Ponedeljak, 16.05.2016.

10:52

"Sneg 'ubio' maline, sad nemamo ni za hleb"

<a href="http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2016&mm=05&dd=16&nav_category=12&nav_id=1131898" class="text-link" target= "_blank">Sneg koji je prošle noći pao u pojedinim opštinama zapadne Srbije, u Ivanjici, Prijepolju i Novoj Varoši, uništio je velike površine pod malinama. </a>

Izvor: Tanjug

"Sneg 'ubio' maline, sad nemamo ni za hleb" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

95 Komentari

Sortiraj po:

леле

pre 7 godina

А хладњачаре брине само профит и да се сељаци не полакоме као и они па да посегну за препаратима. Ужас !!! Уместо да им помогну јер су ионако толико зарадили свих ових година на њима ...

Laca

pre 7 godina

@balansero
Ja opet kažem - ostavite se kukanja, motiku u ruke, pa će biti jeftinijih malina za vas. Plan i proračun je za vas, ne za mene. Ja sam rekao, meni je ovo preskupo, zato i ne kupujem. Da mi je baš toliko stalo, uradio bih ovo što vama preporučujem. Da se malinarima ne isplati ovakva cena, spustili bi. Znači, postoji tržište za to. To da je u Austriji malina jeftinija, možda u vašim snovima. U Beču korpicu malina ne možete da kupite ispod 5 evra. Ponavaljam još jednom, možete o malinarima (kupinarima, jagodarima, trešnjarima itd.) da mislite šta hoćete, pa i da su kartel, ali oni imaju računicu u ovoj ceni, a kome ne odgovara može da trpi, kuka (npr. da piše besne komentare po netu) ili da postane malinar. I kad veće pominjete marvu, jel bi trebalo seljaci da glume marvu po celu godinu da bi nama bilo jeftino i pristupačno. Jedna stvar - seljaka je sve manje, sve se manje zemlje obrađuje, a sve je više konzumenata - dakle, još jedan razlog za skok cene. A tu su i Rusi, koji, recimo, dođu i otkupe skoro ceo rod trešanja u Grockoj i okolini, a ovo što ostane prodaje se po velikoj ceni, pa ko može da kupi, on kupuje, a ko ne može on trpi, kuka, ili zasadi trešnje.

balansero

pre 7 godina

@Laca
Da Vam skratim razradu plana i proračuna - odem preko, kupim maline i sit se najedem za dvostruko nižu cenu. Na Alpima jedem maline i prolazim jeftinije nego u sred Srbije. Uopšte se ne bih iznenadio da su u pitanju srpske maline.

A ko voli da njače i glumi magarca, samo napred. Ja nisam iz tog filma. To o čemu Vi pričate nije tržište. Tržište postoji u Italiji, Austriji, Nemačkoj, USA... kod nas postoji samo KARTEL. Guglajte malo na temu tog termina - biće Vam jasnije o čemu se radi. A u Srbiji se UVEK I SVUDA samo o tome radi - udruži se bagra i zafrkava celu državu, od građanstva do vlasti. Dogovaraju cene (!) i još organizuju konferenciju za novinare da obaveste javnost da su se uspešno dogovorili oko (pa sad po izboru): cene malina, cene jabuka, cene kukuruza, cene osiguranja, cene struje, cene bilo čega... To se u normalnom svetu zove KARTELSKO ORGANIZOVANJE i za to prete kazne veće nego za šverc narkotika!

Ali mi smo ovde izdresirani kao marva da prihvatamo takav hohštapleraj zdravo-za-gotovo i još se trudimo da imamo i razumevanja, kao što vi imate.

E pa nemam i neću da imam. Kupujem vani i prolazim jeftinije. Znate li termin za ovaj fenomen? Paradoks. Eto koji.

Laca

pre 7 godina

@balansero
Niste u pravu. Odrastao čovek bi trebalo da shvati zakone tržišta. Da, i meni je muka od svakogodišnje kuknjave malinara na sve i svašta, kao da su oni jednini u problemu. Ali...Cena maline nije takva zato što su malinari "đubrad", već zato što tržište tako diktira. Da nema dovoljno onih koji plaćaju 200 dinara za korpicu, cena bi bila manja. Evo, ja prekjuče na pijaci, nema trešanja ispod 200 dinara za kilogram. Nisam kupio. Ali, očigledno da prolaze i sa tom, a i većom, cenom. Ipak, postoji rešenje za vas. Zemlja na selu je jeftina, dovoljno vam je par ari da kupite, ili zakupite, i na njima posadite maline, može i još ponešto. Ne mora ni da bude posebno kvalitetna zemlja. Imaćete više nego dovoljno za konzumiranje. Što se tiče troškova proizvodnje (računajući i odlazak svakog vikenda, pa i češće, na selo), ostavljam vama da proračunate.

Dag Kristi

pre 7 godina

Mom prijatelju je grad prosle godine smlatio 3 hektara jagoda,osigurao ih je,sve regularno,a do dana danasnjeg nije dobio ni dinara.

dule

pre 7 godina

Ja lično nemam ništa protiv malinara. Kolko mene to košta na pijaci - košta. Ako mi je puno ja je kupiti neću, ako je cena OK kupiću je jer je volim. I uopšte nikome ne zameram zbog cene - ni proizvođačima, ni nakupcima.

Ali,...

Veliko ALI...


Ovo jednostavno nije način. Vi uvek imate sto problema, sto muka, a samo jedno rešenje - država d'uradi (plati) nešto.

Kad vas deru i ucenjuju hladnjačari a vi se udružite. Ali protiv njih. Ali ne, za to niste sposobni. Ali rešenje je da vam država plati.

Kad vas deru i ucenjuju berači a vi se udružite. Ali protiv njih. Ali ne, za to niste sposobni. Ali rešenje je da vam država plati.

Kad vas deru i ucenjuju dobavljači (đubrivo, oprema) a vi se udružite. Ali protiv njih. Ali ne, za to niste sposobni. Ali rešenje je da vam država plati.

Kad vas deru i ucenjuju osiguravajuće kuće a vi se udružite. Ali protiv njih. Ali ne, za to niste sposobni. Ali rešenje je da vam država plati.

Kad priroda udari na vas, a vi uzmite od onoga što ste sačuvali za crne dane (jer ovo jesu crni dani za vas). Ali ne, za to niste sposobni. Ali rešenje je da vam država plati.


Organizujte se. Ali ne protiv budžeta, nego protiv vaših problema. Unajmite menadžere, unajmite advokate, unajmite agronome. Nije problem napraviti zadrugu - ali morate da verujete jedni drugima. A ako vi međusobno niste u stanju da se dogovorite, e pa onda licemerno je da očekujete da drugi plaćaju za to.

Bivši zemunac

pre 7 godina

Ljudi posadite maline, izračunao sam prosek za 8 godina. Oko 11000€ po hektaru. Da bude i loših godina pa je logično da imate ušteđevinu da ne bi uzimali kredite. Ali to je oko 1000€ mesečno skoro. Ko ima stan u BG i da ga proda ima para za kuću i 2-3 hektara malina da zasadi. Ako imate nekog u Ratkovu pitajte šta su sve stekli za samo nekoliko godina. Da Vojvodina ne arilje. Znaci uspeva skoro svuda u Srbiji. Bar nećete morati da radite kod privatnika za 250€ i da p*sate u pelene jer se njemu ne isplati da idete u WC.

Silver Surfer

pre 7 godina

@ Nemanja

Izvini, ali da li ti znas koliko je moj posao tezak? Koliko ja radim? Bez obzira koliko sam predan zbog jedne greske mogu da letim s posla. Dokle vise da slusam da je za dobru zaradu potrebno mnogo da se radi. To se valjda podrazumeva. Doduse, u Srbiji se, u vecini slucajeva, rmba mnogo za bednu crkavicu. A malinari rade za sebe. U Srbiji ispada da je teze malinarima nego rudarima. Takodje, potpuno mi je jasno da je ova drzava neprijatelj svakom domacem preduzetniku, ma koja delatnost da je u pitanju. Sve je neuredjeno, nista nije regulisano, zakoni su losi i ne postuju se, sudstvo je presporo pa je zadovoljenje pravde u nadleznim institucijama gubljenje vremena i zivaca. Ali, gradjani su ti koji pritiskaju drzavu, udruzuju se i okupljeni oko odredjene ideje deluju u pravcu njenog ostvarenja. Dok to ne shvatimo, bez obzira cime se bavimo, polozaj nam se nece popraviti. To vazi i za ucitelje, vozace, malinare, bilo koga.
Ne mogu da se radujem tudjoj nesreci jer nisam takav covek. Medjutim, malinari su se svima popeli na zivce kuknjavom koja se ponavlja iz godine u godinu.

Nemanja

pre 7 godina

Gadi mi se ovaj narod. Kakve vi komentare pisete.Uzas. Jednim krivo sto ljudi zaradjuju od maline, kao da je to palo sa neba. Pojma nemate koliko brige i rada treba oko toga. Dalje, osiguranje je uzasno. Ta prica da je dzabe je netacna. Licno sam vec godinu dana u sporu sa jednim osiguranje,bole ih briga da mi isplate,drzava cuti. Klasicni prevaranti i mesetari kao i svugde. Sto se tice informisanosti, veoma smo informisani,ali protiv snega u maju ne pomaze nista sem da treses sneg sa stabljika. Dnevnice "jadnim radnicima" su 25e plus obroci. Daleko od toga da jedu samo krompir i da ih neko muci.Izracunajte koliko vi zaradjujete i da li je to 25e dnevno.Zbog ogromnih zasada i velike potraznje za radnicima, bice i 30e verovatno. Jos samo nesto, stidite se velikogradjani svojih komentara protiv ljudi koji naporno na zemlji rade i pokusavaju da zarade. U opstini kao sto je Prijepolje tacno NULA velikih firmi radi. Sem prodavnica i butika sve je zatvoreno.Sta drugo narod da radi sem na zemlji?
Svaka vam cast. Nastavite da prizeljkujete sneg u maju i radujte se tudjoj nesreci. Vi imate dovoljno, ostali neka crknu.

Malinar

pre 7 godina

Čitam komentare, tobože jadnih Beograđana, koji od poljoprivrednika ne mogu da dođu do dinara, a u svom životu nisu podigli ništa teže od čaše viskija na splavu i viljuške u restoranu. Odrastite. Ako mislite da malinu treba samo ubrati i prodati, mnogo se varate. Da bi malinjak doveli do branja, predhodno morate mnogo znoja proliti i mnogo truda i novca uložiti. A da ne govorim o samoj berbi. Svaki oblak gledate sa strahom. To što vi plaćate 200 dinara za sto grama maline, to nije krivica malinara, prvenstveno je vaša. On kilogram maline proda za 200 dinara. Trebate da krivite trgovce(čitaj hladnjačare), koji zarađuju na radu malinara. Trebate da krivite državu, koja im to omogućava. Ako pitate bilo kog proizvođača malina da vam da 200g maline, daće vam 2kg, a da vam ne traži ništa zauzvrat. Osiguranje za sneg ne postoji, jer se sneg ne kategoriše kao prirodna nepogoda. Jadni su komentari osoba koje su srećne zbog snega, koji je mnoge porodice u pogođenim krajevima ostavio bez zarade i sa strahom za opstanak. Za mnoge porodice u ivanjičkom i ariljskom kraju zarada od malina predstavlja jedini prihod. Mnogi od toga žive, školuju decu. Ako vam se ne sviđa to što neko zarađuje od malina, nemojte ljubomorisati, već pokušajte da uradite nešto sa svojim životom. Stalno žaljenje i kuknjava vam neće pomoći. Ako se toliko bogatstvo stiče od malina, izvolite, posadite 1 ha i postanite milioneri. Ništa vas ne sprečava. ;)

marko

pre 7 godina

@John,

Не постоји осигурање за снег. Али немој ником веровати, него одеш сам на сајт осигуравајућих кућа и сам се увериш за шта све постоји осигурање у пољопривреди, у суштини осигурава се плод.

Petar

pre 7 godina

'On je preporučio proizvođačima ovog jagodičastog voća da, bez obzira na učinjenu štetu, poštuju savete svojih zaštitara i hladnjačara i ne posežu za upotrebom nedozvoljenih preparata, što može prouzrokovati problem u plasmanu maline iz naše zemlje.'
Hmm, ovo niko ne pominje... plasman IZ naše zemlje, a U zemlji? Tu nema problema, zar ne?

Aca

pre 7 godina

Dobro rodi malina poskupi jer seljak radije baci nego da spusti cenu. Kad malina strada od snega i grada opet poskupi. Kao krajnji kupac ja uvek placam skuplje i zato bas me briga za malinare.

