steva

pre 7 godina

"Veća plata i zaposlenost,iza nas stoji sila" ,"Imaćemo veći BDP od Nemačke" bio je juče bombasti naslov od preuzvišenog,a već danas Srbija nema snage ni za ove plate i penzije!!!??? Aparat za anesteziranje običnih ljudi radi punom parom ili je to samo štih proba?

izadje na videlo

pre 7 godina

pomenu li neko da u vojvodjanskoj Vladi (!) ima nekih 12 sekretara?
Asto se, recimo, ne bi svi politicari odrekli godisnje zarade, za ljubav napretka ekonomije!
Evo, ja pristajem da budem poslanik bez plate!

acomurija

pre 7 godina

Neki dan je bila brojka: u Vojvodini "visak" u drzavnoj upravi 250 osoba a u Srbiji bez pokrajine 14,500!
Sve doktori do doktora, ucenici i specijalizanti "megatrenda", glume savetnike i savete, premijere i ministre, a ekonomsku politiku vodi MMF!
Kog crnog djavola placamo vladu??? Radi slikanja i inacenja samih sa sobom, pa sa novinarima, s narodom..?

Milan

pre 7 godina

A kako bi bilo da malo smanjimo broj svih tih strucnjaka, savetnika i ekonomista koji su na teretu budzeta? Ne bi bilo lose istraziti koliko ih ima, koliki je njihov doprinos i kolike su im plate.

Pametnjaković - there can be only one!

pre 7 godina

Zaro to nije moglo postepeno ranije, nego se čekalo da dug naraste 30 milijardi evra, to je sve otišlo na plate javnog sektora i penzije.

“Polovina neophodnih ušteda mogla bi da dođe od reformi Poreske uprave i po tom osnovu većih trajnih prihoda..."

Plašim se da to nije moguće jer se firme zatvaraju, lokali prazne, ljudi ostaju bez posla i za to je kriva i ova vlast kao i sve prethodne.

ns

pre 7 godina

Da mi je samo znati kolika primanja imaju ovi strucnjaci i kako zive?Sve moj do mojega.Pun mi ocin vas vrhunskih ekonomista kao i ovih sadasnjih,naravno i onih proslih pametnjakovica(da ih ne nabrajam,svi znamo ko su i sta su)

drmr

pre 7 godina

Pun mi je sesir ovih tzv ekonomista.
Omogucite ljudima da rade i da ZARADE,
Onima koji parazitiraju po drustvenim firmama,dati OTKAZ.
Kad govorite o ustedama,treba da stede oni koji najvise i trose,a ne oni koji ni za hleb nemaju.
Dokle bre vise po ledjima,ovog naroda,koji zivi svakim danom sve gore.

vrlo je jednostavno

pre 7 godina

Ima, itekako ima snage. Problem u penzionom fondu je taj što neki imaju prevelike a neki premale penzije. Na primer neko je radio trideset godina sa visokom stručnomspremom a ima penziju od 40 000 a neko sa tom isto spremom prima 100 000 i više. A svi su to stekli u komunizmu gde su postojai monopoli a ne tržište.
(Aron, 20. jun 2016 13:37)

Potpuno si promasio temu.
1. Nikad nije bilo komunizma nego je bilo socijalisticko samoupravljanje.
2. Tog "komunizma" nema na ovim prostorima nekih 30-ak godina

I nisu problem razlike u visini penzija, nego je problem sto mi nista ne stvaramo a trosimo. Penzioni fondovi su potpuno unisteni devedesetih godina proslog veka. Niko nije hteo/mogao da ih oporavi i to je to.

Sloboda

pre 7 godina

Ma, smanjuj penzije.Sto penzionera za jednog savetnika.To je Vuciceva politika vec decenijama.I sta fali,uspesniji je od Angele,mozete li da zamislite.

Ispravljač krivina

pre 7 godina

Put do cilja, je iskustvo veće od samog ostvarenja tog cilja. Još kad imate slobodu da birate puteve razne, i da bez ograničenja, strpljenja i odgovornosti vozite... Pa to je bogato životno iskustvo, na kojem, vam zavidim.

Damijan

pre 7 godina

A u Švajcarskoj neće 2.500 evra svakog meseca, jer su pobedili na referendum ovi što imaju vise od 2.500 evra mesečno.. Eeeejj, pa se vi zapitajte gde su Švajcarci a de smo mi.. Pritom država im na planinama, ne može tamo da se poseje pšenica I pritom nisu gladni.. Eeee moja Srbio..

Amidza

pre 7 godina

Slazem se ja sa Vama profesore da je stanje tesko,ali brojke na papiru i kvalitet zivota se jako razlikuju. Plate i penzije nisu dovoljne za bioloski opstanak. Jedino resenje jeste podizanje GDP-a,jer tada u masi budzeta ce ovaj nivo plata i penzija da pada. Gledate sve parametre osim toga i tu se.krije zamka

Db

pre 7 godina

Covek kaze da je potrebno da javni dug padne ispod 60%. Pa u avgustu 2012 je bio 54,7%, sto ne objasni sta se to desavalo od tada, ko je kriv za to l i kakav je njegov stav o tome? Inace su penzije od tada smanjene, a javni dug je povecan?! Kaze covek potrebno je zamrznuti plate i penzije da bi se smanjio njihov procenat na 8 i 11 posto BDP. Pa jel mu palo na pamet da jw mozda potrebno povecati BDP pa ce taj procenat sam pasti??

s

pre 7 godina

Sve bi čovek mogao da razume da nije jedne sitnice: U Srbiji je stopa doprinosa za PIO 26%, a na primer u toj Švajcarskoj koja se ovde često pominje 11%. Ljudi nisu ni svesni koliko ih država plajčka.

printerMB

pre 7 godina

ustede je naravno moguce postici i na druge nacine,ali nema politickog konsenzusa.
nepotrebni zamenici,pomocnici,savetnici,sekretari i sl.ako ministri ne mogu bez njih,onda i nisu ministri
nevladine organizacije
izbori(finansiranje politickih stranaka)
placanja izbornih komisija na izbornim mestima politickih stranaka,jer ko hoce da kontrolise neka to i radi ali za svoj gros
avioni,helikopteri i ostala cuda,koja u ovoliko maloj zemlji ne mogu ni da uzlete
finansiranje klubova,jer ko ne moze sam,zasto bi mu narod(drzava)placao
treba li jos?
pridruzite se u nabrajanju...

Miki

pre 7 godina

Verujem da je ovaj gospodin ugledan strucnjak i profesor, ali zaista ga ne razumem. Jedinu stvar koju on prica godinama jeste da treba smanjiti plate. Ja bih ga pustio da bude premijer i neka smanji prosecnu platu na 300e. I hocete li onda biti zadovoljni ? Da li je to jedina ekonomska mera koju predlazete ?

Mile

pre 7 godina

Jedino sto Pavle Petrović zna je politika štednje, rigidna i neefikasna mera, koja nikad nigde nije dala rezultat. Da se on pita, ne bi se ni primale plate. AJ da radimo džabe!?

ИБАРСКИ МРМОТ

pre 7 godina

Господинова плата у овом органу је 200000дин............да прима 25000динара........питао бих га

Tata spalio Đenku

pre 7 godina

Ajde molim te, objasni nam sada i ti zašto mora stezanje kaiša i zašto kod nas ništa nije primenljivo što je svuda u svetu primenljivo!!?? Ajde i ti rame uz rame sa našim Gospodarem! Pokažite vašu genijalnost nad nama glupima!

lelek

pre 7 godina

"penzije 11 % "...pa kad niste Ugasili PIO i prešli kao sav normalan svet na privatne penzione fondove.Pogledajte Hrvatsku ili druge zapadne zemlje.To je moglo da se krene još od 2000,pa bi sada svi penzioneri posle 2000 bili na teretu tih fondova .Ostali bi na budžetu samo "stariji" penzioneri koji su to pravo stekli pre 2000,pa bi njihov udeo u BDP opadao prirodom stvari.

Majstor Mile

pre 7 godina

Za rast BNP mnogo je važinje podsticati potrošnju, a time i proizvodnju , uz nivo održive inflacije od oko 4-5 odsto , nego akcenat dati na punjenje budžeta isključivo fiskalnim putem , akcizama, PDV-om i doprinosima... Taj makroekonomski koncept danas je odbačen i od Stenli Morgana , g. Petroviću! Izadjite iz kabineta ili proguglajte malo ...toplo preporučujem.

