Petak, 04.12.2015.

08:41

Turska već pati - cene pale 30%, stali kamioni

Turski proizvođači voća i povrća već beleže gubitke zbog embarga na uvoz koji je Rusija uvela Turskoj, a sankcije su izazvale osetan pad cena na domaćem tržištu

Izvor: Beta

Turska veæ pati - cene pale 30%, stali kamioni IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

85 Komentari

Sortiraj po:

moje ime

pre 8 godina

Jel moze neko od vas da stane na loptu i da porazmisli?

Sustina je da ce OBE zemlje imati ogromnu stetu od prestanka trgovanja, a mozda cak i neke trece zemlje.
Prica da ce Rusija procvetati zato sto ce se njeni gradjani ustrucavati od jela je tragikomicna.

Ili prica da ce turski gradjevinci morati nazad u Tursku. Kao da ruske gradjevinske firme nece imati ogromnu stetu zbog toga. Pa ko ce zavrsiti silne stadione za fudbalsko prvenstvo?

Nije te gradjevince angazovao Putin, nego firme iz Rusije, verovatno zato sto je odnos cene i kvaliteta bio najbolji, a ne iz milosrdja.

Bilo koji rad, bilo koja ekonomska saradnja donosi samo dobro. I jednima i drugima. Isto tako, bilo koji prestanak ekonomske saradnje steti i jednima i drugima. Setimo se blokade na srpsko-hrvatskoj granici. I jedna i druga privreda trpele su stetu. Ko ce imati vecu stetu? Zar je to uopste bitno? Bitno je da ce stete biti i ja zbog toga nisam nimalo srecan, a mislim da Rusi i Turci imaju jos manje razloga za zadovoljstvo i likovanje.

purgerman

pre 8 godina

Koliko se sjecam Turska je jos prije desetak godina pocela pregovora sa EU a do sada zavrsile samo 3 poglavlja za prikljucenje toj zajednici.U isto vrijeme odmah je pristupila NATO savezu gdje je odmah primljena izstrateskih razloga ( Bosporus i Dardanele) i izlaz na Sredosemno more.Dozvoljeno joj je da svoje gradjane mogu slati u
europske drzave ,pogotovo u Njemacku i da tamo otvaraju svoje ducane.
Standard u Turskoj je ojacao a svoje produkte koje je proizvodio i koji su bili jeftiniji nasli su se policama drzava Europe.Onda se desi onih "fatalnih 17 sekundi" i ruse ruski zrakoplov kojileti prema Siriji. Erdogan postaje ohol i umjesto de se izvine Putinu on ga jos i optuzuje.Da su dobrosusjedski odnosi prekinuti bilo je za ocekivati.
Vjerujuci da se nista ne ce desiti jer oni su u NATO savezu ,sto nije garancija da se ponasaju i osjecaju da su pod njihovom zastitom.Bili bi da je Turska od Rusije bila ugrozena ili napadnuta ali to nije bio sluca, pa sada imamo situaciju takova kakova je. Tesko je predvidjeti kako ce se stvari dalje odvijati ,ali privrednici vec sada imaju problema i osjecaju da im promet sa Rusijom nedostaje.

N1

pre 8 godina

Pitajte svoje sugradjane zasto vise ne idu da rade u Rusiju. Meni je to sve, samo ne realno gledanje na zivot, a B92 ne sme sebi da dozvoli da bude kao Kurir i Informer.
(xim, 4. decembar 2015 10:30
Zato 100 hiljada Turaka radi u gradjevini u Rusiji, sta mislis kad se svi vrate kuci jer ostanu bez posla, Pa ne mogu svi da kradu naftu iz Srije i Iraka, mnogo ljudi zivi posteno od svog posla.

Neko iz Banata

pre 8 godina

Vidim da ovde ljudi nemaju pojma kako funkcionise trziste poljoprivrede,pa onda ismevaju ruske sankcije.Posledice EU sankcija nasi seljaci vec osecaju(cene su spale drasticno,ali su nasi trgovci razliku stavili sebi u dzep,pa su iste),sad ce svi Turski viskovi da se preliju opet na Evropu,dalji pad cena.Svi misle super jeftinija hrana,ali to je samo kratkorocno,vec sledece godine mogu da budu enormno visoke,posto niko nece da proizvodi nesto ,od cega posluje u minusu(ponuda -traznja,a to znaci da ce mali da propadnu).Juzna Amerika ima vece potencijale za tu proizvodnju(cena se i danas definise na osnovu njihove sezone berbe tj. u ovom periodu godine),a sad dobija ogromno trziste na tacni+ ce cena biti veca zbog transporta visko-kvarljivih roba na velike udaljenosti,a i sama Rusija ne koristi ni promil svojih resursa koje ima(1. svetski proizvodjac zita).Rusija je zapala u krizu zbog vestaci izazvane niske cene nafte i gasa(pad rublje),tehnoloski razvoj je usporen zbog uvoza zapadnih tehnologija,ali to nije toliko osetno posto su to uvozili 20-tak godina i imaju i neka svoja resenja.Gradjani(visi stalezi) su uskraceni samo za ekskluzivne robe i nesto su vise cene hrane ,a to je kap u moru.Oni ce i dalje izvoziti gas i vojne tehnologije,a cim se cena nafte vrati na neki normalan nivo(nece sama S.Arabija moci da jos dugo da podnese ovolike gubitke zbog politickih ciljeva) i oni su na konju,a pitanje je da li ce ih ukidanje sankcija i otopljavanje odnosa tad zanimati.

PG.081

pre 8 godina

Tako je i kod nas kao i u Tirskoj i drugim zemljama... Cijene naseg voca i povrca su kod nas visoke jer mi proizvodimo da bi nahranili druge narode umjesto prvo svoj, a sto je najgore to sto izvedemo izvedemo po istoj ili nizoj cijeni nego kod nas.

Dovoljno je poci u bilo koju drugu zemlju i uporediti cijene npr eto u Njemackoj, voce i povrce iste cijene kao kod nas

RIM

pre 8 godina

Zanimljivo je da ljudi u Srbiji misle da Turci proizvode samo paradajz. Samo za informaciju u Turskoj radi 4000 njemačkih firmi, u Turskoj se nalaze 90% tvornica markiranih skupocjenih marki poput Guccia, Versacia itd... Mislite da bi Turska vratila svoj dug MMF i posudila tom istom MMF 500 milona eura od paradajza?

branko

pre 8 godina

(Posmatrac, 4. decembar 2015 15:55)
------
Naravno da su cene iste u prodavnicama. Prodajne cene se ne menjaju tako lako osim kada roba poskupi. Medjutim stvar je u tome sto proizvodjaci gube zato sto su im zalihe odjednom postale mnogo vece od potraznje.

Zozza

pre 8 godina

Sad kupujte od turaka, ne od holandeza...tako se stedi, iskoristite sansu. Ne, rusofili fe da zabiju glavu u pesak i da ne cine nista pametno ako to nije tata Putin smislio.

Posmatrac

pre 8 godina

Evo zivim u Turskoj preko 20 godina, preciznije na relaciji Istambul-Ankara i ako smem da kazem, cene su apsolutno iste :-) i u Istambulu i u Ankari...a i svuda usput. Btw, procitajte koliko Turci izvoze u Rusije a koliko Rusi u Tursku pa ce vam biti jasno zasto ovaj clanak nema veze sa stvarnoscu. Pozdrav.

Komša

pre 8 godina

Ako je kratkotrajno proizvodjaci neće ni osetiti a kupci ce dobiti popust.
Oni koji su otkupili osetice zveket po usima - platili skupo a morace da prodaju jeftino ili ode sve.
A ako potraje onda je druga prica - pad proizvodnje i zidanje cena.Tada ce nadrkjati proizvodjaci i potrosaci a mesetari ce se izvuci.

samac

pre 8 godina

@CJ, Aplauz! Pa to znaci da nece imati seljci kome da prodaju, samim tim njima propada voce, sto implicira da ce narod imati manju zaradu. Dzabe ti manje cene ako nemas cime da platis.

Piljarske priče..

pre 8 godina

(Zoharske price za malu djecu..., 4. decembar 2015 12:57)
Baš tako, kao što su otkupili prehrambene proizvode (riblje konzerve, mlečne proizvode, voće, povrće...) iz ukrajine, poljske, estonije..
pa nama se odjednom pojavile po prodavnicama, verovatno jer i mi podržavamo EU, a sigurno ne jer ih oni prodaju budzašto..

CJ

pre 8 godina

Cene padaju? Pa to samo velikim feudalcima i monopolistima ne odgovara, obična raja treba da likuje. Čuj, jeftinije cene 50%...pa ja bih plakao od sreće.

Горан

pre 8 godina

Moš si mislit. Vi srbijanci niste mi jasni, ne kužim kak moš biti za EU, a stalno širit KGB propagandu.Neki fetiš, kaj?
(SuperMario, 4. decembar 2015 09:18)

Госпон` СуперМарио, ми смо Срби а не србијанци. Твоје ругање чињеницама говори да ти једноставно много тога не схваташ.

Mean Mr. Mustard

pre 8 godina

Moš si mislit. Vi srbijanci niste mi jasni, ne kužim kak moš biti za EU, a stalno širit KGB propagandu.Neki fetiš, kaj?
(SuperMario, 4. decembar 2015 09:18)

Ne. Samo obična ljudska glupost. I nerazumevanje one narodne "ko sedi na dve stolice, gu**ca mu uvek završi na ledini"...

kole

pre 8 godina

zao mi je proizvodjaca koji zbog porodicnih biznisa erdogana sa naftom trpe posledice ni krivi ni duzni. ovde se neki raduju kanda su zaboravili ko je najvise trpeo dok smo mi bili pod sankcijama!

Rusomil

pre 8 godina

@PitAmerika
Može odnos snaga biti ne 10:1(a nije),nego 1000:1,džaba sve kad i taj 1 može da te uništi!!
A za ove koji 'brinu',kako i Rusi pate zbog sankcija,malo knjiga u ruke.Ko ne zna ruski mentalitet i prag trpljenja,neka pogleda 'Opsadu Lenjingrada'!!
U njoj je inače teško ranjen Putinov otac,i kao beba umro Putinov brat!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (bora, 4. decembar 2015 11:39)

Bora,znaš šta je Putin uspeo?
Da ne izgradi južni tok,
Da ne izgradi turski tok,
Da ukine namirnice iz EU,
Da ukine namirnice iz Turske,
Da mu Erdogan ubrzo otkazuje plin jer će ga uzeti iz Katara(60 mlr godišnje),
Da skrši milijarde u Siriji.....

Sve ove, po meni nepotrebne i kardinalne greške tek dolaze na naplatu.