7days

pre 7 godina

Koliko zavisti prema malinarima i toboze njivovim ogromnim zaradama. A to dolazi od ljudi koji selo verovatno nikad nisu ni videli. Znate li koliko je vremena, truda, rada i na kraju novca potrebno da se odrzi malinjak ili vise, manje bilo koje voce? Orezivanje, prskanje, prihrana, plevljenje, zalivanje, branje, skladistenje, plasman..i 100 jos stvari koje sam preskocio. I kad je toliko lako, sto se grcite u 20 kvadrata i cekate babine penzije, kad vecina vas ima po neko parce zemlje? I onda se eksperti jave sa osiguranjem... kao verovatno smatraju, boze moj da su to seljaci i nisu nikad culi za tako nesto. A to sto kad bi od svega osigurao, dinar ne bi ni video od zarade, to nema veze. Ko bi se setio da osigura od snega polovinom maja? Ajde realno. A to sto vi iz revolta ne kupujete maline, niko vas i ne ceka...ima ko hoce

Generali

pre 7 godina

Ne postoji osiguranje za sneg!!!!!!!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (sinisa, 16. maj 2016 16:52)

Postoji osiguranje za vremenske nepogode a tu spada i grad,kisa, oluja pa i sneg,Negde je ukljucena i susa

balansero

pre 7 godina

Uh, baš se nasekirah zbog vaših malina...

Znam lično ljude čija deca NIKAD nisu videla, niti okusila maline, osim na slici, zato što ste vi neviđeni hohštapleri, koji su Srbiju promovisali kao jednog od najvećih proizvođača malina na svetu, sa najvećom cenom na svetu.

Gde god sam bio po svetu, proizvodi po kojima je neka zemlja najpoznatija, obično su najjeftiniji i najkvalitetniji upravo u toj zemlji.

E kod nas to ne može normalno da funkcioniše, nego je sasvim logično da je malina, koja se ovde proizvodi u abnormalnim količinama, košta ko-zna-koliko puta više od banane, koja se bere se zelena, na teretnom brodu obiđe pola sveta i na kraju ipak bude daleko jeftinija nego malina, o koje se saplićemo ovde.

Kad kupim kutijicu od 200 grama, osećam se kao da sam kupio kavijar.

Eto, do takvog ste apsurda vi, "malinari" doveli to voće ovde.

I onda trebam da vas žalim? Pa želim vam sneg dok ne pređete na gajenje banana, jednako onako kako vi respektujete potrebu građana da ponekad konzumiraju to voće za neke normalne pare.

John

pre 7 godina

Je l' može nekako da se utvrdi sledeće (kako bi se prekinula polemika po komentarima):
1. Da li je u Srbiji moguće osigurati useve protiv ovakvih stvari
2. Ako jeste - koliko to košta
3. Ako nije - zašto nije
4. Da li postoje neke mere/sredstva/bilo šta da se ovakve stvari spreče
5. Kako je ovo rešeno "na zapadu" jer nismo mi jedini gde pada sneg kad mu vreme nije i udara grad


A bilo bi lepo i da se prestane sa međusobnim pljuvanjem malinara i ovih drugih po komentarima.

drax

pre 7 godina

Ja sam srecan sto imamo tako velike eksperte za poljoprivredu da nam daju tako strucne savete.Dao bog da njima padne sneg i upropasti im nesto pa da naplate stetu od osiguranja ima da se oduseve od silnih para.

ja

pre 7 godina

Dobro, sad neki pišu kako osiguranje za sneg, grad, mraz, poplave košta više nego rod. Možda su u pravu, ako su u obzir uzme 10 ari od kojih očekujete da živite. Pa i ja da hoću da pravim automobile u svojoj garaži i očekujem da me košta isto koliko i zastavu po vozilu a da očekujem isti profit bio bih prozvan ludakom. Kad ulazite u rizik da gajiti 10 stabala bez ulaganja i bez osiguranja ne bi trebalo da se čudite kad po neki put udari mraz i uništi rod. Ovde je u stvari najveći problem sto su zemljoradnicke zadruge uništene pa svako mora sam da pregovara za cene đubreta, osiguranja itd, pa je sve malo skuplje.

Turista

pre 7 godina

Imam drugaricu koja je iz Arilja.Njeni roditelji su malinari vec decenijama. Kupili njoj i sestri stanove u Beogradu,u Arilju lepa kuca.Odskolovali decu.Kupili im kola. Ovo pisem zato sto malinari vecito kukaju.Stalno nesto smeta.Ili vremenske nepogode ili problem sa otkupom.Nista nece da uloze da bi bili mirni i da ne zavise od prirode.Kap po kap,protivgradne mreze, osiguranje. Samo da sto vise ostane u dzepu.Nedavno sam bio u Italiji pokrajina Friuli.Covek na 10hektara imazasad jabuka. Sve pokriveno protivgradnim mrezama,navodnjavanje kap po kap.Mehanizacija.Jabuke ko nacrtane. Svaka ima malu etiketu.Sve ode za Holandiju,Nemacku....

Dijagnoza

pre 7 godina

Malinari, obim vašeg autizma i samodovoljnosti je neverovatan, mada vi niste jedini u tom kolu, ali ste jedni od najglasnijih. Kažete da niste tajkuni, ali varate se, u odnosu na većinu radno sposobnog stanovništva u ovoj zemlji, da ne kažem roblja, vi to zaista jeste. Pitam se, u kom univerzumu vi to živite? Pre neki dan, žale se autoprevoznici da ne mogu da nađu vozače profesionalce jer odlaze za inostranstvo(da ne bude da ste samo vi takvi), a sada vi kako ne možete da nađete berače(druga vest danas) ili kako vam sneg i grad uništavaju rod. Platite osiguranje, platite radnika, dubite na trepavicama, možda pomogne. Koga se tiče vaša muka, vaše brige, vaši problemi? Hoćete da vam pričam o svom poslu, koliko muke, koliko stresa, problema, za kakvu platu? Ne zanima vas, pretpostavljam.

Paor

pre 7 godina

Opet kuknjava malinara.Kao da zive u Eritreji.Stalno nesto smeta.Te smeta, grad,pa sneg,pa susa,pa kisa.Niko da na pocetku sadnje osigura letinu.Niko da podigne protivgradne mreze.Onda pocne kuknjava kako ih hladnicari deru. Nikako da se udruze i da sami naprave hladnjacu.U Poljskoj se malina gaji do Novembra meseca u surovijoj klimi od Srbije i imaju veci prinos

dejan

pre 7 godina

nerazumem ove ljude koji pisu da je proizvodjac kriv ,da je trebao osigurati zasad malina ,kako ,gde su ta osiguravajuca drustva u srbiji . sve mi to vise lici na pripremu terena za sto manju otkupnu cenu malina , koje ove godine nema ni pola roda od prosle godine ,lako je sedeti za racunarom i kuckati komentar ,izadji druze u malinjak da radis na -5 ili na +40 pa ces videti kako se malinari bogate

Misko

pre 7 godina

Iako sam bio protiv demokrata i nisam bio njihov pristalica i bio beli listica..ali otkako dodje na vlast SNS mi propadosmo...I BOG nas opominje,ali mi nista.....

klo

pre 7 godina

idiotizam majke prirode ...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (deki, 16. maj 2016 16:05)

A kad covek pravi stetu majci prirodi nikom nista. Sece se drvece ni za sta. Prave se drvene stolice i stolovi a toliko drugih materijala ima. Kite se velike jelke za novu godinu i veliki badnjaci za bozic. Totalno bezveze radi cega sve covek unistava drvece i prirodu.

Dzo

pre 7 godina

Ja ne mogu da razumem nase ljude... Svake godine manje vise ista prica - sneg, susa, grad, prevelika kisa itd. Zbog cega ne osiguraju sve to pa u slucaju ovih nepogoda lepo da im to u vecoj ili manjoj meri pokrije osiguranje. Ili npr da uloze u protivgradne mreze. Pa ne moze se danas gledati u nebo i gatati hoce li pasti ili nece i sta ce pasti s neba :P Kazu skupo im to ulaganje, a nije skupo kad sve propadne?? Ne znam, cudan smo mi narod...

Pukovnik Vranic

pre 7 godina

@Dzo

Ajde pametni, osiguraj ih ti od snega u maju mesecu ako ti se isplati. Licno sam osigurao jedan deo malina ove godine (20ari na 200kg po aru, na cenu od 250 din), to je izaslo nekih 500e koje sam bio spreman da alalim u slucaju da do njega ne dodje, ali da ne mislim. I onda padne ovo go***. Sta sad, da navijam da zvekne i grad pa da naplatim ko covek 1.000.000 od osiguranja i da me boli uvo?
Katastrofa.

Rogi Obrenovac

pre 7 godina

Zato proslih godina dok ste uzimali na desetine hiljada evra niste kukali. Dok se jabuka prodavala za 30, kruska za 40, sljiva za 15, visnja za 25, najplemenitije sorte grozdja za 30, vi ste strajkovali jer vam malo bilo 200 vec ste hteli 220. Vrlo dobro znam sta su izgradili oni koji imaju bar 30-50 ari malina, a o onima koji imaju po par hektara necu ni da pricam, to su imperije. Znam jer imam rodjake u okolini Brusa, vrlo dobro znam. Nije mi drago sto je pao sneg, nije mi ni krivo sto zaradjujete lepo, ali nije posteno da vi kukate i hvatate na tu patetiku o hlebu i deci kad godisnje prihodujete po 10000-15000 evra, dok ostali vocari u Srbiji ne mogu da pokriju troskove rada.

Đuka

pre 7 godina

1. Ništa nije osigurano.
2. Na sajmu na štandu Španije prikazana je tehnologija, relativno jevtina, radi zaštite od snega i mraza.
Za ovu godinu je kasno, ali za naredne nije.

Zoran

pre 7 godina

bolje da sejete pšenicu da imate za hleb makar...
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (miki, 16. maj 2016 14:41)

Lakse ovako.:)
Psenica mora se seje, pa zanje, pa vrse, pa melje,...maline posadis jednom i to ti je to.

Dule

pre 7 godina

Osigurali su ljudi od grada. Pa ko osigurava od snega u Maju?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Mare, 16. maj 2016 15:20) # Link komentara

Trebalo bi onaj koji zivi od tog roda malina predpostavljam

SAMO BAHATO

pre 7 godina

@Dzo, ne mogu da se gleda u nebo, ali moze da se pita RHMZ koji ce svakako reci da ce dan da bude vedar i bez kise, a za sneg culi nisu. Ja prijatelju vec danima govorim osiguraj pa makar od tornada bilo, on kaze necu verujem ja sta prognoza kaze, evo ga sad tuce rakiju i place.

Osiguranje, ludom radovanje

pre 7 godina

Za ove što predlažu osiguranje, ko bi se setio da osigura bilo šta protiv snega 15 maja? Osiguranje od leda, poplava i suša ovo ne pokriva.Osiguranje od poplava ne pokriva ni plavljenje od bujičnih voda.

strasno

pre 7 godina

Kod nas se ljudi izgleda hrane tudjom nesrecom, svi zive od parole 'da komsiji crkne krava'.

Slabo ko shvata da sve to utice na sve nas... (Ako nekome propadnu maline, manje ce kupovati robe u prodavnici, onda oni koji rade u fabrikama ce dobiti manju platu jer je smanjena prodaja...)
Niko niodkoga nista nije trazio.

neko

pre 7 godina

ovu bajku o osiguranju ocigledno pisu oni koji rade u osiguravajucim kucama a podrzavaju plusevima "male Perice"koji zamisljaju da to tako ide kao i oni koji jos nisu (srecom) imali iskustva sa isplatama....ljudima za totalnu stetu jedva i 6% isplaceno (bio prilog na jednoj od poljoprivrednih emisija koje idu nedeljom) a placali po 30.000

f

pre 7 godina

slucaj x - Meni je sneg danas takodje polomio 17 ari malina, steta 70% od oka... Ali je i mom prijatelju prosli sneg polomio PG mrezu, stubove polomio i svalio mrezu na maline, steta 200% (maline plus mreza i stubovi). Ne postoji protivsnezna mreza. Ovo je nenormalna godina, u martu smo ih vezali u kratkim rukavima, a jutros smo ih tresli u zimskim jaknama. U svoj nervozi, jos me vise nerviraju takvi komentari! Ne pljuj na drzavu da bi dobio plus i kad treba i kad ne treba, jer onda kritika gubi smisao. Kod mene ovde(N. Varos) subvencije uzimaju ljudi na registrovano gazdinstvo, iako im je zemlja zarasla i nisu otisli u selo preko 20 godina, bukvalno! Pa neka su te subvencije male, al ih oni uzmu. I sad, je li tu krivlja drzava koja daje bez provere ili pojedinci koji gledaju da izmuzu drzavu kako god mogu? Ne placas porez, ne prijavljujes radnike, zakidas na vagi, bacas smece pored kontejnera, gradis na drzavnoj zemlji, ne placas komunalije, krades struju, krades vodu, krades papir iz firme, castis policiju da ti ne pise kaznu, zoves tetku u Svajcarskoj na racin firme, uzima se kad god se moze bilo sta, pa nek je 2000 dinara subvencija godisnje za gorivo. I onda drzava d'uradi nesto, ne daje subvencije poljoprivrednicima, haos u drzavi...! Pocni od sebe, pa menjaj drzavu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (tuta, 16. maj 2016 12:42)

SAto bi nas narod rekao, svaka Vam k´a u Njegosa! Svaka cast za komentar!

riksha

pre 7 godina

Osiguranje košta malo kada se pogleda kolika je šteta. Pored toga država refundira 40% registrovanim domaćinstvima. Narode, osigurajte se. Ne košta puno, a mnogo znači.