Web Design

pre 7 godina

Srbija ima snage, ali nema vlast koja ne moze da se resi raznoraznih Saveta, Agencija, Komiteta i jos nekih organizacija koje su savetodavne i na utice nicim na ekonomsku politiku. Mogu poceti sa Fiskalnim savetom.

Uploudovac

pre 7 godina

Ukini penzije i otpusti sve što radi u javnom sektoru pa onda ti i Vučić možete zajedno da se hvalite vasim zapadnim vodjama kako ste postigli neverovatan uspeh !!!

gandalf

pre 7 godina

Slusajuci i citajuci ovakve vesti sticem utisak da u ovoj drzavi niko nikad nista nije radio i da su ljudi po drzavnim firmama ustvari na socijalnoj pomoci ove zemlje, tj, treba da budemo srecni sto nam drzava uopste i ovoliko "pomaze" i daje. Naravno, ima tu stvarno izmisljenih radnih mesta i neradnika, ali velika vecina je itekako krvavo zaradila steceno. Ne dam da neko nipodastava rad i trud mojih roditelja zarad stvari za koje nisu oni krivi...za vas ne znam! Nije to bas tako drugovi i drugarice...

novi ljudi

pre 7 godina

A kolika je plata gospodinu Pavlu i ostalima koji lepo pricaju.Penzije se ne bi smele smanjivati. One jedine su zaradjene. Plate mnogi na funkcijama i rukovodecim mestima nisu zaradili.

dusan

pre 7 godina

samo se govori o zatezanju kaisa, ustedama bla bla, postoji i drugi nacin da se stanje odrzi i da bude bolje, a to je veci DBP!! znaci drzavo uradi nesto, napravi, stvori, ne uzimaj samo od naroda.

novi ljudi

pre 7 godina

Srbija na funkcijama i rukovodecim mestima nema ljude koji znaju resiti probleme. Svi su politicari sa nedovoljno znanja struke i bez ideja.

Svaki štediša ima svoh trošadžiju

pre 7 godina

Suštinski problem je filozofski/metodološki, a to je da neko ne može nikad da uštedi koliko neko drugi može da potroši. Vratite se, na primer, u 2001. godinu i pokušajte da sagledate u čemu je bila krucijalna greška u pogledu modela dugoročnog razvoja privrede, tačnije proizvodnje koja donosi višak vrednosti.

samojed

pre 7 godina

da li je moguce da su nam se odlili svi mozgovi, i da je ostalo ovo sto sad vidimo i zivimo? Trenutno u srbiji ne postoji niti jedan jedini dugorocni plan drzave(bgh20,kk?), a takodje nemamo ni jednog politicara koji bi ga imao??! buducnost?

?

pre 7 godina

EPS, otpustanje viskova hitno i demonopolizacija energetskog trzista.
Sto se tice prosvete, svuda oko sebe vidim ljude koji veruju da je zemlja ravna ploca. Kada vam se dete vrati iz skole sa pricom o harpu i slicnim glupostima i teorijama, treba da ga ispisete iz skole ne da cekate poslednji trenutak.
Odvojiti zito.

Privrednik

pre 7 godina

Ima, itekako ima snage. Problem u penzionom fondu je taj što neki imaju prevelike a neki premale penzije. Na primer neko je radio trideset godina sa visokom stručnomspremom a ima penziju od 40 000 a neko sa tom isto spremom prima 100 000 i više. A svi su to stekli u komunizmu gde su postojai monopoli a ne tržište.
(Aron, 20. jun 2016 13:37)


A sta bi ti? Da sa visokom skolskom spremom svi primaju istu ili slicnu penziju? To se zove uranilovka.Ne moze ekonomista sa ekonomskim fakultetom koji je radio u tekstilnom kompleksu na primer u Vranju ili metalskom sa niskim primanjima i malim doprinosima za PIO da se meri sa svojim kolegom koji je radio na drugom mestu sa velikim primanjima i velikim doprinosima. Danas se uzima ceo radni vek za obracun penzije

ceo dan u javnom preduzecu

pre 7 godina

ovo je sve smišljeno ovaj viče smanjuje onda dodje premijer i poveća dva pošto i kaže eto uspeli smo povećamo iako nismo trebali.realno mi ne bih trebalo da povećavali plate jer nam je deficit od 3,t do 7% a ras nam je trenutno maksimalan 3%.al tu je kriv premijer i vlada jer četiri godine ne mogu da pokrenu proizvodnju

Bojan

pre 7 godina

Smanjite otpustanja ljudi tj rashodovnu stranu i fokusirajte se na prihodovnu. Smanjivanje rashoda ce jos vise produbiti recesiju, opteretiti socijalni sistem i napraviti druge eksternalije koje mozda nisu direktno vidljive na papiru, ali postoje.

Umjesto toga, povecajte produktivnost ljudima, napravite bolju organizaciju, smanjite ugradjivanje, lopovluk i provizije na minimum, i uvedite IT tehnologije ne samo provizorno. Dalje, napravite drzavnu strategiju koja ce direktno podrzati domacu proizvodnju (ne pljackanje putem SDI) kako bi se uvozni artikli mogli zamjeniti domacima. Glavni princip koji treba da primjenite je domacinsko poslovanje.

Danko

pre 7 godina

Najbolje da eksperte iz fiskalnog saveta plaćamo 300 evra, da im eto pomognemo u odluci da i oni odu iz Srbije. Problem je zapravo taj što praktično 3 miliona građana Srbije nemaju visoko tehnološka znanja koja omogućavaju visoke plate. Pa ne očekujete valjda da neko ko radi u rudniku bakra ili pekar ili pisar ima istu platu kao lekar specijalista ili kao IT inženjer. Ne ide to tako... Surov vam je ovo svet. A mi nismo pripremljeni za globalizaciju. Da imamo 2 miliona visoko obrazovanih ljudi u IT-u, biotehnologijama i sl. imali bismo i za 3x veće plate i penzije ovako, mrka kapa

Goblin

pre 7 godina

(mare, 20. jun 2016 14:56)

Moram da se slozim sa vama na pitanju mera stednje. Svaki brucos na drzavnom ekonomskom fakultetu jos u prvom semestru nauci da mere stednje MOGU da imaju pozitivne efekte na kratak rok dok dugorocno SIGURNO imaju vece stete nego koristi.

Vas komentar je logican ali bojim se da nije potpun. Vi kazete da ako bi smo otpustili 50.000 ljudi( ja licno smatramo da mora oko 100-150.000) to bi dovelo do pada agregatne traznje i pada BDP-a. U pravu ste. Ali po vasoj logici, onda ajde da iposlimo jos 500.000 ljudi u javni sektor pa da povecamo agregatnu potrosnju i da nam BDP skoci 20%. U sistini ne moze. I onda dodjemo do zakljucka da je ovo stranje savrseno. I to je centralni problem Srbije, svi mi znamo da nista nije dobro ali ako bi smo morali nesto da promenimo onda ne valja, najbolje ovako da ostane.

Verujem da ste ekonomsista i da ste upoznati sa dilemom drzavni intervencionoizam vs. slobodno trziste. Jos od 15. veka merkantelisti su se zalagali za drz.intervencionizam, pa fiziokrati za vladavinu prirodnih zakona, pa klasicari za slobodno trziste, pa Kejnz za nuznost drz.interv....i danas su se slozili da mora i jedno i drugo.

Pa tako na dilemi stednja vs. potrosnja...Zasto ne bi moglo oba?! Oybiljno. Mi moramo da stedimo na sve nepotrebne stvari (kola, telefoni, poplocavanje ulica, visak zaposlenih koji nemaju sta da rade) a da sve to sto ustedimo krenemo sa agresivnim investicijama (sredjivanje ind.zona, poljoprivrednih zadruga...)

BeKo

pre 7 godina

@(NikolaKG80, 20. jun 2016 16:10)

Ne govori se o budžetu već o BDP-u. BDP je 35 mldr € a budžet oko 9 mlrd €. 11% BDP za penzije je 3,85 mldr a budžeta je oko 42% + plate 8% BDP-a je 2,8 mlrd. oko 28% što zajedno daje 6.65 mlrd. Dakle skoro 70% budžeta ide na plate i penzije a ostatak od 2,35 mlrd. može ići u investicije.
Stanje je trenutno i gore jer je cilj 11+8%,ali se nažalost trenutni procenti ne spominju.