P.S Možda je baš zbog ovoga nedavno proterao Soroša iz Rusije jer je imao dojavu da mu se sprema "dešavanje naroda".

disko nindža

pre 8 godina

...Da mu Erdogan ubrzo otkazuje plin jer će ga uzeti iz Katara(60 mlr godišnje), ...

Ajde da mi neki od silnih analitičara ovde objasni kako će to gas iz Katara da dođe do Turske dok su Asad i Rusi u Siriji?

A paj'z sad.
Da ne prolazi kroz Kurdske i šitske prostore?

Rođen u NP

pre 8 godina

Znaje o geopoliti su vam na nivou treceg razreda. Chast izuzecima ima i upucenih ljudi. A odgovor bratu hrvatu kako smo malo levo malo desno. Aj mi reci gde to pishe i ko je rekao da MORA da se opredelimo da li smo sa rusijom ili amerikom? Kako to da shvajcarska moze. Pa ako mogu oni mozemo i mi zar pravda nije ista za sve?
(cojans, 4. decembar 2015 12:41)

Naravno da nigdje ne piše da se morate (mi,vi, ko god, a da nije bivša kolonijalna sila) opredjeliti ali u politici postoji jako puno "nepisanih pravila" na koje moćnici paze da li ih se "banana države" pridržavaju.
Šta misliš zašto ste bombardovani i zašto su vam uzeli Kosovo, jer ste bili neposlušni i jer je Milošević glumio državnika i neku velesilu.
Misliš li da bi vam ostali Vojvodina i Sandžak da ga niste smjenili?
Nemoj misliti da Švajcarska ne plaća svoju "nezavisnost" ali su oni finansijski moćni pa to sebi mogu priuštiti.
Ah da, kad je pravda i politika u pitanju to ti ne postoji.Samo interes.

Trifke

pre 8 godina

Daj neka vidi Toma sa Putinom da i Srbiji uvedu sankcije pa da i kod nas cene padnu 30%...Kesic za 2% kaze "malo li je" a zamislite tek 30% kako bi nam leglo.

марко

pre 8 godina

P.S Možda je baš zbog ovoga nedavno proterao Soroša iz Rusije jer je imao dojavu da mu se sprema "dešavanje naroda".
(Rusomil, 04. decembar 2015 13:01)

Нема од тог филма ништа ! Поздрав из Русије !

Gradjanin opasnih namera

pre 8 godina

(Rusomil, 04. decembar 2015 13:01)
interesantno kako kardinalnim greskama smatrate iscrpljivanje protivnika.Pa ste recimo zaboravili za gasovod sa Kinom,koji ce doneti preko 300 milijrdi.Zaboravili ste da zabranom evropskih proizvoda podstice sopstvenu privredu,da se sukobom u Siriji,Rusija pozicionira kao globalni igrac.Dragi moj,ne mozete svet posmatrati kroz prizmu naseg malog feuda i lagarija lokalnih politicara.

1003

pre 8 godina

Eto jos jedna prilika za nas
naravno ako nam to vucic i eu ne zabrane kao onomad,kad su nas "|molili" i kad su rekli da nije OK da Srbija udje umesto njih u Rusiju sa svojim vockama

a Turcima predlazem da prodaju u EU posto ih EU mnogo voli,i naravno ako neko hoce da kupi,evo npr iz Srbije ne vole bas mnogo sto sta da uvoze,ali zato nas mnogo vole ako im dozvolimo bescarinsku robu da prodaju sta pozele.

dude

pre 8 godina

@
Super, sada će paradajz da donesu u Srbiju za pola evra i da unište naše proizvođače koji su uložili u zimsku proizvodnju sa grejanjem i znatno većim troškovima proizvodnje.
(Vlajko, 04. decembar 2015 10:09)
Pa sta, kupicu jeftin paradajz i jescu, za ovaj nas nemam para.

bot_hunter

pre 8 godina

Odmah da uvezemo sav turski paradajz pa pravac za Rusiju. Dobro i nama i rusima i turcima :-)
(R. I. S., 4. decembar 2015 11:23)

Kontam da je šala, ali moram da se nadovežem. Imali smo šansu i prošle godine, sa izvozom mesa, kad su Rusi stopirali sav uvoz iz EU i obratili se nama. Da se razumemo, gomila poštenih proizvođača imala je šansu da sigurno prodaje po dobroj ceni, unapredi tj. modernizuje proizvodnju itd. Međutim, imamo hohštaplere koji u svemu vide $ i šansu za laku zaradu, plus, službe bilo kakve kontrole su zakazale ili se daju "podmazati", i zbog par njih koji su uvozili ko zna šta, ko zna odakle, i prodavali Rusima, sav posao je propao.

Da izuzmemo priču o časti i poštenju, toga nema u biznisu... Ali naša država, kao država, nemam reči... Pustimo mi Ruse, Turke, bilo koga, daj da provetrimo malo kod nas, jer mnogo zaudara. Jer, od 10 preduzetnika, 1 je fer, možda, od 10 radnika, dvojica rade kako treba, ostali se šlepaju, i tako je nažalost svugde. Ne pale kod nas postepene promene, lako se adaptiramo i "zaobiđemo" ih. Nama treba Dušanov Zakonik, odmah!

alex

pre 8 godina

koliko ja vidim sledeca godina bice katastrofa za srpsku poljoprivredu.visak proizvoda u evropi sada visak i u turskoj cena ce samo padati i plasim se da nasi poljoprivrednici nece izdrzati tu utakmicu

mlekadzija

pre 8 godina

Ne brinem ja za Tursku privredu. NAdokanadice im njihovi NATO partneri sav deficit. Pa zar se ne radi tako medju clanicama NATO pakta? Jedan za sve, svi za jednog!

cojans

pre 8 godina

Znaje o geopoliti su vam na nivou treceg razreda. Chast izuzecima ima i upucenih ljudi. A odgovor bratu hrvatu kako smo malo levo malo desno. Aj mi reci gde to pishe i ko je rekao da MORA da se opredelimo da li smo sa rusijom ili amerikom? Kako to da shvajcarska moze. Pa ako mogu oni mozemo i mi zar pravda nije ista za sve?

Bobi

pre 8 godina

Još će da ispadne da je Putin potpuno bio u pravu kada je rekao da "odmazda" neće biti usmerena protiv građana, nego protiv vrhuške. Ne verujem da će ovaj pad cena odmah uzrokovati otpuštanjima i smanjivanja plata, ali će ga najviše osetiti velike gazde, koje su u šemi sa vlastima. Oni koji najviše kajmaka ubiraju. Bar u početku. A kad istu tu robu plasiraju u Turskoj, po mnogo nižim cenama, običan turćin će osetiti boljitak. Naravno, to je samo u početku, dugoročno svi u Turskoj gube, pa i u Rusiji. Ali šta da se radi, kada izgleda slušaju engleze, ili ko zna koga, i obaraju avion. Neka sada njima "uvale"voće.

Marko

pre 8 godina

Zato imamo rast ruske ekonomije od -4.5% bdp-a. Minus 4.5% bdp-a. Kako minus moze biti rast? Inflacija 12%. Jel to dobro kad imas visoku inflaciju?
Rusija je sada istinski borac protiv terorizma, ali samo zbog interesa. To je politika, i nista drugo. Sutra ce oni biti losi, a ameri dobri. Razumete? Kada Rusija radi lose, onda joj vi nadjete opravdanje kao i eu americi. Rusija nema moc amerike da dominira, i to je jedini razlog zasto se tako ponasa. Kao i Kina.

A sad malo poduke iz ekonomije...gdp nije jedino mjerilo ali bih se zadrzao na njemu. Americki gdp je 18 trilijuna dolara, europski isto, kineski 11, ruski 2, njemacki 4, engleski i francuski 3. Jel vi znate sto je sve potrebno da se bdp udupla? Kada on raste 5 ili 6% godisnje, to je super. A rusima pao ove godine 4.5%. Dakle, -4.5%. Ministar gospodarstva im dao ostavku jer je sam rekao da Putin ide prema bankrotu.Oni su u svijetu ekonomski nevazni.Italija ima jace gospodarstvo od njihovog.
Problem ruskog gospodarstva je u tome sto ovisi o cijeni nafte i to se nece skoro promijeniti. Proizvodnja traktora i ostalog..je los argument, jer je i bivsa juga proizvodila Jugica i Stojadina, ali ti auti nisu bili konkuretni europskim proizvodjacima.Tako da su to smijesni argumenti.
Vecina ruskih milijardera je pobjegla iz rusije, ne zato sto ne vole rusiju, nego zbog pravne nesigurnosti.
Ruske banke i kompanije su duzne 270 mlrd a 37% trebaju vratit u iduce 3 godine.Tko ce im refinancirati dug i po kojoj cijeni?

Zoharske price za malu djecu...

pre 8 godina

Za par dana Evropa će ponuditi Turskoj da otkupi svo to voće i povrće i kraj priče... Tresla se zemlja, rodio se miš - Putin uništava Turke viškom jabuka! Evropa će morati otkupiti Turske viškove jer su ovi u poziciji da ucjenjuju zbog propuštanja ili zaustavljanja izbjeglica - na žalost!

neko

pre 8 godina

Sve je ovo politika Amerikanaca da se Rusija ekonomsko oslabi.
Ekonomski rat protiv Rusije je odavno počeo,sad im je trebala Turska da uskoči i projekat je realizovan.Ove sankcije Rusiji su sa dugoročnim efektom.Tek za nekoliko godina videćemo da li su Rusi uspeli da opstanu.

A lepo smo im govorili onih 90 tih "Rusija se brani na Balkanu i Jadranu a ne na Kavkazu".

Pa zamislite samo da se CG zajedno sa SR odluče da bratskoj Rusiji daju vojne baze na moru i planinama za podmornice ,flote i S-400 ili već nešto treće.

To je razlog zašto je CG pozvana u NATO i tu je Milo u pravu i vladaće još 1000 godina

E sad naš srpski problem je u tome što se 1000 godina nadamo da će nam Rusi pomoći ali nikad nisu pogotovu ne 90 tih, pa zašto se ne okrenemo zapadu i to je to.

Rusi su svoju šansu da se odbrane propustili i sad im nema pomoći.