John

pre 7 godina

A kako to da se nikada ne čuje da je sneg/led/suša... satro rod bilo čega u npr. Francuskoj, Nemačkoj, Španiji... ?
Kako to da je Srbija izgleda jedina sa ovim problemom?

DulePA

pre 7 godina

Bavis se necim i ocekujes sigurnu zaradu, a cim se desi neki problem ocekujes da dobijes od drzave cistu lovu a da pri tome nisi osiguran... samo u zemlji Srbiji!

Nemanja

pre 7 godina

Druze, kakve veze sad ima koliko daju strancima za radno mesto? Ja sam poljoprivrednik i nije mi Djilas ili Vucic kriv sto je pao sneg. Imas lepo osiguranje i ne brines..

Beli

pre 7 godina

Pazi kad me to voće uopšte ne zanima. Ako ubodem koju šaku šumske maline (uz kupinu, borovnicu i šumsku jagodu) na Tari ili Debelom Brdu, dobro je. Da je kupim, ma nema bre šanse!!!

Ivan

pre 7 godina

Jako mi je zao kada procitam ovakve vesti, zali Boze ljude koji se polome od posla da im priroda oduzme sve sto su uradili!!! Krenite sa osiguravanjem svojih zasada od vremenskih nepogoda, jedino nabtaj nacim se mogu izbeci kolapsi kao sto je ovaj!!!

Bojan

pre 7 godina

Strasno velika steta je nacinjena na malinjacima izmedju ostalog stradalo je i drugo voce sta da se Bozija volja idemo dalje sutra je novi dan nadamo se bez snega😦

Projekat Atlantida

pre 7 godina

The winter is coming. Pričam ovo već neko vreme, ali niko ne shvata ozbiljno. Ko se osigurao, može da mi se zahvali. Toliko.

Hmm

pre 7 godina

Kad se setim prosle sezone i sve one dece od 16..17 godina u redovima ..od jutra do mraka..za mizernu dnevnicu i jelovnika 3x dnevno krompir..dodje mi mio ovaj majski sneg..

ozbiljno

pre 7 godina

Ljudi osiguranje je besplatno. Treba da das novac ali ti se sve vrati. Ja sam iz Prijepolja. Osigurao sam malinu da bih mogao da spavam kad pada sneg ili da gledam kroz prozor kad pada grad. Meni je osiguran malinjak na 800.000 rsd. Za to sam platio 42000. Od taga mi država vraća 40%, opština 40% i ako ste član udruženja malinara osiguravaju kuća vam vraća preko udruženja 20%. Znaci osiguranje je besplatno. A osiguran sam od svega osim suše. Za to služe sistemi za navodnjavanje. Najveće je zlo što smo mi neinformisan narod. A sad malinari pamet u glavu pa sledeće godine osigurajte i rod i sadnice. Ne košta nista

Lepo ozelenela trava da pasemo....

pre 7 godina

Šest godina, a sedam proleća je prošlo kako nisam okusio malinu.
A, mnogo je volim....
Nije u pitanju cena malina, kao ni da li imam novca da je kupim, ili ne.
Pitanje je principa.
Od vremenskih prilika, subvencija, hladnjača, preko cene otkupa, pa blokade drumova, i do odnosa prema beračima kao prema roblju, stavu tih ljudi da od njih i od njihovog proizvoda zavisi cela Srbija i svi gradjani, njihovoj bahatosti bez pokrića, kao i jos desetine stvari koje bih mogao da nabrajam....izražavam lični bojkot malinara i njihovog proizvoda tako što ih ne kupujem i konzumiram.

Nikola

pre 7 godina

Rade, da su bili budni rasporedili bi se po malinjaku i tresli ga, da se sneg ne bi zadrzavao na granama i lomio ih svojom tezinom. Mislim da mnogi ovde smatraju da su malinari neki gorstaci koje neko treba da poduci sta je osiguranje i kako se odredjuje cena a medju malinarima ima ogroman broj fakultetski obrazovanih ljudi. Cenu svog proizvoda ne odredjuju malinari, pa da kalkulisu osiguranje, vec je saznaju kada dodje do samog branja.

tuta

pre 7 godina

slucaj x - Meni je sneg danas takodje polomio 17 ari malina, steta 70% od oka... Ali je i mom prijatelju prosli sneg polomio PG mrezu, stubove polomio i svalio mrezu na maline, steta 200% (maline plus mreza i stubovi). Ne postoji protivsnezna mreza. Ovo je nenormalna godina, u martu smo ih vezali u kratkim rukavima, a jutros smo ih tresli u zimskim jaknama. U svoj nervozi, jos me vise nerviraju takvi komentari! Ne pljuj na drzavu da bi dobio plus i kad treba i kad ne treba, jer onda kritika gubi smisao. Kod mene ovde(N. Varos) subvencije uzimaju ljudi na registrovano gazdinstvo, iako im je zemlja zarasla i nisu otisli u selo preko 20 godina, bukvalno! Pa neka su te subvencije male, al ih oni uzmu. I sad, je li tu krivlja drzava koja daje bez provere ili pojedinci koji gledaju da izmuzu drzavu kako god mogu? Ne placas porez, ne prijavljujes radnike, zakidas na vagi, bacas smece pored kontejnera, gradis na drzavnoj zemlji, ne placas komunalije, krades struju, krades vodu, krades papir iz firme, castis policiju da ti ne pise kaznu, zoves tetku u Svajcarskoj na racin firme, uzima se kad god se moze bilo sta, pa nek je 2000 dinara subvencija godisnje za gorivo. I onda drzava d'uradi nesto, ne daje subvencije poljoprivrednicima, haos u drzavi...! Pocni od sebe, pa menjaj drzavu.

Srki

pre 7 godina

Osigurajte tipa osigurajte te. Šta ste zapeli, osiguranje vam je kao lutrija, osigurao protiv mraza dođe poplava, osiguraš protiv poplave dođe suša, a sve skupa osigurati je propast od jednom a pojedinačno na rate.

Olivera

pre 7 godina

Prošle godine su malinari naplatili štetu kuju je naneo sneg. Maline se obnovile i lepo su zaradili i na rodu. Mozda se obnove i ove godine...

Ale

pre 7 godina

Da su znali ne bi spavali cijelu noc? Šteta sto danas ne postoje vremenske prognoze i internet na kojem se moze vidjeti temperatura iz sata u sat. Pogledajte kako su glupi evropljani palili vatre tokom noći po vocnjacima kako bi ih zastitili od mraza. Da li je moguće da ocekujemo da nam za svaki problem pomogne država i sta god da se desi krivimo državu, a s druge strane nismo nista sami pokusali.

da razjasnimo

pre 7 godina

Za sve kojima osiguranje prvo padne na pamet: Osiguranje nije jedinstveno, osiguravas se ili protiv mraza, ili protiv snega ili protiv grada ili protiv poplava... ili sve to zajedno sto bi kostalo mnogo vise od celog roda malina.

Hm

pre 7 godina

@nbgdeki lose mislis a jos manje znas. Malina zahteva dosta ulaganja, dosta novca i rada. Faza do sazrevanja kosta, obradjivanje, prskanje, vezanje...zatim kasnije berioci. Nije sve tako jednostavno. Siromasni krajevi u kojima nema radnih mesta, malina je jedna od malo mogucnosti da se zaradi.

Mladen

pre 7 godina

Malinari sa prirodom nema kockanja, neka vas neko poduči kako se osigurava rod. Pametan svet ubacuje u cenu poljoprivrednih proizvoda osiguranje.

moj je zivot bavarska

pre 7 godina

ubio je sneg malinu I prosle godine pa je na kraju ispala nikad bolja godina - 215 dinara prosecna cena otkupa. Bice to sve ok, bez brige, pa ne gajite vi jagode, nego maline...

Darko Z.

pre 7 godina

@Vlad Rad

Osiguranje nam ne pokriva snežne padavine kao elementarnu nepogodu niti jake kiše (jer su brdskoplaninski krajevi pa nema poplava).

Igor

pre 7 godina

Malinari, DOSADNI STE!!!

Meni je mraz unistio 70ari visanja u fazi posle formiranja ploda. Totalna steta, oko 4000e puf, pitanje je da li ce da ima i za sok. Ni jednog jedinog trenutka mi nije palo na pamet da kukam u medijima zbog toga. Visa sila, toliko.
I kao sto rece dole jos jedan komentator, ni meni a ni vama nije kriv djavo sto se nismo osigurali. Sami smo krivi.

slucaj x

pre 7 godina

A drzava vam je ponudila subvencije ili fin podrsku za nabavku mreza!?!?
Ah da...nije....to je samo za strani kapital koji trazi srpskog radnika za 250eur.
Ne za preduzimljive ljude koji zele da stvaraju i proizvode.

tuta

pre 7 godina

slucaj x - Meni je sneg danas takodje polomio 17 ari malina, steta 70% od oka... Ali je i mom prijatelju prosli sneg polomio PG mrezu, stubove polomio i svalio mrezu na maline, steta 200% (maline plus mreza i stubovi). Ne postoji protivsnezna mreza. Ovo je nenormalna godina, u martu smo ih vezali u kratkim rukavima, a jutros smo ih tresli u zimskim jaknama. U svoj nervozi, jos me vise nerviraju takvi komentari! Ne pljuj na drzavu da bi dobio plus i kad treba i kad ne treba, jer onda kritika gubi smisao. Kod mene ovde(N. Varos) subvencije uzimaju ljudi na registrovano gazdinstvo, iako im je zemlja zarasla i nisu otisli u selo preko 20 godina, bukvalno! Pa neka su te subvencije male, al ih oni uzmu. I sad, je li tu krivlja drzava koja daje bez provere ili pojedinci koji gledaju da izmuzu drzavu kako god mogu? Ne placas porez, ne prijavljujes radnike, zakidas na vagi, bacas smece pored kontejnera, gradis na drzavnoj zemlji, ne placas komunalije, krades struju, krades vodu, krades papir iz firme, castis policiju da ti ne pise kaznu, zoves tetku u Svajcarskoj na racin firme, uzima se kad god se moze bilo sta, pa nek je 2000 dinara subvencija godisnje za gorivo. I onda drzava d'uradi nesto, ne daje subvencije poljoprivrednicima, haos u drzavi...! Pocni od sebe, pa menjaj drzavu.

slucaj x

pre 7 godina

A drzava vam je ponudila subvencije ili fin podrsku za nabavku mreza!?!?
Ah da...nije....to je samo za strani kapital koji trazi srpskog radnika za 250eur.
Ne za preduzimljive ljude koji zele da stvaraju i proizvode.

Igor

pre 7 godina

Malinari, DOSADNI STE!!!

Meni je mraz unistio 70ari visanja u fazi posle formiranja ploda. Totalna steta, oko 4000e puf, pitanje je da li ce da ima i za sok. Ni jednog jedinog trenutka mi nije palo na pamet da kukam u medijima zbog toga. Visa sila, toliko.
I kao sto rece dole jos jedan komentator, ni meni a ni vama nije kriv djavo sto se nismo osigurali. Sami smo krivi.

ozbiljno

pre 7 godina

Ljudi osiguranje je besplatno. Treba da das novac ali ti se sve vrati. Ja sam iz Prijepolja. Osigurao sam malinu da bih mogao da spavam kad pada sneg ili da gledam kroz prozor kad pada grad. Meni je osiguran malinjak na 800.000 rsd. Za to sam platio 42000. Od taga mi država vraća 40%, opština 40% i ako ste član udruženja malinara osiguravaju kuća vam vraća preko udruženja 20%. Znaci osiguranje je besplatno. A osiguran sam od svega osim suše. Za to služe sistemi za navodnjavanje. Najveće je zlo što smo mi neinformisan narod. A sad malinari pamet u glavu pa sledeće godine osigurajte i rod i sadnice. Ne košta nista

Darko Z.

pre 7 godina

@Vlad Rad

Osiguranje nam ne pokriva snežne padavine kao elementarnu nepogodu niti jake kiše (jer su brdskoplaninski krajevi pa nema poplava).

Ale

pre 7 godina

Da su znali ne bi spavali cijelu noc? Šteta sto danas ne postoje vremenske prognoze i internet na kojem se moze vidjeti temperatura iz sata u sat. Pogledajte kako su glupi evropljani palili vatre tokom noći po vocnjacima kako bi ih zastitili od mraza. Da li je moguće da ocekujemo da nam za svaki problem pomogne država i sta god da se desi krivimo državu, a s druge strane nismo nista sami pokusali.

da razjasnimo

pre 7 godina

Za sve kojima osiguranje prvo padne na pamet: Osiguranje nije jedinstveno, osiguravas se ili protiv mraza, ili protiv snega ili protiv grada ili protiv poplava... ili sve to zajedno sto bi kostalo mnogo vise od celog roda malina.