Paja

pre 7 godina

A kolika je plata gospodinu Pavlu i ostalima koji lepo pricaju.Penzije se ne bi smele smanjivati. One jedine su zaradjene. Plate mnogi na funkcijama i rukovodecim mestima nisu zaradili.
(novi ljudi, 20. jun 2016 19:04)

Ne razumem logiku, ako plate nisu zaradjene onda nisu ni penzije...

Srbija, zemlja kasti

pre 7 godina

Javnosektorasi i penzosi su se usrujali, ali, gospodo, ne brinite, gospodar radi na angazovanju novih armija nebitnih obespravljenih robova koji ce raditi za 150-200 evradi da bi vi imali vece plate i penzije.

Tak oda, bez brige, ima ko da vam zaradi plate i penzije pa cete imati vremena da i dalje kukate.

Aca-faca

pre 7 godina

Profesore izvinite ali ja vama nista ne verujem. Juce nam je nas premijer rekao da imamo veci rast od Nemacke i da ce nam za dve godine biti bolje nego ikom u Evropi?! Ja ipak vise verujem nasem premijeru , bar on nas nikad nije slagao i sve sto je do sad obecao to je i ostvario. Zar ne osecate kako nam dobro ide?! Bar mene je sramota, a Vas???

laki

pre 7 godina

jadni penzioneri,ceo zivot placaju,a onda nema dovoljno za njih.Ukinite drzavni fond,pa ko zeli neka placa privatni.Hocete pare od fonda,a necete da placate

auuuu

pre 7 godina

sve vam je radulović već ovo rekao pre 4 godine... ne vredi stezati sto puta. ne ložite se da nam izvoz raste jer je jasno da sve manje proizvodimo tako da nemamo ni šta da izvozimo, već uvozimo stvari sve lošijeg i lošijeg kvaliteta za manje pare tako da deluje da nam odnos izvoza i uvoza nije toliko strašan. u realnosti je ekonomska situacija nikad gora i dižemo kredite i jurimo investitore da održimo socijalni mir. naravno dobar deo toga ide stranačkim aparatima. ne zaboravite da kad stranci nemaju kako da se naplate oni te gurnu u rat pa ti uzmu deo teritorije kao kompenzaciju. već nam se dešavalo.

Goran

pre 7 godina

Pa zar premijer nije rekao da "počinje zlatno doba Srbije" a guvernerka da se oseća "opšte poboljšanje standarda građana" ? O kakvom sad opet stezanju kaiša i zamrzavanju plata i penzija ovaj nazovi stručnjak priča ? Ko tu sad muti ? ... Navedite mi primer neke uspešne zapadne ekonomije koja se razvila smanjenjem potrošnje / stezanjem kaiša , otpuštanjima, otimanjem od plata i penzija . E Srbijo dočekala si da 90% mladih mašta da pobegne odavde... I na kraju - verujete li tv dnevniku ili svojim očima ???

Петар

pre 7 godina

Најбоље би било да радимо и да вам дајемо паре, чисто да имате за скупштински ресторан

Jovan Mitrović

pre 7 godina

Najbolji i najefikasniji način da se ostvare ti procenti je da se Vama i Vama sličnima prepolove primanja. Vi biste onda imali sasvim dovoljno i više od mnogih a penzioneri i zaposleni mogli bi bar pristojno da žive. Vas je možda stotinak hiljada i bolje Vama nego 2 miliona penzionera i zaposlenima. Počnite ličnim primerom kako treba.

miki

pre 7 godina

ajde vise nek prestanu netacne tvrdnje o javnom i privatnom sektoru. Apsolutno je netacno da privatni sektor izdrzava javni, to je neko tako odvalio da je to strasno, ljudi shvatite jednom za svagda, drzava se finansira iz PDV-a koji svi mi placamo, bilo da radimo u privatnom ili javnom sektoru. Isto tako je cinjenica da u privatnom sektoru 98% ljudi je prijavljeno na minimalcu a prima znatno vece plate.

politikologapsolvent

pre 7 godina

@Don Kihot, ti ne razumes uopste ekonomiju. Jedna trecina ukupno zaposlenog stanovnistva je na drzavnim jaslama. Ako im smanjis plate, smanjice se njihova potrosnja sto ce se neminovno odraziti i na prihode koje ostvaruju privatnici. Ako se smanje prihodi kod privatnika i privatnici ce smanjiti plate/otpustati, a osim toga smanjice se i drzavni prihod od PDV-a i drugih poreza. Ne branim ja ovde drzavni sektor, i slazem se da bi ga trebalo smanjiti (viskovi napolje, suvisne agencije ugasiti), ali smanjivati vec male plate i penzije, to nije resenje. neka ukinu subvencije, na njih damo milijardu evra godisnje, a mozda i vise.

Petar

pre 7 godina

Moja firma je propala jer je drzava alava. Poceli smo da radim ,odlicna ideja na korist svih, nismo imali kapital nego zaradjivalo u hodu,ali nameti u vidu poreze,taksi,pravila, gluposti su doveli do toga da smo sada duzni,nada je ugasena ljudi nisu zaposleni. Siguran sam da je ovakvih stotine hiljada. Porez teeba da se placa samo onda kada se realno i zaradjuje. Mnogim poslovima je potrebno vreme da se razviju. Hoce ljudi i da pomognu i rade dzabe i sve,ali drzava satire sve ostalo. Ali dobro,glasali ste kako ste glasali.

Don Kihot

pre 7 godina

Meni naši ljudi nikad neće biti jasni... Mnogi kažu - javni sektor je pijavica! Onda se pojavi Pavle Petrovic i kaze zamrzni plate u javnom sektoru, privatni sektor to ne moze da finansira. I onda svi komentatori graknu: samo znas da smanjujes plate!

Odlučite se: hoćete li bogat neradnički javni sektor ili nećete?

Gradjanin

pre 7 godina

Ne mora tako. Otpustite sve viskove koje traze normalne prijateljske drzave i ozdraviti Srbiju. A ovi sto ostaju bez posla, pa bez posla je i druga polovina Srbije pa nisu pomrli od gladi. I ovako su se svi preko veze i zaposlili jer nikad nije bio konkurs za javno preduzece u ovoj rupcagi.
Znaci otpustiti sve potrebne viskove iz javnih preduzeca i za godinu dana lagano, sa pola gasa mogu se podici i plate i penzije radnicima koji treba da ostanu, a ne onima koje drzimo eto da bi imali posao. Pa nije Srbija socijalna ustanova. Zato nam i jeste ovako jer se tako radilo. Snosimo svi posledice a oni i dalje "rade".

Schtrebers

pre 7 godina

Možda nisam u pravu, ali ovo zamrzavanje i beskrajna smanjenja nemaju smisla. Neko je plaćao penziono, radio kao magarac, i sada jedva sklapa kraj s krajem da bi ovakvi u vrhu imali neopravdano velike plate i penzije. Ovde sistem treba da se menja, da se donose novi zakoni. Pre svega, o uvozu i proizvodnji. Umesto što toliko uvozimo i ono što mi proizvodimo, bolje je da se podstakne proizvodnja. Na primer, ako neko želi da otvori trgovinsku radnju u Srbiji, mora da se obaveže da će 70% proizvoda biti domaći. Ovako ne znam da li je i 20%. Treba pomoći malim proizvođačima, a ne lupati im ogromne poreze. Treba uvesti univerzalnu platu za sve, tipa 200e, i onda se na to uvode platni razredi, prema radnom stažu, stepenu obrazovanja, ili vrsti posla. I treba dovesti sposobne ljude na ovakve funkcije. Samo, od toga ništa neće biti. I ako se već smanjuju plate, zašto se ne smanje akcize i PDV?