Ovo nije nikakva teorija zavere već viđeno na delu i terenu.Ko ovo nevidi ili neće shvatiće kad bude kasno a mislim da je več kasno.

anonimac

pre 8 godina

Za tango je potrebno dvoje. I Rusi ce imati velike gubitke, propao je turski gasovod, a time gube milijarde i milijarde dolara. Ne valja se radovati svim tim tenzijama i sukobima

Opozicija RS

pre 8 godina

Dostignuća Putinove EGO politike, nema turskog, nema južnog, nema čak ni tužnog toka, nema hrane iz EU, nema hrane iz Turske, troše se milijarde u Siriji, prijeti suverenoj državi(CG), njemu čak ni naš uzvišeni Mile Dodik ne može pomoći.

rusko

pre 8 godina

Moš si mislit. Vi srbijanci niste mi jasni, ne kužim kak moš biti za EU, a stalno širit KGB propagandu.Neki fetiš, kaj?
(SuperMario, 4. decembar 2015 09:18)

Baš tako, zato nam narod i jeste sluđen, predsednik nam otvoreno podržava Rusiju, premijer malo levo-malo desno, ministar Dačić više na istok nego na zapad. Mogu misliti kako na nas gledaju, evropljani sa podsmehom jer ne mogu da svate kako tako mala i bezznačajna zemlja u globalnim okvirima može da se tako ponaša.Rusi nam se samo smeju jer su nam "braća".

nemanja s.

pre 8 godina

Narod strada dok se carevi igraju rata. Ni Rusi ni Turci nisu navikli na lep život. Tek su krenuli da žive nešto bolje, eto nove nevolje...

......

pre 8 godina

Cekajte ako su cene pale znaci da potrosaci mogu za manje novca da kupe vise proizvoda? Ne vidim sta je tu lose ako su do sada za npr 1€ da kupe 1kg jabuka sada za isti novac mogu da uzmu 2kg

Nemanja44

pre 8 godina

NATO ne postoji, pa zar mislite da bi neko iz Engleske ili Nemacke iso u rat protiv Rusije za tamo neku Tursku.Cak i Ameri nemaju nameru da ratuju za Tursku. Ameri su ispaljeni 2003 ostali bez podrske tako da NATO sluzi samo za prodaju oruzja i nista vise.

mmm

pre 8 godina

Najjaci su mi komentari pojedinaca koji ocigledno misle da paradajz i ostalo povrce pada sa neba.
To sto je cena povrca niska mozda odgovara onima koji ga kupuju ali proizvodjacima, u ovom slucaju turcima ne odgovara. Zato ne lupajte. A nasi proizvodjaci bi trebalo da maksimalno iskoriste situaciju o povecaju izvoz za Rusiju. Ako to ne urade oni, neko ce vec uraditi, tako da i ovi sto brinu da li ce Rusi jesti paradajz mogu da odahnu.
A ako je neupucenima smesno sto se sankcije uvode na voce i povrce, neka probaju da navedu sta to jos Turska izvozi osim voca, povrca i konfekcije. To je izuzetno vazna privredna grana svake drzave a posebno Turske. Pritom prihod od turizma ce takodje znacajno da se smanji ne samo od Rusa nego i drugih jer su postali nebezbedna zemlja, a i to im je jedna od najznacajnijih privrednih grana..

bora

pre 8 godina

@PitAmerika
Može odnos snaga biti ne 10:1(a nije),nego 1000:1,džaba sve kad i taj 1 može da te uništi!!
A za ove koji 'brinu',kako i Rusi pate zbog sankcija,malo knjiga u ruke.Ko ne zna ruski mentalitet i prag trpljenja,neka pogleda 'Opsadu Lenjingrada'!!
U njoj je inače teško ranjen Putinov otac,i kao beba umro Putinov brat!

batina ima 2 kraja

pre 8 godina

Pa valjda je dobro kada padaju cijene........
(Potrosac, 4. decembar 2015 09:23)

Tacno! A proizvodjaci ako ne uspeju da prodaju? Sta ako su uzeli kredit od banke da uloze u proizvodnju? Bankrot? A onda sledece godine nema ni skupo ni jeftino...

Kix

pre 8 godina

Moš si mislit. Vi srbijanci niste mi jasni, ne kužim kak moš biti za EU, a stalno širit KGB propagandu.Neki fetiš, kaj?
(SuperMario, 4. decembar 2015 09:18)

Dragi SuperMario, mi nismo srbijanci, mi smo srbi. A što se tiče fetiša tu si u pravu, mi toga imamo za izvoz. Pa šta misliš da ste vi u Hrvatskoj imali 5-6 ratova, sankcije i sukob sa najvećom svetskom silom. A da ne pričam o sukobu koji je nastao zbog naglog mešanja podkultura srpskog korpusa (vi imate sukob unutar sebe između hercegovaca koji su se odjednom masovno doselili i domaćeg življa, a zamisli kod nas: odjednom u dve-tri godine stiglo cca 700.000-1.000.000 krajišnika, srba iz bosne, hercegovcaca, srba iz hrvatskih gradova i pomešali se sa lalama, šunadijcima, .... a tek odnos sa crnogorcima). Mi smo i odlični šta nas je snašlo.

Vlajko

pre 8 godina

Super, sada će paradajz da donesu u Srbiju za pola evra i da unište naše proizvođače koji su uložili u zimsku proizvodnju sa grejanjem i znatno većim troškovima proizvodnje.

Adriano_Galliani

pre 8 godina

Pa valjda je dobro kada padaju cijene........
(Potrosac, 04. decembar 2015 09:23)

Dobro za potrosace, lose za proizvodjace, a u krajnjoj instanci - katastrofalno za sve.

Pametnjaković - there can be only one!

pre 8 godina

Pad cena je što to povrće i voće mora što pre da se proda, a s obzirom da nema gde onda je domaće tržište jedino rešenje. Ali tamo rade normalni ljudi po normalnim principima, a ne ko naši koji drže istu cenu dok ne istruli, radije bi da bace nego da prodaju jeftinije.

Pad cena jeste dobar za građane Turske, ali je loš na duži period jer Turska više neće imati devizne prihode od izvoza u Rusiju, a to će se osetiti tek naredne godine, a ozbiljno osetiti za par godina.

Vule

pre 8 godina

Turci su ugrozeni sa padom cijena a Rusi su presretni sa rastom cijena. Koga briga za Tursku, uglavnom da odlicno ide Rusiji, Srbiji i Grckoj.

vlada milić

pre 8 godina

jaooj užas,katastrofa pa kako će ti ljudi preživeti pad cena za 50%? ja bih stvarno doživeo nervni slom kada bi kod nas pale cene za 50% zamisli taj užas da uđeš u prodavnicu i račun umesto 5000 iznosi 2500. pa to je samo da poludis. gde će duša tim rusima da ovako muče turke.

xim

pre 8 godina

Stvarno smarate sa tom ruskom propagandom. Svaka druga vest kako ce Turska da zali sto je oborila avion! Kao prvo briga me za Tursku, Rusiju vise volim, ali niste realni. Ne secam se vesti da je rublja sa 27 za dolar pala na 68 za dolar! Kad skoci rublja 0.1% vi pisete o tome na sav glas. Ekonomija Rusije je pukla pedeset puta vise nego sto ce Turska. Pitajte svoje sugradjane zasto vise ne idu da rade u Rusiju. Meni je to sve, samo ne realno gledanje na zivot, a B92 ne sme sebi da dozvoli da bude kao Kurir i Informer.

PitAmerika

pre 8 godina

Turska namerno zateže situaciju, ovo je odgovor Rusa na blokadu prometa kroz Bosfor.Čini se da Ameri i Turci planiraju kako da oslabe Putina.Razvlače ga na sve strane, a ne smemo zaboraviti da su odnosi snaga i resursa vojske u odnosu 10:1 za NATO.

Vlajko

pre 8 godina

Super, sada će paradajz da donesu u Srbiju za pola evra i da unište naše proizvođače koji su uložili u zimsku proizvodnju sa grejanjem i znatno većim troškovima proizvodnje.

Kix

pre 8 godina

Moš si mislit. Vi srbijanci niste mi jasni, ne kužim kak moš biti za EU, a stalno širit KGB propagandu.Neki fetiš, kaj?
(SuperMario, 4. decembar 2015 09:18)

Dragi SuperMario, mi nismo srbijanci, mi smo srbi. A što se tiče fetiša tu si u pravu, mi toga imamo za izvoz. Pa šta misliš da ste vi u Hrvatskoj imali 5-6 ratova, sankcije i sukob sa najvećom svetskom silom. A da ne pričam o sukobu koji je nastao zbog naglog mešanja podkultura srpskog korpusa (vi imate sukob unutar sebe između hercegovaca koji su se odjednom masovno doselili i domaćeg življa, a zamisli kod nas: odjednom u dve-tri godine stiglo cca 700.000-1.000.000 krajišnika, srba iz bosne, hercegovcaca, srba iz hrvatskih gradova i pomešali se sa lalama, šunadijcima, .... a tek odnos sa crnogorcima). Mi smo i odlični šta nas je snašlo.

mmm

pre 8 godina

Najjaci su mi komentari pojedinaca koji ocigledno misle da paradajz i ostalo povrce pada sa neba.
To sto je cena povrca niska mozda odgovara onima koji ga kupuju ali proizvodjacima, u ovom slucaju turcima ne odgovara. Zato ne lupajte. A nasi proizvodjaci bi trebalo da maksimalno iskoriste situaciju o povecaju izvoz za Rusiju. Ako to ne urade oni, neko ce vec uraditi, tako da i ovi sto brinu da li ce Rusi jesti paradajz mogu da odahnu.
A ako je neupucenima smesno sto se sankcije uvode na voce i povrce, neka probaju da navedu sta to jos Turska izvozi osim voca, povrca i konfekcije. To je izuzetno vazna privredna grana svake drzave a posebno Turske. Pritom prihod od turizma ce takodje znacajno da se smanji ne samo od Rusa nego i drugih jer su postali nebezbedna zemlja, a i to im je jedna od najznacajnijih privrednih grana..

Горан

pre 8 godina

Moš si mislit. Vi srbijanci niste mi jasni, ne kužim kak moš biti za EU, a stalno širit KGB propagandu.Neki fetiš, kaj?
(SuperMario, 4. decembar 2015 09:18)

Госпон` СуперМарио, ми смо Срби а не србијанци. Твоје ругање чињеницама говори да ти једноставно много тога не схваташ.

batina ima 2 kraja

pre 8 godina

Pa valjda je dobro kada padaju cijene........
(Potrosac, 4. decembar 2015 09:23)

Tacno! A proizvodjaci ako ne uspeju da prodaju? Sta ako su uzeli kredit od banke da uloze u proizvodnju? Bankrot? A onda sledece godine nema ni skupo ni jeftino...

bot_hunter

pre 8 godina

Odmah da uvezemo sav turski paradajz pa pravac za Rusiju. Dobro i nama i rusima i turcima :-)
(R. I. S., 4. decembar 2015 11:23)

Kontam da je šala, ali moram da se nadovežem. Imali smo šansu i prošle godine, sa izvozom mesa, kad su Rusi stopirali sav uvoz iz EU i obratili se nama. Da se razumemo, gomila poštenih proizvođača imala je šansu da sigurno prodaje po dobroj ceni, unapredi tj. modernizuje proizvodnju itd. Međutim, imamo hohštaplere koji u svemu vide $ i šansu za laku zaradu, plus, službe bilo kakve kontrole su zakazale ili se daju "podmazati", i zbog par njih koji su uvozili ko zna šta, ko zna odakle, i prodavali Rusima, sav posao je propao.

