Utorak, 12.01.2016.

18:43

Poslastičari besni, bez Pepe Praseta na torti

Zabranjena je proizvodnja i prodaja torti s likovima iz popularnih crtanih filmova. Ako nastavite, sledi tužba i kazna od 13.000 do 39.000 evra.

Izvor: Jutarnji list

Poslastièari besni, bez Pepe Praseta na torti IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

87 Komentari

Sortiraj po:

Bane

pre 8 godina

Normalno. To je civilizacija i kapitalizam. Mozes da pravis tortu kakvu oces, ali ti treba licenca. Srce mi je puno kada vidim ovo. Lose im je bilo u SFRJ, los je bio socijalisticki samouporavni sistem. Sada ce Dizni da kontrolise kakve torte pravis. Ovaj sto kaze da niko ne moze da mu zabrani sta ce da pravi kod kuce gresi. Moze itekako. Oni sve rade postepeno (metoda kuvanja zabe). Prvo te puste da radis sta oces, onda ti blago kazu sta ne treba da radis, onda ti naprave zakon, onda razviju aparat koji je u stanju da kontrolise taj zakon, onda te corkiraju. Ne mislim tu na ove nase, nego na prave gazde.

Kele

pre 8 godina

Kinezi su eksperti za proizvodnju licenciranih proizvoda i niko im ne može ništa. Kinez kopira najnoviji BMW SUV, ali nazove ga XG-250 i naprave male, jedva primetne izmene u izgledu, a o materijalima i kvalitetu ne vredi ni raspravljati.

Ta poslastičarnica želi monopol, što je sa jedne strane i opravdano jer cene licenci nisu ni malo niske. Sa druge strane, drugi poslastičari trebaju samo da drugačije nazovu tortu, naprave male izmene na likovima i to će proći na svakom sudu.

Jerina

pre 8 godina

Mozda ne smeju u poslasticarnicama, ali meni niko ne moze zabraniti da za svoj 30-ti rodjendan napravim tortu na Nindza kornjace i Sekaca! KAVABUNGA!!!

vegan u koznim cipelama

pre 8 godina

@ognjen ovde se ne pita dizni vec npr ja koji sam uzeo licencu da mogu da pravim te torte sa tim likovima....neka neko drugi uzme da pravi torte sa likom ckalje ili branka kockice

Ognjen

pre 8 godina

Analizom sajta i ponude firle,ja zakljucujem da disney junaci nemaju licencu da se nadju na Reforma,jaffa,vasinoj,dobos, ESTERHAZI,ŠVARCVALD,HAVANA,RAFAELO,ŽITO,EUROPLAZMA torti,...
Da li Disny ima ugovor da se njihove poslastice prave od Srpskog secera,Brasna?
A Vi poslasticari,stavite malo veci nos,usi na misa da lici na kengura i mogu da vam pljunu pod prozor.
Autorizacija zivotinja je cirkusantsko

nema deda mraza

pre 8 godina

@ten yard penalty
lolek i bolek su registrovano poljski.

ceski je krtek.

samo srbi nemaju svoj karakter.
gore u vojvodini je ziva zezin sklonjen sa dnevnika jos pre 20g zato sto je politicki nepodoban novim novosadjanima

Danijela

pre 8 godina

Pojedes tortu - nema dokaza. Katalog torti bez dekoracija na pultu a ispod tezge fine stvari :) poslasticari ko neki svreceri.
Glupavi kapitalizam

milos

pre 8 godina

Ja sam za rodjendan uvek dobijao i trazio jednu te istu domacu tortu sa cokoladom i orasima. Svake godine sam uzivao gledajuci kako se pravi i cekao visak fila kojeg uvek malo ostane u ciniji. To sto danas deca hoce insant tortu sa omiljenim crtanim likom je vise problem za roditelje da se zapitaju ko im decu vaspita i zasmejava.

Lola

pre 8 godina

Pepa Prase, Sundjer Bob, Nindza kornjace - nijedan od tih junaka nije Diznijev - tako da za njih ne mogu da tuze ako imaju ugovor samo s Diznijem.

ten yard penalty

pre 8 godina

Pa što stavljaju američko. Zašto se vrte tolike reklame tipa "kupujmo domaće". Kao da banane i narandže rastu u Srbiji i Hrvatskoj. Stavite na te torte Loleka i Boleka ili Baltazara.
(sima kosmos iz dalekog svemira, 13. januar 2016 00:12)

"Lolel i Bolek" je bio CHESHKI crtacc....ko shto je "Gustav" madjarski,a "Masha i medved" ruski....

lord darth vader

pre 8 godina

ODLIČNO!
ako ja obučem majicu sa diznijevim likom automatski ih reklamiram pa bi mi trebali platiti za reklamu. isto i za torte. ako kupim tortu sa mikijevim likom onda ću da ga reklamiram drugoj deci pa bi mi dizni trebao platiti za tu reklamu.
ISPRAVNO?

Toto-ko-tunjo-slavljenik

pre 8 godina

Da docete vi, decki, kod Tota 19.1. na 40. rodjendan. 3D figure Alan Forda na torti, umetnicki uradjene. I Briksija cu da turim. Manite se te vase kvazi uredjenosti i placanja poluukradenih ideja. Da je dobro tamo, ne bi Partizan ovamo.

Macak

pre 8 godina

Interesantan mi je stav ovih sto kukaju- zar i to deci da uskrate-...Sta , pa to je tudja stvar ta j lik, zec ili prase..sto ne odes i maznes kola od komsije, pa ako se buni ti mu reci-zar i to da mi uskratis.
Inace, ljubav se ne kupuje deci , pogotovo ne nekim izlizanim i glupavim likovima koje ste navukli dete da voli i to ne zato sto ih deca vole vec sto ih ujutro uvalite pred tv ili komp i pasivizirate ih da gledaju tu zgubidaniju da vi ne bi vi morali da se igrate s njima.

Medveščak

pre 8 godina

Sta ako sam napravis tortu sa likovima iz crtaca? Neko ce da mi naplati kaznu? Ma daj.
(BeBe, 12. januar 2016 22:01)

druga je stvar kad radis za svoje potrebe,ti ne distribuiras dalje,ne zaradjujes na tome,pa ti kazna ni ne moze biti izrecena,a slasticarnice zaradjuju na tome ,u tome i je problem
skini si film za svoje potrebe i pogledaj ,neces nadrapati,a skini film i dijeli dalje,budes li uhvacen nadrapao si...

NoName

pre 8 godina

@Srpski pravnik

A nije problem reklamiranje proizvoda na ulici dok npr. nosimo garderobu. Cak kad pijemo taj Pepsi ili Coca Cola ili bilo sta drugo.

Zar nije dobro po te kompanije (Dizni, itd.) da dobijaju besplatnu reklamu? Mozda deci dune, pa im se pinovo gleda film, koji ce roditelji kupiti kao original. Cak se ta torta pojede, ne stoji to kao stabilan proizvod u obliku igracaka.

Otac dvoje male dece

pre 8 godina

Mogu samo da im pljunu pod prozor. Ja se sa poslasticarnicom dogovorim sta ce da mi naprave i njima placam uslugu. Ukras na torti ionako dolazi na kraju. Da nece inspekcija da dezura ispred poslasticarnica. Uostalom, ja kad uzmem tortu mogu da se slikaju, nikad nece dokazati da sam je kupio u poslasticarnici. Prase koje stave kao ukras nije Pepa nego je neko prase iz mog detinjstva i sta ce sad?

A.

pre 8 godina

“Zgroženi smo tom odlukom koju smatramo neutemeljenom i nepravednom. Radi se o ogromnom gubitku za nas, ispričala je Ana Marcelić, vlasnica zagrebačke poslastičarnice Fensi kejk.

U potpunosti se slažem sa odlukom jer su te torte za prodaju.
Gospođa ne priča o DOBITKU za poslastičarnicu kada je na torti naslikan lik iz crtaća. Koliko bi prodali torti bez tog lika?
Inače, nikad ne bih kupila tortu za rođendan detetu. Koliko god sam puno radila, a jesam, dva sata manje spavanja i torta je spremna. Možda nije profesionalno ukrašena, ali je bila lepa i ukusna. Osim kupovine poklona i proslave rođendana, pravljenje torte je za mene isto bilo radost.

henk.mudi

pre 8 godina

Nemam decu ali neverovatno sam iznenadjen kolicinom komentara koji ovo podrzavaju, radi se o TORTAMA ne o ne atomskoj bombi. sramota. Videcu vas kad budete roditelji pa kad kupite tortu sa diznijevim likom a oni (ovi sto prete tuzbom) vas oderu za istu,posto nema konkurencije. E moji wanna be evropljani selektivnog morala. licemeri najobicniji. Uvek cemo biti na dnu.

nebotovan

pre 8 godina

Meni uopste nikada nije bilo jasno koja je svrha bilo kakvog crtanja po tortama, kolacima i slicno?