Lepo ozelenela trava da pasemo....

pre 7 godina

Šest godina, a sedam proleća je prošlo kako nisam okusio malinu.
A, mnogo je volim....
Nije u pitanju cena malina, kao ni da li imam novca da je kupim, ili ne.
Pitanje je principa.
Od vremenskih prilika, subvencija, hladnjača, preko cene otkupa, pa blokade drumova, i do odnosa prema beračima kao prema roblju, stavu tih ljudi da od njih i od njihovog proizvoda zavisi cela Srbija i svi gradjani, njihovoj bahatosti bez pokrića, kao i jos desetine stvari koje bih mogao da nabrajam....izražavam lični bojkot malinara i njihovog proizvoda tako što ih ne kupujem i konzumiram.

moj je zivot bavarska

pre 7 godina

ubio je sneg malinu I prosle godine pa je na kraju ispala nikad bolja godina - 215 dinara prosecna cena otkupa. Bice to sve ok, bez brige, pa ne gajite vi jagode, nego maline...

Nikola

pre 7 godina

Rade, da su bili budni rasporedili bi se po malinjaku i tresli ga, da se sneg ne bi zadrzavao na granama i lomio ih svojom tezinom. Mislim da mnogi ovde smatraju da su malinari neki gorstaci koje neko treba da poduci sta je osiguranje i kako se odredjuje cena a medju malinarima ima ogroman broj fakultetski obrazovanih ljudi. Cenu svog proizvoda ne odredjuju malinari, pa da kalkulisu osiguranje, vec je saznaju kada dodje do samog branja.

Rogi Obrenovac

pre 7 godina

Zato proslih godina dok ste uzimali na desetine hiljada evra niste kukali. Dok se jabuka prodavala za 30, kruska za 40, sljiva za 15, visnja za 25, najplemenitije sorte grozdja za 30, vi ste strajkovali jer vam malo bilo 200 vec ste hteli 220. Vrlo dobro znam sta su izgradili oni koji imaju bar 30-50 ari malina, a o onima koji imaju po par hektara necu ni da pricam, to su imperije. Znam jer imam rodjake u okolini Brusa, vrlo dobro znam. Nije mi drago sto je pao sneg, nije mi ni krivo sto zaradjujete lepo, ali nije posteno da vi kukate i hvatate na tu patetiku o hlebu i deci kad godisnje prihodujete po 10000-15000 evra, dok ostali vocari u Srbiji ne mogu da pokriju troskove rada.

f

pre 7 godina

slucaj x - Meni je sneg danas takodje polomio 17 ari malina, steta 70% od oka... Ali je i mom prijatelju prosli sneg polomio PG mrezu, stubove polomio i svalio mrezu na maline, steta 200% (maline plus mreza i stubovi). Ne postoji protivsnezna mreza. Ovo je nenormalna godina, u martu smo ih vezali u kratkim rukavima, a jutros smo ih tresli u zimskim jaknama. U svoj nervozi, jos me vise nerviraju takvi komentari! Ne pljuj na drzavu da bi dobio plus i kad treba i kad ne treba, jer onda kritika gubi smisao. Kod mene ovde(N. Varos) subvencije uzimaju ljudi na registrovano gazdinstvo, iako im je zemlja zarasla i nisu otisli u selo preko 20 godina, bukvalno! Pa neka su te subvencije male, al ih oni uzmu. I sad, je li tu krivlja drzava koja daje bez provere ili pojedinci koji gledaju da izmuzu drzavu kako god mogu? Ne placas porez, ne prijavljujes radnike, zakidas na vagi, bacas smece pored kontejnera, gradis na drzavnoj zemlji, ne placas komunalije, krades struju, krades vodu, krades papir iz firme, castis policiju da ti ne pise kaznu, zoves tetku u Svajcarskoj na racin firme, uzima se kad god se moze bilo sta, pa nek je 2000 dinara subvencija godisnje za gorivo. I onda drzava d'uradi nesto, ne daje subvencije poljoprivrednicima, haos u drzavi...! Pocni od sebe, pa menjaj drzavu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (tuta, 16. maj 2016 12:42)

SAto bi nas narod rekao, svaka Vam k´a u Njegosa! Svaka cast za komentar!

Turista

pre 7 godina

Imam drugaricu koja je iz Arilja.Njeni roditelji su malinari vec decenijama. Kupili njoj i sestri stanove u Beogradu,u Arilju lepa kuca.Odskolovali decu.Kupili im kola. Ovo pisem zato sto malinari vecito kukaju.Stalno nesto smeta.Ili vremenske nepogode ili problem sa otkupom.Nista nece da uloze da bi bili mirni i da ne zavise od prirode.Kap po kap,protivgradne mreze, osiguranje. Samo da sto vise ostane u dzepu.Nedavno sam bio u Italiji pokrajina Friuli.Covek na 10hektara imazasad jabuka. Sve pokriveno protivgradnim mrezama,navodnjavanje kap po kap.Mehanizacija.Jabuke ko nacrtane. Svaka ima malu etiketu.Sve ode za Holandiju,Nemacku....

riksha

pre 7 godina

Osiguranje košta malo kada se pogleda kolika je šteta. Pored toga država refundira 40% registrovanim domaćinstvima. Narode, osigurajte se. Ne košta puno, a mnogo znači.

Hmm

pre 7 godina

Kad se setim prosle sezone i sve one dece od 16..17 godina u redovima ..od jutra do mraka..za mizernu dnevnicu i jelovnika 3x dnevno krompir..dodje mi mio ovaj majski sneg..

Dijagnoza

pre 7 godina

Malinari, obim vašeg autizma i samodovoljnosti je neverovatan, mada vi niste jedini u tom kolu, ali ste jedni od najglasnijih. Kažete da niste tajkuni, ali varate se, u odnosu na većinu radno sposobnog stanovništva u ovoj zemlji, da ne kažem roblja, vi to zaista jeste. Pitam se, u kom univerzumu vi to živite? Pre neki dan, žale se autoprevoznici da ne mogu da nađu vozače profesionalce jer odlaze za inostranstvo(da ne bude da ste samo vi takvi), a sada vi kako ne možete da nađete berače(druga vest danas) ili kako vam sneg i grad uništavaju rod. Platite osiguranje, platite radnika, dubite na trepavicama, možda pomogne. Koga se tiče vaša muka, vaše brige, vaši problemi? Hoćete da vam pričam o svom poslu, koliko muke, koliko stresa, problema, za kakvu platu? Ne zanima vas, pretpostavljam.

Hm

pre 7 godina

@nbgdeki lose mislis a jos manje znas. Malina zahteva dosta ulaganja, dosta novca i rada. Faza do sazrevanja kosta, obradjivanje, prskanje, vezanje...zatim kasnije berioci. Nije sve tako jednostavno. Siromasni krajevi u kojima nema radnih mesta, malina je jedna od malo mogucnosti da se zaradi.

Olivera

pre 7 godina

Prošle godine su malinari naplatili štetu kuju je naneo sneg. Maline se obnovile i lepo su zaradili i na rodu. Mozda se obnove i ove godine...

Mladen

pre 7 godina

Malinari sa prirodom nema kockanja, neka vas neko poduči kako se osigurava rod. Pametan svet ubacuje u cenu poljoprivrednih proizvoda osiguranje.

Nemanja

pre 7 godina

Gadi mi se ovaj narod. Kakve vi komentare pisete.Uzas. Jednim krivo sto ljudi zaradjuju od maline, kao da je to palo sa neba. Pojma nemate koliko brige i rada treba oko toga. Dalje, osiguranje je uzasno. Ta prica da je dzabe je netacna. Licno sam vec godinu dana u sporu sa jednim osiguranje,bole ih briga da mi isplate,drzava cuti. Klasicni prevaranti i mesetari kao i svugde. Sto se tice informisanosti, veoma smo informisani,ali protiv snega u maju ne pomaze nista sem da treses sneg sa stabljika. Dnevnice "jadnim radnicima" su 25e plus obroci. Daleko od toga da jedu samo krompir i da ih neko muci.Izracunajte koliko vi zaradjujete i da li je to 25e dnevno.Zbog ogromnih zasada i velike potraznje za radnicima, bice i 30e verovatno. Jos samo nesto, stidite se velikogradjani svojih komentara protiv ljudi koji naporno na zemlji rade i pokusavaju da zarade. U opstini kao sto je Prijepolje tacno NULA velikih firmi radi. Sem prodavnica i butika sve je zatvoreno.Sta drugo narod da radi sem na zemlji?
Svaka vam cast. Nastavite da prizeljkujete sneg u maju i radujte se tudjoj nesreci. Vi imate dovoljno, ostali neka crknu.

Paor

pre 7 godina

Opet kuknjava malinara.Kao da zive u Eritreji.Stalno nesto smeta.Te smeta, grad,pa sneg,pa susa,pa kisa.Niko da na pocetku sadnje osigura letinu.Niko da podigne protivgradne mreze.Onda pocne kuknjava kako ih hladnicari deru. Nikako da se udruze i da sami naprave hladnjacu.U Poljskoj se malina gaji do Novembra meseca u surovijoj klimi od Srbije i imaju veci prinos

DulePA

pre 7 godina

Bavis se necim i ocekujes sigurnu zaradu, a cim se desi neki problem ocekujes da dobijes od drzave cistu lovu a da pri tome nisi osiguran... samo u zemlji Srbiji!

Nemanja

pre 7 godina

Druze, kakve veze sad ima koliko daju strancima za radno mesto? Ja sam poljoprivrednik i nije mi Djilas ili Vucic kriv sto je pao sneg. Imas lepo osiguranje i ne brines..

Misko

pre 7 godina

Iako sam bio protiv demokrata i nisam bio njihov pristalica i bio beli listica..ali otkako dodje na vlast SNS mi propadosmo...I BOG nas opominje,ali mi nista.....

John

pre 7 godina

A kako to da se nikada ne čuje da je sneg/led/suša... satro rod bilo čega u npr. Francuskoj, Nemačkoj, Španiji... ?
Kako to da je Srbija izgleda jedina sa ovim problemom?

Srki

pre 7 godina

Osigurajte tipa osigurajte te. Šta ste zapeli, osiguranje vam je kao lutrija, osigurao protiv mraza dođe poplava, osiguraš protiv poplave dođe suša, a sve skupa osigurati je propast od jednom a pojedinačno na rate.

7days

pre 7 godina

Koliko zavisti prema malinarima i toboze njivovim ogromnim zaradama. A to dolazi od ljudi koji selo verovatno nikad nisu ni videli. Znate li koliko je vremena, truda, rada i na kraju novca potrebno da se odrzi malinjak ili vise, manje bilo koje voce? Orezivanje, prskanje, prihrana, plevljenje, zalivanje, branje, skladistenje, plasman..i 100 jos stvari koje sam preskocio. I kad je toliko lako, sto se grcite u 20 kvadrata i cekate babine penzije, kad vecina vas ima po neko parce zemlje? I onda se eksperti jave sa osiguranjem... kao verovatno smatraju, boze moj da su to seljaci i nisu nikad culi za tako nesto. A to sto kad bi od svega osigurao, dinar ne bi ni video od zarade, to nema veze. Ko bi se setio da osigura od snega polovinom maja? Ajde realno. A to sto vi iz revolta ne kupujete maline, niko vas i ne ceka...ima ko hoce

balansero

pre 7 godina

Uh, baš se nasekirah zbog vaših malina...

Znam lično ljude čija deca NIKAD nisu videla, niti okusila maline, osim na slici, zato što ste vi neviđeni hohštapleri, koji su Srbiju promovisali kao jednog od najvećih proizvođača malina na svetu, sa najvećom cenom na svetu.

Gde god sam bio po svetu, proizvodi po kojima je neka zemlja najpoznatija, obično su najjeftiniji i najkvalitetniji upravo u toj zemlji.

E kod nas to ne može normalno da funkcioniše, nego je sasvim logično da je malina, koja se ovde proizvodi u abnormalnim količinama, košta ko-zna-koliko puta više od banane, koja se bere se zelena, na teretnom brodu obiđe pola sveta i na kraju ipak bude daleko jeftinija nego malina, o koje se saplićemo ovde.

Kad kupim kutijicu od 200 grama, osećam se kao da sam kupio kavijar.

Eto, do takvog ste apsurda vi, "malinari" doveli to voće ovde.

I onda trebam da vas žalim? Pa želim vam sneg dok ne pređete na gajenje banana, jednako onako kako vi respektujete potrebu građana da ponekad konzumiraju to voće za neke normalne pare.

Ivan

pre 7 godina

Jako mi je zao kada procitam ovakve vesti, zali Boze ljude koji se polome od posla da im priroda oduzme sve sto su uradili!!! Krenite sa osiguravanjem svojih zasada od vremenskih nepogoda, jedino nabtaj nacim se mogu izbeci kolapsi kao sto je ovaj!!!