Da izuzmemo priču o časti i poštenju, toga nema u biznisu... Ali naša država, kao država, nemam reči... Pustimo mi Ruse, Turke, bilo koga, daj da provetrimo malo kod nas, jer mnogo zaudara. Jer, od 10 preduzetnika, 1 je fer, možda, od 10 radnika, dvojica rade kako treba, ostali se šlepaju, i tako je nažalost svugde. Ne pale kod nas postepene promene, lako se adaptiramo i "zaobiđemo" ih. Nama treba Dušanov Zakonik, odmah!

Nemanja44

pre 8 godina

NATO ne postoji, pa zar mislite da bi neko iz Engleske ili Nemacke iso u rat protiv Rusije za tamo neku Tursku.Cak i Ameri nemaju nameru da ratuju za Tursku. Ameri su ispaljeni 2003 ostali bez podrske tako da NATO sluzi samo za prodaju oruzja i nista vise.

Gradjanin opasnih namera

pre 8 godina

(Rusomil, 04. decembar 2015 13:01)
interesantno kako kardinalnim greskama smatrate iscrpljivanje protivnika.Pa ste recimo zaboravili za gasovod sa Kinom,koji ce doneti preko 300 milijrdi.Zaboravili ste da zabranom evropskih proizvoda podstice sopstvenu privredu,da se sukobom u Siriji,Rusija pozicionira kao globalni igrac.Dragi moj,ne mozete svet posmatrati kroz prizmu naseg malog feuda i lagarija lokalnih politicara.

disko nindža

pre 8 godina

...Da mu Erdogan ubrzo otkazuje plin jer će ga uzeti iz Katara(60 mlr godišnje), ...

Ajde da mi neki od silnih analitičara ovde objasni kako će to gas iz Katara da dođe do Turske dok su Asad i Rusi u Siriji?

A paj'z sad.
Da ne prolazi kroz Kurdske i šitske prostore?

rusko

pre 8 godina

Moš si mislit. Vi srbijanci niste mi jasni, ne kužim kak moš biti za EU, a stalno širit KGB propagandu.Neki fetiš, kaj?
(SuperMario, 4. decembar 2015 09:18)

Baš tako, zato nam narod i jeste sluđen, predsednik nam otvoreno podržava Rusiju, premijer malo levo-malo desno, ministar Dačić više na istok nego na zapad. Mogu misliti kako na nas gledaju, evropljani sa podsmehom jer ne mogu da svate kako tako mala i bezznačajna zemlja u globalnim okvirima može da se tako ponaša.Rusi nam se samo smeju jer su nam "braća".

xim

pre 8 godina

Stvarno smarate sa tom ruskom propagandom. Svaka druga vest kako ce Turska da zali sto je oborila avion! Kao prvo briga me za Tursku, Rusiju vise volim, ali niste realni. Ne secam se vesti da je rublja sa 27 za dolar pala na 68 za dolar! Kad skoci rublja 0.1% vi pisete o tome na sav glas. Ekonomija Rusije je pukla pedeset puta vise nego sto ce Turska. Pitajte svoje sugradjane zasto vise ne idu da rade u Rusiju. Meni je to sve, samo ne realno gledanje na zivot, a B92 ne sme sebi da dozvoli da bude kao Kurir i Informer.

anonimac

pre 8 godina

Za tango je potrebno dvoje. I Rusi ce imati velike gubitke, propao je turski gasovod, a time gube milijarde i milijarde dolara. Ne valja se radovati svim tim tenzijama i sukobima

PitAmerika

pre 8 godina

Turska namerno zateže situaciju, ovo je odgovor Rusa na blokadu prometa kroz Bosfor.Čini se da Ameri i Turci planiraju kako da oslabe Putina.Razvlače ga na sve strane, a ne smemo zaboraviti da su odnosi snaga i resursa vojske u odnosu 10:1 za NATO.

CJ

pre 8 godina

Cene padaju? Pa to samo velikim feudalcima i monopolistima ne odgovara, obična raja treba da likuje. Čuj, jeftinije cene 50%...pa ja bih plakao od sreće.

Pametnjaković - there can be only one!

pre 8 godina

Pad cena je što to povrće i voće mora što pre da se proda, a s obzirom da nema gde onda je domaće tržište jedino rešenje. Ali tamo rade normalni ljudi po normalnim principima, a ne ko naši koji drže istu cenu dok ne istruli, radije bi da bace nego da prodaju jeftinije.

Pad cena jeste dobar za građane Turske, ali je loš na duži period jer Turska više neće imati devizne prihode od izvoza u Rusiju, a to će se osetiti tek naredne godine, a ozbiljno osetiti za par godina.

Adriano_Galliani

pre 8 godina

Pa valjda je dobro kada padaju cijene........
(Potrosac, 04. decembar 2015 09:23)

Dobro za potrosace, lose za proizvodjace, a u krajnjoj instanci - katastrofalno za sve.

Mean Mr. Mustard

pre 8 godina

Moš si mislit. Vi srbijanci niste mi jasni, ne kužim kak moš biti za EU, a stalno širit KGB propagandu.Neki fetiš, kaj?
(SuperMario, 4. decembar 2015 09:18)

Ne. Samo obična ljudska glupost. I nerazumevanje one narodne "ko sedi na dve stolice, gu**ca mu uvek završi na ledini"...

Posmatrac

pre 8 godina

Evo zivim u Turskoj preko 20 godina, preciznije na relaciji Istambul-Ankara i ako smem da kazem, cene su apsolutno iste :-) i u Istambulu i u Ankari...a i svuda usput. Btw, procitajte koliko Turci izvoze u Rusije a koliko Rusi u Tursku pa ce vam biti jasno zasto ovaj clanak nema veze sa stvarnoscu. Pozdrav.

kole

pre 8 godina

zao mi je proizvodjaca koji zbog porodicnih biznisa erdogana sa naftom trpe posledice ni krivi ni duzni. ovde se neki raduju kanda su zaboravili ko je najvise trpeo dok smo mi bili pod sankcijama!

alex

pre 8 godina

koliko ja vidim sledeca godina bice katastrofa za srpsku poljoprivredu.visak proizvoda u evropi sada visak i u turskoj cena ce samo padati i plasim se da nasi poljoprivrednici nece izdrzati tu utakmicu

Opozicija RS

pre 8 godina

Dostignuća Putinove EGO politike, nema turskog, nema južnog, nema čak ni tužnog toka, nema hrane iz EU, nema hrane iz Turske, troše se milijarde u Siriji, prijeti suverenoj državi(CG), njemu čak ni naš uzvišeni Mile Dodik ne može pomoći.

Bobi

pre 8 godina

Još će da ispadne da je Putin potpuno bio u pravu kada je rekao da "odmazda" neće biti usmerena protiv građana, nego protiv vrhuške. Ne verujem da će ovaj pad cena odmah uzrokovati otpuštanjima i smanjivanja plata, ali će ga najviše osetiti velike gazde, koje su u šemi sa vlastima. Oni koji najviše kajmaka ubiraju. Bar u početku. A kad istu tu robu plasiraju u Turskoj, po mnogo nižim cenama, običan turćin će osetiti boljitak. Naravno, to je samo u početku, dugoročno svi u Turskoj gube, pa i u Rusiji. Ali šta da se radi, kada izgleda slušaju engleze, ili ko zna koga, i obaraju avion. Neka sada njima "uvale"voće.

Rođen u NP

pre 8 godina

Znaje o geopoliti su vam na nivou treceg razreda. Chast izuzecima ima i upucenih ljudi. A odgovor bratu hrvatu kako smo malo levo malo desno. Aj mi reci gde to pishe i ko je rekao da MORA da se opredelimo da li smo sa rusijom ili amerikom? Kako to da shvajcarska moze. Pa ako mogu oni mozemo i mi zar pravda nije ista za sve?
(cojans, 4. decembar 2015 12:41)

Naravno da nigdje ne piše da se morate (mi,vi, ko god, a da nije bivša kolonijalna sila) opredjeliti ali u politici postoji jako puno "nepisanih pravila" na koje moćnici paze da li ih se "banana države" pridržavaju.
Šta misliš zašto ste bombardovani i zašto su vam uzeli Kosovo, jer ste bili neposlušni i jer je Milošević glumio državnika i neku velesilu.
Misliš li da bi vam ostali Vojvodina i Sandžak da ga niste smjenili?
Nemoj misliti da Švajcarska ne plaća svoju "nezavisnost" ali su oni finansijski moćni pa to sebi mogu priuštiti.
Ah da, kad je pravda i politika u pitanju to ti ne postoji.Samo interes.

марко

pre 8 godina

P.S Možda je baš zbog ovoga nedavno proterao Soroša iz Rusije jer je imao dojavu da mu se sprema "dešavanje naroda".
(Rusomil, 04. decembar 2015 13:01)

Нема од тог филма ништа ! Поздрав из Русије !

branko

pre 8 godina

(Posmatrac, 4. decembar 2015 15:55)
------
Naravno da su cene iste u prodavnicama. Prodajne cene se ne menjaju tako lako osim kada roba poskupi. Medjutim stvar je u tome sto proizvodjaci gube zato sto su im zalihe odjednom postale mnogo vece od potraznje.

1003

pre 8 godina

Eto jos jedna prilika za nas
naravno ako nam to vucic i eu ne zabrane kao onomad,kad su nas "|molili" i kad su rekli da nije OK da Srbija udje umesto njih u Rusiju sa svojim vockama

a Turcima predlazem da prodaju u EU posto ih EU mnogo voli,i naravno ako neko hoce da kupi,evo npr iz Srbije ne vole bas mnogo sto sta da uvoze,ali zato nas mnogo vole ako im dozvolimo bescarinsku robu da prodaju sta pozele.

nemanja s.

pre 8 godina

Narod strada dok se carevi igraju rata. Ni Rusi ni Turci nisu navikli na lep život. Tek su krenuli da žive nešto bolje, eto nove nevolje...

dude

pre 8 godina

@
Super, sada će paradajz da donesu u Srbiju za pola evra i da unište naše proizvođače koji su uložili u zimsku proizvodnju sa grejanjem i znatno većim troškovima proizvodnje.
(Vlajko, 04. decembar 2015 10:09)
Pa sta, kupicu jeftin paradajz i jescu, za ovaj nas nemam para.

vlada milić

pre 8 godina

jaooj užas,katastrofa pa kako će ti ljudi preživeti pad cena za 50%? ja bih stvarno doživeo nervni slom kada bi kod nas pale cene za 50% zamisli taj užas da uđeš u prodavnicu i račun umesto 5000 iznosi 2500. pa to je samo da poludis. gde će duša tim rusima da ovako muče turke.