A danas uzas. Prave takve crtane da ih ni odrasli ne mogu razumeti, a kamoli deca.
Deca naravno prihvataju ono sto im servirate i ono sto stalno gledaju, pa to i zavole. Na zalost problem je sto danasnji crtaci od dece prave debile, a vi toga niste svesni.

(neko normalan, 13. januar 2016 03:56)
bice ti jasno jednog dana, kad budes imao svoju decu, deca vole takve torte, ustvari odusevljena su njima i to je to. a sto se tice crtaca, i to ces razumeti kad budes imao decu, noviji crtaci nisu nimalo gluplji i losiji od nekadasnjih, niti od dece prave debile. naprotiv, ima dosta edukativnih i zabavnih crtaca da se crtaci od pre 20,30 godina ne mogu porediti ni na koji nacin s njima

Reziser

pre 8 godina

Onda znaci ako deca u vrticu ili skoli nacrtaju Sundjer Boba ili bilo kog junaka treba sve te radove oduzeti zbog autorskih prava....
(Nikola, 13. januar 2016 00:46)
Ne. To znaci da ti radovi ne smeju da se prodaju.

sremac

pre 8 godina

Baš me zanima kako će to da dokažu kada se dokazni materijal pojede?
(John, 12. januar 2016 20:38)

Nije stvar samo da se napravi super torta, vec da se pokaze na fejsbuku. Da se dobiju lajkovi. Radost za roditelje.
Bar ce da smanje emulgatore, bice manje I vestackih boja. Zdravije za decicu. Ne bi menjao vasinu tortu za bilo kakvu lepo obojenu.

lokal-patriota

pre 8 godina

a ako kod kineza kupim kostim miki mausa ili elze i dete se obuce ili dodje animator u kostimu sundjer boba? sta onda? kupljeno kod kineza ... ajde njima udrite kaznu od vise desetina hiljada eura!

Kaya

pre 8 godina

To se zove poštovaje autorskih prava. Nema fotokopiranja knjiga,objavljivanja fotografija, reprodukcija, pa tako ni lkova iz crtaća. Valjda je još samo Srbija ostala raj za pirate, a bogmi i za razne druge lopine svih vrsta.

Srpski pravnik

pre 8 godina

Eto vam komsije Hrvati EU i SEPA na delu! To su hteli da urade sa internetom, slikas se sa limenkom pepsija i sliku postavis na net, tuzi te pepsi jer krsis autorska prava, debilno zar ne.

khm

pre 8 godina

Koliko vidim oni imaju ugovor sa Diznijem, tako da to moze da se odnosi na Diznijeve junake, doduse oni su najpopularniji, pogotovo Zaledjeno kraljevstvo, a svi redom pominju Sundjer Boba, sta vam je on kriv :)

reziel

pre 8 godina

bas me zanima kako će "komšinici" mici koja nema firmu nego radi po narudžbini da dokažu da je tortu prodala trećim licima. čak i ako je kupci prijave, kako će dokazati da im je prodala?

milos

pre 8 godina

na youtoube ima toliko tutorijala kako se vrlo lako mogu napraviti torte sa svim crtanim likovima.
Ako mogu ja kao muskarac moze i bilo koja zena. prvi put dobro posle svaki put sve bolje.

AnarhoKap

pre 8 godina

Ma oni bi samo da se ogrebu jos love od poslasticara uvodjenjem nekih kazni koje pravdaju tako bizarnim glupostima, briga njih za decu ili delatnost. Nisam siguran ni da je sprovodljivo, imajuci u vidu da poneke velike lokale drze kontroverzni biznismeni koji ce se svakako izvlaciti, te ovo osim dece pogadja samo postene. Delatnost ce se preseliti u sivo ili crno trziste i drzava ce sama sebe iskljuciti iz iste. To se u mom soru zove gluparija. Jedini razlog za to je da drzavi treba crno trziste da korupcija moze da opere novce.

StefanLe

pre 8 godina

@Somborac
Eto, rece istinu i izlupase ti minuse kao da si im brknuo u oko.
A da oni sad nesto smisle, plate marketing, i ti im uzmes zaradu onda bi drugacije reagovali.

Brane212

pre 8 godina

Da, kad je Dizni gurnuo zakone, koji su drsastično produžili trajanje autorskih prava na crtane likove, nikog nije bilo briga. Zašto bi se bavili nečim tako apstraktnim ?

Sada, kada su posledivce tu i kada mali čovek uopšte neće moći da radi zbog nameta kao neke zaštite intelektualne svojine, su našli da plaču.

Ali, naravno, i ovog puta samo za ono što pogađa njih u ovom trenutku.

DžFK

pre 8 godina

Skroz OK stvar. Ako zelis da zaradjujes na tudjim likovima, onda izvoli plati.
Niko ti ne brani da napravis u svojoj kuci, za sebe i svoje goste, tortu sa likom Miki MaUSA, ali ako je prodas, e to je vec druga prica.
Btw, nikada nisam gotivio te torte sa slikama, bljak. Bolje onako lep beli šlag, prste da polizes.

neko normalan

pre 8 godina

Meni uopste nikada nije bilo jasno koja je svrha bilo kakvog crtanja po tortama, kolacima i slicno?
Gledacete to sto je nacrtano desetak minuta, pola sata i onda pojesti.
Mislim da je to jedna od najglupljih stvari u savremenoj civilizaciji.
Zaludeli ste i sebe i decu nebuloznim glupostima i sada kukate sto neko pokusava da zastiti svoja autorska prava.

I inace ne razumem ljudsku potrebu da toliko paznje posvecuju estetskom izgledu hrane. Za hranu je vazno da bude ukusna i zdrava, a kako izgleda potpuno je nevazno. Ne sluzi hrana da zadovolji oci, nego zeludac.
Ja sam normalno vaspitan i nikada nisam obracao paznju na takve gluposti.
I kao detetu najvaznije mi je bilo da li je nesto ukusno, a ne kako izgleda. Najruznije torte su mi po pravilu bile i najukusnije, a znao sam na primer kod drugara na rodjendanu da probam super dizajniranu tortu ciji ukus je odvratan i nisam je jeo.

Da ne govorim o zaludjivanju dece danasnjim nebuloznim crtanim filmovima.
Nekada su ti crtaci imali neku radnju, zanimljivost, duhovitost, iz njih je dete moglo nesto i nauciti.
A danas uzas. Prave takve crtane da ih ni odrasli ne mogu razumeti, a kamoli deca.
Deca naravno prihvataju ono sto im servirate i ono sto stalno gledaju, pa to i zavole. Na zalost problem je sto danasnji crtaci od dece prave debile, a vi toga niste svesni.

nidza

pre 8 godina

pa ništa naprave tortu u obliku spužve boba npr, naprave pokrov od marcipana sa njegovim likom i to prodaju odvojeno. roditelji kad dođu kući stave na tortu samo taj pokrov od marcipana i eto. zabranjena je prodaja torti u obliku spužve boba, ne i pokrova od marcipana u obliku spužve boba :-)

Alava

pre 8 godina

A Dizni da plati svima koji proizvode torte, pite i kolače autorska prava zato što ih obilato koriste u svojim crtaćima! I miševima, zato što su ih koristili kao inspiraciju za likove, iako nisu ljudski izum. I patkama. I bambiju. I narodu čija su baština priče o Robinu Hudu i Merlinu. I narodu čija su baština mitološke ličnosti Herkul i Zevs. I izumitelju luka i strele. I svakome za svaku ljudsku kreaciju, a prirodi za kreaciju prirode, koju su obilato koristili i/ili adaptirali. Može tako?

Stanimir Branimir

pre 8 godina

Niko vam ne brani da pravite tortu sa tim likovima, ali ne smete da ih koristite u komercijalne svrhe. Zato je i ok da vam neko napravi tortu, a vi Paju Patka posle stavite na tortu i super. Samo što mi i dalje vučemo tragove iz komunizma, gde je sve bilo društvena imovina i sve je bilo dozvoljeno da se koristi. Na Zapadu ako stvorite neko autorsko delo, ono nije svačije, ono je vaše. Imamo primer autora tetrisa, igre koja se prodavala po celom svetu. Novac je dobio Sovjetski Savez (u pitanju su desetine miliona dolara - u to vreme ogroman novac), a programer koji je radio na njoj nije dobio ni dolara.