Malinar

pre 7 godina

Čitam komentare, tobože jadnih Beograđana, koji od poljoprivrednika ne mogu da dođu do dinara, a u svom životu nisu podigli ništa teže od čaše viskija na splavu i viljuške u restoranu. Odrastite. Ako mislite da malinu treba samo ubrati i prodati, mnogo se varate. Da bi malinjak doveli do branja, predhodno morate mnogo znoja proliti i mnogo truda i novca uložiti. A da ne govorim o samoj berbi. Svaki oblak gledate sa strahom. To što vi plaćate 200 dinara za sto grama maline, to nije krivica malinara, prvenstveno je vaša. On kilogram maline proda za 200 dinara. Trebate da krivite trgovce(čitaj hladnjačare), koji zarađuju na radu malinara. Trebate da krivite državu, koja im to omogućava. Ako pitate bilo kog proizvođača malina da vam da 200g maline, daće vam 2kg, a da vam ne traži ništa zauzvrat. Osiguranje za sneg ne postoji, jer se sneg ne kategoriše kao prirodna nepogoda. Jadni su komentari osoba koje su srećne zbog snega, koji je mnoge porodice u pogođenim krajevima ostavio bez zarade i sa strahom za opstanak. Za mnoge porodice u ivanjičkom i ariljskom kraju zarada od malina predstavlja jedini prihod. Mnogi od toga žive, školuju decu. Ako vam se ne sviđa to što neko zarađuje od malina, nemojte ljubomorisati, već pokušajte da uradite nešto sa svojim životom. Stalno žaljenje i kuknjava vam neće pomoći. Ako se toliko bogatstvo stiče od malina, izvolite, posadite 1 ha i postanite milioneri. Ništa vas ne sprečava. ;)

Projekat Atlantida

pre 7 godina

The winter is coming. Pričam ovo već neko vreme, ali niko ne shvata ozbiljno. Ko se osigurao, može da mi se zahvali. Toliko.

Osiguranje, ludom radovanje

pre 7 godina

Za ove što predlažu osiguranje, ko bi se setio da osigura bilo šta protiv snega 15 maja? Osiguranje od leda, poplava i suša ovo ne pokriva.Osiguranje od poplava ne pokriva ni plavljenje od bujičnih voda.

Đuka

pre 7 godina

1. Ništa nije osigurano.
2. Na sajmu na štandu Španije prikazana je tehnologija, relativno jevtina, radi zaštite od snega i mraza.
Za ovu godinu je kasno, ali za naredne nije.

strasno

pre 7 godina

Kod nas se ljudi izgleda hrane tudjom nesrecom, svi zive od parole 'da komsiji crkne krava'.

Slabo ko shvata da sve to utice na sve nas... (Ako nekome propadnu maline, manje ce kupovati robe u prodavnici, onda oni koji rade u fabrikama ce dobiti manju platu jer je smanjena prodaja...)
Niko niodkoga nista nije trazio.

Pukovnik Vranic

pre 7 godina

@Dzo

Ajde pametni, osiguraj ih ti od snega u maju mesecu ako ti se isplati. Licno sam osigurao jedan deo malina ove godine (20ari na 200kg po aru, na cenu od 250 din), to je izaslo nekih 500e koje sam bio spreman da alalim u slucaju da do njega ne dodje, ali da ne mislim. I onda padne ovo go***. Sta sad, da navijam da zvekne i grad pa da naplatim ko covek 1.000.000 od osiguranja i da me boli uvo?
Katastrofa.

drax

pre 7 godina

Ja sam srecan sto imamo tako velike eksperte za poljoprivredu da nam daju tako strucne savete.Dao bog da njima padne sneg i upropasti im nesto pa da naplate stetu od osiguranja ima da se oduseve od silnih para.

klo

pre 7 godina

idiotizam majke prirode ...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (deki, 16. maj 2016 16:05)

A kad covek pravi stetu majci prirodi nikom nista. Sece se drvece ni za sta. Prave se drvene stolice i stolovi a toliko drugih materijala ima. Kite se velike jelke za novu godinu i veliki badnjaci za bozic. Totalno bezveze radi cega sve covek unistava drvece i prirodu.

Bojan

pre 7 godina

Strasno velika steta je nacinjena na malinjacima izmedju ostalog stradalo je i drugo voce sta da se Bozija volja idemo dalje sutra je novi dan nadamo se bez snega😦

John

pre 7 godina

Je l' može nekako da se utvrdi sledeće (kako bi se prekinula polemika po komentarima):
1. Da li je u Srbiji moguće osigurati useve protiv ovakvih stvari
2. Ako jeste - koliko to košta
3. Ako nije - zašto nije
4. Da li postoje neke mere/sredstva/bilo šta da se ovakve stvari spreče
5. Kako je ovo rešeno "na zapadu" jer nismo mi jedini gde pada sneg kad mu vreme nije i udara grad


A bilo bi lepo i da se prestane sa međusobnim pljuvanjem malinara i ovih drugih po komentarima.

neko

pre 7 godina

ovu bajku o osiguranju ocigledno pisu oni koji rade u osiguravajucim kucama a podrzavaju plusevima "male Perice"koji zamisljaju da to tako ide kao i oni koji jos nisu (srecom) imali iskustva sa isplatama....ljudima za totalnu stetu jedva i 6% isplaceno (bio prilog na jednoj od poljoprivrednih emisija koje idu nedeljom) a placali po 30.000

Beli

pre 7 godina

Pazi kad me to voće uopšte ne zanima. Ako ubodem koju šaku šumske maline (uz kupinu, borovnicu i šumsku jagodu) na Tari ili Debelom Brdu, dobro je. Da je kupim, ma nema bre šanse!!!

Zoran

pre 7 godina

bolje da sejete pšenicu da imate za hleb makar...
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (miki, 16. maj 2016 14:41)

Lakse ovako.:)
Psenica mora se seje, pa zanje, pa vrse, pa melje,...maline posadis jednom i to ti je to.

Generali

pre 7 godina

Ne postoji osiguranje za sneg!!!!!!!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (sinisa, 16. maj 2016 16:52)

Postoji osiguranje za vremenske nepogode a tu spada i grad,kisa, oluja pa i sneg,Negde je ukljucena i susa

Aca

pre 7 godina

Dobro rodi malina poskupi jer seljak radije baci nego da spusti cenu. Kad malina strada od snega i grada opet poskupi. Kao krajnji kupac ja uvek placam skuplje i zato bas me briga za malinare.

marko

pre 7 godina

@John,

Не постоји осигурање за снег. Али немој ником веровати, него одеш сам на сајт осигуравајућих кућа и сам се увериш за шта све постоји осигурање у пољопривреди, у суштини осигурава се плод.

Dule

pre 7 godina

Osigurali su ljudi od grada. Pa ko osigurava od snega u Maju?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Mare, 16. maj 2016 15:20) # Link komentara

Trebalo bi onaj koji zivi od tog roda malina predpostavljam

Dzo

pre 7 godina

Ja ne mogu da razumem nase ljude... Svake godine manje vise ista prica - sneg, susa, grad, prevelika kisa itd. Zbog cega ne osiguraju sve to pa u slucaju ovih nepogoda lepo da im to u vecoj ili manjoj meri pokrije osiguranje. Ili npr da uloze u protivgradne mreze. Pa ne moze se danas gledati u nebo i gatati hoce li pasti ili nece i sta ce pasti s neba :P Kazu skupo im to ulaganje, a nije skupo kad sve propadne?? Ne znam, cudan smo mi narod...

ja

pre 7 godina

Dobro, sad neki pišu kako osiguranje za sneg, grad, mraz, poplave košta više nego rod. Možda su u pravu, ako su u obzir uzme 10 ari od kojih očekujete da živite. Pa i ja da hoću da pravim automobile u svojoj garaži i očekujem da me košta isto koliko i zastavu po vozilu a da očekujem isti profit bio bih prozvan ludakom. Kad ulazite u rizik da gajiti 10 stabala bez ulaganja i bez osiguranja ne bi trebalo da se čudite kad po neki put udari mraz i uništi rod. Ovde je u stvari najveći problem sto su zemljoradnicke zadruge uništene pa svako mora sam da pregovara za cene đubreta, osiguranja itd, pa je sve malo skuplje.

dejan

pre 7 godina

nerazumem ove ljude koji pisu da je proizvodjac kriv ,da je trebao osigurati zasad malina ,kako ,gde su ta osiguravajuca drustva u srbiji . sve mi to vise lici na pripremu terena za sto manju otkupnu cenu malina , koje ove godine nema ni pola roda od prosle godine ,lako je sedeti za racunarom i kuckati komentar ,izadji druze u malinjak da radis na -5 ili na +40 pa ces videti kako se malinari bogate

Petar

pre 7 godina

'On je preporučio proizvođačima ovog jagodičastog voća da, bez obzira na učinjenu štetu, poštuju savete svojih zaštitara i hladnjačara i ne posežu za upotrebom nedozvoljenih preparata, što može prouzrokovati problem u plasmanu maline iz naše zemlje.'
Hmm, ovo niko ne pominje... plasman IZ naše zemlje, a U zemlji? Tu nema problema, zar ne?

dule

pre 7 godina

Ja lično nemam ništa protiv malinara. Kolko mene to košta na pijaci - košta. Ako mi je puno ja je kupiti neću, ako je cena OK kupiću je jer je volim. I uopšte nikome ne zameram zbog cene - ni proizvođačima, ni nakupcima.

Ali,...

Veliko ALI...


Ovo jednostavno nije način. Vi uvek imate sto problema, sto muka, a samo jedno rešenje - država d'uradi (plati) nešto.

Kad vas deru i ucenjuju hladnjačari a vi se udružite. Ali protiv njih. Ali ne, za to niste sposobni. Ali rešenje je da vam država plati.

Kad vas deru i ucenjuju berači a vi se udružite. Ali protiv njih. Ali ne, za to niste sposobni. Ali rešenje je da vam država plati.

Kad vas deru i ucenjuju dobavljači (đubrivo, oprema) a vi se udružite. Ali protiv njih. Ali ne, za to niste sposobni. Ali rešenje je da vam država plati.

Kad vas deru i ucenjuju osiguravajuće kuće a vi se udružite. Ali protiv njih. Ali ne, za to niste sposobni. Ali rešenje je da vam država plati.

Kad priroda udari na vas, a vi uzmite od onoga što ste sačuvali za crne dane (jer ovo jesu crni dani za vas). Ali ne, za to niste sposobni. Ali rešenje je da vam država plati.


Organizujte se. Ali ne protiv budžeta, nego protiv vaših problema. Unajmite menadžere, unajmite advokate, unajmite agronome. Nije problem napraviti zadrugu - ali morate da verujete jedni drugima. A ako vi međusobno niste u stanju da se dogovorite, e pa onda licemerno je da očekujete da drugi plaćaju za to.

SAMO BAHATO

pre 7 godina

@Dzo, ne mogu da se gleda u nebo, ali moze da se pita RHMZ koji ce svakako reci da ce dan da bude vedar i bez kise, a za sneg culi nisu. Ja prijatelju vec danima govorim osiguraj pa makar od tornada bilo, on kaze necu verujem ja sta prognoza kaze, evo ga sad tuce rakiju i place.

Bivši zemunac

pre 7 godina

Ljudi posadite maline, izračunao sam prosek za 8 godina. Oko 11000€ po hektaru. Da bude i loših godina pa je logično da imate ušteđevinu da ne bi uzimali kredite. Ali to je oko 1000€ mesečno skoro. Ko ima stan u BG i da ga proda ima para za kuću i 2-3 hektara malina da zasadi. Ako imate nekog u Ratkovu pitajte šta su sve stekli za samo nekoliko godina. Da Vojvodina ne arilje. Znaci uspeva skoro svuda u Srbiji. Bar nećete morati da radite kod privatnika za 250€ i da p*sate u pelene jer se njemu ne isplati da idete u WC.

Dag Kristi

pre 7 godina

Mom prijatelju je grad prosle godine smlatio 3 hektara jagoda,osigurao ih je,sve regularno,a do dana danasnjeg nije dobio ni dinara.

Silver Surfer

pre 7 godina

@ Nemanja

Izvini, ali da li ti znas koliko je moj posao tezak? Koliko ja radim? Bez obzira koliko sam predan zbog jedne greske mogu da letim s posla. Dokle vise da slusam da je za dobru zaradu potrebno mnogo da se radi. To se valjda podrazumeva. Doduse, u Srbiji se, u vecini slucajeva, rmba mnogo za bednu crkavicu. A malinari rade za sebe. U Srbiji ispada da je teze malinarima nego rudarima. Takodje, potpuno mi je jasno da je ova drzava neprijatelj svakom domacem preduzetniku, ma koja delatnost da je u pitanju. Sve je neuredjeno, nista nije regulisano, zakoni su losi i ne postuju se, sudstvo je presporo pa je zadovoljenje pravde u nadleznim institucijama gubljenje vremena i zivaca. Ali, gradjani su ti koji pritiskaju drzavu, udruzuju se i okupljeni oko odredjene ideje deluju u pravcu njenog ostvarenja. Dok to ne shvatimo, bez obzira cime se bavimo, polozaj nam se nece popraviti. To vazi i za ucitelje, vozace, malinare, bilo koga.
Ne mogu da se radujem tudjoj nesreci jer nisam takav covek. Medjutim, malinari su se svima popeli na zivce kuknjavom koja se ponavlja iz godine u godinu.

balansero

pre 7 godina

@Laca
Da Vam skratim razradu plana i proračuna - odem preko, kupim maline i sit se najedem za dvostruko nižu cenu. Na Alpima jedem maline i prolazim jeftinije nego u sred Srbije. Uopšte se ne bih iznenadio da su u pitanju srpske maline.