Trifke

pre 8 godina

Daj neka vidi Toma sa Putinom da i Srbiji uvedu sankcije pa da i kod nas cene padnu 30%...Kesic za 2% kaze "malo li je" a zamislite tek 30% kako bi nam leglo.

mlekadzija

pre 8 godina

Ne brinem ja za Tursku privredu. NAdokanadice im njihovi NATO partneri sav deficit. Pa zar se ne radi tako medju clanicama NATO pakta? Jedan za sve, svi za jednog!

bora

pre 8 godina

@PitAmerika
Može odnos snaga biti ne 10:1(a nije),nego 1000:1,džaba sve kad i taj 1 može da te uništi!!
A za ove koji 'brinu',kako i Rusi pate zbog sankcija,malo knjiga u ruke.Ko ne zna ruski mentalitet i prag trpljenja,neka pogleda 'Opsadu Lenjingrada'!!
U njoj je inače teško ranjen Putinov otac,i kao beba umro Putinov brat!

Marko

pre 8 godina

Zato imamo rast ruske ekonomije od -4.5% bdp-a. Minus 4.5% bdp-a. Kako minus moze biti rast? Inflacija 12%. Jel to dobro kad imas visoku inflaciju?
Rusija je sada istinski borac protiv terorizma, ali samo zbog interesa. To je politika, i nista drugo. Sutra ce oni biti losi, a ameri dobri. Razumete? Kada Rusija radi lose, onda joj vi nadjete opravdanje kao i eu americi. Rusija nema moc amerike da dominira, i to je jedini razlog zasto se tako ponasa. Kao i Kina.

A sad malo poduke iz ekonomije...gdp nije jedino mjerilo ali bih se zadrzao na njemu. Americki gdp je 18 trilijuna dolara, europski isto, kineski 11, ruski 2, njemacki 4, engleski i francuski 3. Jel vi znate sto je sve potrebno da se bdp udupla? Kada on raste 5 ili 6% godisnje, to je super. A rusima pao ove godine 4.5%. Dakle, -4.5%. Ministar gospodarstva im dao ostavku jer je sam rekao da Putin ide prema bankrotu.Oni su u svijetu ekonomski nevazni.Italija ima jace gospodarstvo od njihovog.
Problem ruskog gospodarstva je u tome sto ovisi o cijeni nafte i to se nece skoro promijeniti. Proizvodnja traktora i ostalog..je los argument, jer je i bivsa juga proizvodila Jugica i Stojadina, ali ti auti nisu bili konkuretni europskim proizvodjacima.Tako da su to smijesni argumenti.
Vecina ruskih milijardera je pobjegla iz rusije, ne zato sto ne vole rusiju, nego zbog pravne nesigurnosti.
Ruske banke i kompanije su duzne 270 mlrd a 37% trebaju vratit u iduce 3 godine.Tko ce im refinancirati dug i po kojoj cijeni?

samac

pre 8 godina

@CJ, Aplauz! Pa to znaci da nece imati seljci kome da prodaju, samim tim njima propada voce, sto implicira da ce narod imati manju zaradu. Dzabe ti manje cene ako nemas cime da platis.

Vule

pre 8 godina

Turci su ugrozeni sa padom cijena a Rusi su presretni sa rastom cijena. Koga briga za Tursku, uglavnom da odlicno ide Rusiji, Srbiji i Grckoj.

neko

pre 8 godina

Sve je ovo politika Amerikanaca da se Rusija ekonomsko oslabi.
Ekonomski rat protiv Rusije je odavno počeo,sad im je trebala Turska da uskoči i projekat je realizovan.Ove sankcije Rusiji su sa dugoročnim efektom.Tek za nekoliko godina videćemo da li su Rusi uspeli da opstanu.

A lepo smo im govorili onih 90 tih "Rusija se brani na Balkanu i Jadranu a ne na Kavkazu".

Pa zamislite samo da se CG zajedno sa SR odluče da bratskoj Rusiji daju vojne baze na moru i planinama za podmornice ,flote i S-400 ili već nešto treće.

To je razlog zašto je CG pozvana u NATO i tu je Milo u pravu i vladaće još 1000 godina

E sad naš srpski problem je u tome što se 1000 godina nadamo da će nam Rusi pomoći ali nikad nisu pogotovu ne 90 tih, pa zašto se ne okrenemo zapadu i to je to.

Rusi su svoju šansu da se odbrane propustili i sad im nema pomoći.

Ovo nije nikakva teorija zavere već viđeno na delu i terenu.Ko ovo nevidi ili neće shvatiće kad bude kasno a mislim da je več kasno.

RIM

pre 8 godina

Zanimljivo je da ljudi u Srbiji misle da Turci proizvode samo paradajz. Samo za informaciju u Turskoj radi 4000 njemačkih firmi, u Turskoj se nalaze 90% tvornica markiranih skupocjenih marki poput Guccia, Versacia itd... Mislite da bi Turska vratila svoj dug MMF i posudila tom istom MMF 500 milona eura od paradajza?

cojans

pre 8 godina

Znaje o geopoliti su vam na nivou treceg razreda. Chast izuzecima ima i upucenih ljudi. A odgovor bratu hrvatu kako smo malo levo malo desno. Aj mi reci gde to pishe i ko je rekao da MORA da se opredelimo da li smo sa rusijom ili amerikom? Kako to da shvajcarska moze. Pa ako mogu oni mozemo i mi zar pravda nije ista za sve?

Zozza

pre 8 godina

Sad kupujte od turaka, ne od holandeza...tako se stedi, iskoristite sansu. Ne, rusofili fe da zabiju glavu u pesak i da ne cine nista pametno ako to nije tata Putin smislio.

......

pre 8 godina

Cekajte ako su cene pale znaci da potrosaci mogu za manje novca da kupe vise proizvoda? Ne vidim sta je tu lose ako su do sada za npr 1€ da kupe 1kg jabuka sada za isti novac mogu da uzmu 2kg

Rusomil

pre 8 godina

@PitAmerika
Može odnos snaga biti ne 10:1(a nije),nego 1000:1,džaba sve kad i taj 1 može da te uništi!!
A za ove koji 'brinu',kako i Rusi pate zbog sankcija,malo knjiga u ruke.Ko ne zna ruski mentalitet i prag trpljenja,neka pogleda 'Opsadu Lenjingrada'!!
U njoj je inače teško ranjen Putinov otac,i kao beba umro Putinov brat!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (bora, 4. decembar 2015 11:39)

Bora,znaš šta je Putin uspeo?
Da ne izgradi južni tok,
Da ne izgradi turski tok,
Da ukine namirnice iz EU,
Da ukine namirnice iz Turske,
Da mu Erdogan ubrzo otkazuje plin jer će ga uzeti iz Katara(60 mlr godišnje),
Da skrši milijarde u Siriji.....

Sve ove, po meni nepotrebne i kardinalne greške tek dolaze na naplatu.

P.S Možda je baš zbog ovoga nedavno proterao Soroša iz Rusije jer je imao dojavu da mu se sprema "dešavanje naroda".

Piljarske priče..

pre 8 godina

(Zoharske price za malu djecu..., 4. decembar 2015 12:57)
Baš tako, kao što su otkupili prehrambene proizvode (riblje konzerve, mlečne proizvode, voće, povrće...) iz ukrajine, poljske, estonije..
pa nama se odjednom pojavile po prodavnicama, verovatno jer i mi podržavamo EU, a sigurno ne jer ih oni prodaju budzašto..

Komša

pre 8 godina

Ako je kratkotrajno proizvodjaci neće ni osetiti a kupci ce dobiti popust.
Oni koji su otkupili osetice zveket po usima - platili skupo a morace da prodaju jeftino ili ode sve.
A ako potraje onda je druga prica - pad proizvodnje i zidanje cena.Tada ce nadrkjati proizvodjaci i potrosaci a mesetari ce se izvuci.

Zoharske price za malu djecu...

pre 8 godina

Za par dana Evropa će ponuditi Turskoj da otkupi svo to voće i povrće i kraj priče... Tresla se zemlja, rodio se miš - Putin uništava Turke viškom jabuka! Evropa će morati otkupiti Turske viškove jer su ovi u poziciji da ucjenjuju zbog propuštanja ili zaustavljanja izbjeglica - na žalost!

N1

pre 8 godina

Pitajte svoje sugradjane zasto vise ne idu da rade u Rusiju. Meni je to sve, samo ne realno gledanje na zivot, a B92 ne sme sebi da dozvoli da bude kao Kurir i Informer.
(xim, 4. decembar 2015 10:30
Zato 100 hiljada Turaka radi u gradjevini u Rusiji, sta mislis kad se svi vrate kuci jer ostanu bez posla, Pa ne mogu svi da kradu naftu iz Srije i Iraka, mnogo ljudi zivi posteno od svog posla.

PG.081

pre 8 godina

Tako je i kod nas kao i u Tirskoj i drugim zemljama... Cijene naseg voca i povrca su kod nas visoke jer mi proizvodimo da bi nahranili druge narode umjesto prvo svoj, a sto je najgore to sto izvedemo izvedemo po istoj ili nizoj cijeni nego kod nas.

Dovoljno je poci u bilo koju drugu zemlju i uporediti cijene npr eto u Njemackoj, voce i povrce iste cijene kao kod nas

purgerman

pre 8 godina

Koliko se sjecam Turska je jos prije desetak godina pocela pregovora sa EU a do sada zavrsile samo 3 poglavlja za prikljucenje toj zajednici.U isto vrijeme odmah je pristupila NATO savezu gdje je odmah primljena izstrateskih razloga ( Bosporus i Dardanele) i izlaz na Sredosemno more.Dozvoljeno joj je da svoje gradjane mogu slati u
europske drzave ,pogotovo u Njemacku i da tamo otvaraju svoje ducane.
Standard u Turskoj je ojacao a svoje produkte koje je proizvodio i koji su bili jeftiniji nasli su se policama drzava Europe.Onda se desi onih "fatalnih 17 sekundi" i ruse ruski zrakoplov kojileti prema Siriji. Erdogan postaje ohol i umjesto de se izvine Putinu on ga jos i optuzuje.Da su dobrosusjedski odnosi prekinuti bilo je za ocekivati.
Vjerujuci da se nista ne ce desiti jer oni su u NATO savezu ,sto nije garancija da se ponasaju i osjecaju da su pod njihovom zastitom.Bili bi da je Turska od Rusije bila ugrozena ili napadnuta ali to nije bio sluca, pa sada imamo situaciju takova kakova je. Tesko je predvidjeti kako ce se stvari dalje odvijati ,ali privrednici vec sada imaju problema i osjecaju da im promet sa Rusijom nedostaje.