Gradjanin Z

pre 8 godina

Zabranjeno nego sta, autorska prava ipak daju neku vrstu zastite idejnim tvorcima. Moj predlog je da kontaktiraju produkcijske kuce i traze dozvolu da koriste likove na tortama. Iznenadicete se brzinom odgovora, a nadam se i pozitivno samom odgovoru :-)

MrsnaSarma

pre 8 godina

Jeste bezveze, samim tim i Audi, BMW, Mercedes... bi trebali isto to da urade. Onda i NASA isto da lupi autorska prava na Apolo 13 ako neko dete hoce bas takvu tortu. Dajte bre, pa nije nam standard ko u Norveskoj, Finskoj... Iz Srbije sam i ovo ceka i nas cim se bude uslo u EU. Deca su u pitanju, ali novac ne bira, nego samo daj da ga bude sto vise. Bice sve vise poslova na crno, taman ce moci svi advokati da se zaposle koji su na birou.

Onako samo usput

pre 8 godina

Da ne bude nesporazuma u pitanju je ekonomska zarada na tuđim idejama. Naime, niko neće nikog kontrolisati ili hapsiti zato što je nacrtao Diznijev lik ili neki drugi. Ali crtati Diznijeve likove ili neke druge, pa prodavati,kao samostalne ili delove nečeg drugog, e to je već protivzakonito. Znači, ako hoćeš neku zaradu ili smisli sam neke likove ili plati licencu onom ko ima ideju. Ali hleba preko tuđih leđa neće više biti. Potpuno pravedno, moralno i logično ma koliko nama to bilo užasno što će deca ostati bez tih likova. Majkama teško da kod kuće naprave torte sa tim likovima? Naravno, jer kome treba umetnost kad je lakše kupiti? Ili ipak nije?

ja sam na žalost odavde

pre 8 godina

Sreća naša što nismo u Evropskoj uniji. Dok ne uđemo, moja deca i unučići će tamanodrasti, tako da nam neće trebati torte sa Diznijevim junacima he, he, he

mitar

pre 8 godina

lepo je u tekstu spomenuto da resenje moze biti u tome da se nalepi jestiva slika preko torte (koju ce kupac nalepiti).
Dakle prodajes torte, napises sa strane tablu: nakon sto kupite tortu mi vam pozajmljujemo jestive nalepnice koje mozete nalepiti na vasu tortu, cak mozda budemo i toliko ljubazni da vam pomognemo u tome, stavite i katalog i napisete ovako su to nalepili drugi kupci.
Dakle, nista sporno, tortu ste prodali i naplatili kao da ima sve to...kad je provucete kroz kasu i izdate racun, prijateljski pomognete kupcu da uredi tih par sitnica. Problem resen.

sima kosmos iz dalekog svemira

pre 8 godina

Pa što stavljaju američko. Zašto se vrte tolike reklame tipa "kupujmo domaće". Kao da banane i narandže rastu u Srbiji i Hrvatskoj. Stavite na te torte Loleka i Boleka ili Baltazara.

zderavko

pre 8 godina

Niko vam ne brani da sami napravite tortu sam omiljenim likom. Verovatno je zabranjena samo prodaja trecim licima bez dozvole. A mozda i gresim...

Vorspiel

pre 8 godina

To je preterivanje, likovi crtaća na tortama su potvrda njihove popularnosti i na neki način reklama, kako da objasnim detetu da ne moze za rođendan da dobije tortu sa Mikijem ili nekim drugim zbog nekih gramzivih skotova.

Vlada

pre 8 godina

Ma daj! Zaradjuju puno novca od svega, slažem se za garderobu, igračke i sve ostalo, ali kolači, mislim da su preterali, da uskratiš i to deci. Imam ćerkicu i dosta garderobe i igračaka sam papreno platio da bi dete imalo i nije mi žao, ako hoće s tim da se igra, ali torta... Ako hoću da iznenadim dete za rodjendan s nekim od tih likova, moraću foguru da platim, koliko 50e? Ako ikada budem imao prilike da kažem da neko od tih glavonja čuje moje reči, baš ću da ih napljujem. Sve ok, al nemojte deci baš toliko da uskraćujete, mnogi roditelji na žalost ne mogu da kupe ni garderobu ni igračke s likovima crtaća, al eto bar ih obraduju s tom tortom, a sad i to hoće da im uzmu. Žao mi je što živimo u ovakvom svetu. Ti poslastičari će možda i da otkupe prava, a koliko će to da košta te roditelje, a svaki roditelj će se potruditi da vidi osmeh na licu deteta. Kad malo poraste, možemo ga naučiti da postoje druge vrednosti, al kad su mladji, to je njima zanimljivo. Nema veze, sad radim dva posla, ne znam kako se zovem, radiću i treći, da bi to mom detutu omogućio tj video taj osmeh na lice kad vidi tortu s njegovim omiljenim likovima. Nema mnogo takvih igračaka, trudim se da kupim, ali nije baš lako u ovom ludom vremenu. U svakom slučaju, mislim da to neće baš tako lako zaživeti, jer su stvarno preterali!

Somborac

pre 8 godina

Ne vidim nikav ovde problem. Ljudi su zastitili svoje autorsko pravo. Torte ce se moci kupiti ali samo od njih sa tim slikama. Kakve se torte prave ni ne zasluzuju sve da se na njih stavi slika diznijevog lika.

N

pre 8 godina

Svet je potpuno poludeo! Predlažem Diznijevcima da šalju specijalne patrole na decje rodjendane i proveravaju da li se Sundjer Bob nedozvoljeno kezi nasred neke cokoladne torte!

Lukas aus Agram

pre 8 godina

Pošteno, ne vidim ništa sporno u tome, copyright je u pitanju.
Kad su se moje kćeri rodile ženina prijateljica je neovlašteno i ilegalno oslikala zid njihove sobe Disneyjevim likovima!

iskustvo uci

pre 8 godina

Zasto bi bili besni? Smislite karakter, platite dizajneru. Da cujem one fine sto se zgrazavaju nad piraterijom. Sada cutite? Uh, sto bih voleo da Diznijevi advokati prodju Srbijom.

N

pre 8 godina

Svet je potpuno poludeo! Predlažem Diznijevcima da šalju specijalne patrole na decje rodjendane i proveravaju da li se Sundjer Bob nedozvoljeno kezi nasred neke cokoladne torte!

Lukas aus Agram

pre 8 godina

Pošteno, ne vidim ništa sporno u tome, copyright je u pitanju.
Kad su se moje kćeri rodile ženina prijateljica je neovlašteno i ilegalno oslikala zid njihove sobe Disneyjevim likovima!

Vorspiel

pre 8 godina

To je preterivanje, likovi crtaća na tortama su potvrda njihove popularnosti i na neki način reklama, kako da objasnim detetu da ne moze za rođendan da dobije tortu sa Mikijem ili nekim drugim zbog nekih gramzivih skotova.

Vlada

pre 8 godina

Ma daj! Zaradjuju puno novca od svega, slažem se za garderobu, igračke i sve ostalo, ali kolači, mislim da su preterali, da uskratiš i to deci. Imam ćerkicu i dosta garderobe i igračaka sam papreno platio da bi dete imalo i nije mi žao, ako hoće s tim da se igra, ali torta... Ako hoću da iznenadim dete za rodjendan s nekim od tih likova, moraću foguru da platim, koliko 50e? Ako ikada budem imao prilike da kažem da neko od tih glavonja čuje moje reči, baš ću da ih napljujem. Sve ok, al nemojte deci baš toliko da uskraćujete, mnogi roditelji na žalost ne mogu da kupe ni garderobu ni igračke s likovima crtaća, al eto bar ih obraduju s tom tortom, a sad i to hoće da im uzmu. Žao mi je što živimo u ovakvom svetu. Ti poslastičari će možda i da otkupe prava, a koliko će to da košta te roditelje, a svaki roditelj će se potruditi da vidi osmeh na licu deteta. Kad malo poraste, možemo ga naučiti da postoje druge vrednosti, al kad su mladji, to je njima zanimljivo. Nema veze, sad radim dva posla, ne znam kako se zovem, radiću i treći, da bi to mom detutu omogućio tj video taj osmeh na lice kad vidi tortu s njegovim omiljenim likovima. Nema mnogo takvih igračaka, trudim se da kupim, ali nije baš lako u ovom ludom vremenu. U svakom slučaju, mislim da to neće baš tako lako zaživeti, jer su stvarno preterali!

iskustvo uci

pre 8 godina

Zasto bi bili besni? Smislite karakter, platite dizajneru. Da cujem one fine sto se zgrazavaju nad piraterijom. Sada cutite? Uh, sto bih voleo da Diznijevi advokati prodju Srbijom.

zderavko

pre 8 godina

Niko vam ne brani da sami napravite tortu sam omiljenim likom. Verovatno je zabranjena samo prodaja trecim licima bez dozvole. A mozda i gresim...

milos

pre 8 godina

Ja sam za rodjendan uvek dobijao i trazio jednu te istu domacu tortu sa cokoladom i orasima. Svake godine sam uzivao gledajuci kako se pravi i cekao visak fila kojeg uvek malo ostane u ciniji. To sto danas deca hoce insant tortu sa omiljenim crtanim likom je vise problem za roditelje da se zapitaju ko im decu vaspita i zasmejava.