Glupakpočetnik

pre 7 godina

Pa da li je moguće da u našoj državi nema jednog pametnog? Neće se ništa pomoći daljimsmanjivanjem plata i penzija niti zamrzavanjem istih. Ovo poslednje naročito ne zato što će nam cene svakako ići gore. Umesto ovakve "štednje" treba smanjiti državna zahvatanja u vidu akciza, i namete. Zašto? Pa jednostavno, ako narodu bude malo više para ostajalo u džepu više će trošiti, a ništa ne pokreće ekonomiju, proizvodnju i trgovinu kao promet! Dakle, smanjite namete pa ćete ohrabriti ljude da započnu neki biznis i time dobijate više obveznika koji će plaćati namete (100 obveznika po 1000 dinara je bolje nego 30 obveznika po 2000, zar ne?), osim toga, kada ljudi imaju para da troše i oni koji bi hteli imaju računicu da nešto proizvode jer će neko imati novca do to i kupi. Naravno, ništa ne može preko noći, pa ni ovo, ali s vremenom para može da bude samo više. Dok god su pare u državnim rukama a ne u rukama naroda od te države nema ništa jer ekonomiju jedne države ne pokreće ta država nego njen narod koji kupuje, proizvodi i prodaje. Prosto je, samo na žalost kod nas nema ko da mućne glavom i uradi ono što stvarno treba da bi nam bilo bolje (a možda i ne sme?).

Sacha

pre 7 godina

Koliko se radi u državnoj administraciji, plate su im prevelike. Prošle godine sam otvorio firmu i još nisam dobio rešenje o porezu!

Goblin

pre 7 godina

(politikologapsolvent, 21. jun 2016 11:27)

Dobro ajde onda da povecamo plate u javnom sektoru pa da nam svane. I to je centralni problem srba. Mi znamo da nista ne valja a kad treba nesto da promenimo, kako god okrenes ne valja. I onda covek dodje do zakljucka da je ovo sad idealno.

Mi moramo da podvucemo jednu liniju i da kazemo sto smo do sad radili - radili smo, od danas krecemo sve od pocetka.

Mora da se utvrdi koja su sve radna mesta potrebna i da odaberemo najbolje kandidate, ostale otpustiti. I onda kada ustedimo na tim radnicima i na subvencijama i na gubicima javnih preduzeca-gubitasa, sav taj novac iskoristiti za smanjenje poreza i doprinosa i uredjenje industrijskih zona, da bi smo povecali broj radnik u proizvodnji.

politikologapsolvent

pre 7 godina

@goblin
,,Dobro ajde onda da povecamo plate u javnom sektoru pa da nam svane. I to je centralni problem srba. Mi znamo da nista ne valja a kad treba nesto da promenimo, kako god okrenes ne valja. I onda covek dodje do zakljucka da je ovo sad idealno" ja ovo svakako ne predlažem. Ne znam otkud ti da je ovo stanje idealno?

,,[...]sav taj novac iskoristiti za smanjenje poreza i doprinosa i uredjenje industrijskih zona, da bi smo povecali broj radnik u proizvodnji"
apsolutno se slažem sa ovim. I to bi bio, između ostalog, moj predlog. Ovako ne funkcioniše i to je jasna stvar. Privredi očigledno trebaju niskokamatni krediti da bi prodihala, a ne bi bilo loše ni da se omoguće krediti za otvaranje firmi i započinjanje sopstvenog poslovanja.

Aron

pre 7 godina

Ima, itekako ima snage. Problem u penzionom fondu je taj što neki imaju prevelike a neki premale penzije. Na primer neko je radio trideset godina sa visokom stručnomspremom a ima penziju od 40 000 a neko sa tom isto spremom prima 100 000 i više. A svi su to stekli u komunizmu gde su postojai monopoli a ne tržište.

deca iz komsiluka

pre 7 godina

Vazno da za vas ima! Samo nam jednom objasnite koja je vasa uloga! Na dve nedelje izbacujete iste procene i dajete iste savete! Neka pocne usteda od vas jel moze?

mare

pre 7 godina

Ovi stručnjaci iz Fiskalnog seveta nemaju svoj stav nego MMF-ov. Štednja koju su svi forisirali posle 2008-g nigde nije urodila plodom već je napravila još gore stanje. Primer Grčke sve objašnjava, imali su ogromne rezove javne potrošnje i na kraju još veći dug, veću nezaposlenost....
Štednja sama po sebi ne donosi ništa cilj bi trebalo da bude rast BDP-a. Fiskalni multiplokator kaže da na 1% rezanja javne potrošnje(štednje), BDP pada 2%.
Ako bi Srbija otpustila 50,000 iz javnog sektora šta logički može da se desi kad u privatnom sektoru ne mogu da se zaposle, gde bi ti ljudi radili? I na kraju, pada agregatna tražnja, i svima se stanje pogoršava i privatnom sektoru i državi. Evo primer, mi štedimo od 2012g i šta imamo? Najmanji rast u regionu od 1,9%, ogromnu nezapodlenost, i rast javnog duga...

Srbija, zemlja kasti

pre 7 godina

Javnosektorasi i penzosi su se usrujali, ali, gospodo, ne brinite, gospodar radi na angazovanju novih armija nebitnih obespravljenih robova koji ce raditi za 150-200 evradi da bi vi imali vece plate i penzije.

Tak oda, bez brige, ima ko da vam zaradi plate i penzije pa cete imati vremena da i dalje kukate.

lelek

pre 7 godina

"penzije 11 % "...pa kad niste Ugasili PIO i prešli kao sav normalan svet na privatne penzione fondove.Pogledajte Hrvatsku ili druge zapadne zemlje.To je moglo da se krene još od 2000,pa bi sada svi penzioneri posle 2000 bili na teretu tih fondova .Ostali bi na budžetu samo "stariji" penzioneri koji su to pravo stekli pre 2000,pa bi njihov udeo u BDP opadao prirodom stvari.

mileta

pre 7 godina

ja predlazem da se ukinu plate nama robovima kod privatnika a da se ista poveca u javnom sektoru jedno 50% i da im se odredi odmor od min 50 radnih dana. jer non stop slusamo o platama u javnom sektoru a nas prosjake kod privatnika niko ne pominje

miki

pre 7 godina

ajde vise nek prestanu netacne tvrdnje o javnom i privatnom sektoru. Apsolutno je netacno da privatni sektor izdrzava javni, to je neko tako odvalio da je to strasno, ljudi shvatite jednom za svagda, drzava se finansira iz PDV-a koji svi mi placamo, bilo da radimo u privatnom ili javnom sektoru. Isto tako je cinjenica da u privatnom sektoru 98% ljudi je prijavljeno na minimalcu a prima znatno vece plate.

Mihajlo

pre 7 godina

Ne slažem se sa konstatacijom da nema previše zaposlenih u javnom sektoru. To nije dobro sagledano. To je ogroman teret za ovu zemlju, jer ih je previše zaposlenih a ništa ne rade pa tako i ne doprinose oporavku zemlje.Sa otpuštanjem oko 100.000 nepotrebnih radnika u javnom sektoru u raznoraznim agencijama koje su sve locirane u Beogradu i njima je veoma lep život - plata ide a ništa ne rade.Gospodin Radulović je lepo objasnio koje su t9o uštede sa otpuštanjem viška i nepotrebnog broja radnika.Veoma prosto i nadasve jasno!!!

?

pre 7 godina

EPS, otpustanje viskova hitno i demonopolizacija energetskog trzista.
Sto se tice prosvete, svuda oko sebe vidim ljude koji veruju da je zemlja ravna ploca. Kada vam se dete vrati iz skole sa pricom o harpu i slicnim glupostima i teorijama, treba da ga ispisete iz skole ne da cekate poslednji trenutak.
Odvojiti zito.

Danko

pre 7 godina

Najbolje da eksperte iz fiskalnog saveta plaćamo 300 evra, da im eto pomognemo u odluci da i oni odu iz Srbije. Problem je zapravo taj što praktično 3 miliona građana Srbije nemaju visoko tehnološka znanja koja omogućavaju visoke plate. Pa ne očekujete valjda da neko ko radi u rudniku bakra ili pekar ili pisar ima istu platu kao lekar specijalista ili kao IT inženjer. Ne ide to tako... Surov vam je ovo svet. A mi nismo pripremljeni za globalizaciju. Da imamo 2 miliona visoko obrazovanih ljudi u IT-u, biotehnologijama i sl. imali bismo i za 3x veće plate i penzije ovako, mrka kapa

Paja

pre 7 godina

A kolika je plata gospodinu Pavlu i ostalima koji lepo pricaju.Penzije se ne bi smele smanjivati. One jedine su zaradjene. Plate mnogi na funkcijama i rukovodecim mestima nisu zaradili.
(novi ljudi, 20. jun 2016 19:04)

Ne razumem logiku, ako plate nisu zaradjene onda nisu ni penzije...

misko

pre 7 godina

Jedino resenje je da ovi odu i da prepuste vodjenje drzave SPOSOBNIM, PAMETNIM, OBRAZOVANIM ljudima koji zanaju sta treba uraditi. Pre svega smanjiti subvencije i smanjiti-otpustiti partijske poslusnike koji su zaposlili bez ikakve potrebe.