Neko iz Banata

pre 8 godina

Vidim da ovde ljudi nemaju pojma kako funkcionise trziste poljoprivrede,pa onda ismevaju ruske sankcije.Posledice EU sankcija nasi seljaci vec osecaju(cene su spale drasticno,ali su nasi trgovci razliku stavili sebi u dzep,pa su iste),sad ce svi Turski viskovi da se preliju opet na Evropu,dalji pad cena.Svi misle super jeftinija hrana,ali to je samo kratkorocno,vec sledece godine mogu da budu enormno visoke,posto niko nece da proizvodi nesto ,od cega posluje u minusu(ponuda -traznja,a to znaci da ce mali da propadnu).Juzna Amerika ima vece potencijale za tu proizvodnju(cena se i danas definise na osnovu njihove sezone berbe tj. u ovom periodu godine),a sad dobija ogromno trziste na tacni+ ce cena biti veca zbog transporta visko-kvarljivih roba na velike udaljenosti,a i sama Rusija ne koristi ni promil svojih resursa koje ima(1. svetski proizvodjac zita).Rusija je zapala u krizu zbog vestaci izazvane niske cene nafte i gasa(pad rublje),tehnoloski razvoj je usporen zbog uvoza zapadnih tehnologija,ali to nije toliko osetno posto su to uvozili 20-tak godina i imaju i neka svoja resenja.Gradjani(visi stalezi) su uskraceni samo za ekskluzivne robe i nesto su vise cene hrane ,a to je kap u moru.Oni ce i dalje izvoziti gas i vojne tehnologije,a cim se cena nafte vrati na neki normalan nivo(nece sama S.Arabija moci da jos dugo da podnese ovolike gubitke zbog politickih ciljeva) i oni su na konju,a pitanje je da li ce ih ukidanje sankcija i otopljavanje odnosa tad zanimati.

moje ime

pre 8 godina

Jel moze neko od vas da stane na loptu i da porazmisli?

Sustina je da ce OBE zemlje imati ogromnu stetu od prestanka trgovanja, a mozda cak i neke trece zemlje.
Prica da ce Rusija procvetati zato sto ce se njeni gradjani ustrucavati od jela je tragikomicna.

Ili prica da ce turski gradjevinci morati nazad u Tursku. Kao da ruske gradjevinske firme nece imati ogromnu stetu zbog toga. Pa ko ce zavrsiti silne stadione za fudbalsko prvenstvo?

Nije te gradjevince angazovao Putin, nego firme iz Rusije, verovatno zato sto je odnos cene i kvaliteta bio najbolji, a ne iz milosrdja.

Bilo koji rad, bilo koja ekonomska saradnja donosi samo dobro. I jednima i drugima. Isto tako, bilo koji prestanak ekonomske saradnje steti i jednima i drugima. Setimo se blokade na srpsko-hrvatskoj granici. I jedna i druga privreda trpele su stetu. Ko ce imati vecu stetu? Zar je to uopste bitno? Bitno je da ce stete biti i ja zbog toga nisam nimalo srecan, a mislim da Rusi i Turci imaju jos manje razloga za zadovoljstvo i likovanje.

PitAmerika

pre 8 godina

Turska namerno zateže situaciju, ovo je odgovor Rusa na blokadu prometa kroz Bosfor.Čini se da Ameri i Turci planiraju kako da oslabe Putina.Razvlače ga na sve strane, a ne smemo zaboraviti da su odnosi snaga i resursa vojske u odnosu 10:1 za NATO.

rusko

pre 8 godina

Moš si mislit. Vi srbijanci niste mi jasni, ne kužim kak moš biti za EU, a stalno širit KGB propagandu.Neki fetiš, kaj?
(SuperMario, 4. decembar 2015 09:18)

Baš tako, zato nam narod i jeste sluđen, predsednik nam otvoreno podržava Rusiju, premijer malo levo-malo desno, ministar Dačić više na istok nego na zapad. Mogu misliti kako na nas gledaju, evropljani sa podsmehom jer ne mogu da svate kako tako mala i bezznačajna zemlja u globalnim okvirima može da se tako ponaša.Rusi nam se samo smeju jer su nam "braća".

Opozicija RS

pre 8 godina

Dostignuća Putinove EGO politike, nema turskog, nema južnog, nema čak ni tužnog toka, nema hrane iz EU, nema hrane iz Turske, troše se milijarde u Siriji, prijeti suverenoj državi(CG), njemu čak ni naš uzvišeni Mile Dodik ne može pomoći.

Posmatrac

pre 8 godina

Evo zivim u Turskoj preko 20 godina, preciznije na relaciji Istambul-Ankara i ako smem da kazem, cene su apsolutno iste :-) i u Istambulu i u Ankari...a i svuda usput. Btw, procitajte koliko Turci izvoze u Rusije a koliko Rusi u Tursku pa ce vam biti jasno zasto ovaj clanak nema veze sa stvarnoscu. Pozdrav.

Mean Mr. Mustard

pre 8 godina

Moš si mislit. Vi srbijanci niste mi jasni, ne kužim kak moš biti za EU, a stalno širit KGB propagandu.Neki fetiš, kaj?
(SuperMario, 4. decembar 2015 09:18)

Ne. Samo obična ljudska glupost. I nerazumevanje one narodne "ko sedi na dve stolice, gu**ca mu uvek završi na ledini"...

Rusomil

pre 8 godina

@PitAmerika
Može odnos snaga biti ne 10:1(a nije),nego 1000:1,džaba sve kad i taj 1 može da te uništi!!
A za ove koji 'brinu',kako i Rusi pate zbog sankcija,malo knjiga u ruke.Ko ne zna ruski mentalitet i prag trpljenja,neka pogleda 'Opsadu Lenjingrada'!!
U njoj je inače teško ranjen Putinov otac,i kao beba umro Putinov brat!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (bora, 4. decembar 2015 11:39)

Bora,znaš šta je Putin uspeo?
Da ne izgradi južni tok,
Da ne izgradi turski tok,
Da ukine namirnice iz EU,
Da ukine namirnice iz Turske,
Da mu Erdogan ubrzo otkazuje plin jer će ga uzeti iz Katara(60 mlr godišnje),
Da skrši milijarde u Siriji.....

Sve ove, po meni nepotrebne i kardinalne greške tek dolaze na naplatu.

P.S Možda je baš zbog ovoga nedavno proterao Soroša iz Rusije jer je imao dojavu da mu se sprema "dešavanje naroda".

xim

pre 8 godina

Stvarno smarate sa tom ruskom propagandom. Svaka druga vest kako ce Turska da zali sto je oborila avion! Kao prvo briga me za Tursku, Rusiju vise volim, ali niste realni. Ne secam se vesti da je rublja sa 27 za dolar pala na 68 za dolar! Kad skoci rublja 0.1% vi pisete o tome na sav glas. Ekonomija Rusije je pukla pedeset puta vise nego sto ce Turska. Pitajte svoje sugradjane zasto vise ne idu da rade u Rusiju. Meni je to sve, samo ne realno gledanje na zivot, a B92 ne sme sebi da dozvoli da bude kao Kurir i Informer.

......

pre 8 godina

Cekajte ako su cene pale znaci da potrosaci mogu za manje novca da kupe vise proizvoda? Ne vidim sta je tu lose ako su do sada za npr 1€ da kupe 1kg jabuka sada za isti novac mogu da uzmu 2kg

anonimac

pre 8 godina

Za tango je potrebno dvoje. I Rusi ce imati velike gubitke, propao je turski gasovod, a time gube milijarde i milijarde dolara. Ne valja se radovati svim tim tenzijama i sukobima

Zozza

pre 8 godina

Sad kupujte od turaka, ne od holandeza...tako se stedi, iskoristite sansu. Ne, rusofili fe da zabiju glavu u pesak i da ne cine nista pametno ako to nije tata Putin smislio.

Zoharske price za malu djecu...

pre 8 godina

Za par dana Evropa će ponuditi Turskoj da otkupi svo to voće i povrće i kraj priče... Tresla se zemlja, rodio se miš - Putin uništava Turke viškom jabuka! Evropa će morati otkupiti Turske viškove jer su ovi u poziciji da ucjenjuju zbog propuštanja ili zaustavljanja izbjeglica - na žalost!

vlada milić

pre 8 godina

jaooj užas,katastrofa pa kako će ti ljudi preživeti pad cena za 50%? ja bih stvarno doživeo nervni slom kada bi kod nas pale cene za 50% zamisli taj užas da uđeš u prodavnicu i račun umesto 5000 iznosi 2500. pa to je samo da poludis. gde će duša tim rusima da ovako muče turke.

Marko

pre 8 godina

Zato imamo rast ruske ekonomije od -4.5% bdp-a. Minus 4.5% bdp-a. Kako minus moze biti rast? Inflacija 12%. Jel to dobro kad imas visoku inflaciju?
Rusija je sada istinski borac protiv terorizma, ali samo zbog interesa. To je politika, i nista drugo. Sutra ce oni biti losi, a ameri dobri. Razumete? Kada Rusija radi lose, onda joj vi nadjete opravdanje kao i eu americi. Rusija nema moc amerike da dominira, i to je jedini razlog zasto se tako ponasa. Kao i Kina.

A sad malo poduke iz ekonomije...gdp nije jedino mjerilo ali bih se zadrzao na njemu. Americki gdp je 18 trilijuna dolara, europski isto, kineski 11, ruski 2, njemacki 4, engleski i francuski 3. Jel vi znate sto je sve potrebno da se bdp udupla? Kada on raste 5 ili 6% godisnje, to je super. A rusima pao ove godine 4.5%. Dakle, -4.5%. Ministar gospodarstva im dao ostavku jer je sam rekao da Putin ide prema bankrotu.Oni su u svijetu ekonomski nevazni.Italija ima jace gospodarstvo od njihovog.
Problem ruskog gospodarstva je u tome sto ovisi o cijeni nafte i to se nece skoro promijeniti. Proizvodnja traktora i ostalog..je los argument, jer je i bivsa juga proizvodila Jugica i Stojadina, ali ti auti nisu bili konkuretni europskim proizvodjacima.Tako da su to smijesni argumenti.
Vecina ruskih milijardera je pobjegla iz rusije, ne zato sto ne vole rusiju, nego zbog pravne nesigurnosti.
Ruske banke i kompanije su duzne 270 mlrd a 37% trebaju vratit u iduce 3 godine.Tko ce im refinancirati dug i po kojoj cijeni?

neko

pre 8 godina

Sve je ovo politika Amerikanaca da se Rusija ekonomsko oslabi.
Ekonomski rat protiv Rusije je odavno počeo,sad im je trebala Turska da uskoči i projekat je realizovan.Ove sankcije Rusiji su sa dugoročnim efektom.Tek za nekoliko godina videćemo da li su Rusi uspeli da opstanu.