A ko voli da njače i glumi magarca, samo napred. Ja nisam iz tog filma. To o čemu Vi pričate nije tržište. Tržište postoji u Italiji, Austriji, Nemačkoj, USA... kod nas postoji samo KARTEL. Guglajte malo na temu tog termina - biće Vam jasnije o čemu se radi. A u Srbiji se UVEK I SVUDA samo o tome radi - udruži se bagra i zafrkava celu državu, od građanstva do vlasti. Dogovaraju cene (!) i još organizuju konferenciju za novinare da obaveste javnost da su se uspešno dogovorili oko (pa sad po izboru): cene malina, cene jabuka, cene kukuruza, cene osiguranja, cene struje, cene bilo čega... To se u normalnom svetu zove KARTELSKO ORGANIZOVANJE i za to prete kazne veće nego za šverc narkotika!

Ali mi smo ovde izdresirani kao marva da prihvatamo takav hohštapleraj zdravo-za-gotovo i još se trudimo da imamo i razumevanja, kao što vi imate.

E pa nemam i neću da imam. Kupujem vani i prolazim jeftinije. Znate li termin za ovaj fenomen? Paradoks. Eto koji.

Laca

pre 7 godina

@balansero
Ja opet kažem - ostavite se kukanja, motiku u ruke, pa će biti jeftinijih malina za vas. Plan i proračun je za vas, ne za mene. Ja sam rekao, meni je ovo preskupo, zato i ne kupujem. Da mi je baš toliko stalo, uradio bih ovo što vama preporučujem. Da se malinarima ne isplati ovakva cena, spustili bi. Znači, postoji tržište za to. To da je u Austriji malina jeftinija, možda u vašim snovima. U Beču korpicu malina ne možete da kupite ispod 5 evra. Ponavaljam još jednom, možete o malinarima (kupinarima, jagodarima, trešnjarima itd.) da mislite šta hoćete, pa i da su kartel, ali oni imaju računicu u ovoj ceni, a kome ne odgovara može da trpi, kuka (npr. da piše besne komentare po netu) ili da postane malinar. I kad veće pominjete marvu, jel bi trebalo seljaci da glume marvu po celu godinu da bi nama bilo jeftino i pristupačno. Jedna stvar - seljaka je sve manje, sve se manje zemlje obrađuje, a sve je više konzumenata - dakle, još jedan razlog za skok cene. A tu su i Rusi, koji, recimo, dođu i otkupe skoro ceo rod trešanja u Grockoj i okolini, a ovo što ostane prodaje se po velikoj ceni, pa ko može da kupi, on kupuje, a ko ne može on trpi, kuka, ili zasadi trešnje.

Laca

pre 7 godina

@balansero
Niste u pravu. Odrastao čovek bi trebalo da shvati zakone tržišta. Da, i meni je muka od svakogodišnje kuknjave malinara na sve i svašta, kao da su oni jednini u problemu. Ali...Cena maline nije takva zato što su malinari "đubrad", već zato što tržište tako diktira. Da nema dovoljno onih koji plaćaju 200 dinara za korpicu, cena bi bila manja. Evo, ja prekjuče na pijaci, nema trešanja ispod 200 dinara za kilogram. Nisam kupio. Ali, očigledno da prolaze i sa tom, a i većom, cenom. Ipak, postoji rešenje za vas. Zemlja na selu je jeftina, dovoljno vam je par ari da kupite, ili zakupite, i na njima posadite maline, može i još ponešto. Ne mora ni da bude posebno kvalitetna zemlja. Imaćete više nego dovoljno za konzumiranje. Što se tiče troškova proizvodnje (računajući i odlazak svakog vikenda, pa i češće, na selo), ostavljam vama da proračunate.

леле

pre 7 godina

А хладњачаре брине само профит и да се сељаци не полакоме као и они па да посегну за препаратима. Ужас !!! Уместо да им помогну јер су ионако толико зарадили свих ових година на њима ...

Beli

pre 7 godina

Pazi kad me to voće uopšte ne zanima. Ako ubodem koju šaku šumske maline (uz kupinu, borovnicu i šumsku jagodu) na Tari ili Debelom Brdu, dobro je. Da je kupim, ma nema bre šanse!!!

Igor

pre 7 godina

Malinari, DOSADNI STE!!!

Meni je mraz unistio 70ari visanja u fazi posle formiranja ploda. Totalna steta, oko 4000e puf, pitanje je da li ce da ima i za sok. Ni jednog jedinog trenutka mi nije palo na pamet da kukam u medijima zbog toga. Visa sila, toliko.
I kao sto rece dole jos jedan komentator, ni meni a ni vama nije kriv djavo sto se nismo osigurali. Sami smo krivi.

Hmm

pre 7 godina

Kad se setim prosle sezone i sve one dece od 16..17 godina u redovima ..od jutra do mraka..za mizernu dnevnicu i jelovnika 3x dnevno krompir..dodje mi mio ovaj majski sneg..

balansero

pre 7 godina

Uh, baš se nasekirah zbog vaših malina...

Znam lično ljude čija deca NIKAD nisu videla, niti okusila maline, osim na slici, zato što ste vi neviđeni hohštapleri, koji su Srbiju promovisali kao jednog od najvećih proizvođača malina na svetu, sa najvećom cenom na svetu.

Gde god sam bio po svetu, proizvodi po kojima je neka zemlja najpoznatija, obično su najjeftiniji i najkvalitetniji upravo u toj zemlji.

E kod nas to ne može normalno da funkcioniše, nego je sasvim logično da je malina, koja se ovde proizvodi u abnormalnim količinama, košta ko-zna-koliko puta više od banane, koja se bere se zelena, na teretnom brodu obiđe pola sveta i na kraju ipak bude daleko jeftinija nego malina, o koje se saplićemo ovde.

Kad kupim kutijicu od 200 grama, osećam se kao da sam kupio kavijar.

Eto, do takvog ste apsurda vi, "malinari" doveli to voće ovde.

I onda trebam da vas žalim? Pa želim vam sneg dok ne pređete na gajenje banana, jednako onako kako vi respektujete potrebu građana da ponekad konzumiraju to voće za neke normalne pare.

Lepo ozelenela trava da pasemo....

pre 7 godina

Šest godina, a sedam proleća je prošlo kako nisam okusio malinu.
A, mnogo je volim....
Nije u pitanju cena malina, kao ni da li imam novca da je kupim, ili ne.
Pitanje je principa.
Od vremenskih prilika, subvencija, hladnjača, preko cene otkupa, pa blokade drumova, i do odnosa prema beračima kao prema roblju, stavu tih ljudi da od njih i od njihovog proizvoda zavisi cela Srbija i svi gradjani, njihovoj bahatosti bez pokrića, kao i jos desetine stvari koje bih mogao da nabrajam....izražavam lični bojkot malinara i njihovog proizvoda tako što ih ne kupujem i konzumiram.

Aca

pre 7 godina

Dobro rodi malina poskupi jer seljak radije baci nego da spusti cenu. Kad malina strada od snega i grada opet poskupi. Kao krajnji kupac ja uvek placam skuplje i zato bas me briga za malinare.

dejan

pre 7 godina

nerazumem ove ljude koji pisu da je proizvodjac kriv ,da je trebao osigurati zasad malina ,kako ,gde su ta osiguravajuca drustva u srbiji . sve mi to vise lici na pripremu terena za sto manju otkupnu cenu malina , koje ove godine nema ni pola roda od prosle godine ,lako je sedeti za racunarom i kuckati komentar ,izadji druze u malinjak da radis na -5 ili na +40 pa ces videti kako se malinari bogate

Mladen

pre 7 godina

Malinari sa prirodom nema kockanja, neka vas neko poduči kako se osigurava rod. Pametan svet ubacuje u cenu poljoprivrednih proizvoda osiguranje.

Dzo

pre 7 godina

Ja ne mogu da razumem nase ljude... Svake godine manje vise ista prica - sneg, susa, grad, prevelika kisa itd. Zbog cega ne osiguraju sve to pa u slucaju ovih nepogoda lepo da im to u vecoj ili manjoj meri pokrije osiguranje. Ili npr da uloze u protivgradne mreze. Pa ne moze se danas gledati u nebo i gatati hoce li pasti ili nece i sta ce pasti s neba :P Kazu skupo im to ulaganje, a nije skupo kad sve propadne?? Ne znam, cudan smo mi narod...

Ale

pre 7 godina

Da su znali ne bi spavali cijelu noc? Šteta sto danas ne postoje vremenske prognoze i internet na kojem se moze vidjeti temperatura iz sata u sat. Pogledajte kako su glupi evropljani palili vatre tokom noći po vocnjacima kako bi ih zastitili od mraza. Da li je moguće da ocekujemo da nam za svaki problem pomogne država i sta god da se desi krivimo državu, a s druge strane nismo nista sami pokusali.

da razjasnimo

pre 7 godina

Za sve kojima osiguranje prvo padne na pamet: Osiguranje nije jedinstveno, osiguravas se ili protiv mraza, ili protiv snega ili protiv grada ili protiv poplava... ili sve to zajedno sto bi kostalo mnogo vise od celog roda malina.

Zoran

pre 7 godina

bolje da sejete pšenicu da imate za hleb makar...
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (miki, 16. maj 2016 14:41)

Lakse ovako.:)
Psenica mora se seje, pa zanje, pa vrse, pa melje,...maline posadis jednom i to ti je to.

Srki

pre 7 godina

Osigurajte tipa osigurajte te. Šta ste zapeli, osiguranje vam je kao lutrija, osigurao protiv mraza dođe poplava, osiguraš protiv poplave dođe suša, a sve skupa osigurati je propast od jednom a pojedinačno na rate.

Rogi Obrenovac

pre 7 godina

Zato proslih godina dok ste uzimali na desetine hiljada evra niste kukali. Dok se jabuka prodavala za 30, kruska za 40, sljiva za 15, visnja za 25, najplemenitije sorte grozdja za 30, vi ste strajkovali jer vam malo bilo 200 vec ste hteli 220. Vrlo dobro znam sta su izgradili oni koji imaju bar 30-50 ari malina, a o onima koji imaju po par hektara necu ni da pricam, to su imperije. Znam jer imam rodjake u okolini Brusa, vrlo dobro znam. Nije mi drago sto je pao sneg, nije mi ni krivo sto zaradjujete lepo, ali nije posteno da vi kukate i hvatate na tu patetiku o hlebu i deci kad godisnje prihodujete po 10000-15000 evra, dok ostali vocari u Srbiji ne mogu da pokriju troskove rada.

Dijagnoza

pre 7 godina

Malinari, obim vašeg autizma i samodovoljnosti je neverovatan, mada vi niste jedini u tom kolu, ali ste jedni od najglasnijih. Kažete da niste tajkuni, ali varate se, u odnosu na većinu radno sposobnog stanovništva u ovoj zemlji, da ne kažem roblja, vi to zaista jeste. Pitam se, u kom univerzumu vi to živite? Pre neki dan, žale se autoprevoznici da ne mogu da nađu vozače profesionalce jer odlaze za inostranstvo(da ne bude da ste samo vi takvi), a sada vi kako ne možete da nađete berače(druga vest danas) ili kako vam sneg i grad uništavaju rod. Platite osiguranje, platite radnika, dubite na trepavicama, možda pomogne. Koga se tiče vaša muka, vaše brige, vaši problemi? Hoćete da vam pričam o svom poslu, koliko muke, koliko stresa, problema, za kakvu platu? Ne zanima vas, pretpostavljam.

Nemanja

pre 7 godina

Druze, kakve veze sad ima koliko daju strancima za radno mesto? Ja sam poljoprivrednik i nije mi Djilas ili Vucic kriv sto je pao sneg. Imas lepo osiguranje i ne brines..

slucaj x

pre 7 godina

A drzava vam je ponudila subvencije ili fin podrsku za nabavku mreza!?!?
Ah da...nije....to je samo za strani kapital koji trazi srpskog radnika za 250eur.
Ne za preduzimljive ljude koji zele da stvaraju i proizvode.