NikolaKG80

pre 7 godina

Meni ovo nije jasno. Izdvajanje iz budžeta za penzije je 11%, za plate 8%. Za šta se troši ostalih 81% novca iz budžeta? Da nije možda na gradnju puteva, škola, bolnica, lečenje bolesne dece u inostranstvu?

Miki

pre 7 godina

Verujem da je ovaj gospodin ugledan strucnjak i profesor, ali zaista ga ne razumem. Jedinu stvar koju on prica godinama jeste da treba smanjiti plate. Ja bih ga pustio da bude premijer i neka smanji prosecnu platu na 300e. I hocete li onda biti zadovoljni ? Da li je to jedina ekonomska mera koju predlazete ?

Privrednik

pre 7 godina

Ima, itekako ima snage. Problem u penzionom fondu je taj što neki imaju prevelike a neki premale penzije. Na primer neko je radio trideset godina sa visokom stručnomspremom a ima penziju od 40 000 a neko sa tom isto spremom prima 100 000 i više. A svi su to stekli u komunizmu gde su postojai monopoli a ne tržište.
(Aron, 20. jun 2016 13:37)


A sta bi ti? Da sa visokom skolskom spremom svi primaju istu ili slicnu penziju? To se zove uranilovka.Ne moze ekonomista sa ekonomskim fakultetom koji je radio u tekstilnom kompleksu na primer u Vranju ili metalskom sa niskim primanjima i malim doprinosima za PIO da se meri sa svojim kolegom koji je radio na drugom mestu sa velikim primanjima i velikim doprinosima. Danas se uzima ceo radni vek za obracun penzije

bg

pre 7 godina

klasicni birokrata brani birokratiju a predlaze da poreska dere sirotinju i namakne pare
interesantno,niko od njih ne predlaze reforme propisa i dazbina da bi se pozaposljavali mali preduzetnici(koje oderu odmah na pocetku) .

pdb

pre 7 godina

Resenje je jednostavno, otpuste se svi zaposleni koji nemaju rezultate i ne rade, samanjite broj poslanika, direktora i smanjite svima plate koji imaju preko 100.000 dinara i Srbija bi vec tada bila bogata zemlja.

politikologapsolvent

pre 7 godina

Pitanje za imenjaka Pavla Petrovića, ukoliko se smanje plate, šta će se dogoditi sa prihodom od poreza? Hoće li se povećati ili smanjiti? Smanjiće se. Rezanje plata NIJE rešenje, jer vodi u začaran krug. Smanjiš plate, opadnu prihodi pa opet nemaš za plate, pa ih opet smanjiš i tako u krug. Ukidanje agencija koje su viškovi (predizborno obećanje 2012. god.), smanjivanje broja zaposlenih u javnom sektoru, ukidanje subvencija stranim investitorima i razračunavanje sa korupcijom jeste samo deo rešenja.

ns

pre 7 godina

Da mi je samo znati kolika primanja imaju ovi strucnjaci i kako zive?Sve moj do mojega.Pun mi ocin vas vrhunskih ekonomista kao i ovih sadasnjih,naravno i onih proslih pametnjakovica(da ih ne nabrajam,svi znamo ko su i sta su)

Uvrediće se "sveznajući"

pre 7 godina

Ha Profesore nemoj da te čuje najveći stručnjak za ekonomiju ,privredni rast i finansije AV. Neće ti oprostiti što mu pobijaš "činjenice".

alex

pre 7 godina

U potpunosti se slažem sa profesorom Petrovićem da trebamo da pravimo uštede na polju javnih finansija,ali i dajem predlog da se ukine fiskalni savet.
Pozz.

gandalf

pre 7 godina

Slusajuci i citajuci ovakve vesti sticem utisak da u ovoj drzavi niko nikad nista nije radio i da su ljudi po drzavnim firmama ustvari na socijalnoj pomoci ove zemlje, tj, treba da budemo srecni sto nam drzava uopste i ovoliko "pomaze" i daje. Naravno, ima tu stvarno izmisljenih radnih mesta i neradnika, ali velika vecina je itekako krvavo zaradila steceno. Ne dam da neko nipodastava rad i trud mojih roditelja zarad stvari za koje nisu oni krivi...za vas ne znam! Nije to bas tako drugovi i drugarice...

pomoćnik božidara đelića i stručnjak - ne ide

pre 7 godina

Jedan seljak iz Udovica, sela nadomak Smedereva, je najbolje opisao ljude kao što je Petrović. Umesto što savetuju ljude kako da mlate pare, zašto oni ne rade te poslove na kojima se mlate pare i prestanu da prodaju maglu studentima. Mi najviše brucoša primimo na Ekonomski i Pravni fakultet. Svi smo svedoci činjenice da niti imamo ekonomiju a još manje pravni poredak u državi.

Nesa

pre 7 godina

A da pocnemo da stedimo tako sto cemo da raspustimo fiskalni savet, i onako pricaju isto vec vodinama.Smanjiti broj poslanika sa 250 na 50...ukinuti savetnike i vozace politicarima, lokalnoj samoupravi. ako su glupi i trebaju im savetnici da vide drzavu, onda ne treba da budu tu gde jesu.Isto tako, svi oni mogu sami da voze svoja kola, ne treba im drzavni auto i vozac.Riba smrdi od glave.

Goblin

pre 7 godina

(mare, 20. jun 2016 14:56)

Moram da se slozim sa vama na pitanju mera stednje. Svaki brucos na drzavnom ekonomskom fakultetu jos u prvom semestru nauci da mere stednje MOGU da imaju pozitivne efekte na kratak rok dok dugorocno SIGURNO imaju vece stete nego koristi.

Vas komentar je logican ali bojim se da nije potpun. Vi kazete da ako bi smo otpustili 50.000 ljudi( ja licno smatramo da mora oko 100-150.000) to bi dovelo do pada agregatne traznje i pada BDP-a. U pravu ste. Ali po vasoj logici, onda ajde da iposlimo jos 500.000 ljudi u javni sektor pa da povecamo agregatnu potrosnju i da nam BDP skoci 20%. U sistini ne moze. I onda dodjemo do zakljucka da je ovo stranje savrseno. I to je centralni problem Srbije, svi mi znamo da nista nije dobro ali ako bi smo morali nesto da promenimo onda ne valja, najbolje ovako da ostane.

Verujem da ste ekonomsista i da ste upoznati sa dilemom drzavni intervencionoizam vs. slobodno trziste. Jos od 15. veka merkantelisti su se zalagali za drz.intervencionizam, pa fiziokrati za vladavinu prirodnih zakona, pa klasicari za slobodno trziste, pa Kejnz za nuznost drz.interv....i danas su se slozili da mora i jedno i drugo.

Pa tako na dilemi stednja vs. potrosnja...Zasto ne bi moglo oba?! Oybiljno. Mi moramo da stedimo na sve nepotrebne stvari (kola, telefoni, poplocavanje ulica, visak zaposlenih koji nemaju sta da rade) a da sve to sto ustedimo krenemo sa agresivnim investicijama (sredjivanje ind.zona, poljoprivrednih zadruga...)