Somborac

pre 8 godina

Ne vidim nikav ovde problem. Ljudi su zastitili svoje autorsko pravo. Torte ce se moci kupiti ali samo od njih sa tim slikama. Kakve se torte prave ni ne zasluzuju sve da se na njih stavi slika diznijevog lika.

lord darth vader

pre 8 godina

ODLIČNO!
ako ja obučem majicu sa diznijevim likom automatski ih reklamiram pa bi mi trebali platiti za reklamu. isto i za torte. ako kupim tortu sa mikijevim likom onda ću da ga reklamiram drugoj deci pa bi mi dizni trebao platiti za tu reklamu.
ISPRAVNO?

Lola

pre 8 godina

Pepa Prase, Sundjer Bob, Nindza kornjace - nijedan od tih junaka nije Diznijev - tako da za njih ne mogu da tuze ako imaju ugovor samo s Diznijem.

Danijela

pre 8 godina

Pojedes tortu - nema dokaza. Katalog torti bez dekoracija na pultu a ispod tezge fine stvari :) poslasticari ko neki svreceri.
Glupavi kapitalizam

Alava

pre 8 godina

A Dizni da plati svima koji proizvode torte, pite i kolače autorska prava zato što ih obilato koriste u svojim crtaćima! I miševima, zato što su ih koristili kao inspiraciju za likove, iako nisu ljudski izum. I patkama. I bambiju. I narodu čija su baština priče o Robinu Hudu i Merlinu. I narodu čija su baština mitološke ličnosti Herkul i Zevs. I izumitelju luka i strele. I svakome za svaku ljudsku kreaciju, a prirodi za kreaciju prirode, koju su obilato koristili i/ili adaptirali. Može tako?

Reziser

pre 8 godina

Onda znaci ako deca u vrticu ili skoli nacrtaju Sundjer Boba ili bilo kog junaka treba sve te radove oduzeti zbog autorskih prava....
(Nikola, 13. januar 2016 00:46)
Ne. To znaci da ti radovi ne smeju da se prodaju.

A.

pre 8 godina

“Zgroženi smo tom odlukom koju smatramo neutemeljenom i nepravednom. Radi se o ogromnom gubitku za nas, ispričala je Ana Marcelić, vlasnica zagrebačke poslastičarnice Fensi kejk.

U potpunosti se slažem sa odlukom jer su te torte za prodaju.
Gospođa ne priča o DOBITKU za poslastičarnicu kada je na torti naslikan lik iz crtaća. Koliko bi prodali torti bez tog lika?
Inače, nikad ne bih kupila tortu za rođendan detetu. Koliko god sam puno radila, a jesam, dva sata manje spavanja i torta je spremna. Možda nije profesionalno ukrašena, ali je bila lepa i ukusna. Osim kupovine poklona i proslave rođendana, pravljenje torte je za mene isto bilo radost.

neko normalan

pre 8 godina

Meni uopste nikada nije bilo jasno koja je svrha bilo kakvog crtanja po tortama, kolacima i slicno?
Gledacete to sto je nacrtano desetak minuta, pola sata i onda pojesti.
Mislim da je to jedna od najglupljih stvari u savremenoj civilizaciji.
Zaludeli ste i sebe i decu nebuloznim glupostima i sada kukate sto neko pokusava da zastiti svoja autorska prava.

I inace ne razumem ljudsku potrebu da toliko paznje posvecuju estetskom izgledu hrane. Za hranu je vazno da bude ukusna i zdrava, a kako izgleda potpuno je nevazno. Ne sluzi hrana da zadovolji oci, nego zeludac.
Ja sam normalno vaspitan i nikada nisam obracao paznju na takve gluposti.
I kao detetu najvaznije mi je bilo da li je nesto ukusno, a ne kako izgleda. Najruznije torte su mi po pravilu bile i najukusnije, a znao sam na primer kod drugara na rodjendanu da probam super dizajniranu tortu ciji ukus je odvratan i nisam je jeo.

Da ne govorim o zaludjivanju dece danasnjim nebuloznim crtanim filmovima.
Nekada su ti crtaci imali neku radnju, zanimljivost, duhovitost, iz njih je dete moglo nesto i nauciti.
A danas uzas. Prave takve crtane da ih ni odrasli ne mogu razumeti, a kamoli deca.
Deca naravno prihvataju ono sto im servirate i ono sto stalno gledaju, pa to i zavole. Na zalost problem je sto danasnji crtaci od dece prave debile, a vi toga niste svesni.

milos

pre 8 godina

na youtoube ima toliko tutorijala kako se vrlo lako mogu napraviti torte sa svim crtanim likovima.
Ako mogu ja kao muskarac moze i bilo koja zena. prvi put dobro posle svaki put sve bolje.

ten yard penalty

pre 8 godina

Pa što stavljaju američko. Zašto se vrte tolike reklame tipa "kupujmo domaće". Kao da banane i narandže rastu u Srbiji i Hrvatskoj. Stavite na te torte Loleka i Boleka ili Baltazara.
(sima kosmos iz dalekog svemira, 13. januar 2016 00:12)

"Lolel i Bolek" je bio CHESHKI crtacc....ko shto je "Gustav" madjarski,a "Masha i medved" ruski....

khm

pre 8 godina

Koliko vidim oni imaju ugovor sa Diznijem, tako da to moze da se odnosi na Diznijeve junake, doduse oni su najpopularniji, pogotovo Zaledjeno kraljevstvo, a svi redom pominju Sundjer Boba, sta vam je on kriv :)

DžFK

pre 8 godina

Skroz OK stvar. Ako zelis da zaradjujes na tudjim likovima, onda izvoli plati.
Niko ti ne brani da napravis u svojoj kuci, za sebe i svoje goste, tortu sa likom Miki MaUSA, ali ako je prodas, e to je vec druga prica.
Btw, nikada nisam gotivio te torte sa slikama, bljak. Bolje onako lep beli šlag, prste da polizes.

Medveščak

pre 8 godina

Sta ako sam napravis tortu sa likovima iz crtaca? Neko ce da mi naplati kaznu? Ma daj.
(BeBe, 12. januar 2016 22:01)

druga je stvar kad radis za svoje potrebe,ti ne distribuiras dalje,ne zaradjujes na tome,pa ti kazna ni ne moze biti izrecena,a slasticarnice zaradjuju na tome ,u tome i je problem
skini si film za svoje potrebe i pogledaj ,neces nadrapati,a skini film i dijeli dalje,budes li uhvacen nadrapao si...

nebotovan

pre 8 godina

Meni uopste nikada nije bilo jasno koja je svrha bilo kakvog crtanja po tortama, kolacima i slicno?

A danas uzas. Prave takve crtane da ih ni odrasli ne mogu razumeti, a kamoli deca.
Deca naravno prihvataju ono sto im servirate i ono sto stalno gledaju, pa to i zavole. Na zalost problem je sto danasnji crtaci od dece prave debile, a vi toga niste svesni.

(neko normalan, 13. januar 2016 03:56)
bice ti jasno jednog dana, kad budes imao svoju decu, deca vole takve torte, ustvari odusevljena su njima i to je to. a sto se tice crtaca, i to ces razumeti kad budes imao decu, noviji crtaci nisu nimalo gluplji i losiji od nekadasnjih, niti od dece prave debile. naprotiv, ima dosta edukativnih i zabavnih crtaca da se crtaci od pre 20,30 godina ne mogu porediti ni na koji nacin s njima

Stanimir Branimir

pre 8 godina

Niko vam ne brani da pravite tortu sa tim likovima, ali ne smete da ih koristite u komercijalne svrhe. Zato je i ok da vam neko napravi tortu, a vi Paju Patka posle stavite na tortu i super. Samo što mi i dalje vučemo tragove iz komunizma, gde je sve bilo društvena imovina i sve je bilo dozvoljeno da se koristi. Na Zapadu ako stvorite neko autorsko delo, ono nije svačije, ono je vaše. Imamo primer autora tetrisa, igre koja se prodavala po celom svetu. Novac je dobio Sovjetski Savez (u pitanju su desetine miliona dolara - u to vreme ogroman novac), a programer koji je radio na njoj nije dobio ni dolara.