7days

pre 7 godina

Koliko zavisti prema malinarima i toboze njivovim ogromnim zaradama. A to dolazi od ljudi koji selo verovatno nikad nisu ni videli. Znate li koliko je vremena, truda, rada i na kraju novca potrebno da se odrzi malinjak ili vise, manje bilo koje voce? Orezivanje, prskanje, prihrana, plevljenje, zalivanje, branje, skladistenje, plasman..i 100 jos stvari koje sam preskocio. I kad je toliko lako, sto se grcite u 20 kvadrata i cekate babine penzije, kad vecina vas ima po neko parce zemlje? I onda se eksperti jave sa osiguranjem... kao verovatno smatraju, boze moj da su to seljaci i nisu nikad culi za tako nesto. A to sto kad bi od svega osigurao, dinar ne bi ni video od zarade, to nema veze. Ko bi se setio da osigura od snega polovinom maja? Ajde realno. A to sto vi iz revolta ne kupujete maline, niko vas i ne ceka...ima ko hoce

Dule

pre 7 godina

Osigurali su ljudi od grada. Pa ko osigurava od snega u Maju?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Mare, 16. maj 2016 15:20) # Link komentara

Trebalo bi onaj koji zivi od tog roda malina predpostavljam

moj je zivot bavarska

pre 7 godina

ubio je sneg malinu I prosle godine pa je na kraju ispala nikad bolja godina - 215 dinara prosecna cena otkupa. Bice to sve ok, bez brige, pa ne gajite vi jagode, nego maline...

Paor

pre 7 godina

Opet kuknjava malinara.Kao da zive u Eritreji.Stalno nesto smeta.Te smeta, grad,pa sneg,pa susa,pa kisa.Niko da na pocetku sadnje osigura letinu.Niko da podigne protivgradne mreze.Onda pocne kuknjava kako ih hladnicari deru. Nikako da se udruze i da sami naprave hladnjacu.U Poljskoj se malina gaji do Novembra meseca u surovijoj klimi od Srbije i imaju veci prinos

Turista

pre 7 godina

Imam drugaricu koja je iz Arilja.Njeni roditelji su malinari vec decenijama. Kupili njoj i sestri stanove u Beogradu,u Arilju lepa kuca.Odskolovali decu.Kupili im kola. Ovo pisem zato sto malinari vecito kukaju.Stalno nesto smeta.Ili vremenske nepogode ili problem sa otkupom.Nista nece da uloze da bi bili mirni i da ne zavise od prirode.Kap po kap,protivgradne mreze, osiguranje. Samo da sto vise ostane u dzepu.Nedavno sam bio u Italiji pokrajina Friuli.Covek na 10hektara imazasad jabuka. Sve pokriveno protivgradnim mrezama,navodnjavanje kap po kap.Mehanizacija.Jabuke ko nacrtane. Svaka ima malu etiketu.Sve ode za Holandiju,Nemacku....

Darko Z.

pre 7 godina

@Vlad Rad

Osiguranje nam ne pokriva snežne padavine kao elementarnu nepogodu niti jake kiše (jer su brdskoplaninski krajevi pa nema poplava).

ozbiljno

pre 7 godina

Ljudi osiguranje je besplatno. Treba da das novac ali ti se sve vrati. Ja sam iz Prijepolja. Osigurao sam malinu da bih mogao da spavam kad pada sneg ili da gledam kroz prozor kad pada grad. Meni je osiguran malinjak na 800.000 rsd. Za to sam platio 42000. Od taga mi država vraća 40%, opština 40% i ako ste član udruženja malinara osiguravaju kuća vam vraća preko udruženja 20%. Znaci osiguranje je besplatno. A osiguran sam od svega osim suše. Za to služe sistemi za navodnjavanje. Najveće je zlo što smo mi neinformisan narod. A sad malinari pamet u glavu pa sledeće godine osigurajte i rod i sadnice. Ne košta nista

SAMO BAHATO

pre 7 godina

@Dzo, ne mogu da se gleda u nebo, ali moze da se pita RHMZ koji ce svakako reci da ce dan da bude vedar i bez kise, a za sneg culi nisu. Ja prijatelju vec danima govorim osiguraj pa makar od tornada bilo, on kaze necu verujem ja sta prognoza kaze, evo ga sad tuce rakiju i place.

Bojan

pre 7 godina

Strasno velika steta je nacinjena na malinjacima izmedju ostalog stradalo je i drugo voce sta da se Bozija volja idemo dalje sutra je novi dan nadamo se bez snega😦

Projekat Atlantida

pre 7 godina

The winter is coming. Pričam ovo već neko vreme, ali niko ne shvata ozbiljno. Ko se osigurao, može da mi se zahvali. Toliko.

John

pre 7 godina

A kako to da se nikada ne čuje da je sneg/led/suša... satro rod bilo čega u npr. Francuskoj, Nemačkoj, Španiji... ?
Kako to da je Srbija izgleda jedina sa ovim problemom?

Generali

pre 7 godina

Ne postoji osiguranje za sneg!!!!!!!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (sinisa, 16. maj 2016 16:52)

Postoji osiguranje za vremenske nepogode a tu spada i grad,kisa, oluja pa i sneg,Negde je ukljucena i susa

DulePA

pre 7 godina

Bavis se necim i ocekujes sigurnu zaradu, a cim se desi neki problem ocekujes da dobijes od drzave cistu lovu a da pri tome nisi osiguran... samo u zemlji Srbiji!

Nikola

pre 7 godina

Rade, da su bili budni rasporedili bi se po malinjaku i tresli ga, da se sneg ne bi zadrzavao na granama i lomio ih svojom tezinom. Mislim da mnogi ovde smatraju da su malinari neki gorstaci koje neko treba da poduci sta je osiguranje i kako se odredjuje cena a medju malinarima ima ogroman broj fakultetski obrazovanih ljudi. Cenu svog proizvoda ne odredjuju malinari, pa da kalkulisu osiguranje, vec je saznaju kada dodje do samog branja.

tuta

pre 7 godina

slucaj x - Meni je sneg danas takodje polomio 17 ari malina, steta 70% od oka... Ali je i mom prijatelju prosli sneg polomio PG mrezu, stubove polomio i svalio mrezu na maline, steta 200% (maline plus mreza i stubovi). Ne postoji protivsnezna mreza. Ovo je nenormalna godina, u martu smo ih vezali u kratkim rukavima, a jutros smo ih tresli u zimskim jaknama. U svoj nervozi, jos me vise nerviraju takvi komentari! Ne pljuj na drzavu da bi dobio plus i kad treba i kad ne treba, jer onda kritika gubi smisao. Kod mene ovde(N. Varos) subvencije uzimaju ljudi na registrovano gazdinstvo, iako im je zemlja zarasla i nisu otisli u selo preko 20 godina, bukvalno! Pa neka su te subvencije male, al ih oni uzmu. I sad, je li tu krivlja drzava koja daje bez provere ili pojedinci koji gledaju da izmuzu drzavu kako god mogu? Ne placas porez, ne prijavljujes radnike, zakidas na vagi, bacas smece pored kontejnera, gradis na drzavnoj zemlji, ne placas komunalije, krades struju, krades vodu, krades papir iz firme, castis policiju da ti ne pise kaznu, zoves tetku u Svajcarskoj na racin firme, uzima se kad god se moze bilo sta, pa nek je 2000 dinara subvencija godisnje za gorivo. I onda drzava d'uradi nesto, ne daje subvencije poljoprivrednicima, haos u drzavi...! Pocni od sebe, pa menjaj drzavu.

strasno

pre 7 godina

Kod nas se ljudi izgleda hrane tudjom nesrecom, svi zive od parole 'da komsiji crkne krava'.

Slabo ko shvata da sve to utice na sve nas... (Ako nekome propadnu maline, manje ce kupovati robe u prodavnici, onda oni koji rade u fabrikama ce dobiti manju platu jer je smanjena prodaja...)
Niko niodkoga nista nije trazio.

Nemanja

pre 7 godina

Gadi mi se ovaj narod. Kakve vi komentare pisete.Uzas. Jednim krivo sto ljudi zaradjuju od maline, kao da je to palo sa neba. Pojma nemate koliko brige i rada treba oko toga. Dalje, osiguranje je uzasno. Ta prica da je dzabe je netacna. Licno sam vec godinu dana u sporu sa jednim osiguranje,bole ih briga da mi isplate,drzava cuti. Klasicni prevaranti i mesetari kao i svugde. Sto se tice informisanosti, veoma smo informisani,ali protiv snega u maju ne pomaze nista sem da treses sneg sa stabljika. Dnevnice "jadnim radnicima" su 25e plus obroci. Daleko od toga da jedu samo krompir i da ih neko muci.Izracunajte koliko vi zaradjujete i da li je to 25e dnevno.Zbog ogromnih zasada i velike potraznje za radnicima, bice i 30e verovatno. Jos samo nesto, stidite se velikogradjani svojih komentara protiv ljudi koji naporno na zemlji rade i pokusavaju da zarade. U opstini kao sto je Prijepolje tacno NULA velikih firmi radi. Sem prodavnica i butika sve je zatvoreno.Sta drugo narod da radi sem na zemlji?
Svaka vam cast. Nastavite da prizeljkujete sneg u maju i radujte se tudjoj nesreci. Vi imate dovoljno, ostali neka crknu.

Olivera

pre 7 godina

Prošle godine su malinari naplatili štetu kuju je naneo sneg. Maline se obnovile i lepo su zaradili i na rodu. Mozda se obnove i ove godine...

riksha

pre 7 godina

Osiguranje košta malo kada se pogleda kolika je šteta. Pored toga država refundira 40% registrovanim domaćinstvima. Narode, osigurajte se. Ne košta puno, a mnogo znači.

Osiguranje, ludom radovanje

pre 7 godina

Za ove što predlažu osiguranje, ko bi se setio da osigura bilo šta protiv snega 15 maja? Osiguranje od leda, poplava i suša ovo ne pokriva.Osiguranje od poplava ne pokriva ni plavljenje od bujičnih voda.

Pukovnik Vranic

pre 7 godina

@Dzo

Ajde pametni, osiguraj ih ti od snega u maju mesecu ako ti se isplati. Licno sam osigurao jedan deo malina ove godine (20ari na 200kg po aru, na cenu od 250 din), to je izaslo nekih 500e koje sam bio spreman da alalim u slucaju da do njega ne dodje, ali da ne mislim. I onda padne ovo go***. Sta sad, da navijam da zvekne i grad pa da naplatim ko covek 1.000.000 od osiguranja i da me boli uvo?
Katastrofa.

neko

pre 7 godina

ovu bajku o osiguranju ocigledno pisu oni koji rade u osiguravajucim kucama a podrzavaju plusevima "male Perice"koji zamisljaju da to tako ide kao i oni koji jos nisu (srecom) imali iskustva sa isplatama....ljudima za totalnu stetu jedva i 6% isplaceno (bio prilog na jednoj od poljoprivrednih emisija koje idu nedeljom) a placali po 30.000

Hm

pre 7 godina

@nbgdeki lose mislis a jos manje znas. Malina zahteva dosta ulaganja, dosta novca i rada. Faza do sazrevanja kosta, obradjivanje, prskanje, vezanje...zatim kasnije berioci. Nije sve tako jednostavno. Siromasni krajevi u kojima nema radnih mesta, malina je jedna od malo mogucnosti da se zaradi.

drax

pre 7 godina

Ja sam srecan sto imamo tako velike eksperte za poljoprivredu da nam daju tako strucne savete.Dao bog da njima padne sneg i upropasti im nesto pa da naplate stetu od osiguranja ima da se oduseve od silnih para.

Ivan

pre 7 godina

Jako mi je zao kada procitam ovakve vesti, zali Boze ljude koji se polome od posla da im priroda oduzme sve sto su uradili!!! Krenite sa osiguravanjem svojih zasada od vremenskih nepogoda, jedino nabtaj nacim se mogu izbeci kolapsi kao sto je ovaj!!!

f

pre 7 godina

slucaj x - Meni je sneg danas takodje polomio 17 ari malina, steta 70% od oka... Ali je i mom prijatelju prosli sneg polomio PG mrezu, stubove polomio i svalio mrezu na maline, steta 200% (maline plus mreza i stubovi). Ne postoji protivsnezna mreza. Ovo je nenormalna godina, u martu smo ih vezali u kratkim rukavima, a jutros smo ih tresli u zimskim jaknama. U svoj nervozi, jos me vise nerviraju takvi komentari! Ne pljuj na drzavu da bi dobio plus i kad treba i kad ne treba, jer onda kritika gubi smisao. Kod mene ovde(N. Varos) subvencije uzimaju ljudi na registrovano gazdinstvo, iako im je zemlja zarasla i nisu otisli u selo preko 20 godina, bukvalno! Pa neka su te subvencije male, al ih oni uzmu. I sad, je li tu krivlja drzava koja daje bez provere ili pojedinci koji gledaju da izmuzu drzavu kako god mogu? Ne placas porez, ne prijavljujes radnike, zakidas na vagi, bacas smece pored kontejnera, gradis na drzavnoj zemlji, ne placas komunalije, krades struju, krades vodu, krades papir iz firme, castis policiju da ti ne pise kaznu, zoves tetku u Svajcarskoj na racin firme, uzima se kad god se moze bilo sta, pa nek je 2000 dinara subvencija godisnje za gorivo. I onda drzava d'uradi nesto, ne daje subvencije poljoprivrednicima, haos u drzavi...! Pocni od sebe, pa menjaj drzavu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (tuta, 16. maj 2016 12:42)

SAto bi nas narod rekao, svaka Vam k´a u Njegosa! Svaka cast za komentar!