Mile

pre 7 godina

Jedino sto Pavle Petrović zna je politika štednje, rigidna i neefikasna mera, koja nikad nigde nije dala rezultat. Da se on pita, ne bi se ni primale plate. AJ da radimo džabe!?

marko

pre 7 godina

Evo imam ja predlog:
Svi da dajemo državi na sve namete koje već imamo po 100.000 rsd kako bi se ista iz bule izvukla.
Mislim da je to sasvim ok i da bi SNS na čelu sa Vučićem to odobrila.
Šta vi mislite?

vrlo je jednostavno

pre 7 godina

Ima, itekako ima snage. Problem u penzionom fondu je taj što neki imaju prevelike a neki premale penzije. Na primer neko je radio trideset godina sa visokom stručnomspremom a ima penziju od 40 000 a neko sa tom isto spremom prima 100 000 i više. A svi su to stekli u komunizmu gde su postojai monopoli a ne tržište.
(Aron, 20. jun 2016 13:37)

Potpuno si promasio temu.
1. Nikad nije bilo komunizma nego je bilo socijalisticko samoupravljanje.
2. Tog "komunizma" nema na ovim prostorima nekih 30-ak godina

I nisu problem razlike u visini penzija, nego je problem sto mi nista ne stvaramo a trosimo. Penzioni fondovi su potpuno unisteni devedesetih godina proslog veka. Niko nije hteo/mogao da ih oporavi i to je to.

moze

pre 7 godina

Smani prvo svoju platu od 200 i kusur hiljada ili jos bolje ugasite ovo telo od kvazi strucnjaka pa onda ugasite 200 i nesto agencija dajte otkaze mnogobrojnim direktorima pomocnjicima i savetnicima ukinite subvencije stranim firmama i da vidis ustedu od milijardu evra u budzetu
sve se moze kad se hoce ali vi necete preko vasih ledja nego preko ledja obicnih radnika i penzionera jel, i da vratite otete penzije i plate jer ste ih uzeli neustavno

Don Kihot

pre 7 godina

Meni naši ljudi nikad neće biti jasni... Mnogi kažu - javni sektor je pijavica! Onda se pojavi Pavle Petrovic i kaze zamrzni plate u javnom sektoru, privatni sektor to ne moze da finansira. I onda svi komentatori graknu: samo znas da smanjujes plate!

Odlučite se: hoćete li bogat neradnički javni sektor ili nećete?

Beeeeeeeee...a moze I Muuuuuuu a moze I ...

pre 7 godina

Nema nema para ljudi,mora da se stedi mora da se pritegne Kais, jos.
Uostalom ugledajte se malo na nase politicare koji stede na svemu i svacemu cak I vise nego sto treba I sve su siromasniji I to sve zbog nas,pa kad mogu oni sto ne bi mogli I mi jos...

volim zvezdu

pre 7 godina

nisu potrebne ustede,jedva iovako prezivljavamo.potrebne su FABRIKE!!!ne trzni centri,lidlovi, ikee,fontane na slaviji,fasade po beogradu ili setalista na savi.sve su to bukvalno smesne i neptofitabilne glu.....!!!i vec postaje paradoksalno da posle svake najave premijera kako nam na bilo kom polju sledi svetla buducnost,tog istog dana ili sutradan neki ekonomista dr,mr.prof. koji poznaje materiju izadje u javnost sa dijametralno suprotnom pricom kako nema para za podizanje plata,penzija,kako je rast bdp-a nemoguc,rast standarda misaona imenica,plata od 500 evra daleka kao pluton.ko koga ovde vise zaj.........???

Db

pre 7 godina

Covek kaze da je potrebno da javni dug padne ispod 60%. Pa u avgustu 2012 je bio 54,7%, sto ne objasni sta se to desavalo od tada, ko je kriv za to l i kakav je njegov stav o tome? Inace su penzije od tada smanjene, a javni dug je povecan?! Kaze covek potrebno je zamrznuti plate i penzije da bi se smanjio njihov procenat na 8 i 11 posto BDP. Pa jel mu palo na pamet da jw mozda potrebno povecati BDP pa ce taj procenat sam pasti??

Oposum Lorem

pre 7 godina

Bitno je da je prosek plata prvi put u istoriji Sunčevog sistema preko 400€, da ćemo za, naravno, dve godine imati veći rast od Nemačke, da će nacija procvetati zbog železare, da smo ekonomski tigar u ovom delu galaksije, da vladar ne da penzije, da su "partneri" iz MMF-a impresionirani, da je AV poslao poruku Vašingtonu i Briselu i da ih je sirote spustio na zemlju. Sada znam zasigurno, jer to nigde nikada u životu nisam video, AV je najveći i najbesramniji lažov, prevarant i lopov kojeg je majka Srbija ikada iznedrila.

cojstvo i junastvo

pre 7 godina

Pa kada bi ovi svi na vrhu ( od lokalne samouprave do drzavne ) prestali da kradu i da svoje plate smanje na neku normalnu platu onda bi bilo mnogo bolje za sav ostali napacen obican narod i ne bi bilo toliko stezanja!

Rale

pre 7 godina

Onda neka drzava fino ukine drzavni penzioni fond i neka uvede privatne penzione fondove (dobrovoljne) i mirna Backa! Uf, cekaj - onda drzava nece moci da mlati pare od svake plate svakog radnika u Srbiji (jer ce radnici birati da li da uopste uplacuju sebi penziju, koliko % od plate da uplacuju, i kom od privatnih penzionih fondova da uplacuju)....

g

pre 7 godina

Budzetske ustede koje se ostvaruju umanjenjem plata i penzija su beznacajne u odnosu na budzetsko rasipnistvo zbog propalih javnih preduzeca, tajnih ugovora, neznanja i nekompetencije, kao i kradje drzavnog novca od strane onih koji imaju pristup. Tako da gospodine Petrovicu, vi koji koristite prostorije, opremu i softversko-hardversku podrsku mene i mojih kolega za cije zamrzavanje plata se zalazete, a sami primate pitaj boga koliko i vodite jedan tim koji apsolutno nikakav uticaj nema, prvo sebe razresite i rastereretite budzet Srbije oko koga se toliko sekirate!

novi ljudi

pre 7 godina

A kolika je plata gospodinu Pavlu i ostalima koji lepo pricaju.Penzije se ne bi smele smanjivati. One jedine su zaradjene. Plate mnogi na funkcijama i rukovodecim mestima nisu zaradili.

Amidza

pre 7 godina

Slazem se ja sa Vama profesore da je stanje tesko,ali brojke na papiru i kvalitet zivota se jako razlikuju. Plate i penzije nisu dovoljne za bioloski opstanak. Jedino resenje jeste podizanje GDP-a,jer tada u masi budzeta ce ovaj nivo plata i penzija da pada. Gledate sve parametre osim toga i tu se.krije zamka

Pametnjaković - there can be only one!

pre 7 godina

Zaro to nije moglo postepeno ranije, nego se čekalo da dug naraste 30 milijardi evra, to je sve otišlo na plate javnog sektora i penzije.

“Polovina neophodnih ušteda mogla bi da dođe od reformi Poreske uprave i po tom osnovu većih trajnih prihoda..."

Plašim se da to nije moguće jer se firme zatvaraju, lokali prazne, ljudi ostaju bez posla i za to je kriva i ova vlast kao i sve prethodne.

Svaka cast

pre 7 godina

Predsednik Fiskalnog saveta Pavle Petrović je u potpunosti u pravu i ja ga beypredmetno podrzavam. Ako malo bolje razmislite, u slucaju da penzije budu zamrznute u toku 2017. i 2018. godine, ukupan broj penzionera ce opasti (uglavnom usled smrti zbog nedostatka novcanih sredstava za lekova, kao i zbog gladi), a samim tim ce i drzava ostvariti neophodne ustede u budzetu. Samo napred, kao sto je govorio Staljin: "Gde je covek - tu je problem". Uklonimo probleme iz Srbije.

Majstor Mile

pre 7 godina

Za rast BNP mnogo je važinje podsticati potrošnju, a time i proizvodnju , uz nivo održive inflacije od oko 4-5 odsto , nego akcenat dati na punjenje budžeta isključivo fiskalnim putem , akcizama, PDV-om i doprinosima... Taj makroekonomski koncept danas je odbačen i od Stenli Morgana , g. Petroviću! Izadjite iz kabineta ili proguglajte malo ...toplo preporučujem.

drmr

pre 7 godina

Pun mi je sesir ovih tzv ekonomista.
Omogucite ljudima da rade i da ZARADE,
Onima koji parazitiraju po drustvenim firmama,dati OTKAZ.
Kad govorite o ustedama,treba da stede oni koji najvise i trose,a ne oni koji ni za hleb nemaju.
Dokle bre vise po ledjima,ovog naroda,koji zivi svakim danom sve gore.