Toto-ko-tunjo-slavljenik

pre 8 godina

Da docete vi, decki, kod Tota 19.1. na 40. rodjendan. 3D figure Alan Forda na torti, umetnicki uradjene. I Briksija cu da turim. Manite se te vase kvazi uredjenosti i placanja poluukradenih ideja. Da je dobro tamo, ne bi Partizan ovamo.

sremac

pre 8 godina

Baš me zanima kako će to da dokažu kada se dokazni materijal pojede?
(John, 12. januar 2016 20:38)

Nije stvar samo da se napravi super torta, vec da se pokaze na fejsbuku. Da se dobiju lajkovi. Radost za roditelje.
Bar ce da smanje emulgatore, bice manje I vestackih boja. Zdravije za decicu. Ne bi menjao vasinu tortu za bilo kakvu lepo obojenu.

Macak

pre 8 godina

Interesantan mi je stav ovih sto kukaju- zar i to deci da uskrate-...Sta , pa to je tudja stvar ta j lik, zec ili prase..sto ne odes i maznes kola od komsije, pa ako se buni ti mu reci-zar i to da mi uskratis.
Inace, ljubav se ne kupuje deci , pogotovo ne nekim izlizanim i glupavim likovima koje ste navukli dete da voli i to ne zato sto ih deca vole vec sto ih ujutro uvalite pred tv ili komp i pasivizirate ih da gledaju tu zgubidaniju da vi ne bi vi morali da se igrate s njima.

Onako samo usput

pre 8 godina

Da ne bude nesporazuma u pitanju je ekonomska zarada na tuđim idejama. Naime, niko neće nikog kontrolisati ili hapsiti zato što je nacrtao Diznijev lik ili neki drugi. Ali crtati Diznijeve likove ili neke druge, pa prodavati,kao samostalne ili delove nečeg drugog, e to je već protivzakonito. Znači, ako hoćeš neku zaradu ili smisli sam neke likove ili plati licencu onom ko ima ideju. Ali hleba preko tuđih leđa neće više biti. Potpuno pravedno, moralno i logično ma koliko nama to bilo užasno što će deca ostati bez tih likova. Majkama teško da kod kuće naprave torte sa tim likovima? Naravno, jer kome treba umetnost kad je lakše kupiti? Ili ipak nije?

Srpski pravnik

pre 8 godina

Eto vam komsije Hrvati EU i SEPA na delu! To su hteli da urade sa internetom, slikas se sa limenkom pepsija i sliku postavis na net, tuzi te pepsi jer krsis autorska prava, debilno zar ne.

henk.mudi

pre 8 godina

Nemam decu ali neverovatno sam iznenadjen kolicinom komentara koji ovo podrzavaju, radi se o TORTAMA ne o ne atomskoj bombi. sramota. Videcu vas kad budete roditelji pa kad kupite tortu sa diznijevim likom a oni (ovi sto prete tuzbom) vas oderu za istu,posto nema konkurencije. E moji wanna be evropljani selektivnog morala. licemeri najobicniji. Uvek cemo biti na dnu.

sima kosmos iz dalekog svemira

pre 8 godina

Pa što stavljaju američko. Zašto se vrte tolike reklame tipa "kupujmo domaće". Kao da banane i narandže rastu u Srbiji i Hrvatskoj. Stavite na te torte Loleka i Boleka ili Baltazara.

Kaya

pre 8 godina

To se zove poštovaje autorskih prava. Nema fotokopiranja knjiga,objavljivanja fotografija, reprodukcija, pa tako ni lkova iz crtaća. Valjda je još samo Srbija ostala raj za pirate, a bogmi i za razne druge lopine svih vrsta.

AnarhoKap

pre 8 godina

Ma oni bi samo da se ogrebu jos love od poslasticara uvodjenjem nekih kazni koje pravdaju tako bizarnim glupostima, briga njih za decu ili delatnost. Nisam siguran ni da je sprovodljivo, imajuci u vidu da poneke velike lokale drze kontroverzni biznismeni koji ce se svakako izvlaciti, te ovo osim dece pogadja samo postene. Delatnost ce se preseliti u sivo ili crno trziste i drzava ce sama sebe iskljuciti iz iste. To se u mom soru zove gluparija. Jedini razlog za to je da drzavi treba crno trziste da korupcija moze da opere novce.

NoName

pre 8 godina

@Srpski pravnik

A nije problem reklamiranje proizvoda na ulici dok npr. nosimo garderobu. Cak kad pijemo taj Pepsi ili Coca Cola ili bilo sta drugo.

Zar nije dobro po te kompanije (Dizni, itd.) da dobijaju besplatnu reklamu? Mozda deci dune, pa im se pinovo gleda film, koji ce roditelji kupiti kao original. Cak se ta torta pojede, ne stoji to kao stabilan proizvod u obliku igracaka.

mitar

pre 8 godina

lepo je u tekstu spomenuto da resenje moze biti u tome da se nalepi jestiva slika preko torte (koju ce kupac nalepiti).
Dakle prodajes torte, napises sa strane tablu: nakon sto kupite tortu mi vam pozajmljujemo jestive nalepnice koje mozete nalepiti na vasu tortu, cak mozda budemo i toliko ljubazni da vam pomognemo u tome, stavite i katalog i napisete ovako su to nalepili drugi kupci.
Dakle, nista sporno, tortu ste prodali i naplatili kao da ima sve to...kad je provucete kroz kasu i izdate racun, prijateljski pomognete kupcu da uredi tih par sitnica. Problem resen.

reziel

pre 8 godina

bas me zanima kako će "komšinici" mici koja nema firmu nego radi po narudžbini da dokažu da je tortu prodala trećim licima. čak i ako je kupci prijave, kako će dokazati da im je prodala?

lokal-patriota

pre 8 godina

a ako kod kineza kupim kostim miki mausa ili elze i dete se obuce ili dodje animator u kostimu sundjer boba? sta onda? kupljeno kod kineza ... ajde njima udrite kaznu od vise desetina hiljada eura!

Otac dvoje male dece

pre 8 godina

Mogu samo da im pljunu pod prozor. Ja se sa poslasticarnicom dogovorim sta ce da mi naprave i njima placam uslugu. Ukras na torti ionako dolazi na kraju. Da nece inspekcija da dezura ispred poslasticarnica. Uostalom, ja kad uzmem tortu mogu da se slikaju, nikad nece dokazati da sam je kupio u poslasticarnici. Prase koje stave kao ukras nije Pepa nego je neko prase iz mog detinjstva i sta ce sad?

ja sam na žalost odavde

pre 8 godina

Sreća naša što nismo u Evropskoj uniji. Dok ne uđemo, moja deca i unučići će tamanodrasti, tako da nam neće trebati torte sa Diznijevim junacima he, he, he

Ognjen

pre 8 godina

Analizom sajta i ponude firle,ja zakljucujem da disney junaci nemaju licencu da se nadju na Reforma,jaffa,vasinoj,dobos, ESTERHAZI,ŠVARCVALD,HAVANA,RAFAELO,ŽITO,EUROPLAZMA torti,...
Da li Disny ima ugovor da se njihove poslastice prave od Srpskog secera,Brasna?
A Vi poslasticari,stavite malo veci nos,usi na misa da lici na kengura i mogu da vam pljunu pod prozor.
Autorizacija zivotinja je cirkusantsko

nema deda mraza

pre 8 godina

@ten yard penalty
lolek i bolek su registrovano poljski.

ceski je krtek.

samo srbi nemaju svoj karakter.
gore u vojvodini je ziva zezin sklonjen sa dnevnika jos pre 20g zato sto je politicki nepodoban novim novosadjanima

Jerina

pre 8 godina

Mozda ne smeju u poslasticarnicama, ali meni niko ne moze zabraniti da za svoj 30-ti rodjendan napravim tortu na Nindza kornjace i Sekaca! KAVABUNGA!!!

Gradjanin Z

pre 8 godina

Zabranjeno nego sta, autorska prava ipak daju neku vrstu zastite idejnim tvorcima. Moj predlog je da kontaktiraju produkcijske kuce i traze dozvolu da koriste likove na tortama. Iznenadicete se brzinom odgovora, a nadam se i pozitivno samom odgovoru :-)

StefanLe

pre 8 godina

@Somborac
Eto, rece istinu i izlupase ti minuse kao da si im brknuo u oko.
A da oni sad nesto smisle, plate marketing, i ti im uzmes zaradu onda bi drugacije reagovali.