A lepo smo im govorili onih 90 tih "Rusija se brani na Balkanu i Jadranu a ne na Kavkazu".

Pa zamislite samo da se CG zajedno sa SR odluče da bratskoj Rusiji daju vojne baze na moru i planinama za podmornice ,flote i S-400 ili već nešto treće.

To je razlog zašto je CG pozvana u NATO i tu je Milo u pravu i vladaće još 1000 godina

E sad naš srpski problem je u tome što se 1000 godina nadamo da će nam Rusi pomoći ali nikad nisu pogotovu ne 90 tih, pa zašto se ne okrenemo zapadu i to je to.

Rusi su svoju šansu da se odbrane propustili i sad im nema pomoći.

Ovo nije nikakva teorija zavere već viđeno na delu i terenu.Ko ovo nevidi ili neće shvatiće kad bude kasno a mislim da je več kasno.

Горан

pre 8 godina

Moš si mislit. Vi srbijanci niste mi jasni, ne kužim kak moš biti za EU, a stalno širit KGB propagandu.Neki fetiš, kaj?
(SuperMario, 4. decembar 2015 09:18)

Госпон` СуперМарио, ми смо Срби а не србијанци. Твоје ругање чињеницама говори да ти једноставно много тога не схваташ.

Vule

pre 8 godina

Turci su ugrozeni sa padom cijena a Rusi su presretni sa rastom cijena. Koga briga za Tursku, uglavnom da odlicno ide Rusiji, Srbiji i Grckoj.

Nemanja44

pre 8 godina

NATO ne postoji, pa zar mislite da bi neko iz Engleske ili Nemacke iso u rat protiv Rusije za tamo neku Tursku.Cak i Ameri nemaju nameru da ratuju za Tursku. Ameri su ispaljeni 2003 ostali bez podrske tako da NATO sluzi samo za prodaju oruzja i nista vise.

dude

pre 8 godina

@
Super, sada će paradajz da donesu u Srbiju za pola evra i da unište naše proizvođače koji su uložili u zimsku proizvodnju sa grejanjem i znatno većim troškovima proizvodnje.
(Vlajko, 04. decembar 2015 10:09)
Pa sta, kupicu jeftin paradajz i jescu, za ovaj nas nemam para.

Kix

pre 8 godina

Moš si mislit. Vi srbijanci niste mi jasni, ne kužim kak moš biti za EU, a stalno širit KGB propagandu.Neki fetiš, kaj?
(SuperMario, 4. decembar 2015 09:18)

Dragi SuperMario, mi nismo srbijanci, mi smo srbi. A što se tiče fetiša tu si u pravu, mi toga imamo za izvoz. Pa šta misliš da ste vi u Hrvatskoj imali 5-6 ratova, sankcije i sukob sa najvećom svetskom silom. A da ne pričam o sukobu koji je nastao zbog naglog mešanja podkultura srpskog korpusa (vi imate sukob unutar sebe između hercegovaca koji su se odjednom masovno doselili i domaćeg življa, a zamisli kod nas: odjednom u dve-tri godine stiglo cca 700.000-1.000.000 krajišnika, srba iz bosne, hercegovcaca, srba iz hrvatskih gradova i pomešali se sa lalama, šunadijcima, .... a tek odnos sa crnogorcima). Mi smo i odlični šta nas je snašlo.

Vlajko

pre 8 godina

Super, sada će paradajz da donesu u Srbiju za pola evra i da unište naše proizvođače koji su uložili u zimsku proizvodnju sa grejanjem i znatno većim troškovima proizvodnje.

mmm

pre 8 godina

Najjaci su mi komentari pojedinaca koji ocigledno misle da paradajz i ostalo povrce pada sa neba.
To sto je cena povrca niska mozda odgovara onima koji ga kupuju ali proizvodjacima, u ovom slucaju turcima ne odgovara. Zato ne lupajte. A nasi proizvodjaci bi trebalo da maksimalno iskoriste situaciju o povecaju izvoz za Rusiju. Ako to ne urade oni, neko ce vec uraditi, tako da i ovi sto brinu da li ce Rusi jesti paradajz mogu da odahnu.
A ako je neupucenima smesno sto se sankcije uvode na voce i povrce, neka probaju da navedu sta to jos Turska izvozi osim voca, povrca i konfekcije. To je izuzetno vazna privredna grana svake drzave a posebno Turske. Pritom prihod od turizma ce takodje znacajno da se smanji ne samo od Rusa nego i drugih jer su postali nebezbedna zemlja, a i to im je jedna od najznacajnijih privrednih grana..

Rođen u NP

pre 8 godina

Znaje o geopoliti su vam na nivou treceg razreda. Chast izuzecima ima i upucenih ljudi. A odgovor bratu hrvatu kako smo malo levo malo desno. Aj mi reci gde to pishe i ko je rekao da MORA da se opredelimo da li smo sa rusijom ili amerikom? Kako to da shvajcarska moze. Pa ako mogu oni mozemo i mi zar pravda nije ista za sve?
(cojans, 4. decembar 2015 12:41)

Naravno da nigdje ne piše da se morate (mi,vi, ko god, a da nije bivša kolonijalna sila) opredjeliti ali u politici postoji jako puno "nepisanih pravila" na koje moćnici paze da li ih se "banana države" pridržavaju.
Šta misliš zašto ste bombardovani i zašto su vam uzeli Kosovo, jer ste bili neposlušni i jer je Milošević glumio državnika i neku velesilu.
Misliš li da bi vam ostali Vojvodina i Sandžak da ga niste smjenili?
Nemoj misliti da Švajcarska ne plaća svoju "nezavisnost" ali su oni finansijski moćni pa to sebi mogu priuštiti.
Ah da, kad je pravda i politika u pitanju to ti ne postoji.Samo interes.

cojans

pre 8 godina

Znaje o geopoliti su vam na nivou treceg razreda. Chast izuzecima ima i upucenih ljudi. A odgovor bratu hrvatu kako smo malo levo malo desno. Aj mi reci gde to pishe i ko je rekao da MORA da se opredelimo da li smo sa rusijom ili amerikom? Kako to da shvajcarska moze. Pa ako mogu oni mozemo i mi zar pravda nije ista za sve?

bora

pre 8 godina

@PitAmerika
Može odnos snaga biti ne 10:1(a nije),nego 1000:1,džaba sve kad i taj 1 može da te uništi!!
A za ove koji 'brinu',kako i Rusi pate zbog sankcija,malo knjiga u ruke.Ko ne zna ruski mentalitet i prag trpljenja,neka pogleda 'Opsadu Lenjingrada'!!
U njoj je inače teško ranjen Putinov otac,i kao beba umro Putinov brat!

Gradjanin opasnih namera

pre 8 godina

(Rusomil, 04. decembar 2015 13:01)
interesantno kako kardinalnim greskama smatrate iscrpljivanje protivnika.Pa ste recimo zaboravili za gasovod sa Kinom,koji ce doneti preko 300 milijrdi.Zaboravili ste da zabranom evropskih proizvoda podstice sopstvenu privredu,da se sukobom u Siriji,Rusija pozicionira kao globalni igrac.Dragi moj,ne mozete svet posmatrati kroz prizmu naseg malog feuda i lagarija lokalnih politicara.

CJ

pre 8 godina

Cene padaju? Pa to samo velikim feudalcima i monopolistima ne odgovara, obična raja treba da likuje. Čuj, jeftinije cene 50%...pa ja bih plakao od sreće.

kole

pre 8 godina

zao mi je proizvodjaca koji zbog porodicnih biznisa erdogana sa naftom trpe posledice ni krivi ni duzni. ovde se neki raduju kanda su zaboravili ko je najvise trpeo dok smo mi bili pod sankcijama!

RIM

pre 8 godina

Zanimljivo je da ljudi u Srbiji misle da Turci proizvode samo paradajz. Samo za informaciju u Turskoj radi 4000 njemačkih firmi, u Turskoj se nalaze 90% tvornica markiranih skupocjenih marki poput Guccia, Versacia itd... Mislite da bi Turska vratila svoj dug MMF i posudila tom istom MMF 500 milona eura od paradajza?

марко

pre 8 godina

P.S Možda je baš zbog ovoga nedavno proterao Soroša iz Rusije jer je imao dojavu da mu se sprema "dešavanje naroda".
(Rusomil, 04. decembar 2015 13:01)

Нема од тог филма ништа ! Поздрав из Русије !

Adriano_Galliani

pre 8 godina

Pa valjda je dobro kada padaju cijene........
(Potrosac, 04. decembar 2015 09:23)

Dobro za potrosace, lose za proizvodjace, a u krajnjoj instanci - katastrofalno za sve.

mlekadzija

pre 8 godina

Ne brinem ja za Tursku privredu. NAdokanadice im njihovi NATO partneri sav deficit. Pa zar se ne radi tako medju clanicama NATO pakta? Jedan za sve, svi za jednog!

disko nindža

pre 8 godina

...Da mu Erdogan ubrzo otkazuje plin jer će ga uzeti iz Katara(60 mlr godišnje), ...

Ajde da mi neki od silnih analitičara ovde objasni kako će to gas iz Katara da dođe do Turske dok su Asad i Rusi u Siriji?

A paj'z sad.
Da ne prolazi kroz Kurdske i šitske prostore?

batina ima 2 kraja

pre 8 godina

Pa valjda je dobro kada padaju cijene........
(Potrosac, 4. decembar 2015 09:23)

Tacno! A proizvodjaci ako ne uspeju da prodaju? Sta ako su uzeli kredit od banke da uloze u proizvodnju? Bankrot? A onda sledece godine nema ni skupo ni jeftino...