Ispravljač krivina

pre 7 godina

Put do cilja, je iskustvo veće od samog ostvarenja tog cilja. Još kad imate slobodu da birate puteve razne, i da bez ograničenja, strpljenja i odgovornosti vozite... Pa to je bogato životno iskustvo, na kojem, vam zavidim.

popeye

pre 7 godina

Колико би се само пензија могло исплатити уместо плата разних, ничим углавном изазваних, савета и саветника!? Сигуран сам да је трошак свих тих саветника (који вам притом никад неће рећи како новац и да зарадите) који се плаћају из буџета, обзиром на висине њихових примања, вероватно близак износу пензија. Новинари може провера овога?

acomurija

pre 7 godina

Neki dan je bila brojka: u Vojvodini "visak" u drzavnoj upravi 250 osoba a u Srbiji bez pokrajine 14,500!
Sve doktori do doktora, ucenici i specijalizanti "megatrenda", glume savetnike i savete, premijere i ministre, a ekonomsku politiku vodi MMF!
Kog crnog djavola placamo vladu??? Radi slikanja i inacenja samih sa sobom, pa sa novinarima, s narodom..?

Bojan

pre 7 godina

Smanjite otpustanja ljudi tj rashodovnu stranu i fokusirajte se na prihodovnu. Smanjivanje rashoda ce jos vise produbiti recesiju, opteretiti socijalni sistem i napraviti druge eksternalije koje mozda nisu direktno vidljive na papiru, ali postoje.

Umjesto toga, povecajte produktivnost ljudima, napravite bolju organizaciju, smanjite ugradjivanje, lopovluk i provizije na minimum, i uvedite IT tehnologije ne samo provizorno. Dalje, napravite drzavnu strategiju koja ce direktno podrzati domacu proizvodnju (ne pljackanje putem SDI) kako bi se uvozni artikli mogli zamjeniti domacima. Glavni princip koji treba da primjenite je domacinsko poslovanje.

Web Design

pre 7 godina

Srbija ima snage, ali nema vlast koja ne moze da se resi raznoraznih Saveta, Agencija, Komiteta i jos nekih organizacija koje su savetodavne i na utice nicim na ekonomsku politiku. Mogu poceti sa Fiskalnim savetom.

BeKo

pre 7 godina

@(NikolaKG80, 20. jun 2016 16:10)

Ne govori se o budžetu već o BDP-u. BDP je 35 mldr € a budžet oko 9 mlrd €. 11% BDP za penzije je 3,85 mldr a budžeta je oko 42% + plate 8% BDP-a je 2,8 mlrd. oko 28% što zajedno daje 6.65 mlrd. Dakle skoro 70% budžeta ide na plate i penzije a ostatak od 2,35 mlrd. može ići u investicije.
Stanje je trenutno i gore jer je cilj 11+8%,ali se nažalost trenutni procenti ne spominju.

Sloboda

pre 7 godina

Ma, smanjuj penzije.Sto penzionera za jednog savetnika.To je Vuciceva politika vec decenijama.I sta fali,uspesniji je od Angele,mozete li da zamislite.

steva

pre 7 godina

"Veća plata i zaposlenost,iza nas stoji sila" ,"Imaćemo veći BDP od Nemačke" bio je juče bombasti naslov od preuzvišenog,a već danas Srbija nema snage ni za ove plate i penzije!!!??? Aparat za anesteziranje običnih ljudi radi punom parom ili je to samo štih proba?

ИБАРСКИ МРМОТ

pre 7 godina

Господинова плата у овом органу је 200000дин............да прима 25000динара........питао бих га

Sacha

pre 7 godina

Koliko se radi u državnoj administraciji, plate su im prevelike. Prošle godine sam otvorio firmu i još nisam dobio rešenje o porezu!

Goblin

pre 7 godina

(politikologapsolvent, 21. jun 2016 11:27)

Dobro ajde onda da povecamo plate u javnom sektoru pa da nam svane. I to je centralni problem srba. Mi znamo da nista ne valja a kad treba nesto da promenimo, kako god okrenes ne valja. I onda covek dodje do zakljucka da je ovo sad idealno.

Mi moramo da podvucemo jednu liniju i da kazemo sto smo do sad radili - radili smo, od danas krecemo sve od pocetka.

Mora da se utvrdi koja su sve radna mesta potrebna i da odaberemo najbolje kandidate, ostale otpustiti. I onda kada ustedimo na tim radnicima i na subvencijama i na gubicima javnih preduzeca-gubitasa, sav taj novac iskoristiti za smanjenje poreza i doprinosa i uredjenje industrijskih zona, da bi smo povecali broj radnik u proizvodnji.

Milan

pre 7 godina

A kako bi bilo da malo smanjimo broj svih tih strucnjaka, savetnika i ekonomista koji su na teretu budzeta? Ne bi bilo lose istraziti koliko ih ima, koliki je njihov doprinos i kolike su im plate.

Damijan

pre 7 godina

A u Švajcarskoj neće 2.500 evra svakog meseca, jer su pobedili na referendum ovi što imaju vise od 2.500 evra mesečno.. Eeeejj, pa se vi zapitajte gde su Švajcarci a de smo mi.. Pritom država im na planinama, ne može tamo da se poseje pšenica I pritom nisu gladni.. Eeee moja Srbio..

Tata spalio Đenku

pre 7 godina

Ajde molim te, objasni nam sada i ti zašto mora stezanje kaiša i zašto kod nas ništa nije primenljivo što je svuda u svetu primenljivo!!?? Ajde i ti rame uz rame sa našim Gospodarem! Pokažite vašu genijalnost nad nama glupima!

Svaki štediša ima svoh trošadžiju

pre 7 godina

Suštinski problem je filozofski/metodološki, a to je da neko ne može nikad da uštedi koliko neko drugi može da potroši. Vratite se, na primer, u 2001. godinu i pokušajte da sagledate u čemu je bila krucijalna greška u pogledu modela dugoročnog razvoja privrede, tačnije proizvodnje koja donosi višak vrednosti.

dusan

pre 7 godina

samo se govori o zatezanju kaisa, ustedama bla bla, postoji i drugi nacin da se stanje odrzi i da bude bolje, a to je veci DBP!! znaci drzavo uradi nesto, napravi, stvori, ne uzimaj samo od naroda.

samojed

pre 7 godina

da li je moguce da su nam se odlili svi mozgovi, i da je ostalo ovo sto sad vidimo i zivimo? Trenutno u srbiji ne postoji niti jedan jedini dugorocni plan drzave(bgh20,kk?), a takodje nemamo ni jednog politicara koji bi ga imao??! buducnost?

Uploudovac

pre 7 godina

Ukini penzije i otpusti sve što radi u javnom sektoru pa onda ti i Vučić možete zajedno da se hvalite vasim zapadnim vodjama kako ste postigli neverovatan uspeh !!!

politikologapsolvent

pre 7 godina

@Don Kihot, ti ne razumes uopste ekonomiju. Jedna trecina ukupno zaposlenog stanovnistva je na drzavnim jaslama. Ako im smanjis plate, smanjice se njihova potrosnja sto ce se neminovno odraziti i na prihode koje ostvaruju privatnici. Ako se smanje prihodi kod privatnika i privatnici ce smanjiti plate/otpustati, a osim toga smanjice se i drzavni prihod od PDV-a i drugih poreza. Ne branim ja ovde drzavni sektor, i slazem se da bi ga trebalo smanjiti (viskovi napolje, suvisne agencije ugasiti), ali smanjivati vec male plate i penzije, to nije resenje. neka ukinu subvencije, na njih damo milijardu evra godisnje, a mozda i vise.

ceo dan u javnom preduzecu

pre 7 godina

ovo je sve smišljeno ovaj viče smanjuje onda dodje premijer i poveća dva pošto i kaže eto uspeli smo povećamo iako nismo trebali.realno mi ne bih trebalo da povećavali plate jer nam je deficit od 3,t do 7% a ras nam je trenutno maksimalan 3%.al tu je kriv premijer i vlada jer četiri godine ne mogu da pokrenu proizvodnju

s

pre 7 godina

Sve bi čovek mogao da razume da nije jedne sitnice: U Srbiji je stopa doprinosa za PIO 26%, a na primer u toj Švajcarskoj koja se ovde često pominje 11%. Ljudi nisu ni svesni koliko ih država plajčka.