Brane212

pre 8 godina

Da, kad je Dizni gurnuo zakone, koji su drsastično produžili trajanje autorskih prava na crtane likove, nikog nije bilo briga. Zašto bi se bavili nečim tako apstraktnim ?

Sada, kada su posledivce tu i kada mali čovek uopšte neće moći da radi zbog nameta kao neke zaštite intelektualne svojine, su našli da plaču.

Ali, naravno, i ovog puta samo za ono što pogađa njih u ovom trenutku.

MrsnaSarma

pre 8 godina

Jeste bezveze, samim tim i Audi, BMW, Mercedes... bi trebali isto to da urade. Onda i NASA isto da lupi autorska prava na Apolo 13 ako neko dete hoce bas takvu tortu. Dajte bre, pa nije nam standard ko u Norveskoj, Finskoj... Iz Srbije sam i ovo ceka i nas cim se bude uslo u EU. Deca su u pitanju, ali novac ne bira, nego samo daj da ga bude sto vise. Bice sve vise poslova na crno, taman ce moci svi advokati da se zaposle koji su na birou.

nidza

pre 8 godina

pa ništa naprave tortu u obliku spužve boba npr, naprave pokrov od marcipana sa njegovim likom i to prodaju odvojeno. roditelji kad dođu kući stave na tortu samo taj pokrov od marcipana i eto. zabranjena je prodaja torti u obliku spužve boba, ne i pokrova od marcipana u obliku spužve boba :-)

vegan u koznim cipelama

pre 8 godina

@ognjen ovde se ne pita dizni vec npr ja koji sam uzeo licencu da mogu da pravim te torte sa tim likovima....neka neko drugi uzme da pravi torte sa likom ckalje ili branka kockice

Kele

pre 8 godina

Kinezi su eksperti za proizvodnju licenciranih proizvoda i niko im ne može ništa. Kinez kopira najnoviji BMW SUV, ali nazove ga XG-250 i naprave male, jedva primetne izmene u izgledu, a o materijalima i kvalitetu ne vredi ni raspravljati.

Ta poslastičarnica želi monopol, što je sa jedne strane i opravdano jer cene licenci nisu ni malo niske. Sa druge strane, drugi poslastičari trebaju samo da drugačije nazovu tortu, naprave male izmene na likovima i to će proći na svakom sudu.

Bane

pre 8 godina

Normalno. To je civilizacija i kapitalizam. Mozes da pravis tortu kakvu oces, ali ti treba licenca. Srce mi je puno kada vidim ovo. Lose im je bilo u SFRJ, los je bio socijalisticki samouporavni sistem. Sada ce Dizni da kontrolise kakve torte pravis. Ovaj sto kaze da niko ne moze da mu zabrani sta ce da pravi kod kuce gresi. Moze itekako. Oni sve rade postepeno (metoda kuvanja zabe). Prvo te puste da radis sta oces, onda ti blago kazu sta ne treba da radis, onda ti naprave zakon, onda razviju aparat koji je u stanju da kontrolise taj zakon, onda te corkiraju. Ne mislim tu na ove nase, nego na prave gazde.

iskustvo uci

pre 8 godina

Zasto bi bili besni? Smislite karakter, platite dizajneru. Da cujem one fine sto se zgrazavaju nad piraterijom. Sada cutite? Uh, sto bih voleo da Diznijevi advokati prodju Srbijom.

Somborac

pre 8 godina

Ne vidim nikav ovde problem. Ljudi su zastitili svoje autorsko pravo. Torte ce se moci kupiti ali samo od njih sa tim slikama. Kakve se torte prave ni ne zasluzuju sve da se na njih stavi slika diznijevog lika.

Lukas aus Agram

pre 8 godina

Pošteno, ne vidim ništa sporno u tome, copyright je u pitanju.
Kad su se moje kćeri rodile ženina prijateljica je neovlašteno i ilegalno oslikala zid njihove sobe Disneyjevim likovima!

Vlada

pre 8 godina

Ma daj! Zaradjuju puno novca od svega, slažem se za garderobu, igračke i sve ostalo, ali kolači, mislim da su preterali, da uskratiš i to deci. Imam ćerkicu i dosta garderobe i igračaka sam papreno platio da bi dete imalo i nije mi žao, ako hoće s tim da se igra, ali torta... Ako hoću da iznenadim dete za rodjendan s nekim od tih likova, moraću foguru da platim, koliko 50e? Ako ikada budem imao prilike da kažem da neko od tih glavonja čuje moje reči, baš ću da ih napljujem. Sve ok, al nemojte deci baš toliko da uskraćujete, mnogi roditelji na žalost ne mogu da kupe ni garderobu ni igračke s likovima crtaća, al eto bar ih obraduju s tom tortom, a sad i to hoće da im uzmu. Žao mi je što živimo u ovakvom svetu. Ti poslastičari će možda i da otkupe prava, a koliko će to da košta te roditelje, a svaki roditelj će se potruditi da vidi osmeh na licu deteta. Kad malo poraste, možemo ga naučiti da postoje druge vrednosti, al kad su mladji, to je njima zanimljivo. Nema veze, sad radim dva posla, ne znam kako se zovem, radiću i treći, da bi to mom detutu omogućio tj video taj osmeh na lice kad vidi tortu s njegovim omiljenim likovima. Nema mnogo takvih igračaka, trudim se da kupim, ali nije baš lako u ovom ludom vremenu. U svakom slučaju, mislim da to neće baš tako lako zaživeti, jer su stvarno preterali!

neko normalan

pre 8 godina

Meni uopste nikada nije bilo jasno koja je svrha bilo kakvog crtanja po tortama, kolacima i slicno?
Gledacete to sto je nacrtano desetak minuta, pola sata i onda pojesti.
Mislim da je to jedna od najglupljih stvari u savremenoj civilizaciji.
Zaludeli ste i sebe i decu nebuloznim glupostima i sada kukate sto neko pokusava da zastiti svoja autorska prava.

I inace ne razumem ljudsku potrebu da toliko paznje posvecuju estetskom izgledu hrane. Za hranu je vazno da bude ukusna i zdrava, a kako izgleda potpuno je nevazno. Ne sluzi hrana da zadovolji oci, nego zeludac.
Ja sam normalno vaspitan i nikada nisam obracao paznju na takve gluposti.
I kao detetu najvaznije mi je bilo da li je nesto ukusno, a ne kako izgleda. Najruznije torte su mi po pravilu bile i najukusnije, a znao sam na primer kod drugara na rodjendanu da probam super dizajniranu tortu ciji ukus je odvratan i nisam je jeo.

Da ne govorim o zaludjivanju dece danasnjim nebuloznim crtanim filmovima.
Nekada su ti crtaci imali neku radnju, zanimljivost, duhovitost, iz njih je dete moglo nesto i nauciti.
A danas uzas. Prave takve crtane da ih ni odrasli ne mogu razumeti, a kamoli deca.
Deca naravno prihvataju ono sto im servirate i ono sto stalno gledaju, pa to i zavole. Na zalost problem je sto danasnji crtaci od dece prave debile, a vi toga niste svesni.

N

pre 8 godina

Svet je potpuno poludeo! Predlažem Diznijevcima da šalju specijalne patrole na decje rodjendane i proveravaju da li se Sundjer Bob nedozvoljeno kezi nasred neke cokoladne torte!

Vorspiel

pre 8 godina

To je preterivanje, likovi crtaća na tortama su potvrda njihove popularnosti i na neki način reklama, kako da objasnim detetu da ne moze za rođendan da dobije tortu sa Mikijem ili nekim drugim zbog nekih gramzivih skotova.

lord darth vader

pre 8 godina

ODLIČNO!
ako ja obučem majicu sa diznijevim likom automatski ih reklamiram pa bi mi trebali platiti za reklamu. isto i za torte. ako kupim tortu sa mikijevim likom onda ću da ga reklamiram drugoj deci pa bi mi dizni trebao platiti za tu reklamu.
ISPRAVNO?

Onako samo usput

pre 8 godina

Da ne bude nesporazuma u pitanju je ekonomska zarada na tuđim idejama. Naime, niko neće nikog kontrolisati ili hapsiti zato što je nacrtao Diznijev lik ili neki drugi. Ali crtati Diznijeve likove ili neke druge, pa prodavati,kao samostalne ili delove nečeg drugog, e to je već protivzakonito. Znači, ako hoćeš neku zaradu ili smisli sam neke likove ili plati licencu onom ko ima ideju. Ali hleba preko tuđih leđa neće više biti. Potpuno pravedno, moralno i logično ma koliko nama to bilo užasno što će deca ostati bez tih likova. Majkama teško da kod kuće naprave torte sa tim likovima? Naravno, jer kome treba umetnost kad je lakše kupiti? Ili ipak nije?