Bobi

pre 8 godina

Još će da ispadne da je Putin potpuno bio u pravu kada je rekao da "odmazda" neće biti usmerena protiv građana, nego protiv vrhuške. Ne verujem da će ovaj pad cena odmah uzrokovati otpuštanjima i smanjivanja plata, ali će ga najviše osetiti velike gazde, koje su u šemi sa vlastima. Oni koji najviše kajmaka ubiraju. Bar u početku. A kad istu tu robu plasiraju u Turskoj, po mnogo nižim cenama, običan turćin će osetiti boljitak. Naravno, to je samo u početku, dugoročno svi u Turskoj gube, pa i u Rusiji. Ali šta da se radi, kada izgleda slušaju engleze, ili ko zna koga, i obaraju avion. Neka sada njima "uvale"voće.

Komša

pre 8 godina

Ako je kratkotrajno proizvodjaci neće ni osetiti a kupci ce dobiti popust.
Oni koji su otkupili osetice zveket po usima - platili skupo a morace da prodaju jeftino ili ode sve.
A ako potraje onda je druga prica - pad proizvodnje i zidanje cena.Tada ce nadrkjati proizvodjaci i potrosaci a mesetari ce se izvuci.

alex

pre 8 godina

koliko ja vidim sledeca godina bice katastrofa za srpsku poljoprivredu.visak proizvoda u evropi sada visak i u turskoj cena ce samo padati i plasim se da nasi poljoprivrednici nece izdrzati tu utakmicu

Pametnjaković - there can be only one!

pre 8 godina

Pad cena je što to povrće i voće mora što pre da se proda, a s obzirom da nema gde onda je domaće tržište jedino rešenje. Ali tamo rade normalni ljudi po normalnim principima, a ne ko naši koji drže istu cenu dok ne istruli, radije bi da bace nego da prodaju jeftinije.

Pad cena jeste dobar za građane Turske, ali je loš na duži period jer Turska više neće imati devizne prihode od izvoza u Rusiju, a to će se osetiti tek naredne godine, a ozbiljno osetiti za par godina.

nemanja s.

pre 8 godina

Narod strada dok se carevi igraju rata. Ni Rusi ni Turci nisu navikli na lep život. Tek su krenuli da žive nešto bolje, eto nove nevolje...

Trifke

pre 8 godina

Daj neka vidi Toma sa Putinom da i Srbiji uvedu sankcije pa da i kod nas cene padnu 30%...Kesic za 2% kaze "malo li je" a zamislite tek 30% kako bi nam leglo.

samac

pre 8 godina

@CJ, Aplauz! Pa to znaci da nece imati seljci kome da prodaju, samim tim njima propada voce, sto implicira da ce narod imati manju zaradu. Dzabe ti manje cene ako nemas cime da platis.

1003

pre 8 godina

Eto jos jedna prilika za nas
naravno ako nam to vucic i eu ne zabrane kao onomad,kad su nas "|molili" i kad su rekli da nije OK da Srbija udje umesto njih u Rusiju sa svojim vockama

a Turcima predlazem da prodaju u EU posto ih EU mnogo voli,i naravno ako neko hoce da kupi,evo npr iz Srbije ne vole bas mnogo sto sta da uvoze,ali zato nas mnogo vole ako im dozvolimo bescarinsku robu da prodaju sta pozele.

branko

pre 8 godina

(Posmatrac, 4. decembar 2015 15:55)
------
Naravno da su cene iste u prodavnicama. Prodajne cene se ne menjaju tako lako osim kada roba poskupi. Medjutim stvar je u tome sto proizvodjaci gube zato sto su im zalihe odjednom postale mnogo vece od potraznje.

bot_hunter

pre 8 godina

Odmah da uvezemo sav turski paradajz pa pravac za Rusiju. Dobro i nama i rusima i turcima :-)
(R. I. S., 4. decembar 2015 11:23)

Kontam da je šala, ali moram da se nadovežem. Imali smo šansu i prošle godine, sa izvozom mesa, kad su Rusi stopirali sav uvoz iz EU i obratili se nama. Da se razumemo, gomila poštenih proizvođača imala je šansu da sigurno prodaje po dobroj ceni, unapredi tj. modernizuje proizvodnju itd. Međutim, imamo hohštaplere koji u svemu vide $ i šansu za laku zaradu, plus, službe bilo kakve kontrole su zakazale ili se daju "podmazati", i zbog par njih koji su uvozili ko zna šta, ko zna odakle, i prodavali Rusima, sav posao je propao.

Da izuzmemo priču o časti i poštenju, toga nema u biznisu... Ali naša država, kao država, nemam reči... Pustimo mi Ruse, Turke, bilo koga, daj da provetrimo malo kod nas, jer mnogo zaudara. Jer, od 10 preduzetnika, 1 je fer, možda, od 10 radnika, dvojica rade kako treba, ostali se šlepaju, i tako je nažalost svugde. Ne pale kod nas postepene promene, lako se adaptiramo i "zaobiđemo" ih. Nama treba Dušanov Zakonik, odmah!

Piljarske priče..

pre 8 godina

(Zoharske price za malu djecu..., 4. decembar 2015 12:57)
Baš tako, kao što su otkupili prehrambene proizvode (riblje konzerve, mlečne proizvode, voće, povrće...) iz ukrajine, poljske, estonije..
pa nama se odjednom pojavile po prodavnicama, verovatno jer i mi podržavamo EU, a sigurno ne jer ih oni prodaju budzašto..

N1

pre 8 godina

Pitajte svoje sugradjane zasto vise ne idu da rade u Rusiju. Meni je to sve, samo ne realno gledanje na zivot, a B92 ne sme sebi da dozvoli da bude kao Kurir i Informer.
(xim, 4. decembar 2015 10:30
Zato 100 hiljada Turaka radi u gradjevini u Rusiji, sta mislis kad se svi vrate kuci jer ostanu bez posla, Pa ne mogu svi da kradu naftu iz Srije i Iraka, mnogo ljudi zivi posteno od svog posla.

purgerman

pre 8 godina

Koliko se sjecam Turska je jos prije desetak godina pocela pregovora sa EU a do sada zavrsile samo 3 poglavlja za prikljucenje toj zajednici.U isto vrijeme odmah je pristupila NATO savezu gdje je odmah primljena izstrateskih razloga ( Bosporus i Dardanele) i izlaz na Sredosemno more.Dozvoljeno joj je da svoje gradjane mogu slati u
europske drzave ,pogotovo u Njemacku i da tamo otvaraju svoje ducane.
Standard u Turskoj je ojacao a svoje produkte koje je proizvodio i koji su bili jeftiniji nasli su se policama drzava Europe.Onda se desi onih "fatalnih 17 sekundi" i ruse ruski zrakoplov kojileti prema Siriji. Erdogan postaje ohol i umjesto de se izvine Putinu on ga jos i optuzuje.Da su dobrosusjedski odnosi prekinuti bilo je za ocekivati.
Vjerujuci da se nista ne ce desiti jer oni su u NATO savezu ,sto nije garancija da se ponasaju i osjecaju da su pod njihovom zastitom.Bili bi da je Turska od Rusije bila ugrozena ili napadnuta ali to nije bio sluca, pa sada imamo situaciju takova kakova je. Tesko je predvidjeti kako ce se stvari dalje odvijati ,ali privrednici vec sada imaju problema i osjecaju da im promet sa Rusijom nedostaje.

Neko iz Banata

pre 8 godina

Vidim da ovde ljudi nemaju pojma kako funkcionise trziste poljoprivrede,pa onda ismevaju ruske sankcije.Posledice EU sankcija nasi seljaci vec osecaju(cene su spale drasticno,ali su nasi trgovci razliku stavili sebi u dzep,pa su iste),sad ce svi Turski viskovi da se preliju opet na Evropu,dalji pad cena.Svi misle super jeftinija hrana,ali to je samo kratkorocno,vec sledece godine mogu da budu enormno visoke,posto niko nece da proizvodi nesto ,od cega posluje u minusu(ponuda -traznja,a to znaci da ce mali da propadnu).Juzna Amerika ima vece potencijale za tu proizvodnju(cena se i danas definise na osnovu njihove sezone berbe tj. u ovom periodu godine),a sad dobija ogromno trziste na tacni+ ce cena biti veca zbog transporta visko-kvarljivih roba na velike udaljenosti,a i sama Rusija ne koristi ni promil svojih resursa koje ima(1. svetski proizvodjac zita).Rusija je zapala u krizu zbog vestaci izazvane niske cene nafte i gasa(pad rublje),tehnoloski razvoj je usporen zbog uvoza zapadnih tehnologija,ali to nije toliko osetno posto su to uvozili 20-tak godina i imaju i neka svoja resenja.Gradjani(visi stalezi) su uskraceni samo za ekskluzivne robe i nesto su vise cene hrane ,a to je kap u moru.Oni ce i dalje izvoziti gas i vojne tehnologije,a cim se cena nafte vrati na neki normalan nivo(nece sama S.Arabija moci da jos dugo da podnese ovolike gubitke zbog politickih ciljeva) i oni su na konju,a pitanje je da li ce ih ukidanje sankcija i otopljavanje odnosa tad zanimati.

moje ime

pre 8 godina

Jel moze neko od vas da stane na loptu i da porazmisli?

Sustina je da ce OBE zemlje imati ogromnu stetu od prestanka trgovanja, a mozda cak i neke trece zemlje.
Prica da ce Rusija procvetati zato sto ce se njeni gradjani ustrucavati od jela je tragikomicna.

Ili prica da ce turski gradjevinci morati nazad u Tursku. Kao da ruske gradjevinske firme nece imati ogromnu stetu zbog toga. Pa ko ce zavrsiti silne stadione za fudbalsko prvenstvo?

Nije te gradjevince angazovao Putin, nego firme iz Rusije, verovatno zato sto je odnos cene i kvaliteta bio najbolji, a ne iz milosrdja.

Bilo koji rad, bilo koja ekonomska saradnja donosi samo dobro. I jednima i drugima. Isto tako, bilo koji prestanak ekonomske saradnje steti i jednima i drugima. Setimo se blokade na srpsko-hrvatskoj granici. I jedna i druga privreda trpele su stetu. Ko ce imati vecu stetu? Zar je to uopste bitno? Bitno je da ce stete biti i ja zbog toga nisam nimalo srecan, a mislim da Rusi i Turci imaju jos manje razloga za zadovoljstvo i likovanje.

PG.081

pre 8 godina

Tako je i kod nas kao i u Tirskoj i drugim zemljama... Cijene naseg voca i povrca su kod nas visoke jer mi proizvodimo da bi nahranili druge narode umjesto prvo svoj, a sto je najgore to sto izvedemo izvedemo po istoj ili nizoj cijeni nego kod nas.

Dovoljno je poci u bilo koju drugu zemlju i uporediti cijene npr eto u Njemackoj, voce i povrce iste cijene kao kod nas