Gradjanin

pre 7 godina

Ne mora tako. Otpustite sve viskove koje traze normalne prijateljske drzave i ozdraviti Srbiju. A ovi sto ostaju bez posla, pa bez posla je i druga polovina Srbije pa nisu pomrli od gladi. I ovako su se svi preko veze i zaposlili jer nikad nije bio konkurs za javno preduzece u ovoj rupcagi.
Znaci otpustiti sve potrebne viskove iz javnih preduzeca i za godinu dana lagano, sa pola gasa mogu se podici i plate i penzije radnicima koji treba da ostanu, a ne onima koje drzimo eto da bi imali posao. Pa nije Srbija socijalna ustanova. Zato nam i jeste ovako jer se tako radilo. Snosimo svi posledice a oni i dalje "rade".

izadje na videlo

pre 7 godina

pomenu li neko da u vojvodjanskoj Vladi (!) ima nekih 12 sekretara?
Asto se, recimo, ne bi svi politicari odrekli godisnje zarade, za ljubav napretka ekonomije!
Evo, ja pristajem da budem poslanik bez plate!

novi ljudi

pre 7 godina

Srbija na funkcijama i rukovodecim mestima nema ljude koji znaju resiti probleme. Svi su politicari sa nedovoljno znanja struke i bez ideja.

auuuu

pre 7 godina

sve vam je radulović već ovo rekao pre 4 godine... ne vredi stezati sto puta. ne ložite se da nam izvoz raste jer je jasno da sve manje proizvodimo tako da nemamo ni šta da izvozimo, već uvozimo stvari sve lošijeg i lošijeg kvaliteta za manje pare tako da deluje da nam odnos izvoza i uvoza nije toliko strašan. u realnosti je ekonomska situacija nikad gora i dižemo kredite i jurimo investitore da održimo socijalni mir. naravno dobar deo toga ide stranačkim aparatima. ne zaboravite da kad stranci nemaju kako da se naplate oni te gurnu u rat pa ti uzmu deo teritorije kao kompenzaciju. već nam se dešavalo.

Aca-faca

pre 7 godina

Profesore izvinite ali ja vama nista ne verujem. Juce nam je nas premijer rekao da imamo veci rast od Nemacke i da ce nam za dve godine biti bolje nego ikom u Evropi?! Ja ipak vise verujem nasem premijeru , bar on nas nikad nije slagao i sve sto je do sad obecao to je i ostvario. Zar ne osecate kako nam dobro ide?! Bar mene je sramota, a Vas???

Petar

pre 7 godina

Moja firma je propala jer je drzava alava. Poceli smo da radim ,odlicna ideja na korist svih, nismo imali kapital nego zaradjivalo u hodu,ali nameti u vidu poreze,taksi,pravila, gluposti su doveli do toga da smo sada duzni,nada je ugasena ljudi nisu zaposleni. Siguran sam da je ovakvih stotine hiljada. Porez teeba da se placa samo onda kada se realno i zaradjuje. Mnogim poslovima je potrebno vreme da se razviju. Hoce ljudi i da pomognu i rade dzabe i sve,ali drzava satire sve ostalo. Ali dobro,glasali ste kako ste glasali.

printerMB

pre 7 godina

ustede je naravno moguce postici i na druge nacine,ali nema politickog konsenzusa.
nepotrebni zamenici,pomocnici,savetnici,sekretari i sl.ako ministri ne mogu bez njih,onda i nisu ministri
nevladine organizacije
izbori(finansiranje politickih stranaka)
placanja izbornih komisija na izbornim mestima politickih stranaka,jer ko hoce da kontrolise neka to i radi ali za svoj gros
avioni,helikopteri i ostala cuda,koja u ovoliko maloj zemlji ne mogu ni da uzlete
finansiranje klubova,jer ko ne moze sam,zasto bi mu narod(drzava)placao
treba li jos?
pridruzite se u nabrajanju...

Goran

pre 7 godina

Pa zar premijer nije rekao da "počinje zlatno doba Srbije" a guvernerka da se oseća "opšte poboljšanje standarda građana" ? O kakvom sad opet stezanju kaiša i zamrzavanju plata i penzija ovaj nazovi stručnjak priča ? Ko tu sad muti ? ... Navedite mi primer neke uspešne zapadne ekonomije koja se razvila smanjenjem potrošnje / stezanjem kaiša , otpuštanjima, otimanjem od plata i penzija . E Srbijo dočekala si da 90% mladih mašta da pobegne odavde... I na kraju - verujete li tv dnevniku ili svojim očima ???

Jovan Mitrović

pre 7 godina

Najbolji i najefikasniji način da se ostvare ti procenti je da se Vama i Vama sličnima prepolove primanja. Vi biste onda imali sasvim dovoljno i više od mnogih a penzioneri i zaposleni mogli bi bar pristojno da žive. Vas je možda stotinak hiljada i bolje Vama nego 2 miliona penzionera i zaposlenima. Počnite ličnim primerom kako treba.

Schtrebers

pre 7 godina

Možda nisam u pravu, ali ovo zamrzavanje i beskrajna smanjenja nemaju smisla. Neko je plaćao penziono, radio kao magarac, i sada jedva sklapa kraj s krajem da bi ovakvi u vrhu imali neopravdano velike plate i penzije. Ovde sistem treba da se menja, da se donose novi zakoni. Pre svega, o uvozu i proizvodnji. Umesto što toliko uvozimo i ono što mi proizvodimo, bolje je da se podstakne proizvodnja. Na primer, ako neko želi da otvori trgovinsku radnju u Srbiji, mora da se obaveže da će 70% proizvoda biti domaći. Ovako ne znam da li je i 20%. Treba pomoći malim proizvođačima, a ne lupati im ogromne poreze. Treba uvesti univerzalnu platu za sve, tipa 200e, i onda se na to uvode platni razredi, prema radnom stažu, stepenu obrazovanja, ili vrsti posla. I treba dovesti sposobne ljude na ovakve funkcije. Samo, od toga ništa neće biti. I ako se već smanjuju plate, zašto se ne smanje akcize i PDV?

Glupakpočetnik

pre 7 godina

Pa da li je moguće da u našoj državi nema jednog pametnog? Neće se ništa pomoći daljimsmanjivanjem plata i penzija niti zamrzavanjem istih. Ovo poslednje naročito ne zato što će nam cene svakako ići gore. Umesto ovakve "štednje" treba smanjiti državna zahvatanja u vidu akciza, i namete. Zašto? Pa jednostavno, ako narodu bude malo više para ostajalo u džepu više će trošiti, a ništa ne pokreće ekonomiju, proizvodnju i trgovinu kao promet! Dakle, smanjite namete pa ćete ohrabriti ljude da započnu neki biznis i time dobijate više obveznika koji će plaćati namete (100 obveznika po 1000 dinara je bolje nego 30 obveznika po 2000, zar ne?), osim toga, kada ljudi imaju para da troše i oni koji bi hteli imaju računicu da nešto proizvode jer će neko imati novca do to i kupi. Naravno, ništa ne može preko noći, pa ni ovo, ali s vremenom para može da bude samo više. Dok god su pare u državnim rukama a ne u rukama naroda od te države nema ništa jer ekonomiju jedne države ne pokreće ta država nego njen narod koji kupuje, proizvodi i prodaje. Prosto je, samo na žalost kod nas nema ko da mućne glavom i uradi ono što stvarno treba da bi nam bilo bolje (a možda i ne sme?).

politikologapsolvent

pre 7 godina

@goblin
,,Dobro ajde onda da povecamo plate u javnom sektoru pa da nam svane. I to je centralni problem srba. Mi znamo da nista ne valja a kad treba nesto da promenimo, kako god okrenes ne valja. I onda covek dodje do zakljucka da je ovo sad idealno" ja ovo svakako ne predlažem. Ne znam otkud ti da je ovo stanje idealno?

,,[...]sav taj novac iskoristiti za smanjenje poreza i doprinosa i uredjenje industrijskih zona, da bi smo povecali broj radnik u proizvodnji"
apsolutno se slažem sa ovim. I to bi bio, između ostalog, moj predlog. Ovako ne funkcioniše i to je jasna stvar. Privredi očigledno trebaju niskokamatni krediti da bi prodihala, a ne bi bilo loše ni da se omoguće krediti za otvaranje firmi i započinjanje sopstvenog poslovanja.

laki

pre 7 godina

jadni penzioneri,ceo zivot placaju,a onda nema dovoljno za njih.Ukinite drzavni fond,pa ko zeli neka placa privatni.Hocete pare od fonda,a necete da placate

Петар

pre 7 godina

Најбоље би било да радимо и да вам дајемо паре, чисто да имате за скупштински ресторан