Kaya

pre 8 godina

To se zove poštovaje autorskih prava. Nema fotokopiranja knjiga,objavljivanja fotografija, reprodukcija, pa tako ni lkova iz crtaća. Valjda je još samo Srbija ostala raj za pirate, a bogmi i za razne druge lopine svih vrsta.

milos

pre 8 godina

Ja sam za rodjendan uvek dobijao i trazio jednu te istu domacu tortu sa cokoladom i orasima. Svake godine sam uzivao gledajuci kako se pravi i cekao visak fila kojeg uvek malo ostane u ciniji. To sto danas deca hoce insant tortu sa omiljenim crtanim likom je vise problem za roditelje da se zapitaju ko im decu vaspita i zasmejava.

Macak

pre 8 godina

Interesantan mi je stav ovih sto kukaju- zar i to deci da uskrate-...Sta , pa to je tudja stvar ta j lik, zec ili prase..sto ne odes i maznes kola od komsije, pa ako se buni ti mu reci-zar i to da mi uskratis.
Inace, ljubav se ne kupuje deci , pogotovo ne nekim izlizanim i glupavim likovima koje ste navukli dete da voli i to ne zato sto ih deca vole vec sto ih ujutro uvalite pred tv ili komp i pasivizirate ih da gledaju tu zgubidaniju da vi ne bi vi morali da se igrate s njima.

henk.mudi

pre 8 godina

Nemam decu ali neverovatno sam iznenadjen kolicinom komentara koji ovo podrzavaju, radi se o TORTAMA ne o ne atomskoj bombi. sramota. Videcu vas kad budete roditelji pa kad kupite tortu sa diznijevim likom a oni (ovi sto prete tuzbom) vas oderu za istu,posto nema konkurencije. E moji wanna be evropljani selektivnog morala. licemeri najobicniji. Uvek cemo biti na dnu.

Stanimir Branimir

pre 8 godina

Niko vam ne brani da pravite tortu sa tim likovima, ali ne smete da ih koristite u komercijalne svrhe. Zato je i ok da vam neko napravi tortu, a vi Paju Patka posle stavite na tortu i super. Samo što mi i dalje vučemo tragove iz komunizma, gde je sve bilo društvena imovina i sve je bilo dozvoljeno da se koristi. Na Zapadu ako stvorite neko autorsko delo, ono nije svačije, ono je vaše. Imamo primer autora tetrisa, igre koja se prodavala po celom svetu. Novac je dobio Sovjetski Savez (u pitanju su desetine miliona dolara - u to vreme ogroman novac), a programer koji je radio na njoj nije dobio ni dolara.

DžFK

pre 8 godina

Skroz OK stvar. Ako zelis da zaradjujes na tudjim likovima, onda izvoli plati.
Niko ti ne brani da napravis u svojoj kuci, za sebe i svoje goste, tortu sa likom Miki MaUSA, ali ako je prodas, e to je vec druga prica.
Btw, nikada nisam gotivio te torte sa slikama, bljak. Bolje onako lep beli šlag, prste da polizes.

Srpski pravnik

pre 8 godina

Eto vam komsije Hrvati EU i SEPA na delu! To su hteli da urade sa internetom, slikas se sa limenkom pepsija i sliku postavis na net, tuzi te pepsi jer krsis autorska prava, debilno zar ne.

nebotovan

pre 8 godina

Meni uopste nikada nije bilo jasno koja je svrha bilo kakvog crtanja po tortama, kolacima i slicno?

A danas uzas. Prave takve crtane da ih ni odrasli ne mogu razumeti, a kamoli deca.
Deca naravno prihvataju ono sto im servirate i ono sto stalno gledaju, pa to i zavole. Na zalost problem je sto danasnji crtaci od dece prave debile, a vi toga niste svesni.

(neko normalan, 13. januar 2016 03:56)
bice ti jasno jednog dana, kad budes imao svoju decu, deca vole takve torte, ustvari odusevljena su njima i to je to. a sto se tice crtaca, i to ces razumeti kad budes imao decu, noviji crtaci nisu nimalo gluplji i losiji od nekadasnjih, niti od dece prave debile. naprotiv, ima dosta edukativnih i zabavnih crtaca da se crtaci od pre 20,30 godina ne mogu porediti ni na koji nacin s njima

Alava

pre 8 godina

A Dizni da plati svima koji proizvode torte, pite i kolače autorska prava zato što ih obilato koriste u svojim crtaćima! I miševima, zato što su ih koristili kao inspiraciju za likove, iako nisu ljudski izum. I patkama. I bambiju. I narodu čija su baština priče o Robinu Hudu i Merlinu. I narodu čija su baština mitološke ličnosti Herkul i Zevs. I izumitelju luka i strele. I svakome za svaku ljudsku kreaciju, a prirodi za kreaciju prirode, koju su obilato koristili i/ili adaptirali. Može tako?

A.

pre 8 godina

“Zgroženi smo tom odlukom koju smatramo neutemeljenom i nepravednom. Radi se o ogromnom gubitku za nas, ispričala je Ana Marcelić, vlasnica zagrebačke poslastičarnice Fensi kejk.

U potpunosti se slažem sa odlukom jer su te torte za prodaju.
Gospođa ne priča o DOBITKU za poslastičarnicu kada je na torti naslikan lik iz crtaća. Koliko bi prodali torti bez tog lika?
Inače, nikad ne bih kupila tortu za rođendan detetu. Koliko god sam puno radila, a jesam, dva sata manje spavanja i torta je spremna. Možda nije profesionalno ukrašena, ali je bila lepa i ukusna. Osim kupovine poklona i proslave rođendana, pravljenje torte je za mene isto bilo radost.

zderavko

pre 8 godina

Niko vam ne brani da sami napravite tortu sam omiljenim likom. Verovatno je zabranjena samo prodaja trecim licima bez dozvole. A mozda i gresim...

NoName

pre 8 godina

@Srpski pravnik

A nije problem reklamiranje proizvoda na ulici dok npr. nosimo garderobu. Cak kad pijemo taj Pepsi ili Coca Cola ili bilo sta drugo.

Zar nije dobro po te kompanije (Dizni, itd.) da dobijaju besplatnu reklamu? Mozda deci dune, pa im se pinovo gleda film, koji ce roditelji kupiti kao original. Cak se ta torta pojede, ne stoji to kao stabilan proizvod u obliku igracaka.

MrsnaSarma

pre 8 godina

Jeste bezveze, samim tim i Audi, BMW, Mercedes... bi trebali isto to da urade. Onda i NASA isto da lupi autorska prava na Apolo 13 ako neko dete hoce bas takvu tortu. Dajte bre, pa nije nam standard ko u Norveskoj, Finskoj... Iz Srbije sam i ovo ceka i nas cim se bude uslo u EU. Deca su u pitanju, ali novac ne bira, nego samo daj da ga bude sto vise. Bice sve vise poslova na crno, taman ce moci svi advokati da se zaposle koji su na birou.

Danijela

pre 8 godina

Pojedes tortu - nema dokaza. Katalog torti bez dekoracija na pultu a ispod tezge fine stvari :) poslasticari ko neki svreceri.
Glupavi kapitalizam

Toto-ko-tunjo-slavljenik

pre 8 godina

Da docete vi, decki, kod Tota 19.1. na 40. rodjendan. 3D figure Alan Forda na torti, umetnicki uradjene. I Briksija cu da turim. Manite se te vase kvazi uredjenosti i placanja poluukradenih ideja. Da je dobro tamo, ne bi Partizan ovamo.

Otac dvoje male dece

pre 8 godina

Mogu samo da im pljunu pod prozor. Ja se sa poslasticarnicom dogovorim sta ce da mi naprave i njima placam uslugu. Ukras na torti ionako dolazi na kraju. Da nece inspekcija da dezura ispred poslasticarnica. Uostalom, ja kad uzmem tortu mogu da se slikaju, nikad nece dokazati da sam je kupio u poslasticarnici. Prase koje stave kao ukras nije Pepa nego je neko prase iz mog detinjstva i sta ce sad?

ja sam na žalost odavde

pre 8 godina

Sreća naša što nismo u Evropskoj uniji. Dok ne uđemo, moja deca i unučići će tamanodrasti, tako da nam neće trebati torte sa Diznijevim junacima he, he, he

sima kosmos iz dalekog svemira

pre 8 godina

Pa što stavljaju američko. Zašto se vrte tolike reklame tipa "kupujmo domaće". Kao da banane i narandže rastu u Srbiji i Hrvatskoj. Stavite na te torte Loleka i Boleka ili Baltazara.

nidza

pre 8 godina

pa ništa naprave tortu u obliku spužve boba npr, naprave pokrov od marcipana sa njegovim likom i to prodaju odvojeno. roditelji kad dođu kući stave na tortu samo taj pokrov od marcipana i eto. zabranjena je prodaja torti u obliku spužve boba, ne i pokrova od marcipana u obliku spužve boba :-)

sremac

pre 8 godina

Baš me zanima kako će to da dokažu kada se dokazni materijal pojede?
(John, 12. januar 2016 20:38)

Nije stvar samo da se napravi super torta, vec da se pokaze na fejsbuku. Da se dobiju lajkovi. Radost za roditelje.
Bar ce da smanje emulgatore, bice manje I vestackih boja. Zdravije za decicu. Ne bi menjao vasinu tortu za bilo kakvu lepo obojenu.