Malinar

pre 7 godina

Čitam komentare, tobože jadnih Beograđana, koji od poljoprivrednika ne mogu da dođu do dinara, a u svom životu nisu podigli ništa teže od čaše viskija na splavu i viljuške u restoranu. Odrastite. Ako mislite da malinu treba samo ubrati i prodati, mnogo se varate. Da bi malinjak doveli do branja, predhodno morate mnogo znoja proliti i mnogo truda i novca uložiti. A da ne govorim o samoj berbi. Svaki oblak gledate sa strahom. To što vi plaćate 200 dinara za sto grama maline, to nije krivica malinara, prvenstveno je vaša. On kilogram maline proda za 200 dinara. Trebate da krivite trgovce(čitaj hladnjačare), koji zarađuju na radu malinara. Trebate da krivite državu, koja im to omogućava. Ako pitate bilo kog proizvođača malina da vam da 200g maline, daće vam 2kg, a da vam ne traži ništa zauzvrat. Osiguranje za sneg ne postoji, jer se sneg ne kategoriše kao prirodna nepogoda. Jadni su komentari osoba koje su srećne zbog snega, koji je mnoge porodice u pogođenim krajevima ostavio bez zarade i sa strahom za opstanak. Za mnoge porodice u ivanjičkom i ariljskom kraju zarada od malina predstavlja jedini prihod. Mnogi od toga žive, školuju decu. Ako vam se ne sviđa to što neko zarađuje od malina, nemojte ljubomorisati, već pokušajte da uradite nešto sa svojim životom. Stalno žaljenje i kuknjava vam neće pomoći. Ako se toliko bogatstvo stiče od malina, izvolite, posadite 1 ha i postanite milioneri. Ništa vas ne sprečava. ;)

ja

pre 7 godina

Dobro, sad neki pišu kako osiguranje za sneg, grad, mraz, poplave košta više nego rod. Možda su u pravu, ako su u obzir uzme 10 ari od kojih očekujete da živite. Pa i ja da hoću da pravim automobile u svojoj garaži i očekujem da me košta isto koliko i zastavu po vozilu a da očekujem isti profit bio bih prozvan ludakom. Kad ulazite u rizik da gajiti 10 stabala bez ulaganja i bez osiguranja ne bi trebalo da se čudite kad po neki put udari mraz i uništi rod. Ovde je u stvari najveći problem sto su zemljoradnicke zadruge uništene pa svako mora sam da pregovara za cene đubreta, osiguranja itd, pa je sve malo skuplje.

klo

pre 7 godina

idiotizam majke prirode ...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (deki, 16. maj 2016 16:05)

A kad covek pravi stetu majci prirodi nikom nista. Sece se drvece ni za sta. Prave se drvene stolice i stolovi a toliko drugih materijala ima. Kite se velike jelke za novu godinu i veliki badnjaci za bozic. Totalno bezveze radi cega sve covek unistava drvece i prirodu.

Misko

pre 7 godina

Iako sam bio protiv demokrata i nisam bio njihov pristalica i bio beli listica..ali otkako dodje na vlast SNS mi propadosmo...I BOG nas opominje,ali mi nista.....

Đuka

pre 7 godina

1. Ništa nije osigurano.
2. Na sajmu na štandu Španije prikazana je tehnologija, relativno jevtina, radi zaštite od snega i mraza.
Za ovu godinu je kasno, ali za naredne nije.

John

pre 7 godina

Je l' može nekako da se utvrdi sledeće (kako bi se prekinula polemika po komentarima):
1. Da li je u Srbiji moguće osigurati useve protiv ovakvih stvari
2. Ako jeste - koliko to košta
3. Ako nije - zašto nije
4. Da li postoje neke mere/sredstva/bilo šta da se ovakve stvari spreče
5. Kako je ovo rešeno "na zapadu" jer nismo mi jedini gde pada sneg kad mu vreme nije i udara grad


A bilo bi lepo i da se prestane sa međusobnim pljuvanjem malinara i ovih drugih po komentarima.

dule

pre 7 godina

Ja lično nemam ništa protiv malinara. Kolko mene to košta na pijaci - košta. Ako mi je puno ja je kupiti neću, ako je cena OK kupiću je jer je volim. I uopšte nikome ne zameram zbog cene - ni proizvođačima, ni nakupcima.

Ali,...

Veliko ALI...


Ovo jednostavno nije način. Vi uvek imate sto problema, sto muka, a samo jedno rešenje - država d'uradi (plati) nešto.

Kad vas deru i ucenjuju hladnjačari a vi se udružite. Ali protiv njih. Ali ne, za to niste sposobni. Ali rešenje je da vam država plati.

Kad vas deru i ucenjuju berači a vi se udružite. Ali protiv njih. Ali ne, za to niste sposobni. Ali rešenje je da vam država plati.

Kad vas deru i ucenjuju dobavljači (đubrivo, oprema) a vi se udružite. Ali protiv njih. Ali ne, za to niste sposobni. Ali rešenje je da vam država plati.

Kad vas deru i ucenjuju osiguravajuće kuće a vi se udružite. Ali protiv njih. Ali ne, za to niste sposobni. Ali rešenje je da vam država plati.

Kad priroda udari na vas, a vi uzmite od onoga što ste sačuvali za crne dane (jer ovo jesu crni dani za vas). Ali ne, za to niste sposobni. Ali rešenje je da vam država plati.


Organizujte se. Ali ne protiv budžeta, nego protiv vaših problema. Unajmite menadžere, unajmite advokate, unajmite agronome. Nije problem napraviti zadrugu - ali morate da verujete jedni drugima. A ako vi međusobno niste u stanju da se dogovorite, e pa onda licemerno je da očekujete da drugi plaćaju za to.

Petar

pre 7 godina

'On je preporučio proizvođačima ovog jagodičastog voća da, bez obzira na učinjenu štetu, poštuju savete svojih zaštitara i hladnjačara i ne posežu za upotrebom nedozvoljenih preparata, što može prouzrokovati problem u plasmanu maline iz naše zemlje.'
Hmm, ovo niko ne pominje... plasman IZ naše zemlje, a U zemlji? Tu nema problema, zar ne?

Silver Surfer

pre 7 godina

@ Nemanja

Izvini, ali da li ti znas koliko je moj posao tezak? Koliko ja radim? Bez obzira koliko sam predan zbog jedne greske mogu da letim s posla. Dokle vise da slusam da je za dobru zaradu potrebno mnogo da se radi. To se valjda podrazumeva. Doduse, u Srbiji se, u vecini slucajeva, rmba mnogo za bednu crkavicu. A malinari rade za sebe. U Srbiji ispada da je teze malinarima nego rudarima. Takodje, potpuno mi je jasno da je ova drzava neprijatelj svakom domacem preduzetniku, ma koja delatnost da je u pitanju. Sve je neuredjeno, nista nije regulisano, zakoni su losi i ne postuju se, sudstvo je presporo pa je zadovoljenje pravde u nadleznim institucijama gubljenje vremena i zivaca. Ali, gradjani su ti koji pritiskaju drzavu, udruzuju se i okupljeni oko odredjene ideje deluju u pravcu njenog ostvarenja. Dok to ne shvatimo, bez obzira cime se bavimo, polozaj nam se nece popraviti. To vazi i za ucitelje, vozace, malinare, bilo koga.
Ne mogu da se radujem tudjoj nesreci jer nisam takav covek. Medjutim, malinari su se svima popeli na zivce kuknjavom koja se ponavlja iz godine u godinu.

Laca

pre 7 godina

@balansero
Niste u pravu. Odrastao čovek bi trebalo da shvati zakone tržišta. Da, i meni je muka od svakogodišnje kuknjave malinara na sve i svašta, kao da su oni jednini u problemu. Ali...Cena maline nije takva zato što su malinari "đubrad", već zato što tržište tako diktira. Da nema dovoljno onih koji plaćaju 200 dinara za korpicu, cena bi bila manja. Evo, ja prekjuče na pijaci, nema trešanja ispod 200 dinara za kilogram. Nisam kupio. Ali, očigledno da prolaze i sa tom, a i većom, cenom. Ipak, postoji rešenje za vas. Zemlja na selu je jeftina, dovoljno vam je par ari da kupite, ili zakupite, i na njima posadite maline, može i još ponešto. Ne mora ni da bude posebno kvalitetna zemlja. Imaćete više nego dovoljno za konzumiranje. Što se tiče troškova proizvodnje (računajući i odlazak svakog vikenda, pa i češće, na selo), ostavljam vama da proračunate.

balansero

pre 7 godina

@Laca
Da Vam skratim razradu plana i proračuna - odem preko, kupim maline i sit se najedem za dvostruko nižu cenu. Na Alpima jedem maline i prolazim jeftinije nego u sred Srbije. Uopšte se ne bih iznenadio da su u pitanju srpske maline.

A ko voli da njače i glumi magarca, samo napred. Ja nisam iz tog filma. To o čemu Vi pričate nije tržište. Tržište postoji u Italiji, Austriji, Nemačkoj, USA... kod nas postoji samo KARTEL. Guglajte malo na temu tog termina - biće Vam jasnije o čemu se radi. A u Srbiji se UVEK I SVUDA samo o tome radi - udruži se bagra i zafrkava celu državu, od građanstva do vlasti. Dogovaraju cene (!) i još organizuju konferenciju za novinare da obaveste javnost da su se uspešno dogovorili oko (pa sad po izboru): cene malina, cene jabuka, cene kukuruza, cene osiguranja, cene struje, cene bilo čega... To se u normalnom svetu zove KARTELSKO ORGANIZOVANJE i za to prete kazne veće nego za šverc narkotika!

Ali mi smo ovde izdresirani kao marva da prihvatamo takav hohštapleraj zdravo-za-gotovo i još se trudimo da imamo i razumevanja, kao što vi imate.

E pa nemam i neću da imam. Kupujem vani i prolazim jeftinije. Znate li termin za ovaj fenomen? Paradoks. Eto koji.

Laca

pre 7 godina

@balansero
Ja opet kažem - ostavite se kukanja, motiku u ruke, pa će biti jeftinijih malina za vas. Plan i proračun je za vas, ne za mene. Ja sam rekao, meni je ovo preskupo, zato i ne kupujem. Da mi je baš toliko stalo, uradio bih ovo što vama preporučujem. Da se malinarima ne isplati ovakva cena, spustili bi. Znači, postoji tržište za to. To da je u Austriji malina jeftinija, možda u vašim snovima. U Beču korpicu malina ne možete da kupite ispod 5 evra. Ponavaljam još jednom, možete o malinarima (kupinarima, jagodarima, trešnjarima itd.) da mislite šta hoćete, pa i da su kartel, ali oni imaju računicu u ovoj ceni, a kome ne odgovara može da trpi, kuka (npr. da piše besne komentare po netu) ili da postane malinar. I kad veće pominjete marvu, jel bi trebalo seljaci da glume marvu po celu godinu da bi nama bilo jeftino i pristupačno. Jedna stvar - seljaka je sve manje, sve se manje zemlje obrađuje, a sve je više konzumenata - dakle, još jedan razlog za skok cene. A tu su i Rusi, koji, recimo, dođu i otkupe skoro ceo rod trešanja u Grockoj i okolini, a ovo što ostane prodaje se po velikoj ceni, pa ko može da kupi, on kupuje, a ko ne može on trpi, kuka, ili zasadi trešnje.

marko

pre 7 godina

@John,

Не постоји осигурање за снег. Али немој ником веровати, него одеш сам на сајт осигуравајућих кућа и сам се увериш за шта све постоји осигурање у пољопривреди, у суштини осигурава се плод.

Bivši zemunac

pre 7 godina

Ljudi posadite maline, izračunao sam prosek za 8 godina. Oko 11000€ po hektaru. Da bude i loših godina pa je logično da imate ušteđevinu da ne bi uzimali kredite. Ali to je oko 1000€ mesečno skoro. Ko ima stan u BG i da ga proda ima para za kuću i 2-3 hektara malina da zasadi. Ako imate nekog u Ratkovu pitajte šta su sve stekli za samo nekoliko godina. Da Vojvodina ne arilje. Znaci uspeva skoro svuda u Srbiji. Bar nećete morati da radite kod privatnika za 250€ i da p*sate u pelene jer se njemu ne isplati da idete u WC.

леле

pre 7 godina

А хладњачаре брине само профит и да се сељаци не полакоме као и они па да посегну за препаратима. Ужас !!! Уместо да им помогну јер су ионако толико зарадили свих ових година на њима ...

Dag Kristi

pre 7 godina

Mom prijatelju je grad prosle godine smlatio 3 hektara jagoda,osigurao ih je,sve regularno,a do dana danasnjeg nije dobio ni dinara.