StefanLe

pre 8 godina

@Somborac
Eto, rece istinu i izlupase ti minuse kao da si im brknuo u oko.
A da oni sad nesto smisle, plate marketing, i ti im uzmes zaradu onda bi drugacije reagovali.

AnarhoKap

pre 8 godina

Ma oni bi samo da se ogrebu jos love od poslasticara uvodjenjem nekih kazni koje pravdaju tako bizarnim glupostima, briga njih za decu ili delatnost. Nisam siguran ni da je sprovodljivo, imajuci u vidu da poneke velike lokale drze kontroverzni biznismeni koji ce se svakako izvlaciti, te ovo osim dece pogadja samo postene. Delatnost ce se preseliti u sivo ili crno trziste i drzava ce sama sebe iskljuciti iz iste. To se u mom soru zove gluparija. Jedini razlog za to je da drzavi treba crno trziste da korupcija moze da opere novce.

Reziser

pre 8 godina

Onda znaci ako deca u vrticu ili skoli nacrtaju Sundjer Boba ili bilo kog junaka treba sve te radove oduzeti zbog autorskih prava....
(Nikola, 13. januar 2016 00:46)
Ne. To znaci da ti radovi ne smeju da se prodaju.

mitar

pre 8 godina

lepo je u tekstu spomenuto da resenje moze biti u tome da se nalepi jestiva slika preko torte (koju ce kupac nalepiti).
Dakle prodajes torte, napises sa strane tablu: nakon sto kupite tortu mi vam pozajmljujemo jestive nalepnice koje mozete nalepiti na vasu tortu, cak mozda budemo i toliko ljubazni da vam pomognemo u tome, stavite i katalog i napisete ovako su to nalepili drugi kupci.
Dakle, nista sporno, tortu ste prodali i naplatili kao da ima sve to...kad je provucete kroz kasu i izdate racun, prijateljski pomognete kupcu da uredi tih par sitnica. Problem resen.

Gradjanin Z

pre 8 godina

Zabranjeno nego sta, autorska prava ipak daju neku vrstu zastite idejnim tvorcima. Moj predlog je da kontaktiraju produkcijske kuce i traze dozvolu da koriste likove na tortama. Iznenadicete se brzinom odgovora, a nadam se i pozitivno samom odgovoru :-)

Brane212

pre 8 godina

Da, kad je Dizni gurnuo zakone, koji su drsastično produžili trajanje autorskih prava na crtane likove, nikog nije bilo briga. Zašto bi se bavili nečim tako apstraktnim ?

Sada, kada su posledivce tu i kada mali čovek uopšte neće moći da radi zbog nameta kao neke zaštite intelektualne svojine, su našli da plaču.

Ali, naravno, i ovog puta samo za ono što pogađa njih u ovom trenutku.

Medveščak

pre 8 godina

Sta ako sam napravis tortu sa likovima iz crtaca? Neko ce da mi naplati kaznu? Ma daj.
(BeBe, 12. januar 2016 22:01)

druga je stvar kad radis za svoje potrebe,ti ne distribuiras dalje,ne zaradjujes na tome,pa ti kazna ni ne moze biti izrecena,a slasticarnice zaradjuju na tome ,u tome i je problem
skini si film za svoje potrebe i pogledaj ,neces nadrapati,a skini film i dijeli dalje,budes li uhvacen nadrapao si...

Ognjen

pre 8 godina

Analizom sajta i ponude firle,ja zakljucujem da disney junaci nemaju licencu da se nadju na Reforma,jaffa,vasinoj,dobos, ESTERHAZI,ŠVARCVALD,HAVANA,RAFAELO,ŽITO,EUROPLAZMA torti,...
Da li Disny ima ugovor da se njihove poslastice prave od Srpskog secera,Brasna?
A Vi poslasticari,stavite malo veci nos,usi na misa da lici na kengura i mogu da vam pljunu pod prozor.
Autorizacija zivotinja je cirkusantsko

milos

pre 8 godina

na youtoube ima toliko tutorijala kako se vrlo lako mogu napraviti torte sa svim crtanim likovima.
Ako mogu ja kao muskarac moze i bilo koja zena. prvi put dobro posle svaki put sve bolje.

lokal-patriota

pre 8 godina

a ako kod kineza kupim kostim miki mausa ili elze i dete se obuce ili dodje animator u kostimu sundjer boba? sta onda? kupljeno kod kineza ... ajde njima udrite kaznu od vise desetina hiljada eura!

nema deda mraza

pre 8 godina

@ten yard penalty
lolek i bolek su registrovano poljski.

ceski je krtek.

samo srbi nemaju svoj karakter.
gore u vojvodini je ziva zezin sklonjen sa dnevnika jos pre 20g zato sto je politicki nepodoban novim novosadjanima

ten yard penalty

pre 8 godina

Pa što stavljaju američko. Zašto se vrte tolike reklame tipa "kupujmo domaće". Kao da banane i narandže rastu u Srbiji i Hrvatskoj. Stavite na te torte Loleka i Boleka ili Baltazara.
(sima kosmos iz dalekog svemira, 13. januar 2016 00:12)

"Lolel i Bolek" je bio CHESHKI crtacc....ko shto je "Gustav" madjarski,a "Masha i medved" ruski....

khm

pre 8 godina

Koliko vidim oni imaju ugovor sa Diznijem, tako da to moze da se odnosi na Diznijeve junake, doduse oni su najpopularniji, pogotovo Zaledjeno kraljevstvo, a svi redom pominju Sundjer Boba, sta vam je on kriv :)

reziel

pre 8 godina

bas me zanima kako će "komšinici" mici koja nema firmu nego radi po narudžbini da dokažu da je tortu prodala trećim licima. čak i ako je kupci prijave, kako će dokazati da im je prodala?

vegan u koznim cipelama

pre 8 godina

@ognjen ovde se ne pita dizni vec npr ja koji sam uzeo licencu da mogu da pravim te torte sa tim likovima....neka neko drugi uzme da pravi torte sa likom ckalje ili branka kockice

Bane

pre 8 godina

Normalno. To je civilizacija i kapitalizam. Mozes da pravis tortu kakvu oces, ali ti treba licenca. Srce mi je puno kada vidim ovo. Lose im je bilo u SFRJ, los je bio socijalisticki samouporavni sistem. Sada ce Dizni da kontrolise kakve torte pravis. Ovaj sto kaze da niko ne moze da mu zabrani sta ce da pravi kod kuce gresi. Moze itekako. Oni sve rade postepeno (metoda kuvanja zabe). Prvo te puste da radis sta oces, onda ti blago kazu sta ne treba da radis, onda ti naprave zakon, onda razviju aparat koji je u stanju da kontrolise taj zakon, onda te corkiraju. Ne mislim tu na ove nase, nego na prave gazde.

Lola

pre 8 godina

Pepa Prase, Sundjer Bob, Nindza kornjace - nijedan od tih junaka nije Diznijev - tako da za njih ne mogu da tuze ako imaju ugovor samo s Diznijem.

Jerina

pre 8 godina

Mozda ne smeju u poslasticarnicama, ali meni niko ne moze zabraniti da za svoj 30-ti rodjendan napravim tortu na Nindza kornjace i Sekaca! KAVABUNGA!!!

Kele

pre 8 godina

Kinezi su eksperti za proizvodnju licenciranih proizvoda i niko im ne može ništa. Kinez kopira najnoviji BMW SUV, ali nazove ga XG-250 i naprave male, jedva primetne izmene u izgledu, a o materijalima i kvalitetu ne vredi ni raspravljati.

Ta poslastičarnica želi monopol, što je sa jedne strane i opravdano jer cene licenci nisu ni malo niske. Sa druge strane, drugi poslastičari trebaju samo da drugačije nazovu tortu, naprave male izmene na likovima i to će proći na svakom sudu.